Javascript must be enabled in your browser to use this page.
Please enable Javascript under your Tools menu in your browser.
Once javascript is enabled Click here to go back to الف
 

 

صفحه اصلی     معرفی     WAP      پیوندهای الف    آرشیو     ارسال مطلب

تبلیغات



  کد مطلب: 49185, P.View: 5203
استخدام رسمي ناعادلانه در وزارت نفت چاپ ارسال به رفقا
۲۰ تير ۱۳۸۸
محمد.ا در نامه‌ای نوشته است:

استخدام رسمي ناعادلانه در وزارت نفت و شركت هاي تابعه

وزارت نفت در حال برگزاري يك  آزمون صوري است تا هزاران نفر از نيروي هاي قراردادي خود را (در مقطع ديپلم و بالاتر) - كه تعدادی از آنها به طرق نامشخص و یا از طريق رابطه وارد صنعت نفت شده‌اند - را بصورت استخدام رسمي درآورد. شرط اصلي شركت در اين آزمون اين كارمند قراردادي بودن در شركت نفت است. اين درحالي است كه هزاران نفر دپپلمه و ليسانس بيكار با معدل خيلي بالا در كشور وجود دارد. در آزمون هاي قبلي شركت نفت كارمند قراردادي بودن يك مزيت حساب مي شد (كه آن هم خود خلاف قانون است) در حالي كه در اين آزمون كسي از بيرون نفت حق شركت در آزمون استخدامي يك وزارت خانه دولتي ايران را ندارد. ( مدارك و شرايط اين آزمون ضميمه شده است)

ازسايت الف تقاضا مي شود اين موضوع را بررسي كند.
 


×××

الف امیدوار است مسوولان وزارت نفت به سوال و ابهام کاربر مذکور پاسخ مناسب بدهند.


اظهار نظر
مشارکت در بحث
178759 | محمد  - گناه ما چيست؟   |2009-07-11 11:29:18|IRAN - []
من و خيلي ها مثل من هم كارمند قراردادي هستيم.(البته در وزارتخانه غير نفتي)..10 سال سابقه كار..چرا ما استخدام رسمي نشويم تا از اين قراردادهاي يكساله بدون مزايا نجات پيدا كنيم؟اصلا كارمندان قراردادي خسر الدنيا و الاخره هستند.نه رسمي هستند كه از مزايا و آينده روشن برخوردار باشند و نه كارمند شركتي هستند كه عيدي و پاداش خوب بگيرند . گناه ما چيست؟
181926 | ناشناس   |2009-07-15 11:26:14|IRAN - []
به نظر من بهتره مشکلتو جای دیگه حل کنی
182728 | ناشناس   |2009-07-17 00:14:02| - []
حسود و لایسود
183314 | ناشناس   |2009-07-18 09:33:31|IRAN - []
سلام

من و چند تا از همكاران مطلبتون و خونديم و كاملا موافق هستيم. چرا بايد نيروهاي داراي سابقه بالا مزيتهايي به آنهاتعلق نگيرد. ماهم صبح ساعت 6 بيدارمي شويم و تا ساعت 4 يا 5 بعد از ظهر سركار هستيم كه نه خود ما و نه بچه هاي ما آينده اي دارند. اينه كه حق ما شاغلين است كه بعد از خدمت و سابقه طولاني رسمي شويم. و هيچ كس را براي شركت در اين آزمون از بيرون خبر نكنند.
249875 | جواد   |2009-11-10 16:41:54| - [moderator7]
دوست عزیز آگهی استخدام باید باشه تا افراد از حق استفاده از آن بهره مند گردند اما آگهی استخدام و یا آزمون برای افرادی که سالهاست در وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت نفت به صورت نیروی پیمانکار مشغول بکارند به نظر بنده اجحافی است بزرگ . چرا که این قشر از کارگران زحمات بسیاری را طی این سالها متقبل شده اند . و نیازی به آزمون نباید داشته باشند .
پس صبر می کنیم تا خدا چه خواهد ...
178784 | ناشناس   |2009-07-11 12:13:41|IRAN - []
خیلی عجیبه ! یعنی شما تو این چند ساله خواب بودین .. زمانی که لاریجانی از صداسیما می رفت هم با آزمون داخلی 2000 نفر از قراردادیها رسمی شدن ..

به نظرم این حق منه قراردادی هست که بعد از 8 سال کار بدون بیمه و سنوات خدمت در اولویت استخدام باشم .. ضمن اینکه 8 سال هم تجربه کاری از من دیدن و این قطعا به نفع دولته تا یه آدمه صفر بیاد اینجا .. حالا ممتاز باشه یا نباشه چه به درد وزارتخونه می خوره ؟
178800 | حقي  - عدالت   |2009-07-11 12:39:51|IRAN - []
بنده درباره مورد فوق اطلاع دقيقي ندارم كه نظر نهايي دهم ولي به طور كلي در دولت دهم، بايد همانطور كه رئيس جمهور محترم اشاره نمود عدالت بدون رودربايستي و ملاحظه اجرا شود. پستها و مديريتها ارثيه افراد نيستند و بايد همه در برابر قانون يكسان باشند. يادمان باشد عدالت و آزادي دو بال پرواز به قله هاي رفيع كمال و پيشرفت هر جامعه هستند. هر فرد، هر رسانه، هر قلم يا نوشته اي كه در جهت عدالت و آزادي قانون مدارانه و اخلاق مدارانه حركت كند بخشي از اين بالهاست.
178818 | ناشناس   |2009-07-11 12:58:08|IRAN - []
با عرض سلام و خسته نباشید . پس بفرمائید چه زمانی باید تکلیف کارمندان قراردادی باید روشن شود .
بنده 5 سال کارمند شرکتی بوده و 3 سال کامند قراردادی با توجه به اینکه در قرار داد ما در هر سال با تعیین زمان یکساله ذکر می گردید. در واقع هنوز هم ثبات کاری نداریم .
آیا کسی که سابقه نه ساله در انجام کار ارد آیا از او باید امتحان گرفته شود ؟
183322 | ناشناس   |2009-07-18 09:45:16|IRAN - []
با عرض سلام


