نظر منتشر شده
۱۹۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 49886
آزمون بزرگ ولايت‌پذيری
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۳۴
بعد از گذشت پنج روز از دستور صریح رهبر معظم انقلاب به آقای احمدی‌نژاد، مبنی بر عدم استفاده از آقای مشایی در پست‌های حساس و معاونت‌های رئیس‌جمهور، اکنون بسیاری از علاقمندان و دلسوزان انقلاب از این «امر» بر زمین مانده رهبری مطلعند و با نگرانی منتظر تصمیم رئیس‌جمهور هستند.



برای آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور منتخب نکاتی را از سر دلسوزی و از باب نصیحت برادرانه بیان می‌کنم:



1. آقای رئیس‌جمهور باید مطلع باشند که موفقیت ایشان در انتخابات اخیر، مرهون مجموعه اقداماتی است که هر کدام به تنهایی نمی‌توانست باعث این پیروزی چشمگیر باشد. علاوه بر ظرفیت‌های فردی و ویژگی‌های شخصی، بخش اعظمی از اقبال عمومی مردم ایران به گفتمانی که رئیس‌جمهور خود را متعلق به آن می‌داند و به حق به دلیل رویکرد مردم به آن گفتمان، مورد انتخاب مردم قرار گرفته است، ناشی از تدابیر رهبر فرزانه انقلاب و سخنان روشنگرانه ایشان در سالهای اخیر در روشن کردن شعله‌های امید به عدالت خواهی و حق طلبی ملت ایران و جلوگیری از انحراف خواص از مسیر گفتمان انقلاب اسلامی است.



از طرفی ایستادگی فداکارانه رهبر انقلاب در برابر انتقادات مخالفان دولت و حمایت‌های صریح و آشکار از روند صحیح خدمت‌رسانی دولت و تقدیر از مواضع اصولی و ارزشی شخص رییس‌جمهور در سیاست داخلی و دیپلماسی بین‌المللی، نقش غیر قابل انکار و صد البته بسیار مهمی در تصمیم مردم و تداوم فرصت خدمت‌رسانی داشته است.



2. انتظار به حق نخبگان از دولت دهم به خصوص رئیس دولت، پختگی و وسعت نظر بیشتر ناشی از تجربه چهارساله مدیریت عالی کشور است. انتخاب‌ها و انتصاب‌های عجولانه و خطاناپذیر از اگر هم از رئیس دولت نهم به دلیل کم‌تجربگی قابل پذیرش بود، اکنون دیگر به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.



تعویض‌های پیاپی مدیران، ناشی از اشتباه و تعجیل در انتخاب، به مصلحت روند خدمت‌رسانی دولت نیست و تنها فرصت‌ها را محدود می‌کند.



3. با توجه به فضای سیاسی کشور و فضاسازی رقبای رئیس‌جمهور، کوچکترین خطا و کمترین فضا برای سوء‌استفاده، موجب تضعیف دولت از سوی آنها شده و موجب تخریب هر چه بیشتر وجهه دولت در افکار عمومی خواهد شد. در این شرایط خطیر، فرصت کمترین اشتباه از رئیس‌جمهور سلب می‌شود. بنابراین سیاست‌گذاری‌ها، تصمیم‌های خرد و کلان و انتصاب‌ها با توجه به شرایط مذکور بیش از همیشه باید بر مدار مشورت، تدبیر و تأمل صورت بگیرد.



4. بعد از علنی‌شدن نامه مقام معظم رهبری در مورد آقای مشایی، رئیس‌جمهور اصولگرا در معرض «آزمون بزرگ ولایت‌پذیری» قرار گرفته‌اند.



از طرفی در ایام انتخابات و حتی قبل‌تر از آن، عده‌ای از مخالفان رئیس‌جمهور با اشاره به روند انتقاد رئیس‌جمهور از بزرگان نظام و مخصوصاً اتفاقات مناظره‌های انتخاباتی، مدعی ساختار شکنی رئیس‌جمهور و عدم پایبندی وی به ارکان نظام بودند.



واکنش مثبت، سریع و مناسب آقای احمدی نژاد در برابر «امر» رهبری فرزانه انقلاب می‌تواند پاسخ مناسبی به این شائبه مخالفین و البته نگرانی دلسوزان انقلاب باشد. از طرفی هرگونه تعلل، تاخیر و واکنش غیر مناسب نیز به صورت طبیعی این شائبه را تقویت و نگرانی دلسوزان انقلاب را افزایش خواهد داد.



5. حرکت رهبر انقلاب در جلوگیری از نفوذ آراء و اندیشه‌های التقاطی در جریان اصیل اصولگرایی و واکنش مناسب رئیس‌جمهور اصولگرا این شبهه را که در جمهوری اسلامی ایران، ولایت فقیه یک مقام تشریفاتی شده است را خنثی می‌کند.



از دیگر سو بر همگان ثابت شد که هر جا پای منافع ملی، ارزشهای اصیل انقلاب اسلامی و مصالح عالی کشور به میان بیاید، رهبری بزرگوار، علی‌رغم پشتیبانی صریح از دولت اصولگرا به صورت اصولی، انتقادات و مواضع صریحی را نیز در قبال عملکرد ناصواب آن اتخاذ می‌کنند.



6. اگر ما و شما، در انتقاد به معترضین، آنها را به رعایت «قانون» و حرکت در مسیر آن دعوت می‌کنیم. اگر ما و شما، قانون و جایگاه قانونی «ولایت فقیه» که برآمده از اعتقادات اصیل اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی است را «فصل‌الخطاب» می‌دانیم و به‌حق انتظار داریم تا معترضین و منتقدین انتخابات به آن تمسک کنند و از آن عبور نکنند، پس همگان از ما توقع دارند - و باید هم داشته باشند که ما نیز خود به این توصیه عمل کنیم و نظرات و دستورات رهبری را فصل‌الخطاب بدانیم.



7. اتفاق اخیر «نقطه عطفی» در رابطه با سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌های دولت دهم است. این‌که آیا این دولت بنا دارد، بنابر آنچه در تبلیغات انتخاباتی و ادعاهای چهارسال اخیر خود بر آن تاکید ورزیده، بر مسیر تدابیر و منویات رهبری قدم بردارد و خود با شناخت از راه و سیره‌ ایشان بر مدار ولایت و رهبری جامعه بچرخد و قبل از ابلاغ صریح رهبری در موضوعات مختلف خود به منویات رهبر انقلاب جامعه عمل بپوشاند؛ یا ...



 

 
 
امیرعلی
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۰:۵۴:۱۶
آقای نادران شما بگو...
فعلا مرغ یه پا داره .
می دونید برای خیلی از مردم اصلا شخص آقای مشایی اهمیتی نداره ، چیزی که هست اینه که آدم احساس مس کنه جناب آقای رئیس جمهور داره لج می کنه. (188687)
 
محمد رضا محمدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۳:۵۶:۳۲
آخه به کی لج کنه ؟ به رهبر ؟ به خدا قسم اینها دل رهبر را خون کردند
اف بر تمام کسانی که از هوای نفس خود پیروی می کنند اف (188787)
 
کشاورز
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۰:۴۹:۰۶
یا شما متن نامه رهبری را میشناسید؟- سایت رهبری هنوز چیزی را علام نکرده
تازه اگر هم همچنین نامه ای وجود داشته باشد- عزیزان اگر شما مجبور بودید یک دوست را اخراج کنید سعی نمی کردید این کار ابرومندانه انجام بدهید؟
به رائیس جمهور تا معرفی کابینه دولت دهم وقت بدهید (188962)
 
الف خوان
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۲:۵۰:۲۹
ضمن تشکر از دوستان - با توجه به اینکه پایگاه اطلاع رسانی رسمی مقام معظم رهبری اظهارات آقایان ابوترابی و توکلی را درباره نامه رهبری به رییس جمهوری منتشر کردند بنابراین نمی توان در خصوص صدور دستور مقام معظم رهبری تشکیک ایجاد کرد. لینک مربوطه:
http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=7446
اما شنیدم آقای احمدی نژاد با برداشتن آقای مشایی مخالف نیست بلکه گفته است فردی را به من معرفی کنید که بتواند روی مین برود تا جایگزین کنم. بنابراین قبول دارم که با حکم رهبری ادامه فعالیت آقای مشایی نامشروع و غیرقانونی است اما باید به رییس جمهور محترم هم مجال داد تا فرد دیگری را انتخاب نماید که کم حاشیه باشد. هر چند انتظار داشتیم آقای احمدی نژاد قبل ازاین انتصابات با مقام مافوفق خود مشورت می کرد. در هر حال یان معصوم نیستند اما خطا خطای کوچکی نیست و باید سریع جبران شود. (189114)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۳:۵۲:۲۶
دليل ان كار را برايتان ميگويم ......احمدي نژاد ميخواهد مشايي را رجل سياسي كند تا در انتخابات چهار سال ديگر كانديدش كند واز طرف شوراي نگهبان رد نشود وبعد از راي آوردن مشايي ،احمدي نژاد بشود معاون اول مشايي! ....خداحافظ! (189192)
 
متین
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۳:۵۴:۴۵
ظاهرا خیلی از ما(چه طرفداران چه مخالفان احمدی نژاد)هنوز هوش احمدی نژاد رو دستکم گرفتیم.
بی خود نیست پروفسور حمید مولانا میگه:احمدی نژاد خودش یک رسانه است!
دقت کردین که چرا احمدی نژاد دقیقا 5شنبه پا میشه میره مشهد؟درست یک روز قبل از خطبه های هاشمی!
چرا حکم معاونت مشایی رو همون روز مشهد صادر میکنه؟!
تحلیل آفتاب یزد شنبه 27 تیر رو بخونین میتونه کمکتون کنه.
ضمنا چرا علیرغم اطلاع همه ما از مخالفت رهبری معظم انقلاب, دفتر ایشان بیانیه رسمی علنی درمورد مشایی نمی دهند؟ و چرا باید جناب آقای ترابی فرد این بیانیه را علنی کند یعنی کسی که ظاهرا اصولگراست و البته گاهی با برخی اصلاح طلبان فالوده می خورند؟
چرا زود مجلسیان و منجمله جناب ابوترابی فرد بیانات رهبری در دیدار با مجلسیان در مورد همکاری با دولت را از خاطر می برند؟
نکته:بدانیم که سیاستمداران ما(اعم از اصولگرا و اصلاح طلب)همگی سیاستمدارند که در همه آنها باشدت و ضعف و نیز لحاظ نیت خیر یا شرشان,اندکی یا بیشتر
سیاسی کاری(!) دارند و از پولیتیکهای عالم سیاست و علم سیاسی روز بهره میگیرند دقیقا همانند طبیبی که می داند مثلا فرد مراجعه کننده مضطربی به وی بیمار نیست ولی با هدف خیر جهت اطمینان بخشی به مراجعه کننده 2-3 قلم داروی بی ضرر و کم هزینه می نویسد یا با هدف کسب مال جهت بیمار چندین نوع عکس و آزمایش و داروی گران تجویز میکند.
نکته دوم:رهبری معظم انقلاب در بیانات روز مبعث فرمودند:\"تکلیف این است که کسی چیزی را بگوید و کسی چیزی را در همان زمان نگوید.\"میخواهم بپرسم که علیرغم احترام فوق العاده من در قبال حوزه های علمیه و علما, آیا علما و حوزه ها در این انتخابات و قضایای پس از آن,آنطور که بایسته و شایسته بود وارد \"بیان\" جزییات ترفندهای بیگانگان برای ایجاد اختلاف بین ملت برای مردم شدند؟ یا به عکس در قبال خطاهای آشکار و ضدقانونی عده ای که ظاهرا افراد موجهی برای جامعه و علما بوده اند سکوت کردند؟ (189193)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۵:۰۱:۳۱
بله
احمدی نژاد باید بدونه ما اونو بدون اطاعت از رهبری نمیخواهیم
الان باید احمدی مشایی رو بشناسه اگر من جای مشایی بودم اگه یه کم مرام داشتم خودم کنار می رفتم چون میدیدم به ضرر دوستم دارم عمل میکنم با اینکار مشایی دوستی اونها هم زیر سواله (189263)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۶:۲۰:۴۹
آقا شما عین متن یا تصویر نامه رو منتشر نمی کنید ؟ برای شخص من هنوز شفاف نیست فضا. یه زحمت بکشید بنظر آقای توکلی و اقای ابوترابی این دو نفر در جریان اصل نامه هستند. لطفن متن رو منتشر کنید. اینجوری هنوز نمیشه موضعگیری قطعی کرد. (189314)
 
سید
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۷:۳۱:۱۹
اتفاقا نقطه مثبت اقای احمدی نژاد اقای مهندس مشائی نه امثال شما که حزب بادید دیروز به میر حسین امروز باحمدی نژاد فردا بهاشمی و... (189359)
 
نسیمی
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۳:۰۰:۰۰
این حق رئیس جمهور است که هر فردی را که صلاح بداند معاون خود کند. آیا با این دخالتها و جو سازی ها می توان مملکت را اداره کرد؟چرا حقوق مسلم او را نادیده می گیرید؟ (189635)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۰:۵۶:۱۵
آقای الف اون موقعی که بی قید وشرط از بعضی ها دفاع می کردین باید فکر اینجا رو می کردین. (188688)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۱:۴۳:۳۳
هیچ هم بی قید و شرط نبود. ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم! (189029)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۳:۱۰:۵۳
برای ما اشخاص مهم نیستند، بلکه راه اشخاص است که مهم است. ما تا وقتی مدافع آقای احمدی نژاد هستیم که ایشان در راه نظام و رهبری گام بردارند.
الان هم که سکوت کرده ایم، منتظریم تا ابعاد قضیه و زوایای پنهان آن روشن شود.
آقای احمدی نژاد اگر چنین نامه ای دریافت کرده اند، بهتر بود همان لحظه بدون ثانیه ای تاخیر، نامه را بر چشم خود گذاشته و می گفتند:

\"سمعنا و اطعنا\"

لکن ما تنها گوش به فرمان رهبر انقلابیم و منتظر دستورات ایشان نشسته ایم. (189144)
 
امير حسين
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۰:۰۶:۴۰
شخص ناشناس فكر ميكني الف از موضع انتخاباتي خود برميگردد خير ما و دوستان الف هنوز پايبند به حمايت هاي خود در دوران انتخابات هستيم ولي اين طور نيست كه جلوي اشتباه نشينيم ما اعتقاد به احمدي داريم ولي اگه اشتباهي صورت بگيرد نقد داريم
درود به سايت الف (189452)
 
تحلیلگر
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۰۰:۵۵
آقای احمدی نژاد منتظرند رهبر انقلاب صریحا موضعگیری کنند تا ایشان بتواند غیر مستقیم به مردم بگوید: \"ببینید رهبری در کار من دخالت می کند\". او فکر میکند با ایستادن در برابر خواست رهبری مردم او را قوی و شجاع می نامند. (188692)
 
وحید
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۰۲:۵۰
با سلام وتشکر از مطلب بسیار خوب جناب اقای نادران
البته باید به این نکته هم توجه کرد که پست معاون اولی نه منطقا ونه قانونا در
هیچ شرایطی نمی تواند خالی بماند و بالاخره باید به رئیس جمهور محترم هم
مهلت داد تا با تحقیق و رایزنی شخص دیگه ای را برگزینند بهتره یه کم صبور
باشیم! البته امیدوارم هرچه سریعتر فرد جایگزین معرفی شود.
اما مطلب بعد اینکه کاش دوستان بخصوص در مجلس برای برخورد با یک شخص
خاص ازظرفیت رهبری معظم استفاده نمی کردند و بیشتر به دنبال راهی
می رفتند که قانونا رئیس جمهور را مکلف می کرد برای تمام منصوبینش به غیر
از مثلا رئیس دفتر و مشاورانش از مجلس رای اعتماد بگیرد. (188694)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۳:۱۲:۴۳
این احتمال را هم باید در نظر گرفت که رئیس جمهور به دنبال شخص مطمئنی برای جانشینی مشایی است تا در آینده مجبور به تعویض او نشود. ولی به هر حال می بایست این موضوع را به اطلاع مردم و رهبری برساند. (189147)
 
رضا احمدي
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۸:۰۸:۴۹
متاسفانه در اين دولت از آبروي رهبري بسيار مايه گذاشته شد و اين مقام را در هر زمينه اي كه در دول قبلي اصلا بحثش هم پيش نمي آمد وارد كردند. وارد كردن رهبري به اين گونه مسايل هيچ عاقبت خوشي نخواهد داشت چرا كه در اين موارد موافق و مخالف مستدل بسيار وجود دارد. دفعات اول ممكن است مخالفين بگويند به فرمان رهبري گردن مي نهيم اما تا كي مي توانند اين روند را ادامه دهند. بي سياستيهاي اين آقاي احمدي نژاد نه تنها نظام كه قدرت رهبري را هم تخريب ميكند. (189380)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۰:۱۸:۵۵
ايشان آزمون خود را پس داد وقتي رهبر معظم انقلاب فرمدند ايشون بايد به ساعت مشايي را كنار مي گذاشت
من و خانواده ام به احمدي نژاد راي داديم و با كلي نذر و نياز براي پيروزي ايشون دعا مي كرديم ولي پشيمون شدم و به حرف عمويم رسيدم كه ايشون به فرمايشات معظم له نيز توجه ندارد
واقعا پشيمونم (189571)
 
