نظر منتشر شده
۱۶۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 48628
سال‌هاي دور از سياست
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۷
آقای میرحسین موسوی سال‌ها دور از صحنه سیاست زیسته است؛ گوشه‌ای گزیده و در کسوت ریاست فرهنگستان هنر، گاهی نمایشگاه نقاشی برگزار کرده و زمانی در مجامع علمی حاضر شده است، بی آن‌که ردپایی واضح از او در مجادلات سیاسی بر جا مانده باشد. اعلام نامزدی غیرمترقبه وی در زمستان گذشته، از سوی بسیاری اقدامی در انتقاد از سیدمحمد خاتمی ارزیابی می‌شد که نامزدی‌اش را برای انتخابات اعلام کرده و در میانه میدان بود و با حضور موسوی، مجبور به‌کناره‌گیری از صحنه شد. حالا روزهایی است که موسوی یکه‌تاز اتخاذ مواضعی نادر و عجیب شده است که نه تنها با مواضع وی (ابراز شده در ایام همین انتخابات) تناسبی ندارد، بلکه گوی سبقت را از تندروها و ساختارشکنان (تعبیری از وی برای بیان تفاوت‌اش با افراطیون) ربوده است.



اول. آقای موسوی، ممکن است بر اساس یک طرح به عرصه آمده است؛ بر فرض، او و خاتمی با پیشنهاد مقابله‌جویی با بخش‌های از نظام (در صورت پیروزی یا شکست) مواجه شدند و خاتمی چنین روشی را نپذیرفته و موسوی پاسخ آری داده است. لحظات پایانی مناظره مهدی کروبی و موسوی، آنجا که کروبی، موسوی را مخاطب قرار می‌دهد که آیا شما تا آخر در صحنه باقی خواهید ماند را به یاد آورید، کروبی بر اساس چه باوری چنین سوالی را مطرح و در برابر پاسخی که می‌شنود، آرام می‌شود و سکوت اختیار می‌کند؟ مصاحبه موسوی، در 20 خرداد با هفته‌نامه تایم هم این گمانه را تقویت می‌کند که او قصد داشته از ابزار تظاهرات خیابانی (حتی در صورت رئیس‌جمهور شدن) برای پیش‌برد اهداف‌اش استفاده کند. چهره‌ای دیگر از این ماجراجویی، مکاتبات مکرر وی با مقامات عالیرتبه نظام بود (که روزانه از سوی ابوالفضل فاتح اطلاع‌رسانی می‌شد)، مکاتباتی که در وهله اول می‌تواند نشانه‌ای از همگرایی باشد و اما از زاویه موسوی، می‌شود آن را به معنای اتمام حجت تلقی کرد.



دوم. آقای موسوی از پایان رقابت‌های انتخاباتی در چندین بیانیه و اظهارنظر، حرف‌ها و مواضعی را پیش کشیده که هیچ کدام با نص صریح قانون تطابق ندارد. او که هدف‌اش را ابطال انتخابات اعلام کرده، حتی حاضر نیست به طور رسمی به شورای نگهبان شکایت برد و فقط نامه‌هایی سرگشاده انتشار داده و در آن‌ها مواردی را به صورتی مغشوش و پر ابهام بیان کرده است. وی در گامی دیگر به میان کشیدن پای مراجع تقلید و علما را خواستار شده (چهره‌هایی که به زعم موسوی اگر به وی رای نداده باشند، حامی محمود احمدی‌نژاد هم نیستند)، مراجعی که در تولید 20 سال گذشته تنها یک‌بار به دیدار آن‌ها رفته و دوران نخست‌وزیری‌اش، گویای اختلافات بسیار مهم با برخی از ایشان است. او حتی از دادن یک بیانیه که حمایت‌های خارجی را محکوم و هرگونه تجمع را محدود کند، پرهیز کرده است و به‌راحتی از خط قرمز‌های نظام عبور می‌کند. این‌ها همه در شرایطی روی می‌دهد که حجم بسیار وسیعی از رایزنی‌ها و مذاکرات با او (و برخی از چهره‌های تاثیرگذار نظیر خاتمی) صورت گرفته و در همه آن‌ها کوشیده شده تا راه حلی برای عبور از وضع فعلی یافته شود.



سوم. فضای انتزاعی حاکم بر نگاه موسوی که مثلا در دور قبلی انتخابات ریاست‌جمهوری با طرح پیش‌شرط‌های نظیر در اختیار گرفتن نیروی انتظامی و یک شبکه تلویزیونی برای رئیس‌جمهور (که هر دو اموری خلاف قانون اساسی‌اند)، عملا مانع از وردوش به صحنه رقابت‌ها شد و یا اینکه علت‌العلل ورود به این دور از رقابت‌ها را جلوگیری از انحلال سازمان مدیریت و یا شوراهای 14گانه عنوان می‌‌کرد، حالا رنگ و بویی دیگر گونه یافته است. او برنامه تلویزیونی زنده بدون مجری، برگزاری تجمع در ورزشگاه آزادی و حضور اعتراضی در حاشیه برخی مراسم را درخواست می‌کند تا به‌زعم خود، بحران پایان بیابد. برنامه‌هایی که به‌وسیله آن‌ها موضوع ابطال انتخابات زنده نگه‌ داشته می‌شود، ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد زیر سوال می‌رود و تنش تا مدتی نامحدود ادامه پیدا می‌کند. مساله متهم کردن موسوی به توطئه نیست، اما دو واقعیت بسیار نگران‌کننده در میان است: اول آن‌که همه انقلاب‌های رنگی از اختلاف انتخاباتی آغاز شده‌اند، ثانیا طرح این موضوع که ابطال انتخابات، کف خواسته‌هاست، احتمال در میان بودن اهدافی دیگر را جدی می‌کند.



ضربه مهلکی که توسط آقای موسوی و به‌واسطه بر هم زدن قاعده بازی، به حیثیت و اعتبار جمهوری اسلامی وارد شده، بر کسی پوشیده نیست. گرفتاری بزرگی که تبعات‌اش به زودی تمام نمی‌شود و آثار آن را به آسانی نمی‌توان کم‌رنگ کرد. مشی آقای موسوی در این روزها هم نشانی از مسالمت‌جویی و همراهی ندارد و این یعنی بن‌بست در دست‌یابی به یک پایان‌بندی خوش برای بحران پس از انتخابات. به راستی اگر نتیجه انتخابات چیزی جز آنچه اکنون به‌وقوع پیوسته می‌بود، آیا این نمایش‌های خیابانی با ابعادی بسیار بزرگ‌تر به اجرا در نمی‌آمد؟ سال‌ها دوری از سیاست، لجاجت و استقامت بیهوده را جایگزین تجربه و تعهد کرده است و افسوس بر سرمایه‌ای که از کف می‌رود.
 
علي احسان زاده
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۰:۵۵:۲۵
قضاياي انتخابات به خوبي نشان داد كه وقت حذف كامل يك جريان سياسي در كشور (جناح چپ) براي آرامش مردم و جلوگيري از رفتارهاي افراطي اينچنيني فرا رسيده است. (169956)
 
حقي
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۵۶:۰۸
تحليل رفتار اين روزهاي آقاي موسوي خيلي پيچيده نيست. وي سالها دور از جريانات سياسي بود و گويي در دو دهه گذشته مانده است و لذا تحمل سياسي وي نيز محدود مانده است. لذا وقتي وارد عرصه جديدي با پارامترهاي متعدد شد نتوانست خود را مديريت كند و الان كه از چشم رجال سياسي كشور افتاد فقط با اين دست و پا زدن تلاش دارد طرفداران مردمي را حفظ كند ولي عملاً بيشتر با اين كار آنها را از دست مي دهد. (170140)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۴۹:۱۵
شما فكر كنيد تيم ملي فوتبال يكسال تمرين نكند ودر جام جهاني حاضر شود ! چه اتفاقي خواهد افتاد ؟ سيايت هم همينگونه است بايد تمرين داشت وظرفيت روزهاي سخت را بدست آورد كسي كه بيست سال نقاشي گشيده چگونه ميتواند يك سياستمداري باظرفيت باشد؟.....مخصوصا وقتي كه شيطان قسم ياد كرده همه انسانها را منحرف ميكند مگر مخلصين را ..!... (170513)
 
امینی استاد دانشکده مهندسی
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۴۸:۴۰
در جواب این مقاله این که اتفاقا ضربه ای که احمدی نژاد به نظام زده هیچ کسی تاکنون نزده که البته این ادعای من برای خواص کاملا روشن است و برای عوامی که فریب امارهای دروغین و وعده مبارزه با مفسدین اقتصادی را خوردند هم 2-3 سال دیگر مشخص خواهد شد.

وقتی ایشان برایشان فقط توانایی مدیریتی! جناب کردان اهمیت دارد و دروغگوییشان در مورد مدرک لیسانس و فوق لیسانس مهم نیست، طبیعی است وقتی برخی هواداران ایشان میگویند : میدانیم امارها غلط است ولی ایشان اصلح است! مشخص است که چه کسی این پدیده بسیار زشت را در کشور ما زیبا جلوه داده است.

اما در جواب اقای احسانی زاده اینکه اگر جناح چپ ظاهرا در بین عوام محبوبیت خود را از دست داده اقای احمدی نژاد در 4 سال اینده با دستان خودشان حقیقت را برای مردم روشن و بی اعتمادی به جناح راست را نیز موجب می شوند.

وعده ما فقط 4 سال دیگر ...مطمئن باشید ان موقع دیگر پوشاندن حقایق امکان پذیر نیست. و خدا وعده به رسوایی دروغگویان داده است.

این هم اولین نمونه:http://fardanews.com/fa/pages/?cid=85368
ببینین چطوری توجیه می کنن:
http://alef.ir/1388/index.php?option=com_content&task=view&id=46841&Itemid=85

باشد که به صراط مستقیم برگردیید. (170262)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۳۵:۱۹
کاش شما هم منطقی بودید وفقط خودرا در نظر نمی گرفتید (170349)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۵۰:۰۱
در مورد بیانات جنابعالی باید عرض کنم که هنوز هم خیلیها معتقدند که توانمندی آقای کردان متاسفانه قربانی بازی سیاست شد.

در ثانی در مورد دروغگویی هم باید عرض کنم که همه مردم در این روزها فهمیدند دروغگو کیست. کسانی که دم از قانون و قانون مداری میزدند! کسانی که دم از مقابله با بحران میزدند و ... خود عامل فتنه شدند.

طرفداران بعضی از کاندیداها هم سعی کنند از خواب بیدار شوند. احمدی نژاد علیرغم ضعفهایی که دارد و البته طبیعی است (چون انسان جایزالخطاست) اما به حدی برای این مردم کار کرده که پس از چهار سال بر محبوبیتش به شدت اضافه شده است.

چهار سال دیگر هم دوستان کارشکنی کنند باز خواهند دید که مردم یک موی عزیزان خدمتگزار خود را به تمامی وجود بعضی جنحهای شعار سالار نخواهند داد ان شاء الله

دوران شعارهای زیبا به سر آمده و دوران عملگرایی فرا رسیده است. (170383)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۰۳:۱۷
اقای خواص
از من عامی این صحبتها را بشنوید :
اولا هدف من توجیه برخی از کارهای اقای دکتر احمدینژاد نیست . اینرا بدانید و با این فرض واقعی به نکات زیر توجه فرمایید

1- همه ما از عجب ناشی از گذرانیدن چند واحد دانشگاهی و ایجاد تمایز میان خود و انهایی که مثلا دارای سطح تحصیلات اکادمیک نیستند باید بخدا پناه ببریم.
خداوند در قران می فرماید ما هر کس را که بخواهیم هدایت میکنیم . شعور طبقه زحمت کش و احیانا کم سواد را دست کم نگیرید

2- اقای احمدینژاد ممکن است در تاکتیک اشتباه هم بکند ، ممکن است به برخی از
عملکردهای مدیریتی وی ایراد گرفت ولی من میان وی و افرادی که شرایطی را بعنوان اصول نظام قبول میکنند و بعد بر خلاف ان عمل میکنند و کشور را به بلوا و اشوب میکشند تفاوت قائل میشوم

3- نیروهای امنیتی کشور مواردی از مسائل پشت صحنه نظیر وجود استودیو های پیشرفته در خانه های تیمی وابسته به فلان نامزد زا مطرح کرده اند . دو فرض بیشتر وجود ندارد . یا این اخبار صحیح هستند و یا بقصد پرونده سازی بر علیه فلانی و فلانی مطرح شده اند. اگر مسئله پرونده سازی است. خواهش میکنم مستندات خود را مطرح کنید . از الف هم در همینجا خواهش میکنم انرا چاپ کنند و
ادله وزارت اطلاعات را بشنویم . اگر هم صحیح است که باید گفت وجود چنین مسائلی در ستاد انتخاباتی فلان نامزد چه میکند ؟

4- این مطلب که اقای احمدینژاد طی 4 سال اینده چه کند مسئله ای است در خور تعمق . ولی این را بدانید که اگر امثال شما و ما و بسیاری از مسئولین موثر نظام همین باشد و با این پیش فرض جلو رویم ، کار بجایی نمی رسد . باید به وی کمک کرد تا اوضاع بهبود یابند. هر کس در حد و جایگاه خود کمک کند. انهم نه به احمدینژاد بلکه برای کشور. اگر شرایطی مطلوب نیست خودزنی و خودکشی استراتژی مطلوبی نخواهد بود . شماها کمک کنید یا استقبل میشود و یا نمی شود . اگر شد که فبها و اگر نشد تکلیف خود را انجام داده اید و چهار سال دیگر هر چه که صلاح دانستید انجام دهید . ولی من مطمعن هستم که تلاش ، نیت خیر ، از خود گذشتگی منطقی ( ذدر حد وسع )، تفکر ، مطالعه و حرکت قطعا تاثیر گذار است. منتهی بسته به پاره ای از محدودیت ها راندمان کار هر فرد را تغییر خواهد داد.
شما که مدعی هستید کمی به خود مراجعه کنید و صادقانه ببینید خود شما چقدر
کوتاهی کرده اید. همه اینکار را بکنیم . انوقت راه ما شفاف تر خواهد شد. بشرطی که دچار خود شیفتگی و خود گول زنی نشویم.

5- فکر نکنید که مشکلات را فقط شما می بینید . و یا فقط شما هستید که در عذابید .صلاح و راه رستگاری هر فرد و جامعه ای از ایجاد بلوغ تدریجی و تحول نفوس انهاست که اصل اول ان عدم توسل به خشونت های افراطی و بالابردن حد تحمل خود نسبت به دیگران است. منهم که این ها را مینویسم خود ضعیف و مقصرم ولی درام تلاش میکنم به ان چیزهایی که معتقدم عمل کنم و انشاالله خدا به من و همه ما کمک کند .

در این قضایا از همه طرف اشتباهاتی شده است. ولی بین شیر اندر بادیه و شیر اندر بادیه فاصله ای است به طول زمین تا اسمان

نباید بدلیل کاستی ها و فشاری که بواسطه مشاهده برخی مشکلات که کم هم نیستند ،عملا استراتژی و متعاقب ا ن تاکتیک های غلطی را گزینش کرد . (170413)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۰۹:۵۲
دوستان انتخابات تمام شد و شما هم هرچند غلط ولی میتوانید منتخبتان را همچنان بپرستید. ولی این که چه کسی رییس جمهور است؟ اونی که رای بیشتری آورده و مخالفان هم باید تحملش کنند و در ظاهر هم شده به انتخاب ملت احترام بذارن. پیشنهاد من اینه که سرنخهای اصلی بشدت مجازات بشن ولی جو زده ها بخشیده بشن. همچنان گروههای مختلف وجود داشته باشند شاید کم کم اشکالاشونو بفهمن وگرنه خودشونو به مظلومیت میزنند و همچنان توی توهم میمونن. موسوی باید خودش بهوش بیاد ولش کنید.
البته من روز قیامت جلوشو میگیرم چون از انقلاب و مذهب سوء استفاده کرد. (170424)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۱۷:۵۷
دوست عزیز

همفکران جنابعالی که به سبب کسب مدارک دانشگاهی خود را روشنفکر و ملت را تاریک فکر قلمداد می کنند در چهار سال پیش نیز فعالیتهای تبلیغاتی خود را با سنتز جوک و شایعات سیاسی و شانتاژهای رسانه ای آغاز کردند.
کار به جایی رسید که در کل کشور شایعه شد که در برنامه زنده عمو پورنگ کودکی ذکر کرده است که ....

امثال جنابعالی از شمال شهر تهران و از پشت میزهای صرف تئورک دانشگاه به دنبال تحلیل مسائل هستید که در چهار سال پیش هم گمان می کرید که احمدی نژاد تنها رییس جمهوری ایران است که یکبار انتخاب خواهدشد. (170442)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۱۵:۱۱:۴۴
میدانید مشکل شما چیست؟این است که که به عارضه عجیب سندروم -خودهمه بینی-گرفتار شدهاید . (173707)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۴۹:۱۲
عنوان مقاله مرا به ياد سريال سالهاي دور از خانه انداخت. شايد برخي دوستان جوانمان آن سالها را يادشان نباشد. آن سريال در سالهايي پخش مي شد كه سالهاي دفاع مقدس بود و همدلي مردم براي دفاع از كشور نمايان بود. پير و جوان، زن و مرد، كارمند و بازاري با هر تواني كمك مي كرد. دلها به هم نزديكتر بود و بجز كساني كه كشور را ترك مي كردند باقي افراد دلشان براي هر لحظه آن مي طپيد. بعد از بيست سال، زياده خواهي برخي انسانها اينگونه ارزشها را كم رنگ نمود و آنها كه دوش به دوش هم براي يك هدف تلاش مي كردند رو در روي هم شدند. يادمان رفت كه چگونه بوديم. براي زنده كردن ارزشهاي دفاع مقدس يعني عمل كردن براساس آن ارزشها. در موزه ها و تابلوهاي نقاشي دنبال آن ارزشها نگرديد. كاشكي بجاي هياهو در عرصه سياست، زيبايي حقيقي را در بوم زندگي و جامعه نقاشي مي كرديم. (170512)
 
ali
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۰:۵۶:۰۶
احسنت وهزار بار احسنت (169960)
 
یوسف
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۰:۵۶:۴۸
نمی دونم این بی اعتباری بعد از انتخاباب که به کشور تحمیل شد چطور میشه جبران کرد
آبرویی که سی سال با کلی خون بوجود اومده بود براحتی از بین رفت
نمی دونم چقدر طول میکشه تا اثرات این موضوع از بین بره
فقط خدا کمک کنه (169961)
 
يك شهروند
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۳۴:۱۰
دوست عزيز بي اعتباري كشورمون نه از بابت ميرحسين موسوي بلكه تقصير برخوردهاي وحشيانه خياباني بود كه به جهان نشان داده شد.
كشته شدن حداقل هيجده نفر
فاجعه كوي دانشگاه
حمله به مردم عادي
و...سبب شد كه كشورمون بي اعتبار بشه.
خواهشا فرافكني نكنيد.
ميدونم كه چاپ نمي كنيد. (170226)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۲۴:۰۰
افرادی که به کوی حمله کردند مشابه سعید عسگر بسیجی نما هایی یوبدند که توسط کانونهای اغتشاشات دولت هشتم جهت پیش برد اهداف خود تدارک دیده شده بوند.

