توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 48368
جهرمی: وزیر دولت دهم نخواهم بود / وزیر کار، معاون اجرایی قوه‏قضاییه می‏شود
تاریخ انتشار : جمعه ۵ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۳۱
سید محمد جهرمی در پاسخ به این سئوال که در دولت دهم نیز به عنوان وزیر فعالیت خواهید کرد؟ گفت: وزیر دولت دهم نخواهم بود وه در جای دیگری خدمت خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار ثانیه‏نیوز، وزیر کار و امور اجتماعی با بیان اینکه به عنوان وزیر در دولت دهم فعالیت نخواهد کرد، خواستار تداوم اجرای طرح بنگاههای زودبازده به عنوان یکی از راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در دولت دهم شد.

سید محمد جهرمی متولد ۱۳۳۷، از ابتدای تشکیل دولت نهم به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی در کابینه دكتر احمدی نژاد مشغول فعالیت شد.

در پاییز سال گذشته زمزمه کاندیداتوری وی برای انتخابات مطرح شد لیکن به دلیل مسوولیت‏هایی که در سال 88 مدنظر داشت و برخی دلایل دیگر از این موضوع صرفنظر کرد.

با مشخص شدن حجت الاسلام صادق لاریجانی به عنوان ریاست آتی قوه قضاییه، رایزنی‏هایی با جهرمی برای حضور در این قوه انجام شده است.

خبرنگار ثانیه‏نیوز کسب اطلاع کرد که معاونت اجرایی در قوه قضاییه احیا خواهد شد و سید محمد جهرمی در این جایگاه قرار خواهد کرفت.

 وزیر کار و امور اجتماعی در کابینه دكتر احمدی‏نژاد دارای سوابق اجرایی بسیار است که از جمله می‏توان به سابقه استانداری وی از سال 1361 تا 1376 در استانهای زنجان، لرستان، سمنان، همدان و فارس اشاره کرد.

بیشترین دغدغه وزیر کار و امور اجتماعی دولت دكتر احمدی نژاد، تغییر قانون کار و طرح بنگاههای زودبازده است.

به طوری که اکنون وی در خصوص ادامه اجرای طرح بنگاههای زودبازده در دولت دهم نیز اظهار داشت: طرح بنگاههای زودبازده یکی از برنامه های اساسی برنامه چهارم توسعه و دولت نهم است که مجلس روی آن صحه گذاشته و دولت نیز بر اجرای آن تاکید دارد.

وی با بیان اینکه طرح بنگاههای زودبازده بازدهی مطلوب و اثربخشی مناسبی داشته است، تصریح کرد: اگر همان اهدافی که در آئین نامه طرح بنگاههای زودبازده توسط دولت مشخص شده بود کاملا توسط تسهیلات بانکی به نتیجه می رسید، هم اکنون نرخ بیکاری در دولت نهم کمتر از 10 درصد بود.

جهرمی اظهار امیدواری کرد که طرح بنگاههای زودبازده در برنامه پنجم و در دولت دهم نیز به منظور کاهش نرخ بیکاری ادامه یابد، زیرا یکی از اهداف و راهکارهای کاهش نرخ بیکاری غیر از اجرای این طرح نمی تواند باشد.

وي در پاسخ به سوالی در مورد اينكه تاثير بنگاه‌هاي زودبازده در كاهش نرخ بيكاري چقدر بوده است؟ بيان كرد: آن قدري بود كه نرخ بيكاري را تك رقمي كرد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.