مجتبي
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۰:۵۶:۰۲
دوست عزيز چرا اين قدر به آقاي احمدي نژاد خوش بين هستيد؟ اين آقا از همون روز اول هم نشون داد چندان ولايت پذير نيست.
اين چه حرفي كه مي گيد \"پست معاون اولی نه منطقا ونه قانونا در
هیچ شرایطی نمی تواند خالی بماند\"
واقعا به نظر شما فرمان رهبري اين قدر بي اهميته كه بايد منتظر موند تا ....
ننگ بر اين تفكر
و ننگ بر شما سردبير سايت الف اگر اين مطلب رو منتشر نكنيد! (189593)
 
مریم
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۰۸:۲۹
وقتی کسی خودش را عقل کل می داند و فقط و فقط حرف کسایی را قبول دارد که دارند حرف خودش را تائید می کنند دیگه چه انتظاری ازش دارید؟ احمدی نژاد همان کسی است که وقتی در اردبیل بود رفسنجانی را از افتخارات نظام می دانست و حالا امروز که هیچ نیازی به رفسنجانی ندارد اینطور مواضعش را تغییر می دهد و ...! امروز هم که دیگه انتخابات تمام شده و اون نیازی به کسی احساس نمی کند! پس انتظار نداشته باشید که حتی واسه اصول گراها هم تره خورد کنه! (188699)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۲:۵۷:۵۵
دوست عزیز ! احمدی نژاد که علم غیب ندارد ... . شاید آن موقع از باندبازی های خاندان هاشمی اطلاع نداشت ... قرار نیست که احمدی نژاد هر کس را ببیند درپیشانیش گذشته و حال و آینده را بخواند... اتفاقا این که آن موقع آن موضع را داشته و الان این موضع را دارد نشانه قوت است یعنی او مدرک و دلیل دارد... (189124)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۳:۴۸:۱۹
شما هم توی این آب گل آلود خوب داری ماهی می گیری ها!
امام فرزمودند ملاک برای تشخیص سلامت نفس افراد وضعیت حال آنهاست.
یه موقعی ما هم از رفسنجانی دفاع می کردیم و اتفاقا امثال شما او را عالیجناب سرخپوش می خوندید. اما حالا از خط ولایت منحرف داره میشه که طبیعتا نمیشه ازش حمایت کرد (189187)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۱۴:۵۹
فکر میکنم که همه متوجه شدند که وقت آزمون یک روز بعد از ابلاغ نظر رهبر تمام شد! من بعد هر تصمیمی که احمدی نزاد بگیره حکم پاس کردن تجدیدی رو داره که کسی براش ارزش قائل نیست. ما که وضعیت احمدی نزاد رو میدونستیم اینجوری خوب شد لااقل طرفدارهاش یک کم بهتر شناختندش! (188701)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۳:۰۰:۲۸
دوست عزیز به نظر من این که عده ای رهبری را مجبور به اظهار نظر در این امر کردند یک شوک برای احمدی نژاد بود... انتخاب افرادی مثل معاون اول که دفعتا نیست نیاز به رایزنی و تصمیمگیری نیاز به زمان دارد از سایت الف هم بعید است که ثانیه شمار گذاشته است احمدی نژاد که 100 نفر در آستین و برای نوبت معاون اولی ندارد که اگر این نشد آنرا معرفی می کنم .. زمان نیاز است... (189127)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۰:۰۸:۲۹
زهرا جون تند نرو نميخواد از اب گلالود شما وطرفداراي اقاي چيز ماهي بگيريد شما اگر مي فهميديد ولايت و رهبري چيست بعد ازانتخابات مملكت را به اشوب نمي كشونديد واگر اقاي چيز چيزو راي مياورد رهبر كه هيچي خدا رو هم بنده نبود. (189454)
 
ر.رضایی-مسول یکی از کمیته های ستاد احمدی نژاد در یه استان محروم
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۱۵:۱۱
واقعا حرف ما هم همینه !
امیدوارم ایشون دست از لجبازی برداره و از امر ولایت و خواست مردم تبعیت کنه ... و گرنه ... و گرنه صادقانه عرض کنم سیلی محکمی از ملت خصوصن حامیان ستادی اش در کشور خواهد خورد ،
آنچه شرط بلاغت بود ... خواه پند گیر خواه ملال! (188702)
 
مجتبي
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۰:۵۹:۳۸
حامي ستادي
شما اگه دست بزن داشتيد همون وقتي كه احمدي نژاد سازمان حج و زيارت را با ميراث فرهنگي ادغام كرد يه سيلي محكم توي گوشش مي زديد (189595)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۱۶:۰۴
عزیزان دل کجایید که آقای احمدی نژاد قبلا چندین مرتبه در این آزمون با مردودی توسط تک ماده قبول شده اند.

ولایت مداری این نیست که وقتی صدای ولی امر بلند شد دست به کار شویم و بگوییم چون ولی امر در این مورد حساس شد اند پس تغییر.

یک انسان ولایت مدار و ولایت پذیر باید از اولویت ها و دغدغه های ولی امر خود آگاه باشد و طوری عمل کند که از ولی کمترین خرج یا بهتر بگویم کوچکترین هزینه ای نشود.

آقای احمدی نژاد آن موقع که با آب و تاب از نظریه دوستی با مردم اسراییل آقای مشایی دفاع کرد اولین نمره ردی را گرفت اما با هزینه شدن رهبری و سخنرانی ایشان در نماز جمعه تک ماده کرد و به هر حال گذشت.

ایشان آن موقعی که با اصرار بعضی ها سازمان حج و زیارت که از شیون ولایت فقیه هست را به سازمان تحت ریاست آقای مشایی برای همان چند روز بدون مشورت و حتی با نظر منفی تاکید شده ولی امر الحاق کرد دومین نمره ردی را گرفت ولی باز خدا بیامرزد پدر تک ماده را که به دادش رسید و باز هم هزینه ای دیگر از ولایت فقیه و آن چیزی نبود جز نامه رهبری و بازگشت آن تغییر به حال اول.

باز هم نمره مردودی ای دیگر از دکتر در مورد بیان مواردی در تبلیغات انتخاباتی و آن بل بشو که به قول رهبری اگر نبود خیلی از بیانات قبل از انتخابات بسیاری از این آشوب ها هم بپا نمی شد. و دوباره داستان تکراری تک ماده با هزینه کرد رهبری و باز هم عذر نخواستن از صحبت های هر چند در نظر ایشان و خیلی ها درست ایشان. (188704)
 
مهران
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۱۶:۲۴
اقاي نادران عتلامت ولايي بودن تغيير بعد از 5 روز و 6 روز نيست حتي بعد از 2 روز هم نيست علامت ولايي بودن يعني عدم انتساب آقاي مشايي ،زيرا خود آقاي احمدي نژاد خوب ميدانست كه رهبر با آقاي مشايي كاملا مخالف است .حتي اگر نميدانست بايد در كمتر از يك ساعت اين تغيير را انجام ميداد و بهانه اين كه خبر بايد تاييد ميشد نيز از هم اكنون مورد قبول نيست،پس اگر ولايت پذيري يعني اين بايد انتظار داشت كه بقيه كه كمتر ولايي هستند 3تا4 ماه ديگر متوجه بيانات رهبري شوند (188706)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۱۸:۰۶
بعد از شنیدن منصوب شدن مشایی به عنوان معاون اولی احمدی نژاد فقط یه سوال به ذهنم خطور کرد... اینکه قطعا با توجه به پیشامدهای گذشته در مورد مشایی، جناب آقای احمدی نژاد میدونستند که بدون شک با انتصاب مشایی حتی به عنوان ریاست سازمان میراث فرهنگی در دولت دهم با مخالفت از سوی مسئولان، مردم، علما ، فقها و حتی رهبری روبه رو میشه پس چرا این شخص با سمتی بسیار بالاتر به عنوان معاون اول انتخاب کرد؟!
جدا جواب این سؤال برای من جالبه چون جناب احمدی نژاد با این انتخاب به خواسته هیچ یک از اقشار جامعه و حتی احزاب و رهبری توجهی نکرد...
و علامت تعجب دیگه اینکه، دولتی که مرد دومش شخصی با نام مشایی میشه که حتی کوچکترین و مهمترین خصلت یه سیاستمدار یعنی سخنوری با تفکر به دلیل جلوگیری از عواقب احتمالی آینده و جلوگیری از هر گونه تنش در درون جامعه، رو نداره، آیا فاتحش از همین الان خونده نیست، اینکه ابتداری راه بود خدا آخرشو به خیر کنه، انشاءالله (188708)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۱:۴۷:۵۷
شاید احمدی نژاد فقط برای دولت نهم اونو انتخاب کرده و حسب امر آقا برای دولت دهم کنارش میذاره. میخواد بگه مشایی دوست دارم. (189035)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۱۹:۵۳
هر از چندگاهی به این فکر فرو می روم که جناب احمدی نژاد دوست دارند خبر اول رسانه های داخلی و خارجی شوند، به هر نحو ممکن!
نظر شخص بنده در مورد این یک دندگی ایشان فی نفسه بد نیست. همانطور که بسیاری از بزرگان عالم با ساختارشکنی و یکدندگی به جایگاهی که هستند رسیده اند اما آقای رییس جمهور یکدندگی را دارند ولی از قرار نمی دانند کجا باید خرجش کنند. (188710)
 
arash
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۲۰:۳۸
سلام
جالبه که همه طرفداران احمدی نژاد درخصوص انتصاب مشایی به عنوان معاون اول ، علیه وی جبهه گرفتند.
1- آیا احمدی نژاد توان انتخاب معاونش را ندارد؟
2-آیا باید به ساز ما برقصد؟
3-آیا سایر امور کشور نیز به کشمکش تبدیل می شود؟ و ما وقت پیشرفت را سعی در چانه زدن با احمدی نژاد می کنیم؟
4-چرا احمدی نژاد را منصوب کردیم که حالا با وی کلکل کنیم؟ آیا پیشرفت ایران و کشورمان برایمان مهم نیست؟
5-اگر قرار است حالا برایش آزمون ولایت پذیری بگذاریم ، چرا رد صلاحیتش نکردیم؟که حالا منتظر جواب آزمون باشیم؟
6-چرا عده ای سعی در منزوی کردن او دارند؟آیا ما دلسوز مملکتیم و یا دلسوز یک جناح خاص؟
7-اگر انتصاب معاون اولی اشتباه باشد وای به حال سایر امور کشور، البته مناظره ها خیلی مسایل را برای مردم روشن کرد اما به نظر من عده ای هنوز از واقعیت های جامعه دور هستند و یا اطلاعات غلط می گیرند ، رئیس جمهور دلسوز ماست و به ما اطلاعات غلط داده اند پس بگذاریم که پدر عروس رئیس جمهور هم در دایره قدرت باشد .قول می دهد دیگر به مراسم رقص و دوستی با اسرائیل حرف نزند.

امیدوارم مطلب مرا روی سایت قرار دهید.
با تشکر (188711)
 
امير حسين
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۰:۱۵:۲۵
آقا آرش يه سوال به نظرت چرا مشايي بد است؟
به نظرت چرا ما طرفداران دكتر نسبت به عملكرد دكتر نسبت به انتخاب مشايي انتقاد داريم؟
و سوال آخر چرا در اين برهه بعضي از مخالفان دولت مانند بعضي از اين طرفداراي تند موسوي در پوشش حاميان انقلاب و رهبري ظاهر ميشن و به اين مورد انتقاد ميكنند؟ (189457)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۲۵:۱۹
اگر مورد استناد آقایان ابلاغ نامه ای خصوصی یا دیداری خصوصی از جانب رهبر معظم انقلاب به رئيس جمهور براي بركناري مشائي است، باز هم متهم ردیف اول ولایت نامداری خود اینانند چرا که اگر واکنش رهبر معظم انقلاب در مورد نقل قول شریعت مداری از ایشان در خصوص رای اعتماد به کردان را به یاد آوریم می فهمیم که ولایت پذیری یعنی چه!

بسم الله الرحمن الرحيم
يك مقام آگاه و مسئول در دفتر مقام معظم رهبري اعلام كرد:
ديدارهاي آقاي رئيس جمهور با رهبر معظم انقلاب اسلامي، ديدارهاي كاملاً خصوصي است و طبعاً مطالبي كه در آن جلسات مورد گفتگو و تبادل نظر قرار مي گيرد، تابع حكم مربوط به جلسات خصوصي است و هيچ كس نمي تواند ادعاي نقل و يا تحريف مطالبي را داشته باشد كه علي القاعده دسترسي به آنها جز در شرايط خاص، امكان پذير نمي باشد. (188713)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۲۷:۱۴
فتوای آیت الله مکارم علیه تصدی مشایی
آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پاسخ استفتاء جمعی از مقلدان خود در خصوص تصدی معاون اولی رئیس جمهور مرقوم نموده‌اند: تصدی چنین کسی مشروعیت ندارد و اگر خطایی در انتصاب مزبور صورت گرفته هر چه سریعتر اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، متن استفتاء و پاسخ معظم‌له که در اختیار مرکز خبر حوزه قرار گرفته به شرح ذیل است:

بسمه‌تعالی

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی (مدظله)

سوال: چه می‌فرمایید درباره کسی که خود را از دوستان مردم اسرائیل شمرده تا آنجا که در روزنامه‌های صهیونیستی او را به عنوان دوست خوب صهیونیست‌ها خطاب کرده‌اند و در بعضی از جلسات قرآن را به صورت توهین‌آمیزی وارد مجلس عمومی کرده و عبادت عظیم اسلامی حج را همردیف گردشگری و صنایع دستی شمرده و امور دیگری از این قبیل آیا این چنین کسی صلاحیت تصدی مناصب مهم دولت اسلامی را دارد؟ به خصوص این که قاطبه متدینین و خبرگان نظام با این تصدی مخالفند.

بسم‌الله‌الرحمن الرحیم

جواب: تصدی چنین کسی قطعاً مشروعیت ندارد و اگر خطایی در انتصاب مزبور از سوی بعضی از مسئولین محترم سر زده لازم است هر چه زودتر اصلاح گردد و صد البته اگر مقامات عالی نظام تذکر داده باشند و فراموش نباید کرد که مدیران خوب کسانی هستند که شجاعت اعتراف به اشتباه را دارند و می‌‌دانند مقاماتی که به آنها سپرده شده متعلق به مردم است و آنها باید نهایت امانتداری را رعایت کنند و مصالح اسلامی را در نظر بگیرند. (188717)
 
آ مهدي
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۲۷:۴۷
به نظرم احمدي نژاد خودش بهتر از هركسي ميدونه چه كاري انجام داده .

اين كارش به ما نشون داد كه خيلي ها از تفكر احمدي نژاد در پيروي از رهبري دفاع ميكنند و نه شخص ايشان . هر جايي هركسي ( ميخواد رئيس جمهور باشه ، رئيس مجمع باشه و يا اون شخصيت هاي ديگه ) رودرروي رهبري قرار بگيره ، رودرروي اينها هم قرار گرفته .

البته احمدي نژاد با اين كارش سلامت خودش رو در 4 سال آينده تضمين كرده . چون اگه اتفاقي براش بيفته و يا عده اي بخوان بزرگراهي رو به نام شهيد احمدي نژاد افتتاح كنند بايد قبلش يه مدت مشايي رو به عنوان شخص دوم مملكت تحمل كنند كه فك نكنم نه اصولگراها و نه اصلاح طلبها خواهان اين موضوع باشن .

به نظرم بركناري مشايي قطعي هست . دير و زود داره اما سوخت و سوز نداره . (188719)
 
.....
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۲۸:۵۲
از مکر خدا غافل نباشید... اگر او بخواهد چنان بر چشم ها پرده می اندازد و بر لب ها مهر می زند که لب فروبسته و نابینا می شویم... مدت هاست همه تلاش می کنند و از هر راهی که به نظرشان رسیده و در توانشان دارند کمک می گیرند تا بتوانند بگویند که این دولت فخیمه نه تنها به وعده هایش عمل نمی کند، بلکه بسیاری اصول و مبانی و بنیادهای دیگر را نیز علیرغم ادعای گوش ِ فلک کر کٌن ِ اصول گرایی اش نادیده گرفته و زیر پا می گذارد .. اما موفق نشدند و نشدیم... حالا این آقای دولت است که با دست و رفتار خودش نقاب از چهره خودش بر می دارد... و این کم نعمتی نیست... شما هم خودتان را خسته نکنید... نرود میخ آهنی در سنگ... ضمن آنکه آقای احمدی نژاد با تعلل و نافرمانی تلویحی اش نشان داد که آنقدرها هم ذوب در ولایت نیست... و حتی اگر حالا هم دل به دریا بزند و آقای مشائی نازنینش را عزل کند، یا آقای مشائی برای حفظ مصالح اسلام استعفای صوری بدهد، نتیجه این تعلل که همان ولایت مدار نبودن جناب احمدی نژاد است، نتیجه درخشان و ارزشمندی است که آقای رئیس جمهور با دست نازنین خودش با رفتار خودش آن را به عالم و آدم اعلام کرد... (188723)
 
مردم دوست
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۳۱:۵۷
آقای رئیس جمهور، رئیس جمهورند و باید بر پایه و خواست جمهور گام بردارند. گفتار دوستان و دلسوزان و مجلسیان و خطبا و علما و ... را به گوش جان بخرند و تکدر خاطر مردم را مخرند. مگر تنها راه خدمت آقای مشایی از طریق منصب است؟ از خدمات ایشان به نحو اعلی استفاده کنند ولی نه در منصب. آقای رئیس جمهور، کاری نکنید که صفت لجاجت با نام شما عجین شود.

