نظر منتشر شده
۱۵۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 48114
گفتگوي موسوي با تايم روز قبل از انتخابات
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ تير ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۲۷
مصاحبه مجله تایم با مهندس موسوی روز قبل از رای‌گیری

مردی که ممکن است احمدی‌نژاد را شکست دهد




تایم (جوکلین و ناهید صیام دوست، ترجمه فضل‌الله توکلی، منتشر شده در 12 ژوئن 2009 - 22 خرداد 1388):


روز قبل از انتخابات، میرحسین موسوی، کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان درخواست مصاحبه‌ی تایم را پذیرفت. مصاحبه در ساختمانی انجام شد که موسوی ـ معمار و هنرمند - خودش آن را طراحی کرده بود: یک هنرستان و گالری در مرکز تهران. موسوی که چندان کاریزماتیک نیست، اما به جای آن به معنای واقعی کلمه روشنفکر ـ هنرمند به چشم می‌آید به آرامی وارد یک اتاق کنفرانس ساده شد. محافظت چندانی نداشت و تنها چند مشاور او را همراهی می‌کردند و کت‌وشلواری سیاه و پیراهن راه‌راه آبی به تن کرده بود. به نظر می‌رسید سوالات ما را که به زبان انگلیسی بیان می‌شد درک می‌کند، هرچند به فارسی پاسخ می‌داد.



موسوی به آرام سخن گفتن شهرت دارد، اما این مبالغه‌آمیز است. سخن گفتن او به پچ‌پچ شبیه‌تر است. پاسخ‌های او به ما محتاطانه،‌ دقیق و البته گاهی به نحو شگفت‌آوری صاف و پوست‌کنده بود. او هنگامی که از شیوه‌ی تبلیغاتی احمدی‌نژاد سخن می‌گفت بسیار با تاکید و محکم حرف می‌زد. شیوه‌ای که حمله‌ی مستقیمی به همسر موسوی، زهرا رهنورد که هنرمند و از فعالان اجتماعی سیاسی است، در برداشت. «من فکر می‌کنم که او (احمدی‌نژاد) از هنجارهای اجتماعی فراتر رفت و به همین دلیل یک موج بر علیه‌ی خودش به راه انداخت. در کشور ما، در برابر یک مرد به همسرش اهانت نمی‌کنند. ضمن اینکه از یک رییس جمهور انتظار نمی‌رود به چنین مسایل خردی توجه نشان دهد.»

او همچنین از ادبیات تنش‌آفرینی احمدی‌نژاد در مسایل بین‌المللی مانند اسرائیل و هولوکاست انتقاد کرد: «در سیاست خارجی ما مسایل بنیادین را که در حوزه‌ی منافع ملی ما قرار می‌گیرند با جنجال‌طلبی خلط کرده‌ایم که بیشتر مصرف داخلی دارد.»



موسوی به طور غیر منتظره‌ای از اراده‌اش نسبت به مذاکره در باب ماهیت برنامه‌ی هسته‌ای ایران به صراحت سخن گفت.



او گفت که دو مساله وجود دارد: استفاده‌ی صلح آمیز از انرژی هسته‌ای که بر مبنای NTP حق ایران است و دیگری استفاده‌ی تسلیحاتی احتمالی «بشخصه من وجه دوم را که هم ابعاد فنی و هم ابعاد سیاسی دارد قابل مذاکره می‌دانم اما نمی‌پذیرم که کشورمان از حق بهره‌برداری صلح آمیز از انرژی هسته‌ای محروم شود.»



در جایگاه ریاست جمهوری، موسوی طبعاً کما بیش به اندازه‌ی رهبر معظم آیت‌الله علی خامنه‌ای قدرت نخواهد داشت. به خصوص در حوزه‌ی سیاست خارجی و امنیت ملی. اما او موکداً ابراز داشت که تجمعات خیابانی چشمگیر هفته‌های گذشته احتمالاً ماهیت ساختار قدرت را به نحوی بنیادین دگرگون خواهد ساخت و در واقع این اتفاق با فشار بر رهبر نسبت به پذیرش بیشتر افکار عمومی رخ خواهد داد. ما پرسیدیم اگر انتخابات را ببازد، آن وقت چه می‌شود. [او پاسخ داد:] «تغییر از مدتی قبل آغاز شده است. تنها بخشی از آن به پیروزی در انتخابات مربوط می‌شود و بخش‌های دیگر ادامه خواهند یافت و هیچ عقبگردی در کار نخواهد بود.»



• تایم: شما بخشی از انقلاب بودید. شما درباره تغییرات کشور از آن زمان تاکنون چه نظری دارید؟ و به نظر شما امام‌ خمینی در برابر این تغییرات چه موضعی می‌داشت؟

• موسوی: امام خمینی همیشه از تغییرات استقبال می‌کرد. او معمولاً تغییرات را می‌پذیرفت و آنگاه تلاش می‌کرد تا آن را مدیریت کند.

• آیا تغییرات در کشور شما را شگفت‌زده می‌کند و آیا این همان چیزی است که شما در زمان انقلاب انتظارش را داشتید؟

• تغییرات زیادی هم در بعد داخلی و هم در بعد بین‌المللی رخ داده. اما چون برخی از این تغییرات سرکوب شدند. اکنون به نحو غیرمنتظره‌ای سر بر آورده‌اند.

• آیا انتظار داشتید که این چنین غیره منتظره‌ سربرآورند؟

• من در نخستین سخنرانی‌ام در دانشگاه تهران گفتم که مردم می‌توانند حالتی دوگانه داشته‌ باشند. آنها در عین حال که به ارزشهای انقلابی احترام می‌گذارند، نگاهی به جلو، به سوی تغییرات مدرن دارند، اگر شما به خیابان ولی‌عصر نگاه کنید در تمام مسیر از شمال تا جنوب مردمی با هر نوع پیش زمینه و با هر نوع پوشش و آداب و رسومی می‌بینید، اما همه‌ی آنها می‌توانند به خاطر یک هدف مشترک گردهم آیند.

• کدام یک از دو جنبه‌ی این دوگانگی در ایران امروز برجسته‌تر است؟

• این دوگانگی یک موضع اعتراضی و تقابلی به نمایشگاهی گذارد که اگر پذیرفته شود می‌تواند فرصت‌های ممتازی برای کشور خلق کند اما اگر پذیرفته نشود و سرکوب شود می‌تواند به یک تهدید مبدل شود.

• آیا شیوه‌ی مبارزات انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد در قبال شما و همسرتان، شما را شگفت زده کرده است و شما چه توضیحی درباره رفتار او دارید؟

• او سبک خاصی در پیش گرفت اما من فکر نمی‌کنم تا اینجا پیش برود.

• و به نظر شما چرا این کار را کرد؟

• من فکر می‌کنم او مرزهای جامعه ما را پشت سر گذاشت و این علتی شد که موجی علیه او راه بیفتد. در جامعه ما مقابل یک مرد به همسرش اهانت روا نمی‌دارند. ضمن اینکه از جایگاه ریاست جمهوری انتظار نمی‌رود که به چنین امور جزیی و کم اهمیتی توجه نشان دهد. همچنین انتظار می‌رفت او بر مبنای آمار و ارقام سخن بگوید.

• این مصاحبه بعد از انتخابات منتشر می‌شود و شما ممکن است در آن هنگام رییس جمهور باشید. آخرین رییس جمهور اصلاح طلب محمد خاتمی که اکنون از شما حمایت می‌کند روزهای سختی در تعامل با رهبری سپری کرد. آیا فکر می‌کنید اوضاع برای شما فرق می‌کند؟

• ارکان مختلف در سیستم قدرت در جامعه وجود دارد که باید به نحو شایسته‌ای باهم در تعامل باشند. این واقعیت نظام ماست.و من در پی آنم که این ارتباط را چه در گفتگوها و چه در اجرای مسوولیتهای قانونی‌ام برقرار سازم. من معتقدم که می‌توانم این تعامل را به نقطه‌ی توازن برسانم.

• آیا شما معتقدید که اصلاح طلبان خیلی پیش رفتند و به این نقطه‌ی توازن توجه کافی نشان ندادند؟

• دوره‌ی خاتمی بعد از هشت سال به پایان رسید، اما او اگر در قدرت می‌ماند کسی چه می‌داند شاید توازن بین رهبر و قوای دیگر سرانجام برقرار می‌شد. اما ما یک سیستم تقسیم قدرت خاصی در ایران داریم. رهبر قدرت و اختیارات مشخصی دارد و رییس جمهور اختیارات دیگری و تعادل بین این قدرت‌ها امکان پذیر است.

• شما و رهبر هر دو اهل خامنه‌ هستید. وقتی شما نخست وزیر بودید، این گونه به گوش می‌رسید که در روابطتان با ایشان اختلاف نظر و اصطحکاک دارید. آیا فکر نمی‌کنید این مساله در صورت پیروزی شما، مشکل ساز شود؟

• اختلاف ما در آن زمان در قانون اساسی ریشه داشت.اما الان حیطه‌ی اختیارات به نحو چشمگیری شفاف‌تر و روشن‌تر در قانون اساسی (اصلاح شده) بیان شده است. فضای بسیار بیشتری برای هماهنگ شدن وجود دارد.

• شما در خلال مبارزات انتخاباتی در باب سیاست خارجی خیلی حرف نزده‌اید. اگر شما انتخاب شوید. آیا سیاست خارجی شما با آنچه اکنون جریان دارد ـ به خصوص در قبال آمریکا ـ متفاوت خواهد بود؟

• معنای سیاست خارجی تنها رابطه با یک کشور نیست. آمریکا یکی از کشورهاست. انتقادی که من داشته‌ام این بوده که ما از پتانسیل عظیمی که برای ایجاد دیپلماسی موثر داریم، استفاده نکرده‌ایم. در سیاست خارجی‌مان مسایل و موضوعات بنیادینی را که در شمار منافع ملی ما هستند با جنجال آفرینی که بیشتر مصرف داخلی دارد، خلط کرده‌ایم.

• با تغییر دولت آیا به نظر شما در موضع ایران در برنامه‌ی انرژی هسته‌ای تغییری به وجود می‌آید؟

• ممکن است روشها را تغییر دهیم. راجع به انرژی هسته‌ای دو مقوله وجود دارد: یکی حق‌ها برای استفاده از انرژی هسته‌ای که قابل مذاکره نیست. دیگری به نگرانی‌های مربوط می‌شود که نسبت به انحراف برنامه‌ی هسته‌ای به سمت تسلیحاتی شدن وجود دارد. من به‌شخصه اعتقاد دارم که مقوله دوم که هم فنی و هم سیاسی است قابل مذاکر است. ما از حق کشورمان نسبت به انرژی هسته‌ای چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

• به نظر شما باراک اوباما برای برقراری روابط بهتر بین ایران و امریکا جدیت بیشتری دارد؟ و اگر شما این امر را امکان پذیر می‌دانید برای دست‌یابی به آن چه باید کرد؟

• اوباما دغدغه‌های خود را چندین بار تکرار کرده است و این به خودی خود فضای خوبی برای تلقی این مسایل به وجود آورده است. ما امیدواریم کته این صحبت‌ها با اقدامات عملی همراه شوند و ادامه یابند.

• چه نوع اقداماتی انتظار دارید از طرف مقابل ببینید؟

• من شنیده ام که او نسبت به کودتای 1953 (28 مرداد 32) ابراز تاسف کرده است. و این خود یک قدم مثبت است. چون ذهنیت‌های منفی‌ای که در مردم ما وجود دارد، کاهش خواهد داد.

• چهار سال بعد، اگر شما انتخاب رییس جمهور منتخب باشید، دوست دارید مردم راجع به موسوی چه بگویند؟ دوست دارید چه یادگاری از خود بر جای گذارید؟

• وقتی انقلاب شد، من یک روستایی بودم. انقلاب مرا بالا برد و الان افراد زیادی مرا از خود جدا نمی‌بینند. اگر من رییس جمهور شود، امیدوارم مردم همان احساسی را نسبت به من داشته باشند که آن هنگام نسبت به من به عنوان فرزند خود داشتند. کسی که با اخلاص تام سعی خود را می‌کند که برای آنها کار کند. من این را امتحان کرده‌ام: مردم بیشتر از آنکه به نتایج توجه کنند به درستکاری اهمیت می‌دهند.

• اگر شما پیروز نشوید، به این همه جوان که در خیابانها رقص کنان و لبخند بر لب و شادند، چه خواهید گفت؟ به تمام طرفداران خود اگر پیروز نشوید، چه خواهید گفت؟

• پیام من قبلاً به آنها رسیده است. تغییر از مدتی قبل آغاز شده است. تنها بخشی از این تغییر به پیروزی در انتخابات مربوط می‌شود. بخشهای دیگر ادامه خواهند یافت و هیچ عقبگردی در کار نیست.

• در کابینه شما چند زن حضور خواهند داشت؟

• عددش را نمی‌دانم، اما وزیران زن خواهم داشت. اگر رییس جمهور شوم به آنها اعلام خواهم کرد.

• آیا همسر شما یکی از آنها خواهد بود؟

• همسر من از پست‌های سیاسی فرار می‌کند. من فکر نمی‌کنم که اصلاً و ابداً او به داشتن یک جایگاه سیاسی علاقه‌مند باشد. اما البته او همیشه در کنار من به عنوان یک مشاور حضور داشته و خواهند داشت.



 
عماد
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۴۵:۵۵
هرچه می خواهم به خودم بقبولانم که فتنه بوجود آمده از پیش طراحی شده نبوده نمی توانم. این صحبتهایی هم که با تایم کرده آقای موسوی اینهم باز دلیلی است که همه چیز طراحی شده بوده برای انفعالی عمل کردن و غوغا سالاری. آقایان رسما اعلام می کنند که جمهوریت نظام به پایان رسیده. چرا؟ چون آقای موسوی رای نیاورده؟ (159954)
 
ali
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۱:۵۳:۴۳
اتفاقا من هم هر چی‌ می‌خوام به خودم بقبولانم که این کودتا از پیش طراحی نشده بوده نمیتونم. قطع اس‌ام‌اس مانور اقتدار! و هک و فیلتر شدن سایت ها. آخرین نمونه برای آزادی نزدیک به مطلق شما اینکه سایت الف هم ما رو خفه می‌کنه و نمیذاره جواب شماها رو بدیم. (160208)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۳:۱۵:۲۶
شما عادت دارید به مظلوم نمایی. سایت الف ما را خفه میکنه! با ادب باشید تا خفه نشید!
حرفی برای گفتن ندارید (161437)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۹:۰۶:۰۱
جناب عماد!
اولا من نقطه بدی در مصاحبه ندیدم و مطلب کوتاه کوچکی که نه در مصاحبه بلکه در مقدمه آمده است - و قطعا قسمت اصلی توطئه آمریکایی ها بوده - مرا مطمئن کرد که شایعه حمایت زیر زمینی آمریکا و اسراییل از نامزد ظاهرا پیروز یک حقیقت بوده است.
دوما من زمانی مربی بودم چند روز قبل از انتخابات یکی از شاگردانم را دیدم که برای احمدی نژاد تبلیغ می کرد، - و سنش به بیست سال نمی رسد- صدایش کردم و پرسیدم که آیا از افکار این طیف سیاسی اطلاع داری و می دانی که اینها اعتقادی به جمهوریت نظام ندارند؟
جواب داد: به نظرمن حکومت اسلامی بهتر از جمهوری اسلامی است.
گفتم: پس امام اشتباه کرده است که گفته است\"جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر\"؟
جواب داد: امام با فشار این آقایان پذیرفته و الا خودش نمی خواست.

نمی دانم درک می کنید که چقدر دلم برای نظام و کشورم سوخت یا نه؟ که قطعا جواب منفی است.
امیدوارم خداوند همه مان را به راه راه راست هدایت بفرماید.

