نظر منتشر شده
۵۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 48128
چرا سيستم پيامك مختل شده است؟
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۱
سوال: چرا از پنجشنبه 21 خرداد يعني روز قبل از انتخابات تا امروز كه ده روز از انتخابات مي‌گذرد، سيستم پيامك قطع است؟ آيا اين كار به دليل بي‌خبر نگه‌داشتن مردم از يك نوع كودتا نيست؟ با توجه به اينكه ناظران ستاد آقاي موسوي قرار بود روز انتخابات با پيامك تخلفات را گزارش كنند، چرا با قطع پيامك‌ها مانع كار ناظران آقاي موسوي شدند؟ چرا اينترنت برخي روزها كم سرعت شد و چرا برخي سايت‌ها فيلتر است و چرا روي ماهواره‌ها پارازيت مي‌فرستند؟  



پاسخ:



عبارات فوق مجموعا حاوي 6 سوال است كه در افكار عمومي مطرح شده برخي از آنها پاسخ روشني دارند و برخي را بهتر است مقامات رسمي پاسخ دهند. مجموعا براي اين 6 سوال مي‌توان اين پاسخها را ارايه كرد:



1 – علت قطعي سيستم پيامك



  متاسفانه در اين دوره از انتخابات ، جنگ رواني ، بسيار گسترده و البته زشت و پليدي بصورت توليد و توزيع انبوه شايعات و ادعاهاي دروغ شكل گرفته بود و با پيامك در جامعه منتشر مي‌شد. گستردگي توليد و انتشار شايعات پيامكي در روز 5 شنبه 21 خردادماه (روز منع تبليغات) به حدي رسيد كه حتي دفتر رهبر انقلاب ناچار به انتشار اطلاعيه رسمي در عصر روز 5 شنبه و تكذيب شايعات منسوب به ايشان شد.



  ادامه توليد و انتشار اين پيامك‌ها مي‌توانست بر سلامت انتخابات تاثير بگذارد. به عنوان مثال اگر پيامكي با محتواي «فلان نامزد به نفع ديگري كناره‌گيري كرد» منتشر مي‌شد، نه فقط مي‌توانست سلامت انتخابات را مخدوش كند بلكه ظلم بزرگي به يكي نامزدها روا داشته مي‌شد. علاوه بر اين در روزهاي منتهي به 21 خرداد ، برخي ستادها با توليد و انتشار پيامك‌هايي ، نامزد خود را پيروز قطعي انتخابات معرفي مي‌كردند كه تداوم اين كار احساس پيروزي در جامعه پيامك گيران را تقويت و نتيجه واقعي آراي كل كشور را برايشان غيرقابل باور مي‌كرد كه البته زمينه‌ساز رواني آشوب‌هاي اخير هم شد.



تداوم قطع پيامك‌ها بعد از انتخابات را هم طبعا بايد پيشگيري از سوء استفاده آشوبگران و هدايت كنندگان سازماندهي كنندگان آشوبها دانست.



2 – اخلال در كار ناظران آقاي موسوي با قطع شبكه پيامك‌ها



  شايد قطع شبكه پيامك كشور در روز انتخابات در كار ناظران آقاي موسوي اختلال ايجاد كرده باشد اما با توجه به اينكه در روزهاي حساس و شلوغ از نظر تبادل پيام‌ها (مانند عيدنوروز) ، پيامك‌ها با تاخير ارسال مي‌شود، جاي اين سوال باقي است كه چرا ستاد آقاي موسوي براي انتقال اطلاعات تخلفها، قصد داشتند از پيامك استفاده كنند؟! آيا به اين نكته ساده «تاخير در ارسال پيامك‌ها در روزهاي شلوغ» توجه نكرده بودند و يا اينكه موضوع قطع پيامك‌ها را بهانه‌اي و مدركي تقلبي دانستن نتيجه انتخابات قرار داده‌اند؟  



3 – كندي اينترنت و فيلتر كردن سايت‌ها



  در روزهاي منتهي به انتخابات و ايام بعد از آن، كاربران فارسي زبان و ايراني در اينترنت بسيار زياد شده است و همان سوء استفاده از شبكه پيامك در برخي سايت‌ها و وبلاگ‌ها را هم شاهد بوده‌ايم. با اين حال فيلتر كردن سايت‌هاي خبري يكي از نامزدها كار اشتباهي بود كه جبران شد. به نظر مي‌رسد اگر مسوولان وزارت كشور و شوراي نگهبان نسبت به شايعات و سوالات بعضا منطقي ايجاد شده در اذهان حساس تر باشند و به سرعت به شايعات پاسخ داده و پاسخهاي قانع كننده و ايجاب كننده‌اي به سوالات مطرح شده بدهند، نيازي به فيلتر كردن سايت‌هاي دروغپرداز و شايعه پراكن نخواهد بود.



  آنچه مسلم است هر چند برخي طرفداران نامزدها بسيار متعصب هستند و حرف نامزد خود را از هر دليل و منطقي بالاتر مي‌دانند، اما اكثريت قريب به اتفاق مردم و افكار عمومي ايران، منصف و منطقي هستند و با ارايه اطلاعات صحيح و قانع كننده ، مجاب مي‌شوند.



4 – پارازيت روي ماهواره‌ها



صرفنظر از ممنوعيت قانوني استفاده ازماهواره در كشور ما در روزهاي اخير برخي شبكه‌هاي ماهواره‌اي به طور رسمي و علني در خدمت آشوبگران قرار گرفته‌اند و حتي طرز تهيه بمب دست ساز و آتش زدن سطل‌هاي زباله و ايجاد رعب و ناامني را آموزش مي‌دهند و بينندگان خود را به ايجاد آشوب و ناامني تحريك مي‌كنند. اخلال در امواج چنين شبكه‌هايي با هدف جلوگيري از سازماندهي كردن آَشوبگران و اقدامي صحيح ارزيابي مي‌شود.



مجموعا به نظر مي‌رسد در كشور ما مقررات مديريت بحران، شفاف و روشن نيست. در برخي كشورها مثل آمريكا، فرمانداران ايالات‌ها اجازه دارند در مواقع بحراني مثل وقوع زلزله، با «بحران زده» اعلام كردن يك منطقه خاص در مدتي خاص، برخي آزادي‌هاي شهروندان را نقص كنند. تجربيات بحران اخير نشان داد كه جاي مقررات مشابهي در كشور ما خالي است تا در مواقع بحراني، مردم بدانند كدام يك از آزادي‌هاي مدني تا چه حدي و تا چه زماني نقض خواهد شد و چه رفتارهايي جرم خواهد بود و مجازات آنها چه خواهد بود و حدود اجازه نيروهاي امنيتي براي سركوب آشوبگران و محدوديت‌هاي ارتباطي (نظير ارسال پيامك يا اينترنت) تا چه حد خواهد بود. با فروكش كردن اين بحران، تدوين اين مقررات بايد از جمله آموزه‌هاي بحران اخير باشد.



 
 
عليرضا
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۲۸:۲۲
ببخشيد ولي نويسنده اين متن از جائي حكم داره كه همه چي رو توجيه كنه؟ پي وزارتخونه هاي ذيربط چيكارن؟ درضمن تمام توجيهاتي كه در بالا درجواب مطالب بالاتر اورده شده شايد منطقي بنظر بياد ولي مشكلش اينه كه تمام اين مسائل فقط تو ايران اتفاق ميافته و اونم دقيقا قبل از انتخاباتي كه هيچ نشونه اي از آشوب درش نبود تا روز برگزار ي ميتينگ آقاي رئيس جمهور در روز يكشنبه بعد از انتخابات كه با صحبتهاي احساساتي و تحريك كننده زحمت جرقه شروع درگيري ها و آشوبها را كشيدند. اجرشون محفوظ انشاالله! (160442)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۱۳:۵۱:۰۴
شاید چون فکر میکنند باید در این اوضاع نابسامان حرفی بزنند این مطالب را مینویسند. اما الفی های گرامی بهتر است بدانند گاهی اوقات حرف نزدن خیلی سنگین تر و بهتر از حرف زدن است و هیچ لزومی ندارد به این توجیح های بچه گانه و خنده دار اقدام کنند. (163891)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۷ ۲۱:۴۸:۰۲
این ها توجیه نیست بلکه پاسخ های کاملا منطقی می باشد
به دوست عزیزم عرض میکنم که به جای توهین اگر میتواند دلایل ارایه شده را به طور کاملا منطقی رد کند (167784)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۶ ۰۲:۴۲:۳۴
منم موافقم

