نظر منتشر شده
۴۰۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 49973
مشایی کنار رفت/ متن نامه استعفای مشایی به احمدی‌نژاد، پاسخ رییس جمهور و نامه رییس جمهور به رهبر انقلاب
تاریخ انتشار : شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۳۱
در پی انتشار عمومی نامه مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور در خصوص ضرورت برکناری آقای مشایی از معاون اولی رئیس جمهور، اسفندیار رحیم مشایی از این پست کناره‌گیری کرد و رییس‌جمهور نیز با این استعفا موافقت کرد و آن را به اطلاع رهبر انقلاب رساند.



به گزارش "الف" از خبرگزاری‌ها، متن اطلاعیه کناره‌ گیری اسفندیار رحیم  مشایی از سمت معاونت اولی ریاست جمهوری به این شرح است: اینجانب بعد از دستور مقام معظم رهبری خود را معاون اول رئیس جمهور نمی‌ دانم و به عنوان یک سرباز ولایی در هر کجا که بتوانم به مردم عزیز کشور خدمت خواهم کرد.



از سوی دیگر، مشایی در نامه‌ای به رییس جمهور کناره‌گیری خود را اعلام کرد:



"بسمه تعالي

برادر ارجمند جناب آقاي دکتر احمدي نژاد

رياست محترم جمهوري اسلامي ايران

با سلام و دعاي توفيق



در پي صدور نامه مقام عظماي ولايت که امشب از صدا و سيماي جمهوري اسلامي پخش شد کناره گيري خود از مسئوليت معاون اول رييس جمهوري را به استحضار مي رساند. پيشتر نيز که ملاحظه فشارها به آنجناب ـ که به ويژه با توجه به مسئوليت هاي سنگين اداره کشور ـ بر حقير بسيار دشوار بود، درخواست واگذاري اين مسئوليت را از حضرتعالي داشتم. در هر حال با قلبي مالامال از عشق به ايران عزيز و نظام جمهوري اسلامي، ضمن آرزوي پيروزي هاي بيشتر و بزرگتر براي ملت شريف ايران، خود را همواره سرباز دولت مردمي، عدالت جو و مهرورز جنابعالي و نظام ولايي دانسته و در مسير اسلام و انقلاب از هيچ تلاش و خدمتي دريغ نخواهم کرد.

اسفنديار رحيم مشائي"



در همین حال و ساعاتی پس از انتشار خبر استعفای مشایی، پایگاه اطلاع‌رسانی دولت خبر داد احمدی‌نژاد با استعفای مشایی موافقت کرده‌است.



در این نامه آمده است:



متن نامه به شرح زير مي باشد:

"بسم الله الرحمن الرحيم

برادر ارجمند جناب آقاي مهندس رحيم مشايي

با تقدير فراوان از بزرگواري و پذيرش مسووليت معاونت اولي که علي رغم ميل شخصي جنابعالي و با اصرار اينجانب انجام شد مجددا تاکيد مي نمايم که شما را انساني خود ساخته ، مومن و دلباخته حضرت ولي عصر(عج) و با تعهدي عميق و آگاهانه به خط نوراني ولايت و مباني جدي اسلامي و خدمتگزاري توانمند و صديق به ملت الهي و عزيز ايران مي شناسم .

طي يک هفته اخير نيز اميدوار بودم که با رفع برخي تبليغات منفي فشارها و جوسازيهاي بعضي رسانه ها و جريانهاي سياسي دولت بتواند از خدمات شما در جايگاه معاون اولي برخوردار بماند.

با پذيرش کناره گيري شما از مسووليت مذکور مطمئن هستم همواره در خدمت ملت و انقلاب اسلامي خواهيد بود.

از خداي متعالي براي حضرتعالي موفقيت و عزت روز افزون مسالت دارم.

محمود احمدي نژاد

رييس جمهوري اسلامي ايران"



درپی این نامه محمود احمدی نژاد نامه ای به رهبر انقلاب نوشت و از اجرای دستور رهبر انقلاب خبر داد. در این نامه آمده است:

"بسمه تعالي

محضر حضرت آيت الله خامنه اي دام ظله العالي

رهبر معظم انقلاب اسلامي

سلام عليكم

ضمن ارسال رونوشت نامه كناره گيري مورخه 88.5.2 جناب آقاي مهندس اسفنديار رحيم مشايي از معاونت اولي، به استحضار مي رساند كه مرقومه مورخه 88.4.27 حضرتعالي به استناد اصل 57 قانون اساسي اجرا شد.

ايام عزت مستدام

محمود احمدي نژاد "



گفتنی‌ست، آقای احمدی‌نژاد روز شنبه، بیست و هفتم تیرماه، نامه رهبری را دریافت کرد. همان‌روز و روز یکشنبه اقدامی در جهت برکناری مشایی انجام نداد. روز دوشنبه برای لغو حکم تلاش کرد اما موفق نشد و در عوض روز سه‌شنبه طی مصاحبه‌ای تلویزیونی که صداوسیما از پخش آن خودداری کرد و روز چهارشنبه در مراسم تودیع مشایی به شدت از وی تقدیر کرد و روزهای پنج‌شنبه و جمعه را نیز به سکوت گذراند. جمعه شب متن حکم رهبری برای اطلاع عموم منتشر شد و متعاقب آن رسانه‌ها متن استعفای مشایی را منتشر کردند و به دنبال آن احمدی‌نژاد با این استعفا موافقت کرد و طی نامه ای  اجرای حکم ولی فقیه را اعلام کرد.
×××


در همین زمینه و در فاصله انتشار حکم رهبری و استعفای مشایی، چندین بیننده الف با ارسال ایمیل‌هایی سوالاتی را از آقایان احمدی‌نژاد و مشایی بودند.



یکی از بینندگان الف نوشته است:



1- تاریخ نامه رهبری 27 ام تیر است؟ چرا تاکنون آقای احمدی‌نژاد اقدامی نکرده و چرا آقای مشایی تاکنون استعفا نداده بود؟



2- چرا آقای احمدی‌نژاد آقای مشایی را برکنار نکرده و به نامه رهبری پاسخ نداده است و به جای آن، متنی منتسب به آقای مشایی با حواشی فراوان منتشر شده است؟



3- چرا آقایان احمدی‌نژاد و مشایی منتظر اعلام حکم رهبری از رسانه‌های عمومی شده و سپس اقدام کرده‌اند؟



4- التزام به ولایت فقیه از شرایط ریاست جمهوری در نظام جمهوری اسلامی است. آیا آقایان احمدی‌نژاد و مشایی به نظام جمهوری اسلامی معتقدند؟



5- مرجعیت از ارکان شیعه است. اکثریت قریب به اتفاق مراجع از حضور آقای مشایی ناراضی هستند. آقای احمدی‌نژاد مشخص نکرده است به حکم کدام مرجع آقای مشایی را در منصب مربوطه نگه داشته است. آقای احمدی‌نژاد و مشایی به کدام مذهبند؟



یکی از کاربران الف نیز این نامه را ارسال کرده است:



1- رهبري در بالاترين جايگاه نظام قرار دارد، لذا آنچه رهبري خواستار شده است، متناسب با اين جايگاه است، يعني: «لازم است انتصاب مذبور ملغي و كان لم يكن اعلام گردد.»  رهبري  امر به ملغي شدن آن انتصاب و نيز كان لم يكن اعلام شدن آن كرده اند، اما آنچه توسط دولت انجام شده، اجراي خواست رهبري نيست. نه حكم رسمي رييس دولت (كه نامه اي اداري است) ملغي شده و نه كان لم يكن بودن آن حكم، اعلام شده است. و هيچ يك از اين بخش ها،‏ توسط رييس جمهور، كه مخاطب نامه رهبري بوده اند، انجام نشده است.



2- تمام آنچه انجام شده اين بوده كه اولا دستيار ارشد رييس جمهور اعلام كرده كه «جناب آقاي رحيم مشايي دقايقي پس از انتشار نامه مقام معظم رهبري در گفتگو با اينجانب به صراحت اظهارداشت که من خود را تابع مطلق حکم مقام معظم رهبري مي دانم و ذره اي در اين زمينه ترديد به خود راه نمي دهم». ثانيا مشايي نيز در متني (خطاب به چه كسي؟) اعلام كرده كه: «اينجانب بعد از دستور مقام معظم رهبري خود را معاون اول رييس جمهور نمي‌دانم و به عنوان يک سرباز ولايي در هر کجا که بتوانم به مردم عزيز کشور خدمت خواهم کرد.» اين نوع از ادبيات، كه دلخورانه و از سر قهر است،‏ زيبنده افرادي نيست كه با شعار اطاعت از رهبري از مردم راي گرفتند و نيز افرادي كه رهبري براي حمايت از آنها، تمام قد به ميدان آمده است.



3- اما معاون اول رييس جمهور خود را معاون اول نمي داند. ملغي شدن حكم، يك نامه اداري است از سوي رييس جمهور مبتني بر بركناري يا پذيرش استعفاي مشايي. مهم نيست كه رييس جمهور از اين دستور ناراضي است يا راضي. مهم اين است كه دستور رهبري، آنگونه كه امر ايشان است، اطاعت شود، كه نشده است. لذا جريان اصولگرا نبايد به متن مشايي اهميت دهد و بايد خواستار بركناري وي توسط رييس جمهور شود. واكنش رسمي رييس جمهور، نقطه پايان ماجرا است.



