نظر منتشر شده
۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 49711
آقاي احمدی‌نژاد! سکوت نمي‏کنيم
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۰۶
  موج مطالبه تشکل‏های دانشجویی و مردمی از رییس‏ جمهور؛

رييس جمهور! سکوت نمي‏کنيم


اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان، جنبش عدالتخواه دانشجویی و  اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل در نامه‌ های جداگانه به محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی، از انتصاب آقای مشایی به معاونت اولی رییس جمهور انتقاد کرده و خواستار تجدیدنظر فوری در این انتصاب و یا استعفای معاون اول منصوب شدند.





به گزارش الف، متن نامه اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل به محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور  به شرح ذيل است:



جناب آقاي دكتر احمدي ن‍ژاد، سلام



هنوز از دو حماسه سترگ 22 خرداد ماه و نماز جمعه تاريخي 29 خرداد كه مهمترين پيام آن‌ها راي دوباره مردم به جمهوري اسلامي، استقامت بر گفتمان امام روح الله (قدس سره) و تجديد بيعت با مقام عظماي ولايت بود، چند هفته بيشتر نمي گذرد. هنوز پيكر مجروح و صدمه ديده نظام مقدس جمهوري اسلامي كه در اين چند هفته مورد هجمه جدي ظالمان و منافقين داخلي و خارجي قرار گرفته بود فرصت التيام نيافته است. هنوز ديكتاتورمآبان و قانون گريزان داخلي، مفسدان و مكندگان خون مردم و مسرفان به ناحق بيت المال، با نهايت بي شرمي براي اين ملت مظلوم چنگ و دندان نشان مي‌دهند. هنوز 70 ميليون ايراني كورسوي اميدي كه در 22 خرداد ماه به او راي دادند را باور دارند، هنوز اين مردم درد دل‌هاي مقام معظم رهبري(مد ظله) با مولايمان حضرت صاحب الامر (عج) را در گوش دارند و داغ آن را در سينه با خود حمل مي‌كنند.



اما آقاي دكتر احمدي‌نژاد!



شما چه كرديد؟! نقش شما در اين ميان چه بود؟! آيا غير از اين بود كه در اقدامي عجيب و عجولانه معاون اولي خود را به فردي سپرديد كه بارها و بارها گاف‌هاي سياسي و اعتقادي وي مايه تالم خاطر بسياري از مردمان اين مرز و بوم و ملت‌هاي آزادي‌خواه گرديد كه اميدي جز به مقاومت تحت لواي نظام مقدس جمهوري اسلامي نداشتند.



متاسفانه رسانه‌هاي معاند كه هميشه تيشه به ريشه اين مردم و اين انقلاب مي‌زدند گوش عالم و آدم را كر كردند كه مردم جهان بدانيد محمود احمدي‌ن‍ژاد، اسفنديار را به عنوان معاون اول خود بر گماشت و پوزخند مي‌زنند بر هيمنه آن عده‌اي كه با تكيه بر باورهاي خود به شما راي دادند و سكانداري خدمتگزاري جهت تحقق پيشرفت كشورشان را براي 4 سال ديگر به احمدي‌نژاد سپردند.



شايد عده‌اي بگويند اشتباه را بايد ابتدا در پس گوش فرد گفت اما وقتي كه ديگر دشمنان ما و شما از فرط خوشحالي گريبان چاك مي‌دهند و فغان و فرياد سر داده‌اند و از عمق جان نعره مي‌زنند آيا اين نجواهاي در گوشي هم شنيده مي‌شود؟



آقاي دكتر احمدي‌ن‍ژاد!



بدانيد اگر نقدي هم باشد جريان دانشجويي كشور هيچ وقت خود را به مصلحت سنجي‌هاي خيالي و كاذب اسير نمي‌داند و در اين ايام تكليف و رسالت خود را به نحو احسن و صادقانه انجام خواهد داد و اجازه پايمال شدن ذره‌اي از حقوق اين ملت خون و جان داده را نمي‌دهد. بدانيد كه باز هم همين جريان دانشجويي مسلمان است كه ضمن حمايت از رفتارهاي انقلابي شما و سيلي‌زدن هاي مكرر بر گوش دشمنان شما و اين انقلاب، عرصه را براي خدمتگزاري جنابعالي به اين ملت فراهم مي آورد. اما آقاي دكتر احمدي‌نژاد! شما هم قدري فراتر از خود نظاره‌گر اطرافيانتان باشيد و بيشتر از اين، عامل صدمه ديدن فرزندان نسل سومي امام روح الله(قدس سره) نباشيد.