همه چیزو میشه توجیه کرد ولی حق و حقوق شهروندی چی؟

آیا نباید به خاطر قطع پیامک مخابرات به مشترکین خسارت بده؟

چطور اگه من یه روز قبضمو دیر پرداخت کنم موبایلم قطع میشه و باید هزینه اضافی بدم

اینکه ستاد مهندس موسوی میخواست از پیامک استفاده کنه که ایراد نداره

مگه اونا مثل حزب الله لبنان شبکه بیسیم مستقل دارن؟

خوب خواستن از امکانات رسمی و قانونی این کشور استفاده کنن (164906)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۴۲:۴۹
با پاراگراف آخر کاملا موافقم.
با وجود اینکه سایت الف پر بیننده هست اما ای کاش سایت های دیگه یا حتی تلویزیون هم این حرف ها رو بگه تا شفاف سازی بشه. (160477)
 
ارمان
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۴۶:۲۱
اولا بعد 2 هفته چرا پیامک ها وصل نشده است؟
دوما بی بی سی یا وی او ای کی آموزش بمب دست ساز داده اند یا از کسی حمایت کرده اند؟
سوما هر چیزی را می توان به نحوی ماست مالی کرد. (160481)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۵۳:۲۸
در مورد پیامک ها کاملا موافقم چون از همون نوع پیامک ها تخریبی به خود من زیاد رسید...
و اما در مورد ارتباط ناظران از طریق پیامک... توروخدا چرا فکر می کنین مرد کم فهمند؟... می خواین باور کنیم که ناظرین هیچ راه ارتباطی دیگه ای به جز پیامک بلد نبودن؟ و فقط می تونست چندین و چند دقیقه صرف نوشتن یه پیامک کنن ولی مثلا تلفنی گزارش نکنن؟ و همه ی این ها در حالی که خود سیستم پیامک کلا کمتر از 3 ساله که توی ایران این همه فراگیر شده... می شه بفرمایند قبل از این و توی انتخابات قبل که پیامک نبود چه جوری خبر می دادن؟!
این کندی اینترنت رو هم زیاد قبول ندارم به این خاطر که قبل از این هم هر زمان که بحث داغی توی جامعه پیش میاد به دلیل حجم بالای کاربرا و اطلاعات سرعت در بعضی مناطق کم می شد و حتی بعضی سایت ها به دلیل همین شلوغی اصلا باز نمی شد و حامروز هم که مسئله از داغی هم گذشته پس... و یه نکته ی ریز دیگه اینکه: الهی من بمیرم برای همه اون وبگردها و معتاداین به اینترنت که اصلا استفاده از فیلتر شکن رو بلد نیستن، اصلا نمی دونن فیلتر شکن چی هست و به همین خاطر کلا از زندگی افتادن چون چندتا سایت چند روزی فیلتر بود...
از اینها گذشته من هم توی خانواده ام می گفتم که دولت نباید این کار رو بکنه ولی گاهی امنیت ملی و مصلحت نظام خیلی مهمتر از خیلی چیزاست...
بحث کردن رو ی پارازیت روی ماهواره هم که اصلا خنده داره... کدوم یکی از شما وقتی ببینه که کسی داره توی امور خصوصی خونه و خونواده اش دخالت می کنه و حتی بعضی از اعضای خونواده اش رو یا خراب می کنه یا تحریک اجازه می ده که اون آدم به کارش ادامه بده... هر کاری بتونین می کنید که جلوش رو بگیرین حتی اگه لازم باشه تلفن خونتون رو قطع می کنید خونه رو عوض می کنین و از همه مهمتر هر گونه ارتباطی رو با اون طرف قطع می کنین... غیر از اینه؟ (160499)
 
كارمند مخابرات
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۱۱:۰۶:۰۳
تمام حرفهايي كه زدي مشخص كرده كه هيچ علمي به تمام مواردي كه گفتي نداري . وقتي تخصص نداري براي چي اظهار نظر ميكني ؟! (161824)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۲۰:۲۱:۲۷
شاید تو دوست داشته باشی دریچه نگاه و فهم و شعورت رو با \"خواست\" مسئولین تنظیم کنی و راضی باشی هر چه قدر که \"اونا میخوان\" بفهمی. اما بیش از نود درصد انسانها از ایجاد چنین شرایطی بیزارن. (164687)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۵۴:۱۹
با سلام
هر چند این نوشته در بخش اظهار نظر قرار داده نخوهد شد اما ذکر برخی موارد به نویسنده مطلب خالی از لطف نخواهد بود. انشاالله که در ان تامل شود.
در رابطه با قطع پیامک, شرکت مخابرات اظهار کرده سیستم پیامک را ما قطع نکرده ایم و نهادهای دیگر در این رابطه مسعولند!
در این یاد داشت فرموده اید قطع پیامکها برای جلوگیری از بروز برخی شایعات همچون \"فلان نامزد به نفع ديگري كناره‌گيري كرد\" می باشد به فرض اینکه وجود چنین پیامکهایی را بپذیریم ایا به نظر شما, مردم با خواندن یک پیامک و بدون انکه صحت ان را از رسانه های جمعی همچون رادیو و تلویزیون شنیده باشند ان را خواهند پذیرفت؟
اگر این طور است چرا در انتخابات گذشته چنین نمیشد؟!
فرموده اید : \"برخي ستادها با توليد و انتشار پيامك‌هايي ، نامزد خود را پيروز قطعي انتخابات معرفي مي‌كردند, كه تداوم اين كار احساس پيروزي در جامعه پيامك گيران را تقويت و نتيجه واقعي آراي كل كشور را برايشان غيرقابل باور مي‌كرد\"
سوال: اگر اعلام پیروزی قبل از اغاز شمارش ارا نادرست است پس چرا خبر گذاری فارس قبل از شروع شمارش ارا, اعلام به پیروزی نامزدی خاص کرد ان هم با ذکر درصد ارا!

در قسمت سوم فرموده اید : \"اگر مسوولان وزارت كشور و شوراي نگهبان نسبت به شايعات و سوالات بعضا منطقي ايجاد شده در اذهان حساس تر باشند و به سرعت به شايعات پاسخ داده و پاسخهاي قانع كننده و ايجاب كننده‌اي به سوالات مطرح شده بدهند، نيازي به فيلتر كردن سايت‌هاي دروغپرداز و شايعه پراكن نخواهد بود.\"
سوال : چرا چند تن از اعضای شورای نگهبان در روز های قبل از انتخابات به نفع نامزدی خاص موضع گرفتند چه جواب منطقی وجود دارد تا به این سوال پاسخ دهد؟
با این وصف چگونه انتظار دارید مردم دل به بی طرفی ان شورا بسپارند؟
فرموده اید : \"با اين حال فيلتر كردن سايت‌هاي خبري يكي از نامزدها كار اشتباهي بود\"
ایا فیلتر کردن سایتهای رقیب سو ء استفاده از قدرت نیست؟
در بند چهارم در باره ارسال پارازیت بر روی ماهواره اشاره کرده اید
سوال : اگر صدا و سیما ملی و نه جناحی رفتار میکرد رجوع مردم به ماهواره کاهش پیدا نمیکرد؟
در این چند روز صدا و سیما میهمانانی را فرا میخواند که تنها در نفی معترضین به نتیجه انتخابات سخن میگویند! و انان را گاه مسخره میکنند!
ایا این رسانه ملی است؟!
ودر پایان این سوال که: قطع پیامک در شب قبل از انتخابات, توقیف و محدود سازی سایتها و نشریات , بازداشت فعالان سیاسی جناح رقیب و... به چه معناست؟
ایا این رفتارها همچون رفتار کودتا گران نیست؟

به هر حال بخش عمده ای از جامعه نتایج اعلام شده را نادرست می دانند و نسبت به ان تشکیک دارند, امید که برای حل ان روشی مناسب اتخاذ شود.