4-اين نوع از سياسي كاري، در تاريخ نيم قرن اخير يك بار ديگر هم تكرار شده است و آن وقتي كه است كه لايحه انجمن هاي ايالتي و ولايتي در سال 1341 توسط امام نقد شد و دولت براي خلاصي از ماجرا در مطبوعات لغو آن را اعلام كرد،‏ اما امام هوشيارانه اعلام كردند بخشنامه رسمي هيئت دولت با اعلام شفاهي رييس دولت لغو نمي شود و ايستادند تا متن رسمي الغاي لايحه اعلام شد.



5- ظاهرا دولت ميان «دستور» رهبر انقلاب و «انتشار دستور» رهبر انقلاب تمايز مي گذارد و تا عدم اعلام علني دستور رهبر انقلاب، هيچ واكنشي از سوي دولت رخ نداده است و لذا بايد رييس جمهور از اين نظر مورد سئوال واقع شود كه چرا از 27 تير تا دوم مرداد هيچ عملي در اطاعت از رهبري انجام نداده است.





مرتبط:

متن نامه رهبری به احمدی‌نژاد

قطعی شد - مشایی برکنار می شود





 
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۰:۳۹:۵۴
واقعا چقدر ولایت مداره.بعد از یک هفته یادشون افتاد که باید ...

اما چه سود به زودی حکم مشاور یا مشاور ارشد یا ... برای مشایی صادر خواهد شد! (190598)
 
منصف
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۱۷:۱۴
نکته ای در حکم رهبری هست و آن دلیل عزل مشائی است. دلیل عزل مشائی نظر منفی رهبری در خصوص شخص وی نیست، بلکه صرفا موجب سرخوردگی طرفداران رئیس جمهور میشود بنابراین به مصلحت دولت نیست. (190801)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۸:۲۴:۴۵
آقای احمدی نژاد ثابت کرد که ولایت پذیر نیست چون حتی بعد از علنی شدن نامه آقا هم حکم را کان لم یکن نکرد وفقط با استفا موافقت کرد .واقعا متاسفم
درضمن ولی فقیه با کسی رودربایستی ندارن آگه آدم خوبی بود ازش حمایت میکردن (مشایی رو میگم (191354)
 
علاقمند
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۸:۳۷:۵۵
نکنه همان گروه فشار باعث عزل شده اند همان گروهی که قدرت طلب هستند چون چنین استنباط می شود ؟

لطف اگر صداقت دارید قرار دید تا مردم نظر دهند (191360)
 
ياسر
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۸:۴۳:۰۴
واقعاً بايد منصف بود.
خواهش مي كنم دقت كنيد!
چه كسي بيش از هر كسي در اين نظام داد و فرياد نزديكي به رهبر، سوابق انقلابي بسيار، زندان و شكنجه ، كار هر روزه با امام و ... را يدك مي كشد؟
لطفاً قدر ي سخنان آقاي هاشمي را مرور كنيد و بعد ببينيد كه ايشان در نمازجمعه 26 تيرماه بعد گذشت بيش از يك ماه از انتخابات، آنچنان مخالفت علني با مواضع رهبري را از خود نشان مي دهد كه برخي بيگانگان نمي توانند شادي خود را پنهان كنند، آنوقت ما اينگونه با دكتر احمدي نژاد برخورد مي كنيم كه در طول يكهفته در حال مذاكره بودند و تلاش در رفع سوء تفاهمات.
رهبري عزيز هم كه گفتند نبايد به خاطر يك موضوع تمام صلاحيتهاي افراد را زير سوال ببريم و به آنها تهمت بزنيم.
فراموش نكنيد كه انتخاب معاون اول، حق مسلم رئيس جمهور است و آقاي احمدي نژاد اين كار را انجام دادند و حق دارند كه چند روزي در توضيح كار خود و در دفاع از عملكرد يكي از مديران خود تلاش كنند، البته در آخر هم كه پذيرفتند و هم مشايي كناره گيري كرد و هم دكتر احمدي نژاد نامه اطاعت را به رهبري دادند.

حال در مورد آقاي هاشمي چه بگوييم؟

در مورد آقاي خاتمي...؟

در مورد آقاي موسوي...؟

آقاي كروبي ...؟

واقعاً بايد منصف بود. (191650)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۱:۱۳:۳۲
واقعاً برای خودم و این ملت متاسفم
دنیا دارن پیشرفت میکنن دارن به رفاه میرسن دارن یه زندگی واقعی رو برای خودشون درست میکنن ولی ریس جمهور ما توی انتخاب چهار تا معاون برای خودشون موندن . واقعاً چه انتظاری باید داشت
این وضع خودمون و این وضع مملکتمون.
بابا دین و مذهب و ولایت جای خودش این مردم بیچاره دارن از گرسنگی و فقر میمیرنفکری به حال ملت بکنین فکری به حال این همه بیکاری و فساد بکنین
.
.
امیدوارم که سانسور نشه و حذفش نکنین
.
یا علی (193415)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۴:۱۲:۴۶
دوست عزیز اتفاقا میخوام عرض کنم شما یه کم منصف باشید
جواب احمدی نژاد به رهبری نشان ولایت پذیری بود یا اجبار از قانون؟
انتصاب دوباره آقای مشایی به سمت رییس دفتری از سر چه بود؟ آنهم ولایتمداری؟
عزل و برکناری وزرایی که بواسطه حکم رهبر با احمدی نزاد درگیری لفظی پیدا کردند نشان چیست؟
عزل و برکناری وزیر اطلاعات که همه میدانیم مانند برخی وزاری دیگر با نظر رهبری تعیین می گردند نشان چیست؟
آیا اینها نشان تقابل با رهبری نیست؟
نکند جمله هاشمی که گفت رهبری یک شخص نواندیش است .... نشانگر مخالفت ایشان با مقام معظم رهبری است؟
نکند چون ایشان گفت تنها مشکل فعلی بحثی در انتخابات است که اگر آن هم رفع شود دیگر مشکلی نخواهد بود هاشمی شد نقطه مقابل رهبری؟
خیر آقا... بیایید برایتان مثالهایی متعددی بزنم از معاونین سازمان ها و مدیران مدارس و هنرمندان و ... که تنها بدلیل حمایت از کاندیداتوری موسوی از کار برکنار شدند
حال این شمایید که باید منصف \"تر\" باشید (193887)
 
افشين
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۴۶:۴۴
بعد از يك هفته يادشون نيفتاد بلكه
بعد از يك هفته صدا و سيما نامه رو منتشر كرد.
ظاهرا صداو سيما مصلحت نظام را بهتر از رهبري ميشناسد. (191078)
 
فرهاد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۴۲:۲۷
حالا بغضی که از صدا و سیما دارید رو به بهنه حمایت از رهبری بروز ندهید که رسوا میشید.
ما که به رییس جمهور منتخب رای دادیم هم این دیرکرد در پاسخ را اشتباه میدانیم اما به این معنا نیست که حالا برخی دوستان بل بگیرند که ای ما گفته بودیم پس موسوی باید رییس جمهور میشد. ایشان که ولایت پذیر نبودن خود را نه حالا که در دوران امام اثبات کرده بودند(به تاریخ استعفاهای دهه 60 برگردید) آن هم امام خمینی نه رهبر کنونی انقلاب.
حواستان باشد همه چیز را باهم گره نزنید و خلط نکنید که در تحلیل دچار سردرگمی و تناقض گویی میشوید.
در ضمن ما در قضیه رهبری و اصل ولایت فقیه برایمان احمدی نژاد با هیچ کس فرقی ندارد، اگر او هم منحرف شود تکلیفش مثل بقیه منحرفان از ارمانها و ارزشهای انقلاب است ولو سابقه 40 50 ساله مبارزه داشته باشد. ملاک حال افراد است (191251)
 