ما هنوز شما را به عنوان همسنگر خود براي ريشه كن كردن مافياي قدرت و ثروت قبول داريم و نظاره‌گر و همرزم شما در زمين زدن آنان هستيم.



راستي دكتر! شنيده‌ايم علي كردان هم در پشت درب اتاق معاونت اجرايي رياست جمهوري به انتظار نشسته است و رحيمي مآبان و ... هم دندان طمع تيز كرده‌اند. مگر جاسبي را از ياد برده‌ايد؟



ما كه باور نداريم، چرا كه در ميان خط امام و رهبري بودن شما و ديگر داعيه‌داران اين آرمان فاصله‌ زمين تا آسمان را مي‌بينيم و در آخر اعلام مي‌نماييم كه اگر اين اتفاق بيفتد يك صدا فرياد بر مي‌آوريم "هيهات من الذله " و به رسالت جريان دانشجويي مسلمان عمل خواهيم نمود.



والسلام علي من اتبع الهدي

شوراي مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور





***



متن نامه اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان به اسفنديار رحيم‌مشايي به شرح ذيل است:



جناب آقای مشايي



خبر انتخاب شما از سوي رييس‌جمهور قانوني موجب تعجب بسياري از نيروهاي ارزشي و دانشجويان آرمانخواه گشت كه همگي بالاتفاق در انتخابات پيشين، بار تخريب و توهين آقاي احمدي‌نژاد توسط مخالفان را به دوش گرفته و از كانديداتوري ايشان حمايت كرده بودند. چه آنكه تصور رايج در مجموعه نيروهاي ارزشي بر اين بود كه دولت دهم با بهره‌جويي از تجربه 4 ساله راه را بر هزينه‌هاي زائد بسياري كه نتيجه بي‌تجربگي‌ها و اشتباهات شخصي بود را خواهد بست.



در اين شرايط دانشجويان آرمانخواه اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان بر مبناي همان استدلالي كه در هر دو انتخابات سال 84 و 88 بهترين انتخاب را آقاي احمدي‌نژاد مي‌دانست و صراحتا از ايشان حمايت كرد، مصلحت امروز جريان اصولگرايي و خط تحقق آرمان‌هاي امام راحل را در استعفاي هر چه زودتر شما از سمت معاونت اولي رياست جمهوري مي‌داند.



بدان اميد كه با توجه به سابقه شما در ماجراي "دوستي با مردم اسرائيل" و موضع‌گيري صريح رهبري در قبال آن دو متاسفانه نامه نه چندان مودبانه شما به رهبر انقلاب و البته موارد بسيار ديگر، انتخاب شما سبب ايجاد اختلاف ميان دولت دهم و بدنه مردمي كه راه خود را در كلام رهبري عزيز مي‌جويد، نگردد. بي‌ترديد هزينه‌هاي سنگين اين انتخاب متوجه شما نيز خواهد بود.



اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه‌هاي سراسر كشور



***



متن بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی به شرح ذیل است:



یا ایها الذین آمنوا کونوا قوامین بالقسط ولو علی انفسکم اوالوالدین والاقربین (نساء135)



انتخابات دهم ریاست جمهوری، با مشارکت 85 درصدی مردم و رای قاطع 24 میلیونی به رییس جمهور منتخب یک مسئله ی بی سابقه در تاریخ انقلاب و کشورهای دنیا بود، که حتی فتنه انگیزی های امریکا و انگلیس و وقایع تلخ بعد از آن نتوانست از عظمت این حادثه ی تلخ چیزی بکاهد. و اکنون مطالبه ی عظیم مردمی و انتظارات انان به تبع هزینه های داده شده برای تشکیل دولت اسلامی، با این پشتوانه ی عظیم، دیگر هیچ بهانه ای برای کم کاری ها، استفاده از عناصر مسئله دار و ضعیف، ضعف در برنامه ریزی و استفاده از روی کردهای ناکارامد باقی نمی گذراد. مردمی که در طول تبلیغات از جان و دل برای عدالت و گفتمان انقلاب در صحنه حاضر شدند، و برای حراست از رای 24 میلیونی مستضعفین به عدالت و رای 40 میلیونی مردم به نظام اسلامی، مردم سالاری دینی و ولایت فقیه، هزینه های گزافی را متحمل شدند، ضعف و فاصله با این گفتمان را برنخواهند تافت و دغدغه ها و نگرانی های متعدد در زمینه ی تشکیل کابینه دارند:



1- وزرا، معاونین و مشاورین رییس جمهور از میان عناصری باشند که به گفتمان انقلاب اسلامی و عدالت پای بندی عملی داشته باشند، و کسانی که با این گفتمان به صورت عملی و نظری همراه نیستند و یا گفتار و رفتار انان پای همراهی با این حجم عظیم ماطلبات به حق مردمی را ندارند، کنار گذاشته شوندونباید به واسطه ی اعتماد فردی و روابط فامیلی و دوستی ها و هر گونه مصلحت اندیشی نابه جای دیگر، حقیقت را قربانی نمود.



2- کابینه و معاونین رییس جمهور از بین کسانی انتخاب شوند که علاوه بر تعهد به گفتمان انقلاب، تخصص، آشنایی و سابقه ی کافی در حوزه های تخصصی مربوطه را داشته باشند، و به خاطر آشنایی و اعتماد شخصی یا عده ای محدود، جمع کثیر نیروهای متعهد و متخصص، به صرف عدم ارتباط و آشنایی، مثل همیشه مظلوم در کنج کتابخانه ها و پیچ و خم دیوان سالاری به فراموشی سپرده نشوند و حماسه سازان گمنام و اصلی سه تیر و 22 خرداد که برای پیروزی گفتمان امام و رهبری هزینه ها دادند، در کنج عزلت رها نشوند.



3- در انتخاب ها شایسته سالاری و مشورت با متخصصین متعهد انقلابی در هر حوزه جایگزین روابط و سهم خواهی های گروهی و جناحی شود ، تشکیل گروه های تخصصی -مشورتی برای انتخاب افراد به شرط عدم محدود شدن به حلقه ی آشنایان و دوستان و فرصت طلبان، هم برای دراز مدت دولت لازم و سودمنداست و هم زمینه ی انتخاب شایستگان را فراهم خواهد کرد وبر اعتماد نیروهای انقلاب به  دولت اضافه خواهد افزود.



4- اسلامیت دولت و کابینه، منوط به حفظ سیرت انقلاب و رعایت اخلاق، کرامت انسانی ، عدالت، ایستادگی در برابر دشمن و مفسدین و مدیریت علمی و شایسته سالاری است نه برچسب ها و نام ها، مردم و مستضعفینی که شما را بر کرسی ریاست جمهوری نشاندند هیچ عهد و پیمانی و عقد اخوتی با هیچ کس جز تا لحظه ی حفظ این روح انقلابی نبسته اند.



مردم و دانشجویان عدالتخواه از رییس جمهور انتظار دارند، عناصری که از نظر عملی و نظری با گفتمان عدالت همراه نیستند، از پایان اسلام گرایی، دوستی با مردم اسراییل، الگو بودن ترکیه برای نظام اسلامی، سخن می گویند و در مدیریت های فرهنگی و اجتماعی خویش نیزکارامدی جدی از خود به نمایش نگذاشته اند و به جای رویکردهای انقلابی، فضا را برای حرکت های انجمن حجتیه ای فراهم کرده اند و موجب پراکندگی نخبگان انقلابی و حتی علمای دلسوز از گرد دولت گردیده اند، و نیز عناصری که بر خلاف سه بار تاکید صریح امام در صحیفه مبنی بر ممنوعیت از قشر مرفه بودن مسئولین جمهوری اسلامی –فارغ از کسب ثروت از طریق حلال یا حرام - خود به اشرافیت خویش اذعان دارند و عدم تدبیر آنان نیز در بحران های اخیر مشخص گردیده است، و نیز افرادی است که به هر صورت هم تراز این گفتمان به حساب نمی آیند یا به خاطر ناتوانی و یا عدم سابقه و تخصص کارآیی لازم را ندارند، و یا درک و یا توانایی وتدبیرکافی برای اداره محیط های فرهنگی و آموزشی و دانشگاه ها در آنها نیست، و یا اشخاصی که بدون رعایت قواعد شایسته سالاری و عدم داشتن صلاحیت کافی تنها به واسطه نزدیکی پله های ترقی مدیریتی را با سرعت تمام و بی ضابطه پیموده اند از حلقه ی اطرافیان رییس جمهور کنار گذارده شوند.



