نظر منتشر شده
۸۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 48973
کتاب‌هاي انقلاب نرم را کجا تاليف و ترجمه مي‌کند؟
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۳۱
اشاره: از چندین ماه پیش، جزوه‌ها و کتاب‌های آموزشی با عنوان "مبارزه بدون خشونت" یا "راهنمای انقلاب نرم" به طور گسترده، به شکل الکترونیکی یا به صورت تکثیر شده در مکان‌هایی همانند خوابگاه‌های دانشجویی توزیع می‌شود. این کتاب‌ها به صورت ساده و با گرافیک چشم‌نواز و به زبان فارسی به آموزش انواع روش‌هایی که در انقلاب‌های سال‌های اخیر رخ داده است می‌پردازند. این کتاب‌ها توسط موسسه‌ آلبرت اینشتین تالیف و ترجمه می‌شود. موسسه آلبرت اینشتین به ایجاد موسسات زیرمجموعه‌ی خود همانند "مرکز مطالعات استراتژیک دفاع بی‌خشونت" پرداخته است. این موسسه با پروژه‌های دیگری همانند "گذار" همکاری نزدیک دارد. این موسسه ارتباطی با اینشتین ندارد اما برای علمی جلوه دادن خود از نام این دانشمند استفاده می‌کند. یادداشت زیر که توسط تیری میسن رییس شبکه روزنامه‌نگاران ولتر نوشته شده است به ماهیت موسسه آلبرت اینشتین می‌پردازد.

 


صفحاتی از کتاب‌های موسسه اینشتین به فارسی



×××

 
مبارزه بدون خشونت به روش سیا
http://www.voltairenet.org/article30032.html





 
"روش‌های بدون خشونت" به عنوان تکنیک حرکت سیاسی می‌تواند در هر حوزه‌ای مورد استفاده قرار بگیرد. طی دهه 80  و پس از حمله ارتش سرخ، ناتو توجه خود را برای سازماندهی نیروی مقاومت در اروپا نشان داد. 15 سال از زمانی که سازمان سیا از روش‌های بدون خشونت برای سرنگونی دولت‌های تزلزل‌ناپذیر بدون تحریک خشم جامعه جهانی استفاده کرده است، می‌گذرد. منبع ایدوئولوژیک این روش‌ها جین شارپ از موسسه آلبرت انیشتین است.



جین شارپ نظریه روش‌های بدون خشونت را به عنوان یک سلاح سیاسی مطرح کرد. او در ابتدا به ناتو و سپس به سازمان سیا در آموزش رهبران کودتاهای نرم 15 سال گذشته کمک کرد. از دهه50، جین شارپ تئوریهای نافرمانی مدنی را مطالعه کرده بود. ار نظر این تئوری‌ها، فرمانبری و نافرمانی موضوعات مذهبی و اخلاقی محسوب می‌شوند نه موضوعات سیاسی.



بنابراین نظریه، آنچه که می‌تواند به عنوان یک هدف مطرح شود، می‌تواند به عنوان ابزار نیز تعبیر شود و از نافرمانی مدنی می‌توان به عنوان یک شیوه فعالیت سیاسی و یا حتی نظامی یاد کرد.



در سال 1983، جین شارپ برنامه‌های تحریم‌های غیرخشونت‌آمیز را در مرکز امور بین‌المللی دانشگاه هاروارد طراحی کرد؛ جایی که او پیشتر مطالعاتی را در زمینه علوم اجتماعی و در رابطه با امکان استفاده ار نافرمانی مدنی توسط مردم اروپای غربی در صورت حمله نظامی نیروهای پیمان ورشو انجام داد.



در همان زمان، شارپ بنیاد آلبرت انیشتین را با دو هدف تاسیس کرد که هدف اول آن تامین مالی امور تحقیقاتی‌ بود و هدف بعدی نیز به اجرا درآوردن الگوهای توسعه داده خود در شرایط خاص بود. در سال 1985، وی کتابی با عنوان «شکست‌ناپذیر ساختن اروپا» منتشر کرد که در ویرایش دوم آن مقدمه‌ای از « جورج کنان»، پدر جنگ سرد به چشم می‌خورد. در سال 1987 این انجمن توسط « موسسه آمریکایی صلح» حمایت مالی شد و میزبان سمینارهایی برای نشان دادن دستورالعمل‌هایی در امور نافرمانی مدنی بود.



ژنرال فریکائو چاگنود نیز به نوبه خودش مفهوم « بازدارندگی مدنی» را در بنیاد مطالعات دفاع ملی معرفی کرد.



ژنرال ادوراد بی.اتکسون که به خاطر حضورش در مدیریت سازمان سیا شناخته شده است، بنیاد آلبرت انیشتین را به عنوان یک شبکه پنهانی دخالت آمریکا در کشورهای هم‌پیمان این کشور ثبت کرد که توسعه دهنده روش‌های غیرخشونت‌آمیز به عنوان روش‌های متناسب با دموکراسی و در عین حال مناسب انجام عملیات‌های مخفیانه ضد دموکراتیک بود.



در سال 1989 زمانیکه موسسه آلبرت انیشتین معروف شد، جین شارپ شروع به توصیه به جنبش‌های کمونیستی کرد. او در تشکیل «اتحاد دموکراتیک برمه» و حزب دموکراتیک پیشرو در تایوان حضور داشت. شارپ همچنین مخالفین تبتی را تحت فرمان دالای لاما، رهبر معنوی تبت متحد کرد و تلاش کرد تا یک گروه مخالف را درون سازمان آزادی‌بخش فلسطین تشکیل بدهد. وی برای این کار تدابیر لازم را با سرهنگ رویون گال مدیر بخش عملیات‌های روانی ارتش اسرائیل هماهنگ کرد تا آنها را بطور مخفیانه در سفارت آمریکا در تل‌آویو آموزش دهد.



زمانیکه سازمان سیا به این موضوع پی برد که بنیاد آلبرت انیشتین تا چه حد می‌تواند مفید واقع شود، سرهنگ رابرت هالوی را نیز وارد عمل کرد. هالوی متخصص عملیات‌های سازمان ‌های مخفی و رئیس سابق مدرسه آموزشی وابسته نظامی سفارت‌های آمریکا بود.



هالوی از زمانیکه از 1985-1983 وابسته نظامی در رانگون میانمار بود و افراد زیادی را می‌شناخت، به سازماندهی دیکتاتوری در آن کشور کمک کرد. او با انجام یک بازی دوطرفه همزمان یک حرکت  کلاسیک نظامی برای حمایت نیروهای مقاومت « کارن» را مدیریت کرد. او با تامین تسلیحاتی و کنترل یک سری چریک‌های مسلح کوشید تا در راستای نظر واشنگتن، نیروهای بروما را تحت فشار بگذارد. از آن زمان بود که شارپ  همیشه در هر جایی که منافع آمریکا در خطر می‌افتاد، حاضر می‌شد. در ژوئن 1989 وی و همکارش بروس جنکیز به پکن رفتند (قبل از واقعه میدان تیان آن من). هر دوی آنها توسط مقامات چین اخراج شدند. در فوریه 1990، بنیاد آلبرت انیشتین میزبان کنفرانسی در مورد تحریم‌های غیرخشونت‌آمیز بود که 185 متخصص از 16 کشور جهان در آن شرکت کردند.



در اکتبر 1990، جین شارپ و تیمش به سوئد سفر کردند و چند سیاستمدار لیتوانی را برای سازماندهی مقاومت‌های مردمی علیه ارتش سرخ آموزش دادند. چند ماه بعد در مه 1991، زمانیکه بحران تشدید شد و گورباچف نیروهای ویژه مسقر کرد، جین شارپ مشاور حزب جدایی‌طلب «ساجودیس» بود و روابط نزدیکی نیز باحزب «میتاتاس لندسبرگیس» داشت.



در سپتامبر 2002، جین شارپ برای آموزش اعضای شورای ملی عراق به لاهه در هلند رفت؛ شورایی که خود را برای بازگشت به عراق در کنار نیروهای ارتش آمریکا آماده می‌کرد و در سپتامبر 2003 این بنیاد آلبرت انیشتین بود که به مخالفین دولت گرجستان توصیه کرد تا نتایج انتخابات در این کشور را زیر سوال ببرند و آن را تقلب بخوانند و با انجام حرکت‌های اعتراضی طی انقلاب رُز در گرجستان، ادوارد شواردنازه رابه کناره‌گیری از قدرت مجبور کنند.



همچنین زمانیکه کودتای سازمان یافته سازمان سیا در ونزوئلا در آوریل 2002 ناکام ماند، وزارت خارجه آمریکا به بنیاد آلبرت انیشتین که به مخالفان در این کشور توصیه‌هایی می‌کرد، روی آورد. جین شارپ و تیمش رهبری سران سومانت را طی تظاهرات اوت 2004 بر عهده داشت. آنها مثل قبل تنها کاری که می‌کردند، زیر سوال بردن نتایج انتخابات و درخواست استعفای رئیس جمهور بود. آنها تصمیم گرفتند که طبقه سرمایه‌دار در ونزوئلا را به خیابانها بکشانند اما دولت محبوب چاوز بسیار قوی عمل کرد. در کل ناظران بین‌المللی و دیگر گروهها راهی جز به رسمیت شناختن پیروزی چاوز نداشتند.



اقدامات جین شارپ در بلاروس و زیمبابوه به دلیل عدم استخدام و آموزش در زمان مناسب برای انجام تظاهرات‌های کافی ناکام ماند. طی انقلاب نارنجی در نوامبر 2004، سرهنگ رابرت هالوی در کی‌یف حضور به عمل رساند و جین شارپ نیز در این انقلاب نقش داشت.



در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که بنیاد آلبرت انیشتین آموزش آشوبگران در ایران را نیز آغاز کرده است.



*رییس شبکه روزنامه‌نگاران ولتر



 مرتبط:

وقتي تن اينشتين در گور مي‌لرزد





 
 
فرهنگ
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۰۹:۵۶:۴۹
توجه برخی سایتهای حامی برخی از کاندیداها که متاسفانه ادعای اصولگرایی هم دارند را به خواندن دقیق این مقاله جلب می نمایم . (175048)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۰:۱۲:۲۲
پس هر حرکت و انقلابی که این گونه پیش رود از بنیاد آلبرت انیشتین خط میگیرد؟

یاد شعار معروف زمان طاغوت افتادم که مردم در مواجه با نیروهای نظامی سر دادند

\"ارتش برادر ماست\" \"ارتش برادر ماست\"

از راه های مبارزه بدون خشونت یا همان انقلاب نرم

اینگونه انقلاب اسلامی ایران هم زیر سوال رفت!

