نظر منتشر شده
۹۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 48991
نحوه توزيع منابع حاصل از حذف يارانه‌ها
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۱۵
کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی در ادامه جلسات گذشته خود، در مورد نحوه توزیع منابع حاصل از نقدی‌شدن یارانه‌ها به تصمیم رسید.



به گزارش "الف"، کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی دیروز و امروز برای بررسی نحوه توزیع منابع حاصل از نقدی‌شدن یارانه‌ها تشکیل جلسه داد و مقرر کرد 50 درصد منابع حاصل از حذف یارانه‌ها، صرف جبران کاهش قدرت خرید 5 دهک اول جامعه شود.



بنابر مصوبه کمیسیون، 50 درصد منابع حاصله صرف جبران کاهش قدرت خرید افراد، 30 درصد صرف کمک به بخش تولید از مسیر بهبود بهره‌وری انرژی و 20 درصد بقیه نیز صرف جبران فشار به بودجه عمومی دولت خواهد شد.



همچنین، بنابر مصوبه کمیسیون، منابع حاصله از نقدی شدن یارانه‌ها بین 5 دهک اول جامعه به گونه‌ای توزیع خواهد شد که 2 دهک اول مشمول توزیع نقدی و 3 دهک دیگر مشمول اقداماتی همچون توسعه تامین اجتماعی و بیمه‌های درمانی، کمک‌های مسکن و اشتغال و ... خواهند بود.



یادآوری می‌شود، در پیشنهاد برخی از نمایندگان همچون توکلی و مصباحی‌مقدم پیش‌بینی شده بود که این کمک‌ها به 7 دهک تعلق گیرد که تصویب نشد.





 
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۳:۲۲:۴۳
خدا بخیر کنه. (175303)
 
حقي
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۶:۳۳:۲۱
روش اجرايي هدفمندسازي يارانه ها نياز به بررسي دقيقتر دارد. پرداخت نقدي بهترين گزينه نيست.
اما نكته اصلي كه مايل به طرح آن هستم اين است كه ديديم در طول دو ماه گذشته بيشترين مراجعات و اظهار نظرات در سايت الف درباره مباحث مرتبط با انتخابات در جريان بود. آن همه مراجعه و علاقه، نشان از جذابيت مطالب براي مخاطبان داشت. راستي مي توان جايگزيني معادل آن مباحث يافت؟ چالش رسانه ها و مطبوعات در همين نكته نهفته است كه آيا آنها مي توانند در دوران آرامش همچنان مباحث پرمخاطب و البته مفيد را داشته باشند؟! تعداد مخاطبان يك رسانه به نوعي نشانگر قدرت آن رسانه است. اين موضوع صرفاً درباره الف نيست بلكه حكايت همه رسانه هاست. (175490)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۸:۳۴:۱۰
ما یک خانواده دو نفری داریم که موقتا\"مشکل مسکن نداریم ولی خانه مال ما نیست ماهی 800 رآمد داریم نه به ما سهام عدالت داده اند آیا فکر نمیکنند با تورم 40 درصدی که پیش میاید ما له میشویم در ایران همه چیز به قیمت کشورهای گران اروپائیست ای کاش در این دولت از اقتصاد دانان هم کمک گرفته میشد با این وضع من در حالی مستعجرم باید بمیرم در حالیکه مملکتم نفت دارد متخصص دارد معادن و منابع دارد و به گفته آقایان اتم و ماهواره و صنعت هوا و فضا دارد دیکه نانو تکنولوژی و خودروسازی (که فقط لیموزین را کم داشت) و صنایع دفاعی و... اینام که قدیمی شده داریم بخشید خس و خاشاک یادم رفت آیا این تقصیر بیگانگان است یا صدام خدا نیامرز یا شوروی سابق یا مایکل جکسون کافر که میگویند مسلمان شده بودیا مسئولان آنان به چه حقی میخواند این تورم را بر ما تحمیل کنند بعد به کسانی که در آمارگیری که هیچ گونه پایه و اساس علمی نداشته شرکت کرده پول بدهند به این حرکت چه میگویند؟ (175925)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۹:۲۴:۲۹
گداپروری! (175937)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۳:۴۰:۴۴
پس در آمار شرکت نکردی؟! (176426)
 
مرتضی سر مستی
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۳:۵۴:۴۶
این طرح که با قدرت دولت نهم ارائه شد باید در دولت دهم در سال اول تا دوم به طور کامل عملیاتی شود . چرا که با کش دار کردن این موضوع نه تنها اجرای آن آسان تر نخواهد بود بلکه به دشوری بر خواهیم خورد . با اجرای سریع و برق آسای این طرح آثار تورمی آن به شدت کاهش خواهد یافت و جامعه تنها به مدت یک تا دو هفته دچار سردر گمی خواهد شد .
این طرح نه تنها باعث تقویت پایه های نظام خواهد شد بلکه در آینده ما شاهد زندگی بهتر برای ایرانی ها خواهیم بود. (175333)
 
میثم
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۷:۲۹:۲۹
جناب مرتضی! یک نعمتی خداوند در مخلوق اشرفش به ودیعه نهاده است به نام نامی\"عقل\"،استفاده از تعقل و بکارگیری ثمرات بی بدیل عقلانیت نظیر برنامه ریزی، کارشناسی،و پیش بینی عوارض یک تصمیم گیری چندان هم بد نیست برادر!

قرار نیست که برویم چاله میدان با هم دست به یخه شویم که شما دم از قدرت دولت و اجرای سریع و برق آسای این موضوع می زنی؟!

برادر مرتضی! اقتصاد را بعنوان یک علم و از زیر شاخه های علوم انسانی می شناسند. پس لازمه تصمیمات یک علم استفاده از عقلانیت است.مولفه هایی که شما می گویید بدرد علم اقتصاد نمی خورد .شاید بدرد مانور جنگی و نمایش اقتدار بخورد!؟ (175908)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۳:۴۷:۳۲
آقا میثم مغالطه نکن. در مطالعه و تصمیم گیری باید حوصله صبر و مشورت داشت. ولی \" چون تصمیم گرفتی، به خدا توکل کن\" در مقام اجرا باید با عزم جزم و سریع بود. البته پیشنهاد میکنم رابطه رفت و برگشتی حفظ شود یعنی بطور مداوم بازخوردها سنجیده شود و تصمیمات اصلاح شود. من هم میترسم ولی گریز ناپذیر است. چندین سال است همه اقتصاددانان و مسؤولین میدانند باید اقدام کنند ولی ترس از تغییر به تعویق انداخته است. این دولت هم که کتک خوردنش از رقبا ملس است! با فداکاری بهترین شرایط را بوجود آورده است. (176432)
 
محمد حسين
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۴:۰۰:۱۲
اين دهك ها چه اقشاري هستند وملاك هاي تعيين آنها چيست؟ (175344)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۴:۰۱:۲۱
سلام
چرا پنج دهك اول؟
چرا همه نه؟
مگه قرار نيست عدالت اجرا شود؟ (175345)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۲۱:۱۴:۳۴
با جناب احمد موافقم . مگه این پول نفت ملی نیست . اگر ملی ست چرا فقط عده ای که همان 5 دهک اسن باید بهره مند شوند . متعلق به همه است پس فقیر غنی در آن سهم دارند (175637)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۳:۴۹:۰۴
پول پول میاورد و فقر فقر میاورد. دهکهای بلایی نیاز ندارند بلکه منتفع هم میشوند. (176435)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۴:۰۸:۰۹
باید رایانه کاملا حذ ف شود عدالت این است که روی اینده سازان و هدفهای دراز مدت سرمایه گذاری شود که خود ایجاد درامد شود
درامد به با لا بردن سطح مدارس و دانشگاها – کار اموزی و کار یابی –پرورش وتکمیل نیروی های متخصص صرف شود
دغددغه مردم مسکن است در نتیجه وام ارزان مسکن یک راه ارزنده است – شهرکهای مهر شروع خوبی است در این راستا باید بیشتر نزدیکی شهرکهای صنعتی مورد تائید قرار گیرد چون طردود شهری کمتر میشود و با ایجاد مراکز تفریحی و رفاحی بر جذابیت شغلی این مناطق می افزاید
پشتیبانی سازمان خیریه و ارزش افزونی این سازمانها به وسیله صدا و سیما – ما انسانهای خیر زیاد داریم و این سازمانها بهتر از دولت می دانند چه کسی واقعا به کمک احتیاج دارد –
برای مثال اگر صدا و سیما اعلام کنند یک منطقه احتیاج به مدرسه دارد حداکثر یک هفته خیرین امکاناتش را ایجاد می کنند (بارها تجربه شده) با پیگیری صدا و سیما تا ایجاد کامل مدرسه به اعتماد سازی و ازدیاد این پروجه ها می انجامد
گروه دیکر از خیرین می تواند خرج مدرسه لوازم تحصیلی و غیره را بعهده بگیرد
نفت سرمایه فرزاندان ماست پرداخت نقدی ممنوع! (175864)
 