خدایا چنان کن سر انجام کار/تو خشنود باشی و ما رستگار (160502)
 
SF-GH
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۴:۴۳:۱۰
همه این اقدامات بر علیه آزادی بیان است وبهانه های شما توجیهی ندارد .درود بر یار امام: موسوی. (160591)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۸:۵۷:۴۳
عزيزم
عينكتو عوض كن
موسوي يار امامه
پس لابد بني صدرورجوي هم فدايي امامند (161031)
 
حميد
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۰۱:۰۶:۵۵
البته كار آنهايي كه پرونده سازيست كار طرفدارانشان هم تهمت زني !؟
لطفا اخلاق را رعايت كنيد و مهندس موسوي را با امثال بني صدر مقايسه نكنيد
بترسيد از روز قيامت كه خدا از حق الناس نميگذرد.
حتي در حد يك راي من و شما (164288)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۲۰:۲۶:۰۵
عزیزم به تاریخ رجوع کن. خیلی هم نمیخواد راه دوری بری، به حدود دهه 50 و 60 یه نگاهی بندازی کافیه. اگر از کسی خوشت نمیاد دلایلت رو منطقی ابراز کن نه با اظهارات بیهوده و نفی تاریخ و واقعیت. (164690)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۱۶:۰۰:۵۲
اگه موسوی مثل بنی صدر بود امام نگهش نمی داشت و با اولین استعفا موافقت می کرد (173727)
 
سوسن
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۳:۰۷:۳۶
واقعا يار امامه! بابا عجب رويي دارين شماها. (161435)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۱۵:۳۰:۱۲
نخیر.احمدی که نه تو جنگ کاره ای بوده نه انقلاب الانم فقط گند زده یار امامه!این متقلب دیکتاتور قدرت طلب یار امامه!بترسید از خدا و پیروی کورکورانه از ناحق نکنید. (164528)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۷ ۲۱:۵۳:۰۷
اکه تقلبی شده چرا آقای راستگو! هیچ سندی به شورای نگهبان ارایه نمیدهند؟
آیا کسانی که رای اکثریت را نادیده میگرند دیکتاتور و زورگو نیستند؟! (167789)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۱۷:۵۹:۳۱
مگه اگه ارائه بدن میان به منو تو میگن(هر چند که مطمئنم تا همه جور سندی هم ارائه دادن) ما مشکلمون اینه که این دولت با ما روراست نیستند (173763)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۰۹:۱۵:۲۱
ای کاش امام (ره) زنده بود و خودش میگفت کی یار منه و کی یار من نیست. تا هر فتنه گری نتونه با ادعای یار امام بودن یه عده ساده (که دلبستگی به دین هم دارن) رو دور خودش جمع کنه. (164397)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۱۶:۰۶:۲۷
اگه منظورت مهندس موسویه، به عرضتون برسونم که میرحسین هیچ وقت ادعا نکرده که یار امام این طرفداراشن که فهمیدن او واقعاً یار امام و ادعا نکردن روح کسی تو وجودشه و با اومدنش داد نمی زنن روح رجایی آمد اصلا مگه میشه کار مملکتو داد ست روح (173732)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۰۶ ۰۲:۳۹:۴۹
با سلام

قابل توجه اونایی که چشم بسته می گن آقای موسوی یار امام است:

کتاب صحیفه نور جلد 21، صفحه 163:

امام خطاب به موسوی:

\"آقای موسوی ، اگر اندک خدمات شما به این انقلاب نبود ، شما را به دادگاه معرفی می کردم\"

حیف که اینجا مجالی برای گفتن پرونده آقای موسوی در اون سالها نیست.
به همه دوستان عرض می کنم، که اندکی صبر سحر نزدیک است... (164904)
 
معلوم الحال
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۴:۴۸:۰۱
سلام .
تحلیل های خوبی بود .
اما برخی سایت ها و وبلاگ ها \" فقط \" به تشویش اذهان عمومی می پردازند و هیچگونه منطقی بر آنها حاکم نیست و از آنجایی که بسیاری از کاربران به آن سایت ها مراجعه می کنند ولی هیچگاه به دنبال پاسخ آن شبهات نمی روند ( به دلایل گوناگون) ، به نظر می رسد فیلتر کردن آنها بهتر باشد .
البته سایت های مخالفی که مستدل و منطقی ایجاد شبهه می کنند را نباید فیلتر کرد بلکه باید بطور شایسته به آنها پاسخ داد . (160598)
 
علی
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۵:۰۶:۴۴
با سلام :راستش برام با این جور کارها مشخص نشد ما کشورمان جمهوری اسلامی است ویا ................ (160622)
 
امير
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۱:۲۷:۰۰
اولا سگ ما همراه گله رفته چرا.دوما سگ ما هار نيست. سوما ما اصلا سگ نداريم .چرا همسايه گير داده كه سگ ما بچشو گاز گرفته؟ (161345)
 
iman
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۲:۱۱:۱۸
اینها شکل گرفته از یک فکری است که سعی داره با توجیه کردن همه چیز ماست مالیزییشنو القا کنه. نه عزیزم مطمئن باش جوانان ایرانی به اون بلوغ رسیدن که بتونن خوبی و بدی را ازهم تفکیک کنن و عملکرد و هدف دولتمردانشان را به راحتی تفسیر کنن.دنیای امروز یک دهکده است که اخبار سریع به همه جا می رسه و نمی شه تکنولوژی رو سانسورکرد. بهتره فضای بدبینیو که امروز داره درون مردم ازحد مجاز!میگذره رو با شناخت بیشتر از نسل انقلاب کمتر کنید. گاهی اوقات سکوت از توجیه کردن بهتره چون اینجوری حداقل به شعور مردم توهین نمی شه.
به امید سرافرازی ایران و ایرانی (161382)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۸:۱۷:۵۰
1- قطع پیامک منطقی بود
2-اگر قرار به فیلتر کردن سایتها بود اول باید رجا رو فیلتر میکردن که روی هر چی شایعه پراکنه سفید کرده...
3-ما که ماهواره نداریم ولی اونایی که دارن میگفتن پره از صحنه های خشونت های وحشتناک و بی مورد .فکر میکنم قطع ماهواره بیشتر برای جلوگیری از انتشار افتضاح مدیرت بحران آقایون صورت گرفت.
4-وضعیت طوری شده که اگه تو اخبار صدا سیما بگه امروز خورشید طلوع میکنه من حتما تو اینترنت چک میکنم! عزیزان من! نسل پدران و مادران ما که هر چی اخبار میگفت میگفتن چشم در حال انتقراضه! این که هیچ! پدر پیر من بعد از اینکه دید قضایا کشداره رفت رادیو دو موج قدیمیش رو در آوورد بی بی سی رو هر شب گوش میکرد!
5-آقایون باور کنن این جوری مدیریت افکار عمومی با پز فضای باز مثل یه جوک بی مزه اس. (161549)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۹:۵۶:۱۶
ای کاش سایتی وجود داشت که اخبار تمام سایتهای خبری را باذکر مطالب درستی یا نادرستی خبر ثبت و تایید میکرد و حتی شایعات را با ذکر مطلب شایعه یا تایید نشده ثبت میکرد تا همه مردم از یک منبع دولتی اخبار را دریافت میکردند حتی شایعات را با ذکر منبع و تایید غیر واقعی بودن خبر (161686)
 
مردغارنشين
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۱۰:۲۹:۲۱
سلام
اگر يكم روي سند موبايل و قرارداد هاي مخابرات و قوانين موبايل و سيم كارت تحقيق كنيد متوجه مي شيد كه از نظر مخابرات تمامي سيم كارت ها متعلق به مخابرات است و جوري بيان شده كه انگار اين سيم كارتها فقط بصورت اجاره و يا فقط براي استفاده نزد مردم هستش و مالك اصلي يك سيم كارت مخابرات است.
با توجه به اين مورد متاسفانه اونها هر بلايي بخوان ميتونن سر موبايل ها بيارن.
با تشكر (161728)
 
سيد هادي
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۱۱:۲۳:۵۳
بله بله فيلتر سايتها جبران شده وما بحمدالله قادريم همه سايتهاي حامي دولت رو به راحتي مشاهده كنيم حتي بهتر از قبل به اين ميگن جبران اشتباه محاسباتي!
اصولا همه استدلاهاي شما به همين استحكامند. (161878)
 
