نظر منتشر شده
۱۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 47873
25 سوال تلخ پیرامون وقایع اخیر
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۴۳
سید علی سنائی در یادداشتی نوشته است:




خوش بختانه یا بدبختانه در این دو سه هفته اخیر بیشتر زمانم صرف مباحثه، مطالعه، پی گیری اخبار سیاسی کشور و انتخابات از رسانه های داخلی و بیشتر خارجی و علیه نظام گذشته به طوری که زندگی شخصی و کاری ام را فلج کرده. این به این دلیل است که نه تنها شناخت عقلانی و منطقی حق از باطل اهمیت دارد بلکه باید خودم را وقف حمایت از آن حق کنم و جلوی تضییع و تخریب آن را هم بگیرم. این را یک وظیفه و نوعی جهاد می دانم. شعار نمی دهم.
خیلی-خیلی مطالب تو ذهنم داره می چرخه که می شه راجع به وقایع اخیر گفت. این جا فقط و فقط به چند مورد سوال و ادعا بسنده می کنم و باهاتون به اشتراک می ذارم…

مدرک و منبع مخدوش شدن آرای مردم و عدم همکاری شورای نگهبان چیست و کجاست؟ به چه کیفیت و نسبتی است؟ آیا خلاف روال سابق و قانونی است؟ در کدام شهر یا روستا؟ به چه میزان؟
موسوی در بیش از ۹۵% حوزه ها نماینده داشته و زیر فرم ۲۲ را هم امضاء کرده اند. به ۲۰۰ و اندی نماینده اجازه داده نشده چون مدارکشان کامل نبوده. بقیه ۵۷۸۳ نفر نماینده چه طور؟
سایت وزارت کشور شب قبل اعلام پیروزی احمدی‏نژاد را هیچ وقت نکرد. به مرور که آرا خونده می شد، به مرور زمان نتایج را اعلام می کردند. اول از روستاها شروع شد و همین طور که به شهرها و در نهایت به تهران می رسیدند، آرای موسوی بیشتر و احمدی نژاد کم تر می شد. البته شاید اشتباه کردند که از اول به تفکیک شهرها اعلام نکردند، البته الان در دسترسه، ولی باز دلیل تقلب نیست، صرفا ایجاد شک می تونه بکنه. 
چرا و چگونه بوده که به صورت خاص موسوی و اطرافیانش از هفته ها پیش بر طبل تقلب می زده اند؟ آیا این صحیح است؟ آیا این ها تهمت نیست؟ آیا این به صلاح مملکت بوده؟ آیا مدرکی داشتند؟ آنانی که حاضرند آمار جابه جا کنند و بیایند به دیگران تهمت بزنند و دروغ بگویند و چهره مملکت را به هر قیمتی سیاه نشان بدهند، آیا اگر از قبل یا بعد از انتخابات مدرکی داشتند ارائه نمی کردند؟
چرا موسوی ساعت ۱۱ شب جمعه اعلام پیروزی قاطع کرده و خود را رئیس جمهور اسلامی ایران می نامد؟ آیا این قابل مقایسه با حرف های انتخاباتی احمدی نژاد است که گفت “آن ها باور کرده اند که صحنه را واگذار کرده اند و ملت به صحنه آمده است و بازی را باخته اند و به دنبال ایجاد تنش هستند، من خواهش می کنم آرامش رو حفظ بکنید…” (اواخر نطق دفاعیه) آیا موسوی و کروبی لابه لای صحبت های انتخاباتی چنین حرف هایی را نمی زدند – که اشکالی هم ندارد. آیا موسوی هم تبلیغ انتخاباتی و صرفا پیش بینی کرد ساعت ۱۱ شب جمعه یا این که اعلام پیروزی کرد؟
چرا موسوی کنفرانس خبری شنبه ظهر را با عجله و دست پاچگی به جمعه شب تغییر داد؟
موسوی، زهرا رهنورد، عفت هاشمی چرا هنگام رای دادن گفت اگر موسوی رای نیاورد حتما تقلب شده؟ همسر هاشمی چرا به مردم می گوید به خیابان ها بریزید؟
چرا تمام رسانه های شیطانی غربی مثل تلویزیون صدای امریکا (با بودجه دولت امریکا)، رادیو فردا (با بودجه کنگره امریکا)، رادیو زمانه (با بودجه پارلمان هلند)، سی ان ان، بی بی سی (نیاز به توضیح ندارد!) و … در این مدت از موسوی و کروبی حمایت کرده اند؟ چرا هر وقت از موسوی نام می بردند از او به عنوان کاندیدای پیشتاز یاد می کردند و او را از پیش پیروز القاء می کردند؟
منفعت غرب از پیروزی موسوی و کروبی در چیست؟
صدای امریکا به صورت مداوم و علنی مردم رو ترقیب به هجوم به خیابان ها می کنه. بی بی سی هم با زیرکی مختص خودش، و البته موثرتر، با استفاده ابزاری و مصاحبه با عوامل دسته اولی و چندمی اغتشاشات و هم فکرانشان همین رو تشویق و القاء می کنه.
آیا اطرافیان درجه یک موسوی و کروبی به غیر از مصاحبه و ایجاد خوراک با آن رسانه ها کاری دیگری را اول نمی توانستند بکنند؟ آیا این مقرضانه نبوده؟ اگر هم نبوده، آیا این ها اگر زمام امور را در دست می گرفتند تاب اولین فشار سیاسی را میاوردند و می توانستند در یک فضای منطقی با اهرم های قانونی و یا نیروهای داخلی آن را حل کنند؟ یا این که در کوچک ترین ناملایمت، اگر مثل گذشته دست به نق نق و استعفا و قهر نمی زدند، سریعا دست به دامان رسانه های غربی می شدند؟