به امید انتشار یک نظر مخالف (161036)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۱۱:۱۴:۱۵
پماد بدم خدمتتون . (161845)
 
فاطمي
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۰۹:۴۹:۰۹
موسوي سعي كرده است خود دار باشد اما جمله او در مورد \"تجمعات خیابانی چشمگیر هفته‌های گذشته احتمالاً ماهیت ساختار قدرت را به نحوی بنیادین دگرگون خواهد ساخت و در واقع این اتفاق با فشار بر رهبر نسبت به پذیرش بیشتر افکار عمومی رخ خواهد داد.\"
گوياي اسرار فراواني است.
اما سؤالات تايم همن دقيقا همان مواردي است كه مورد انتظار موسوي بوده و هيچ سؤال جديدي مطرح نشده است. نكته عجيب اينكه نمي دانم آيا ارائه عكس رسمي 3*4 يك زن توهين حساب مي شود يا حضور همان زن در شبكه بي بي سي و درددل با اجانب. چرا آقاي موسوي اينبار غيرتي نشد؟ (159963)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۲:۴۶:۴۱
تایم ادعا کرده که آقای موسوی چنین چیزی را گفته ولی هیچ جا در خود متن مصاحبه چنین چیزی دیده نمی‌شود.
به نظر می‌رسد تایم شیطنت کرده باشد. (161414)
 
مریم
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۰۳:۱۶
خدا به دادمان رسید موسوی شکست خورد. من شک ندارم که مشکل او نتیجه انتخابات نیست او خود هم می داند که احمدی نژاد خیلی بیشتر از او رای داشت اما از آن به عنوان بهانه ای برای کودتاعلیه نظام و دولت استفاده میکند والا اولا چند دلیل مستند می آورد و ثانیا اینقدر نمی گفت شورای نگهبان را قبول ندارم عملا تمام راهها را می بندد تا چیزی حل نشود و او در راستای اهداف خامش پیش رود (159992)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۰۵:۱۷
كاش نظرات آقاي لاريجاني را هم مروري ميكردي عزيزم (160406)
 
آزاده
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۰۴:۳۵:۲۸
و عزیزم شما که داری مدام از آلمان کامنت می دهی ، چرا اینقدر جرات نداری که یک اسم ولو مستعار بالای نظراتت بگذاری . از دور دستی به آتش داری و اینقدر شهامت نداری که نامت را درج کنی ، ما که وسط آتش فتنه ایم هراسی نداریم .
شما برو اول اثبات هویت کن بعد کارابران را حواله به نظرات آقای لاریجانی کن .
امروز ما شهروندان ایرانی هرچه می کشیم از امثال شما ( که واقعا نمی دانیم اصلا رای داده اید ) که خارج از گود نشسته اید و مدام نظر می دهید که لنگش کن ، می کشیم (163499)
 
وحید
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۰۶:۴۸
هر چند بسیاری از این مطالب در لابلای مناظره های آقای موسوی و سخنرانی های او در زمان انتخابات عنوان شده بود، اما با اظهار نظرهای آقای توکلی و تغییر در نحوه چیدمان مطالب سایت الف بیانگر این است که حتی این سایت نیز از حالت بیطرفی خارج شده و برای آماده نمودن ذهن بازدید کنندگان حملات را به آقای موسوی آغاز کرده، که در محکمه ای که تشکیل داده اند، یکطرفه به قاضی نروند و اجازه دهند از همان مجاری که ایشان در اختیار دارند، متهم بتواند از خود دفاع نماید تا شاید محکومیتش آرامش را به جامعه بازگرداند. هر چند نسبتا دیر شده است، اما از هر کجای ضرر برگردیم، منفعت است. (160001)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۴:۵۹:۲۵
به نظر من در این فضای مجازی که همگی به طور احساسی هز موسوی حمایت می کنند واقعا لازم هست سایت هایی مانند الف به بیان واقعیت بپردازند (160610)
 
ali@ziba.net
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۲:۱۱:۴۵
تغيير مواضع الف طبيعي است. در بين دوستان من كه بعضي ها به موسوي راي داده بودند بسياري پشيمانند. (161384)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۰ ۰۴:۴۹:۴۱
کاش کمی بیشتر می اندیشیدیم حق طلبان وخدا پرستان فقط وفقط رضای خدا را طالبند.
بحث طرفداری از جناح خاص نیست قرار نیست ما از کسی حمایت کنیم یا کسی را محکوم
آیا می دانید نفس آدمی عزیز و محترم است با یادآوریهای آقای موسوی از بیانات امام خمینی (ره) در رابطه با قانون شما به چه نتیجه ای می رسید. قانون گریزی آقای موسوی چه معنی می دهد؟ایشان نه تنها خود چه بسا کسانی را نیز با خود به قعر چاهی فرو برده که بالا آمدن از آن چه دشوار؟
چند روز امنیت را از مردم گرفتند ترس و رعب ووحشت در میان مردم به راه انداختند .
خونهائی ریخته شد. اعتماد ملی خدشه دار شد .بیگانگان را طمع خام برداشت .
این چند جمله اظهارنظردردی دوا نمی کند .
بحث سر بی قانونی است در چنگل نیز چنین بی قانونی حکمفرما نبوده .
کسانی که از قانون می گریزند مطمئن باشید که صددرصد مقصرند .این جماعت زمانی قانون را می پذیرند که ذینفع باشند در غیر این صورت هر نوع بی حرمتی و هتک حرمت وقانون ستیزی را انجام می دهند و بر هیچ عقل و منطقی استوار نیستند چرا که منافع خویش را در خطر می بینند .
اگر امروز او قانون مداری میکرد فردا همین قانون دوای دردش بود حتی اگر امروز ضرر می کرد .
بیائید کمی منصفانه قضاوت کنیم همه چیز آشکار و هویداست بر اینان عقل حکومت می کند یا نفس شیطانی .
بخل وحسد وکینه و خودخواهی وغرور از صفات شیطانی است .
نه اینجا محکمه ای است ونه محکوم ومتهم.
قضاوت تاریخ در رابطه با اینان چگونه خواهد بود چرا که برای پیشبرد اهدافشان اعتقادات ومقدسات دیگران را نیز به بازی گرفتندوای به حال اینها که در دادگاه الهی چه پاسخی خواهند داشت؟
ما طرفدار هیچ جناحی نیستیم ولی با سیاستی که دین ما را زیر سوال ببرد شدیدا مخالفیم.ودر آخر امنیت باید در جامعه برقرار باشد وبرخورد قانونی با کسانی که امنیت کشور را تهدید می کنند برای حفظ حقوق عموم واجب است و در غیر این صور ت بی عدالتی است. (178659)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۰۸:۳۱
آقاي موسوي در اين مصاحبه هم نشان داده است كه بهيچوجه ظرفيت شكست خود را در انتخابات حتي بصورت يك احتمال ندارد لذا عنوان كردن تقلب در انتخابات را ميتوان در همين راستا ارزيابي كرد به عبارت ديگر اگر در تمام ايران فقط يك صندوق راي قرار ميدادند و آقاي موسوي شخصا\"پاي آن صندوق مي نشست وتمام واجدين شرايط آرائ خود را در آن مي ريختند و سپس خود آقاي موسوي شخصا\"شمارش آرا ميكرد ونتيجه پيروزي آقاي احمدي نژاد ميشد باز هم آن را نمي پذيرفت ومثلا\"بهانه مي آورد كه مردم با تهديد يا تطميع توسط دولت به آقاي احمدي نژاد راي داده اند بنابر اين كسي كه در مسير لجبازي قرار گرفته باشد تلاش براي متقاعد كردن او بي فايده است . (160004)
 
علی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۴۵:۰۵
ضرب المثلی داریم که میگه:
کسی که خواب است را میتوان بیدار کرد ولی کسی که خود را به خواب زده است را هرگز نمی توان بیدار کرد. (160355)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۰۱:۱۳
آخه چرا ما بايد بخاطر اينكه اين آقا ظرفيت پذيرش شكست را ندارد تاوان پس دهيم.
كلي زل برنامه ريزي هاي كاري ام در اين 10 روزه از بين رفت بخاطر لجبازي اين آقا. خوب مرد حسابي بنشين سرجات وقتي دليل نداري چرا آشوب درس مي كني مردمو از كارو زندگي مي اندازي؟
بعيد است ديگر در انتخابات شركت كنم ولي اگر اين كار را بكنم قطعا به اصلاح طلبان خودخواه و لجباز راي نخواهم داد. (160396)
 
سهراب
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۱۰:۰۷
جناب آقاي مهندس مير حسين موسوي خامنه كه الان ربع پهلوي (فرزند محدرضا پهلوي) هم از او حمايت ميكند جوري سخن گفته كه برنامه هايي داشته است.
در پرده راجع به آشوب هم سخن گفته است.
به به جناب موسوي كودتاچي هم شده است.

جناب موسوي مصاحبه ايي با اشپيگل هم داشته است اگر ممكن است ترجمه آن را هم بگذاريد جالب است.
بساري از حقايق روشن مي شود (160007)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۱۰:۲۲
واقعا که باعث تاسف است این همه سال مار در آستین می پروراندیم در حالی که بسیار خوش خیال بودیم فکر می کردیم موسوی از ذخایر انقلاب است زهی خیا باطل . (160008)
 
اسماعیل مرادی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۱۳:۲۱
از مصاحبه آقای موسوی با مجله تایم لذت بردم و در این مصاحبه نشان داد که اگر رئیس جمهور می شد ایران در مسیر تحولات بزرگی قرار می گرفت که نهایتا\" مجر به توسعه ، عدالت و تامین منافع ملی می گردید. و من نیز معتقد به ان هستم که اگرچه او به ظاهر انتخاب نشد ولی تغییرات ادامه خواهد یافت. (160011)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۲:۱۴:۱۵
آقای مرادی، ما در مصاحبه موسوی همه چیز دیدیم غیر از توسعه و عدالت و تامین منافع ملی.
ضمنا این تامین منافع ملی را میشود معنی کنی؟ از اینهمه آشوب و عدم تمکین ایشان به قانون معلوم است چقدر دنبال تامین منافع ملی است. مگر آدم کر و کور باشد که نشنود و نبیند که موسوی هم اکنون با اقدامات خود ، خواسته یا ناخواسته منافع غرب و دشمنان ایران را تامین میکند.
لطفا از تعصب و جانبداری بیجا کمی فاصله بگیریم . این که دیگر از ئاضحات است. (161385)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۱۴:۲۲
آقاي موسوي كه اين قدر از امام خاطره تعريف مي كنه . چرا صحبت هاي امام كه مي گفت به قانون احترام بزاريد رو يادشون نمياد . ايشون مي خواستن با بي قانوني مبارزه كنند \" در صورتي كه خودشون از همه بيشتر به بي قانوني رو آورده . (160013)
 
سلمان
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۴:۰۸:۱۸
ایشون ظاهرا عادت دارند که سر بزنگاه همه چیز را خراب کنند. سال ۶۷ هم که ایران سرگرم مذاکرات آتش‌بس در سازمان ملل بود این بنده خدا از داخل استفا می‌داد و به قول آقای ولایتی مسوول مذاکرات فوق اثر منفی در قدرت چانه‌زنی ایران می‌گذاشت که البته با عتاب شدید حضرت امام مواجه شد. (160523)
 
حقي
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۲۲:۵۹
اگر به پاسخهاي آقاي موسوي دقت شود در برخي موارد مهم وي از كلمات\"نمي دانم\" و \"ممكن است\" استفاده شده است. يك سياستمدار حتي اگر بخواهد دو پهلو هم صحبت كند بايد گفته هايش مصمم و محكم باشد. آقاي موسوي فرد توانمندي براي اين مسير نبود براي همين هم نتوانست قبل و پس از انتخابات، به يك كاريزما تبديل شود. قدرت بيان ضعيف و ماندن در دو دهه گذشته وي را ضعيف جلوه نمود. (160025)
 
ali
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۲۷:۱۶
آقاي موسوي اگر تا الان اسم آدم انقلابي رو يدك مي كشيديد ديگر اين كارو نكنيد (160028)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۲۸:۲۹
دراين مصاحبه آنچيزي كه قابل تامل براي مردم وانديشمندان انقلابي است اين نكته است كه آقاي موسوي حرف از تغييراتي ميزند كه انتخابات يكي از آن مراحل است . باتوجه به پروسه اصلاحاتي كه قراراست انقلاب را در ايران محصور و گرفتار كند و جريان فراماسونري درپس اين جريانات فعال است لازم است انديشمندان انقلابي دراين مهم تامل كنند (160030)
 
یک اصلاح طلب منتقد موسوی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۲۹:۵۴
آقای موسوی
اینجانب به شما رای دادم ولی کنون میپندارم انتخاب شما برای اصلاح طلبان بشدت امر اشتباهی است چرا که شما با این نافرمانی مدنی با این عدم تمکین به رای ملت با این گریزاز قانون با مخالفت های بی مورد ولجاجت ویک دندگی باث اضمحلال اصلاح طلبان شدید شما اگر همچون ناطق شکست را میپذیرفتید هم به خود خدمت کرده بودی وهم وجه اخلاقی خود را به رقیب ومردم نشان میدادی وهم زمینه پیروزی اصلاح طلبان را در انتخابات 2ساله اینده مجلس و4سال اینده ریاست جمهوری فراهم کرده بودید
اما اینک با این تک روی اصلاح طلبان را فدای خودخواهی ولجاجت بچه گانه خود میکنید
من رای خود را از شما پس میگیرم واگرانتخاباتی دیگرباشد به شما رای نخواهم داد
شما را زمینه ساز اغتشاشات میدانم شمازمینه ساز تخریب مسجد لولا گر میدانم من نگران تخریب مسجد هستم اما بیش از این ظربه ایست که شما برپیکره اصلاح طلبان وارد کردید ونتیجه ان ریزش ارای است که در اینده از سبد اصلاح طلبان خواهد ریخت زحمتی که خاتمی وما در جمع کردن ارای اصلاح طلبان کشید را شما یک شبه به باد هوای خودپرستیتان دادید
اگر شما کمی عاقلانه برخورد میکردید در اینده نچندان دورمجلس دولت از ان ما بود ودر کنار ان نیز ریاست خبرگان وخود خبرگان ومجمع تشخیص مصلحت را ودر نتیجه کل نظام را از ان اصلاح طلبان داشتیم و به راحتی میتوانستیم با امریکا و..ارتباط برقرارکنیم وقرائت نوی از اسلام به نمایش گذاریم که در ان فمنیسم جایگاه خود را داشت
خودخواهی شما باعث این انقلاب رنگین ما شد شما نگذاشتید تا زنان به ازادی وبرابری برسند باتوجه به مراجع محترمی چون ایت الله العظمی صانعی میتوانستیم حجاب را امری شخص کنیم زنان ازاد تر باشد وبه جامعه مدنی سکلار خاتمی برسیم ودین را درخانه محترم بشماریم
اصلاح طلبان با انتخاب بد ی که کردند وراهی که تو انتخاب کردی دراصل خدمت بزرگی اصولاگراین کردند ما اینک با این راه خود را قربانی دیوانه ای چون شما کردیم ودست به خودکشی بزرگ اصلاح طلبان زدیم باید سالها بگزردتا شاید به کمک کشورهای دیگر دوباره تولد تازه ای صورت پذیر واصلاحات زنده شود (160035)
 
كاظم
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۳۰:۳۰
شما با افشاي ماهيت و غايت خواست اصلاحطلبان بيش از موسوي آنها را از چشم مردم انداختي (160308)
 