ولایت پذیری از صفات عالیه یک مؤمن است، ولی صفت دوری از لجاجت از صفات اولیه هر انسان متعادل است. با این رویه ای که آقای دکتر در پیش گرفته اند می ترسم که ناچار شویم قبل از خواندن نماز دفع فتنه، نماز رفع لجاجت از ایشان بخوانیم.

من آن چه شرط بلاغ است با تو می گویم
تو خواه از سخنم پند گير خواه ملال (سعدي)

تا گرفتاري تو در عقل لجوج
از تو اين سودا همه سودا بود (عطار)

هر که در عقل لجوج خويش ماند
زين سخن خواند مرا ديوانه اي (عطار)

چند گوئي اي لجوج بي صفا
اين فسون ديو پيش مصطفا (مولوي)

پرهیز ز لجبازی، بگذر تو از این بازی
شو تابع این مردم، تا خلق شوند راضی (مردم دوست) (188726)
 
هدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۲:۰۶:۰۸
حضرت حافظ در مورد لجبازی چیزی نگفتند!؟ (189058)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۳۶:۲۴
من طرفدار آقای احمدی نژاد نیستم. این چند روزه کلی با خودم فکر می کنم هدف ایشون چیه عقلم به جایی نرسید. ولی دیشب 2 تا نظر جالب تو کانل های اجنبی شنیدم:
1.چراغ سبز نشون دادن به امریکا
2-بردن توجه ها از شخص ایشون به معاونشون(لازمه بحث در مورد یک جزء پذیرش کل است)
فکر کنم این 2 دلیل منطقی تر از لجبازی باشه
به هر حال خوش بحال ما که به ایشون رای ندادیم . حالا معاونشون هر کی می خواد باشه! (188732)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۲:۳۷:۴۶
یعنی آنهایی که تو به آنان رای دادی ولایی بودن و همه روزه دارند به فرمان ولی فقیه عمل می کنند راستی که چه ببی باز شده از پرده فکنی برخی که خودشان هیچ گاه سخنان رهبری را گوش نمی کردند و الان دارند انتخاب مشایی را به بهانه ی ضد ولایی بودن احمدی نژاد به کار می برند راستی دوستان عزیز شما ها بودید که از موسوی و تقلب و بی اعتبار بودن همه ی قوانین و نهادهای قانونی سخن می گکفتید حتما اینها نشان ی ولایت پذیری شماهاست (189526)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۳۷:۵۳
بنده به عنوان یک اصولگرا، به خاطر تقویت نظام و ولایت فقیه با افتخار به دکتر احمدی نژاد رای داده ام. و با هر اقدامی که موجب تضعیف رهبری شود به شدت مخالفم. خواه از آقای دکتر باشد و یا هر کس دیگر (188733)
 
کاوه
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۴۶:۳۶
اصلا ایشان از ابتدا هم نباید چنین کاری را می کرد. رئیس جمهور ما خیلی زیرک تر از این هاست که نداند نظر مراجع و آقا درباره مشاعی چیست.
خدا کند آقای دکتر دیگر از این خطاهای فاحش که اصلاح طلبان را خوش می آید نکند. ما خیلی نگران هستیم (188740)
 
امير حسين
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۰:۱۸:۱۷
كاوه جان آفرين

يه بزرگي ميگفت اين مشايي اصلاح طلب نفوذي در سيستم احمدي نزاد است

خطاب به تمامي اصولگرايان و آقاي نادران عرض ميكنم كه به اصلاح چي ها رو نديد (189459)
 
هادی
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۳:۰۲:۲۲
کاوه عزیز ، رئیس جمهور زیرک جنابعالی از این خطا ها کم نداشته . حافظه تاریخی برادران اصولگرا ضعیف است . دکتر کردان را فراموش نکرده اید که ؟ اگه مشایی رو نگه داره خدا وکیلی دور بعد بهش رای میدم ! (189636)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۴۹:۰۴
دوستان آقای رییس جمهور در رفتار و کردار ایشا ن سهیم و مسئول هستند وقتی ایشان ساختار شکنی میکنند وهمه دوستداران ایشان از آن به شجاعت یاد میکنند وقتی ایشان بارها مجلس را باعث گرانی معرفی ومجلس را مقابل خود می داند وحتی در یک اظهار نظر عجیب درقضیه سهمیه بندی بنزین مجلس را متهم به برندازی دولت متهم می کند و مجلس محترم سکوت اختیار میکند وقتی در یک مناظره برخلاف عرف وقانون نام اشخاص رابرده میشود و دوستان ایشان از آن به عنوان شجاعت نام میبرند وقتی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه فرمودند کارایشان اشتباه بوده و یاد آورشده اند که من بعد از مناظره به ایشان گقته بودم که کارشان غلط بوده ولی آقای رییس جمهور بجای جبران اشتباه خود بعدا در برنامه تلویزیونی همان ادعاها را تکرار مکنندو از آن اشخاص به طلحه وزبیر یاد میشود.باید شاهد ومنتظر چنین اتفاقاتی باشیم که حتی به فرموده رهبری کم توجهی بشود.اگر مجلس در اظهارنظر آقای مشایی در مورد مردم اسراییل کوتاه نمی آمد ومصلحت اندیشی نمی کرد ورییس جمهور را وادار به ÷اسخگویی میکردند امروز شاهداین اقدامات نبودیم .مجلس باید به راس امور برگردد ودراین قضیه کوتاهی نکند (188743)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۱:۵۱:۱۸
آقای نادران عزیز، اینها را دارید به کی میگید؟ مردم که 4 سال این رویه را دیدند و آنهایی (شما اگر دوست دارید بخوانید اقلیت مردم) که مخالف این روش اداره کشور بودند به آقای احمدی نژاد رأی ندادند.
در مقابل افرادی مثل شما و برخی دیگر هم بودند (باز اگر دوست دارید بخوانید اکثریت 64 درصدی مردم) که در برابر این انتقادها گفتند \"باز به او رأی می دهیم چون هر چه نباشد \"ولایت پذیر\" است!\" .... خوب استاد عزیز، حالا تحویل بگیرید.
شمارشگر سایت \"الف\" الان که این سطور را می نویسم نشان می دهد که 5 روز از ولایت پذیری دوستان گذشته! و معلوم نیست پس از چند روز و آنهم خدای ناکرده با چه منتی بخواهند ولایت پذیری خود را نشان دهند...
جال به نظر شما الان اصولگرایان نباید از خود بپرسند که آیا این ولایت پذیری \"نیم بند\" آقایان ارزش اینهمه مقاومت پرهزینه در مقابل ریاست جمهوری آقای موسوی را داشت که پیش از انتخابات آنچنان خود را مطیع کوچکترین امر رهبری می دانست و مطمئنا اگر برخی مقاومتها و رفتارهای نادرست نبود باز بر رویه پیشین خویش وفادار می ماند؟ (188746)
 
هادی
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۳:۰۴:۳۴
محمد عزیز همین سایت الف هم چند روز دیگر این شمارشگر را منهدم خواهم کرد . بنا بر اصل مصلحت و از این دست واژه ها که دیگر خوب بلت (بلد) شدیم. (189638)
 
d; ktv
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۵:۱۲:۰۸
اگه شما میدونی اینقدر بهشون سخت میگذره خوب بگید استفا بدن!
ما اصلا\" راضی نیستیم ایشون اینقدر ازار ببینند (188791)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۲:۱۰:۱۲
سلام.
متاسفانه آقای احمدی نژاد پس از گذشت 4 سال از دوران اول خودسری و تکروی، هنوز اصول خرد جمعی و مشاوره را نیاموخته اند. چگونه باید انتظار داشت در 4 سال آینده از نظرات نخبگان بهره ببرند؟
سالی که نکوست، از بهارش پیداست.! (188759)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۲:۱۳:۲۸
احتمالا آقای مشایی خودشو تو دل ریس جمهور بد جوری جا کرده چون تو سایتش نوشته که باید از رییس جمهور فیلم ساخته بشه (در مراسم توديع ) www.mashaei.ir (188761)
 
بیبسب
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۵:۱۷:۲۵
اگر نظر شما در تایید مشاعی باشد شما سانسور میشوید!

اقا لطفا\" اسم نفراتی را که دوست داریذ بزنید که ملت الاف نشوند فقط از اونا بگند (188794)
 
ناجی
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۳:۰۷:۳۶
آیا واقعا رهبر عزیز انقلاب نامه ای در مورد برکناری آقای مشایی به آقای احمدی نژاد نوشتند؟
پس متن این نامه که همه از آن صحبت می کنند کجاست؟ و چرا چاپ نمی شود؟

همه میدانیم آقای احمدی نژاد بسیار ولایتمدار هستند پس اگه به صورت حضوری هم رهبر عزیز به رئیس جمهور می فرمودند حتما ایشان اجرا می کردند!

بر فرض این امر درست بوده باشد
در این صورت باید دید آیا الزامی در این نامه (و یا بهتر بگویم شنیدها و گفته های شما) از طرف رهبر عزیز به رئیس جمهور محبوب وجود داشته و یا به صورت یک توصیه خیرخواهانه بوده و شما به خاطر مخالف بودن با این انتصاب شلوغش کردید
(البته هنوز ایسنا و ایرنا این خبر یا نامه رو تایید یا رد نکرده!) (188778)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۲:۱۶:۱۳
اخوی شما انسان خیلی خوبی هستی و گویا مثل خود من تا چیزی را به چشم نبینی یا از منبع موثق نشوی نمی پذیری.
آقای ابوترابی از این نامه خبر داده و اگر خدای نکرده کار به جایی برسد که متن آن منتشر شود (مثل قضیه سازمان حج و اوقاف + گردشگری) آن وقت دیگر برای انکار خیلی چیز ها دیر شده است. (189075)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۸:۱۸:۳۸
دوست عزیز، اندکی از حمایت تعصبی دست بردار و یه مقدار نگاه کردن و فکر کردن رو هم بزار کنارش اون موقع به نتیجه میرسی. این خبر رو آقای ابوترابی اعلام کرد و آقای ابوترابی که نمیتونه حرف دروغ بگه.
و دوم به فرض این حرفی که شما میگید درسته و آقای خامنه ای هیچ حرفی نزدند (که صد البته درست نیست) آقای مکارم شیرازی ایشون هم که گفتند، مدرک این رو توی همه سایت ها نیز میتونید روشن ببینید
اندکی فکر کنیم و خدا ترس باشیم. (189387)
 
هادی
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۳:۰۹:۰۶
به نظر شما توصیه رهبر به درد نمی خوره ؟ اونهم خیر خواهانه اش . تا همین دیروز که از یک اشاره رهبری دهها تحلیل علیه موسوی می ساختید.آنهم به نا حق . حالا توصیه خیر خواهانه رهبر بزرگوار را لازمالاجرا نمیدانید ؟آقایان بیائید ولایتمداری راتعریف کنید . سر درد گرفتیم به خدا . نمی شود که هر جا به نفعمان بود ولایتمدار شویم و هر جا که نبود ... (189640)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۳:۵۰:۵۹
بنام خدا
بنده پيشنهاد ميكنم كه سايت هاي اصولگرا روزشمار ولايت پذيري اقاي احمدي نژاد را تا روز بركناري مشايي در گوشه اي از سايت خود قرار دهند
در صورتي كه اين كار انجام نشد تا پايان چهار سال رياست جمهوري اقاي احمدي نژاد اين روز شمار حفظ شود
اقاي احمدي نژاد حداقل مي گذاشتيد چند وقتي از انتخابات بگذرد بعد طرفدارانتان را از خود دور كنيد
متاسفانه خيلي زود وقت اظهار پشيماني رسيد (188786)
 
هادی
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۰:۴۹:۰۵
بابا بنده خدا تو دیگه چی میگی..تو که اصلا مشایی رو نمیشناسی برا خودت حرف میزنی..وقتی بی فهم تو این مسائل وارد بشین همینه دیگه..ولایت شده لق لقه زبونتون (189589)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۳:۵۸:۳۵
یک سوال از شما داعیه داران ولایت :

اگر آقای خاتمی رییس جمهور بود و رهبر معظم چنین نامه ای برای عزل یکی از منصوبین خاتمی می داد و خاتمی با تاخیر اقدام می کرد چه اتفاقی می افتاد؟ کلی آدم به عناوین مختلف وا اسلاماها می کردند و اعتراض می کردند. حالا کجا هستند این جوانان بسیجی ذوب شده در ولایت ؟ چرا هیچ کدام آفتابی نمی شوند؟ چرا اعتراض نمی کنند؟ (188788)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۱:۵۵:۲۹
پس ما کی هستیم که داریم اعتراض میکنیم؟ بموقع ما رو میبینید! (189043)
 
العبد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۴:۱۸:۲۹
دیگه مگه کسی هم مونده که صداش در نیاومده باشه. بسیجی و اصولگرا و مردمی که درد دین دارند همه صداشون در اومده. چپ و راست دارن صنفهای مختلف بیانیه میدن. نمی دونم این همه تأیید، پاسخ به قسمت اول بود یا کلش؟
جالبه که حتی ایرنا هم جرأت نمی کنه اسم مشایی رو توی تیترش بیاره و بعد تو متنش اسم این آدم رویت میشه.
متن حکم انتصاب \"مهرداد بذرپاش\"، \"دکتر پرويز داودي\"، \"سيد مجتبي ثمره هاشمي\"، \"علي اکبر صالحي\"، \"حاج علي اکبري\"، \"مسعود زريبافان\" و \"حميد بقايي\" منتشر شد (مشاییش کو؟ آخر صفحه می بینید) (189218)
 
مجید
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۵:۴۹:۳۴
کاملا باهات موافقم اقا رضا
باید در تکمیل حرفات بگم، اگه جناب اقای خاتمی چنین کاری می کردند، برخی از دوستان تاحالا پنج شش باری کفن پوش جلوی دفتر رییس جمهور تجمع می کردن! (189297)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۰:۰۴:۵۹
مثله کبک سرشون کزدن تو برف (189558)
 
سراب
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۰۹:۵۴:۰۸
با عرض سلام
نیکوست اگر فیلترتان صلاح می بیند نظرات این چنینی هم گذاشته شود: جهت اطلاع شما \"سایت الف\" عرض می کنم دولت در مسائلی مانند نام نبردن از کسانی که متهم نشده اند بعد از مناظره با موسوی و پیاده کردن نظر رهبری در مسائلی مانند عدالت اجتماعی سیاست خارجه و حوزه فرهنگ ولایت پذیری خود را اثبات کرده است. اما اکنون نوبت کسانی است ولایت پذیری خود را اثبات کنند که خلاف صد در صد نظر رهبری به پخش غیر قانونی اخباری از ایشان اقدام می کنند که راضی به پخش آن نمی باشند و دم به دم، دم از ولایت پذیری و ولایت داری می زنند لطفا در این زمینه نیز مطلبی بزنید (188892)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۰:۰۴:۱۴
خود کرده را تدبیر نیست (188902)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۰:۰۴:۵۱
فکر نمی کنید با این تعابیر تند علیه احمدی نژاد دارید حمایت های رهبری و بیینش ایشان را نسبت به آقای احمدی نژاد را نیز زیر سئوال می برید ؟ راستی مردم احمدی نژاد را انتخاب کردند و کمی و کاستی های دولت ار نیز هم می دانستند هم مخالفان هر کاستی را چند برابر بزرگ کردند تا مردم به احمدی نژاد رای ندهند اما این گونه نشد درست است که احمدی نژآد باید درستی انتخاب هایش را بررسی کند اما با این تعابیر تند برای دولت دهم حیثیتی بیاقی نمی گذارید تا کارش را شروع کند و این واقعا بی انصافیست از طرفی آقای نادران شما هشدارهای رهبری در دولت نهم علیه مخالفان دولت که در کار دولت کارشکنی می کردند را شنیدید شما چقدر انها را عملی کردید آیا تضییع حق دولت در تعیین ساعات کاری در راستای هشدارهای رهبری بود؟ آیا سکوت در مقابل گزارش دیوان محاسبات که برخلاف رویه ی معمول ÷یش از انتخابات برای تامین آتش تهیه مخالفان علیه احمدی نژاد انجام شد در راستای قبول نظرات رهبری بود؟ شما نیز در راستای تقویت ولی فقیه کارنامه ای بس ضعیف و سیاه دارید بهتر نیست بیلان کار خود در این خصوص را نیز مشخص کنید تا ببینیم شما چقد ربه نظرات رهبری نظام اترام می کگذارید و این چنین با دولتی که مورد تایید رهبری در مجموع بوده سخن می گویید (188903)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۰:۰۵:۱۹
ما هم از طرفداران آقاي احمدي نژاد هستيم، چون ايشان را به رهبري نزديكتر از ديگر نامزدها مي‌دانيم. در دوران تبليغات قبل از انتخابات نيز هر كاري كه مي‌توانستيم براي ايشان انجام داديم. حتي بنده مبلغ 200 هزار تومن هم براي پيروزي ايشان نذر كردم كه پس از اعلام تأييد انتخابات توسط شوراي نگهبان، آن را به دست خانواده مستمندي رسانده و نذر خود را ادا كردم.
منتهي براي ما فرق نمي‌كند، موسوي و يا احمدي نژاد، هر كس مي‌خواهد باشد. اگر به حرف رهبري گوش دل ندهد، از دايره ولايتمداري خارج خواهد شد. اگر ايشان حتي از نظر رهبري، اطلاع هم داشته باشند كه حتما دارند، از ابتدا نبايد آقاي مشايي را معرفي مي‌كردند.
چرا بايد براي هر موضوع كوچكي، رهبري مستقيماً هزينه كنند؟
مگر در زمان قبل از انتخابات ايشان صريحاً فرمودند كه به آقاي احمدي نژاد رأي بدهيد؟
نه! با نشان دادن خطوط اصلي و با ايما و اشاره به آنها كه از عمق جان ولايي هستند، فهماندند كه نظرشان چيست.
اگر آقاي احمدي نژاد نيز اين ايما و اشاره‌ها را كه از سوي رهبري صادر مي‌شود، نفهمد حتما ولايت پذير نخواهد بود. آقاي احمدي نژاد بايد بداند كه رأيشان مربوط به خود ايشان نيست. چرا مردم به موسوي رأي ندادند. چون از گذشته اطلاع داشتند و از عدم اطاعت ايشان براي انتخاب همكاران خود (بهزاد و ...) از رئيس جمهور وقت. چون نظرات وي را همراه و نزديك با نظر مقام معظم رهبري نمي‌دانستند.
آقاي احمدي نژاد مطمئن باشد كه چنانچه به اين امر تن ندهد، كل دولتش سقوط خواهد كرد و همانهايي كه به او رأي داده اند، درخواست اعلام عدم كفايت سياسي او را خواهند داد. (188905)
 
