نظر منتشر شده
۳۶۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 47954
درباره نامه و بيانيه 30 خرداد آقاي موسوي
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۴
آقاي ميرحسين موسوي در روز تاريخي 30 خرداد 88، يك نامه خطاب به شوراي نگهبان و يك بيانيه خطاب به مردم ايران صادر كردند.



ايشان در بيانيه‌شان با وارد كردن اتهاماتي جدي به برگزاركنندگان انتخابات و ذكر تخلفات انتخاباتي، خواستار ابطال نتيجه انتخابات شده‌اند و در نامه‌‌شان به مردم، به شكلي دو پهلو هم بر قانونگرايي تاكيد و هم به شكل يكطرفه حكم صادر و خواستار ابطال نتيجه انتخابات شده‌اند. ايشان علاوه بر اين خواهان برگزاري تجمعات قانوني مسالمت‌‌آميز و نيز امكان «مجادله احسن» در رسانه‌ ملي نيز شده‌اند.



درباره اين نامه و بيانيه تذكر چند نكته ضروري است:



1- نامه بلند آقاي موسوي خطاب به شوراي نگبهان حاوي اتهامات و اشاره به تخلفاتي است. هر چند تخلفات ذكر شده اغلب كلي وفاقد سند و مدرك است ولي با اين حال لازم است براي حفظ اعتبار نظام سياسي كشور، به آنها پاسخ مستند و مستدلي ارايه شود. همچنين لازم است به آقاي موسوي يادآوري شود كه مطابق ماده 80 قانون انتخابات شكايت بايد مستند باشد و مطابق همان ماده، شكايت بدون مدرك، افترا و قابل تعقيب و پيگيري است.



همچنين ضروري است به وزارت كشور هم يادآوري شود در جواب سوالات و ابهامات مطرح شده، صرف تكذيب، كافي نيست و بهتر است براي اقناع هواداران نامزد محترم و جلب اعتماد عمومي، پاسخهاي وزارت كشور به اتهامات و افتراها، مستند و با شواهد قابل قبول باشد.



2 – آقاي موسوي در نامه و بيانيه‌شان درخواست‌هايي كرده‌اند كه منطقي و قانوني است. ارايه مجوز تجمع مسالمت‌آميز به هواداران آقاي موسوي مشروط بر آنكه مزاحمتي براي مردم و كسبه فراهم نكنند و برگزار كننده تجمع، مسووليت رفتار و گفتار تجمع‌كنندگان را بپذيرد، همچنين دعوت از آقاي موسوي و دوستانشان به سيما براي بيان نظرات و «مجادله احسن» مشروط بر آنكه از رسانه ملي براي تحريك آشوبگران و قانون‌شكني استفاده نشود و نيز اجازه‌دادن به سايت‌ها و روزنامه‌ آقاي موسوي براي انتشار مشروط به آنكه قانون و وحدت ملي را رعايت كنند، حق قانوني اين نامزد محترم است كه اقامه آن مي‌تواند بهانه براي ادامه تجمعات غيرقانوني و آشوبگري را منتفي كند.



بالاخره سخنراني آقاي موسوي در تجمع قانوني هوادارانشان در جايي مثل استاديوم آزادي خيلي بهتر است از تجمع غيرقانوني آنها در مركز شهر كه هم امنيت عمومي را به خطر مي‌اندازد و هم زمينه سوء استفاده اوباش و اغتشاشگران از اين تجمع‌ها را فراهم مي‌كند.



3 – نكته كليدي در نامه و بيانيه‌ آقاي موسوي، اصرارشان بر ابطال انتخابات است. اين كه آقاي موسوي به نتيجه انتخابات اعتراض داشته باشند، حق طبيعي ايشان است و اينكه بر مسير قانوني تاكيد دارند قابل تقدير است اما اينكه خودشان شكايت مي‌كنند و خودشان هم حكم صادر مي‌كنند، منطقي و قابل قبول نيست چرا كه در هيچ محكمه و رژيم حقوقي، تشخيص قانوني بودن و موجه بودن شكايت، با شاكي نيست و شاكي بايد مستندات خود را به مرجع قانوني ارايه دهد و رسيدگي و صدور حكم را به او بسپارد.



آقاي موسوي تلويحا مي‌گويند شوراي نگهبان را عادل نمي‌دانند. اگر اينطور است بايد از ايشان پرسيد شما كه قاعده بازي انتخابات را قبول نداريد، چرا در اين بازي شركت كرديد؟ اين فرمايش شما مانند اين است كه يك تيم در مسابقه فوتبال شركت كند و بعد از مسابقه وقتي باخت، بگويد داور را قبول ندارم. اين منطقي نيست كه هواداران آقاي موسوي مي فرمايند انتخابات را به شرطي مي پذيرند كه موسوي برنده اش باشد.



قانون اساسي، وظيفه نظارت بر حسن انجام انتخابات، رسيدگي به شكايات نامزدها و تاييد فرايند و نتيجه حاصله را به عهده شوراي نگهبان گذاشته است. اين كه آقاي موسوي دعوت شوراي نگهبان براي استماع شكاياتش را نمي‌پذيرند، حقشان است ، اما اينكه شكاياتي غير مستند به شوراي نگهبان بفرستند و همانجا حكم (ابطال نتيجه) را هم خودشان صادر مي‌كنند، كم لطفي در برابر قانون اساسي، قاعده بازي انتخابات و 40 ميليون راي دهنده است.



چنانچه آقاي موسوي بخواهند بر تجمعات خياباني تاكيد كنند و نظرشان (ابطال انتخابات) را بر قاضي بازي انتخابات تحميل نمايند، اين رفتار به اين معني است كه چون من مي‌توانم طرفدارانم را به خيابانها بكشم و با رفتارم براي جامعه دردسر درست كنم، شوراي نگهبان بايد خواسته مرا بپذيرد وگرنه به اين تجمعات ادامه مي‌دهم و مسووليت دردسرهاي آن براي شهروندان و تهديد امنيت عمومي و سوء استفاده اوباش و اغتشاشگران به عهده كسي است كه زير بار خواسته من نمي‌رود.



طرفداران منصف و منطقي آقاي موسوي كه براي مردمسالاري و جامعه مدني ارزش قايل هستند، تصديق مي‌فرمايند كه اين رفتار و خواسته، رفتاري معقول و مدني نيست. و بلاتشبيه به رفتار گردن كلفت ها و باج گيرهاي محلات قديم مي‌ماند كه چون مي‌توانستند امنيت عمومي محله را به هم بزنند، همه بايد به خواسته آنها تن ميدادند!



آقاي موسوي نبايد فراموش كنند كه تشخيص عادلانه بودن خواسته ايشان، مطابق قاعده بازي (قانون انتخابات) كه با ثبت نام خود در انتخابات آن را پذيرفته‌اند؛ به عهده شوراي نگهبان است و اعمال فشار بر قاضي آن هم با ابزار نقض امنيت عمومي، مفهوم بسيار زشتي دارد كه تلويحا ذكر آن رفت.



آقاي موسوي همچنين بايد به وجدان خود و هواداران و كساني كه به ايشان راي نداده اند، جواب دهند كه اگر با فرض محال ايشان بتوانند بدون ارايه مستندات و طي مسير قانوني و با اعمال فشار بر شوراي نگهبان، خواسته خود را به كرسي بنشانند آيا در انتخابات‌هاي بعدي ديگر سنگ روي سنگ بند خواهد شد؟ آيا اين روش ايشان، بدعتي نخواهد بود تا نامزدهاي مغلوب اعلام شده بعدي؛ هر يك به نحوي بر شوراي نگهبان فشار بياورند و حرف خودشان را به كرسي بنشانند؟



5 –رقابت‌هاي پرشور انتخابات اخير تا صبح شنبه 23 خردادماه آبرو و اعتبار ملي كشورمان را در سطح جهان به شدت بالا برده بود به طوري كه براي اولين بار در 30 سال گذشته هم دولتها و رسانه‌هاي غربي به تمجيد از دموكراسي ايران مشغول بودند اما ناگهان طي يك هفته همه اين دست‌آوردها به هدر رفت و بجاي دموكراسي جدي؛ چهره اي متقلب، خشن، خونين و پليسي از نظام سياسي كشورمان نزد افكار عمومي جهان بر جاي گذاشت. آقاي موسوي نبايد فراموش كنند كه اعتراض غيرمتعارف و خارج از مسير قانوني ايشان به نتيجه انتخابات تاكنون چه هزينه سنگيني براي اعتبار و حيثيت ملي ما در سطح جهان داشته است. هنوز راه قانون و عطوفت و جبران تلخي‌هاي اين هفته شوم باقي است. رسيدن به خواسته‌ها از راه قانوني ممكن است مشروط به اينكه به نظر و راي قاضي انتخابات پايبند باشند و قضاوت را در مجراي قانوني به قاضي قانوني بسپارند.



خوشبختانه با انعطافي كه شوراي نگهبان به فرمان رهبري به خرج داده، هنوز هم راه قانوني و عطوفت و صفا براي پيگيري قانوني شكايت ها و مستندات ايشان باز است، اما مهلت قانوني براي استفاده از راه مسالمت آميز و خير، در حال اتمام است.





مرتبط:




بیانیه موسوی خطاب به مردم






متن کامل نامه موسوي به شوراي نگهبان



 
mohamadhosein
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۳۱:۰۷
سلام
مرسی از سایت خوبتون تقریبا\" فکر کنم بی طرفه...

1- اینکه حکومت انقدر ساده نیست بخواهد تقلب انجام دهد چون افرادی مثل اقای موسوی در داخل و کشورهای خارجی و خائنین در بیرون کشور بخوان اظهار نظر برای تقلب داشته باشن.

2- همه رجل های سیاسی از اون دوره اول با سیاست دکتر محمود احمدی نژاد اشنا بودند و( اینطور که الان معلومه ایت الله رفسنجانی مخالف دکتر احمدی نژاد هستند )در دوره ای که اقای رفسنجانی قرار بود دوباره رئیس جمهور شود می تونستن تقلب می کردند

3- قانون داریم پیگیری میشه بی اساس نیست مملکت

4- جناب مهندس موسوی وقتی مشاهده کردند اگر در راهپیماییشون اغشاش گر وجود نداشته لازم بود که راه پیمایی پایان میداند تا به اغتشاش پایان میداد...

5- خود مهندس چرا در راهپیمایی های اولیه که خیلی از جوان های ما تلف شدند چون اغتشاش بود در همون راهپیمایی ها ,حضور نداشتند ...

6- همونطور که دکتر احمدی نژاد در مناظره ها گفتند از 3ماه پیش به ایشون تهمت میزدند

7-و چراهای دیگر...

من دنشجو مهندسی پزشکی دارای خانواده ای متوسط و مایل به ضعیف هستم
طرفداری از دکتر احمدی نژاد هیچ سودی برام نداره.

ممکن است مشکلاتی هم داشته باشه این دولت اما مشکلاتش از دولت های دیگه کمتر بوده و خواهد بود (157074)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۳۷:۱۹
از شيوه نگارش و انشاي زيبايتان كاملاً مشخص است كه دانشجوي مهندسي پزشكي هستيد. (157551)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۵۰:۳۰
دوست دارم کسانی که به نظر بالا رای منفی دادن یا می دن بنویسن چرا ؟ (157587)
 
ايماني
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۰۹:۱۵:۴۲
پيشنهاد مي كنم دوستان براي آگاهي بيشتر از واقعيتهاي انتخابات دهم و نقش برخي افراد تاثير گذار بر مسائل قبل و بعد از آن، به مقاله و اظهار نظرهاي خوانندگان آن مقاله به نشاني اينترنتي زير، نگاهي بيندازند. اين مقاله در اواسط بهمن سال 87 يعني زماني كه تازه زمزمه حضور نامزدهاي مختلف در انتخابات مطرح بود، نوشته شد و مربوط به چهار ماه و نيم پيش است.
http://www.rasaee.ir/Note.php?ID=144 (158467)
 
sajjad
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۳:۲۶:۴۱
من به عنوان یک نسل سومی کم کم دارم به این نتیجه میرسم که با توجه به فهم بالای سیاسی و منطقی آقای موسوی که الان در دوران به اصطلاح پختگی و کهنسالی نشون میدن ببین قبلا ایشون چطور فکر می کرده... اگه توی اون هشت سال جنگ یکی دیگه نخست وزیر بود احتمالا جنگ رو یکی دو ساله می بردیمو شاید هم الان واسه خودمون قدرتی در حد چین می شدیم لااقل! (158991)
 
عيسوي از اهواز
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۰:۴۸:۱۳
1- اين حرفها خطابش به کيست؟
کسي که خواب است را مي‌شود بيدار کرد اما کسي که خود را به خواب زده چطور؟
2- وضعيت آقاي موسوي در اين ماجرا دو حالت دارد،
الف) يا ايشان بازي خورده و عنان خود را به ديگران داده و کساني از نام ايشان سوء استفاده مي‌کنند، در اين صورت کسي که به اين راحتي فريب بخورد و بازيچه شود، چگونه مي‌خواهد مملکت را اداره کند؟
آيا چنين شخصي صلاحيت پست‌هاي بالاي مملکتي را دارد؟
ب) ايشان کاملاً آگاهانه و هدفمند اين رفتارها شروع و حتي با وضعيت پيش آمده خصوصاً پس از سخنان رهبري ادامه داده که در اين صورت مغرض است، و حتي با رهبري هم مخالفت کرده است.
و باز هم آيا چنين شخصي صلاحيت پست‌هاي بالاي مملکتي را دارد؟
اما با کمال مغذرت، به گمان بنده ميرحسين موسوي هر دو حالت را همزمان دارد؟ (158601)
 
نازی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۳۱:۴۸
من تعجب می کنم که چرا جوونهای ما واقعیت ماجرا رو نمی بینند. این آقای موسوی حرف زور میزنه پس چی شد اون زیز بار زور نرفتن ما. دوستان حواستونو جمع کنید نذارید شما رو طعمه قرار بدن. بیایید دست به دست هم بدیم... دوباره می سازمت وطن (157079)
 
بيگي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۲۶:۰۴
بنظر من مقامات مسؤل و مدعيان بايد اين بار با دقت كامل كليه مراحل انتخابات را دقيقا مورد نقد و بر رسي قرار دهند.اگر حرف دولت درست است آقاي موسوي و بقيه و حاميان ايشان مجازات و رسوا شوند و اگر حرف آقاي موسوي و كروبي و رضايي درست است كليه مسؤلين و عوامل مرتبط با تقلب در هر رده اي كه باشند چنان مجازات و رسوا شوند كه ديگر كسي جرات نكند با آراي مردم بازي كند يا جر بزند. آيا هنوز براي صداقت زود است؟
لطفا در اين يك مورد تعصبات قرمز يا ْبي را كنار بزنيد.اگر منشر ميكنيد سانسور نكنيد. (157226)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۰۶:۱۱
چه چیزی صریح تر از درج آراء به تفکیک صندوق در سایت وزارت کشور

ناظر هم که داشته اند بروند و با گزارشات ناظران خود کنترل کنند (157812)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۱:۴۵:۳۲
درج آراء به تفکیک صندوق یه ایراد خیلی مهم داشت و اون اینکه فقط شماره صندوقها ذکر شده و این بیشتر به درد اونایی میخوره که دست اندر کار و یا نماینده نامزدها بودند و در نتیجه میدونند کدام صندوق تو کدوم محله یا خیابان بوده
اینجوری مردم عادی کمتر ازش سر در میارن
کاش به جای شماره صندوق نام و ادرس شعبه اخذ رای رو هم ذکر می کردند تا مثلا من که بعضی از فامیل و دوستانم ارا رو در چند شعبه شمارش میکردند و نتیجه ی شعبه اونا ازشون پرسیده بودم با حرف اونا مقایسه میکردم (158747)
 
مهرداد
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۳:۱۱:۳۵
شما مثل دفعه قبل یک بار دیگر باهمان دوستان تماس بگیرید و شماره صندوق رو بپرسید (158961)
 
yavar115
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۵:۱۱:۴۳
فرمانداری ها همراه صندوق رای یک قطعه بنر هم به رئیس شعبه تحویل میدهند
که شماره شعبه روی آن نوشته شده و طبق قانون باید بر سردر هر شعبه نسب شود.
روی کارت عوامل اجرایی از جمله نماینده نامزدها شماره ی شعبه نوشته شده
بنابراین شماره ی شعبه را هم مردم میدانند هم دست اندرکاران (159160)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۲۶:۴۶
مردم فقط در راهپيمايي 22 بهمن و نمازجمعه و انتخابات مردم ايرانند ولي وقتي ميخواهند اشتباهات سياستمداران رو به گوششون برسونن آشوبگرند و بيگانه؟
آيا واقعا اين معني جمهوريه؟ (157231)
 
بابک برهانی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۰۴:۲۹
دوست عزیز
آیا مردم در 22 بهمن و نماز جمعه شیشه میشکنن و اتوبوس آتش میزنن و آدم میکشن ؟ (157618)
 
ربیعی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۴۸:۴۵
دوست عزیز مردمی که میخواهند حرفشونو به دولت برسونند با پلیس درگیر میشوند، اتوبوس اتش میزنند، تفنگ به پلیس میکشند، با بسیج میجنگند و ... آری درست میگویید(!) (157870)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۹:۲۰
آیا در 22 بهمن موتور و اتوبوس آتش می زنند یا مسجد . آیا آدم می کشند یا استخوان خرد می کنند (157771)
 
ا. پ.
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۲۰:۳۶:۱۶
آیا مردم این کارها را کردند؟ لطفاً چشمانتان را نبندید. تو رو خدا... (173798)
 
فرید
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۰۸:۴۶
شما به این نگاه نمیکنید که ریشه تمام این اتفاقات بی قانونی و بی عدالتی صورت گرفته از سوی دولت است؟
شما میخواید چشماتونو ببندین و فقط جایی که دوست دارین باز کنین؟
این انصاف است؟
موسوی خیلی مرد است که تا آخرش داره از حق ملت دفاع میکنه.
از روز اول هم گفت تا دیر نشده به ما اجازه بدین اعتراض مون رو به صورت مسالمت آمیز و در چارچوب قانون بیان کنیم.
فقط یک ذره انصاف داشته باشید... (157341)
 
سوسن
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۵۴:۰۶
واقعا مرده! مردي كه پشت مردم ساده قايم شده و با كشتن آنها سعي داره حرفش رو به زور به كرسي بنشونه.كه البته همه مي دونيم نخواهد توانست. (157715)
 
علی
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۰۹:۲۰:۴۹
نمیدونم آنهایی که به این نظر رای مخالف داده اند هدفشان و حرفشان چیست . (158475)
 
ا. پ.
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۲۰:۳۸:۱۰
حرفشان همیشه فیلتر میشه. به گوش شما نمی رشه. فکر می کنید خودتان فقط راست می گویید. (173799)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۳:۱۱:۱۵
ساده شمایی جناب. به این ملت توهین نکن. آیا اینهمه ای که در انتخابات شرکت کردند و به نامزد مورد نظرشون رای دادند اگر معترض شوند ساده اندولی اگر گوش به فرمان عده ای شوند ساده نیستند؟ ببینم اگر سانسور نشه چه جوابی داری بدهی؟ (158960)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۱۳ ۰۰:۲۴:۳۷
ببخشید چه کسی پشت مردم ساده قایم شده ؟ همه میدونن چه اقشاری طرف دار چه نماینده ای بودن و هستن ، پس معلومه کی ساده لوحه، شما لطفا برای این قشر ساده دل نسوزانید (173840)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۲۴:۳۹
آقا فريد! مقاله را با دقت بيشتري مطالعه كن! از نشانه هاي مردي يكي هم اينكه بدون ارائه اعتراض به مرجعي كه صلاحيت او را تاييد كرده به زور راه پيمايي كه محملي براي اغتشاش طلبان است بخواهد حق ملت را بگيرد! همين آقاي موسوي در انتخابات مجلس سوم (كه مجري انتخابات بود) در جواب اعتراض ها به تقلب انتخاباتي گفت: تا وقتي شوراي نگهبان در اين كشور است سلامت انتخابات تضمين شده است. محض اطلاع شما شوراي نگهبان در آن انتخابات به تقلباتي در تعدادي از صندوق هاي مجددا شمارش شده اذعان كرد، مهندس هم به حضور امام رسيده و حكم حكومتي گرفت براي متوقف شدن بازشماري آراء توسط شوراي نگهبان. آيت الله صافي عليرغم اينكه مريد امام بود (به جاي اينكه بيانيه اعتراضي بدهد) از عضويت شوراي نگهبان استعفا داده و به قم بازگشت. (157841)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۱۶:۱۴
Aghaye moosavi hanooz natooneste hich bi ghanoonie jeddi ra sabet kone ke beshe oon ro baese in etefaghat danest. (157894)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۴۶:۲۵
از قبل از روز اول ایشون بنا رو بر اغتشاش گذاشتند! (157939)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۰۹:۱۶:۲۵
قانون باید توسط افرادی مثل شما اجرا و پشتیبانی بشود که در این کشور زندگی می کنید نه توسط موسوی و دارودسته اش که از آمریکا و غربیهای در لجن گیر کرده خط می گیرند.
این انصاف است که موسوی در گوشه ای زیر کولر بنشیند و کسانی که حتی رأی نداده اند و از سیاست حالیشون نیست به خیابانها بریزند و زندگی مردم را مختل کنند و نیروهای امنیتی کشور را بکشند و خودشان هم توسط منافقین و خودیها بمیرند؟
از کدام حق؟ با بی حرمتی به مردم؟ خودشان نگفتند من نشاط را به این کشور می آورم؟ با کدام سیاست؟ با کدام دیدگاه؟ همان سیاستی که 2 هفته است شاهد آن هستیم؟ با آشوبگری؟ با آتش زدن اموال دولت و ملت؟ این مردانگی نیست. اگر مرد است با قانون و سند و مدرک معتبر و محکم بیاید جلو و هر انچه را مطرح میکند ثابت کند تا دیگران هم بفهمند که ماجرا چیست. و سوالات بسیار زیاد...
از شما سوال می کنم، اگر کسی فکر کار کردن برای ملت و حکومت را داشته باشد، آیا بحث مسالمت آمیز و اعتراض و ... را به میان می آورد تا افکار مردم را خراب کند و این بی قانونی ها را به وجود آورد؟ و....
انصاف را باید کسانی داشته باشند که از یک خانواده معمولی فقط 3 نفر را می کشد که چرا آنها جلوی اعتراض ما را گرفته اند؟ اگر شما حق دارید که معترض باشید چرا کسانی که می خواهند بدون دردسر و آرامش زندگی کنند و اموالشان به غارت نرود و به بیت المال هم که از آن ملت است آسیب نرسد حق اعتراض نسبت به شما و افراد دیگر را نداشته باشند؟ پس فقط شما حق اعتراض ندارید و.... (158468)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۰۹:۳۹:۴۳
به خدا قسم راست می گم

اون شب انتخابات من توی ستاد یکی از نامزد ها بودم .یک فایل اکسل درست کردم و نماینده های کاندیدا که از پای صندوق زنگ می زدن و نتیجه رو اعلام می کردن وارد اکسل می کردم. طوری طراحی کرده بودم که همونجا جمع کلی و درصد رو می داد . نتیجه ای که با چشم خودم دیدم این بود که روستاهایی که شیعه بودند حدود90 درصد به احمدی نژاد دادن و روستاهایی که سنی بودند حدود 35 درصد. تعداد روستاهای شیعه خیلی بیشتره. توی شهر ها هم هر صندوقی که توی محله های محروم تر بود رای احمدی نژاد بیشتر بود و هر چه محله مرفهتر بود رای موسوی.توی شهر های محروم شیعه نشین احمدی نژاد حدود 80 درصد داشت . توی شهر های سنی نشین بین 30 تا 40 درصد. توی خود مرکز استان هم بین 65 تا 75 درصد رای احمدی نژاد متغیر بود.
در نظر داشته باشید که ما 15 میلیون رای دهنده روستایی داریم و 19 میلیون رای دهنده مرکز استان و 5 میلیون رای دهنده تهران. (158493)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۵:۴۰:۳۸
میشه بفرمایید پس چطوری آقای احمدی نژاد در استان کردستان 53 درصد آرا رو کسب کرده؟ (منبع:وزارت کشور) (159226)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۸:۴۴:۱۸
با راي مردم ، دوست عزيز اين آقايي كه اين حرف زده نگفته از كجا نظر قرستاده در ضمن ايشان همه ي آمارها را كهنداشته آن چيزي را كه داشته به مقياس بيان كرده اما شما چون هر كه بر خلاف شما حرف مي زند را داراي سوء نيت مي داني مي گويي مي شود بگويي چرا در كردستان 53 درصد راي آورده ؟ خوب كه چي ؟ شما بگو چرا ؟ (159868)
 
بلال
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۲۰:۲۵:۳۳
عزیز من اصل پاسخ به شبهات رای داخل صندوقهاست ما از دو طرف یعنی اصولگرایی تند و اصلاحطلبی تندرو تحت فشاریم اگر بتوان این دو گروه را از اصولگرایان و اصلاح طلبان جدا کرد این جور انتخابات و مسائل ان را نداشتیم
کاندیدای اصلح هم کسی است که هم در بین اصولگرایان و هم در بین اصلاح طلبان طرفدار باشد والا به نظر من کاندیدایی که در طیف مقابل هوادار نداشته باشد مسله پیچیده می شود معتدلان هر دو گروه کشور به راحتی و منطقی می توانند مسائل را با هم حل کنند و به نظر من اصولگرایی تند به تحجر و اصلاح طلبی تند به معویه می رس که خطر تحجر بالاتر از معاویه است که علی ع فرصت ادامه به انها نداد و در اولین فرصت به جنگ با انها پرداخت و انها را کشت چو بنا به گفته مولا خطرات انها بیشتر بود پس بیایید افکار خود را منطقی و بدون تعصب کنیم واقع بین باشیم به فکر هم و اینده کشور و اسلام باشیم دنبال کف حقیقت باشیم و ندانسته چیی را قبول یا رد نکنیم به فکر پاسخگویی درمقابل خدا باشیم
متاسفانه صداو سیما بنا به دلایلی نتوانسته یا نمی تواند در ابهام زدایی مسایل نقش خود را ایفا کند و محتاط عمل می کند (175622)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۰۹:۴۲:۵۸
اين نامرد كه از روز و لحظه اول جر زد حتي قبل از راي گيري و شمارش آرا گفت اگه راي نياره يعني تقلب شده و به خيابانها مي ريزند بهتر شما چشم هاتونو بازكنيد (158501)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۵:۴۴:۴۰
آقا مهدی ما چشا مون بازه شما زبانت رو کنترل کن.
انتخابات به کنار , سعی کن از اهانت به فردی که هشت سال در زمان امام نخست وزیر ایران بوده خودداری کنی .
این انتخابات یک ملت هست طناب کشی نیست که کسی جر زنی بکنه. (159233)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۸:۴۸:۵۰
مگر تنها كسي كه در زمان امام مسئوليت داشته ايشان بوده است حضرت آيه اله خامنه اي هشت سال رئيس جمهور بوده و پيش از آن هم نماينده مجلس و نماينده ي امام در شوراي عالي دفاع و عضو شوراي انقلاب اسلامي بوده است آيت اله جنتي نيز از همان اوايل تشكيل شوراي نگهبان به فرمان امام (ره) عضو شوراي نگهبان بوده است اما موسوي به وسيله امام (ره) منصوب نشده است وي را آيه اله خامنه اي به مجلس معرفي كرد پس اين قدر نگوييدنخست وزير امام (ره) مگر امام (ره) نخست وزير تعيين مي كرد؟‌كه اين قدر ايشان رابه امام (ره)‌منصوب مي كنيد چه ربطي داشته است اين نخست وزيري به امام (ره)‌ ؟ در ضمن همان امام (ره) گفته است معيار حال فلي افراد استنه گذشته ي آنان ... در ضمن فرموده است پشتيبان ولايت فقيهباشيد تا بهمملكت آسيبي نرسد نگفته پشتيبان نخست وزير زمان من باشيد تا مملكت به دوران من برگردد (159873)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۴-۱۹ ۲۳:۵۲:۳۶
استدلال افتضاحی بود مثل این می مونه که آدم بخواد بگه آقای خامنه ای رو آقای رفسنجانی معرفی کرد پس ... (178582)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۶:۰۰:۰۹
آقا فريد

لطفا بفرمائيد با چه استناد و مداركي بايد تقلب و بي قانوني و بي عدالتي درباره انتخابات را بپذيريم؟ به صرف ادعاي شما و آقاي موسوي؟ (159261)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۴۸:۳۰
آره
دوباره ميسازمت وطن.
وطن من جاييه كه من آزادي انديشه و بيان داشته باشم (نه شعاري بهش نگاه ميشه )
وطن من جاييه كه اين قدر به شعور انسانها توهين نشه
وطن من جاييه كه براي جنگ قدرت مردم را به جون هم نندازند ، بيچاره بسيج ، بيچاره مردم بيگناه غرقه در خون
وطن من جاييه كه فرصت شركت مردم در انتخابات را به بحران مبدل نكنند
وطن من جاييه كه بزرگانش غير از خودشون و طرفداران كوركورانشون ، بقيه مردم اين سرزمين و مردم ديگر ملتها را هم انسان حساب كنند و به انديشه اونها احترام قائل بشن.
وطن من جاييه كه براي حكومت بر روي اون مجبور نباشند كه در هر سخنراني بارها كلمه دشمن را به زبون بيارند ، البته دارند مردم ميفهمند دشمن كيه .
وطن من جاييه كه ....
صد افسوس
هزاران افسوس
ميدونم كه اين نظر من تاييد نميشه يا با اصلاح تاييد ميشه كه خود اين نشونه عدم وجود آزادي بيانه ولي راضي ام با اصلاح تاييد كنيد . حتي اگه تاييد نكرديد ترا خدا خودتون روش فكر كنيد .
اين بغض من بالاخره ميتركه و درياي اشك جاري ميشه (157581)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۰۳:۳۶
دوست عزيز چه بخواهي و چه نخواهي دشمن وجود دارد چگونه است كساني در دنيااين روزها عروسي گرفته اند ؟ ببينم تا در هيچ جاي دنيا براي انتخابات آن مشكل پيش نيامده است؟ در همه جاي دنيا اين گونه عكس العمل نشان داده مي شد؟ خودتان بگوييد آيا آنان براي ايران وايراني دل مي سوزانند يا براي منافعاز دست رفته ي خود در منطقه كه الان با تخريب ايران مي كوشند آن منافع را مجددا احياء‌ كنند اين همان خدمتي است كه موسوي به آنان كرده است تخريب وجهه ي ايران در جهان (159889)
 
یک دلسوز
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۳۳:۰۴
آقای موسوی شما اگر کمی انصاف داشتید
شما اگر قانونمند بودید
شما اگر احساس خطر کردید و به میدان امدید
شما اگر 20 سال خاموش بودید
شما اگر دروغگویی را فعل بد می نامید
و....
ترا به جان فاطمه الزهرا دست از سر این جوانان پاکدل بردارید
آنها را بد بین به نظام نکنید (157083)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۵۶:۵۷
جواناني که امروز در خيابانها حضور دارند و آشوبگر و \"خس و خاشاک \" ناميده ميشوند همگي دست پرورده و بزرگ شده در دوران انقلاب هستند. اينان وقتي ميبينند رييس جمهور مملکتشان در رسانه ملي افرادي را متهم ميکند که بر کرسي هاي حساس تکيه زده اند. کليه دولتهاي قبلي متهم ميشوند و فرمانده سپاه و نخست وزير دوران جنگي\" که اينها نديده اند و به خاطر نمي آورند\" متهم به نوشاندن جام زهر به حضرت امام ميشوندو ......بشتر به نظام بدبين ميشوند (157599)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۳۳:۲۵
واقعا موسوی آدم جو گیریه ؛ همون بهتر که رای نیاورد ! (157088)
 
بیژن
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۳۱:۰۰
دوستان عزیز، یک لحظه به این فکر کنیم کسی‌ که ۸ سال نخست وزیر در زمان جنگ بوده، به شهادت همه دستش به دزدی آلوده نیست چه منفعتی داره که الان در آستانه ۷۰ سالگی بیاد و این جوری اون بیانیه رو بده. آیا به دنبال منفعت شخصی‌ هستش؟ آیا به آمریکا و روسیه و انگلیس وابسته هستش؟ من آدم مذهبی‌ نیستم ولی‌ حسین رو به عنوان سرور آزاده گان جهان میشناسم و روح و جان سخن امام حسین رو که گفت ``هدف من اصلاح امت جدم هست `` در این بیانیه میبینم. صداقت گفتار موسوی بوی صلابت و آزادگی شهییدان انقلاب و جنگ رو میده. لطفا نگید این یارو از آمریکا ایمیل می‌زنه پس به یک جا وابستس یا دلش خوشه. شرافتم رو شاهد میگیرم که هیچ چیز در دنیا جز سر بلندی ایران مشغولیت ذهنی‌ من نیستش. (157919)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۳۶:۱۱
بهترین و بی طرفانه ترین تحلیلی که از الف تا کنون مشاهده کرده ام این بود. خداییش دم نویسنده محترم گرم (157102)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۳۸:۴۷
ای کاش آقای موسوی الان احساس خطر می کرد برای نظام و مردم .
من نفهمیدم ایشان برای خود و اطرافیانشان احساس خطر می کنند یا برای ایران و ایرانی؟ (157111)
 
علی
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۰۹:۲۷:۳۴
ایشان برای اصلاحات فداکاری میکنند . چون اگر این بار هم شکست بخورند دیگر رمقی برای اصلاحات باقی نخواهد ماند و دور های دیگر به این گروه به چشم اپوزوسیون نگریسته خواهد شد با این اعمالی که انجام دادند . (158481)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۳۸:۵۷
آقای موسوی اگر دولت اشتباه می کند و مجوز راهپیمایی آرام به هواداران نمی دهد شما نباید به برخی مجوز بدهی که در خیابان ها به اغتشاش دست بزند، چرا که در بین آنها خون بی گناهان هم ممکن است ریخته شود و چه بسا جوانی که به خاطر برخی نارضایتی ها با منافقین همراه شده و در دام آنها بیافتد .شما اگر قرار بود این راهپیمایی را لغو کنید چرا ساعت 2:30 آنرا لغو می کنید .
افسوس می خورم از رایی که به شما دادم. ای کاش رای سفید می دادم. (157112)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۱:۲۹:۲۱
من با این صحبت که دولت باید اجازه راهپیمایی رو بده مخالفم . چون اگه امروز به اینها اجازه بده فردا باید به طرفدارای احمدی نژاد اجازه بده و این وضع ادامه پیدا میکنه
همچنین مطابق قانون تامین امنیت تجمعاتی که مجوز دارند با نیرهای امنیتی است و اگه خون از دماغ کسی بیاد پلیس مقصره. با این مزودرایی که تو ایران سازمان دهی شدن بهترین فرصت برای اغتشاش تجمع معترضین به انتخاباته که اگه اتفاقی بیفته (که حتما می افته و نمونه اش هفته پیش تو خیابان آزادی بود) آقای موسوی اون رو می تونه پیراهن عثمان کنه
رهبری مسایل رو خیلی خوب توضیح دادن حیف که اونایی که باید بشنوند نمازجمعه رو تحریم کرده بودن (158693)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۳۹:۳۱
با سلام خواستم یک مورد از تخلفات انتخاباتی را خدمتتان عرض کنم.من یکی از طرفداران آقای کروبی هستم که به عنوان یک مسلمان گاهی برای نماز جماعت به مسجد جامع شهرمان می روم.متاسفانه برخی مساجد به ستاد انتخاباتی یک کاندیدا تبدیل شده اند و به صورت مستقیم در حمایت از یک کاندیدای خاص بوده اند.به عقیده شما تخلفی بزرگتر از این وجود دارد ؟ متاسفانه این قبیل اقدامات باعث دلزدگی بسیاری و از جمله اینجانب از رفتن به مسجد شده است. (157115)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۴۹:۱۲
هموطن عزیز و ارجمند

آیا مسجد یک تشکل دولتی یا وابسته به وزارت کشور است که اگر صحبتی در آنجا بیان شود خلاف مقررات است ؟ به قول شما روشنفکران مسجد یک نهاد NGO است .