یک خواننده
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۱۱:۲۷:۳۴
با سلام

من آقای توکلی را مردی انقلابی ،با انصاف و مردمی می دانستم . با این گونه مطالب که اجازه می دهند در سایت خود درج گردد و عملا به شعور مردم ما توهین می نماید نسبت به عقیده ام تجدید نظر کردم . این سایت خود را در حد صدا و سیمای آقای ضرغامی پائین آورد . (161888)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۱۲:۰۷:۲۷
من قانع نشدم! به این دلیل که روزهای قبل از انتخابات شبکه خبر با فرد مسئولی و پاسخگو در سیستم پیامک ها مصاحبه می کرد و موضوع مصاحبه انتخابات بود او اینچنین می گفت که آمادگی این را دارند که جلوی نشر پیامک های سراسری را بگیرد و از نشر پیامک هایی که به صورت شایعه افراد به هم می فرستند جلوگیری کنند و مرکز شایعه را ردیابی کنند.
مراکزی که پیامکهای سراسری برای فهرستی از کاربران می فرستند پیمانکاران شرکت مخابراتند و به راحتی می توانستند ایشان را کنترل کنند یا دسترسی ایشان را قطع کنند نه اینکه کل سیستم را از کار بیاندازند.
در شرایطی که نیروهای امنیتی به دنبال رد یابی اغتشاشگران هستند می توانستند با شنود پیامکها مرکز سازماندهی اغتشاشات را بیابند. مطمئناً ردیابی پیامکها برای سیستم اطلاعاتی ما بسیار ساده تر می بود. (161991)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۱۳:۲۱:۳۴
محض اطلاع علیرضا خان
آشوب ها از صبح شنبه و پس از بیانیه توهین آمیز موسوی شروع شد !
جشن پیروزی احمدی نژاد هم کاری طبیعی بود . (162183)
 
دوست
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۰۱:۵۸:۵۴
با سلام
اصولا همه انسانها از محدودیت آزرده خاطر میشوند؛حال این محدودیت چه در قبال پیامک چه در قبال فیلترینگ سایتها و چه در موارد دیگرباشد، امام علی (ع) میفرمایند انسان از هر چیزی که منع شود به آن حریص تر میشود.
به نظر بنده خیلی نیاز به این توجیهات( به قول بعضی از دوستان ماست مالیها!) نیست.دوستان دقت نمایند به فرموده حضرت امام حفظ نظام اسلامی اوجب واجبات است و بدون شک اگر سیستم پیامک دچار قطعی نشده بود و یا بعضی از سایتها دچار محدودیت نشده بود کنترل اغتشاشات بسیار مشکل(و چه بسا غیر ممکن) میشد. بنابراین نهادهای مسول بنابر وظیفه ذاتیشان که همان حفظ نظام است مبادرت به انجام این کار کرده اند.آیا دوستان و طرفداران نامزدهای انتخاباتی چیزی غیر از حفظ نظام میخواهند؟ اگر اینچنین است که ... (163404)
 
یه ایرانی
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۲۳:۱۵:۱۱
دوست عزیز فکر میکنم در شرایط خاص زمان انتخابات ، با شخص رئیس جمهور نیز باید مانند بقیه کاندیداها برخورد کرد (یکی از شروط عدالت و نظام اسلامی اینست) در چنین شرایطی اگر اقدام به فیلتر کردن یکجانبه سایتها و خبرگزاریهای مربوط به یک یا چند کاندیدا شود و کاندیدای رقیب و حامیانش بدون هیچگونه خللی به تبلیغات و جو سازی خود ادامه دهند ، قطعاً مخالف شئون و مغایر با حفظ ارزشهای اسلامی نظام میباشد! (164776)
 
شهروند
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۱۴:۳۱:۰۵
در مورد \"پارازيت روي ماهواره‌ها\"
آيا دوست گرامي اطلاع ندارد كه اين كار در قوانين بين المللي جرم است و اين حق را براي كشورهاي ديگر ايجاد خواهد كرد تا شبكه هاي ماهوراه اي ايران را در آن مناطق با همين مشكل روبرو نمايند؟ (163922)
 
يك خواننده
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۲۳:۲۹:۴۲
من يك سئوال از شما داشتم
خدا وكيلي شما فكر ميكنين مردم با اين مطالب در موردتون چي فكر ميكنن؟
و مي خواستم بپرسم شما در مورد مردم چه فكري ميكنين؟! (164242)
 
nazanin
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۱۹:۰۵:۵۲
دوست عزیز به مورد کاملا درستی اشاره کردی،دولت و حامیانش اکثرا اول، فکر نمی کنند،اول کار را انجام می دهند،بعد به مضرات اون می اندیشند (164629)
 
مهرذاد
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۰۱:۴۰:۵۰
با سلام
می خواستم نظرات را بخوانم و بگذرم چون خوشبختانه من طرفدار هیچکدام از نامزدهای محترم نبودم اما با توجه به موارد 4گانه بحث و موارد دیگر از دیدگاه یک ناظر بی طرف به نظر مرسد استدلاهای شما کمی مضحک به نظر می آید و اگر اصلا به
فکر توجیه این رفتار نباشید مقبول تر می باشد.
با تشکر یک فرد واقعاٌ بی طرف و منطقی (164327)
 
جانبازی از خیل نخل های سر بریده!
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۰۲:۱۷:۵۷
..دوستتان دارم ...
وبه حرمت همین دوست داشتن از خداوند بزرگ مسئلت مینمایم جشم وگوشمان را چنان هوش دارد که بتوانیم فارق از این هیاهوی انحرافی حقیقتی درد آلود را که در ورای گفتمان موسوی و موسویها به محاق رفته است دریابیم و با سبک کردن وزن اعتراض الیتهای جامعه از انحراف ساختاری مدیریت جامعه و تبدیل آن به بحث انتخابات که انحراف آن نیز مولود همین خمود و تحجر فکری گروه های مرجع و درک ایشان از مفهوم دین وآزادی و انسان و خداست پای بر خون عزیزانمان که اینهمه گستاخی را به قبیله خمینی نستوه باور نمیکردند نگذاریم و لااقل برای پیرایش انحرافات ساختاری موجود بجای فرافکنی یک گام هر چند کوچک به جلو بر داریم..انشاء لله. (164351)
 
سراب تنهایی
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۰۲:۳۱:۴۹
سلام.
جالبه که نصف حرفای نظردهنده های این خبر هم شایعه است.
میدونین چیه دوستان!همیشه سعی کنین انتقادها رو قبول کنین و از دیدگاه منتقد بهش نگاه کنین.اگه بتونین یه انتقاد رو نقد کنین اونوقت به هدفتون رسیدید.
من میگم خوب اصلا پیامک ها قطع شده.یا سایت هایی فیلتر شده.من و شما نمی تونیم راجع به اثر روانی و روحی پیامک ها یا اخبار سایت ها روی افکار عمومی نظر بدیم پس اونو میسپاریم به یه متخصص.اما کسایی که میگن به جای فیلتر کردن جواب هبی قانع کننده بدیم در جواب بهشون بگم منم موافقم.اما یه مساله!؟

آقای توکلی امروز در اثر ترور به شهادت رسیدند.
موسوی دستگیر شد.
ایت الله همدانی در فرانسه فتوا داد:مردم به خیابان ها بریزند
صانعی: حق با موسوی است
احمدی نژاد: موسوی خس و خاشاک است
و ...

می بینید؟شایعه درست کردم.چند ثانیه طول کشید؟به گمونم 20 ثانیه.
به نظرتون چقدر طول میکشه تا این شایعات ، با دلیل تکذیب شه؟
قضاوت با شما!

البته من هنوز با فیلترینگ مخالفم.اما با نبودن نیروهای متخصص یا استفاده نکردن از نیروهای متخصص واسه جایگزینی یه روش بهتر به جای فیلترینگ، این کار در موقعیت های حساس مثل مورد بالا که فرصت جواب دادن وجود نداره بهترین کاره.