ساسان
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۹:۱۰:۱۹
دوست عزیز نکند حمایت امام خمینی و سخنان ایشان را در خصوص مهندس موسوی فراموش کرده اید؟ (192376)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۷:۴۴:۰۶
ُسلام
احكام رهبري با نظر ايشون رسانه‌اي ميشن (191316)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۲۹:۳۸
صحبت های آقای خامنه ای رو امروز یکبار بخونید خود ایشون باز هم فروتنی کردند و باز از رئیس جمهور حمایت کردند که نباید به خاطر یک اشتباه ایشون اینطور جو سنگین علیه ایشان راه بیفته من خودم از حامیان سر سخت ایجاد جو سنگین روانی علیه احمدی نژاد بودم که ایشون مجبور بشه مشایی رو کنار بگذاره ولی با صحبت های امروز آقا باید گفت ما دیگر نباید از رهبری جلوتر حرکت کنیم.
احمدی نژاد با این کار زشت خود از علاقه خیلی از طرفداران خود کاست و این جبران ناپذیر است ولی خوشحال شدم که جریان اصولگرایی بار دیگر نشان داد که حتی عزیز ترین افراد جامعه با خطاهای خود از انتقاد مصون نیستند. (191147)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۷:۲۴:۳۸
درود بر اسفندیار مشائی رئیس جمهور آینده . کینه ی شخصی عوامل قدرت از رئیس جمهور فضایی را به وجود آورد تا رهبری برای خاموش کردن فتنه اینگونه حکم کند . اما این اصولگرایان باصطلاح ولایت مدار بدانند از این گونه رفتارها ره به جایی نخواهند برد و مردم هوشیارند. پروژه تخریب دولت با مشائی به اوج می رسید که رهبری معظم مانع از هجوم گسترده و دامنه دار آنان گردید. (درود بر مشائی رئیس جمهور آینده). شناختن حامیان اصلی ولایت کار سختی نیست وجدان پاک و انصاف و منطق می خواهد که مخالفان دولت زره ای از آن در وجدشان نیست. (191299)
 
sajad
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۲۳:۴۳:۰۵
دوست عزيز

بياد داشته باشيد كه طبق فرمايشات مقام معظم رهبري همه بايد به قانون تن در دهيم.
دوم در شرايط فعلي رييس جمهور بايد با درايت برخورد كند.رفتار بسيار زشت ايشان خيل عاشقان ولايت را مكدر كرده است.
ما به كسي چك سفيد امضائ نداده ا يم ، احمدي نژاد يا هر شخص ديگري اگر مقابل رهبري بايستد به شدت با او برخورد خواهيم كرد.

ظاهرا توهم قدرت 24 ميليون راي بر قدرت تصميم گيري اقاي رييس جمهوري تاثير گذاشته است.

اقاي احمدي نژاد فاين تذهبون

مشاعي ارزش هزينه كردن از رهبري بزرگ را ندارد. (194570)
 
رضوی نیا
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۷:۲۵:۱۷
بنده به شخصه با توجه به اینکه بیشترین توانم را برای تبلیغات گذاشتم و با اینکه مانند گفته رهبر معظم انقلاب سرخورده شده‌ام و در عین حال بسیار به این مسئله و تصمیم احمدی نژاد و حتی پاسخ ایشان معترض و دلخور هستم اما نباید فراموش کنیم که در بدترین شرایط هم چند در صدی برای دفاع فرد از خودش بگذاریم زیرا شاید علت این تاخیر پیدا کردن جایگزین و یا شاید هم دلایل دیگری باشد که هر چند قابل توجیه نیست اما قابل تامل است.
در ضمن بین \"سد\" در برابر رهبری با اشتباه \"یک ولایت‌مدار\" تمییز قائل شویم.
به داستان زیر دقت کنید و درباره آن تامل کنید:
حضرت سلمان فارسی که به گفته پیامبر جزو اهل ببیت هستند و نیز تنها کسی هست که از خانواده پیامبر نیست و دین او تمام و کمال است(به گفته پیامبر) ، روزی حادثه‌ای برای او اتفاق افتاد و گدن او آسیب شدیدی دید. نزد امیرالمومنین رفت و قضیه را با ایشان در میان گذاشت. ایشان فرمودند یادت هست فلان وقت داشتی از کوچه رد می‌شدی، یک لحظه از ذهنت گذشت شاید علی بر حق نباشد، این معلول آن است. (نقل به مضمون)
حال خود قضاوت کنید برترین مردم بعد از پیامبر و ائمه این اتفاق برایش بیفتد، چرا بخواهیم با یکی‌ دو اشتباه فردی مثل احمدی نژاد ولایت پذیری او را زیر سوال ببریم؟!
درست است، اشتباه او خیلی بزرگ است اما در مورد این داستان و این ماجرا در کنار هم فکر کنیم... (191300)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۹:۳۶:۵۲
چه اشکالی دارد که مشایی مشاور شود؟ اگر ملاکتان اظهار نظرش درباره اسرائیل است باید بگویم با این ملاک هیچیک از جناح اصلاح طلب نباید آبدارچی هم بشود.چون مشایی رژیم اسرائیل را قبول ندارد و حرفش در مورد مردم اسرائیل را هم پس گرفت اما اصلاحطلبان هم ولایتپذیریشان در انتخابات معلوم شد و هم مواضعشان در مورد اسراییل و ... آنقدر افتضاح است که گفتن ندارد.
معتدل باشیم و منصفانه اظهار نظر کنیم. مشایی به درد این پست نمی خورد نه آنکه برای هیچ پستی مناسب نباشد. (191392)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۸:۰۴:۲۲
ببخشید شما از کجا تشریف آوردید؟
خوش آمدید
الف آخر دموکراسیه واقعا! (192266)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۲:۵۹:۵۱
خبر جدید
این رییس جمهور مثلا ولایی شما رحیم مشایی را ریس دفتر و مشاور خودشون کردن
نوش جانتون.این هنوز اولشه خیلی مونده تا بیشتر به حرف مردم برسید
سانسور هم بکنی باز حقیقت تلخه (191483)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۷:۵۱:۴۷
بالاخره که ولایت مداری رو اعتراف کرد وخودش رو سرباز نظام ولایی دانست وخواسته رهبری اجرا شد

اما جناب میر حسین خاتمی ورفسنجانی چی؟

چقدر ولایی هستند یکی از شما بی انصافها در این زمینه تذکری به این آقایان داد؟ از این آقایان سوالی پرسید ؟

7روز برای شما زیاد بود ؟از انتخابات چند روز گذشته ؟یکی از آقایان موسوی خاتمی رفسنجانی تو این مدت جز خون کردن جگر رهبری کار دیگری کردند ؟

جز بی اعتنایی به فرمایشات ایشان کار دیگری کردند بس است خجالت چه واژه مهجور ومظلومی شده این روزها (191630)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۲۶:۱۶
اين افرادي كه نام برديد مورد حمايت شديد امام در تمام وجهه ها بودن.يدونه حركت هم خلاف حكم امام نكردند.
تازه زندان طاغوت ديدند اما اين اقايان چه!؟ (192187)
 
سبحان
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۱۱:۵۳
فقط ميتونم بگم متاسفم واسه سايت الف كه خط مشی روشنی نداره و به اصطلاح نون به نرخ روز ميخوره
برای اينكه بازديدكننده هاتونو از دست نديد سعی ميكنيد از هر جناح و ديدگاهی تو وبتون بنويسيد
واقعا براتون متاسفم (191869)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۰:۴۴:۴۳
نامه مقام معظم رهبری که محرمانه نبود پس چرا از اول تصویر این نامه منتشر نشد (190603)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۰۳:۴۶
چون اگر آقای احمدی نژاد تدبیر به خرج می دادند، لزومی به انتشار این نامه نبود. (190893)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۱:۴۵:۲۵
pas zaheran seda va sima ba ahmadinezhad nist! (191450)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۹:۵۸:۲۰
رسانه ملی آن قدر این روزها خود سانسوری عادت کرده رویش نشده بود این خبر را پخش کنه... (191406)
 
ناگزير
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۱:۰۰:۰۱
با اين نامه مي‌توان فهميد كه آيا آقاي احمدي‌نژاد خود را ملزم به اطاعت از رهبري مي‌داند يا خير.
مطابق متن همين نامه، در تاريخ 27 تيرماه، نامه رهبري به ايشان ابلاغ شده و ايشان توجهي نكرده‌اند و وقتي متن اين نامه همراه با بيانه 50 عضور مجلس خبرگان رهبري، در رسانه‌ها پخش شد، ايشان ترتيب اثر دادند و اين كار هم فقط به دليل قانون اساسي بوده و نه اعتقاد به ولايت.

آيا حتماً بايد متن اين نامه رسانه‌اي مي‌شد؟
آيا مدتها قبل، نظر صريح رهبري توسط حجة الاسلام ابوترابي به ايشان ابلاغ نشده بود؟ با اين حال ايشان مشايي را منتسب كردند كه چه؟ به نظر مي‌رسد كه آقاي احمدي‌نژاد قصد زورآزمايي با ولايت فقيه را داشتند.

ايام عزت چه كسي مستدام؟ (191434)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۰:۵۳:۱۴
بنده قبلاً هم در نظرات گفته بودم که به جریان احمدی نژادی بسیار مشکوکم (دلایلش را در آن نظرات گفتم) و الان این شک من کم کم دارد به یقین تبدیل می شود.
به نظر بنده با توجه به اینکه احمدی نژاد از دستور رهبر باخبر بوده و اقدامی نکرده شاید با این هدف بوده که رهبر را نزد افکار عمومی متهم به دخالت در کار دولت نماید . یا شاید فکر می کند مردم به خودش رأی داده اند! و اکنون خود را نزد افکار عمومی مقبول تر از هر کسی می داند! یا شاید هم به شدت تحت نفوذ آقای مشایی قرار دارند و نمی توانند مخالفت هیچ کس با ایشان را بپذیرند.
اما گذشته از همه حدس و گمانها یک چیز برای همه ثابت می شود و آن هم اینکه اصولگرایانی که دلسوز کشور، نظام و انقلاب هستند باید سر عقل بیایند و بیش از این از نظام و رهبری برای کسی هزینه نکنند که ارزش این همه هزینه را ندارد و در نهایت چیزی جز آبروریزی برای نظام و عقب ماندگی برای کشور عاید هیچ کس نخواهد شد. (190609)
 
جوادج
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۴۵:۵۱
شما زيادي خودت وجدي گرفتي اقا مرتضي با اين تحليل ها يي كه داري مواظب باش يه وقت ندزدنت .درضمن به اقاي توكلي ميگم كه شما اگر واقعا ولايتي هستيد .رهبر فرمودند اگر انتقادات واختلاف سليقه ها باهواي نفس مخلوط شود كار خراب ميشود فكر نمي كنيد داريد زياده روي مي كنيد اقاي الف بس كنيد ديگه بريد دنبال يه سوژه جديد براي تسويه حساب با احمدي نژاد. (191260)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۱۷:۳۷
جناب آقا جواد!
اولاً شرط ادب در اظهار نظرها را فراموش نکنید. در عین حالی که از شروط درج نظر عدم توهین، کنایه و تحقیر و ... است متعجبم از گزینش کنندگان الف که بسیاری از نظرات بنده را که لابد مخالف با نظراتشان است را حذف می کنند اما اینگونه توهین ها را درج می کنند!