اما بنده بعنوان یک عضو هیات علمی و دانشجوی دکتری به اطلاع شریف شما هموطن بزرگوار می رسانم که سه نفر از اساتید بنده از اسفند ماه در کلاس درس اقدام به تخریب عملکرد دولت نهم و در خرداد ماه به حمایت از کاندید خود می کردند. با استفاده از سرمایه های دولتی کلاس درس تخصصی .

حال به نظر شما کدام تخلف کرده است ؟! (157294)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۵۵:۲۶
سوء تفاهم شده اخوی مسلمان!
بالاخره طرفداران برخی نامزدها در مساجد بیشترند و حامیان برخی نامزدها در خیابان ولیعصر روبروی پارک ساعی دست در دست هم. (157311)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۰۷:۲۷
برادرگرامی
طرفداری از کاندیدا ها حق همه است و کسی مخالفتی با طرفداری از کاندیدای بخصوصی ندارد و همه هم طبق قانون حق تبلیغات دارند اما با انصاف شما اسم بلوا و آشوب در خیابانها را طرفداری از کاندیدا می دانی ؟ باور کن این تجمعات غیر قانونی وآشوبها فقط همراهی با دشمنان جمهوری اسلامی ایران است (157816)
 
م.مرگان
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۳۷:۵۱
سلام دوست عزیز
به نظرتان اشکالی داره مسجد که یک نهاد مردمی است مردم برای کاندیدای خودشان تبلیغ کنند. مسجد که دولتی نیست!
این درست مثل این است که شما بگویید چرا در فلان مدرسه فلان معلم ما از فلان کاندیدا حمایت کرد. اشکالی دارد؟ اینها یک موضوعات شخصی است و اشخاصی که مردم بهشان اعتماد دارند نظرشان را به مردم می گویند. چه ربطی به دلزدگی از مسجد رفتن دارد؟

بذارید یک خاطره بگم:
خانم پیری را سوار ماشینم کردم تا در مسیر خیابان پاستور مشهد به مقصدش برسانم. در راستای نظرسنجی های شخصی خودم از افراد مختلف برای اینکه ببینم آیا واقعا تقلب شده یا خیر، ازشون پرسیدم شما به کی رای دادید حاج خانم؟
گفتند: من استخاره کردم برای احمدی نژاد خوب اومد، برای موسوی بد اومد، ولی به موسوی رای دادم! پرسیدم: چطور؟ گفتند: چون یک نوه دارم به من گفت: اگه به موسوی رای ندی، من دیگه نماز نمی خونم! منم به خاطر اینکه این بچه نمازش رو بخونه، باهاش رفتم و خودش رای من رو به موسوی داد!
اینم شده حکایت مسجد رفتن شما! (دو نقطه دی) (157693)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۴۱:۰۳
مشکل از اعتقاد شما به خداست اخوی نه از مسجد و اجتماعاتش. مساجد پایگاه اعتقادی و اجتماعی مردمه. این طبیعیه که در مسجد بحث و تبادل نظر مذهبی، اجتماعی و سیاسی داغ تر از جاهای دیگه باشه و کم کم در اثر همین بحث ها و اظهار نظر ها اکثریت مأمومین و نمازگزاران یه مسجد هم رأی و طرفدار یه کاندیدای خاص بشن.

اگر این رأی موافق رأی شما بود میومدید از مسجد و اثری که در تصمیم گیری و رأی منطقی و از روی عقل و تدبیر شما داشته تعریف کنید؟ والله نمیومدید!

اما حالا که اوضاع باب میل شما نیست دنبال بهانه و مستمسک میگردید که حق نداشته یک جماعتی که دلشون نه برای کشور، نه برای ملت، نه برای غرور ملی، نه برای اون جوونای پرپر شده و نه برای هیچ کس دیگه نمیسوزه و فقط و فقط به فکر منافع شخصی خودشون هستن رو احقاق کنید.

تهمت زدن به خانه خدا و نمازگزاراش بخاطر منافع دیگران فقط حق الله و حق الناس رو برای اون دنیاتون به ارمغان میاره و مطمئن باشین که هیچ کدوم از این کاندیداهای محترم هم اون دنیا حق شفاعت ندارن که بخوان سودی به حالتون داشته باشن. پس تا وقت هست خودتون خودتون رو دریابین. (157697)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۱:۲۶:۳۳
اخوي مسلمان
من دلم لك زده كه يكبار برم توي مسجد محلمون و چپ چپ بهم نيگاه نكنن
ببخشيد كه من كپي شما نيستم
اگر قرار بود همه مثل هم باشيم خداي متعال امر به خلقت چنيني ميدادند
متاسفم براي نحوه تفكرتون (158044)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۰:۰۷
Aya in faghat mokhtas be in entekhabat boode? (157902)
 
رضا از شهرکرد
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۸:۴۴
ببخشید آقا رضا میشه بگید کجای قانون یه همچین تخلفی رو قید کرده و این اصلا چه ربطی به دولت داره ؟!
این را هم بدون که مسجد در دین مبین مثه کلیسا و ... فقط جایی برای عبادت حضرت حق نیست ، مسجد به فرموده امام سنگر است ، یک پایگاه قوی سیاسی عبادی و اجتماعیست. (157791)
 
جعفری
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۳:۱۶:۳۵
به قول شما امام فرمودند مسجد سنگر است. خوب حالا اگه ما بیاییم از این سنگر بعنوان تبلیغ برای یک کاندید استفاده کنیم این سوء استفاده نیست؟ مسجد متعلق به همه است همه دیدگاه ها همه آرا و همه نظرات نه یک جناح و یک جبهه خاص. چرا فکر می کنید طرفداران مهندس موسوی دین ندارند یا خدای نکرده مسلمان نیستند و وابسته به غرب هستند؟ خدا به داد اونهایی برسه که وجهه یک مسلمون رو پیش بقیه اینقدر زشت جلوه دادند که مردم راجع به ایشون این طور فکر می کنند.
\"زاهد از كوچه رندان به سلامت بگذر تا خرابت نكند صحبت بدنامي چند\" (158973)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۰۹:۴۴:۳۲
نتیجه می گیریم که مسجد رو باید آتش بزنیم ! به همین سادگی ! (158504)
 
فرید
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۳۹:۴۰
آقای میرحسین تا دیر نشده به آغوش ملت بازگردید (157116)
 
علی
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۰۹:۳۱:۲۰
آقا فرید خیلی وقته دیر شده و آغوش بازی برای میرحسین وجود ندارد . (158483)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۴۵:۰۲
خدا خيرت بدهد كه حرف دل مارو زدي
مخصوصا در اون قسمت كه: ... چون من مي‌توانم طرفدارانم را به خيابانها بكشم و با رفتارم براي جامعه دردسر درست كنم... (157130)
 
روشنايي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۴۵:۱۵
احسنت تحليل جالبي بود لكن كو گوش شنواكسي كه منطق خود وهوادارانش شورش خيا باني است به اين حرف به گوشش بدهكار نيست تازه بعد انتخابات مي گه من شوراي نگهبان رو قبول ندارم اگر نداري چرا تو انتخابات شركت كردي اين اقا مثل بني صدر توهم پيدا كرده مردم باهاشن نمي دونه اينهايي كه اومدن طرفش حرف هيچكس رو قبول ندارن بهر حال ما يك جان نا قابل و مجروح از جنگ داريم و اماده ايم فورا وبه فرمان حضرت اقا فداي ولايت كنيم اما اقاي موسوي يا حاميان پشت پرده اش هم جان فدايي دارند (157131)
 
بابک
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۲۳:۳۷
برادرم، فکر میکنی تا چند سال دیگه میتونی هر کسی رو که نظرش با نظرت فرق میکنه رو بنی صدر و ضد ولایت بدونی؟ تا چند سال دیگه میتونی شعور مردم رو ایتقدر ناچیز بدونی؟ از حرفایی که نوشتی معلومه کی طرفدار خشونت و کشت و کشتار و آدم کشی هست. متاسفم که این خشونت طلبی . تشنه خون ریزی بودن، با اسم ولی فقیه که پدر همه ملت هست انجام میشه. (157375)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۱۲:۲۷
آقاي محترم
عملكرد افراد به خوبي نشون دهنده درونشنه...آقاي موسوي قانون رو قبول نداره چون گفته شوراي نگهبان رو قبول نداره و رهبر رو هم قبول نداره چون بر خلاف صحبت هاي رهبر در نمازجمعه شنبه بيانيه صادر كرده!..پس اگه اين ها رو قبول نداره چرا تو انتخابات شركت كرد؟ جز به قصد دردست گرفتن قدرت از طريق آشوب؟ (157641)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۹:۴۴
باور كنيد اين حرف ها بيشتر شايسته مناديان آزادي ست
صريح بگويم سالهاست كه نظاره كرده ام و سنجيده ام
باوركن هرجا هركي اين كلمه آزادي رو هي تكرار كرد نهله ها ورگه هاي فاشيسم درش نهان و آشكار بودديدم
فقط شعار ميدن و بقيه رو به منع ازادي از ديگرون متهم ميكنن و حرفاي قشنگ ميزنن! ولي براي راي و نظ ديگرو (به نظر خودشون عوام) هيچ...
واقعا تاسف آوره...
آزادي واقعي فقط در گرو سرنهادن در پيشگاه شريعت و ولايت است كه:...من از آن روز كه در بند توام آزادم (157755)
 
روشنايي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۹:۵۲
اقا بابك من برادر شما نيستم
متاسفانه ما نمي دونيم دم خروس رو باور كنيم يا قسم حضرت عباس را مگر حضرت اقا يا بقول شماپدر ملت در نماز جمعه فرمايش نفرمودندكه كف خيابان جاي تغيير نتيجه نيست از مجاري قانوني اقدام كنيدچرا موسوي وباند مشاركت ونهضت ازادي و كه از موسوي حمايت مي كنند دست بردار نيستند اگر حضرت اقا اشاره كنندما فورا وبا جان ودل فرمايش اقا رااجرا مي كنيم ولو اينكه توسط اوباش واراذل طرفدار موسوي از دنيا برويم جانها فداي رهبر (157752)
 
يك ناظربي طرف
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۰۹:۲۳:۱۳
برادر بابك
واقعيت اين است كه شماودوستان شمانمي خواهيد بپذيريد شعور ملت يا شعور مردم فقط تعدادي بالا شهري نيست كه چند تالاستيك اتش مي زننديابا پول هاي حرامي كه در 16 سالي كه مملكت دستشون بود مزدور اجير مي كنند تا خيا بان هارا شلوغ كنندمتاسفانه موسوي يا خاتمي يا ديگر اضلاح طلبان نمي دانندمردم يعني توده هاي سطح كل كشور نه تهران انهم دورو بر خانه خاتمي يا هاشمي يا موسوي بهر حال بهر حال كساني كه توهم رويارويي با ولايت يا مولاي مظلوممان مقام عظماي ولايت را دارند بدانند اين خط قرمز ماست و عبور از ان مساوي است با سرب داغ ما نمي گذاريم حادثه جنگ جمل تكرار شودو طلحه وزبير و آي...هاي زمانه بخاطر دنيا به حريم ولايتكوچكترين خللي وارد كنند (158477)
 
آ سد صادق از انگلیس
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۵۱:۳۶
کدام یک به نظام هزینه بیشتری تحمیل کرد؟
سوال منطقی و اصولی در مورد هولوکاست یا این یک هفته شوم؟
به باد دادن دموکراسی غربی در دوربان 2 یا این یک هفته شوم؟
اصرار به مبانی اصولی انقلاب خمینی کبیر در صحنه های بین المللی یا این یک هفته شوم؟
دفاع از ارزشهای انسانی در بلندترین منابر علمی و سیاسی جهان یا این یک هفته شوم؟
مسافرت های استانی و مردمی بودن و تواضع در مقابل صاحبان اصلی انقلاب با این یک هفته شوم؟
...و صدها سوال دیگر!

لطفا فقط خود نخبه خوانده های قانون مداران با اخلاق و راستگو و غیر خرافاتی جواب دهند! (157146)
 
saman
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۰۵:۲۲
هزینه ای که موسوی در این هفته شوم به نظام وارد کرد و متاسفانه همچنان ادامه دارد، منافقین نتوانستند طی این همه سال وارد کنند (157811)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۸:۳۱
تازگي مد شده كه هركي مخالف آقايون دولت و احمدي نژاد حرف زد نخبه ... ناميده بشه
اين هم فحش هاي جديده برادر؟
در ضمن چرا تصور ميكني كه در سطحي حرف زديد كه يه نخبه جوابت رو بده!؟ (157801)
 
ایمان
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۰۹:۱۷:۰۸
ملت ایران متشکل از تنوعی از اقوام و ادیان است. شیعیان در ایران دارای نحله های فکری متفاوت هستند. برای اینکه کل قضیه را از زاویه درست نگاه کنیم نگاهی به کلیه نهاد های انتسابی و نظامی نشان میدهد که فقط یک طیف فکری شیعه در همه آنها مسلط است که توهم اسلام ناب محمدی دارند. این اتفاق طی دو دهه صورت گرفت و دایره این طیف فکری آنقدر تنگ است که بفکر حذف کسانی مثل هاشمی، خاتمی، موسوی و انبوهی از یاران امام شدند. اگر از این مسیر حرکت کنید شاید بعضی از جوابها را پیدا کنید. (158470)
 
Ahmad
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۵۲:۴۱
با اين افتضاحاتي كه موسوي پيش آورد بايد دادگاهي شود چون آبروي ايران و ايراني را برد و به دنيا نشان داد بسيار كم جنبه و كم ظرفيت است.

ملت ايران خيلي بزرگتر از اين اراجيفي است كه موسوي مي بافد و متاسفاته الف هم به آ دامن مي زند. (157147)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۵۳:۲۹
آقای موسوی بنده نامه شما خطاب به ملت را مطالعه کردم . ظاهراً و متاسفانه شما هنوز از توهم پیروزی بیرون نیامد ه اید که هیچ ، مثل اینکه فرمایشات رهبری را در نماز جمعه هم به استحضارتان نرساند ه اند . می گویم نرسانده اند جون خودتان که نبودید و شاید نگذارند که گوش هم کرده باشید چون اگر خود مستقیم و بدون سانسور می شنیدید گمان نمی کنم که این بیانیه اخیر را صادر می کردید . من یک بسیجی هستم فقط خواستم به شما بگویم که جنابعالی که در نامه اتان برای بسیج و سپاه و ارتش و... مثلاً ارزش قایل شده اید بدانید که این نیرو ها پیش از اینکه نامه شما را بخوانند و تحت تاثیر قرار بگیرند تکلیف خودشان را روز جمعه دریافت کرده اند و این روزها دیگر زمان مشق آن است . مراقب باشید که در بد گردنه ای ایستاده اید، جایی که اگر فقط یک گام دیگر به جلو بردارید معلوم نیست سرنوشت شما با چه کسانی پیوند خواهد خورد. باز یاد آور می شوم که برگردید به سیره امام و گرنه برملا خواهد شد که در پس این چهره .... (157149)
 
محمد جواد
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۵۳:۵۲
بخدا امروز همه تو اداره ما همين حرفو ميزدن و بنظرم يه تفاهم ملي درباره اين داره شكل مي گيره:
1- به هواداراي موسوي حق تجمع در استاديوم آزادي و حضور در مناظره هاي سيما داده بشه
2- موسوي به روش هاي قانوني برگرده و اين آتيش بازي ها بخوابه

آقاي موسوي بخدا خسته شديم
آقاي دولت بخدا خسته شديم

قبول كنين بريم به زندگيمون برسيم (157080)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۴۸:۰۴
به هيچ عنوان نبايد اجازه تجمع بدهند شما فرض كنيد در انتخابات شوراها در يك شهر كوچك بازنده بخواهد همين رفتار رو انجام بده وموافقينش رو توي خيابون بكشه آنوقت چه اتفاقي خواهد افتاد ؟ كشت وكشتاري خواهد شد كه نگو ونپرس ! با بيل كلنگ به جان هم مي افتند! لذا موضع رهبر عالي است ونبايد كوتاه بيايد باور كنيد در صورت كوتاه آمدن به كشورهاي ديگر هم خيانت خواهيم كرد وتخمش را باد خواهد برد! ماجراي گروگان گيري در روسيه را چند سال پيش بخاطر بياوريد مجبور شدند حمله كنند وصد ها نفر كشته شدند اگر اين صدها نفر كشته نمي شدند هم اكنون هر روز در روسيه گروگان گيري بود! (157580)
 
كجا؟
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۵۸:۴۲
برفرض هم كه قبول كنن، جواب خونها رو كي مي خواد بده؟
موسوي با يه ادعاي بدون مدرك يه هفتس مملكتو به آتيش كشيده و آبرومونو تو دنيا برده حالا قبول كنه و همه چي تموم شه؟!

نخير داداش بايد ثابت كند كه روي چه حسابي گفت تقلب و شعبده بازي شده؟ چه كساني كوكش كرده بودن و چه كساني اين ماجراي اسفناك رو هدايت مي كردن.

نخير بازي هنوز تموم نشده بلكه شروع شده... البته اين بار نه در سطح خيابان بلكه در فضاي استدلال و محاسبه و محاكمه و سيم جيم. (157723)
 
هنرمند
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۵۳:۵۵
سلام
آقاي موسوي حقيقت تلخ است براي پذيرش ان بايد تحمل داشت
اگر كسي تحمل شكست را ندارد نبايد بازي كند
بازي اشكنك داره سر شكستنك داره!
ايجاد جنجال براي توجيه عدم مدرك درست نيست (157150)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۵۶:۵۰
حتي اگه تك‌تك 24/5 ميليون نفر هم بيان پيش آقاي موسوي و بگن ما به آقاي احمدي نژاد راي داديم ايشان قبول نميكنه،‌ ايشان وقتي نتيجه را ميپذيرد كه با راي اقليت بشود رئيس جمهور قانوني!
كاش شوراي نگهبان قبول مي‌كرد و انتخابات مجدد برگزار مي‌شد تا آقاي موسوي ببيند همان 13 ميليون راي را هم ديگر نمي‌آورد. (157155)
 
بابک برهانی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۱۰:۲۵
دوستان بر فرض که ایران آبروی خود را در دنیا ببرد و دوباره انتخابات برگزار شود .
چه تضمینی وجود دارد ایشون نتایج انتخابات دوم را قبول کند ؟ (157638)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۳۳:۴۸
مطمئن باشيد اگر انتخابات ابطال شود و دوباره راي گيري شود آقاي موسوي نصف اين آرا را هم نمي آورد. فكر ميكنيد خانواده همت و باكري و رجايي دوباره از او حمايت خواهند كرد؟ فكر مي كند خانواده هاي متدين و مذهبي دوباره از او حمايت خواهند كرد؟ (157855)
 
ك
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۵۷:۴۳
حرف حساب بود.
آقاي موسوي . احمدي ن‍‍ژاد حتي اگه تقلب به اين بزرگي هم كرده باشه نمي ارزه اينطور امنيت مردم براي احقاق حق طرفداراي موسوي به خطر بيفته
باباجون طرفداراي موسوي همه ايرا نيستند. قبول كه در اينترنت و تهران اكثريت اند ولي ايران به تهران و اينترنت خلاصه نمي شه
اينقدر عكسهاي خشن تظاهرات را نگذاريد توي سي ان ان آبروي ايران و ايراني رو هم نبريد.زشته بخدا براي حيثيت ملي ما (157089)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۵۸:۰۵
آقای موسوی خیلی حرفها را فراموش کرده اند. اگر خاطرتان باشد ایشان در اولین روزهای انتخابات اعلام کرد که تبلیغات عکس و پوستری نخواهد کرد و از مردم خواهد خواست مثلا با چسباندن نوشته ای روی شیشه مغازه اشان از او حمایت کنند. این سخن و تصمیم او آن روزها خیلی دلگرم کننده بود و بسیاری را متقاعد کرد که کاندیدایی از لون دیگر وارد عرصه شده است. اما چیزی نگذشت که دیدیم تبلیغات چهار رنگ ایشان ماشا الله هزارماشاالله از دیگران کمتر نیست که بیشتر هم هست!
ماجرای حمایت از قانون و قانونگرایی هم همین است! در هیچ کجای دنیا تا مراحل نخست اعترااضات مدنی و شکایت به مراجع قانونی سپری نشده جامعه را وارد فاز اعتراضات تند نمی کنند. اما این عزیزان قانونگرا از شب انتخابات این کار را کردند!
نکته دیگر در رفتار سیاسی ایشان همدلی با آشوبگران و شهید نامیدن آنهاست که جای تامل دارد. شهدای انقلاب و جنگ بر اساس فتوای مجتهد اعلم و جامع الشرایط وارد عرصه مبارزه شده بودند نه فراخوان بی بی سی ...!ظاهرا پس از حراج سیادت و رنگ سبز و شعار الله اکبر نوبت به مفهوم مقدس شهادت نیز رسیده است!
راستی وقتی بیگانگان با این وقاحت و بی شرمی رفتارهای خلاف عرف و غیر دیپلماتیک از خودشان نشان می دهد آقای موسوی و برخی هوادارانشان چرا سکوت کرده اند و این بی شرمیها را که دهن کجی به آبروی ملی ماست صرفا تماشا می کنند. (157157)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۵۹:۱۴
آقای موسوی هزینه تحمیل شده بر کشور را باید شخصاً بپردازند. موسوی و اطرافیانش باید بدانند در طول دولت نهم برای اعتلای نام ایران زحمت زیادی کشیده شد و غربیها را پای میز مذاکره و قبول مذاکره بدون پیش شرط و با پذیرش حق هسته ای ایران کشاند و برگزاری پرشکوه انتخابات می توانست پرونده این افتخار جهانی و دیپلماتیک را به نفع ایران به نتیجه جدی برساند اما موسوی با حرکات نابخردانه خود همه این زحمات را به هدر داد و حالا باید خودش با پوزش از خطایی که مرتکب شده همه چیز را به وضع اول برگرداند و قبول کند که مردم شعور بالایی داشته اند که ایشان را واجد صلاحیت لازم برای سپردن سکان کشور ندیده اند.
بیایید همه به قانون احترام بگذاریم.
من چون از بچه محل های قدیم آقای موسوی هستم می دانم که ایشان بخوبی خاطره لاتهای بی سر و پا قداره کش محله درخونگاه را بخاطر دارند حیف است که خود را در ردیف ایشان قرار دهند. برای این بچه محل قدیمی حسن عاقبت آرزو می کنم. (157160)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۲:۵۹:۵۶
ايشان در واقع حافظ منافع اسرائيل و آمريكا و كشورهاي غربي و بازيچه سرمايه دار ني كه با مفاسد اقتصادي خون مردم را درطي 30 سال به شيشه كشيدن و متاسفانه قربانه آن هم جوانان ساده و فقيره اين جامعه و سوء استفاده منافقان وسارقان و اوباشان مي باشد كه در اين زمان شايد در سرقت از بانك ها و مغازها چيزي گيرشان بيايد ايجاد وحشت در جامعه و فرار سرمايه گذاران از اين مملكت و به خطر انداخت امنيت ملي كشور و اجازه جرعت يافتن كشورهاي غربي براي مصادره اموال ايران و يا تهديد به حمله و يا نابودي دستاوردهاي انرژي هسته اي كه تاكنون نتوانستند به هدفشان برسند، آقاي موسوي جاده براي آنها هموار نمود و من نمي دانم در برابر خدا جواب اين خيانت ها را چگونه خواهد داده يا احساس خطر ايشان همين بود كه خودشان مملكت را به آتش بكشند و يك عده مردم ساده و مهربان و دلسوز و طبق پايين جامعه را با همكاري سرمايدارن به خون بكشد از هر طرف كه باشد مسلمان و شيعه وايراني و خواهران و برادان ما مي باشد. آقاي موسوي اينجا افغانستان و يا عراق و پاكستان و يا گرجستان نيست كه شما پاي آمريكا براي قتل و عام مردم ايران باز نمايد اين هدف را ملت با هوش ايران به شما نخواهد داد. شما كه سيد هستي از جدتان خجالت بكشيد خون شهدا را پايمال نكنيد. (خواهش مي كنم اين را نشان بدهد تا مردم با هوش ايران بدانندچه توطئه در كمين اين مردم خوب ما هستي) (157163)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۰۳:۲۸
حرف شما کاملاً صحیح است . به آقای موسوی یادآور می شوم که سکوت ما که به رقیب شما رأی دادهابم در مقابل احکامی که صادر می کنید حدو مرزی دارد گمان نکنید که ما افرادی دست و پا چلفتی هستیم . پاش بیفته به خوبی می تونیم از حق خودمون دفاع کنیم .
نمی دانم این صندلی چیست که شما براش داری خودتو می بازی ؟ (157171)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۲۵:۰۵
احمدی نژاد یه دفعه حرف خوبی زد گفت که : من تمام ساختمون پاستور رو گشتم ولی چیزی پیدا نکردم که اینا براش دستو پا می زنن ! (157520)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۳۰:۰۸
بحث صندلي نيست نازنين
بحث من و توييم
اين رو باور كن (157918)
 
sina
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۰۳:۳۴
ميخواستم بگم از راي كه به آقاي مهندس موسوي دادم شرمنده ام از همه دوستات عذر مي خوام. (157172)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۲۶:۲۸
دوست من هر وقت ماهی رو از آن بگیری تازست . خدا هم راه توبه رو برای بنده هاش نبسته اگه مثه بعضی ها خودشون به روشون نبندن . (157525)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۰۳:۵۴
من طرفدار موسويم اما مقاله شما هم بد نبود. منصفانه بود. اما مقاله عسگر اولادي و ابراز نظر شخصي ايشان با ان ذكر تاريخ بسيار خطرناك است (157175)
 
قاصدك
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۰۴:۰۹
اين طور كه پيش مي‌رود و آقاي موسوي سرش را در زير برف فرو كرده‌اند و هيچ چيز را نمي‌بينند اگر آقا امام زمان هم بيايند و نظر به صحت انتخابات بگذارند آقاي موسوي آنقدر غرور و لجبازي دارند كه مخالفت كنند. (157176)
 
سینا
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۰۴:۱۹
با تشکر از تحلیل جامع
متاسفانه عملکرد یک هفته گذشته جناب آقای مهندس موسوی و خصوصا اطرافیان مغرضشان در برخورد با این حماسه عظیم ، نصایح مراجع و در نهایت صحبت های رهبر عظیم الشان انقلاب که همیشه و در همه حال حتی سخت ترین دعواهای سیاسی همیشه فصل الخطاب بوده گوش فرا میدادند و بجای تبعیت از قانون به قانون گریزی روی نمی آوردند باعث شادی دشمنان قسم خورده اسلام ، انقلاب و ایران نمی شدند .
واقعا متاسفم از شرایطی که حضرات با ندانم کاریشان بوجود آورده اند . چگونه جوابگوی اینهمه بی قانونی و بلوا و آشوب خواهند بود . چگونه جواب خون های ریخته شده را خواهند داد . (157177)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۰۴:۵۰
هيچكس از خودش تاحالا پرسده كه چرا بسيج جذب موسوي نشد چرا از همان ابتدا حمايت نكرد (157180)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۵۰:۳۷
شما از خودت پرسیدی چزا بجز نوری همدانی هیچ مرجعی به احمدی نژاد تبریک نگقت؟ (157429)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۱۰:۱۰
و البته اکثریت مراجع و علما نیز بیانیه داده اند که قانون باید رعایت شود و کل اعتراضات فقط از مجاری قانونی پیگیری گردد.
شما که آنها را خوانده اید جناب ناشناس؟ (157637)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۴۷:۴۰
لابد همه مراجع اومدن و از موسوی حمایت کردند؟ عزیزم مراجع خودشون رو وارد این بازیها نمیکنند. چون میدونند که حرمتشان حفظ نمیشه. اگه به احمدی تبریک میگفتن که یه هو میدیدی شعار بر علیه مراجع هم میدادید شما.
شان مراجع اجل این مسائل است برادر. (157707)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۹:۱۳
واقعا؟ روزهاي آينده صحت گفتار نازنين برادرم رو نشان خواهد داد (157917)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۰۲:۱۹
هیچ فکر کرده ای که چرا جامعه دانشگاهی به احمدی نژاد رای نداد؟ (157609)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۰۵:۳۷
آقاي احمدي نژاد تقلب نكرد ولي شديدا و به شكل پستي رندي كرد يعني موسوي را به هاشمي چسباند و خود را كشيد بالا.
موسوي حق دارد كه دارد مي سوزد ولي ديگر نبايد مردم را هم با خودش بسوزاند.
بازي اشكنك داره سر شكستنك داره.
البته متلكهاي احمدي در ميدان ولي عصر كار كثيفي عليه موسوي بود و طرفداراي موسوي را از ته دل سوزاند و اين آتيشو دامن زد.

بهترين كار اينه كه طرفين كوتا بيان و بذارن مملكت آروم بشه (157122)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۳۳:۳۱
تازه نكته جالب اينه كه وقتي رهبر انقلاب همه اين اتهامها رو بي پايه و اساس خواندند و از رفسنجاني رفع اتهام كردند ديگه كسي نمي تونه از احمدي نژاد بخواد اتهامات خودشو ثابت كنه! يعني هم مردم رو فريب داد و راي جمع كرد و هم ديگه پاسخگوي كسي نيست! دمت گرم اقاي احمدي نژاد (157395)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۰۶:۳۱
برادر محترم
اون همه تاييدات رهبري رو شما نشنيدي يا خودتو به نشنيدن زدي...اين كه نظر رييس جمهور به نظر من نزديك تره؛ اين كه رييس جمهور خدوم و صادق و مورد اعتماده و...
در عين اين كه من هم اون اقدام رو نادرست و اشتباه مي دونم اما كسي به آقاي هاشمي و ناطق انگ دزدي نزده و اتهام دزدي به بچه هاي آقايون بود اون هايي كه پنج نفرشون ديروز تو اغتشاش ها دستگير شدن! شما يا پيرو ولايت فقيه باش يا علنا بگو رهبري رو قبول ندارم نه اين كه استفاده ابزاري كني... (157625)
 
محمود از تهران
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۹:۳۸
چه فریبی برادر عزیز مگر مشکلات زیر بنایی امروز ما مربوط به دوره 4 ساله احمدی نژاد است . (157756)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۰:۲۸:۴۰
ایشون از آقای هاشمی رفع اتهام نکردند فقط به یکسری از اعمال و پیشینه مثبت آقای هاشمی اشاره کردند تا از تند رویها و بی انصافیهایی که برخی علیه آقای هاشمی انجام میدادند جلوگیری کنند.همچنین فرمودند اتهامی به اقای هاشمی وارد نشده بلکه به اطرافیانشان وارد شده و نیز گفتند: فساد در هر جا که باشد باید با آن مقابله کرد. (157993)
 
جواب به فرید
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۴۲:۱۰
اگه شما هی تلقین نکنین به این مردم، این مردم دلشون نمیسوزه. احمدی نژاد چه توهینی کرد به طرفدارهای موسوی؟ نکنه شما هم آشوبگران رو طرفدارهای آقای موسوی میدونی که توهین به اونها توهین به حامیان موسوی باشه؟ من که مطمئنم شما اصلا حرفهای احمدی نژاد رو گوش نکردی و فقط از این و اون میشنوین که چی گفته. یک کلاغ چهل کلاغ هم که ماشاالله کار ما ایرانیهاست. جهت روشن شدنتون حرفهای ایشون رو واستون مینویسم. ضمنا فیلم صحبتهاش هم به راحتی میتونین از اینترنت تماشا کنین.

