توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 49044
ناوهاي ايران در بدو ورود به خليج عدن با دزدان دريايي درگير شدند
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۳۲
فرمانده ناوگروه اعزامي نيروي دريايي ارتش، ماموريت شناورهاي ايراني حاضر در خليج عدن را صد درصد عملياتي عنوان كرد و افزود: در تمام اين مدت، پرسنل حاضر در ناوگروه آماده‌باش كامل بودند و حتي در بدو ورود به خليج عدن نيز با دزدان دريايي درگير شده و نسبت به تيراندازي به سوي آنها اقدام كرديم.

فرمانده ناوگروه اعزامي نيروي دريايي ارتش در گفتگو با فارس، در خصوص ماموريت اخير اين ناوگروه در آب‌هاي آزاد و خليج عدن كه امروز سه شنبه با بازگشت به كشورمان به پايان رسيد، گفت: در راستاي ناامني ايجاد شده بر منطقه خيلج عدن و پيرو درخواست كشورها از مجامع بين‌المللي براي مبارزه با دزدان دريايي در محدوده درياي سرخ و خليج عدن، قطعنامه 1851 شوراي امنيت تصويب شد كه بر اساس آن در آن منطقه تردد داشتند اين اجازه را يافتند كه براي حفظ امنيت كشتيراني خود در آنجا مستقر شوند.

وي خاطرنشان كرد: از آنجا كه حوزه ماموريت نيروي دريايي ارتش از شمال اقيانوس هند تا مدار 10 درجه مي‌باشد و بر اساس فرامين فرمانده معظم كل قوا،‌ نيروي دريايي بايد حضوري فعال و هميشگي در اين منطقه داشته باشد، با هدف از بين بردن تهديدات دزدان دريايي و حفظ امنيت كشتي‌ها و منافع اقتصادي جمهوري اسلامي ايران، اين ناوگروه به خليج عدن اعزام شد.

وي ادامه داد: با اعزام ناوگروه نيروي دريايي ارتش متشكل از ناوشكن البرز و ناو لجستيكي بوشهر به مدت 60 روز كنترل كشتيراني و حفاظت از منافع اقتصادي كشور در اين منطقه تامين شد.

اين فرمانده نيروي دريايي ارتش افزود: در اين ماموريت كه با موفقيت كامل به انجام رسيد توانستيم طي مدت دو ماه با رهگيري و رصد 366 كشتي تجاري كه 36 فروند آن كه متعلق به جمهوري اسلامي ايران بود، ماموريت خود را به نحو احسن به پايان برسانيم.

فرمانده ناوگروه اعزامي نيروي دريايي ارتش با منحصر به فرد خواندن اين عمليات گفت: طي اين ماموريت با طي 12 هزار و 728 مايل دريايي معادل با 24 هزار كيلومتر مربع در كريدور تجاري خليج عدن به مساحت 500 مايل دريايي كه در منطقه‌اي به وسعت 100 هزار مايل دريايي انجام شد، حضور مقتدر خود را به نمايش گذاشتيم.

وي با اشاره به عمليات نجات نفت‌كش ايراني «هادي» كه اخيرا با تهديد دزدان دريايي در اين منطقه روبرو شده بود، اظهار داشت: اين عمليات باعث جلوگيري از ضرر 140 ميليون دلاري جمهوري اسلامي ايران شد.

فرمانده ناوگروه اعزامي نيروي دريايي ارتش اين ماموريت را صد درصد عملياتي عنوان كرد و افزود: در تمام اين مدت و از ابتدا تا انتها، پرسنل حاضر در ناوگروه آماده‌باش كامل بودند و حتي در بدو ورود به خليج عدن نيز با دزدان دريايي درگير شده و نسبت به تيراندازي به سوي آنها اقدام كرديم.

اين مقام مسئول در ارتش جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كرد: در اين ماموريت بدون استفاده از پشتيباني ساحلي يا بنادر و كشتي‌هاي خارجي به صورت كاملا مستقل در اين منطقه، عمليات خود را به پايان رسانديم.

وي در پايان براي دومين ناوگروه اعزامي نيروي دريايي ارتش متشكل از ناوشكن شهيد نقدي و ناو لجستيكي بندرعباس به سمت آب‌هاي آزاد و خليج عدن آرزوي موفقيت كرد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.