توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 49876
آیت‏الله مکارم: تصدي مشايي مشروعيت ندارد
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۲۷
آيت‌الله العظمي مكارم‌شيرازي در پاسخ استفتاء جمعي از مقلدان خود ارتباط با واگذاري سمت معاون اولي رئيس جمهور به رحيم‌مشايي گفت: تصدي چنين كسي مشروعيت ندارد و اگر خطايي در انتصاب مزبور صورت گرفته هر چه سريع‌تر اصلاح شود.‌
 
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، متن استفتا صورت گرفته از اين مرجع تقليد آمده است: چه مي‌فرماييد درباره كسي كه خود را از دوستان مردم اسرائيل شمرده تا آنجا كه در روزنامه‌هاي صهيونيستي او را به عنوان دوست خوب صهيونيست‌‌ها خطاب كرده‌اند و در بعضي از جلسات، قرآن را به صورت توهين‌آميزي وارد مجلس عمومي كرده و عبادت عظيم اسلامي حج را هم‌رديف گردشگري و صنايع دستي شمرده و امور ديگري از اين قبيل، آيا اين چنين كسي صلاحيت تصدي مناصب مهم دولت اسلامي را دارد؟ به خصوص اين كه قاطبه متدينين و خبرگان نظام با اين تصدي مخالفند.
آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي در پاسخ اين استفتا اعلام كرده است: تصدي چنين كسي قطعاً مشروعيت ندارد و اگر خطايي در انتصاب مزبور از سوي بعضي از مسئولان ‌سر‌زده لازم است هر چه زودتر اصلاح شود و صد البته اگر مقامات عالي نظام، تذكر داده باشند و فراموش نبايد كرد كه مديران خوب كساني هستند كه شجاعت اعتراف به اشتباه را دارند و مي‌‌دانند مقاماتي كه به آنها سپرده شده متعلق به مردم است و آنها بايد نهايت امانتداري را رعايت كنند و مصالح اسلامي را در نظر بگيرند.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.