آیا حمله به بانک ها و فروشگاه ها و آتش زدن اتوبوس ها و موتورهای پلیس و تخریب اموال عمومی و غیره که اموال بیت المال است کار افرادی غیر از اراذل و اوباش می تواند باشد؟ آیا کار این افراد قانونی است؟ آیا انسانی است؟ آیا پلیس باید نظاره گر اغتشاشات باشد و برخورد نکند؟ غیر از این است که بعد از تذکرهای مکرر باید با جدیت وارد عمل شود؟
آیا شکی داریم که نظام ما را کودتاهای رنگین تهدید می کند؟ آیا شکستن قانون و نافرمانی های مدنی از اولین قدم های آن نیست؟
مسئول اصلی خرابی و خون هایی که ریخته می شه، ولو اگر در انتخابات تقلب شده باشه، به عهده میرحسین موسوی است. چرا که حتی اگر واقعا تقلب هم شده باشه، باز اول باید از مجاری قانونی عمل می شد. که متاسفانه نشده. امروز اگر در راه پیمایی اتفاقی بیافته باز به گردن موسوی است.
آیا رهبری، در پیامشان به ملت متذکر نشدند که ” گمان بر این است که دشمنان بخواهند با گونه‌هائی از تحریکات بدخواهانه، شیرینی این رویداد را از کام ملت بزدایند” به صورت خاص به نامزدان و طرف دارانشان تذکر به “هوشیاری کامل در برابر تحرکات بدخواهانه و پرهیز از هرگونه رفتار و گفتار تحریک آمیز و بدگمانانه” ندادند؟
چه قدر موسوی و کروبی این تذکرات را آویزه گوش کرده اند؟ آیا اینان حقیقتا ولایت مدارند؟ صلاح جامعه را چه کسی بهتر تشخیص می دهد؟ شرعا و قانونا جای فرمانده و فرمانبر کجاست؟ مگر این گفته امام خمینی نیست که “پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیب نرسد”؟ مگر اینان در ظاهر سنگ امام را به سینه نمی زنند؟ 
آیا امام نفرمودند؛ ملاک، حال فعلی افراد است؟
موسوی و کروبی جای تشویش اذهان عمومی چرا از شیوه قانونی عمل نکردند، مثل رضایی به ارائه نامه و مستدلات به شورای نگهبان و تقاضای رسیدگی به صورت منطقی اقدام نکردند؟ یک راست اعلام به عدم قبولی و تقاضای ابطال نتایج می کنند. این منطقی است؟
در کشوری مثل امریکا، در سال ۲۰۰۰ که رقابت اصلی بین ال گور و جورج بوش بود، ظن قوی ای می رفت که بوش تقلب کرده. گور به صورت قانونی پروسه پی گیری و شکایت را شروع کرد، ولیکن در کم تر از یک هفته متوجه شد که این به نفع منافع ملی و ثبات کشورشان نیست. آیا این آقایان نیمی از این فهم سیاسی را ندارند که حداقل اقدام صحیح قانونی انجام دهند؟
مگر این غیر عادی است که نامزدها امید به پیروزی داشته باشند و بعضا جا بخورند از عدم پیروزیشان؟ آیا دیگران مشابه این سندرم توهم پیروزی را نداشته اند؟ مگر کسی چهار سال پیش فکر می کرد هاشمی انتخاب نشود؟ آیا همین حرکات بایست انجام می شد؟
اطرافیان و مشاوران موسوی و کروبی و حامیان داخلیشان چه کسانی هستند؟ کرباسچی، عبدالله نوری، مهاجرانی، ، ابطحی، سروش، حجاریان، مرعشی، رضا خاتمی، بهزاد نبوی، سازگارا، عطریانفر، مزروعی، تاج زاده، رمضان زاده، فاتح، زید آبادی و امثال این ها (که تازه خوباشن!) که کارنامه اشان سیاه از حرکات قانون گریزانه علیه منافع ملی است. کدام این ها چهره ی ولایت مدارانه دارند؟ آیا این ها از هر فرصتی سوء استفاده نکرده اند برای ضربه به نظام و جایگاه ولایت فقیه؟ دار و دسته اینان نبودند که آن حرکات را در مجلس ششم و دولت هفت و هشت انجام دادند؟
اینان دست پیش گرفته اند که پس نیافتند. مستقیما ولی فقیه را هدف گرفته اند و خود جار می زنند که آی جمهوریت نظام از دست دارد می رود. عجـــــــــب!
اینان به گفته رهبری یا خائنند یا بسیار غافلند.
هاشمی چرا به رهبری نامه ای به آن شکل گستاخانه می نویسد؟ آیا آن طرز نگارش ایجاد اتحاد و وفاق ملی می کند؟ ایشان به عنوان یکی از وزنه های نظام و یا حداقل یک ایرانی قطعا حقشان برای نامه نگاری حتی به صورت سرگشاده محفوظ است، هیچ اشکالی ندارد. اما با چه کیفیتی؟ ایشان آیا صرفا نصیحت برادرانه و دوستانه کرده اند و می شود تهمت های لفافانه ایشان را در سه جا نادیده گرفت؟ آیا قیاس احمدی نژاد به بنی صدر صحیح است؟ آیا سیاه نشان دادن چهره کشور صحیح است؟ اگر بگوئیم هاشمی به عنوان رئیس خبرگان نامه نوشته، کجای نامه اثری از خبرگان هست؟ چرا از این که از فرزندانش حرف زده شده گلایه می کند پس؟ آیا ایشان با اعضای خبرگان مشورتی کرده اصلا؟
طبق اصول ۱۰۸ و ۱۱۱ قانون اساسی از وظایف‏ خبرگان رهبری نظارت و تشخیص به احراز شرایط فرد برای رهبری است. ابدا اجازه دخالت در عملکرد وی را ندارند. بنابراین فرض بر نگارش نامه هاشمی از این جایگاه بی معناست چرا که غیرقانونی است.