پس عاجزانه میخوام درک کنین که مشکل ما اینه که انسان های خیر متخصص میان و نظرات تخصصی میدن. (164358)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۱۸:۰۸:۵۶
باید بهتون بگم این دولت کاری کرده که همه متخصص شدن مخصوصا وزیرای فوق دیپلم (173766)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۱۱:۲۶:۴۰
آقایون شما که دیگه به رای 24میلیونی احمدی نژاد شک ندارید. می دانید اگر صدا وسیما بخواهد واقعا بیطرف باشداین 24میلیون احساس خواهند کرد خودشان باید از رایشان دفاع کنند و اونوقت معنی اش یک شکاف واقعی بین ملت و یک هرج و مرج غیر قابل کنترل خواهد بود. دلیل شخصی خود من برای شرکت در جشن پیروزی احمدی نژاد با اینکه از ابراز شادی در برابر شکست حریف متنفرم همین بود که از یک رای خودم در برابر تهمت تقلب دفاع کنم. (164430)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۲۳:۳۱:۵۵
موافقم. آدم رای بیاره بازم مظلوم باشه؟ چرا ما هیچ جا نباید عرض اندام کنیم؟ که هی راه برن بگن همه به موسوی رای دادن؟ پس چرا ما رو نمیبینید؟ معلومه که صدا و سیما باید با اکثریت باشه. تازه برای نشکستن دل شما هی الکی اداتونو در میاره...میخواستین یه وقت زیادیمون نکنه خوشحالیمون؟ موفق شدید! (164787)
 
بهنور
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۱۳:۱۷:۵۵
جناب آقای توکلی از شما انتظارات بیشتری میرفت.در مطالبی که در سایت درج میشه یکم تجدید نظر کنین.شما مردمی بودین که! (164472)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۱۶:۳۷:۵۴
جالبه، نظرات رو همیشه میخونم و به اعداد موافق و مخالف نگاه میکنم. هرچیزی که به نفع میرحسین باشه و یا به ضرر احمدی نژاد عدد موافق بالاتری داره

شاید طرفداران میرحسین علاقه داشته باشن از این هم بعنوان نشانه ی بیشتر بودن تعداد استفاده کنن


و اینگونه میشود که عقل در پس چشمان قرار میگیرد (164551)
 
فرهاد
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۱۶:۵۴:۳۴
من یکبار نظر دادم ولی نمایش داده نشد!

چون شعور آقای توکلی و نویسندگان سایت متعلق به ایشان رو قبول دارم معتقدم که خود نویسنده این مطالب هم می دونه استدلال هایی که کرده خنده داره.
ولی خوب شاید مجبوره!چون اگه خلاف منافع دولت حرف بزنه شاید این سایت هم فیلتر بشه!




به من بگو نگو ، نگو نفهم

که من نمی توانم نفهمم

من می فهمم من می فهمم............
علی شریعتی


لطفا مانع نمایش نظرم نشوید (164561)
 
شریف
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۱۸:۴۸:۱۸
ایرانسل شرکتی خصوصی است تالیا هم همینطور با چه حقی خدمات انها را قطع کردید؟ انتظار دارید با این کارهای نسنجیده خصوصی سازی در کشور شکل بگیرد ؟مگر کسی.....باشد که به حرف مسوولان در این باره گوش کند (164625)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۱۹:۱۳:۰۳
اين توجيهات به نوعي فرار به جلو است . آيا حد اقل نمي شد در مورد قطع شبكه پيامك از قبل اطلاع رساني نمود ؟ (164636)
 
یک بنده خدا
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۱۹:۲۰:۴۲
آدم عاقل به خاطر موش خانه اش را به آتش نمی کشد! (164640)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۱۹:۴۶:۲۵
نظر اين آقا رو قبول دارم كه هر جا متن مخالف احمدي نژاده گزينه موافق بيشترين اعداد رو داره و هرجا موافق آقاي موسوي اعداد موافق!
پس نتيجه مي‌گيريم كه نظرسنجي‌هايي كه موسوي رو رئيس جمهور اعلام كرده هميجور بوده !
ملت ما 40 مليون رأي نشون دادن از چه كسي حمايت مي‌كنند
حتي كساني كه به مير حسين موسوي رأي دادن هم نظام و قبول دارن هم ولايت فقيه و هم شوراي نگهبان و ...
بر خلاف آقاي موسوي كه با بيانيه‌هاي روشن و واضحشون خودشون رو مقابل قانون اساسي و .... قرار دادن
اين چند نفر وب گرد بي..... ! رأي دهندگان كل نظامند و ايران اسلامي رو تشكيل مي‌دهند
اگر صبر كنيم حقيقت خودش معلوم ميشه و رو سياهي به زغال مي‌مونه

و اما نطر در باره متن بالا
اين دلايل يه گوشه‌اي از حقايق است كه انشاءالله مابقي توسط مسئولين برملا خواهد شد
حالا وب‌گردان محترم هرچه مي‌خواهند باز هم تهمت افترا بزنند

اگر اين مطلب نمايش داده شود! (164656)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۲۰:۲۴:۱۷
این کار بیشتر از آنکه جنبه انتخاباتی و سیاسی داشته باشد در جهت امنیت ملی بوده است و پیامدهای ان برای همه کس قابل درک نیست (164689)
 
حميد از گرگان
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۲۳:۳۱:۳۳
به نظرم تا قبل از عيد بهترين و مستقل ترين سايت بودين چون طرف كسي رو نمي گرفتين و آزادانه قلم ميزدين ولي حيف كه حب و بغض جنا هي باعث شد مسير سايتتون عوض بشه و در دام خود سانسوري و عينك به چشم زدن بيوفتيد من تو اين دوره از انتخابات استثنا شركت نكردم چون هيچ كودوم از اين آقايون رو اصلح نمي دونستم و عادتم ندارم بين بد و بدتر بد رو انتخاب كنم.
هر روز به سايتتون سر مي زنم به اين اميد كه رويتون دوباره برگرده به اعتدال و بدون هيچ جانبداري حق رو بگين ولي دارين روز به روز بيشتر مايوسم مي كنين امشب گفتم شايد اين چند خط بتونه كمي به فكر فروتون ببره .
از آقاي توكلي بيشتر از اينها توقع داشتم . عينك چپ و راست عينك خوبي نيست شما منافع حزبي رو به منافع ملي ترجيح مي دين مثل روز برام روشنه چند ماه ديگه براي اينكه انگ جانبداري از دولت رو از خودتون بردارين دنبال ژيراهن عثمان مي گردينو اونو علم مي كننين .
اين راه خوبي نيست همين الان بايد در نقش منتقد هر دو جريان رو نقد كنين .
من از رويه آقاي موسوي حمايت نميكنم ولي نارحت هم مي شم از اين كه يه عده ادم رو كه معترضن آشوبگر بنامم تورو خدا عين متن نامه حضرت علي به مالك اشتر رو تو سايتتون بزارين همشرو نه اينكه كم و زيادش كنين و هميشه طرف حق رو بگيرين يه جا احمدي نژاد حق ميگه طرفشو بگيرين و موضعشو تحليل كنين يه جام كه مخالف جناهيتون حرفي مي زنه اگه نقاط مثبت داره اونو هم انعكاس بدين .