به نظر من هم بايد رسمي شدن از روي سابقه در شركت نفت مي شد. تا اينكه آزمون برقرار مي كردن- براي خودم اينو نمي گم ، من 7 سال سابقه دارم. ولي واقعا آقايون و خانمهايي هستند كه 17 يا 16 سال سابقه دارند. حق اينها نيست كه هنوز پيمانكاري بمانند و نيرويي كه 2 سال سابقه دارد رسمي بشه. اينطوري ناعادلانه است.
208737 | م . س خوزستان   |2009-08-15 15:51:59|IRAN - []
انشاء همه مشكلات با هم دلي حل خواهد شد . ما با اين اعتراضات بلاي كار خودمان مي شويم.نوبت به همه مي رسد
178820 | مهدی  - شرایط نادرست   |2009-07-11 12:59:51|IRAN - []
سالهاست شرایط نادرستی در استخدامها وجود دارد مثلا اگر شما در چند مصاحبه رد شوید ممکن است دیگر شرایط سنی لازم را نداشته باشید بهتر است هرسازمانی که می خواهد شرایط خاصی قرار دهد مجوز بگیرد مثلا شرط سنی حذف شود واگرسازمانی واقعا نیاز به نیروی جوان داشت مجوز بگیرد اگر همه افراد تحت پوشش تامین اجتماعی باشند به موقع بازنشسته میشوند ودیگر نیازی به شرط سنی هم نیست بعضی از سازمانها نیروهای خودشان را ازشرط سنی حذف می کنند یا اصلا امتحان برای استخدام نیروهای قراردادی پارتی دار خودشان است
178824 | ناشناس   |2009-07-11 13:04:46|IRAN - []
من چند سال قبل با معدل 13 از دانشگاه شريف اجازه شركت در آزمون ورودي را نيافتم!
178827 | وحيد   |2009-07-11 13:05:37|IRAN - []
در سازمان حسابرسي هم همين اتفاق افتاده اگه ممكنه سازمان حسابرسي رو هم بنويسيد
178829 | مریم  - پیگیری   |2009-07-11 13:11:40|IRAN - []
بله، اگر امکانِ پیگیری این موضوع وجود داشته باشه، خیلی عالیه! بعد از سه بار شرکت در آزمون های مربوط به شرکت نفت و شرکت های وابسته، هر بار با مراجعه به سایت با این پیام : «از حضور و ابراز علاقه مندی شما جهت استخدام متشکریم، حدنصاب قبولی آزمون را کسب نکرده اید» یا چیزی با این مظمون مواجه می شیم، و اصلا مشخص نیست اوضاع از چه قراره و به چه صورت!
178839 | نفتی  - مدیر   |2009-07-11 13:35:18|IRAN - []
به نظرمیرسه آقای نجم الساداتی بااین مسائل مخالف بود و درزمان مدیریت ایشان
کمتر شاهد این مسائل بودیم
178840 | منم   |2009-07-11 13:39:19| - []
راستشو بخواین متاسفانه وزارت نفت در کشور ما تبدیل به دردانه ،لوسی شده که هر دولتی که سر کار میاد اون رو به هزار شرکت و کشور دولتی خارجی ،شوهر میده و از مهریه و کابین و... بگیرین تا بقیه دریافتیها رو خرج امور روزمره دولتشون میکنند وهیچ کس هم نه جرات پرسیدن داره نه کسی هست که پاسخ بده .ای کاش ما هم یک مدیر در وزارت نازنین نفت بودیم!
178844 | فلاح  - استخدام عادلانه   |2009-07-11 13:45:35|IRAN - []
برای سایت الف پسندیده نیست که با شتابزدگی اقدام به نقد اطلاعیه وزارت نفت نموده است.
اینجانب از کارمندان قراردادی یکی از شرکت پتروشیمی میباشم. از سال 1372 مشغول بکار شده و دارای مدرک تحصیلی کاردانی میباشم. 16 سال از سابقه کارم می گذرد و با احتساب سایر موارد در کل 18 سال سابقه دارم. و آموزش های متعددی را پشت سر گذاشته ام و تجارب با ارزشی اندوخته ام ، بصورتی که احساس می کنم می توانم فرد مفیدی برای سازمانم باشم ، این مطلب را مدیران اینجانب نیز تائید م کنند. ولی پس از گذشت این همه سال هنوز وضعیت استخدامی من به صورت قراردادی است و هر شش ما به شش ماه تمدید می شود. می شود گفت تمام امیدم و آینده خانواده و دو فرزندم اول به خدا و بعد به این سازمان است. کجای این ناعادلانه است. بله قبول دارم که تعدادی با رابطه آمده اند و بسیار کمند ولی امثال من که هیچگونه رابطه ای منجر به ورود و حفظ آنها نشده می تواند در این جمع قرار گیرد؟ کمی انصاف داشته باشید و عادلانه بنویسید. امیدوارم نظرم را فیلتر نکنید و منعکس کنید.
178847 | فريدون  - تبديل وضعيت عين عدالت است   |2009-07-11 13:49:16|IRAN - []
چه نيكوست كه انسان در هنگام سخن يا نوشته اول فكر كند سپس بگويد و بنويسد
اطلاعيه وزارت نفت مربوط به تبديل وضعيت كاركناني مي باشد كه اكثرا تا سابقه
15 سال كار و فرزندان يا وابستگان خانواده معظم شهدا جانبازان يا از قشر محروم و مستضغف جامعه در واحدهاي مختلف صنعت نفت در حال تلاش و فعاليت مي باشند
و پس از سالها درخواست وتقاضا اينك به انان پاسخي شايسته نظام مقدس جمهوري اسلامي داده شده كه به جاي تشكر از مسئولين جهت گشايش گره از مشكلات افراد چرا بدون مطالعه دقيق ومقايسه آن با تبديل وضعيت مثلا معلمان حق التدريس نگاه نميگردد اميدواريم به لطف خدا و كمك مسئولين دلسوز نظام هر روز بيشتر شاهد حل مسائل و مشكلات جامعه باشيم
179061 | حسینی   |2009-07-11 20:54:36|IRAN - []
اگر کارمند قراردادی یعنی با رابطه آمدن چرا دولت اجازه به کارگیری آنها را میدهد. دولت از یک طرف دارد همان استفاده ای را که از یک کارمند رسمی میکند از کارمند قراردادی میکند و یک سوم یا حداکثر نصف حقوق فرد را بدون تضمین هیچ آینده ای به او میدهد. من هم موافقم که آزمون برگزار شود. , ولی اول کارمند قراردادی نگیرند تا سازمانهای دولتی نیاز به کارمند پیدا بکنند. نه اینکه یک آزمون برگزار شود و دهها هزار نفر شرکت کنند و فقط دو سه نفر استخدام شوند. سازمانهایی داریم که سیصد نفر پرسنل دارند. ولی فقط بیست سی نفر رسمی هستند. چه طور ممکنه دو نفر یک کار یکسان انجام بدهند و حقوقشان این قدر متفاوت باشد. اون چیزی که درده و بایست بهش بپردازید اینه . نه اون چیزی که شما نوشتید.
179070 | محمد   |2009-07-11 22:02:09|IRAN - []
من تا الان تو دو آزمون استخدامی شرکت کردم. در یکی از بین 43 نفر داوطلب دوم شدم و بعد از مصاحبه دیگر تماسی با من نگرفتند و در یکی دیگر هم که قبول شدم به خاطر تحصیل در مقطع بالاتر تحصیلی در مصاحبه رد شدم و الان هم کارمند قراردادی یک سازمان هستم. تصور اینکه این آزمونها به معنی رفع بیعدالتیست تصور صحیحی نیست. چون اولا تو آزمونها همه افراد مطلع نمیشند. بعد مواد آزمون نیز متفاوت با رشته تحصیلی افراده. ثانیا آیا یک کارمند قراردادی به واسطه چند سال کار کردن برای دولت با نصف حقوق هیچ حق و حقوقی پیدا نمیکنه و با یک فرد صفر کیلومتر بدون تجربه مساویه؟
179091 | ناشناس   |2009-07-11 23:44:07|IRAN - []
به نظر من اینروزها که شغل پیدا کردن کار مشکلی برای جوانان شده بحث بر سر این نیست که کی چه تجربه ای دارد بلکه باید دید افراد چگونه وارد یک سازمان دولتی می شوند. ای بسا افرادی با داشتن رابطه وارد شده اند و بالطبع تجربه بیشتری هم می اندوزند ولی آیا این نوع ورود منصفانه است یا برگزاری آزمون یکسان برای همه؟ اگر اینگونه حساب کنیم هر کس که رابطه دارد پس تجربه پیدا میکند و در نتیجه واجد شرایط استخدام می شود.و هر کس رابطه ندارد... به هر حال باید برای بی عدالتی در این گونه سازمانها تسلیت گفت.
180347 | يك بنده خدا   |2009-07-13 20:13:50|IRAN - []
تا اين قسمت از نظرات را كه مطالعه كردم نظر اين دوست ناشناس را منصفانه، منطقي و به عدالت نزديك تر يافتم.
182183 | ناشناس   |2009-07-15 16:13:04|IRAN - []
جهت اطلاع دوستان عزیزی که انتقاد مکنند . صنعت نفت از 12 تا 15 سال قبل تا الان چنین استخدامی نداشت در صورتی که هر سال در چند نوبت استخدام از طریق ازمون سراسری در سطح کشور برگزار میشد. چطور زمانی که کسی در این ازمون سراسری قبول می شد و استخدام رسمی شرکت میشد مشکلی نداشت ولی کسانی در شرکت بصورت پیمانکاری بصورت تمام وقت کار می کنند حق اینو ندارن که بعد از 12 تا 15 سال انتظار تازه اونم از طریق ازمون استخدام بشن مگر انها صاحب همسر وفرزند نیستند پس خواهشمندم اینقدر نا عادلانه قضاوت نکنید
184485 | ناشناس   |2009-07-19 09:01:28|IRAN - []
باسلام به نظربنده نحوه ورودافرادواشتغال انها جای تامل داره.طرف بارابطه جذب میشه معلومه که پنج سال بعدش کارمند باتجربه ای میشه وبه قول امروزیا ورمیداره
179093 | کارمند رسمی  - احقاق حق : عدالت یا بی عدالت   |2009-07-11 23:47:20|IRAN - []
همه از حق میگویند ولی حق با کیست خدا میداند :کسی که از شهر و دیار خود آواره شده و حتی برای شرکت در آزمون استخدامی نفت از کار و زندگی خودش زده با کوشش و تلاش مراحل مختلف استخدام را طی کرده و به جرات میتوان گفت که حد اقل یکسال این آزمونها که چندین مرحله د ارد طول کشیده است و تا زمان اشتغال به کار نیز حدافل چند ماهدیگر منتظر مانده است و با قرار داد استخدام مثلا رسمی که در ان هرگونه حقی از کارمند گرفته میشود و با حقوق و مزایایی (لیسانس رسمی در مقابل دیپلم قراردادی یا ارکان ثالث )کمتر از کارکنان مذکور

یا حق با کسیست که امروز فلان فامیل یا کارمند رده بالای یه جائی سفارش میدهد و فردا فرد مذکور با یک برگ کپی شناسنامه کد ملی و سوابق تحصیلی و بده هیچ گونه ضمانت اجرائی وارد نفت میشود حالا هم حق دارد که بعد از چند سال حداقل رسمی شود توجه بفرمائید این حق آنهاست که حداقل رسمی شوند