اعتراض ما به حضور مشایی ها در پست های عالی تر و وجود بعضی عناصر ناکارآمد در کابینه که معتقدیم در بین نخبگان انقلابی و حتی حامیان رییس جمهور بهتر از آنان برای اداره ی کشور وجود دارد واقع بینانه و ناظر به وجود خیل کثیر نیروهای متعهد و متخصص و غیرجناحی و حامی رییس جمهور است که آماده ی خدمت خالصانه و بی چشم داشت به مردم و همراهی با شعارهای رییس محترم جمهور هستند.



حمایت و حضور بی سابقه ی مردمی وظیفه ای دو چندان بر دوش افرادی که در طول 2 دهه بعد از رحلت امام تحت هدایت مقام عظمای ولایت به بسط این گفتمان پرداختند، گذارده است. فرزندان روح الله با وجود درک نقدهای غیر منصفانه سیاسیون و رسانه های غیر منصف و مغرض، فتنه انگیزی های قانون گریزان و مخالفین اصل ولایت فقیه و جمهوری اسلامی و عدم همراهی بعضی دوستان، عدم رعایت این اصول را در انتخاب همکاران در دولت دهم به هیچ وجه قابل توجیه نمی داند.



جنبش عدالتخواه دانشجویی - به عنوان ثمره ی مبارزات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی دو نسل از نخبگان حوزه و دانشگاه که در طول دو دهه بعد از رحلت امام تحت لوای رهبر معظم انقلاب برای بازگشت به گفتمان انقلاب اسلامی و عدالت خواهی- و به عنوان تریبون مستضعفینی که برای حفظ این اصول و پیشرفت این گفتمان از رییس جمهور منتخب حمایت کردند، مشروط به حذف عناصر مسئله دار و اصلاح رویکردهای ناکارآمد به این جمع پیوست، سکوت مقابل وظیفه ی امر به معروف و نهی از منکر حاکمان و خیر خواهی برای آنان (النصیحه لائمة المسلمین) را خیانت دانسته و مهم ترین دوستی و برادری نسبت به دولت را تذکر دادن عیوبش به او می داند(احب اخوانی من اهدی الی عیوبی) و اعلام می کند که حمایت مستضعفین منوط به خدمت به مردم، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و نیز عدالتخواهی و بسط گفتمان انقلاب و احیای جایگاه ایران اسلامی به عنوان کانون الهام بخشی جهان اسلام و نقطه ی امید مستضعفان است و مردم با کسی عقد اخوت نبسته اند و هیچ فردی برای آن ها مساوی آرمان ها نیست و ارزش افراد به میزان تبعیت آن ها از این آرمان هاست.



لذا از رییس جمهور دهم انتظار می رود با توجه به حریت و عدالتخواهی و جسارت در مقابله با عناصر ضعیف و مفسد و فرصت طلب و جناحی که مردم از رییس دولت سراغ دارند، این روحیه را در برخورد با اطرافیان خود نیز تسری دهد و به واقع مانند «مردی از جنس مردم» با اطرافیان خود، بدون هیچ مسامحه و مصلحت اندیشی، عمل کند. قطعا مردم و دانشجویان عدالتخواه و نخبگان انقلابی در صورت تداوم این روند، نظیر ایام انتخابات در کنار شما خواهند ایستاد و حتی حاضرند بحران ها را به قیمت تحقق عدالت و دولت اسلامی تحمل نمایند، و صد البته برای حفظ سیرت انقلاب با هیچ کسی مسامحه نخواهند کرد.



به امید ظهور عدالت گستر گیتی

جنبش عدالتخواه دانشجویی



***



جمعي از حاميان رئيس‌جمهور در جنبش فراگير عدالتخواهي نیز با انتشار نامه‌اي سرگشاده خطاب به آقاي احمدي‌نژاد، خواستار تجديدنظر رئيس‌جمهور در انتخاب اسفنديار رحيم‌مشايي به عنوان معاون اول وي شدند.