سایه بان
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۰:۵۳:۵۰
ما مطیع رهبریم آقای رئیس جمهور این را بدانید و مطمئن باشید....تمام کسانی که به شما رای داده اند رهبر را در درجه ی اول قرار میدهند...و در اصل به نظام و ولایت فقیه رای داده اند....به رایتان غره نشوید.... (188968)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۰:۵۸:۵۸
خودآقا میگفت امام به بنده گفتند کاندید ریاست جمهوری باش و من به ایشان عرض کردم اگه نظر شما اینه که من کاندید بشم بنده شخصا نمیپذیرم اما اگه حکم کنید قضیه طور دیگری خواهد بود(نقل به مضمون) سوال اول:آیا واقعا چنین نامه ای وجود دارد؟ سوال دوم:در صورت وجود این نامه نظر اقا به صورت حکم بوده یا صرفا نظر خودشان را بیان نمودند؟ همانطور که میدانیم ولی امر مسلمین آقای احمدی نزاد را فردی مورد اعتماد نامیدند،بسیجیان کماکان به این گفته رهبر انقلاب پایبندند تا تکلیف سوالات فوق روشن شود.البته همانطور که میدانیم اقشار مختلف بسیج خواستار روشنگری در اینخصوص شده اند اما این دلیل نمیشود که بخواهند بیگدار به آب بزنند. (188976)
 
نرگس
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۱:۳۲:۱۸
به نام خدا ..سلام..خسته نباشید..درپاسخ به اقا رضا باید بگم ما طرفدارهایه دکتر هممون ناراحتیم وبهشون اعتراض کردیم من که دستم ازهمه جا کوتاهه ولی رفتم سایته دکتر وبراش پیغام گذاشتم واعتراض کردم ... بسیجیها هم نامه سرگشاده واسش نوشتن... (189015)
 
شهابی
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۱:۳۵:۰۳
آخه نکته ی جالب اینجاست که جناب آقای رئیس جمهور فکر می کنند چون بیگانگان (بخوانید هر آنکه موافق نظرات ایشان نیست، در هر مقطع و در هر موردی)، نتوانسته اند خودشان را بزنند، حالا دنبال زدن اطرافیان ایشان هستند.
مصلحت نظام را هم بالطبع ایشان بهتر از هر فرد دیگری می دانند و اساساً در حال حاضر مصلحت نظام برابر با مصلحت دولت اسلامی مورد ادعای ایشان است! امیدوارم فردا برای نجات نظام دیر نباشد. (189021)
 
منیر
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۱:۳۵:۱۴
ما که به احمدی نژاد رای ندادیم چون میدونستیم یه آدم خود سر و لج بازه همه ی شعاراشم الکیه همین که اومد شب آخر به دروغ گفت پرونده ی یک میلیارد دلار بسته شده معلومه چه آدمیه
ولی گویا طرفداراش تازه سرشون به سنگ خورده
یه عده هم که تو خواب خرگوشین (189022)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۱:۴۵:۴۰
تعیین معاون اول از اولیه ترین حقوق هر رئیس جمهور است چرا اینقدر به آقای دکتر جفا می کنید. این 24 میلیون نفری که به آقای دکتر رای دادند از علاقه ایشان به جناب مشایی با خبر بودند. دلیلی ندارد که دکتر بر اساس سلیقه شما رفتار کند (189032)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۱:۵۲:۲۲
مطمئن باشيد احمدي نژاد با همه مشكلاتش از بسياري از مدعيان اصلاحات و اصولگرايي ولايتپذيرتر است و دفاع رهبري از ايشان بيخود و بي مبنا و احساساتي نبوده است . اگر واقعا رهبري چنين نامه اي هم نوشته اند بايد براي تعيين جانشين مشايي به ايشان فرصت داد . البته آقاي مشايي حرفي را به اشتباه زد و اشتباه بزرگ ايشان پافشاري بيجا بر اين اشتباه بوده است وگرنه چندان هم آدم خطرناكي نمي باشند . ناراحتي برخي از اصولگرايان محترم غافلگيري خودشان و عدم اجازه رييس جمهور از آنها براي اين انتصابات بوده است . (189040)
 
سيد احمد موسوي
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۱:۵۵:۵۸
سلام اگر اين دولت هزاران نفر مثل مشايي داشته باشد و هزاران بار اشتباهاتش را تكرار كند ذره اي به گرد پاي خائنين دولتي هاي اصلاحات از بالا ترينشان تا پايين ترينشان نمي رسد اگر مشايي نمي فهمد و مي گويد مثلا دوست مردم اسرائيليم دلت اصلاحات نامه ميث نويسد براي دولت بوش در سال 2003 كسي نگفته همه كارهاي احمدي نژاد درست بوده و هست و ايشان معصوم است. (189044)
 
روح الله
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۱:۵۶:۳۴
سلام
در این باب چند نکته قابل ذکر است.
آقای احمدی نژاد را ولایی می دانم
آقای احمدی نژاد قاطع و مصمم است.
آقای احمدی نژاد خودش را تصمیم گیر می داند و خودش... وخودش...
به نظر می رسد آقای احمدی نژاد معاون اول خود را تغییر می دهد و در مورد چگونگی تغییر بحث وجود دارد(امیدوارم اینگونه باشد)
ما باید تلاش کنیم از مقابل هم قرار گرفتن رهبری و احمدی نژاد جلوگیری کنیم.
روزشمار شما را نمی پسندم و هدف آن را نمی دانم. این کار را ضربه زدن به جریان اصولگرا می دانم.
بهتر است برای تلطیف فضا تلاش شود و سعی شود مهلت برای اقدام آقای احمدی نژا بخریم و مهلت به او دهیم تا آزمون ولایت پذیری قبول شود.
با توجه به اینکه مخالفین احمدی نژاد منتظر روزی هستند که تقابل رهبر و رییس جمهور را پررنگ کنند. مواظب باشید کمک آنان نکنید.
هم کار آقای احمدی نژاد و تعللش اشتاه است و هم کار شما و آبروریزی نماینده اصولگرایان.
دعوای خانوادگی را بهتر است به شکل دیگری حل کرد.
و من الله التوفیق (189045)
 
محمد حسین
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۲:۰۶:۰۸
یک سوال اساسی

اگر چنین نامه ای وجود خارجی داره چرا تا حالا منتشر نشده ..؟ اگر این نامه

محرمانه بوده و نباید منتشر بشه پس چرا از طرف نمایندگان مجلس منتشر شد ؟

ما در قضیه انتشار نامه رهبری درباره حج و زیارت دیدیم که ایشان با احدی رودربایستی ندارند اما حالا چطور ؟

آیا میشه باور کرد که چنین نامه ای وجود داره و احمدی نژاد تن نداده ؟ من به عنوان یک رای دهنده به احمدی نژاد بیش از این که به ولایت پذیر نبودن احمدی نژاد شک کنم به وجود خارجی این نامه شک دارم ..

اگر وجود داره چرا منتشر نمیشه ؟ و اگر محرمانه است چرا از طرف امسال جناب ابوترابی منتشر شد ( مدعی وجود نامه ای با این مضمون شدند ) ؟

مگر محرمانه نبوده؟ (189059)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۲:۲۱:۰۴
من که به خاطر همین بی تدبیری ها به احمدی رای ندادم...
ما که از اول گفتیم ...
الف جان انتقاد از احمدی هستش چاپ نکنی ها! (189080)
 
رسا
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۲:۲۴:۵۰
حال صبركنيد و به ببينيد جناب آقاي احمدي نژاد از اين موقعيت حداكثر استفاده را مي كنه و تهديد رو به فرصت تبديل مي كنه خلاصه بگم استاده! (189083)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۲:۲۸:۴۱
مطمئن باشید آقای احمدی نژاد آقای مشایی را بر کنار می کند چون آقای احمدی نژاد نشان داده که ولایت پذیر بوده است که مقام معظم رهبری در خطبه تاریخ ساز خود به این امر اشاره کرده است
پس مطمئن باشید احمدی نژاد مقام معظم رهبری و مردم را ناامید نخواهد کرد (189087)
 
Peyman
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۲:۴۴:۳۴
haghighatan ke doostemoon reza be nokteye jalebi eshare kard ! baraye az oon jaleb tar moze girie alef has fekr nemikonam be andazeye hich moredi che ghabl az entekhabat che badesh alef in joori moze giri karde bashe (189102)
 
كريم
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۲:۴۸:۵۱
با سلام
آقاي دكتر قطعا ميدانند كه 25 ميليون نفري كه به ايشان راي دادند در اصل به ولايت و ولايت پذيري راي داده اند.من به عنوان يكي از حاميان سرسخت دكتر احمدي نژاد باورم اين است كه حتي در صورت تذكر شفاهي رهبري نيز ايشان خواسته رهبري را بر اورده ميكردند چه برسد به خواسته مكتوب.اگر دستور كتبي مقام معظم رهبري هست پس چرا منتشر نميكنيد. (189110)
 
فلاح
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۲:۵۷:۴۷
چرا سایت الف روز شمار ولایت پذیری احمدی نژاد را روی سایت گذاشته ؟
مگر ولایت پذیری اندازه و میزان و وقت دارد؟
مگر شرایط دارد؟
تا آنجایی که ما میدانیم باید تبعیت محض باشد.
دشمن چه هله هله ای راه انداخته است
بعضی می گویند ایشان می خواهند تمام رسانه ها را متوجه خود کنند و همیشه در راس خبر های داخلی و خارجی باشند. اگر این درست باشد ، پس باید تجدید نظر کرد
یادم نمی رود آن نماز جمعه بعد انتخابات مقام معظم رهبری و آن بخش آخر
رهبری معظم راست می گوید که همه چیز را نباید گفت
شاید بخشی از ناگفته ایشان که بسیار مظلوم هستند همین جریانات شبیه به احمدی نژاد است.
بعضی می گویند ایشان به ماجراجویی فوق العاده علاقه مند است ، تقریبا به این نتیجه داریم می رسیم که درست است
فضای اطلاعاتی و رسانه ای کشور هم علی الخصوص برای مردم عادی و آنهایی که منابع خبری کمتر دسترسی دارند تخریب شده است و عملکرد سیما تاسف بار است ( در سیما شروع به تکرار سخنرانی های احمدی نژاد شده است ، نمی دانم به چه منظور )
از شما برای اطلاع رسانی متشکریم. (189123)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۲:۵۸:۰۵
اندکی صبر صحر نزدیک است . (189125)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۳:۰۱:۳۱
سلام
با توجه به شرایط بعید است رهبری چنین نظری داده باشد و اقای احمدی نژاد قبول نکند؟به نظر می رسد این فقط یک مانور است برای فشار به احمدی نژاد برای تاثیر گذاری بر انتخاب ایشان در سایر موارد.البته بنده شدیدا مخالف ایشان هستم ولی دخالت در این وسعت و هزینه از رهبری (انهم بدون سند) را فقط فشار برای سهم خواهی می بینم. (189129)
 
م
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۳:۰۸:۱۸
شاید یه کار استراتژیکی وبعد عقب نشینی با یک برد والا خودش می دونه که مردم اگه به او رای دادن بخاطر حمایت رهبری و مورد تایید بودن رهبری است (189137)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۳:۳۰:۴۸
مگر رهبر نفرموده است که افکار رئیس جمهور به ایشان نزدیک است ، مگر ایشان از احمدی نژاد حمایت قاطع نکردند؟ (189166)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۳:۳۶:۴۱
اقای نادران و نادران ها به جای دخالتهای بی مورد در کار رئیس جمهور به وظایف نمایندگی شان بپردازند. قرار نیست که احمدی نژاد با نظر شما همکار خودشان را انتخاب کنند. شما فقط در مورد وزیران ایشان می توانید تصمیم گیری کنید.
شما نمایندگان محترم ابتدا باید خودتان قوانین را رعایت کنید و بعد از دولت انتظار رعایت قوانین را داشته باشید.
شما می توانید این قانون را بعدا در مجلس اصلاح کنید که به جز وزرا، معاونان وی هم باید از مجلس رای اعتماد بگیرند. (189174)
 
نبی
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۳:۳۸:۱۹
پنج روز از حکم حکومتی آقا گذشت......
اگر همین امروز هم مشایی برکنار شود باز هم ......

\"آی اهل دنیا سید علی مظلومه\" (189177)
 
سیدرضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۳:۴۳:۴۳
بسیاری از مفسران به این نتیجه رسیده اند که اصل تکرار تاریخ باید همیشه در ذهن مردمان یاداوری شود وتاریخ بزرگترین معلم انسانهاست وتکرار پذیر است در کل تاریخ دو نوع حکومت اسلامی دنباله دار که قدمتشان به دهها سال رسید ذکر شده اما بیایید ببینیم سرنوشتشان چه شد؟:در این زمینه حاکمان اسلامی را مثال میزنند مثلا\"حاکمان قدرتمند ((عثمانی)) که بتدریج به الت دست نظامیان بیت شان تبدیل میشدند و عملا\"حاکم اسلامی دوران عثمانی به نام خلیفهءمسلمین شناخته میشد ولی اگر از دستورات نظامیان اطرافش گوش نمی گرفت به دیار باقی میشتافت البته خلفا هم برای انکه جلوی چشم مردم خار نشوند با صدای بلند منویات نظامیان را به صورت دستوری بیان میکردند تا بگویند انچه انها انجام میدهند دستورات ماست وکمتر کسی متوجه پشت صحنه میشد(کافیست تاریخ را بخوانید)در مورد ((خلفای عباسی ))خصوصا\"در اواخر نیز دقیقا\"این اتفاق افتاد ولی تفاوت ان این بود که همه این موضوع را میدانستند وظاهر قضیه هم رعایت نمیشد و خلفا یکی پس از دیگری حذف یا کشته میشدند تا فرد مورد نظر نظامیان پیدا شود. لذا بنظر میرسد برادرانی که در مجلس هستند باید به وظیفه خود در قبال وصیت امام راحل در باب عدم دخالت نظامیان در امور سیاسی مقیدتر از هر زمانی باشند و حتی قوانین سختگیرانه تری تصویب کنند تا هرگز این اتفاق در اینده ای که انها دیگر در مجلس نخواهند بود :رخ ندهد. (189183)
 
نیما
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۳:۴۸:۱۹
باید مجلس استیضا ح کند نه خواهش (189188)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۴:۰۹:۴۱
قابل توجه دوستانی که آقای احمدی نژاد رو با تک ماده قبول می کنند باید به این نکته توجه کنند همین شاگرد متوسط قابل قبول تر از دیگرانی است که 20 سال خدمت متناقض داشتند / مراجعه بفرمائید به فرمایشات مقام معظم رهبری در نماز جمعه 29 خرداد .
بنده نیز با این انتخاب مخالف هستم اما خدا وکیلی مشکل این مملکت فقط مشائی است. تمرکز روی انتخاب او مشکلی حل می کنه. بهتر نیست بگذاریم (در صورتیکه رهبر انقلاب مخالف نباشند) رئیس جمهور خود تصمیم بگیرد و دیگر بهانه نداشته باشد تا شاید (فرض محال) روزی شرمنده مردمی نشود که همه آبروی خود را برای انتخاب ایشان گذاشتند. (189206)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۴:۱۱:۵۰
بد بختان ظاهرا اصول گرا. ناراحت نباشيد . احمدي نژاد همه شما را جان به لب مي كنه و بعد مشايي را برمي دارد و در نهايت خود را ولايي نشان داده و از شماها و... باجگيري خواهد كرد .همه اينها نقشه است . (189207)
 