لطفا مطالبی که تو سایت قرار میدید رو بسنجید بعد قرار بدبد. (175055)
 
سلمان
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۶:۲۳:۵۱
دوست عزیز اتفاقا درست فهمیده اید! انقلاب اسلامی یک انقلاب نرم بود! انقلاب نرمی که واقعی و اصیل بود! انقلاب ما در نوع خود بی نظیر بود! برای همین هم است که هیچ کسی و سازمانی در دنیا امکان پیش بینی آن را نیافت! اما انقلابهای مخملی ترتیب داده شده توسط سیا و ام ای 6 گلخانه ای هستند! لذا در کشورهایی می توانند موفق شوند که زمینه مناسبش را داشته باشد! برای همین هم آنها به همین راحتی نمی توانند موفق شوند چرا که جمهوری اسلامی بر پایه ایمان و وفاداری مردم استوار است. به عنوان نکته آخر موضع غرب و رسانه های آنها را در مقابل هر دوی انقلاب اسلامی و اغتشاشات اخیر باهم مقایسه کنید تا به درکی از تمایز این دو برسید! بویژه اینکه آنها حتی طرح ترور امام را هم در نظر داشتند! (175485)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۰۸:۵۴:۱۵
عزیز من اهداف را بسنج! انقلاب نرم تلاش در جهت سرنگونی حکومتهایی است که در جهت منافع آمریکا نیستند. انقلاب اسلامی منافع زورگویان را به خطر انداخت.چه قیاسی بود؟
همانطور که هدف وسیله را توجیه نمیکند، وسیله هم بطریق اولی هدف را توجیه نمیکند. نمیتوان با راههای بظاهر نرم و بدون خشونت اهدافی شوم را پیش برد. البته خیلی هم نرم نیستند دستشان که برسد خیلی خشن میشوند! (175758)
 
سعيد صادقي
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۱:۳۶:۳۲
دوست عزيز نكته مهم اين نوشته اين بود كه منشا انقلاب هاي بدون خشونت (مگر انقلاب بدون خشونت هم داريم!) گروه هايي از خارج از كشور هستند كه با چاپ كتاب هاي فارسي زبان! علني وارد صحنه شدند(قابل توجه آقاياني كه مي گويند اعتراضات خودجوش مردمي) و مردم را تحريك مي كنند. بدون شك انقلاب بدون خونريزي وجود ندارد، همانطور كه انقلاب اسلامي شاهد آن بوديم. (175798)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۷:۰۵:۳۹
اقای توکلی انصاف داشته باش
چه بزرگان مذهبی که از اقای موسوی حمایت کردند
چه بزرگان علمی و سیاسی هنری و ورزشی که شاخصترین انها از اقای موسوی حمایت کردند شما ترسیدید والا بی قانونی ها را شما بهتر میدانید
پس ایا اینها نشان از شخصیت او نیست موسوی زیر گردوغبار ساختگی نمی ماند
اقای موسوی در این انتخابات بیشتر از یک رئیس جمهور به انقلاب خدمت کردند چون مسیر درست را در فضای غبارالود با شجاعت به مردم نشان دادند و مصونیت انقلاب را از خطرات اینده موجب شدند افرین بر این مرد شجاع و محکم و انقلابی
ما برویم خودسازی کنیم بعد به دیگران تهت زنیم تا افراد اصلاح نشوند مملکت اصلاح نمی شود البته من کاری به اقای احمدنژاد ندارم و اممیدوارم در مسولیت خود با عنایت حق موفق باشد و حق الناس بر گردن نماند همه باید در کنار هم وطن را بسازیم و بیگانه را راه ندهیم تا اسلام و انقلاب زنده بماند خدا همه ما را در صراط مستقیم پایدار نه دارد انشائ الله (175900)
 
صابر
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۹:۱۴:۲۱
دوست عزیز \"175900\"
اولا\" لطف کنید بزرگان مذهبی که از مهندس موسوی بعد از انتخابات حمایت کرده اند را لیست کنید تا مردم هم بشناسند؟
ثانیا\" هر عاقلی می دونه خیانتی که به ملت در انتخابات شد با این آسمان ریسمان بافتن ها جبران نمی شود ! مشکل ما اینه که به جای اعتقاد به راه ، عاشق افراد می شیم و فکر می کنیم که هر چی میگن وحی منزله!
عزیز من موسوی رخنه ای که در عزت ملت با ادعاهای بعد از انتخابات کرد هرگز نمی تواند جبران کند. من یقین دارم موسوی بر اسب سرکشی سوار شده است که وی را توان مهار آن نیست ! خدا آخر و عاقبت همه را به خیر کند .والسلام (175934)
 
فرهنگ
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۰:۱۹:۰۱
ناشناس محترم
همان دعایی را که اخر نظر خود دادید کافیست یعنی :

خدا همه ما را در صراط مستقیم پایدار نه دارد انشائ الله

مرد مومن در کدام حال و هوا سیر میکنید ؟
بخشی از ارتش امریکا از شهرهای عراق خارج شده و در نزدیک مرزهای ما موضع گرفته است .که البته منتظر نتایج قوی تری بودند که خوشبختانه نشد و فتنه خوابید .
دندان امریکایی ها هم کشیده شد .
در همین یکی دوهفته ای که دوستان ناخلف شما در برابر اراء انتخابات موضع گرفته بودند قصد ایجاد مقدمات بهره برداری نیروهای خارجی از چندحوزه مشترک نفتی ایران و عراق در حال شکل گیری بود که با قاطعیت و هشدار ایران ،بی درگیری پس زدند .

انگار که فقط شما دچار مشکل هستید و یا پاره ای ناملایمات و کاستی های جامعه فقط بر شما می تازد و موافقین نظام و یا ان 24 میلیونی که به احمدینژاد رای دادند همه مرفه و راضی هستند . نخیر اینطور نیست ولی خود زنی و خودکشی را قبول نداریم . من به احمدینزاد رای ندادم ولی رییس جمهور قانونی این کشور ایشان است و کلیه نهادهای قانونی نظام هم اینرا تایید کرده اند . تقریبا اکثر موارد ( نگفتم همه انها ) و ادعاها و روند رسیدگی به نتیجه انتخابات را خوانده ام . غیر از بهانه جویی و تخریب و خودسری از جناح مدعی تقلب هیچ چیزی را ندیدم .
اللهم اخرجنی من الظلمات الوهم
و اکرمنی بنور الفهم
راه صلاح این جامعه با افزایش اگاهی جمعی ، پرهیز از هیجانهای بی مبنا و مقطعی ، پرهیز از خشونت و رشد تدریجی است . تا اتفاقی افتاد یقه هم را بگیریم که نشد کار .

اهل کلفت گویی هم نیستم . ولی ان جمله ............\"اقای موسوی در این انتخابات بیشتر از یک رئیس جمهور به انقلاب خدمت کردند چون مسیر درست را در فضای غبارالود با شجاعت به مردم نشان دادند و مصونیت انقلاب را از خطرات اینده موجب شدند افرین بر این مرد شجاع و محکم و انقلابی\" ....... شما واقعا تحفه بود
و البته از ان جمله شما راجع به ارزوی موفقیت برای احمدینژاد هم ممنون هستم
و البته شخص احمدینژاد و یا دیگران مطرح نیست . بحث ما نظامی است که علیرغم کاستی ها همه ما را زیر یک سقف جمع کرده و امنیت نسبی برقرار شده است . باید قدر انرا دانست و کمک کرد . البته انشالله مسئولین بیشتر بفکر باشند و کمک کنند زیرا بدون کمک و اصلاح مسیر ملت هم موفق نخواهد بود . (176262)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۰:۱۸:۰۹
آقا تورم 60 درصد و رکود صنایع و بیکاری و.... این بنیاد ایجادکرده است؟ (175060)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۰:۳۰:۲۷
خیر ولی مشکلات داخلی حکومت ها یکی از دستاویزهای براندازان نرم است. (175073)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۲۳:۳۷:۰۷
دولت هم به همین بهانه مشکلات رو بی خیال می شود و فرا فکنی می کند (175669)
 
سام
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۲۳:۵۸:۳۷
اعتراض حق مردم است. تعیین سرنوشت هم همینطور.حالا چون فلان بنیاد مخالف خشونت است، این دلیل نمی شود مردم بطور مسالمت آمیز اعتراض نکنند (175676)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۰۸:۴۹:۰۳
حق تعیین سرنوشت بشما نمیگوید رای اکثریت را بپذیری؟ (175757)
 
فرهنگ
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۰:۳۵:۳۸
در دنیای واقعیات نتایج و اولویت ها مهم هستند و نه بحث های تئوریک و روشنفکرانه . ان حرکتی که باعث نفوذ بیگانه شود با هر حربه ای که باشد مزموم است . اولویت اول برای هر کشور مستقلی توجه به این امر است . خدا نکند روزی را ببینیم که رژیم دست نشانده ای بیاید و انوقت بگوییم صد رحمت به سختی های ان دوران
مومن شائبه تقلب را همانها براه انداختند وگرنه کسی و یا شمایی الان این حرفها را نمی زد.
همانگونه که دوست ما در کامنت 175060 گفتند بستر اصلی بروز این وقایع که دشمن با استفاده از ان برنامه ریزی اخیر خود را انجام داد مسائل اقتصادی است . وگرنه ان عده بی خبری که شلوغ کردند خود را سپر عوامل پشت پرده نمی کردند . بایستی هوشیارتر بود .
مسئله اقتصاد بجای خود که راه ان هم بلوا نیست . زیرا دشمنان را در عزم خود برای سختگیری بیشتر جزم تر کرده و در عین حال نیروهای داخلی را در رفع معضلات دچار تشتت فکری خواهد کرد .
من بدقت پیام سران استکبار و حرکت رسانه های انها را در سه برهه قبل ، روز انتخابات و پس از ان رصد میکردم . متاسفانه عده ای که اکثریت هم نیستند با تحریک نااگاهان وخائنین داخلی کاری کردند که غربیها در ادامه فشار جری شدند وگرنه قضیه تحریمها روبه تعدیل و حذف بودند. (176274)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۸:۱۷:۲۵
اون 60 رو از کجا آوردید؟ متوسط 4 ساله 18. (175560)
 