ایشون گفت (نقل به مضمون) چهل میلیون مردم بازیگران اصلی بودند و چهل میلیون نتیجه رو رقم زدند. حالا اگه چهر پنج نفر گوشه و کناری کارهایی میکنند، خس و خاشاک هستند و رودخانه ملت آنها را با خود خواهد برد.
میبینید که ایشان گفتند چهل میلیون نگفتند 24 میلیونی که به من رای دادند. ضمنا این به راحتی از حرفهای ایشون قابل استنباطه که ایشون آشوبگران رو حامی موسوی ندونست. وگرنه نمیگفت چهل میلیون نفر بازیگر اصلی بودند، بلکه میگفت 24 میلیون نفر بازیگر اصلی بودند.
خواهش میکنم منصف باشید . صرفا به چیزهایی که میشنوید از دیگران،بسنده نکنید. (157698)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۰:۲۶:۲۰
موسوی خودش به هاشمی چسبیده بود! خودتان را به خواب نزنید لطفا! (157988)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۰۵:۴۰
من هر گز موسوی را نمیبخشم
به خاطر تلخی که در این روزها به کام من کرد
بخاطر ابرویی که از ارای من برد
بخاطر دروغگویی و جر زنی او
بخاطر اینکه فرصت بوجود امده برای کشورم در دنیا را تبدیل به تهدید کرد
بخاطر اینکه قدرت دولت را برای پیشرفت صرف بی قانونی خودش کرد
بخاطر فشار فکری و روحی که به من وارد کرد
بخاطر اینکه قانون کشور مرا در دنیا زیر سوال برد
بخاطر اینکه تصویر کشور مرا مخدوش کرد
بخاطر اینکه قدرت سیاست خارجی کشور را به چالش کشید
بخاطر ایننکه امنیت داخلی کشور م را بخطر انداخت
بخاطر اینکه به دلیل نداشتن روحیه شکست این همه نا امنی برای شهر پدریم بوجود اورد
بخاطر خونهایی که از برادرانم ریخت
بخاطر کتکهایی که مظلوم ترین افراد بدلیل حمایت از کشورشان از حامیان او خوردند
بخاطر شنیدن صدای گلوله در شهر
به خاطر قلب های شکسته پدر و مادرم
من موسوی را نخواهم بخشید نخواهم بخشید نخواهم بخشید و هر روز نزد خدا از او شکایت میکنم
والبته از شورای نگهبان نیز دلخورم
چرا باید همچین کسی تایید صلاحیت شود ایا کسی هست که هزینه تایید صلاحیت همچین فردی را بپذیرد
ای کاش میشد جنبه باخت افراد را در تایید صلاحیت انها دخیل کرد

من از بعضی ها ناراحتم که میخواهند موسوی را تبرئه کنند و اورا جدا از حوادث نشان دهند
من امروز اصلا از همه ناراحتم
چرا باید کشورم وطنم ابرویم افتخارات کشورم انتخاباتم و افکارم مخدوش شود بخاطر بی جنبه بودن و بی قانونی یک نفر
من امروز هر کسی را که مسئول بوده و یا در صدد تبرئه مسئول و یا سست در برخورد با مسئول حوادث است نمی بخشم و دوست دارم هزاران بار بنویسم نمی بخشم
نمی بخشم.....
نمی بخشم... (157183)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۳۰:۱۰
همان آهی بود که از نهاد من هم برآمد.
نمیبخشم
هیچگاه تو را نخواهم بخشید.
به حرمت خون پدرم به زجری که از دوریش کشیدم به غمی که در دل رهبرم بود به ترسی که مردم وطنم احساس کردند......
موسوی تو را نخواهم بخشید
باش تا روز قیامت (157388)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۴۶:۱۶
ما همه اورا نخواهيم بخشيد
-ميرحسين موسوي :
1-خداتورا نخواهد بخشيد.
شرم باد از\"سيد\" (157420)
 
اردشیر
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۲۵:۵۱
به نظر من شورای نگهبان باید برای تایید صلاحیت افراد از روانشناسان بسیار حرفه ای هم بهره ببرد تا شاهد این جور مسائل نباشیم. (157521)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۵۴:۲۰
من خودم به موسوی رای دادم. ولی بخدا من هم او را نمیبخشم. من سینه چاک او نیستم که بخواهم هر طوری که شده از او حمایت کنم. گفتم کسیست که میخواهد مسائل و مشکلات را دگرگون کند و حل و فصل کند و به او رای دادم. ولی بخدا اگر میدانستم آخرش این میشود به اورای نمیدادم. اگر میدانستم وقتی میگوید قانون فقط برای زمانیست که به نفع او باشد به او رای نمیدادم.
بس است دیگر. ما که کور نیستسم. احمق و نادان که نیستسم. مسائل را میبینیم و میفهمیم. موسوی قصاص قبل از جنایت میخواهد بکند. هنوز نتوانسته تقلب را اثبات کند آنوقت بدین شکل اعتراض میکند.
او با این کارهایش باعث تحقیر من به عنوان کسیکه به او رای دادم،گردید. از چه چیز او دفاع کنم اکنون؟ اصلا مگر چیزی هم برای دفاع باقی گذاشته.
من هم او را نمیبخشم. (157716)
 
saman
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۱۱:۲۸
هیچکس او را نخواهد بخشید (157820)
 
فاطمی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۲:۴۴:۲۲
این ناله سوزناک \"نخواهیم بخشید\" به عظمت حداقل 35 میلیون ایرانی و بسیاری از انسانهای آزاده دنیاست.
دوست دارم این سلسله کامنتها با این مضمون تا ابد ادامه پیدا کند.
آقای موسوی آه این انسانهای پاک تو را خواهد گرفت. منتظر آن روز باش .....
\"تو را نخواهیم بخشید.\" (159774)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۴۳:۳۶
با كمال تاسف فكر مي كردم آقاي خاتمي براي پيش برد اصلاخات شعاري خود چوب حراج زد به آبروي 20 ساله موسوي. اما در اين 1 هفته فهميدم موسوي خود مشتاق تر بود. 20 سال بزنگاه هاي مختلف طي شد و موسوي غايب بزرگ بود. بعد از 20 سال حضوري چنين شوم! جواب امام را چه مي خواهي بدهي؟ (157863)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۰۶:۱۰
درود بر شما که با استدلال و منطق به جنگ هوچی گری و شارلاتانسیم آمده اید و مشخص می شود که در این عرصه چه کسی رو سیاه باقی می ماند. من برای جریان اصلاحات متاسفم که با این وضعیت نفرت عمومی را نسبت به خود برانگیخت و خیلی از مردم را از دخالت در سیاست ناامید کرد و نشاط سیاسی جامعه را به هدر داد. (157186)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۰۸:۲۶
آقای موسوی ببین داری به کجا میری؟
دیروز در مسجد لولاگر بعد از آتش زدن مسجد چند نفر شهید شدند؟
واقعا چگونه می توان در آخرت جواب این همه قتل ها را داد؟
واقعا من متاسفم اول آقای موسوی گفت انتخابات باطله حالا که باید قانونی اعتراض کنه به شورای نگهبان بره اعلام میکنه من اصلا شورای نگهبان را قبول ندارم این یعنی چی شما که اینا رو قبول نداری از اول شرکت نمی کردی آیا الهام بعد از انتخابات عضو شورای نگهبان شده آیا شورای نگهبان 12 عضو نداره اصلا بگیم الهام طرف دولت مگه جز اینه که 11 عضو دیگه هم داریم که پستی تو دولت نداشتن
هر چی میگذرد مردم بیشتر به حس نیت موسوی پی میرند
برای اعتماد مردم متاسفم قرار بود موسوی برای ما اقتصاد خوب بیاره حالا امنیتمون هم برده (157192)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۷:۰۰:۳۵
آقا من به موسوی رای دادم. ولی این کارهای او را نمیپسندم. اگر او هیچ کدام از این ارگانهای رسمی کشور را قبول ندارد ، پس چرا در انتخابات شرکت کرد؟ مگر نه اینکه با وجود همین ارگانها 8 سال خاتمی عزیز رئیس دولت بود؟ این حرفه مرا یاد حرفهای خاله زنک میاندازد( حواستان باشد که توهین نکردم به موسوی، من خودم به او رای دادم و حرفهای قبل از انتخابات او را خوب به خاطر دارم. این جمله ای بود که خود او به رقیبش نثار کرد).

من موسوی را دوست داشتم. ولی الان دوستش ندارم. چون کشورم را بیش از شخص دوست دارم. چون به او رای دادم به خاطر میهنم . اگر قرار باشد او باعث لطمه به کشورم و خاک پاک آن شود، اورا از دل خود بیرون می اندازم. (157729)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۴۵:۳۰
امام خميني: مي گويد قانون را قبول ندارم! تو غلط مي كني قانون را قبول نداري! قانون بايد تو را قبول داشته باشد. (157866)
 
رضا ، دانشجوی حقوق
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۰۹:۱۳
::: جانا سخن از زبان ما میگویی :::
امیدوارم آقای موسوی سر عقل آمده و بفهمد که بازیچه شده است
::: ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا ::: (157194)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۷:۰۲:۵۸
آقا رضا منم با شما موافقم. موسوی بازیچه شده. من مطمئنم که موسوی دلش پاکه و قلبش برای این مردم و مملکت میتپه. ولی افسوس که یک مشت منفعت طلب و تندروی افراطی، او را احاطه کردند و نمیگذارند چشمهای او افق دور دست را ببیند. به اصطلاح ما، او را شیر میکنند که چه کند و چه نکند.
کاش او زودتر متوجه شود و موضع خود را جدا کند. هر چند که خیلی دیر شده. (157733)
 
منوچهر كلاتي - تهران
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۱۰:۳۴
آقايون تروخدا بسه ديگه. دلمون تركيد از بس تو ماهواره و اينترنت خون و آتش ديديم
آقاي رفسنجاني نوكرتم كوتا بيا قدرتتو ديديم
آقاي موسوي تو هم همينطور
آقاي احمدي لامصب انتخاباتو بردي ديگه چرا به موسوي ننه مرده لگد ميزني؟ بشين سرجات كارتو بكن

ترو خدا خرداد ما رو گند زديد رفت هرسال اين موقع رفته بودم شمال با بوي بهار نارنج حال مي كردم. الان بايد بنشينم از ترس تو خونم و دود لاستيك و سطل زباله بخورم.

با با بسسسسسسسسسه (157128)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۴۳:۰۵
کسی مجبورت نکرده که ماهواره و اینترنت ها رو نگاه کنی. (157415)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۰:۰۵:۵۸
ما چی کار کنیم که اینجا فقط به این شبکه‌ها دسترسی داریم؟

ما چی کار کنیم که هر روز سر کارمون و سر کلاس درسمون همکار و همکلاسیمون می‌پرسه چی شده تو ایران؟

ما چی کار کنیم که آبرو برامون نمونده اینجا؟

این بود دفاع از عزت ایران و ایرانیها آقای موسوی؟

دست مریزاد! (157969)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۲۹:۲۰
خيلي با حال گفتي! البته بايد اين را هم اضافه كني كه متاسفانه اين رفتارهاي آقاي موسوي تداعي گر جمله پير مردهاست كه: بازي، بازي قدرته! و بازنده اون مردم. (157851)
 
ارش
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۱۵:۴۲
از مواضع منصفانه شما و آقاي لاريجاني سپاسگزارم (157207)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۱۷:۲۴
سلام من يكي از طرفداران آقاي موسوي هستم و بشدت مخالف آشوبها و ناامني ها ميباشم اما سوال من از شما اين است كه چه كسي به اين آشوبها دامن ميزند وقتي شما اجازه يك راهپيمايي ساده و مسالمت آميز را به هواداران ايشان نمي دهيد وقتي شما اجازه دفاع حتي چند دقيقه اي ايشان كه از رسانه نه ملي بلكه تماما دولتي پخش شود را نمي دهيد وقتي رسانه شما سراسر اخبار كذب و يك جانبه است وقتي تمامي وابستگان شما در برنامه هاي مختلف مشغول توجيه اقدامات مشكوكشان هستند وقتي ... حال شما بگوييد آيا بهتر نيست به جاي محكوم كردن موسوي و موسوي ها به رفتار خود بيانديشيد و كمي با مردمتان كه نظام و رهبرشان را همچون جان خويش دوست ميدارند صادق و مهربان باشيد. (157208)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۳۱:۲۳
آقای ناشناس طرفدار آقای موسوی

- اولا در این سی ساله چه زمانی پس از انتخابات راهپیمایی اعتراض آمیز برگزار شده است؟
- ثانیا شما که بدون مجوز چهار راهپیمایی پی در پی از دوشنبه تا پنجشنبه برگزار کردید!
- مطمئن هستید که افرادی که دیروز در خیابان شلوغ کردند (هفته قبل را نمی گویم) نظام و رهبرشان را همچون جان خویش دوست میدارند؟ پس بهتر بود خطبه های نماز جمعه را با گوش جان می شنیدند.
- تمامی بحث ها و انتقادات و شبهات در مورد انتخابات و صدا و سیما و غیره به هیچ وجه دلیل آشوب و عمل غیرقانونی نمی شود. (157533)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۳۳:۰۶
مگه فقط باید بریزین تو خیابونا مگه در شورای نگهبان به روتون بسته است . اصلا کی گفته راه اعتراض به انتخابات اینه . همین آقای موسوی گفت دیگه . بهتر چشمامونو باز کنیم و کور کورانه سرمون پایین نندازیم بریم پشت سر یه نفر . شاید اون یه نفر داره به بی راهه میره . همین آقای موسوی که می بینه کمار به اینجا کشیده چرا بر می گرده می گه اصلا شورای نگهبان رو هم قبول ندارم . مطمئن باشید اگه فردا آقا رو هم حکم قرار بدن می گه آقا رو هم قبول ندارم .این داستان رو بگیر تا به اما زمان و خدا برسی . (157539)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۰۷:۰۷
همه اینها باز هم دلیل نمیشود موسوی و هوادارانش مملکت را به آشوب بکشند و وجهه بین المللی ایران را در این یکهفته طوری به گند بکشند که احمدی نژاد در 4 سال نتوانست! (157627)
 
بابک برهانی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۱۸:۳۳
دوست عزیز
آیادر اعتراض به
تقلبی که نشده
و اعتراض قانونی ای که صورت نگرفته
و پاسخی که در نتیجه اعتراض صورت نگرفته

میتوان اعتراض کرد ؟ و راهپیمایی راه انداخت.
اگر اعتراض قانونی صورت می گرفت و جوا قانع کننده نبود آنگاه این فرمایش شما صحیح بود.

ضمنا رسانه ها خارجی همچون bbc و ... جور اینور را میکشند و تمام گزارشات را به نفع آشوب طلبان ارسال می کنند. (157662)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۵۱:۴۴
1: آقاي موسوي كه بدون درك شرايط و به اتكا 300 هزار راي بيشتر در تهران مي خواهد خلاف مسير قانون حركت كند به اين آشوب ها دامن ميزند. من ساكن 4 راه وليعصر هستم و بوضوح مي بينم برخي از همين آشوبگراني كه حتي سايت الف هم مرتب آنها را از هواداران موسوي جدا مي كند دقيقا از هواداران موسوي
هستند.
2: صدا و سيما به لحاظ منش و شخصيتي كه آقاي موسوي از خود نشان داده به لحاظ امنيتي ترس اين را دارد كه موسوي از رسانه اي فراگيرتر تحريك به آشوب كند. همين بيانيه هاي پي در پي او را ببينيد!
3: مهندس موسوي حتي حاظر نشد در شوراي نگهبان و در حضور دوربين مستقر در آنجا حاضر شود چرا كه مي داند به غير از ادعاهاي كلي هيچ دليل محكمه پسندي ندارد.
4: وقتي يك مدعي قانونگرايي هم اعتراض مي كند و هم حكم صادر مي كند تا ته قضيه را بايد خواند.
5: من به هيچكدام از اين دو تن راي ندادم. (157871)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۵۳:۴۵
برادر یا خواهر ناشناس عزیز

سوالی دارم: آیا جناب آقای موسوی مطابق قانون برای تجمع درخواست مجوز کرده اند؟ لابد می دانید که برای برگزاری یک تجمع، یکی از شروط لازم، دادن درخواست کتبی دست کم یک هفته قبل از برگزاری تجمع است. آیا آقای موسوی این شرط (و سایر شرایط مندرج در قانون) را رعایت کرده اند؟ یا از همان روزهای اول و دوم، هواداران را به \"ادامه موج سیز\" تشویق کردند و خودشان هم در این تجمع های غیر قانونی با آنها همراه شده اند؟

آیا ایشان تقاضایی رسمی برای حضور در رادیو و تلویزیون داشته اند که نادیده گرفته شده باشد؟ یا اینکه از ساعتهای اول به طور ضمنی مصاحبه همراهان و همفکرانشان را با بی بی سی و غیره تایید کرده اند؟

بیاییم اندکی انصاف داشته باشیم. قبول کنیم که موسوی آن شخصیتی نبود که ما همیشه در ذهن داشتیم. همه ما اشتباه کردیم. (157872)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۳۶:۱۴
Aghaye moosavi agar az rahe dorostesh vared mishod shayad mitoonest in hoghugh ro ham begire.Kasi ke ghabl az inke natayej elam beshe khodesh to barande moarefi mikone va in ghadr bi mantegh amal mikone, too television chi mikhad bege . Kasi ke nemitoone tarafdarasho jam kone va hedayat kone baraye 70 milion mardom chi mikhad bege? (157925)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۱:۲۹:۱۶
هموطن من! راهپيمايي روز دوشنبه براي خودش و هوادارانش بس نبود؟ هم اعتراضات به دور از قانونش رو كرد و از پيش براي شكايتش حكم قطعي صادر كرد هم چشم زهر از نظام و بيست سال عدم حضورش گرفت. ديگه ادامه آن در بقيه روزها و تخريب چهره ايران در دنيا كه ما رو دست‌كم 8 سال به عقب برگردوند و كشت و كشتارهاي حاشيه‌اي آن اگه براي يك سياستمدار قابل پيش‌بيني نباشه كه اصلا با چه رويي كانديداي رياست قوه مجريه كشور بزرگي مثل ايران شده؟ شايد 20 سال پيش جوون‌تر بود و هنوز تو دوران جنگ مي‌تونست با قهر و غضب حرفش رو پيش ببره، اما حالا چي ؟ چرا اين روزها رو پيش‌بيني نكرد؟ اين پيش‌بيني براي هر بيننده دور از تعصب نسبت به طرفين دعوا، اظهرالمن‌الشمس بود ولي براي آقاي موسوي و اطرافيانشان نه؟ من كه از ابتدا با خوندن نامه امام در جواب استعفاش فهميدم كه مرد ميدان‌هاي خطير و زمانهاي حساس نيست و هيچ بعيد نيست كه اشتباه گذشته‌اش رو تكرار كنه و كرد.! البته حامي احمدي‌نژاد هم نبوده و نيستم. پس نظرم رو بر اساس قضاوت از طرف مقابل نخوانيد. خودتون نامه امام رو بخونيد و قضاوت كنيد:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاى موسوى نخست وزير محترم
نـامـه اسـتـعـفـاى شـمـا بـاعـث تـعـجـب شـد، حـق اين بود كه اگر تصميم بدين كار داشتيد لااقـل مـن و يـا مسوولين رده بالاى نظام را در جريان مى گذاشتيد. در زمانى كه مردم حزب الله براى يارى اسلام ، فرزندان خود را به قربانگاه مى برند، چه وقت گله و استعفا است !
شما در سنگر نخست وزيرى در چارچوب اسلام و قانون اساسى به خدمت خود ادامه دهيد، در صـورتـى كـه نـسـبـت بـه بـعـضـى از وزرا بـه تـوافـق نـمـى رسـيـد، چـون گـذشـتـه عـمـل مـى شـود. ايـن حـق قـانـونـى مـجـلس اسـت كـه بـه هـر وزيـرى كـه مايل بود راى دهد.
تـعـزيـرات از ايـن پـس در اختيار مجمع تشخيص مصلحت است كه اگر صلاح بداند به هر مـيـزان كـه مـايـل بـاشد در اختيار دولت قرار خواهد داد. همه بايد به خدا پناه بريم و در مواقع عصبانيت دست به كارهايى نزنيم كه دشمنان اسلام از آن سوء استفاده كنند.
مـردم مـا از ايـن گـونـه مـسـايـل در طول انقلاب زياد ديده اند، اين حركات هيچ تاثيرى در خـطوط اصيل و اساسى انقلاب اسلامى ايران نخواهد داشت . از آن جا كه من به شما علاقه مندم انشاءالله عندالملاقات مسايلى است كه گوشزد مى نمايم .
والسلام
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 17/6/67 (158692)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۱۸:۱۵
موسوي بايد بداند اين خونها و آتش ها همه بنام وي نوشته ميشه ديشب مي خواستم از اداره برم خونه تو استاد معين زنم اونقدر پشت تلفن گريه كرد كه نگو. با يكساعت تاخير رسيدم خونه. موبايلها هم كه قطعه. دخترم با چنان گريه اي اومد استقبالم كه بغض گلومو گرفت. تو ترافيك گير كرده بودم بيچاره ها فكر مي كردن طوريم شده.

ضمنا از ماموراي شهرداري كه تا صبح خيابونو به حال عادي درآوردن تشكر مي شود.

تروخدا آشتي كنين راه صفا بهتره والله بالله جان همه بچه هايي كه شبا نگران باباهاشونن بسه ديگه (157113)
 
جواد.م
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۰:۰۷:۰۲
اگر این روش استدلال درست باشد به قول عمروعاص قاتل عماریاسر هم در جنگ صفین علی(ع) است که وی را به جنگ برده است. (158537)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۰۲:۵۸:۵۴
اشتباه نکن. هدفها را مقایسه کن. شخصیتها را مقایسه کن و نتایج را. مبادا دنیا و آخرتت را با هم بدهی برود. حرف حق را تشخیص بده و تا پای جان بایست ولی هر وقت فهمیدی حق نیست جرأت داشته باش و اعتراف کن. ممنون (163454)
 
شهیده
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۲۰:۳۱
برادرگرامی وحامیان دلسوز اسلام شمابه چه پرداخته اید؟ نجات اسلام باخط بطلان برقانون ونادیده گرفتن رهبری! به حامیان خودنگاهی بیندازید ،به حمایت رسانه های بیگانه وبه ظاهردمکراسی خواه که چه می کنند به یادسخنان امام راحلمان بیفتید \"هرگاه دشمنان ازشماتعریف کردند بدانیدبه نفع آنان کارمی کنید\"به یادپیام شهیدان باشیدآنان جانشان رانثارکردندتاامثال شمابرای ...اینگونه رفتارکنید؟ چادرمشکی ماراحامیان شمادرخیابان آزادی ارسرمان به زیرپاانداختندوکتک زدند شماحامی کدام شهیدازتبارحسین زمانه ایدکه اینگونه بارهبرمیکنید؟همه اشتباه می کنند ؟ شماچه جوابی داریدبه ملت آزاده وحامی امام ره ورهبربدهید؟ (157212)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۲۱:۰۰
از آقای موسوی با آن هم ادعای قانون مداری و خط امامی بودن بعید بود چنین بیانیه ای!
تحلیل خوب و منصفانه ای بود. ولی خداییش رهبری در خطبه ها اینها رو بهتر و کاملتر گفته بود. (157213)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۲۴:۱۷
یه چند روز دیگه بگذره آقای موسوی ادعای پیامبری هم میکنه!
آقای موسوی، اگر همۀ نمودارها، آمارها، رأی گیری ها خط مار است و دروغ حاکمان؛
اگر همۀ دولتمردان، ناظران، جناحهای سیاسی و متخصصین امر در امور انتخابات، مراکز نظرسنجی داخلی و خارجی متقلب و دروغ گو هستند؛

بفرمایید ما به چه دلیلی باید بر صداقتتان ایمان بیاوریم؟!

اگر اینطور است که شما میفرمایید، لطفاً سلامت انتخابات گذشته، مخصوصاً در دوران آقایان هاشمی و خاتمی را اثبات بفرمایید تا ما ادعای شما رو با این دلایل آبکی اتان مورد توجه قرار دهیم.

مگر خودتان در جمهوری اسلامی صاحب قدرت نبودید؟، چطور تا حالا از آراء مردم صیانت نکردید؟، یا بهتر بگویم، چرا احساس خطر(!) نکردید؟

آقای موسوی، بدانید که سوار شدن بر احساسات مردم کاریست که از شما و گروهتان ساخته است، عموم مردم آگاهند و گرنه در صورت وجود تقلب مردم زودتر از شما دست بکار میشدند و از آراء خود پاسداری میکردند.

مردم ما تجارب زیادی در دوران انقلاب کسب کردند که آخرین آن روی کار آمدن احزاب حامی شما در سال 76 و مجلس ششم بود که بعد از آن به جمع ورشکستگان سیاسی پیوستند، الان هم با اقدامات بد صورت و بد سیرت خود، تیر خلاص را به پیکر بیجان اصلاح طلبان دروغین و خودخواه و خودپسند زدید، آقای موسوی، ملت ما فقط موج سبز نیست، این موج سبز است که قسمتی کوچک از اقیانوس ملت است، بخوابید که شاید در خواب تعبیر رویاهایتان را ببینید...
خواب خوش... (157222)
 
ياسر
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۱۰:۰۰
آقاي موسوي !
به خداوند بزرگ قسم مي خورم بخاطر قطره قطره هاي اشك مادرم و همه مادران مضطرب و دل نگران اين روزها كه لحظه به لحظه احتمال شنيدن خبر بدي را مي دهند از شما نمي گذرم.

اگر چه بنده گنهكار خدايم اما ظلم آشكار شما را نمي بخشم.

هر روز براي بيشتر شدن عذاب شما در نزد خداوند دعا مي كنم. (157636)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۵۴:۲۰
حضور آقاي موسوي يك فايده الهي داشت و آنهم خط بطلان و خواندن فاتحه احزاب و گروه هاي مدعي اصلاح طلبي. اصلاح طلبان براي هميشه از حيات سياسي ايران محو شدند. (157873)
 
homa
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۲۵:۴۴
آشوب طلبان طرفدار هيچ نامزدي نيستند ، فقط يك عده قليلي مزدور و فرصت طلب هستند كه بنام لباس شخصي ها معروف ميباشند، و براي دولت خيلي ساده است كه منشا آنان را پيدا كند (تا بحال فكر كرده ايد كه تا بحال چرا حتي يك نفر هم از لباس شخصي ها معرفي نشده) (157225)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۵۶:۴۰
در پاسخ به homa: اگر فرصت مي كرديد و اخبار را مي ديديد چشمتان به جمال اين لباس شخصي ها منور مي شد كه با دستور انگليس و ... به نام طرفداري از موسوي ايران را ويران كرده اند. (157598)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۲۲:۳۸
دوست عزیز

اگر به حادثه کوی دانشگاه در 18 تیر مراجعه کنید اگر به ترور سعید حجاریان مراجعه کنید و قدری اهل مطالعه مستمر در امور سیاسی باشید خواهید دانست که:

در دولت اصلاحات همان گروه تندرویی که امروز پشت پرده موسوی را مدیریت می کنند هر جا که دولت خاتمی از مجاری قانونی نمی توانست پیش برود گروهی بسیجی نما که از نیروهای خود دولت اصلاحات بودن را اجیر می کرد و به کوی حمله بردند تا با استفاد هاز عدالت خواهی و شور جوانی دانشجویان ، فضای سیاسی کشور را دچار کنند

سعید عسگر این مزدور خبیث نیز با پشتیبانب حزب مشارکت دست به یک تروز فرمایشی و اساختگی زد تا فضای کشور را ملتهب کند تا تندرو هایی چون محمد رضا خاتمی ، تاج زاده تاجر نیا بهزاد نبوی و.... به اهداف پلید خود دست یابند (157837)
 
hamvatan
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۲۶:۲۸
خانم ها و آقایان الف. من طرفدار هیچ یک از کاندیداها نیستم زیرا همه را ستم کار می دانم و ضد اسلام. اما نوشته هاراکه دیدم متوجه شدم که به طرفی اجحاف کرده اید. نظر مخالف را که کلیک کردم متوجه شدم اشتباه نکرده ام. راستش را بخواهید کمی عرق کردم و دیدم هنوز تا رشد فاصله زیادی داریم و همین خامنه ای و موسوی و امثالهم هم برایمان زیاد است. عقب ماندگی نه شاخ دارد و ه گوش، همین است. به امید فرزانگی چند نسل بعد شما را به خدا می سپارم. (157230)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۳۴:۴۹
کمی مودبانه تر لطفا (157396)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۵۸:۱۱
تا وقتي امثال شما روشنفكرهاي بالكن نشين در ايران وجود دارند مردم مقياس خوبي براي شناخت سره از ناسره خواهند داشت. متاسفانه موسوي ثابت كرد كه مرد بزرگي نيست! (157878)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۹:۱۱
هموطني كه از بياناتتان نه بوي ادب مي آيد و نه بوي ايراني و مسلمان بودن لطفا فرزانگي را در حيطه ي خود نگه داريد و حرف از اسلام نزنيد ممكن است دوستان فرانسويتان ناراحت شوند! (157780)
 
بهلول
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۰:۱۴:۰۱
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام ؛
دوست عزیز و سایر عزیزان ، در خصوص نتایج موافقین ومخالفین نظرات هیچ دخالت منفی از سوی سایت اعمال نمی شود آن چه شما گمان می برید - چنان چه قبلا برای خود این حقیر هم این ظن بوجود آمده بود ولی با توضیح یکی از عزیزان رفع ابهام شد- به این دلیل است که وقتی شما یک صفحه را باز کزده و درحال مطالعه خبر و نظرات مندرج در آن هستید در همان موقع با توجه به ترافیک سایت ممکن است همزمان چند نفر دیگر نیز در حال مطالعه خبر و اعلام موضع نسبت به نظرات باشند وقتی شما نسبت به یک نظر اعلام موافقت یا مخالفت می کنید کل صفحه نوسازی -refresh- نمی شود و فقط همان نظر بازسازی - update- می شود . در زمان قبل از انتخابات که این سایت جولان گاه عزیزان وبگرد ضد دکتر احمدی نژاد بود در مقابل هر رای موافق به نظرات همسو با رییس جمهور محترم اقلاً 3 نظر مخالف ایشان به نمایش در می آمد. حالا فقط جریان تا حدودی معکوس شده است!

یا علی! (158545)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۲۷:۴۲
وقتي به نخست وزير زمان رياست جمهوذي رهبر و يار امام در اين زمان براي اعتراض و صحبت نه زمان تلويزيوني در نظر گرفته شود و نه راديو .....واي به روزي كه دروغ چشمان حقيقت بين را ببندد (157233)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۴۱:۳۲
ولمان كن ديگه بابا حناي اين بابا ديگه رنگي نداره
بياد تو تلويزيونم من ميزنم يه كانال ديگه
آدم قدرت طلب --- كه براي رئيس شدنش كشور رو به آشوب كشيد (157414)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۵۹:۴۱
موسوي هرگز نخواهد آمد، زيرا مي داند در بحث تلويزيوني ضايع خواهد شد. (157879)
 
سعيد منصف
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۲۸:۲۰
ممنون الف نشان داده است كه نقش يك رسانه خوب مي تواند چقدر مهم باشد.موفق باشيد. (157235)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۲۸:۴۲
من این قسمت از مقاله رو که میگه اگه داور رو قبول نداشتی چرا بازی کردی اصلا قبول ندارم. چون فوتبالی مثال زدین فوتبالی هم جواب می دم:
بارها اتفاق افتاده که تیم بازنده و بعضی وقتها حتی تیم برنده در پایان بازی داور را مقصر باخت دانسته اند. و هیچ یک از اهالی فوتبال نیز این سخن را نمی گوید: \" شما که داور را قبول ندارید چرا بازی کردید؟\" و چه بسا داورانی که بعد از بازی بدلیل قضاوت اشتباه یا ناعادلانه محروم شدند.
البته در فوتبال در پایان بازی نتیجه قابل تغییر نیست. ولی در انتخابات که نتیجه قابل تغییر است، شاید بتوان این ایراد را گرفت.
بهرحال چه واقعا تقلب شده باشد و چه نشده باشد، حمایت برخی از اعضای شورای نگهبان از کاندیدای خاص درست نبود. خاصه آنکه یکی از اعضای شورای نگهبان، سخنگوی آن کاندیدا نیز باشد. (157236)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۳۲:۲۴
اگر آقاي موسوي اركان قانوني را قبول ندارند پس چطور انتظار دارند همين اركان نتيجه انتخابات را لغو كند . (157245)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۳۹:۵۰
خير
ايشان اركان قانوني را قبول دارند
رجوع كنيد به صحبتهاي ديشب جناب لاريجاني كه بيطرف نبودن شوراي نگهبان رو مورد تاييد قرار دادند
كمي انصاف حداقل توقعي است كه ميتوان داشت (157407)
 
مجيد
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۵۸:۲۵
آقاي لاريجاني در انتخابات بي طرف نبود. به سايت هاي منتسب به ايشان رجوع كنيد و شاهد حمله هاي مكرر ياران ايشان به آقاي احمدي نژاد و دفاع از موسوي باشيد. (157601)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۰۱:۳۷
مغالطه نفرمائيد. موسوي نه فقط اركان قانوني بلكه الفباي قانون را هم قبول ندارد. هم اعتراض كني، هم حكم صادر كني؟ كجاي اين عقلاني است؟ (157880)
 
ياسر
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۱۴:۰۸
اصلاً چرا در انتخابات شركت كرد؟
اين يك دور باطل و واضح است كه بچه ها هم آن را مي فهمند.

آدم ديكتاتوري كه مي خواهد به هر قيمت به قدرت برسد، از اول شورش مي كرد نه آنكه روباه صفت ،‌از امام و دفاع مقدس بگويد و حالا به پاي او جوانان ما قرباني شوند.

ننگ باد . (157650)
 
عبدالله محمدی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۳۴:۵۶
اگر آقای موسوی کوتاه بیاید می گویند به کسانی که به رای داده اند خیانت کرده است . موسوی کجا مجوز تخریب اموال عمومی راصادرکرده ؟ کجا از تخریب واغتشاش منافقان حمایت کرده ؟ انصاف داشته باشید واز خدابترسید . تحلیل شما را می پسندم (157253)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۳۷:۵۶
همین: اگر کوتاه بیاید میگویند... پس موسوی تو رودربایستی گیر کرده؟ (157403)
 
مصظفس
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۴۴:۳۳
با سلام به این آقای محمدی که گفته از خدا بترسیم

برادر همه از جمله این سایت منصفانه الف همینو داره به موسوی می گه
تو لازم نکرده بیای به همه بگی

این تحلیل گفته که آقای موسوی زمینه را آماده کرده است.

منم می گم ایشان شریک جرم قتل ها، تخریب اموال عمومی ؛ هرج و مرج و ... است. چون زمینه را آماده کرده است.