قلیپور
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۴۶:۲۴
من فکر نمیکنم حساب آقای موسوی از مدعیان اصلاح طلبی جدا باشد . بلکه به نظر می رسد اتفاقاً این به استلاح اصلاح طلبان تندرو هستند که با هدف امتیاز گیری از نظام و تضعیف قدرت رهبری ؛ موسوی را به جلو می رانند و او را برای هدایت هر چه بیشتر نافرمانی های مدنی شارژ میکنند و چنان بر او استیلا پیدا کرده اند که حتی فرصت خلوت و تفکر در باره آنچه در حال انجام آن است را از او سلب نموده اند . ضمن اینکه بیانی های امثال خاتمی هم تفاوت چندانی با بیانیه های موسوی ندارد لذا نگرانی از اینکه موسوی در حال بر باد دادن زحمات ! خاتمی است بی مورد است . علی الظاهر خود خاتمی هم هیچ مخالفتی با این حریانات و اغتشاشات ندارد. (160357)
 
میزان
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۵۰:۳۹
با قسمتی از نظر شما که مربوط به آقای موسویست موافق و با بخشهای روشنفکرانه نظراتان مخالفیم.
حال گزینه موافق را کلیک کنیم یا مخالف؟ (160372)
 
افشین
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۴۸:۲۳
بنده نه طرفدار موسوی هستم و نه احمدی نژاد, به هیچکدام هم رای ندادم.
اما واقعا برای آقای موسوی متاسفم که طرفدارانی چون شما داشته که با این تحلیلهای شما و با این چهره ای که از او ساختید, این طور به نظر میرسد که قرار بوده با ریاست جمهوری ایشان , رژیم شاهنشاهی و بی بند و باری مجددا به ایران برگردد.
حال متوجه شدم که چرا قبل از انتخابات تمام افراد مومن و مقید و مذهبی از اینکه موسوی رای بیاورد نگران بودند و فکر میکنم دلیلش رفتار و عملکرد طرفدارانش بوده است.
ضمنا اگر قدری انصاف داشته باشیم, میبینیم که اگر دولت بلافاصله عکس العمل خشمگینانه نشان امیداد و رسانه های مربوطه سمپاشی نمیکردند و مطالب تحریک آمیز گفته نمیشد, و .......... هیچ آشوبی به پا نمیشد و این همه فریاد بی قانونی سر موسوی کشیده نمیشد, و به این نکته توجه میشد که طبق گفته رهبر هر دو طرف بی قانونی کردند و به حق هم همین بود ولی هیچکس از بی قانونی دولت حرفی نمیزند (160483)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۳:۰۱:۳۳
من یکی هم دیگه غلط می کنم به موسوی یا هر ادم بی ظرفیت دیگه رای بدم (175838)
 
متأسفم
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۳۰:۵۱
توازن قدرت بین رئیس جمهور و رهبری! متأسفم
تمام ثبات سیاسی ایران وابسته به رهبر آن است هرچند برخی ایرانیان قدئر این نعمت را نمی دانند اما به اعتراف بیگانگان مشکلات ایران با درایت رهبر ان حل شده و خواهد شد شما با مساوی بودن قدرت خود با رهبری چه می خواهید به دنبال چه هستید..... (160039)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۱:۵۹:۱۱
خوب اگه اینجوریه که همه مشکلات به دست رهبری حل شده ایشون خودش رئیس جمهور هم باشه. (160220)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۴-۰۶ ۰۱:۰۶:۱۸
دوست عزیز که گفتی \"خوب اگه اینجوریه که همه مشکلات به دست رهبری حل شده ایشون خودش رئیس جمهور هم باشه.\"
اگر در همین مسائل اخیر دقت کنی متجه خواهی شد که هیچ رییس جمهوری از هیچ جناحی نمیتوانست انها را به این شکل حل کند مانند اب روی اتش
البته هر اتشی بسته به اندازه اش بعد از خاموش شدن دود هم میکند که این دود اول به چشم روشن کننده ان و هیزم اوران ان میرود. (164856)
 
شاکی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۵:۰۸:۱۰
آقای موسوی، خدا را شاکریم که مرور زمان همه چیز را برما روشن میسازد. شک نکنید اگر این مصاحبه شما قبل از انتخابات منتشر میشد، ریزش شدیدی در آرا شما ایجاد میشد. قطعا من خودم اگر این مصاحبه را قبلا میدیم، هرگز به شما رای نمیدادم. هر چند که روز رای گیری نیز تردید شدیدی در رای دادن به شما، مرا فرا گرفته بود.
من هم مانند این دوستمان که گفته متاسفم، شدیدا متاسفم. توازن قدرت میان رهبری و رئیس جمهور؟ میشود این را تفسیر کنید؟ آنقدر سعی کردید این مساله را به مردم القا کنید که خودتان هم باورتان شد. شما با این سخنانتان نشان دادید که هیچ چیز از قانون اساسی ما نمیدانی. مگر رهبری و ریاست جمهوری، نهاد های موازی هستند که قائل به توازن قدرت آنها باشیم. اصلا در قانون اساسی وظیفه و شان هر کدام از این دو معلوم است. دیگر توازن قدرت یعنی چه؟
البته شما این روزها عدم تقید خود به ولایت فقیه و قانون اساسی را به بهترین شکل نمایش دادید. شما برای سوت و کف بیگانگان در حمایت از خود، از هیچ کاری دریغ نکردید. از تهمت و افترا گرفته تا تهییج و تحریک اذهان عمومی و توصیه به اغتشاش و همچنین قرار گرفتن در برابر قانون. بدتر از همه اینست که شما ملعبه دست عده ای معلوم الحال شده اید که بعضی از آنها منافع مادی خود را بر هر چیزی ( حتی اسلام و مردم) ترجیح میدهند و بعضی دیگر به ادعای تاریخ چند سال گذشته، مواجب بگیر بیگانه بوده اند.
من بدرگاه خداوند متعال ازشما شکایت دارم که چهره خود را مزورانه برای مردم به گونه ای دیگر جلوه دادید و اعتماد و اقبال آنها را به خود جلب کردید. ولی اکنون ماهیت خود را آشکار کردید. مردم را فقط برایرسیدن به مطامع خود می خواهید. (160625)
 
ali@ziba.net
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۲:۲۰:۴۶
اين همين موسوي است كه چند ماه قبل از راي گيري مي گفت اين نظام بدون ولايت فقيه يك سال هم سر پا نمي مونه! (161388)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۳۷:۲۷
وای خدای من تازه به ماهیت و اهداف این اقا داریم پی میبریم...خدا رو شکر بنده همون اوایل دلم از ایشون برگشت و گرنه بنده هم در این غایله ها و اهداف شوم شریک بودم و هیچ پاسخی برای خدای خودم و وجدان خودم نداشتم.خصوصا این جمله خیلی درون این اقا و این حوادثی که اتفاق افتاده را نشان میدهد که ایشون تمام این شلوغیها و ساختار شکنی ها را در برنامه اش داشته است؛\" خبرنگارتایم:اگر شما پیروز نشوید، به این همه جوان که در خیابانها رقص کنان و لبخند بر لب و شادند، چه خواهید گفت؟ به تمام طرفداران خود اگر پیروز نشوید، چه خواهید گفت؟ موسوی:پیام من قبلاً به آنها رسیده است. تغییر از مدتی قبل آغاز شده است. تنها بخشی از این تغییر به پیروزی در انتخابات مربوط می‌شود. بخشهای دیگر ادامه خواهند یافت و هیچ عقبگردی در کار نیست! (160051)
 
2
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۴۳:۳۵
موسوي همش چرت و پرت مي گه و فقط منافع شخصي و گروهي لز طرفدارانش براي ايشان اصل است بهتر خودش را با معيارهاي امام راحل سازگار كند نه با ديكته برخي طرفداراني كه جز اطراف چند اينچي خود و پست و مقام و موقعيت و امكانات انچناني و رؤياي رياست چيزي نمي بينند وگر نه براي ادعاي واهي خود چند صد نفر افراد غافل را براي برهم زدن و تهديد امنيت و منافع ملي و اصول نظام كه ثمره خون هزاران شهيد است تحريك نمي كردند اگر مسلمان نيستند حداقل آزاده باشند.
و صحنه كربلا را در ذهن خود تداعي كنند كه اگر در آن شرايط قرار داشتند كه دارند با اطرافيان خود در لشكر يزيد بودند يا از دلباختگان به سرور و سالار شهيدان.
ايشان نسبت به جد و جده بزرگوار خود چه پاسخي خواهند داشت براي امام زمان چه توجيهي براي اعمال و رفتارهاي خودخواهانه خود كه جنبه ماترياليستي صرف دارد خواهند داشت قرآن را دوباره بازخواني كنند و به اطرافيان و خواسته هاي آنها كه همه از نفسانيات نشات مي گيرد نگاهي بيندازند (160064)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۵۰:۵۶
شما هم مثل رئیس جمهورت بی ادبی
از الف تعجب می کنم که چطور همچین نظراتی رو شرکت میده ولی مخالفان رو سانسور می کنه. (160489)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۹:۱۷:۳۱
ادب جناب موسوی که زبانزد است! ادب مرد به ز دولت اوست؟ حالا که نه ادب دارند و نه دولت! متأسفم از ریزشهای انقلاب (161047)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۲:۲۳:۰۸
عزیزم مخالفان که حرفی برای گفتن ندارند. وقتی روز روشن رو انکار میکنید، میشه حرفهای شما رو منتشر کرد؟ هنوز هم منکر سوء استفاده دشمنان قسم خورده این کشور از موسوی و کارهای او هستید؟
من که هر وقت نظرات شمارو خوندم دیدم فقط سفسطه میکنین. البته قصد توهین ندارم. ولی خودت هم یک نگاهی به حرفهای همفکرانت بیاندازی این را متوجه میشوی. حب یک نفر وبغض نسبت به نفر دیگر، چشمهای شمارا بسته. وقتی زیر بار مسئولیت آشوبها نمیروید، وقتی زیر بار اینهمه خسارت نمیروید، وقتی با علم به اینکه رسانه های دنیا این شرکت بی نظیر مردم در انتخابات را دراند کمرنگ جلوه میدهند و از اتفاقات رخ داده به بهترین شکل دارند بهره برداری میکنند، بازهم همان ادعاها و دعوت مردم به آمدن در خیابانها را مطرح میکنید، دیگر چه جای انتشار مطالب شما؟ (161392)
 
مرادی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۴۴:۰۳
ما به دنبال سخنان بحثها و ایرادهای نامزدهای انتخاباتی و در جریان گذاشتن مردم از این رویداد که در زمان قبل و بعد از انتخابات چه چیزهای در گرو آرای مردم بود و هست به اطلاع همگان می رسانیم و به امید آن هستیم که در زمانی کوتاه به بسیاری از سوالات خود جوابی درست برسیم.
در این میان چند موضوع مطرح است:
1- ما می خواهیم با این اطلاعات خبر رسانی کنیم و آمار سایتمان بالا برود.
2- فرد مورد نظر از قبل تمام کارهای خود را برنامه ریزی کرده بوده و اگر رای می آورد به نحوی دیگر این بحران را درست می کرد.
3- در هیچ یک از این مداخله ها شرکت نداریم و فقط به اطلاع رسانی و آگاهی مردم اکتفا می کنیم.
اما سایت مذکور به سوال اول ما جواب داده و احتیاجی به بالا بودن آمار نیست و فقط به این اکتفا می کند که خبرهای به روز شده را در اختیار مردم قرار دهد.
پس بحث در مورد نامزد مذکور را ادامه می دهم.
جناب آقای مهندس موسوی در زمانی که وارد عرصه انتخابات شد، خود را حامی مردم و و با شعار اصلاحات آمد، در کل بگویم زمانی که وارد عرصه رقابت شد بنده به شخصه از ایشان حمایت می کردم.
اما به اتفاقات اخیر و زمان مناظره کمی از او دلگیر شدم چون حرفهای دیگران را می زند و هیچ راه کاری در مورد آینده ایران نگفت و هرچه گفت یا در آن کتابچه ای که دوستان برای آن نوشته بودند یا حرفهای دیگران را به ما می گفت. (160065)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۴۵:۰۱
مهندس عزيز
شما چه رئيس جمهور باشيد چه رئيس اين جمهور نباشيد براي ما همان ميرحسين عزيز امام(ره) هستيد
ما نه از بهر رئيس جمهور شدنتان كه از بهر
شكستن اين قافيه پيش نوشته شما را بيشتر از ميرحسين دوران جنگ دوست خواهيم داشت. عزيز و سربلند باشي (160067)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۴۴:۲۹
متاسفم که با گذشت این هفته و روزهای تلخ برای جامعه ما که همه دست پخت جناب میر حسین عزیز شماست هنوز ایشان را به امام می چسبانید ..!
یا شما هم به کشته شدن مردم در راه به حق رسیدن یک فرد خودخواه افتخار می کنید (160353)
 
نسل سومي
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۰۴:۴۶
عباس جان آن موسوي تمام شد.

تصويري كه از موسوي در ذهن نسل من مانده ، آدم لجباز و خودخواهي است كه براي اثبات حرفش حاضر است كشور را به اغتشتش بكشد و زندگي را بر مردم تلخ كند.
اين آدم خاطره نسبتا خوب خاتمي را هم در ذهنم تيره كرد. (160405)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۵:۱۲:۴۶
نسل سومی عزیز اتفاقا موسوی تتمه خاتمی بود بهتر کمی تحقیق کنی جفتشون سرتاپا یه کرباسند (160635)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۴:۵۸:۰۸
عباس آقا
اگر کمی در مورد شرایط کشور و عملکرد مهندس عزیزت فکر می کردی این اظهار نظر رو نمی کردی.