سيد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۴:۱۳:۴۹
ما همه میدانیم آقای احمدی نژاد بسیار ولایتمدار هستند پس اگه به صورت حضوری هم رهبر عزیز به رئیس جمهور می فرمودند حتما ایشان اجرا می کردند ما
احمدی نژاد را بخاطر تبعيت از ولايت دوست ميداريم و گر نه هر شخصي بدون تبعيت از ولايت در هر مقامي در نظرما ارزشي نداردما به ولايت اعتقاد شرعي و قلبي داريم (189212)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۴:۱۷:۳۴
تمام اين كارها نقشه است كه امدي نژاد وجريان احمدي نژاد به مردم القا كند كه همه از جمله رهبري تا جه اندازه در كار من دخالت مي كنند و از اين كار بهره برداري نمايد . الان بسيجي ها كجايند ؟ (189217)
 
بهزاد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۴:۲۱:۴۵
فهمیدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟! (189225)
 
فعال ستاد احمدی نژاد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۴:۳۳:۱۸
دارق دق میکنم ...
دیشب تا صبح نخوابیدم ... چرا صبح نمیشه ؟
... (189232)
 
نیما
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۴:۳۳:۲۲
باش تا صبح دولتش بدمد/ که این هنوز از نتایج سحر است (189233)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۴:۳۵:۱۶
من به آقای احمدی نژاد به خاطر همین یکدندگی رای ندادم و الان خیلی خوشحال هستم که انتخاب درستی کرده بودم .
به هرحال این آقا نشون داد که صحبت از نظام و رهبر و قانون تا وقتی براش الزامی است که مطابق نظر خودش باشه و امیدوارم هرچه زودتر خودش رو اصلاح کنه قبل از اینکه طرفدارهای خودش رو هم از دست بده . که البته در آخر همه اش ضرر کشور و نظام هست (189235)
 
بابک-م
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۴:۳۹:۱۱
اگر جناب دکتر احمدی نژاد همچنان به لجاجت ومخالفت خود با عدم برکناری مشایی ادامه بدهند،ودستور مقام عظمای ولایت را عمل نکنند که درنگشان تا الان نیز بخشودنی نیست،واقعاًنیاز به مشاوره روانی وبررسی از نظر اختلال شخصیت نارسیستی دارند.
هرچند که این اختلال شخصیت بدترین نوع ومقاوم به هر درمانی می باشد.وتداوم کارایشان در پست ریاست جمهوری نیاز به مداقه دارد. (189238)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۴:۴۶:۴۱
هرچند میدونم اینو نمی نویسید ولی خوب برای دلخوشی خودم میگم:
در اون چهارسالی که نیاز داشتند وجهشون خرابتر! نشه اون واویلا بود
حالا که دیگه ....از پل گذشته خدا به همه رحم کنه با کارهای عجیب و غریبشون!
الان میفهمم کار اشتباهی نکردم که بهشون رای ندادم ؟
الحمدلله (189246)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۴:۵۱:۳۸
خیلی ساده است لطفا جامه دری نکنید رییس جمهور آزاد است در انتخاب معاونان اگر اعتراض دارید قانون اساسی راتغییر دهید (189251)
 
ali
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۴:۵۹:۰۸
hame migan rahfari hokm kardan
vali kasi sanadi dar in bare eraee nakarde
estenade shoma az kojast (189261)
 
Sam
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۵:۰۸:۳۱
وای وای وای....
بابا خسته شدیم،
دیگه چقدر باید بشنویم که آقای رئیس جمهور اشتباه می کنه....
آخه این چه اشتباهیه؟
مگه به مشایی قبلا ایراد نگرفته بودند، خوب الان چرا رئیس جمهور محبوبمون اونو انتصاب کرده....
چرا حساب 2+2=4 رو انتگرالی حل می کنیم؟ (189266)
 
صادق**
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۵:۱۵:۱۰
سلام
الان چیزی که اسراییل .امریکا . انگلستان.و خیلی از دشمنان اسلام بر ان متفق القولند .از میان بر داشتن ولایت فقیه از این نظام هستند.
بنابر این هر ادم ساده ایی میفهمد که هر کس دهن کجی کند .و احترام در هر مقوله ایی به ولایت نگذارد. و وووووووو ان میشود که ولایت ضعیف شود و سپس
کنار گذاشته شود . و بعد باید منتظر باشیم که یهود و نصارا بر بالای سرمان اقایی
کنند.قابل توجه بعضی ها . (189270)
 
دلسوز
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۵:۱۷:۳۶
آقای احمدی نژاد من به شما رای داده ام این رای به شما نبود به انقلاب و به نظام و رهبری بود اما شما کسی را دست راست خود کردید که دل دشمنان انقلاب را شاد و آبروی نظام را برد و رهبری را ناراحت کرد.
نگذارید از این بیشتر نا امید شویم (189271)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۵:۱۹:۰۵
سوره مبارک الانعام

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا ۖ وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ

﴿١٢٣﴾ وَإِذَا جَاءَتْهُمْ آيَةٌ قَالُوا لَن نُّؤْمِنَ حَتَّىٰ نُؤْتَىٰ مِثْلَ مَا أُوتِيَ رُسُلُ اللَّهِ ۘ اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ

رِسَالَتَهُ ۗ سَيُصِيبُ الَّذِينَ أَجْرَمُوا صَغَارٌ عِندَ اللَّهِ وَعَذَابٌ شَدِيدٌ بِمَا كَانُوا يَمْكُرُونَ ﴿١٢٤﴾


و (نیز) این گونه در هر شهر و آبادی، بزرگان گنهکاری قرار دادیم؛ (افرادی که همه گونه قدرت در اختیارشان گذاردیم؛ اما آنها سوء استفاده کرده، و راه خطا پیش گرفتند؛) و سرانجام کارشان این شد که به مکر (و فریب مردم) پرداختند؛ ولی تنها خودشان را فریب می‌دهند و نمی‌فهمند! (١٢٣) و هنگامی که آیه‌ای برای آنها بیاید، می‌گویند: «ما هرگز ایمان نمی‌آوریم، مگر اینکه همانند چیزی که به پیامبران خدا داده شده، به ما هم داده شود!» خداوند آگاهتر است که رسالت خویش را کجا قرار دهد! بزودی کسانی که مرتکب گناه شدند، (و مردم را از راه حق منحرف ساختند،) در مقابل مکر (و فریب و نیرنگی) که می‌کردند، گرفتار حقارت در پیشگاه خدا، و عذاب شدید خواهند شد. (189272)
 
محمد رضانجات
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۵:۲۱:۰۱
باسمه تعالی
آقای رییس جمهور ، قطعا محکوم به تغییر هستند.
*اما سخن اینست آقای دکتر احمدی نژاد : چرا تا حالا تاخییر در اینکار شده است؟
آقای دکتر معلوم نیست برای امتحان بعدی، اینقدر زمان برای تلف کردن داشته باشید! و به فرموده ی آقا جان خدای نکرده سقوط ...
** در ضمن برای اینکه از این نوع اشتباهات واضح مرتکب نشوید که آقاجان بخواهد ازخودش هزینه کنه ، بهتره تیم مشورتی خود را که در این مورد به شما کمک ! فکری! دادن را نیز تغییر دهید. (189273)
 
عبدالله آزاد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۵:۲۵:۵۸
مردم ایران با کسی تعارف ندارند و همچنین پیمان اخوت هم با کسی نبسته اند
من خودم شخصا به احمدی نژاد به شرط نبودن مشایی رأی دادم و مطمئنم اکثر مردم ایران نیز همینگونه اند،اگر احمدی نژاد به مشایی \"نه\" نگوید ، آن وقت با چهل میلیون \"نه\" علیه خودشان روبرو خواهند بود و این بار دیگر نه از خس و خاشاک بلکه از طوفان ملت باید هراس داشته باشد.
والله یهدی الی سبیل الرشاد (189277)
 
پیمان
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۵:۲۸:۴۴
این مسیری که احمدی نژاد و مشائی در پیش گرفتند،دوست دارند به ترکمنستان کوچ کنند؟ (189279)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۵:۲۹:۱۳
آزمون بزرگ زمانی بود که رهبری در نماز جمعه از آقای مشایی انتقاد کردند و خواستار برکناری ایشان شدند. (189280)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۵:۳۰:۳۳
چرا دست رئیس جمهور را بسته اید ، آیا مگر به ایشان رای نداده ایم ، پس ایشان نماینده ما هستند و همه باید به اتفاق تصمیمات ایشان را ارزش بدانیم و بپذیریم. اینهمه فشار برای چیست ، آقای مشائی هم خدمتگذار ایران عزیز هستند برای چه منظوری به ایشان میتازید. (189282)
 
اذوار
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۵:۳۱:۵۳
طرح کو دتای آمریکای.انگلیسی برعلیه دولت ملی ریس جمهور درحال شکل گیریست ازشما دوستان بزرگوار خواهشمندم با این مطالب دولت ملی را تضعیف نکنید ای کاش حافظه تاریخی ملت کودتای 28مرداد را به خاطر می آورد
من یک معلم تاریخ هستم شباهتهای زیادی درکار است شما به خدای میهنمان قسم می دهم دولت ملی را حمایت کنید (189283)
 
ناظر
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۵:۳۱:۵۸
ازختیارات ریاست جمهوری!آقای احمدی نژاد می توانند معاون خود را انتخاب کند. چرا درکار ایشان که سربلندی ایران واسلام را می خواهدکارشکنی می کنید؟
چرانمی گذارید برای مردم ایران کاری کند؟
تاکی کار شکنی؟
ازخدابترسید. (189284)
 
Red Ribbon
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۵:۴۲:۱۴
تا به حال هیچ خبرگزاری سندی از این دستور صریح رهبری که می فرمایید منتشر ننموده اند لطفا شما منتشر کنید ( به هر حال روی جو و هوای رسانه ای نمی شود حرف زد) با توجه به اینکه سایت دفتر مقام معظم رهبری چنین خبری را درج نکرده است.
متشکرم (189293)
 
قاري قرآن
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۵:۴۶:۵۹
مريدان محمود احمدي نژاد ترجمه آيات 7تا 20سوره بقره را تدبر نمايند / تا از ايشان آگاهانه حمايت نمايند . (189296)
 
محمدمهدی قضاوی
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۶:۰۳:۱۴
لطفا آقای نادران و آقای ابوترابی و دیگران که دم از ابلاغ کتبی نظر رهبری به احمدی نژاد می کنند، متن نامه و \"امر\" مذکور را منتشر کنند. تا ما هم بدانیم رهبری از طرف چه کسانی مظلوم واقع شده است؟! شما که سعی می کنید از جایگاه رهبری و روحیه ولایتمداری به احمدی نژاد فشار بیاورید یکبار برای همیشه رهبری را قربانی نکنید و اگر نامه ای هست آن را منتشر کنید تا ما هم از موضوع و مفاد آن آگاه شویم. البته نیازی نیست چون با این کارهای شما رهبری نهایتا به میدان آمده و قضیه پیامکهای شب انتخابات دوباره زنده می شود. شما ته مانده همان کسانی هستید که وقتی امام فرمودند نظر من شلیک موشک به زیردریایی آمریکاست گفتند نظر ما این نیست و این کار را نکردند. بهتر است آقایان جلسه اخیر خود با رهبری را مدنظر داشته باشند که ایشان توصیه کردند به دولت سخت نگیرید. آیا منظور ایشان این بود که بگذارید دولت هر کاری خواست بکند یا اینکه منظورشان این بود که دست از لجاجتهای بی مورد بردارید؟! شما در معرض سقوط هستید و چند قدومی تا پرتگاه فاصله نمانده است. پرتگاه شما همان دیداری است که به گفته نماینده شهر ما اصفهان در مجلس قرار است با رهبری داشته باشید و ایشان را نیز تحت فشار قرار دهید. ولی بدانید رهبری با امام خیلی فرق دارند، چون دوران ایشان با دوران امام خیلی فرق دارد. اگر در آن زمان امام مجبور بودند مانند امام حسن (ع) تن به صلح با بعضی دهند اکنون زمان قیام امام حسین(ع) است. البته تفاوت این قیام با قیام امام حسین(ع) در این است که به قیام جهانی مهدی موعود(عج) متصل خواهد شد. ان شاء الله
به امید طلوع صبح صادق (189304)
 
hamid
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۶:۲۱:۴۱
Chera bayad Dolat dar Entekhabe Moavenene khod az nazariate Rahberi Peiravi Konad? (189315)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۶:۴۶:۲۰
5 روز
و 16 ساعت و 38 دقیقه و 33 ثانیه

دوستان یه نگاه به ثانیه شمار بندازید مثل خودشون یکم کند حرکت میکنه
و در هر سه ثانیه یه شماره میره جلو ولی اسمش ثانیه شماره! (189327)
 
Asgar
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۶:۴۷:۱۸
یک سوال از شما داعیه داران ولایت :

اگر آقای خاتمی رییس جمهور بود و رهبر معظم چنین نامه ای برای عزل یکی از منصوبین خاتمی می داد و خاتمی با تاخیر اقدام می کرد چه اتفاقی می افتاد؟ کلی آدم به عناوین مختلف وا اسلاماها می کردند و اعتراض می کردند. حالا کجا هستند این جوانان بسیجی ذوب شده در ولایت ؟ چرا هیچ کدام آفتابی نمی شوند؟ چرا اعتراض نمی کنند؟ (189328)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۶:۵۱:۲۳
زنگ زدم دفتر رهبري تكذيب كردند. گفتند آقا دستوري نداده! (189331)
 
احمد جاويد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۶:۵۶:۰۱
بازي بعدي شروع شده آقاي احمدي نژاد براي انحراف افکار عمومي از خودش اين بازي را شروع کرده است. انصاف نيست در ارتباط از مقام معظم رهبري هزينه شود. اگر واقعاً ايشان با اطلاع از نظر ولايت چنين جسارت مي کنند. مشخص است که اعتقاد و التزام به اصل ولايت فقيه ندارند. مشخص که شوراي محترم نگهبان جهت تائيد ايشان بررسي لازم را ننموده اند. حال بفرض هم تحت فشار مردم و سياسيون و ديگر دولتمردان ايشان مجبور به حذف ظاهري مشائي شود اولاً در پشت پرده اين تازه فاميل خط دهنده خواهد بود و نيز دليل تبعيت احمدي نژاد از ولايت فقيه نبوده بلکه مشخص مي شود فقط براي حفظ مقام اينکار را نموده اند. من با وجود اينکه به ايشان راي داده ام ولي واقعاً از اين اشتباه خود پشيمان بوده تا عمر دارم ديگر راي نخواهم داد (189335)
 
ali
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۶:۵۶:۳۳
یک ضرب المثل آلمانی میگه فاشیست ترین آدمها کسایی هستند که مدام دم از آزادی می زنن . این یک مثل کلی هست به نظر من آدمها معمولا چیزهایی رو که اتفاقا اعتقاد چندانی هم بهش ندارن دستاویز می کنن که به خواسته هاشون برسن و جامعه باید قدرت تشخیص این مسائل رو داشته باشه . ببینید واقعا کیا دارن بیشتر از ولایت و رهبری به نفع خودشون هزینه می کنن . آقایون تندرو و افراطی طرفدار دولت یا اصلاح طلبها . جواب مشخص هست . همون دوستان این بار رهبری هم تو جبه موافقشون نیست . این رو هم از قبل قابل پیش بینی بود که در چنین روزی چه خواهند کرد. بالاخره خدا فاش کننده ه اسرار و درونهاست . و این روز ها روز امتحان کسایی بود که داد ولایت مداری اونها گوش فلک رو کر کرده بود . به نظر من اگه الان عزل هم بشه دیگه مهم نیست مهم اراده الهی برای مشخص کردن حق و باطل و شعار و عمل بود برای مردم و همین نشانه ها باید معیار تصمیم درست باشند.
گفتا چنار با تو مرا نیست هیچ جنگ كه اكنون نه وقت جنگ است و نه هنگام داوریست فردا كه بر من و تو وزد باد مهرگان! آنگه شود پدید كه نامرد و مرد كیست (189336)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۶:۵۸:۵۶
من فکرى ام که شما، تازه متوجه موضع مراجع در مورد آقاى رئيس جمهور و معاوشون شده ايد !اين ماجرا يک طراحى زيرکانه توسط رئيس جمهورى است که مى خواهد خودش را پيرو ولايت نشان بدهدوشمت هم به همين دليل اين آزمون ولايت پذيرى را داغ مى کنيد (189340)
 
طادي
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۶:۵۹:۲۷
سلام
هرچند اين اقدام خوشايند نبود ونيست اما حرف من اين است اي كاش در اغتشاشات بعد از انتخابات هم برخي اينگونه وارد گود مي شدند و فرياد وااسلاما سرميدادند به نظر مي رسد ما برنامه هاي مهمتري داريم كه به آن بپردازيم
رئيس جمهور با يد بتواند تصميم بگيرد مابه او راي داديم تااختيار داشته باشد اكنون اگر تصميمي باب ميل مانيست نبايد كم ظرفيتي نشان دهيم هرچند او عجله كرد مابايد صبور باشيم (189341)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۷:۰۲:۰۹
خوبه همه اینطوری ولایت مدار باشند. 5 روز گذشته.در اینکه حکم رهبری را اجرامیکند شکی نیست چون چاره ای جز آن ندارد و معاونت اولي مشايي فاقد اعتبار شرعي و قانوني است. ولی بعد از 5 روز این یعنی دهن کجی به ولایت نه ولایتمداری.
از اول هم قبل از حکم رهبری احمدی نژاد با انتخاب مشایی به مرجعیت ، روحانیون و علما و مراجع عظام دهن کجی کرد.
چه غلطی کردیم.
کسی که با این جسارت در مقابل خواست مردم و علما و حتی رهبر می ایستد حکومتش خود بخود غیر مشروع و باطل خواهد بود .
رهبر نمی تواند خواسته اش را از ایشان بگیرد خدا به داد ملت برسد در 4 سال آینده.