علی اکبر
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۴:۱۹:۴۱
بایستی همان طرح کروبی 50یا70هزارتومان یاهرمبلغ دیگر بطور مساوی به همه پرداخت شود یکی ،دو دهک بالا خودشان مراجعه وتقاضا نمی کنند.چون اگرانتخابی باشددوباره دچار بی عدالتی ورانتخواری ونورچشمی و......میشویم.درنتیجه یک طرح خوب خراب می شود ودوباره نمی توان جمعش کرد. (175355)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۵:۲۴:۲۳
علی اکبر عزیز، در طرح آقای کروبی اگر دقت می کردید، قرار بود از دهک های بالا مالیات گرفته شود. یعنی اول 70 هزار تومان را می دادند و بعد به صورت مالیات پس می گرفتند! خوب چه کاریه آخه؟! (175441)
 
داوود
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۴:۲۰:۱۴
البته این گونه مصوبات برای دولت هیچ اهمیتی ندارد و باز هم دولت به هر صورت که مایل است خرج می کند مگر در خصوص صندوق ذخیره ارزی مصوبه ندادند که باید صرف بخش خصوصی شود اما در عمل برای جبران هزینه ها و ریخت و پاشهای سفرهای استانی شد! مگر مجلس دولت را مکلف نکرد که فقط بنزین را به قیمت فوب عرضه کند اما باز هم شخص رئیس جمهور محترم با حکم خود دستور واردات بیش از مصوبه مجلس را داد و هنوز هم دعوا بر سر یک میلیارد دلار فروکش نکرده است! مگر مصوبه مجلس نبود که لایحه واردات دومیلیارد دلاری را رد کرد اما بعدا عنوان شد که با حکم حکومتی بازهم وارد شده است!
اینگونه مصوبات هیچ فایده ای برای دولت قانون گریز و مردم ندارد مانند توزیع سیب زمینی و .... بازهم هر دولتی ساز خود را می زند و وقتی رییس جمهور خود را فراتر از قانون بداند مصوبات مجلس نیز مانند مدرک چیزی جز کاغذ پاره نخواهد بود. (175357)
 
کیوان
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۰۲:۴۴:۴۶
آقا داوود کمی هم تقوا برادر من! (175726)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۳:۵۲:۲۵
چیزی که کمتر یافت میشود. متأسفم که نقد و توهین و دروغ و... بهم میامیزد. (176439)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۴:۲۳:۵۱
لطفا نظر مراجع را جویا شوید مگر نفت که درامد اصلی کشور هست ملی و متعلق به همه ایرانیان (زن،مرد،پیر و جوان ،فقیر و غنی )نیست آیا می توان کسی را از حقش محروم کرد آیا شیوه ای مثل سهمیه برابر برای همه( مثل سهمیه بندی بنزین )را می توان ا اینجا در نظر گرفت آیا این موضوع (استفاده از حق و سهمیه دهک بالا برای دهکهای پایین )مشکل شرعی دارد یانه که انشاءا... در اجراء با دلی مطمئن جلو برویم. (175360)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۴:۲۶:۰۷
اين فشار به بودجه عمومي يا همان دولت چيست؟ لطفا توضيح بدهيد. (175364)
 
سید مرتضی
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۴:۳۵:۱۱
سلام

عدالت یعنی هر چیزی سر جای خودش باشد نه اینکه همه برابر باشند عزیزم
ضمنا خدا به دادمان برسد (175373)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۴:۳۹:۰۶
سلام
به نظرم عدالت به معنی یکسان و مساوی نیست بلکه به معنای این است که به هر کس به میزان نیاز ش رسیدگی شود . (175377)
 
محمدرضا
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۷:۱۲:۱۳
آخه بحث همينه عزيز
شما نميدوني طرفت چي لازم داره چي نداره
پس نميشه به اين كلمه بگيم عدالت

عدالت شما باعث ميشه بعضي از افراد بخوان آقا بالاسري كنن و بگن اينو لازم داري .. اينو نداري
اينو بگير اينو نميديم

عدالت برابري نيست
اما عدالتي خوبه كه اينو موج سينوسي رو كه نشون ميده بعضيها زير خط ايكس و بعضي ها بالاي خط ايكس قرار دارن رو به هم نزديكتر كنه و موجش آروم بشه

عدالت يعني تو به تناسب هر فرد در محيط زندگي هر فرد و با توجه به نيازهاي جمعي اون منطقه بياي امكانات متناسب با فرهنگ و اقتصاد اون منطقه قرار بدي

يعني مثلا عرض ميكنم
در شمال پيست اسب سواري هاي توپ بسازن
تو جنوب ورزشگاه فوتبال خوب بسازن
يه كاري كنن كه هر كس بسته به محل زندگيش هم اون چيزيو كه دوس داره داشته باشه هم بتونه ازش درآمد زايي كنه

به اين ميگن عدالت البته در سطح امكانات اجتماعي بحثم بود (175515)
 
رضايي
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۴:۴۷:۵۷
طرح تحول اقتصادي يك نوع گداپروري است. (175389)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۶:۱۰:۰۸
دوست عزیز من به شما علاقه دارم!... گاهی اوقات بر اثر سیاستهای تعدیل اقتصادی برخی از مردم که ما بالا شهریها آنها را نمیبینیم آنقدر ضعیف می شوند که به کمک مستقیم نیازمند می شوند. آنگاه گام بعدی اغنای شغلی آنها خواهد بود. (175480)
 
کیوان
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۰۲:۴۶:۵۲
ماشاالله،امام گفت محرومین ولی نعمت ما هستن،گدا؟ (175727)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۳:۵۴:۵۰
اتفاقاً کاملاً در تضاد با آن است و برای رفع این نقیصه پیشنهاد شده. (176441)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۴:۵۳:۳۸
امیدوارم این دکتر بدونه که چیکار داره میکنه....! (175393)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۰۸:۱۹:۴۲
میدونه
پول اضافی شما پولدارا میگیره میده به فقیرها
برا همین هم بهش رای ندادید دیگه (175754)
 
کمال
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۰۰:۳۸:۲۰
بی زحمت فقیر ها هم برن درس بخونن زحمت بکشن تا بیان بالا حدیثی از امام جعفر صادق علیه السلام برو قوی شو که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است (176065)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۳:۵۶:۰۷
کاش با علمتون ثروتمند شده بودید! دریغا (176442)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۰۰:۳۸:۴۷
اي نوستراداموس
اي بزرگ پيشگوي جهان
عزيزم
كجا بودي تا حالا؟!
پولدار؟
پولدار؟!
مرد حسابي ما سه ساله بيكار و بيچاره شديم از وقتي كه اين ... اومده

پول اضافی شما پولدارا میگیره میده به فقیرها

اين اراجيف چيه؟ امروز صاحبخونه‌ي من گفت 100 هزار بذارم رو اجاره يا پاشم
نكنه دم خونه شما ارزون شده!؟
آخه فريب دادن خودمون هم حدي داره بابا
د بسه ديگه
آب و برق و گازمون رو داريم خودمون قطع ميكنيم كه حضرات طرح در نيارن دوباره
انگاري يه خبرايي بوده و ما جا مونديم؟
خدا به داد همه برسه (176067)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۰۰:۳۴:۳۱
عمرا كه بدونه

حالا چهار ساله ديگه در چنين روزهايي كه البته اميدوارم بتونيم زنده بمونيم ميايم آي ميخنديم، آي ميخنديم، آي ميخنديم
بعدش ميزنيم تو سرمون كه اين چه كاري بود كه كرديم
حالا ببين (176063)
 
تقسیم کار بین مجلس و دولت
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۴:۵۶:۴۲
به نظر من اگر قرار باشد که این مدل اجرایی شود بهتر است دولت لایحه خود را پس بگیرد و از خیر آن بگذرد. واقعا تعجب آور است که یک دولت مدت ها روی یک طرح کار تخصصی کند و بعد مجلس که قطعا از واقعیات اجرایی دورتر است در ظرف چند ماه به راحتی در اعداد و ارقام پیشنهادی دولت دست ببرد و بعد هم انتظار اجرای آن توسط دولت را داشته باشد و این در حالی است که در صورت اجرای این طرح از دیدگاه افکار عمومی مسولیت عواقب بر عهده دولت خواهد بود. سوال این جاست این شیوه بر پایه چه منطقی است ؟ کجای دنیا دولت ها و مجالس اینگونه در کار هم اختلال ایجاد می کنند ؟ کجای دنیا اینگونه یک مجلس برای مثال در بودجه پیشنهادی دولت دست می برد که در نهایت بودجه متفاوت و کاملا جدیدی را برای اجرا در اختیار دولت می گذارد ؟ به نظر من اینگونه برخوردها باعث می شود اولا دولت ها از خیر تحولات اساسی در حوزه های مختلف بگذرند و ثانیا با اکراه و بدون جدیت و علاقه قوانین مجلس را اجرا کنند. به نظر من با توجه به اینکه مجلس و دولت هر دو دارای کارشناسان خوبی هستند و از نظر طرز فکر سیاسی هم به هم نزدیکند لازم است در این 4 سال یک نوع تقسیم وظایفی بین خود تعریف کنند تا از توان کارشناسی مجلس در حیطه هایی که دولت کم کاری دارد استفاده شود و کشور بدون اصطکاک زیاد بین مجلس و دولت با سرعت زیادی در این 4 سال جلو رانده شود . (175401)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۹:۴۹:۲۹
کاملا با شما موافقم تقسیم کار!
لایحه دولت ایراداتی داره مثلا پر کردن غیر واقعی فرمها که میشه از ابتدا با توزیع یکسان بین همه و بعدها با تغییراتی به نفع دهکهای پایین(با تکمیل شدن اطلاعات واقعی) اصلاحش کرد اما کاری که مجلس میکنه فقط ضایع کردن یه طرح ساختاریه به طوریکه میخواد اثرات منفیش رو کم کنه اما متاسفانه منجر به کشدار شدن طرح و منفی شدن نظر مردم می انجامه و تجربه ثابت کرده اقدامات مسکن مجلس هفتم و هشتم از قبیل طرح تثبیت قیمتها و طرح سهمیه بندی تنها به صورت مقطعی و ناکارامد عمل خواهد کرد. (175941)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۰۰:۴۱:۳۷
کشور بدون اصطکاک زیاد بین مجلس و دولت با سرعت زیادی در این 4 سال جلو رانده شود .