حال رای با شما حق باکیست و حقدار کدام است پیدا کنید ......
با آرزوی موفقیت برای همه عزیزان بدون هیچ گونه غرضی در پناه حق باشید و موید
179445 | ن. 1   |2009-07-12 14:54:32|IRAN - []
با سلام
من خود يكي از كاركنان رسمي شركت نفت هستم. بايد بگويم اينكه تعدادي از همكارانم در شركت رسمي شوند نظر خوبي است ولي رويه و ضوابط بايد درست و منطقي باشند. به جهت اينكه اغلب نيروهاي قراردادي با رابطه به اين شركت ها وارد شده اند بنابراين صرفا ً اجازه دادن به اين افراد براي شركت در آزمون يك بي عدالتي است چرا كه جامعه مورد آزمون جامعه اي است كه از پيش تعيين شده و فراگير و هماهنگ نيست .
ديگر اينكه يكي از اصول اطلاعيه هاي استخدامي اين است كه شروط آن نبايد تبعيض در جنسيت طبقه اجتماعي و غيره را شامل باشد مگر اينكه اين موارد يكي از مولفه هاي اصلي شغل مورد نظر باشد. در مورد اين اطلاعيه نير بايد گفت شرط نيروهاي قراردادي كه تا پايان سال 87 در وزارت نفت شروع به كار نموده و هنوز نيز مشغول كارند قيدي است كه اطلاعيه را غيرقانوني مي سازد چرا كه داشتن سابقه در وزارت نفت براي چنين مشاغلي نمي تواند اثر مهمي داشته باشد و جز لاينفك آن ها باشد و اگر باشد هم ساير افراد در جامعه كه در سمت هاي منشي يا غيره كه كار مي كنند و مهارت كار با كامپيوتر و روابط عمومي را دارند مي توانند در اين آزمون ها شركت كنند.
لذا براي قدرداني ار همكاران قراردادي همين بس كه براي ايشان شرط معدل و سن را با توجه به سوابق تغيير داده اند پس براي عادلانه شدن اين آزمون بايد وزارت نفت شرط مذكور را برداشته و بدون دادن هيچگونه امتياز ديگري به كاركنان قراردادي اش اين آزمون را برگزار نمايد.
180344 | ناشناس   |2009-07-13 20:11:48| - []
به اعتقاد بنده اين نظر منصفانه منطقي و به عدالت نزديك تر است.
183304 | Rabin  - عدالت!؟ يا بي عدالتي...!   |2009-07-18 09:17:44|IRAN - []
انسان بهتر است يك سوزن به خود بزند و يك جوالدوز به ديگران .. متاسفيم براي چنين همكاراني.. اگر بچه خود شما پس از 10 سال پيمانكار ميان اين افراد بود باز هم چنين حرفي مي زديد...؟!
208746 | م . س   |2009-08-15 16:02:44|IRAN - []
برادر عزيز انشاء هميشه موفق باشي.جنابعالي شايد ناراحت اين هستي كه ديگر كسي پيدا نشود كه به او بگوئيد من رسمي ام و تو پيمانكاري.صلاح مملكت خويش خسروان دانند.
179766 | ناشناس  - با سلام   |2009-07-12 21:44:54|IRAN - []
لطفا عدالت را رعایت کنید و مثل بقیه آزمون های استخدامی آزمون را به صورت سراسری بگیرید و نه فقط برای افراد خاص که به صورت رابطه وارد شده اند
181701 | ناشناس   |2009-07-15 02:58:47|IRAN - []
واقعا بی عدالتی است
181763 | يه زن بي پناه كه 17 سال سابقه كار به صورت پيمانكاري در شركت نفت دارد  - تو را به خدا كمي هم انصاف دا   |2009-07-15 08:27:39|IRAN - []
آقاي محمد الف برادر گرامي بهتر است اول كمي تفكر مي كرديد و انديشه و تحقيق سپس همچين مطلبي را ارسال مي نموديد.
اگر خواهر يا همسر خودتان جزء همين افرادي بود كه مثل من 17 سال تاكيد مي كنم 17 سال بدون هيچگونه چشمداشتي جواني، آينده و عمرش را صرف كار تمام وقت در شركت نفت مي كرد و با كمترين حقوق كه به نيروهاي پيمانكاري مي دهند در بدترين شرايط زندگي خود و خانواده اش را تامين مي كرد باز هم همين بي انصافي را داشتيد؟! دراين شرايط سخت كه ما موفق به گرفتن ليسانس دانشگاه آزاد هم شده ايم و با هزاران اميد و آرزو هر روز به اميد تبديل وضعيت و رسمي شدن صبح را به شب و شب را به صبح مي گذرانديم شما كجا بوديد؟
خيلي از نيروهاي شاغل به صورت پيمانكاري با داشتن سالها سابقه پيمانكاري بعلت سن بالا از استخدام منع شده اند آن وقت شما بدون هيچگونه تحقيقي اينگونه اظهار نظر مي نمائيد؟
شما از وضعيت زندگي نيروهاي پيمانكاري و قراردادي وزارت نفت خبرداريد؟
البته با اين متن سراسر تاسف بار ارسالي شما، مطمئنا به جاي ما نبوده و اميدوارم هيچ بنده خدايي هم وضعيت ما را پيدا نكند.
اين مصوبه تبديل وضعيت مربوط به چندسال پيش است كه همه وزارتخانه هاي ديگر بدون آزمون آن را سالها پيش اجرا كردند ولي حالا كه بعد از كلي دوندگي و نامه نگاري هاي متعدد نوبت ما شده است، شماها با اين مطالب خلاف واقع سعي در مخدوش جلوه دادن زحمات ما داريد.
شما گفتيد ما بر اساس رابطه استخدام شده بوديم! چرا اين حرف را مي زنيد ؟ ما عده اي دختر و زن بيكار بوديم كه سالهاي متمادي و فقط بر اساس احتياج مالي خانواده هايمان و دلسوزي بعضي از مسئولين واقعا زحمتكش شركت نفت و بنياد شهيد آن هم با آزمون هاي داخلي بصورت پيمانكاري استخدام شده بوديم و حالا بعد از 17 سال كه خبر برگزاري آزمون را به ما دادند با اينكه هيچگونه آمادگي بعد از اين همه سال سابقه كاري كه رسمي شدن بدون آزمون حق مسلم و طبيعي ماست را نداريم ولي خوشحال شديم و كلي نذر و نياز كرده ايم كه رسمي شويم تا شايد كمي از حق پايمال شده امان را با ثبات شغلي بدست آوريم. اميدوارم از اين بعد وقتي مطالبي كه به سرنوشت و زندگي يه عده آدم مظلوم بستگي دارد رو مي نويسيد كمي هم انصاف به خرج دهيد.
181767 | اميري   |2009-07-15 08:34:11|IRAN - []
چقدرزيباست كه همه بدنبال حق وعدالتندولي كاش همه ميتوانستيم وقتي پاي منافع خودمان هم بميان آمدعادلانه حرف بزنيم وعادلانه عمل كنيم .درست كه خيلي ازاين افرادبوسيله يك آشنائي وارددستگاه شده اندولي حق اينها دركشور اشتغال بوده ياخيروشغلي كه اين گروه دارندمگرچه مقام بالائي است؟حداكثريك سمت منشي باپايه 11و12.اصلاعلت اصلي جائي است كه مسئولين هريك به يك سمتي غش ميكنند.روزي كه آقايان تصميم گرفتندبعضي مشاغل ازجمله ماشين نويسي ومنشيگري به پيمانكاران يااصطلاحابخش خصوصي واگذارشودوموضوع رافله اي نگاه كردندكاربسيارغلطي بود.وانگهي مگراولين باراست كه يك سازمان دولتي چنين اقدامي كرده ؟مگرآموزش وپرورش وصداوسيمابارهاچنين كاري نكرده چراهمه فقط وقتي به نفت ميرسند كارشنلس وصاحب نظرومنتقدميشوند؟ اينهاخداراگواه بگيرنداگربچه خودشان دراين گروه بودهم همين موضع راميگرفتنديا برعكس ويالااقل سكوت ميكردند؟
181771 | ناشناس   |2009-07-15 08:41:39|IRAN - []
واقعا براي افراد تنگ نظري مثل آقاي محمد الف متاسفم كه بدون هيچگونه اطلاع دقيقي از وضعيت اين نيروها اقدام به ارسال چنين نامه اي گرفته اند.
ايشان از استخدام رسمي ناعادلانه اين نيروها گفته اند و اينكه افراد بيكار زيادي در جامعه وجود دارد كه بايد براي آنها فكري كرد!
بله بايد براي افراد بيكار جامعه فكر كرد اما چرا با تخريت وضعيت نيروهايي كه در بدترين شرايط بدون كوچكترين امتيازاتي سالها براي اين سازمان كار و تلاش كرده اند.