همین هایی که امروز از مجرای قانون کار به جایی نمی بردند در 18 تیر گروهی را اجیر کردند تا با نام گروههای فشار سبب بروز تحریک احساسات جوانان پر شور و احساس شودند تا از کانال شورشهای خیابانی سبب فشار بر مسولین مخالف خود شوند.

سعید عسگر چرا مسول ستاد موسوی بود ؟
پدر وی چرا رییس اموزش پروش دوره اصلاحات بود؟

ترور فرمایشی حجاریان هم از تزهای اعمال فشار و تشویش علیه مخالفان بود؟

اتاق فکر آشوب و بلوا اینبار هم تا حدودی موفق به تحریک احساسات شد

همانانی که قرار بود دو تا 3 روز قبل از انتخابات ترور فرمایشی موسوی را اجرایی کنند

از 18 نفری که جان سپرده اند بخش عمده ای را نیروهای مردمی مبارزه علیه اغتشاشات بوده اند (170458)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۲۸:۴۴
دوست عزیز بی اعتباری کشور را آن عده باعث شده اند که می خواهند با استناد به آزادی و برگزاری تجمعات بدون مجوز عملا در نظم و ثبات یک کلان شهر همچنین کشور خلل بوجود بیاورند .

در کشور های اروپایی و آمریکا تظاهرات بدون مجوز مانند اعتراض به برگزاری نشست های تجارت جهانی و موارد حزبی دیگر علی رغم برخورد شدید پلیس و در برخی موارد حتی کشته شدن تعدادی از افراد ، به هیچ وجه ضربه به اعتبار آنان نمی زند ولی ما انتظار داریم که افرادی با تخریب اموال عمومی و حتی قصد تصرف مراکز نظامی و صدا و سیما اقدام می کنند از دماغشان هم خون نیاید چرا ، چون این یک اعتراض مدنی است !

خدا وکیلی اگر یک نفر با این قصد و اهداف وارد حریم زندگی شما شود چه کار می کنید ؟ حتما مباحثه و گفتگو!

به نظر من نحوه ی برخورد مراجع انتظامی اعم از پلیس ، بسیج و سپاه با این قضایای اخیر بسیار ضعیف و در برخی موارد با اغماض بوده

توجه داشته باشید در کشوری مانند آمریکا که بسیاری از آن به عنوان مهد آزادی یاد می کنند ( البته آزادی به معنای بی بند و باری ) در صورت توجه نکردن به یک اخطار ساده پلیس راهنمایی و رانندگی نیز امکان برخورد آن هم با اسلحه گرم وجود دارد (170471)
 
جعفری
۱۳۸۸-۰۴-۱۱ ۰۱:۲۹:۵۶
یک شهروند!
چه کسی وحشی بازی درآورده افرادی که شیشه خرد کردن و آتش زدند و ... و هر کسی ریش داشته رو جلو زن و بچش زدند ، یا نیروهای انتظامی که مطابق وظیفه عمل کردند ؟
عمو یادگار بیا بیرون از غار . (172614)
 
hossein
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۲۲:۴۳:۱۰
دوستانی تازه ازایران برگشتند به کانادا و می گویند رفتیم میر داماد چلوکباب 30 دلاری خوردیم ؟قیمت چلوکباب در کانادا و آمریکا 10 دلار است . اگر شما فقیر هستید این همه پول را از کجا می آورید که من ندار م بلیط تهیه کنم و برگردم ایران ؟
ا گر من هم برگردم ایران خوشحال می شوم چند تا بزنم تو کله پوک شما که تهی از مغز است (173826)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۰:۵۷:۳۵
‌دوست گرامي
شايد وقت آن رسيده باشد كه عينك خود را برداريد و خوب نگاه كنيد
اگر نه كه منتظر خواهيم بود كه شما بيدرا شويد، ما صبوريم (169964)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۱۸:۰۱
من از شما ملتمسانه خواهش میکنم شخص بنده را بیدار کنید... من دوست ندارد همراه اهل باطل بمانم...
کاش بجای کلی گویی کودکانه و بی منطق یک مصداق ارائه میکردید...
دریغ از یک جو حرف حساب و منطق در رفتارهای مرد مؤدب.... (170187)
 
مهرداد شمس
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۱۲:۱۳
سخن گفتن با فرد گستاخي مثل شما، نتيجه اش بهتر از نظر شوراي نگهبان نميشود
گويا شما بسيار ذوق زده ايد كه ديگران را كودك و خود را بزرگي پنداشته ايد
گويا از ديد شما ديگران سبك سرند و خويشتن را آگاه به همه چيز پنداشته ايد
گويا بيداري شما نياز به تكان فيزيكگي دارد، ولي دوست ناشناس و محترم
تكرار مثلث وار ادعايي كه كسي يكبار گفته نشان از عمق ديدگاه هاي شما دارد
خوشحالم كه از همين امروز صداهاي اعتراضي هواداران احمدي نژاد در آمده و به ياد آوردند كه چه بر سر حيثيت اجتماعي شان آمده
گويا شما تمايلي به خيزش از اين وضعيت افسوس برانگيزتان نداريد
برادر من، به تلخ كامي چيزي شيرين نميشود، كمي دايره ادب خود را گسترش دهيد
باور بفرماييد اين چند روز ميگذرد و شما ميمانيد و اين جزيره تنهايي حاصل از تكرار تفكر خويش
اميد كه در آن تنهايي ميلي باشد از ما كه دست شما را به رسم برادري فشار دهيم (170307)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۲۲:۲۹:۲۱
فرق شما با قبلیها تنها در مؤدبانه گفتن بی ادبیها بود (173819)
 
GHB1361
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۱۶:۰۹:۴۳
دوست عزيز اگر شما مسلمان هستيد مي توانيد با نمايندگان مرجع تقليد خود مشورت كنيد و از او بخواهيد شما را روشن كند تا جايي كه من مي دانم اكثر مراجع تقليد واقعي و با سواد موضع خود را روشن كرده اند و عليرغم فشار هايي كه به آن ها آمد تغيير موضع نداده اند (173733)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۰۳:۲۹
اگر از حق مردم دفاع کردن تند روی است پس باید ان تفسیری که زنده یاد دکتر علی شریعتی از ابوذر کرد را هم باید بنامیم بسیاری از افراد از اینکه مهندس از حقمان تا حالا دفاع کرده خوشحایم وافتخار می کنیم به چنین کسی رای دادیم (169972)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۰۰:۳۸
چون غرض آمد هنر پوشيده شد صد هزار از دل به سوي ديده شد.

آقاي موسوي از حق شما دفاع نمي كند براي خودش و حاميان مالي اش تلاش مي كند. يك مدافع صادق حقوق انسانها در زمانهايي كه خودش منافع ندارد، از حق آنها دفاع مي كند. كجا بود آقاي موسوي در رويدادهايي كه در بيست سال گذشته در كشور و درباره كشور رخ داد؟! (170151)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۳۸:۲۶
حق با محمد است! بايد 13 ميليون نفر با به دست گرفتن حكومت حقشان را از 24 ميليون نفر مقابل بگيرند و دموكراسي كامل را به بروز و ظهور برسانند !

برادر من! دفاع از حق مورد ادعا راهي دارد كه آقاي موسوي و شما به خوبي آن را مي دانيد و بر اساس ادعاي قانونگرايي بايد از آن پيروي كنيد (170236)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۳۹:۴۸
حق با محمد است! بايد 13 ميليون نفر با به دست گرفتن حكومت حقشان را از 24 ميليون نفر مقابل بگيرند و دموكراسي كامل را به بروز و ظهور برسانند !

برادر من! دفاع از حق مورد ادعا راهي دارد كه آقاي موسوي و شما به خوبي آن را مي دانيد و بر اساس ادعاي قانونگرايي بايد از آن پيروي كنيد (170239)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۲۸:۴۲
چرا اعتراض میکنی اقا مهدی
خب لابد اون 13 میلیون میفهمیدند ولی اون 24.5 میلیون چیزی حالیشون نبوده! و باید به زور چیزی که به نفعشونه! حالیشون کرد (170470)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۵۱:۴۷
كدوم حق؟ (170267)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۲۵:۵۶
مشکل اینه که اون نمی خواست از حق ما دفاع کنه میخواست به قدرتی که خیال میکرد حقشه برسه حالا به هر قیمتی شده حتی زیر پا گذاشتن حق مردم شهرهای دیگه غیر از تهران و حتی پایمال کردن شعارهای قانون طلبانه خودش (170465)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۵:۰۱:۰۸
کدام حق؟ (170538)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۲۲:۴۱:۳۶
اتفاقاً احمدی نژاد به ابوذر نزدیکتر است! اگر موسوی چنین مشیی داشت 12 سال کناره نمیگرفت. چشماتونو باز کنید. چرا ما هرکس رو دوست داریم ازش اسطوره میسازیم؟ من اگر احمدی نژاد هم از ارزشها منحرف بشه ازش برمیگردم. (173825)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۰۹:۲۳
شما ضربه مهلک آقای موسوی را به نظام خوب حس کرده اید ولی از ضربه ی کاری که رئیس جمهور محبوبتان به پیکره نظام وارد ساخت غافلید. احمدی نژاد در شب مناظره با موسوی نقشی را بازی کرد که دشمنان ما عاشق آن بودند. ضربه زدن به پایه های انقلاب و بی اعتبار کردن انقلاب و عوامل اصلی آن پیش مردم بزرگترین خیانت احمدی نژاد به نظام بود. اگر کمی منصف باشید می بینید که آتش این بازی را احمدی نژآد روشن کرد البته چاره ای هم جز این کار نداشت طبق آمار های منتشر شده از مرکز آمار کشور که در شبکه 2 سیما پخش شد محبوبیت احمدی نژاد تا قبل از مناظره روز به روز با شیب تندی در حال کاهش بود و این آخرین حربه ایشان برای حفظ کرسی ریاست جمهوری بود. احمدی نژاد به هر قیمتی می خواست رئیس جمهور بماند ولی این ریاست جمهوری برای او مردم گران تمام شد و تا مدتها باید هزینه آن را بپردازد... (169992)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۲۰:۱۵
دوست عزیز آتش این بازی را آنانی شروع کردند که از چهار سال گذشته بنای ایجاد تنش و ناسازگاری را گذاشتند و از هر سویی و به هر وسیله ای دولت را مورد حمله قرار دادند.
بله احمدی نژاد هم اشتباهات بزرگی مرتکب شد. اما نه به اندازه و وسعت حضرات (170190)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۲۲:۱۵
ایول (170195)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۳۴:۵۶
نه اینکه آقای موسوی به هر قیمتی نمی خواست رئیس جمهور بشود ؟ دوست عزیز آقای موسوی قبل از انتخابات از هیچ کوششی دریغ نکرد از اتهامات بزرگ به دولت گرفته تا توهین و افتراء به رئیس جمهور منتخب مردم ... و صرف میلیاردها تومان هزینه تبلیغات
و امروز هم همگان شاهدند که مدعی قانون گرایی و پیروی از خط امام به جهت حس قدرت طلبی بیش از اندازه چگونه نظام مقدس و انتخابات پر شکوه ملت را زیر سوال می برد و حتی سعی دارد از احساسات جوانان این میهن جهت نیل به اهداف خودخواهانه خود بهره یرده و در این راه از ریخته شدن خون آنها نیز ابایی ندارد ... به نظر می رسد اگر کمی واقع بین باشیم درک خواهیم کرد که آقای موسوی با این نظام و مردم چه کرد؟ (170228)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۰۹:۳۲:۲۹
دوست گرامی - فراموش نکنید هرکسی که رییس جمهور میشود باید نظراتش را بدون رودربایستی و البته با حفظ احترام بیان کند مگر شما انتظار دارید که کاندیداها قربان صدقه یکدیگر بروند. موسوی بسیار با احترام برخورد کرد و این آقای احمدی نژاد بود که همه چیز را خراب کرد (173578)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۳۸:۳۹
دوست عزیز
گرچه آقای احمدی نزاد خیلی تند و بی پروا صحبت کرد و بقول شما شعله این آتش را بر افروخت اما کم کم و با روشن شدن جریانات پشت پرده ی برخی از حامیان آقای موسوی که از او چون عروسک خیمه شب بازی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کردند، حتی اگر آقی احمدی نژاد این حرف ها را نمی زد، حتی اگر آقای موسوی رای هم می آورد چنین اوضاع و احوالی برقرار بود ... مطمئن باشید که با آمدن اقای موسوی اغتشاشات و آشو.ب ها باز هم ادامه می یافت .خیلی ساده لوحانه است اگر بپذیریم مشکل بر سر ریاست جمهوری افراد باشد !
درد این جماعت چیز دیگری بود که خود شما هم خوب می دانید ، مردم هم خوب فهمیدند و به همین دلیل به آقای موسوی رای ندادند.
اگر چه معتقدم آقای احمدی نژاد هم پر از اشکالات است اما آقای موسوی که خود نماد اشکال است ظاهراً ایشان که به هیچ چیز پایبند نیست البته همانطور که اشاره کردم عدم پایبندی ایشان به بسیاری از اصول باعث رای نیاوردنشان شد.
هزینه اش را هم جریان با اصطلاح اصلاحات خواهد پرداخت نه مردم و نه آقای احمدی نژاد....
اگر هم نگران چهره ایران در رسانه ها و مجامع بین المللی هستید این نخستین باری نیست که چنین وضعی از ایران نشان داده می شود ! بهتر است تاریخ ساخت فیلم بی دخترم هرگز را از یاد نبرید و یا تیتر روزنامه ها ی غربی در ادوار گذشته ....
معتقدم هیچ چیز عوض نشده ما در نظر دول غربی همان ایرا ن سی سال پیش هستیم که انقلاب کرد .. ما از همان زمان بایکوت شدیم از همان زمان بر علیه ما فیلم ساختند و ما را تروریست خطاب کردند.
در ضمن همین صحبت هایی که در بی بی سی و سی ان ان در مورد ما می شود در سال های گذشته به خاطر نوع برخورد با منافقان نیز می شد پس لطفا نگران این جور مسایل نباشید .


تاکید می کنم هزینه اش را هم جریان دروغگوی اصلاح طلبی خواهد پرداخت

بامید عاقبت به خیری (170237)
 
محمدجواد
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۲۹:۱۷
سلام آقاي امير.
كدام پايه هاي انقلاب را ميگوييد؟ استقلال؟ آزادي؟ جمهوري اسلامي؟ عداليت ؟ استكبارستيزي؟ مبارزه با طاغوت و ظواهر آن مثل اشرافي‌گري؟ يا شايد هاشمي پايه‌هاي انقلاب است؟! اگر احمدي‌نژاد ضربه زد و مردم آن را خيانت ميدانستند چرا به او رأي دادند؟ احمدي‌نژاد دنبال حفظ كرسي‌اش بود يا هاشمي كه حتي در مصاحبه با علي لاريجاني ميخواست رياست جمهوري را مادم‌العمر يا مشابه آن كند؟مردم ايران از اين بيشتر براي انقلابشان هزينه كرده‌اند ولي اوني بايد نگران جوابگويي هزينه باشه كه باعثش شده. طفلك مردم كه دارند ميپردازند...! بيش از چهار سال تخريب و توهين و تمسخر و جوسازي را اگر آتش بازي نمينامي، يك شب پاسخگويي به هر 9روز يك بحران در 8سال دوره خاتمي و 4سال شانتاژ را بايد آتش‌بازي بنامي. خوابيده را ميشود بيدار كرد، اما نه آنكس را كه خود را به خواب زده... (170339)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۵۹:۵۴
آقای امیر جالبه که فردای همون مناظره رسانه های اصلاح طلب شروع کردن از این نوشتن که این توهین به شخصیته ها باعث ریزش بسیار زیاد آراء احمدی نژاد شد! اگر موسوی رای می آورد حتما می گفتید بله دیدید که گفتیم .
راجع به حرف هایی که احمدی نژاد به یه تعداد از مقامات سابق نسبت داد، من فکر می کنم نه کار قشنگی بود و نه قانونی. اما اینکه ضربه به نظام زد، امیر آقا باید بگم توی کشورهای پیشرفته تر این اتفاق دائما می افته. برخوردی که می شه اینه که شخص خاطی محاکمه می شه و مردم هم از رسانه جرم و حکم شخص خاطی رو پیگیری می کنن. این یک روال عادی هست و کسی هم اعتقاد نداره که با محکومیت چند نفر \"کل\" اون نظام زیر سؤال می ره. پس تکلیف اکثریتی که خاضعانه کار کردن چی می شه؟
مشکل ما از اینجا شروع می شه که عده ای از مسئولان فراموش می کنن که اگر به مسند قدرت نشستن وظیفه شان خدمت به مردمه و خودشونو برابر کل نظام می دونن و از طریق رسانه ام اینجور القا می کنن که توهینی که به اونها شده کل نظام رو زیر سؤال برده.
اما کاری که آقای موسوی کرد بی همتا بود. ایشون کل نظام رو متقلب خواند. همه از بالای بالا که رهبر باشه تا به پائین که همه دست در دست هم دادن تا آراء آقای موسوی رو بدزدن. حتی ناظرین و حتی مردمی که به احمدی نژاد رای داده بودن و حتی خود صندوق های بی جان رای هم این افاضات شامل حالشون می شد. خسارتی که آقای موسوی نه تنها به نظام بلکه به ایران وارد کرد هیچ دشمن شناخته شده ای تو این مدت کوتاه نمی تونست اینقدر تمیز این کارو انجام بده. من واقعا نمی دونم چقدر زمان می خواد که بشه این خسارت رو جبران کرد و آیا اصلا قابل جبران هست یا خیر؟
  (170407)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۳۱:۴۳
دیدم موسوی کاری به پایه های انقلاب نداشت