مثل این است که شما به چند نفر بگید برید به این مثلا رئیس اداره اعتراض کنید حالا این وسط یا از این افراد یا کسی غیر از اینها کسی را بکشد و بعد شما بگید از خدا بترسید من که نگفتم ادم بکشید. برادر شما اونا رو فرستادید و همه چیز رو مهیا کردید بعد ما بترسیم از خدا؟
البته می ترسیم که بی منطق ها با بی قانونی بخوان حاکم بشن بر ما اما نه از اینکه موسوی در این قتل ها شریکه
که به خودش ربط داره و خوشد باید جواب بده


یا علی (157418)
 
یک ادم
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۳۶:۳۴
موسوی در مناظره با کروبی اثبات کرد که می خواهد از طریق صداوسیما حرف های بی منطق خود را به خورد مردم بزند مومن از دو سوراخ گزیده نمی شود باید موسوی محاکمه شود . موسوی ابروی ما را در دنیا برد دهن کجی انها به ما بیشتر شد اقای موسوی که نگران روابط بین الملل بود به نظرم باید از شورای نگهبان شکایت کرد که چرا این بی قانون را رد صلاحیت نکرده است (157256)
 
طرفدار موسوی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۳۷:۰۵
من در تبلیغات عضو ستاد جناب مهندس در مشهد بودم
تعصبی روی کاندیدایی نداشتم و ندارم ولی اگر آقای مهندس موسوی را اینقدر که الان می شناسم قبلا می شناختم فکر رای دادن به ایشان را هم نمی کردم (157260)
 
سبزه سبز
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۳۷:۴۱
سلام
من هم تا حالا از اين سايت نديده بودم بي طرفانه حرف بزنه.ممنونم كه سر به راه شده.
و اما آقاي موسوي، من از طرفداران و دوستداران شما هستم.تا قبل از اين انتخابات خيلي دوستت داشتم وقتي وارد انتخابات شدي و بيشتر باهات آشنا شدم عاشقت شدم چون تلالو نشاط اجتماعي رو در تو ديدم. من توي يكي از فرمانداريها بعنوان مسئول رسيدگي به رايانه هاي يك منطقه همه چي رو به دقت زير نظر داشتم.هرچند تخلفات اندكي بود ولي نه در اون حد كه آمار رو زياد عوض كنه داخل شهر 52 به 45 جلو افتاده بودي ولي مناطق روستايي با 95درصد راي به آحمدي نژاد همه چي رو عوض كرد.به هرحال اين اقدامات اخير شما كه من مطمئنم از روحيه خودتون خارجه و تحت تاثير موج سوار ها قرار گرفتين ارزش و اعتبارتون رو داره كمرنگتر ميكنه.مثل آقاي رضايي باشين متين و محكم براي اعاده حيثيت و آرا.فكر 4 سال بعد رو بكنيد اعتبار خودتون رو زير سوال نبريد يا علي (157262)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۹:۱۵
جمعیت روستایی بین 30 تا 35 درصد از جمعیت کل کشوره، چطور میتونه مابقی آرا را اینگونه تحت تاثیر قرار بده؟! آنهم با این تفاوت فاحش؟! (157775)
 
قثظش
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۳:۴۵:۲۵
تازه كل اين جمعيت هم كه واجد شرايط نبودن.من نمي دونم هي ميگن روستايي ها راي دادن مگه اين درصد پايين ميتونن آرا رو اينقدر عوض كنه؟ (159017)
 
آوا
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۳۹:۱۳
جناب موسوی خیلی سرتق تشریف دارن و اصلا از رو نمیرن . کاش به جای موسوی خاتمی بود با خاتمی بهتر میشد کنار اومد . حیف که به تقویم تاریخ پیوست! (157265)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۴۱:۱۶
1- اصولاً تظاهرات براي نشان دادن اعتراض است. ميتينگ تبليغاتي نيست كه ملت جمع شوند يك جا سوت بزنن و هورا بكشن. مي توانم قبول كنم كه اين تظاهرات مانع كسب عده اي شده و حقوقشان ضايع شده. اما حقوقي هم از راي دهنده هاي به سه كانديد ديگر ضايع شده كه جايي جز اعلام آن در خيابان ندارن. تظاهرات اگر هم بخواد در جايي خارج از خيابونها باشه بايد جايي جلوي ديد مردم باشه. من پارك لاله رو مثلاً مناسب مي دونم

2- گزارشهاي يكطرفه صدا و سيما و عدم رعايت بي طرفي باعث بدبيني به اين سازمان شده. من كه خودم شاهدم كساني كه در ترافيك گير كرده اند براي معترضين دست تكان مي دهند و هيچ ناراحتي از اين مورد ندارند يا كسبه اي كه جوونها رو تشويق مي كنن چطور باور كنم يكي از اين آدمها در گزارش تلويزيوني وجود ندارن؟ چطور همه آدمهاي داخل گزارشها شاكي هستند و يك نفر نيست كه حمايت كنه؟

3- بستن تمام راههاي ارتباطي راهي جز تظاهرات خياباني براي طرفداران موسوي نذاشته. اينترنت نيمه تعطيل، صدا و سيماي يك جانبه، گوشيهاي موبايل نيمه تعطيل و اس ام اسي كه 10 روز قطعه و كسي پاسخگو نيست و ...

4- خارج از قانون عمل كردن عده اي از مسئولين و تاييد انتخابات قبل از طي مراحل قانوني نيز در بدبين كردن مردم به شدت موثر بوده. اگر قرار بر داوري شوراي نگهبان است چرا مسئولين ما كه نظرشون تاثير مستقيم بر شواري نگهبان داره اصرار دارن انتخابات سالم و درست برگزار شده و تقلبي نشده؟ (157267)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۴۹:۵۱
آقای محترم
اولاً نامزدی که در تمامی شعارها و مناظره ها خود را مقید به رعایت قانون میداند چطور شب قبل از رای گیری و در اولین ساعات رای گیری خود را پیروز میداند و میگوید اگر غیر از این باشه حتماً تقلب شده این دیکتاتوری نیست . اینکه آقای موسوی به فرض ابهام و اشکال در روند انتخابات بدون طی کردن مراحل قانونی و ارسال شکایت به شورای نگهبان طرفداران خود را برای فشار از پایین و چانه زنی از بالا به خیابانها ریخته و نا امنی و اغتشاش را زمینه سازی کنند این صحیح و قانونی و منطبق با خواست ملت است .
اینکه آقای موسوی و طرفدارانشان دچار سندرم توهم پیروزی شده اند و اقبال خود در تهران و دو سه شهر را پیروزی در کل کشور میدانند عین خودخواهی ،قانون گریزی و دیکتاتوری و قلدری نیست ؟
آیا آن کاسب یا راننده که کوکتل مولوتوف و چوب وقمه در دست آشوبگران میبیند برای حفظ جان مال خود کاری جز تایید و لبخند از سوز دل و تایید ظاهری شما دارد ؟ به کجا میروید ...؟
کی مسئولین انتخابات را تایید کردند ؟ ما نفهمیدیم .... این ادعا از کجا در آمد ... شورای نگهبان از اولین روز به کاندیداها فرصت ارائه مستندات تخلف و شکایات داد و گفت مصادیق را گفته و کلی گویی نکنید .. فقط برادر عزیز آقای رضایی بر قانون تمکین کردند ... و حضرات دیگر فکر کردند موج سبز پیش ساخته تمامی خاکریزهای قانونی را فتح میکند . زهی خیال باطل ...
اگر آقای موسوی واقعاً در خط اما (ره) است چرا به توصیه ولایت فقیه گوش جان نمی سپارند و از تجمعات دست برنداشنه و آشوبگران را نفی نمی کنند و تنها از مسیر قانون کار خود را پی نمیگیرند ..
ضمناً چه کسی تعهد میدهد که به محض راه اندازی مجدد SMS ها و موبایلها از این ابزار برای هماهنگ شدن تجمعات و فعال سازی چاشنی های انفجاری قابل کنترل توسط موبایل استفاده نشود ..
چرا آقای موسوی جلسه مشترک با ستاد انتخابات و نماینده شورای نگهبان و کمیسیون امنیت مجلس در سیما را قبول نکردند .؟... (157586)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۱۴:۵۸
تظاهرات به اصطلاح برای رای که نتیجه ان صلب ازادی و آرامش از مردم باشه در کدام منطق می گنجد (157825)
 
جواد.م
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۰:۳۴:۳۵
برادران . اول املا بعد انشا. بعد انشاء ا... اگر خدا خواست سیاست. (158571)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۱۰:۰۱
مسئله اين است كخ آقاي موسوي از هر ظرفيتي كه در اختيار او قرار گرفت فقط براي تهييج و تحريك هواداران خود استفاده كرد، از مناظره و زنجيره هاي خياباني بگيريد تا راهپيمايي هاي به اصطلاح آرام و مسالمت جويانه. (157887)
 
ابراهيم
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۴۷:۰۴
اقاي موسوي تو را به خدا به قانون احترام بزار (157285)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۴۸:۴۷
آقای موسوی
اگرقبل از انتخابات فقط کمی فکر می کردی که در صورت عدم پیروزی در انتخابات چه جوابی برای سرمایه گذاران تبلیغات انتخاباتی خود خواهی داشت مجبور نبودی به جای کرنش در مقابل خداوند در نماز جمعه گذشته پشت سر رهبری در مقابل آنها کرنش کنی .
آقای موسوی بیانیه شما حتی اصل ولایت فقیه و فصل الخطاب بودن آن را نیز زیر سوال برد.
البته می دانید که \" خود کرده را تدبیر نیست \"
سعی کن از صم بکم و فهم لا یفقهون بیرون بیایی .
به آن چیزهایی که فکر می کنی خواب شیرینی بیشتر نیست .
از شما ظرفیت بیشتر ازاین انتظار می رفت .
مطمئن هستم دغدغه شما مردم نیستند ! دغدغه شما پاسخ گویی به سرمایه دارانی است که به اننتخاب شما دل بسته بودند که خون مردم را بیشتر در شیشه کنند.
البته نه همه سرمایه دار ها بلکه سرمایه دارهای بی دین . (157290)
 
دانشجوی آذری
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۵۲:۰۹
متاسفانه آقای موسوی در مسیری حرکت می کند که بسیار خطرناک است. بنده با وجودی که از طرفداران آقای موسوی نبودم ولی بسیار خوشحال بودم که از اصلاح طلبها کسی به میدان آمده که دائم از امام و ارزشهای انقلاب صحبت می کند. اما حوادث چند روز مانده به انتخابات و پس از آن کلا نظرم را عوض کرد. بدون اغراق بنده بسیاری از نقدهای موسوی به دولت را وارد می دانستم و معتقد بودم همه این نقدها از روی دلسوزی است. اما متاسفانه باید اذعان کنم که اشتباه می کردم و موسوی فقط رویای ریاست جمهوری در سر داشته است. کاش موسوی هرگز کاندید نمی شد تا تمام ذهنیات مثبت نسبت به وی که مربوط به دوران کودکی بنده بود یکدفعه فرو نمی ریخت. واقعا متاسفم و دعا می کنم موسوی از دست تندروهای مشارکتی خلاص شود و به دامان انقلاب برگردد. (157302)
 
kamran
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۵۲:۲۸
من فقط ۲ تا نکته میگم
۱ـ موسوی در مناظره با احمدی نژاد جمله ایی گفت بس شنیدنی که الان
دقیقا مصداق اون جمله خودش است
موسوی گفت هر افراطی یک تفریطی به دنبال داره
موسوی بعد از ۲۰ سال سکوت افراطی حالا داره این شکلی شلوغ بازی
تفریطی میکنه

۲ـ من بر خلاف همه که دائم به موسوی میگن کوتاه بیا به موسوی میگم
نشون بده چند مرده حریفی نشون بده تا کجا هستی
اینکه در بزرگترین اجتماع ۲۰۰ هزار نفر رو کشوندی خیابون که هنرنیست
۳ ماه قبل اصلا کسی نمیدونست این بابا کی بوده و هست
هاشمی و اطرافیانش با صرف میلیاردها چنان موسوی رو باد کردن که طرف
جدی جدی باورش شده یه چیزی بوده ولی دیر کشف شده واقعا از یه پیره مرد
۶۸ ساله بعید بود این شکلی رو دست بخوره از ۴ نفر مثل هاشمی ـ
مها جرانی ـ خاتمی ـ سازگارا (157303)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۵۳:۵۵
من نمی دانم چرا همه اینقدر ناز آقای موسوی را می کشند - آیا این خونهای بی گناه عاملش موسوی نیست ، آیا این مجروحین - این آبرو ریزیها از مملکت - این 400 نفر زخمی نیروی انتظامی - این از کسب و کار افتادنها عاملش احمدی نژاده ؟!
احمدی نژاد تنها این اشتباهات را کرده و همه برایش از خودی و غیر خودی شمشیر را از رو بسته اند:
1- ماجرای مشاعی
2- ماجرای ادغام حج و اوقاف با گردشگری
3- ماجرای هاله نور
4- اعلام اسامی چند نفر در تلوزیون

ولی موسوی چکار کرده :
1- بردن آبروی ایران در تمام کشورهای جهان
2- هرج و مرج و انداختن مردم از کسب و کار
3- کشته شدن چندین نفر از طرفین طی یک هفته اخیر که بعضی هاشون واقعا بی گناه بودن مثل اون مادر و دختر و واقعا دل آدم خون می شه
4- تهمت زدن به رئیس جمهور منتخب ملت ( دروغگو - رمال - اصحاب دروغگو و تقلب و ...)

سوال:
1- آیا خون این بی گناهان از آبروی چند نفر که اسمشان توسط آقای احمدی نژاد اعلام شد کم ارزش تر است ؟ چرا ؟ چون اونها مردم کوچه و بازارند ؟ چون قدرت و دفتر و ستادی ندارند که کارشون را راه بندازه و خودشون باید برن دنبال شکایت ؟

2- این همه مردمی که خسارت دیدند ، کار و کسبشان با مشکل مواجه شد آدم نیستند ؟ قبح بیان دیدن هاله نور از بازداشتن مردم از کسب و کار بیشتره؟

3- هرچه 22 خرداد ایران رو پیش ملتهایی که داعیه دموکراسی دارند ، بالا برد ، این یک هفته سکه یک پول توی تموم دنیا شدیم ، آیا ادغام حج و اوقاف با سازمان گردشگری از آبرو ریزی این یک هفته دردناک تره ؟

گویا آقای احمدی نژاد بچه اندر این کشور است و آقای موسوی بچه تنی
واعتبرو یا اولی الابصار (157309)
 
امین
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۴۴:۵۰
کمی یواشتر برادر
قرار نیست با متهم خواندن اقای موسوی اتهامات احمدی نژاد پاک شود، عدالت حکم می کند :

1- ایشان هم باید به خاطر تهمت و بردن ابروی 50 ملیونی پاسخگو باشند. نمیشود با این طرفند رایها را جمع کنندو بعدش هیچ......
2- یکی باید به ایشان بفهماند که بعضی از امارهایشان غلط بود و متخلفین مجازات شوند.....
3- و بسیار ی تخلفهای دیگر

البته اگر بحث عدالت فقط برای مردم عادی نباشدو......

آیندگان قضاوت می کنند... (157704)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۰۲:۰۸
با تشکر از تحلیل منطقی چند سئوال از قبل وبعد از انتخابات برای من مطرح بوده اقای موسوی قبل از انتخابات پیش بینی تقلب را کرده بودند کمیته صیانت از ارا هم تشکیل دادند و با اقای کروبی به همه هوادارها گفتند تا اخر بیدار باشید و نخوابید تا ارا جابجا نشود بعد نمی دانم بر چه اساسی میگفتند پیروز انتخابات هستند بعد هم گفتند اگر رای نیاورند تقلب شده و بعضی ها هم جلو جلو حکم دادن باید به خیابانها ریخت .بعد از انتخابات همان صبح اول صبح اطلاعیه دادن گفتند شعبده بازی و تقلب گسترده بنده تصور کردم 11 میلیون رای موسوی را به احمدی نژاد داده اند که ایشان از شعبده بازی وتقلب گسترده سخن میگویند دو روز گذشت ایشان نامه ای به شورای نگهبان نوشتند ومسائل کلی مطرح کردند که اکثر ان ارتباط مستقیمی به ارا ونتیجه وصددرصد جابجایی ارا نداشت تا جایی که اکثرا تقاضای شواهد ومدارک را کردند ایشان مجددا برای اقناع افکار عمومی باز هم 390مورد ریز (فقط 390 مورد ) که حتی بسیاری از انها نیز در ارا و نتیجه انتخابات کوچکترین تاثیری نداشت مطرح کرد باز همه گفتند مدارک تقلب گسترده را ارائه کنید که این بار ایشان مجددا روش قبلی خود را با کمی پیچیدگی بیشتر پیش گرفتند سئوالات این نامه اینجاست
1- جناب اقای موسوی شما چرا عادت دارید نیمه خالی لیوان را نگاه کنید ودر خصوص قسمت پر ان چیزی نگوئید ؟ در خصوص نمایندگان شما همیشه فرمودید برای تعدادی کارت صادر نشده ویا اشتباه صادر شده وزارت کشور امار دقیق داده که برای نمایندگان شما 40هزار کارت صادر کرده امار شما چندتا کارت صادر شده است ؟ اگر 40 هزار را تائید نمی کنید چرا سکوت ؟ چرا امار خود را اعلام نمی کنید ؟
میفرمائید نمایندگان شمارا سر صندوق راه نداده اند در شکایت خود به شورای نگهبان به 70 مورد راه ندادند واخراج (بدون اعلام دلیل ان ) اشاره کرده اید حال سئوال اینجاست که اگر 40هزار نفر راکارت داده اند و فقط 70 نفر را راه نداده اند چقدر تاثیر گذار است ؟ سئوال دیگر اینه شما مگر نمی توانید امار ریز صندوقهایی که نمایندگان شما حضور داشته اند را اعلام کنید ؟ بفرمائید در ان 39930 صندوق ارا دو به یک به نفع شما بوده که تقلب گسترده انجام شده یا مساوی بودید ؟ پس برای روشن شدن موضوع لیست امار نمایندگان خود را به تفکیک صندوق چاپ کنید تا ما مغایرت ان را با لیست وزارت کشور مقایسه کنیم .
2- در خصوص پلمپ صندوق ها هم طبق قانون در محل اخذ رای وبا حضور 14 نفر یکساعت قبل از انتخابات صورت می پذیرد بفرمائید چندتا از نمایندگان شما فرموده اند موقع پلمپ حضور نداشته اند و چندتا حاضر بوده اند ؟ تا بهتر بتوان نتیجه گیری کرد
3-در خصوص صندوقهای سیار سئوال اول :این موضوع امسال ابداع شده یا قبلا هم بوده ؟ دوره قبل ودو دوره قبل الی اخر بوده یا نه ؟ که حالا شما یاد ایراد گیری افتاده اید؟ اصلا چرا نمی گوئید دوره قبل چندتا صندوق ثابت بوده وچندتا سیار و چرا نمی گوئید طبق امار 3% به نسبت سالهای قبل صندوق سیار به ثابت کاهش داشته بعد از همه مهمتر توچندتا از این صندوقها نماینده داشتی چندتا نداشتی ؟
4-در خصوص تعرفه شما میدانید در فرم 22 یکی از موارد تعرفه استفاده شده ونشده است چرا مجموع چاپ شده با استفاده شده و موجود را مطابقت نمی دهید ومچ انها را نمی گیرید ؟
5- ساعت رای گیری که دیگه هیچ همیشه 9 الی 11 بود امسال 8 الی ده بعد هم گفتن و اطلاعیه دادن که تا زمانی که افراد در حوزه هستند رای گیری ادامه یابد عزیزم کمی فکر بندگان خدا پای صندوق باش کسی که احساس مسئولیت نمی کند وتا ساعت 10 نمی اید همان بهتر که نیاید .
6-در خصوص انتقال صندوقها به فرمانداری چه گل گفتی که پس از اتمام شمارش و صورتجلسه نمایندگان حاضر نباشند ونبودن و.... اول باز هم می گوییم مشخص بفرمائید چندتا نماینده داشتی چندتا راه ندادند ؟چندتا اخراج شدند؟ چندتا را هم توی فرمانداری راه ندادند تا موضوع مشخص شود وتاثیر ان را ببینیم .
در خصوص مابقی موارد هم که هیچکدام حکم تقلب را ندارد توجه همه را به پاسخ ستاد انتخابات جلب میکنم و سرتان را درد نماورم
جناب اقای موسوی از شما تقاضا دارد بجای کلی گویی وتشویش اذهان با ادله ومدرک ثابت بفرمائید تقلب گسترده یعنی جابجایی 11 میلیون رای در کجا صورت پذیرفته ؟ شوخی نیست 11 میلیون یعنی از هر 4 رای یکی جابجا شده یعنی یک چهارم هر صندوق پس در هر صندوقی را بازکنند تقلبها میریزد بیرون .شما که تادیروز که صلاحیتتان تائید میشد شورای نگهبان را قبول داشتی قانون را قبول داشتی ولی حالا هیچکدام را قبول نداری ایول به این قانونمداری و این صداقت لطفا نگاهی به وصیت نامه امام داشته باشید و مشاهده بفرمائید امام در خصوص انتخابات قانون. شورای نگهبان .ولایت فقیه . رهبری چه فرموده اند بعد بفرمائید کجای راه امام قرار دارید ؟ خدا با صابرین است (157326)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۱۸:۵۴
آقاي موسوي دقيقا به خاطر فرار از پاسخ همين سوالات در تلويزيون حاضر نخواهد شد. تنها راه تاديب ايشان مناظره تلويزيوني با يكي از دست اندركاران كاركشته انتخابات است. بعد مردم خواهند فهميد پشت پرده اين همه اتهام يك كارخانه دروغ سازي وابسته به ستاد آقاي موسوي خواهد بود. (157901)
 
امیر حسینی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۰۴:۵۷
به نظر من در این زمان آقای دکتر محمود احمدی نژاد مردی کنند و از خود گذشتگی نشان داده از ریاست جمهوری انصراف داده تا انتخابات دیگری برگزار شود
و آقای میر حسین موسوی نیز جان مردم را به خطر نیندازد و از کاندیداتوری انصراف دهد تا افراد دیگری بتوانند در انتخابات حضور پیدا کنند .
به امید ایرانی سرفراز و پیروز.
و به امید آنکه تمام مشکلات مملکت از قبیل گرانی و فساد اداری و مالی برطرف شود
یا زهرا (157331)
 
هدی
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۰۱:۴۳:۴۳
سلام به همه ی هم وطنای خوبم.اقای محترم شما با نظرتون رای 24 ملیونی هم وطنامونو زیر سوال میبری.مطمئن باشید نیرو های امنییتی این اغتشاشات رو سرکوب میکنن.من اینجا از این مهندس قانون گریز میخوام که تورو به اون جدت که رنگ سبزش مسخره ی عام و خاص کردی از راه قانون وارد بشین.اقای موسوی مگه شما با لشکر کشی کاندید شدید که حالام میخواین با این وضعیت اعتراض کنید !؟برادر به اصطلاح پیرو خط امام مملکت قانون داره. به قول خودتون انسانم ارزوست* (163388)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۰۶:۳۰
آقاي مووي شما گفتيد من احساس خطر مي كنم راست مي گفتيد چون از اول مي خواستيد اين آشوب خظرناك رو راه بياندازيد به همين خاطر همش احساس خطر مي كرديد. (157334)
 
مریم
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۰:۲۶:۱۳
موسوی از قبل از انتخابات شاید هم بعداز نخست وزیریش داشته راه بنی صدر رو میرفته که حالا دیده اگه رئیس جمهور نشه باید بزنه به تیپ نظام و دولت و همه رو زیر سوال ببره که اینبار خودش تو چاه افتاد (158560)
 
-
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۰۸:۰۱
با اينكه من طرفدار آقاي احمدي نژاد هستم ولي قبل از انتخابات وحتي بعد از اون براي مهندس موسوي احترام زيادي قائل بودم ولي با توجه به بيانيه جديدشون اون هم دقيقا بعد از سخنراني رهبر عزيز مون ، واقعا نظرم نسبت به ايشون عوض شد اميدوارم كه آقاي موسوي تو ديدگاههاشون تجديد نظر كنن و اگه براي جان ما ارزش قائل نيستن حداقل به حرفهاي رهبر عزيزموون احترام بذارن (157337)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۱۰:۱۰
آقای الف
متاسفانه بعد از انتخابات و مخصوصا بعد از 29 خرداد دیگه نظرات مخالف رو اجازه رویت نمیدین. چرا؟
آیای همین یکجانبه گرایی حاکمیت(نه دولت) و همینطور رسانه ملی نبود که کار رو به اینجا کشوند؟
اتقوالله (157345)
 
م
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۱۱:۳۴
آقای موسوی دیگه شرم و حیا رو بوسیه گذاشته کنار

ما مردم ایران خواهان بازداشت و مجازات اعدام برای قتل هایی که ایشون انجام دادند هستیم (157351)
 
فرزانه
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۱۴:۱۳
,مطلب بسيار خوبي بود... به نظر منم بهتره كه اجازه داده بشه كه آقاي موسوي و طرفداراش به صورت قانوني تجمع كنند
البته بگذريم از اينكه انگار به بي قانوني عادت كردن... انتظار داشتيم حداقل تو جلسه شوراي نگهبان حاضر بشن و حرفاشون رو بشنون بعد بگن قبول نداريم اين ديگه آخر بي منطقيه! (157360)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۱۴:۱۷
از سایت مجلس وابسته به دولت چه انتظاری می توان داشت. پی گیر القا چه نکاتی هستید؟ (157361)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۱:۰۷
اتفاقا هر قدر به جلو مي رويم تعداد مخالفين رويه ناپسند آقاي موسوي بيستر ميشود. (157903)
 
ندا
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۸:۵۱
شما پی گیر القای چه نکاتی هستید؟ بگید تا هم بدونیم. امروز همه مردم تشنه شنیدن یک نظر منطقی و منصفانه از سمت طرفداران موسوی هستند (157789)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۱۴:۳۴
از تحليل زيباي شما تشكر مي كنم.نظر اكثر دوستان نشون ميده كه از فضاي موجود خسته شدند.مگر ما امنيت نداشتيم .چه وضعي بدتر از حالا كه جرئت نداريم بريم خيابون.اقاي ميرحسين كمي انصاف داشته باش.از مظلوم نمايي دست بردار . با نمايش كنار كشيدن از مناصب دولتي هم چهره شما ديگر براي مردم آن مرد آرام و باتدبير و دوست داشتني نخواهد بود.اميدوارم همه چه برنده و چه غير برنده انتخابات به فكر عزت وطنمان باشند. (157363)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۱۵:۳۷
با سلام،

اقای موسوی عملاً بی کفایتی خود را پس از انتخابات نشان داد ، اگرچه به علت طرفداری های یکجانبه خیلی ها بخصوص صدا و سیما، که چاره ای بجز اینطور دفاع نگذاشته اند، بهر حال خود ایشان بایستی قبل از انتخابات فکر اینجاها را میکرد و همچنین ایشان به اندازه کافی به این ملت خدمت نموده اند حالا اجازه بدهند کسان دیگری بیایند.

آقای احمدی نژاد
هم از دوره قبل با شلوغ بازی و شعارهای مردم فریب مثل نفت بر سر سفره و مسایل انتخاباتی قبلی ... از روزی که ریس شدند با همه اختلاف و بحث ، باعث سردرگمی مردم حتی رودست زدن به وزیران خودش و ..( حتی بر سر ساعت ، بانک و بهره و ... که سیاسی نیستند )
و در جامعه متهم به دروغ های فراوان و... هم هستند ( البته منظور همان اندک خس و خاشاک ) ، با مطرح کردن نام هاشمی و .. که آتش شلوغی های الان مربوط به کبریت خود ایشان است و دودش مثل همیشه فقط در چشم ما ملت و..
چهارسال را هم با نفت 140 دلاری گل کاشتند ،
دست اوردهای علمی هم که همگی در همین چهارسال از غیب و زحمات فقط این دولت و..
سیاست خارجی هم که پیش کشمان ، مشکلاتمان حل شده بود فقط مسئله ای چون هولوکاست توی گلویمان گیر کرده بود ( شعار به نفع کی؟ هزینه و عواقب از جیب ما )

نظر:
آیا نمیشود هر دو را کنار و انتخاباتی مجدد و کاندیداهایی بهترو همه نکات شفاف با صدا و سیمایی بیطرف وکم مسئله تر داشت.
واقعاً اینقدر فقر آدم خوب داریم
در ضمن کسانی هم که به خوبی اینها اعتقاد دارند نگران نباشند
اینقدر پست مشاورتی داریم که میتوان از خدمات این بزرگواران استفاده نمود
وایشان هم فراقت بیشتری خواهند داشت و مفسدین را به رهبر راحتر نشان میدهند و تز های ضد اسرایلی ، پیش بینیهای دقیق تر مثل قیمت نفت ، فروپاشی امریکاو.. بهتر و نو تری اعلام خواهند کرد.

در ضمن بنده از ایشان مسلمان تر و اسم و رسمی ایرانی تر و در زمان جنگ دلاورتر و از صهیونیزم متنفرترم (157365)
 
ربيغي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۱۷:۵۸
به چند نكته خوب اشاره شده است :
1- موسوي خود نظر ميدهد و خود حكم صادر ميكند(تجديد انتخابات)
2- چون ميتواند هوادارانش را به خيابان بكشد(اندكي از انها را) بنابراين بايد حكومت حرف ايشان را گوش كرده و انتخابات را تجديد كند.
3- با اين كج انديشيها و كودك انگاريها اعتبار ملي و جهاني ما زير سوال رفت. (157370)
 
بیتا
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۱۸:۴۱
آقای موسوی ترا به خدا دست از سر این ملت بردار حرف آخرتو بزن ببینیم چی میخواهی؟ هرروز یک بسط برای ملت پهن میکیند ما که حاضر نیستیم خون خودم به راه شما بدیم والسلام ختم کلام (157371)
 
پيچك
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۱۹:۳۷
همين شوراي نگهباني كه آقاي موسوي قبولش نداره ايشونو تا ييد صلاحيت كرده پس موسوي كه به عدالت اين مرجع شك داره بايد به صلاحيت خودش هم شك كنه (157372)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۲۳:۰۴
بيطرفي جايي كه حقيقتي به مسلخ كشيده مي شود معنايي ندارد. بيطرفي در چنين موضوعي مساوي با بي شرمي است. (157373)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۴:۴۵
لابد حقيقت به مسلخ كشيده شده، موسوي است؟ (157908)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۰۳:۲۳:۲۷
نه جوش نیار منظورش همون اراده مردم و ارزشها بود که موسوی به مسلخ کشیده. غمتان را با بی ادبی مخلوط نکنید (163471)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۳۰:۳۱
این آدم زبون آدم حالیش نیست بایدباایشان برخودشود.
کسی نیست به این ابله حالی کندکه بابامیدونیم هواداران توآشوبگرنیستند.ولی باتجمع غیرقانونی خودشان فرصت رابدست آدمهای آشوبگرمیدهند.آقای موسوی بس کن ازخدابترس والله اگربه مقام ولایت احترام نگزاری مفتضح خواهی شد.والله مفتضح خواهی شد. (157389)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۳۳:۲۰
آقاي موسوي عزيز و محترم . جاي جاي ايران اسلامي گواه جانفشانيهاي فرزندان اين ملتند كه دست خالي و با نثار جان خود به تمام ياوه گويان در طول جنگ تحميلي جواب دندانشكني دادند.آناني كه رفتند روحشان شاد ولي آنهايي كه مانده اند قدر و منزلت ولايت را با تمام وجود درك مي كنند و اين جمله امام را هرگز فراموش نميكنند كه فرموده : پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت آسيبي نرسد. راستي از شماها ميپرسم آياشماها داريد اينچنين مي كنيد ؟ يك بسيجي دوران جنگ. (157394)
 
Malek Irani Sweden
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۳۵:۵۰
Mossavi, Montazeri, Babsadr, Rajavi are the same. If we remember the letters Rajavi and Montazeri sent to Imam and compare them with the letters Mossavi is sending so we can see very clearly that they have the same source that is USA, Israel, England, France, Germany, communists etc. Yes these countries and groups supported Banisadr, Rajavi and Montazeri and these contries and groups are now supporting Mossavi and Karoubi. Before this election, Iran was very strong, but now Iran has lost a lot of power in the world.. (157398)
 
دانشجوي بدبخت بدشانس
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۴۶:۵۱
نصافا این چه وضعش این انتخابات افتاد وسط امتحاناتمون تموم هم نمی شه! همین آقایون قبل از این با همین قوانین می اومدن رئیس می شدن حالا که یه مقدار از اون موقعه ها قانون اصلاح شده تو مجلس همین آقایون چی شده این رفعه فرق کرده بابا تموم کنید دیگه اعصاب نموده برای مردم. من فکر می کنم اگه انتخابات هم یک بار دیگه برگزار بشه این برادر عزیز میر حسین دریگه 5 میلیون هم رای نمیاره. (157421)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۳۲:۲۱
و اضافه كنيد دانشجوي بي مسووليت
بشين درست رو بخون چرا پاي كامپيوتري؟ (157921)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۵۳:۱۴
آقای موسوی فراموش کردند که همین شورای نگهبان صلاحیت ایشان را تایید کرده اند

با انتصاب عدم عدالت و صداقت این گروه خود را نیز زیر سئوال میبرند (157436)
 
مریم
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۵۳:۵۴
انا لله و انا الیه راجعون

مرگ سیاسی جناب مهندس موسوی و جبهه ی اصلاح طلبان خدوم و تابع ولایت فقیه به دست خودشان را، به ملت شریف و هوشمند ایران تبریک عرض می نمایم. (157440)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۲۲:۵۲
به همین مناسبت مجلس ختمی در خیابان های تهران(علی الخصوص انقلاب و آزادی)
به صرف ------م و --ک دعوت به عمل مینماید!
باشد تا تسلی خاطر بازماندگان به خصوص سلطنت طلبان باشد!
جمعی از ------------------------ (157668)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۳۰:۵۷
خوب شد رییس جمهور نشد افرادی چنین بی منطق احساسی تابع نظرات و پیشنهادات زنانه ( زهرا رهنورد) تحت تاثیر جو بی منطق قانون گریز اگر رییس جمهور می شدند ودر مقطعی از زمان نمی توانستند از مجرای قانونی لایحه ای را به پیش ببرند چه باید می کردیم

؟

اگر جر زنی های سیاسی باب شود فاتح مملکت خوانده است

قاون مداری یعنی وقتی جرج بوش با اقل آراء از رقیب جلو است رای چند قاضی همه چیز را به اتمام می رساند و همه تابع رای چند قاضی می شوند (157854)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۷:۳۶
آخرين مهره اصلاحات سوخت! (157912)
 
رضا محمدي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۲۲:۲۷
باسلام-آقاي موسوي اطمينان داشته باشندكه با اين قانون شكني؛عدم تمكين به قانون،عدم تبعيت از رهبري نظام،دعوت به اجتماعات غير قانوني پديد آمدن اغتشاشات،ناامني،كشتارو... خواسته يا ناخواسته در جهت اهداف دشمنان قسم خورده نظام گام بر مي دارد وترديدي نداشته باشددر صورتي كه هر چه سريعتر بيدار نشود وازپيشگاه رهبري وملت عذرخواهي نكند قطع ويقين به سرنوشت بني صدر خاين دچار خواهد شدومقبوليت اجتماعي خود را به طوركل از دست خواهند داد. (157515)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۲۳:۲۸
الان دیگه موسوی کاره ای نیست . این بی بی سیه که میگه چیکار کنین یا نکنین .. الان اگه موسوی خودشم بگه نیاین اون ضد انقلابها طبق دستور میان .. اما حیف که بعضی جوونها هم این میون بازی می خورن (157516)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۲۳:۳۳
لیست سفارت های اروپایی پذیرای مجروحین
The following are embassies that are accepting Iranian injured. A link to Maps is at the bottom of page! Status on all Embassies are here: http://bit.ly/PVPkx

-Australian Embassy : No. 13, 23rd Street, Khalid Islambuli Ave – Telephone+98 21 8872 4456

-Austrian embassy – Bahonarstr., Moghaddasistr., Zamanistr., Mirvali 11, Teheran

-Belgian Embassy No.3,Babak Alley, Shabdiz St.,Elahieh – 155-157 Shahid Fayyazi Avenue (Fereshteh)
16778 Teheran

-British Embassy – 198, Ferdowsi Avenue Tehran 11316-91144

-Danish Embassy – Dr. Shariati Ave,Elahiyeh Ave Dashti Str. 10

-Dutch Embassy – Sonbol Street # 7 Farmanieh Tehran, 1953623253

-Finnish Embassy- Qeytariyeh in Haddadian 2, Mirzapour St. (prev. Soheil St.), Dr. Shariati Ave., Tehran

French Embassy - 85 avenue Neauphle-le-Château, Téhéran
Tel. (00 98 21) 64 09 4000
Fax. (00 98 21) 64 09 40 92/93

-German Embassy: Avenue Ferdowsi 320-324 -

-Irish Embassy – North Kamranieh Avenue Bonbast Nahid Street, No. 8 19369 (98 21)-22 80 38 35

-Italian Embassy – 81, Neauphle Le Chateau Ave.