يا شايد هم هل دادن
سيم بكسول ميبندن اصلا
كي به كيه؟

فقط به پا از ايران نزنيم بيرون داداش، سرعتتون زياده، من جنبه نداريم ها
بابا
سرعت
بابا
برنامه
بابا
دولت
بابا
مديريت (176071)
 
علی
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۵:۱۰:۱۷
خدا به خیر کنه با این وضع بیکاری و رکود و تورم نمی دونم آقایون مسولان تو کجا سیر میکنن و واقعیتهای جامعه و اقتصاد رو نمی بینن (175426)
 
ali
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۵:۱۱:۱۳
با سلام در هیاهوی انتخابات و درگیری های حزبی وانتخاباتی کسی هم به یاد ما فراموش شدگان جامعه(یعنی بازنشستگان) برسد و بدینوسیله از مجلس محترم و از دولت محترم تقاضای تجدید نظر در میزان افزایش حقوق کارکنان بارنشسته و یکسان سازی آن با حقوق شاغلین را داریم چرا که کارکنان شاغل حدود 20 درصد افزایش حقوق و مزایاداشته اند(ضمن اینکه از مزایای اضافه کاری-ایام تعطیل-شبکاری- پاداش های گوناگون برخوردار هستند)ولیکن بازنشستگان فقط 9 درصدافزایش حقوق برای امسال دارند که غیرعادلانه وبرخلاف عدالت است.وقابل توجه اینجاست که:
1-- با افزایش نرخ تورم ورسیدن آن به حدود 25 درصد(طبق آمار روی کاغذ ونه واقعی) افزایش 9 درصدی حقوق یعنی حدود 15 درصد کاهش حقوق مطابق با نرخ تورم صورت گرفته است.
2-حدود 15 درصد از قدرت خرید این قشر ضعیف کمتر شده است.
3-این امر یعنی،افزایش فلاکت؛بدبختی بیشتر؛وافزون شدن خجالت شخص عیالوار و بازنشسته نزدعائله وجامعه.
4-این امر یعنی کاهش استقبال عمومی کارکنان شاغل در دستگاههاجهت بازنشستگی پیش ازموعد.ومتراکم شدن شاغلین دردستگاههای دولتی.
5-این امر یعنی خلاف عدالت وعده داده شده توسط رییس محترم جمهوری؛درنطق ها ومیتینگ ها.
6-از مسولین محترم سایت در انعکاس این موضوع کمال تشکر راداریم.ازطرف بازنشستگان مستاجر و شرمنده نزد خانواده (175428)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۵:۴۹:۱۸
اثرات اقتصادي اين طرح بماند اما چند پيش نياز سخت افزاري را بايد قبل از هر اقدامي تامين كنند
1- بيشترين افزايش پس از برداشت يارانه ها شامل گاز خواهد بود . با توجه به مشاع بودن كونتر گاز در مصارف خانگي و حداقل 5 برابر شدن گاز بها نزاع بين اهالي در مي گيرد و چون ممكن است برخي يارانه نقدي دريافت و برخي دريافت نكنند اين قائله به پا مي كند.
2- ايضاً در مورد آب بها
3- هنوز دولت در پي راستي آزمايي آن دسته از فرم هاي اقتصادي خانوار كه دريافت نموده مي باشد و هيچ بازخوردي نديديم . بهتر است اول تكليف خلق ا.. معلوم شود كه در چه دهكي هستند.
4- يك سوال مهم ديگر اينكه مبناي محاسبه قيمت واقعي انرژي چيست ؟ببينيد اگر قرار است بهاي هر واحد توليدي برق بر مبناي هزينه هاي جاري شركت ها ي دولتي تعيين شود و در واقع بودجه آنان ملاك تعيين قيمت باشد كه بايد گفت مردم از اين به بعد هزينه سوئ مديريت و يا عدم بهره وري هايي كه در بدنه دولت وجود دارد بايد بپردازند.
در اينجا بايد دقت كرد كه قيمت گذاري بر چه اساسي است ؟ نبايد داستان خودرو ايراني در مورد انرژي نيز تكرار شود . (175459)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۵:۴۹:۳۹
بنده و خواهر و برادرانم روستا زاده هستيم که از يک روستاي دور افتاده, که از نظر مادي هم کاملا در مضيقه بوده ايم, با تلاش و زحمت خود و بدون استفاده از هيچ رانتي از نظر اجتماعي خود را به سطح بالاي علمي رسانده ام اگر چه از نظر مادي در سطح متوسط رو به پايين قرار داريم. بنده هم اکنون يکی از مديران يک شرکت بزرگ خصوصی هستم. اکثر اعضاي خانواده ما (برادر و خواهر و خواهر زاده و برادرزاده ها) تحصيلات سطح بالا دارند (پزشک, استاد دانشگاه, محقق, مخترع و تعدادي در پستهاي حساس علمي خدمت ميکنند) در چهار سال گذشته قدرت خريد ما (بخصوص افراد تحصيل کرده ) به شدت پايين آمده است دليلش هم مشخص است: عدم نگاه فراگير به عموم افراد جامعه توسط مسئولين. اين مسئولين هم از قوه مجريه هستند که طرح هاي ناپخته ارايه ميکنند و بلافاصله آنرا اجرا ميکنند و هم نمايندگان مجلس که چشم بسته لوايح و طرح ها را , بسته به جو, يا تاييد ميکنند يا رد. به اين دليل است که اکثر تحصيل کرده ها, و افراد آگاه, به رفتار دولت خرده ميگيرند و به حق آنرا تاييد نمي کنند. ضمنا خانواده و دوستان من, افراد متمولي نيستند اما آيا عدالت در اين است که شما افرادي که در جامعه رشد کرده اند و نه تنها زحمت زيادي براي پيشرفت خود و خانواده خود کشيده اند بلکه براي افراد ديگري هم کارآفريني کرده اند از حقوق خود در اين اجتماع محروم شوند صرفا به اين دليل غيرمنطقي که نياز به يارانه ندارند!؟ آيا اين تبليغ تن پروري و آسوده خواهي نيست!؟ کسي که تلاش نميکند, درس نميخواند, از قدرت فکرش استفاده نميکند و بدون تعقل فرزندان زيادي مي آورد و نهايتا در تامين مخارج آنها دست و پا ميزند (مثل هم ولايتي ها من) و ... آيا بايستي با افرادي که تلاش کرده اند, زحمت کشيده اند و به جايگاه مناسبي در اجتماع رسيده اند يکسان باشند!؟ اين است مفهوم عدالت!؟ من و همفکران من براي چنين تصميم گيراني که جامعه را به سوي آسايش طلبي و راحت خوري ميکشانند بسيار متاسفم. و تصور ميکنم بعد از انقلاب اين نوع نگرش, يکي از دلايل عمده فرار افراد نخبه و کساني است که سرمايه هاي خود را از راه مشروع و با تلاش خود بدست آورده اند. دربين دوستان ما 3 نفر هم وجود دارند که از افراد ثروتمند هستند و خاطرم هست که وقتي که تصميم داشتند کارشان را شروع کنند نيتشان ايجاد شغل بود نه ثروت اندوزي ولي خدا خواست که آنها هم ثروتمند شوند به دليل نوع نگاهشان به همنوع شان. البته منکر اين نيستم که تعدادي از ثروتمندان هم از راه هاي غير مشروع به ثروت دست يازيده اند اما آنها نيز قابل شناسايي هستند لذا اگر قوانين يا مجريان آن نميتوانند اين افراد را شناسايي کنند نبايد بگويند حق هيچ ثروتمندي نيست که از اين امکانات استفاده کنند مگر آنها ايراني نيستند؟ حتي بايد به آنها پاداش بيشتري داده شود چرا که نسبت به بقيه, افراد موثر تري هستند و براي ديگران هم مفيدند.
ضمنا طرح تحول اقتصادي به اين شکل که ما ميبينيم جامعه را از نظر اقتصادي فلج خواهد کرد, ما مخالف برداشتن يارانه ها نيستيم اما تصورمان اين است که اين روش بدترين نوع اجراي چنين طرحي است. از افراد عاقل کمک بگيريد راه حل درست را به شما خواهد گفت. (175460)
 