نمایندگانی که به امثال مشایی رای اعتماد بدهند مدیون ملتند.
نمایندگان باید رئیس جمهور را به خاطر تاخیر در اجرای حکم رهبری و ایستادن در مقابل نظر اکثریت قاطع مردم و اقدامات نادرست دیگر ایشان در این اواخر از جمله تحریک بخشی از مردم با خس و خاشاک نامیدن انها و ... محاکمه و استیضاح نمایند.

نمایندگان هم در ازمونند و جز کسانی خواهند شد که بخاطر نگفتن گفتنی ها سقوط خواهند کرد.
احمدی نژاد از الان هم سقوطش در قلب مردم قطعی شده و برکناری مشایی دردی را دوا نمی کند و فقط بار گناهش بخاطر تحقیر ملت سبکتر می شود.

توی سایت شما 100 بار نظر دادم یکیش هم پخش نشد بابا جون سانسور هم اندازه داره. شورشو درآوردید. (189342)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۷:۱۸:۱۵
ما اگه به احمدی نژاد رای دادیم و اگه تو این انتخابات کسی مثه آقای موسوی و کنار گذاشتیم به خاطر شخص احمدی نژاد یا شخص موسوی نبود بلکه به خاطر جریانات فکری بود که ازشون حمایت می کردن!بسیجیام جایی نرفتن ما همین جاییم!و اگه احمدی نژاد دستوری مغایر با دستور رهبرمون بده خودمون اولین کسایی هستیم که میریزیم تو خیابونا و بر ضدش شعار میدیم!اما دوستان زود نباید قضاوت کرد احمدی نژاد فعلا این کارو می خواد نکنه تا به خاطر انتخاب وزراش فکر نکنن با فشار می تونن منصرفش کنن!و البته احمدی نژاد هرچی باشه بهتر از موسوی که فردای نماز جمعه ی آقا باز اردو کشی کرد تو خیابونا...اون که با طرفداراش جلو آقا وایساد طرفدارای چشم و گوش بسته ولی ما نه
ما چشامون بازه و گوشامون شنوا اگر احمدی نژاد نخواد ولایت پذیر بمونه خودمون باهاش برخورد می کنیم
ولی این دلیل بر خوب بودن موسوی نیست
باید صبر کرد (189351)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۷:۲۰:۴۸
اصولگرایان زمانی متوجه میشوند که خیلی دیر شده است که آقای احمدی نژاد فرد
خود محور است وولایت رانیز دور میزند (189353)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۷:۳۶:۳۲
راستش از آقای احمدی نژاد خاطره خوشی ندارم آقای مشایی را هم منحصر بفرد نمیدانم ا
اما با این وصف رییس جمهور باید دستش برای انتخاب باز باشد. (189363)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۷:۳۷:۳۲
در تعجبم یک ماه از سخنان صریح رهبری در خصوص انتخابات می گذرد سخنانی که به صراحت در آن خاتمه دادن به تظاهرات و راه پیمایی ها خواسته شده بود سخنانی که فصال الخطاب را قانون گذارده بود سخنانی که در آن نقش شورای نگهبان برای حفظ روند قانونی تاکید شده بود در این یک ماه افرادی را دیدیم که همان فردای سخنان رهبری نظام راه پیمایی کردند ولی کسی برای آنان روز شمار نگذاشت افرادی را دیدیم که به نماز جمعه آمدند و در نماز جمعه به صراحت مسائل را وارونه نشان دادند و کشور را بحرانی اعلام کردند در سایت الف برای آنان روز شمار ولایت نگذاشتند و حتی در لفافه از این سخنان حمایت کردند در این یک ماه صراحت رهبری در خصوص دولت نهم را به هیچ انگاشتند باز هم آقای توکلی و سایتشان روزشمار نگذاشتند در این یک ماه نظام را به دیکتاتوری همراهی با روسیه و چین و دیگران متهم کردند توکلی و سایتش روزشمار نگذاشتند در این یک ماه مشروعیت نظام را به صراحت زیر سئوال بردند بازهم روزشمار گذارده نشد راستی رای چه؟ آقای توکلی شما واقعا دلتان برای ولایت می سوزد؟ اگر این گونه است آیا صراحتهای جهار سال گذشته را نشنیده بودید اگر احمدی نژاد 5 روز است برایش روز شمار گذاشته اید برای شما وبرخی مانند شما 4 ساال است روزشمار گذارزده شده است ما نیز با استمرار حضور مشائی در کابینه مخالفیم امام می دانیم امثال شما در عدم تمکین به ولایت بیشتر از اینها بدهکار مردمید شماها چهارسال است که کوشیده اید این دولت ار به سقوط نزدیک کنید باشد تا دل برخی را که خطبه می خوانند را به دست آورید شما سالوسانه کوشیده اید از منظر ولایت پذیری دولت را با مشکل روبرو سازید اما خودتان می دانید کهع اصلا ولایت پذیر نیستید شما هیچ گاه از نظرات خویش به نفع صراحتهای ولایت نگذشته اید در حالی که مشائی حداقل از این امر گذشته است راستی به نظر شما امثال موسوی و خاتمی ولایت پذیرند ؟ نظر شما در خصوص سخنان فائزه چیست آیا این سخنان از زبان یک ولایت پذیر گفته شده است چرا برای آنان روزشمار نگذارده اید بد منظره شده اید آقای توکلی دشمنی شما با احمدی نژاد است نه دوستی با ولایت (189364)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۷:۵۸:۴۶
با توجه به اين برخورد و همچنين اوضاع كشور طرح سوال و برخورد نمايندگان در هفته آتي دور از انتظار نيست (189372)
 
رضا لطفا سانسور نشود
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۸:۰۶:۰۰
با سلام به الفي هاي عزيز
بنظرم دكتر احمدي نژاد با حساب و كتاب و بررسي مبادرت به اين انتصاب نموده و خواسته به احزاب و مجلس بگه كه اهل معامله نيست و به اصول خودش پايبند است بدين معني كه بعضي ها فكر نكنند كه ايشان الان در موقعيت ضعيفي قرار دارد و ميتوانند وزيراني به وي تحميل نمايند بخاطر همين مشايي را منصوب كرد تا به نيروهاي سياسي و احزاب بگه اهل معامله و بده بستان هاي سياسي و حزبي نيست و باعهدي كه با ملت بسته راسخ و پابرجا هست ضمن اينكه ايشان بدون هماهنگي و نظر رهبري عزيز بعيد است دست به اين انتخاب پر حاشيه بزند لذا همگان را به حفظ آرامش دعوت و از قضاوت شتابزده برحذر مي دارم كه خداوند يار تمام خادمان و ياران حقيقي انقلاب باشد انشاءالله. (189378)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۸:۰۸:۴۱
قانون فصل الخطاب است و انتخاب معاون اول هم حق قانونی رئیس جمهور. در ضمن اگر شما ادعا می کنید رهبری نامه داده اند پس چرا منتشر نمی کنید؟ (189379)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۸:۰۸:۵۵
الفي هاي عزيز كاش براي موسوي روز شمار ولايت پذيري ميزاشتيد كه بعد از خطبه رهبري اين همه هزينه هاي سنگين به مردم و نظام اسلامي وارد كرده و ميكند ! (189381)
 
علی همائی نژاد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۸:۱۲:۵۰
یک سؤال خیلی مهم:

آقای احمدی نژاد در کدام بخش از تبلیغات انتخاباتی اش خود را مطیع رهبری معرفی کرده است؟

شما چیزی به خاطر دارید؟ (189382)
 
ایلیا
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۸:۲۲:۳۶
این یه بازی کثیف از طرف احمدی نژا که میخواد با یه تیر چند نشون بزنه :
1 بگه که چه قد شجاعه که حتی زیر فشار عم حرف خودشو میزنه و با این کار اصولگرای منتقد خودشو خرد کنه
2 اینقد هی بشینه و از مشایی تعریف کنه تا همه بفهمن اون چه قد به این کار علاقمنده و ووقتی کار بیخ پیدا کرد با جو سازی بگه که چه قد ولایت پذیر بوده که از خواسته به این مهمی گذشته و شروع کنه به کوبیدن دیگران وارایه انواع و اقسام اسناد که بقیه چهها کردن و اون چه کار کرد
3 بعد این کار اطرافیان احمدی نژاد برای توجیه ناکامیهای بزرگی که با این وضع داره پیش میاد برای مملکت ، شروع به جوسازی میکنن که اینها نمیزارن احمدی نژاد کار کنه و توپ میندازه تو میدون منتقدینش
و رد اخر من موندم دوستان با سابقه سیاست دارن تو بازی دلخواه احمدی نژاد وارد میشن و این موضوع رو اینقد رسانه ای میکنن (189391)
 
نرگس
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۸:۲۵:۲۱
به نام خدا سلام...میگم میشه سایتتون یه نامه بنویسه از طرفه مردم که مابیایم امضاکنیم واعتراضمونو نشون بدیم واز طرفه ماارسال بشه به اقایه دکتر (189392)
 
عبدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۸:۲۹:۳۴
اقای دکتر و منصوبینش متاسفانه این خصیصه لجاجت را دارند و خود را عقل کل می دانند.بدیهی است همچنان که \"راه رجاء بسته نیست/گرچه رجائی برفت\"
می توان گفت \"راه بنی صدر بسته نیست..... (189397)
 
محسن تواضعی
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۸:۵۲:۲۶
سلام دکتر احمدی نژاد من یکی از اون 25 میلیون نفری هستم که به شما اعتماد کردم و رای خودمو برای شما نوشتم ، خیلی هم شما رو دست دارم ولی بعد انتخابات و مسایلی که پیش اومد خیلی ها چهره واقعی خودشونو نشون دادن منظورم از نشون دادن چهره واقعی هم چهره منفی و هم چهره مثبته بعضی از آقایونه ،از رئیس مجلس با اون مواضع دوپهلو و منفعلانه اش بگیر تا دکتر ولایتی عزیز و دکتر مرندی ، حداد عادل ،دکتر توکلی و حتی اخوی بزرگتر رئیس مجلس .

خوب بعدشم که آقا اومدنو با خطبه های قرای خودشون غائله رو خاتمه دادن رفت هرچند به زعم بعضی ها کشور دچار بحرانه بسیار فجیعیه ! بگذریم .

برسیم به خطبه های نماز جمعه آقای رفسنجانی که تو صحبتاش در رابطه با انتخابات طوری یک طرفه رفت به قاضی که انگار نه انگار یه بنده خدایی با رای 25 میلیونی شده رئیس جمهور این مملکت ! ولی بازم بگذریم چون از این اقا هم انتظاری جز این مواضع نداشتیم .روزها هم اینطور پشت سر هم گذشت تا روزی که رو خبرگزاری ها تیتر عجیی کار شد و اون این بود که > شد معاون اول رئیس جمهور !

منو بگی اصلا باورم نمی شد چرا که قریب به اتفاق طرفدارای شما در زمان تبلیغات متفق القول می دونستن که این آقا پاشنه آشیل شما برای رقبا تونه ولی بازم همه مواضع ، رفتار و صحبت های غیر مسولانه و عجیبی که خودش کلکسیونی از تخریب دولت و نظام بود رو به جون خریدن و صبر کردن ، و حتی من خودم تو برخی از مناظره های نماینده های شما مثل آقای رسایی و روانبخش که انصافا\" دفاع جانانه ای از جریان اصولگرایی و خط مقدمش یعنی شما و دولتتون می کردن می دیدم که نقطه ضعف دولت شما رو اکثرا\" رفتار و منش مشایی می دونستند و با صراحت اعلام می کردند که اگه حتی آقای احمدی نژاد یه اشتباهم داشته اونم استفاده ازمشایی توی کابینه بوده و شاهد تکبیر و سوت و کف موافقان بیشمار این مطالب هم بودم .

آقای دکتر هنوز یادمون نرفته مشایی اومد و با اون موضع گیری بیجای خودش رهبر رو وادار به واکنش و موضع گیری صریح و مستقیم اونم از یک تریبون عمومی کرد! دکتر مواضع صریح مراجع و علمای عظام در این قضیه هنوز تو ذهنمونه !

همه جا جار می زدیم و می زنیم احمدی نژاد مالک اشتر علی ! ولایتیه ! راستش من و خیلی های دیگه اون روز انتظار داشتیم که شما در یک اقدام انقلابی و شجاعانه و بنا به موضع ولی امر این آقا رو عزلش کنید ، انتظار به زعم ما بیجایی هم نبود ولی دکتری که تو اقدام های انقلابی شده بود یک اسطوره و ثمثیل در برابر مشایی متاسفانه زانو زد و کوتاه اومد .

دکتر ما رفتار و منش مشایی رو زیبنده دولت احمدی نژاد که برامده از اراده توده ی مردمه نه می دونستیم و نه حالا می دونیم ، درسته طبق اصل 124 قانون اساسی انتخاب معاون اول حق مسلم یه رئیس جمهوره ولی دکتر شما عصاره انتخاب 25 میلیون ایرانی عاشق ولایت و رهبری هستید که شاید نه! حتما\" یکی از دلایل اصلی این مجموعه برای انتخاب شما ولایت پذیری محض شما از رهبرمون بوده! پس به نظر شما اینکه شما حتی بعد صدور حکم حکومتی رهبر در رابطه با برکناری و عدم استفاده از مشایی در دولت باز به دلیلی که باور کنید برامون توجیه پذیر نیست ، به این انتصاب خودتون پافشاری کنید! چه پیامی می تونه برای ما و دیگرانی که این مسائل حتی خوشایند اونها است داشته باشه؟

آقای دکتر رای ما به شما برای قیافیه و قد و قواره تون نبود ما رای مون را برای تایید نظام و استمرار حکومت ولایت فقیه با اسم شما به صندوق انداختیم چون با شناختی که از شما داشتیم و داریم می دونستیم که انتخاب درست و راست همینه ، آقای دکتر ! خداوکیلی رهبری انقلاب برای شما و دولتتون سنگ تمون نذاشت ؟ مواضع صریح و حمایت های بی دریغ ایشون درست تو مواقعی که شما و دولتتون تو سربالایی های مشکلات و ناملایمات دوست و دشمن قرار می گرفتتید قوت قلب نبود ؟

می دونم که جواب شما بی شک بله است ولی بذارید صحبتمو با گریزی به نهج البلاغه مولا تکمیل کنم که مومن از یک سوراخ چند بار گزیده نمی شود! و یا در مواضع اتهام وارد نشود !چرا پس دکتر شما وارد شد نه یکبار بلکه چند بار !و از یک سوارخ نه یکبار بلکه چند بار گزیده شدید ! یک مورد مشایی و اصرار لجوجانه شما نسبت به او و مورد دیگر دفاع بی دلیل شما و لجبازی در رابطه با دکتر! کردان ، بگذارید از معاون پارلمانی تان نیز بگذریم .

