توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 48974
احمدی‏نژاد: ممکن نيست بدون تعامل با جهان بتوانيم ايران را بسازيم
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۵۱
رييس جمهوري اسلامي ايران تصريح کرد: فعاليت هاي ديپلماسي دولت دهم مقتدرانه تر از گذشته خواهد بود.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، دکترمحمود احمدي نژاد که عصرشنبه درجمع روساي دانشگاههاي علوم پزشکي کشور سخن مي گفت، با تاکيد برضرورت حفظ تعامل با جهان،‌ آنرا لازمه ساختن ايران دانست و گفت: البته بايد تلاش کنيم مناسبات جهاني را به سمت عدالت تغيير دهيم.
وي افزود: ممکن نيست ما بدون تعامل با جهان بتوانيم ايران را بسازيم .
دکتراحمدي نژاد درعين حال تصريح کرد: ما ضمن تعامل با جهان بايد تلاش کنيم مناسبات جهاني را به سمت عدالت تغيير دهيم و از اين طريق است که مي توانيم مشارکتي فعال و اثرگذار درعرصه جهاني داشته باشيم .
وي افزود: ساختن ايران و اصلاح جهان هردو از يک جنس است و اين دو لازم و ملزوم يکديگر هستند بگونه اي که نمي توان درمحيط بين المللي اثرگذارنبود و بتوان ايران را ساخت .
رييس جمهوري دربخش ديگري از سخنان خود با تاکيد برادامه فعاليت هاي ديپلماتيک ايران از موضع اقتدار در دور جديد، تصريح کرد: ما دورجديد فعاليت هاي ديپلماسي خود را همچنان از موضع اقتدار وحتي ده برابر مقتدارانه تر از دورقبل آغاز مي کنيم .
وي دراين سخنراني بارديگر باراک اوباما رييس جمهوري آمريکا را براي مناظره اي رو در رو درصحن سازمان ملل و در مقابل ديدگان تمام ملتهاي جهان دعوت کرد.
دکتراحمدي نژاد همچنين با اشاره به حضور 85 درصدي ملت ايران در انتخابات اخير اظهارداشت: کاري که ملت ايران در انتخابات اخير انجام داد، پتانسيلي را دراين ملت ذخيره کرده است که مي تواند معادلات جهاني را بيش از پيش عوض کند .
احمدي نژاد دربخش ديگري از سخنان خود نيز گفت: در طول سي سال اخير درنتيجه تعامل ايران با دنيا اتفاقات بزرگي به نفع ملت ما افتاد و حداقل چهارانحصار جهاني درهم شکست و يک معادله بسيارمهمي جا به جا شد .
وي درهم شکستن انحصارسياسي حاکم برجهان، فروريختن انحصارعلمي حاکم برجهان، متزلزل شدن و فرو ريختن انحصارتئوري هاي حکومت داري در جهان و شکستن انحصارقدرت نظامي درجهان را ازجمله چهار مورد شکستن انحصارهاي جهاني در نتيجه انقلاب اسلامي ايران و نحوه تعامل آن با جهان دانست .

** ايران بايد به سرعت به قطب پزشکي جهان تبديل شود
رييس جمهوري در ادامه سخنان خود با تاکيد بر ضرورت پيشرفت کشور در عرصه پزشکي گفت: ايران بايد به سرعت به قطب پزشکي منطقه و سپس نيز به قطب پزشکي جهان تبديل شود و اين ظرفيت در ايران وجود دارد.
وي با بيان اينکه شبکه دارو و تجهيزات پزشکي جهان در انحصار صهيونيست ها قرار دارد، افزود: خوشبختانه در زمينه توليد دارو به درجه بالايي از خودکفايي دست يافته ايم اما در عرصه تجهيزات پزشکي در حد خودکفايي لازم نيستيم و بايد صنعتگران عرصه پزشکي را بسيج کنيم تا خودکفايي در اين زمينه را نيز ارتقا دهيم و دولت هم قطعا از هر حرکتي در اين زمينه حمايت خواهد کرد.
رييس جمهوري با بيان اين مطلب که بودجه هاي پژوهشي اضافه خواهد شد، گفت: دولت قول مي دهد هيچ يک از طرح هاي پژوهشي مفيد در عرصه پزشکي با مشکل بودجه مواجه نشود و به هر نحو ممکن بودجه لازم در اين راه را فراهم خواهد کرد.

** هدف اصلي ما ساختن ايران است
رييس جمهوري در بخشي ديگر از سخنان خود گفت: هدف اصلي ما ساختن ايران است و بايد همه ظرفيت هاي ايران شکوفا شود.
وي اظهار داشت: ما در محيطي زندگي مي کنيم که هم متاثر از آن هستيم و هم تاثير گذار در آن و نمي توانيم خارج از اين محيط اجتماعي و سياسي حاضر در جهان طراحي هاي خود را تنطيم کنيم.
رييس جمهوري با بيان اين جمله که " همه وجود ما فداي ايران است چون ايران آينده و انديشه ما است" گفت: اما ساختن ايران به صورت مجرد امري محال است و ممکن نيست بدون تعامل با جهان بتوانيم ايران را بسازيم.
وي يکي از اهداف عالي انقلاب اسلامي را احياي دو عامل "ساختن ايران و اصلاح مديريت جهان" عنوان کرد و گفت: بدون حضور و تاثيرگذاري در فضاي بين المللي به منظور اصلاح معادلات آن، نمي توان ايران را ساخت.
احمدي نژاد در ادامه اظهار داشت: برخي ها مي گويند که دروازه را به روي کشور ببنديم و اول داخل کشور را بسازيم و سپس به سراغ اثرگذاري در جهان برويم .
وي افزود: چنين چيزي شدني نيست و هرگز جهان سلطه اجازه چنين کاري به ايران نخواهد داد.