امید
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۰۰:۴۰:۵۸
آفرین به شما روستا زاده ی فهیم . حرف دل من و بسیاری از ما را گفتی . من هم موافقم که این روش تقسیم بندی ها و مرز کشی ها ظلمی است آشکار به اقشاری که با زحمت و تلاش و پشتکار خود به مرحله کارآفرینی رسیده اند و حال باید نتیجه زحمات خود را دو دستی تقدیم کسانی کنند که خواسته یا ناخواسته تلاشی برای بهبود وضعیت خویش نکرده اند و این یعنی تن پروری...قصدم توهین به اقشار ضعیف و کم درآمد نیست اما سوالم اینجاست که چرا کسانی که بدون کمک از دولت روی پای خود ایستاده اند باید تاوان کم درآمدی برخی را بدهند...ایا این نوع برخورد عدالت خوانده می شود... شما فکر نمی کنید که با این نوع برخورد جامعه ی کارآفرین را با دلسردی مواجه می کنید و بین اقشار جامعه دو دستگی ایجاد می کنید؟... به نظر من آقای دکتر دشمن خونی کسانی است که با تلاش خود به ثروتی حلال دست یافته اند و با کارآفرینی می توانند بخشی از بار دولت را بدوش بگیرند ... دولت مهرورز و عدالت پیشه ی ما گویا قصد دارد همه ی اقشار را به سطح زیر صفر برساند تا عدالت در همه جا یکسان گردد! (175697)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۵:۵۶:۴۳
با سلام

من هنوز نحوه طبقه بندی دهک های درامدی که مد نظر دولت نی باشد را متوجه نشدم

اگه کسی میدونه به ما هم بگه که از حالا تکلیف خود را بدانیم


که خوشحال باشیم یا ناراحت (175467)
 
shayan
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۶:۴۶:۰۶
بهتره كه دولت به جاي اين كارها يه فكري به حال مسكن بكنه

من در سال 83 يه آپارتمان 90 مري اجاره كردم تو محل خود آقاي دكتر احمدي نژاد يعني نارمك ميدان 16 به مبلغ 1 ميليون پيش و 150 هزار تومان اجاره . ولي امسال با هزار تا بذبختي يه 70 متري اجاره كردم 5 ميليون 400 . حالا آقاي دكتر بفرمايند كه من بايد چي كار كنم . با اين حقوقي كه ميگيريم به زحمت ميتونيم اجاره رو بديم . حالا چطوري پول جمع كنيم بتونيم خونه بخريم خدا ميدونه . اگر ايشون راهي براي پول درآوردن بلدن به ما هم ياد بدن . همه كه مثل آقاي محصولي نميتونن ظرف 8 سال ميلياردر بشن . ميتونن؟ (175499)
 
سینا
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۷:۱۸:۴۹
بردارانی که الان دارند در مجلس، شورای نگهبان، سپاه و دیگر نهادهای انقلابی از دولت حمایت می کنند بدانند که این دولت 4 سال اینده کشور را به فلاکت می اندازد و خیلی از این دوستان هم می دانند ولی به خاطر پست و مقام و مخالفت با جناح مقابل از دولت حمایت می کنند. حال امیدوارم که این دوستان معیاری را طرح کنند که بشود کارکرد مثبت و منفی انرا تشخیص داد نه این بگویند استکبار ستیز بوده یا روی اصول انقلاب ایستاده که تقریبا\" همه مسولان این گونه ادعایی را دارند. معیار را اقتصاد بگذاریم که شعار اصلی دولت هم همین بوده و در اخر 4 سال درامد سرانه ، ضریب جینی و خط فقر را با اخر دولت خاتمی مقایسه کنیم. اگه دوستان باز هم یه بهانه دیگری نیارن و مردم هم شعرهای دولت و دوستان دولت و جناح حاکم را فراموش نکنند! انشاالله (175523)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۷:۳۴:۲۸
هنوز با گذشت 4 ماه وضعیت قراردادی ها مشخص نشده طرح تحول نظام هماهنگ و... همه برای کسانی است که وضعیتشان مشخص بوده از قبل هیچ فکری برای ما بلا تکلیف ها نمی کنند . (175537)
 
آرمین شمس
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۷:۴۳:۴۲
به نام خدا

اینجانب با وجود دفاع قراوان از بسیاری از کارهای دولت با این نحوه توزیع موافق نیستم. باید قدرت خرید از دست رفته را حتی الامکان به مردم بازگرداند. آنچه حاصل کار خواهد بود بهره وری است. خود دولت را هم باید جزو بالاترین دهکها در نظر گرفت که به بیشترین میزان باید افزایش بهره وری و صرفه جویی انجام دهد. به علت بهره وری پایین و فساد اداری در تاریخ صدها ساله کشورمان بزرگترین و پر رو ترین گدا خود دولت بوده است. (175543)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۸:۰۶:۳۰
بهتره بگوييم 50 درصد صرف خريد آراء انتخابات گذشته ميشه و 50 در صد بقيه صرف خريد آراء انتخابات آينده ! (175550)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۸:۳۱:۴۷
اقتصاد ایران متاسفانه دارای مشکلات عدیده ای است.که یکی از آنها بحث دولتی بودن و فراوانی یارانه های بی هدفی است که نه تنها کمکی به اقتصاد ما نکرده بلکه ضررهای بی شماری را در بر داشته. متاسفانه در کشور ما مردم( چه عوام و چه خواص) اعتقادی به علم بودن اقتصاد مثل سایر علوم و اینکه نباید فرد در زمینه ای که اطلاعی از اون نداره شرک کنه.مثلا هیچ آدم عاقلی قبول نمی کنه که دستور یه اقتصاددان رو در مورد یه بیماری بپذیره اما دکترا که هیچ حتی ننه جون خیلی ها در مورد اقتصاد نسخه می دن.مثلا تو همین بحران اقتصادی جهان تمام دولتمردا منجمله اوباما مطیع اقتصاددانها هستن.

اگه دوستان نظریات کارشناسش بانک جهانی و صندوق بین المللی پول و... رو در مورد ایران دیده باشند همیشه کارشناسای این نهادها یکی از بزرگترین مشکلات اقتصاد ایران رو حجم بالی یارانه های بی هدف که از قضا حجم زیادیش نه تنها تو تولید جذب نمیشه بلکه به انحای مختلف صرف واردات( 10 میلیارد دلار واردات بنزین وگازوییل که از بودجه عمرانی بعضی از سالهای کشور ما در دولتهای قبل بیشتره یا روغن و شکر و قند که مضرند و ...) میشه/ پس هدفمند کردن یارانه ها بحث مهم ودرستیه (175565)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۸:۳۸:۴۷
در مورد دهکها به اون دوستی که توضیح خواسته بودن باید بگم که مردم جامعه رد از لحاظ درآمد تو 10 طبقه قرار می دن دهک 1 فقیرترین و 10 غنی ترین.
اون دوستی که گفته بودن که من زحمت کشیده وپولدارم و دیگران نکشیدن وندارن و حالا دولت بی عدالتی می کنه اگه به همه سهم یارانه هاشون رو نده عرض می کنم که 1- مبلغ کم یارانه ها برای اقشار مرفه دردی رو دوا نمی کنه 2- مهمتر اینکه شما و ون یارانمون رو گرفتیم! شما اشاره کردین که فقیر بودین مثل من اما ما تو دانشگاه دولتی درسخون با یاران من خودم رو مدیون مردم میدونم که اجازه دادن من از پول نفتشون برای پیشرفت استفاده کنم اگ دانشگاه و مدرسه مفتی نبود من و تو می تونستیم درس بخونیم؟ (175569)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۸:۴۶:۴۶
دادن پول به دهکهای پایین باعث میشه تقاضا برای کالاهای ضروری( تو اقتصاد تعریفشو داره که من وارد نمیشم مثل مواد غذایی و کالای مصرفی) افزایش پیدا کنه که اگرچه اثر تورمی داره اما خیلی به تولید کمک میکنه چون درصد قابل ملاحظه ای از کالاهای ضروری ما تو داخل تولید میشه( آمار گمرک)
از طرفی قاچاق سوخت از بین میره و زمینه برای فعالیت بخش خصوصی تو بخش پایین دستی نفت محیا میشه. منابع به طور صحیح ( طبق نظریات اقتصادی) تخصیص پیدا می کنه

تو ایران تا اونجایی که من دیدم( بنده ارشد مدیریت مالی دانشگاه تهرانم) هیچ اقتصاددانی با این طرح مخالف نیست حتی به جرات میشه گفت تو سطح جهان منتها اجراش خیلی مهمه و خیلی هم شهامت می خواد.
اگه بانک مرکزی خوب عمل کنه میشه با تورم نه چندان زیادی این طرح رو اجرا کرد (175572)
 