چراها و مطالب حقیقتا خیلی زیادند، منتهی نمی خواهم کمیت باعث عدم دقت به کیفیت مطالب اشاره شده بشود. شاید بعدها فرصتی شد.
به تعبیری این اتفاقات، البته تا مرحله ای، برای ما خوب هم می تونه باشه. چرا که زیر همین فشارهاست که عضلاتمون رو منقبض و منبسط می کنیم، در نتیجه خودمون رو می سنجیم، نقاط ضعف و قوتمون رو می شناسیم، آمادگیمون بیشتر می شه و با عرقی هم که می کنیم مواد زائد و چرکین رو از بدنمون بیرون می کنیم (حتی اگر اون چرک احمدی‏نژاد باشه و ما نمی‏دونستیم) و روح و جسممون رو تصفیه.
بر هر حال شکی نیست که دشمنان کوردل این نظام باز هم تیرشان به سنگ خواهد خورد و تقدیر الهی بر این خواهد بود که این اتفاقات در نهایت در جهت رشد آگاهی ملت و پیشرفت مملکت باشد، ان شاء الله.
البته شاید هم من اشتباه می کنم، شاید حق با طرف دیگر است، شاید هم حق اصلا با هیچ یک بلکه طرف سه و چهاری باشد. شاید نگرش من اشتباه باشد. قطعا اگر استدلال منطقی، مستند و کافی وجود داشته باشد، نظر آدم عاقل می تواند تغییر کند.
اگر استدلالی هست، بفرمایید…