در ضمن هر کی اینجا در انتقاد از موسوی حرف میزنه لزوما طرفدار احمدی نژاد نیست همه رو با یه چوب نرون

مثل خود من که از رای به موسوی پشیمونم ولی بازم حاضر نیستم به احمدی نژاد رای بدم (170479)
 
Shekoufeh az Danmark
۱۳۸۸-۰۴-۱۳ ۰۱:۰۹:۳۹
Aghaye Ahmadinejad az asle jomhoorie eslami defaa\' kard. Sokhanane ishoon defaaee az ideologye enghelabe mardome Iran bood. Edaalat va aazaadi - ke har do dar tooliane saal ba tajarobe talkh o shirin be dast miayand. Tarikhe aksare melale donya in ro esbaat mikonad. In plakarthaye aghayoon Mousavi, Karroobi va dar zamaane khod aghaye Khatami ke be englisi neveshteh shodeh boodan zarbei bozorg be mellate iran hastand va boodehand. In plakartha aya baraye mellate farsi zabane Iran boodand?? Ya baraye da\'vate biganegan dar siasate dakheiliye Iran? Basse inhame gool zadan va khodbakhtegi. Aksariate mardome Iran khoob midoonan chi be na\'feshoone va chi nist. ( Mota\'sefaneh type farsi roo computeram nadaram - Omidavaram nazaramo hazf nakonid - mamnoon) (173854)
 
ايراني
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۰۹:۵۹
آقاي مهدي پور عزيز:
1- كانديداي مورد نقد اگر سالها به دور از سياست بوده است . كانديداي حاكم در دوره نهم كه اصلاً در دايره سياست نبوده! بنابراين اساس محور بحث شما باطل است.
2- كانديداي حاكم كه همواره هر دري را با شعار عدالت مي گشايد. در انتخابات اخير كدام عدالت را در حق انتخاب مردم ايجاد نمودند؟ (169994)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۳۳:۴۸
گویا هنوز فکر میکنید حقتان ضایع شده که منتخبتان پیروز نشده است؟ من هم بعد از 4 دوره کاندیدم رای آورد. لزومی ندارد دیگران مثل ما فکر کنند. بجای این ناباوری بهتر است فکر کنید کدام شعارها یا اعمال اکثر مردم را جذب نکرد. رای شما از بین نرفته. شمرده شده. 13 میلیون کم نیست! بجای استفاده از این ظرفیت چرا آن را به نفع دیگران مصادره میکنید؟ این مواضع وجهه تان را خراب میکند. عدالت یعنی حق انتخاب مردم و پذیرش آرای اکثریت. (170345)
 
صديقي
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۱۰:۳۷
خيلي عالي بود، دمت گرم. (169995)
 
رضا پاك نيت
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۱۱:۱۷
مهم نيست كه موسوي كيست به هر حال كسي مثل او كه سالها از سياست دور بوده و براي بخش بزرگي از راي دهنده ها ناشناخته بود نميتوانست و نميتواند ضربه اي به نظام بزند. ضربه را كساني زدند كه بخش بزرگي از مردم را مقابل نظام قرار دادند چرا كه نظام را از هستة معنوي آن و جوهره اسلامي آن تهي كردند. موسوي فقط بهانه ايست تا بخش بزرگي از مردم از دروغگويي و لافزني ، بي انصافي و ناجوانمردي ، سوء مديريت ، توهم و بي تدبيري اظهار برائت و انزجار كنند. شما هم اين را ميدانيد ليكن ويروس ريا شما را هم مبتلا كرده است. (169997)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۴۲:۰۳
آقا رضاي عزيز!
شما كه نيتت پاك است، چرا فقط كلي گويي مي كني و تهمت مي زني؟ ابراز تنفر از \"دروغگويي و لافزني ، بي انصافي و ناجوانمردي ، سوء مديريت ، توهم و بي تدبيري \" مورد ادعاي شما چه ربطي به ادعاي تقلب در انتخابات دارد؟ (170246)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۱۱:۵۹
دقیقا مسأله توطئه موسوی است. حال بحث اینجاست که می داند پیامدهای آن چیست یا نه. آیا مردم حاضرند به خاطر بی قانونی موسوی او را دوباره در جمع خود بپذیرند یا نه. مسلما اینگونه نیست و او پلهای پشت سر خود را خراب کرده و با خودخواهی های خود کشور را اینگونه به آشوب کشاند. (169998)
 
خواننده
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۱۲:۲۳
آقا فری ، ضربه مهلک رو به نظام و حیثیتش ، اونایی زدن که اعتراضات رو بر نمی تابیدن ، تو تی وی شما که دم به دقیقه داره قانون رو به رخ ملت میکشه ، یه بار از اصل 27 قانون اساسی ، مبنی بر اعترضات آرام حرفی زده شد؟ دیگه دست نظام واسه ملت رو شده که چطوری هر کاری که میکنن میزارن به حساب منافقین و آمریکا و انگلیس ، یعنی شما میگید اون یک میلیون ( شاید هم بیشتر) که ریختن بیرون برای اعتراض ، همه اشون از عوامل بیگانه و یا فریب خوردگان بودن ؟ بس کنید تورو روح رفتگانتون ، مردم دیگه سرشونو از تو برف در آوردن . شما چطور روتون میشه جلوی چشم همه دنیا باز هم به حرفهای صد من یه غازتون ادامه بدید؟ (170001)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۱۷:۰۵
اون یک یا چند ملیونی که ریختند توی خیابون همشون هموطنای ما هستند.مشکل ما اینه که فقط همونارو آدم حساب می کنیم.مگه اونا بیشتراز 13 ملیون هستند.مگه بقیه جزو مردم نیستند. (170185)
 
محمدرضا
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۳۸:۲۸
حرف طرفداران موسوی هم مثل خود موسوی است و احمدی نژاد در همان شب مناظره به موسوی گفت:چرا فکر می کنی مردم همان هایی هستند که دور شما جمع می شوند. (170489)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۴۳:۵۹
قانون اساسي بايد توسط قوانين عادي به مرحله اجرا برسد. كه در اين حوزه هم مقررات موجود براي مجوز تجمعات آرام و نحوه آن واضح است و كسي كه مدعي قانونگرايي است نبايد منادي له كردن قانون باشد (170249)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۳۷:۰۴
آقای خواننده اینقدر عوامانه حرف نزن در حالی که ادعاهایتان گوشها را کر میکند. دریغ از منطق! (170353)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۲۳:۳۳
جالبه آقای موسوی قوانین کشور رو فقط در حدی قبول داره که به نفعش باشه؟
اگه ایشون اصل 27 رو قبول داره پس چرا طبق همین قانون اساسی شکایتش رو ازمجاری قانونی پیگیری نکرد؟ قانون اساسی فقط وقتی خوبه که نفع منو در نظر داشته باشه؟
ایشون میخواد از قانون اساسی برعلیه همین قانون استفاده کنه؟ تظاهراتی که مدعای اون زیر سئوال بردن نظام و دولت و قانون اساسیه چطور میتونه قانونی باشه؟
چرا ایشون فقط اصل 27 قانون اساسیو بلده و به بقیه قوانینش پایبند نیست؟ آدم یا وارد بازی نمیشه یا وقتی وارد شد همه قوانینش رو می پذیره .
درضمن همین جناب آقای قانون مدار که ادعا میکرد واسه این وارد میدون شده چون احمدی نژاد قواعد بازی رو رعایت نمیکنه.. چی شده که خودش از همون ابتدا به قصد جرزنی و زورگویی وارد بازی شده؟ (170457)
 
شعرباف
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۱۴:۲۳
قانون گریزی و برنامه گریزی دغدغه ای است تمام یا بهتر است بگویم اکثریت اندیشمندان وحتی مردم دارند وبراساس آن آقایان موسوی وکروبی و رضایی وارد گود شدند تا گره کور را باز کنند ولی بدلایلی مشاهده می شود نه تنها به این مهم دست نیافتند بلکه کوره راه اصلاحات را هم بستند هرنظامی نیاز به ترمیم واصلاح دارد مخصوصا\" نظام های نوپا ممنون از انتشار مطالب. (170010)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۱۸:۳۴
خدا را بر گفتار و کردار خود ناظر بدانید. حق بر باطل پیروز است. در اینکه این سید بزرگوار پیرو خط امام است هیچ شکی ندارم.

اگر گفته های شما درست است بزرگترین نقص بر دستگاه برگزار کننده انتخابات وارد است که از بین چند صد نفر ثبت نام کننده (در بین آتها از بیکار تا پر مشغله، از مدارج پایین تحصیلی تا سطوح بالا و ...) این چهار بزرگوار وارد عرصه انتخابات شدند و صراحتا مقام معظم رهبری در نماز جمعه اشکالی را (که کاملا به حق بود) به هر چهار نفر وارد کرد که با همین اشکال صلاحیت آنها مخدوش می شود. چگونه کاندیداهایی برای برد سیاه نمایی دولت خدوم و زحمت کش را انجام دادند و یا چگونه کاندیدی بیش از دو دهه فعالیت عناصر کارساز و معتقد را مخدوش و تعدادی را به بدترین خطاها متهم کرد؟

خواهش میکنم به اساس و بنیان ایین نبوی و شریعت علوی احترام بگذارید و از مسیر حق و عدالت خارج نشوید. اگر به اخرتی اعتقاد ندارید در همین دنیا وجدانتان رها نمیکند شما را. بر گفته های خود مراقب باشید. روز جزا روز سختی است انبیا از ان هراس داشته اند. دست از خیره سری بردارید.

برای خود و همه از خدا رحمت دانایی ارزومندم. به گفته های خطیب جمعه قم جناب جوادی املی التفات نمایید ایشان انابه و دعا را حلال مشکل میدانند که بسیار خردمنداته است.

با تشکر
یک دوست برای همه و همه ایرانیان (170021)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۵۶:۳۲
مگه بد شد؟ (170276)
 
خراسانی
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۲۰:۲۳
به نظر بنده جنابعالی یک طرفه به قاضی رفته اید!یک قلم، فقط آقایان محتشمی پور و موسوی لاری به نمایندگی از میرحسین از شورای نگهبان خواستند ته برگه های آراء را با شمارهء ملی تطبیق دهند آیا انجام شد؟ (170026)
 
روناک
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۴۱:۰۴
بله انجام شد!
کاندیدای زغال فروشمون مارو سیاه کردو نگفت.
حتی رضایی هم راه اونو رفت.
من سوالم اینه از همه کسایی که مثل خودم به موسوی رای دادن :
اگه ا ز یک هفته قبل انتخابات دائم به ما ها میگفتن مواضب رای هاتون باشید قراره تقلب بشه، چطور نتونستن یه برگ سند ارائه کنن، در حالی که همه ما توی ارتباطات قبل انتخابات ، توی فضای سایبر خیلی قوی عمل کردیم و این نشون میداد که تیم ما لااقل توی تبلیغات قوی تر از حریفه. ولی از تقلبات انتخابات حتی یه سند کاغذ که سهله یه تکه فیلم ناقابلم ازمون دریغ کردن ؟ لااقل برا خود ما موسوی ها میل میکردن! ینا که هر 5 دقیقه واسه ما اعلامیه تجمع برای حمایت از خودشون میفرستن تو میل باکسمون. پس حتما کاسه ای زیر نیم کاسه هست!

من شخصا و قویا معتقدم که وقتی آقای موسوی و ستادش که ظاهرا از تقلب - بنا به گفته خودشون حتی قبل از انتخابات_ با خبر بودن و دوستانشون مثل آقای لاری که خودش سالها وزیر کشور بوده و از زیرو بم قانون انتخابات هم با خبر، حتی یه برگ سند واسه ما ملت نتونستن جور کنن (؟!) ... پس آقایان و خانمها بااحترام باید بگم همه ما به طور بسیار هنرمندانه ای رنگ شدیم. که ظاهرا تابلوی قشنگی هم باید از کار دراومده باشیم، بالاخره آقای موسوی نقاش خوبیه و من قبلا از نمایشگاهش بازدید داشتم!

زنده باد حق (170363)
 
سونیا
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۲۶:۰۳
آفرین به دوست خوبم روناک خیلی قشنگ گفتی من هم مثل شما رنگ شدم !
آری موسوی خیلی از ما را رنگ کرد برای کسب رای (170466)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۲۰:۳۷
آقا فرشاد آیا در خواست حق بد است واقعا برات متاسفم (170027)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۳۳:۱۰
درخواست حق بد نیست.اما درخواست به حق نباشد بد است.کمی چشمانتان را بیشتر باز کنید. (170343)
 
azizi
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۲۰:۳۷
با سلام.احسنت مقاله جالبی بود لیکن کو گوش شنوا(منظورم موسوی و طرفداران احساساتی اونه)! (170028)
 
amir
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۲۲:۱۷
توکه راست می گی ....
مردم رو سرکوب کردن خیانت نیست (170031)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۲۳:۳۹
من براي ميرحسين موسوي بسيار متاسفم
چراكه پيش از اين انتخابات ارزش خاصي برايش قائل بودم اما در حال حاضر اين آدم هيچ ارزش برايم ندارد
ايكاش ذره اي از عقل و انصافش بهره بگيرد (170035)
 
amir
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۲۴:۰۷
kamelan ba aghaye mehdipour movafegham (170036)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۲۴:۴۴
می دانیم که سایت الف این نظر را چاپ نمی کند و البته این موضوع به خاطر فضای باز سیاسی است. شاید اگر نظرات، توهین آمیز و شامل کلماتی مثل \"کینه شتری\" باشد چاپ شود!
تناقض های متن بالا:
آیا داشتن مجادله سیاسی ارزش است؟
آیا ساختاری که آقایانی چون رسایی تعریف کرده و حتی اگر رهبر معظم موضع گیری کند نیز پاسخ خواهند داد مبنای کار سیاسی است و نباید شکسته شود؟
در پاراگراف دوم خود شما گفته اید گمانه! با گمانه می خواهید سیاست موفقی در داخل و خارج داشته باشید؟ و البته بنگاه های دروغ پراکنی زیادند. هم در اطراف موسوی و هم در اطراف احمدی نژاد. همچنین با این حساب آقای فاتح به نفع شما کار کرده چرا اجازه خروج از کشور را نمی دهند؟
پاراگراف سوم: معلوم است که شورای نگهبان حامی دولت جایگاهی بی طرف برای حل مساله یا قضاوت صحت ندارد. و معلوم است که بر اساس دستورات اولیه اسلام باید قاضی بی طرف باشد.
خط قرمزهای نظام چیست؟ خط قرمز نظام بر اساس فکر و ایده امام نداشتن باند بازی و نچیدن دوست های همفکر در مسند های اجرایی دولت است. خدارو شکر که امام زنده نیست این روزها را ببیند که آقای احمدی نژاد چهار سال فساد مالی اطرافیان هاشمی را تحمل می کند و شب انتخابات به خاطر \"دلسوزی برای مردم\" عنوان می کند.
پاراگراف چهارم: این پیش شرطهای انتخاباتی به خاطر این است که نیروی انتظامی و رسانه ملی - دولتی ما بی طرف نبود. صحبت از قانون اساسی می کنید! آیا تا به حال کامل به آن عمل شده که حالا نگران باشید؟ متن شما نشان می دهد که شما هم دارای خواسته ای هستید درست مثل موسوی: خواسته شما مشروعیت بخشی به انتخاباتی است که آیات عظام به جز یک نفر و 181 نفر به رئیس جمهور منتخب تبریک نگفته اند. در این مورد احتمال نمی دهید؟ استدلال جالبی دارید: چون انقلابهای رنگی بعد از انتخابات بوده پس ما هم اینگونه هستیم. درست مثل استدلال رئیس جمهوری که نمی دانستند عکس نقیض یک قضیه درست است نه عکس خود قضیه: دروغگو خائن است و خائن ترسو است و .... .
پاراگراف آخر: قاعده بازی چیست؟ قطع پیامک. کتک زدن یک کارمند دولت در حین رفتن به خانه چون در خیابان بوده. سانسور اطلاعاتی در اینترنت. پخش یکطرفه در صدا سیما؟

این آیه از قران اگرچه میدانید ما پایبند نیستیم:
یوم یعرف المجرمون بسیماهم فهم یوخذون فیوخذ بالنواصی .....
آنروز اگر چه اصلاح طلبان به آتش افکنده می شوند ولی می بینیم دوستانی از طیف مقابل را. (170039)
 
جعفری
۱۳۸۸-۰۴-۱۱ ۰۲:۰۸:۰۰
همه حرفهایی که زدی مثل آیه ای از قرآن که در آخر آورده ای غلط است ، به لطفی بکن و در کاری که تخصص نداری ، نظر نده . (172640)
 
جعفر
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۲۵:۳۶
در زمان انقلاب گروهکهای ضد انقلاب در بحث ها و مناظره های خود به همه چیز متوسل میشدن تا نظام را از اون حالت اسلامیش خارج بکنن. یعنی اگه میتونستن از در اسلام وارد می شدن اگه نمیتونستن از در دیگه ای. یعنی مواضع و اعتقاد مشخصی نداشتن. الان هم افرادی مثل موسوی و دوروبریاش همین منش رو دارن. من فکر می کنم اینا اعتقاد چندانی به این نظام ندارن فقط خودشون رو در ظاهر اسلامی در آوردن تا بتونن فعالیت کنن ولی اگه فرصت بدست بیارن زهر خودشون رو می ریزن. که البته تا همین الان هم ناموفق نبودن. (اگه اعتقاد به نظام داشتن ارکان نظام رو زیر انکار نمی کردن) (170041)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۲۵:۴۹
یک طرفه به قاضی رفتید. ما در یک فضای هیجانی هستیم که هر کس به نوبه ی خود به این فضا دامن زده و عقل و منطق در این فضا جایی ندارد. از آقای احمدی نژاد گرفته تا آقای موسوی و بقیه مسولان نظام به جای برخورد اسلامی و منطقی به فضای هیجانی دامن زدند. یک کم انصاف داشته باشید و از اشکالات آقای احمدی نژاد و مناظره ه و حرفهاای غیر منطقی اش هم بنویسید. (170042)
 
iman
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۲۶:۵۸
. (170045)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۲۸:۱۷
من طرفدار موسوی نبودم.اما عادلانه قضاوت کنیم صحبت های شما جهت دار است.شما الفی ها تا جچند روز قبل از انتخابات بیشترین انتقادات را به احمدی نژا د وارد کردید و تا حدودی بی طرف.اما حالا قضاوتتان عادلانه نیست. شما پاسخ دهید افزایش مشارکت مردم به خاطر احمدی نژاد و تایید سیاست ها وی بود و یا رای منفی به وی.شما موسوی را به این خاطر که در جهت منافع حزب شما حرکت نمی کند منکوب می کنید .توکلی باید پاسخ دهد که تا قبل ارز انتخابات احمدی نژاد را قطار بی قطب نما تعریف و توصیف می کرد چطوری می خواهد دوباره مردم فلک زده را به دست این راننده بسپارد. (170051)
 