من از اين برادر گرامي چند سوال دارم:
1- شما مگر مصداق اين ضرب المثل را نشنيده ايد كه چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است؟ مگر مي شود با داشتن نيروهايي كه عملا بدون هيچ امتيازي فقط بخاطر كمترين حقوق كه تابع قانون كار و تامين اجتماعي بوده مشغول به كار بوده اند را رها كرد و سراغ كساني رفت كه جواني و طراوتشان را دارند و از راه نرسيده استخدام رسمي شوند؟
بعد وضعيت خود نيروهاي پيمانكاري شاغل بدون هيچ امتياز و مزايايي چه مي شود؟
2- شما اصلاً اطلاع داريد اين افراد هر كدام چندسال به صورت پيمانكاري در بدترين شرايط استثمار شده اند؟
3- چرا بدون اينكه اطلاع دقيقي از وضعيت اين نيروها داشته باشيداين مطلب راعنوان مي نمائيد؟ كدام رابطه؟ كدام ضابطه؟ اگر شما قرآن را قبول داشته باشيد من حاضرم به اين كتاب مقدس قسم ياد كنم كه كوچكترين پارتي و آشنايي براي استخدام بصورت پيمانكاري در وزارت نفت نداشته ام و حالا كه بعد از 12 سال بصورت پيمانكاري دلمان به اين آزمون خوش شده است شما با اين مطالب چه قصدي داريد؟
چرا از خدا و از روز قيامت نمي ترسيد؟
اميدوارم در طرز فكرتان تجديد نظر كنيد تا آه و نفرين اين نيروها گريبان شما را نگيرد.
181779 | ناشناس   |2009-07-15 08:53:06|IRAN - []
مگر موقعي كه اين مصوبه دولت براي تبديل وضعيت نيروهاي پيمانكاري و قراردادي در تمامي وزارتخانه هاي ديگر اجراء شد كسي صدايش درآمد كه حالا بعد از سالها انتظار در وزارت نفت بخاطر اجراي يك مصوبه آن هم با آزمون صداي بعضي ها در آمده است؟!
چرا دلتان به حال قشر مستضعف كه همين نيروهاي پيمانكاري و قراردادي هستند نمي سوزد؟
درست است كه مي گويند سير از گرسنه خبر نداره. ولي واقعا ما در اين سالها فقط مورد ظلم و اجحاف واقع شده بوديم.
181791 | مریم  - چرا فکر می کنید که این بی عد   |2009-07-15 09:16:51|IRAN - []
با سلام،این یک پدیده کاملاً منطقی و طبیعی است که هر ارگان و سازمانی نیروهای کارآزموده خود را که به هر دلیلی در گذشته امکان جذب آنها فراهم نگردیده است را بخواهد از طریق اخذ مجوز برگزاری آزمون داخلی استخدام کند. گناه آن فردی که به هر دلیلی امکان جذب و یا شرکت کردن وی در دیگر آزمونهای استخدامی میسر نشده است چیست؟ آیا شمایی که معترض این موضوع هستید می توانید به این سوال پاسخ دهید؟ به طور مثال اگر فردی 9سال به صورت پیمانکاری در یک سازمان، ارگان و یا شرکت دولتی در حال اشتغال باشد و سن وی از حد نصاب قابل قبول برای شرکت در دیگر آزمونهای استخدامی فراتر رفته باشد چه کار باید بکند؟ بنده شخصاً دو سال گذشته می خواستم در آزمون استخدامی فرودگاه شرکت کنم. پس از مراجعه به من گفتند که اگر در فرودگاه مشغول بکار بودم سوابق شغلی باعث کاهش سن بنده می شد ولی چون در فرودگاه سابقه شغلی نداشته ام پس امکان شرکت در آزمون را ندارم. آیا بنده هم می بایست اعتراض می کردم. آیا شخصی مانند اینجانب که بیش از 9سال در شرکت نفت سابق کاری داشته و در قالب نیروی پیمانکاری می باشم، نباید فرصتی برایم فراهم گردد تا استخدام رسمی شوم؟ چرا ما انسانها هیچگاه نمی خواهیم از ایجاد فرصتهای خوب برای دیگری خوشحال شویم. آیا این عدالت است که فردی که بیش از 9 سال در شرکت نفت سابقه کار داشته و در منطقه بسیار بسیار محرومی مثل جزیره خارگ در قالب نیروی پیمانکاری و اقماری در حال اشتغال است؛ بخواهد در یکچنین آزمونی شرکت کند؟ آیا آنانی که فکر می کنند در حق آنها بی عدالتی شده است می توانند شرایط بسیار نامساعد یک چنین مناطقی را که مملو از گازهای سمی و آب و هوای بد است را تحمل کنند؟
در آخر از آن دسته از افرادی که فکر می کنند برگزاری یک چنین آزمونهایی بی عدالتی است خواهش می کنم یک مقدار از تنگ نظری خود بکاهند و اجازه دهند که کسانی که واقعاً حق مسلم آنهاست به حق خود برسند.
181873 | ناشناس  - باسلام   |2009-07-15 10:49:06|IRAN - []
اگه بخواهیم عدالت رعایت شود واقعاً این آزمون به حق و خدایی است
من نزدیک 12 سال با مدرک فوق دیپلم به صورت پیمانکاری دریکی ازشرکتهای وزارت نفت کارمی کنم و با این اوصاف دیگرشرایط سنی من به درداستخدام رسمی درهیچ ارگانی نمی خورد واگربخواهم بااین شرایط پیمانکاری که هرلحظه احتمال اخراج ما است کارکنم و اخراج شوم این 12 سال سابقه کارچه خواهد شد؟
به نظرمن این واقعاً حق مااست که باتوجه به اینکه 12 سال درمنطقه محروم وباشرایط سخت به صورت پیمانکاری کارکرده ایم حالا به حق خودمان برسیم. چون خیلی ازوراتخانه ها نیزنیروهای پیمانکاری خودشان را به صورت مستقیم قراردادی کرده اند.
181908 | ناشناس   |2009-07-15 11:12:29|IRAN - []
سلام و خسته نباشيد
چرا اينقدر بي عدالتي بايد بيداد كند. من خودم شخصاً تا امسال 16 سال است كه در شركت نفت كار مي كنم ولي هنوز نيروي پيمانكاري هستم. ميدانيد چرا چون پارتي ندارم. علنا بهم گفتند اگه پارتي داشتي تا به حال رسمي شده بودي. چون بيشتر نيروهاي جديد كه تازه آمدند سركار و بعنوان نخبه باور كنيد نخبه نيستند اكثر از اقوام و خويشاوندان مديران هستند. اميدوارم روزي برسه كه همه عادلانه رفتار كنن و همه كارها مطابق با قانون و مقررات پيش بره و حق چند نفر ضايع نشه.
181919 | ناشناس   |2009-07-15 11:20:01|IRAN - []
سلام،
می بخشید من درست متوجه نشدم چه کسی اعتراض دارد، اما هر کسی که این اعتراض را نوشته خیلی خوب می دانسته که چطوری بین همه وزارتخانه را به هم بزند، به هر حال من نیز همانند خیلی از عزیزان به صورت پیمانکاری مشغول به کار هستم و به خوبی از سیستم و جیک و پیک این سازمان نفتی با خبر هستم، قابل توجه همکاران محترمی که خارج از نفت هستند باید یادآور شد، این آزمون قرار بود 4 سال پیش در سطح داخلی شرکت طبق دستور رییس جمهور انجام شود که متاسفانه به قول یکی از دوستان به دلایل پارتی بازی که همه به خوبی از آن واقف هستید با ورود برخی افراد که از اعضا اصلی خانواده مدیران و روسای نفتی بوده و هست به تعویق افتاده، ضمناً جواب آن فردی که گفته چرا این همه جوان بیکار و با سابقه در مملکت هست، باید عرض کنم اگر اشتباه نکنم ما نیز جزء همان جوانان بیکار و یا قراردادی 10 ساله تا حتی 15 ساله هسیتم که از روز نخست کار خود شاهد ورود افرادی با دارا بودن شماره پرسنلی (کارمند رسمی) به شرکت خود بوده ایم و تا الان بدون هیچ گونه اعتراضی با توجه به سوابق بسیار زیاد و حتی تحصیلات عالی به دلیل دارا بودن مشکلات فراوان معیشتی به شرکت نفت نداشتیم و سعی کردیم به قول یک مرد ایرانی اعتماد کنیم، آن عزیزانی که خارج از نفت هستند باید بدانند و درک کنند 15 سال یا 7 سال در کنار بی عدالتی کار کردن یعنی چه؟ حالا که این فرصت هر چند کوتاه به دست آمده به نظر من اعتراض اصلاً جایز نیست زیرا از این آزمونها تا بخواهید در این چند سال وجود داشته تنها فرقی که این آزمون دارد این است که در سطح وزارت نفت انجام شده که خود بالغ بر 3000 نفر می باشد این تعداد کم است؟
حرف آخر اینکه مطمئن باشید ما نیز با این همه سابقه و دارا بودن تحصیلات عالی به این آزمون و همه آزمونهای نفتی و حتی غیر نفتی دیگر اعتماد نداریم و مطمئن هستیم این آزمون جهت رسمی شدن همان فرزندان محترمی است که در اول ذکر کردم.
به امید روزهای بهتر، به امید روزهای عدالت
181921 | ناشناس   |2009-07-15 11:21:59|IRAN - []
بي عدالتي است اين آزمون. چون فقط ملاك قبولي رابطه است.
181976 | ناشناس   |2009-07-15 12:24:37|IRAN - []
واقعاً بي عدالتي است . بايد اين آزمون براي تمام كساني كه مايل به جذب در شركت هستند يكسان باشد

