توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 49046
احمدی‌نژاد: 1392 به لحاظ سياسي جزء 10 کشور نخست دنیا هستيم
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۴۴
رئيس جمهور پيش‌بيني كرد كه در سال 1392 به لحاظ سیاسی جزء 10 کشور نخست دنیا خواهیم بود و از لحاظ اقتصادی نیز رشد بالایی خواهیم داشت.

به گزارش ايلنا، محمود احمدی‌نژاد در‌ مصاحبه تلفنی با رادیو ایران ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت علی ابن ابیطالب (ع) ابراز امیدواری کرد، ملت بزرگ ایران در سایه فرهنگ علوی بتواند زندگی سربلندی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که پیشرفت‌های دولت نهم در بخش معیشتی مردم چگونه بوده است، گفت‌:‌ عدالت اساس حکومت است و بر ‌بال عدالت استعدادها شکوفا و محبت و عشق نهادینه می‌شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه عدالت باید در متن برنامه ریزی‌ها باشد افزود: عدالت اقدامی مستقل از برنامه‌‌ریزی نیست و دولت در چهار سال گذشته سعی کرد همه برنامه‌هایش بر معیار عدالت تنظیم شود که نمونه‌ای از آن توزیع عادلانه منابع کشور در بخش عمران‌ و‌پرداخت تسهیلات و کمک‌ها بود.

احمدی نژاد اجرای سیاست‌های اصل 44 را اقدام بزرگ دولت نهم دانست و‌گفت‌: ‌این قانون فصل نوینی در اقتصاد ما محسوب می‌شود، چرا که پیش از آن تئوری مصوب و متقنی برای اداره اقتصاد کشور نداشتیم.

وی کوچک سازی دولت و و واگذاری‌ها را از بخش‌های مهم این قانون خواند و‌ گفت: سهام عدالت و تقویت بورس نمونه‌هایی از برنامه‌های اجرای اصل 44 بود.

رئیس‌جمهور افزود: بخش دیگر این قانون، توزیع فرصت‌ها در کشور بود که بر مبنای آن طرح آمایش صنعت و اقتصاد کشور در دولت تهیه شد تا استعداد همه مناطق کشور در آن دیده شود.
وي انحصار را ضد عدالت خواند و گفت: نهادی در دولت تشکیل شده است که بتواند جلوی انحصار را بگیرد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: برای تحقق کامل اهداف اصل 44 باید ساختارهای اقتصادی را اصلاح می‌کردیم و دولت در همین زمینه طرح تحول اقتصادی را در هفت بند ارائه کرد.

رئيس‌جمهور توزیع نامناسب یارانه‌ها را از مصادیق بی‌عدالتی خواند و گفت‌: طرحی به مجلس داده شده است که بر اساس ان یارانه‌ها عادلانه توزیع شود.

وي در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در دولت دهم چگونه تفکر کاهش فاصله طبقاتی ادامه می‌یابد، گفت‌: در دولت نهم افزایش حقوق حقوق‌بگیران ثابت با مدل جدیدی آغاز شد و روش پلکانی اتخاذ کردیم تا فاصله‌ها به تدریج کم شود.

احمدی نژاد افزود: البته برای برخی گروه‌ها مانند کارگران روز مزد باید در دولت آینده اقدامات جدی صورت گیرد.

رئيس‌جمهور در ادامه همگانی کردن درمان در سطح کشور را از برنامه‌های مهم دولت دهم خواند و گفت: دولت آینده باید پشتیبان درمان مردم باشد.

وی در مورد موضوع مسکن نیز گفت: بر اساس محاسبات حدود 30 درصد مردم بدون دریافت کمک‌های دولت به تامین مسکن خود قادرند اما 70 درصد به پشتیبانی دولت نیاز دارند که در این زمینه‌ برنامه‌ریزی‌های خوبی شده است.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر مسئله اشتغال گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که برای به‌دست آمدن شغل مناسب باید 70درصد متقاضیان مستقیم و یا غیر‌مستقیم از حمایت دولت برخوردار شوند.

وی نرخ بالای بیکاری را از مصادیق بی‌عدالتی خواند وگفت: در دولت آینده با حرکت جهشی اشتغال را عمومی خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که جایگاه ایران در میان کشورها در سال 1392 چگونه خواهد بود، گفت: در سطح بین المللی هم اکنون جایگاه بالایی داریم، اگر چه برخی دشمنان سعی کردند با برخی حرف‌ها بر روی خورشید خاک بپاشند، اما ایران در حال درخشیدن است.

وی گفت : در سال 1392 به لحاظ سیاسی جزء 10 کشور نخست دنیا خواهیم بود و از لحاظ اقتصادی نیز رشد بالایی خواهیم داشت.

وی رشد 6 و نیم درصدی اقتصاد بدون احتساب بنگاه‌های زود بازده و حمایت‌های یارانه‌ای در دولت نهم را بسیار بالا خواند و گفت: ادامه این رشد ما را به اقتصادهای بزرگ دنیا تبدیل می‌کند، کما اینکه هم اکنون گزارش‌های اقتصادی سازمان ملل تایید می‌کند که در 4 سال اخیر 4 رتبه بالا آمدیم.

وی خودکفایی در سیمان را از دیگر موفقیت های دولت نهم خواند و گفت: در ‌زمینه فولاد نیز به‌زودی خودکفا خواهیم شد و‌ در صنعت پتروشیمی نیز در سال 92 حداقل از رتبه سوم منطقه به رتبه دوم خواهیم رسید.

احمدی نژاد گفت‌: در بخش کشاورزی نیز نشاط خوبی در میان کشاورزان ایجاد خواهیم کرد.

وی افزود: ضریب جینی ما برای نخستین بار در سال 87 به 38 صدم رسید که تلاش می‌کنیم در پایان سال 92 این ضریب به حدود 35 صدم برسد.

احمدي‌نژاد در بخش دیگر این مصاحبه تلفنی، حضور 40 میلیونی مردم ایران در انتخابات را افتخار بی‌نظیر برای ایران خواند و گفت : من همیشه فکر می‌کردم چطور باید از مردم تشکر کنم چرا که این مردم با توجه به شرایط سخت انتخابات زلزله‌ای به نظام غیر مردمی و سرمایه سالار غربی انداختند.

وی گفت: همه وجود خود را برای خدمت به این مردم صرف خواهم کرد تا بتوانم باعث دلشادی خانواده‌ها شوم.

رئيس‌جمهور با ابراز افتخار به وجود مردم عدالت‌خواه و‌ مهرپرور سرزمین ایران افزود: بالاخره ملتی که رو به کمال است موانعی پیشرو دارد و اگر بناست به سطوح بالاتر برسیم باید از این موانع عبور‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه پس از انتخابات 22 خرداد دوران جدیدی برای ملت ایران آغاز شده است گفت: با وجود همه ضعف‌ها و موانع باید دست به دست هم دهیم تا ایران بیش از این در جهان بدرخشد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.