علی
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۳۰:۳۲
متاسفانه ناپختگی و نابلدی موسوی به قیمت خون مردم تمام شد هیچ کس از نخست وزیر زمان جنگ انتظار چنین مواضع لجوجانه ای را نداشت ضرری که موسوی به اصلاح طلبی در این مملکت زد هیچ کس حتی در خیال تصور نمی کرد همه از اصلاح طلبان چهره ای قانونگرا و اهل گفتمان سراغ داشتند خاتمی با چهره صلح طلبی که از خود به جا گذاشت خیلی از مواضع افراطی را تعدیل کرد و انصافا ایران را چندگام در جامعه جهانی جلو برد اما موسوی با ناپختگی این باور را در اذهان ایجاد کرد که اصلاح طلبان فقط به قدرت می اندیشند و هرجا پای منافعشان باشد از ملت مایه می گذارند از پول و خون و امنیت مردم ... آیا ماموریت موسوی در این دوره انتخابات فقط خراب کردن چهره اصلاح طلبان بود و یا هدف دیگری داشت ؟
آیا مردم بازهم به اصلاح طلبان رای خواهند داد و یا برای حفظ امنیت خود اصلاح طلبان را طرد خواهند کرد ؟ (170057)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۳۱:۴۲
از سایت الف تقاضا دارم همینطور که این مقاله تند را چاپ کردند این مطلب رو هم چاپ کند، اگر واقعا سایتتون رو محافظ آزادی بیان میدونید
ضربه مهلک کی به نظام وارد شد؟ مشخصا از روز 13 خرداد، روزی که آقای احمدی نژاد بدون اینکه کسی دادگاه رفته باشه سران 24 سال انقلاب رو به فساد قدرت متهم کرد، سرانی که 8 سالش رو خود رهبر رییس جمهور بود
ضربه مهلک زمانی وارد شد که علیه آقای جوادی عاملی تو قم تظاهرات کردند.
ضربه مهلک زمانی وارد شد شبانه به کوی دانشگاه تهران ، اصفهان و شیراز حمله کردند، زمانی که مردم تو خیابان رو به گلوله بستن
آقای مهدی پور جلو خاله بنده تو اصفهان 3 نفر رو کشتن و چون فیلمش نبود مثل خانوم آقا سلطان دستورش نیامد که سریعا بررسی بشه،
زمانی به نظام ضربه وارد شد که به مردم تیر زدند بعد خس خاشاک بهشون گفتند
چرا جنازه ها رو تحویل نمیدن، چرا اجازه مراسم نمیدن
چرا 500 نفر از سران احزاب بازداشت میکنن، این جز کودتای نرم چه معنی داره
آقای مهدی پور، من از همین جا اعلام میکنم اگر این روند برخوردی اصلاح نشه و انقلاب رو به خودی و غیر خودی تبدیل بشه، این آتش زیر خاکستر باقی میمونه و وای به روزی که شعله بگیره (170060)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۳۰:۴۲
زمانی که توی همایش دوم خرداد همه دوستان آقای موسوی ؛ احمدی نژاد رو زیرسئوال میبردن و بهش تهمت میزدن و اونو تحقیر میکردن مگه احمدی نژاد دادگاه رفته بود و جرمش ثابت شده بود؟ روزی که توی مناظره آقای موسوی به محض شروع به صحبت شروع کرد به افترا زدن به احمدی نژاد و مدام او را مستقیم و غیرمستقیم دروغگو خطاب کرد مگر احمدی نژاد در دادگاهی محاکمه شده بود؟ آقای موسوی تا توانست به احمدی نژاد و دولت نهم تهمت زد و اونو زیر سئوال برد و اونوقت شعار میداد که ادب مرد به زدولت اوست. ایشون آیا خودش ادب داشت؟
درشب مناظره با کروبی مگه آقای احمدی نژاد حضور داشت که آقای با ادب تمام وقت مناظره رو به تخریب چهره ایشون اختصاص داد؟
خودتون هم خوب میدونید که موسوی به هیچ کدوم از حرفهایی که میزد پایبند نبود . (170476)
 
باران
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۳۲:۲۳
آقای احمدی‌نژاد! این گره، فقط به «دستِ شما» باز می‌شود. نگذاريد به «دندان رقیب» باز شود

● الان گزارشی از محتوای خطبه‌های سخنران این هفته‌ی نماز جمعه‌ی تهران خواندم. انتخاب خطیبی برای نماز جمعه‌ی این هفته (احمد خاتمی) که اصولاً ادبیات تندی دارد (و سابقه نشان داده است که از آمادگی کمی برای مماشات با مخالفان و منتقدان برخوردار است) اصلاً انتخاب مناسبی نبود.

به‌ویژه که یک‌بار دیگر و بعد از سال‌ها، واژه‌هایی به ادبیات سیاسی کشورمان وارد شد که مدت‌ها بود فراموش شده بود. ایشان گفته است: .

در این سخنان، علاوه بر آنکه پس از سال‌ها عناوین فقهی بسیار تندی چون بغی و محاربه مجدداً به دستور زبان ادبیات سیاسی حاکمان با مردمان راه پیدا کرد (که جای افسوس دارد) اما مطابق معمول، باز هم اتهامی که در هیچ محکمه‌ای اثبات نشده، به رهبران معترضان نسبت داده شد. که این هم جای افسوس دارد که چرا خطیبی که می‌بایست مظهر «عدالت و انصاف» باشد، به‌نحوی غیرمنصفانه، کس یا کسانی را قطع‌به‌یقین «سر در آخور بیگانه» معرفی کرده است حال آنکه فعلاً (و تا هنگامی که مدارکی در این زمینه عرضه نشده و محکمه‌ای هم به آن حکم نداده) احتمالی بیش نیست.

چندروز پیش هم نوشتم که در نتیجه‌ی رفتار غیرمنطقی و غیرمعمول آقای موسوی در «پیروز معرفی کردن زودهنگام خود» (که موجب تحریک احساساتِ افکار عمومی رای دهنده به خود شد) متاسفانه ترم «انقلاب ـ ضدانقلاب» را دوباره به فضای حقوق و فضای سیاسی کشورمان تحمیل کرد که به‌زودی آثار زیان‌بار خود را به فضای (نسبتاً گشوده‌شده‌ی) سیاسی در یکی‌دوماهه‌ی اخیر کشورمان تحمیل خواهد کرد.

و حالا، در وقتی که باید «نرم‌خو ترین خطیب جمعه» به دانشگاه تهران فرستاده می‌شد، یکی از تندترین آنها در پشت تریبون قرار گرفت. که البته این نیز بی‌گمان، ناشی از دو بیانیه‌ی دیروز آقای موسوی بود که پشت‌سر هم صادر شد و بازهم بر پافشاری وی بر نظر پیشین خود (ادعای تقلب، و خواست ابطال و تجدید انتخابات) تاکید داشت.

حقیقتاً برای من که قابل درک نیست که چرا وقتی آقای موسوی می‌بیند که میلیون‌ها ایرانی در سرتاسر ایران، به رغم گذشت 12 روز از برگزاری انتخابات (حتا رای‌دهندگانش در شهرهای دیگری جز تهران) به صف معترضان نپیوسته‌اند؛ بازهم بر ادعای خود پافشاری می‌کند.

اما این هم برایم قابل درک (پذیرش) نیست که چرا امروز، چنین خطیبی و چنین لحن «تند و تهدیدآمیز»ی برای سخن‌گفتن غیرمستقیم با «برخی معترضین» انتخاب شد.

به‌نظرم در لحظاتی بسیار حیاتی قرار داریم که اگر اقداماتی «فرالحظه‌ای» و «فداکارانه» از سوی یکی از بازیگران اصلی دو طرف انجام نگیرد، زد و خورد میان جناح‌های قدرت قطعی‌ خواهد بود.

می‌گویند «وقتی فیل‌ها به نبرد برمی‌خیزند، این علف‌ها هستند که له می‌شوند!». پس قابل پیش‌بینی‌ست که در چندروز آینده، یک‌بار دیگر، موج خشونت‌ها شعله بگیرد و دامن بگستراند و آنگاه، علف‌های بسیاری زیر دست و پای فیل‌ها له شوند.

خدا کند که چنین نشود. اما شاهدم که ادبیاتی که در چهارسال گذشته، به‌کلی در حال به‌فراموشی سپرده شدن بود، دوباره سر برآورده است و فرصت پیدا کرده تا خود را احیاء کند. و حتا چنانچه این داستان به نفع «عملگرایان جوان» تمام هم بشود، اما تا مدت‌ها، جامعه‌ی ایرانی درگیر پیامدهایی خواهد بود که احیاء چنین ادبیاتی به بار خواهد آورد.

به واقع آن کسی که دهه‌ی تحت حکومت خود را «نورانی‌ترین دوران انقلاب اسلامی» می‌داند و هدف از نامزدی‌اش را «بردن دوباره‌ی کشور به آن فضای معنوی و نورانی» معرفی می‌کند؛ مسئول واقعی سوق دادن ما به درون چنان نورانیتی‌ست که ادبیاتِ حکومتی غالب در آن دهه، همین‌ها بود که امروز از دهان خطیب نمازجمعه شنیدیم.

با این تفاوتِ اندک و بی‌تأثیر در پیامدها که: آن روزها گویندگان و صاحبان ِ چنان ادبیاتی، شخص یا اشخاصی از آن جریان بودند و امروز شخصی دیگر از جریانی دیگر. همین.

● در چنین لحظاتی، تمام امید من به اقدامات و تصمیماتِ شخصی چون «محمود احمدی‌نژاد» است که هرلحظه می‌تواند آدمی را از نحوه‌ی رفتارش و اقداماتش شگفت‌زده کند و تابوهایی را بشکند که هیچ‌کس پیش از او جرات شکستن‌شان را نداشته است و از مرزهایی بگذرد که کسی از آن نگذشته است.

یعنی ممکن است «به دیدار موسوی برود»؟!
یعنی ممکن است روی «غرور و خودخواهی و خوپسندی»‌ای که قریب‌به‌اتفاق «حاکمان پیش از سوم تیر» داشتند و دارند پا بگذارد و به دیدار رقیبش برود؟! او را مهربانانه در بغل بگیرد و از او بخواهد که باهم بروند به وزارت‌کشور یا شورای نگهبان و تا روشن شدن نتیجه، با یکدیگر «گفتگو» کنند؟! و اختلافات و شبهات‌ او را از طریقی جز «انقلابی‌گری» حل و فصل کنند؟!

آقای احمدی‌نژاد!
اگر می‌خواهی رایم به خودت را گوارا کنی، لطفاً‌ درنگ نکن.
نگذار یک‌بار دیگر به «دهه‌ی شصت» و مناسبات و قواعد و اخلاقیات و ادبیاتِ آن دهه پرتاب شویم.

این سخنان که امروز از خطیب جمعه شنیدم؛ بسیار پیشتر هم شنیده بودم. پیامدهایش را هم دیده‌ام و هنوز روی دلم سنگینی می‌کند. مردمانی و پاره‌هایی «منزجر و متنفر از هم» که تازه در حال یادگرفتن «مهربانی و دوست‌داشتن» بودند و باز مکر بدخواهان این سرزمین، در حال به ‌جان هم انداختن‌شان است.

لطفاً به دیدار رقیبت برو.
«هزینه»‌اش برای شخص تو آن است که «بزرگوارانه و بلندنظرانه» بر غروری پا بگذاری که بسیار کسان را به بیراهه برده است. هرچند که در ظاهر؛ اعتباری برای آنان فراهم کرده است که «خود» را نشکسته‌اند!

اما «درآمد»ش برای ملتی و کشوری که برای سال‌ها هزینه‌های سنگین «نفرت و خشونت» را پرداخته، این است که برای همیشه، از غلطیدنِ دوباره به ورطه‌ی «خشونت» و «تباهی دامنه‌دار و دامن‌گستر» می‌رهد. اگر که فقط یک‌بار، فقط یک‌بار ببیند که «مهربانی؛ همیشه راه‌حل است. همیشه؛ بهترین راه‌حل است».

سرنوشت «ما» و «فرزندان ما» و «کشورما» به تصمیم تو وابسته است. نخواه و نگذار که همگی‌مان در گردابی غرق شویم که دیگران برای‌مان ترتیب داده‌اند و از خنده‌های مستانه و چهره‌های بشاش‌شان پیداست که چشم‌انتظار لحظه‌ی موعودند.

این گره، فقط به «دستِ تو» باز می‌شود. نگذار به «دندان رقیب» باز شود.
می‌خواهم بگویم: موسوی رقیب ما نیست؛ خشونت و نفرت است که «رقیب ما»ست. دهه‌ی شصت را برای فرزندان ما نخواه.

قاعده‌ی همیشگی این سرزمین و سیاست‌اش را که «قهر و کدورت و نامهربانی»ست، زیر پا بگذار. و به ما و فرزندان‌مان بیاموز که: «مهربانی؛ همیشه راه‌حل است. همیشه؛ بهترین راه‌حل است».


نشان‌مان بده آن زنی که بدنش را خیمه کرد تا گزندی به فرزندی از فرزندان این مردم نرسد؛ تنها نیست. پس: خودت را روی «فرزندان ما» و «آینده‌ی کشورمان» خیمه کن آقای احمدی‌نژاد. در مهربانی کردن با رقیب، کمترین زیانی متصور نیست.
لطفا منتشر کنید
منبع: گفتمگفت
نشانی: http://www.goftamgoft.com/note.php?item_id=567&p_id=2 (170064)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۳۴:۰۱
برادر عزیر آقای مهدی پور با عرض معذرت چرند نگو.
اولا می دونیم که آقای احمدی نژاد با طرح مسائل نامربوط چگونه کشور را به انزوا کشاند و چهره ای ماجراجو از ایران معرفی نمود.
ثانیا از نظر شما هر کس بخواهد از حق خود و اکثریتی دفاع کند ضربه به نظام می زند پس واقعا چه نظامی داریم.
ثالثا بر کسی پوشیده نیست که اعتراضات مدنی به نظام لطمه نزد بلکه قتل عام مردم در راهپیمایی های مسالمت آمیز چهره خشنی از جمهوری اسلامی ایجاد نمود. مخصوصا در مورد قتل خانم آقا سلطان و حمله وحشیانه به کوی دانشگاه که آخر هم مسببینش مشخص نشد و نخواهد شد.
رابعا زمانی که داور خود به طور صریح از یک طرف بازی دفاع می کند (بر اساس گفته آقای لاریجانی که بعد با مهرورزی به اشتباهش پی برد) چطور آقای موسوی قاعده بازی را بر هم زده
خامسا نه تو و نه هیچ جیره خور دیگری نمی تواند در صداقت و وفاداری آقای موسوی به امام و نظام جمهوری اسلامی تشکیک کند و با تهمت زدن به ایشان بخواهد تخریبشان کند.
سادسا مطمئنا برنامه ریزی هایی از قبل انجام شده اما نه از طرف آقای موسوی بلکه از طرف همان کسانی که شب قبل انتخابات سیستم پیامک را قطع نمودند، سایت ها را فیلتر کردند و همه راه های ارتباطی مردم را مسدود نمودند، مگر می دانستند که قرار است اغتشاشی ایجاد شود؟ که اگر می دانستند صد بارک الله پس چرا نتوانستند کنترلش کنند تا منجر به مرگ و مجروح شدن هموطنانمان نگردد.
با توجه به مهملات ارائه شده از سوی نویسنده خواهشا این مهملات را هم منعکس نمایید (170070)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۰۱:۲۶
حالا فهمیدم این جوریه که امام گفتند اکر به خاطر اندک خدمتت به نظام نبود شمارا تحویل دادگاه میدادم (170411)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۳۴:۱۹
افرایت من اتخذ الهه هواه فاضله الله علی علم ...فمن یهدیه من بعدالله؟ (170073)
 
تقوی
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۳۵:۲۱
البته آقای موسوی کوچکتر از آن بود که بتواند به نظام آسیب بزند . باید دنبال موسوی بزرگه گشت که آن هم معلوم شد چه کسانی هستند . شورای نگهبان چرا صلاحیت ایشان را تائید کر د . وقتی 20سال از سیاست دور بوده چگونه می شود رجل سیاسی ؟ اگر بلد بود در آن هشت سال کار می کرد . مردم خیلی هوشیار هستند که به ایشان رای ندادند . خدا به این انقلاب رحم کرد که تفکر سوخته لیبرال ها حاکم نشد . خدارا شکر می کنیم . (170076)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۴۷:۴۰
اقاي تقوي که نشان ميدهد هيچ تقوائي نداري اينرا بدان در دوره هشت ساله نخست وزيري ايشان عليرغم وجود جنگ مملکت را بنحوه احسن اداره کرد افرادي مثل تو لياقت ايشان را نداريد (170376)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۱۸:۴۵:۰۴
ناشناس لابد با تقوا
می شه بفرمایید شما توی زمان جنگ کجا تشریف داشتید؟...بیاین از ماهایی که تو زمان گل کاشتن ایشون توی آفتاب 50 درجه آفتاب توی صف دولت کوپنی ایشون برای چند تا تخم مرغ عرق میریختیم و صدای موشک بارون و بمبارون هنوز تو گوشمونه بپرس تا برات بگم از خدمات و گلکاری های این آقا توی اون دوران...
تو می دونی خمسه خمسه چی بود؟... نمی دونین که بیخودی دفاع می کنین. (173782)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۳۶:۳۵
مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود اما دوبار گزیده شدیم، شاید ما قصد داریم برای ان که سومین بار هم امکان گزیده شدن داشته باشیم به صورت استخوان لای زخم طی کنیم ، انوقت در ایمان که سهل است در عقل هم باید شک کرد،و البته احتمال اینکه گزش سوم کاری تر و یا موجب مرگ شود زیاد است بعد ببینید سخنان نائب رئیس اول مجلس را که بی توجه به مصدومان و آسیب دیدگان و مظلومان چطور سخن میگوید؟! (170078)
 