ما هم كه كارمند رسمي هستيم با 16 سال يا بيشتر واقعاً از برخورد اين همكاران تازه به دوران رسيد كه تماماً با رابطه وارد سيستم شده اند خيلي خيلي نگران هستيم . حالا كه قراردادي هستند از امكانات خيلي بيشتر در سمتهاي مثل رئيس دفتر - منشي مديرعامل ( بدون هيچگونه سابقه كاري ) مشغول به كار هستند و ما با 16 سال حتي بيشتر بايد در رده پائين تر آنها باشيم. حالا چه رسد به اينكه آنها با داشتن مدرك حداقل ديپلم و رابطه و خيلي چيزهاي ديگر جذب شركت شوند !
181978 | ناشناس  - برگزاری آزمون نفت   |2009-07-15 12:25:14|IRAN - []
هیچ بی عدالتی هم وجود ندارد. من خودم 13 ساله که در نفت بصورت پیمانکاری مشغول بکار می باشم.برابر نامه های اداری و قراردادهای تابعه و فی مابین پیمانکار و کارفرما, هیچ کدام از کارگر پیمانکار حق ندارند یک روز بگویند که من باید استخدام شوم. چرا قراردادها بدین صورت باید تنظیم شود پس پاسی که نیمی از عمر خود را در یک مجتمع خدماتی نفت مشغول بوده ام , پس این حق من است که استخدام شوم نه اونی که از بیرون می آید برگزاری آزمون هم منطقی می باشد
181979 | ابراهيم   |2009-07-15 12:25:22|IRAN - []
چرا اين استخدامي ها بد! بنده بعد از چند 5،6 سال کار کرد ن در شرايط بد آب وهوايي منطقه جنوب و کار کردن در پتروشيمي با اين همه مواد شيميايي و مضرات ان،آيا حق استخدامي با بنده يا شما؟تازه ما نيروهاي پيمانکار نه پاداشي نه مزايايي بدون هرگونه امکانات و با حداقل مزد کار مي کرديم پس کي نوبت ما ميشه که حداقل بدون دقدقه کار کنيم خواهش کمي منطقي باشيد مناز مسئولين وزارت نفت بابت اين نوع استخدامي تشکر ويژه دارم.انشاالله همه بيکاران هم صاحب شغل شوند
182019 | ناشناس   |2009-07-15 12:57:36|IRAN - []
آنان كه مي پندارند در اين آزمون عدالت در بين كاركنان شركت نفت از حيث ميزان سنوات كاري و يا تجارب كاري و شاسته سالاري و براساس امتيازات قانوني صورت خواهد پذيرفت و ملاك تعيين نفرات جهت رسمي شده مواد فوق مي باشد سخت در اشتباهند چرا كه هنوز نه امتحاني برگزار شده و نه آزموني گرفته شده است آندسته از كاركنان پيمانكاري كه فاقد امتياز رابطه اي و پارتي متناسب با اين وضعيت هستند عليرغم متناسب بودن شغلهاي كاريشان با سمتهاي اعلامي بخشنامه مذكور و بيش از 10 سال سابقه كار متأسفانه در كمال ناباوري مي بايست نسبت به پر كردن تعهد نامه يي مبني بر عدم هرگونه اعتراضي در صورت امتياز آوردن در آزمون اقدام نمايند چرا كه در صورت قبولي افراد مد نظر مسئولين حتي با امتيازي بسيار پايين تر اينان در صورت كسب حداكثر امتياز نيز هيچگونه ارجحيتي ندارند و بايد نظاره گر اين نوع انتخاب سليقه اي باشند و سكوت نمايند.
182020 | يك فرد مطلع  - نگران نباشيد   |2009-07-15 12:58:46|IRAN - []
مبناي استدلال معترضين اين است كه اين افراد با پارتي و بدون استحقاق وارد نفت شده اند . اينجانب براي راحتي خيال اين عزيزان معروضم كه صاحبان پارتي به همت عالي قبلا و در فرصتهاي متعدد استخدام رسمي شده اند . در پيشگاه خدا شهادت ميدهم كه شركت كنندگان در اين آزمون همگي فاقد پارتي هستند و تازه از خيل عظيم قراردادي ها شايد با اين آزمون حداكثر يك چهارم آنان را استخدام نمود . محدوديت مجوز وجود دارد .
182026 | الله کرم ذلقرنین  - استخدام رسمي ناعادلانه در و   |2009-07-15 13:03:24|IRAN - []
اولا" در رابطه با اسخدام نیور بطور مثال مقرر شده بود که 50 درصد نیروی پارس جنوبی از بومی استان بوشهر باشد که محقق نشد هر چند دصتورریاست محترم جمهور واز مصوبات سفرریاست جمهوری به استان بود در حالیکه در چند روز اخیر فردی بنام هاتفی که نمی دانم از کجا پشتش گرم است و در انتخابات اخیر هم علیه دکتر احمدی نژاد موضع گرفته بود از 21 نفر که جهت اسخدام به مر کز اعلام شده در بین این افراد 1نفر بوشهری به چشم می خورد ؟ ایا این خیانت به مردم بوشهر نیست این اق را چه کسی از او پشتی بانی می کند این اقای هاتفی نیز باید برود دنبال ارباب خود رضوی ها و موسوسی ها تا کی مردم استان بوشهر باید زیر ظلم این زالو صفتان باشند اگر نماینده محترم ولی فقیه در استان سخنی به میان می اورد و گوشزد می کند به اولین قبا که بر می خورد همین سایت نفت نیوز است والله همه مسئولید که اگر لحضه ایی نسبت به مردم استان بوشهر بی مهری نشان دهید مدیر محترم نفت نیوز که خود حضرتعالی یک روحانی و اهل خوزستانی نسبت به مردم جنوب وخونگرم بوشهر بی تفاوت نباش ؟!
182070 | امیر   |2009-07-15 13:58:25|IRAN - []
یک بام و دو هوا تا کی .در یک دولت یک وزارت خانه (نفت) کارمندان قراردادی خود را که بدون هیچ ازمونی و اکثرا بر اساس رابطه وارد کار شده اند را با یک ازمون صوری استخدام می کند د رحالی که این کارمندان دارای بیمه و مزایا ی کامل هستند اما وزارت خانه دیگر (اموزش و پرورش) معلمان حق التدریس خود را که تا 3 سال پیش با حقوق 20000 یا 30000 تومان و اکثرا هم در روستاهای دور دست مشغول اموزش کودکان این مرز و بوم هستند و در حال حاضر هم بدون هیچ گونه بیمه و مزایا با کمترین حقوق 150000 تومان در حال کار هستند و تابستان هم حقوق ندارند و دارای 8 سال سابقه می باشند را نه تنها استخدام نمی کند بلکه در مقابل نمایندگان ملت نیز که می خواهند قدمی برای این گروه بردارند می ایستد حتی اقای دکتر توکلی هم بر ضد این قشر مظلوم و محروم صحبت می کند .انها در د خود را به چه کسی بگویند؟
182104 | ناشناس   |2009-07-15 14:44:01|IRAN - []
درست است كه شركت نفت هم مي خواهد به ظاهر به اهدم فشار دولت در مورد تبديل وضعيت نيروهاي پيمانكاري جامه عمل بپوشاند ولي حالا چرا؟ آن هم به صورت آزمون كه باز برگرديم سر جاي اول مسئولان بايد از سابقه هاي بالا شروع مي كردند به تبديل وضعيت شدن تا به سابقه هاي پايين نه اينكه اول بياد بگه ليسانس بايد قراردادي شود كه اينهمه تعارض بين نيروها پيش بيايد! حالا كه داره آزمون مي گيره كه هيچكس راضي نيست همه اعتراض دارند.اين كار بايد 4 سال پيش انجام مي شد. افسوس!
182106 | كارمند پيمانكاري  - استخدام وزارت نفت   |2009-07-15 14:45:46|IRAN - []
بنده بيش از 10 سال سابقه در شركت پالايش نفت اصفهان دارم، بعد از اين همه انتظار مسئولين محترم اعلام مي كنند چون پالايشگاه اصفهان وارد بورس شده نمي توانيد توي آزمون استخدامي شركت كنيد؟! بعد از اين همه كار جواب ما اين ميشه ؟
182109 | ناصر  - پاسخ به شكايت آقاي محمدا   |2009-07-15 14:52:47|GREECE - []
ضمن عرض سلام وخسته نباشيد خدمت برادرفوق