-Mexican Embassy - África Ave., Golfam St. No. 12,19156-74741 Teherán, Irán

-Polish Embassy: Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Teheranie
No. 1/3, Pirouz St., Africa Expressway,
Tehran, Iran, PO Box 11155-3489
tel: +98 (21) 8878 7262 do 64
fax: +98 (21) 8878 8774
Sekcja Konsularna – fax: +98 (21) 8887 2627

-Portugese Embassy No.30, Nezami St., Abbas Pour St., Valy-e-Asr

-Embassy of the Republic of Slovenia Tehran No 30, Narenjestan 8th Alley Pasdaran Avenue

-Swiss Embassy – Elahieh Ave. Sharifimanesh Yasaman Street No. 2 P.O. Box 19395-4683 19649 Tehran – 98 (0)21 22 00 83 33

Please comment if you know of more.

I have sent CNN and CBS this list and talked to each representative myself. This should be posted on their site soon, but this will be continually updated.

More will be updated if it is confirmed they start taking injured.

http://recit.org/ul/dw – Maps for All the Embassies

Many contributors have helped in creating this list. I appreciate all support and thank everyone for helping make sure injured Iranians will be safe since their hospitals are not. (157517)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۲۶:۴۴
من دانشجو هستم وطرفدار سابق موسوی ولی حالا با این کارهاش از خودم خجالت میکشم که طرفداری چنین شخصی و میکردم کسی که خیابونا رو نا امن میکنه و برائت از این اشوب ها نمیکنه ننگش باد موسوی خوب نقش روشنفکر ها رو بازی کردی متاسفم برات امام خوب گفت شرایط حال افراد است نه سابقه اشان (157526)
 
هموطن
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۲۷:۴۴
كاش موسوى را آنطور كه امروز مى شناسم، قبل از 22 خرداد مى شناختم. يادم باشه دفعه بعد گول حرفهاى قشنگ امثال موسوى را نخورم. (157527)
 
کیوان
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۳۰:۳۷
میدونم این نوشته من رو منتشر نمیکنید ولی حداقل خودتون بخونید:
من بنا به هزار و یک دلیل و با همه احترامی که برای سایر کاندیداها قائلم به آقای موسوی رای دادم و به انتخابم می بالم.
جناب آقای الف!
شما که اینقدر خوب بلدید همه چیز را با دودوتا چهارتا و فرمول و مدرک و سند و غیره ثابت! کنید چرا راجع به یک اصل ساده صحبت نمیکنید؟ اصل 27 قانون اساسی.
آهای مردمی که یک طرفه به قاضی می روید، هیچ وقت از خودتون پرسیدین چرا به موسوی و حامیانش \"ولو هزار نفر\" مجوز تجمع قانونی و مسالمت آمیز ندادند و نمیدن؟ چرا فعال های سیاسی جناح مخالف همگی دستگیر شدن؟ چرا روزنامه های جناح مخالف تحت فشار شدید برای نوشتن مطالبشون هستند؟ چرا وب سایت های حامی موسوی همگی فیلتر شدند؟ چرا شبکه های ماهواره ای قطع شدند؟ چرا sms یک هفته قطع بود؟ چرا اینترنت قطع بود؟ چرا با معترضان با بی رحمی تمام برخورد شد؟
چرا صدا و سیما صدای اعتراض همان هزار نفر را منعکس نمی کنه؟(البته ای کاش که منعکس نمی کرد به صورت کاملا ناجوانمردانه منعکس می کنه)
چرا همین سایت الف \"جرات\" نداره تصاویر یا فیلم دختری رو نشون بده که جلوی دوربین جان سپرد؟ چرا اون هفت هشت نفری که کشته شدن رو خبرشو کاملا بر عکس منتشر کردند؟ و بعد مردم فیلمش رو برای همون شبکه هایی که اون دوست عزیزمون آبروش و حیثیت ملیش جولوشون رفته ارسال می کنند و دروغگو رسوا میشه.
اصلا فکر کردین چرا این \"هزار نفر\" به رسانه های خارجی بیشتر علاقه دارن؟
فکر کردین چرا این \"هزار نفر\" شب ها روی پشت بام ها ندای الله اکبر سر میدن؟
چرا اینقدر تحمل حرف مخالف برای شما سخت است؟
من نتیجه انتخابات رو هرچند با ناباوری قبول کرده بودم اما همین سوالها باعث شد که درصدی احتمال بدم که حرف آقای موسوی درست است. اولین بار بود که رای می دادم و بخدا قسم اگر پاسخی برای این سوالها نیابم هرگز دیگر رای نخواهم داد.

اصل 27 قانون اساسی: تشكيل‏ اجتماعات‏ و راه‏ پيمايي‏ ها، بدون‏ حمل‏ سلاح‏، به‏ شرط آن‏ كه‏ مخل‏ به‏ مباني‏ اسلام‏ نباشد آزاد است‏.
اعتراض اولیه و مسالمت آمیز مردم کدامیک از کلمه های این اصل را نقض می کرد؟
آیا لازم بود خونی ریخته شود؟ مقصر کیست؟
فکر کنید. فکر کردن اساس زندگی است. (157531)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۳۲:۱۴
موسوی تا آخر با تو هستیم تورو خدا تنهامون نذار به جدت قسم بمان از آرائ ما حفاظت کن جدت یاورت باشه (157536)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۰۳:۲۷:۰۱
رای شما و ما تو صندوقه. بیاد بشمره ببینه رای ما بیشتره. حافظ نمیخواد دیگه. داره با این خودکشی نیروی مؤثر شما رو هم از بین میبره. (163473)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۳۴:۱۸
آقای موسوی من هم به عنوان یکی از شهروندان این مرز و بوم هرگز شما را نمی بخشم اگر قوه قضاییه عرضه داشته باشد باید شما را محاکمه کند. (157542)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۳۴:۳۰
ما تشنگان قدرتیم نه شیفتگان خدمت .
اگر لازم باشه رفتار و اعتراض غیر قانونی میکنیم ، اتوبوس آتیش میزنیم ، نا امنی ایجاد میکنیم ، با وجود اینکه میدونیم نامزدی که به او رای دادیم یا اصلاً رای ندادیم !واقعاً بازنده انتخاباته ، چون بلوا به پا میکنیم و بسیج و نیروی انتظامی هم فعلاً کاری مون به طور جدی ندارن هر کاری دلمون به خواهد میکنیم .
اگه زیاد حرف بزنید به عمو باراک و دایی بایدن میگم تو سی ان ان و بی بی سی حالتون و بگیرن ها! .
خداییش رهبر ایران خیلی قوی ظاهر شد اگه یکم دیگه رومونو زیاد کنیم یه اشاره میکنه بدبخت میشیم ..
باید برگردیم لندن و استکهلم و واشنگتن و زندان و ...
بابا چی میشد چند وقت بزارید ما موج سواری کنیم .. تازه سبزش بهتره چون کسی گیر نمیده اگه گیر دادن میگیم ای ول ای ول ،ایول میر حسین یل ! ای ول ... از این چیزا دیگه ... سبز سیدی بده مگه نه تورو خدا بده ...!
چاپ کن بابا حالشو ببریم ... (157543)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۳۷:۰۷
تفسیر مناسب و خوبی بود ،ولی مطلبی را میخواهم به این سید اولاد پیامبر بگویم و انکه تا قبل از روز شنبه شما را ادمی پیرو خط امام و خط و مشی علی (ع) میدانستم ،ولی کاری کردی که امروز صبح در نماز نفرینت کردم به همان سیدی که تو به ان توسل کرده بودی . بس است خیر ه سری و خودسری میدانی مسبب این همه کشته و تحقیر در دنیا شماید ،برگرد به دامن مردم که می توانی به انها تکیه کنی ، و دل خوش به کسانی نکن که نه تو را قبول دارند و نه نظام را و برای حمایت از شما سگ به بغل جلوی پنچره با دهان نجس الله اکبر میگویند. (157550)
 
یکی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۳۷:۳۸
امام خمینی (ره): تو قانون را قبول نداری؟ غلط می کنی،قانون توراقبول ندارد
این حرفو کسایی که از امام دم میزدن و شعار می دادن قانون عدالت آزادی به یاد بیارن
ببین چه جوری قانون و زیر پا گذاشتی و عدالت و فراموش کردی و آزادی و از همه شهروندا گرفتی
خیلی بی مرامی........
چراوقتی مساجد و می سوزونن و قرآن های تو مساجدو می سوزونن چیزی نمی گی؟ (157552)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۳۹:۵۱
موافق (157558)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۴۳:۱۳
متاسفم که 20 سال آبروی کشور، کشوری که همیشه افتخارش اتحاد همه اقشارش در همه مراحل بوده اینطوری در عرض یک هفته به خاطر قدرت طلبی یک عده وساده لوحی یک نفر از بین رفت.... باور کنین اشک تو چشمام جمع می شه وقتی می بینم همه چیز رو اینجوری خراب کردن و از بین بردن.... همه حرفامون از اول انقلاب هیچ شد.... مسخره همه دنیا شدیم...
حتما الان همه با خودشون فکر می کنن که اینم از ایران که ادعای قدرت و اتحاد و استقلال داشت..... هیچ فرقی با کشورای جهان سومی که الکی ادای استقلال رو در میارن آخرشم بقاشون به یه امنتخابات بنده نداره.....
آبرومون رفت :(( (157562)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۴۴:۰۹
چطور آقاي موسوي كه اركان نظام را قبول ندارد توقع دارد او را قبول داشته باشند. ايشان رئيس جمهور نشده اين همه خود سري وخود محوري دارد ،واي به حال ما اگر انتخابش مي كرديم ،خدا پدر آنهايي كه اورا شناختن وبهش راي ندادن بيامرزد (البته پدر واموات همه راببخشدو بيامرزد).كارنامه اش در دوران نخست وزيريش بايد بررسي شود.فقط شعار دادن وژست آزاد انديشي واحترام به قانون ومردم دردي را دوا نمي كند. (157566)
 
داود طالبی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۴۴:۵۷
با سلام
یک سوال.: اگر آقای موسوی برنده می شد باز هم شورای نگهبان را عادل نمی دانستند واین منطق کنونی خود را برای طرف مقابل می پزیرفت؟ (157569)
 
عبدالرضا صالح نيا-مشهد مقدس
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۴۶:۰۷
موسوي وهمسرشان داراي افكارالتقاطي هستند من ازنيروهاي امنيتي مي خواهم هرچه سريعتر وبا قدرت به اين غايله خاتمه دهند (157572)
 
مازیار
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۴۷:۲۸
من از طرفداران موسوی بودم وبهش رای دادم برفرض که تمام اعتراضات موسوی اشتباه باشد.اما یک نکته برای من روشن نیست. مقایسه انتخابات ریاست جمهوری دوره های گذشته با دوره دهم این نکته را روشن می کند که بر خلاف دوره های قبل هیچیک از کاندیداها تا اعلا م نهایی شورای نگهبان(البته با توجه به مهلت قانونی شکایتها وبررسی آنها) به عنوان برنده انتخابات معرفی نمی شد وبالطبع اگر کسی خود را برنده اعلام می کرد وجهه قانونی هم نداشت وتا آنجایی که من یادم میاد هیچیک از کاندیداها هم تا اعلام شورای نگهبان خود را رییس جمهور نمی دانست ولی بیایید کلاه خودمان را قاضی کنیم واتفاقات این دوره را ببینیم اعلام پیروزی یکی از کاندیداها در خیابانها وحتی صداوسیما و.....قبل از اعلام شورای نگهبان چه چیزی را اثبات میکند؟ آیا از حول حلیم ؟و یا قصدو غرض دیگه ای بوده .من جواب ان را پیدا نمیکنم ؟ (157577)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۰۳:۳۰:۴۲
ولی من یادم میاد اصل را بر صحت میذاشتن همه تبریک میگفتن و شورای نگهبان هم بی سر و صدا کارشو میکرد. آقا پیام میداد و کشورهای دیگه و زودتر از همه رقبا! که البته با بدعت آقای هاشمی در دوره قبل از بین رفت. (163475)
 
حميدرضا
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۴۷:۵۱
به نظرم مردم الان به خوبي آقاي موسوي رو شناختند و چهره واقعيشو ديدند. ديدن که علنا جلوي رهبر انقلاب ايستاده. اگه دوباره انتخابات برگزار بشه ايشون کمتز از 5ميليون راي مياره. (157578)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۵۵:۲۷
موسوی بای یای
اصلاحات بای بای
خاتمی بای بای
کروبی بای بای
آمریکا و انگلیسم که خیلی وقته بای بای (157595)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۵:۵۵:۴۴
واقعا شرم آوره که در مورد آدمهایی که تلاشهای بزرگ و ستودنی برای نجات کشور کرده اند-آنهم در شرایط بحرانی جنگ که دم زدن از مردی، مردانگی و جوانمردی می خواست- امروز اینگونه سیل تهمت ها روانه شده////ضرب المثل جالبی هست که میگه\"هر انقلابی روزی فرزندان برومند خود را می بلعد\" و اون روز که این مطلب را خوندم، صحتش برایم جای تردید داشت و امروز .... فقط افسوس و صد افسوس (157596)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۰۳:۳۲:۵۴
من هم شنیدم که انقلاب ریزش و رویش دارد!
ومتأسفانه این روزها موسوی از درخت انقلاب افتاد تا برگهای جوانتر بروید (163476)
 
محمدي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۰۱:۰۷
آقاي موسوي! خانواده هاي زيادي مي شناسم از اين كه به شما راي داده اند خيلي پشيمانندواز درگاه خداوند استغفار مي طلبند بس كنيد از اين اين همه قانون شكني وتمرد از فرامين مقام معظم رهبري به دامان ملت بازگرديدومطيع امر رهبري باشيدتا عاقبتتان انشاآلله ختم به خير شود. (157604)
 
بهنام
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۰۱:۲۴
احمدی نژاد ثابت کرد که 1>3
اما موسوی با آشوب و زور و ... نمی تواتد ثابت کند که 13>24 (157607)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۰۱:۴۸
ايشان فرد خطرناكي است و بايد سريع جلويش گرفته شود. مطمئنا\" چند قطعنامه در پي اين كار عليه انقلاب صادر خواهد شد. (157608)
 
هادی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۰۳:۲۷
با سلام خدمت دلاور ناشناس اگر تو از همه بهتری در روزی که خانه خدا رو به آتش کشیدن یک اعتراض کوچولو می کردی هر چند بدون اسم بردن از خودت آقای دلاور ناشناس ضمنا این قدر دم از مردم دار بودن آقای موسوی نزنید که آخر مردم داری بابا (157612)
 
لاله
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۰۴:۰۸
من هر چند به اقای موسوی رای ندادم ولی برای ایشان احترام قائل بودم و اگر ایشان برنده می شدند ناراحت نمی شدم چون اعتقاد دارم دولتی می تواند در کشور کار کند که اکثریت مردم از ان طرفداری کنند اما با این وضعیتی که الان در خیابانهای تهران می بینم واقعا دلم خون می شود چه کسی جواب این بیگناهان کشته و مجروح شده را خواهد داد با رفتارهایی که اقای موسوی بعد از انتخابات از خود نشان داد بزرگترین ظلم را در حق هواداران خود کرد و ان ایجاد یک احساس بد بی اعتمادی نسبت به نظام حاکم بر کشورشان است نظامی که با اعتماد بر ان مردم چنین حضور پرشوری در انتخابات داشتند من بوجود امدن این احساس را در یکی از اعضای خانواده خودم می بینم که در روز برگزاری انتخابات سرمست و خوشحال از توهم پیروزی در انتخابات بود ولی الان به یک جوان ناامید و افسرده تبدیل شده است اقای موسوی می توانست با رفتار قانونمدارانه خود مانع از بوجود امدن چنین احساسی شود بلکه با اعتماد بر همین رای خوبی که به دست اورده بود برای دوره های بعدی برنامه ریزی کند (157617)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۰۶:۲۷
همه جاي كار شما ايراد دارد
شوراي نگهبان چه گلي كاشت با اين تاييد صلاحيتهاش
هرچهار كانديدا ظاهرا طبق مناظرهها يشان مشكلاتي داشتند چه طور شد
شوراي محترم نگهبان نفهميد
چه طور شد ريس جمهور منتخب بعد از راي 22 ميليوني بدون سياست جشن پيروزي در وليعصر گرفت (ايران70 ميايون جمعيت دارد )
چه طور شد مجلسيان بعد از انتخابات به نفع يك جناح شيريني پخش كردند وروي مانيتور ميز خود نشان پيروزي زدند (شما نماينده 70 ميليون نفريد)
بنده يك بي طرفم وخواهان صلح وارامش اين درگيريهاي خياباني تماما دليلش بازي
كردن با احساسات ايرانيان بود كه بوجود امد
وقتي در مناظرهها مشنوي چه پولهاي كلاني رد وبدل ميشود وبعد ما بايد براي يك
اتومبيل 8 ميليوني 15 سال كار كنيم
توقع داريد زماني كه به اينجاشون رسيد مردم چه كنند
تورا به خدا يك كمي هم فكر سياسي بزرك داشته باشيد وهمه چيز را به گردن
اين كشورو اون كشور نيندازيد
اين حق طبيعي سياستمداران دنياست كه براي رسيدن به منافع بيشتر حركتهاييي
انجام دهند خوب ما چرا نميتوانيم با سياست پاسخ انها را بدهيم وبراي مردم خود
منافع داشته باشيم
به اميد پايان اين درگيريها وشروع حركت روبه جلو با سياست سياست سياست
و...........سياست (157624)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۰۷:۴۲
آقای موسوی بعد از آن استعفای بی موقع در زمان حضرت امام ثابت کرد که واقعا هر وقت اوضاع بر وفق مرادش پیش نره یا شانه خالی می کنه یا قواعد بازی را انکار می کنه. نمی شه که هر وقت بازنده شدیم جر بزنیم و با روشهای غیر قانونی طرف مقابل را مجبور به پذیرش خواسته هایمان کنیم.این که از جان مردم برای ترساندن طرف مقابل استفاده کنیم که نشد کار عزیز من شما اگه رییس جمهور می شدی و اوضاع سخت می شد چیکار میکردی لابد مثل ..... رفتار می کردی دیگه. اونوقت می گی دولت قانون گریزه. (157630)
 
saeed
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۱۱:۳۲
تا قبل از انتخابات اقاي موسوي را مانند يك قديس دوست داشتم همان گونه كه خيلي از افراد متدين ومذهبي اينگونه بودند،عليرغم اينكه مي دانستم با مقام معظم رهبري اختلاف دارند.اما رفتار ايشان در شروع فعاليتهاي انتخاباتي وخصوصا حرفهاي ركيكي كه به طرف مقابل دادندبشدت شوكه واز ايشان مايوس شدم .بنظرم اين حرفها ورفتارها ناشي از مير حسين موسوي دوست داشتني كه ما مي شناختيم نيست .اينها كار چند تا جوون كم تجربه وكم اطلاع ميباشد كه از زبان مير حسين خارج ميشود .مير حسين خودش اين بنا را ساخته است .مگر ميتوان نظاره گر تخريب آن توسط ايشان بود. من اميدوارم اين سيدمحترم راه تخريب را ادامه ندهد . يك رزمنده دوران دفاع مقدس . (157640)
 
کارن
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۱۳:۲۱
با نگاهی به اتفاقات پس از انتخابات می توان راز\" شهر سوخته زابل\" را در 5000 سال پیش به راحتی کشف کرد ! احتمالا در آن زمان هم موسوی نامی، در آن شهر کاندیدای مقام ریاست بوده! (157645)
 
مقدم
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۱۷:۱۳
چه تضمینی وجود داره که اگه به اینها مجوز تجمع در جایی مثل استادیوم داده بشه باز هم اجتماع آرامشون به درگیری و خسارت جانی و مالی منجر نشه؟
یادتون نرفته که حمله به پایگاه بسیج و کشته شدن 7 نفر در اون ماجرا(2 تا از بسیجیها و دوتا از حمله کنندگان و یک مادر و دختر) در ادامه راهپیمایی به ظاهر مسالمت امیز طرفداران موسوی رخ داد و گروهی از همین راهپیمایان به سمت اون پایگاه هجوم بردن؟ (157658)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۱۷:۴۰
با عرض سلام
مطلبي تلخ و بسيار ناراحت كننده در بيانيه آقاي موسوي اين است كه ايشان عملا جلوي ولايت فقيه وايستاد هر چند به طور غير مستقيم و حتي مي توان گفت كه جلوي امام نيز وايستاد.
پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيب نزند. ايشان در اين بيانيه نشان داد كه به اين حرف امام اعتقاد ندارند و هر جا حرف امام به نفع خودشان باشد از آن استفاده مي كنند. (157659)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۲۲:۲۰
بسم الله الرحمن الرحيم
من صحبت هاي زيادي دارم بزنم اما مي دونم اينجا جاش نيست . فقط
به رفتارهاي موسوي وكروبي و خاتمي نگاه مي كنم به ذهنم كارتون پينوكيو مي ايد.خاتمي شده روباه مكار ، كروبي هم گربه نره است اما موسوي همون پينوكيوي ساده لوح است كه هر دفعه از اين دوتا فريب مي خورد بازهم چاره اش نمي شد.
خواهش مي كنم اين يادداشت را بگذاريد شايد موسوي از خيالات بيرون بياد (157665)
 
خسروی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۲۴:۲۲
آقای موسوی درنقد فرایند انتخابات به شدت دچار چندگانگی شده اند و این نشان دهنده ان است که اساسا ایشان موضوع اصلی خود را انتخابات قرار نداده اند بلکه در پی نقشه ای که از قبل طراحی شده می باشند
ایشان پیش از اتمام رای گیری با اشاره به گزارش ناظران خود در سراسر کشور خود را ریس جمهور نامیده اند ، بعد از اعلام نتیجه انتخابات به یکباره تغییر موضع داده و مدعی شده اند که ناظران ایشان به صورت اغلب از صندوقهای رای گیری اخراج شده اند
نامه ایشان به شورای نگهبان نشان دهند عمق نگاه سیاسی نامبرده می باشد
اینکه چرا دولت در ماههای منهتی به انتخابات اقدام به افتتاح پروژه های عمرانی کرده اند و در ماههای منتهی به انتخابات یعنی از ابتدای سال 88 حقوق فرهنگیان را افزایش داده اند نشان دهند تقلب های صورت گرفته در رای گیری نیست حتی نشان دهنده این نیست که دولت اقدام به خرید رای کرده است اگر احساس خطری که آقای موسوی در مورد حضور در انتخابات کرده اند با این دلایل باشد باید برای ایشان تاسف خورد
همین نگاه سیاسی نیز در نزد همسرشان باعث تعجب ناظران شده اند ، داماد لرستان باید رای لرها را داشته باشد توهینی بزرگ تر از این آیا می شد به آقای کروبی نسبت داد ، اصولا اگر نگاه قبلیه ای باشد چرا لرهای ایران باید فرزند پسر خود را رها کنند و به دامادلرستان بچسبندهمین استدلال برای آقای کروبی نباید باشد که آرای موسوی باید به نام ایشان خوانده می شده است.
برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران وزارت کشور اقدام به انتشار نتایج آرای صندوقهای رای کرده است ولی هیچ سندی در خصوص اعتراض نامزدها به هیچ صندوقی داده نشده است
قبل از اعلام استدلالهای آقای موسوی اعتقاد داشتم که حتما دلیل قانع کننده ای دارند که وزارت کشور از پاسخ به ابهامات خود داری می کند تا رسوا نشود و اصولا وزارت کشور فقط به پاسخ دادن به ابهاماتی می کند که هر مبتدی به راحتی قادر به پاسخ گویی به آن است هیچ وقت گمان نمی بردم که واقعا وزارت کشور در حال پاسخگویی به ابهامات مطرح شده در خصوص انتخابات است
آقای موسوی واقعا با این استدلالها می خواست کشور را اداره و انتخابات را باطل نمایند
در انتها جای این انتقاد به صدا و سیما و وزارت کشور است که چرا در خصوص این موضوعات حاضر به مناظره با ستادها نیستند (157670)
 
شیوا
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۲۵:۱۳
منم تا قبل از انتخابات برای اقای موسوی احترام زیادی قائل بودم به خصوص موقعی که گفتند من کاملا مستقل اومدم و وابسته به هیچ جناحی نیستم.................... اما حالا فقط میگم که ازش متنفرم و خدا را شکر که بهش رای ندادم.... (157673)
 
م.مرگان
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۲۸:۲۶
همون حرفی که علی مطهری زده درسته: اینها نمیخوان مرگ سیاسی خودشون رو قبول کنند.
من متاسفانه خیلی از موسوی طرفداری کردم تا زمانی که دیدم رفته زیر چتر مجاهدین انقلاب و مشارکت . ولی باز هم هیچوقت باور نمی کردم شخصیتش اینطوری باشه. اون سالهای جنگ هم دم به ساعت به امام نامه می نوشت و از مجلس شکایت می کرد و از رئیس جمهور بهانه می گرفت و می گفت باید مجلس رو زور کنید کابینه من رو قبول کنه و ...

حیف . من چقدر بهش خوشبین بودم (157675)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۳۳:۵۲
أقاي موسوي أن ذره احترامي كه در جا معه داشت با اين حركت هاي بي منطقشان از دست داد خدا شكر كه ريس جمهور نشد (157685)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۳۴:۲۶
من واقعا متاسف شدم ای کاش ممکن بود و این را در زیر خبر مربوطه میگذاشتم
تورو بخدا ببینید تفاوت از کجا تا کجا
دختر هاشمی را با 4 نفر دیگر از بستگان هاشمی گرفتند در اغتشاشات که شرکت داشتند و در حال تحریک اغتشاشگران بودند که نکند به انها صدمه بخورد
ای خدا این عدالت است؟!
جوان مردم سرباز بی گناه مردم اینطور به تحریک اقازاده ها کتک بخورد بعد ایشان را گرفتند که صدمه نبینند و بعد ازاد شدند
فائزه را در تلویزیون هم دیدیم او عنصر معصر بود در تحریک
لکن اقا زاده است ؟! جان او که مقصر و محرک هم بوده از امنیت ملی از شرف ملی از این سربازان وظیفه بی گناه مهمتر است
ای خدا به کی شکایت بریم؟ بی کی بگیم این عدالت نیست؟1
خواهشا منتشر کنید! (157688)
 
ali
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۴۴:۴۳
سلام دوستان
باختن اين حرفارو نداره آخه عقلم خوب چيزيه .اختلاف آرا 11 ميليون است آيا فكر مي كنيد نظام سياسي اينقدر ساده باشد كه تا اين حد اين خودكشي سياسي را انجام دهد ؟ بعنوان يك اسناد علوم سياسي دانشگاه با هر كس خواستيد مناظره مي كنم . شكست را قبول كنيد و مملكت را به آشوب نكشيد .مردم دوست داشتند به سردار عدالت دكتر احمدي نژاد راي بدهند لطفا شما براي مردم تعيين تكليف نكنيد !
l (157702)
 
arman
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۵۷:۲۶
خدارا شکر موسوی رای نیاورد وگرنه:
باسهم خواهی احزاب حامی ایشان چه میکرد؟
چند سال دیگر مردم آزمایشگاه تئوریهای شکست خورده ایشان بودند؟
مردم باردیگر بایستی گفتاردرمانی های امثال خاتمی را
تحمل نمایند؟
وعده های آبکی ایشان چگونه عملی میشد؟
چه ضمانتی برای امنیت مردم با این اتفاقات اخیر بود ومردم مجبور بودند بخاطر تحقق وعده ایشان مبنی بر حذف گشت ارشاد همواره در هراس از جان ومال وناموس خود باشند؟
اغتشاش گران امروز چه نویدی را از ایشان شنیده اند که اینگونه بی محابا به جان مردم افتاده اند؟
چرا آمریکا اسرائیل انگلیس و.... ایقدر از حضور ایشان ذوق زده شده ومسرور شده اند؟
عزیزان باورکنید خدمتی که موسوی به دشمنان کرد در خواب دشمنان هم نمی آمد همه هوشیار باشیم (157718)
 
au-tabriz.blogfa.com
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۶:۵۸:۵۱
نامه سرگشاده جمعی از دانش جویان دانشگاه های تبریز خطاب به آقای میرحسین موسوی به زودی منتشر خواهد شد... (157724)
 
محمد حسين صفاكرم
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۰۰:۳۶
آقاي موسوي .... دمت گرم .... اينهمه مي گفتي قانون ... قانون .... نظام .... رهبري ... اين بود .... رفتي بيرون ببيني چه خبره ؟ يا نشستي تو خونت و داري به ما مي خندي ؟ .... بهتر نيست مناظره ها رو نگاه كني ببيني چي گفتي ؟ خودت اونا رو رعايت كردي ؟ موسوي من به خاطر تمام اين نامردمي ها و قانون گريزي ها نمي بخشمت .... به خاطر اينكه آبروي ايران رو بردي و انتخابات ايران رو از شكوه انداختي .... يعني صندلي رياست جمهوري اينهمه برات ارزش داره ؟ واسه مردم كار مي كني يا خودت ؟ اگه واسه مردمه ... ما نمي خواهيم ... (157806)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۰۷:۲۲
اگر واقعا حکومت راست میگه چرا سرویس پیامک،تلفنهای همراه،اینترنت را محدود کرده و مردم را برای دستیابی به وقایع به خیابانها کشانده است.وقتی کار درست باشه،دروغ نیست و با نبودن دروغ و محدودیت نیز اعتراضی هم نخواهد بود.البته بنده به هیچ وجه طرفدار موسوی نیستم و عملکرد چپگرایانه او را باعث پدید آمدن میلیاردر هائی نظیر صادق محصولی و ... میدانم. (157814)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۰:۳۵:۴۸
بعلت اینکه متاسفانه این ابزارهایی که میفرمائئید وسیله ای شده برای طراحی آشوب! امنیت ملی مهم است!مهم... (158000)
 
علی
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۰۹:۴۰:۵۶
آقای محترم همه اینها جهت تامین امنیت ما و خانواده هایمان است و در تمام نقاط دنیا این کارها را در مواقع بحران انجام میدهن. (158497)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۰۷:۲۴
اقای موسوی یک میلیون شهید جنگ برای ان بود که شما درست دولتمردی کنید دیگه جوانها را به کشتن نده (157815)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۰۹:۳۳
با سلام
بسیار متاسفم که شخصیتی که زمانی در دوران سخت یار و یاور انقلاب و امام بود و امروزه انتظاراتی به فراخور زمانی بیشتر از او می رفت و می رود در ورطه ای افتاده که فقط می توان از خدا خواست که او را نجات دهد.
آقای موسوی عزیز این تذهبون؟
به طرفداری از شما و با ادله های کودکانه آسایش و امنیت را از مردم گرفته اند و مضحکه بیگانگانمان کرده اند. این است قانون مداری و حرکت بر اساس مر قانون و از حقوق قانونی مردم دفاع کردن؟
متعجبم که با اطلاعات خوبی که نسبت به امثال ماها از قوانین کشور دارید و خود روزی برای اجرای آنها سینه سپر می کردید حالا همه کشور از رهبر، نیروی انتظامی، سازمان بازرسی، مردم شهرهای کوچک و روستاها، شورای نگهبان ، دولت و.... را دشمن خود می پندارید؟ و دست به وزن کشی خیابانی نموده اید و امنیت کشور را به خطر انداخته اید. باور کنید فردا در پیشگاه باری تعالی باید جواب خونهای ریخته شده را بدهید چراکه این تحرکات در سایه بی قانونی شما و کشاندن طرفدارانتان به خیابانها رخ داده و می دهد.
برادر عزیز می دانید و می دانیم که شما در شهرهای کوچک و روستاها پایگاه ای آوری نداشتید و در شهر های بزرگ هم نتوانستید موج سبز ( باصطلاح خودتان) ایجاد کنید و این نتیجه را همه افراد آگاه و نظرسنجی های معتبر حدس می زدند. چرا به رای ملت تمکین نمی کنید و فقط رای خودتان را می بینید؟
و نکته آخر بنظرم شما با این حرکات نسنجیده حیات سیاسی خودتان را نابود کردید و به تعبیری مرگ سیاسی خوتان را با دست خودتان رقم زدید

بسیار متاسفم همین (157818)
 
اکبر
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۰:۳۴:۵۲
برادران عزیز آقای موسوی یا هر شخص دیگری نسبت به امری اعتراض دارد
حالا اعتراض او یا صحیح است و یا غلط، قضاوت با مراجع قانونی، افکار عمومی و درنهایت تاریخ است.
اما طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی که نتیجه خون شهیدان و مجاهدت های زیاد است، تجمعات بی قید و شرط فقط با این محدودیت که مخل \"مبانی\" اسلام نباشد آزاد است.
بنابراین ممانعت از تجمع ایشان و هر کسان دیگری که با مبانی اسلام مخالفت نمیکنند به صراحت خلاف قانون اساسی است.
در تمام تجمعات ایام اخیر هرگاه که نیروی انتظامی و لباس شخصی های مزدور به مردم حمله نکردند تجمع با آرامش تمام برگزار شد، این طبیعی است که اگر به مردمی که برابر قانون اساسی تجمع کرده اند و عصبانی هم هستند حمله شود آنها هم از خود دفاع میکنند و هر اتفاقی هم ممکن است بیفتد، دراین صورت طبق قانون مسئولیت حوادث به عهده کسانی است که با نقض قانون اساسی به مردم حمله کردند.
هیچ کجای قانون اساسی به رهبری اجازه رفتار یا دستور خلاف قوانین عادی داده نشده چه رسد به نفض قانون اساسی. بنابراین چنانچه رهبری هم واقعاً دستور به نقض قانون اساسی داده باشند یا هر دستور یا اقدام مخالف قوانین عادی یا اساسی انجام دهند باید پیگرد قانونی شوند و قانون اساسی هم دراین باره به صراحت چگونگی چنین پیگردی را توضیح داده است.
انتظار میرود همه به قانون پایبند باشند نه آنکه فقط از ابزار قانونگرایی برای اثبات خود استفاده کنند (158572)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۱۱:۲۹
به موسوی رأی دادم که احمدی نژاد رئیس جمهور نشه,ولی الان افتخار میکنم به موسوی و خوشحالم از انتخاب درستم.
البته احتمالأ مثل خیلی وقتای دیگه منتشر نمیکنید! (157821)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۱۸:۳۸
دوران کودکی من مصادف بود با جنگ تحمیلی و نخست وزیری آقای میرحسین موسوی و من که در خانواده ای انقلابی زندگی می کردم خود به خود به او علاقمند شدم و این علاقمندی به عنوان خاطره ای از دوران خوش کودکی در وجودم باقی ماند. چند ماه پیش ایشان اعلام آمادگی برای ورود به عرصه انتخابات کرد و من خوشحال از اینکه سیاستمدار محبوبم را دوباره در مسند قدرت خواهم دید، به جمع حامیان او پیوستم ولی از نوروز به بعد هرچه به انتخابات نزدیک شدیم، متوجه شدم که متأسفانه این موسوی، آن موسویِ دوران امام نیست و تومنی چند شاهی عوض شده است. به دیدگاه هایش نگاه می کردم و بی انصافی را در برخوردش با دولت می دیدم. به اطرافیانش نگاه می کردم و می دیدم بسیاری از آنها با سیره امام و رهبری در تضاد هستند. سرانجام ریسک نکردم و به او رأی ندادم ولی هنوز هم گمان نمی کردم که بخواهد بعد از انتخابات این بازیها را بر سر مردم بینوای ایران دربیاورد و ما را در دنیا سکه یک پول کند. حداقل انتظار من این بود که مانند آقای ناطق نوری مرد باشد و همان صبح شنبه به رقیب تبریک بگوید. متأسفانه رفتارهای این روزهای ایشان بسیار شبیه حوادثی است که در خرداد 60 اتفاق افتاد و برای همیشه سردمداران آن جریان را از نظام و مردم جدا کرد. بیایید همگی دعا کنیم که موسوی به راه و روش پیشین خود بازگردد و تا دیر نشده دست از این بازیهای کودکانه که چیزی جز انتحار سیاسی نیست بردارد. (157829)
 
ali@ziba.net
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۰:۴۳:۱۲
شما تازه متوجه شدي؟ من از روزي كه هاشمي آمد سر كار و موسوي به مدت 20 سال براي اينكه چهره اي \"معصوم\" از خود بسازد رفت تو گاراژ از او مكدر شدم. (158010)
 
علی
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۰۹:۳۷:۳۹
آقا دیر شده و کسی موسوی را نخواهد پذیرفت (158487)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۲۰:۲۶
رد ادعای فوق نیاز به زمان داره! و زمان ثابت می کنه موسوی داره کار درست رو انجام می ده یا احمدی نژاد اغتشاشات و شکستن و خسارت زدن و یا کشته شدن آدمها امری نیست که موسوی خواهان آن باشه. به هر حال تاریخ الان را فاتحان می نویسند و زمان زوال فاتحان دیگر! (157831)
 
ali@ziba.net
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۰:۴۵:۲۳
چشم نابينا هم وجود يا عدم وجود خورشيد را متوجه ميشود. با اين همه خسارت و افتضاحي كه موسوي به راه انداخت و كارنامه خودش رو لگدمال كرد باز هم منتظر آينده هستي؟ رفتار موسوي نسبت به گذشته خودش مثل سربازاني است كه تا كارت پايان خدمت خود را مي گيرند كلاه سربازي را به زمين انداخته و روي آن لگد مي زنند. (158012)
 
منصوری
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۲۰:۳۱
دلم میسوزد از باغی که میسوزد....