 
مسعود اسدی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۳۴:۳۳
چرا از صندوقهای شفاف شیشه ای بجای مات استفاده نشد؟ چرابا توجه به استقبال بیش از حد مردم انتخابات تا ساعت 24تمدیدنشد؟چرا باتوجه به چاپ تعرفه بیش ازمیزانرای دهندگان وداشتن امار رای دهندگان هرشهر تعرفه دردسترس نبود؟چرا اماری که میزان رای را به تفکیک استان وشهرستان دراختیاروزارت کشور بود اینقدر دیر از طریق رسانهها اعلام شد؟ (157092)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۰:۳۹:۱۷
با سلام
به اعتقاد من هیچ یک از افراد جامعه نمی توانند در مقوله انتخابات به صورت جدی و روشن ارائه سند کنند و دلیل واضح ان استفاده اماری از امار وزارت کشور می باشد چون مخالفان دولت از دلایل خود میگویند و موافقان دولت از امار دولت پس این وضعیت تا اعلام نظر شورای نگهبان باقی خواهد ماند . اما من از شما میخواهم به چند مورد از مسایل پیش امده و ذکر شده در ذیل توجه نمایید
1.چرا صدا وسیما بخصوص 2.30 از ماهها قبل به روشها مختلف کار های دولت را با بزرگ نمایی به تصویر می کشید.

2.چرا در مورد حاله نور اقای احمدی نژاد جواب صریح نمیدهند ایا شما فیلم ملاقات ایشان را با اقای جوادی املی مشاهده نکردین؟ به خبرنگار امریکایی میگوید در روزنامه خوانده و به خبرنگار 2.30 میگوید من این را نگفتم و به اقای کروبی میگوید دروغ است

3.چرا اقای احمدی نژاد بعد از اعلام کاندیداتور سفر های هیت دولت را لغو نکرد و چرا در سفر های دولتی سخنرانی انتخاباتی کرد؟

4.چرا مسکن گران شد ؟

5.چرا صدا سیما مسایل پیش امده در این چند روز را با سال 60 مقایسه میکنند ؟

6.چرا sms قطع شد ؟

7.چرا روزنامه کلمه دقیقا از روز 23 خرداد لغو شد ؟

8.چرا 3 رئیس بانک مرکزی عوض شدند؟

9.چرا روند ساخت پروژهای پتروشیمی در تمام کشور کند شده ؟

10.چرا در شمال کشور قرار شده پتروشیمی ساخته بشه ؟ایا قرار محیط زیست را ویران کنیم؟

11.چرا سیر و سیب زمینی و وووووووو وارد کشور میشه؟و تولیدات خودمان را مجانی توزیع میکنیم ؟!

12.چرا شکر با نرخ بسیار پایین وارد میشه و بقیه ماجرای شکر را اگر مطلع هستید ؟
13.چرا بنزینی که از دولت اقای خاتمی نرخ مشخص افزایش سالیانه برای ان تعیین شده بود و تا پایان دولت ایشان اجرا میشد یک باره مسکوت ماند اما امروز شاهد هستیم که قرار بر این خواهد شد که نرخ ازاد ارائه شود ؟

14.چرا لایحه هدفمند کردن انرژی قبل از سال مسکوت ماند ولی قرار بر این شده که مجددا ارائه بشه ؟ شاید بخاطر انتخابات بوده ؟

15.چرا سرمایه گزاری خارجی با مقیاس چشم گیری کاهش یافته ؟

16.چرا وقتی مردم ما از کمبود مسکن رنج می برند دولت با دست و دلبازی در ونزوئلا 7000 مسکن برا افراد مستمند می سازد؟این کجای عدالت است؟

17.چرا تمام کارهای به ثمر نشسته را به نام این دولت ثبت میکنند ؟

18.چرا میخواهیم با ادغام وزارت خانه ها نظرات شخصی خود را اعمال کنیم؟

19.چرا منزلت ایرانی در خارج کشور افول کرده ؟

20.چرا از ما میترسند؟منظورم مردم عادی می باشد؟

21.چرا در عربستان با ما بد رفتاری میکنند اما ما منکر می شویم؟

22.چرا ما را دوستان مردم اسرائیل می نامند و ما باز خواست نمی کنیم ؟

23.چرا ما از مردم فلسطین حمایت می کنیم اما همین مردم در عزای ابو زرقاوی به سوگ می نشینند؟

24.چرا فلسطینی ها کشتن یک شیعه را مباح می دانند؟

25.هنوز شهر های خرمشهر و بم و رودبار وغیره هنوز ویرانه است اما پول ما در جیب خارجی ها خرج میشه ؟

26.چرا راه اهن را افتتاح میکنیم ولی همان روز تعطیل میکنیم ؟ برای رای دادن ؟

27.چرا............

