توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 49878
سالک: منتقدان مشایی از او دلسوزترند
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۲۵
سخنگوی سابق جامعه روحانیت مبارز با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی صاحبنظران درباره انتصاب مشایی به سمت معاون اولی رئیس جمهور با بیان اینکه اصل تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی از اصول مهم و ارزشی است گفت: این اصل رمز موفقیت ملت ایران است و آقای احمدی نژاد هم باید این رمز را حفظ کنند.

حجت الاسلام احمد سالک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با مهر در پاسخ به سئوالی درباره  ابلاغ نظر رهبر معظم انقلاب به دولت درباره برکناری مشایی در روز شنبه و سخنان رئیس جمهور مبنی براینکه مشایی به چه دلیل باید استعفا دهد؟ اظهار داشت: این مطلب مسئله مهمی است و در این خصوص باید به ضوابط قانونی که به عهده رئیس جمهور است توجه کرد.

وی افزود: نکته مهم این است که رئیس جمهور پس از اقدامات کارشناسانه می تواند وزیران را به مجلس پیشنهاد دهد و معرفی کند و در نهایت این مجلس است که باید در این خصوص تصمیمگیری کند لذا با تائید نمایندگان مجلس رئیس جمهور می تواند کار خود را آغاز کند.

سالک ادامه داد: با توجه به میزان قابل توجه آرایی که مردم به رئیس جمهور داده اند یکسری مسائل عرف اجتماعی هم در کنار این مطالب مطرح می شود لذا اگر مردم در خصوص مسئله ای سئوالی در ذهن دارند، دلیلی ندارد در خصوص آن موضوع اصرار و پافشاری صورت بگیرد.

این عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه نظام ما ارزشی است و مبنای آن نیز قرآن است گفت: محور حاکمیت و مجموعه این ارزشها در فردی تجلی یافته است به همین علت تبعیت از رهبر معظم انقلاب در جامعه ما امری الهی، قانونی، عرفی و اخلاقی است.

وی با اشاره به بیانی از حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: "مثل امام و رهبری مثل خانه خداست و مردم باید دور خانه خدا طواف کنند و کعبه نباید دور مردم بگردد" لذا اصل تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی از اصول مهم و ارزشی است و رمز موفقیت ملت ماست و بی تردید احمدی نژاد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب عمل می کند.

سالک همچنین در پاسخ به این سئوال که در سایت رحیم مشایی خطاب به مخالفان معاون اولی او آمده است"ما بر این باوریم که این موضع گیری بر خلاف ادعای مطرح ، از سر دلسوزی نیست ، بلکه یا از سر حسادت است و یا سهم خواهی " نظر شما در این رابطه چیست؟ خاطرنشان کرد: افرادی که این تذکرات را می دهند دلسوزتر از مشایی بوده و همگی به احمدی نژاد، نظام و ولایت علاقمند هستند.

وی تاکید کرد: ما نه تنها سهمی نمی خواهیم بلکه دلسوز هم هستیم.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.