اولاً صحبت از معدل كرده اي من نمي دانم اين معدل چي هستش كه شمااين همه به آن بها مي دهيد و مي باليد اگه تو معدلت بيشتر ه من هم هوش و اطلاعاتم از توبيشتر است كدوم يك به درد اين مملكت مي خوره معدل كه چيز مهمي نيست اون هم معلوم نيست كه با پارتي بازي گرفتي يا با پول يك مدرك قلابي نمي دانم از كجا بدست آورده اي اين همه ادعا تنها به خاطر يك معدل عجيب است تو كي هستي كه اين چنين درمورد ما اظهار نظر مي كني اگه تواين مملكت اين همه بي عدالتيهاي كه در طول چنيدين سال رخ داده اون هم بدست كساني مثل تو كه خودتون و سروران اين كشور مي دانيد فقط بخاطر اينكه معدلمان زياداست اكنون ماها كه بيش از 10 سال بدست آدمهايي مثل شما حق و حقوقمان تضييع شده است تا حالا مي بايست استخدام شده بوديم ولي كساني كه مثل تو فكر مي كنند اين همه ضلم به انسانهاي شريفي كه دراين صنعت با شرافت كار مي كنند كرده اند پس چرا نوبت كه به ما رسيد همه بيدارشديد تا ديروز كه نوبت خودتون بود اون موقع نمي گفتي پارتي بازي هست ولي وقتي نوبت به مارسيد دهن بازكرديد و مي گوييد كه با پارتي بازي وارد صنعت نفت شده ايم برات متاسفم
182111 | ناشناس  - اعتراض به صحبت محمد الف   |2009-07-15 14:54:36|IRAN - []
بنده از منشي و ماشين نويساني هستم كه نزديك به دوازده سال به شركت نفت خدمت مي كنم بچه هايم را در اين آب و هواي گرم و خاكي خوزستان به مهدكودك مي فرستم در تمام زمستان من به دنبال بيمارستان و دكتر براي بهبودي وضع فرزندم بودم زيرا هر روز در مهدكودك مريض مي شد و فقط خدا مي داند من چه مصيبتهايي در اين مدت كشيدم من كه با اين شرايط سخت و از راحتي و خواب فرزندم گذشتم و او را هر روز در يك مهدكودك گذاشتم و مرتبا مريض مي شد آيا اين بي انصافي نيست كه من رسمي نشوم. ولي من اميدوارم به حق خداي متعال و امام زمان اين قضيه رسمي شدن ما صورت گيرد. همكاران گرامي هيچ نگران نباشيد هميشه مطئمن باشيد كه يك عدالت پنهاني وجود دارد و به داد مظلومان مي رسد.
182146 | ناشناس   |2009-07-15 15:42:08|IRAN - []
با سلام
امیدوارم این آزمون عادلانه برگزار شود و فقط جهت نور چشمیها نباشد. به امید آزمون در تاریخ یاد شده ، برای نیروهایی پیمانکاری در نفت.
189485 | ناشناس   |2009-07-23 21:48:22|IRAN - []
به امید اینکه همه بیکاران بتوانند عادلانه در این آزمون شرکت کنند.
182172 | ناشناس   |2009-07-15 16:06:21|IRAN - []
نیروهای پیمانکاری که پدران آنها در صنعت نفت تلاش می کنند را در امتیاز فراموش نکنید.
182174 | ناشناس   |2009-07-15 16:07:07|IRAN - []
راست بگوئید آموزنه یا پارتی بازی برای اونهایی که فک و فامیا مدیر دارن .
182198 | ناشناس   |2009-07-15 16:21:06|IRAN - []
قبل از طرح هر مبحثي بازرسي كل كشور مي بايست نسبت به چگونگي اجراي اين آزمون و ظلم و بي عدالتي و پارتي بازي هايي كه در اين راستا در خصوص معرفي افراد جهت صدور كارت از سوي ادارات اعمال مي كنند نظارت داشته باشد تا نسبت به انتخاب عادلانه افراد متناسب با ميزان سنوات ساليانه كاري و تجاري كه دارند واجد شرايط تشخيص داده شوند نه معيارهاي سليقه اي رؤسايي كه فقط به فكر نفرات مد نظر وابسته به خود مي باشند انشاءا.. وزارت محترم نفت خود با تشكيل يك گروه بازرسي متناسب به اين موضوع گام مهمي در ايجاد عدالت در تعيين افراد واجد شرايط جهت شركت در آزمون و ساير مراحل استخدامي بردارند تا عدالت را بتوان در سيستم وزارتخانه نفت در اينخصوص شاهد بود نه اينكه كسي را كه تمامي ملاكهاي مربوطه اعم از سابقه بالاي 10 سال و تجارب كاري مناسب اما به دليل عدم داشتن يك پارتي بين رؤسا از حق قانوني خود محروم گردد كما اينكه ما هم اكنون شاهد اين بي عدالتي ها در سطح شركت نفت و آنهم در تهران مي باشيم .
182501 | zooro  - عدالت!؟   |2009-07-16 10:09:04|IRAN - []
باسلام به همه ايرانيان
صحبت از عدالت است بايد ببينيم عدالت را چي تعريف مي كنيد. چيزي كه به نفع خودمان باشد. و بايد ديد صحبت از عدالت از دهان چه كسي در مي آيد آيا عدالتي هست!؟ يا فقط زمان علي (ع) بود وبست...
بحث سياه وسفيد برده وبرده داري و... بنظر مي رسد سالهاست خاتمه پيدا كرده اما نه! به نوع ديگري هست با پيشرفت تكنولوژي يك نمونه آن رسمي وپيمانكاري چطور است فقط معدل بالاها يا افراد با نفوذ حق حيات واستخدام و... را دارند ديگران چي؟ چون بدليل نداشتن پارتي و پروئي و پول. افراد با نفوذ و... همه جلوتر كار بستگانشان رزرو شده است ونيازي به آزمون ندارند. يگران كه سعي كرده اند به هر طور شده خود را جذب بازار كار كنند و حالا هم كسي پيدا شده وتوانسته خوب اطراف شو نگاه كند شده بي عدالتي؟ آن مرفه بي دردي كه تمام امكانات دراختيارشون هست واز آن استفاده كردند معلم خصوصي گرفتند و... بازهم بعضي ها نتيجه نگرفته ودست به دامان معلمان شدند ومدرك گرفتند حق با آنها شده پس ‌‌عدالت = پول، پارتي، نفوذ و... نه يك كارگر كه پس ازسالها يه روزنه اميد پيدا كرده بتوان به آن گفت بي عدالتي .
شجاعت، عدالت، حق، مردانگي كجاست (افسانه شد) اگر هم هست در پستويي پنهاني مشغول رسيدگي به بيچارگان.
باتشكر از همه ايرانيان
182506 | ايمان   |2009-07-16 10:26:15|IRAN - []
اين يك مساله داخلي مربوط به نفت هست
همه ارگان ها اينچنين امتحاني دارن
189482 | ناشناس   |2009-07-23 21:46:35|IRAN - []
تو احتمالا یک آشنا یا پارتی داشته ای و قراردادی شده ای، ولی اگر این آزمون شامل حال تو نمیشد قطعاً با ما در مورد ناعادلانه بودن آن هم عقیده بودی. هر چه را برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند.
183280 | احسان   |2009-07-18 08:30:56|IRAN - []
من نيروي پيمانكاري شركت نفت هستم و يك جمله كوچك دارم و آن اينكه : تا كور شود هر آنكه نتواند ديد.همه داد نفت ميزنند به خدا خبري نيست ، برويد و به مخابرات و شهرداري ها هم سري بزنيد و از آنان انتقاد كنيد نه انسانهايي كه اكثرا جواني خود را به پاي نفت گذاشتند و حال بعد از چندين سال شايد كه رسمي شوند.مقداري شرم و حيا كنيد.
189479 | ناشناس   |2009-07-23 21:42:27|IRAN - []
چرا از شرکت در آزمونی که جهت انتخاب شایسته ترها باید برگزار گردد، آنچنان هراس دارید که خواهان کور شدن کسانی هستید که گناهی جز نداشتن پارتی ندارند.
183415 | ناشناس   |2009-07-18 12:02:20|IRAN - []
استخدام كارمنددفتري در صنعت نفت ، نمونه بي عدالتي در جامعه مي باشد. بدليل اينكه تمام كساني كه در صنعت نفت بصورت قراردادي يا پيمانكاري مشغول مي شوند تماماً بصورت سفارشي و يا از بستگان درجه يك مديران و روساء( نه كارمندان و كارگران جزء ) مي باشند .
نمونه بارز آن ، من يكي از كارمندان رسمي شركت گاز مي باشم كه در سال 72 آن هم با گذشت 2 سال كه چندين امتحان و گزينش از ما گرفته شده بود در شركت گاز استخدام شدم و در سال 78 با داشتن 8 سال سابقه كار و با داشتن مشكلات فراوان در زندگي ( پدر بازنشسته آموزش و پرورش و داشتن 3 فرزند دختر ديپلم گرفته و بيكار در منزل ) و با خواهش و تمناي فراوان ، خواهرم را بصورت پيمانكاري در شركت مشغول به كار نمودند و بعد از گذشت 4 سال در سال 1382 فقط به خاطر اينكه پدرم شركتي نمي باشد ( قابل ذكر اينكه تمام كادر سازمان آموزش و پرورش همه و همه در خدمت تمام اقشار جامعه هستند ! ) او و چند نفر ديگر را به بهانه داشتن ديپلم و نداشتن پارتي در صنعت نفت اخراج و فرزندان خود را كه در اين مدت ليسانس گرفته بودند و بيكار بودند را مشغول به كار نمودند. با تفاوت اينكه حتي 3/1 كار آنها را هم انجام نمي دادند ، با حقوق و مزاياي بالاتر و حتي دريافت اضافه كاري. و برخوردهاي بسيار بدي هم با من داشتند و در جواب اعتراض من ، گفتند برو كلاهت را بالا بينداز كه خودت را ( با داشتن 12 سال سابقه ! ) نگه داشته ايم ! ، آيا اين انصاف است ؟
نمونه ديگر ، از همين افراد قراردادي ( خواهر زاده رئيس) بدون داشتن هيچ گونه سابقه كاري و خيلي راحت ، در اداره مشغول به كار شدند كه بعد از گذشت 6 ماه در دانشگاه آزاد قبول شد و هفته اي 2 روز به دانشگاه مي رفت و 3 روز به اداره مي آمد و در ماه 1 الي 2 روز هم مرخصي مي گرفت و كلاً ماهي 10 الي 12 روز كاركرد مفيد ( اگر اسمش را بگذاريم مفيد ) داشت كه آخر ماه حتي 50 ساعت هم اضافه كار دريافت مي كرد !.
آيا اين انصاف است كه استخدام در صنعت نفت بايد موروثي باشد و شامل كساني باشد كه با پارتي بصورت قراردادي و يا پيمانكاري با شرايط خيلي راحت و بدون آزمون وارد صنعت نفت شده اند و اكنون فقط آنها مجاز به شركت در آزمون باشند ؟ آيا اين انصاف است كه شرط داشتن پدر كارمند داراي حق امتياز باشد ؟ آيا اين انصاف است كه شرايط شركت در آزمون استخدامي ، داشتن حداقل ديپلم و حداقل 4 ماه حضور در صنعت نفت باشد ؟ آيا اين انصاف است كساني با مدارك ديپلم ، فوق ديپلم و حتي ليسانس كه فاميلي در صنعت نفت ندارند و به هيچ وجه نمي تواند وارد اين سيستم شوند! مجاز به شركت در آزمون نباشند و در اين زمان افرادي كه با پارتي و يا سفارش (همه از نزديكان مديران و روساي صنعت مي باشند ) بصورت پيمانكاري مشغول به كار شده اند ، مجاز به شركت در آزمون باشند ؟ معمولاً تمام مديران از حدود يكسال قبل از چنين بخشنامه اي مطلع هستند و تا مي توانند نفرات و آشنايان خود را در اداره ها به كار مي گيرند و از اين فرصت بخوبي به نفع خود و بستگان خود استفاده مي كنند
اگر هم چنين آزموني قرار است برگزار گردد بايد براي همه افراد جامعه اعم از فرزند كارگر و كارمند ، شركتي و غير شركتي يكسان باشد . اگر استثنايي هم قرار است باشد ( شركت در آزمون) بايد فقط و فقط شامل كساني شود كه حداقل 15 الي 20 سال در شركت به صورت پيمانكاري مشغول به كار بوده اند، شود نه اينكه اين امتياز ( شركت در آزمون) شامل كساني كه تنها 4 ماه سابقه كار دارند هم بشود. ؟
189475 | ناشناس  - فریاد از بی عدالتی   |2009-07-23 21:37:02|IRAN - []
کاملا با نظر نویسنده مطلب موافقم؛ من وقتی از طریق یکی از دوستان شنیدم که شرکت نفت استخدام میکند، خوشحال به سایت مربوط جهت ثبت نام مراجعه کردم ولی متاسفانه دیدم که فقط کسانی که قراردادی شرکت هستند اجازه شرکت در آزمون را دارند. چرا باید یک نفر که سال 87 در یک اداره شرکت نفت بدون هیچ ضابطه، فقط به خاطر داشتن رابطه مشغول بکار شده، حالا استخدام رسمی شود ولی من که فارغ التحصیل دانشگاه دولتی با معدل بالا هستم حتی اجازه شرکت در آزمون را پیدا نکنم. ظاهراً همه فقط شعار عدالت میدهند. آیا این است مفهوم عدالتی که آقای رئیس جمهور محترم دم از آن میزنند؟. همه مملکت پارتی بازی شده است.
192698 | لاحسود   |2009-07-26 23:40:01|IRAN - []
چه کسی راضی نیست مشکل هموطنش حل بشه انسان نیست مگه نه؟

