توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 47875
آمادگی شورای نگهبان برای بازشماری 10درصد صندوق‌ها
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۴۸
شوراي نگهبان قانون اساسي اعلام آمادگي كرد تا 10درصد از صندوق‌هاي اخذ راي را به صورت تصادفي و با حضور نمايندگان كانديداها بازشماري كند.
به گزارش خبرگزاري فارس، عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان پس از جلسه عمومي امروز شوراي نگهبان، گفت: از قبل هم اعلام كرده بوديم كه آماده‌ايم براي اطمينان بيشتر و به صورت تصادفي برخي صندوق‌ها را بازشماري كنيم.
سخنگوي شوراي نگهبان به جلسه فوق العاده امروز اين شورا با دعوت از سه نامزد معترص انتخابات رياست جمهوري دهم اشاره كرد و گفت: در اين جلسه اعضاي شوراي نگهبان مستندات ارائه شده را بررسي كردند و به سخنان يكي از نامزدها كه در اين جلسه حاضر شده بود، گوش فرا دادند و راهكارهاي وي نيز مد نظر قرار گرفت.
وي با بيان اينكه از سه نامزد معترص فقط محسن رضايي در اين جلسه حاضر شد، گفت: اعضاي شوراي نگهبان به دليل رعايت اخلاق انتخاباتي از رضايي تشكر كردند و راهكارهاي او را نيز كه جدا از مستندات مكتوب وي ارائه شد مورد بررسي دقيق قرار دادند.
كدخدايي تصريح كرد: رضايي در اين جلسه تاكيد كرد تنها راهكار را براي حل اين مسئله، شوراي نگهبان مي‌داند.
وي با بيان اينكه رضايي خواستار بازشماري برخي از صندوق‌ها به صورت تصادفي در استان‌ها بود، گفت: مقرر شد برخي از صندوق‌ها بازشماري شود و اطلاعاتي از سوي دستگاه‌ها مجري پيگيري و در اختيار ايشان قرار گيرد.
سخنگوي شوراي نگهبان با تاكيد بر پيگيري پيشنهادهاي جديد اين نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري كه در جلسه امروز ارائه كرد، گفت: بر اساس قانون، مستنداتي كه به صورت مكتوب از جانب نامزدهاي معترص ارائه مي‌شود براي پيگيري شكايات و اعتراضات آن‌ها كفايت مي‌كند و اين فرصتي كه به صورت حضوري در اختيار آن‌ها قرار داده شد، براي شنيدن صحبت‌ها و پيشنهادهاي ديگر آن‌ها به صورت رو در رو بود و طبعاً كساني كه در اين جلسه نيامدند، اين فرصت را از دست دادند.
كدخدايي خاطرنشان كرد: هنوز هم تا زماني كه فرصت داريم آماده شنيدن صحبت‌هاي اين دو نامزد در جلسه عمومي شوراي نگهبان هستيم، گر چه اين فرصت دارد از بين مي‌رود.
سخنگوي شوراي نگهبان در پايان از ادامه بررسي شكايات و اعتراض‌ها خبر داد و گفت: بسياري از اين گزارش‌ها و اعتراض‌ها مورد بررسي قرار گرفته و برخي نيز در دست بررسي است و تنها شوراي نگهبان مي‌تواند به اين تخلفات و شكايات رسيدگي كند، گرچه برخي تخلفات هم ممكن است در قوه قضائيه پيگيري شود.
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.