توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 49136
اتفاقات 18 تیر+ عکس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ تير ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۵۲
در سالگرد 18 تیر، خیابانهای اطراف دانشگاه تهران دستخوش آشوب شد.

به گزارش ثانیه‏نیوز از خیابانهای منتهی به میدان انقلاب، برخی هواداران مهندس میر حسین موسوی روز پنجشنبه نیز به بهانه سالگرد 18 تیر، خیابانهای اطراف دانشگاه تهران را دستخوش تنش و آشوب کردند.





عکسی از حاشیه پارک دانشجو ساعت 17:30، امروز

از حدود ساعت 17 پنجشنبه از خیابانهای منتهی به دانشگاه تهران، در جمع‏های 15-20 نفره به سمت دانشگاه تهران در حرکت بودند که بعد از سر دادن شعارهای اهانت‏آمیز و بعضا رکیک و همچنین پرتاب سنگ و آتش زدن لاستیک و سه سطل آشغال، با مامورین نیروی انتظامی درگیر شدند.





برخی هواداران مهندس میر حسین موسوی در طی مسیر خود همچنین خودروهای سواری را به بوق‏زدن ممتد وادار می‏کردند و مخالفین این موضوع با خرد شدن شیشه ماشین خود مواجه می‏شدند.

این افراد در شعارهای خود خطاب به رییس‏جمهور و برخی مسوولین کشور، مخصوصا در مقابل مساجد مسیر وپرتاب سنگ، تلاش به تحریک نیروهای مردمی به درگیری داشتند.





نيروهاي پليس نیز با استفاده از بلندگو از تجمع‏کنندگان خواستند منطقه را ترك كنند و هشدار دادند در صورت سرپيچي با دستگیری مواجه خواهند شد.

همچنین خبرنگار ثانیه‏نیوز از کوی دانشگاه خبر داد که عده‏ای حدود 100 تا 150 نفر در کوی دانشگاه تهران، حرکاتی مشابه اغتشاشگران و برخی هواداران مهندس میر حسین موسوی را انجام دادند از جمله با سر دادن شعارهای اهانت‏آمیز و بعضا رکیک و همچنین پرتاب سنگ و برپایی آتش زدن با مامورین نیروی انتظامی درگیر شده‏اند.


شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي دقایقی پیش در گزارشی از اغتشاشات 18 تیر ابراز می‏دارد: طرفداران ميرحسين موسوي نامزد مخالف در انتخابات رياست جمهوري ايران خواستار برپايي تظاهرات در سراسر ايران بودند که امروز در سال‏روز 18 تير امسال با سالهاي ديگر بسيار متفاوت است زيرا امسال بخاطر انتخابات، طرفداران ميرحسين موسوي تلاش کرده‏اند تا مراسم 18 تير را برگزار كنند.





الجزيره انگليسي می‏افزاید: هواداران موسوی، راهپيمايي خود را از 9 ميدان مهم در تهران آغاز كردند و در ميدان انقلاب جمع شدند مردم در گروههاي سه تا ده نفره در حال حركت هستند برخي از آنها لباس سبز بر تن دارند.

مجري الجزيره انگليسي در ادامه گفت: افرادي كه در خيابانهاي ايران تجمع كرده اند طرفداران ميرحسين موسوي هستند موضع خود وي چگونه است؟ گفته مي شود برخی در ايران مي خواهند موسوي را بخاطر ناارامي هايي كه پس از انتخابات رخ داد دستگير كنند.

آسوشيتدپرس نیز از تهران گزارش داد: صدها تن از تظاهركنندگان هوادار میر حسین موسوی در تهران در حالي كه شعار […] سرداده بودند از دست نيروهاي پليس كه باتوم به دست داشتند فرار کردند.

آسوشيتدپرس می‏افزاید: حدود سيصد نفر در برابر دانشگاه تهران تجمع كردند و شعارهای […] سر دادند بسياري از اين افراد ماسكهاي سبز رنگ را كه رنگ انتخاباتی موسوي است به صورت زده بودند با نيروهاي پليس درگیر شدند.


از طرف دیگر آسوشيتدپرس از بروكسل گزارش داد که «سخنگوي ميرحسين موسوي رهبر مخالفان ايران از پارلمان اروپا خواسته است كشورهاي عضو اتحاديه اروپا را تحت فشار قرار دهد تا انتخاب دوباره محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كنوني ايران را به رسميت نشناسند محسن مخملباف گفت: دولت احمدي نژاد و تندروها در ايران درحال به خطر انداختن صلح در منطقه خاورميانه هستند وي خطاب به نمايندگان پارلمان اروپا از آنها خواست دولتهاي اروپايي را تحت فشار قرار دهند تا تحريم ها عليه ايران را در واكنش به سركوب معترضين در اين كشور تشديد كنند كشورهاي اروپايي درحال حاضر سرگرم بررسي خارج كردن موقت سفيران خود از تهران هستند.»

خبرنگاران ثانیه‏نیوز گزارش دادند که با دستگیری برخی اغتشاشگران، اوضاع، آرام شد.

 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.