ج.ج
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۳۷:۰۴
خيلي زيبا و جذاب تشريح شده است.
واقعا براي اهل منطق و دلسوزان ايران حركت هاي ايشان جاي سوال جدي دارد.
بعضي افراد سر لج افتاده اند با انها فعلا كاري نمي توان كرد.
واقعا سوال جدي اين هست كه چرا ايشان به صورت رسمي شكايت نكرد.
حتي مستندات خود را به قوه قضاييه و حتي به مراجع به صورت مكتوب ارائه نكرد.
واقعا چرا ؟
چرا اقاي موسوي كلي گويي مي كند.
چرا ادرس نمي دهد . شماره صندوق اعلام نمي كند.
خدا رحم كرد واقعا كه رييس جمهور نشد وگرنه هر روز براي پيشبرد اهدافش خيابان كشي داشتيم.
مجلس ديگر مي توانست لايحه اي رد كند . سريع خيابان كشي شروع مي شد. (170080)
 
باران
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۳۸:۴۸
سلام
متن بالا را از سایت گفتمگفت درج کردم که یک چیزی را بگویم.
کاش دکتر احمدی نژاد دیگر رقبای انتخاباتی را به مراسم تنفیذ و تحلیف دعوت کند و همانجا مسائل را با آشتی و صفا حل کنند.
آقای احمدی نژاد... شما شعارتان مهرورزی است؛ البته می دانم نه به قیمت زیر پا گذاشتن عدالت! اما چه کسی گفته این عدالت است که جوانان وقتشان را به این مسائل بگذرانند و بیهوده به توهم کشیده شوند؟
این طوری تمام انتخابات هایقبلی که هیچ ، بعدی ها هم زیر سوال می رود و هموطنان زیادی اعتماد نخواهند کرد. آرزو به دلمان خواهد ماند که چنین مشارکت عمومی در انتخابات را یکبار دیگر ببینیم.
مطمئنا شما نمی خواهید فقط این دوره اینهمه مشارکت بوده باشد و دفعات بعد کمرنگ شود! (170085)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۵۶:۰۹
دکتر احمدی نژاد در همان فردای انتخابات و مراسم دوشنبه ولیصر نه تنها همه ملت ایران را پیروز دانستند، بلکه از همه نامزدها خواستند تا برنامه هایشان را برای اداره کشور ارائه کنند تا با کمک همه کشور را اداره کنند. کو گوش شنوا؟
آن ها به جای اداره کشور به نابودی آن کمر بستند و با تحریف حرف های دکتر احمدی نژاد، به جای پررنگ کردن وجهه صلح آمیز ایشان، حرف دروغی را به ایشان نسبت دادند و گفتند که او مخالفین را خس و خاشاک نامیده؛ کسانی که چنین کاری می کنند و از قضا از گردانندگان ستادهای رقیب هستند، با این کار مشخص کردند که پیام وحدت ملی را بر نمی تابند و به دنبال منفعت شخصی هستند.
دکتر احمدی نژاد بارها به سوی وحدت و همگرایی گام برداشته است، اما دیگران این دست های محبت و بزرگواری منتخب اکثریت ملت را برای رسیدن به ملت عزیز ناکام گذاشته اند (170273)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۳۹:۱۸
با نوشته آقای مهدی پور موافقم.

من طرفدار آقای موسوی نبوده و به او رای ندادم.
اما در هر صورت شناخت و خاطره های موجود از ایشان برای من یک شخص انقلابی، متعهد و حزب اللهی و البته متمایل به چپ و اصلاح طلبان را به ذهن متبادر می کرد.
متاسفانه اما اکنون همه آنها رنگ باخته است. به نظر من عملکرد و بیانیه های آقای موسوی در این روزها کاملا در جهت خلاف پایه های نظام بوده است، یعنی نهاد قانون، قانون اساسی، ولایت فقیه و شخص رهبری!
شاید این عملکرد از بعشی افراد تندرو در جریان اصلاح طلبی دور از ذهن نبود، اما اصلا از آقای موسوی انتظار نمی رفت!

طرفداران آقای موسوی (بیش از 13 میلیون نفر) شامل طیف های گسترده و متنوعی بوده و هستند. اما من مطمئن هستم که در طیف های مذهبی و حزب اللهی جامعه، طرفداران ایشان ریزش آشکاری داشته اند.

برای تمامی خسارت هایی که ایشان به نظام و ملت وارد کرده اند، من خیلی متاسفم. (170091)
 
شهنام
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۳۹:۴۸
اگه آقای موسوی واقعا دلسوز نظام جمهوری اسلامی و مردم بودند بعد از بیانات آقا در نماز جمعه سیاست های تنش زای خود را تغییر می دادند و اعتراض خود را از طریق شکایت به شورای نگهبان پیگیری می کردند و در بیانیه های خود مردم را اول به آرامش دعوت کرده و بعد به آنها اطمینان پیگیری شکایاتشان را می داد (170093)
 
هادی
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۴۱:۴۳
مشکل استدلال نگارنده این است که فکر می کند هر صدای مخالف تفکرات جناح حاکم هدف براندازی را دنبال می کند. راجع به نتیجه انتخابات(اگر فرض کنیم که تقلبی صورت نگرفته باشد) حداقل برای حدود 40 درصد رای دهندگان تردیدها و ابهاماتی وجود دارد. ادامه تلاش جهت نادیده گرفتن این درصد از جمعیت کشور که بعضا نیز تحصیل کرده هستند منشا مشکلاتی در آینده خواهد بود. (170101)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۴۱:۵۴
واقعاً كه خيلي پر رو و بي شرمين
معكوس جلوه دادن واقعياتي كه مردم با گوشت و پوست خودشون دارن درك مي كنن مثه تف سر بالاست براتون
يه كم عاقلانه و انساني رفتار كنين تا بفهمين كيا به مملكت لطمه زدن و دارن ميزنن، كيا دارن ريشه جمهوري اسلامي و مردمو ميخشكونن،
آقاي توكلي واقعاً شرم آوره كه توي اين سايت اينقدر بي انصافي به خرج داده مي شه، بابا ناسلامتي شما نيروي ارزشي و انقلابي بودين يه زماني (170102)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۱۸:۴۷:۴۰
ظاهرا هر نظری که به مذاق شما خوش نیاد عاقلانه نیست و بی انصافیه... (173783)
 
جابنازايران
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۴۲:۰۰
استادفرشاد كليشه اي صحبت نكن. توميداني ماهم ميدانيم انقلاب 57ايران برانداز رژيم منحوس پهلوي بود كه مردم با خون خودشان وبه حمايت از آقاي خميني ريشه طاغوت واستبداد راكندند ولي چه شد؟! رهبرانقلاب فرمودند رفراندوم ميگذاريم هرچه ملت انتخاب كرد ميزان راي ملت است اما بعد چه شد؟!جمهوري اسلامي آري يا نه؟! مردم چاره اي نداشتند چون از همه غرب وشرق بدي ديده بودند ونميدانستند از چاله به چاه سقوط مي كنند. مردم ايران را فريادزدند وآزادي ودموكراسي را؛ آنها حزب جمهوري اسلامي تشكيل دادند وهمه را راندند وآواره كشورهاي ديگر كردند وشد جمهوري كه نه حكومت اسلامي ويك عده وارث كل كشور؟! سي سال حكومت وبنا به اظهار هاله نورشما سي سال فساد ورشوه وتقلب تعداي ازآقازاده ها وسران اصلي انقلاب؟!
ميرحسين موسوي را مردم صادق دانستند چون اين چنين نيز بود وروزگار كنوني وانتخابات دهم وبقيه مسائل نيز گوياي تقلب وكودتاي ننگيني داشته ودارد واين انقلاب سبز ادامه خواهدداشت تا پيروزي حق برباطل. تابوده چنين بوده؟!
مردم احمق نيستند اربابان شما احمق وجاهلند كه حضور گرم مردم را ناديده انگاشتند. يا علي (170103)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۳۰:۵۸
شاید اگر مسئولان ایران زودتر به فکر آزادی های مدنی و حقوق بشر و دموکراسی حتی از نوع اسلامیش میفتادن، الان مردم به \"بهانه ی\" حمایت از آقایی که حتی نسل جوون به زور اسمشو شنیده بود اینجوری به سیم آخر نمی زدن همینطور بهانه دست کشورهای غربی نمی داد به علاوه به موجب آزادی های مدنی هیچ معترضی برانداز نظام خطاب نمی شد. مهمتر از همه مردم عاشق کشورشون، حکومتشون و اسلامشون بودن از فقیر و غنی از روشن فکر و عامی... (170477)
 
تهراني
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۴۳:۴۹
نكته مهمي كه بايدمورد توجه قرار گيرد اين است كه چرا موسوي قواعد بازي را به هم مي زند و فقط حرف خودش را تكرار مي كند واقعا چه مي خواهد! اين لجاجت بخاطر چيست! چرا با روش قانوني همكاري نمي كند! چرا؟ (170107)
 
باران
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۴۴:۱۹
مقاله خوبي بود لذت بردم اينم بايد اضافه كرد كه با اتفاقات روي داده توسط موسوي نظير ايجاد آشوب هاي خياباني، خون هاي ريخته شده عدم تمكين از ولايت فقيه و نص صريح قانون اساسي و.... موسوي در حافظه تاريخي مردم شخصيت تاريكي از خود براي هميشه بر جاي گذاشت (170110)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۴۵:۲۲
خیلی زود قضاوت کردید!
تاریخ مشخص می کند چه کسی بیشتر به کشور ضربه زد !
این کار میر حسین اگه هیچ فایده ای نداشت چند تا حسن داشت
1- همه فهمیدن که نمیشه یه عده خودشون قانون بذارن خودشون اجرا کنند خودشون نظارت کنند آخر سر هم خودشونو تایید کنند(بخصوص اگه اصلا بی طرف نباشن)
2-آقای احمدی نژاد و خیلی های دیگه فهمیدن وقتی یکی 10 تا کار داشته باشه این میشه آخرعاقبت کار(ایشون اعتقاد داشتن اگه از یه جا حقوق بگیری عیب نداره 10 تا شغل داشته باشی)
3-ان شا ا... این دفعه دیگه معلوم میشه لباس شخسی ها کی ان! وظیفه بسیج و سپاه چیه! نیرو انتظامی این وسط چی کارس و...
4-دنیا هم دیدند مردم ما چقدر نجیب و مظلومن(مظلومتر از مردم فلسطین)
5-شاید باعث بشه بفهمیم این اصل 27 که می گفتن چیه؟ (170116)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۲۷:۱۰
اینقدر بی منطق حرف نزنید، شما فقط یه چیزی میشنوید و بدون آنکه خودتان یک تحلیل کنید تکرار میکنید.
کی گفته خودشان قانون میگذارند و خودشان اجرا میکنند، قانون انتخابات توسط مجلس مثل هر قانون دیگری وضع میشود
اگر اشکال دارد چرا تا کنون و یا آن زمان که خاتمی رأی آورد اشکال نداشت،
چرا زمانی که خاتمی أی آورد مخالفان آشوب به پا نکردند؟
دلیلش کاملا مشخص است، اصلاح طلبان همیشه معترض بودند، همیشه متوقع بودند و همیشه خود را بر حق میدانستند، در عین حالی که خود، تنگ نظرترین افراد، دروغگوترین افراد و بی ظرفیت ترین افراد هستند دیگران را متهم میکنند
اگر بی ظرفیت نیستند چرا مابقی کسانی که به احمدی نژاد رأی دادند را آدم حساب نمیکنند،
آیا قانون فقط زمانی قانون است که به نفع آقایان باشد، امام زمانی امام است که بتوانند از کلامش سوء استفاده کنند؟
فقط یک جو انصاف کافیست تا بتوان فهمید که این لجاجت کودکانه میرحسین هیچ حجت عقلی و شرعی ندارد (170211)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۱۸:۵۶:۲۵
باید دلمون بسوزه؟...شورای نگهبان وقتی صلاحیت جناب موسوی روتایید می کرد بی طرف بود،نه؟ چی شد یه دفعه شد جانبدار احمدی؟!
دعا کنید فاش نشه که لباس شخصی ها کیا بودن... ممکنه به ضررتون باشه.
ببخشید اون بیچاره ای که به دلیل داشتن ریش از یه عالمه معترض بی صدای روشنفکر ! کتک می خورد مظلوم بود یا ظالم؟... حتما به نظرشماظالم...
خسته نباشید بابت انرژی که صرف پیدا کردن چند تا نکته ی مثبت برای ماله کشیدن روی کارای موسوی صرف کردین (173787)
 
Ahmad
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۴۸:۱۹
دوست عزیز نویسنده، بنده اول بگم که من رای به احمدی‌نژاد دادم و پشیمون هم نیستم ولی‌ بابا شما رو به خدا اینقدر آقای موسوی رو هم خراب نکنید. بابا به خدا شما اینقدر از این بنده خدا بد میگید که خیلی‌‌ها از سر دلسوزی و اینکه میبینن اینجوری شخصیتش رو دارید می‌برید بهش علاقمند شدند. به راستی‌ شما به این نظام با این حرفاتون لطمه میزنید یا ایشون. (170118)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۴۸:۵۸
بنده به شخصه نگاه مثبتی به اقای موسوی داشتم ولی با این اقدامات( که واقعا ساده انگاریست اگر بگوییم ناخواسته انجام شده اند بلکه به نظر بنده با برنامه ریزی دقیق این سناریو از پیش تهیه شده است) به کلی نگرشم نسبت به وی عوض شد.
ایشان با این کارهایشان هم باعث ریختن خون عده ای از هموطنانمان شدند و هم باعث شدند که با آبروی ایران در جهان لطمه وارد شود و هم حق قانونی احمدی نژاد را زیر پا گذاشتند.
واقعا از یک ایرانی بعید است...
به فرض محال اگر حتی تقلبی صورت گرفته باشد این روشی که آقای موسوی در پیش گرفتند روش بسیار زشتی بود... (170120)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۱:۵۵:۳۴
من برا آقاي موسوي دلم سوخت وقتي رفتار بچگانه ايشان را در مناظره ها ميديدم. چطور مستاصل دولت را به دروغ گويي و ... متهم ميكرد. خيلي دلم سوخت كه هيچي برا ارائه نداشت. آقاي موسوي خدايي هم هست. خدا فقط برا بالا شهريها نيست. خداي همه مردم است. (170137)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۰۴:۱۳
سلام
من تعجب می کنم که آقای موسوی با این همه تجربه و این که به هر حال سال ها با این ساز و کارها آشنا بوده و در همین سیستم فعالیت می کرده این گونه مخالف خوانی می کند. جناب موسوی که از قبل این مسائل را می دانست چرا حاضر شد در انتخابات شرکت کند؟ آیا رای 14 میلیونی مردم به ایشان جهت پیشرفت کشور بود یا ایجاد قدرت برای قانون گریزی؟ چرا ایشان در انتخاباتی که آن را متقلبانه می دانست ادعای پیروزی کرد و به آن راضی بود ولی بعدا از نتایج آرا تمکین نکرد و خواستار برگزاری مجدد انتخابات شد؟ این ها سوالاتی است که متاسفانه به آنها هیچ پاسخی داده نشده است. لطفا اگر هدف دیگری دارند آن را به طور شفاف بیان کنند تا ملت خود تصمیم بگیرند. در ضمن بدانند که همه ملت ایران را همراه نظرات و بیانیه های خویش ندانند. متشکرم. (170160)
 
Dj
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۰۴:۱۳
1- نه احمدي نژاد آدم بدي است و نه موسوي.
2- هر دو از سياسيون ايران بوده و هستند موسوي را که همه مي دانند احمدي نژاد را هم براي اطلاع دوستان بگويم که ايشان در پشت صحنه سياست مملکت حضوري فعال داشته اند.
3- تمام اين حوادث ناگوار هم برنامه اي از قبل پيش بيني شده بود و ربطي به نتيجه انتخابات ايران نداشت.
4- متاسفانه هر دو جناح کمي احساساتي با قضيه برخورد کردند که بدترين حالت براي ايران و مردم ايران و بهترين حالت براي دشمنان بود.
5- البته خوشبختانه بموقع اوضاع به آرامش تبديل شد.
نکته مهم:
وظيفه مردم در ابتدا مقابله با بيگانگان سپس رفع اختلافات جزيي داخلي با صحبت و از راه مسالمت آميز است.
به اميد بيشتر شدن اقتدار و عزت و درجات اين کشور دوست داشتني در جهان
و در نهايت ظهور موعود و منجي اصلي بشريت از ظلم و فساد. (170161)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۰۶:۴۷
ما به این موضوع که دولتمردان هیچ چیز را گردن نگیرند و همواره آن را به گردن دیگران بیاندازند عادت کرده ایم مقصر اصلی در این جریانات هم آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و .... در خارج و موسوی در داخل بودند انشاء الله یک روز بیاید که داورهای اجرای صحیح قانون که حقا علی وار داوری کردند و صدا وسیمای مظلوم بتوانند تقاصشان را از این موسوی ظالم بگیرند که یک تنه به همه نهادهای مظلوم ظلم کرد . (170162)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۰۶:۵۴
اينكه آقاي موسوي واطرافيانش آگاهانه ياناآگاهانه به حيثيت نظام ضربه مهلك وجبران ناپذيري وارد كرده اند هيچ شكي نيست ولي سوال اين است كه نظام با آنان چه برخوردي بايد بكند آيا صرف چند گفتگوي تلويزيوني .نوشتن مقالاتي در جرائد يااختصاص خطبه هايي در نماز جمعه ها كافي است؟ آيا نبايد نبايد چشم فتنه را درآورد ؟آيا نبايد اين غده چركين يا به عبارتي سرطاني راجراحي كرد وجامعه رابيمه كرد ؟آيا اين آتش زير خاكستر را بايد به خودش رها كرد؟آياآمريكاواسرائيل كه از اول نهضت تا به حال شعار مرگ را نثارشان ميكنيم چنين خسارتي را به نظام مقدس جمهوري اسلامي وارد كرده اند ؟اميدواريم مسئولين محترم نظام و در راس آنها مقام معظم رهبري برخورد لازم را با اين عناصر وجريان فكري خطرناك بنمايند . (170164)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۰۷:۲۰
گويي قفلي بر قلب و گوش و چشم كساني نهاده اند كه حق و حقيقت را نميبينند و باز هم دم از تقلب ميزنند و ابطال انتخابات!
خدا هدايتمان كند. (170165)
 
عاشق موسوی
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۰۸:۲۶
حالا می فهمم که موسوی چقدر انسان بزرگی هستش.... تو کشوری که سیاستمدار های ما اینجوری فکر می کنن! سر خم کردن در مقابل تقلبی آشکار از انساانهای بزرگ ساخته نیست!
من افتخار می کنم که یک مرد صادق مثل مهندس موسوی تو ایران هست هنوز که صاف بازی می کنه و مثل این گرگها محافظه کاری بلد نیست... الان صد برابر خوشحالم که به ایشون رای دادم و خیلی ناراحت که رای سبزم رو به یه نام سیاه تغییر دادن...