خواهش مي كنم منو از سايتتون نااميد نكنين بزارين به سنت هر روزم بهتون سر بزنم (164785)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۲۳:۴۴:۳۷
دلایل کاملا منطقی و درست بود. از جنگ روانی دشمن نباید غافل بود. ضمن اینکه چندین روز قبل از انتخابات بسیاری از افراد فهیم و تیز بین نسبت به اغتشاشات بعد از انتخابات هشدار داده بودند. کمیته غیر قانونی صیانت از ارا هم چند روز قبل از انتخابات از قطعی پیامک اطلاع داشت. می تونستند رو این سیستم برنامه ریزی نکنند. ضمن اینکه ارسال گزارش با پیامک فقط جنبه اطلاع رسانی داره و هیچ ارزش رسمی نداره. به هر حال رسیدگی به تخلفات انتخاباتی باید رسمی و مستند باشه و 3 روز هم فرصت داره نیاز به این همه سرعت نداشت. (164793)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۶ ۰۱:۵۰:۱۸
هر کاری که کردند خیلی خوب کردند
چرا؟
چون همه کشورها بر اساس نوع و زمان و مکان وقوع یک حادثه تدابیر امنیتی لازم را با توجه به نوع حادثه لحاظ می کنند. حتی امریکا
این بهانه ها شبیه بهانه گیریهای کودکانه می ماند که آقای موسوی و برخی طرفدارن شش آتشه ایشان (که البته به نظر من طرفدارن ایشون هم نیستن بلکه موج سواران نام آنها را بگذارید بهتر است) در این روزها زیاد گرفتن بگی شبه میگن چرا شبه بگی روزه میگن چرا گفتین روز؟
تو امریکا مگه یادتون رفته تو جریان 11 سپتامبر به بعد تمام تلفنها رو شنود کردن تمام ایمیلها رو چک می کردند
اگه تو ایران این اتفاق می افتاد بعضی دایه دلسوزتر از مامام پیدا میشدن و میگفتن آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآی آزادی بیان و از این جور اراجیف که از شکم سیریه و واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای حق شهروندی و از این جور ژستای روشنفکرانه! بابا فهمیدیم با کلاسین مواظب باشین شست پاتون تو چشتون نره با کلاسا! (164881)
 
حميدرضا
۱۳۸۸-۰۴-۰۷ ۱۲:۵۰:۴۷
بايد در جواب اين دوست عزيز گفت برادر من اينكه نميشه چون آمريكا يه كار اشتباه كرد ما هم با توجه به غلطي كه اونا كردن ما هم يه غلطي بكنيم(منظورم از غلط اشتباهه لطفا برداشت نادرست نشه).
ما كه صبحمون رو با مرگ بر آمريكا شروع ميكنيم و شب موقع خواب ميگيم مرگ بر آمريكا كه نبايد اونا رو سپر توجيه خودمون قرار بديم.
در ضمن اخوي شما نياز نيست به خودتون فشار بياريد و به تشخيص هويت طرفداران آقاي موسوي و تعيين مقدار آتيششون بپردازيد.
ضمنا عزيزم آزادي بيان نه از سر سيري شكم و نه ژست روشنفكريه بلكه يه نياز روحي در تمام بشريت هستش. اميدوارم متوجه شده باشي (167149)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۱۸:۱۴:۱۱
همین حرفایی که تو در مورد آمریکا می زنی آمریکا هم در مورد ما می زنه حالا پیدا کنید پرتقال فروش را (173769)
 