خدایا مشکل مارا هم حل کن
192704 | ناصر  - تشکر   |2009-07-26 23:44:53|IRAN - []
من از وزیر محترم نفت تشکر می نمایم که می خواهند عدالت را دروزارتخانه اجرا نمایند نیرو یک رنگ مشود نه دو رنگ53
193335 | الهام  - استخدامی نیروهای شاغل در نف   |2009-07-27 11:20:33|IRAN - []
چرا آزمون می خواهد حذف شود آیا باز هم آزمون می گیرید
193810 | ناشناس   |2009-07-27 14:26:11|IRAN - []
با سلام و احترام
كسي كه اين مطلب را عنوان مي كند آيا ميداند چند نفر در اين ارگان جواني خود را گذاشته و فرصتي براي آنها از لحاظ شرط سني براي استخدام در ارگانهاي ديگر ندارند ، آيا اين انصاف است چرا به وزارت نيرو اعتراض نكرديد يا وزارت بهداشت كه نيروهاي پيمانكاري خود را كساني كه بالاي 5 سال سابقه هستند را استخدام كردند . پس جوابگوي اين همه نيرو چه كسي خواهد بود . آيا شما مطمئن هستيد كه همه پارتي داشتن و وارد اين سيستم شده اند .
194120 | ناشناس   |2009-07-27 16:31:24|IRAN - []
آقا يا خانم فرياد از بي عدالتي؟
بهتره يه مقدار منصف باشي، شما سر فرصت مي تونستي هم درس بخوني و هم استراحتت رو داشته باشي ولي ما جواني مان رو صرف اين كار كرديم سالها بدون چشمداشتي با كمترين حقوق از 6 صبح تا 6 عصر يكسر كار كرديم و بي عدالتي ها را از نزديك شاهد بوديم كه كسي كه نصف ما كار مي كنه بايد رسمي باشه و بهترين امتيازها رو بگيره ولي ما بايد به صورت پيمانكاري در بدترين شرايط زندگي كنيم. بخدا بي عدالتي اين بوده كه ما رسمي نشده بوديم. اگر شما و نويسنده اين مطلب خدا را قبول داشته باشيد از اين حرفها نمي زنيد و سنگ اندازي نمي كرديد.
البته خداوند با حقانيت است. و مطمئنا ما بالاخره به حقمان مي رسيم.
با تشكر
194203 | عباس روستا  - پاسخ به انتقاد   |2009-07-27 17:07:38|IRAN - []
جناب آقاي محمد ( ا) با سلام بنده نه شما را مي شناسم و نه با شما غرضي دارم
لطفا به سوالات بنده جواب دهيد متشكرم
1- آقاي احمدي نژاد در برنامه هاي انتخاباتي دور اول رياست جمهوريش در جهت سر وسامان دادن به بخش پيمانكاري قولهايي به جوانان اين مرز وبوم داده اند حال رئيس دولت به وعده خود مي خواهد عمل كند اين چه منافاتي با غير قانوني بودن دارد؟
2- قانون را چه كسي وضع مي كند ؟ از آسمان كه نازل نشده چند تا آدم عاقل بايد وضع كنند حال اگر پس از سالهاي متمادي دولتي بر سر كار آمد و زجر اين پابرهنگاني گه تاكنون در نفت به اسم اركان ثالث ( كه تقريبا اين واژه به صورت فحش و ناسزا مد شده بود ) را مي خواهد بفهمد امثال جنابعالي بر نمي تابيد ؟
3- 5 سال سابقه كار در صنعت نفت را دارم به فنون كاري خودم نيز واردم پولي هم كه به عنوان بنده مي پردازند عاملي به عنوان پيمانكار آن را نصف مي كند آيا اين بد است كه دولت مي خواهد دست اين واسطه هارا قطع كند ؟