سامان
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۰:۲۹:۱۴
وقتی دشمنان ایران کتابهایی در زمینه انقلاب نرم تالیف می کنند و بعد ترجمه آن به طور گسترده در اختیار افراد قرار می گیرد.چرا ما نباید کتابهایی را در زمینه مقابله با انقلابهای نرم که هویت و فرهنگ ما را نشانه رفته اند تالیف کنیم؟ چرا نباید در این زمینه بیشتر تحقیق کنیم و مردم را آموزش دهیم و آنها را آگاه کنیم؟ و ...
ما باید از این اتفاقات درس بگیریم نیروهای علمی،فرهنگی و اطلاعاتیمان را بسیج کنیم تا بار دیگر شاهد اینگونه اتفاقات نباشیم. من باور دارم که اگر جوانان از تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران زمین اطلاع داشته باشند و به آن عشق بورزند هیچگاه با وجود انتقاداتی که ممکن است به نحوه اداره کشور داشته باشند در دام ایران ستیزان و بیگانگان پلید نخواهند افتاد.
پاینده ایران (175070)
 
محمد خاتمی
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۰:۲۹:۳۱
ما باید ثابت کنیم که انقلاب مخملی یک توهم است و کسانی که می خواهند به زور بگویند انقلاب مخملی رخ داده می خواهند با این وسیله جنبش اصلاح طلبی متهم کنند ! (175072)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۰:۳۳:۱۶
سلام دوستان عزیز
من یک سوال دارم
جناب میر حسین در بیانیه هاشون گفته بودن ما با بسیج مشکلی نداریم بسیج برادر ماست ما با نیروی انتظامی مشکل نداری.. ما با سپاه مشکل نداریم....ما با.. مشکلی نداریم....
در صورتی که با همه اینا مشکل دارن
پس منظور و هدف ایشون چی بوده؟ (175079)
 
علی
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۰:۳۵:۱۷
این رفتار \"الف\" که میخواد خیلی خودش بی طرف جلوه بده و دو طرف خواننده را نگهداره اصلا قشنگ و جالب نیست (175085)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۰:۴۱:۰۹
آره هر اعتراضی که در ایران انجام میشه از بیگانگان خط میگیره
اصلا همش زیر سر این استعمارپیر، شیطان بزرگ، صهیونیست بین الملل و سازمانهای MI-6، موساد و سیا هست.
یکی بگه حضرات \"آزادی و فضای باز سیاسی، براندازی نرم نیست\"
شما که اینقدر دم از افشاگری میزنید خوبه بعضی از دورغگویی های صداو سیما رو در این چندوقته هم بگید.
ولی حال میکنم این بی بی سی فارسی بد حالتونو گرفته و شمارو عصبانی کرده.
البته این رو هم ذکر کنم بنده برای آقای توکلی ارزش زیادی قایلم و در انتخابات سال 80 به ایشون رای دادم. ولی چی کار کنم از دروغگویی بدم میاد. (175093)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۷:۲۰:۲۳
سلام
آخه دوست من ما نفهميديم چرا شما و امثال اقاي موسوي و خاتمي اينقدر مخالف حرف زدن از بيگانه هستيد.
ايا واقعا فكر ميكنيد در دنيا همه كشورها گل و بلبل هستند و هيچ چشم طمعي به ايران ندارند؟! عزيز من بالاخره يك نفر اتوبوسها را اتش زد .بانكها را شكست . اموال مردم را غارت كرد. و ....
من و شما و هر يك از افراد علاقمند به كشور كه نبودند. يا خائنين داخلي بودند يا خارجي هاي فرصت طلب.
البته شايد شما بگيد شما و دوستان موسوي هم در اين اقدامات دست داشتيد كه انوقت قضيه فرق ميكنه.
ضمنا ازادي سياسي وقتي است كه خيابان ها را بند نياريم . شيشه بانكها را نشكنيم و از اين جور اقدامات نشه وگرنه ديگه اسمش ازادي سياسي نيست بلكه هرج و مرج است (175524)
 
مریم
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۰:۴۱:۳۵
لطفا انقدر پیامها را در صف انتشار نذارید بذاریتا توینت هستیم تو بحث مشارکت کنیم

به نظر من از حرفای اقای موسوی هم میشه استنباط کرد که ایشون ناخواسته و توسط بازی گدانان اصلی این ماجرا تو همین راه قدم گذاشتن که البته به نتیجه نرسیدن
چون این مملکت صاحب دارد و صاحب این مملکت صاحب الزمان است ..و اقا برایمان دعا میکنند
اقا حداقل بخاطر خون شهدایی که این انقلاب را به ارمغان اوردند اجازه نمیدهند این انقلاب نرم نرم از بین برود.. انشائ الله (175094)
 
بيات
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۰:۴۵:۲۷
با سلام وتشكر از اين مطلب خوب و روشنگر مواردي به ذهنم رسيد كه ذكر آنها خالي از فايده نيست. اولا اگر انقلاب هاي رنگين يا مخملي كه در چند كشور براساس اين نسخه براه افتاد و به پيروزي رسيد در كشورهاي غير مسلمان بوده كه مردم يك خواستگاه مشترك قوي و با ارزش نداشتند كه حول محور آن هم عقيده باشند وآن در ضمير انسانيت آنها جايگاه ويژه اي داشته باشد در بلاد اسلامي بخصوص ايران عزيز كه آموزه هاي اسلامي در عمق جان مردم قدرشناس ما جاي دارد قطعا اين نسخه ها فاقد كارآيي واثربخشي است ثانيا كساني كه در اوكراين و گرجستان منادي انقلاب رنگين بودند مرفهين بي دردي بودند كه با ثروتشان در واقع يك سرمايه گذاري پر منفعتي كردند كه سود آن در آينده قابل احصا و پيش بيني بود اما مردم طبقه فقير فريب خوردند و به خاطر آينده اي بهتر با آنها همراه شدند وبعد فهميدند كه چه كلاه گشادي بر سر آنان رفته است و اين در ايران نيز در اين چند روز به خوبي قابل فهم بود شمال تهران كه چند روزي قرباني توطئه انقلاب رنگي شد دليل مدعاست چرا كه مردم فهيم جنوب شهر اصلا اعتنايي به اين جنبش به اصطلاح سبز! نكردند و اغتشاش در شمال شهر بود واگر به مركز تهران سرايت كرد دليلش عزيمت ويلا نشينان بالاي شهر به آن مناطق بود ضمن اينكه اگر درچند شهر بزرگ مانند تهران نيز قدري سر و صدا شد از سيري شكم مرفهين در ماطق خوش نشين بود در واقع انتخابات دهم مانند انتخابات نهم رقابت بين فقر و غناء در كشور بود چون اكثريت با طبقه فقير و متوسط است نتيجه چنان شد كه ديديم. (175099)
 
به فرهنگ
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۰:۴۵:۳۶
اتفاقا من هم توجه جنابعالی و برخی سایتها و بیانیه های برخی از کاندیداها که متاسفانه ادعای اصلاح طلبی (انشا ئ الله که اصلاحات امریکایی نباشد ) هم دارند را به خواندن دقیق این مقاله جلب می نمایم . (175100)
 
فرهنگ
۱۳۸۸-۰۴-۱۹ ۲۳:۴۱:۵۳
سلام برادر 1751100
جق با شماست . جمله من قدری گنگ بود . من که اصلا و اساسا از اصلاح طلبان قطع امید کرده ام . منظورم اقا محسن و سایت تابناک بود و گله من به انهاست .
خواهش میکنم الف در صورت امکان حتما این کامنت را چاپ کند
ممنون هستم (178577)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۱:۲۹:۴۹
با سلام
دراتباط با واقع اخیر عرض می کنم انسانها دو دسته هستند
اول انهایی که بخواب رفته اند و با یکی دوبار صدا زدن و یا تکان دادن بیدار می شوند
ودسته دوم آنهایی هستندکه خود را بخواب زده اند در این مورد هرچقدر صداکنید و یا تکانشان بدهید بیدار نمی شوند
در واقع اخیر یک از نزدیکان من دستگیر و توسط.. کتک خورده و بمدت 1هفته در بازداشت بوده است،بنده اصلا به این بازی های سیاسی کاری ندارم و سعی می کنم از موضع بی طرفی همیشه موضوع را ببینم
بنده واقعا با تمام پیگیری های که کرده ام چه از سایت های مختلف و یا افراد صاحب نظر بی طرف ، تا کنون حتی یک دلیل برای ابطال انتخابات کشورم ندیده ام امید دارم اگر کسی مدرک مستندی از تخلف و یا تقلب درانتخابات دارد ارائه نماید (175161)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۱:۵۸:۲۰
خوب به اين جملات دقت كنيد:
15 سال از زمانی که سازمان سیا از روش‌های بدون خشونت برای سرنگونی دولت‌های تزلزل‌ناپذیر .....
آنها تصمیم گرفتند که طبقه سرمایه‌دار در ونزوئلا را به خیابانها بکشانند اما دولت محبوب چاوز بسیار قوی عمل کرد.

متاسفانه تئوري انقلاب مخملي و ترس از انقلاب مخملي را اردوگاه اصولگرايان به كرات مورد استفاده قرار مي دهد بالاخص در اين انتخابات اخير.اما از يك نكته مهم وكليدي غافل هستند. اين نكته كه انقلاب مخملي در جامعه اي كه به فرمايش رهبري 40 ميليون نفر يا درواقع 85 درصد مردم با حضور در انتخابات به نظام آري مي گويند امكان انقلاب مخملي وجود ندارد اگر چيزي بخواهد صورت بگيرد بايد كودتا باشد نه انقلاب. مگه امكان دارد كه اكثريت مردم با نظام موافق باشند وبعد يك عده اي انقلاب مخملي راه بياندازند و موفق هم بشوند و آب از آب هم تكان نخورد؟
اصولگرايان بايد به اين پارادوكس جواب بدهند. اگر از آنها بپرسيد امروز رابطه مردم با نظام چگونه است؟خواهند گفت اكثريت قاطع مردم حامي نظام هستند. در همين زمان آن ها صحبت از انقلاب مخملي سبز مي كنند؟يعني به نوعي بيان مي كنند كه نظام پايه مردمي قوي ندارد و هر لحظه با يك نسيم يا انقلاب مخملي فروخواهد ريخت؟ سوالم از اينها اين است كه چرا بعد از 30 سال بايد از انقلاب مخملي يا براندازي نرم بترسيم؟ (175186)
 
محمدحسین
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۵:۴۴:۵۲
اتفاقا یکی از طرفندهای انقلابهای رنگی هین ایجاد توهم حمایت اکثریت از یک گروه مخالف حاکمیته در خالی که این طور نیست. یکی از اهداف استفاده از رنگ متحد نیز همین است که حضور یک عده در ناآرامی ها را پررنگتر از آنچه که واقعیت داره جلوه بده. پس پارادوکسی نیست شما پارادوکس وهم نمودی! (175885)
 
انسان
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۲:۰۱:۱۵
در این ایام بسیاری از بزرگان نظام و در صدر آنان رهبری تلاش بسیاری کردند که موسوی در دایره نیروهای انقلابی باقی بماند، اما نشد، خودش نخواست...
او نخواست که به قریب 25 میلیون نفر، نه بل 40 میلیون نفر احترام بگذارد، به قانون احترام بگذارد، به رهبری عزیز و صبور احترام بگذارد، به مراجع عظام احترام بگذارد...
او خود آغوش باز غرب و ایادی داخلیشان را به آغوش پر مهر نظام اسلامی و رهبری ترجیح داد...

