نظر منتشر شده
۱۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 49015
وقتي تن اينشتين در گور مي‌لرزد
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۲۴


اشاره: مقاله‌ای که می‌خوانید از پایگاه کانترپانچ - متعلق به روشنفکری چپ - ترجمه شده است. انتشار این مقاله با هدف آشنایی با گوشه‌ای از فعالیت‌های بنیاد اینشتین و نه دفاع از  اقدامات چاوز صورت می‌گیرد.

 


وقتی تن اینشتین در گور می‌لرزد



 
این موضوع واقعا مسخره و توهین آمیز است که بنیاد آلبرت انیشتین نام این فیزیکدان مشهور جهان را بر روی خود گذاشته است. این بنیاد تحت عنوان «اقدامات غیرخشونت آمیز»  نقابی بر چهره خود زده است.



این بنیاد نقش مهمی در راه‌اندازی نسل جدیدی از جنگ ها و اقدامات براندازانه در نقاط مختلف جهان ایفا کرده است. این را نیز به خوبی می دانیم که خود انیشتین  به این نوع اقدامات خرابکارانه به هیچ وجه تمایلی نداشت.



در کتاب « بوش علیه چاوز» به اقدامات آمریکا برای تضعیف دولت چاوز در ونزوئلا اشاره شده است. پس از انتشار این کتاب، جین شارپ بنیانگذار بنیاد آلبرت انیشتین، نویسنده این کتاب را تهدید کرد.



نویسنده این کتاب گفته است که یکی از مقامات این بنیاد ضمن تهدید و فرستادن ایمیل، همراه با انتقاد شدید اذعان کرده بود که بنیاد انیشتین از سوی دولت آمریکا برای انجام اقدامات خرابکارانه در ونزوئلا  بودجه دریافت کرده است. شارپ نیز پذیرفت که بنیاد انیشتین از «موسسه وقف ملی برای دموکراسی» ( NED) و موسسه بین المللی جمهوری خواهان  IRI بودجه دریافت کرده است. منابع این بودجه ها  نیز در گزارش سالانه موسسه آلبرت انیشتین ذکر شده است. بنابراین  واقعا دروغ گویی است که بگوییم این بنیاد متعلق به دولت آمریکا نیست.



باید به این موضوع نیز اشاره کرد که بنیاد انیشتین در سال 1983 برای حمایت از طرح «جنگ های پنهان» که از سوی رونالد ریگان رئیس جمهور اسبق آمریکا مطرح شده بود، تاسیس شد.



در کتاب اول کالینگرز با عنوان «رمز چاوز»، این موضوع به صراحت اعلام شده که دولت آمریکا بودجه‌ای در اختیار حامیان کودتا در ونزوئلا و مخالفان دولت چاوز قرار داده بود.



نکته دیگر این است که کالینگرز اعلام کرده که بنیاد انیشتین با شهروندانی در ونزوئلا که قصد ترور چاوز را داشتند، در ارتباط بود.



باید گفت بنیاد انیشتین به طور فعال در طرح ترور چاوز حضور نداشت اما در این راستا بودجه هایی را دراختیار مخالفان دولت چاوز قرار داده بود.



رابرت آلونسو یکی از رهبران مخالفان ونزوئلایی نیز در بنیاد انیشتین با مقامات این بنیاد دیدارکرده بود. زمانیکه آلونسو دستگیر شد، در بازجویی هایش به این موضوع اعتراف کرد که ماموریت آنها اقدام علیه چاوز بوده است.



از دیگر اقدامات بنیاد انیشتین می توان به آموزش مخالفان دولت چاوز در راستای انجام عملیاتی برای براندازی دولت وی اشاره کرد. درهمین راستا یکسری شورشهای خیابانی طرح ریزی شد که طی آن چندین نفر نیز کشته شدند.



تاکتیکهای این عملیات نیز توسط دانشجویان تحت کنترل مخالفان دولت چاوز طی سال 2007 به اجرا درآمد.



رهبران این دانشجویان در سال 2005 به بلگراد برای دیدار با نمایندگان جنبش  OTOR-CANVAS که توسط بنیاد انیشتین آموزش دیده بود، سفر کردند و پس ازاین دیدار به ایالت بوستون  برای مشورت مستقیم با جین شارپ رفتند.