تنها
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۹:۲۷:۳۴
بحران اخير اقتصادي در جهان نشان داد كه مدل حذف سوبسيد آسيب پذير و شكست خوده است و در نهايت خود دولت آمريكا نيز عملاً با پرداخت نزديك به هزارميليارد دلار به شركتهاي ورشكسته نوعي سوبسيد به اقتصاد اين كشور تزريق ميكند. در حالي كه دولت چين با پرداخت سوبسيدهاي خاص و عمومي توانسته‌ است هزينه توليد را در اين كشور پايين نگه دارد و در برابر بحران اقتصادي مقاومتر باشد.
اولين اثر حذف سوبسيدها در ايران تورم بعد از افزايش هزنيه‌هاي توليد ، عدم توانايي رقابت صنايع داخلي با خارجي پس از آن تعطيلي صنايع و ايجاد بيكاري و سوق دادن اقتصاد از سمت توليد به سمت دلالي خواهد بود. (175594)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۴:۰۸:۵۰
اتفاقاً یارانه حذف نمیشه و هدفمند میشه بسمت تولید. ایکاش بصرف مخالفت سیاسی مواضع غیر منطقی نگیریم. (176456)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۱۹:۵۴:۰۶
خواهش مي كنم نظرم را منعكس كنيد و به بحث بگذاريد:
من و همه مردم ايران موافق كمك به اقشار آسيب پذير و محرومان واقعي جامعه هستيم. هرچند بطور كلي با پرداخت كمك يارانه نقدي مخالفم اما حال كه قرار است اين تصميم اشتباه عملي شود، سوال اساسي من اينجاست كه چرا دولت مي خواهد سهم عمومي مردم از درآمد نفت و ... را به 5 دهك ندهد (مثل اينكه از جيب يا حلقوم آنها بردارد) و به 5 دهك تقسيم كند. سوال اينجاست كه آيا دولت بهتر مي تواند به گروههاي پايين دست جامعه كمك كند يا خود مردم و همسايه ها و ... بخدا عمده كمك به مردم محروم توسط خود مردم انجام مي شود اين حرف عمده افراد تحت پوشش كميته امداد و ... است. آيا دولت بهتر از من مي داند كه به چه كساني كمك كنم. اين اقدام دولت رانت زاست و از اين روزنه عده زيادي به نون و آب مي رسند و پول زيادي هم به فقرا و محرومين نمي رسد. هماكنون نيز همين است. من و همه مردم سهم برابرمان را مي خواهيم و خودمان مي دانيم كه چگونه و به چه گروه هايي كمك كنيم. من خودم متولد يك روستا در مناطق محروم هستم. با كار و كارگري و درس خواندن و كاركردن در حين تحصيل براي اينكه خرج خودم را درآورم و پس انداز و به لطف خداي منان و تلاش خودم امروز به وضعيت خوبي رسيده ام و نان بازوي خودم را مي خورم و از راه حلال. خدا رحمت كند پدرم را، شكر خدا پدر پولداري نداشتم كه تنبل بار بيايم و كار نكنم و دارايي امروز من از ارث و ميراث هم نيست. نمي دانم جزء 5 دهك مشمول مي شوم يا 5 دهك غير مشمول. نمي دانم اما مثلا\" اگر در دهك 6 يا 7 قرار بگيرم، دولت به چه حقي من را از شمول پرداخت يارانه نقدي محروم مي كند و در ازاي آن تورم بالا يا به قول خود دولتي ها تورم نه بلكه جهش قيمتي يكباره را نصيب ما خواهد كرد؟ اين عين بي عدالتي است و ...
با تشكر (175606)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۲۱:۳۵:۲۵
:))
خوشحالم كه الف داره تمام مراجعه كننده هاش رو از دست ميده و اين عاليه
اين نشون ميده كه هماهنگي ما طرفداران موسوي جلوي دوستان حزب باد خيلي جواب داده
روزي ميرسه كه شما مجبور ميشيد به زبان بي زباني و يا شايد هم علني بگيد كه چه جنايتي كرديد
:))
خيلي حال داد (175644)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۴:۱۱:۲۶
متأسفم که منافع سیاسیتون باعث شده به منافع ملی ضرر بزنید. (176462)
 
مرتضی لک زایی
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۲۲:۲۲:۱۷
عدالت با این طرح زنده خواهد شد. مردمان فقیر خواهند دانست که شهروندان ایرانی هستند. داد و فریاد عده ای در خواهد آمد. و ... (175654)
 
مریم
۱۳۸۸-۰۴-۱۴ ۲۳:۳۱:۱۴
این کارها دردی از ما دوا نمیکنه.اقتصادما بیمارتر ازین حرفاست.این عدالت نیست منی که هم درس میخونم هم کار میکنم سهم کمتری از کسی دریافت کنم که روستایی.ودرآمدکمتری از من داره.ولی آخه اون بابا مثل من ماهی 380 اجاره نمیده.درست فکرکنید با این رویه اون پولدارتر نمیشه ولی من احتمالا نابود میشم.هرچند رئیس جمهور معتقدند تورم کنترل شده وآمارهای ما اشتباهه (175668)
 
شهروز
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۰:۵۷:۳۴
مریم خانم ! احتمالا شما زیر کولر درس می خونید و هم کار می کنید. روستایی ما زیر آفتاب داغ کار می کنه و هم برای درس خوندن باید احتمالا چند کیلومتری با الاغی که کولر نداره مسافرت برون روستایی داشته باشه! حالا اگر شما راضی هستید بیایید روستا سهم بیشتری از یارانه دریافت کنید! (175784)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۷:۱۳:۲۹
جناب شهروز خان! روستایی با الاغ رفت و آمد کنه، به جایی بر نمی‌خوره اما ما که ماهی ۳۰۰۰۰۰ تومن کرایه خونه میدیم در حالیکه حقوق بازنشستگی بابام ۴۷۰۰۰۰ تومنه نابود میشیم و مجبوریم اسبابهامون را ببریم گوشه خیابون، چون نمی‌تونیم هم کرایه خونه بدیم هم قبض آب و برق و گاز و تلفن بدون یارانه را پرداخت کنیم. تازه این در حالیه که تصمیم بگیریم هیچی نخور یم و هیچی نخر یم. دلتون خیلی خوشه، حتما صاحبخونه هستین و سال به سال بچه‌هاتون اضطراب و نگرانی ندارن که خدایا اگه خونه پیدا نکنیم چی میشه؟ (175901)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۴:۱۴:۲۴
فاطمه خانوم با شرحی که دادید بشما یارانه میرسد. نمیدانم اگه اینقدر زندگی تو شهر بده چرا مهاجرت معکوس به روستاها اتفاق نمیفته؟ البته صداقت چیز خوبیه... (176463)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۷:۲۶:۳۴
راستی جناب شهروز خان می‌خوای باور کن،می‌خوای باور نکن. یادم رفت بگم که من در حدود ۲۵ ساله که بغیر از تهران و کرج، جای دیگه‌ای را ندیدم، ولی هیچوقت به روی پدرم نمی‌آرم چون نداره، زور که نیست؟ اون وقتی که همه تعطیلات تابستونی میرن شمال، ما تو خونه تلویزیون نگاه می‌کنیم یا یه کارت اینترنت می‌خریم و سرمون را گرم می‌کنیم.حالا شما با وجدان راحت فکر الاغ سواری روستایی‌ها باش. خیال مجلسی‌ها و دولت هم راحت باشه. ایشاالله با برداشتن یارانه‌ها بزودی قشر ما هم از بین میره و خیال همتون راحت میشه. (175907)
 
مریم
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۳:۲۴:۲۵
آقای شهروز.من دوست دارم زیر کولر درس بخونم.ولی عنایت داشته باشید وقتی برق قطع باشه.کولرمون کار نمیکنه.من اصفهانیم.پارسال رودخونمون آب داشت.برق نداشتیم.امسال خدا به خیرکنه.اینم بگم اون روستایی عزیز الاغ داره.ولی من باید روزی 800کرایه رفت بدم.800برگشت.مگه من گناه کردم تو شهر دنیا اومدم؟نفت مال منم هست.والله ماهم داریم تو این مملکت زحمت میکشیم. (176408)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۰۰:۲۸:۲۲
اقایون نماینده نفس شون از جای گرم بلند میشه. فقط هر طرح و لایحه ای میاد بلدن مخالفتن کنند همه اعداد و ارقام رو به هم بریزن تا به اهداف دیگه ای برسن. ما که توی کلاس های حقوق دانشگاه قوانین خند دار مصوب مجلس را تحلیل می کنیم می دانیم چه کسانی در مجلس قانون می نویسند! متاسفانه! (175689)
 
عدالت
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۰۰:۳۵:۲۷
آخیییییییییییییییییش برای اونا که منتظر دریافت یارانه نقدی بودن ! (175695)
 
ع.م.سبزواری
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۰۳:۴۴:۰۱
دوستان الف سلام
هرچند خیلی دوستامون سعی می کنن خودشون بی طرف نشون بدن ولی بسیاری از مواقع شائبه گرایش خاص وجود داره
دوستامون تو سایت مطلبی رو با عنوان از زاویه دیگر به قلم دوست عزیزمون ناصر ایمانی که نمی دونم از اهالی الف هستش یا نه گذاشته بودن که هنوزم تو صف خبرهای اصلی الف قرار داره.
بنده جوابیه مفصلی رو براشون نوشتم که دوستامون اونو تو ستون برگزیده ها قرار دادن و پس از گذشت دو روز از صفحه سایت محو شد. روال اینه که جوابیه و پاسخ شبهه رو تو قدو قواره خودش قرار می دن یا اینکه به نویسندش می گن نوشته شما قابلیت انتشار نداره ولی این بازی ها از سایت الف بعید هستش. امیدوارم دوستان الف توضیح درخوری برای این کارشون داشته باشن.
با تشکر (175738)
 