خدایا! این چه سرنوشتی ست که برای مهندس نگاشته شده ، مهندسی که خود را بسیجی می دانست، خط امامی می دانست، انقلابی می دانست و هزار هزار دیگر اما چه دعای نیکوییست که \"اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا\"...
آبروی 30 ساله اش را به حراج گذاشت و به ثمن بخس فروخت آنچه را نباید می فروخت...

چقدر دلم برایش می سوزد که گرد سیاست خورده بود ولی طوفان سیاست بازان او را برد و بر نگرداند به دامان ملت؛ در برابر نسیمهای رحمانی ایستاد و نفسانیتش به او اجازه نداد که بیاندیشد و عملکردش را با ادعاهایش مقایسه کند...

با عدم تمکین به قانون و شورای نگهبان و عدم پذیرش رای و نظر ملت و دولت قانونی و شرعی برآمده از آن وارد بیراهه ای شد که انتهایش چیزی جز نیستی در تاریخ نیست، فرزندان این خاک نام او را به نیکی نخواهند برد. بدون شک میرحسین با بیانیه ی نهمش آخرین میخ را بر تابوتی نواخت که فردا کسی نیست که برایش اشکی بریزد؛

به راستی اصلاحات آمریکایی از دنیا رفت و موسوی به تاریخ پیوست... (175190)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۲۰:۱۴:۲۶
كل حرف همه بچه هاي با منطق و بي تعصب رو زدي

واقعيت همينه

توروخدا خودتونو وكيل وسيع اين جماعت ندونين جوونا

همه ميدونن چوب تر هم بين بقيه چوبها ميسوزه
وحشتناك ترين كاري كه موسوي كرد چي بود ؟

از احساسات بعضا پاك بعضي از حامياش استفاده كرد و اونا رو هل داد بين يه مشت ارازل و اوباش تعليم ديده كه اومده بودن براي به هم زدن شهر همين جوونا كه توش زندگي ميكردن و خودش يه كنار فقط تماشا كرد ببينه كي كتك ميخوره و همونو الم كنه براي همه حتي شبكه هاي خارجي .. به اين ميگن استفاده ابزاري از جوون مردم كه هيچ چيز جز يه حس پاك نداشته

و اين شد كه تر و خشك با هم سوختن .. ميفهمين ؟ سوختن .همه قبول داريم بعضيا واقعا به ناحق سوختن .. اما دليل بر زير سؤال بردن كل عملكرد نيروهاي امنيتي ميشه ؟ اونا هم وظيفشون بوده به هر نحوي آروم كنن .

وگرنه پليس و نيروي امنيتي يه اتوبوس ميبينه در حال سوختن و يه عالمه جوون كه توشون هم خوب هست هم بد
معلومه كه به هر طريقي جلوشونو ميگيره .. پليسا كه باطن اينارو نميشناسه

اين خواسته اكثر مردم بود كه جلوي اينا گرفته بشه

چرا بعضيا نمي خوان بفهمن كه همون دولت مردايي كه اينقدر اعتراض داشتن خودشون يد طولايي در از بين بردن اين اغتشاشات به هر نحوي داشتن و دارن . بعد شماها مياين از حرف اونا جو گير ميشين به خوديا مي پرين ؟ به اين ميگن منطق عزيز من ؟

لطفا پخش كنين (175953)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۲:۰۴:۴۸
اصلا آقا من ميگم اگه دولتي مثل بچه آدم درست و قانوني کار بکنه، ملتش چيکار بهش داره؟
اگه ملتي گير ميده به دولت ، پس حتما يه جايي اين دولت پاش رو از گليمش فراتر گذاشته!

اگه درست نميگم شما درستش رو بگو! (175195)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۳:۱۵:۴۵
اول باید قانون را شناخت، متاسفانه بیشتر مردم تا به قانون نیاز نداشته باشند، به دنبال دانستنش نیستند. ما بیشتر از آنکه از بی قانونی یا عمل فرا قانونی، لطمه بخوریم، از نادانی به قانون و عمل کردن به آن لطمه می خوریم. سعی کنیم ابتدا قانون را بیاموزیم. همه بخش های آنرا، سیاسی اجتماعی و فرهنگی و دینی. (175292)
 
ناشناس آشنا
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۳:۳۰:۰۸
ناشناس عزیز

فرمایش شما کاملاً صحیح است. حرف ما هم همین است. این دولت، پایش را از گلیم خود فراتر نهاده و دم صاحبان زر و زور را لگد کرده. اغتشاشات عمدتا در تهران رخ داد و در تهران هم عمدتا به پایین تر از خیابان های انقلاب و آزادی گسترش نیافت. کسانی که به دولت گیر دادند، چند دسته بودند: رجال سیاسی و یا اقتصادی، که قدرت و یا ثروت را در معرض خطر می دیدند؛ جوانان و دانشجویانی که بنا به اقتضای سن خود اصلاح طلبانه عمل می کنند و در این راه با دسته اول همراه شدند؛ و در نهایت، گروه سومی که قصد موج سواری داشتند و به انقلاب دلبستگی نداشتند، بلکه بیشتر بروز تنش و زد و خورد را می پسندیدند.

البته اگر دولت از آن ادبیات جنجالی اش در این گیر و دار \"پساانتخاباتی\" استفاده نمی کرد، تنش کمتری ایجاد می شد.

نکته آخر: من و شمایی که این طرف را دیده ایم، مگر اینجا دولت ها با مردم کاری دارند که هر چند وقت یکبار یک اغتشاشی می شود؟ اول ماه می امسال در برلین 300 نفر را دستگیر کردند. خودم شاهد بودم که برای سرکوب اغتشاش از بعضی کشورهای دیگر مثل یونان پلیس ضد شورش آورده بودند. هفته پیش، بعد از یک مسابقه هندبال در فرانسه، پلیس 200 نفر را دستگیر کرد. مگر دولت های اینجا به حقوق مردم تعرض کرده اند که یک عده اغتشاش می کنند؟ (175313)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۲۰:۱۶:۴۱
خب ديگه

انتخابات شد و همه ديدن 24 ميليون يعني اكثريت موافق اين دولت بودن

پس ديگه حرفي نميمونه جز اينكه بعضيا با سند بگن تقلب بوده كه واقعا انتظار نداشتم همش يه بازي تليغاتي بوده باشه براي تحريك جووناي مردم

درضمن هيچ ملتي پيدا نميكني كه اينقدر گسترده راي داده باشن و هيچ ملتي هم پيدا نخواهد شد كه همشون موافق دولت باشن (175955)
 
داداش زاده
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۲:۰۶:۲۰
اگر ان بخشی از ملت که به دولت گیر میدهند را جزو واقعی ملت بدانیم و رگه هائی از سرسپردگی و مزدوری و خیانت و توطئه و..... (که اخیرا در این انتخابات دیدیم ) را در اعمالشان نبینیم وظیفه دولت است که با اغوش باز حرفهای منطقی انانرا بشنود و اگر منطق انان درست بود در چهاچوب قانون به ان عمل نماید اما اگر افرادی فقط به این دلیل که در این خاک پاک به دنیا امدند اما برای دشمنان کشور مزدوری و .. می کنند خود را محق بدانند که اتش افروزی کنند و بانک را سرقت کنند و ادم بکشند و مانع کسب و کار دیگران گردند و ..... دولت باید در مقابل این گروه با کمال قدرت ایستادگی کند و به دفاع از ملت در مقابل لشکر کفر و اجنی پرست بپردازد درود بر وطن پرستان ازاده که خود را به دشمن بی منطق نمی فروشند ما انتظار داریم دولت با گروه اشوبگر که در انتخابات اخیر خساراتی به کشور وارد اوردند قاطعانه برخورد نماید و برای قطع امید اجنبیها از ادامه اشوبها از حداکثر توان خود استفاده نماید و مطمئن باشد که در این راه ما همراه او هستیم ولحظه ای او را تنها نمی گذاریم وخدا را بر اعمالمان شاهد و گواه می گیریم454 (176348)
 
سینا
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۲:۰۸:۱۱
من هم میخوام عرض کنم که
سایت الف با بی طرف جلوه دادن خودش واقعا اعصاب ادم خرد میکنه
من نمیگم خودتون برای یکی بکشید و یکی را از اونور بکوبید
اما این نوشته های چند روز اخیرتون اصلا جالب نبوده
و شاید یجورایی بازار داغی برای اومدن طرفداران کاندید شکست خورده
لطفا تجدید نظر کنید.. (175201)
 
امید
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۴:۴۸:۰۸
به آقا سینا عرض می کنم که شاید تا حدودی حرف های شما درست باشه و سایت الف چنین منظوری داشته باشه ولی تا همین حدش هم کار خوبی می کنه چون باعث می شه ما در جایی که هم مخالف ها و موافق ها از هر دو جناح می آیند بیاییم و از نظرات هم مطلع شویم و حرف ها و دغدغه هایمان را به گوش هم و از همه مهم تر به گوش نماینده ی ما در مجلس (جناب آقای توکلی ) برسانیم. تا همین حد هم در این اوضاعی که ما رسانه ای برای بیان حرف هایمان نداریم خیلی خوب و قابل تقدیر است ...من از سایت الف به همین خاطر تشکر می کنم حالا هر نیتی داشته باشند مهم نیست ! (175390)
 