بنده در عین حالی که خیلی آدم جدی هستم اما خودم را به تعبیری که شما در ذهنتان دارید جدی نمی گیرم. و همچنان به خط احمدی نژاد مشکوکم که امیدوارم این شک من صحت نداشته باشد.

بزرگترها و پیران ما می گویند که عشق چشم آدم را کور می کند. ضمن دعوت شما به تدبر در این ضرب المثل قدیمی، همچنین توصیه می کنم محتاط باش که به وضعی دچار نشوی عاشقی یادت برود. (191873)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۸:۰۷:۰۹
اقامتضي من عاشق احمدي نژاد نيستم من ميگم تحليل ها مون بايد عاقلانه وبا دلايل محكم باشه نه اينكه با يه جمله ها ي عجيب وغريب بخواهيم ديگران رو زير سوال ببريم.كه مثلا ما هم يه حرفي زده باشيم نارحت نشو اقاي جدي. (194347)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۰:۵۳:۲۱
رفتار آقای احمدی‌نژاد حتی در میان افرادی که التزام چندانی از آنها در خصوص ولایت فقیه سراغ نداریم، یک حرکت بی‌سابقه است. اینجانب به‌عنوان یکی از طرفداران آقای احمدی‌نژاد تا زمانی که دلیل محکمی برای این رفتار ایشان بدست نیاورم، وی را رئیس جمهور خود نمی‌دانم. (190610)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۰:۵۵:۴۹
در سایت شخصی مشایی هم اثری از این استعفا دیده نمی شود. (190615)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۰:۵۵:۵۷
ضمنا\" رهبري درخواست لغو حكم را از آقاي احمدي نژاد كردند در حاليكه فقط استعفاي ايشان مطرح شده است. (190616)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۰:۵۷:۳۲
بازم به مشایی که بعد هفت روز استعفا داد بعضی از آقایان هفتاد سال هم بگذرد
ولایت پذیری ندارند (190620)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۳۶:۱۰
دوستان دوم خردادی شاید ناراحت شوند ولی انصافا باید قبول داشت در زمان آقای خاتمی هم چنین مسئله ای ایجاد شد که ایشان بعد از نظر صریح رهبری حاضر به تغییر آقای مهاجرانی نشدند حتی زمانی که مجلس بحث استیضاح را مطرح کرد استیضاح ایشان در مجلس ششم هم رای نیاورد.
واقعا کسانی الان نگران برخورد نامناسب و عدم تمکین رئیس جمهور هستند که ما شاهد نگرانی آنها در آن زمان هم بوده ایم اگر کسی امروز ادعای پیروی از رهبری را دارد ولی در آن زمان ما سکوتش را به خاطر داریم آیا واقعا نگران شان رهبری است...؟
لطفا این کامنت را پوشش دهید و به تیغ سانسور نسپارید مثل قبلی ها (191160)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۳:۰۶:۲۸
برادر عزيز علت راي مردم و شما به آقاي احمدي نژاد به خاطر چه بود ؟ كارمثبت كرده بود ؟ غير از اين است كه در صد بالايي از راي ماها به خاطر نظر مثبت رهبري نسبت به ايشان بود ؟ بنابراين اگر ايشان اين سرمايه را از دست دهند چيزي براي ارائه نخواهند داشت و بايد فرقي بين ايشان و مابقي افراد باشد (191826)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۱۸:۰۸
من میخوام بدونم دیگه رهبر برای برکناری ایشون باید چیکار میکردند؟ بعد از یک هفته و بعد از انتشار اون نامه در تلویزیون ایشون استعفا دادند.

فکر کنم اگر آقا شخصا با تیپا مشایی رو از کشور بیرون میکردند باز هم شاهد دفاع کورکورانه شما از یک عده بودیم. البته به نوعی دیگر.
مثلا میگفتید به نفع رهبر بود که مشایی باشد. خود ایشون متوجه نبوده! (191221)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۸:۱۹:۵۸
پس لنتخاب بین بد و بدتره دیگه؟ (191348)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۹:۲۹:۰۲
مثلا آقای کروبی در مجلس ششم (191388)
 
منتقد عوام فریبی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۲:۱۶:۱۹
فاطمه خانوم
اولا بحث خود مشایی نیست چون اصلا شخص خاصی نیست بلکه بحث احمدیه که بهش رای دادن که چقدرم ولایت مداره .ولی جواب شما هم اینه که خیلی از بقول شما این آقایان اگر هم ولایتمدار! نیستن ادعاشو هم ندارن.
ولی از رییس جمهور محبوبتون بعید بود
ضمنا
ضمنا
ضمنا
یه نکته مهم با وجود انتشار نامه رهبری بازهم احمدی مشایی رو برکنار نکرد خودش استعفا کرد.
نوش جون طرفداراش
ماکه از اولم دست این بابا واسمون رو بود نه ولایتمداری و اینجور چیزهابلکه لجبازی و یکدندگی اش (191461)
 
امير
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۱:۲۵:۲۹
فاطمه خانم مشروب خوردن براي يك مسلمان زشت وحرام است نه يك مسيحي
آقاي احمدينژاد از راه ولايت ورهبري ما را گول زد
ما فكر مي كرديم پيرو رهبر است اما .... (191560)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۷:۵۴:۴۸
ای رحمت به مادری که شیر بهت داد حرف دل خیلیها را چه خلاصه وگویا بیان کردی (191631)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۳:۰۳:۱۴
منظور شما شخص اقاي احمدي نژاد هست كه با ان لحن جواب نامه آقا رو بعد از يك هفته دادند ؟ تازه بعد از استعفاي آقاي مشايي سمت جديد تبعيت از رهبري را اثبات مي كند يا ؟ من به خود اجازه نمي دهم در جواب رئيس اداره خود چنين نامه بي ادبانه اي را در خصوص درخواست خيرخواهانه ايشان تنظيم و ارسال نمايم شما را نمي دانم؟ (191824)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۰:۵۸:۴۶
نکته ای که در این میان وجود دارد آن است که تا زمان \"انتشار عمومی\" دستور مقام عظمای ولایت، انتظاری هم از پاسخ \"عمومی\" و رسمی احمدی نژاد نمی رفت.
اما این نکته وجود دارد که احمدی نژاد باید در چرایی رفتارش توضیح دهد و بگوید که غیر از پوسته ظاهر که همگان آن را مشاهده می کردند، آیا در این مدت که رهبری مسئله را عمومی نکرده بودند، احمدی نژاد هم به همان صورت و طور غیر عمومی به قضیه پاسخ داده است یا خیر؟
که در این صورت، انگ بی تفاوتی از او پاک خواهد شد.
بدیهی است که رهبری هم دلیلی داشته اند که قضیه را عمومی نکرده بودند. (190623)
 
ناگزير
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۱:۰۴:۴۸
دوست عزيز، بديهي است كه آقاي احمدي‌نژاد در اين مدت هيچ عملي در تبعيت از امر رهبري انجام نداده بود. اگر كاري انجام مي‌شد، اين نامه علني نمي‌شد و با يك حكم عزل، همه‌چيز تمام مي‌شد.
چون هيچ كاري انجام نشد، اين نامه علني شد. (191435)
 
rezabegloo
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۰:۵۹:۲۳
من از طرفداران جدی احمدی نژاد هستم
اما با این کار احمدی نژاد در عدم برکناری مشایی و تعلل جدا مخالفم
اگر هم مشایی در نظر احمدی فرشته باشه - مقبولیت پیش هیچ کس نداشته باشه نباید باشه (190624)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۲:۳۸:۳۷
به اين ميگويند مشروعيت داشتن
و اين همان چيزي است كه هاشمي گفت و همه به او حمله كردند

لطفا منتشر شود
در راستاي بحث است (191471)
 
