توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 48635
اقدام غيرقانوني برخي مقامهاي ايالتي آمريكا در تحريم شركتهاي مرتبط با ايران
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۴۵
بر اساس قوانين فدرال آمريكا، مقام هاي ايالتي نمي‌توانند شركتهاي خود را به خاطر طرف قرار دادن بودن با كمپاني هايي كه در ايران سرمايه گذاري كرده اند، مجبور به قطع رابطه با آن كمپاني ها بكنند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از بي بي سي، .ايالت كاليفرنياي آمريكا به شركت هاي بيمه در اين ايالت دستور داده است كه مبادلات خود با شركتهايي كه در ايران سرمايه گذاري كلاني كرده اند را گزارش دهند.
استيو پويزنر، رئيس اداره بيمه كاليفرنيا كه بر عملكرد شركت هاي بيمه در كاليفرنيا نظارت دارد، اين تحقيقات را آغاز كرده است.
وي برآورد مي كند كه ارزش تقريبي صنعت بيمه در كاليفرنيا 160 ميليارد دلار است و حجم صنعت بيمه كاليفرنيا در جهان رتبه چهارم را دارد.
استيو پويزنر به بي بي سي گفت، شركت هاي بيمه در كاليفرنيا ده ها ميليارد دلار در شركت هايي مستقر در كشورهاي آسيايي و اروپايي كه با صنايع نفت و گاز ايران ارتباط دارند، سرمايه گذاري كرده اند.
بي بي سي افزود: اين در حالي است كه بر اساس قوانين كاليفرنيا يا قوانين فدرال آمريكا، يك مقام ايالتي نمي تواند شركتهاي بيمه‌اي را به خاطر طرف قرار دادن بودن با كمپاني هايي كه در ايران سرمايه گذاري كرده اند، مجبور به قطع رابطه با آن كمپاني ها بكند.
اما اين مقام ايالتي با صدور بخشنامه اي شركت هاي بيمه در كاليفرنيا را موظف كرده است كه ظرف 90 روز روابط مالي خود با شركت هايي كه بيش از 20 ميليون دلار در صنايع نفت و گاز سرمايه گذاري كرده اند را گزارش دهند.
چند ايالت آمريكا مانند ميسوري، نيوجرزي و مينسوتا در سال هاي اخير قوانيني وضع كرده اند كه به شركت ها براي قطع رابطه با ديگر شركت هايي كه در ايران سرمايه گذاري هاي كلان مي كنند مصونيت حقوقي مي دهد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.