توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 47935
آیین نامه اجرایی قانون حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رأی
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۴۶


ماده1 ـ از زمان انتشار اسامی نامزدها تاپنج روز قبل از شروع اخذ رأی،هر یك از نامزدها به تنهایی یا چند نامزد بصورت مشترك میتوانند نمایندگان خود را به هیأتهای اجرایی شهرستان / بخش محل استقرار دستگاههای شمارشگر ، شعب ثبت نام و اخذ رأی ( ثابت و سیار ) به فرمانداری همان شهرستان معرفی نمایند .



ماده 2 ـ از زمان انتشار اسامی نامزدها تا یك هفته قبل از شروع اخذ رأی هر یك از نامزدهای ریاست جمهوری در صورت تمایل به داشتن ستاد تبلیغاتی موظف است مسئول ستاد تبلیغات انتخاباتی خود را در شهرستان به صورت كتبی به فرمانداری همان شهرستان معرفی نماید .



ماده 3 ـ در صورتی كه نامزدهای ریاست جمهوری مسئولان ستادهای انتخابات خود را در شهرستان همراه با نمونه امضا و تفویض اختیار به فرمانداری معرفی كرده باشند ، مسئولان ستادها می توانند نسبت به معرفی نمایندگان نامزدهای مربوط در محل های قید شده در ماده 1 این آیین نامه اقدام نمایند .



ماده4 ـ فرماندار/ بخشدارموظف است ساعت وتاریخ تشكیل جلسات هیأت اجرایی شهرستان/ بخش را به اطلاع نمایندگان نامزدها در هیأت اجرایی برساند .



ماده 5 ـ عدم حضور نمایندگان نامزدها در محل های قید شده در ماده 1 این آیین نامه مانع ادامه روند اجرایی انتخابات نیست .



ماده 6 ـ نمایندگان نامزدها و مسئولان ستادهای انتخابات آنها در صورت مشاهده تخلف ، گزارش خود را به صورت كتبی به ناظران شورای نگهبان و هیأت نظارت شهرستان ، استان و ستاد انتخابات كشور اعلام می كنند . ناظران و هیأتهای یاد شده و ستاد انتخابات كشور موظفند گزارشهای دریافتی را قبل از اتمام مهلت رسیدگی به شكایات ( حداكثر سه روز پس از اعلام نتایج انتخابات ) در اختیار هیأت اجرایی شهرستان مربوط قرار دهند تا در جلسه مشترك هیأت اجرایی و ناظران شورای نگهبان رسیدگی شود . پس از اتمام مهلت یاد شده ، گزارشهای دریافتی به شورای نگهبان ارسال می شود .



ماده 7 ـ كارت یا معرفی نامه نمایندگان نامزدها باید شامل مشخصات كامل نماینده و امضای فرماندار و مهر فرمانداری باشد .



ماده 8 ـ كارت یا معرفی نامه نمایندگان نامزدها توسط وزارت كشور تهیه و در اختیار فرمانداری ها قرار می گیرد تا پس از وصول هزینه صدور به نمایندگان نامزدها تحویل داده شود . هزینه یاد شده توسط وزارت كشور به شرح زیر محاسبه میشود و نامزد یا مسئول ستاد انتخابات وی موظف است مبلغ آن را به عنوان درآمدهای عمومی دولت به حساب خزانه واریز و رسید آن را به فرمانداری ارایه نماید .

كل مبلغ هزینه شده برای واریز به حساب خزانه = تعداد نماینده معرفی شده [ هزینه خدمات صدور و ارائه یك كارت یا معرفی نامه حداكثر برابر با مبلغ تمام شده تهیه یك كارت یا معرفی نامه + هزینه چاپ یك كارت یا معرفی نامه ]

•    تبصره ـ تأمین نیازهای مورد تقاضای هر یك از نمایندگان نامزدها و مسئولان ستادهای انتخابات وی به عهده نامزد مربوط می باشد و وزارت كشور از این بابت هیچ گونه تكلیفی بر عهده ندارد .

ماده 9 ـ نامزدها میتوانند برای حضور در بیش از یك شعبه اخذ رأی یك نماینده معرفی كنند ولی عدم حضور وی مانع از شمارش آرا و سایر اقدامات قانونی نیست .

 

 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.