بیجندی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۰۵:۴۹
با سلام
البته من به آقای دکتر احمدی نژاد به بعضی دلایل خاص رای نداده ام اما اکنون ایشان را رییس جمهور منتخب دانسته و می دانم اما شیوه و نوع نگارش این برادر عزیز را که با یک خطا ایشان را که تا چند روز قبل در بالاترین وضعیت مورد حمایت بودند قبول نداشته و ندارم اگر چه خطای خواص هزینه و مشکلات بیشتری در پی دارد. به هر حال منطق حکم می کند در هر حرکت و اقدامی اعم از کلام و نوشتار با دقت و صبوری بیشتری عمل نمود نکته ای که اگر رییس جمهور منتخب محترم رعایت می کردند این هزینه های اضافی را در این شرایط تحمیل نمی کرد. یادمان باشد همیشه حق با ما نیست باید یاد بگیریم در فضای بدور از جارو جنجال مطالب و نظرات ر ا بوته نقد بسپاریم و زود چوب حراج بر دیانت و تقوا نزنیم.
باید یاد بگیریم نظرات مخالف را تحمل کنیم دلایل را بشنویم و مستدل حرف بزنیم وقتی در جریان انتخابات آنگونه عمل میشود این یک واکنش شاید طبیعی باشد که ما مصون از خطا و اشتباه هستیم و همیشه رقیب ما خطا می کند او دشمن است و دل در امید بیگانه سپرده است. تحلیل فرزند استاد مطهری در خصوص آسیب شناسی انتخابات را خواندم تحلیل آقای شریعت مداری را نیز دو تفکر با دو اثر کاملا متفاوت بر جامعه.
به امید روزی که همه در سایه همفکری و همدلی و به دور از هر گونه برچسب های ناروا به یکدیگر ایرانی سربلند و سرافراز داشته باشیم (190633)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۰۱:۱۸
عدم تمكين از ولايت‌ مطلقه‌ي فقيه از مصاديقي است كه به راستي انسان را از اوج عزت به قعر ذلت مي‌كشاند. هر چند لطيف‌تر آن است كه بگويم عملكردي كه منجر به حضور شخص ولي فقيه شود، مقدمه‌ي سقوط خواهد بود... (190888)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۵۵:۲۰
شورای نگهبان باید بخاطر همین تعمد در اشتباه که ظلم عظیمی به رهبری و مردم عاشق امام زمان است حکم به عدم صلاحیت احمدی نژاد بدهند. توی این 4 سال حتما می خواهند دل آقا رو خون کنه. (191188)
 
امید
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۰۵:۵۴
ما که به خصوصیات اخلاقی رئیس جمهور آشنا بودیم خوشحالم که شما هم قدری چشم باز کردید چه کسی در پی خدشه به رهبری است خاتمی به خاطر اعتراض افکار عمومی مهاجرانی را کنار گذاشت خوب این رئیس دولت ولایت پذیر شما چه کرد حالا شاید وقت آن شده است که دقیق تر به سخنان رهبری گوش دهیم و بهره برداری های شخصی و جناحی را کنار بگذاریم و به سراغ ریش سفیدهای نظام همچون هاشمی رفسنجانی برویم طوری نشود با بی تدبیری دوست و دشمن نظام آسیب ببیند (190634)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۰۳:۲۲
وسط دعوا نرخ برای هاشمی معین نکن.
این دعوای خانوادگی بین جریان اصول‌گرایی است و ربطی به امثال هاشمی ندارد.  (190892)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۴۱:۲۰
جدا انقدر جسارت رو علنی می کنی که حیثیت مملکت رو دعوای خانوادگی می دونی؟ چند خریدی ایرانو ؟ (190958)
 
رسول
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۱۲:۱۹
ایشان معاون اول رییس \"جمهور \" شده بودند یا معاون اول رییس \"خانواده\" که فرمایش نموده اید به دیگران ربطی ندارد. (191013)
 
يك دوست
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۲۱:۴۶
يعني از ديدگاه شما عملكرد آقاي احمدي نژاد و اساساً رياست جمهوري ايشان تنها به اصولگرايان ارتباط دارد؟!

پس چرا از اينكه عده اي مي گويند احمدي نژاد رييس جمهور ما نيست عصباني هستيد؟

ضمناً‌ هم شما و هم دوست قبلي و همفكرانتان خواهش مي كنم آقاي هاشمي را همانطور كه خودشان هم اعلام كردند، اگر اصولگرا نمي دانيد لااقل اصلاح طلب معرفي نكنيد كه دروغ از بزرگترين گناهان است!

روزنامه هاي اصلاح طلب به فرمايش شما زنجيره اي به چه دليلي توقيف مي شدند؟
گروهي از اصلاح طلبان چرا امروز در خارج از كشور هستند و به تعبيري فرار كرده اند؟

\"به دليل مخالفت با آقاي هاشمي و نوشتن بر عليه ايشان\"

يا حق! (191031)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۵۷:۳۶
آقای علی! بهوش باش
ما همه چه اصلاح طلب چه اصول گرا به آقا ارادت داریم. اجازه نمی دهم اینطور فکر کنی. امید وارم متوجه اشتباهت شده باشی (191194)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۵۹:۵۸
دوست عزیز به کجاچنین شتابان؟ (191198)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۱۶:۴۷
ببخشيد منظور شما از اصولگرا همانهايي هستند كه حتي دستور مراجع عاليقدر و رهبر را هم اجرا نمي كنند و فقط بعد از 7 روز با كلي تعريف و تمجيد فقط با استعفا موافقت مي كنند!؟! (191216)
 
معتدلین
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۰:۱۷:۲۵
من خودم یک اصولگرام و اعتقاد دارم این مسئله اگر با نظر ولایت برکنار شده یک مسئله ملی و اسلامی است برای تو هموطن که این نظر را داری متاسفم یک چندم اقای رفسنجانی برای نظام ایثارکرده ای منطقی باش
مملکت مال هر ایرانی با هر تفکری است انحصاری فکر نکن افکار امثال شما عمدی یا غیر عمد بر ضد انقلاب است
تداوم انقلاب در گرو داشتن مسولانی است که در عین اصولگرابودن باید معتدلین اصلاح طلب نیز او را قبول داشته باشند ویا مسولان اصلاح طلبی است که معتدلین اصولگرا او را قبول داشته باشند افرادی مسول غیر از اینها به ضرر نظام و انقلاب و اسلام است
زیرا مملکت را اگاهی و علم وبینش عمیق اداره و نگه می دارد نه افکار سطحی (191418)
 
ناگزير
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۱:۱۵:۱۶
نكنه فقط شما عضو اين خانواده هستيد! همين بود كه ما مي‌گفتيم اين دولت روحيه تبعيض و خودي و ناخودي انگاري را رواج داده. اگر ايشان رئيس‌جمهور ايران باشد، رئيس‌جمهور همه هستند و همه عضو اين خانواده هستند. نكنه تصور مي‌كني كه حالا كه كانديداي مورد علاقه تو، رئيس‌جمهور شده، ديگه فقط شما صاحب اين مملكت هستيد؛ ديگه شما فقط دلسوز ولايت‌فقيه هستيد

عمو جان بيدار شو!

كي گفته كه هاشمي اصولگرا نيست؟
كي گفته كه هاشمي اصلح‌طلب محض است؟
كي گفته كه هاشمي متعلق به جناح يا حزب خاصي است؟
بعد از حزب جمهوري اسلامي، كسي سراغ ندارد كه هاشمي عضو جناح يا حزب خاصي باشد.

آيا شما خود را پيرو ولايت فقيه مي‌دانيد؟ با اين حال ولي فقيه را دروغ‌گو مي‌پنداريد؟ مگر رهبري، هاشمي را تأييد نكرد و تهمت‌هايي كه به ايشان زده بودند را كذب و نادرست نخواند؟ نكنه معتقديد كه رهبري دروغ مصلحتي گفته!؟

شما چرا كاسه داغ‌تر از آش شده‌ايد!؟

ايام عزت چه كسي مستدام؟ (191439)
 
منتقد عوام فریبی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۲:۲۰:۰۵
قربون خانواده اصولگرایی بری علی جون

منظورت همون خانواده تحجر طلبها و انحصار طلبهای قدیمه که یه اسم مردم پسند تر واسش پیدا کردند


جرات داری منتشر کن الف (191462)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۰:۳۶:۲۵
خوشم میاد که به اصطلاح اصول گرایان دو آتیشه ولایت مدار به جان هم افتاده اند و امتیاز خواهی می کنند (191530)
 