محمد رضا شريف
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۰۷:۵۰:۰۵
مدتهاست كه در فكر اين هستم كه من جزء كدام دهك به حساب ميام شما كمك كنيد .
شغل ثابت ندارم
مسافرت سالي يك بار هم نصيبم نميشه
هر روز مقروض تر ميشم
خونم هم اجاره ايه
ومثل خيلي از شماها هستم
به نظرم اين طرح فقط يك يار گيري در اقشار جامعه است و دولت هم بهتره كه كسري بودجه خودشو با اين پول جبران كنه كه حداقل طرح هاي زير بنايي متوقف نشه (175752)
 
m.t
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۰۸:۵۶:۳۸
چگونه است طرحی که هنوز در مجلس به تصویب نرسیده به اجرا درآمده؟
البته از این دولت قانون گریز هیچ چیز بعید نیست...از نمایندگان مجلس می خواهم جلوی این اقدام نسنجیده ی دولت را بگیرند (175759)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۰:۳۹:۳۷
اگر طرحی یک دهک راهم شامل نشود یعنی 7میلیون نفر هفت میلیون مخالف میتوانند مانع اجرای طرح شوند بهتر است یارانه بیشتری به افراد تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شود اماحذف یارانه ها یاحتی عدم تساوی می تواند مشکل ساز شود البته می توان از افراد خیلی ثروتمند که از یک دهک هم کمترند مالیات گرفت (175778)
 
سامان
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۰:۴۶:۲۲
از هر طرحی که از محرومان جامعه حمایت کنه استقبال می کنم.
پاینده ایران سربلند (175779)
 
مصلي نژاد
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۲:۱۸:۱۸
اي كاش از همان روز اول كه طرح هدفمند كردن يارانه ها را به مجلس اورده بودند بعضي از نماينده ها با عدد بافي در مقابل جناب رئيس جمهور قرار نگرفته بودند بعضي از نمايندگان چنان فريبكار و دورو هستند كه يك روز ادعاي حمايت از رئيس جمهور را ميكنند و يك روز ديگر كه ايشان مي خواهند كار مفيدي انجام دهند از پشت خنجر مي زنند. ولي اكنون رهبر انقلاب به روشني از شما خواسته اند كه از اين دولت حمايت كنيد، مگر آنكه حالا چشم باز كنيد و راه حق را پيدا كنيد. (175809)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۹:۵۵:۵۱
یک دفعه بفرمایید در ِ مجلس رو تخته کنند تا دولت راحت به کارش برسه، چطوره ؟ (175944)
 
غ-محمدي
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۲:۳۲:۴۱
باسلام-اميدوارم بااجراي اين طرح فقردر جامعه اسلاميمان ريشه كن بشه وفقيري هم نداشته باشيم.دولت ومجلس همه وهمه كمك كنند كه اين رويداد مهم اسلامي كه سالهاي سال فراموش شده عملي شود.اگر خداوكيلي اين طرح وساير لوايح تقديمي دولت به مجلس روي آنها كار كارشناسي شده مجلس به دولت در تصويب آن كمك كند كه بتواند آن را اجرايي كند.والا اگر قرار باشد تغييرات اساسي در مجلس داده شود دولت حق خواهد داشت كه در صورت ناكامي ان را به گردن مجلس بياندازد. (175820)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۳:۵۴:۲۱
جناب محمودي
ضعيف بودن برنامه و يا سهل انگاري دولت را از همين الان به گردن مجلس نيندازيد
بگذاريد اقلا يكجايي مستقل بماند
و قسمتان را پس بگيريد در باب كارشناسي كه گويا شما همگي را نادان فرض كرده ايد و در ضمن درست بودن يك طرح نيازي به قسم ندارد
يا كار ميكند يا نه
اين چه سفسطه اي است پليد كه راه مياندازيد (175860)
 
مشکوک
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۲:۳۶:۳۶
واقعا دیگر هیچ نظر افتصادی نیست؟
اقدامات توسعه تامین احتماعی و اشتغال.. برای 3 دهک بعدی چیست؟(مشکوک می زنه)
چه جوری توزیع میشه؟
نکنه باز هم همه چیز در دست روسای سازمان ها قرار بگیره و عده ای باز گنده تر از این بشوند! (175380)
 
هديه لو
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۲:۳۷:۳۹
خدا به اعضاي كميسيون طرح تحول اقتصادي دهد تا با اين حسابهاي سرانگشتي ريسك به اين بزرگي را مرتكب نشوند . گر چه داين طرح به اين سادگي عملياتي نخواهد شد .دولت محترم فعلا طرح سهام عدالت را پياده كند .طرحي كه مراتب تبعات كمي ار اين طرح دارد آنگاه به فكر طرحهاي بزرگتر باشد .يكي يكي. (175403)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۹:۵۲:۱۷
طرح سهام عدالت در شرف اتمامه دوست عزیز 39 میلیون ثبت نام شدن و 3 میلیون نفر دیگه ظرفیت ثبت نام وجود داره تا پرونده اش بسته شه از اون طرف با پرداخت سود بین فرهنگیان تا الان بیش از 8 میلیون نفر هم یا سود گرفتند یا همین روزها می گیرند.
اتفاقا طرح هدفمند کردن یارانه ها و کدینگ کالا و مالیات بر ارزش افزوده طرح های ساختاری و خوبیه که این دولت داره پیگیری میکنه و به اضافه واگذاری شرکتتهای مشمول اصل 44 میتونه مشکل بنیادی اقتصاد ایران رو تا حد زیادی مرتفع کنه. (175942)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۰۰:۴۶:۲۸
شما مگر فرهنگی هستید که میگید سود سهام عدالت فرهنگیان را دادند؟در ضمن بهتر است بدانید که قرار است ماهانه 100 هزار تومان از حقوق ما معلمها کم کنند تا در مدت 10 ماه سهام عدالت زوری را بخریم وقرار است بابت سود سال 86(توجه کنید سال طلایی اقتصاد دولت نهم)40000 تومان به ما پرداخت شود که ممکن است برای سالهای دیگه همین مبلغ هم نباشد.حال شما خودتان حساب کنید اگر کسی یک میلیون پول داشته باشد وفقط آنرا در بانک بگذارد در سال چقدر سود می برد؟(حداقل 120000 تومان)پس بدانید که این عدالت بد جور چیزی است که دارندگان سهامش را از هر چه عدالت است بیزار کرده و فقط بدرد مناظره هاو رای جمع کردن می خورد. (176078)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۳:۰۳:۱۷
سلام
خواستم یه پیشنهاد بکنم به عنوان کسی که الف را چند سال است دنبال می کنم خواستار این موضوع هستم که حداقل در الف نگذاریم این تقلب در انتخابات چرکین نشود هنوز هم ما در نظرات شاهد این هستیم که بحث تقلب مطرح میشود بیاییم برای همیشه این موضوع را در سایت الف ببندیم.
بدین صورت شما قسمتی را در سایت به عنوان نظرات طرفداران آقای موسوی قرار دهید که بیایند و نظرات خود را منتشر کنند اکثر این نظرات به نحوی قبلا پاسخ داده شده است اگر نظر جدیدی هم بود من خودم جواب دادن این ها رو با سند و دلیل متقبل می شوم اگر دوباره کسی در کامنت ها به تقلب ارجاع داد ما هم به این مطلب ارجاع میدهیم تا دیگر حداقل در سایت الف بی منطق حرفی نزند.
این کار می تواند در آینده به عنوان مرجع خوبی برای پاسخ به شبهات مطرح شود و اگر هم دلایل طرفدران آقای موسوی منطقی بود ما از گمراهی نجات یابیم این فکر کنم کمترین کاری است که وظیفه ما و شما است انشاءالله باقیات الصالحات شود. (175840)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۳:۰۸:۰۶
در جواب دوستی که گفته بودن دولت آمریکا و چین هم یارانه می دن این درسته منها در این دولتها یارانه به تولید و فقرا می رسه مثل کمک دولت آمریکا به صنایع خودرو سازی یا به بانکها که منجر به افزایش قدرت اقتصادی آمریکا میشه ما بعد از اتمام جنک بیش از 70 میلیارد دلار صرف واردات بنزین کردیم در حالیکه نه تنها به اقتصاد ما سودی نرسوند بلکه مضر هم بوده اگه بنزین تولید داخل رو هم حساب کنید بیش از 100 میلیارد دلار میشه برای ایجاد یه کارخونه فولاد که جزئ صنایع اشتغالزاست به اضائ هر 1 میلیون تن کمتر از 1 میلیارد دلار سرمایه نیاز دار ه و ...