زمانیکه این دانشجویان غیرحزبی در سال 2007 به خیابانهای ونزوئلا ریختند، شعارها و ایدئولوژی آنها دقیقا همان ایدوئولوژی جنبش OTOR-CANVAS بود؛ ایدوئولوژی که تحت ادبیات بنیاد انیشتین تعریف شده بود.



جین شارپ هیچ وقت شخصا به نقش مستقیم بنیاد انیشتین در انجام اقدامات خرابکارانه در ونزوئلا اذعان نکرد.  البته ازاظهارنظرها و گزارشهای وابسته به این بنیاد می توان به مواضع خصمانه بنیاد انیشتین علیه چاوز و دولتش پی برد.



در گزارشی از سوی بنیاد انیشتین به این موضوع اشاره شده که جین شارپ شخصا با رهبران مخالفان در ونزوئلا برای انجام اقدامات خرابکارانه در این کشوردیدار داشته است.



به رغم اینکه جین شارپ اعلام کرده بود که بنیاد انیشتین نه موافق و نه مخالف چاوز است، اما اسناد این بنیاد نشان می دهد که هدف مشورتهای شارپ و همکارانش با مخالفان دولت چاوز، حمایت از آنها برای اجرای استراتژی « اقدامات غیرخشونت آمیز» در راستای براندازی دولت چاوز بوده است.



مرتبط:

کتاب‌هاي انقلاب نرم را کجا تاليف و ترجمه مي‌کند؟





 
 
پرویز
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۰:۰۹:۴۶
برای آمریکا مهم نیست که تن اینشتین توی گور می لرزه مهم اینه که پایه های حکومت های ضد استعماری بلرزه! برای امریکا مهم نیست که تن نوبل هم توی گور می لرزه مهم اینه که جنایتکاری چون شیمون پرز جایزه صلح دریافت کنه تا سران رژیم های مرتجع منطقه از ترس بلرزن! و ... (176258)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۲:۲۵:۲۳
اين آمريكايي ها كه ادعاي حقوق بشر دارند چرا هنگامي كه 400 طفل شيرخوار در غزه كشته شدند يا هنگامي كه عروسي هاي افغانستان را بمباران مي كردند يا هنگامي كه ابوقريب و گوانتانامو را راه انداختند يا هنگامي كه دختران عراقي توسط سربازان پليد آنها هتك حرمت مي شدند ساكت بودند؟!
و چقدر ساده اند بعضي از ايراني ها كه به دريوزگي آمريكا و انگليس مي پردازند. (176362)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۳:۱۵:۵۱
خوب، حتما می خواین نتیجه بگیرین اعتراضات اخیر هم از بنیاد اینیشتین نتیجه میگیره!
آره هر اعتراضی بشه تو این مملکت از بیگانه نشات میگیره. نمیدونم درباره مردم چی فکر میکنید.
فقط بدونید که با افزایش سطح تحصیلات مردم و افزایش دسترسی مردم به وسایل ارتباط جمعی، کم کم باید بساط اصول گرایی (البته از نوع افراطیش) رو جمع کنید.
تا کی میخواین سر ملت رو گول بمالید. ضمنا حداقل تو این انتخابات خودتون میدونید که در سطح نخبه ها و تحصیل کرده ها چقدر طرفدار داشتید.
البته بنده به آقای توکلی اعتقاد دارم. ولی چی کار کنم که نمیتونم بی انصافی رو تحمل کنم.
در هر حال براتون آرزوی موفقیت می کنم. (176405)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۶:۰۸:۵۳
نظرت راجع به اصلاح طلب افراطی چیه؟
باید بساطشون جمع کنن یا نه؟ (176551)
 
آ مهدي
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۸:۰۵:۴۶
اعتماد به نفس چيز خوبيه
مخصوصا وقتي آدم خودشو روشن فكر بدونه؟
بعدش شما چرا همه چي رو به خودتون ميگيريد ؟ (176644)
 
وحيد
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۳:۲۵:۴۹
مقاله ي جالب و روشنگرانه اي بود. به ويژه در اين بره ي زماني نياز به اين گونه مطالب بسيار احساس مي شود. اما انچه كه بايست محل بحث واقع شود هم مسير شدن افراطيون اصلاحات و دشمنان ديرين نظام جمهوري اسلامي مي باشد.حتما اقايان اين هم مسيري رو هم اعتراف تحت فشار عنوان مي كنند ؟! (176409)
 