آقای محترم! اینو درست گفتی، اثرات این هم صدایی به رهبری موسوی تا آخر ایران باقی می مونه... تا خونهایی که در مشروطه پدران ما ریختند... و خونهایی که در انقلاب ریخته شد تا این اندازه پایمال نشه!
مورخ بنویس نام موسوی را در کنار مصدق و امیر کبیر ! (170168)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۱۸:۱۹:۲۸
جناب عاشق موسوی
اینکه آدم سر حرف بی منطقی که زده بمونه افتخار نداره . این کار بیشتر شبیه اینه که آدم داخل مردابی که خودش برای خودش درست کرده بیشتر دست و پا بزنه و خودش و یک عده ای رو خفه کنه
در ضمن منظورتون اینه که به وسیله همون خودکارای معروف رای سبزتونو تغییر دادن (173771)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۰۸:۳۷
با سلام
طرح اين موضوعات روش و دكان خوبي است براي افكار سنجي پشت پرده و پيدا كردن راهكار مقابله با نظرات مخالف. تبريك مي گويم. جلب مشاركت در بحث و چاپ مطالب يك سويه از اين سايت اين ادعا را ثابت مي كند. و گرنه دليلي ندارد مطالب زيادي به بهانه هاي مختلف چاپ نگردد. (170169)
 
يوسف
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۰۹:۲۶
حقا كه جوهره مطلب را ادا كردي. مردمي كه در اين وادي دچار شك وترديد شدند،تحريك شدند وناخواسته دست به اقداماتي زدند كه بدون شك بسياري از آنها با افشا شدن واقعيت ها پشيمان مي شوند. (170170)
 
alireza
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۱۰:۴۴
من اخبار و اطلاعیه ها و بیانیه های طرفهای این سر و صدا ها را تقریبا به طور کامل دنبال کردم و با اینکه خود به مهندس موسوی رای داده ام ولی به هیچ وجه دلیل قانونی و محکمه پسندی از ایشان و سایر عزیزان اصلاح طلب ندیدم و پاسخ های داده شده به شبهات وارده از طرف ایشان و اقای کروبی را قانع کننده دیدم
بهتر بود ایشان دعوت صدا وسیما را برای مناظره با شورای نگهبان و وزارت کشور را قبول می کردند تا حقیقت برای همه روشن شود
اگر ایشان شورای نگهبان را صادق نمی دانند بهتر بود تا این عدم صداقت را از طریق مناظره اثبات کنند (نه از طریق گفتگوی یک طرفه با مردم) (170172)
 
ميثم
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۱۵:۱۲
از نكات جالب نتخابات ااين بود كه كليه زخم خوردگان سياسي و ضدانقلاب خارجي و منافقين خلق با ياري اراذل و اوباش اومودند پشت موسوس قرار گرفتند تا به بهانه احمدي نژاد؛به نظام اسلامي حمله كنند و عقده هاي دروني خود را نشان دهند.
بنظر من نسخه اصلاح طلبان دروغين و عوامل ضد انقلاب براي هميشه در كشور و نظام پيچيده شد .
اما برخي افراد خالص و مذهبي بودند كه به موسوي راي دادند ؛اما الان فهميدند كه اين بي تدبير كيه و چقدر مديريت بحران داره !من فقط براي آنها احترام قائلم و بس (170179)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۲۵:۲۹
جالبه كه زمزمه هاي حذف يك جريان سياسي شروع شده.

ما در يك كشوره دمكراتي زندگي نميكرديم كه الان با حذف جريان رقيب (نميگم مخالف) ارامش به كشور برگرده.

تا زماني كه حكومت به ازادي هاي اساسي ملت كه حق انها است احترام نذاره همچنان نا ارامي ها وجود خواهد داشت.

اميدوارم كه حاكمان فعلي از تاريخ و از تاريخ انقلاب كه خودشون سردمدارش بودن درس بگيرن تا هزينه هاي بيشتري را به ملت تحميل نكنند. (170206)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۲۸:۲۳
از موسوی گفتید
اینرو هم بیاد بیارید که مقام رهبری در جمع نمایندگان کاندیداها از قول مهندس موسوی یه مثال زد کهآقای موسوی با طرفداران رقبای ایشون در انتخابات با نرمی و لبخند پاسخ داده
آقای موسوی کسی نیست که خارج از نظام باشه یا بخواهد از نظام خارج شود (170215)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۱۸:۲۱:۵۱
مسعود جان
به نظرت کسی که نه رهبر نه شورای نگهبان نه مراجع و نه قانون اساسی رو قبول نداره پایبند به نظامه ؟ (173773)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۳۰:۴۵
يه نگاه به ملتي كه تو راهپيمايي ها مي اومدند بكنيد وقتي به اقاي موسوي تهمت ميزنيد يعني به يه ملت توهين ميكنيد صدا و سيما و خيلي هاي ديگه به اين ملت توهين كردند اونها رو اغتشاش گر ناميدند اگر رهبر هشدار نداده بود مردم راهپيمايي سكوت خودشون بدون هيچ درگيري ادامه ميدادند وقتي ماهواره موبايل قطع ميشه اينترنت كند ميشه سايت ها فيلتر ميشه ارتباطات قطع ميشه اين يعني خفه كردن صداي مردم اين يعني ديكتاتوري خودتونم ميدونيد جمعيتي كه واسه اقاي احمدي نژاد اومد بيرون اونم با اون تبليغات صدا و سيما نصف جمعيت اقاي موسوي نميشد البته نظرهاي حاميان احمدي نژاد چاپ ميكنيد (170222)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۳۱:۳۴
این اراجیف فقط به درد خودتون می خوره . ملت ایران دیگه از خواب زمستونی بیدار شدند و به این حرفا فقط می خندند (170223)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۳۶:۳۱
حيف از آن موسوي كه در ذهن داشتم و با خاطرات 8 سال نخست وزيري در زمان امام راحل براي من از تقدس برخوردار بود. حالا اما طرفدارانش را كساني تشكيل مي دهند كه اصلا علاقه اي به امام ندارند. حيف شد (170232)
 
امیرحسام
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۴۲:۴۵
سلام
به دوستان خوبم و زحمت کش در سایت الف خسته نباشید میگم.

نظرات رو خوندم و چندتا سوال پیش اومد برام! اون دوستانی که دم از اصل 27 و ازادی بیان و .... میزنن لطف کنن و جواب بدن...پیشاپیش متشکر

1-اقای موسوی و طرفداران ایشون از قانون اساسی فقط و قط اصل 27 رو خواندن؟در همون کتاب قانون قدرت اجرایی شورای نگهبان رو ندیدن؟ یا اصولا طرفداران ایشون هم مثل خودشون هرکجا لازم باشه قانون رو قبول دارن و هرکجا نخوان علاقه ای به سیستم و اجرای قانون ندارن؟

2-برخی از دوستان از حرف های اقای احمدی نژاد در مناظره صحبت میکنن!
از کی تا بحال فرزندان اقای هاشمی شدن پایه های نظام و همچنین فرزند اقای ناطق که اقای احمدی نژاد به اون ها اشاره کرد نه به خود هاشمی و ناطق نوری!
از کی تا بحال نظام ما بر فرد استوار شده؟ نظامیکه ادعای متعلق بودن به اقا امام زمان رو داره خودش رو وامدار هیچ شخص و گروهی نمیدونه اینو توی کلتون فرو کنید دوستان!

3-حمله به کوی دانشگاه در اصفهان تهران و .... رو بنده هم محکوم میکنم با تمام قدرت اما... اما کدوم دانشجویی سنگ بدست میگیره واسه کار سیاسی؟ کدوم دانشجویی میاد و به نظام و سران نظام بصورت علنی توهین میکنه؟ اگر شک دارید گزارش مجلس رو در این زمینه بخونید! کامیون های مملو از سنگ و چوب و چماغ برای ارایه ی پایان نامه با تحصیل در سر کلاس که مورد استفاده قرار نمیگیره میگیره؟

4-در مورد پیامک ها هم که حرفی نمیشه زد دایره ی این اقدام وقیح تا بجایی پیش رفت که از زبان ایت الله خامنه ای هم شروع به دروغ پراکنی کردند و بعد از اون هم به خاطر مسائل امنیتی قطع بود و انشالله وصل میشه.

5- در مورد راهپیمایی که فی نفسه خلاف بوده اما اگر دوستداران اقای موسوی توجه کنن در تظاهرات خیابان ازادی تا ساعت 8 شب خبری از درگیری نود و ارام برگذار شد مانند تظاهرات میدان هفت تیر و میدان امام اما... در برخی موارد انسان یاد ادم های زمان عصر حجر می افتاد که وحشیانه اقدام به نابود کردن همه چیز مینمودند مگر نه اینکه ان اتوبوس ها از اموال شهری و با مالیات یک یک ا خریداری شده و مگر نه ان باجه های تلفن علائم راهنمایی و هزاران مورد دیگر.... جواب این اقدامات وحشیانه را چه کسی میدهد؟
اگر در حمله به کوی 100 نفر زخمی شدند در این قایله وحشیانه عده ای کشته شده اند و هزاران نفر زخمی شدند! خسارات مالی و ضرر و زیان به کسبه و ... رو فاکتور میگیریم؟ چه کسی پاسخگوی این وحشیگری ها و از بین رفتن ارامش است؟

از اون دوستان سوال دارم اگر کسی وارد حریم خانه شما بشه و اقدام به خرابکاری کنه حتی اگه بچه و یا برادر خودتون باشه با اون برخورد نمیکنید؟/؟

6-با هم میبینم عده ای کوته بین با هم از خس و خاشاک که بارها پاسخ داده شده سخن میگویند...خودتون رو بخواب زدید؟

7-بازداشت 500 نفر هم جالبه خانه های تیمی در قیطریه هفت تیر و شهرک غرب رو در موردش سوال کنید! مصاحبه عضو مجاهیدن رو هم بخونید و کمی خجالت بکشید شما خودون رو بچی فروختید؟

در اخر این انتخابات هم تمام شد و تنها چیزی که باقی ماند لکه دار شدن نام ایران و ایرانی و معرفی شدن به عنوان مردمانی وحشی و بی تمدن به جهانیان بود...
از اقای موسوی و کروبی برای بی ابرو کردن خودم تا اخر عمر متشکرم...
به امید مجازات مصوبین این ماجراها... (170247)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۴۳:۳۸
آقاي توكلي تو كه اعتقاد بخدا و روز قيامت داري . تو كه آدم با وجدان و شرفي بودي. لطفا براي من معلوم كنيد شما كه منتقد سرسخت رييس جمهور حاكم بودي . شما كه دلتون براي ايران مي تپه، حالا چطور شده كه براي دفاع از اون خودتو و به آب و آتيش مي زنيد و از حيثيت و آبروتون مايه گذاشتيد! (170248)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۴۴:۱۰
گروهي از مردم را براي هميشه ميتوان فريب داد
همه مردم را براي مدتي ميتوان فريب داد
اما همه مردم را براي هميشه نميتوان فريب داد
الملك يبغي مع الكفر و لا يبغي مع الظلم
خداوند خود سرنوشت اين ملك و ملت را سرافراز و رستگار نمايد. (170251)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۴۵:۴۶
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید. (170257)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۴۸:۱۹
آقاي عقل كل سلام
پيش و حين انتاخابات موتور سواراي ميشناختم كه در ازاي 15 هزار تومان پول و 50 ليتر بنزين مامور بودن شب تا صبح تو شهر ويراژ بدن و رعب و وحشت ايجاد كنن و با چماقايي كه پرچم مقدس ايرن را بهش آويزون كرده بودن بزنن تو سر طرفداراي كانديداهاي ديگه تا رييس جمهور! محبوب شما بتونه به زور ارعاب دوباره راي بياره. راستي تو خودتو چند فروختي 15000 ؟ فكر كنم چون يه كمي سوات داري البته پيش اونا عقل كل محسوب ميشي بهت 16000 تومان با 51 ليتر بنزين دادن تا حال كني. اگر خدا وكيلي غير از اينه تو همين ستون بنويس. (170260)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۱۵:۳۷
من فکر کنم شماها که بیشتر اطلاع دارید واز مرفهین بی درد و متمول مواجب میگیرید بهتر می دانید (170434)
 
سعید تاج زاده
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۵۰:۵۸
مردم عزیزمان از این جماعت بیگانه پرست غربی در طول 8 سال اصلاحات، تازه داشتند نفس تازه ای می کشیدند که باز دوباره این منافقان نوین با نام انتخابات به جان این نظام و انقلاب افتادند.با خیمه شب بازی در خیابان و استادیوم آزادی تا بعد از انتخابات و این فضایح اسف بار. خیانت و جنایتی که این اصلاح طلبان و حامیان این فرد ساده لوح و بی ریشه انجام دادند منافقین و صدام و اسرائیل و سلطنت طلبان و... در طول 30 سال انجام نداده بودند.
لعن و نفرین امام و شهدا بر این وطن فروشان خائن و بی دین. (170264)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۵۱:۳۷
اقای موسوی در ایام انتخابات همیشه می گفت مواضع احمدی نژاد حیثیت نظام را بر باد داده است اما ایا خود اقای موسوی پاسخگوست که با مواضع اخیرش ابرویی از نظام برد که در چهار سال گذشته و مجموع مواضع احمدی نژاد اینقدر حیثیت نظام به بازی گرفته نشده بود؟! (170266)
 
سهراب
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۵۳:۱۱
با تمام این افترا ها
میر حسین
تو کوه درد باش
طاقت بیار و مرد باش (170268)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۵۳:۳۳
واقعا این کرسی ریاست جمهوری اینقدر ارزش داشت که اقای موسوی با لجبازی خودشون یه عده ادم بی گناه رو کشوندن وسط میدون ؟
جواب خون کشته شده هارو کی باید بده؟ جواب خسارت خسارت دیدگان رو کی؟! ایا اقای موسوی هم مقصر نیست؟ (170269)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۲:۵۸:۳۲
من از شما گرداندگان الف بسیار سپاسگزارم و احترام من به شما دو چندان شد با وجودی که در بسیاری مواقع با جهت گیریهای شما مخالفت داشتم و این را هم بگویم که شما از موافقان احمدی نزاد نبودید ولی زمانی که مصالح مملکت پبش امد شما به کشور و منافع ایران بیشتر فکر کردید و همین برای من تحسین برانگیز بود چرا که باید هم چنین باشد ولی یک نگاه به سایت تابناک و بسیاری از سابت های دیگر به اندازید خودتان متوجه خواهید شد .بله اقای موسوی ضربه ای به ایران زدند که در عرض سی سال دشمنان با خرج کردن میلیارد دلاری نتوانسته بودند این کار را بکنند بیائید در خارج از ایران و ببینید چگونه جمهوری اسلامی را بدون مشروعیت میدانند و یک انتخابات سالم را که چندین موسسه خود امریکائیها منجمله نشریه بسیار معتبر واشنگتن پست هر سه موسسه از سی استان ایران امار گیری کرده بودند سه هفته قبل از انتخابات و روش کار انها هم بسیار علمی است چون صد در صد اوقات در خود امریکا نتیجه ای را که اعلام کرده اند درست بود ه هر سه این نتیجه را اعلام کردند البته جون دشمن هستند بعد از انتخابات که ارای احمدی نزاد دو برابر موسوی بوده است ولی موسوی مشروعیت دولت و حکومت ایران را انچنان از بین برد با دروغی که براه انداخت جمهوری اسلامی ایران هرگز و هرگز مانند قبل از این غوغائی که موسوی دروغگو بپا کرد شد اسلحه را با فشنگ پر بدست دشمنان داد تا ما نتوانیم از منافع خود و کشورمان دفاع کنیم در حالیکه در انتخاباتی که هشتادو پنج در صد ملت شرکت کردند که سرمایه کمر شکن برای دشمنان بود و بیمه کننده بدست اوردن همه خواسته های به حق ملت ایران از جهان بود را بهم زد چون در هیچ کشوری این تعداد مردم در انتخابات شرکت نمیکنند در خود امریکا حتی چهل و پنج در صد از مردم شرکت نمیکنند و اگر چهل و پنج در صد انتخاب بکنند به خدائی رسیده اند و اقای موسوی ( بسیار مشکوک )این سرمایه را از ملت مظلوم ایران گرفت چرا ؟ که سودش را چه کسانی ببرند ؟موسوی صادقانه واز سر حق جوئی این کار را نکرد به نظر من موظف بود که این کار را بکند چون همه جهان میدانست که احمدی نزاد خوب یا بد دو باره انتخاب خواهد شد .اقای موسوی به عقیده من در یک دادگاه ملی باید به این ضربه ای که به کشور ما زد پاسخگو باشد اگر نخواهم کار ایشان را خیانت اشکار خطاب کنم اخر عمری .ما دیگر هرگز از موضع قوی در جهان نخواهیم توانست از حق خود دفاع کنیم و یا حق خود را انگونه که میتوانستیم با این انتخابات با شکوه از دنیا بگیریم موفق به دریافتش شویم همه و همه به لطف اقای موسوی انهم بر پایه دروغ و بدون داشتن یک سند برای ادعا های خود چون برای فتنه گری احتیاج به مدرک و سند نیست شایعه و ادعای دروغ برای دشمنان و جهان نه تنها کافی است بلکه ایده ال نیز هست چون انان دنبال حقیقت نیستند بلکه بدنبال دستاوبز هستند که جناب موسوی ( مشکوک ) این هدیه ارزشمند را به انها تقدیم کردند و دست بر دار هم نیستند چند نفر دیگر باید جانشان را از دست بدهند باور من بر این است که ایشان و یارانشان قصد دارند این جریانات را تا 18 تیر ادامه دهند وقصد دارند در ان روز غوغای دیگری در کشور براه به اندازند من در مورد این موضوع اطمینان دارم و باید جلوی این اقدام ایشان شدیدا گرفته شود و گرنه مملکت را دچار انچنان اشوبی میکنند که خدا باید به داد همه ما برسد لطفا این را منتشر کنید تا ایشان و یارانشان بدانند که ما برنامه اینده ایشان را میدانیم شاید اگر افشا شود موجب جلو گیری از اشوب و قائله دیگر شود انشاالله . (170280)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۵۱:۲۳
دقیقا درسته آبروی ایران و ایرانی رو برد من هم تو آلمان این رو مبینم. (170387)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۰۰:۳۹
اگر بخواهيم واقع بينانه قضاوت كنيم هيچكس به اندازه آقاي موسوي به بيگانگان خدمت نكرد شما نگاهي به فضاسازي هاي بوجود آمده در خصوص انتخابات و حواشي آن بياندازيد تا متوجه اين نكته شويد البته دلهاي پاك در سراسر جهان ميدانند و دانسته اند كه انقلاب ما مثل خورشيد است و خاك پاشيدن موسوي و امثال موسوي بر روي اين خورشيد فروزان كوري خود و دشمنان را در پي خواهد داشت (170283)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۰۱:۳۷
سلام ،واقعادوستانی که نظر می دهند ونشان می دهند که از هوش سرشاری برخوردارند وصاحب نظر هستندلطفا مطلبرا دقیق بخوانند این چگونه نظر دادنی است ما یک مقاله را بخوانیم ونظر خودمان در یک موضوع دیگر را بدهیم به نظر حقیر کارشناسی های خوبتان را در خصوص موضوع مقاله ودقیقا منظور مقاله باشد بحث خیلی زیباتر می شودلطفا یک بار دیگر مقاله را بخوانید.باتشکرفراوان (170285)
 