همیشه افرادی هستند که حاضرند به جای خدای موسی، گوساله سامری را بپرستند.
باید سعی کنیم و از خدا بخواهیم که جزو آنها نباشیم. (160609)
 
طرفدار حق
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۵۱:۳۲
در این مصاحبه دیده می شود که چیزی فراتر از چارچوب های مورد نظر نظر نظام گفته نشده است و برخی چالش های موجود در فضای قدرت به بحث گذاشته شده است.
به نظر هر دوطرف ماجرا اکنون مقصرند و نمی خواهند حرف حقیقت را گوش دهند هم طرف پیروز که نیازمند محبت و اقتدار از سوی همه مردم است و هم طرف معترض که به دلایل مختلف می خواهد حق خود را اثبات کند.
بارها این نوع اختلافات با کدخدامنشی و تعامل مثبت بین افراد نظام حل و فصل شده است چراکه ما مسلمانیم و علاقه مند به تداوم و اقتدار نظام اسلامی هستیم.
بیایند با مذاکره و عقلای نظام بدون جنجال و هیاهو هرچه زود تر از بحران عظیم ترجلو گیری کنند. (160083)
 
رضا رضایی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۰:۵۷:۵۶
خدا را از صمیم دل سپاسگزارم که این بنده خدا رای نیاورد و گرنه معلوم نبود بر سر ملت و دولت چه می آمد ؟! (160097)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۱:۰۰:۳۸
دروغگو رسوا میشه بالاخره (160104)
 
آشنا
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۱:۰۹:۳۸
در جایگاه ریاست جمهوری، موسوی طبعاً کما بیش به اندازه‌ی رهبر معظم آیت‌الله علی خامنه‌ای قدرت نخواهد داشت. به خصوص در حوزه‌ی سیاست خارجی و امنیت ملی. اما او موکداً ابراز داشت که تجمعات خیابانی چشمگیر هفته‌های گذشته احتمالاً ماهیت ساختار قدرت را به نحوی بنیادین دگرگون خواهد ساخت و در واقع این اتفاق با فشار بر رهبر نسبت به پذیرش بیشتر افکار عمومی رخ خواهد داد.
اگر شما پیروز نشوید، به این همه جوان که در خیابانها رقص کنان و لبخند بر لب و شادند، چه خواهید گفت؟ به تمام طرفداران خود اگر پیروز نشوید، چه خواهید گفت؟
• پیام من قبلاً به آنها رسیده است. تغییر از مدتی قبل آغاز شده است. تنها بخشی از این تغییر به پیروزی در انتخابات مربوط می‌شود. بخشهای دیگر ادامه خواهند یافت و هیچ عقبگردی در کار نیست.
از اين سخن به راحتي ميتوان نتيجه‌گيري كرد كه ايشان قبل از شروع انتخابات و مشخص شدن نتيجه به استفاده از تجمعات حتي در صورت راي نياوردن به عنوان يك ابزار فشار بر حكومت فكر كرده و تصميم به بكارگيري آن را داشته‌اند. (160119)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۱:۱۰:۱۲
اگر پيروز نشويد چه؟
بخشهاي ديگر تغيير ادامه خواهد يافت!
جالب بود يعني ايشان الان در حال تغيير هستند؟تغيير با آشوب و اغتشاش؟معنايش چيست؟ (160120)
 
داود
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۱:۱۳:۴۴
سلام
انصافا حيف مردي به اين صراحت زبان و با اين ادب صحبت كردن نيست؟ صحبتهاي او را با صحبتهاي رئيس جمهور فعلي با خبرنگاران خارجي مقايسه كنيد. واقعا سطح مهندس موسوي خيلي بالاتر از احمدي نژاد هستش. (160127)
 
حقي
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۱۰:۵۱
گرچه ادب واقعي در عمل است ولي همان ادب ظاهري گرچه بسيار خوب است ولي براي مسئوليتهاي سياسي علاوه بر ادب خيلي خصوصيات ديگر هم لازم است. دو ماه پيش هم بارها در بخش مشاركت در بحثهاي سايت محترم الف نوشتم كه آقاي موسوي فرد محترم ولي ناتوان و غير موثري است. اين حرف امروز ثابت شد. يك دونده موثر حتي پس از يك ماراتن طولاني اگر هم برنده نشود، خودش را كنترل و مديريت ميكند و از گذشته درس مي آموزد تا در آينده بهتر وارد عرصه شود. (160252)
 
نسل سومي
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۰۷:۰۹
خدايا ببين بيفكري و خودخواهي موسوي باعث شده احمدي نژاد عزيز بشه و حتي در اينترنت هم مخاطبا احمدي خالي بند را بيشتر از موسوي لجباز قبول دارن.

آقاي موسوي چه بلايي برسر آبروي جريان اصلاحات آوردي؟ (160409)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۰ ۰۳:۴۱:۳۲
از قرار معلوم کسانی که از سایه احمدی نژاد می ترسند یا به او تهمت دروغگوئی می زنند یا این که مردم را به خیابان می کشند .
با این افتضاحات خیابانی معلوم شد دروغگو کیست؟
کسانی که از رسوا شدن می ترسند خود را پشت نقاب تهمتها پنهان کرده ا ند .
دست خدا بالای تمام دستهاست او ستارالعیوب است به بنده خالص خدا تهمت خالی بندی نزنید (178644)
 
كاظم
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۱:۲۱:۳۶
با توجه به مواضع قبل و بعد از انتخابات آقاي موسوي ، جاي شكر دارد كه ايشان رييس جمهور نشد و ملت به ايشان راي نداد. وگرنه با اين افكار كه خود را در عرض ولايت فقيه و ديگر نهادهاي قانوني مستقل از قوه ي مجريه مي ديدند، هر گاه كه بين ايشان و اين نهادها اختلاف نظري حاكم مي شد كار به زورآزمايي خياباني مي كشيد و اين اوضاع كه طي 10 روز اخير مشاهده كرديم را مي بايست طي چهار سال رياست جمهوري ايشان مشاهده مي كرديم. كسي كه خود را حق مطلق بداند و لقب شهيد اعطا كند و چشم بر آسيبهاي كه به نام او به ملت مي خورد مي بندد.
ضمن احترام به سوابق انقلابي همه سياسيون نسل اول و دوم انقلاب به ويژه آقاي موسوي، فراموش نكنيم كه به گفته امام ميزان حال كنوني افراد است.
اللهم اجعل عواقب امورنا خيرا (160137)
 
جواد کارگزاری
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۱:۲۲:۰۹
در این گفتگو موسوی به خوبی نشان می‌دهد که یک سیاستمدار برجسته است. به پاسخ‌های موسوی درباره انرژی هسته‌ای،‌ رابطه با رهبر و ... بنگرید. ترجمه هم در مجموع خوب است. چه عجب الف آتش حمله‌ به موسوی را کاهش داد! از انصاف به دور است یک طرفه موسوی را زیر آتش گرفته‌اید و اجازه پاسخگویی نمی‌دهید! (160140)
 
نسل سومي
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۰۹:۱۳
همون كه با خارجي ها درد دل مي كنه كافيه ضمنا فكر كنم الف از خداش باشه ايشونو به عنوان مهمان ويژه دعوت كنه ولي ايشون افتخار نمي ده به رسانه هاي داخلي (160414)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۸:۴۸:۳۱
تا جایی که ما یادمونه، تنها کسی که افتخار نداد به الف برای پاسخگویی، رئیس جمهور محبوب شما بود!
تقوا هم خوب چیزیه. (161024)
 
ali@ziba.net
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۲:۲۷:۴۹
اتفاقا پاسخ هاي ايشون كه پر ار شايد و نمي دانم است در حد يك سياستمدار دست سوم مس باشد و نه ليگ برتر! كلا نوعي ابزار پيشه بودن و بلندگو بودن در كاراكتر او مشاهده مي شود و نه تئوريسين. (161397)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۱:۲۸:۱۲
آقای مهندس موسوی واقعآ به عنوان یک ایرانی از خواندن سخنان شما خوشحال شدم و مفتخر .درود بر تو (160162)
 
منان
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۱:۳۰:۰۴
\"نمي‌شود از شما پذيرفت كه ما قانون را قبول نداريم، غلط مي كني قانون را قبول نداري! قانون تو را قبول ندارد نبايد از مردم پذيرفت، از كسي پذيرفت، ما شوراي نگهبان را قبول نداريم، نمي تواني قبول نداشته باشي... مردم كه به قانون اساسي راي دادند منتظرند كه قانون اساسي اجرا بشود؛ هر كس از هر جا صبح بلند مي شود بگويد من شوراي نگهبان را قبول ندارم، من قانون اساسي را قبول ندارم، من مجلس را قبول ندارم، من رييس جمهور را قبول ندارم، من دولت را قبول ندارم. نه! همه بايد مقيد به اين باشيد كه قانون را بپذيريد، ولو برخلاف راي شما باشد. بايد بپذيريد، براي اين كه ميزان اكثريت است؛ و تشخيص شوراي نگهبان كه اين مخالف قانون نيست و مخالف اسلام هم نيست، ميزان است كه همه بايد بپذيريم. \" (صحيفه امام جلد 14 صفحه 378)
ای کاش آقای موسوی برای یکبار هم که شده در این جملات پیر و مرادش تعمق می کرد. افسوس ... (160165)
 
م.مرگان
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۱:۳۱:۵۶
خدا کند اقای موسوی حالا دیگه فهمیده باشه که توده مردم رهبر را رها نخواهند کرد.
و بسیاری از آنان به دلیل تصور ولایی بودن موسوی به او رای داده اند. (160168)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۱:۳۶:۲۷
بنظر می آید مصاحبه کننده شکست موسوی در انتخابات را پیش بینی می کرده (160177)
 
دانشجوی دکترا
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۱:۳۸:۰۷
من که به تو رای دادم موسوی اما الان افسوس می خورم که تو را چه شد که اینقدر تغییر کردی و قانون را دور زدی و این همه برای کشور و مردم هزینه ایجاد کردی ای کاش مثل گفته های قبل از انتخابات قانون مدار می ماندی و اصلاحات را نابود نمی کردی واقعا بی تدبیری کردی و مردم و آینده اصلاحات را برای ابد ویران کردی . ای کاش کمی تدبیر و دور اندیشی داشتی (160179)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۱:۴۵:۰۹
سلام
متاسفانه ابراز تاسف اوباما چیز جدیدی نیست که خوشحال باشیم ما هر کار کنیم چون مسلمان و شیعه هستیم باز هم در گروه تروریست خواهیم بود چه با آمریکا باشیم چه نباشیم.

اکنون اوباما از آشوبگران حمایت می کند از کشته شدن مردم بی دفاع و بی گناه خوشحالی میکند آقای موسوی از خواب بیدار شوید ( انشاء الله خواب زمستانی نخواهد بود )

در مورد خانم رهنورد هم به نظرم آقای موسوی طفره می روند چرا در این مورد که آقای احمدی نژاد از شما پرسیدند پاسخی نمی دهید آیا جوابی برای گفتن ندارید و فقط می گویید به همسرم توهین کرد اگر توهین کرده است چرا جوابی به ایشان نمی دهید قابل ذکر است که دختر آقای موسوی همانند مادرشان بدون کنکور وارد دانشگاه شدند نامه در خواستی از سوی ایشام د روزنامه ها و سایت ها منتشر شده است و همچنین در دانشگاه امیرکبیر

آقای موسوی شما میگویید به هنگام انقلاب روستایی بودم و انقلاب باعث شد که شما بالا بروید

شما در سن 14 سالگی از روستا (شهرستان خامنه) به تهران نقل مکان نمودید و به هنگام انقلاب 38 ساله بودید آیا در تهران روستایی بود؟

شما که میگویید افراد زیادی در اطراف من بعد از انقلاب هستند آیا مردم خامنه هم جز اطرافیان شما هستند ؟ چرا شبانه وارد شهر خامنه شدید و مخفیانه به دیدار فامیلتان رفتید آیا ترسیدید دست مردم روستایی با شما تماس پیدا کند و از ارزش شما کم شود از سیاستتان چیزی کم شود؟

الله اکبر گفتن طرفداران شما مثل گروه خوارج هستند که در زمان معاویه با امام علی این کار را کردند. اکنون نیز این افراد پا را فراتر گذاشته و رهبر عزیزمان را مورد اشاره قرار می دهند

آقای موسوی می خواهید چکار کنید؟ (160192)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۱:۴۶:۲۴
بنده خودم سعي مي كنم نظراتم را مرتب در خصوص مطالب ارائه شده منعكس كنم.اظهار نظرهاي هموطنان را هم ،همه را مي خوانم وهم استفاده مي كنم. با اين مقدمه اي كه عرض شد،تقاضايي كه دارم انعكاس سريعتر اظهارنظرات وسعي در انعكاس تعداد بيشتري از آنها با اعمال ضوابط لازم است. (160195)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۱:۴۸:۳۵
کدام اهانت به همسر؟ (160196)
 
شهاب
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۱:۴۹:۰۲
چرا اين اقا الان ازاده؟ (160199)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۰۱:۵۹
آیا آقای موسوی بنرهای 9*12 متر همسر حود را ندیده اند؟حالا یک عکس سیاه و سفید3*4 سانتی متری ایشان را غیرتی کرده بود؟خجالت خوب چیزیه. (160226)
 
صمد
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۰۳:۴۰
از مصاحبه آقای موسوی با مجله تایم لذت بردم و در این مصاحبه نشان داد که اگر رئیس جمهور می شد ایران در مسیر تحولات بزرگی قرار می گرفت.آقای موسوی شما چه رئيس جمهور باشيد چه رئيس اين جمهور نباشيد براي ما همان ميرحسين عزيز امام(ره) هستيد.برای آقای توکلی متاسفم (160232)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۰۴:۱۴
ایشان در موضع شکست اینقدر کری می خواند اگر پیروز بود ما باید فرار می کردیم.ملت واقعا خادمین خودش را خوب می شناسد (160234)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۱۳:۳۳
متاسفانه آقای موسوی دچار نوعی توهم شده اند وظاهرا مردم ایران را صرفا در خیابان ولی عصر وشمال تهران فرض میکنند
ایشان میگوید\"تغییر ازمدتی قبل آغاز شده است......\"
ایشان باهمین عبارت اهداف آشکار وپنهان خطرناکی که مدنظرشان بوده است را طراحی واین سناریو را در حال اجرا داشتند وپروژه آشوب بخشی از آن بوده است
خدا به این ملت رحم کرده وخون شهدان ضامن این نطام است وگرنه ایشان پس از پیروزی معلوم نبود چه برسر این کشور میاورد ،ایشان بنا داشته ودارد که انتقام خود را از رهبری بگیرد واین زمان را برای انجام آن انتخاب کرده است واین هدفی است که هرقدر ازملت هم قربانی بگیرد برایش مهم نیست
متاسفانه این روزها مظلومیت رهبری بیش از پیش نمایان میشود
گرچه استارت این کار را آقای خاتمی زد ولی این ریشه در تاریخ انقلاب دارد همان افراد وجریاناتی که می خواستند از انقلا ب پلی برای رسیدن به مطامع خود بسازند ومانند بسیاری از انقلابهای دنیا ازخون انقلابیون استفاده کرده وبه مقاصد دیگری برسند
همین جریانات طی سالهای گذشته واز زمانی که قدرت رابدست داشته اند با اقدامات وانواع فسادهای خود بذر نفاق وناامیدی وبدبینی به انقلاب وروحانیت اصیل را در دل مرد م کاشتند تا امروز ثمره آنرا برداشت نمایند وهمین جریانات تلاش داشتند تا بین مردم ورهبری دینی فاصله ایجاد نمایند اگر امام نیز زنده بود همین رفتارها با آن بزرگوار وجود داشت کما اینکه همین جریانات آن زمان هم خون به دل آن بزرگوار کردندهمراهی آقای منتظری با آقای کروبی گواه روشن این مدعاست
این جریانات اگر خیر مردم را میخواستند نمی توانستند با دولتی که با رای مردم برسر کارآمده هرچند با او مخالفند همکاری نمایند وای کاش این رفتار را نیز از اربابان آمریکایی خود نیز یاد میگرفتند که در راه منافع کشورشان اختلافات آنها به وحدت تبدیل میشود نه اینکه با راه اندازی اغتشاش وهمراهی با دشمنان این ملت مردم را به جان هم انداخته تا ثمره آنرا برداشت نمایند
این آقایان ظاهرا نمی دانند مشکل مردم با نظام پهلوی وابستگی او به بیگانگان بوده است ومردم نگران ارزشهایی بوده وهستند که همواره بامنافع بیگانگان در تقابل وتضاد است
حوادث این روزها یکبار دیگر چهره نفاق را برملا کرد چه معنایی دارد که رضا پهلوی خود رابا آقای موسوی هم جهت دانسته واز او حمایت میکند چه معنایی دارد که دشمنان این ملت که دشمنی آنها طی سالهای گذشته به اثبات رسیده با جریانات همراه شده واینان حتی حاظر به تکذیب وبرائت ظاهری خود از اینان هم نیستند
این روزها معنای حرف برخی ازمسئولین نظام که دائما خطر وجود باندهای مافیایی قدرت وثروت را بازگو میکردند روشن میشود باندهایی که طرفداران خود را از طبقات شمال شهر انتخاب کرده همانهایی که اگر خدای نخواسته این کشور را خطری تهدید نکند بلافاصله کشور را ترک کرده ودر اوطان اصلی خود درکشورهای اروپایی منزل میکنند
واقعا مگر این دولت ورهبری چه گفته ومیگویند که اینان سراسیمه به هر ابزاری متوسل میشوند تا آنرا خاموش کنند
براستی دولتی با این همه جریانات معاند وباندهای قدرت وثروت که عزم خود را جزم نموده تا آن را ساقط نمایند چگونه میتواند برهمه مشکلات فائق آمده وزندگی مردم را سامان بخشد آنهم جریاناتی که انسان فکرش راهم نمیکند
روز قبل از انتخابات شایع شده بود به محض پیروزی موسوی حجم قابل توجهی ارزاق عمومی با قیمت ارزان آماده توزیع در سطح کشور میباشد؟ میدانید در پناه این شایعه که شاید واقعیت هم داشته باشد ،چه برنامه ها واهدافی قرار دارد ؟معنای آن اینستکه که جریانات در گذشته وطی این سی سال آنقدر برده وخورده اند وسرمایه گذاری کرده اند که حتی قدرت مبارزه اقتصادی بادولت را هم دارند
بازار مسکن طی سالهای گذشته مدعای همین نظر است وهنوز هم این جریانات در مراکز قدرت حضور دارند
روزهای منتهی به انتخابات به هرروشی که توانستند متوسل شدند حتی بکار بردن الفاظ بسیار زشت برای ریس جمهور این مملکت بعنوان نمونه میتوانید به اظهارت آقای ابراهیم بای سلامی در تربت حیدریه یا شعارهای تبلیغاتی وو ...مراجعه نمایید
این اوج کینه ودشمنی برای چیست ؟ استخدام وبکار گیری تعداد زیادی متخصص در ساخت جوک ها ی خفن برای این دولت برای چیست؟
صرفنظر از اشکالاتی که بر دولت فعلی وارد است این سوال اساسی مطرح است که واقعا طی این چهار سال آقای احمدی نژاد چه بهره ای از این دنیا برده است که بخواهد به هر قیمتی حکومت را برای خود حفظ کند در این مدت 50 سفر استانی که هر یک معمولا سه روز طول میکشیده داشته است با فشردگی وتراکم کار وفشار زیاد جسمی وروحی کدامیک از روسای گذشته اینگونه بوده اند
اورا متهم به این کرده اند که وزرای خود را مرتب عوض میکند مگر میشود وزیری که نمیتواند با دولت همراه باشد در کابینه بماند واین اشکال به گذشته برمیگردد که احزاب شریک دولتهای گذشته سهمی در وزرا داشته اند که تاپایان محفوظ بوده وحتی اگر استیضاح هم میشده باز ازهمان حزب جایگزین میشده تامنافع آن حزب همواره حفظ گردد ولی این دولت این رویه را عوض کرد وگفت چون به هیچ حزبی بدهکار نیستم خودم تصمیم میگیرم دلیل جابجایی ها همین است که این جریانات سعی میکردند نفوذ خود را در دولت با برقراری ارتباط با این وزرا حفظ کنند که رییس جمهور بر اساس وعده خود به مردم آنها را حذف میکرد
همه این ملت باور دارند که رهبری ومنسوبین به ایشان در مسایل مالی واقتصادی پاک هستند وساده زندگی میکنند ودقیقا براساس همین ویژگی این دولت وشخص احمدی نژاد رابر دیگران ترجیح میدهند وگرنه صرفنظر از این موضوع ممکن است کس دیگری را ترجیح دهند
فرزندان برخی از به اصطلاح بزرگان این مملکت را بنگریید که کجا وچگونه زندگی میکنند هرچند خودشان ممکن است پاک باشند ولی پاکی خودشان کافی نیست زیرا آنها وبستگانشان زیر ذره بین نگاه مردمند ومردم بسادگی نمی توانند اینرا بپذیرند اینان با فرزندان بقیه مردم چه تفاوتی دارند؟ وسوال اساسی تر اینکه برفرض برائت اینان وجدا کردن حساب خود از فرزندانشان چگونه میتوانند ثابت نمایند کسیکه قادر نیست فرزند وخانواده خود را مدیریت نماید چگونه میتواند یک کشور را هدایت ومدیریت نماید؟
آری آقای موسوی یک روی سکه جامعه ایرانی که همانا جماعت مرفه بیدرد وبعضا بیگانه با ارزشهای اسلامی را دیده اند که سناریوی تغییر نظام را بر اساس آن تدوین کرده اند ولی این سکه روی دیگری هم دارد که متاسفانه ایشان ندیده است واین گروه گرچه به ظاهر خاموشند ولی اگر اقتضا کند تا پای جان ایستاده اند از همین گروه بسیاری به ایشان هم رای داده اند البته به آقای میر حسین موسوی نه سخنگوی مخالفین نظام
والعاقبة للمتقین ...... (160262)
 