** انقلاب اسلامي انحصارها را در جهان شکست
احمدي نژاد با بيان اينکه در سي سال گذشته در نتيجه نوع تعامل ايران با دنيا اتفاقات بزرگي به نفع ملت ايران رخ داده است گفت: در اين مدت حداقل 4 انحصار جهاني درهم شکسته است و يک معادله بسيار مهم جابجا شده است.
وي شکست انحصار سياسي حاکم بر جهان را يکي از اين موارد دانست و گفت: قبل از انقلاب مي گفتند دنيا دو قطب بيشتر ندارد اما انقلاب اسلامي با شعار " نه شرقي نه غربي جمهوري اسلامي" آمد و اين انحصار را در هم شکست به گونه اين که امروز همه در جهان صبحت از دنياي چندقطبي مي کنند.
احمدي نژاد شکسته شدن انحصار علمي در جهان را يکي ديگر از دستاوردهاي انقلاب اسلامي برشمردو گفت: بدون علم محال است که بتوان پيشرفت کرد.
وي افزود: نظام سلطه علم را در انحصار خود مي خواهد و مي خواهد که اين ابزار مهم پيشرفت در انحصار چند کشور باشد و مابقي مصرف کننده باشند اما انقلاب ما اين انحصار را در هم شکست که نقطه اوج آن در موضوع هسته اي به اثبات رسيد.
احمدي نژاد گفت: نظام سلطه هيچ درجه اي از استقلال را براي ايران نمي پسندد چون به هژموني سلطه جويي لطمه مي زند.
احمدي نژاد در ادامه شکست انحصار قدرت نظامي در جهان را از ديگر آثار انقلاب اسلامي دانست و گفت: بخشي از اين انحصار در دوره جنگ تحميلي شکست و بخشي ديگر از آن هم در عراق و افغانستان به شکست انجاميد.
وي خطاب به قدرت هاي سلطه طلب داراي کلاهک هاي هسته اي تاکيد کرد: صد هزار کلاهک هسته اي هم که داشته باشند، امروز ديگر حرف، حرف آنها نيست .
رييس جمهوري در ادامه به موضوع شکسته شدن انحصار تئوري حکومت داري اشاره کرد و گفت: در انتخابات اخير انحصار تئوري حکومت داري نيز در هم شکست و جيغ هاي سرخ و بنفشي که اين روزها مي کشند، به خاطر در هم شکستن اين انحصار از سوي ملت ايران است.
احمدي نژاد در ادامه با بيان اينکه در نبرد بين انقلاب اسلامي و نظام سلطه، يک تغيير معادله مهم رخ داده است ، در توضيح اين مطلب اظهار داشت: معادله قبلا اين بود که نظام سلطه در درگيري با ملت ها و انقلاب ها، خط مقدم درگيري را همواره در دل آن ملت و انقلاب قرار مي داد اما امام راحل (ره) آمد و اين خط مقدم درگيري را به قلب مرزهاي دشمنان منتقل کرد.
وي افزود: همه همت دشمن اين بوده است که طي اين سي سال بتواند دوباره اين خط و جبهه را به داخل کشور ما منتقل کند.
احمدي نژاد با اشاره به حادثه" 18 تير" گفت: در چند سال اخير دشمن باز هم تاحدي موفق شده بود که درگيري را به داخل مرزهاي ما انتقال دهد و مي دانست که اگر موفق به انجام اين کار شود، اين به معناي براندازي نظام ما خواهد بود.
وي گفت: در اين سه ، چهار سال اخير خط مقدم درگيري ها خيلي به جلو و به سمت مرزهاي دشمن رانده شد و ملت ايران اين خط را تا نيويورک و واشنگتن هم انتقال داد.
احمدي نژاد در ادامه گفت: اخيرا دشمن سعي کرد تا در جريان انتخابات اخير باز هم خط درگيري را به داخل کشور ما منتقل کند اما حضور مردم سيلي محکمي به آنها زد و نقاب از چهره آنان برداشت.
رييس جمهوري حضور 85 درصد ملت ايران در انتخابات اخير را نشان از وجود دمکراسي و آزادي نزديک به مطلق در ايران دانست و گفت: در انتخابات اخير اقتدار در جهان ملت ايران صد پله بالاتر رفت و پتانسيل عظيمي که اين انتخابات در ملت ايران ذخيره کرد مي تواند معادلات جهاني را بيش از پيش تغيير دهد.
گفتني است پيش از سخنراني رييس جمهوري در مراسم ديدار با روساي دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور، "محمدباقر لنکراني" وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي و روساي دانشگاه هاي علوم پزشکي شيراز، زاهدان و تهران به نمايندگي از ديگر همکاران خود سخناني را مطرح کردند.
همچنين لوح تقديري از سوي روساي دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور به منظور قدرداني از زحمات و فعاليت هاي لنکراني، در اين مراسم به وي اهدا شد.
لوح تقدير ديگري نيز از سوي روساي دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور براي رييس جمهوري براي قدرداني از زحمات وي در عرصه پزشکي در نظر گرفته شده بود که در آغاز اين مراسم توسط لنکراني به احمدي نژاد اعطا شد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.