سامان دربندی
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۲:۱۲:۱۶
آقاي موسوي در آخرين بيانيه خود دهها بار بر ضرورت قانون گرايي و مراجعه به قانون تاكيد مي ورزد تا آنجا كه مي گويد «حتي جسد قانون هم» قابل احترام است!
اين همه تناقض آشكار و برخوردهاي چندگانه و متضاد با هيچ محاسبه منطقي و روال طبيعي و عاقلانه اي قابل توجيه نيست و درباره علت آن تنها دو احتمال وجود دارد بي آن كه احتمال سومي در ميان باشد.
__ احتمال اول آن كه آقاي موسوي و اطرافيانش مبتلا به نوعي بيماري شده و نعمت عقل و انديشه را از دست داده باشند
__ احتمال دوم آنكه آقاي موسوي و برخي از اطرافيانش جنايات انجام شده را به عنوان يك «مأموريت» مرتكب شده باشند. اين احتمال به اندازه اي قوت دارد كه نفي آن تقريباً ناممكن به نظر مي رسد و نه فقط شواهد و قرائن موجود، بلكه اسناد و مدارك غيرقابل انكار فراواني از اين مأموريت بيروني حكايت مي كند و دراين باره فقط بايد پرسيد كداميك از مواضع و عملكرد آنان با دستورالعمل هاي از پيش اعلام شده مقامات آمريكايي انطباق نداشته است؟! و كداميك از خواسته هاي آنها با خواسته هاي 30 ساله و بارها تكرار شده آمريكا و متحدانش همخوان نبوده است؟!
تقريباً هيچ!...
بي حساب نبود كه آمريكا، اسرائيل، اتحاديه اروپا، تمامي گروههاي ضدانقلاب- بدون استثناء- مفسدان اقتصادي، كلان سرمايه داران غارتگر و... در حمايت از موسوي و دارودسته اش يقه چاك مي كردند و تمامي توان سياسي و رسانه اي خود را در پشتيباني از اين جماعت به كار گرفته بودند.
همين جا بايد اشاره كرد، كساني كه به خاطر سليقه سياسي خاص خود و بدون اطلاع از مأموريت بيروني موسوي و حلقه اطراف او به وي رأي داده اند، حساب جداگانه اي دارند و همواره مورد احترام بوده و خواهند بود. (175209)
 
علیرضا فقانی
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۲:۱۳:۲۹
تبديل توطئه شكست خورده اخير به «آتش زيرخاكستر» و حفظ آن به عنوان «يك دمل چركين و نيشتر نخورده» براي آتش افروزي و فتنه انگيزي در آينده» مرحله ديگري از پروژه كودتاي مخملي آمريكايي هاست. در همان يادداشت آمده بود كه اين مرحله از توطئه ياد شده، در پي نا اميدي مركز توطئه از ادامه آشوب ها و افشاي دروغ بزرگ تقلب در انتخابات! به اجرا گذارده مي شود و هدف از آن زمينه سازي براي تشكيل يك حزب «اپوزيسيون» با شعار «نامشروع بودن» دولت دهم است.
اين پرده از پروژه ديكته شده آمريكايي ها نيز همانگونه كه پيش بيني مي شد، روز چهارشنبه 10/4/88 -يعني يك روز بعد از اعلام قطعي و مستدل نتيجه انتخابات- با صدور بيانيه اي چند صفحه اي و با امضاي- تاكيد مي شود كه فقط با امضاي- ميرحسين موسوي كليد خورد.موسوي در اين بيانيه بي آن كه از قانون شكني هاي پي درپي خود ياد كند، دهها بار بر ضرورت تن دادن به قانون و پي گيري مطالبات از طريق قانوني اشاره كرده و در نهايت به موضوع اصلي بيانيه پرداخته و از تشكيل يك حزب با شركت و حضور ساير اطرافيان خود خبر داده است!
نكته درخور توجه اين كه موسوي يكي از اهداف حزب مورد نظر را «صيانت از حقوق و آراي پايمال شده مردم در انتخابات گذشته و از طريق انتشار مدارك و اسناد تقلب ها و تخلف هاي انجام گرفته و نيز رجوع به محاكم قضايي»! معرفي كرده و توضيح نمي دهد اگر اسناد و مداركي كه حاكي از تقلب در انتخابات! باشد در اختيار دارد چرا علي رغم درخواست چندباره مراجع قانوني از ارائه اين اسناد خودداري ورزيده است؟! و چنانچه هيچيك از مراجع قانوني را قبول ندارد، اولا؛ چرا دم از قانون گرايي مي زند؟ ثانياً؛ چرا براي رياست جمهوري در بستر قوانين همين نظام ثبت نام كرده و به رقابت پرداخته است؟ ثالثاً؛ چرا اكنون از مراجعه به همين مراجع قانوني سخن مي گويد؟! و دهها تناقض ديگر كه بيرون از محدوده اين نوشته محدود است.
3- موسوي اگرچه در بيانيه اخير و پرتناقض خود، بخش ديگري از مأموريت ديكته شده بيروني را -همانگونه كه از قبل پيش بيني شده بود- به اجرا درآورده است ولي اين بيانيه با هدف ديگري نيز منتشر شده است كه فرار از مجازات قطعي به جرم قتل انسان هاي بي گناه، برپايي آشوب و بلوا، اجير كردن اراذل و اوباش براي تعرض به جان و مال و ناموس مردم، همكاري آشكار با بيگانگان و ايفاي نقش ستون پنجم آمريكا در داخل كشور و دهها جرم مشهود ديگر از جمله آنهاست. جنايات هولناك و خيانت آشكاري كه متهمان اصلي آن از جمله موسوي و خاتمي بايد در دادگاهي علني و در مقابل چشم مردم مظلوم و خونخواه پاسخگوي آن باشند.
4- تاسيس حزب تابع قوانين تعريف شده اي است كه سلامت سياسي اعضاي اصلي و تشكيل دهنده حزب از جمله شرايط آن است. بنابراين حزبي كه آقاي موسوي در بيانيه اخير خود از تلاش براي تاسيس آن خبر داده است نمي تواند قانوني باشد زيرا اعضاي اصلي آن نظير ميرحسين موسوي و محمد خاتمي به ارتكاب جرايمي كه در بند پيشين مورد اشاره قرار گرفت متهم هستند. از اين روي بعيد نيست موسوي و حلقه پيراموني او كه قانون ستيزي ويژگي شناخته شده و بارز آنهاست، حزب مورد نظر را بدون مجوز قانوني تشكيل دهند. در اين صورت نام واقعي آن «ستون پنجم دشمن» خواهد بود، ترجمان ديگري از «آتش زير خاكستر فتنه» و چاره آن، اين سخن حضرت امير عليه السلام كه چشم فتنه را بايد كور كرد.
5- و بالاخره، انتخابات رياست جمهوري دهم بدون كمترين ترديد يك موهبت الهي بوده است. در جريان اين انتخابات، پيوند اسلاميت و جمهوريت نظام با آراي 40 ميليوني و حضور 85 درصدي مردم به گونه اي حيرت انگيز به نمايش درآمد. چهره واقعي برخي از مدعيان كه آلودگي و استحاله خويش را طي سالهاي متمادي از نگاه مردم پنهان كرده بودند بر ملا شد، اين پالايش در حلقه هاي بالا به يقين با رويش در بدنه همراه است قانون ستيزي مدعيان اصلاحات و آشوبگري آنان معياري خالي از ابهام براي كساني بود كه فريب شعارهاي قانون گرايانه و اصلاح طلبانه اين جماعت را خورده بودند و... (175211)
 
عرفان
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۲:۱۶:۴۴
این اقای مهندس... اعصابم رو خورد کرده!


اینها فکر کردند جمهوری اسلامی مثل گرجستان و اکراین و شوروی است که یک عده بچه سوسول --- با چهار تا مغازه آتش زدن و سنگ انداختن بخواهند نظام را به اجرای خواسته های ضد نظام خود وادار کنند!

آقای موسوی! البته تو .. در دست دشمنان هستی! و خطابم با آنهاست که تو را وارد صحنه کرده اند! این نظام و انقلاب با خون هزاران شهید و با آه میلیون ها مظلوم و مستضعف بیمه شده است٬ این مملکت با دعای امام زمان(روحی له الفدا) بیمه شده و اراذل و اوباش نمی توانند به راحتی آن را تصاحب کنند. (175213)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۵:۳۱:۳۱
نه اقا عرفان اينها فكر نكرده اند كه اينجا گرجستان كه چندتا بچه سوسول به قول شما انقلاب مخملي راه بياندازند شماها و اصولگرايان فكر مي كنيد كه اين جا گرجستان هست كه يك انقلاب مخملي به قول شما چندتا سوسول بتونه نظام ساقط كنه.چون شماها هستيد كه اتهام انقلاب مخملي را به مهندس مي زنيد .وقتي چنين اتهامي مي زنيد يعني به نوعي باور داريد كه در كشور ما هم امكان انقلاب مخملي وجود دارد و به قول فرمانده سپاه بايد در نقطه خفه بشود. (175449)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۷ ۰۵:۰۶:۴۴
اتفاقاً انقلاب نرم با پشتوانه خارجی در ایران پیروز نمیشه ولی لازمه اش همین آگاهی بخشیهاست که تلفات رو به حداقل برسونه. زیاد نباید نگرانی داشت یا فضا رو امنیتی کرد بلکه باید بی سر و صدا سرشاخه ها رو چید. (176926)
 
عرفان
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۲:۱۸:۵۵
خیلی که نظرات را غیر قابل انتشار کنید کم کم این تعداد کامنتها به نصف یا کمتر کاهش پیدا میکنه (175217)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۲:۲۱:۳۴
به لطف خدا و امام زمان و نفس گرم امام خميني كه بعد از گذشت چند سال از رحلتش هنوز هم مرحم دلهاي بيدار و آگاه است هيچ وقت اين انقلاب از بين نخواهد رفت چه نرم نرم چه جورهاي ديگر اين حرفها و مقاله هاي گزينشي هم به خاطر خارج كردن طرف مقابل از صحنه و القاء اين موضوع است كه رفتار طرف مقابل به سيا ارتباط دارد به نظر من هر دولتي كه بتواند تورم و بيكاري و هزاران معضل ديگر را مهار كند و واقعيتها را با ملت مسلمان و انقلابي در ميان گذارد لايقتر است از هر جناهي ميخواهد باشد .
خداوند به امام شهداء رحمت كند . (175222)
 
امید
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۲:۳۵:۲۵
لطفا به من توضیح دهید که در کجای دنیا انقلاب مخملی یا نرم توسط جمع میلیونی افراد بدون پشتوانه نظامی صورت گرفته آن هم در جایی که سرمداران این انقلاب را دو تن از یاران انقلاب و نظام تشکیل بدهند که هیچ پشتوانه ی نظامی نیز ندارند...آن چیزی که ما داریم می بینیم بیشتر کودتایی است که به قول جناب آقای خاتمی علیه مردم و مردم سالاری صورت گرفته.... البته از اینها زدن این اتهامات هیچ جای تعجبی ندارد چرا که استاد فرافکنی و قلب کردن قضایا هستند ...