ufnhgl[dn
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۱۷:۱۰
شکرا لله الواحد القهار که رئیس جمهور نشد (160271)
 
محمد مهدي
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۱۸:۱۱
تغییر از مدتی قبل آغاز شده است. تنها بخشی از این تغییر به پیروزی در انتخابات مربوط می‌شود. بخشهای دیگر ادامه خواهند یافت ! و هیچ عقبگردی در کار نیست.!
يعني چي؟ (160275)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۱۸:۵۱
من فکر می کردم آقای موسوی فقط بخاطر جسارت آقای احمدی نژاد قدرت تکلم خود را از دست داده در حالیکه در این مصاحبه نیز به عدم بلاغت ایشان توجه شده است که احتمالا در یک محیط آرام و بدون وجود پخش زنده نیز بوده است در حالیکه فصاحت بیان از اولین ارکان ریاست جمهوری است که آقای موسوی از آن محروم هستند. (160277)
 
هم وطن کرجی شما
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۲۱:۲۵
به نظر می رسه آقای موسوی در خصوص حضور مردم درخیابانها قبل از انتخابات دچار توهم و یا حداقل ارزیابی غلط شده اند، جمع کثیری از هواداران ایشان کمتر از سن رای بودند، عده ای هم که به دنبال موسوی خود بودند نه آقای موسوی کاندیدای ریاست جمهوری، بعضی هم گویی به دیسکوی شبانه درخارج از کشور رفته اند، خوب آنها هم که مشخص است اصلا نه با آقای موسوی ونه باهیچ یک از سه کاندید دیگر کاری نداشتند.
ازاین که بگذریم ، تعجب میکنم که آقای موسوی حجم استقبال از رغیب خود ،در هفته آخر منتهی به 22خرداد را ندیده باشند که آن استقبال ها به مراتب حجم بالاتری داشت.
در ایجا بایستی گفت که نوع تفکر وشیوه تبلیغاتی دو رغیب انتخاباتی به گونه بود وهست که اصولا هواداران آقای موسوی غالبا افرادی هستند که شاخصه اخلاقی آنها تظاهر در عقاید ،غلبه شور واحساسات در ابراز عقاید یک خصیصه ذاتی است که در هوداران آقای احمدی نژاد بدین صورت نیست. پس در ظاهر ودر کف خیابانها اینگونه به نظر می آید که هواداران ایشان بیشتر است.
جوانانی که وقت فراغتشان در معابر وخیابانها سپری میشود وبرخی ازکسبه که محل کارشان در خیابان است تبعا قشر عظیمی از هواداران آقای موسوی هستند.
درضمن افرادی هم بودند که در ظاهر نمادهای تبلیغاتی آقای موسوی را داشتند و در بین هواداران ایشان دیده می شدند اما رای آنها به آقای احمدی نژاد بود این طیف هم که گویی در جریان شور انتخابات و تبلیغات خیابانی غرق شده بودند، خود بنده در هفته آخر تبلیغات نامزدها هم شاهد این موارد بودم و هم از دیگران به کررات شنیدم.
درپایان از زحمتکشان سایت خوب الف تقدیر و تشکر مینمایم. (160283)
 
آريا
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۲۱:۵۴
سلام
به نظر من همين كه مهندس اومد و نقاب از چهره خيلي ها ، كه ادعاي مديريت جهاني و ادعاي الگوي جهاني براي دموكراسي مي كردند، برداشت كافي بود. كدام دموكراسي است كه اجازه برگزاري راهپيمايي مسالمت آميز و اعتراض آميز را نمي دهد؟ از چي مي ترسند؟
در همه جاي دنيا پليس و نيروهاي امنيتي سعي مي كنند اغتشاشات و ناآرامي را به راهپيمايي آرام تبديل كنند اما پليس و نيروهاي امنيتي ما راهپيمايي آرام را به اغتشاش تبديل مي كنند. عجباااااااااا (160286)
 
ali@ziba.net
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۲:۳۸:۴۴
1: \"كار مهم مهندس\" 17 كشته و آبرو ريزي براي ايران بود نه نقاب برداشتن از چهره خيلي ها! كه خود او تا به امروز نقاب نخست وزير دوران جنگ را به چهره داشت.
2: در جوامع به اصطلاح با كلاس اروپايي حتي اجازه راه پيمايي محدود بر ضد اين انتخابات را ندادند با اين دليل كه پليس مجوز قانوني نمي دهد. به ايران كه ميرسد عدم صدور مجوز براي راهپيمايي هاي بزرگ و مشكوك به دخالت اراذل و اوباش را مخالفت با آزادي هاي اساسي عنوان مي كنند. (161408)
 
بهاره
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۲۳:۲۱
آقاي موسوي در گفتار و رفتار تناقض دارد مي گويد طرفدار قانونم ولي بجاي اعتراض در مسير قانون طرفدارانش را به خيابانها مي كشاند تا نا امني بيافرينند.
من راستشو بخواين به موسوي راي ندادم ولي از هر كي مي پرسم يا پشيمانه كه به ايشان راي داده ويا پشيمانه ولي رويش نمي شود كه بگويد پشيمانم. (160010)
 
از لواسان
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۲۷:۲۷
آقاي موسوي هم دنيايت را باختي هم آخرتت را هم نتيجه را هم اخلاق را

چه مي شد بجاي زمينه سازي براي اغتشتش و ايجاد نا امني ، اعتراض قانوني ميكردي؟

چه ميشد مثل آدمهاي جوانمرد به پيروز انتخابات تبريك مي گفتي. فكر ميكني همه كساني كه به پيروز انتخابات تبريك مي گويند، نتيجه را منصفانه و عادلانه مي دانند؟ نخير برادي ، جوانمردي به اين است كه از حق خودت گذشت كني نه اينكه جوانان مردم را بخاطر خودخواهي هايت به كشتن دهي و تن زن و بچه مردم را با ايجاد نا امني بلرزاني. (159991)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۲۹:۰۱
پس بحث تخلف در اتخابات بهانه ای است که راهی را که ایشان شروع کرده ادامه پیدا کند (تغییر) لذا باید تاسف خورد از اینکه ایشان از عواطف مردم درراه رسیدن به مقاصدش استفاده که نه ! سوء استفاده کرده اند .ایشان در مصاحبه هیچ چیز غیر از رئیس جمهور شدن را ندیده آرمانها , غزت ,و......مردم مارا زیر سئوال برده وولایت فقیه که از ارکان اصلی نظام میباشد در نظر ایشان در حد یک مسئول لحاظ شده وبرای آن وظایف تعین نموده درصورتی که در نظام ج.م.ا. حرف آخر در تصمیمات کلان با رهبرمیباشد ورئیس جمهور میباید تحت امر ایشان باشد نه به موازات ایشان. (160304)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۳۲:۳۹
با صدای نازک بخوانید :
موسوی ، موسوی : حمایتت می ی کنیم ! (160312)
 
قافله سالار
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۳۳:۴۹
بهترين حرف را همين الف زد:
1- آقاي موسوي و ستادش با ديدن يكماه طرفداران، جوگير شده و دچار سندرم احساس پيروزي قبل زا رايگيري شد و تصور كرد همه مردم ايران همين اطرافيان و هوادارانش هستند.

2-آقاي موسوي با ايجاد نا امني خياباني به شوراي نگهبان پيام ميدهد كه يا حرف من به كرسي ميشينه يا براي مردم نا امني درست مي كنم. عين قداره بنداي قديم.

حيف كه پرچم اصلاحات دست همچين آدمهايي افتاد (160002)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۵:۰۴:۴۶
قافله سالار اتفاقا خوب شد که دست اینها افتاد چون آخردوره خاتمی شبیه ابتدای شروع موسوی بود ادعای روشنفکری وقانونمداری ودموکراسی پرستی البته فقط تاجاییکه به نفع خودشون باشه کم کم داشت همه را بیدار می کرد که آقایون اونی نیستند که ادعا می کنندمثل دانستن حق مردم است وازهمه جالبتر ورمانتیک تر زنده باد مخالف من...اگه خاطرتون باشه صحنه اجرایی آنرا درسال آخر ریاست جمهوری خاتمی توی دانشگاه دیدیم والان هم توی خیابونای تهران....
خوب شد که تمام ظرفیت ذلت بار خوشان را رو کردند مطمئن باش که تاریخ موجبات شرمندگی خودشان وحامیانشان را بارها وبارها ذکر خواهد کرد اما باتاسف فراوان..... (160620)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۳۳:۵۶
با سلام
بنده از دانشجويان دكتري يكي از دانشگاههاي تهرانم. آقاي احمدي نژاد گفتند كه 10 سال طول مي كشه تا يه عضو هيئت علمي به درجه دانشياري برسه و خانم رهنورد 3 يا 4 ساله به اين عنوان رسيده اند. مي خواهم عرض كنم كه حرف ايشون كاملا اشتباه است. گرچه ممكن است يه نفر بعد از 20 سال هم به اين مرتبه نرسد ولي داريم اساتيدي كه حتي كمتر از 3 سال با ارائه مقالات علمي و كاركرد مناسب دانشيار شده اند. بهتر است ايشون يه كم از وزيرشون اطلاعات بگيرن. يا حق (160318)
 
رازقی
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۱۱:۲۳:۵۲
با سلام
دوست گرامی جناب آقای دکتر
عرض آقای احمدی نژاد از مرتبه مربی به مرتبه دانشیاریست.حال سوال من اینست که شما چند ساله دارید در این مقطع تحصیل می کنید یعنی آدم سه یا چهار ساله ،مدرک دکتری میگیره و بعد بلافاصله به جای استادیار شدن دانشیار میشود ؟
خودتان قضاوت کنید و بعد از مطالعه دقیق نظر بدهید. با تشکر (161877)
 
alireza
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۳۵:۵۷
تا جایی که من می دانم طبق قانون اگر در صندوقی تخلف یا تقلب شده بود ابتدا ان صندوق بعد شهرستان سپس استان ودر نهایت کل کشور ابطال میشود
-چطور میشود که اقای موسوی و اقای کروبی قبل از انتخابات شائبه تقلب را مطرح میکنند وبعد از انتخابات هم بر خلاف نص قانون به یکباره خواستار ابطال انتخابات در کل کشور هستند؟
-اقایان میفرمایند شورای نگهبان را قبول نداند اینجا این سوال مطرح است: چرا وارد بازی میشوید که قواعد ان را قبول ندارید ؟(امیدوارم با نیت سو وارد عرصه نشده باشند)
-چرا فقط بیانیه ان هم به صورت یک طرفه صادر میکنند ؟بهتر نیست به جای استتار پشت ای بیانیه ها قدری به ارکان نظام اعتماد کنند؟
-اصلا ازکجا که شما برنده انتخابات هستید ایا نتیجه انتخابات به صرف گزارشاتی است که از نمایندگانتان به دستتان میرسد؟
-و ...
من معتقدم اکثریت قریب به اتفاق مردم اجرای قانون را خواهانند همان قانونی که شما و اقای کروبی بر اساس ان ثبت نام کردید لطفا در ادامه هم قانون را پیروی کنید که شعار قانون مداری شما هنگام مناظرات و سایر گفتگو های انتخاباتیتان( که بنده و بسیاری دیگر از مردم را به سمت شما کشانید) دچار خدشه نشود
تقاضا دارم با بازگشت به قانون بیش از این مردم را در اضطراب قرار ندهید (160323)
 