محمد حسين صراطي
۱۳۸۸-۰۴-۱۷ ۱۳:۰۳:۴۰
همه اين اقدامات توسط همه مردمجهان محكوم شده است شما بيش از اين شور نزنيد . (177188)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۴:۰۸:۲۸
میشه به کشور خودمون برسین و کاری با اوووووووووووون سر دنیا نداشته باشین؟ (176455)
 
پوران
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۵:۲۳:۴۹
www.planetprison..com and infowars.com این دو سایت را هم میتوانید بخوانید هم رادیو هم هست میتوانید گوش دهید اگر میخواهید همه حقایق امریکا و دنیا را بدانید لطفا انرا منتشر کنید تا مردم هم انرا بگیرند و کسانیکه انگلیسی بلد هستند از ان کسب اطلاع کنند تا انرا در امریکا نه بسته اند چون حقایقی را میگوید که دزدان امریکائی و بانکداران و سیاستمداران امریکا و خصوصا صهیونیست ها تمام تلاش خودشان را میکنند تا مردم انها را ندانند البته من از بسیار نگران جان خود الکس جونز مجری برنامه هستم ولی این مرد تکزاسی ترس را نمیشناسد چون وطنش را دوست دارد و همواره میگوید کشور ما توسط بانکداران خارجی (صهیونیست ها )اشغال شده (176518)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۶:۴۷:۴۷
شما نگران مردم خودت نيستي، اونوقت نگران اونايي!؟
بابا، انسانيت، مرام تو ديگه كي هستي (176584)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۵:۵۳:۲۲
حتماً منظور شما اینست که اعتراضات به نتایج اعلام شده انتخابات مسائل پشت پرده ای داشته که مرتبط با (( براندازی نرم )) (( انقلاب مخملی )) یا از این دست معانی است .
1 _ رهبر معظم انقلاب فرمودند هیچ یک از کاندیداها توکل وتوسلی به بیگانگان ندارندو این یک دعوای درون خانوادگی است . پس شما دچار توهم دشمن پنداری شده اید .

2 _ اگر به سوابق اینگونه کودتاهای مخملی نظری داشته باشید غالباً در کشورهائی صورت پذیرفته که اقلیت در قدرت مشغول سرکوب اکثریت بدور از قدرت حاکمه بوده اند .

3 _ چنانچه کاندیداهای معترض به نتایج انتخابات را به نوعی دخیل یا تسهیل کننده این انقلاب فرضی بدانیم باید نتایج آنرا بپذیریم که اولین مورد آن اجیر بودن بسیاری از مسئولین ارشد نظام ، علماء ، اصحاب رسانه ، هنرمندان ، ورزشکاران و... است.

4 _ چنانچه در ادعاهای کنونی برخی از افراد مسئول ذکر می گردد طرح این کودتا وانقلاب از مدتها پیش ریخته شده ومسئولین امنیتی نسبت به آن واقف بوده اند لطفاً گزارش مفصلی از اطلاعات مستند جمع آوری شده مثلاً از دوسال پیش ارائه نمایند. البته بجز اعترافات رهائی بخش تلویزیونی که بسرعت توسط افشا کنندگان تکذیب شد .فراموش نفرمائید تنها دلیل خشونت بی سابقه نسبت به معترضین می توند غافلگیری ارگانهای امنیتی و انتظامی باشد نه اشرافیت آنها .

5 _ انگشت اتهام در هر حادثه سوئی ناخواسته بسمت بیگانگان نشانه می رود لطفاً دلایل آزادی بی قیدوشرط خبرنگاران یا به قول شما جاسوسان امریکائی و انگلیسی که در حوادث اخیر بازداشت شده اند را بیان فرمائید و درکنار آن بازداشتهای گسترده داخلی که حتی از احوال ایشان هم کسی خبر نداردو کم کم سروکله آنها با اعترافاتی نظیر من پول گرفتم ، من آموزش دیدم ، ما می خواستیم انقلاب کنیم و ... آشکار می شود. لطفاً این تناقض را توضیح بدید .