ارمین
۱۳۸۸-۰۴-۱۱ ۲۱:۰۵:۴۹
براتون متاسفم که وقتی با نظر تمام کننده ای روبرو میشید ... (173384)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۱۵:۵۸:۳۸
این انتخابات یک امتحان الهی بود
در یکی از این اظهار نظر ها خوندم که گفته بود:
امام خطاب به موسوی:
\"آقای موسوی ، اگر اندک خدمات شما به این انقلاب نبود ، شما را به دادگاه معرفی می کردم\"
می خواهم در جواب به این شخص بگم که احتیاج نبود امام خودشونو به زحمت بندازن زمانی که آقای موسوی 2بار استعفا داد قبول می کردن نه اینکه برای رد کردن استعفای مهندس بهشون بفرمایند شما کارخودتون رو انجام بدین این ها حتی نمی تونن یک نانوایی را اداره کنند
البته شاید بعضی ها جواب دهند به خاطر مشکلات امنیتی امام با استعفای موسوی موافقت نکرد ولی این ها یک جور فرار از حقیقت است (یعنی علاقه و اعتماد امام به مهندس) امامی که رئیس جمهور یک ملت را عزل کرد، عزل کردن نخست وزیر چیزی را عوض نمی کرد آن هم در زمانی که آیت الله خامنه ای رئیس جمهور بودند امامی که شاه را سرنگون کرد می توانست یک ملت را کنترل کند احتیاجی به نخست وزیر نالایق نداشت (البته فقط از نظر بعضی افراد محدود نالایق)
افرادی در میان مردم لقب سید آمریکایی نسبت به مهندس موسوی ترویج دادند ولی باید در جواب این افراد باید بگویم همان کسانی که به امام لقب سید هندی دادند همان ها این لقب را برای میرحسین موسوی دادند
من اصلا کاری با این نظام و با این ملت ندارم من بچه مسلمانم من عاشق اسلامم و وقتی می بینم از نام اسلام سوء استفاده می شه زجر می کشم من تو این انتخابات که یک جور امتحان الهی بود با رای سبز خودم سربلند از این امتحان بیرون اومدم من برای رفتن به طرف میر حسین مغزم رو شستشو ندادن و با آزادی کامل به پاکی و ایمان موسوی اعتقاد پیدا کردم من هیچ کدام از این شایعه هایی که بر علیه نامزد دیگر بود که به وسیله پیامک یا سی دی منتشر شد نه با اطمینان کامل پذیرفتم نه با اطمینان کامل رد کردم بلکه با مقایسه به حقیقت پی بردم البته منظورم حقیقت است نه واقعیت من با توجه به تمام همین برنامه هایی که از رسانه ی به اصطلاح ملی پخش می شد به نتیجه پاک بودن رأیم پی بردم به تمام کسانی که کورکورانه تصمیم گرفتند و به هر کاندیدایی (فرقی هم نمی کند حتی میر حسین) و بدون تحقیق رأی دادند بگویم که این رأی دادن شاید به اصلاح یک وظیفه ی ملی بود ولی مطمئن باشند جزء همراهان معاویه و یزید (وحتی بدتر از آن ها) قرار می گیرند من روی سخنم با صاحب سایت است اصلاً اگر خواستید نظر مرا منتشر نکنید من فقط به عنوان کسی که واقعاً دلم برایتان می سوزد اگر به زندگی پس از مرگ اعتقاد دارید کمی هم که شده فکر کنید من نمی گویم بدون دلیل نظرتان را و دیدگاهتان را عوض کنید برای رضای خدا هم که شده روز حساب را به یاد آورید آن جا دیگر هیچ کدام از این کاندیدا ها نیستند که از ما در مقابل خدا دفاع کند و پولی هم نداریم که به فرشته ها بدیم که به برای اینکه ما را از عذاب رها کنند بگویند اشتباه محاسباتی پیش آمده به خاطر وجدانتان هم که شده کمی حرف ها را با دید باز و به دور از تعصب مقایسه کنید . خودتان و دینتان و عقل و شعورتان را به پول و قدرت نفروشید.
برای مثال من یک نمونه از همین حرف ها را بریتان می آورم که در همین مناظره ها و گفتگو های خبری صحبت می شد: در این 20 روز تبلیغات از رسانه آقای احمدی نژاد 25درصد تورم را کاملا تکذیب می کردند و حتی کوچک ترین اشاره ای به شاخص های مختلف برای تعیین عدد تورم نمی کردند و بر این سخن که تورم 15 درصد است و بقیه اطلاعاتشان غلط است اکتفا می کردند تا آخرین شب مناظره که به لطف آقای رضایی فهمیدیم که برای تعیین تورم چند نوع شاخص داریم اما آقای رئیس جمهور حتی یک بار هم به آن شاخص ها نکرد(تا شب آخر)و تمام گفته های دیگران را کذب می دانست
می خواهم به شما عرض کنم وقتی که امام زمان ظهور کند با هاله ای از نور نمی آید که ما آن را از چند فرسخی بشناسیم یا کسی که به مخالفت از او برخیزد (که برای جلوگیری از پیوستن مردم به امام عصر (عج) دسیسه می چیند) قیافه ای ترسناک و کریه ندارد و شبیه غول چراغ جادو نیست که ما آن را بشناسیم و گولش را نخوریم اگر کمی به اوضاع فعلی جهان و ایران نگاه کنید خیلی راحت می فهیمد که ظهور نزدیک است برای خودتان می گویم حواستان را جمع کنید که کورکورانه و متعصبانه دنباله روی کسی نروید و برای خودتان و شعورتان ارزش قائل شوید
دوستان برای اینکه خدمات آقای مهندس را نادیده بگیرند در میان مردم سخنانی به ظاهر منطقی برای نادیده گرفتن زحمات ایشان در زمان انقلاب به کار می بردند و می گفتند انسان ها بعد از مدتی تغییر کند چه رسد بعد از 20 سال اگر ما بخواهیم که این سخن را ملاک قرار دهیم باید بگوییم که ابوبکر و همدستانش حق داشتند که امام علی را به عنوان جانشین پیامبر انتخاب نکنند چون انسان ها به هر حال تغییر می کنند یا اگر امام زمان آمد از او پیروی نکینم زیرا انسان بعد از مدتی تغییر می کند چه رسد بعد از 1400 سال
اگر در مدرسه ها به جای تدریس کتاب دین و زندگی در همه ی رشته کتاب منطق و فلسفه را جایگزین می کردند دیگر کسی به راحتی و از روی ظاهر گول کسی را نمی خورد (البته من منظورم کس خاصی نیست بلکه منظورم این است که حتی برای انتخاب امام زمان و حتی دین خود باید از روی عقل و منطق تصمیم بگیرید)
اگر یادتان باشد در یکی از مناظره ها اشاره شد که آقای میر حسین با پارتی بازی برای همسرش مدرک دکترا درست کرده و همسرش هیچ زحمتی برای مدرکش نکشیده در اول این سخن کمی منطقی می آید چون میر حسین جزء انقلابیون بودند با استفاده از اعتبار خود می توانسته چنین کاری انجام دهد اما وقتی کمی (فقط کمی)فکر کنیم از خود سوال می کنیم آیا بهتر نبود ایشان این پارتی بازی را برای خودشان خرج می کرد تا به جای اینکه به او بگویند مهندس به ایشان بگویند دکتر و از نظر عرفی از همسرشان کم نیاورند
و یا اینکه بعد از انتخاب در نماز جمعه رهبر انقلاب از طرفی گفتند: \"که چرا به رئیس جمهور تهمت دروغگویی می زنید\" و از طرفی دیگر گفتند: \"من آقای رفسنجانی و آقای ناطق نوری و ... می شناسم و این تهمت ها به هیچ کدام نمی چسبد و آقای رفسنجانی مال و اموالشان را در راه خدمت به نظام و انقلاب صرف کرده اند و هیچ چیزی از انقلاب برای خود برنداشتند\" حال شما پیدا کنید پرتقال فروش را.
از نظر قواعد منطقی این دو جمله که رهبر گفتند دارای تناقض است (حتی جزء قواعد تضاد هم به شمار نمی آید) که در صورت صحت یکی سخن دیگر کاملاً نقض می شود و نمی توان هر دو را یا قبول یا رد کرد و باید حتماً یکی از آن ها را انتخاب کرد
این انتخابات یک امتحان الهی بود تا به کسانی که شعار می دهند که \"ما اهل کوفه نیسیتم\" بفهماند که شما از اهل کوفه هم بد ترید اهل کوفه هیچ امکانی برای رسیدن به \"حقیقت\" برایشان وجود نداشت اما ما با داشتن همه نوع وسایل ارتباط جمعی و سیستم های پیشرفته برای رسیدن به حقیقت نداشتند و ما با داشتن همه ی اینها بدون دلیل کاملاً آن ها را رد کردیم یا پذرفتیم
ما انقلاب کردیم درست، خیلی از کشور ها در سراسر دنیا انقلاب کرده اند اما این دلیل نمی شود که اسلام را به انقلاب بفروشیم ما نباید کسی را تا حدی بالا ببریم که یک نوع بت برستی در جامعه تویج پیدا کند مگر بت ها فقط سنگ و جوب و گل بوده اند ما بتانی از نوع فرعونیان و نمرود داشتیم که یا خود را خدا می دانستند یا مردم آن ها را خدا می دانستند بت پرستی شرک به خداست همین طور که می بینید حتی علی اللهی ها که حضرت علی را تا حد خدایی می پرستند از این قاعده مستثنی نیستند پس بیایید کورکورانه تصمیم نگیریم و آخرت خودمان را به خاط به قدرت رسیدن یک عده سودجو که فقط به منافع خودشان می اندیشند و اگر در مقابلشان باشید شما را از صحنه حذف می کنند خراب نکنیم و نفروشیم برای خدا هم که شده کمی از پول و قدرت منافع شخصی دست بردارید و به خدا ایمان بیاورید و کسی را بالا تر از خدا ندانید