نهيب
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۳۷:۱۷
به نظر من مقصر اصلي احمدي نژاده چون هم اونقدر در اين 4 ساله بد عمل كرد كه نخبه ها نمي تونن تصور كنن كه چطور 24 ميليون راي آورده و هم بعد از اينكه با بدجنسي راي آورد بجاي اينكه بنشينه سرجاش، به طرفهاي بازنده سركوفت زد و خودشو پيروز انتخابات معرفي كرد (159977)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۴۸:۵۵
اگه منظورتون از نخبه ها امثال آقای موسوی است ، همان بهتر که اقبال 24 میلیونی به رییس جمهور را قبول نکنند و در گمراهی خود بمانند .
آیا از دید شما آقای خامنه ای ، آقای حداد ، لاریجانی ،مطهری و بسیاری از علما و سیاسیون دیگر نخبه نیستند؟ (160487)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۴۰:۵۹
آقا اگر ما هم همسرمان بدون طي مراحل احراز يك رتبه و ارزيابي لازم به يك سمت منسوب مي شد ؟. ما هم فرزنمان با معدل كمتر از 15 بعنوان دانشجوي ممتاز دريكي از دانشگاههاي برتر ايران پذيرفته مي شد . امروز عنوان انقلابي را به يدك مي كشيديم . بي شك قبل از اين اتفاقات بايد اتفاقات غير قانوني بسيار فراتر از اينها توسط اين آقا رخ داده باشد ؟ ايشان در يك مناظره تلوزيوني چالش بر انگيز نتوانستند جواب رقيب خود را بدهند چگونه مي توانند يك مملكت را اداره كنند ؟ نامه آقاي هاشمي ، مصاحبه آقاي موسوي با تايمز و اشپيگل و خبر منتشر نشده سفر خاتمي به قاهره ( در زمان حضور اوباما در مصر ) و متاقبا تكذيب آن همگي بيانگرريش و لحاف ملا است . به نظر من دعوا بر سر حاكميت است و ارتباط با آ مريكا اما نه با تركيب حال حاضر دولت !. به نظر من توافقات انجام شده است اما اينبار پيش شرط تغيير كرده است . نمي دانم اين آقايان كه در بالاي شهر تهران ساكن هستند و فقط بالاتر از بزرگراه همت را ايراني مي دانند در طول اين سي سال كجا بودند و آيا اينان در طول اين سي سال احساس نمي كردند كه ممكن است در حق مردم (سطوح متوسط و پايين تر )اجحاف شود . اين آقايان امروز يادشان آمده كه بايد االله اكبر گفت . بايد قيام كرد . زماني كه آقاي كروبي در مناظره تلوزيوني گفتند مستاجر هستند ( مستاجر به معني كه ما همه در جامعه با آن آشنا هستيم ) . من واقعا ناراحت و عصباني شدم . امروز سياست كلا شده دروغ . اما نحوه بيان آن تفاوت كرده است . واقعيت را بگوئيد . بيشتر از اين تحمل ناامني و بي تكليفي را نداريم (160340)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۴۱:۵۲
این فرد باید بخاطر خیانت آشکار به مردم و نظام اعدام شود نه که با خیال راحت برای خود اعلامیه بدهد. (160344)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۴۲:۲۸
آقای موسوی :
اینقدر ناموس خود را به میان نکشید شما اگر واقعا به ناموس خود واین مملکت ارزش قائل بودید حاضر نمی شدید در فیلم مستند خود از یک چهره مبتذل سینما درکنار همسرتان استفاده کنید کسی که در جایی افاضه داشته اند مشکل سینمای پس از انقلاب حذف سکس والکل از آن بوده است همین آدم چند سال گذشته رقاص کلیپی بود که با وضعیتی نیمه عریان برای همکاران به ظاهر مردش می رقصید وبا استهزائ نوحه \"ممد نبودی ببینی رقص آزاد گشته .....\" راسرداده بودند .
واین زن الگوی زن شما در این فیلم مستند شده بود
آیا شما نبایستی حداقل به احترام فرمانده رشید سپاه خرمشهر جهان آرا اورا در نمایش مضحک خود به بازی نمی گرفتید
ازسوی دیگر مگر احمدی نزاد به غیر از نشان دادن پرونده تحصیلی همسرتان با یک عکس پرسنلی کوچک چه حتک حرمتی به شما وناموستان کرد
مگر خود شما دست همین ناموس را نگرفته ودر مجالس وهمایشهای به اصطلاح مردمی خودمیان نگاههای هرزه ای نبردید وبه نمایش نگذاشتید
مگر برخی ازهوداران شمانبودند که به انحاء مختلفی طی اینمدت به نامس مردم اهانت کردند باور نمی کنید ازمردم بخواهید تا مصادیق آنرا برای شما بازگو نمایند


پس لطفا دیگر ازناموس سخنی نگویید..... (160348)
 
محمد امين رستمي
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۴۴:۲۰
آقاي موسوي عزي اين چه حرفي است كه چون من مي توانم هوادارانم را به خيابانها بكشم، پس حق بايد بمن داده شود؟ مگر اينجا لب خطه كه قلدري مي كني؟
ميداني چقدر خانواده ها صدمه روحي ديدند با اين لجبازي هايت؟
ميداني چقدر آبروي ملي ما رفت با اين كارهايت؟
مي داني تصوير چهاني ما بع عنوان يك دموكراسي سالم و جدي شد يه ديكتاتوري كثيف سركوبگر با مردمي وحشي.

اين دستاورد عملكرد ده روزه جنابعالي بود و دريغ از يك قدم كوچك كه براي اصلاح اين مسير خطرناك و فاجعه بار برداريد... واقعا حيف از رايي كه به شما دادم. نمي دانم چطور سرم را پيش همكارانم بلند كنم چون خيلي از شما تعريف مي كردم.
احمدي نژاد دروغگو هزاربار به شماي خودخواه لجباز شرف دارد (160037)
 
جامانده
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۲۲:۰۵:۵۳
عمکرد ده روزه آقای مهندس موسوی این باشه با چه زبانی خدایا ترا شکر کنیم که ایشان رئیس جمهور نشدند . از مهندس موسوی باید تشکر کرد که ماهیت باطنش را خیلی زود آشکار فرمودند ! (164744)
 
امير
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۴۵:۱۶
من بسيار خوشحالم كه مملكت ما نيروهاي توانمندي چون مير حسين موسوي و مهدي كفروبي دارد و بر خود مي بالم اگر هركدام از اين دو عزيز كه باعث افتخار ميهن بخصوص عزيزاني كه در بالا از ايشان طرفداري مي كنند مي باشد اگر راي مي آوردند هيچ رئيس جمهوري در دنيا به باهوشي و زيركي آنها نخواهد بود . (160356)
 
lمهدی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۴۸:۱۶
بسیار متاسفم از کسانی که هنوز به عقده و کینه موسوی را قانون گریز میدانند و این همه اتفاقاتی که در ایران افتاده فراموش می کنند . موسوی یک نفر بود و برای امید دادن به مردم آمده بود . این مردم بودند که تغییر می خواستند و از ایشان خواستند با توجه به سابقه ی خوبشان این تغییر را مدیریت کنند تا عده ای فکر نکنند که مدیریت را خارجی ها می کنند.خوب بود آقای توکلی که خود از صاحب نظران این جامعه اند با انتخاب گزینشی این مصاحبه مخالفت می کردند. (160362)
 
فرزان از اصفهان
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۵۱:۲۱
از سوال \"اگر شما پیروز نشوید، به این همه جوان که در خیابانها رقص کنان و لبخند بر لب و شادند، چه خواهید گفت؟ ...\"
وجواب
\" پیام من قبلاً به آنها رسیده است. تغییر از مدتی قبل آغاز شده است. تنها بخشی از این تغییر به پیروزی در انتخابات مربوط می‌شود. بخشهای دیگر ادامه خواهند یافت و هیچ عقبگردی در کار نیست\"
معلوم مي شود كه از قبل ايشان برنامه ريزي وقايع فعلي را انجام داده بوده و هدف ايشان فقط پيروزي در انتخابات نبوده است!
حال بايد گفت چه هدفي را ايشان خارج از محدوده قانون و ولايت دنبال ميكند ؟ (160373)
 
یک خواننده
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۵۳:۴۶
لطفا ادرس خبر را نیز بگذارید (160377)
 
virjin
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۵۵:۱۵
آقا وحید
خطر دو قطبی شدن رو قبول دارم... ولی اگر کمی به عقب برگردیم می بینیم که این دو قطبی شدن رو آقای موسوی و حامیانشون دقیقا قبل از اعلام نتایج انتخابات شروع کردند و هنوز هم دارن بهش دامن می زنن... با گفتن این حرف که هر نتیجه ای غیر از انتخاب شدن موسوی تقلبه و قبل از هر اقدام قانونی اعلام این نظر که شورای نگهبان بی طرف نیست و...
و این نکته رو هم فراموش نکنیم که آقای موسوی با اشاره نکردن به موارد خرابکاری مثل آتش زدن مسجد و پایگاه بسیج آزادی به این دو قطبی شدن بیشتر دامن می زنن (160382)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۵۵:۵۲
یک سال پیش هرکی از من می پرسید که تو انتخابات به کی رای میدی باصراحت تمام می گفتم احمدی نژاد ولی بعد از قضایای کردان یک مقدار شک کردم و هرکی ازم می پرسید بازم مطمئنا به احمدی نژاد رای میدی می گفتم حالا صبر کن هنوز معلوم نیست یعنی شک داشتم بعد که موسوی اومد گفتم دمش گرم که بعد از بیست سال اومد از خیلی ها شنیده بودم که اگه یکی بتونه این مشکلات اقتصادی رو حل کنه اون موسویه در ضمن شنیده بودم در ضمینه مسایل فرهنگی واجتماعی هم آدم میانه رویی هست ولی وقتی اومدو دیدم هر جا میره زنش هم باهاشه همه ی این مثلا هنرمندا هم ازش تعریف میکنن از همه مهمتر هاشمی هم پشت سرشه دوباره شک کردم گفتم نکنه به خاطر یکسری مسائل اقتصادی همه چیزمون رو به باد بدیم فرهنگمون غیرتمون عزتمون دینمون دیگه همین جوری شک داشتم تا بالاخره روز رای گیری رفتم به احمدی نژاد رای دادم خودمم الکی گول زدم که حالا تو این چهار سال تجربه کسب کرده حتما دوباره اشتباهات دور قبلو نمیکنه ولی حالا خوشحالم که گول خودم رو خوردم و این آدم رای ندادم یکشنبه وقتی بیانیه ی پنجم آقای موسوی رو به بابام نشون دادم بابام گفت این که داره راه بنی صدر رو میره ؟ (160385)
 
virjin
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۲:۵۹:۵۰
آقای اسماعیل مرادی
اگر این آقای قبله ی آمال شما حداقل اینقدر شجاعت داشت که به حمایت حامیانش اعتراف کنه و ادعای استقلال نکنه شاید من هم ایشون رو حمایت می کردم... کسی که تا این حد ترسوست چطور می خواست قدم های بزرگ برداره یا در مقابل تهدیدات و مسائل خارجی ایستادگی کنه... یا نکنه ایشون با کرنش کردن و تعظیم کردن در مقابل آمریکا و انگلیس می خواستن تحول ایجاد کنن؟ (160392)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۰۱:۰۳
خواهش می کنم به متن سئوال و جواب های مصاحبه دقت کنید: جمله \"تجمعات خیابانی چشمگیر هفته‌های گذشته احتمالاً ماهیت ساختار قدرت را به نحوی بنیادین دگرگون خواهد ساخت و در واقع این اتفاق با فشار بر رهبر نسبت به پذیرش بیشتر افکار عمومی رخ خواهد داد.\" به هیچ وجه در متن مصاحبه وجود ندارد.
به نظر می رسد که این عبارت برداشت یا بهتر بگویم شیطنت مصاحبه کننده باشد که در ابتدای به چنین مطلبی اشاره کرده ولی در متن مصاحبه اصلا چنین جمله ای وجود ندارد و اصولا روح صحبتهای آقای موسوی در مصاحبه در چنان فضایی نیست که سخن از \"فشار بر رهبر\" بگوید!
یا ایها الذین آمنوا ان جاءکم فاسق بنبأ فتبینوا
ای کسانی که ایمان آورده اید، هرگاه فاسقی برای شما خبری آورد، ابتدا تحقیق کنید! (160395)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۰۳:۱۱
اگر همین مدت (از مناظره ها تا آشوب ها) را در نظر بگیریم، می بینیم که چگونه یک موج ایجاد می شود و حرف های منطقی احمدی نژاد را دروغ و اهانت و ... می خواند.
وقتی پرونده آموزشی را عکس می خوانند و به محتوای آن توچه ندارند، وقتی حرف احمدی نژاد را عوض می کنند و می گویند او به مخالفانش گفته خس و خاشاک و ... آدم به فکر فرو می رود. هوادارن عدالت از همین الان خود را آماده حمایت منصفانه از دولت مستضعفین کنند.
بله آقای موسوی! موجی بوجود آمده که می خواهد تغییراتی ایجاد کند. تغییراتی از جنس نابودی اشرافیگری، از جنس مبارزه با فساد مالی و اخلاقی و .... و در این میان خیلی از هواداران شما نگران هستند و عقبگرد امکان پذیر نیست!
ان شا الله (160401)
 
علي رضا
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۰۴:۱۴
مير حسين موسوي در پاسخ به سوال
\"چه نوع اقداماتی انتظار دارید از طرف مقابل ببینید؟\"
گفته است كه
\" من شنیده ام که او نسبت به کودتای 1953 (28 مرداد 32) ابراز تاسف کرده است. و این خود یک قدم مثبت است. چون ذهنیت‌های منفی‌ای که در مردم ما وجود دارد، کاهش خواهد داد\"
حتما بعد از انقلاب مخمليي كه در شرف اجرا بود و بيانيه هاي خو د آقاي موسوي هم چاشني لازم را براي آن فراهم ميكرد دوباره يكي رئيس جمهوري از امريكا براي فريب سياسي مردم ايران با گستاخي تمام فقط ابراز تاسف ميكند اما آخرش تا فرصت را مناسب مي بينند به كودتاها كه شكلشان عوض شده وتبديل به انقلابهاي مخملين شده اند كمك ميكنند.
پس با اين دورويان جز از موضع قدرت نمي توان ارتباطي برقرار كرد. (160403)
 
ali@ziba.net
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۲:۵۰:۳۲
اين 28 مرداد هم شده شكلات راضي كردن عده اي عوام عالم سياست. آمريكا طي اين 30 سال آنقدر جنايت كرده كه 28 مرداد 28 صدم دصد آن هم نيست. از اينها عذرخواهي كند نه از 28 مرداد. آنهم عذرخواهي رسمي تلويزيوني. نه در قالب اشارات حاشيه يك مصاحبه. عذرخواهي رسمي بابت حمايت مالي-اطلاعاتي-نظامي از عراق - عذرخواهي بابت هواپيماي ايرباس - بابت فاو - بابت حمايت از تروريستهاي نجاهدين خلق و ترور 5000 ايراني در اوايل انقلاب و و و و و .... (161418)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۰۸:۲۴
سلام ملت فهيم و سربلند ايران اسلامي
ايران ولايت مدار همانطور كه امريكا و ساير جيره خواران استكبار را در دفاع مقدس سر جايشان نشاند، پاسخ قاطعي به سخنان تحريك اميز مير حسين موسوي در انتخابات 22 خرداد 88 داد و قادر است در سايه سار عنايات حضرت بقيه الله الاعظم (عج) و در پرتو رهنمودهاي پرخير و بركت مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) از آراء 5/24 ميليونني به رياست محترم جمهوري محبوب خود، جناب آقاي دكتر محمود احمدي نژاد حفاظت و آشوب گران خياباني را وادار به پذيرش راي اكثريت نمايد.
زنده با ايران اسلامي و مردم ولايت مدار آن. (160413)
 