چرا زیاد است (158580)
 
علی
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۵:۵۵:۰۲
این چه ربطی به این بحث این مقاله داره آخه؟ (159250)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۵۵:۱۱
آقا مهدی تگر واقعاً به دنبال حق هستی روی سئوالهائی که در این مقاله اومده فکر کن و منصفانه اظهار نظر کن.
جواب دادن سئوال با سئوال معنی خوبی نداره. (160504)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۱:۲۸:۲۶
پاسخ مسعود اسدي كه پيام اول رو گذاشتن:
صندوقها هميشه همينطوري بوده. چرا اون افرادي كه احساس خطر كردن و الان ميگن تقلب شده اون وقت ها اعتراضي نداشتن؟
انتخابات امسال يك ساعت زود شروع شد و در كل يك ساعت كمتر از انتخابات قبل بود و تا آخرين نفر كه تو حوزه هست هم گفتن راي گيري بشه.
همه شهروندان يك شهر براي راي دادن تو شهر خودشون نيستن(مثلا مشهد خيلي بيشتر از جمعيت شهرش راي دهنده داره) و اين دفعه براي جلوگيري از تقلب تعرفه هاي هر استان با كد منحصر به همون استان بود و براي كمبود تعرفه از تهران درخواست ميكردن. فقط چند شعبه تو يزد بودن كه حدود 40 دقيقه معطل شدن و چندتا حوزه ديگه هم كمتر از 40 دقيقه(اينو سخنگوي شوراي نگهبان گفت)
آمار تفكيكي هم در هيچ انتخاباتي به اين صورت اعلام نميشده و بعد از چند(حدود 6 ماه) ماه و فقط تفكيكي شهرستانها به چهره هاي سياسي داده ميشده. اين دوره 2 روز بعد آمار تفكيكي شهرستانها اعلام شده و الان هم كه هنوز 10 روز نشده تفكيكي 22 استان براي عموم اعلام شده. از اين شفافيت بيشتر ؟ (158690)
 
آرمان
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۱:۴۳:۱۳
سوال اولی که برای جوابش باید به مهد کودک مراجعه کنید و اما جواب سوال دوم چند درصد واجدین شرایط بعد از پایان رای گیری میتوانستند رای بدهند؟ و آرایشان چقدر میتوانست تاثیر داشته باشد؟ آیا همه واجدین شرایط جا مانده به پای صندوق های رای میامدند؟ تعرفه به میزان کافی در دسترس بود به منابع موجود مراجعه نمائید و جواب سوال اخریتان هم در انتخابات ادواری قبل موجود میباشد. (158737)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۴:۲۸:۲۰
اقا زیاد مطالعه کرد ی پیشنهاد می کنم کمی استراحت کنید (159071)
 
بی باک
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۰۵:۰۲:۵۹
ایا وقتی همه دنیا از بن لادن بد می گویند دلیل خوبی اوست وقتی همه از هیتلر بد می گویند دلیل خوبی اوست همه از احمدی نژ اد بد می گویند دلیل خوبی اوستو موارد بسیاری وجود دارد که حوصله تایپ کردن ندارم..........امیدوارم روزی برسد همه با منطق حرف بزنند (163508)
 