میر حسین عزیز ! بگذار هر چه که می خواهند علیه تو بگویند...تو پاک تر از پاکی ...سبز تر از سبزی.... ما همیشه با توایم... خدا پشتیبانت و علی یارت! (175239)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۳:۳۱:۴۱
چشمانت را بگشا، گوشهایت را باز کن، دلت را از هوا و هوس و مهر های زمینی خالی کن و به غیر از خدا کسی را به آن راه مده، از او کمک بخواه، دل جای مهر کسی غیر از خدا نیست، هر که را غیر راه خدا می رود پیروی نکن. پاداش این مردم متحد کردن و رهبری دشمنانش نیست. پاداش این مردم بی آبرو کردنشان در دنیا نیست، لطفا کمی به قبل از انتخابات نگاه کن. نباید گذاشت عزت دیروز به ذلت فردا تبدیل شود.
رو سینه را چون سینه ها هفت آب شوی از کینه ها
آنگاه شراب عشق را پیمانه شو ، پیمانه شو. (175315)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۷ ۰۵:۱۰:۵۴
فکر میکنی اگر از یاران سابق نبودند اینقدر وسعت میگرفت؟ اگر میتونستند با همون حجاریان کار میکردند. مردم رو بالاخره باید با یه چیزی گول میزدند. خدا رو شکر که اکثر مردم مثل شما عاشق ظواهر نشدند.
حب الشئ یعمی و یصم (176927)
 
بچه مشد
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۲:۳۸:۴۰
بنظر مي رسد تئوزي پردازان دولت نهم بخاطر همين توهم بقول آقاي كروبي نيروهاي خود را براي آموزش به همسايه شمالي اعزام نمودند تا اين انقلاب مخملي را ريشه كن كنند.ضمنا\" توجه شما را به سفر (بلا فاصله بعد از انتخابات) احمدي نژاد (به بهانه اجلاس شانگهاي)به روسيه كه در واقع به دلايل ديگري صورت پذيرفت جلب مي كنم.(مي دانم كه سانسور ميشود) (175242)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۷ ۰۵:۱۲:۰۴
فرافکنی نکن. چه ربطی داشت؟ (176928)
 
عللی
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۲:۴۷:۵۰
مبارزه مثل مشتزنی است. هر کسی مورد حمله قرار گیرد نا خوداگاه از خود دفاع میکند
روش مبارزه یک علم است .به رفتارهای حریف باید توجه کرد از دانش وامکانات روز باید استفاده نمود در مبارزه مدنی دوپینگ برای هر دو طرف ممنوع است.
اما درمورد مقاله :
نوشتار خوبی است اما باید توجه کرد .این نقاط ضعف قانونی و اجرائی است که در جامعه هدف باعث بروز این مشکلات میگردد.در جامعه ای که قانون ودموکراسی حاکم باشد این جور پدیده ها راه نفوذ ندارند (175253)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۲:۵۲:۲۹
باسمه تعالي
اگر چه اين انتخابات مشكلاتي بهمراه داشت وبعضي از فرودها را براي نظام بهمراه داشت،ولي فرازهاي زيادي را هم داشت وخواهد داشت كه انشاا... در اينده شاهد خواهيم بود.به عنوان مثال در اين امتحان نيروها ومردم آبديده تر شدند وبينش بيشتر پيدا كردند.همچنين تا حدود زيادي ناكارآمدي متخصصان رشته هاي علوم انساني كه متكي به منابع بيروني هستند و كمتر اطلاع ورابطه اي با توده مردم ندارند به اثبات رسيد.كه جا دراد جامعه شناسان ، مردم شناسان و... بيشتر از محيط هاي نظر خارج شوند وواقعيت ها را لمس نمايند. (175262)
 
عللی2
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۳:۱۸:۱۲
سایت الف روش بدی ندارد کاش زودتر بی طرفاته تر عمل میکرد
این روشها مهم نیست درکجا تبیین میشوند مهم است در کجا اثر دارند .
راه حل انگ زدن نیست .این پدیده بعد از انتخابات را باید درست تحلیل کرد .راه حل
مناسب پیدا کرد .شفاف سازی کنیم .یکجانبه نگری نکنیم .قانون وعدالت ودمکراسی اولین وآخرین راه حل است .تا مورد هدف این مقالات نباسیم (175297)
 
شعرباف
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۳:۳۸:۳۳
انقلاب مخملی یعنی چه ؟ اگر منظور ایجاد تغییرات از طر یق قانونی ازجمله شرکت درانتخابات است این که خیلی عالی است . ولی اگر منظور فشار غیر دمکراتیک وغیر قانونی اقلیت بر اکثریت باشد جای نگرانی وبرخورد قانونی دارد . وخلاصه کلام عصبیت و شعار دادن و... نمی تواند جلوی اکثریت واقعی مردم را بگیرد (175321)
 
محمد حسين
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۳:۵۲:۲۴
آقاي بنده خدا حق گفتي ، اساتيد ما (البته تعدادي) واقعا نياز به بازسازي دانسته ها واطلاعات وارداتي خود دارند واگر بتوانند توليد جديدفكر وايده جديد نمايند كه چه بهتر . متاسفانه اسايتد علوم انساني ماخيلي از اساتيد دنيا بسيار عقب ماند ه اند . (175330)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۴:۵۴:۱۹
با سلام نکته های قابل تاملی در این موضوع وجود دارد درست است که همواره کشور ایران از خیانت خائنین درونی گاه بصورت اگاهانه وگاه نا اگاهانه ضربه ولطمات بسیاری خورده ولی دشمنان این ملت وکشور بخصوص اقای جین شارپ به چند نکته اساسی دقت نکرده اند 1- ملت ایران همیشه ثابت کرده که در مقابل دشمن بیرونی حساسیت داشته ودر این خصوص منسجم عمل می نماید وهیچگاه به سادگی تسلیم نظر بیگانگان نمی شود و نمونه بارز ان این است که ایران کشوریست که هیچگاه مستعمره نشد وهرگاه بیگانگان به این کشور پا گذاردن رئیس علی دلواریها .بافرخان .ستارخان و میرزاکوچک خانها بودن که با انها مقابله کنند 2- انها به این نکته توجه نکردن که دین اکثریت مردم ایران شیعه بوده که مردم به امامان ان تعصب خاصی دارند انها نمی داند یک کودک ایرانی از زمانی که هنوز حرف زذن را یاد نگرفته پای درس مکتب امام حسین می نشیند وبا ان بزرگ میشود پس نکته قوت این ملت را در مقابل ستم وحرف زور درک نکرده اند 3- انها به این نکته توجه ندارند که نظام حاکم در ایران از تقسیم شوروی سابق یا حکومت شاهنشاهی یادیکتاتوری بوجود نیامده بلکه این نظام توسط انقلاب اکثریت قاطع مردم بوجود امده واین مردم برای به ثمر رسیدن ان خونها داده وخون دلهای فراوان خورده اند پس به سادگی زحمات خود وپدرانشان را زیر پانمی گذارند 4-اگر به شعور سیاسی مردم ایران ودرصد هوشی اکثریت انها نگاه می کردند متوجه میشدن که این ملت تحلیلگران وسیاسیون با تجربه ای هستند وحرکت انقلابهای مخملی و اثار ومنافع ان انقلابها را بخوبی در کشورهایی که انجام شده رصد کرده اند وبه این نتیجه رسیده اند که این انقلابهای نرم در مسیر منافع اجتماعی .دینی. اقتصادی و سیاسی انها نیست واین ملت درک واقعی دارند که بیگانگانی همچون امریکا وانگلیس دشمنی خود را در سالیان طولانی به این ملت ثابت کرده اند وهیچگاه خیرخواه ملت ایران وکشور انها نیستند بلکه انها در جهت منافع خود حرکت می نمایند 5- نقش رهبری نظام ورهبران دینی هیچگاه مورد توجه انها نبوده انها هنوز درکی از این رهبری ندارند اگر نگاهی به نهضت تنباکو .انفلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و..... می داشتند قطعا به این نتیجه می رسیدند که این روش در ایران پاسخگو نیست و اکثریت مردم ایران اگر هم به بعضی از افراد سیاستها . روشها و..... اعتراض داشته ویا ان را قبول نداشته باشند لاکن در زمانه حساس برای سربلندی کشور ونظام خود یکی می شوند وگاه حتی از حقی که به درست یا غلط تصور انرا دارند می گذرند ولی خود را دشمن شاد نمی کنند .جناب اقای جین شارپ شما به ان عده قلیلی که پای درس شما می نشیند وبه به گویان خود را نمایندگان اکثریت ایران معرفی می نمایند نگاه نداشته باشید چون اینان خائنینی هستند که برای کسب قدرت و ثروت به هر ترفندی متوسل می شوند حتی در بحث انرژی هسته ای که اکثریت قاطع مردم مدافع ان هستند انها مخالف ان شدن تا نظر اربابان بزرگ خود را جلب کنند عده ای از انها در گذشته وحال با دشمنان این ملت (بعث عراق) در یک جبهه با فرزندان پاک این مرز وبوم جنگیدن حنای انها در پیشگاه این ملت سرد وگرم چشیده رنگی نداشته و نخواهد داشت . (175394)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۵:۳۵:۲۶
آقاي توكلي. مردم ما بسيار نجيب اند.بعد از اين همه تقديم شهدا و تحمل بسياري از مشكلات و ناملايمتها اندكي آزادي مي خواهند و رفاه نسبي! چه كار به انقلاب مخملين دارند؟ حتي با دولتمردان نيز كاري ندارند!هر كس مي خواهد سر كار باشد فقط زندگي را به مردم جهنم نكنند! (175450)
 
canada boy
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۶:۵۷:۵۲
مشکل اصلی استعمار کشور های فقیر و نحوه زندگی مردم است که همه می خواهند یک به پولار شوند و دکتر و مهندس...کسی دنبال کشارزی نمی رود و پول زیادی خرج خانم ها و د ور ریختن و لوام آرایش و یا آقایان خرج الکل و سیگار و اسیر فرهنگ غربی و برای همین مشکلات از غرب آغاز شده است (175503)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۷:۱۱:۴۷
كاش يه نفر پيدا بشه بتونه ميرحسين موسوي رو كمي نصيحت كنه (175514)
 
كريمي
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۷:۱۵:۱۴
حرف هايا آقاي فاتح مسئول سايت قلم خيلي جالب بود. مي گفتند اصلا كدم انقلاب مخملين! اگر هم انقلاب مخمليني در جريان است همين حاميان دولت دارند بر ضد نظام انقلاب مي كنند.
واقعا ديوار حاشا بلند است ها. شنيده بودم اما نديده بودم. (175518)
 
میثم
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۹:۱۲:۵۹
1-چرا دروغ می گویید! این سایت اولا زبان فارسی ندارد و دوما مقالاتی در زمینه اندیشه سیاسی دارد از جمله مقالاتی از نوآم چلامسکی که از بزرگترین منتقدان سیاستهای خارجی دولت آمریکاست.