toori
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۱۵:۵۶
با عنايت به فرمايشات رهبر معظم انقلاب اين سناريوي خطرناك از قبل طراحي شده بود . خدارا شكر كه ايشان رئيس جمهور نشدند . با اين وجود ايشان تقلب را دست آويزي قرار داده اند براي آشوب و تحريك مردم . اما كور خوانده اند قاطبه ملت ايران هر فتنه و سر سپردگي به بيگانه را در نطفه خفه خواهد كرد. (160421)
 
virjin
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۱۶:۱۲
آقا عباس
این یار مهریان و عزیز امام شما در این چند روزه تمام حرفها و توصیه های امام رو زیر پاهای خودشون و حامیانشون له کردن... همون روزی که اعلام کردن من این قانون و شورای نگهبان رو قبول ندارم باید این صحبت امام رو به یاد می آوردن (اگر واقعا ادعای عشق امام دارن) که به کسی مثل خود ایشون گفتند:\" غلط می کنی قانون را قبول نداری. قانون تو را قبول ندارد. نباید از مردم پذیرفت یا از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی توانی قبول نداشته باشی. مردم به اینهارای دادن به قانون اساسی رای دادن.\" (صحیفه امام جلد 14 صفحه 378)
یا جایی دیگه گفتن:\" اگر یک جایی عمل به قانون شد و یک گروهی در خیابان ها بر ضد این عمل عرض اندام کنند. این همان معنای دیکتاتوری است... کسانی که می خواهند قانون را بشکنن اینها دیکتاتورانی هستند که به صورت اسلامی پیش آمده اند یا به صورت آزادی و امثال این حرفها...(صحیفه امام جلد 14 صفحه 415)
و بهتون توصیه می کنم این صحبت امام عزیز رو که آقای موسوی توی این انتخابات زیر سایه اسم مقدس ایشون اشتباهات بزرگی انجام دادن و مدن رو با دقت بخونید:\"بعاد از اینکه قانون وظیفه را معین کرد هر کس بخواهد که برخلاف او عمل کند این یک دیکتاتوری است که حالا به صورت مظلومانه پیش آمده و بعد به صورت قاهرانه پیش خواهد آمد و این کشور به تباهی کشیده می شودو وقتی این کشور به تباهی کشیده شد و این مردم متفرق و مختلف با هم شدند، \"\"این همان وظیفه ای است که برای ابرقدرتها باید انجام داده شود را این آدم انجام داده، ولو خودش نمی فهمد، اگر بفهمد که دیگر مصیبت بالاتر است...\"\" (صفحه 415)
آقای موسوی شما رو به خدا حالا که دستتون اینقدر رو شده دیگه دست از سر قداست اسم امام بردارین.. حداقل اینجا یه کم شجاعت به خرج بدین و بگین که مستقلین وگرنه منفورتر خواهید شد. (160422)
 
virjin
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۱۹:۰۲
آقا یا خانم طرفدار حق
باور کنید حرف ما هم همین است که بیایید عاقلانه و قانونی حرف بزنید و این مسئله را ختم کنید اما ای آقای موسوی است که دیگه هیچ عاقلی رو به جز خودشون و ... قبول ندارن و خیابون ها رو بهترین دادگاه می دونن و خرابکارها رو بهترین وکیل مدافع ها... (160426)
 
virjin
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۲۶:۴۹
آقا داوود
منم اول مثل شما فکر می کردم ام به دو دلیل نظرم برگشت:
1- مردی که با شنیدن اولین انتقاد یا سوال به تته پته کردن بیافته و رنگش بپره و عصبانی بشه به حدی که یقه ی یه مجری بی نوا رو بگیره آدم با ادب و سخنرانی نیست
2- من تا زمانی که توی تهران بودم واقعا فکر می کردم همه ی مردم همین جوری هستن و حرف کسایی مثل خاتمی و رفسنجانی و ... رو می فهمن... اما از اون زمانی که به خاطر کارم به روستاها و شهر های کوچیک رفتم فهمیدم کسی می تونه توی دل همه جا باز کنه و به معنای واقعی سخنوره که همه ی جور آدمی با همه سطح سوادی حرفاش رو بفهمه
شب مناظره ی آقای موسوی و احمدی نژاد من توی شمال شرقی ترین روستای ایران بودم... اونجا و اون شب دیدم که مردم اون روستا چطور از اینکه حرفها و مفهوم حرفهای احمدی نژاد رو می فهمن ذوق می کردن و به موسوی خرده می گرفتن که چرا یه جوری حرف می زنه که نمی شه حرفاش رو فهمید... همونجا بود که مطمئن شدن هستند کسایی که تازه فهمیدن می تونن از سیاست هم چیزی بفهمن و نظر بدن... و فهمیدم که آقایانی مثل رفسنجانی،خاتمی و الان موسوی چرا نتونسستن خیلی ها رو به خودشون جذب کنن... روستایی که من بودم کمتر از 2 کیلومتر با مرز شمال شرق فاصله داشت حالا خودتون حساب کنید که چقدر از نگاه بالانشین آقای موسوی و حامیانشون فاصله داره... (160438)
 
رحمانی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۲۸:۵۱
واقعا خوشحالم که علی رغم محبتی که به ایشون داشتم بعد از دیدن کارها و شنیدن حرف های دوره انتخابات و بررسی تیم انتخاباتی و رفتارهاشون بهشون رای ندادم. خدا میدونه چه کشمکشی با خودم داشتم که به ایشون رای ندم اما جدا خوشحالم. حالا میفهمم که ایشون سودای تغییر نظام و استحاله اون رو در سر داشتن اما نه مثل افراد تندرو و ناشی بلکه کاملا هوشمندانه. واقعا لطف خدا به جهت خون شهدا و نفس قدسی امام شامل حال ملت ما شد که ایشون نه تنها رای نیاورد که دستش هم رو شد مخصوصا با این مصاحبه عجیب که سندی بر منویات درونی ایشون بوده. خدایا شکرررررر (160444)
 
virjin
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۳۱:۴۶
آقا محسن
واقعا ممنون... تمام حرفای دل من رو زدید... من از خود موسوی قطع امید کردم... اما ای کاش طرفدارانش (اگر کس زیادی باقی مونده باشه) بیدار بشن (160450)
 
virjin
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۳۴:۰۳
من با شهاب موافقم... پایان این ماجرا هر چیزی که باشه (که فکر نمی کنم به نفع آقای موسوی باشه) باید به خیلی از سوالات و خسارات مردم عادی نه فقط سیاسیون جوابگو باشن... (160457)
 
حسن تهرانی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۳۵:۵۹
قابل توجه جناب آفای احمدی نژاد وجناب آقای موسوی وحامیان وطرفداران هر دو.
از امیرمومنان علی علیه السلام درباره فتنه ای بزرگ که منجر به قتل خلیفه عثمان
سوال شد.پاسخ فرمود:\"لقد آثر الرجل فاساء الاثره وجزعتم فاسئتم الجزع\"
خلیفه واطرافیانش که عمدتا از بنی امیه بودند انحصار گرائی راه انداختند وبد
جوری فدرت سیاسی،نظامی وافتصادی را در اختیار خود قرار دادند وبفیه مردم را
از آن دور نگهداشتن ومردم بد جور بی طاقتی وناشکیبائی نشان دادند تا آنجائی که عده از آنها کارا به محاصره وقتل خلیفه رساندند .
دو گروه با عبرت عبرت گرفتن از تحلیل مولی ومقتدایمان از آن فتنه بزرگ جهت خفه کردن این فتنه در عملکرد خود تجدید نظر کنند. (160462)
 
virjin
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۳۹:۵۶
شاید تعداد نظراتی که دادم این شبهه رو ایجاد کنه که فرد متعصبی هستم نسبت به آقای احمدی نژاد... ولی حقیقت اینه که من توی روزهای مناظره نظرم تا حدی به سمت آقای موسوی جلب شد اما ایشون وقتی شروع کردن به فخر فروشی از دوران نخست وزیری زمان جنگشون و همراهی امام انگار که داغ روی دل من میذاشتن... هر کسی که در زمان انقلاب و خصوصا و خصوصا همون زمان جنگ و مهمتر از اون بعد از تموم شدن جنگ توی خوزستان زندگی کرده باشه حرف من رو می فهمه... آقای موسوی تهران نشین بالا نشین شما از جنگ چی می دونید؟... یعنی از عذابش تا حالا چقدر چشیدین؟ زحماتتون رو زیر سوال نمی برم ، ولی بهتره بپرسم بعد از جنگ که تازه بدبختی های مردم جنوب شروع شد شما کجا بودید؟
تن امام رونلرزونید... به رنگ سبز سیدی رحم کنید... به بسیجی هایی که رختن خونشون توی جبهه ها امنیت برای شما و امثالتون ارمغان آورد بی حرمتی نکنین... دل خانواده های شهدا رو نسوزونید... آه بعضی ها دامن گیره...
این مهمترین دلایل من برای نظر دادنه (160469)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۴۴:۳۶
من که می دانم بسیاری از دوستان انقلاب و نظام و دوستداران ولایت فقیه از این رفتار آقای موسوی دل خونی دارند حتی هم آن هایی که به ایشان رای داده اند نمونه آن اینجانب که واقعا متاسف شدم از رای خود به ایشان . من از آقای احمدی نژاد دل خوشی ندارم اما دوست داشتم در همه این بیانیه ها هرچه که می خواهد باشد یک دلیل مستند از تقلب ارائه می شد که ما برای طرفداری از مهندس سینه چاک می کردیم ، کاش به محسن رضایی رای می دادیم... (160479)
 
افشین
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۵۱:۱۹
اگر قدری انصاف داشته باشیم, میبینیم که اگر دولت بلافاصله عکس العمل خشمگینانه نشان امیداد و رسانه های مربوطه سمپاشی نمیکردند و مطالب تحریک آمیز گفته نمیشد, و .......... هیچ آشوبی به پا نمیشد و این همه فریاد بی قانونی سر موسوی کشیده نمیشد, و به این نکته توجه میشد که طبق گفته رهبر هر دو طرف بی قانونی کردند و به حق هم همین بود ولی هیچکس از بی قانونی دولت حرفی نمیزند (160490)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۹ ۰۵:۲۷:۳۹
چگونه است که این آشوبها فقط به خاطر بیانیه های آقای موسوی بوده است و جرم دولت افشاگری
چگونه شده است قبل از این همه داد وقال راه انداخته بودند که مفسدان اقتصادی را معرفی کنید .
چون در بابر دانه درشتها ایستاده (178301)
 
عارف
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۵۱:۳۱
به خدا به بااين همه انتقادي كه از موسوي ميشه به حقانيت او پي بردم چيه اين اظهار نظرهاي آبكي نشان از ترس شماها داره آها ترسيدين ديگه يكي داره مي زنه تو برجك شما دمن ايسده مير حسين ياشاسين (160491)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۵۲:۲۰
آقاي موسوي به كجا و تا كجا ميخواهيد پيش برويد؟ نا امن كردن پايتخت و شهرهاي ديگر برايتان كافي نيست، به خاك و خون كشيده شدن جمعي از ياران وفا دار به امام و رهبري به جرم داشتن چادر و ريش برايتان كافي نيست؟ مرگ چند بسيجي و مامور نيروي انتظامي، يك مادر و دختر چادري، يك پدر و پسر حزب الهي برايتان كافي نيست؟ پشت كردن به رهبري و زير پا نهادن نصيحت دلسوزانه و حكيمانه ايشان در ديدار با شما كافي نيست؟ عده اي از جوانان وطن را گمراه كردن و در مقابل توده ملت شهيدپرور قرار دادن كافي نيست؟ يك هفته خوراك رسانه هاي خبيث بيگانه را تامين كردن كافي نيست؟ شاد كردن دل دشمنان انقلاب و امام و رهبري و تزريق خون تازه به پيكر بي رمقشان كه زخم بزرگي از حماسه 22 خرداد خورده بود كافي نيست؟ دخالتهاي گستاخانه سران كشورهاي غربي پس از چند سال سكوت كافي نيست؟ خون كردن دل مردم كافي نيست؟ آتش زدن اتوبوسها، سطلهاي زباله، شكستن شيشه هاي ماشينها و خانه هاي مردم، غارت بانكها و اموال مردم كافي نيست؟ اگر همه اينها شما را راضي نكرد، شايد بغض رهبر در نماز جمعه ديروز شما را راضي كرده باشد؟ (160495)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۵۳:۰۳
اگر بحق هستند چرا رورنامه ها رو بستند؟ چرا جرات نمی کنند واقعیت مردم ایران را نشان بدهند که دندان بر جگر گداشنه اند و از ترس جان و نامو س کوتاه می آیند؟ چرا حتی یکبار به اقای موسوی که هشت سال این مملکت را سرفرازانه اداره کرد تا آنان به راحتی بر صندلی های نرمشان تکیه بزنن. آیا این اسلام است که اینگونه دروغ و افترا میبندند و بر این سید جان برکف اینهمه تهدید و تهمت ارسال می تمایند ، حتی بکبار هم اجازه بیان آزاد نظراتش رابعد از انتخابات ندادند؟
مگر نه اینست که حق بر باطل پیروز است و آنان حقند؟ پس چرا اینقدر از صدای ایشان می ترسند ؟
بگذارند تا حرفش را برای همه مردم ایران آزادانه یزند تا بطلان حرفش به مردم اثبات گردد، وگرنه مطمين باشند که این بی عدالتی ها نه در آن دنیا بلکه بسیار زودتر همین جا و در همین وطن گریبانگیرشان می شود، بترسند از قهرخدا ،که خداوند عادل و قهار است. (160498)
 
ali@ziba.net
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۳:۰۰:۱۶
1: حرف زدن با ايجاد نا امني و به باد دادن آبروي كشور و به فنا دادن جان انسانهاي بيگناه متفاوت است. اين حرف زدن نيست. فتنه كردن است.
2: اين مهندس موسوي نبود كه 8 سال كشور را اداره مي كرد بلكه مردم بودند كه تحمل مي كردند. اگر درايت امام نبود با توجه به روحيه عصبي مهندس موسوي و 2 كارت قرمزي كه در كارنامه داشت، كشور به باد رفته بود. سري بزنيد به خطبه انتقاديه هاشمي در نمازجمعه سال 70 در انتقاد به مديريت مهندس موسوي. (161430)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۹ ۰۴:۵۷:۱۸
از قهر خدا کسانی باید بترسند که به نام خدا مردم را به غیر خدا می خوانند . خدا عادل وقهار است داستان اسامه را بخوان تا به کنه مطلب پی ببری .اگر آقای موسوی راست می گوید قانون گریزی وی ادای چه مطلبی بود خونها ی ریخته شده به پای کیست .اگر اهل منطق باشی واگر اهل قران از خدا استعانت بگیر برای درک بهتر مطلب .آزادی زمانی معنی می دهد که در سایه قانون باشد چرا که فراتر از آن هرج ومرج و بی بند وباری است .این را بدان مسئولیت این آقای سید بسی خطیر تر است چرا که او خود بیشتر آگاه از اعمال خویش است اگر با لوای سبز دیگران را می فریبد خود وخدای خود را نمی تواند بفریبد .بهتر است این را بدانی که خیلی ها برای پیروزی آقای احمدی نژاد نذر کرده بودند چه بسا روستائیان خوش دل که به مقصود رسیدند چرا که نفس عمل مهم است. (178287)
 
فرزاد
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۵۳:۵۸
خدایا هزاران هزار بار شکرت.
همش میگفتیم خاتمی رئیس جمهری نیست که با جدیت کاراشو پیگیری کنه،شل و ترسو هستش،دمت گرم سید بزرگوار اقای موسوی.
دوست داریم.take care (160500)
 
ali@ziba.net
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۳:۰۲:۵۱
ما هم يك ميليون بار شكر كرديم كه موسوي با نمايش عريان خود آخرين بيل خاك را بر تابوت اصلاحات ريخت. (161431)
 