جعفر
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۰:۱۷:۳۲
من در هر چيزي شك داشته باشم در يك چيز شك ندارم و آن عدم ولايت پذيري طيف موسوم به اصلاح طلبان است. يادمان نرفته وزارت ارشاد آقاي مهاجراني را. بارها مقام عظماي ولايت عملكرد آقاي مهاجراني را مورد انتقاد قرار داد و عدم خشنودي خود را از حضور ايشان در هيأت دولت اعلام كرد ولي جناب آقاي خاتمي به جاي بركناري ايشان روزبروز بر حمايتشان از اين آقا افزود و زماني هم كه در مجلس استيضاح شد با تمام وجود از آقاي مهاجراني حمايت كرد. خيلي از مسائل پشت پرده هم كه جاي طرح در اينجا نيست ولي فقط اين را بگويم آقايان از اينكه دل مقام عظماي ولايت را خون كنند لذت مي بردند. اساسا اين آقايان با ولايت فقيه مشكل دارند، و دنبال ليبرال دمكراسي به سبك غربي هستند. بحث رفراندوم و تغيير قانون اساسي را هم از اين زاويه دنبال مي كنند. ولي متاسفانه بعضي از مردم از نيات واقعي آنها خبر ندارند. (191419)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۰۶:۳۳
شواری نگهبان باید حکم ریاست جمهوری احمدی نژاد را باطل کند زیرا وی التزام به رهبری و ولایت فقیه را در عمل ثابت کردند که ندارند (190635)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۹:۲۷:۴۱
محمد جان! خیلی دلم برات سوخت. لابد بعد از اجرای پیشنهاد شما شورای نگهبان موسوی را هم باید تایید صلاحیت کند تا رئیس جمهور شود چون خیلی ولایتمداره. آقای عزیز این بحث ولایتمداری مربوط به اصولگراهاست که ولایتپذیری را رکن اصلی اصولگرایی می دانند نه اصلاح طلبان نون به نرخ روز خور. موسوی و اصلاحات با هم مردند . دل به این دعواها نبندید. وقتی ولایت پذیری به عنوان یک ملاک و شاخص اصلی در جامعه مطرح می شود یعنی پیروزی گفتمان اصولگرایی. (191385)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۸:۰۰:۳۳
پس اینطور که شما میفرمایید جناب موسوی خاتمی ورفسنجانی نیز باید 23 خرداد از تمام مقامهایشان عزل میشدند وتا وقتی از رهبری وملت عذر خواهی نکنند از شرکت در هر انتخاباتی محروم گردند (191632)
 
اناری
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۹:۳۳:۰۷
خودشان مگر دارند که توقع دارید دست پخت شان داشته باشد خود آقایان شورای تمکین امر ولایت نمیکنند.
هر چه آقا در گوششان میخواند که مراقب رفتار و گفتارتان باشید گوش نمیدهند (191684)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۰:۵۸:۱۷
احمدی نژاد بعد از هفت رو و اگرچه بسیار دیر برای ایشان دستور آقا رو اجرا کرد ولی دستانی هستند که بعد از گذشت بیش از یک ماه همچنان بر روی نظرات خود که مخالفت صریح با رهبری دارد ایستاده اند و از هیچ کاری هم برای رسیدن به مقاصد خود که مخالف نظرات رهبری است فرو گذار نمی کنند . (191752)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۰۸:۰۹
بسمه تعالي

متاسفانه حمايت هاي بي قيد و شرط تمامي طرفداران دولت و بخش عمده اي از نظام از احمدي باعث گرديده است كه ايشان گستاخي را به بالاترين مرحله برساند

سوال جدي و پابرجايي ميماند و آن اينكه اگر يك صدهزارم چنين رفتاري را جناح اصلاح طلب انجام ميداد، آيا كسي از همين مجموعه طرفداران و نزديكان فكري به كمتراز زندان و عزل تن ميداد؟

آقاي احمدي در 4 سال اخير بيكفايتي خود را چنان ثابت كرده اند كه رهبري حسب وظيفه شخص خويش به عنوان يك مصلح نه الزام قانوني، صرفا جهت حفظ شان و منزلت جايگاه رئيس جمهور بارها به عناوين مختلف وارد ميدان شده اند
ببينيم كار به كجا رسيده كه ديگر رهبر نيز ملاحظات هميشگي خويش را كنار گذاشته است؟
اتفاقا احمدي نژاد اولين باري نيست كه چنين رفتاري از خود بروز ميدهد، اگر خاطرتان باشد (همانطور كه مقام ولايت در نماز جمعه تاريخي خويش يادآوري كردند) ايشان عليرغم تذكر جدي رهبر مبني بر تصحيح رفتار شخصي و رسانه اي ايشان در دوره انتخابات، هيچ توجه و وقعي نگذاشتند و بر رفتار صددرصد اشتباه خويش تاكيد و لجبازانه ادامه دادند
بياييم با خودمان صادق باشيم، يك سوزن به خودمان بزنيم:
جناح غيرحاكم(منظور اصلاح طلبان) هرگز و در هيچ موقعيت تاريخي چنين رفتار ويرانگري را از خويش بروز نداده است
حتي در مورد قانون مطبوعات نيز عليرغم دور از ذهن بودن علت صدور حكم حكومتي در آن مقطع، همگي تبعيت كردند و الساعه اجرا گرديد. اين نه از روي ضعف كه از قضا ناشي از اعتقاد راستين به مباني ارزشي قانون اساسي نشات گرفت
اينجاست كه وقتي يكي از كانديداهاي رياست جمهوري ميگويد من اصولگرايي اصلاح طلب هستم، حرفي به ضرس قاطع صادقانه و در عمل شفاف بود
در نهايت
آسيبي كه اين رفتار غيرقابل توجيه احمدي ايجاد كرد چنان است كه ميتواند باب بدعتهاي جديدي شود تا آنچه رهبري ساليان پيش از آن هراس داشته اند به واقعيت بپيوندد
و آن چيزي نيست جز بروز خودكامگي و ديكتاتوري دولتي\" بخوانيد رياست جمهوري\" كه ذاتا با مفهوم جمهور در تضاد راستين خواهد بود و نافي رياست كه امري است تنفيذي
نبايد از اين واقعه در شرف ظهور شوكه شد آنگاه كه خبرهاي تلخ و شايعه وار پيش از انتخابات منتسب به احمدي كه تلاش خويش را براي ماندگاري در مقام رياست تشريح ميكرد جنبه واقعي به خود بگيرد
اميدوارم با درايت تماتي مسوليين و اتخاذ رويكردي صددرصد صريح اين خدعه تخريب شود
آسيب انجام ندادن چنين امري يقينا قابل تصور براي كسي نخواهد بود

خداوندا
خير امت و بندگانت را ميداني
ما را محروم نكن

پوزش ميخواهم بابت طولاني شدن عرايضم
والسلام (190637)
 
اناری
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۹:۳۶:۴۵
موافق هستم اگر نبود این مطلب که گفتید
کمرنگ شدن حضور آقای دکتر در رسانه ملی را توجیه کنید
ایشان به دلیل رعایت نکردن اخلاق رسانه ای از طرف رهبری ممنوع التصویر گردیدند تا بلکه کمی متنبه شوند.
اما متاسفانه گستاخ تر شده و اعمالی بزرگتر را در برنامه دارد حالا میگید اناری خواب نما شده باشه فردا که صدای تنبور درآمد میفهمید (191687)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۰۸:۱۴
آيا طرح سوال از رئيس جمهور در مجلس انجام مي شود ؟ (190638)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۲۱:۳۱
این مجلس بی غیرتی که من میبینم بعید میدونم حتی یک بیانیه خشک و خالی بده.

این مجلس ملعبه دست عده ای است و همه آنها را میشناسند.
همان کسانی که امام منزویشان کرده بود حالا همه چیز را در دست دارند! (191231)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۲۷:۰۴
سوال نه
عدم كفايت
بايد انداختش بيرون (191239)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۰۹:۲۸
با سلام
1- آقاي احمدي نژاد ولايت را تا زماني قبول دارد كه با نظرات شخصي اش در تضاد نباشد و در صورتي كه اختلاف پيش آيد ولايت بي ولايت . اين آزموني است كه وي سربلند از آن بيرون نيامد.
2- در مسئله اي (مرتبط با شوراي امنيت كشور ) بين آقاي خاتمي و رهبري اختلاف پيش آمد ، آقاي خاتمي نظر رهبري را پذيرفته و بدون هزينه كردن از ايشان طوري آنرا مطرح نمود كه همه پنداشتند وي نظرش تغيير كرده است.
3- اين براي اولين بار نيست كه آقاي احمدي نژاد اينگونه رفتار وي كند يكبار ديگر در ارتباط با ادغام سازمان حج و زيارت با سازمان جهانگردي با رهبري تقابل پيدا كرد .
4- سوال مهم اين است آيا آقاي مشايي براي رئيس جمهور يك كشور در مقطع خطير فعلي ارزش چنين هزينه هنگفتي را دارد ؟ آيا ايشان با موقعيت تضعيف شده مي توان در چهار سال آينده با اقتدار كشور را اداره نمايد؟ (190640)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۲۵:۵۳
آره رضا جون
این احمدی نژادی که ما می شناسیم اونقدر اعتماد به نفس داره که اگر فقط مشایی هم طرفدارش باشه با اقتدار کامل ریاست جمهوریشو ادامه می ده حالا که 24 میلیون رای اورده که هیچی! (191143)
 
امير
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۱:۳۲:۰۸
آفرين رضا جان حرف دل ما رو زدي (191561)
 