دکتر رقبای شما در مناظره های انتخاباتی شما را به لجبازی و تکروی متهم کردند ،شما را به خدا با اقدام انقلابی و بی چون چرا در برابر حکم ولی امر که حجت خداست و با عزل مشایی و نگذارید این امر برما نیز مشتبه شود (189410)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۹:۱۰:۰۴
ظاهر همه محاسن و صفات نیک در این اقا جمع است و فقط ولایت پذیری را کم دارد. واقعا برای خواص این جامعه که اینچنین فکر میکنند باید تاسف خورد . گیرم ایشان ولایت پذیری را تکمیل نمودند بعدش هر غلطی خواستند بکنند اشکالی ندارد؟
چرا انقدر مردم را احمق فرض میکنید؟ (189417)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۹:۱۵:۳۹
واسه ماها که بهش رای ندادیم نمی دونید چه روزای خوبیه ! (189419)
 
مجید
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۹:۳۲:۰۹
آقایان نادران و توکلی
روزشمار ولایت ناپذیری شماها و امثال شماها در مجلس 4 سال است که استارت خورده است.
برای آن هم در ذهنتان جایی باز کنید و امیدوارم که مثل خیلی افراد پرمدعای دیگر عاقبت به شر نشوید. (189427)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۹:۴۰:۵۸
پست معاون اول در واقع همان شان اجرایی نخست وزیر است که بی تردید از جایگاه عالی تری نسبت به سایر وزرا برخوردار است . بنابر این هم چنانکه رییس جمهور موظف است در خصوص انتخاب وزرا با رهبری مشورت کند ، به طریق اولی برای پست معاون اولی نیز چنین وظیفه ایی را دارد.حال نکته این است که برای چنین اقدامی و به ویژه رسانه ایی کردن شتاب زده آن ، آیا با رهبری مشورت کرده است یا خیر ؟ که بی تردید قراین نافی این فرض است واین خود مستوجب نقدی دیگر بر ایشان .اما با عنایت به انجام این خطا از سوی رییس جمهور حال چرا باید بر انجام خطای دوم که نافرمانی در مقابل رهبری نظام است این مقدار تعلل نمایند . ضمنا اینکه برخی بر این نکته پای می فشارند که انتخاب آقای مشایی برای دولت نهم است نیز همچنان مستوجب این انتقاد است چون رییس جمهور حسب روال موظف بودند در هر مرحله ایی اعم از روزهای پایانی دولت نهم نیز با رهبری مشورت نمایند. (189431)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۹:۴۶:۳۲
آقای نادران خداوکیلی شما چپرا برای ایشون سینه چاک کردین ؟ مگه شما نبودین که احمدی نژاد را اول و آخر رییس جمهورای دنیا میدونستین . حالا هم به قول ما بوشهریا به خارررینش ! (189434)
 
عبدالله
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۹:۵۲:۰۵
جای کفن پوشان ولایتمدار بسیار خالی است. راستی کسی خبری از آنهایی که به خاطر احمدی نژاد حتی احترام آیت الله جوادی آملی و امینی و استادی و... را حفظ نکردند، دارد؟ کجایند آنهایی که ادعای ولایت پذیری شان گوش فلک را کر می کرد؟ اگر دوره ی خاتمی بود و 5 روز دستور صریح رهبری به تعویق می افتاد و به آن بی توجهی می شد، چه اتفاقاتی می افتاد؟ تقوای الهی کجاست؟ کجا؟ (189437)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۹:۵۸:۰۰
با سلام،
به نظر من این حق رییس جمهور است که معاون اول خود را آزادانه انتخاب کند. آقای مشای هم که خدایی ناکرده ضدانقلاب و اسلام نیستند که. در نامه ای هم که به مقام معظم رهبری نوشتند التزام عملی و فرمانبرداری خود را نشان دادند. به شخصه با اینکه به آقای موسوی رأی دادم اما از این شجاعت آقای احمدی نژاد خیلی خوشم میاد. الان نباید دولت رو مدام با چالش جدید روبرو کرد. باید کمک کنیم اوضاع عادی بشه و دولت برنامه هاش رو پیاده کنه. (189443)
 
مجيد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۹:۵۸:۱۲
مشایی آمد،مشایی رفت،مشایی باید برود،همینه که هست...



ظاهرا حکایتها تمام شدنی نیست.قصد نداشتیم فعلا مطلبی در این وبلاگ قرار دهیم اما چاره چیست؟!

مشایی در مشهد و با اعلام رئیس جمهور به پست معاون اولی مقام ریاست جمهوری منصوب میشود. درست با ۲ ساعت فاصله واکنشها آغاز می گردد و ....

من قصد رد و یا تائید این تصمیم را ندارم.میگویند رئیس جمهور به نظر آقا ، علما ، روشنفکران و مردم احترام نمی گذارد. میگویند مقام معظم رهبری دستور به عزل و یا استعفای سریع مشایی را صادر کرده است و ...

من میخواهم نظر خود را اعلام کنم از اینجا به بعد نظر های شخصی اینجانب بوده و همگان حق رد و یا تایید آن را دارند. می خواهیم در این مورد با هم گفتگو کنیم.

ولی نظر من،

به نظر بنده این انتصابات به این سرعت و پیش از مراسم تنفیذ کمی بی سلیقگی بود و هزینه های زیادی را هم بر دوش دولت گذاشت اما من از عزیزان روشنفکر و نخبه جامعه چند پرسش دارم :

رئیس جمهور با رای بالای مردم به این مقام دست یافته و انتخاب معاونین حق قانونی و مسلم خود اوست .آیا اعمال نظر با اینچنین دیدگاه آمرانه به منتخب ملت ورود به دیکتاتوری نیست؟

چگونه می شود شمایی که اینچنین بر برخی مواضع پافشاری مینمایید در برابر غول فساد ساکتید؟

کدامیک از شما عزیزان پیام انتخاب آقای مشایی را در یافت؟

چرا زمانی که فساد مجسم از طرف ستاد برگزاری نماز جمعه به عنوان امام نماز روز ۲۶ تیر اعلام شد فریاد وااسفا سر ندادید؟

من به شخصه امروز در امتحان سختی قرار دارم به فردی چون دکتر که شناخت کاملی از او دارم حق می دهم که از برخی مسایل گله مند باشد.

من امروز از مقام ولایت سوال دارم و امیدوارم سوالم بی پاسخ نماند

چرا باید اجازه داده شود که جرثومه ی فساد بر منبر نماز جمعه بایستد و از

هم پیاله های خود دفاع کند؟

آیا این با ادعای مملکت امام زمان بودن این سرزمین همخوانی دارد؟

آیا امام زمان راضی است که یک مفسد بر جایگاه او بایستد؟

این کلام من است و ای کاش جدی گرفته شود و آن این است که در مملکتی که شیخ الخوارج می تواند امام جمعه آن باشد و کسی جرات به زبان راندن اعتراض ندارد حتما مشایی هم میتواند معاون اول رئیس جمهور باشد و این که سهل است رئیس جمهور هم ان شا الله خواهد شد .

من امروز دعا خواهم کرد و امیدوارم که رئیس جمهور تا عزل شدن آن عثمان زمان از مقام امامت جمعه به هیچ عنوان از مواضع خود کوتاه نیاید و ان شاالله چنین خواهد شد.

والسلام
با سانسور پخشش كنيد حتما (189444)
 
قلي
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۱۹:۵۹:۰۷
واينگونه است كه تفاوت شعارهاي كركننده بعضي ها مبني براينكه كه ذوب درولايت هستند با انچه راكه عملا انجام مي دهند مي توان ديددرضمن كافيه حاطره اي كه احمدي نژاد از پدرش را نقل كرده بود بخوانيد تا بفهميد كه چرا حتي دستور رهبري را نيز اطاعت نمي كند وحتي ديروز نيز مشائي را به جاي خود وبعنوان معاون اول به جلسه هيئت دولت فرستاده (189445)
 
بچه شیعه
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۰:۰۶:۰۷
بیماری بنی صدر انگار مسری است حالا اگه به جناح رقیب سرایت می کرد مشکلی نبود توجیه داشت(اما آنان را مبتلا نکرد و در موارد مشابه اطاعت از ولایت راانجام دادن وکش پیدا نکرد)اما با این ماجرا و این هزینه ها که ولایت برای این دولت کرد تعجب می کنم
بر خودم ترسیدم که اگر اینان به این تخلفی که متهم هستند مبتلا باشند و ظرفیت حمایت استفاده ناصواب کرده باشند من و امثال من بعلت رای ناصحیح حکمشان چیست؟ (189449)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۰:۱۳:۵۰
طبق قانون رییس جمهور منتخب می تواند معاون اول خود را انتخاب کند و از طرف مردم هم به این مقام رسیده است حالا اگر دیگران خواهان برکناری معاون وی باشند و رییس جمهور تمکین کند بعد از مدتی او نمی تواند بگوید علت عدم موفقیتم دخالت دیگران در کارم بوده است در ضمن فکر نکنم رأی بالای آقای رییس جمهور آن هم در روستاها مربوط به اصولگرا بود وی باشد . (189455)
 
احمدی نژاد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۰:۳۳:۰۷
دوستان عزیز- طبق نقل قول هایی که از سوی برخی از مسئو لان در خصوص ابلاغ پیام رهبری به آقای اجمدی نژاد شده ، نقل به مضمون\" آقای مشایی در دولت دهم در هیچ پستی قرار نگیرد\" عنوان شده است
توجه کنیم که :
1- دولت دهم هنوز شرمع نشده است.
2- آقای احمدی نزاد با انتخاب مشایی به سمت معاون اول ؛ بدهی خود را کاملا به نامبرده عودت داد.
3- شک نکنید که مشایی در دولت دهم مسئولیت ندارد.
4- قرار است در دولت دهم آقای داودی مسئولیت دیگری داشته باشد، لذا اکنون باید از کابینه خارج می شد( مشابه ثمره هاشمی در انتخابات)
5- در و لایت پذیری احمدی نزاد شک نکنید.
6- جانشین مشایی در گردشگری هم دست کمی از ایشان ندارد. (189466)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۰:۳۹:۳۰
انصافا خدا را شاکرم که در هیچ دو دوره به این شخص رای ندادم ایشان مهره ای نیست که نظام برایش هزینه کند .خطاهای ایشان ضربه های شدیدی بر نظام وارد کرده است ودشمنان را شاد. (189471)
 
ali
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۰:۴۴:۰۳
تا چند روز پیش عده ای به خاطر این که آقای احمدی نژاد تابع امر ولایت فقیه بود از ایشان انتقاد می کردند.حالا هم که آقای احمدی نژاد هنوز به نامه ی رهبری پاسخ ندادند از او انتقاد میکنند. به نظر من شما فقط دنبال انتقاد هستید وهر حرفی که ضد آقای احمدی نژاد زده می شود را می پذیرید وبرایتان مهم نیست که این حرفو کی زده. حزب بادی ها بهتره تکلیف خودتون رو مشخص کنید آخر این طرفی هستید یا اون طرفی.اما میخواهم یه چیزی را یادآوری کنم-در دوره های قبل چه کسی می توانست علیه رییس جمهور حرف بزنه -بازم به احمدی نژاد که چنین فرصتی رو در اختیار همه قرار داده. (189473)
 
عزیزی
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۰:۴۴:۵۵
لطفا به آقای توکلی بفرمایید
این موضع گیر ی را در سایت شخصی شان کردن بسیار کودکانه است نامه ای که هنوز در رسانه ها منتشر نشده را چطور منبع استدلال خود قرار می دهند
آقای توکلی به کجا می روید؟
اینهمه جبهه گیری را باید جلوی شیطان کرد !
متاسفم برای اصول گرایان که انقدر مثل بچه ها با هم دعوا می کنند! (189474)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۱:۰۰:۰۱
اقاي احمدي نژاد اندکي تامل کنيد نگاه مختصري به تاريخ 30 ساله انقلاب و وضع کنوني ان نماييد ببينيد چه بزرگاني از انقلاب به علت اطرافيان ناصالح ريزش کرده اند .نقطه مشترک انها اين بوده که هر اشتباهي از اطرافيان خود مي ديده اند غمض عين نموده و مصرانه از انها حمايت مي کرده اند . اقاي احمدي نژاد خدا کند شما جز انها نشويد . اقاي احمدي نژاد ايا شما نيز مي خواهيد شيريني و حلاوت شرکت 40 ميليوني در انتخابات را بر کام مردم ايران تلخ کنيد ؟ براستي چقدر رهبر عزيز مظلوم است . بسياري از راي دهندگان به شما بنا به وظيفه ديني اشان جان ناقابلشان را فداي رهبر مي کنند شما چرا از بخشي از خواسته دروني تان نمي گذريد . ايا اين اقدام شما گناه کبيره نيست . گناهي که هيچگاه خداوند متعال از ان نخواهد گذشت . اندکي با خود فکر کنيد اگر امام زمان شخصا به شما دستور دهد مشايي را کنار بگذاريد بين مشايي و امام زمان کدام را انتخاب مي کنيد ؟ بنظر من شما مشايي را انتخاب مي کنيد دليلش هم واضح است .وقتي با وجود نظر رهبر مراجع تقليد علما ودلسوزان انقلاب همچنان شما راه خود را مي رويد چه تضميني وجود دارد که در زمان حضور ائمه عليهم السلام بر نظر مبارک انها گردن نهيد ؟ (189478)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۱:۳۳:۵۱
آزمون ولایت پذیری را تا چه تعریف کنیم و چه برداشت کنیم اگر به افرادی که همراه با شما در جریان انتخابات نبودند تهمت ضدیت با ولایت نمی زدید حالا نیاز به این همه توجیه و دلیل نداشتید جریان حکم حکومتی مجلس ششم را بیاد داشته باشید تا سخنان آقای هاشمی در نماز جمعه که به دنبال اصلاح نگاه عده ای بود که برایشان تردید ایجاد شده بود اگر نگاهمان را اصلاح کنیم و باور کنیم که دیگران نیز دلشان در این شرایط برای یک دلی و وحدت میسوزد نیازمند این همه سیاه بازی و بازی با افکار بسیاری از ایرانیان نمی شدیم به هر جهت بعضی از حرکت ها خیلی خام است چون فضای حرکت های خام و نپخته را فراهم کرده ایم و خواسته و یا ناخواسته آنها را رشد داده ایم هزینه های ملی و دینی آن را نیز پرداخته و خواهیم پرداخت ؟چرا چون تعریف ها و برداشت های متفاوتی از مدیریت و حکومت داری در جامعه القا کرده ایم افتخار میکنیم که 306 نفر در حوزه بر علیه یک دیدگاه اظهار نظر کرده اند و گروه رقیب نیز همچنین. بازنده اصلی لاین موضوع من هستم با دو فرزندم که هر چه در این مدت ساخته ام دوستان با کاره های نپخته و نسنجیده به راحتی تخریب میکنند. نسل جدید سوال های زیادی دارد که با این شیوه به سمت دیگری می روند (189496)
 
hasam
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۱:۴۸:۰۴
احمدی نزاد مغرور جلوی رهبری می ایستد بر نامه داشته ما بی خبریم (189503)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۲:۱۲:۵۵
شما خجالت نمي كشيد كه نظر قريب به 400 نفر را منتشر نمي كنيد؟ اين داعيه شماهاست براي آزادي افكار؟ اين نظر را هم بايكوت كنيد خجالت نكشيد (189514)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۲:۲۰:۱۱
l\'مگررهبردرنماز جمعه نگفت بعد شب انتخابات به احمدی نژاد تذ کر دادم اگر ولا یت مداربودند که حرف رهبر براشون فصل الخطاب بود ودیگر تشنج افرینی نمی کردند خصوصا در به اصطلاح جشن بیروزی حالا کجاش دیدین اول قانون گریزی جدید خصوصا که 4 سال اخره واحتملا بعدا که در مسا ئل کشور موفق نباشد می گوید در کارم دخالت کردند (189517)
 
شريفي
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۲:۲۲:۳۹
درد شما آقاي محترم چيز ديگر است (189518)
 
مشارکت در بحث
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۲:۲۸:۳۹
آقای احمدی نژاد همانطور که در کشورهای خارجی بخاطر سنت شکنیها و حرفهای جدید و بعضا عجیب خود رکورد صدر اخبار بودن رئیس جمهورها را شکسته است حال در داخل ایران هم سنت شکنی میکند تا بار دیگر متمایز بودن خود را به رخ دیگران بکشد. بهرحال ایشان به کارها و سیاستهای خود عمیقا اعتقاد دارد و نباید از وی انتظار داشت که به سادگی از مواضع خود عقب نشینی کند. وی تاکنون رکورد خوبی را در برابر سرپیچی از حکم حکومتی از خود بجای گذاشته است و باید دید تفسیر ایشان از ولایت پذیری چه تفاوتی با آقایانی دارد که وفاداری ایشان به ولایت را زیر سوال میبرند. (189520)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۲:۴۳:۴۵
احمدي نژاد در سخنرانی چند روز پیش خود در مشهد ۲۵ تیر ماه ۸۸ (همان جایی که مشایی را به عنوان معاون اول خود اعلام کرد):
«همه ملت ايران عزيز هستند و همه در برابر قانون مساوي مي باشند زماني كه رهبري عزيز بيان مي‌كنند كه در برابر قانون مانند بقيه مردم هستند احدي حق ندارد خود را بالاتر از قانون و مالك مردم و كشور بداند. همه بايد در برابر قانون تمكين كنند و ملت ايران نمي پذيرد كه كسي درخواست فراقانوني داشته باشد.»