فاطمي
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۵۴:۰۹
مسئله بسيار واضح است. در صورت تكرار انتخابات با همين كانديداها موسوي نصف آرايش را از دست خواهد داد و البته اين به طور قطع به نفع احمدي نژاد است. اما مشكل اينجاست كه تا زماني كه موسوي اساسا مكانيسم نظارت بر انتخابات يعني شوراي نگهبان را قبول ندارد محال است بپذيرد كه شكست خورده است. او خواستار رد صلاحيت احمدي نژاد است و اين خواسته نشان مي دهد كه مشكل از جاي ديگري است.
به هر حال در يك انتخابات منصفانه صلاحيت خود موسوي با توجه اعانت به تبليغ عليه نظام بكلي رد شده است. ضمنا چه ضمانتي هست كه آشوبهاي حضرات در روز انتخابات مجدد خيالي تكرار نشود؟
از اين ها گذشته با گذاشته شدن چنين بدعتي الي الابد طرف شكست خورده در هر انتخابات مي تواند خواستار ابطال انتخابات شود و كشور را به بازي بگيرد. (160501)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۵۹:۰۱
من به موسوی علاقه داشتم ، هرچند سینه چاک او نبودم ولی حوادث قبل و بعد از انتخابات مرا به فکر واداشت (160507)
 
آخرت
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۴:۰۹:۵۴
حب دنیا سر منشا همه ی کناهان است.
میر حسین موسوی شما امروز در دام گناهانی افتاده اید که من شروعش را از حب دنیا میدانم . شما امروز وجدان خودتان می داند که به سمت نادرست و خطا می روید ولی.... (160525)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۴:۴۱:۴۶
نسل سومي عزيز
در ذهن تصوير سازي كردن كار همان كساني است كه ما به آنها اعتراض داريم
البته تصوير سازي و پردازش آنها بسيار خوب است
اما بهتر است يك روز خودت وقتي از اين اتفاقات مي افتد به داخل جمعيت اضافه شوي
آنگاه است كه مي بيني تصاويري كه برايمان ساخته اند همه ساختگي است
تصوير سازي يا روايت رويايي زيباست
اما مرگ - ضرب و شتم و ... زشت است
اگر ما مردم اول انقلاب بوديم چه مي كرديم
همه انقلابي ها را قبل از ساواك خودمان خفه مي كرديم
اما نه هنوز اسلام و روح ايراني پس از هزاره ها حق طلب - قانون گرا و پيشرو است
مطمئن باش به قول آقايي اين اول داستان است
بياييد كمي فكر كنيم (160589)
 
اطلاعيه مجمع روحانيون جعلي است
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۵:۰۰:۰۶
وقتي محمد علي ابطحي از سه شنبه قبل بازداشت و زنداني است چرا به دروغ نام او را ذيل اطلاعيه شان نوشته اند مطمئن باشيد اين اطلاعيه جعلي و فقط نوشته موسوي خوئيني هاست (160611)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۹ ۰۵:۰۵:۴۹
همه دروغ میگویند الا طرفداران آقای موسوی آنان از دیار پاکانی هستند که به خاطر تخت ریاست هزار نوع حیله ومکر و فریب به کار می گیرند. فقط من یک چیز را نفهمیدم این همه تو طئه برای رد صلاحیت آقای احمدی نژاد برای چه؟من از کسانی بودم که می خواستم به آقا ی موسوی رای بدهم ولی وقتی تلاش همه جانبه آنها را برای نفی آقای احمدی نژاد دیدم مرا بر آن داشت که کمی تامل کنم ودست آخر به آقای احمدی نژاد رای دادم. (178292)
 
حميدرضا
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۵:۰۹:۳۷
مطمئنم اگه ميرحسين پيروز ميشد، در طي 4سال دل رهبري رو خون ميکرد، خصوصا به خاطر کينه اي که از قديم داشت. خدا رو شکر که راي نياورد. (160628)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۵:۱۱:۵۳
به نام حضرت دوست
من فكر مي‌كنم بهترين نتيجه انتخابات ، اتفاقات بعد از آن بود با اين شرايط بوجود آمده ماهيت و اهداف اصلي گردانندگان ‌آن مشخص شد . كساني كه دولت را متهم به دروغگوئي و قانون‌گريزي و .... مي‌كردند امروز در عمل نشان دادند كه چقدر پايبند به اين اصولند و در واقع ملت بايد خدا را شاكر باشند چون اگر 4 سال ديگر طيف جناب آقاي موسوي با اين نيات و اهدافي كه دارند بر سر كار مي‌آمدند معلوم نبود چه بر سر انقلاب مي‌آمد . براي من جاي سوال است كه چرا جناب آقاي موسوي كه در مناظره‌هاي خود دولت جناب آقاي خاتمي را قبول داشتند و در دوران ايشان احساس تكليف نكرده‌بودند بعد از حضور ايشان بعنوان نامزد رياست جمهوري ، باز هم احساس تكليف كردند. من فكر مي‌كنم جناب آقاي خاتمي كمتر بازيچه دست اطرافيان قرار مي‌گرفت ولي آقاي موسوي نشان داد كه حكم عروسكي را دارد كه كه در دست عروسك‌بازان قهاري است كه به هر سو و هر شكلي كه بخواهند او را صحنه گرداني مي‌كنند. (160633)
 
ali@ziba.net
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۳:۰۶:۲۵
آقاي خاتمي مقدار زيادي از پدر بزرگوار خود اخلاق به ارث برده بود. لحن بيان و منش خاتمي در اشاره به رهبر انقلاب بسيار مودبانه و موجه بود. خاتمي بسيار با درايت تر بود نسبت به موسوي. يكي از ويژه گي هاي خاتمي صبور بودن او بود. نقطه مقابل عصبي بودن موسوي. (161434)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۹:۱۲:۱۱
خیلی ها می شناسم به موسوی رای ندادند به خاطر طرفدارانش وبلعکس خیلی ها به احمدی نزاد رای دادند به خاطر طرفدارانش انچه بیشتر در چشم می اید در قضاوت بیشتر تاثیر می گذارد. بینش و افکار وبرنامه ها در مراحل بعدی وان هم برای قشرهای خاص تاثیر می گذارد. (161043)
 
يك شهروند
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۹:۱۵:۰۳
تا ديروز من شخصا احترام فراواني براي موسوي قائل بودم
و امروز از همه دوستداران صلح ميخواهم خود را فداي اين آدم ننمايند و فريب عكسهاي دروغين ظاهر آرام او را نخورند
شايد امروز ايران را بخاطر وجود ميرحسين موسوي و رفتارهاي ناپسندش شرمنده ببينم (161045)
 
yavar115
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۱:۲۶:۴۴
فکر نمیکنم مردم از آقای موسوی به این راحتی بگذرند
روزبه روز که میگذرد پرونده ها و مصاحبه های ایشان آشکارتر میشود.
اگر موسوی نبود حتما تا حالا بدترین حکم دادگاهی برایش صادر شده بود.
اما مطمئنا ایشان باید بخاطر صدمات جانی مالی و معنوی که به مردم و نظام زده است مجازات شود
مگرنه دور از حق است. (161344)
 
تسنیم 59
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۲:۰۹:۰۴
من اصل مصاحبه را در تایم خواندم. قسمت مربوط به تحت فشار گذاشتن رهبری، عبارت آقای موسوی نیست بلکه توضیحی است که گزارشگر تایم اضافه کرده است، با توجه به سابقه فرافکنی و دروغ پردازی رسانه های بیگانه، خیلی عجولانه و ناجوانمردی است که به همین راحتی با تیتر کردن یک چنین عبارتی، اقدام به تخریب شخصیت یک چهره مسلملن و انقلابی کنیم. قصد من دفاع از عملکرد آقای موسوی نیست، لکن نقد منصفانه شرط اول عدالت محوری است. نمی دانم چرا الف - علیرغم شناخت فرا جناحی که از آقای توکلی داشتم - این گونه در طی این چند هفته اخیر، تخریب آقای موسوی و دفاع از آقای احمدی نژاد را با شیوه ای زیرکانه در پیش گرفته است. در ازای هر خبر، تحلیل و یا گزارش بی طرف، ده ها خبر و گزارش افراطی و یکسویه منتشر می شود! (161379)
 
مراد
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۱۱:۱۹:۳۹
بابا موسوی بیچاره که آلت دست بود اصلا اون اهل این حرف ها نبود خام حرف های دیگران شد و اومد و گند زد خاتمی اول آمد و معرفیش کرد بعد یواش یواش پاش رو کشید بیرون و معلوم نشد چی می کنه از اون طرف هم هاشمی ها (طایفه ای) براش کار می کردند....... (161859)
 
سمیعی
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۱۲:۰۲:۳۷
ما که فهمیدیم جام زهر را چه کسانی به امام نوشاندند.
مرگ بر ضد ولایت فقیه (161976)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۱۲:۱۶:۵۱
سلام به قول حاجي مايلي قربون برم خدا رو .....خدا ميخواست مردم بفهمند كي دروغ ميگه ........عشق است حاج محمود احمدي نزاد (162022)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۱۶:۲۵:۵۸
با سلام ،
مطالبی که آقای موسوی با این نشریه (مجله تایم ) بیان داشتند، اینها یک برنامه حساب شده و از پیش تعیین شده برای انتخابات ریاست جمهوری بود . که در صورت پیروزی یک برنامه و د رصورت شکست یک پروژه جدید را دنبال می کردند و هردو اینها نیز ختم به اغشاشات خیابانی و تضعیف نظام و رهبری بود .حال خدایا را صد مرتبه شکر که اینها رای نیاوردند و خداوند چهره واقعی اینها را نمایان کرد . (162687)
 
جمالزاده
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۱۴:۴۲:۵۱
خوشحالم كه مي‌بينم مردم درست انتخاب كردند .
جناب مي‌خواستن توازن بين رهبري و رئيس‌جمهور برقرار كنن. بايد ازشون پرسيد آيا منظورتان همان خلع قدرت رهبري است ؟! و گرنه رهبر ما هم در قانون و هم در مصداق چارچوب عملكردي مشخصي دارد .
حالا مي‌فهميم كه چرا خاتمي كنار اومد . كنار كشيد كه شخصي بياد كه از ايستادن جلوي عزيزترين شخص مملكت هم ابايي نداشته باشه .
ولي بيچاره‌ها آن قدر نادانند كه نمي‌دانند مردم بين موسوي و خامنه‌اي كدام را انتخاب مي‌كنند . (163931)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۰۰:۱۹:۰۹
از یک طرف می گویم خوشبحال امام و شهدا که رفتند و این بی معرفتی ها را ندیدند از طرفی میگویم با کدامین رو می توان این گونه سخن گفت و این همه خون شهدا را و بی پدری بچه ها را و بی همسری زنهای جوان را نادیده گرفت ؟ آقای موسوی اگر نزدیک ترین عزیزت را در این راه از دست داده بودی آیا باز هم می توانستی با این گستاخی برای مردم سخن بگویی و خود را از آنها بدانی ؟ شرم دارم که تو را ایرانی بنامم . دروغ نگفته اند که خدا عاقبت ما را ختم به خیر کند . 8 سال زحمات خود را بر باد دادی .مرگ بر ضد ولایت فقیه (164257)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۱۹:۱۹:۵۷
بالاخره ما باید به رسانه های خارجی توجه بکنیم یا خیر ؟
به نظر می رسد آقایان آنجایی که به ظررشان است رسانه های خارجی را نفی می کنند ولی آن جایی که به نفعشان است مطالب آن را منتشر می کنند و تازه می فرمایند

بدون شرح

این مطلب شرح هویت یک طرفانه شماست (164639)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۴-۰۶ ۰۱:۰۷:۲۰
دوست عزیز که گفتی \"خوب اگه اینجوریه که همه مشکلات به دست رهبری حل شده ایشون خودش رئیس جمهور هم باشه.\"
اگر در همین مسائل اخیر دقت کنی متجه خواهی شد که هیچ رییس جمهوری از هیچ جناحی نمیتوانست انها را به این شکل حل کند مانند اب روی اتش
البته هر اتشی بسته به اندازه اش بعد از خاموش شدن دود هم میکند که این دود اول به چشم روشن کننده ان و هیزم اوران ان میرود. (164858)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۹ ۰۴:۳۳:۱۳
آقای محترم هرکشوری استراتژیهائی دارد. انقلاب اسلامی در صورتی به اوج خود رسید که به رهبری مرجعیت آن زمان امام خمینی مدیریتی اسلامی داشته وبرموازین دین اسلام پایه ریزی شد. اگر به وصایای امام مراجعه فرمائید خطرات ناشی از دین گریزی را بارها متوجه خواهید شد.زمانه ای را طی می کنیم که سرعت شایعه در کشور بیش از سرعت نور است من نمی دانم شما از کدام جبهه هستید مسلمانی یا غیر .این را بدان مسلمانی هم آدابی دارد. این که تعصب کورکورانه داشتن نسبت به یک نامزد خاص بدون هیچ دلیل فقط با تکیه بر شایعات هیچ نوع دلیل منطقی و عقلی ندارد . انتخابات در کشور ما مکانیزه بوده و تقلبی فراگیر که اخیرا شایعه شده است از نظر عقلی مطرود است چرا که این گونه تقلبها هزینه سنگینی در برداشته وحتی از عهده دولتهای مقتدر مانند آمریکا نیز خارج است چه برسد به ایران و این را بدان که همه دولتهای خارجی چه دوست وچه دشمن براین مسئله آگاهند .واین را بدان همه انتخابات از اتهام تقلب مبرا نیستند واین را بدانید آگاهی سیاسی رهبر بیش از ماست و ایشان بهتر بر این امر واقفند ودر شرایط بحرانی جامعه بهترین مرجع ذیصلاح کسی جز رهبر نیست .ما در نقطه حساسی هستیم این را باید بدانیم که بیگانگان را بوی نفت ایران خفه کرده وباید به این منبع انرژی دست یابند وبرایشان مهم نیست که از کدام در وارد شوند به شما توصیه می کنم برای حفظ و صیانت کشور و برقراری امنیت اجتماعی جانی ومالی بهگفته فرموده امام خمینی پشت ولایت فقیه بایستید تا به مملکت شما آسیبی نرسداین غائله برپا شده که برهیچ نوع اصول عقلی و منطقی پایه ریزی نشده باید در نقطه ای کور شود چرا که شعله های برخاسته از آن دین ودنیای همه را به باد خواهد دا دپس بیائید فقط به خاطر خودمان بیانات رهبری را فصل الخطاب قرار دهیم .
شاید بهتر است این را بدانیکسانی که برای بیگانگان فعالیت سیاسی می کنند پولهای کلانی به جیب می زنند و برای آنها نه من ونه تو ونه او مهمند وفقط وفقط خودشان پس فریب خوش رقصی های دیگران را نخورید . (178283)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۹ ۰۳:۵۱:۲۸
فقط می خواهم نکته ظریفی از امام که به نقل از خانم رهنورد ذکر شده اکتفا کنم( شما مامور به تکلیفید نه مامور به نتیجه )آقای محترم پیشگوئی امام را چگونه ارزیابی می کنید آیا باز این بار به نفع خود بهره برداری می نمائید زیر سوال بردن نتیجه انتخابات یعنی خدشه دار کردن اصل نظام آقای موسوی شما مامور به نتیجه نیستید همین که در انتخابات شرکت کردید فبها کمی به این فرموده امام به نقل از همسرتان بیشتر توجه فرمائید اگر پاسدار انقلاب واسلام هستید وکمتر آب به آسیاب دشمنان بریزید. (178277)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۴ ۲۰:۲۳:۴۲
به نظر من اقای میر حسین از هر نظر فاقد شایستگی لازم می باشندورای دادن به ان یک اشتباه محض می باشد. (270206)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.