تصاویری که بعنوان صفحات فارسی سایت چاپ کرده اید منتاژژی و مربوط به سایت دیگری است .انصاف داشته باشید چرا اینهمه دروغ! (175584)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۲۱:۱۸:۵۹
من چند وقتی بود که سایت الف نیومده بودم
اما اقای توکلی واقعا از شما انتظار نداشتم

بعضا بر باطل خوداستوارند___ اما بعضا در حق خود...
این بی طرفانه نمایش دادن خودتون صداقت شما را زیر سوال میبره
و من هم مثلاون دوستمون معتقدم اینکار برای جلب رضایت طرفداران اصلاح طلب انجام میدین (175638)
 
عبداله
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۲۳:۳۷:۵۷
علم بهتر است يا ثروت نصف كلاس مي توانند بنويسند علم بهتر است يا قدرت البته من حرفه ام معلمي نيست ولي وقتي دانش اموز بودم ثروت وقدرت را بالا تر ازعلم مي دانستم ولي متاسفانه توسط معلمم كتك مي خوردم كه چرا علم را از ثروت وقدرت كمتر مي دانم ولي امروز اگر معلم خدا بيامرزم زنده بود بهش مي گفتم كه چقدر اشتباه مي كرد شما چطور ؟راستي مي شود تحليلي هم راجع به اين موضوع در سايت خوب الف بياورند كه چرا اين همه دكتر ومهندس توي دنيا بر سر كرسي قدرت از رياست جمهوري تا وكالت و وزارت دعوا مي كنند و اسمش را هم رفاه و ثروت بيشتر براي مردم مي گذارند.
با احترام
مبصر پنجساله كلاس اول (175670)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۲۳:۴۰:۴۳
http://en.wikipedia.org/wiki/Nonviolence

مهاتما گاندی هم جزو این مبارزان بر ضد استعمار به روش ضد خشونت طبقه بندی می شود. (175671)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۷ ۰۵:۱۶:۱۵
اون بر ضد بیگانگان قیام کرد نه در راستای اونها! (176929)
 
سهیل
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۰۳:۲۵:۰۵
در ضمن نظر بعضی از دوستان جالبه که از بی طرفی توکلی و سایت الف گله می کنند ! واقعا توی مغز شما چی می گذره ؟ یعنی هیچ کس حق نداره حتی یک کلام مخالفت کنه ؟ پیغمبر هستید یا امام معصوم ؟ روی چه حسابی مخالف نباید حرف بزنه ؟ اون زمانی که ناطق نوری کاندیدا بود همه شما همین حرف های حالا رو می زدید و مخالفش می شد کافر و فاسد و آمریکائی و... حالا که ناطق به گفته پیشوای شما اقای احمدی نزاد دزد ! از آب در اومد ! واقعا آدم های مضحکی هستید . دوستان توجه داشته باشید که کاسه داغ تر از آش شدن و سینه زدن زیر علم این و اون کار آدم های پادو صفت است . بینش اقای توکلی هم جای تقدیر دارد . ای کاش بعضی از اقایان نماینده از ایشان یاد می گرفتند . خوشبختانه چیزی هست به نام افکار عمومی . چیزی هست به نام تاریخ و این دو هیچ وقت اشتباه نمی کنند . آینده نتیجه رفتار خشن و کودتاگونه این دولت قضاوت را روشن می کند و تاریخ به موقعش قضاوت خواهد کرد . والسلام . (175734)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۰۹:۱۳:۴۳
برای اینکه شورشتون علیه اکثریت رو جور دیگه ای وانمود کنید میگین دولت کودتا کرده؟ کودتا یعنی تحمیل اقلیت بر اکثریت یعنی همین کاری که دوستان شما مانند موسوی و خاتمی میکنند.
غیر از روشهای براندازی نرم مهمترین بخش\" هدف\" است. تفاوتی که باحرکتهای اصیل انقلابی دارد: هدف همسو شده با بیگانگان. یک جنبش اصلاحی واقعی نمیتواند بجای خودجوش بودن بوسیله بیگانگان حمایت شود. حمایت مالی، سیاسی، اطلاعاتی و تبلیغاتی و...ونمیتواند در راستای منافع آنها باشد: زیر سؤال بردن مواضع استکبار ستیزی، کوتاه آمدن از منافع عزتمند ملی و... که اعلام میکنند. (175762)
 
محمدامين
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۵:۰۰:۱۹
سلام
دوست من در مورد ايشون اشتباه مي كني. ايشون يكي به ميخ ميكوبه 20 تا به نعل. اون يكي رو واسه اين ميكوبه كه بگه بي طرفم. اون 20 تارو واسه اين ميكوبه كه تو دهه 60 زياد بهش خوش نگذشته.
و اما در مورد اين مقاله*: درست است كه خارجيها بدش نمياد كه تو ايران از اين اتفاقات بيفته ولي آيا اين جزوه هاي كه شما ازشون اسم مي بريد باعث شد روز 2 شنبه 25 /3 / 88 بيش از سه ميليون نفر (به گفته شهرداري تهران) بيان تو خيابون؟ چرا به شعور اساتيد، دانشجويان، هنرمندان و ... توهين مي كنيد. اون يك حركت خودجوش از جانب همه معترضين به برگزاري انتخابات و معترضين به گفتمان بي تدبير آقاي احمدي نژاد بود. چرا صورت مساله رو پاك مي كنيد؟ چرا؟ چه نفعي مي بريد؟
خواهشا منعكس كنيد.

* كاش اين مقالات هم مانند مقالات علمي قبل از چاپ داوري مي شد. (175874)
 
رضا سياسي
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۰:۰۶:۳۶
قطعا كساني كه روزي به ايران مسلط بودند تلاش ميكنند كه اين تسلط را بازيابي كنند. من اگر جاي ايشان بودم سعي ميكردم حكومت به سمتي برود كه بخشي از مردم مقابل آن قرار گيرند برخي بي تفاوت شوند و بخشي مقابل بخش ديگر قرار گيرند. من اگر جاي ايشان بودم در ظاهر از گروه مقلوب حمايت ميكردم تا بهانة سركوب به گروه قالب بدهم و تخم كينه در دل مردم بكارم. من اگر جاي ايشان بودم در عمل از كساني حمايت ميكردم كه سوء مديريت دارند جاه طلب هستند ارزيابي معقول از شرايط ندارند و طبعا اشتباهات مهلك ميكنند. من اگر جاي ايشان بودم ... ظاهرا خودشان بهتر از من ميدانند چه بكنند نيازي به مشاوره من ندارند. (175773)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۱:۳۰:۳۰
می بینم که طرفداران انقلاب مخملی با استفاده از تکنیکهای موسسه انیشتن این مقاله را هم هدف قرار دارند.
برای من فقط مهم اینست که خلاف حرکت دشمن حرکت کنم.
چون استعمار قدیم و جدید ، فقط به منافع خودشان فکر می کنند و برای دیگران جز عقب ماندگی و بدبختی نمی خواهند ، چون اگر غیر این باشد دیگر نمی توانند جهان را چپاول کنند
امید است که مشکلات کشور هم به وجه احسن حل شود تا از این مشکلات ، انقلاب و اسلام ضربه نخورد. (175794)
 
اسماعيل
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۲:۱۸:۱۸
زواياي حيله اين قوم فريبكار را مي بايد همان زماني كه نظرات استاد بزرگوار آيت ا.. مصباح را مورد توهين قرار دادند، فهميد. اينان همان هاي هستند كه در زمان امام ايشان را مجبور به صلح كردند. اگر همين ها در زمان امام حسين هم بودند مي خواستند، مانع از حماسه ي عاشورا شوند. اينها همان هاي هستند كه تئوري گفتگوي تمدن ها را راه انداختند تا از پيشرفت نظام اسلامي در جهان جلوگيري كنند. اينها مي خواهند جهاد آزادي بخش را به حافظه تاريخ بسپارند، گويا فراموش كرده اند، اگر شهادت طلبي و شجاعت و شمشير علي اگر نبود نگذاشته بودند اسلام حتي به ايران هم برسد. (175808)
 
براندارنما
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۴:۰۷:۰۴
مثل اینکه هر حرکتی مخالف اصول مطرح شده در رجا نیوز و کیهان و دیگر نهاد های وابسته حرکت مخملی و یا براندازی نرم است! پس فضای باز سیاسی رو برای ما معنا نمایید آقای توکلی! (175863)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۴:۱۹:۱۳
با این حساب انقلابی که منجر به ایجاد نظام جمهوری اسلامی ایران شد نیز از این مدل پیروی کرده است عجب!؟
آفای توکلی به کجا میروید (175867)
 
مریم احمدی
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۹:۵۵:۴۴
سلام
وقتی فکر میکنم نمیتوانم باور کنم شما در ایران زندگی میکنید در ایران آزادی هست ولی جرات داری حرف بزن تا صد تا انگ بهت بچسبونن خائن منافق اینجوری مردم بدتر از دولت و حامیانش منزجر میشوند و شما هم زحمتش را میکشید خسته نباشید (175943)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۰۲:۲۲:۳۴
به دوستان توصیه می کنم اگر زبان انگلیسی می دانند حتما\" مقالات آقای
مایکل جیمز بارکر Michael James Barker در مورد سازمانهای قلابی حقوق بشر، دیده بان حقوق بشر، خانه آزادی ، خبرنگاران بدون مرز ، خواهران بدون مرز ، برادران بدون مرز و خلاصله هر چیز بدون مرز و دیگر سازمانها و بنیادهای دست اندر کار \"انقلابات مخملی\" و رنگین نوشته شده است رابخوانند و مورد بررسی قرار دهند. این مقالات چگونگی عملکرد این نوع دکانها که با بکار گیری افراد کشورهای مورد هدف انجام می گیرد را شرح داده ونام اشخاص در گیر این برنامه ها را افشا کرده است که چگونه این اشخاص افراد مستعد را گرفته و آنها را در کنفرانس ها و جلسات با پخش جزوه ها و کتب بعنوان مهره های غرب تربیت کرده و از آنان برای خدمت به صهیونیسم مورد استفاده قرار می دهند. (176124)
 
