توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 47983
اظهارات شاهدان عيني از ‌تخريب مسجد لولاگر
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۴۴
شاهدان عيني از چگونگي تخريب مسجد لولاگر در خيابان نواب با مواد آتش‌زا به دست تعدادي از اغتشاشگران سخن گفتند.

به گزارش فارس، شب گذشته مسجد لولاگر واقع در تقاطع خيابان آذربايجان و خيابان نواب توسط اغتشاشگران به آتش كشيده شد.

بر اساس مشاهدات خبرنگار فارس، تمامي شيشه‌هاي خروجي مسجد كه به خيابان مشرف بود بر اثر پرتاب سنگ شكسته‌ و تمام محوطه داخلي و پشت‌بام اين مسجد مملو از سنگ‌هاي ريز و درشتي است كه توسط اوباش به سمت اين مسجد پرتاب شده است.

همچنين تمام فرش‌ها و پشتي‌ها و ديوارهاي اين مسجد بر اثر آتش‌سوزي از بين رفته‌ است و مسجد به تعميرات اساسي نياز دارد.

به گفته نمازگزاران به علت وقوع حادثه قبل از زمان نماز، اين حادثه تلفات جاني نداشته و تنها به دليل ترافيك سنگين خيابان‌هاي مجاور آتش‌نشاني دير به محل حادثه رسيد كه متأسفانه خسارت‌ زيادي به مسجد وارد شد.

احمد طاهري‌پور عضو هيئت امناي اين مسجد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس درباره نحوه وقوع اين حادثه گفت: ساعت 19:30 شب گذشته و قبل از نماز مغرب عده‌اي با پرتاب سنگ به مسجد حمله كردند و در اصلي مسجد و شيشه‌هاي مجاور را شكستند و پس از آن با پرتاب مواد آتش‌زا مسجد را به آتش كشيدند.

وي افزود: در اين حادثه شبستان بانوان كه در طبقه دوم مسجد قرار داشت به طور كامل در آتش سوخت و طبقه اول نيز خسارت زيادي ديد كه احتياج به بازسازي دارد.‌

بر اساس مشاهدات خبرنگار فارس در درگيري‌هاي ديشب خساراتي نيز به اماكن عمومي از جمله بانك‌ها، مغازه‌ها و مراكز خدماتي وارد آمده‌ و بعضي از اين مراكز مورد سرقت قرار گرفته است.

عده‌اي از مردم با مشاهده تخريب‌هاي شب گذشته در اين محل با ابراز ناراحتي از اين كه حرمت مسجد را نيز نگه نداشتند خواستار برخورد شديد نيروي انتظامي با عوامل اين حوادث شدند.

پيرزني كه در حال عبور از مقابل اين مسجد بود به خبرنگار فارس گفت: من بيماري قلبي دارم و ديشب تا صبح امروز از سر و صداي درگيري‌هاي‌ نخوابيدم و امروز مجبور به مراجعه به پزشك شدم.

خانم ديگري نيز گفت: در حال حاضر رئيس‌جمهور انتخاب شده است و نمي‌دانم اين افراد كه به خيابان‌ها آمده‌اند چه مي‌خواهند غير از اين‌كه باعث كشتار تعدادي از مردم شوند.

شخص ديگري كه ساكن اين محل است به خبرنگار فارس گفت: شب گذشته آن قدر عبور و مرور در اين مكان مشكل شده بود كه من براي رفتن به منزل مجبور شدم ساعت‌ها در خيابان بمانم.

‌يك راننده تاكسي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بيان اين‌كه حوادث روزهاي اخير باعث فلج شدن شغل وي شده است، گفت: در اين روزها از بعد از ظهر به بعد قادر به كار كردن نيستم و مجبورم خيلي زود به منزل بروم.

وي درباره انگيزه اغتشاشگران در تخريب و تجمعات گفت: اين‌ها ضربه زدن به كشور و نظام را دنبال مي‌كنند.

اين شهروند با اشاره به كينه‌توزي‌هاي رسانه‌هاي غربي با كشور ما گفت: مردم آگاهند و هيچ‌گاه به تحريكات آ‌ن‌ها براي ايجاد تنش در كشور گوش نخواهند داد.

‌اين راننده تاكسي گفت: به نظر مي‌آيد افرادي كه در اغتشاشات ‌روزهاي اخير موجب تخريب اموال عمومي شده‌اند، از مردم نيستند و عده‌اي مرفه ‌بي‌درد هستند كه دغدغه نان شب ندارند.
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.