توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 48072
تهدید دانشجويان به تعطیلی سفارت انگليس در تهران
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۴۴
عضو سابق شوراي مركزي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل هشدار داد: اگر دخالت‌ها و خباثت‌هاي آشكار انگليس ادامه پيدا كند، دانشجويان ايراني همچون جاسوس‌خانه آمريكا، جاسوس‌خانه انگليس در ايران را نيز تعطيل خواهند كرد.

علي خضريان عضو سابق شوراي مركزي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس با اشاره به دخالت‌هاي آشكار دولت انگليس در امور داخلي ايران و نقش هدايتگرانه اين كشور در اغتشاشات اخير، به بيان گوشه‌اي از تاريخ استعماري اين كشور پرداخت و افزود: مردم ما بايد بدانند كه با وجود تمام مشكلات و اختلاف‌نظرهايي كه در فضاي سياسي كشور به طور طبيعي اتفاق مي‌افتد، تنها دولتي كه مي‌توان ادعا كرد هيچگاه دلسوز مردم ايران نبوده و نمي‌توان به آن اعتماد كرد، دولت استعماري انگليس است.

وي با اشاره به تاريخ سراسر خيانت‌بار دولت انگليس در قبال ملت ايران، اظهار داشت:‌ دولت خبيث انگليس در طول تاريخ خون بسياري از جوانان و زنان و كودكان ايران را ريخته و كارشكني‌هاي بسياري در مسير عزت و پيشرفت كشورمان به وجود آورده است.

عضو سابق شوراي مركزي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با اشاره به اينكه خباثت‌ها و دشمني‌هاي دولت انگليس مربوط به دوران شكل‌گيري نظام جمهوري اسلامي نيست، براي اثبات گفته خود به بازگو كردن اقدامات دولت انگليس و رسانه اين كشور يعني بي‌بي‌سي در دوران دولت مصدق پرداخت و تصريح كرد: رسانه دولتي انگليس يعني بي‌بي‌سي در 29 اسفندماهي كه نفت ايران با تلاش‌هاي فراوان عزت‌‌خواهان ايراني ملي شد، تا چند روز اعلام اين خبر را به تعويق انداخته بود و با دروغ‌پراكني تلاش مي‌كرد عقبه استراتژيك خود را در ايران تقويت كند و زماني به اين شكست اقرار كرد كه ديگر كار تمام شده بود.

خضريان ادامه داد: در كودتاي 28 مرداد كه دولت آمريكا رسماً دخالت خود در شكل‌گيري آن را پذيرفته است، رسانه دولتي بي‌بي‌سي انگليس نقش عقبه تئوريك و پيگيري تشويش اذهان عمومي براي اين رخداد را ايفا مي‌كرد.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به دخالت‌هاي انگليس در حوادث هفته گذشته در ايران، گفت: مهمترين مؤلفه‌اي كه جريان‌هاي غربي و بخصوص انگليس در توطئه‌هاي خود عليه كشورمان در نظر نگرفته و از درك و فهم آن عاجز هستند، ارتباط عميق ملت ايران با رهبري كشورمان است و دقيقا همين مؤلفه موجب شكست مجدد انگليسي‌ها در بحران‌هاي اخير شده است.

عضو سابق شوراي مركزي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل در پايان تأكيد كرد: دانشجوياني كه امروز در دانشگاه‌هاي كشورمان تحصيل مي‌كنند، قطعاً از تبار 13 آبان‌اند و اگر احساس كنند اين دخالت‌ها و اين طراحي‌هاي خبيثانه دولت انگليس عليه ملت ايران ادامه پيدا مي‌كند، همچون 13 آبان 58 اقدام به حذف جاسوس‌خانه انگليس خواهند كرد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.