کارشناسای صندوق بین المملی که ایرانی نیستند از قضا اکثر آمریکایی و .. اند. در درستی هدفمند بودن هدفمند کردن یارانه ها شک نکنید (175843)
 
محمد رضا باقری
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۳:۴۱:۴۴
با توجه به این نکته که ما در کشورمان بانک اطلاعاتی نداریم باید اعتراف نمود که دولت محترم هیچ اطلاعاتی از املاک ومستغلات ندارد وتنها به نامه های شوراها که فقط بستگان وآشنایان وهواداران خود را به نهادهای حمایتی معرفی می کنند که بسیاری عملا واجد شرایط نیستند ولی جز دهک های پایین می شوند ویارانه زیادی می گردند اگر هم ملاک همین فرمها بدون راستی آزمایی یا راستی آزمایی نمایشی بدون باتک اطلاعاتی باشد پس نه عدالت اجرا شده است ونه اهداف دولت تامین می شود با این طرح هم مشکلات عظیم اقتصادی داریم وهم ناهنجاریهای اجتماعی بهتر است دولت تا دو سال اجرای آن را متوقف کند ودر این مدت همه املاک کشور را سند بدهد ویک بانک اطلاعاتی ایجاد کند تا بتوان با ورود کد ملی وضعیت اقتصادی افراد مشخص شود آن گاه بحث نحوه توزیع را انجام دهد به نظر میرسد این طرح برای این است که نهاد های درگیر امکاناتی برای توزیع داشته باشند تا دولت بزرگ بماند وکوچک نشود شوراهای روستا هم فلسفه وجودی پیدا کنند یعنی پول نفت را با تایید افراد واجد شرایط تقسیم کنند همانند سهام عدالت که یک جوان بیکار سهام نمی گیرید ولی شاغل می گیرد یک فرد روستایی تنها با نامه دهیاری می گیرد تا همیشه پشتیبان این شورا باشد از مجلس محترم انتظار میرود با مطالعه بیشتر عمل نماید . (175856)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۶:۵۹:۳۳
آره دیگه یارانه‌ها را حذف کنید، بعد یک سوم آن را به مردم کمک نقدی کنید، بعد مردم بدبخت مجبور بشن، بقیه‌اش را پرداخت کنن. نه اینکه خیلی هزینه‌های زندگی مردم کمه؟ نه اینکه همه چی ارزونه و همه دارن با خوشی زندگی می‌کنن؟ حکایت بالا بردن قیمت بنزینه؟ اول قیمت رو چند برابر کردین، بعد که صدای مردم در اومد، ۱۰۰ تومن ۲۰۰ تومن ارزون کردید در حالیکه هنوز هم قیمت بنزین چند برابر قبلش بود. در واقع به مرگ گرفتین که مردم به تب راضی شن. متأسفم که فکر ما بدبختا که تو خرج زندگی با یارانه هم موندیم، نیستین. (175898)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۷:۲۲:۵۳
اصلا این طرح از قبل شکست خوردست، شما بیاید به کسی بگید دوست داری همین جوری ماهی 100 تومن بهت بدن یا این که کار کنی و ماهی 100 تومن؟
مسلما آدم عاقل گزینه دوم انتخاب میکنه چون بحث کار کردن فقط درآمد نیست بلکه جنبه روانی برای طرف داره
از جهتی آثار تورمی این طرح عملا اون رو خنثی میکنه، مثلا الان در راستای طرح نظام هماهنگ، حقوق رو چند ماهی هست با تاخیر 5/1 ساله زیاد کردن(؟) اما از طرفی اضافه کاری رو کم کردن و عملا با قبل هیچ فرقی نکرد
پس دولت بجای این کار با برنامه بلند مدت برای اشتغال و افزایش دست مزد بریزه و وقت خودش و ملت رو تلف نکنه (175905)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۷:۴۰:۴۳
هدف مند کردن یارانه ها به این صورت باعث ایجاد تورم 40 درصدی در جامعه خواهد شد که حاصلی جز شدیدتر شدن اختلاف طبقاتی نخواهد داشت (175913)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۷:۵۳:۴۵
اختصاص یارانه ها به 7 دهک به نظر منطقی تر میومد !
به نظر میاد این کار نماینده ها فقط برای اینکه رو حرف دولت حرفی زده باشن لوایح دولت رو تغییر میدن...
یقینا مجلس آینده تغییرات زیادی خواهد داشت و کسانی که سعی کردن با لجبازی های بچه گانه جلوی دولت ایستادن رای نخواهند آورد...
ممنون از آقای توکلی که دیدگاه های معقولی دارن و جلوی اصولگرایان متعصب ایستادن...! (175916)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۸:۰۸:۴۱
طرح تحول اقتصادی رو یه بنده خدایی تو نظرات گدا پروری اعلام کرد ! پس طرح کروبی که میخواس ماهی 70 تومن ( اونم نه از حذف یارانه بلکه از پول نفت ) به مردم بده چیه ؟ ( معلوم نیست با کدوم پول و بودجه میخواست به تولید کشور برسه !؟ )
نمیگم طرح تحول بی نظیره و... ولی بهترین راه فعلی برای حذف یارانه ها همینه !
شما انتظار دارین اینا یارانه هارو حذف کنن ( اینو دیگه همه قبول دارن یارانه ها باید حذف شه ) ولی پولش به مردم پرداخت نشه ؟ پس چه جوری جبران کنن گرونی ناشی از حذف یارانه هارو ؟ بله این حالت ایده آله که پول حذف یارانه ها وارد تولید و ایجاد اشتغال شه ولی یقینا نمیشه از همون اول اینکارو کرد ! الانم داره همین پول به قول شما گدا پروری برا بنده شما خرج میشه اما چون نمیبینیم راحت از کنارش میگذریم ( راحت نان های بی کیفیت و پر خمیر درست میکنیم و دور میریزیمشون راحت بنزین مصرف میکنیم راحت آب و برق و گاز رو هدر میدیم ) ولی وقتی حس کنیم اینها از جیب خودمون و مستقیما از پول خودمون داره هدر میره یقینا به فکر جیبمون خواهیم بود... به قول احمدی نژاد بهترین راه اینه که مدیریت منابع کشور رو به خود مردم بسپاریم...
ولی این اعداد و ارقامی که مجلس مصوب کرده خیلی منطقی نیست ! به نظر من روش پیشنهادی دولت مناسبتر بود... الان 50 درصد مردم فشار زیادی برای پرداخت هزینه ها متحمل خواهند شد ! (175919)
 
فاطمه سادات
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۸:۴۷:۳۹
با این طرح روحیه کار و تلاش نابود میشود
اگر کسی که زیاد کار می کند ناچار باشد هزینه زیاد تری بپردازد چرا زیاد تر کار کند؟

نوعی سیاست قتصادی بسته دولتی است که تجربه آن در جهان موفق نبوده است (175929)
 
تنها
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۹:۲۷:۱۲
در جواب آقاي مهدي در رابطه با يارانه در چين و آمريكا:
در مورد چين يارانه خصوصا برروي حاملهاي انرژي و در حمايت از صادرات پرداخت ميشه. توجه كنيد كه پايين نگهداشتن هزينه‌هاي روزمره مردم اثر مستقيم در كاهش هزينه‌هاي توليد داره. تورم ناشي از برداشته شدن يارانه‌ها اثر مستقيم در حمل و نقل، دستمزدها و محصولات صنعتي داره و موجب افزايش هزينه‌هاي توليد ميشه. در نهايت توليدات داخلي توان رقابت با محصولات وارداتي را از دست خواهد داد و احتمالا دولت براي رفع اين مشكل به افزايش تعرفه‌هاي گمركي و اعمال محدوديت روي خواهد آورد كه اين باعث منزوي شدن بيشتر كشور خواهد شد.

در مورد آمريكا هم بايد بگم دولت آمريكا هم اكنون مشغول پرداخت حجم عظيمي كمك اقتصادي به شركتهاي ورشكسته اغلب بزرگ آمريكايي است. يكي از عوامل اصلي ركود در آمريكا بالا بودن دستمزد و هزينه‌هاي حمل و نقل و انرژي است. در سالهاي گذشته شاهد بوده‌ايم كه شركتهاي آمريكايي براي فرار از اين هزينه‌هاي بالا رو به توليد محصولات در كشورهايي مانند چين آورده بودند و اين موضوع باعث رونق هر چه بيشتر اقتصاد چين شده بوده است. پايين آوردن هزينه هاي توليد در نهايت باعث رونق توليد مي‌شود و حذف يارانه‌ها دقيقاً سياستي در عكس اين موضوع است.