عارف
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۰۶:۲۹
چهره واقعی آقای موسوی برای خیلی ها از جمله جوانان مان ناآشنا بود . و بیشتر مردم موسوی را در نخست وزیری در زمان جنگ به یاد دارند که در اینجا هم قضاوت های مردم در آن زمان متفاوت بود آنهایی که آشنایی به جامعه و کشور داشتند با سیاست های ایشان مخالف بودند ، و آنهایی در این فاز نبودند اینها موافق اقتصاد کوپنی بودند . که عامه مردم را همراه داشتند و اعتقاد داشتند در زمان جنگ آقای موسوی اقتصاد کشور را خوب اداره کرد . و این تفکر در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری نسبت به ایشان بود . ولی مردمی با این نگرش به موسوی رای دادند ، وقتی که دیدند ایشان آن موسوی زمان جنگ نیست ، از رای دادنشان به موسوی پشیمان شدند . و همین مردم نمی دانستند موسوی بعد از شکست انتخابات مردم را به خیابان بکشد وبی توجه به قانون با احساسات یک عده ای از جوانان بازی کند و مردم را به آشوب دعودت کند و.... الان همین مردم دنبال پس گیری از رای های خودشان هستند ، درست است قانون اجازه انتخابات مجدد نمی دهد اما خیلی ها خوشحال بودند ،که شورای نگهبان انتخابات را باطل کند ،و مردمی که به موسوی رای داده بودند بتواند رای خود رااز ایشان پس بگیرند ، و به کسی رای بدهد که دوستدار مردم و محرومان جامعه باشد و آرامش و امنیت را حفظ کند و آبروی و عزت را به کشور و ملت برگرداند و حال که انتخابات تکرار نشد ، لااقل مجلس شورای اسلامی طبق قانون سیاست های کلی آقای احمدی نژاد را به همه پرسی بگذارند تا از این طریق مردم اقدام به پس گیری رای خود از آقای موسوی شوند. (170291)
 
رضا واحدی
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۱۰:۰۲
آقای موسوی که سالها دور از سیاست بود بازگشتی زیبا و پرشکوه و پیروز مندانه داشت و دارد ... یاد موسوی در دل جوانان تا ابد خواهد ماند !
چشم باز کنیم میفهمیم بازگشت بعد از 20 سال و 14 میلیون رای که آن هم تقلبات از آن کاسته بسیار بزرگتر از رای های 3 و 4 میلیونی احمد توکلی و 1 میلیونی لاریجانی و امثالهم است !
موسوی به مردم نشان داد که آنچه را که بخواهند میتوانند تغییر بدهند
نشان داد که آقا ها آن بتی نیستند که ما فکر میکردند...
و جایگاه و کاخ رفیع کسان را به زباله دانی مردم تبدیل کرد...
تا باشد جسارت و جسوری مردانی چون موسوی و کروبی و خاتمی ! (170301)
 
علی
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۱۲:۱۵
من نمی دونم چرا این قدر اصرار به ندیدن واقعیت هایی که در وقایع بعد از انتخابات خودش را نشان داد دارید. این پافشاری به ابطال انتخابات بخش مهمیش ناشی از این می شه که به مدت طولانی بخشی از جامعه تحقیر شده، تحت فشار قرار گرفته، و نادیده گرفته شده. بخشی که تا حرف می زنه متهم به ضدیت با اسلام و همدستی با دشمنان کشور می شه، تا حرف می زنه روانه زندان می شه، تا حرف می زنه رسانه هاشو می بندند. اصلا یه نکته ای، شما راهی برای حرف زدن این قشر از جامعه باز گزاشتین که اونا مجبور نشن به خیابون بیان.

به نظر شما این قشر از جامعه چیکار کنن، شما راحت ترین؟ همه از کشور فرار کنن برن بیرون؟ تو صدا و سیما که جایی ندارند (کلاه قرمزی بیشتر از خاتمی که هشت سال تو این مملکت رییس جمهور بوده اجر و قرب داره ) تا با بی بی سی صحبت می کنن می گن اینا جاسوس هستند. خوب پس چی. آخه شما می رین بیرون تو جامعه، جدا خجالت نمی کشین از اینهمه اقتدار گرایی. (170308)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۱۳:۰۰
یه چیزجالب که تو اظهارنظر طرفداران اقای موسوی درپاسخ به این مقاله دیده میشه گلایه از حادثه کوی دانشگاه .برخورد با اغتشاش گران بافرض تعداد یک میلیونی .قطع پیامک و... است فارغ از درست یا غلط بودن آن بدون اینکه از خودشون بپرسند این حوادث ریشه در چه داشت در نپذیرفتن اراده ملت ودربرتر دانستن رای دو میلیون تهرانی برآرا سایر مردم کشورچرا که روشهای افراطی پاسخهای مشابهی دارد .دوستان خوبه بدانند ما هنوز به این نتیجه نرسیدیم که برای پاسداری از رای خود به خیابانها بیاییم وبا خونمون ازرایمان پاسداری کنیم زیرا گمانمان این است که نظام خود توان پاسداری از این آرا را دارد در غیر این صورت ملت هرگز زیر بار پذیرفتن توهین اشکارتعداد معدودی از طرفداران خود شیفته ی یک نامزد خا ص که حاضر به پذیرفتن قواعد بازی نیستند نخواهند رفت این اولا
اما دوما روش در پیش گرفته شده برای اعتراض به نتایج انتخابات ایران توسط موسوی ده سا ل پیش درصربستان پیاده شد وجواب گرفت یعنی 4ماه درخیابانهاگفتند تقلب تقلب در حالی که واقعا تقلبی در کار نبود اما تکرار آن در اذهان این شبهه را تقویت کرد و دولت وقت زیر فشار اتحادیه اروپا انتخابات را دوباره برگزار کرد نتیجه این شدآنهایی که دفعه قبل به دو لت را ی داده بودند با این تصور که لابد دولت خودش قبول دارد تقلب کرده وبرای همین زیر بار برگزاری مجدد انتخابات رفته این بار به مخالفین رای دادند وغربگرایان برنده انتخابات شدند.
خوب شبه این روش اکنون در ایران در حال پیاده شدن است که با هوشیاری نظام راه بجایی نخواهد برد (170310)
 
زارعی
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۱۴:۴۹
برای خیلی از این هم میهنان عزیزم هم واضح است بحث اصلاً در مورد احمدی نژاد نیست اکثریت کسانی که به او رای دادند ازجمله خود من قبول داریم او فردی تند رو لجباز و خود رای دارای مشاورانی با ذهن بسته و انحصار طلب است . بنده شخصاً قصد رای دادن به وی را در این دوره نداشتم اما با یک انتخاب اجباری روبه رو شدم . آن هم این سخن امام بود که متعهد غیر متخصص بهتر از متخصص غیر متعهد است . برادران چپی عزیز دست شما برای اکثر طرفداران ولایت رو شده . نمی دانم چرا می ترسید که حرفتان را به سراحت بیان کنید شما مشکلتان نه احمدی نژاد است نه شورای نگهبان و نه این مسائلی که بیان می کنید . خواهش می کنم یک بار هم که شده شجاع باشید ، می خواهید حکومت مورد نظر شما را بیان کنم . شما از اساس با اصل ولایت فقیه مشکل دارید بعضاً از زیر زبان بعضی از بزرگانتان نیز این حرف در رفته شما معتقد به جدای دین از سیاست هستید و خیلی از شیوخ شما پشت دست خود می زنند که چرا همان اول انقلاب که می شد کاری کرد اقدامی نکردند بعضی دیگر از بزرگان شما هم که اصلاً از ریشه با اسلام مخالف اند و آن را زاییده نبوغ یک مرد بنام محمد می دانند ( سروش) هم میهنان چرا واقعیت را مخفی می کنید چرا بهانه جویی می کنید . بیایید و مردانه هدف خود را بیان کنید من به اطمینان کامل می گویم اگر موسوی رای می آورد باز هم به خیابان می ریختید و تقاضای چیز دیگری می کردید . شاید بعضی ها بگویند این حرفها تفرقه انداز است . اما می خواهم بگویم تا کی می میخواهیم از واقعیت فرار کنیم واقعیت را نمی شود پنهان کرد اگر امروز با بهانه رای نیاوردن موسوی به خیابان ها ریختند فردا با بهانه دیگری ما هم سر خود را زیر برف کنیم که بله کشور مملکت امام زمان است و همه عاشق اسلام حکومت ولایت فقیه . (170314)
 
منوچهر
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۵۲:۱۴
به سخنان آقاي هادي غفاري در مراسم هفت تير امسال رجوع فرماييد. (170522)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۱۷:۵۶
آقا فرشاد
مي دانم هنگامي كه اين به اصطلاح يادداشت را مي نوشتي چه حالي داشته اي.زماني به خاطر قرابت ديدگاهم با تو تحسينت مِي كردم و گاهي نيز كه بي مهابا را خودي و ديگران را غير خودي مي پنداشتي تنها در دل به داشته هاي اندكت مي خنديدم و افسوس. اما امروز نه تحسينت مي كنم و نه افسوس ات را مي خورم .تحسينت نمي كنم چون ديگر ذره اي بهانه براي تحسين باقي نگذاشته اي.نسبت به گذشته جسورتر كه نه بي ملاحظه تر شده اي.پرچمي كه به دست گرفته اي رنگ و بوي انديشه اي را مي دهد كه به گمانم متاثر از انديشه ملازماني است كه ناگزيري انديشه شان را متعصبانه تاييد كني.
تمامي راهي كه من و ديگر مخالفان انديشه هاي تو برگزيده ايم به فسادي كه تو مدعي آني ختم نمي شود.اگر عملكرد ضعيفت م متعصبانه ات را در سروش ، جام جم ، شانا ، همشهري و قبل از آن در آينده سازان و .......نمي ديدم مي گفتم نمي داني و تنها آنچه را گفته اند و ديكته كرده اند مشق مي كني اما امروز كه به گمانت مي تواني با زدن لقمه ات در كاسه آبروي اين و آن براي خود كسب و كاري بهتر دست و پاكني شماتت نمي كنم .
موسوي و صدها نفري كه در برابرشان اينقدر هتاكانه صحبت مي كني جزيي لاينفك از مردمي هستند كه نمي تواني حذفشان كني .آنها روزي به اين هتاكي ها قاطعانه پاسخ خواهند گفت كه شايد آن روز خيلي دير باشد.
آقاي عزيز گاهي خاموشي بهتر از هر پاسخي است . (170316)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۲۹:۵۵
باسلام احسنت با اين جواب منطقي که دادياقاي ناشناس من طرفدارت شدم (170473)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۲۲:۱۷
اصلاح طلبان گرامي را به اين مطلب رهنمون ميكنم كه يادتان هست دو سه سال قبل در برابر هر راي مخالف شما چند راي موافق بود و الان چطور است؟ اون هم در فضاي مجازي كه قلمرو شماست؛در عالم خارج كه جاي خود دارد.
براي اينكه تناقضات در گفتار و عمل را به شما نشان بدهم تا پي ببريد كه چرا از محبوبيتان كاسته ميشود؛ چند جمله را به ياد شما ميآ ورم.

1) آقاي موسوي: به قانون عمل نكردن ديكتاتوري مياورد
الان عالم و آدم دادشان درآمده كه چرا اين بابا به قانون عمل نميكند. لااقل براي حفظ ظاهر هم كه شده به شوراي نگهبان شكايت مستدل ميكردي بعد تظاهرات راه مينداختي.

2) آقاي موسوي: براي كشور احساس خطر ميكنم.
اغتشاشات اخير كه در سايه طرفداري از ايشان صورت گرفت،اعتبار كشور را به خطر انداخت و بوي انقلاب مخملين به مشامها رسيد.

3)آقاي موسوي (طي نصيحتي به احمدي نژاد): مومن دروغ نميگويد (و حديث و...)
آقاي موسوي: به ولايت فقيه اعتقاد دارم و پيرو راه امامم.
امام خميني: پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به اين مملكت آسيبي نرسد.
رهبري در نماز جمعه: ما اهل خيانت در آراي مردم نيستيم و تقلبي صورت نگرفته است.
فرداي آن روز: آقاي موسوي تقاضاي ابطال انتخابات را كرد. (170325)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۲۳:۲۶
با سلام

امروز سخنان آقای باهنر چاپ شد ایشان می گفت حتی بزرگان نیز در نتیجه این انتخابات شک کرده بودند به نظر من در وهله ی اول وزارت کشور با تغییر رویه اعلام نتیجه انتخابات بزرگترین ضربه زدند.

البته گرو کشی آقای احمدی نژاد و ذکر نام کسانی که با او مخالف بودند و نه همه ی سود جویان از دیگر دلایل عمده ی این اغتشاشات به حساب می آید (170326)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۲۶:۳۴
از آقاي احمد توكلي و طرفدارانش بيش از اين انتظار نمي رود. (170331)
 
کوپایی
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۳۳:۴۵
اقای موسوی مسئول تمام این اتفاقات است
لطفا بیخود توجیه هم نکنید
و تنها راه مجازات برای ایشان ((فقط به جرم کشته شدن ندا )) مجازات اعدام برای ایشان است

تا درس عبرتی باشد برای باقی وطن فروشان

اگه خواستی حذفش کنی ایراد نداره (170344)
 
پيمان
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۳۴:۵۴
موسوي و تفكراتش تموم شد. اصلاح طلبي به تاريخ پيوست. دلم به حال جووناي بيچاره اي كه بازيچه شدند ميسوزه. (170348)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۴۱:۱۸
بدترين ضربه به نظام توسط آقاي احمدي نژاد صورت گرفت كه 26 سال قبل از خودش را به مسلخ برد

اقاي احمدي نژاد حتي به دوره امام عزيز هم رحم نكرد چون هدف وسيله را توجيه ميكند

در دوره دولت نهم در بعد خارجي كم مشكل داشتيم ايشان با تندروي خود كل 26 سال قبل از خودش را هم زير سوال برد و بخش عمده مردم را بدبين كرد (170365)
 
عزيز اشنا
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۳:۵۵:۲۵
باسلام به نظرم مي رسد اگاه شدن مردم از رويداهاي مربوط به انتخابات رياست جمهوري خوب است و رسانه ها لازم است ابعاد گوناگون ان را براي روشن شدن افکار عمومي بازگو کنند . در اين خصوص ضروري مي باشد که همه جانبه و عميقتر به موضوع نگاه کرد از جمله برنامه ريزي گسترده دشمنان بويژه دولتهاي امريکا وانگليس و اسراييل براي سازماندهي شبکه اي براندازي نظام با استفاده از عناصر داخلي و خارجي و رسانه اي و سياسي و با استفاده از بستر مناسب انتخابات که در اين زمينه کد هاي زيادي وجود دارد و کساني که مسايل سياسي را رصد مي کنند نا شناخته نيستند . راه اندازي بي بي سي فارسي در 25 ديماه 87 / دعوت و اموزش افراد مختلف تحت پوشش فعاليت هاي روز نامه نگاري / سمينارهاي علمي و پژوهشي / فرصت هاي تحصيلي و مطالعاتي و.... در سالهاي گذشته / تشکيل گروهها و انجمنهاي به اصطلاح مردم نهاد / ان جي يو / سايتها و مطبوعات متعدد و يارگيري از افراد / گروهها و احزاب افراطي و تندرو و ساختار شکن بو يژه در دوران حاکميت دوم خرداديها اشاره کرد . شرايط تبليغات انتخابات اين دوره هم کمک زيادي براي اجراي اين پروژه با بالا بردن تب احساسي جامعه به جاي عقلانيت و نگاه همه به منافع و امنيت ملي فراهم کرد و در اين فرايند طراحي شده از سوي دشمن و عوامل انان اقاي موسوي تحت القاعات سنگين اطرافيان افراطي و ماموريت يافته در شرايطي قرار گرفت که قدرت تعقل و تدبير منطقي و قانوني را از دست داد و هزينه سنگين و شايد جبران ناپذير به منافع و امنيت ملت ايران تحميل کرد که تبعات ان در اينده بيشتر مشخص خواهد شد هرچند الان هم خسارتهاي ان کم نيست و بر اساس برهان خلف خرسندي بد خواهان ملت ايران گواه اين گفته ها است . بنا براين شايسته است با تحليل درست و اجتناب از رويارويي داخلي دشمن را که طراح و مجرم اصلي اين حوادث است فراموش نکنييم که در کمين نشسته اند و تاريخ اين سرزمين اسماني گواهي ميدهد هيچگاه خير خواه مردم ايران نبوده اند و... (170397)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۰۴:۴۰
موسوي هر چه بود يا نبود باعث شد هركسي كه تا بحال راي نداده بود بياد و به انتخابات شور و حالي بده در هر صورت آقاي احمدي نژاد 13.000.000 مخالف داره كه بايد نطر اونها رو محترم بدونه .گوش به انتقادات كنه هيچكس هيچوقت تمام نظراتش درست و كامل نيست بايد انتقادپذير بود تا به اصلاحات كامل برسيم . پس هيچگاه اصلاح طلبي و اصلاحات از بين نميره ممكنه يك اصول گرا هم در كارش اصلاحاتي انجام بده. (170416)
 