يكي به من بگه این حرفا یعنی چی؟ (189528)
 
آزاد
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۳:۰۴:۵۰
من به جای شک در ولایت پذیری احمدی نژاد، در ادعای وجود نامه یا نظر صریح رهبر فرزانه انقلاب شک دارم. واقعاً اگر چنین نامه ای وجود دارد چرا متن آن منتشر نمی شود. (189535)
 
محمد حسین
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۳:۱۳:۳۶
در اینکه مشایی انتخاب مناسبی نیست، تردیدی نیست. ولی شما و چند سایت دیگر تنها سایتهایی هستید که خبر از نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور زده اید. ما از کجا بدانیم چنین نامه ای نوشته شده است؟ چگونه می شود مطمئن بود؟ تا آنجا که ما خبر شدیم دفتر رهبری چیزی نگفته است.
در رابطه با برخی مخالفان رفتار منافقانه ای را شاهدیم. اینها اصلا از ریشه با آقای خامنه ای مخالفند، حالا شده اند طرفدار ولایت! در ضمن شما هم بدنیست کمی راجع به ولایت مداری خود بررسی بیشتری کنید. رهبر چند هفته پیش صحبت از مماشات مجلس با دولت کرد که هفته بعد مجلس طرح تغییر بودجه (که افتضاح بود) را تصویب کرد. این طرفدار ولایت شدن شما چرا فقط راجع به احمدی نژاد است؟! آیا این یک بهانه نیست؟
در اینکه در بین سیاسیون موجود یکی از بهترین ولایتمداران احمدی نژاد است تردید ندارم. (189537)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۳:۳۸:۴۹
آقایان نیم ساعت دیگه اگه به سایت \"الف\" سر بزنید می بینید نوشته 6 روز!
فقط می توانم بگویم عجب از برخی شعارهای برخی طرفداران آقای احمدی نژاد پیش از انتخابات که گوش فلک را کرده بود. (189547)
 
تشرشی
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۳:۳۹:۲۶
چند گوئي اي لجوج بي صفا
اين فسون ديو پيش مصطفا (مولوي) (189548)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۱ ۲۳:۵۲:۱۱
با اینکه از احمدی نژاد متنفرم ولی با این کارش حال کردم :)) (189552)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۰:۰۸:۱۱
آخه مگه مردم و نظام و پارلمان شده مسخره بازی
تا کی باید تیتر تمام سایت ها و روزنامه ها بحث سر معاون اول رئیس جمهور باشه
من اینجا استناد می کنم به حرف آقای رضائی که گفتند در دولت احمدی نزاد هیچ گونه ثباتی نیست
کی هزینه این همه بی ثباتی را می ده
اگه قرار آقای احمدی نزاد ابتدا یه عده را به عنوان مسئول و وزیر از فیلتر خودش عبور بده و بعد که از اون مسئول خوشش نیومد و به حرفش گوش نکرد بیاد بگه به خاطر قولی که به مردم داده بودم عوضش کردم نمی شه مملکت را اداره کرد .
یکی نیست بگه آقا از اول به خاطر قولی که به مردم دادی درست انتخای کن
تا کی باید هزینه این عدم صحیح انتخاب کابینه از بیت المال صرف بشه
می دونید وقتی یه مسئول تو این مملکت عوض میشه از اون بالا تا توی ده داری ها هم مسئولین را عوض می کنن و مسئول جدید تا بیاد بفهمه که مسئول قبلی چکار کرده و اون باید چکار کنه عوض می شه .
اگه قرار رهبری در مورد اعضای کابینه نظر بدن بهتر نیست ابتدا رئیس دولت با رهبری مشورت کنن و بعد اعضای کابینه را معرفی کنند تا این طوری ملت نرن سر کار .
یا اینکه اصلا اعضای پارلمان قانونی تصویب کنند که اعضای کابینه را رهبری انتخاب کنه و اسمش را هم بذارید قانون ولایت پذیری . (189561)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۰:۰۸:۲۵
این بار اولی نیست که اقای احمدی نژاد حرف رهبر را زمین گذارده تا جائیکه صدای رهبر در اید. هنوز موضوع سازمان حج را فراموش نکردیم.
بهرحا نمک خوردن ونمکدان شکستن شیوه ای است که ایشان ید طولانی دارند. فراموش نکردیم که ایشان استاندار اردبیل هاشمی بودند و بخاطر اینکه گروهی در دانشگاه علم وصنعت هاشمی را سردار چاپندگی نامیدند می خواستند انقلاب فرهنگی دومی براه بیاندازند. اما همین یکماه پیش بعد از انهم لطف اقای هاشمی و بعد از تمجیدهای فراروانی که ایشان از هاشمی در دوران استانداری کردند امروز اینچنین نمکدان را شکستند.
پس عجب نیست که اگر نصیحت رهبر را بعد از انهمه هواداری ایشان در جریان انتخابات زمین گذارده و اجرا نکند. (189562)
 
علیرضا کاشی
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۰:۱۱:۴۱
من فکر میکنم کاسه ایی زیر نیم کاسه است شاید آقای احمدی نژاد هم شما موافقان خود را و همینطور بقیه مخالفین خود را سر کار گذاشتن من اعتقاد دارم ایشان ظرفیت پست ریاست جمهوری را نداشته و ندارد عامل اصلی این بحران که همه از آن ناراحتیم(جز دشمنان کشور و ملت) عدم ظرفیت و نداشتن مدیریت بوده و متاسفانه تاوان آن را هم ملت و ارکان نظام پس میدهند خدا اسلام را از دست مسلمانی ما نجات دهد. (189566)
 
حميد
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۰:۱۲:۱۱
اين ديگه خيلي تابلويه كه دارن از اين پروژه براي برگرداندن اعتماد مردم نسبت به سايت ها و افراد و مخصوصا صداوسيما استفاده ميكنن
مصاديق اين رو هم خود مردم ميفهمن
ميخوان نشون بدن ما هميشه مقابل ناحق ايستادگي ميكنيم خواه احمدي نژاد باشه خواه كس ديگه
اما اين بازي خيلي هم موفقيت اميز نخواهد بود. (189567)
 
اسماعیل
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۰:۲۶:۰۸
در ادامه و تایید دوست عزیزم رضا
خلایق هر چه لایق (189574)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۰:۳۸:۳۸
آقایون اصول کرا بعدا خواهید فهمید با حمایت بی جا از احمذی نژاد وچشم پوشی از تخلفات نامبرده و اطرافیانش چه خسارت سنگین وجبران ناپذیر به نظام جمهوری اسلامی وارد کردید که دشمنان اسلام با همه توان نمیتوانستن این ضربه را بزنند انشاالله بتوانید در آخرت پاسخ گو باشید (189581)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۱:۰۰:۲۴
آقایان توکلی ، مطهری ، لاریجانی که دست برقضا باهم فامیل هستند مثلثی را تشکیل داده اند تا درابتدای کار دولت دهم مرغ را دم حجله بکشند. تمام اخبار ضد ونقیض درخصوص نامه رهبری و .. را نیز اینها برسر زبانها انداختنه اند تا فشار را تشدید کنند. سایت تابناک که متعلق به یک شکست خورده است و باید هم دنبال بهانه گیری و خراب کردن حریف پیروز باشد و جهان نیوز هم که مشخص است به دنبال سهم خواهی است و آقای ذاکانی فشار زیادی میآورد که از نمد دولت کلاهی به ایشان و اعولن و انصارشان برسد . ولی بدانید 24 میلیون رای مردم بخاطر طرفداری سایت الف و جهان نیوز و.. د رانتخابات از احمدی نژاد نبوده و مردم طرفدار صداقت و شجاعت احمدی نژاد بودند و هستند . این حرفها هم فقط بازی سیاسیون ورشکسته است و شلوغ کردنهای شما هیچ تاثیری ندارد . اگر رهبر معظم تکلیفی بر رئیس جمهور مشخص کنند مطمئنا\" ایشان انجام میدهند و اگر تاکنون انجام نشده یا این اخبار از بیخ وبن غلط است یا نامه رهبری متضمن جبر نبوده و صرفا\" یک صحبت مشفقانه است . درخصوص نامه به آیت ا.. مکارم هم نوع نوشتن نامه متاسفانه تحریف وافعیت بوده و عملا\" به ایشان آدرس اشتباه داده اند . مثلا\" از توضیح اقای مشایی در خصوص دوستی با اسرائیل صحبتی نکرده اند و در خصوص مراسم دف زنی نگفته اند که این مراسم در حضور چند رئیس جمهور اجرا شده و این گروه از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز اجرای این برنامه را داشته اند و ... . از آیت ا.. مکارم زیبنده نیست که بدون تحیق در احوالات مقصد سوال به این راحتی دست مایه سوء استفاده از مقام شامخ مرجعیت میشوند. والعاقبه للمتقین
( البته میدان که به احتمال زیاد این مطلب نشان داده نمیشود.) (189597)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۱:۲۱:۴۷
عزیزان سایت الف برای مخالفت با یک فرد راه های بهتری از خرج کردن از رهبری هم موجود است ولی متاسفانه نوع خبر رسانی شما در مورد این فرد ( مشائی) به کسی جز رهبری و رئیس جمهوری لطمه نمی زند و این دو را در ادهان مردم مقابل هم قرار می دهد که کاری بس اشتباه است (189606)
 
امید
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۱:۴۲:۲۰
دوستان خودتون زیاد ناراحت نکنین قرار بود شما نردبون این اقا بشین تا ایشون برن بالا خوشحال باشین وسعی کنید از پیروزی در انتخابات لذت ببرین (189615)
 
علیزاده
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۲:۲۴:۵۸
سلام
به آقای احمدی نژاد بگویید روزی سه برا ابیات زیر را مشق کند:

ولایت چیست؟ در خون غوطه خوردن
کلید سینه بر مولا سپردن
طلا آنگه طلای ناب گردد
که در هُرم ولایت آب گردد


آقای رییس جمهور!
با هیچ کس بر سر مبانی انقلاب و مواضع رهبری عزیز عهد اخوت نبسته ایم! حتی با شما! امیدوارم در این آزمون رد نشوید هر چند وزنه ولایت مداری تان حداقل نزد بنده کاهش شدیدی پیدا کرد!


اللهم احفظ سیدنا القائد من کل سوء(اعم از خودی و غیرخودی اش) (189628)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۲:۳۰:۲۳
حتی اگر انتقاد درست باشد یکی مثل نادران نباید حرف بزنه! (189630)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۲:۵۶:۲۵
آقای نادران مسائل پیش رو بمراتب از انتصاب رحیم مشائی مهمتر است بجای پرداختن به حواشی به مسائل اساسی بپردازید . شما خود را اقتصاد دان میدانید معاون اول رئیس جمهور مهمتر است یا تیم وزرای اقتصادی دولت در این شرایط بحرانی . آنچه که از شواهد بر میاید شما با اظهارات اخیر تان به مسائا اطلاعاتی و امنیتی و سیاسی کاری روی آورده اید وقت گرا نبهای خودرا صرف مطالعه اوراق بازجوئی از دستگیر شدگان اخیر میکنید . چه کسی بفکر مشکلات اقتصاد باشد (189632)
 
mm
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۳:۰۹:۳۱
از سایت وزین الف بعید است که به سوژه بی اساس مشایی دامن بزند زیرا :
1- این جریان سازی سرپوش گذاشتن به بسیاری از مسایل جامعه است .
2- مشایی آنقدر بزرگ نیست که این همه روزنامه ها و سایتها مطلب درج کنند .
3- اگر مردم رییس جمهور را انتخاب کردند پس حق ایشان است که معاونش را خودش انتخاب کند .
4- متأسفانه در کنار مشکلات مختلف کنونی جامعه ما , حتی پای مراجع را به موضوع مشایی کشیدند که به نظر میرسد در شأنشان نیست که وارد بحثهایی اینچنین شوند .
5- در نماز جمعه کارمندان سفارت انگلیس را جاسوس دانسته و خواستار محاکمه و مجازاتشان میشوند ولی الأن همه آنها آزاد شدند کدام را باور کنیم
6- مردم میدانند که موضوع مشایی یک سناریوست که خودشان طراحی کردند ولی شاید طراحان سناریو ندانند که مردم فیلم سناریو را نگاه میکنند ولی هیچ وقت باورش نمیکنند
از سایت شما ممنونم (189641)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۳:۱۳:۴۰
همه می دونن اینا همش بازیه
و در نهایت مشایی عزل می شه
احمدی نژاد فقط می خواد افکار عمومی و منحرف کنه با این کارا و در کنارش 100 تا کار دیگه می کنه (189643)
 
حسن اجرایی
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۵:۱۸:۱۹
چه لذت تلخ و سختیه تماشای رفتارها، سکوت‌ها و حرف زدن‌های این روزهای مسئولان و غیرمسئولان جمهوری اسلامی.

همیشه فکر می‌کردم به عنوان یک آدم دهه‌ی شستی، هیچ‌وقت نمی‌تونم شرایطی رو ببینم که اون قدر حساس،‌ بحرانی و آلوده به فتنه باشه، که ندونم حق با کیه، یا دست‌کم به شک بیفتم برای کشف حق.

فضای تلخ و سختیه؛ اما باید قدردان و شکرگزار باشیم که خدا ما رو هر روز و هر شب آزمایش می‌کنه تا یادمون باشه باید حواس‌مون رو جمع کنیم وگرنه معلوم نیست چه بلایی سر خودمون بیاریم. (189659)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۵:۳۵:۳۷
سلام با تمام احترام با با شما که از متن نامه خبری ندارید چطور اینگونه قضاوت می کنید
بگذارید متن نامه مشخص شود انوقتاظهار نظر کنید یکدفعه دیدید شما ولایت پذیر نبودید (189660)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۵:۳۸:۵۹
شما ها هم اگه به يه نفر علاقه داشته باشيد همينجوري ازش دفاع مي كنيد بي خود شعار ندين و عليه احمدي نژاد فضا رو مسموم نكنيد. همه ما اشتباه مي كنيم و شايد بعضي اوقات اشتباهمون رو مي فهميم اما چند نفرمون اشتباه رو علني (ولو دير تر از حد انتظار) درست مي كنيم؟
آيا شما ها كه مدعي هستيد ، هيچوقت اشتباه نكرده ايد؟
متاسفانه به اصطلاح نخبه هاي كشور ما جوري شده اند كه تا يك چيز مخالف عقيده آنها باشد يا اگر كوچكترين نظري مخالف نظر آنها باشد حتي اگر مردم هم به آن فرد راي داده باشند ، نظر خودشون رو مقدم بر همه چيز مي شمارند و پا روي همه چيز مي گدارند.
اگر كسي روي نطر خودش كه فكر كرد درسته اصرار كرد و بعد كه مطمئن شد نادرسته اصلاحش كرد (ولو دير تر تز حد انتظار) خب آيا اينقدر بايد او را ملامت كرد؟ آيا رييس جمهور اصلا نبايد اشتباه كنه؟ خود شما ها هيچوقت اشتباه نمي كنيد؟ يا رييس جمهور هاي قبلي اشتباههاي بسيار بزرگتر از اين نداشته اند؟
بابا يك كم از اون اخلاقهاي اسلامي كه به ديگران نسخه مي دهيد را براي خودتون تجويز كنيد. واقعا نيازه.
شما ها به افراد جوري نگاه كنيد كه اگه خدا به شما آنگونه نگاه كرد تحملش را داشته باشيد.
حداقل به نظر رهبر معظم انقلاب در مورد آقاي احمدي نژاد احترام بگذاريد و از خودتون اجتهاد نكنيد حتي شما كسي هستيد كه فكر مي كني از بقيه بيشتر مي فهمي!
با رهبر رهبر گفتن كه كاري درست نميشه ، عملا كدامتون به نظر آقا تمكين مي كنيد. عملا نه زبانا.
در آخر ببخشيد اگه يه كم تند صحبت كردم. (189663)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۵:۵۴:۳۳
والله چه عرض کنیم (189666)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۷:۰۱:۲۹
به قول آقای مطهری نماینده محترم مجلس : اصولگرایی با قحطالرجالش برای نامزد ریاست جمهوری اش وبا چشم گریان{ بخوانید چشم بسته} رای دادنش خیلی وقت است که باخته. آقای نادران شما چطور رای دادید چشم بسته یا گریان؟ (189670)
 
دلسوز
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۷:۵۷:۲۶
چرا سغی می کنید بر علیه دکتر هجمه درست کنید و ایشان را به کاری که خود میخواهید وادار کنید؟ اگر ایشان کوتاه بیایند که از این پس باب میشود . (189673)
 
ميلاد
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۰۸:۴۳:۰۴
با با بزارين كارشونو انجام بدن ايشون حق دارن معاونشون رو خودشون انتخاب كنند كشور رو كه نميشه با اين مسائل درست كرد سياست رو نميشه با مسائل ديگه قاطي كرد (189675)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۲ ۱۲:۲۶:۱۵
نظری از یک سایت دیگر در مورد این خبر:
(حتی اگر این نظر را سانسور هم کردید مهم نیست. حداقل شما دوست عزیز که مسئول بررسی نظرات در سایت الف هستید، این نظر را میخوانند و شاید چند دقیقه بر روی آن فکر کنید)!
احمدی نژاد در طول چهار سال گذشته نشان داده که بطور نامحدودی لجوج میباشد، و اگر بخواهد هرکاری انجام دهد، حرف هیچ کس را گوش نمیکند.
من خوشحال هستم که پس از پیام کتبی رهبر مبنی بر برکناری مشایی، احمدی نژاد اینقدر لجاجت به خرج میدهد، زیرا این رفتار احمدی نژاد پرده از واقعیت بزرگی برمیدارد.
اصولگرایان مدعی هستند که مهمترین ویژگی آنها اطاعت از ولی فقیه است. احمدی نژاد که بعنوان نماد اصولگرایی معرفی شده است نشان میدهد که اطاعت از ولی فقیه شعار و ادعایی بیش نیست.
(189668)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.