امیر .پ
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۱۰:۰۳
جناب استاد توکلی عزیز ، در انتخابات ریاست جمهوری ؛ همه حرف ما این بود که آقای احمدی نژاد آدمی است خودسر و پایبند هیچ اصل منطقی نیست و هر گونه که دلش بخواهد مملکتداری می کند واین نوع حکومت در شأن مردم ایران نیست. لذا خواستار تغییر در حکام اجرائی بودیم ولی کسانی که منافعشان در خطر بود با تعابیر نامأنوس، ما را مورد نقد خویش قرار دادند . حالا برای همگان روشن شده که آقای احمدی نژاد از خودکامگی دست برنخواهد داشت. و حتی حاضر نیست به خاطر اطاعت از رهبر جامعه( که خیلی از دلخوریهای نخبگان را به جان خرید تا ایشان بر مسند بنشینند ) حکم مشائی را ملغی کند . خواهشمندم که کورنومتر ولایت پذیری ایشان را به حرکت درآورید تا شاید از خر شیطان پیاده شوند و التهاب جامعه را فرو نشانند. این دهان کجی ها نه به تفع ایشان است ، نه اصولگرایان ؛ و نه جامعه. (190643)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۱۱:۳۲
اگر ایشان خود را تابع نظر رهبری میداند و خود را معاون اول رییس جمهور نمیداند چرا هنوز که هنوزه در سایت شخصی اش عنوان شغلی اش را معاون اول رییس جمهور عنوان کرده است!..... ضمنا آیا برادران ما گمان میکنند که در انتصاب و انتخاب مشایی به ریاست محترم و انقلابی جمهور فشاری آمده است که در نظرات و اعتراضات همچنان ایشان را انقلابی معرفی میکنند؟!... آقای احمدی نژاد سالهاست که مشایی را در زمره نزدیکان خود دارد و علاقه و اعتقاد شخصی اش را به وی کتمان نکرده و علنا اعلام میدارد حتی پس از اعلام نظر کتبی رهبری!.... احمدی نژاد بغیر از مشایی نیست و مشایی بغیر از احمدی نژاد نیست... فقط کافیست گذشته را کمی تورق کنیم و شاید همین یک هفته گذشته هم برای رسیدن به این حقیقت کافی باشد!
پس اینقدر بر طبل ولایت پذیر بودن رییس جمهور نکوبیم! (190648)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۱۳:۰۸
خداوکیلی از همه اونایی که سنگ دکتر رو به سینه می زدید می پرسم:
اگر خاتمی یا یکی غیر خودتون همچین کاری می کرد چه کار می کردید؟
من خاتمی چی یا هر چی شما اسمش رو بزارید نیستم فقط می خوام صادقانه جواب بدید.
بعضی هاتون همیشه یکی رو می کنید یزید و طرف خودتون رو امام حسین می دونید. همه ما نه سفید مطلقیم نه سیاه مطلق. امیدوارم همیشه منطقی طرفداری و منطقی همدیگرو نقد کنیم تا کشورمون زودتر پیشرفت کنه.
انشاالله (190651)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۰۵:۴۳
چون صادقانه پرسيدي،‌ صادقانه پاسخ مي‌دهم: همين رفتاري را مي‌كردم كه امروز كردم. بيش‌ترين نقد ممكن از عملكرد دولت جمهوري اسلامي! البته بي‌شك گذشته‌ي آقاي احمدي‌نژاد و نظرات ايشان در باب ولايت‌فقيه ما را ملزم مي‌كند كه در عين انتقاد صريح از وي، كمي با تعجب و دست‌به‌عصا حركت كنيم. (190898)
 
عليرضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۳۱:۵۵
شما اگر جرات نقد داشتي اول از همه اسم خودت را مينوشتي و به عنوان ناشناس نظر نميدادي . (190939)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۳۷:۰۶
علیرضا خوان اصلا اینجا بحث جرات نیست بحث بیان نظر است
حالا مثلا اسمشم می گفت نشون می دادا خیلی با جراته
نه عزیزم این جا برای ابراز نظر است و نه ابراز وجود( به معنای نمایش جرات و شجاعت)
در ضمن من اون آقای ناشناس نیستم من فقط علی هستم! (191163)
 
فرهاد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۱۷:۳۰
علیرضای عزیز به نظرت استدلالت آبکی و از سر عصبانیت نبود!
چه ربطی داره مگه شما اسم فامیلت و آدرست رو دادی تا ما بشناسیمت و اینطوری شجاعتت رو ابراز کنی؟!
توجه کن علیرضایی که ما نمیشناسیم با ناشناس فرقی نداره (191219)
 
هوشنگ
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۰۹:۰۷
آقای احمدی نژاد چه کاری کرده که شما نظرات ایشان را در باب ولایت فقیه میدانید و به آن استناد میکنید
میشود نظرات ایشان را بفرمائید ؟

من که چیز خاصی ندیده ام (191009)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۲۱:۱۱
ايشون در مقامي نيستند كه بخوان در مورد رهبري و رلايت فقيه صحبت كنند
روشن هست؟ (191228)
 
فرهاد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۲۶:۵۶
اگه بخوای ببینی میتونی ببینی
هر اشتباهی هر چقدر هم بزرگ باشه- که البته ما هم معتقدیم بزرگه- دلیل نمیشه آدم همه چیزهای دیگر رو نفی کنه!
چطور دیگران از سوابق 50 سال پیششون و سوابق 20 سالشون هی میگند و تو سر ملت میکوبند و کسی هم حق نداره انتقادی بهشون بکنه که 20 سال پیش فلان کاره بودند، ولی سوابق 1 سال و 2 سال قبل زود یادمون میره؟
مساله اینه که اگر آقای موسوی الان بودند چه میکردند؟ اختیارات رییس جمهور رو پیراهن عثمون نمیکردند که قانونیه؟ تو خیابون ها بازهم اردوکشی خیابانی راه نمی انداختند که واویلا نذاشتند کار کنند!
منطقی باشیم و عمق نگر
آقا هوشنگ میتونی برای کسب اطلاع تاریخ چند سال اخیر رو کمی مرور کنی (191238)
 
هوشنگ
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۳:۴۸:۳۷
برادر عزیز ، من 40 سال دارم و حدودا در 27 سال گذشته در جریان موضوعات مختلف بوده ام ، افراد رو هم میشناسم ، تاریخ رو هم کما بیش ، ولی آقای احمدی نژاد رو بعنوان شخصی که الگو و نماد ولایت پذیری باشه نمیدونم .

چیز خاصی هم از ایشون ندیده ام ، ضمنا مطلب بنده به موسوی چه ربطی داره که شما به ایشان هم تعریض میکنی ؟

بحث احمدی نژاد هست ، شما لطف کن و نکات برجسته ولایت پذیری ایشان ، متفکر بودنشان و دارای طرح و تئوری بودن ایشان در این زمینه ها را در همینجا بنویس که هم بنده و هم سایر بیینندگان استفاده کنند . (191854)
 
س
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۰۳:۰۵
واقعاً درسته. فکر میکنم اول لایحه افزایش اختیارات رییس جمهور را به مجلس میبرد و بعد مرتب میگفت شما پیام 22 خرداد را درک نکردید! با کوچکترین اختلاف خیابانها واویلا میشد. داخل دولت هم درگیری رخ میداد چون اگه مشارکت و کارگزاران بتونند با هم به توافق برسند ولی با اصولگرایان حامی موسوی عمراً نمیتوانند. نوبت یارگیری وسهم خواهی بود و اغلب هم رای اعتماد نمیگرفتند. شاید مجلس با حامیان رییس جمهور محاصره میشد و....وحشتناک بود!
الحمد لله (192136)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۵۶:۲۳
برادر یا خواهر عزیز...
چرا تعجب؟ آیا بار اول که این مورد رو می بینید. فکر میکنم فقط این بار رسانه ای تر شد. نمی خوام بشمورم چون خودتون می دونید. حرف به عمل هست که ارزش پیدا می کنه. من هی بگم که قربون شما می رم ولی به حرفت وقعی ننهم چه می کنی؟ من نه از اصلاح طلبا دل خوشی دارم نه از این قشر اصول گرا. صادقانه بگو. ما با این همه ثروت باید جایگاهمون این باشه؟ همه دنیا دارن از ما رد می شن و ما فقط داریم بهشون نگاه می کنیم. فقط شما مالزی رو با ما مقایسه کن . 30 سال پیش و حالا. اونا کجان و ما کجا. اونا چطور به مردمشون احترام میگذارن و ما چطور. تا حالا شنیدی یه کشوری بیاد GPRS موبایل رو فعال کنه بعد بگه این واسه سایت باز کردن نیست یا بگن ما تا 10 سال دیگه برترین خودرو ساز دنیا هستیم؟ این رو توهین حساب می کنی یا نه؟
چی شد؟ خیلی به هم مربوط نبود ولی اینقدر اعصابم رو این وزرا(اصول گرا و اصلاح طلب) خرد می کنن که سر دردل که باز می کنم همینطور می گم. اگه ما پایبند ولایت بودیم الان باید قدرت برتر نه فقط منطقه بلکه آسیا می بودیم. ولی می بینی هر روز بدتر از دیروز. صنعت، نفت، ارتباطات، ورزش. بازم بگم... (191088)
 
اناری
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۹:۴۷:۵۵
اوه بابا کی میره این همه راه؟ مالزی کجاست؟
پاتو فقط یک قدم بزار آنور مرز شرقی یاغربی کشور زیر گوش خودمون با 45 دقیقه اختلاف پروازی 30 دقیقه اختلاف ساعت سلیمانیه عراق . کابل همه اینارو که گفتی برو پیداکن اما جون مادر بزرگت بر گرد واینبار دیگه لازم نیست مالزی و کره کنی
هه آقا قمر از ما جلو تر رفته کجای کاری (191697)
 