آقای موسوی از شما خواهش میکنیم اجازه بدید در آرامش زندگی کنیم و با تند روی هاتون فضا رو برای کسانی که مخل آسایش مردم میشوند باز نکنید.
آب را گل نکنید (157832)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۲۳:۴۸
یکی نظر داده بود\"احمدی نژاد نهایتا 4 سال دیگر رییس جمهور است.نگذارید به بهای از بین رفتن اعتماد مردم به نظام او دوباره رییس جمهور شود\"
ظاهرا فقط طرفداران موسوی جز آدم محسوب میشن.اگه انتخابات ابطال شه هیچ کس به نظام بی اعتماد نمیشه؟اگر با حفظ شرایط فعلی در انتخابات بعدی 13میلیون حامی موسوی شرکت نکنن با ابطال انتخابات 25 میلیون حامی احمدی شرکت نخواهند کرد(البته مطمئنم با برگزاری مجدد انتخابات موسوی همین 13میلیون رو هم نمیاره).من این سوال رو از ایشون دارم که چه کسی از ابتدا مردم رو به نظام بی اعتماد کرد؟چه کسی قانونی را که خودش با ثبت نام در انتخابات تایید کرده بود زیر پا گذاشت و مردم را به قانون و مجریانش بی اعتماد کرد؟آخه کجای دنیا قصاص قبل از جنایت میکنن؟ایشون هنوز شکایتی ارائه نکرده که میگه تو انتخابات تقلب شده چون دولت و شورای نگهبان و احیانا رهبری دستشون تو یه کاسس!هنوز کسی مدرکی ارائه نکرده پیام میده که دولت چشم بندی کرد و جابه جایی عظیم آرا رخ داد(23خرداد).جالبه امروز تو سایت قلم زده از مردم درخواست میکنیم اگه مستنداتی از تقلب تو انتخابات دارن به دفتر موسوی ارائه کنن!مدرک و سند کافی نداری دست به دامن مردم شدی؟خوبه همین مردم بودن که انتخابات رو برگزار کردن اگه قرار بود گزارشی از تقلب ارائه کنن که تا حالا کرده بودن!
به طرفداران محترم آقای موسوی میگم.صف شما از اغتشاشگران جداس ولی وقتی عذاب بیاد تر و خشک با هم میسوزن.همین که دولتهای غربی از همه شما نه فقط اغتشاشگران حمایت میکنه باید به خودتون شک کنید. (157838)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۲۳:۴۹
آیا دختر آقای موسوی هم به خاطر پدرشان امروز در خیابانها مورد هجوم افراد خدا ناشناس حال از هر دسته ای که باشند قرار میگیرد؟ یا شاید رای ایشان را شمرده اند و نیازی به پس گرفتن آن ندارند؟ هرچند منتشر نمیشود ولی کاش این جوانهای احساساتی کمی فکرکنند. (157839)
 
هدی
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۰۹:۱۳:۵۲
ما برای دفاع از حق خودمان سینه سپر کرده ایم اگر از اقای موسوی حمایت میکنیم در جهت حفظ منافع خودمان است.حال در این بین دختر اقای موسوی چه میکند به من و تو ربطی ندارد. (158466)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۰۳:۵۹:۲۴
صحبت منافع است و نه حقیقت. واقع بین باشید شما که نمیتوانید 24 میلیون دیگر را مجبور کنید نظرتان را بپذیرند. حد اقل برای منافع خودتان کمی اعتبار سیاسی باقی بگذارید. (163484)
 
ahmad
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۲۴:۲۳
(صحيفه امام جلد 14 صفحه 378) =
*نمي‌شود از شما پذيرفت كه ما قانون را قبول نداريم. غلط مي‌كني قانون را قبول نداري!قانون تو را قبول ندارد نبايد از مردم پذيرفت، از كسي پذيرفت ، ما شوراي نگهبان را قبول نداريم. نمي‌تواني قبول نداشته باشي. مردم راي دادن به اينها ، مردم 16 ميليون تقريبا يا يك قدري بيشتر راي دادن به قانون اساسي. مردم كه به قانون اساسي راي دادند منتظرند كه قانون اساسي اجرا بشود؛ هر کس از هرجا صبح بلند مي‌شود بگويد من شوراي نگهبان را قبول ندارم ،‌ من قانون اساسي را قبول ندارم ،‌من مجلس را قبول ندارم ، من رئيس‌جمهور را قبول ندارم ، من دولت را قبول ندارم. نه ! همه بايد مقيد به اين باشيد كه قانون را بپذيريد ،‌ ولو برخلاف راي شما باشد. بايد بپذيريد، براي اين‌كه ميزان اكثريت است ؛ و تشخيص شوراي نگهبان كه اين مخالف قانون نيست و مخالف اسلام هم نيست ، ميزان است كه همه بايد بپذيريم.
----------------------------------------------------------------
(صحيفه امام جلد 14 صفحه 415) =

* من باز به همه اين آقاياني كه مي‌خواهند نطق كنند و اعلاميه بدهند و نمي‌دانم نامه سرگشاده بفرستند و ازاين مزخرفات، به همه اينها اعلام مي‌كنم كه برگرديد به اسلام، برگرديد به قانون ، برگرديد به قرآن كريم ،‌ بهانه درست نكنيد كه اسباب اين بشود كه شما همه به انزوا كشيده بشويد. من به بسياري از شما علاقه دارم و ميل دارم كه همه به قانون عمل كنند و همه در جاي خود باشند و چنانچه اين‌طور نباشد،‌ مسئله طور ديگر خواهد شد.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
(صحيفه امام جلد 14 صفحه 415) =
* اگر يك جايي عمل به قانون شد و يك گروهي در خيابان‌ها برضد اين عمل بخواهند عرض اندام كنند،‌ اين همان معناي ديكتاتوري است كه مكرر گفته‌ام قدم به قدم پيش مي‌رود،‌ اين همان ديكتاتوري است كه به هيتلر مبدل مي‌شود انسان،‌اين همان ديكتاتوري است كه به استالين انسان را مبدل مي‌كند. اگر قانون در يك كشوري عمل نشود ، كساني كه مي‌خواهند قانون را بشكنند اينها ديكتاتوراني هستند كه به صورت اسلامي پيش آمده‌اند يا به صورت آزادي و امثال اين حرفها. اگر همه اين آقايان كه ادعاي اين را مي‌كنند كه ما طرفدار قوانين هستيم ، اين‌ها با هم بنشينند و قانون را باز كنند و تكليف را از روي قانون همه شان معين كنند و بعد هم ملتزم باشند كه اگر قانون برخلاف راي من هم بود من خاضع‌ ام ، اگر بر وفاق هم بود من خاضع‌ام ،ديگر دعوايي پيش نمي‌آيد؛ هياهو پيش نمي‌آيد. (157840)
 
رضایار
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۲۴:۵۲
با سلام

این زور ازمایی بین دو قدرت نظام است . موسوی یا خاتمی و یا احمدی نژاد کاره ای نیستند. مردم هم سرباز هاپیاده این بازی شطرنج هستند.بهتر عجله نکنیم و فقط تما شا کنیم.

از این بازیها در دنیا زیاد بوده و خواهد بود.

بیچاره مردم که می سوزند و زود فراموش میشوند




میدونم که سانسور میکنید اما این هم یک نظر در جامعه مردم سالار دینی است! (157842)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۲۸:۱۵
بر فرض که انتخابات ابطال شود.انتخابات مجدد را چگونه برگزار کنیم؟ موسوی که وزارت کشور و شورای نگهبان را قبول ندارد! قراره آمریکاییها بیان برامون انتخابات برگزار کنن!
واقعا مضحکه! (157849)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۴۴:۲۲
به نقل از سایت قلم وابسته به میرحسین موسوی، در این بیانیه آمده است: \" آمده بودم تا نشان دهم می‌توان معنوی زندگی کرد و در عین حال در امروز زیست. آمده بودم تا هشدارهای اماممان را درباره تحجر بازگو کنم. آمده بودم تا بگویم گریز از قانون به استبداد می‌انجامد...
ایا این استبداد نیست؟ (157864)
 
amir sam
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۵۶:۱۶
سلام
من خبرهای ایران را می بینم و میشنوم آقای موسوی آبروی ایران را در جهان دارد می برد
آیا این به معنای خیانت نیست؟
آیا یک خائن بیشتر از این می تواند کاری کند.
پیش خدا شرمنده ام که به این خائن به مملکتمان رای دادم و از همه مردم معذرت می خواهم امیدوارم منو ببخشن (157875)
 
علوي
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۵۶:۳۵
الان موسوي به بيروزي نرسيد اينقدر از قانون دور شد
اكر رئيس جمهور وهمه دولت به دست ايشان ........

ايام تبليغات موسوي ميكفتند اغاي احمدي نجاد آبروي ايران را از بين برد آيا الان ابروي ايران بدست موسوي امد يا... (157876)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۸:۵۷:۲۳
اي كاش ميشد انتخاباتي دگر برپا ميشد تا اقاي موسوي ببيند سيزده ميليون راي او به كمتر از نيم ميرسد يا نه اي كاش ميتوانستم رايم را پس ميگرفتم و انرا باطل ميكردم كه ديگر عذاب وجدان نداشته باشم چرا كه احساس ميكنم با رايم در ريختن خون اين افراد شريكم اي كاش.................... (157877)
 
مخالفت با رهبري = مخالفت با نظام
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۰۲:۵۱
تفكر قبل از انتخابات من اين بود كه ايشان فقط با من اختلاف سليقه ي سياسي دارند و دلسوزي نسبت به نظام ايشان را وادار به كانديداتوري كرده است . اما حالا پس از مطالعه ي اين بيانيه ي آخر كه به صراحت با سخنان رهبر معظم انقلاب مغايرت دارد ، ايشان را به هيچ عنوان شايسته ي رياست جمهوري نمي دانم زيرا الزامي به ولايت فقيه ندارد و حتي نبايد در دوره هاي بعد تاييد صلاحيت شود . (157881)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۰۳:۵۶
جناب اقاي موسوي شما از راه قانوني رفتيد جواب نگرفتيد كه اين اشوب را به پا كرديد ايا فكر ميكنيد با اين كارتان پاسخ خواهيد گرفت به نظر من بسي خيال باطل. (157884)
 
غلامعلی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۰۹:۰۵
آقای موسوی
اصرار شما بر بدعت گذاری غیرمتعارف فقط باعث می شود مردم بیشتر به نیت و انگیزه واقعی شما تردید نمایند و شما خواسته یا ناخواسته هزینه های غیرضروری بر ملت مظلوم و نجیب و کل نظام وارد می سازید. اصرار شما برای تشویق جوانان تنها سپری انسانی برای آشوب طلبان ایجاد می کند/ (157886)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۱۱:۱۳
به نظر من مقصر اصلی شورای نگهبان هست چون شورا موسوی رو قبول کرد ولی موسوی شورا رو قبول نداره این یعنی اینکه شورای نگهبان اشتباه بدی رو انجام داد که به کسی که اونو قبول نداره اعتماد کرد ومسئول این نا آرامی ها هست وباید مجازات شود (157889)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۱۱:۲۷
آقای موسوی از همان ابتدای کار بحث تشکیک در صحت انتخابات را مطرح نمودند که با این کار استرس و نگاههای مردم را به شورای نگهبان و وزارت کشور منتقل نمودند
تشبیه رقابت انتخاباتی نامزدها به مسابقه فوتبال تشبیه جالبی است.در یک بازی فوتبال هم گاهی اوقات اشتباهات داوری جنجال آفرین می شود و برنامه ای مثل نود عده ای را تا مرز عذر خواهی از متضررین و مردم پیش می برد.اگر ریگی به کفش آقایان نیست چرا تا این حد موسوی را بایکوت خبری کرده اند؟ چرا اجازه نمی دهند ادعاهایش از طریق رسانه های عمومی به مردم انتقال پیدا کند؟
از طرفی ادعا می کنند که به هیچ عنوان امکان تخلف وجود ندارد و از طرفی می گویند در دوره های گذشته تخلف شده است. من نه طرفدار موسوی ام نه احمدی نژآد ولی وقتی حتی 1 درصد امکان بدهم که تخلف شده و رای من جابجا شد ه باشد خونم به جوش می آید ولی متاسفانه با مشاهدات کنونی حس می کنم به زودی شک من به یقین تبدیل شود (157890)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۵:۵۶:۴۸
دوست عزيز اين بيانيه هاي پر ادعاي ايشان در خصوص رهبري ديني و سياسي جامعه همين جروي در رسانه ها دارد تهييج به اغتشاش مي كند ديگر لازم نيست از صدا و سيما نيز براي ايشان وقت گذارده شود شما هم بهتر است از مدعي تقلب يعني موسوي بخواهيد سند معتبر بدهد تا شما را قانع سازد نه اينهكه به مسئولين بگوييد دليلي ارائه بدهيد تقلب نشده در همه ي قواعد حقوقي ارائه شواهد بر عهده ي مدعيست نه كسي كه برعليه وي ادعا شده است (159254)
 
سهیل
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۱۴:۰۶
جناب موسوی

شما با اینکارتان فقط ثابت می کنید که کله شق و لج باز هستید و از جیب جوانان و دانشجویان بیگناه هزینه می کنید . شاید جوانان و دانشجویان عزیز مطالبات بر حقی داشته باشند ولی راه آن تحریک آنها نیست. این قشر نخبه جامعه بیش از هر چیز قانون را سرلوحه کار خود می داند اگر این قشر راهی غیر از قانون را دنبال کند چه انتظاری از اقشار دیگر دارند. (157891)
 
حجت
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۱۷:۴۱
یه علامت سوال در ذهن من از قبل از انتخابات شکل گرفت که جوابش تکلیفم رو با این نظام مشخص می کنه:

آقای احمدی نژاد در مورد آقای هاشمی و ناطق نوری و بستگانشون در مناظره ها اتهاماتی وارد کرد. حال اگر مدرکی داره باید ارائه کند و این آقایان به سزای عملشون برسند در غیر این صورت آقای احمدی نژاد در تلویزیون به چند مسلمان تهمت زده اند و باید مانند پالیزدار که به 10 سال زندان مجازات شد به سزایش برسد.

اگر یکی از دو حالت فوق اتفاق نیفتد شک من در مورد مشروعیت این نظام به یقین تبدیل می شود و به آقای موسوی حق می دهم که از حق ملت نمی گذرد. (157898)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۵:۵۴:۰۶
دوست عزيز از خواب بيدار شو و خطبه هاي رهبري در اين خصوص رايكبار محض رضاي خدا بخوان تا ديگر نخواهي در مشروعيت نظام شك كني دوست عزيز 10 روز است موسوي شما آبرو براي ايرانو ايراني در جهان باقي نگذارده و حتي كشورهايي مانند عربستان كه اصلا در آنجا انتخاباتي وجود ندارد دارند ما را ريشخن و تمسخر مي كنند آن وقت شما آمده اي مي گويي اگر احمدي نژاد حرفهايش را در خصوص فرزندان هاشمي اثبات نكرد شما به مشروعيت نظام شك مي كني؟ خيلي برايت متاسفم كه نشسته اي و مي بيني ديگر هيچ اعتباري براي ايران و ايراني نمانده به واسطه ي كارها و افعال موسوي و هيچ كس با وي برخورد نكرده است و شما به جاي درخواست برخورد با مسبب اين همه بي حرممتي به ايران در جهان داري از فرزندان هاشمي مي گويي (159248)
 
فرهنگي 15
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۵:۱۳
بنام خدا
بنده از تمام نويسندگان كامنت ها خواهش مي كنم به اين سوال فكر كنند:
جناب اقاي موسوي كه به توصيه رهبر انقلاب و شخص اول مملكت و نظرات
نمايندگان ملت و نصايح مسئولين كشور و دلسوزي اكثر مراجع و علما و حوزه هاي علميه ، عملا و با بيانيه 30 خرداد بي اعتنايي مي كنند به فرض محال كه رئيس جمهور شوند چگونه مي توانند 4 سال كه سهل است 4 روز در اين مملكت كار كنند؟
در جايي كه حتي عده اي از طرفدارانشان بر ايشان انتقاد وارد مي كنند چگونه
نظرات عموم مردم را به خود جلب مي كنند ؟
سوال ديگر من آن است كه اگر بدعت مضجك و خطرناك ابطال انتخابات بر اثر فشار احتمالي اتفاق افتاد آيا فرض انتخابات بدون خونريزي آنهم مثل انتخابات مجلس كه تفاوت آراء آن بسيار اندك و راي دهندگان عمدتا تمايلات قومي و گروهي دارند آيا موچب حمام خون نخواهد شد ؟
سوال سوم آنكه اگر اين مجموعه يعني نهاهاي قاوني از نظر ايشان همه
در جهت رقيب ايشان بودند اصولا ايشان چرا در انتخاباتي اينچنيني شركت كردند
زيرا امضاي فرم ثبت نام به معناي پذيرش نهادهاي قاوني است و بدين ترتيب
اجتماع نقيضين چگونه قابل توچيه است؟ (157909)
 
مهدی از تهران
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۷:۱۱
من به میرحسین موسوی رای دادم
در چند راهپیمایی از جمله 25 خرداد هم بودم
ولی آقای موسوی اقداماتی کرد که من به این نتیجه رسیدم
که اشتباه کردم
آقای موسوی,
من 25 خرداد داد میزدم موسوی رای مرا پس بگیر
اما الان میگم
موسوی رای مرا پس بده , رای مرا پس بده

تو آدمش نبودی آقای موسوی
اون از نامه ی شما به شورای نگهبان که به جای اینکه 2 تا حرف حساب و قانونی
بزنید یه مشت حرف بی حساب و بدون سند و مدرک زدید که برای
هیچ مرجعی قابل قبول نیست

آقای موسوی
آیا شما جواب پدرو مادرهای فرزند از دست داده را می دهید؟
چرا با حرفای بی پایه و اساس جوان ها رو تحریک می کنید؟

شما بازیچه دست یه عده دیگری شدید که پشت پرده هستند.
کسی که حتی نمی تواند بر اعصاب خود مسلط باشد چگونه میخواهد
امور اجرایی یک کشور را به عهده بگیرد؟

شما کاری کردید که عناصر منافق و ضدانقلاب بین مردم آمدند
و باید پاسخگو باشید.
تو که جوانان را تحریک میکنی برای ریختن به خیابان ها
چرا دست 3 دختر و دامادهای خود را نمی گیری و نمی آوری در خیابان ها

نه آقای موسوی , تو به درد ریاست جمهوری نمی خوردی و از همان ابتدا
وسیله ای بودی برای رسیدن عده ای به اهداف شومشان.

موسوی , رای مرا پس بده ... (157911)
 
abolhasan
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۷:۵۸
كاش شوراي نگهبان قبول مي‌كرد و انتخابات مجدد برگزار مي‌شد تا آقاي موسوي ببيند همان 13 ميليون راي را هم ديگر نمي‌آورد (157914)
 
ا-ل
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۸:۲۸
نقدی در بیانیه آقای موسوی:

خطاب من به آقاي موسوي است:

در اولين جمله \"این روزها و شب‌ها نقطه عطفی در تاریخ ملت ما در حال شکل گرفتن\" مشكلي وجود دارد كه شايد نتوان آنرا رها كرد و آن اين است كه اين بيانيه در تاريخ 30 خرداد ماه نوشته شده و در اين روزها و شبها اتفاقا ملت ما طعم شيرين انتخابات خود را با برنامه هاي غير قانوني شما كه منجر به كشته و زخمي شدن شماري از هموطنان و همچنين جريحه دار كردن قلب رهبري و امام زمان (عج) شده است را از ياد برده و عقده آرامش و شادي را در دل دارد. مگر نشنيده اي كه رهبري با چه حالتي از اتفاقات كوي دانشگاه و كشته شدن مردم و ناآرامي هايي كه شما قطعا سرمنشا آن بوده اي ياد كرد.

شما گفته اي \"رسالت تاریخی‌مان\" كدام رسالت تاريخي، همان كه بمدت 20 سال سكوت اختيار كرده اي. همان رساتي كه دم از دم بر نزدي و سخني در ماجراي كوي دانشگاه و نامه 120 نماينده و نوشيدن جام زهر نگفتي. آيا رسالتي كه شما دم از آن مي زني همان رسالت سعيد حجاريان و بهزاد نبوي نيست؟ بدان با كه سخن مي گويي. در زمان امام راحل راه گشا و راهنما ، ايشان بودند و حال كه آن فرزانه نيست راهنماي ما حکیمی چون حضرت امام خامنه اي مده ظله العالي است.

و نيز گفته اي \"آیا ما مردم شایستگی‌هایی را از دست داده بودیم که دیگر آن فضای روح انگیز را تجربه نمی‌كردیم؟ من آمده بودم بگویم چنین نیست؛ هنوز دیر نیست و هنوز راهمان تا آن فضای نورانی دور نیست. آمده بودم تا نشان دهم می‌توان معنوی زندگی کرد و در عین حال در امروز زیست\" آيا منظور تو اين است كه مي گويي رهبري نتوانسته انقلاب را در جاده درست خود هدايت كند. اگر اين چنين باشد واي برتو و بدان بدنه ملت خاموش نخواهد بود. آن چهره ها كه در نماز جمعه ديدي هر لحظه منتظر امر ولي فقيه خود هستند. پس خاموش باش و گزافه سخن مگو. مگر نه اينكه معني جمله شما اين است كه بايد با زير پا گذاشتن بعضي از آداب و سنن ديني خود امروزي زيست و نحوه زيستن را بايد تغيير داد. مگر نمي بيني و كور شده اي كه رهبري چگونه مي زيد و چگونه سخن مي گويد. مگر نه اينكه باز دوباره سخن از نابخرداني زدند كه در فكر ايجاد ارتباط با دشمن قسم خورده ما هستند و مگر شعار تو و همراهت كروبي همين نبود. \"آزادي و تغيير\" . زندگي ليبراليستي اسلامي معنا ندارد چگونه مي گويي آب و آتش مي توانند در كنار هم زندگي كنند. ظاهرا تغيير اساسي در تفكر شما اتفاق افتاده كمي فكر كنید.

و همچنان گستاخانه مي گوييد \" آمده بودم تا هشدارهای اماممان را درباره تحجر بازگو کنم. آمده بودم تا بگویم گریز از قانون به استبداد می‌انجامد؛ تا به ياد آورم كه اعتنا به کرامت انسان‌ها پايه‌هاي نظام را تضعيف نمي‌كند، بلكه استحكام مي‌بخشد. آمده بودم تا بگویم مردم از خدمتگزارانشان راستی و درستي می‌خواهند و بسیاری از گرفتاري‌هاي ما از دروغ برخاسته است \". مگر شما كه هستيد كه اين چنين سخن مي رانيد. حواس خود را جمع كنید و گزاف نگوید. سخن از تحجر زدن كار شما نيست چون خودتان دستور داده بوديید كه كروات ها را قيچي كنند و موهاي زنان را ببرند. مگر نه اينكه يكسري از مشكلات اساسي فرزندان اين دوران ناشي از بد انديشي و تحجر شما در قوانين مملكتي بوده و هست. مي گويي گريز از قانون! همان قانوني كه خودتان هم قبول نداريد ، اگر قبول داريد چرا بر اساس گفته رهبر عزيز بر اساس قانون اعتراض نمي كنيد. حتما مي خواهيد بگوييد كه اين قانون عادلانه نيست. شما كه هستيد كه اين را بخواهي عرض كني . رهبري فصل الخطاب را قانون فرمودند. آيا سخنان رهبري را در نماز جمعه نشنيده اي كه ما و شما را به همان امام راحل و وصيت نامه ايشان ارجاع دادند. پس چه مي گوييد. مي گوييد راستي! درستي! آيا نشنيده ايد كه رهبري بصورت آشكار سخنان شما را در مصاحبه رد كرده اند و دروغ گويي را به خودتان برگرداندند. مگر نشنيده اي كه فرمودند آنها كه با جعل اسناد و استفاده از آمار مراكز صهيونيستي سعي در دروغگو نمايان كردن داشته اند خودشان دروغ گويند. پس كي مي خواهيد از گوشتان براي شنيدن حرف هاي رهبري استفاده كنيد. اما يك حرف درست زديد و آن اين است كه بسیاری از گرفتاري‌هاي ما از دروغ برخاسته است بله دروغي كه شما به مردم گفتيد و آنها را شورانديد. سرانجام بني صدر يادتان نرفته است؟

و گفتيد كه \" من در این دعوت بلیغ نبودم، ولی پیام اصیل انقلاب حتی از بیان نارسای من آنچنان دلنشین بود که نسل جوان را، نسلی که آن روزگاران را ندیده بود و میان خود و این میراث بزرگ احساس فاصله می‌کرد، به هیجان آورد و صحنه‌هایی را که تنها در ایام نهضت و دفاع مقدس دیده بودیم بازسازی کرد \". نه اين بار بار اول نبود. ما يادمان نرفته واقعه كوي دانشگاه و زمان انتخابات خاتمي را كه او نيز با شعار آزادي وارد اين عرصه شد. به هيجان در آوردن احساسات جوانان و برانگيختن احساسات پاک آنها كار درستي نيست كه براي استفاده و منفعت خودت دست به آن كار زده اید. و نيز تو با قياس مع الفارق قياس بين دفاع مقدس و جواناني كه تا ساعات نيمه شب با نوارهاي كذا و كذا به پاي كوبي و رقص مي گذراندن اين شور حماسي جوانان را خراب كردي و نگذاشتي كه بتوان از اين شور به اين قياس برسيم.

و گفتيد \" چقدر بی‌انصافند کسانی که منافع كوچكشان آنها را وا می دارد تا این معجزه انقلاب اسلامی را ‌ساخته و پرداخته بيگانگان و «انقلاب مخملين» بنامند \" بدان پشت تفكر افرادي مثل بهزاد نبوي و حجاريان حداقل تفكر اسلامي نخوابيده و بدان در تئوري سازمان مجاهدين خلق كه حامي تو هستند تفكر اسلامي و راه امام و آرمانهايش محلي از اعراب ندارد. انقلاب مخملين ساخته شده از پوچ نيست بلكه هشدار جدي است كه بايد مواظب آن بود. و حداقل در اين يك مطلب با شما مشتركم كه شما عرضه و توان انقلاب مخملي را نداريد و خوشحالم از اين.

و گفتيد \" اگر اين حسن‌ظن و اعتماد مردم از طريق صيانت از آراي آنها پاسخ داده نشود و يا آنها نتوانند براي دفاع از حقوقشان به نحوي مدني و آرام واكنش نشان دهند مسيرهاي خطرناكي در پيش خواهد بود كه مسئوليت قرار گرفتن در آنها بر عهده كساني است كه رفتارهاي مسالمت‌آميز را تحمل نمي‌كنند. \" مگر شما به فكر استفاده از راه هاي مدني نيز هستيد مگر اصلا آن را قبول داريد. مگر رهبر عزيزمان نفرمود كه فصل الخطاب قانون است. مگر امام راحل نفرمود كه هر كس شوراي نگهبان را قبول نداشته باشد و هر كس كه قانون را قبول نداشته باشد بداند كه قانون او را قبول ندارد و آن فرد غلط مي كند كه بگويد من شوراي نگهبان را قبول ندارم. اگر اين چنين است پس چه شده شعار راه امام شما ، پس چه شده شعار قانون گرايي و عدم قانون گريزي. اگر قانون است براي همه يكسان است. و همچنين مانند نامه بي ادبانه هاشمي به رهبر عزيزمان شما نيز تحديد مي كني به آشوب. بدان كه غلط مي كنيد تحديد كنيد. اگر حرف منطقي وجود دارد حداقل مانند آقاي رضايي وارد شوید. حداقل به حرفهاي خودتان پاي بند باشید و قانون را دور نزنید و بدانید مسئوليت عواقب ماجرا به عهده شما و دارو دسته يتان است.

و گفتيد \" من آمده بودم تا با تكيه بر راه امام تلاش ساحراني را كه دوباره جان گرفته‌اند خنثي كنم. اكنون مقامات كشور با صحه گذاشتن بر آنچه در انتخابات گذشت مسئوليت آن را پذيرفته‌اند و برای نتایج هرگونه تحقیق و رسیدگی بعدی حد تعیین کرده‌اند، به صورتی که اين رسيدگي‌ها موجب ابطال انتخابات نشود و نتایج آن را تغییر ندهد، حتی اگر در بيش از 170 حوزه انتخاباتي تعداد آراي به صندوق ريخته شده بيشتر از تعداد واجدين شرايط باشد. \" اتفاقا به نظر من شما آمده اي كه اين راه باطل ساحران را باز كنيد و بگوييد كه با امام هيچ ميانه اي نداري. مگر نه اينكه رهبر عزيزمان در نماز جمعه فرمود احتمال تقلب يازده مليون راي نيست و اين حربه دشمن است. نكند مي خواهي رهبر هم زير سوال ببري كه خدا آن روز را نياورد. شما اگر ولايت مدار هستي بايد از صحبت هاي رهبري تبعيت كني و گوش بفرمان باشي نه ياغي از آن.

شما گفتيد \" از ما خواسته مي‌شود كه در اين شرايط شكايت خود را از طريق شوراي نگهبان پيگيري كنيم، حال آن كه اين شورا در عملكرد خود چه قبل، چه حين و چه بعد از انتخابات عدم بي‌طرفي خود را به اثبات رسانده است و نخستين اصل در هر داوري رعايت بي‌طرفي است \" مگر رهبر عزيزمان اين سخنان را به شما نگفتند؟ آيا اين دهان كجي به ايشان نيست؟ آيا اين بي عدالت خواندن رهبري نيست؟ آيا اين مقرض بودن رهبري نيست؟ اگر كه نيست پس چرا عين كلام رهبري را نقل می کنید. و اگر هم كه هست پس جز اين برداشتي نمي شود كرد. باز هم اميدوارم كه اشتباه كنم و انشاء الله گربه بود.

شما گفتيد \" اينجانب همچنان قويا اعتقاد دارم درخواست ابطال انتخابات و تجديد آن حقي مسلم است كه بايد به صورتي بي‌طرفانه از طريق يك هيئت مورد اعتماد ملي مورد بررسي قرار گيرد، نه آن كه پيشاپيش امكان ثمربخش بودن آن منتفي اعلام شود، يا با طرح احتمال خونريزي، مردم از هرگونه راهپيمايي و تظاهرات بازداشته ‌شوند، \" اعتماد ملي! از نظر ما هر آن كس كه رهبري تاييد نماييد مورد تاييد است و قابل احترام و رهبري شوراي نگهبان را طبق قانون اساسي مورد اعتماد و رسيدگي به اختلافات مي داند و حالا اگر مرد منطق و عمل هستيد بياید جلو. حتما دلايلي مانند دلايل همسرتان داريد كه چون من اهل فلان جا هستم بايد راي من بيشتر باشد و يا چون من در فلان شهر جلسه شلوغي داشتم پس بايد راي من بيشتر باشد. هيچ كس با راهپيمايي مخالف نيست حتي رهبري ولي با راهپيمايي كه موجب تشنج ، موجب شورش خياباني ، ناامني و آتش سوزي و بدون كسب مجوز باشد همه عقلا مخالف هستند. شما نمي توانيد يك راهپيمايي را مديريت كنيد چگونه مي خواهيد مملكت را مديرت كنيد.