ما تجربه های فراوانی برا پی بردن به حقیقت از زمان پایمبر تا کنون داریم که همه ی آن ها فقط برای نگه داشتن اسلام بوده است نه چیز دیگری . برای از بین نرفتن اسلام چند راه وجود دارد که مهم ترین آن سکوت، صلح ، تقیه ، جنگ و ... است و که با توجه به شرایط اجتماعی می توان یکی از آن ها را انتخاب کرد برای مقابله کردن با از بین رفت و تحریف اسلام که مهندس زمانی صلح کرد بعد از فوت امام سکوت اختیار کرد و حالا که به صحنه آمده بادیدن حق ناحق شدن جنگ یا همان راه پیمایی را انتخاب کرد مانند امام که در زمان شاه روش تقیه و بعد جنگ را انتخاب کرد و اگر بخواهیم رک تر بگوییم در مقابل قانون شاه ایستاد و قانون شکنی کرد و در این بین خون خیلی ها ریخته شد و جوانانی با هر رنگ و دین و شیوه ی زندگی مخصوص به خود در انقلاب پرپر شدند ولی آیا ما باید درمقابل امام می ایستایدم و می گفتیم چرا قانون را می شکنید چرا جوانان را به کشت می دهید امام برای گرفتن حق مردم به پا خواست در زمان شاه درست است که آمریکا با ما بود و امکان حمله اش کم ولی کشور هایی بودند که منتظر چنین فرصتی بودند که بتوانند ایران را از دست آمریکا در آورند و به زیر سلطه ی خود ببرند پس باید امام کنار می ایستاد که نکند کشور به دست اجنبی بیفتند ما زمانی که تجهیزات آن چنانی نداشیم و با سلاح های محدود خود جنگیدیم حال چه طور ممکن است که الان که تجهیزات سلاحی مان افزایش یافته و پیشرفته شده اگر قرار باشد کشوری هم از این فرصت آشوب استفاده کند و به ما حمله و ما نتوانیم جلوی آن ها بایستیم ما انتخابات زیادی شرکت کرده ایم از پشت کوه نیامده ایم که حداقل از رای شهر و منطقه ی خود بی خبر باشیم می توانیم تخمین بزنیم که چه کسی امکان دارد رای بیاورد ما در انتخابات نهم ریاست جمهوری به دلیل کناره گیری بعضی مطمئن بودیم که آقای معین رای نمی آورد پس دلیلی نداشت که برای ایشان راهپیمایی راه بیندازیم و خیلی راحت و بدون هیچ درگیری پذیرفتیم که آقای معین حتی به دوره دوم انتخابات نهم راه پیدا نکند پس چرا فکر می کنید که ما نفهم و بی شعوریم چرا فکر کردید که ما به دنبال قدرت آمده ایم ما به دنبال حق خود آمده ایم ما نمی خواهیم که فقط خودمان در رفاه باشیم می خواهیم ایران سربلند باشد و همه در رفاه باشند همه می گویند مگر می شود که 11 میلیون تقلب شده باشد فاصله آن قدر زیاد است که این از نظر عقلی ثابت نمی شود منهم می گویم باشد اما من هم از آقای رئیس جمهمور می پرسم مگر می شود که 1 میلیارد دلار اشتباه محاسباتی پیش بیاید مگر هزار تومان یا ده هزارتومان بوده که اشتباه شود یا مگر با اولین محاسبه به این نتیجه رسیده اند که 1 میلیارد دلار کم است و یا با انگشتان دست حساب کرده اند که اشتباه کنند این هم از نظر عقلی با عقل جور در نمی آید
آقای احمدی نژاد در آن مناظره ی حماسی به مهندس موسوی گفتند که وزیرش از قبالش میلیاردر شده من مانده اما چرا خود میر حسین میلیاردر نشده یا اگر شده چرا رئیس جمهمر افشا نکرد و فقط اکتفا کرد به حامیان میرحسین و همسر ایشان و همچنین گفتند که کسی جرئت نداشت که به کار های شما اعتراض کند آیا این اهانت و توهین به امام راحلمان نیست کسی که شاه را با آن پشتوانه قوی سرکوب کرد ولی در مقابل نخست وزیرش کم بیاورد این ها هیچ کدام با عقل جور در نمی آید
احمدی نژاد در آخرین شب مناظره برای رفع اتهام از خود اظهار داشت که \"دروغگو خائن است و خائن ترسوست و سپس ادامه داد که: \"آیا شما تا به حال از این دولت ترسی دیده اید\" و اظهار داشت که \"دولت ایشان شجاع ترین دولت است\"
من از سه جنبه به احمدی نژاد جواب می دهم
جنبه ی اول: مگر ترس شاخ و دم دارد که ما ببینیم آیا قطع کردن پیامک ها نشانه ی ترس نیست آیا ریختن گروه گروه سپاهی خدانشناس در تمام کوچه خیابان های مشکوک نشانه ی ترس نیست آیا پنهان شدن رئیس جمهور پس از انتخاب و در این روز های آشوب نشانه ی ترس نیست فقط یکی دو روز اول در رسانه حاضر شده اند ما که همیشه عادت داشتیم تلویزیون را با خبرهای احمدی نژاد در تمام شبکه ها روشن کنیم و وقتی تلویزیون را خاموش می کنیم رئیس جمهمر را ببینیم و بعد خاموش کنیم حالا حتی حاضر نشده که برای نیم ساعت در یک گفتگوی خبری به جای همه ی این کارشناسان خائن به رسانه بیاید و رودروی مردم حرف بزند ببخشید از نظر شما ترس چه شکلی، چه رنگی، چه مزه ای، و چه بویی دارد تا ما بفهیم شما ترسیده اید یا نه
جنبه ی دوم: ترس زمانی در دروغگو دیده می شود که دروغگو ناشی باشد نه قهار اگر قرار بود که به دنبال هر دروغی ترسی همراه باشد که کسی دیگر فریب دیگری را نمی خورد و احتیاج به نیروی انتظامی برای دستگیری کلاهبرداران و خائنان ترسو نبود مردم و حتی عوام خود می فهمیدند طرف فریبکار و دوغگو و ترسو است و این قدر کلاهبرداری در سراسر دنیا انجام نمی شد برید ببینید در نیروی انتظامی چه تعداد از پرونده ها مربوط به کلاهبرداری و دروغگویان است
جنبه ی سوم: آقای رئیس جمهور شما شجاعت پیش خودتان چگونه معنی می کنید آیا به عواقب کارهای شجاعانه تان می اندیشید اگر شجاعت را در خط و نشان و تهدید می بینید و کارهایی که باعث تعجب همگان می شود باید بگویم قاتلان و دزدان را در کابینه خود ببرید زیرا با توجه به روحیات آن ها و تعریف شما از شجاعت شجاع ترین مردم همین ها هستند آیا وقتی کشوری را که از نظر بین الملل قدرت بالایی دارد برای گرفتن حقی که باعث از بین رفتن حق های دیگر می شود تهدید می کنید فکر می کنید شجاعت به خرج داده اید ما نمی گوییم که نباید انرژی هسته ای داشته باشیم اما نمی شود خودسرانه هم عمل کرد که باعث شود ما را تحریم کنند و از طریقه دیگر ضربه بخوریم ما نمی توانیم خیلی از لوازم را به طور مستقیم از فلان کشور بگیریم و باید به صورت دلالی و با هزینه بالایی قطعه ای را که می خواهیم بخریم آیا این دست است که ما گاز داشته باشیم ولی غذایی برای گرم کردن و درست کردن نداشته باشیم به نظر شما این گاز به درد ما می خورد آیا می شود ما برق داشته باشیم ولی لوازمی را که با برق کار می کند با قیمت کلانی بخریم به نظر شما این برق به درد ما می خورد ما نباید حماقت را شجاعت با یکی بدانیم شجاعت زمانی معنی می دهد که موازی با رفاقت باشد نه حماقت
شما به جای اینکه به فلسطین سلاح بدهید که جنگ ادامه داشته باشد با آمریکا از در دوستی وارد شوید که اسرائیل را کنار بزند
ما در سطح بین الملل دوستان زیادی داشتیم که به لطف شما ان ها را از دست دادیم و تبدیل به دشمنانمان شدند
سخن امام علی را به یاد بیاورد که می فرمودند: فقیر ترین مردم کسی است که دوستی نداشته باشد و فقیرتراز آن کسی است که دوستانش را از دست بدهد
حال به نظر شما ما شجاعیم یا فقیر
اگر امام بود مطمئن باشید تا به حال به آمریکا دوست شده بودیم همان طور که برای صلاح مملکت با صدام حسین خبیث صلح کرد شمایی که دم از خط امام و ماندن در راه او می زنید کمی اول کتاب های درسیتان رجوع کنید و ببینید روحیات امام چگونه امام جنگ طلب نبود حق طلب بود اگر می شد از راه جنگ به دست می آورد وگرنه از راه صلح و همکاری شما هم اگر می خواهید فلسطین رها شود باید در صلح با آمریکا وارد شوید از در شجاعت (...)
میرحسین به تمنای قدرت نیامده او 20 سال از قدرت کناره گیری کرد و هیچ ادعایی هم نداشت و از کسی هم طلبکار نبود کسی به دنبال پست مقام است که در پست مقامی باشد و برای بیشتر شدنش حرص می زند مثلاً کسی که استاندار است دوست دارد شهردار شود کسی که شهردار است دوست دارد رئیس جمهور بشود و کسی که رئیس جمهور است دوست دارد 8 ساله بشود و کسی که 8 ساله شد دوست دارد ..... میر حسین حتی برای نمایندگی مجلس هم ننوشت که به تمنای قدرت آمده باشد پس ما باید امام حسین را محکوم کنیم که جنگ کرد برای رسیدن به خلافت و قدرت لطفاً قبل از هر حرف زدن حداقل 10 ثانیه فکر کنید تا حرفی حق بزنید نه حرفی از روی دل
نکته ای هم برای شما روشن کنم که بی خود تلاش خودتان را برای تغییر نظر طرفداران موسوی قرار ندهید زیرا طرفداران موسوی او را از روی عقل انتخاب کرده اند طرفداران ایشان از فرهیختگان و نخبگان و مظلومانی که ناحقی را چشیده اند، هستند ما موسوی را برای قدرت، پول و منفعت شخصی انتخاب نکرده ایم ما او را به راحتی و فقط از روی حرفهایی که درباره اش می زنند انتخاب نکرده ایم ما همان اندازه که 30 سال پیش مردم به امام ایمان آوردند به موسوی اعتقاد داریم و با شایعات کذب از او روی برنمی گردانیم کسانی هم بودند که فقط به خاطر گذشته اش و از روی احساس به او رأی داده اند اما حالا به این نتیجه رسیده اند که انتخاب درستی داشته اند پس بیشتر دست و پا نزنید چون ترستان بیشتر معلوم می شود
همین روسای به اصطلاح خدا ترس که در رأس کار هستند با تناقض هایی که در کلامشان و عملشان وجود دارد ما را دارند به جایی می برند که من به شخصه کسانی را دیده ام که به آخرت و خدا و امام زمان شک می کنند و می گویند شاید این ها را ساختند تا ما را مشغول کنند و برای گرفتن حق خود فقط به خدا پناه ببریم و برای آن نجنگیم و یا منتظر باشیم که منجی بیاید و حق مان را ازشان بگیرد که به حمدالله من تا به حال به خاطر شناختی که از دینم پیدا کردم فعلاً دارم در مقابل این افکار ایستادگی می کنم پس نکنید کاری که وقتی امام بیاید جلویش شرمنده باشیم و بدانید که امام را نمی توانید با وعده و وعید بخرید مطمئن باشید چیزی را که خدا می خواهد اتفاق می افتد و کسی هم نمی تواند جلوی ظهور و حکومت امام عصر را بگیرد یا به راحتی از این حقیقت ها بگذرید و با خود بگویید که آنقدر پول جمع می کنید که بتوانید آن دنیایتان هم با پول بخرید و حتی اگر میلیون ها قاری هم شبانه روز بالای قبرتان قرآن بخوانند نمی توانید حتی به اندازه ی سر سوزنی بهشت را برای خود با پول خریداری کنید
به امید روزی که خداترس واقعی شویم و به امید ظهور (173722)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.