عمادالدین
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۰۲:۰۶:۳۴
عمادالدین هستم به تازگی با سایت شما آشنا شدم
عنوان مطلب من
بهانه ای برای فریاد زدن
باید پذیرفت که تو جامعه ی امروز ما تعداد کسانی که منتقد به وضعیت نظام کنونی هستن کم نیست که اینها حتی بخشی از نیرو ها ومدیران همین نظام اند که به دنبال نوعی تحول و چیدمان وتقسیم جدید قدرت اند و اما قدرت یا با زور حاصل میشه یا با دموکراسی باید دقت کرد اگه راه مبارزه سیاسی را ببندیم یا تنگ کنیم باید منتظر همچین وقایعی باشیم که حرمت ها شکسته می شود قانون تفسیر به رای می شود مصلحت و حقوق اولیه مردم تحدید می شود
چه اشکالی داره آقایان تندرو اصولگرا با تندروهای اصلاحاتی در انتخابات مبارزه سیاسی کنن
اما این دو دوره مجلس با عملکرد فجیع شورای نگهبان زیر نظر مقام معظم رهبری بازخوردی این چنینی داشت وبعد هم آقایان می فرمایند گفتمان اصلاحات به تاریخ پیوست مگه همجین چیزی می شه
اگر واقعا مرد مبارززه هستید در تایید صلاحیت ها مقرضانه عمل نکنید و و حریف را قبل از مبارزه فیلتر نکنید بعد چنین حرفی بزنید
من زیاد اهل تعصب نیستم ولی در تمام دنیا سعی دارند مخالفین حکومت را به مبارزه سیاسی دعوت کنن اما در کشور ما یا می خاهند آنها را بازنشست کنن یا به سمت مبترزه منفی یا نظامی سوق بدن و این عاقبت خوبی ندارد برای هیچکس حتی برای نظام جمهوری اسلامی
درسته همه به ولایت فقیه اعتقاد داریم اما به شرطه ها که عقل را زیر پا نزاریم ک
و اما جریانات اخیر فریادی است که به حق یا نا حق چند سالی در سینه ها حبس شده و با این بهانه بروز کرده
بماند که تقلبی بوده یا نه که مسئله چیز دیگست
و اما راه حل مشکل امروز تنها در دستان با کفایت مردم است ولا غیر
فقط مردم
مردم مردم
ابهامات زیادی موند میدونم دوستان من را محکوم میکنن ولی مجالی برای روشن کردن دوستان نیست پس هرچه بگویید به جان میخرم (164343)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۱۸:۴۴:۵۸
در نوشته هات از مبارزه نوشتی و این رو چند جا تکرار کردی اگر منظورت از مبارزه همون رقابت باشه صحبتهات کاملا صحیحه ولی اگر بمعنای وافعی اون باشه یک نظام یا حکومت حق داره که آدمهای رو که قصد براندازی یا تغییر رو دارند به درون خودش راه نده مثالهای فراونی رو توی دنیا میشه زد یکیش همین ترکیه بالای سرمونه که هر دولتی که سر کار بیاد باید نظام لائیکش رو قبول داشته باشه و کشورهای دیگه هم همینطور هستند من کاری به درست یا غلط بودن اونها ندارم. در ادوار گذشته مجلس دیدیم که کسانی راه پیدا کرده بودند که واقعا هدفهای دیگری رو داشتند و یا اگر هدفی هم از کارهایی که کردند (مثل اون تحصن مشهور )نداشتند صف خودشون رو از گروهای دیگه ضد نظام معلوم نمی کردند دموکراسی که تو گفتی شرایطی داره که باید رعایت بشه و بقول معروف هر کسی که وارد بازی میشه باید قواعد اون رو قبول داشته باشه.نوشته ای که( همه به ولایت فقیه اعتقاد داریم اما به شرطه ها که عقل را زیر پا نزاریم ) من میخوام بگم که اینطور نیست در جریانات اخیر مشخص شد عد ه ای که تو از اونها حرف زدی ولایت فقیه رو قبول ندارن شاید این رو نگن ولی با اعمالشون او رو اثبات کردند. (164622)
 
هموطن
۱۳۸۸-۰۴-۰۶ ۰۱:۰۱:۳۷
آقا مهدی پر از چرا
چرا فکر میکنی که تمام معضلات کنونی نشئت گرفته از سیاست های 4ساله این دولته؟کمی رجوع به تاریخ شاید جواب چراهای شما رو بده.دوست محترم ایران دچار اشکال در زیرساختارهاست و باید به مرور با عنایت بزرگان در رفع مشکلات و همکاری کلیه مردم صورت بگیره نه توسط یک تیم چند نفره. (164849)
 
شاپرک
۱۳۸۸-۰۴-۱۱ ۰۲:۲۴:۳۵
اقا الگور نه گور (172656)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۱۲-۲۵ ۰۱:۵۴:۲۰
حرف هموطن رو قبول دارم (2027288) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.