و نيز گفتيد \" آنچه اين برادر شما در در يافتن اين راه‌حل‌هاي جديد، خصوصا به جوانان عزیز توصيه مي كند اين است که نگذارید دروغگويان و متقلبان پرچم دفاع از نظام اسلامی را از شما بربايند و نا اهلان و نامحرمان، میراث گرانقدر انقلاب اسلامی را که اندوخته از خون پدارن راستگویتان است از شما مصادره کنند. با توكل به خداوند و اميد به آينده و تكيه بر توانمندي‌هايتان حركات اجتماعي خود را پس از اين نيز براساس آزادي‌هاي مصرح در قانون اساسي و اصل امتناع از خشونت پيگيري كنيد \" منظور شما از نااهلان قطعا و يقينا آقاي احمدي نژاد است و بدان تا زماني كه رهبري از ايشان حمايت كند شما و دشمنان انقلاب هيچ غلطي نمي توانيد بكنيد و بدان رهبر بزرگوار ما بدون دليل و منطق قوي از كسي حمايت نخواهد كرد. مگر نه اينكه ايشان فرمودند در نحوه اجرايي كشور بين آقاي رفسنجاني و احمدي نژاد نظر آقاي احمدي نژاد به من نزديكتر بود پس چه مي گوييد. لطف كنید و خاموش باشید زيرا گفتن اين سخنان بعد از شنيدن سخنان رهبري معناي ديگري جز بدعت و دشمني با رهبري چيز ديگري ندارد.

و مي گوييد \" ما در اين راه با بسيجي روبرو نيستيم؛ بسيجي برادر ماست. ما در اين راه با سپاهي روبرو نيستيم؛ سپاهي حافظ انقلاب و نظام ماست. ما با ارتش روبرو نيستيم؛ ارتش حافظ مرزهاي ماست. ما با نظام مقدس خود و ساختارهاي قانوني آن روبرو نيستيم. اين ساختار حافظ استقلال ، آزادي و جمهوري اسلامي ماست. ما با كجروي ها و دروغ گويي ها روبرو هستيم و در پي اصلاح آنيم؛ ا صلاحي با برگشت به اصول ناب انقلاب اسلامي . \" با اين سخنان نمي توانيد دل سپاهي ، ارتشي و بچه بسيجي و نيروي انقلابيي را كه آرمان آن و رهبر آن حضرت حجه الاسلام و المسلمين امام خامنه اي مده ظله العالي است بدست آوري. شما هرچه خواستي در اين بيانيه گفتيد و چهره واقعي خودتان را رو كرديد و ديگر جاي هيچ دفاعي نيست.

و گفتيد \" بگذارند صداها قبل از آن كه به فرياد تبديل شود به صورت استدلال و مجادله احسن در اين رسانه جاري، تصحيح و تعديل گردد \" بهتر است بدانيد قبل از آنكه صداهايي بلند شود بايد با استدلال درست نه استدلال هاي همسرتان پا به عرصه بگذاريد. و اگر استدلالي جز اين نداري راه حلي جز فرياد هم نداري و آگاه باش فرياد باطل از سكوت حق خاموش تر و بي صدا تر است البته بدان حق هميشه ساكت نمي نشيند و مواظب باش كاري نكني رهبري در سخنراني بعدي خود صريحتر با مردم صحبت كنند در آن صورت هيچ كس برايت نمي ماند.

در پايان جناب آقاي موسوي چند نكته بايد روشن شود.

1- دادن بيانيه بعد از 1 روز از سخنراني رهبر عزيزمان و آن هم با مواضعي به اختلاف 180 درجه با رهبري چه معنايي دارد؟

2- عدم حضور شما در نماز جمعه بسيار حساس و حياتي جمعه به چه دليل بوده؟ وقتي كه شما در مراسم ارتحال امام راحل در بعد از مناظره در حرم امام خميني و قبل از انتخابات 22 خرداد حضور داشته ايد. آيا اين يك سياه نمايي براي کسب رای مردم نيست؟

3- فصل الخطاب سخنان رهبري است و رهبري حجت را بر همه تمام كردند. آيا فصل الخطاب شما سخنان رهبر است يا امسال نبوي و حجاريان و ... كه معلوم الحال هستند؟

در انتها اميدوارم راه توبه را پيش بگيريد و از ملت عزيز ايران براي ايجاد مشكل براي آنها عذرخواهي كنيد. و بدانيد خون شهدا بسيار لغزنده است و اگر سريع تصميم درست نگيريد حتما بر روي آن قدم خواهيد گذاشت و از آن ضربه خواهید خورد.

كلام آخر:

بخش انتهايي سخنان رهبر عزيز و پدر عزيزمان دل همه ولايت مداران را خون كرد. احساسات مردم ولايت مدار ايران زمين كه مقتداي خود را رهبر عزيزمان امام خامنه اي مده ظله العالي ميدانند به تلاطم افتاده و اگر مواضع خود را اصلاح نكنيد. با اجازه و امر ولي مان ملت توي گوشي سختي به بدخواهان به نظام خواهند زد. اميدوارم همه ما به راه امام برگرديم و باعث ناراحتي نائب ولي عصر (عج) نشويم.

فاین تذهبون

و السلام علي من التبع الهدي (157802)
 
ali@ziba.net
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۰:۴۰:۲۶
موسوي بهتره بره افتضاح انتخابات مجلس شوراي سوم را كه مدير برگذاري آن بود ماله كشي كند. (158007)
 
hossein
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۸:۳۶
مرگ بر انگلیس بی شرف ای کاش من مشاور دکتر احمدی نژاد بودم در امور سیاست داخلی و خارجی و امور جوانان . در ایران یک حزب الهی هیچوقت با این جوان ها به صورت دلخواه آنان حرف نمی زند یعنی خودمانی بودن من به جوانان خوب ایرانی نصیحت می کنم فریب این کلمه آزادی غربی را نخورند چون تا جائی که من اطلاع دارم ایرانی های در خارج از خارج پول در می آورند و برای تفریح به ایران بر می گردند یا ازدوا کردن . یک گروه که دنبال دختر بازی و عشق و حال هستند ومی دانند در خارج آشنا شدن با زن ها آنقدر سخت شده که همه گوشه گیر و هم جنس باز هستند و برای حال کردن و عشق و عاشقی ایران شده بهشت این کار و برای آشنا شدن با یک دختر خوب و خلاصه هر تفریح و دور بودن از مشکلات ها . من این ها گفتم و خاتمی نگفت موسوی نگفت آن برادر پاسدار نگفت و شما را انگلیسی ها فریب می دهند ما آزادی نداریم حرف مسخره ای ای کاش پول خرید بلیط داشتم و بر می گشتم تهران و زن می گرفتم و دربند می رفتم و مشهد و شمال و پیک نیک و فارسی حرف می زدم و می خندیدم و مالیات نمی دام و آزادتر بودم روزگار مارو این کانادائی های پست فطرت انگلیسی سیاه کردن
اکثر راه پیما ئی رو که در عکس ها دیدم جوان هستند و می گویند آزادی نداریم ... بابا رسانه بدهید سانسور نکنید تا ما با جوانان خودمانی حرف بزنیم درد دل کنیم تا متوجه شوند همه گونه تفریح در ایران دارند مخصوصا آن آیت اله های متعصب که می زنند تو ذوق این جوان ها من خوم جبهه رفتم شهید دادیم ..اما نمی شود با جوانی که دوست داره عشق و حال کند با تسبیح و.....حرف بزنی پس ز سی سال هنوز نمی فهمند ...امکانات بدهند تا ما که راه آن را بلدیم حرف بزنیم (157796)
 
دل شكسته
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۸:۴۰
آقاي موسوي چون حرفي در راستاي تقلب ندارند فقط با منطق جنگل و چه بسيار ارزان بعضي ها جهنم را مي خرند باشد تا قيامت (157794)
 
یک آذری
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۹:۰۰
بنده اگر یک روزی اعلام شود اگر کسی شکایتی از موسوی دارد خودم اولین نفری هستم که انشاله از او شکایت به جرم خیانت به کشور و اسلام خواهم کرد (157784)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۹:۰۶
بازم همون حرف دکتر احمدی نژاد که گفت تو یه فوتبال یه طرف می برن و یه طرف میبازن حالا هم موسوی باخته و هی دم از داور خوب نبود و زمین کجه و .... این جور حرفا می زنه

آقای میرحسین متاسفم (157782)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۹:۲۹
موسوی تو رو خدا حواست باشه .تو نظر مردم داری شبیه سرکرده منافق ها میشی! (157769)
 
شهاب
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۹:۳۴
پس از رد انتخابات ریاست جمهوری، صلاحیت شورای نگهبان و نصایح رهبری توسط میرحسن موسوی،ایشان در آخرین بیانیه خود ادعای پیامبری هم کرده! (157765)
 
م.ز
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۳۵:۰۵
آقای موسوی ! پیوندتان با منافقین کور دل و تروریست را تبریک می گوییم
سخنرانى رئیسجمهور برگزیده مقاومت(!)، خانم مریم رجوى:
چه خوب شد امروز در این بزرگترین اجتماع براى همبستگى و دفاع از مردم ایران و شهر اشرف، اینطور بیشتر از همیشه حاضر شدید و چشم آخوندها را كور و چشم مردم ایران را روشن كردید.

سلام و درود و افتخار همگى ما،
در داخل و خارج میهن اشغال شده و در اشرف پایدار،
به دختران و پسران دلیرم و به خواهران و برادران بپاخاسته‌ام در خیابانها و دانشگاههاى ایران در قیام و خیزش عظیم مردم ایران كه از 23خرداد شروع شد و تا كنون در سراسر وطن عزیزمان مثل رودى پرخروش جارى است.

من دیروز هم گفتم كه: جانبدارى صریح خامنهاى از ریاست جمهورى احمدىنژاد و نتیجه انتخابات و رد درخواست ابطال و خط و نشان كشیدن براى موسوى و كروبى و خاتمى و رفسنجانى دو راه بیشتر باقى نمىگذارد: یا كرنش كردن و كنار آمدن با همان الگوى خاتمى در قیام تیر1378 / و یا اینكه این بار یك مقدار فاصله بگیرند و حساب خودشان را از ولىفقیه جدا كنند والا قطعاً بازنده خواهند شد و خامنهاى آنها را از صحنه حذف خواهد كرد. همان الگوى منتظرى در رژیم خمینى… .

هممیهنان عزیز!
امروز بیستو هشتمین سالگرد مقاومت آزادى ستان مردم ایران است
اعلام مىكنم كه:
برنده حقیقى و نهایى انتخاباتى كه رژیم ترتیب داد، ما هستیم، ما مردم ایران، ما ایرانیان تشنه آزادى در هر كجاى جهان، و ما اشرفیان.
بله! این پیروزى خجسته نسل مسعود است… . نسل صدهزاران و نسل بیشماران. (157923)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۳۵:۲۶
خیلی برام جالبه کامنتهای موجود در سایت الف رو قبل و بعد از انتخابات با هم مقایسه کنید تفاوت فاحشی داره: طرفداران موسوی به شدت کم رنگ شدن که دو دلیل می تونه داشته باشه: 1)سرخورده شدن و دیگه کلا به اینتر نت کم سر می زنن و سرشون تو شلوغ کار یهای خیابونها گرمه 2) متوجه اشتباهشون در مورد حمایت از موسوی شدن چون اون چهره بی منطق خودشو رو کرد و خیلی از طرفداراش به احمدی نژادیها پیوستن
با این حساب بی شک اگه احیانا انتخابات دیگه ای برگزار بشه موسوی ایندفعه 5 میلیون هم رای نمیاره. (157924)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۴۰:۰۲
موسوی!

دیروز برایم نمونه ای انقلابی بود

و امروز برایم نمونه ای منافق! (157928)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۴۰:۳۴
تازه اگر آقای موسوی هم قبول کنه که شکست خورده، باید منتظر باشیم توی این چهار سال طرفدارهاش دولت رو بکوبن.
همین جریان خس و خاشاک رو ببینین، چطوری حرف احمدی نژاد رو عوض کردن. خدا به دادمون برسه. (157929)
 
هدایت اشتری
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۴۱:۲۴
کاش اعضای شورای‌نگهبان از نامزدی حمایت نمی‌کردند. این فرمایش جناب لاریجانی رئیس مجلس است.
آیت الله يزدي:تصميم با ماست، نياز نيست رهبري از بالاي سر قانون وارد شوند!
ملاحظه میفرمایید که تنها موسوی نیست. موسوی حداقل فرقش با این آقایان این است که خودش را علنی کرده است.
اینهم خبر جالبی که سایت محسن رضایی درج کرده است دلیل جالب بازداشت بستگان هاشمی
وي افزود: روز گذشته برخي نزديكان هاشمي رفسنجاني از جمله دختر ايشان در تجمع غيرقانوني حوالي ميدان جمهوري حضور داشتند كه بر اساس گزارش نيروهاي امنيتي، نامبردگان را بلافاصله به نزديك‌ترين مقر نظامي منتقل كرده و تا پايان آشوب‌ها نگهداري كردند. يك مقام امنيتي بازداشت فائزه هاشمي و تني چند از بستگان هاشمي رفسنجاني را با هدف حفاظت آنان از ترور عناصر آشوبگر و گروهكها عنوان كرد. اين مقام امنيتي در گفتگو با خبرگزاري فارس، با اشاره به حضور گروه‌هاي تروريستي از جمله منافقين در ميان عناصر آشوب‌طلب اعلام كرد: با توجه به رسانه‌اي شدن حضور نزديكان آقاي هاشمي در تجمعات هفته گذشته، بيم آن مي‌رفت كه عناصر منافقين با هدف متهم كردن نظام و دامن زدن و ايجاد شكاف و التهاب به آنها آسيب برسانند كه با هوشياري نيروهاي امنيتي اين توطئه خنثي شد. وي افزود: روز گذشته برخي نزديكان هاشمي رفسنجاني از جمله دختر ايشان در تجمع غيرقانوني حوالي ميدان جمهوري حضور داشتند كه بر اساس گزارش نيروهاي امنيتي، نامبردگان را بلافاصله به نزديك‌ترين مقر نظامي منتقل كرده و تا پايان آشوب‌ها نگهداري كردند. ناگفته نماند، هنوز هیچ یک از این افراد آزاد نشده اند. (157931)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۰۴:۱۲:۲۹
(163490)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۴۵:۱۵
آقاي موسوي با هر نامه و بيانيه اي كه صادر مي كند، اشتباهي بر اشتباهات حود انباشته مي كند كه راه بازگشت خود را مي بندد و از گردونه بازي خارج مي شود. كسي كه بعد از هشت روز تازه موفق شده يك نامه در مورد تخلفات انتخاباتي (آن هم كلي گويي مجدد و بدون سند) بنويسد، معلوم نيست اگر رئيس جمهور شود، چگونه مي خواهد در مقابل زورگويان جهاني از حقوق ملت ايران دفاع كند؟!چون دليل و مدركي براي اثبات تخلفات ندارد، وقت گذراني مي كند و با توسل همزمان و البته نيم‌بند به شوراي نگهبان و تهديد به ادامه اغتشاشات خياباني مي خواهد به زور حرف خود را پيش ببرد. ايشان هنوز از شوك انتخابات و توهم پيروزي ساخته توسط طراحان جنگ رواني بيرون نيامده و نمي تواند واقعيت را بپذيرد و يا روي اعتراف به آن را ندارد و الّا تحليل و هضم اين مسئله چندان پيچيده نيست. (157935)
 
دانشجوی بدبخت
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۴۵:۱۶
آقای موسوی با این روش پسندیده در اعتراض به انتخابات به جای ابطال انتخابات فقط شناسنامه چند آدم بیگناه رو باطل کرد!
اگر شورای نگهبان نظر ایشان را تایید کند از عدالت در این کشور خبری نیست آنها هم به حرف زورگو گوش میکنند (157936)
 
صنم
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۴۹:۵۵
اگه میدونستم موسوی اینجور آدمیه رای سفید مینداختم ولی به موسوی رای نمیدادم.
واقعا برای خودم متاسفم.
آسایش و امنیت از من گرفته شده.
چند روزیه از خونه بیرون نرفتم.
واقعا میترسم.
تو رو خدا تمومش کنید. (157943)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۹:۵۱:۲۰
خطاب به آقایی که در مورد آقای احمدی نژاد این نظر را داده بودند:
\"در ضمن بنده از ایشان مسلمان تر و اسم و رسمی ایرانی تر و در زمان جنگ دلاورتر و از صهیونیزم متنفرترم\"
میدانید که تنها گناه شیطان غرور و تکبر بود.غرور در نظرات شما موج میزند.لطفا مراقب خود باشید به خصوص اینکه از دلاوران زمان جنگ هستید و یک مسلمان واقعی!وسوسه های شیطان بیشتر برای مسلمانان واقعی نظیر شماست تا افراد سست عنصری نظیر من. (157945)
 
سید محمود ضیائی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۰:۰۱:۳۷
قا میرحسین گرفتار توهمات وامیال وعقده های شخصی شده است آسمان وریسمان میبافد. رودر روئی ما مستقیم وبی پرده باآمریکا انگلیس اسرائیل و استکبار جهانی است که عظمت روز افزون انقلاب اسلامی را تاب نیاورده نقاب افکنده با نطام مقدس ما به مقابله برخاسته وجنگ تحمیلی جدیدی را آغاز نموده اند الا ان حزب الله همالغالبون (157960)
 
مهاجر
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۰:۱۲:۰۸
اگر اين امكان قانوني وجود داشت كه موقع شمارش آرا نماينده هر نامزدي حضور داشته باشه و در آخر هم برگه اي رو كه مربوط به امضاي نماينده كانديدا هست امضا كنه و در آخر هم آمار تفكيكي صندوقها منتشر بشه ديگه نه احتمال تقلب هست و نه حرف و حديث. يعني صحت شمارش آرا توسط نمايندگان نامزدها در همون محل شمارش آرا تاييد ميشد. الان كانديداها مي دونستند كه در هر صندوق چقدر راي داشتند و آماري كه نمايندشون داده با آمار وزارت كشور همخواني داره يا نه و اينجور مملكا به اشوب كشيده نمي شد. حالا جز مسائل داخلي ، اين رئيس جمهور بايد 4 سال متلك خارجي رو هم تحمل كنه...حيف از اين دستاورد كه مخدوش شد. (157974)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۰:۱۲:۴۶
حسابی باختی سید خسر الدنیا والاخره (157975)
 
lpsk
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۰:۱۸:۳۳
نکته جالب در این بین این است که افراد آگاه به مسائل سیاسی می دانند ادعای تقلب در انتخابات و بالاتر از آن ابطال انتخابات، گونه ای کودتای درون حکومتی است از سوی احزاب چپ دموکرات نما تا بدین وسیله بتوانند یک زهر چشمی از نظام بگیرند و چه کسانی بهتر از احمدی نژاد و موسوی .انسان کله شقی چون موسوی را به جان نظام بیندازند و موسوی تمام شده را به عنوان اهرم فشار بر نظام قرار دهند و بدین وسیله احمدی نژاد را مجازات کنند . (157979)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۰:۲۰:۲۵
من به عنوان شخصی که از صمیم قلب به میرحسین رای دادم معتقدم که بهترین راه در برهه کنونی ارامش است وبعد تفکری عمیق در یافتن راهی متمدانه برای اعتراض . چون حرف حق با صدای بلند و گوشخراش شنیدنی نیست . تشکیل یک حزب مردمی وگام گذاشتن در وادی قانون بهترین گزینه پیش روست. (157981)
 
علیرضا دانشجوی حقوق از اسکاتلند
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۰:۲۲:۰۷
آقای موسوی از خودم بدم امد که فکر میکردم هنوز غیرت آذری و ایرانی بودن در شما وجود داره! این بود قانونمداری شما؟ این بوددفاع از ارمانهای امام(ره)تمامی استدلالهای شماو همسر روشنفکر شما را !که به قول خودتان وخودشان تنها پروفسور زن ایران است در این چند روز که دیگربه حد تواتر رسیده وهیچ ان قلتی بهش وارد نیست دیدیم وشنیدیم.اخبار اتفاقات درد اور اخیر هر روز مقابل چشمان ما در غربت اشک هر ایرانی واقعی و نه اجنبی پرست را در اورد .از شما که مدعی پیروی از امام راحل بودید حد اقل پس از سخنان رهبر انقلاب توقع میرفت ادب ! به خرج دهید و با فروتنی یک حق و منفعت و مصلحت ملی را به یک حق دیگر جمعی که فعلا به اثبات نرسیده ترجیح دهید تا بلکه اصلاحات !؟را در یک شرایط بهتری بخواهید این که فهمش اونقدر سخت نبود . بر فرض هم که خطریکه شما احساس کردید اصولا جدی بود ایا راهش اردو کشی بود ؟ شما میتوانستید حتی قبل از انتخابات به نشانه اعتراض از مجمع تشخیص و سایر مسئولیتهای خود کناره گیری کنید نه الان که ارائ مردم را دارید ! برای امثال من امروزدیگه کاملا روشنه که در این بیست سال که شما در صحنه نبودید چه به سر شما امده!امید وارم توان پاسخ به خیل شهدایی را که هنوز پیکر پاک بسیاری از ایشان یافت نشده در روز قیامت داشته باشید . اگر با دست پر از مدرک و سند مسموع عند الحاکم شکایت می کردید چه میشد؟ شما که بی کس و تنها نبودید ! در بدترین وضع شورای نگهبان دعاوی شما را بر فرض بدون استماع و بطور جانبدارانه رد می کردایا واقعا راه دیگری باقی نبود ؟ یعنی شما بیست سال شاهد تحریم حلال خداو تحلیل حرام خدا بودید و صبر کردید و النهایه امروز را روز قیام دیدید؟ که البته بر هیچکس پوشیده نیست که در این بیست سال اتفاقات زیادی افتاد که از حیث اهمیت کمتر از این نبودند.امروز بر هیچکس پوشیده نیست که شما ابتدایی ترین فرامین و ارشادات امام راحل را نشنیده گرفته اید.اینکه امام راحل همیشه تاکید میکردند که \"وضع و حال فعلی افراد حجت است\" برای چنین روزهایی بود .نیازی به اصرار و تاکید نمی بینم که بگویم ما فرزندان ایران نخواهیم گذاشت سرزمینمان بدست خائنین و صحنه گردانی انگلیس و امریکا تجزیه شده و به کلونی استعمار پیر تبدیل بشود.از همه دوستان عزیزم عذر میخواهم که نوشته ام را در اینجا خطاب به این نامزد ریاست جمهوری نوشتم. (157985)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۰:۲۶:۴۷
حیف از رای هایی که به آقای موسوی داده شد .... حیف ... (157990)
 
ک
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۰:۲۸:۴۱
امیدوارم با این روندی که مهندس موسوی پیش گرفته اند به چهره اپوزیسیون نظام مبدل نشوند و آخرشون بجایی نرسد که مثل خیلی چهره های آشنای نظام که مورد بهره برداری دشمنان قرار گرفتند شوند.
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا (157994)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۰:۳۱:۰۷
من نه به آقاي موسوي راي داده ام و نه به آقاي احمدي نژاد. پس تقريبا مي توانم بي طرف صحبت كنم.
1- قبول كنيم كه راهپيمايي مردم به نفع آقاي موسوي غير قانوني است. آيا اسلحه و چماق به دست لباس شخصي ها دادن قانوني است؟
2- فرض كنيم انتخابات سالم بوده است. آيا جشن گرفتن پيش از تاييد نهايي شوراي نگهبان صحيح است؟
3- فرض كنيم راهپيمايي طرفداران آقاي موسوي اختلال در نظم عمومي به وجود آورده است. آيا تجمع روز يكشنبه طرفداران آقاي احمدي نژاد در ميدان وليعصر و راهپيمايي دنباله آن در خيابان مطهري، تردد را مختل نكرد؟
4- مگر ايران در نهادهاي بين المللي عضو نيست؟ اگر عضو است پس آنها را قبول دارد. به نظر شما چرا ايران به جاي شكايت رسمي از آمريكا و انگليس در نهادهاي بين المللي، سالي چند بار عليه آنها تظاهرات راه مي اندازد و عليه آنها شعار ميدهد؟
5- شايد آمريكا و ديگر كشورها از شرايط به نفع خود استفاده كنند. آيا اگر آمريكا و انگليس و اسرائيل بگويند خدا وجود دارد، بايد بگوييم نه، وجود ندارد؟ (157996)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۵:۴۰:۵۹
دوست عزيز از مدتها پيش هواداران موسوي جهت برگزاري جشن در روز شنبه درخواست داده بودند ايا برگزاري جشن در آن روز درست بود؟ در حالي كه هنوز آراء‌شمرده نشده بود در ساعت 11 شب ايشان در كنفرانس خبري خود را رئيس جمهور ايران ناميد آيا اين درست است؟ در روز شنبه بدون شكايت به شوراي نگهبان و بدون هيچ دليلي تقلب گسترده را مطرح و خواهان حضور هوادارانش در خيابانه شد اين درست است ؟ بهتر است اين جوري هم ببينيد دوست عزيز (159227)
 
من
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۰:۳۶:۱۱
فعلا که موسوی حداقل امکاناتی هم برای دفاع از خود ندارد و همه ی سایت ها و رسانه ملی به او حمله می کنند بدون اینکه بتواند حداقل دفاعی از خود بکند.
آیا عادلانه است؟ (158001)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۵:۳۸:۱۷
دوست عزيز ايشان دارد از همه ي رسانه هاي دنيا براي بيانيه دادن استفاده مي كند ديگر چه دفاعي شما اين بينيه آخر ايشان را بخوانيد آيا عير از اين است كه امر بر موسوي مشتبه شده كه رهبر ديني و سياسي ايران ايشان است وبايد انقلابي راه بياندازد كه ايران را به زمان امام (ره) بهفتواي اياشن برگرداند؟ آيا اين لحن سخن گفتن قابل دفاع است اگر قابل دفاع است لطف فرموده شما در اينجا از آن دفاع كن (159219)
 
عماد
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۰:۴۷:۰۸
به نظر من آقای موسوی مهره ای بود که زود خرج شد و من متاسفم که بهش رای دادم (158015)
 
م.ر
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۰:۴۸:۲۲
آقاي موسوي اگرشما اكثريت آرائ مردم را كسب ميكرديد وآنوقت رقيب شمااين رفتارفعلي شماراپيش ميگرفت چكار ميكرديد؟ چرا خود رابه دست وطن فروشان سپرده ايد؟آيا هيچ فكر كرده اي چرا دشمنان اين كشور با شما همنوا شده و از اين حركتهاي مخرب حمايت ميكنند؟ جواب خونهاي ريخته شده را چگونه ميدهي؟ جدت رسول الله به اين روش توصيه كرده؟ آقاي موسوي از خواب غفلت بيدار شو زيرابه ظاهر حاميان امروز شما قاتلان فرداي شمايند. (158016)
 
ali
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۰:۵۶:۳۶
آقای موسوی با مظلوم نمایی قصد دارد وانمود کند از رسانه ها اورا محروم کرده اند من امروز همه سایتهای طرفدار ایشان را بازدید کردم قریب به 90% باز بودند
اگر آقای موسوی توقع دارند صداو سیما که بایست درجهت آرامش مردم باشد تبدیل به بلندگوی اعتراضات فاقد استناد وجنجالی ایشان باشد توقعی نابجاست ایشان به بلنگویی نیاز دارند که وظیفه هدایت آشوبگران را به خوبی ایفاکند
آقای موسوی :
مردم این امنیت را به راحتی بدست نیاورده اند که شما میخواهید آنرا به ثمن بخس وبرای خوشایند دشمنان این ملت بفروشید؟
شما خاطره زیبایی در ذهن ماداشتید؟
کاش مستقل آمده بودید تا سیمای شما تداعی کننده یاران واقعی انقلاب ونظام برای مردم بود وقطعا رای میاوردید؟
شاید شما با برخی از بزرگان انقلاب ازگذشته تا حال مشکل داشته اید ولی سزاوار نبود به خاطر دستمالی قیصریه را به آتش بکشید؟
کسانی که به یاری شما برخواسته اند سر در آخور بیگانگان دارند برای اثبات این ادعا میتوانید سری به شبکه هاو رسانه های بیگانه دشمنان بزنید


آقای موسوی :
نگذارید فرصتها از دست بروند نگذارید ورشکسته های سیاسی وصاحبان زر وزور وتزویر موسوی آن یاور امام عزیز رابا خود به ناکجا آباد ببرند
آیامیدانید آراء ادعایی شما کجا مصادره شده است خوب گوش کنید:
1-روستاییان ،کشاورزان، عشایر خود را درآیینه نظرات شما ندیدند وترجیح دادند نقد (خدمات دولت فعلی)را به وعده های نسیه شما ندهند زیرا میدانستند با آن گروه ها واحزاب پشت سرشما که تجربه خود را راپس داده اند چیزی به آنها نخواهد رسید
2-با شروع تبلیغات وعلنی شدن رقابتها آنهایی که اندک غیرتی داشتند بامشاهده برخی از طرفداران شما که هیچ اهمیتی به شعایر دینی نداشتند از ترس ناموس وغیرت دینی خود که باوعده حذف گشت ارشاد ازسوی شما نیزهمراه بود راه خود رااز شما جداکردند ودر حالیکه شما هیاهوی این عده را باچشم ظاهر خود دیدید ولی نتوانستید نگرانی طیف متدینین جامعه را مشاهده کنید
3-براستی آیا دولت فعلی که خیلی ضعفها بر او وارد است حتی یک کار وخدمت مفید هم نداشت که ناجوانمردانه خدمات 4ساله را نادیده گرفتید وهمه آنرا زیر سوال بردید واین به نظر شما منصفانه بود
4- بارفتارهای فعلی شما چه تضمینی وجود دارد که به استناد آرائ مردم در آینده نخواهید مابقی ارکان نظام را زیر سوال برده وناکامیهای ناشی از ناتوانی خودرا به جایگاه های نظام مرتبط ساخته وکشور را به سراشیبی سقوط ببرید که البته اسلاف گذشته شما مانند آقای خاتمی اینکار را کردند
5- به نظر من خدا شما راهنوز دوست دارد که بار این مسئولیت سنگین به شما واگذار نشد زیرا شما در عین ساده زیستی خود مجبور بودید هزینهای سنگین حمایت ازخودرا (با آباد کردن دنیای دیگران به قیمت آخرت خود ) به گروه های سیاسی حامی خود بپردازید که خسرا ن بسیار بزرگی برای شما بود
6- شاید کسانی بخاطر اهداف پشت پرده خود از شما یک اسطوره ساخته وشما رابه عنوان یک ناجی که میتواند ملتی رانجات دهد ساخته باشند ولی باورکنید اینگونه نیست برای اطمینان سری به کوچه وخیابان بزنید به هیاهوهای اطراف خود نگاه نکنید درست است که شما به یک سوژه داغ رسانه ای تبدیل شده اید ولی مطمئن باشید یک قهرمان ملی نیستیتد مطمئن باشید گرد وخاکها فروکش میکند وشما قربانی کسانی میشوید که از شما ابزاری استفاده نموده وبتدریج ازشما جدا خواهند شد وازسوی دیگر طرفداران نظام تا پای جان خواهند ایستاد وخدا نکند روزی برسد مجبور شوید مخفیانه را ه خارج را در پیش گیرید
7-درست است که شما کمک بزرگی به کشاندن مردم به صحنه انتخابات کردید برعکس آنچه فکر میکنید پس از مشخص شدن دیدگاه ها واطرافیان شما برخی از جمله این حقیر برخود واجب دانستم که حتما در انتخابات شرکت کرده وبه مخالف شما رای دهم شما خوبست این موضوع را برای آینده سیاسی خود تحلیل نمایید همیشه مشاوره های برخواسته از نظرات متفکرین غربی( که معمولا در اطراف شما تحت عنوان متخصصین جنگ روانی نامیده میشوند) صرفا انسانها را ابزارهایی در جهت تحقق اهداف خود میدانند در همه جوامع جوابگو نیست ومتاسفانه شما راهم باهمین روشهای بی خاصیت فریب دادند زیرا اگر شما واقعا خودتان بودید حتما رای میاوردید
8- شما خیلی از پلهای پشت سر خود را خراب کردید وبر همین اساس به قول معروف به سیم آخر زده اید غافل ازاینکه ملت ایران آنقدر بزرگوار هستند که این روزها ورفتارها را نادیده بگیرند پس تا دیر نشده به دامان مردم برگردید
9- پیشنهاد میکنم حتما بارها مناظره خود را با آقای کروبی مشاهده کنید قطعا به این نتیجه خواهید رسید که نه شما ونه آقای کروبی بازیگران خوبی نیستید
10- آیا خدمت به مردم در کسوت ریاست جمهوری آنقدر ارزش دارد که انسان به هر وسیله ای متوسل شود وآیا هدف وسیله را توجیه میکند واگر هدف رضای خدا باشد چه؟
به هم ریختن یک مملکت وبه خطر انداختن جان ومال وناموس مردم واعتبار یک ملت به چه قیمتی ؟ آیا خدا راضی است؟ با خود فکر کنید تاکنون به چه نتیجه ای رسیده ایدوبین خود وخدا قضاوت کنید که فرق بین شماودشمنان مردم چیست؟
آیانظامی که شما به ظاهر به آن اعتقاد دارید واز آن دم میزنید با رفتارهای شما آبرو پیدا کرد؟
آقای موسوی :
نمیخواهم اینگونه تصور کنم ولی رفتارهای امروز شما مرا به این نتیجه وذهنیت سخت هدایت میکند که شاید ازنظرشما:
دیگی که برای شما نجوشد بگذار........... (158021)
 
الهام میرزایی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۱:۱۲:۱۹
اقای مو سوی دوم خرداد شما کجا بودی؟ما اصلاحات رو ادامه می دیم به این بیا نیه ها هم احتیاج نداریم بهتر اینقدر با احسا سات مردم بازی نکنید .ما کم کم داریم داستان تقلب رو هم می فهمیم.سید محمد خاتمی منتظر تو هستیم ........ (158030)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۱:۱۹:۲۰
آقای موسوی بدانند رای هواداران به ایشان بشرط ایجاد خشونت و ناامنی نبوده و ایشان در برنامه هایشان هیچگاه نگفتند با ناارامی و شلوغ کردن و اقدامات غیرقانونی قصد رئیس جمهور شدن دارند . ایشان به میزان درک بالای هواداران و حامیان خودش باید احترام بالایی قائل باشد و قانون و مصلحت نظام را مبنای کار قرار دهد (158035)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۱:۲۱:۲۷
آقای موسوی واقعا نمی داند با ادامه این کارها بستر آشوب و ناامنی را برای عده ای فراهم می سازد . واقعا اگر درک این کار برایشان دشوار است چگونه می خواستند رئیس جمهور شوند. (158037)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۲۱:۲۲:۰۵
آقاي موسوي با فرياد مي گويم تو همان هستي كه اداي ولايت تو گوش ما رو كر كرده بدو عكست با امام بود
در واقع تو همان موقع امام تنها گذاشتي واقعا برات متاسفم

چرا به تو راي دادم (158038)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۰۹:۰۸:۱۲
اگر شبیه انگلیس محلی برای اعتراض در نظر گرفته می شد و دائما اعتراضها سرکوب نمی شد دیگر نیازی به این همه قشون کشی نبود . شما اگر فرزند خود را سر هر اعتراضی سرکوب نمایید و بجای پاسخ دادن از کتک کاری استفاده کنید باید بدانید عاقبت این فرزند رشد می کند ودر مقابل زورگویی شما را به چالش می کشاند. (158461)
 
اخمدعلی امجدیان سنقری
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۰۹:۱۳:۰۱
باسلام وعرض ادب به همه عزیزانی که برای انقلاب می سوزند ومی گدازند وبا حرکت خود بیداری می آفرینند عزیزان همه گویند آب دریا را گر نتوان کشید هم بقدر تشنگی باید چشید ولی بنده معتقد هستم آب دریا را گر نتوان کشید از حضرت عباس علمدار باید عبرت گرفت که بقدر تشنگی هم نباید چشید .....این اصرار وپافشاری شماها آنهم با فاصله یازده میلیون اختلاف مرا یاد شبلی و منصورحلاج انداخت که گویند

منصور حلاج را که به دار آویختند، جماعتی فریب خورده یا زرگرفته و حق به ناحق فروخته، پای چوبه دار گرد آمده و به او سنگ می زدند و حلاج لب فرو بسته بود. نه سخنی به اعتراض می گفت و نه از درد فریادی می کشید.