در مورد كارشناسان بانك جهاني هم بايد گفته بشه: مدتي است كه بانك جهاني به چين پيشنهاد ميكند كه يارانه‌هاي انرژي را حذف كند و بجاي آن در بخش بهداشت و آموزش يارانه بدهد! زيرا پرداخت يارانه‌هاي انرژي درچين موجب افزايش بيكاري در آمريكاي شمالي مي‌شود!
سياستهاي پيشنهاد شده از سوي بانك جهاني الزاماً بدرد كشور ما نميخوره (175939)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۲۱:۰۹:۰۰
بر اساس بررسی های انجام شده، در حال حاضر سهم دهک دهم درآمدی جامعه( 10 درصد پردرآمدترین اقشار جامع) از یارانه بنزین، گازوئیل،برق، نفت سفید، گاز و دارو و قند و شکر به ترتیب معادل 33/0، 33/0، 17/4، 9/8، 17/0، 18/1، و 12/0 درصد است ، در حالی که سهم دهک اول ( 10 درصد کم در آمدترین اقشار جامعه ) از یارانه کالاهای فوق الذکر به ترتیب 0/8، 1/0، 3/9، 5/2، 3/7، 4/0، 6/5 درصد است .
در مورد بنزین سهم دهک بالا از مصرف آن 41 برابر دهک پایین جامعه است.
در مورد گازوئیل سهم دهک بالا از مصرف آن 33 برابر دهک پایین جامعه است.
به نظر شما این یعنی عدالت.
من با این این که یارانه ها باید هدفمند شوند کاملاً موافقم .
درسته اول کار ممکن است مشکلاتی پیش بیاید اما به تدریج به حالت عادی بر خواهد گشت. مثل سهمیه بندی بنزین.
همه با هم پیش به سوی ایرانی آباد. (175968)
 
بهرام
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۲۳:۳۶:۱۱
من بدبخت گول حرفهای رئیس جمهور را خوردم این فرم اقتصادی را پر نکردم حالا چیکار کنم روی فیش گاز نوشته بود 70000 تومان ولی شما 15000 تومان بدهید حالا حداقل ماهی 100000 تومان روی هزینه هایم اضافه می شود کمکم کنید (176030)
 
عبداله
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۲۳:۵۵:۴۸
من اقتصاد دان نيستم اما از متن بحث معلوم است كه 50 درصد به دولت بر مي گردد ياد قصه بهلول وهارون افتادم \"گويند روزي هارون مبلغي زر به بهلول داد و گفت بين فقرا تقسيم كن ،بهلول بعد از مدتي پول را به هارون داد و هارون علت را جويا شد ، بهلول گفت مي بينم ماموران شما اين پولها را با ضرب وشتم ار مردم مي ستانند ديدم محتاج تراز شما كسي نيست \"تا داريم پول اب وبرق وگازو تلفن و غيره راميدهيم نداشتيم اگر جزو دهك پايين حساب كردندمشكلي نيست اگر حساب نكردند پول انها رانمي دهيم اگر خواستند اب وبرق و گازمان را قطع كنند مي دانيم چطوري سر مامور دولت را بشكنيم ان وقت مي رويم زندان از اب وبرق و غذاي مجاني استفاده مي كنيم نگران فردا نباش پرنده ها از ما عاقل ترند انها اول لانه مي سازند بعد ازواج مي كنند و بچه درست مي كنن هر روز از لانه بيرون مي ايند و دانه براي فردا ذخيره نمي كنند وخدا روزي رسان است ما اول ازدواج مي كنيم وبعد از چند تا بچه تازه به فكر سر پنا هستيم ان يكي كه مي گفت بابام بازنشته است. كار دولت هم ازمون وخطا است بذار اين يكي را هم امتحان كنند اگر ديدند كارمن بارشوه بازاري وبقالي با افزايش قيمت و بنگاه دار و فلان وبهمان به طريق جبران مي كنند ان وقت حساب دست نمايند و وزير و .. مي افته درستش ميكنند يك بنده خدايي مي گفت ظلم به جاهل عدالت است من هم بايد جور جهل خود را بكشم .
عزت زياد (176035)
 
نظر بيشتر ايرانيا
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۰۸:۱۲:۴۶
ساده بگيم بهتر :

برامون اين سوال مطرحه که احمدي ن‍ژاد و ... جزء کدوم دهک جهنم هست ؟

فکر کنم پايين ترين حد که از اون پايين تر و بدتر و وحشتناک تر و ... ديکه کسي حتي يزيد و معاويه و ابوجهل و ابن ملجم مرادي و .... خيلي وضعشون بهتره .

اينو که مي دونم پخش نمي شه به کميسيون حقوقي مجلس بديد بررسي کنند و بعد از موسوي شکايت کنند و خدا رو تهديد به کلاهک هسته اي کنند ! (176196)
 
کوروش
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۰۸:۱۴:۵۷
من فکر می کنم انتخابات دیگری در پیش است که خیلی مهم است که حکومت و دولت خود را برای تورم 50 درصدی آماده کرده است و تمام عواقب آنرا به جانش خریده است اگر دولت از نیروهای متخصص در راس امور استفاده می کرد بسیاری از هزینه های تحمیلی به صنعت و خدمات و دیگر زمینه ها کاهش می یافت و دیگری نیازی نبود که برای جبران این سهل انگاری یارانه پرداخت کند دولت بجای اینکه به فکر کاهش هزینه ای سربار باشد به فکر پرداخت یارانه است (176198)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۰۸:۳۱:۳۴
با سلام
من در بالا سوالی کردم که کسی جواب درستی نداده است
دوست عزیزی فرموده اند که

مردم جامعه رد از لحاظ درآمد تو 10 طبقه قرار می دن دهک 1 فقیرترین و 10 غنی ترین.

این جواب سوال من نیست
منظور من اینکه ملاک درامد دهک اول چه مبلغی می باشد تا برسد به دهک مثلا 10

و توجه شما را به این نکته جلب میکنم تا این حداقل ها و حداکثر های درامد را متوجه نشویم هر گونه حمایت و انتقادی مستند نمی باشد (176208)
 
alireza
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۰:۲۵:۵۷
بدینوسیله از مجلس محترم و از دولت محترم واز فرهنگستان علوم واز کاندیداهای انتخاباتی،تقاضای تجدید نظر در تعریف واژه \"عدالت \"را داریم .
.چراکه :
میزان افزایش حقوق کارکنان بارنشسته و یکسان سازی آن با حقوق شاغلین ،برخلاف جهت وخلاف تعریف واژه \"عدالت\" صورت پذیرفته است .
چرا که :
کارکنان شاغل حدود 20 درصد افزایش حقوق و مزایاداشته اند(ضمن اینکه از مزایای اضافه کاری-ایام تعطیل-شبکاری- پاداش های گوناگون برخوردار هستند)ولیکن بازنشستگان فقط 9 درصدافزایش حقوق برای امسال دارند که غیرعادلانه وبرخلاف وازه قشنگ \" عدالت \"است
.وقابل توجه اینجاست که:
1-- با افزایش نرخ تورم ورسیدن آن به حدود 25 درصد(طبق آمار روی کاغذ ونه واقعی) افزایش 9 درصدی حقوق یعنی حدود 15 درصد کاهش حقوق مطابق با نرخ تورم صورت گرفته است.
2-حدود 15 درصد از قدرت خرید این قشر ضعیف کمتر شده است.
3-این امر یعنی،افزایش فلاکت؛بدبختی بیشتر؛وافزون شدن خجالت شخص عیالوار و بازنشسته نزدعائله وجامعه و فرزندان محصل ودانشگاهی.
4-این امر یعنی کاهش استقبال عمومی کارکنان شاغل در دستگاههاجهت بازنشستگی پیش ازموعد.ومتراکم شدن شاغلین دردستگاههای دولتی.
5-این امر یعنی خلاف عدالت وعده داده شده توسط رییس محترم جمهوری؛درنطق ها ومیتینگ های تبلیغاتی.
از آقای دکتر توکلی نیز تشکر وقدردانی میشود و خواهشمند است مطلب فوق را به استحضار نمایندگان محترم برساند. ممنون (176268)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۱:۲۵:۱۹
دولت بجای گدا پروری بایستی بفکر ایجاد کار برای فقیران باشد تا آنها هم از صدقه زور و بازویی که خداوند به آنها داده نون بخورند
تنها این اشخاص بایستی حمایت شوند
بیکارن ، خانم ها و بچه های بی سرپرست ، ازکارافتادگان تمامی این افراد بایستی حقوق بخور نمیری دریافت کنند. (176311)
 
داود رحیم پور
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۲:۳۲:۰۵
ما که در بطن جامعه هستیم و با نحوه پر نمودن فرم های یارانه ای آشنا شدیم . در صورت پرداخت نقدی یارانه نوعی مجرای فساد در جامعه باز خواهد شد. لذا پیشنهاد می شود : اگر یارانه از ثروت ملی داده می شود دیگر فقیر و غنی نداریم ، دولت سهم هر فرد را بطور مساوی پرداخت می کند . برای افراد بی بضاعت راهکار دیگری باید جست. (176369)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۲۱:۴۸:۴۴
از آمریکا و انگلیس بدتر خودمان هستیم ای کاش دفاتر کلاه برداری و مهاجرت رو وزارت اطلا عات تخته می کرد (176742)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۰ ۰۰:۰۹:۰۲
کسانی که می گویند رایانه باید حذف شوند یا نمی دانند چه می گویند یا اینکه از دشمنان ایران اند که دست در دست بازرگان فاسد و دزد با عمامه و بدون عمامه دارند. ملتی که شعور فهمیدن خصوصی سازی اصل 44 را ندارد باید بمیرد. نابود باد حقه بازان و دزدان همراه و همدست اقتصاد بازار فریدمن آمریکایی که فقط جیب حقه بازان و دزدان و وطن فروشان را پر می کند. ایرانیان بهیچوجه اجازه نخواهند داد تجار عمامه بسر و یا کت و شلواری ثروت ایرانیان را با کمک دول غربی سلطه گر از دستشان بربایند. نابود باد دشمنان ایران (178588)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.