4- خداوكيلي اگر شما نيروي پيمانكاري نفت بوديد يك هم چنين مبحثي را مطرح مي كرديد ؟ نگوييد كه حرص ديگران را مي خوريد كه باور كردني نيست .
194816 | طاهره شمسي  - حق استخدام   |2009-07-28 10:27:44|IRAN - []
سلام - من هم نيروي پيمانكاري شركت نفت هستم ولي از طريق رابطه وارد نشدم از طريق پيمانكار خصوصي وارد شدم من با معدل 19/95 در بهترين دانشگاه درس خواندم ولي از آنجا كه در دوران تحصيلم هم بايد كار ميكردم و هم در شهر بزرگ تهران درس مي خواندم نتوانستم در دانشگاه معدل 17 به بالاكسب كنم كه امروزه نخبه به حساب بيايم و از مزاياي نخبگان استفاده نمايم من معدلم80/14 شد و پس از 2 سال بعد از اتمام درسم وارد شركت نفت شدم من در اين 5 سال سخت ترين كارها و پست ترين كارها را براي اين مجموعه با مدرك ليسانسي كه داشتم انجام دادم بدترين توهين ها و تبعيض ها را از نيروهاي رسمي و مديران تحمل كردم آيا وضعيت من بايد همچنان پيمانكاري و لاينحل باقي بماند ؟ آيا حق من و امثال من استخدام نيست ؟ خدا را شاهد مي گيرم و از كساني كه سنگ اندازي مي كنند پيش او شكايت مي كنم .
194859 | ناشناس  - يكمي منطقي باشيم   |2009-07-28 11:09:56|IRAN - []
با سلام من يكي از نيروهاي پيمانكاري هستم در وزارت نفت با مدرك كارشناسي كه با كمك خداوند وارد شدم،خواهر من همزمان بامن وارد اموزش پرورش شده ماهي 000/500 تومان در ماه درامد دارد اما من كه متاهل هم هستم با بالاترين اضافه كار 000/350 تومان اگر مورد لطف رئيسان باشم ميگيرم نميدانم چرا بعضي از افراد نظر تنگ به اين وزارت دارند ما در منطقه خوزستان در بدترين اب وهوا هستيم و شامل تفريح ،اب وهواو-- نيستيم ان كسي كه در تهران نشسته فكر ميكنه اينجا پول از اسمان ميريزه همه اميدم به رسمي شدنمونه كه حداقل ما را اخراج نكنند من پدرم كارمند ساده بود با شرايط بد هزينه تحصيل دانشگاه ازادم را بطور قصطي داد الان هم منتظر كارت ورود به جلسه ام ،يكمي انصاف هم بد نيست انشاالله همه ادارات پرسنلشون را رسمي كنن صدقه سري همه ما هم رسمي بشيم
204315 | شهرام  - پاسخ به محمد   |2009-08-07 01:36:50|IRAN - []
شما کجای کاری به من با مدرک لیسانس ومعدل بالا و9سال سابقه کار در شرکت نفت این حق داده نشد که فقط در این ازمون شرکت کنم وبعد رد بشم به هر دری زدم نتیجه نگرفتم این درد را به کی باید گفت ؟
213645 | ناشناس   |2009-08-23 13:32:59|IRAN - []
این یه رسم بسیار بد هستش که اول یه نیروهایی با رابطه میره سر کار و بعدش هم یه آزمون میگیرن ازشون و استخدامشون میکنن. آخه یکی نیست به وزارت نفت بگه آزمون وقتی معنی داره که رقابتی باشه نه اینکه خودتون واسه خودتون آزمون برگزار کنید و به قول معروف بگید چهار دیواری اختیاری. واسه همینه که دانشجوی فارغ التحصیل با معدل 17 داره سافر کشی میکنه ولی دانشجوی فارغ التحصیل با معدل 11 به خاطر داشتن رابطه پشت میز نشسته و به ریش درس خوندن میخنده
214693 | رضا  - حق لا حق   |2009-08-25 13:28:20|IRAN - []
با سلام خیلی جالب که در این مورد باید نظر خواهی شود چون آنوقت که چندین سال است ما در سمت خود مشغول به کار بوده و تجربه کافی را بدست آورده و گذشتن از استرسهای ناشی از کار حالا که می خواهند حقی از حقوقمان را بدهند در این مورد باید کسانی دیگر قضاوت کنند عجب دنیای بی رحمی شده
220855 | پوران  - استخدامی نیروهای پیمانکاری   |2009-09-08 18:31:01|IRAN - []
با سلام .من فرزند یک شرکت نفتی با 34 سال سابقه هستم که در زمان جنگ برای اینکه کارخانجات بعد از بمبارانهای ترمیم شود تایم کاری واقعا برایش معنایی نداشت (صبح،طهر،عصر،شب) هر زمان که لازم بود به خاطر تخصصش باید به کارخانجات و پالایشگاهها می رفت تا در اسرع وقت تعمیر و ترمیم شوند تا صدمه بزرگی به کشور وارد نشود تا اینکه چندین بار در این ماموریتها آسیب های شدیدی از ناحیه اعصاب و روان و شنوایی شدند و 20 درصد جانبازی برای ایشان در سال 67 در نظر گرفتند واینجانب نیز دارای مدرک لیسانس می باشم و سال 85 فارغ التحصیل شده ام ولی تا به حال شرکت نفت اعلام نیازی از رشته دانشگاهی ما را نداشت و از هر طریقی حتی دفتر وزارت نفت در تهران نیز دنبال کردم که بصورت نیروی پیمانکاری وارد شرکت نفت شوم هر بار گفتند که فعلا کادرمان تکمیل است و در صورت لزوم اطلاع می دهیم جالب این است خیلی از هم دوره ایهای خودم بدلیل روابطی که داشتند وارد شرکت نفت شدند و حتی واحدی اعلام کرده بود که باید رشته کامپیوتر باشد ولی افرادی که پذیرش کردند رشته شان هیچ ربطی به کامپیوتر نداشت،آیا واقعا انصاف است که افرادی که با رابطه و بی هیچ تلاشی وارد شرکت نفت شدند حالا رسمی شوند حالا چه با آزمون داخلی و چه بی آزمون .اگر واقعا قرار است لطفی شود به آنهایی که بالای 10 سال سابقه دارند نه کسانیکه تا سال 87 در شرکت نفت وارد شدند این کجای عدالت است! واقعا مایی که فرزند جانباز 20 درصد هستیم حتی بصورت پیمانکاری نباید وارد شرکت نفت شویم چگونه مسئولین که هیچگاه حرف ما را نشنیدند جواب خداوند را می دهند مایی که پدرمان خالصانه کار کرد تا اینکه در شرکت نفت بر اثر بمبارانهایی دچار موج گرفتگی و از بین رفتن شنوایی شد .
چرا اگر شرکت نفت و اقعا استخدامی دارد بصورت کشوری آزمون برگزار نمی کند فرق ان شخصی که لیسانس زبان انگلیسی یا فرانسه یا گیاه پزشکی و .... دارد و با رابطه وارد شده می تواند رسمی شود حال ما که دارای چنین شرایط و حتی فرزند شرکتی هم هستیم از این قاعده مثتثنی شویم
224316 | مازیار  - آیا ممکن است نیروهای پیمانک   |2009-09-15 09:55:34| - []
[/color][color=black]
ناشناس نوشت:
به اعتقاد بنده اين نظر منصفانه منطقي و به عدالت نزديك تر است.[/quote]
ناشناس نوشت:
به اعتقاد بنده اين نظر منصفانه منطقي و به عدالت نزديك تر است.
[quote=م . س]برادر عزيز انشاء هميشه موفق باشي.جنابعالي شايد ناراحت اين هستي كه ديگر كسي پيدا نشود كه به او بگوئيد من رسمي ام و تو پيمانكاري.صلاح مملكت خويش خسروان دانند.
224798 | علي  - بي عدالتي   |2009-09-15 16:44:29|IRAN - []
آنجا كه عدالت سخره مردان بي عدالت ميشود
حتي درختان بلند قامت آفتاب را نمي بينند
زماني كه منطقه ويزه ماهشهر فقط خاك بود 2 سال بصورت پيمانكاري در قسمت برق مشغول به كار بودم 8 سال پيش زماني كه عسلويه خاك بود خاشاك,آب واسه حمام كردن شور بود گرما و شرجي امانمان رو بريده بود نه پرواز بود نه راه نزديك مشغول به كار شدم 10 سال سابقه در پيمانكاري نفت دارم حالا حق منه كه استخدام بشم يا كسي كه تويه دوران سازندگي عسلويه تويه شهر خودش راحت بوده....
البته خودتون رو ناراحت نكنيد اين هم شايعه اي است مثل ديگر شايعات
242950 | علي   |2009-10-18 12:59:58|IRAN - [moderator4]
با سلام

16 سال سابقه در صنعت نفت دارم اين اولين ازموني است كه مي توانستم در ان شركت كنم كه متاسفانه به علت ضعف مديريت نتوانستند ان را پياده كنند.هيچگونه انگيزه اي براي كار كردن نداريم.چر ا ؟چون امنيت شغلي نداريم. قانوني نيست كه ما را اميد وار كند .اگر قانون كار است بايد بعد از 3 ماه وده روز بايد رسمي ميشديم.
سيستم پيمانكاري يعني چه؟ جواب: به هدر دادن تلاش هاي يك كارگر و صلب اسايش از زندگي او.
سوال من اينه اگر سيستم پيمانكاري خوب و به نفع شركت است چرا شركت تمام نيروهاي خود را پيمانكاري نمي كند؟پس: بني ادم اعضاي يك پيكرند كه در افرينش زيك گوهرند؟ را زير سوال برده؟
285783 | majid  - نیروی پیمانکاری   |2010-02-08 15:12:03| - [moderator18]
سلام چرا ما نیروهای پیمانکار بعد از چند سال تجربه و انجام کاری که به کار نیروی رسمی هیچ فرقی ندارد نباید بدونه ازمون جذب شرکت نفت بشیم.
294709 | ناشناس   |2010-03-03 12:30:01|IRAN - [reg889162]
من براي محمد الف متاسفم كه خيلي كوركورانه قضاوت مي كند واز او مي خواهم اول سواد نگارش بياموزد بعد به فكر كار در وزارت نفت باشد.
مشارکت در بحث
نام:
ایمیل:
 
عنوان:
قالب نوشته:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 

نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به
نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران
منعکس نمی ‏شوند.
- با حروف فینگیلیش ننویسید و از کاربرد بیش از یک علامت تعجب یا سوال بپرهیزید.

کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."



(30 توصیه)