عرفان
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۰۷:۰۸
نكاتي چند:
1- اينكه بگوئيم احمدي نژاد آتش انتقاد را روشن كرد اشتباه است. ما بايد به قبل از مناظره ها نظري كنيم؛ ازجمله سخنراني فائزه هاشمي قبل از مناظره ها در حضور \"سيد محمد خاتمي\"(زنده باد مخالف من!) و خانم رهنورد(روشنفكرترين زن ايران! به گفته آقاي موسوي).
2- استفاده از اصطلاح ديكتاتور از سوي آقاي موسوي عليه ايشان
3- تيتر روزنامه هاي به اصطلاح اصلاح طلب عليه ايشان
4- انتقاد از تمامي عملكردهاي ايشان
5- جمله سعيد حجاريان خطاب به موسوي\"آنقدر به احمدي نژاد دروغگو بگين كه اگه بگه ماست سفيده مردم باور نكنند\"و .....
خوب آيا بايد ايشان سكوت ميكرد يا ذهن مردم را روشن ميكرد؟
آيا بايد به شعار خودمان\" ادب مرد به ز دولت او\" معتقد باشيم يا نه؟ آيا نبايد يه جوري اينو كار خدا بدونيم كه نيت آدما را رو ميكنه؟
آيا آقاي موسوي فكر نميكرد خدا به همه چيز آگاه است؟
باز هم ميگيوييم \" اگه دنيا 1000 سال هم كه باشه يه چشم زدنه\" خدا هست و روز قيامت. حداقل با احتياط عمك كنيم و حرف بزنيم. اگه چه اين به معناي چشم پوشي از حق خود نيست. بايد منطقي و خدا پسندانه عمل كنيم. (170421)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۱۰:۵۳
سلام به همه دوستان ایران
خیلی مشخصه که هر کس اینجا نظر میگذاره درد وطن داره
روی صحبت من با عزیزانی است که متاسفانه هنوز هم بیانات رهبر رو گوش نمیدهند
عزیزان من رهبر فرمودند دست از تحریک احساسات هم مخصوصا جوانان بردارید
هیچ گروهی نباید احساسات طرف مقابل را تحریک کند
اردو کشی خیابانی معنایی ندارد و...
دوستان من انتخابات خوب یا بد که به نظر من با مشارکت 85 درصدی معرکه بود تمام شد.
ببینید دوستان
آقای احمدی نژاد اسطوره هزاره سوم نبودند
اشتباهاتی داشتند در مناظره ها و دیگر جاها که همه ما میدانیم گل بی عیب پروردگار عالمیان است
آقای موسوی هم همینطور نخست وزیر امام و کوله باری از هنر ایشان هم اشتباهاتی داشتند و میدانیم باز هم گل بی عیب پروردگار عالمیان است
قضاوت اینکه اشتباهات کدامیک برای ایران بدتر بود رانیز به تاریخ و خرد جمعی بسپاریم که از سیاست حرف زدن و کلا حرف زدن راهت است ولی پای حرف وایستادن سخت و من چون علم سیاست ندارم حرف خاصی هم نمیزنم و البته رهبر هم فرمودند که مردم خدمتشان را وظیفه شان را به بهترین نحو انجام دادند و اکنون نوبت نخبگان سیاسی و خواص است که دینشان را به مردم ادا کنند.

عزیزان من ایران امروز به همدلی احتیاج دارد به بسیج عمومی برای حفظ کیان مان
یاد کوروش کبیر داریوش ،کاوه ضحاک کش،آرش کمانگیر و همت ها و باکری ها ...نباید فراموش شود.
دوستان من دست از بازی با احساسات هم برداریم
بازی رسانه ها را که همه میدانیم
ایران گوهری است با ارزش که 30سال دور از دست بود و دشمنان به فرمایش رهبر عزیزمان حتی اگر دست دوستی برایمان دراز میکردند زیر آن دستکش مخملی نرم دستی از آهن بود
دوستان من
اینکه دشمنان مان الان شمشیر را از رو بسته اند و وحدت ما را نشانه رفته اند بر هیچ کس پوشیده نیست
پس
به خاطر ایران و نه هیچ شخص دیگری
که همانا به فرموده امام خمینی این سرزمین امانت است دست ما تا به صاحب اصلی اش برسانیم
دست از کدورت ها برداریم و رقابت هارا به رفاقت ها تبدیل کنیم
من دست تمام افرادی را که در این انتخابات شرکت کرده اند میبوسم
چه شما دوستانی که به جناب مهندس موسوی رای دادید
چه شما عزیزانی که به دکتر احمدی نژاد رادادید
چه شما که به آقای رضایی رای دادید
چه شما که به آقای کروبی رای دادید
حتی شما عزیزانی که رای سفید و باطله داردید
همه در خلق حماسه 22 خرداد شریکیم
و همه برای ایران رای دادیم نه شخص خاصی که البته سلایق متفاوت است
و به فرموده رهبر عزیز فلسفه انتخابات وجود همین سلایق مختلف است
پس از همین جا از همه میخواهم که برای ایرانی آباد
آزاد
و سربلند تلاش کنیم چون
ما کشورمان را تجزیه شده نمیخواهیم
دوستتان دارم
یاعلی
به امید ظهور یگانه منجی عالم بشریت (170428)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۱۱:۵۶
متاسفم كمي به فكر اينده كشور وجوانان باشيد با همه شماها هستم
گوش كنيد ميگن اختلاف بين شيعه وسني را ميشه در طولاني مدت درست كرد
ولي تا به حال نشنيدم اختلاف شيعه با شيعه را چگونه ميشود حل كرد يك مذهب و
هزار را حل خداي جهانيان به داد همه ما برسه (170431)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۲۴:۴۷
بجاي اين حرفها و خوشحالي از برد و ناراحتي از باخت به فكر ايران باشيم خدا را در امور و صحبتها در نظر بگيريم .
آقاي احمدي نژاد كه من به او راي دادم مدعي دفاع از محرومان است محروم فقط در مسائل مادي نيست و محروم معنوي ، محروم از كار ، محروم از آزادي نسبي وجود دارد.
آقاي موسوي هم مدعي مبارزه با دروغ بود كه آفت همه مفاسد است
هر دو اين موضوعات مهم است
بياييد ايراني آباد و آزاد بسازيم بياييد مانند برادر و خواهر باشيم بياييد جلو خشونت و تبعيض را بگيريم بياييد جلو ظاهر سازي را بگيريم
ايران بايد در جهان سربلند باشد. (170461)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۲۶:۴۴
سياستمداري كه ميداند وقتي به قدرت برسد چه ميخواهد بكند ، تار مويش شرف دارد بر كسيكه فقط ميخواهد در قدرت بماند ولو با روشهاي غير اخلاقي (170467)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۳۲:۴۳
آقای مهدی پور تا امثال شما هستند که جلوتر از دماغشونو نمیبینن وضعیت همینه.به چه حق و با چه مجوزی اینجوری میتازید؟مگه تو چه جایگاهی هستی که اینجوری گریبان میدری؟
حماسه خس و خاشاکو ندیدی نه باید با چشم دل میدیدی که نداشتی.
ضربه به اسلام رو اونایی میزنن که فکر میکنن جای مردم هم تصمیم بگیرند. انحصار طلبها، اقتدار گراها، خیالبافها، حرافها، لجن پراکن ها، سوء استفاده چی ها، مقدس نما ها، هنجار شکن ها، ماکیاولیستها، آدم کش ها،.....
دنبال چی میگردید؟ با خودتون چیکار کردید؟ با ایران و اسلام چیکار کردید؟ با آرمانهای امام راحل چیکار کردید؟ به کجا میخواهید برسید؟ فیلترینگ تا کجا؟ تا کی میخواهید نیروی ثابت بالای سر چاپخونه های روز نامه ها بگذارید؟ تا کی میخواهید صدا ها رو تو نطفه خفه کنید؟
شما چی فکر کردید؟ بابا مردم با نظام مشکل ندارند با شما مشکل دارند.مگر امام راحل نگفت، اگه نمیتونید اداره کنید بذارید برید، مگه واستون نامه فدایت شوم فرستاده بودن؟ آیا اسلام یعنی شما؟ فردای قیامت چی دارید جواب امام رو بدید؟ اونجا هم آدم ببرید؟ بوی تعفن و گندخفقان تمام دنیا رو برداشته؟
ملت بیدار شده است و بغض خود را فرو خورده است. اما آتش فتنه ، نفاق ، کینه ، تهمت، را کسی باید خاموش کند که خود برافروخت.
اصلا\" مهم نیست که غیر قابل انتشار بشه. شما عادت کردید. بلاخره از یه جا آب میخورید.ولی بدونید که با این کاراتون فقط مردم رو بیشتر منضجر میکنید. (170480)
 
soodeh
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۴۷:۴۱
این اقایان طرفدار اقای موسوی چرا فقط سعی در کلی گویی دارند مگر ندیدند که کلی گویی در بین قشر عمومی جامعه هیچ طرفداری ندارد اقای موسوی اگر واقعا دلیل داشت می توانست ثابت کند و این فردی که از نظر او دروغگو هست را رسوا کند انوقت ما هم شرمنده از انتخابمان می شدیم نه اینکه یک عده زیادی از کسانی که به اقای موسوی رای داده اند به خاطر گفتن بزرگترین دروغ قرن توسط ایشان از رای خود پشیمان شوند اگر هر کدام دلیلی برای اثبات ادعاهای خود دارید لطفا ان را ارائه دهید که ما هم روشن شویم و درباره کامنت دوستی که گفته بود تقاضای بررسی با شماره سریال شناسنامه ها را داشتند دیشب اقای کدخدایی گفتند که این پیشنهاد را هم اماده بودیم اجرا کنیم ولی بعد از ان خودشان بازهم از همین پیشنهاد سر باز زدند یک سوالی مطرح است که برای من واقعا مهم است این اقایانی که کامنت های اینگونه می گذارند واقعا خجالت نمی کشند بازهم اصرار بر تقلب می کنند (170508)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۵۱:۰۷
Age rast migid berid filme tir andazi az poshte bame masjede loulagar be sooye mardom ra bebinid ta befahmid ki be nezam sadame vared kard? (170518)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۴:۵۳:۱۵
اگر حکومت ما با مردم صادق بود باید با توجه به درخواست های مکرر موسوی به ایشان فرصتی می داد تا با مردم حرف بزند. چرا به ایشان اجازه تجمع داده نمی شود؟ (170525)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۱۸:۳۸:۴۸
اگر موسوی می خواست واقعا با مردم حرف بزنه می تونست بیاد توی تلویزیون و در حضور نماینده خبرگان حرف بزنه
اما به نظرت چرا موسوی ترجیح می ده یک جماعتی و جمع کنه براشون حرف بزنه
اگه به نظرت حرف منطقی داشت کدوم یکی رو انتخاب می کرد ؟ (173778)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۴-۱۰ ۲۲:۴۳:۱۱
نعل وارو نزنید موسوی تنها مرد ایران است (172459)
 
سروش
۱۳۸۸-۰۴-۱۱ ۰۰:۰۰:۰۰
از خواندن بیانیه های آقای موسوی اینطور بر می آید که ایشان تصور میکنند که امام خمینی هستند و تلاش میکنند بیانیه هایی شبیه پیامهای امام خمینی در دوران تبعید صادر کنند.اما حواسشان نیست که امام خمینی خود پیشرو و پیشقدم بودند.اول خود به تبعید واسارت و غربت رفتند و بعد مردم را به مبارزه علیه ظلم دعوت کردند اما آقای موسوی این روزها در منزل خود در شمال شهر تهران با آسودگی نشسته اند و با بیانیه های خود جوانان را به جان هم می ا ندازند و با این فشار که به نظام وارد میشود با نهایت آسودگی برای خود و دوستانشان امتیاز بگیرند (172536)
 
بهرام رشیدیان
۱۳۸۸-۰۴-۱۱ ۱۸:۵۱:۳۲
خلق الله !
دعوای امروز ما از آنجا شروع شده که اصحاب قدرت از قدیم الایام خواشته اند که درب سیاست کشور داری همیشه بر یک پاشنه بچرخد . ولی توجه ندارند که در این صورت خیلی چیزها لابلای دروازه های آن له میشود . خیلی از ما حتی بزرگان به این قاعده توجه ندارند و یا اصولاً آنرا قبول ندارند . ولی دود این طرز فکر به چشم همه خواهد رفت . من امیدوارم اصول و ارزش ها فدای این طرز فکر غلط نشود . (173316)
 
عبداله
۱۳۸۸-۰۴-۱۱ ۲۱:۴۵:۱۸
فکر میکنم در ایران از بدو تاکنون کسی به اندازه موسوی به جریان اصلاح طلبی خیانت نکرده .بهتره عاقل باشیم نه عاشق !
بعداز مناظره ها که آقای موسوی رسما\" اعلام کردند لبنان و فلسطین را به ما چه ! حزب الله در انتخابات شکست خورد و.... بعد از اعلام نتایج ریاست جمهوری به رای مردم تمکین نکرد و باعث شد اعتبار ایران پائین بیاید ،منصفانه بگویم از سالهایی که موسوی را دوست داشتم توبه می کنم. (173402)
 
هم وطن
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۰۲:۵۰:۴۸
دوستان عزیز مدیریت و سیاست در نظام اسلامی دو رکن اصلی دارد اول:مدیریت\"به گونه ایی که حتی در بحرانیترین شرایط اقتدار مدیریتی با در نظر گرفتن مردم حفظ شود و با بهترین نحو موجود به اتمام رسد دوم:صداقت و وفای به عهد که حتی تا پای جان و در خطرناکترین شرایط در وفای به عهد پایدار باشد...تفسیر مدیریت در نظام اسلامی آلت دستی نیست که به بازی فوتبال تشبیه شود....آقای موسوی ستونهای این انقلاب را در بحرانیترین شرایط حفظ کرد و قلب امام را شادمان ساخت...آقای موسوی همچون افرادی نیست که بر روی شرف و هویت وحق مردم معامله کند تا به اصطلاح هسته ایی شود که در نهایت معلوم گردد اینها همه کار روسیه بوده آیا در تعبیره کلمه اجنبی بین روسیه ایی که مجلس ما را به توپ بست و آمریکایی که حامیه دیکتاتوری بود فرقی هست...آیا در تعبیر باج دادن بین باج دهی به بولیوی و یا انگلیس تفاوتی هست و اصلا کدام از دیگری بدتر است؟چرا خودمان را با تعصبات کور میکنیم و به جای تفکر در راه پیشرفت به تفکر در راه توجیهات اشتباهات برای فرار از واقعیت مینشینیم این چه خود کفایی است که در دولت نهم به آن دل خوش شده که با یک کم نظری کشور روسیه تمام اقتدار ما در صنعت هسته ایی و .. متزلزل میشود...ما یا اینهارا میبینیم و یا نمی خواهیم ببینیم زیرا این مساعل وجود دارد.. (173522)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۲ ۲۱:۵۷:۴۱
ما اگر بخواهیم تحلیل درستی از اوضاع فعلی جامعه داشته باشیم نیازمند درک صحیح واقعات اجتماعی هستیم . برای درک صحیح واقعیات اجتماعی نیازمند یک تئوری علمی هستیم و یک تئوری زمانی علمی خواهد بود که بر پایه یک روش شناسی منطقی بیان شده باشد. اگر این مسیر را نپیمائیم قادر به شناخت واقعیتهای اجتماعی نشده و گفته هایمان عقیم و شعاری و غیر مفید خواهد بود.
متاسفانه در طول 30 سال گام موثری برای نظریه پردازی علمی نشده است و امروزه هر کس از ظن خود به حوادث روزمره مینگرد.
این شیوه غیرصحیح نگرش به جامعه حتا در میان نخبگان و بزرگان نظام نیز وجود دارد .نتیجه عدم برخورد صحیح و علمی با واقعات اجتماعی عبارتند از:
1- نادیده گرفته شدن عامدانه یا سهوی واقعیات . در حالیکه با این روش واقعیات اجتماعی از بین نخواهد رفت تنها ما از امکان بررسی و تحلیل صحیح و بموقع آن محروم میشویم.
2- عدم امکان استفاده از معجزه بزرگ علم یعنی پیش بینی.ناگهان در برابر سیل عظیمی از رویدادهایی قرار میگیریم که انگار یک شبه خلق شده اند و البته برای ما روشی جز تسلیم در برابر سیل خروشان ان باقی نخواهد ماند.
3-بروز خشونتهای گسترده و آسیبهای شدید اجتماعی .
4-برقراری نظم جدید و از بین رفتن نظم قدیم به صورت ساختاری.
جلو پیشرفت و تحول را نمیتوان گرفت . برخورد و مانع تراشی در برابر پیشرفت ممکن است روند آنرا کند کند اما آنرا رادیکال تر و خشونت بار تر خواهد کرد . تنها علم خالی از ارزش به ما کمک خواهد کرد تا آینده را آنگونه که هست ببینیم نه آنگونه که ما دوست داریم باشد. (173811)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.