توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 49826
احمدی‌نژاد: مشایی "معاون اول" خواهد ماند
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۱۰
رئیس جمهور درباره شایعات مربوط به استعفای آقای مشایی از سمت معاون اولی رئیس جمهور، گفت: آقای مشایی از مدیران مومن دلسوز ، ولایی ، پاک و خلاق ایران هستند و به چه دلیل باید استعفا بدهند.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوربا اشاره برخی گمانه زنی ها درباره معرفی کابینه دولت دهم تصریح کرد : بعد از ارزیابی عملکرد وزرای فعلی در حال جمع آوری اطلاعات و سوابق گزینه های مختلف برای وزارتخانه ها هستیم.

وی با بیان اینکه افراد مطرح شده در گمانه زنی های اشخاص و گروه ها برای وزارتخانه های مختلف نیز بررسی می شوند، اظهار داشت: ممکن است در این گمانه زنی ها چند نفر نیز جز افراد مورد نظر رئیس جمهور باشند اما هنوز به نقطه مشخصی که برای کدام وزارتخانه چه کسی یا چند نفر تعیین شده اند؛ دست نیافته ایم.

احمدی نژاد گفت: معمولا در دورانی که بررسی ها برای کابینه شکل می گیرد افراد و گروه های گوناگون حرف هایی می زنند و به عنوان خبر منتشر می کنند. گویی به نقل از منابع آگاه و نزدیک به رئیس جمهور است. ما تا 22 مرداد فرصت داریم گزینه ها را به مجلس شورای اسلامی برای کسب رای اعتماد معرفی کنیم.

آقای مشایی از مدیران مومن، دلسوز ، ولایی و خلاق ایران هستند

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره شایعات مربوط به استعفای آقای مشایی از سمت معاون اولی رئیس جمهور تاکید کرد: آقای مشایی از مدیران مومن، دلسوز ، ولایی ، پاک و خلاق ایران هستند و به چه دلیل باید استعفا بدهند.

 احمدی نژاد با تاکید بر اینکه آقای مشایی 4 سال به عنوان معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در خدمت دولت بوده و خدمات فراوانی داشته است، تصریح کرد: آقای مشایی امروز درسمت معاون اول رییس جمهور به خدمات خود به انقلاب اسلامی ، ملت و کشور ایران ادامه می دهد.

رئیس جمهور با اشاره به کم بودن اختیارات معاون اول رئیس جمهور نسبت به معاون رئیس جمهور و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: معاون اول رئیس جمهور در حقیقت دستیار رئیس جمهور است .

وی آقای مشایی را از مدیران ساده زیست، انقلابی ، فداکار و دلسوز معرفی و خاطر نشان کرد: 4 سال خدمات آقای مشایی در عرصه های مختلف میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ایران اگر بی نظیر نباشد کم نظیر است.

 احمدی نژاد با اشاره به گلایه های مطرح شده درباره عملکرد آقای مشایی گفت: انتقادها و گلایه ها درباره آقای مشایی دو دسته است. عده ای با هر کار و اقدامی که دولت انجام می دهد مخالف هستند و برخی نیز از روی دلسوزی و برداشت خود نسبت به آقای مشایی از ایشان انتقاد و گلایه می کنند اما اگر کسی از نزدیک با آقای مشایی آشنا شود نظراتش تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اشخاص مختلف می توانند نظرات خود بیان کنند اظهارداشت: نباید مانع مطرح شدن دیدگاه های افراد شویم زیرا سلب اختیار در اظهار نظر به نفع کشور نیست.

تشریح اختیارات معاون اول رئیس جمهور

احمدی نژاد همچنین با اشاره به حوزه عملکرد معاون اول رئیس جمهور گفت: طبق قانون معاون اول رئیس جمهور در دو عرصه اختیار عمل دارد؛ یکی در جاهایی که رئیس جمهور انجام کارها و پیگیری امور از جمله اداره جلسات دولت و پیگیری مصوبات دولت را به معاون اول ارجاع می دهد و دیگر در جایی که رئیس جمهور قادر به انجام وظایف خود نیست و معاون اول رئیس جمهور اداره امور را به عهده می گیرد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در شرایطی که رئیس جمهور قادر به انجام وظایف نباشد با تایید رهبری شورایی از سران قوا و معاون اول رییس جمهور موظف می شوند ظرف 50 روز انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کنند.

وی درباره برخی اظهاراتی مبنی بر اینکه انتصابات و تغییرات صورت گرفته در معاونان رئیس جمهور مربوط به کابینه دهم است، تصریح کرد: رئیس جمهور تا زمان پایان هر دوره ریاست جمهوری می تواند معاونان خود را جابجا کند زیرا منظور از کابینه، هیات وزیران شامل 21 وزیر و رئیس جمهور است که حق رای دارند.

احمدی نژاد با بیان اینکه وزیران پیشنهادی پس از برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی می شوند گفت: ان شاءالله نمایندگان پس از بررسی به افراد معرفی شده رای می دهند و افرای که رای می آورند عضو کابینه می شوند.
 
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.