شبنم
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۰۲:۵۹:۲۱
این نظرات نشان می دهد که ایرانیان عزیز هیچگونه شناختی از وقایع مهمی که
درجهان می گذرد ندارند و بعلت دگم فکر کردن حاضر نیستند حتی به این مسائل
کمی فکر کنند. خب، ملتی که اینطور بی اطلاع و غیر قابل انعطاف است چگونه
می تواند انتظار تغییرات را داشته باشد. کسی می تواند این انتظار را داشته باشد که از تجارب دیگران استفاده کند. انقلابات مخملی دروغ نیست و هر شخص آشنا به زبان انگلیسی می تواند هزاران مقاله که در این مورد نوشته شده است را مورد
مطالعه قرار دهد. فقط کودکان و افراد تنبل هستند که نمی خواهند ذره ای بیندیشند این مسائل را سرسری می گیرند.
برپاکننده مرکز \"مبارزه بدون خشونت\" یک بلیونر یهودی است بنام پیتر اکرمن که با
با اجیر کردن ایرانیان شهروند آمریکا نظیر پزشکی بنام رامین احمدی و زنش رویا حکاکیان ازیهودیان ایران و پیام اخوان - یک وکیل عامل صهیونیسم و آمریکا -
http://www.melliun.org/bein/b06/08/00markaz1.pdf.pdf
ازبهاییان ایران، مرکزی بنام \" جمع آوری اسناد مربوط به حقوق بشر ایران\" که درخدمت منافع صهیونیسم و امپریالیسم است مشغول پرونده سازی هستند.
این اطلاعات توسط خانمی بنام نگارعظیمی در نیویورک تایمز چند سال پیش هم
به چاپ رسیده است. این مرکز از صندوق ملی دموکراسی آمریکا که متعلق به
سازمان سیا ست تغذیه مالی می شود. سازمان سیا - همانطور که خودش هم
گفته - از زمان ریگان به اینطرف بعضی از عملیاتی را که در خفا انجام می داد - مانند بی ثبات کردن کشور مورد هدف - اکنون در انظار عمومی و با یارگیری از افراد وطن فروش انجام می دهد. این این نوع انقلابات نرم یا مخملی دروغ بود چرا آمریکا باید بیش از 400 میلیون دلار بودجه برایش تعیین کند؟ قبل از اینکه دهانتان را باز کنید
کمی به مغزتان فشار آورید. سایت های زیر اسامی ایرانیان و آمریکاییان درگیر
با \"خانه آزادی\" که در حقیقت همان \"خانه سازمان سیا\" است را نشان می دهد.
سایت \"گذار\" در سایت گویا حضور دارد و متعلق به \"خانه آزادی\" است. آذر نفیسی هم در این جاسوسخانه فعال است. افراد باید توجه اشان را به فردی بنام پیام
اخوان معطوف دارند زیرا این فرد که از عاملین صهیونیسم است روابط بسیار نزدیکی با شیرین عبادی و دخترش که اخیرا\" به بهائیت گرویده است دارد. سایت زیر عکس
این سه نفر را نشان میدهد.

http://media.www.mcgilltribune.com/media/storage/paper234/news/2008/12/02/News/Iranian.Press.Targets.Nobel.Prize.Winner.Ebadi-3564990.shtml

http://www.gozaar.org/freeform.php?id=36&language=english (176129)
 
الف
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۰۳:۳۷:۰۷
باتشکرازاینکه راهنمایی فرمودید کهاین کتاب راازچه سایتی برای یادگیری تهیه کنیم خواهشمندم اگرمطالب دیگری هم موجودهست معرفی فرمایید.
دستتان را میبوسیم (176143)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۷ ۰۳:۰۰:۵۹
امان از عناد که حتی باطل را قبول میکند برای اینکخه حرف خود را بکرسی بنشاند . اگر دنبال انقلاب مخملین در این کشور هستید بهمراه جزوه یک مقدار هم پارچه مخمل چوب کبریتی تهیه کنید که اگر انقلاب مخمل نیامد اقلا با پارچه مخمل خوش باشید . جزوات را که پیدا کردی الحمدالله . از پارچه فروشهای میدان تجریش هم میتوانی انیکی را پیدا کنید
برای کسب اطلاعات بیشتر هم به سایت امور خارجه انگلیس و سی ای ا مراجعه بفرمایید . (176898)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۴:۳۹:۲۴
اگر راست می گویید و ذره ای وجدان دارید منتشر کنید
اولا انقلاب نرم یکی از راه های نیل به دموکراسی است در جوامع دمکراتیک نیازی به انقلاب نرم نیست چون سازوکار های دمکراتیک تضمین کننده تغییرات مد نظر شهروندان است
...
بالاخره انقلاب نرم اگر مردم بخواهند یک حق دمکراتیک و مطالبه مردمی است اگر مردم خواهان انقلاب نرم باشند چه کسی حق دارد با این خواست آنها مخالفت کند انقلاب نیازمند خواست عمومی است و انقلاب نرم بزرگترین حق شهروندی شهروندان است (175641)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۸:۰۴:۲۳
منظور از انقلاب نرم حاکمیت جهان غرب بر کشور است . اگر خدای نکرده این امر در ایران رخ میداد آنوقت میدیدید که همین مدعیان دموکراسی چگونه و با قساوت تمام مخالفین خود را سرکوب میکردند مثل فرقه داوودیه. (175917)
 
فرهنگ
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۱:۴۵:۱۹
ناشناس 175641


اگر راست میگویی و ذره ای وجدان داری جواب سوالات من را بدهید :
1- ان مردمی که شما دم از ان میزنید چه کسانی هستند ؟ اقلیتند و یا اکثریت ؟ اگر اکثریتند مستندات اماری و علمی شما برای این مدعا چیست ؟ اگر اقلیتند پس حق امثال اکثریت چه میشود ؟ و اگر نمی دانید پس حرف حساب شما چیست ؟

2- تا چه حدی در مورد انقلابات نرم مطالعه داشته اید ؟ ایا کودتا بر علیه دولت مصدق را که با روش بر اندازی نرم انجام شد راهی دموکراتیک بسوی ازادی میدانید ؟

3- تا چه حدی استدلال های خود را عینا و بی کم و کاست در راستای گفتار غربی های دشمن این ملت میدانید ؟ ایا انها نیز برای از بین بردن مخالفان خود دقیقا از همین الفاظ استفاده نمی کنند ؟، تناقض رفتارهای چند گانه انها در موضعات واحد را جگونه تحلیل میکنید؟. مثلا پشتیبانی انها از اسراییل ، عربستان ، امارات ،مصر و اردن و.... ؟

4- بالاخره کجای کار هستید ؟ مال این اب و خاکید ؟ سرنوشت و عزت و ناموس هموطنت برایت چقدر ارزش دارد ؟ چقدر اهل از خود گذشتگی هستی ؟ در گذشته منشاء چه خدماتی در کشور بوده اید که اینچنین طلبکارید ؟ (176329)
 
شبنم
۱۳۸۸-۰۴-۱۷ ۰۸:۲۹:۳۸
مراکزی از طرف دولت باید کارشان رساندن اطلاعات لازم به مردم باشد تا افراد با
مکانیسم این نوع براندازی ها آشنا شوند. درصد بسیار بالایی از ایرانیان حتی اسم این سازمانهای براندازی را هم نشنیده اند چه رسد به اینکه از طرز کار آنها با اطلاع باشند. بنظرمن دولت مراکزی را باید مسئول ترجمه مطالب مربوط به این نوع دسیسه ها کند و در کوتاه مدت در اختیار مردم قرار دهد. ما که کارشناس ارشد زیاد داریم. با این کارهم کار درست می شود و هم مردم را به این مسائل آشنا می کنیم. سایت های اپوزیسیون خارج از کشور هیچگونه ارزشی ندارند و فقط به پخش دروغ و تبلیغات سیاسی برای خدمت به صهیونیسم و گرفتن اجر خود دست به هیچ کار مفیدی نزده و نخواهند زد. بیشتر ویدئوهای دروغ از همین سایت ها بخورد مردم ناآگاه داده شد، بخصوص سایت پیک ایران که بنظر میآید به سازمان مجاهدین نزدیک باشد مرتب اخبار دروغ یا بی ارزش و ویدئو های قلابی تحویل میداد.
سایت های فارسی زبان می توانند بمنظور اطلاع رسانی یک ستون را برای درج این نوع مقالات که حیله های کشورهای سلطه گر را بر ملا می سازند اختصاص دهند و دست به ترجمه یکی یا دو مقاله خوب در هفته زنند.
مقاله زیر نوشته آقای Michael Barker رابه دوستان پیشنهاد می کنم.

http://www.zmag.org/znet/viewArticle/17430

درمقاله بالا آقای بارکر صندوق ملی دموکراسی NED که توسط دولت آمریکا بودجه اش تامین می شود را توضیح داده و در ضمن از روابط تنگاتنگ \"خبرنگاران بدون مرز\" با این نوع سازمانها و سازمانهای مشابه دیگر از جمله \"حقوق و دموکراسی\" که از دولت کانادا تغذیه مالی می شود پرده برداشته است. پیام اخوان هم از اعضاء \"حقوق و دموکراسی\" است زیرا در کانادا زندگی می کند. درضمن از رابطه شیرین عبادی با Points of peace Foundation که آنرا هدایت می کند و این سازمان هم مانند سازمانهای دیگر نظیر NED در امر براندازی مخملی شرکت دارد
و در نروژ قراردارد پرده بر می دارد.

http://www.zmag.org/znet/viewArticle/2501

این نوع سازمانها نه تنها در امور مربوط به \"حقوق بشر\" فعالند بلکه در زمینه های
دیگر نظیر سازمانهای کارگری (در ایران همبستگی به دولت آمریکا نسبت داده شده است) ، جنبش زنان ، جوانان و حتی سازمانهای چپ و دیگر اقشار جامعه را نیزفعالند. مقاله بالا کمی در مورد نفوذ NED در سازمانهای کارگری نوشته است.
اینهم سایت آقای مایکل بارکر:
http://michaeljamesbarker.wordpress.com/ (176971)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.