در این میان شیخ شبلی نیز که از آن کوی می گذشت، سنگی برداشته و به سوی او پرتاب کرد. منصور حلاج از ژرفای دل آه سردی کشید و به فریاد از درد نالید. پرسیدند از آن همه سنگ که بر پیکرت زدند گلایه ای نکردی، مگر سنگ شبلی چه سنگینی داشت که فریاد برآوردی؟

منصور در پاسخ گفت؛ از آن جماعت فریب خورده انتظاری نیست چرا که مرا نمی شناسند و علت بر دار شدنم را نمی دانند، شبلی اما از ماجرا باخبر است. از او انتظار دلجویی و حمایت داشتم نه سنگ پرانی و ملامت .

گفت آن یار کز او گشت سر دار بلند جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد

فیض روح القدس ار باز مدد فرماید دیگران هم بکنند آن چه مسیحا می‌کرد

گفتمش سلسله زلف بتان از پی چیست گفت حافظ گله‌ای از دل شیدا می‌کرد امیدوارم مطالب مهم وپدرانه مقام عظمای ولایت فصل لخطاب همه باشد
ضمن پوزش از همه دلسوختگان انقلاب وایران همیشه سر افراز-- احمدعلی امجدیان سنقری http://ahmadaliamjadian.mihanblog.com/ (158464)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۵:۳۴:۴۷
وصف حال رهبر معظم انقلاب است كه در خطبه ها به اين جماعت خطاب كرد دوستان و برادران قديمي آخرين وصاياي امام (یه) را به ياد آوريد اما اين نداي ايشان با بيانيه موسوي پاسخ داده شد كه ادعاي رهبري جامعه را براي خود كرده است (159213)
 
مهران
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۰۹:۲۰:۴۷
دوست عزیزی که گفته بودی احمدی نژاد موسوی را چسبوند به هاشمی تا رای بیشتری بیاره خواستم بگم احمدی نژاد نیازی به این کار نداشت خود آقایون و آقازاده هاشون ثابت کردند این حرف رو . نمونش بچه های پاک هاشمی . اگه یه ذره انصاف داشته باشید و واقع بین میفهمید که موسوی چه کلاه گنده ای خصوصا سر ماها که بهش رای دادیم گذاشت الان فکر می کنم و پیش خودم میگم قربون حکمتت برم خدا (158474)
 
حمد
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۰۹:۲۲:۲۳
آقاي احمدي نژاد قبل از انتخابات از محل حسابهاي دولتي پولي به صندوق سهام عدالت كمك كرده است.تا به روستا ئيان دهند تا به ايشان راي دهند اين يعني تقلب ! (158476)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۵:۳۲:۵۷
دوست ناآگاه من اين به قول تو تقلب يعني تقلب گسترده؟ در قاموس شما تقلب گسترده يعني چه؟ در همه جاي دنيا وقتي مي گويند تقلب گسترده منظورشان جابه جا شدن آراء‌در صندوق هاست حالا شما بگو چه كسي دروغ گو است كسي كه چشمهايش را بسته و بدون ارائه ي هيچ سندي دارد دائم از تقلب گسترده مي گويد يا كسي كه به قول خودت پول داده مردم ولي مشخص نمي دانسته كه آيا اين پول به صورت راي بر مي گردد يا نه نهايت مي تواني آن را در صورت صحت مردم فريبي بنامي اما تقلب گسترده در هيچ فرهنگي سياسي اي اين مورد كه شما اشاره كرده اي نيست بهتر است از خواب غفلت برخيزي (159207)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۰۹:۳۷:۴۱
من دانشجوی خارج از کشورم. متاسفانه همه این اتفاقات دقیقا زمانی بود که من برای دیدار از خانواده و وطنم اومدم. همش بیم اون دارم وقتی بر می گردم توی دانشگاه همه دوستام راجع به ایران از من سوال می کنن چی بگم؟
موسوی= بنی صدر (158488)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۰۹:۴۹:۰۳
به نام خدا

موسوی بخاطر اعمال غیر قانونی که انجام داده باید عادلانه محاکمه شود و جریان هم از صدا و سیما پخش شود.

پس رای ما کجاست؟ امنیت و آینده ما کجاست؟ بحث رانتخواران چی؟

آقای احمدی نژاد! با قدرت و پشتوانه عظیم 24 میلیونی به پرونده مرعشی و جاسبی و ... برس! (158509)
 
مریم
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۰:۰۸:۱۶
خوبه رئیس جمهور نشد وگرنه خودش خونه به خونه مردم رو به رگبار می بست (158538)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۱:۲۸:۲۳
عده ای از دوستان در اینجا می گویند که چرا اجازه اعتراض قانونی به ایشان داده نشده است دوستان توجه کنید که هر گروه و حزب برای اعتراض و برگذاری تجمع باید خود یا نماینده قانونیش به وزارت کشور رفته و ضمن تقاضا( برای محل اجتماع تاریخ اجتماع و تعهد ات لازم در این زمینه که این اجتماع مخل امنیت و اسایش مردم نمی شود) بکند
ایشان با بیانیه تقاضای مجوز کرده و نه خود و نه همفکران و هم حزبیهایشان تقاضای رسمی نکرده اند وتازه این تقاضا باید از طرف وزارت کشور قبول شود
خوب است ببینید ایشان چقدر به قانونی که ادعایش را می کنند احترام گذاشته اند
صداقت ایشان را هم که دولت را به دروغ گوئی متهم می کند در همین یک هفته گذشته ملاحظه کنید

واقعا کدام عمل ایشان از ابتدای شروع تبلیغات تا کنون قانونی بوده است
جز اینکه با یک مجموعه شعارهای بدون سند و مدرک عده زیادی از دانشجویان وجوانان را گول زدند و این هزینه سنگین را به کشور وملت تحمیل کردند
دوستان عزیز که از ایشان طرفداری می کنند من نمی گویم این دولت اشتباهی نداشته است اما صرفا نفرت داشتن از یک شخص که در توهینهای اطرافیان آقای موسوی به وضوح قابل مشاهده است دلیل این می شود که ما چشممان را بر حقایق ببندیم
توجه داشته باشید که قانون هرچند آن قانون حتی ایرادهای اساسی هم داشته باشد باید فصل الخطاب باشد نه نظر من تو او و یا هر فرد دیگر (158689)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۱:۳۰:۳۶
من هم نظرم درمورد ایشان کاملاعوض شده البته من به ایشون رای ندادم ولی همون یک ذره دفاعی که از ایشون به خاطرشخصیتشون کردم برای خودم متاسفم (158699)
 
احمدي
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۱:۳۲:۱۰
فقدان منطق واستراتزي وجمودفكري ولجاجت كودكانه ميشود وضعيت فعلي اقاي موسوي (158703)
 
بي نام
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۱:۳۴:۰۹
گرچه نفس اعتراض به نتيجه انتخابات از طريق تحريك احساسات هواداران و كشاندن آنها به خيابانها كار درستي نيست لكن آقاي موسوي خانواده خود را هم دعوت به حضور خياباني مي‌نمايد يا فقط از ديگران مايه مي‌گذارد؟ (158706)
 
سهراب
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۱:۳۶:۰۵
كاش همه ملت ايران چشم و گوششون رو باز ميكردند و با خودشون فكر ميكردن كه مردي كه تحمل پذيرفتن شكست رو نداره و براي خواستش حاضره مردم و جوانان يك مملكت رو به خاك و خون بكشه و اموال عمومي و سرمايه مردم بي گناه رو به خاكستر تبديل كنه ميتونه لياقت رياست جمهوري رو داشته باشه، آيا اين مرد ميتونه مدافع حقوق ما در جامعه جهاني باشه، آيا اين مرد ميتونه مدافع ارزشها و آرمانهاي نظام اسلامي باشه، به قول دوستمون جناب اميري، ايشون كه شوراي نگهبان و انتخابات ما رو قبول نداره چطور خواهان ابطال آراء و انتخابات مجدده، اگه اين آقاي به اصطلاح سيد شريك اين جنايتها نيست پس چرا نمياد و اعلام بكنه كه در اين اغتشاشات شريك نيست و مردم رو به آرامش دعوت نميكنه؟
چرا چرا چرا چرا و چراهاي زيادي كه ذهن ميليونها جوان و پير و به خودش مشغول كرده.

يا صاحب الزمان:
توكه يك گوشه چشمت غم عالم ببرد

حيف باشد كه تو باشي و ما را غم ببرد. (158715)
 
بمب
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۱:۴۲:۱۵
این شبها تلوزیون خوب داره کار میکنه
ماجرای منافقین و بنی صدر رو داره با جریانات امروز مقایسه میکنه

تصور کنید روزی رو که موسوی سه تیغ کنه و با یه مانتو کوتاه و یه روسری گل گلی فرار کنه بره فرانسه

http://fuze.blogfa.com (158733)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۱۳ ۰۰:۵۵:۵۰
اگه من همچین متنی رو برای آقای ا.ن نوشته بودم چاپش میکردین ؟ نه خداییش چاپ میکردین ؟ یا اینجور موقع ها توهین تلقی میشه و حذفش میکنین ؟ (173850)
 
mohsen
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۱:۴۸:۳۰
خوب که این آدم همین دور اومد شرکت کرد تا مردم چهره حقیقی اونو ببینن وگرنه .......جواب خون جوونای مردم رو تو میدی یا خانم رهنورد؟ (158754)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۳:۱۷:۳۶
یا سلام...
من به موسوی رای دادم... اما...
ایشنا در آینده قرار بود با این گونه تصمیمات آینده کشور رو تدبیر کنند؟
روحیه انقلابی ایشان که مدام از آن دم می زدند این است؟
آیا شهادت معنی دیگری به خود گرفته که ایشان منتظر شهادت هستند؟
آیا جمعیت ایران بصئرت کاملا خئش بینانه نسبت به آقای موسوی 2 میلیون نفر است؟
آیا سرقت کیس های رایانه بانک ها که همه میدانیم کار طرفداران موسوی نیست مخالفت با انتخابات است؟
آیا آقای موسوی دلسوز این نظام هستند؟
آیا تدابیر ایشان در احقاق مثلا حقی که معلوم نیست حقانیتش را چه کسی و چطور تایید کرده فقط در همین حد است؟
آیا ایشان که دم از ولایت می زنند... حرفهای رهبر را نشنیدید؟ یا نخواستند که بشنود...
آقای موسوی.. این کشور توست...ایران...و تو جزئی از این کشور...
ببین کشور را به چه آشوبی کشاندی؟
آیا هر کاری در کشور باید انجام بشو نیاز به امنیت ندارد؟ چکار کردی؟ امنیت کو؟ میگویی احقاق حق؟

بنی صدر؟
کمبی تامل...

و افسوس
افسوس که کاری کردی که اوباما و ایهود باراک و چند نفر دیگر از سران کشورهای مثلا دموکراتیک غربی که هنوز خونهایی که در سراسر جهان ریخته اند خشک نشده دم از حقوق بسر بزنند...
و به جایی برسد که سردسته عملیات تروریستی منافقان در انگلستان مردم را از طریق ماهواره برای اغتشتش راهنمایی کند؟

آقای موسوی چه کردی...؟
چه کردی...
چه کردی...

آیا نظام را دوست داری...؟
میبینیم... که آری یا نه...

هیهات من الذله... (158977)
 
محمد رسولی
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۳:۳۵:۰۸
آقای موسوی
سلام
من در تمام طول 8 سال مسولیت شما و مسئولیت امنیتی داشته و در تمام صحنه ها حاضر و با شما در جلسات بودم . و با از شما نزدیک آشنا و تمام روحیات شما را می شناسم . بخاطر بیاورید انجار میدان امام خمینی و کشته شدن 400 نفر مردم بی گناه شهری و روستائی با آن وضع فجیع را < بخاطر بیاورید حمله منافقین در 5 مهر را و 19 آبان و 5 بهمن و بخاطر بیاورید روزهائی را که درمانده بودید و هر روز مردم بی گناه کوچه و بازار فقط باداشتن یک عکس امام راهی مسلخ میشدن و به فجیع ترین وجه کشته میشدند . ایا همه را فرموش کردید یا فرموش کردید جه کسانی جان خود را دراین راه دادند بیائید لحظه ای منیت را ارث شیطان است کنار بگذارید و کمی هم فکر کنید و زحمات ما را که مدیران شما بودیم هباَ منضورا نکنید ما چیزی از شما و نظام تخواسته و خود را طلبکار نظام نمی دانیم اما بخاطرداشته باشید که بعدا چه بر سر ما آمد و شما هم 100% غافل بودید حالا چه خبر شده که اینهکه وا ویلا سرداده اید این همان کشور است و همان مردم چرا این مسئولین و قانون برای مردم خوب است برای شما که میرسد خیر باید تشکیلات ویژه ای بنا شود مگر نه اینکه برای خدا آمده اید پس وقتی رهبر این کشور گفت آرام بگیرید بس است لا اقل آرام بگیرید و بیانیه های مغرضانه و فتنه انگیز ندهید . بدانید ما هنوز زنده ایم و بازهم در پای نظام و رهبری هرچند به نفع شخصی مان نباشد ایستاده ایم زیرا این کشور ارث آن بزرگ مرد تاریخ خمینی عزیز مان میدانیم و مظمئن باشید کلمه به کلمه بیانیه شما و فتنه های آنرا درک میکنیم و نگران هم نباشدی اگر این جوانان راه مبارزه با فتنه های جدید را ندانند ما خوب میدانیم . ما هم آنهائیم که فتنه منافقین و سایر گروه ها در نطفه خفه میکردیم و در مرصاد آن کردیم که خود دیدید ما شما را دوست داریم و از شما بیش از این انتظار داریم از دامن انقلاب رها نشوید . آیا اقای شیخ حسن لاهوتی و عزت او را به همراه خود در کنار امام به خاطر می آورید . بس است .گر خانه کس است یک حرف بس است (159006)
 
ع.گ.
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۴:۳۰:۴۶
مملکت امام زمان ع.گ. دانشجوی دکتری مهندسی صنایع 31 خرداد 88

بارها شندیده ایم که ایران مملکت امام زمان است و ایشان آنرا حفظ می کنند. موارد بسیاری از عنایات حضرت به شیعیان و کشور ایران در کلام بزرگان وجود دارد.

ذکر می کنند که در جنگ جهانی دوم که متفقین وارد ایران شدند چه عاملی آنان را به این اشتباه استراتژیک انداخت که از تصمیم خود به تجزیه ایران به دو تکه شمالی و جنوبی منصرف شوند؟ اگر آنروز این تصمیم گرفته می شد، مستکبران عالم امروز مانعی به نام جمهوری اسلامی ایران را در مقابل خود نداشتند. کشوری که در آن امام خمینی و شاگردان او اندیشه های جهانی دارند و در مسیر صدور انقلاب خود به سایر نقاط جهان هستند. تصور کنید که انقلابی شبیه انقلاب اسلامی ایران در عراق، عربستان، لبنان، مصر، ترکیه، کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس و کشورهای آفریقایی پدید آید بنابراین ترس و مانع تراشی آمریکا و اروپایی ها بدیهی و منطقی است. در انتخابات این دوره که با حضور 40 میلیونی انجام شد نمود دیگری از عنایت امام زمان عج قابل مشاهده است.

با مطالعه تاریخ می بینیم که آقای میرحسین موسوی در زمان نخست وزیری خود چون مخالفتهایی در مقابل داشت، در بحبوحه جنگ، بدون هماهنگی قبلی با امام ره استعفا کرد و دل ایشان را به درد آورد و امام آن بیانات تند را خطاب به او ایراد کرد و فرمود آقای موسوی اکنون که مردم جوانان خود را به قربانگاه می فرستند ... . میبینیم که ایشان ثبات شخصیت داشته و همان میرحسین دهه 60 هستند. امروز هم چون نتیجه انتخابات و برآیند سلایق ملت مطابق میل ایشان نیست به خود اجازه می دهد با بی ارزش دانستن این 40 میلیون رای خواستار ابطال انتخابات شود و با نقض قوانین به زورآزمایی های خیابانی اقدام کند.

تصور کنید ملت ایران در 22 خرداد تصمیم دیگری گرفته بود و نام زیبای میرحسین موسوی (جمله همراه با لبخند خاتمی در فیلم دوم موسوی) را در صندوقهای رای می انداخت، آیا رییس جمهوری با این مشی و با این شخصیت یک خطر جدی برای این انقلاب و کشور که ثمره خون هزاران شهید است نبود؟

یک رییس جمهور در مسیر خود با مخالفتها و انتقاداتی مواجه است. فرض کنید چند روزنامه علیه رییس جمهور موسوی مقاله نوشته اند، تلویزیون عملکرد او و وزرایش را به نقد کشیده است، مجلس به بودجه پیشنهادی او رای نداده است، چند اصلاحیه او به قوانین کشور رد شده است، چند وزیر او استیضاح شده اند، وزرای پیشنهادی او رای اعتماد نیاورده اند، تعدادی از علما و مراجع در برابر او موضع گرفته اند، و. . .
حال آقای موسوی، رییس جمهور، برای حل این مسائل فراخوان عمومی به حامیان خود بدهد که به خیابانها بریزند و در حمایت از او و مخالفت با به اصطلاح سنگ اندازیها، اجتماع کنند و شعار دهند...

پس یک خطر 4 ساله، که می توانست اتفاق بیافتد رخ نداد. تصمیم آگاهانه و هوشیارانه ملت در 22 خرداد، با وجود موج تبلیغات و دروغها و اتحاد چندبعدی هاشمی، خاتمی، سعید حجاریان، محمدرضا خاتمی، آقا جری، ابراهیم و بهزاد نبوی، جبهه مشارکت، فرقه ضالّه بهائیت، استعمار پیر انگلیس، دولتهای مرتجع منطقه و سایر عناصر معلوم (الگذشته) و معلوم الحال در حمایت از میرحسین، را می توان جلوه دیگری از عنایات حضرت صاحب عج به این مملکت شیعه تحلیل کرد.

اللّهم عجّل لولیک الفرج و سهّل مخرجه و اکشف کروبه و اهلک اعدائه و هب لنا رافته و رحمته و دعائه (159079)
 
لیلا دانشجو
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۴:۳۵:۲۱
امیدوارم شال سبز موسوی پیراهن عثمان نشود تا گروهی از جوانان پاکدل ما را گمراه کند حوادث این روزها انسان را به یاد حوادث صدر اسلام می اندازد با این تفاوت که امروز در کشور ما و در جهان انسانهای اگاه خیلی بیشتر از ان زمان است اما هنوز هم دل امام زمان از این حوادث خون میشود و شاید ایشان هم مثل جد بزرگوارشان درددلهایش را به چاه می گوید (159083)
 
حالا هر کی !!!
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۴:۳۸:۲۵
الف کمی بیطرف باش ! کاملا\" مشخصه طرف کی هستی !
مین الان بادوستهام چکت کردم فقط علیه یک نفر هستی در حالی که هر 4 کاندیدا مقصر هستند ! (159087)
 
حالا هر کی !!!
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۴:۴۵:۱۱
من هم با افتضاح موافقم . هر 4 کاندیدا باید محاکمه شوند که ملت بزرگ ایران را به گند کشیده اند و ابروی این کشور بزرگ را به این سادگی و با سوء استفاده از محبت و اعتماد مردم ایران این چنین مفتضحانه برده اند . هر 4 تا . ! (159097)
 
حالا هر کی !!!
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۴:۵۲:۲۲
احمدی نژاد چه کرد که اینقدر سنگش را به سینه میزنی !
گوشت و مرغ خریدی !
یارانه پودر رختشویی را برداشت شد بسته ای 700 -800 تومان . گفت یرارانه پودر روی شیر . برای اصلاح سبد تغذیه خواربار . شیر از 480 تومان شد 850 تومان خیلی راست گوست نه ! حالا هی ازش حمایت کن ! (159116)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۰۴:۲۶:۵۶
حالا که فقرا دوستش دارند پای خوب و بدش وایسادن تو چرا میسوزی؟ حتماً کاری کرده که بیشتر از شکم ارزش داره البته نه برای روشنفکرها. امام میگفت روشنفکرها و مسؤولین برن از مردم عادی یاد بگیرن که خیلی ازشون جلوترن... (163497)
 
stark
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۴:۵۲:۲۴
ای موسوی ای کاش فریب این دشمنان و منافقان رو نمیخوردی و میفهمیدی این افرادی که پشت نقاب شخصیت تو دم از حقوق بر و تقلب میزنند به اندازه سنگ استنجا(سنگی که برای پاک کردن مدفوع در بیابان از ان استفاده میکنند) هم برای تو ارزش قایل نیستند
یعنی تا وقتی که بخواهند به هدفشان برسند که همان سرنگونی نظام است با شما اند ولی به محض اینکه کارشون تمام شد تو و امثال تو وروحانی ای مثل خاتمی را همینها بخاطر گذشته تان محاکمه خواهند کرد وا اسفا که منه 23 ساله که تو این مملکت نه سر پیاز بودم ونه تهه سیب زمینی و فقط یه دانشجوی سادم به توی 68 ساله که باید به بیشتر به فکر آخرتت باشی بگم که اگر دین نداری لااقل به حرمت این شهدایی که جانشون رو وقف این نظام کردند از رفتارت توبه کن (159117)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۱۳ ۰۰:۵۱:۱۸
عزیزم نمیگی آدم سر غذا باشه این مطالب گهر بار شما رو بخونه بالا میاره ؟ واقعا که ادبیات این قشر یه جوره ( دوستانمون در انصار نیوز هم واژه های دلفریبی رو به کار میبرن برای توصیف افراد ) (173847)
 
حالا هر کی !!!
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۵:۰۴:۰۲
الف تو هم شدی آتش بیار معرکه ! نقش BBC را انجام میدهی منتهی در حمایت از کاندیدای مورد نظر خودت ! (159144)
 
شهرام
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۵:۱۴:۵۹
ا سلام
آقای لاریجانی در مصاحبه تازه خود گفته اند بخش عمده ای از مردم تصورشان با نتیجه اعلام شده رسمی متفاوت است. من از شما میخواهم پیام مرا به گوش اقای لاریجانی برسانید: اقای لاریجانی شما برخلاف نص صریح سخنان رهبری که فرمود نتیجه انتخابات در صندوق معلوم میشود نه در کف خیابان سخن گفته اید آیا شما صدای بقیه مردم که 25 میلیون رای داده اند نمی شنوید؟ لطفا کمی از هیاهوی ریاستی دور شوید گوشتان را روی زمین بگذارید صدای این بخش از مردم را که در حال مناجات هستند و از خدا طلب آرامش برای کشورشان ودرک و فهم برای بعضی میکنند خواهید شنید اقای لاریجانی شما چنا ن تصوارات آن بخش عمده! (جمعیت های هزار نفری) را به تصویر کشیده اید که برای من در ذهنم متبادر شده که شورای نگهبان به ارای مردم خیانت کرده < آیا شما همین منظور را داشتید اگر این نظر را دارید صریح بیان کنید و اگر نه. دامان خود را تطهیر نمایید تقوای لازمه هر مسلمان است و بر هر مدیر و رییسی اوجب واجبات
اقای دکتر خدا نکند که بقیه ملت هم بخواهند به روشی دیگر حرفهای خود را بیان کنند فکر میکنید انگاه شماه چه کاره خواهید بود یا در کجا پیدایتان میکنند آنروز عاشورایی در صف حسین ها هستید یا ...... ک ما از شلوغ کاری در خیبان ها نمی ترسیم حتی از کشته شدن در راه حق نیز هراسی نداریم ما از آن میترسیم که وقتی به نماینده ای رای میدهیم تا از اصول ارزشی ما دفاع کند ارتفاع میزش از زمین باعث شود تا صدای مارا نشنود و به مسیری دیگر برود امزوز از من گفتن شهدالله (159164)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۵:۱۶:۴۱
اتفاقا اين سوال براي من هم بي جواب مانده كه چراهنوز انتخابات تمام نشده ويا در ساعت 11شب يعني 1 ساعت بعد از پايان انتخابات ودر حالي كه آماري اعلام نگرديده آقاي موسوي خود را با30 ميليون راي برنده اعلام ميكنه وحتي خاتمي به او تبريك ميگه ؟واقعا چرا چرا چرا ........قبول كنيم كاسه اي زير اين نيم كاسه است. (159165)
 
ایمان
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۵:۴۶:۱۵
وقتی شنیدم که حامیان موسوی در جریان اغتشاشات یک زن محجبه رو در بین جمعیت برای بی آبرویی او به زور لخت مادر زاد کردند اشک در چشمانم جمع شد و با همه وجود ازخدا خواستم که موسوی واین خاتمی مکار وهمه حامیان و طرفدارانی که بعداز مشخص شدن چهره پلید او هنوز هم طرفداری میکنند ،به حق خون همه ی شهدای این نظام طعم تلخ حقارت در دنیا وآخرت را بچشند انشا الله (159237)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۰:۲۷:۳۹
سلام

موسوی جان وقتی آمدی به انتخابات از تو پرسیدن برای چه امدی ؟گفتی احساس خطر کردم .گفتیم چه خطری ؟گفتی بد اخلاقی در کشور زیاد شده است ولی حالا که بیانیه های شما را می بینیم و بد اخلاقی هواداران شما را میبینیم متاسف می شم که چرا به تو رای دادم ؟تویئ که همه ارو دروغ گو و دیکتاتور اعلام کردی ولی وقتی تهمت های که زده شد جواب داده شد و معلوم سد چه کسی بیشترین روغ را گفته چرا نیامدی صدا و سیما تا از خودت دفاع کنی انها که هر 3 شما را دعوت کردند شما ترسیدید.تو که دم از قانون میزنی چرا به شورای نگهبان نرفتی تا از حق خود دفاع کنی؟تو لابد پیش خودت فکر می کنی اگه رای ابطال بشه تو رای میاری؟ما خانوادهی به تو رای داده بودیم و کل خونمونو با نماد سبز آزین کرده بودیم ولی الان میبینیم همه اینها فقط حرکت نمادین و تو خالی است.تو ابروی ایران را بردی حتما میبینی تو کشورای دیگه چه حالی میکنن وقتی میبینن جوونای ایران به جون هم افتادن و همدیگرو دارن میکشن تو اون دنیا چه جوابی داری بدی؟دوست داشتم ولی خراب کردی آقای روشن فکر تو خالی که فقط مثل خاتمی بلدی خوب انشا بنویسی.تو فک میکنی ایران فقط تهران و چندتا شهر بزرگه ولی در حالی که ایران 30 تا اشتان دارهو تو خیلی از اونا از پارچه سبز ی خبری نبود.تو خودتم میدونی تقلب نشده فقط میخوای احمدی نزادو تو دنیا خراب کنی تا همه بهش بگن رئیس جمهور قلابی همینطور که به بوش در درور تول انتخاباتش می گفتن.دستت برا همه رو شده خودت دیگه تمومش کن تا تبدیل به بنی صدر نشدی

یا علی (159696)
 
شهرام
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۴۸:۳۶
سلام جناب آقای دکتر توکلی از جنابعالی به عنوان یک مدافع نظام و به عنوان کسی که اطلاعرسانی میکند و به عنوان نماینده ام در مجلس و البته پسرخاله رییس مجلس میخواهم پیامم را به اشان برسانید

آقای لاریجانی در مصاحبه تازه خود گفته اند بخش عمده ای از مردم تصورشان با نتیجه اعلام شده رسمی متفاوت است. من از شما میخواهم پیام مرا به گوش اقای لاریجانی برسانید: اقای لاریجانی شما برخلاف نص صریح سخنان رهبری که فرمود نتیجه انتخابات در صندوق معلوم میشود نه در کف خیابان سخن گفته اید آیا شما صدای بقیه مردم که 25 میلیون رای داده اند نمی شنوید؟ لطفا کمی از هیاهوی ریاستی دور شوید گوشتان را روی زمین بگذارید صدای این بخش از مردم را که در حال مناجات هستند و از خدا طلب آرامش برای کشورشان ودرک و فهم برای بعضی میکنند خواهید شنید اقای لاریجانی شما چنا ن تصوارات آن بخش عمده! (جمعیت های هزار نفری) را به تصویر کشیده اید که برای من در ذهنم متبادر شده که شورای نگهبان به ارای مردم خیانت کرده < آیا شما همین منظور را داشتید اگر این نظر را دارید صریح بیان کنید و اگر نه. دامان خود را تطهیر نمایید تقوای لازمه هر مسلمان است و بر هر مدیر و رییسی اوجب واجبات
اقای دکتر خدا نکند که بقیه ملت هم بخواهند به روشی دیگر حرفهای خود را بیان کنند فکر میکنید انگاه شماه چه کاره خواهید بود یا در کجا پیدایتان میکنند آنروز عاشورایی در صف حسین ها هستید یا ...... ک ما از شلوغ کاری در خیبان ها نمی ترسیم حتی از کشته شدن در راه حق نیز هراسی نداریم ما از آن میترسیم که وقتی به نماینده ای رای میدهیم تا از اصول ارزشی ما دفاع کند ارتفاع میزش از زمین باعث شود تا صدای مارا نشنود و به مسیری دیگر برود امروز از من گفتن شهدالله (160485)
 
بهرام
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۰۱:۳۰:۵۳
ا پیش از انتخابات ، گمان می بردم آقای موسوی فردی موقر و متین و به معنای واقعی کلمه قانون گراست . اما رفتارهای ایشان پس از انتخابات نشان داد ایشان فاقد پرستیژ و اخلاق سیاسی است . در واقع او در حد و اندازه ی ریاست جمهوری نبود ... من کاری به مناظرات ندارم اما یک چیز مشخص بود . ایشان بخش عمده ی زمان خود را به ارائه ی برنامه های خود نپرداخت . بلکه بیش تر به فضا سازی روانی دل بسته بود که پیش تر ها برای آقای خاتمی شانس آورد اما مردم که یک بار از این سوراخ نیش خورده بودند ، مسحور این سحر اتاق جنگ آقای موسوی نشدند ( منظورم همان فرمول معروف : \" بنویسید خاتمی بخوانید ناطق \" است که بخش مهمی از جامعه را در موضع مقابله قرار داد . )
شما فر موده اید که با درخواست تجمع ایشان موافقت شود و باز در جای دیگری این تجمع را زیر سوال برده اید . سوال این است که این درخواست تجمع ایشان برای چیست ؟ مگر برای اعتراض به نظر شورای نگهبان نیست ؟ مگر نظر شورای نگهبان فصل الخطاب نیست ؟ در این صورت هر گونه اعتراض به این نظر که در سطح اجتماع تظاهر پیدا کند ، خود یک عمل غیر قانونی است . با این حساب آیا می توان برای یک اقدام غیر قانونی مجوز صادر کرد ؟
به نظر من حرکت آقای موسوی نشان داد که وی فاقد وفاداری به قانون است و مخصوصا این بی وفایی را به نحو خطرناکی بروز می دهد . چنین فردی قطعا از جرگه ی رجال نظام خارج است و از آن جایی که با سرکشی خود خسارات بی حسابی به کل نظام وارد کرده است ، تمرد وی نه تنها از قانون بلکه نسبت به ملاحظات امنیت کشور و نظام تا آن جا پیش رفته است که به نظر می رسد باید بدون هیچ گونه ملاطفتی حداکثر اقدامات قانونی قضایی در باره ی وی اعمال گردد تا بداند که هر کاری بهای خاص خود را دارد .
اگر وی به حال خود رها شود ، امکان تکرار این لاابالی گری سیاسی چه از جانب وی و چه از جانب دیگران باز هم وجود خواهد داشت و قطعا انرژی زیادی از این نظام را که به فضای آرامی برای رشد و تعالی همه جانبه ی کشور نیاز دارد خواهد گرفت .
امیدوارم قوه ی قضائیه در فضایی عادلانه و بدون گذشت این یاغی سیاسی را به حداکثر مجازات قانونی خود برساند تا درس عبرتی شود برای کسانی که بخواهند بزنند و در بروند .
زمانی که اعترافات دستگیر شدگان پخش شود آن گاه خواهید دانست که این جماعت منحرف قربان چشم و ابروی غریبان دشمن بوده اند ، نه ملت ایران .
نصر من الله ... (175716)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۴-۲۵ ۱۱:۴۷:۴۵
مشکل طرفداران و خود آقای احمدی نژاد اینه که هرکسی مخالفشون باشه باید از بین بره آقای لاریجانی حرف بدی نزده که به تیریژه قبای آقایون برخورده (182551)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۶ ۱۸:۴۶:۴۴
کافر همه را به کیش خود پندارد آقای موسوی وطرفدارانشان (نه رای دهندگان به ایشان ) ایشان چون توی انتخابات سومین دور مجلس تقلب کردند راههای تقلب روخوب بلدند محض اطلاع باید بگم چطور سید مظلوم توانستند رای دوهزاروخرده ای شهید باهنر را دوتا رای اعلام کنند . (183014)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.