به گزارش الف از خبرگزاری فارس؛ در اين نامه آمده است: اين نامه از جانب جرياني تهيه شده كه به عنوان فعالين شناخته‌ شده جنبش عدالتخواهي در جريان دهمين انتخابات رياست جمهوري، در مقام سخنرانان دعوت شده به مجامع انتخاباتي از جنابعالي حمايت كردند. لذا، آنچه كه در پي مي‌آيد نه صرفا عقايد شخصي بلكه بيان احساس و نقطه نظرات شهرونداني است كه در اين جلسات ضمن اعلام حمايت از شما، انتقادات خود را نيز ابراز مي‌داشتند. هم‌چنين تأكيد بر اين نكته نيز ضروري است كه فعالين جنبش عدالتخواهي صرفا از سر دلسوزي و نگراني براي سرنوشت انقلاب اسلامي خود را موظف به ارائه اين تذكر ديده‌اند.



خبر انتصاب نزديك‌ترين همكاران شما در دهمين دوره رياست جمهوري امروز توسط رسانه‌هاي جمعي اعلام شد. انتصاب آقاي اسفنديار رحيم‌مشايي به عنوان معاون اول رياست جمهوري، در نهايت تعجب، عزم جزم جنابعالي در بي‌توجهي به خواست نيروهاي عدالتخواه و بخش عمده‌اي از حاميان شما را در جريان انتخابات اخير نشان داد. با اين انتصاب غير قابل توجيه، جنابعالي در واقع نظرات پايگاه اصلي حاميان خود در انتخابات اخير را ناديده گرفته‌ايد. به راستي چرا؟



حاميان رئيس‌جمهور در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با اشاره به راي 25 ميليوني مردم در اين انتخابات به احمدي‌نژاد آورده‌اند: امروز در حالي از انتخاب بعضا غلط جنابعالي در گزينش معاونين و مشاوران‌تان مطلع شدند كه هم‌زمان و در جائي ديگر خطيب اين هفته نماز جمعه تهران با اعلام شرايط بحراني در كشور و با به چالش كشيدن سلامت انتخابات اخير رياست جمهوري، تحت لواي دعوت به وحدت و قانون‌گرائي، گاه به طور تلويحي و گاه به طرزي آشكارتر، وحدت شكنان و قانون گريزان را به ادامه مشي تقابل با انقلاب اسلامي تشويق و ترغيب مي‌كرد. جواب ايشان به جاي خود. در اينجا مخاطب ما شما هستيد.



آقاي احمدي نژاد، به راستي چه مي‌كنيد؟ از يك طرف مردم را به ارائه پيشنهادات در خصوص تركيب كابينه جديد دولت دعوت مي‌كنيد و از طرف ديگر، در شرايط تعطيلي موقت مجلس شوراي اسلامي، شخصي را به عنوان معاون اول خود منصوب مي‌كنيد كه از مقبوليت حداقلي در ميان اكثر نيروهاي مؤمن به انقلاب اسلامي برخوردار نيست و شما خود از اين واقعيت بي اطلاع نيستيد و به خوبي مي‌دانيد كه علت اين عدم مقبوليت چيست. سوألات ما به عنوان جمعي از فعالين جنبش فراگير عدالتخواهي از جنابعالي صريح است و پاسخ صريح هم از شما مي‌خواهيم. با كدام پشتوانه اين تصميم را گرفته‌ايد؟ اين حق ملت است كه از شما توضيح بخواهد و بداند كه چرا مهم‌ترين مسئوليت كابينه جديد دولت، بعد از مقام رياست جمهور، به شخصي واگذار شده كه اظهارت‌اش در مورد رژيم صهيونيستي، اين دشمن قسم خورده امت اسلامي و جامعه بشري، در تضاد آشكار با مواضع امام خميني(ره) و رهبر عظيم‌الشان انقلاب بوده است. آيا اين رسم امانتداري و وفاداري به آراء 25 ميليوني است!؟