6 _ همانگونه که مسئولین ایرانی بارها بر عدم دخالت در فجایع جهانی اصرار داشته اند و این موارد را تکذیب کرده اند امروزه دولتهای غربی نیز هر گونه دخالت در این اعتراضات را تکذیب کرده اند و دولت جمهوری اسلامی نیز نسبت به آزادی بازداشت شدگان خارجی الساعه اقدام نموده است .

7 _ در جمهوری اسلامی 30 سال است که تقصیرات به عهده امریکا ، انگلیس واسرائیل است و طرح این نکته که اعتراضات فعلی هم کار آنهاست نیاز به دلایل بسیار مستند وقانونی برای اذهانی دارد که بارها این جملات را شنیده اند.

8 _ گروههای افراطی از جمله حجتیه در داخل دین مبین اسلام نیز ظهور یافته اند که هیچگاه مورد تائید اسلام شناسان واقعی قرار نگرفته اند آیا بفرض وجودتفکرات افراطی در جهان غرب باید تمام آنانرا ناصالح ، بی خرد و دشمن دانست ؟

منظور کلی بنده اینست که خدا لعنت نکند مهران مدیری را با آن قسمت سریال شبهای برره که به جنگ دشمن فرضی رفتند و همه هم دستو پاشکسته برگشتند . (176541)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۶:۴۵:۳۸
خوب حالا باید چکار کنیم؟ (176579)
 
منم
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۱۹:۲۷:۴۲
من هم با بعضی دوستان موافقم درسته که باید در مورد دشمنانمون بیشتر بدونیم اما مطلب شما بیشتر بدرد یه مستند تلوزیونی میخوره تا یه مطلب توی یه سایت خبری ،تازه وقتی ما یه بنیادی به نام 15 خرداد داریم که حاضر به خاطر کشتن سلمان رشدی مرتد مبلغ زیادی هدیه و خرج کنه باید به این موضوع فکر کنیم که امروزه منافع کشورها و حکومتها در اولویت هست حتی اگه اقای اینشتین یا امثال ایشون خوششون نیاد! (176682)
 
قشر آسیب پذیر
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۲۰:۱۳:۲۲
سلام

میشه اگه سایت شما رو فیلتر نمی کنند راجع به محمود سبورچیان(احمدی نژاد) و همچنین عسگراولادی و آیت الله مصباح یزدی بیشتر صحبت و شفاف سارزی بشه تا جوانانمی مثل من ذهنشان مسموم این رسانه ها نشه!؟
راجع بهع دینشان فعالیت در سازمان منحل شده توسط امام بزرگوار انقلاب و دیگر موارد خیلی ممنون میشم از لطفتون... (176704)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۲۱:۳۹:۵۷
براي عزيزاني كه هنوز هم موافق تحركات موسوي و حاميانشان هستند پيشنهاد ميكنم اين مطلب را حتما بخونن

در مورد همين انقلاب مخملين هست

چشماتونو باز كنين

http://www1.farsnews.com/newstext.php?nn=8804160821 (176736)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۷ ۰۰:۰۰:۴۳
آقایون سایت الف
می خواستم بپرسم این چه عکسی هست که از رهبر معظم انقلاب در کنار مطلب
\" بيانات رهبری در سالروز ولادت حضرت علی (ع)\" گذاشتید. عکس بهتری نداشتید؟
کاری به عکس احمدی نژاد ندارم که اون هم به یک شکل عجیبی کنار مطلب
\"پخش سخنان محمود احمدی‏نژاد بطور زنده از سیما\" قرار داده شده. واقعا چه خبره؟

حداقل عکس رهبر معظم انقلاب نباید اینگونه باشد (176805)
 
hossein
۱۳۸۸-۰۴-۱۷ ۰۱:۴۸:۵۵
$400,000 for Toronto gay pride parade may have hurt Ablonczy, MP says
Clement confirms minister of state for tourism no longer involved in federal funding program
مبلغ 400 هزار دلار برای راه پیمائی هم جنس بازان مورد اعتراض دولت محلی تورنتو قرار گرف در حالی که این شهر بیشتر از همه شهر های کانادا بیش از ده هزار نفر بی خانمان دارد (176869)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۴-۱۷ ۱۰:۳۶:۱۳
ماخودمون مشکل کم داریم که به کشورهای دیگه میپردازید....توروخدادست بردارید (177045)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.