برادر عزيز، آقاي احمدي نژاد، شما چه فكر كرده‌ايد؟ اينكه حاميان شما فعلا به وظيفه خطير حفظ انقلاب در مقابل تهديدات عده‌اي خودخواه و قدرت طلب مشغول هستند و در مقابل تصميمات شما، هر چه كه باشد، سكوت خواهند كرد؟ نكند كه خداي ناكرده امر به شما مشتبه شده و به اين باور رسيده‌ايد كه با اتكاء به آراي ملت، مختار هستيد هر كاري كه خواستيد انجام دهيد و ملت هم در اين شرايط چاره‌اي به جز سكوت در مقابل تصميمات خودسرانه شما ندارد!؟



تصميات جنابعالي در مورد انتصاب معاون اول و ساير معاونين و مشاورين‌‌تان در شرايطي اعلام شد كه نيروهاي عدالتخواه مشغول تهيه پيشنهادات جامع در خصوص برنامه مورد نياز براي پيشبرد انقلاب اسلامي در مقطع فعلي بودند. اگر قصد بر اين بوده كه اين نيروها غافلگير شوند، كه انشاالله اينگونه نبوده، بايد گفت كه موفق شده‌ايد. آري، به راستي كه ما را غافلگير كرديد! مرحبا به اين همه هوشمندي و حسن تدبير!



سخن با جنابعالي بسيار است، لكن اين مهم را اجالتا به فرصتي ديگر موكول مي‌كنيم. در اين مجال صرفا به ذكر و تأكيد بر اين نكته اكتفا مي‌شود كه نيروهاي عدالتخواه در اين شرايط حساس انقلاب اسلامي خودسري و بي‌توجهي به خواست‌هاي‌شان را بر نمي‌تابند، حتي اگر خودسري از جانب عالي‌ترين مقام اجرائي كشور صورت گيرد و توسط منتخب همين نيروها انجام شود.



مواضع ما روشن است و نياز به توضيحات اضافي ندارد. آقاي اسفنديار رحيم‌مشايي به خاطر عملكردشان در دوره گذشته، شايسته مقام معاون اول رياست جمهوري نيستند و تصميم شما در اين خصوص اشتباه بوده است، آنهم اشتباهي فاحش و غيرقابل قبول.



انتظار اين است كه جنابعالي نيز به عنوان رئيس‌جمهور منتخب نيروهاي عدالتخواه اين اشتباه را بپذيريد. در كمال شجاعت و با تبعيت از مولاي مومنان، امام علي(ع) كه با كلامي شيوا و ناشي از روحيه انصاف و عدالتخواهي، حاكمين مسلمان را به پذيرش و اعلام علني اشتباهات خود اكيدا توصيه مي‌فرمود، به اشتباه خود اعتراف كنيد و مطمئن باشيد كه از اين راه جايگاه شما به عنوان رئيس‌جمهوري كه در نهايت صداقت خود را به پيروي از خواست و اراده ملت متعهد مي‌بيند، تقويت خواهد شد. و اگر آمادگي براي اين امر ضروري را نداريد، حداقل انتظار اين است كه مواضع‌تان را در اين زمينه به طور شفاف به آگاهي ملت برسانيد. به هر حال منتظر اقدام عاجل شما در اين رابطه هستيم. اميدواريم و در اين حال هشدار مي‌دهيم كه اين تقاضا را ناديده نگيريد. براي هر چيز دنيوي حد و اندازه‌اي متصور است و از جمله براي تحمل تصميمات اشتباه رئيس‌جمهور منتخب ملت.





 

 
 
سعید
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۱:۳۸:۴۵
سلام ما هم از انتخاب دکتر شوکه شدیم با این همه مخالف و کارهای در دست اقدام چرا باید فکر و وقت دولت و ملت با این انتخاب گرفته شود لطفا سریع اقای مشایی را برکنار کنید و به کارهای مهمتر و اساسی ببردازید (185918)
 
دلسوز
۱۳۸۸-۰۴-۲۹ ۰۲:۲۴:۰۵
دلم كباب است براي مهدي فاطمه
مهدي جان قربان مظلوميتت كه ميبيني هر كسي از راه ميرسد از دين و ائمه هزينه مي كند.
ما دلمان خوش بود كه احمدي نژاد با اصلاح ايرادات گذشته شروع مي كند ولي باز احساس مي كنم مثل همه دفعات ديگه اي كه راي دادم بايد خودم رو سرزنش كنم (185946)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.