علیرضا محسنی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۲۳:۳۵
خیر خودتونم خوب میدونید اگر خاتمی این کارو کرده بود، نصف بسیجی ها و طلبه ها کفن پوش تو قم تحصن میکردن و بقیه هم تو خیابونا درگیری را می انداختن.
اما الان چون احمدی نژاده فقط یکم غر غر کردن و بس. (191141)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۰۶:۳۵
باید بین \"خط \" ایستادگی در برابر ولی امر و \" خطا\"ی یک ولایت پذیر فرق قائل بود. (190900)
 
فاطمی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۴۰:۲۷
ممنونم علی آقا
جواب شما جوابی بسیار منطقی به سوال آقا مرتضی است.
\"باید بین \"خط \" ایستادگی در برابر ولی امر و \" خطا\"ی یک ولایت پذیر فرق قائل بود.\"

و این است تفاوت موسوی با احمدی نژاد. (190955)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۵۶:۰۸
آقای موسوی با تمام توان در مقابل رهبری ایستاد. بیانیه هایش را مخصوصا بعد از خطبه های رهبری، هرگز فراموش نمی کنم. خدا را شکر که احمدی تژاد به راه موسوی نرفت.
امروز 3 مرداد 88
حضرت آیت الله خامنه ای با توصیه به مراقبت در گفتار و پرهیز از ایجاد اختلاف افزودند: رد و طرد دیگران بطور مطلق بر سر مسائل درجه دوم مصلحت نیست و همه باید برای ساختن کشور برادرانه کمک و همکاری کنند.
ایشان با اشاره به قضایای دو سه روز اخیر خاطرنشان کردند: این موضوع نباید موجب دامن زدن به اختلاف شود ضمن آنکه نباید به کسی بیهوده تهمت زد و او را به خاطر یک امر از همه آن چیزهایی که صلاحیت محسوب می شود نفی کرد. (191191)
 
alaska
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۱:۵۴:۲۲
اگر خدایی ناکرده روزی شخصی که بر مسند ولایت نشسته است تغییر کند

آن موقع خواهیم توانست که افراد واقعا\" ولایت مدار را شناخت!

امیدوارم روزی رو نبینم که همین دوستان سینه چاک ولایت باب ناسازگاری با ولی فقیه رو هم بردارند که دیگه اون مدلشون اصلا\" قابل تحمل نخواهد بود (191454)
 
س
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۳:۱۴:۴۳
درست است. به تعبیر رهبری در سخنان امروز این یک خطا بود. البته خطای بدی است. ولی توجه کنیم که رهبری اولین اقدامات آن طیف را نیز خطا میداند.
رهبری در نامه شان نفرمودند وجود چنین کسی در این سمت مضر به منافع ملی یا اسلامی است بلکه فرمودند به مصلحت جنابعالی و دولت نیست و باعث سرخوردگی علاقمندانتان است. و بین ایندو فرقی نیست؟ احمدی نژاد همانطور که به مشایی نوشته است در این یک هفته سعی داشته دیگران را راضی کند و نه آنکه به نظر دیگران بی اعتنا بوده است. پس قدری انصاف داشته باشیم. (191594)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۴۵:۰۶
علی جان!
دوباره زدین به کوچه علی چپ؟ عزیزم کار احمدی نژاد دقیقاً ایستادگی در برابر ولی امر بود نه خطای یک ولایت پذیر. چرا یک غشایی از یکجانبه گرایی را دور مغز و ذهنمان می کشیم و به جای اینکه دلمان از عقلمان پیروی کند عقلمان فرمانبردار دلمان شود؟ واضح و روشن است. همگی نگران باشیم از روزی که امام زمان ظهور کند و چشم باز کنیم ببینیم به جای اینکه در کنارش باشیم در مقابلش ایستاده ایم.
راه نجات دوری از هرگونه حب و بغضی است که بر تفکر اثرگذار شود.

رسالت پیامبران و تاریخ هدایتگریشان را مطالعه کنید می بینید که این عزیزان از کانال عقل آدمها به دلهایشان نفوذ کرده اند. و در مقابل وقتی شیوه دشمنان پیامبران را مطالعه کنید می بینید که دقیقاً برعکس عمل کرده اند یعنی کاری کرده اند که مردم به جای اینکه به عقل مراجعه کنند اول به دلشان رجوع کرده اند. اما شیوه پیامبران و حکومتشان بر دلها مانگار و ابدی شد. (191175)
 
مقدم
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۵۶:۱۰
ظاهراً فراموش کرده اید که این خطاکار عنوان ریاست جمهوری مملکت را به دوش می کشد و خطای آشکار ایشان را همه فهمیدند غیر از خود ایشان . (191192)
 
امير.پ
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۱۶:۴۸
فقط یک جواب به علی عزیز ؛ علی جان :
دوستی با مردم دانا نکوست
دشمن دانا به از نادان دوست
دشمن دانا بلندت می کند
بر زمینت می زند نادان دوست.
من خود دشنام صادقانه را بر دوستی ریاکارانه ترجیح می دهم . شما را نمی دانم .
منافقانی که در برابر ما صف م یکشند و در مرصادها ما را به خاک و خون می کشند شرافتشان از دوست نماهائی که با نافرمانی و خودسری (و در عین حال داعیه ولایتمداری مردم را فریب میدهند) قلب آنانی که دل در گرو رهبری دارند و او را فصل الختام و پایان بخش انتزاعات می دانند( البته ریا نکنم من خود اینگونه نمی اندیشم)را به راحتی به درد می آورند ؛ بسیار بیشتر است .چرا که موضع آنان از اول کاملاً روشن و واضح است , ولی کسی که داعیه دارد و در عمل وقعی نمی گذارد دقیقاً منافقانه عمل کرده است. (191217)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۸:۲۷:۵۱
جناب آقای احمدی نژاد قطعاً از نظر رهبر بی اطلاع نبود و رفتار تعمدانه ایشان با لفظ خطا پوسیده نمی شود.

ما در مقام رئیس جمهور چنین مسایلی نداشته ایم حتی وقتی کسی مثل آقای خاتمی آنگونه که برخی خوش داشتند ولایت باور نبود.

آقای احمدی نژاد قطعا می دانست که تا امروز اقدام به برکناری مشایی می کند و الا او را بعد از تنفیذ منصوب می کرد.

من فکر می کنم ما با رهبرانی که برای تفنن مشغول سر کار گذاشتن و بازی دادن مردم، نخبگان و خودشان هستند و بحث هم نه خطا و نه ایستادگی در برابر ولایت است و فقط قدری شوخی است که می گذرد. (191356)
 
اناری
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۹:۵۰:۰۴
ماست مالی نکنید لطفاً
ماست طبعش سرده خوابمون میگیره
عزیز من شتر سواری دو لا دولا نمیشه دین و اسلام و ولایت پذیری آکاردون نیست هر وقت عشقت کشید بازش کنی هروقت نه ببندیش (191699)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۳۳:۰۲
آقا مرتضی لطفا یکمی توی اینترنت جستجو کن متوجه می شی درسته اصولگراها از احمدی نژاد طرفداری کردند اما اینروزها جدی ترین منتقدان احمدی نژاد بودن
چون اصولگرایی این نیست که آقای احمدی نژاد برای ما اصالت داشته باشه بلکه تفکر عدالت طلبانه ی ایشان برای ما اصالت داره حالا اگر در این مسیر غیر اصولی رفتار کنه همونطور که می بینی همه جلوش می ایستیم

هر چند یکم برای این تاخیر دلخوریم و حتما در آینده علتشو جویا خواهیم شد اما خوشبختانه جریان به مسیر اصولی خودش برگشت (191154)
 
مرتضی دیگر
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۳۳:۴۹
خاتمی باعث شد یکسال به نام گفتگوی تمدنها در سازمان ملل ثبت شد و عملاً باعث انزوای آقای هانتینگتون و همفکرانش شد اما عزیزان راستی و رسانه داخلی (ملی!) سکوت کردند. در سخنرانی احمدی نژاد گوجه پرت کردند و سران سایر کشورها سالن رو ترک کردند گفتند حماسه ملی آفرید.
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. نیازی به پرسیدن نیست آقایان به اصطلاح اصولگرا، اصولگراییشان را قبلاً بارها ثابت کرده اند. خدمتی که خاتمی به نظام کرد و باعث حفظ و تقویت نظام شد (اگر جو سال 76 را به خاطر بیاورید تأیید می کنید) تاکنون کسی بعد از امام نکرده است. خاتمی در بسیاری از موارد به خاطر گل روی همین آقایان اصولگرای جدید و راستی سابق از پیمانی که با مردم بسته بود عدول کرد و همین باعث نارضایتی خیلی از حامیانش شده بود. بی دلیل نیست که چند وقت پیش یکی از اصولگرایان در همین سایت الف خطاب به احمدی نژاد گفته بود که \"اصولاً خاتمی تره بیشتری برایمان خورد می کرد\". (191156)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۱۱:۴۰
منظورتون سال 2001 که بنام گفتگوی تمدنها خوانده شد است؟ همان سالی که آغاز جنگ تمدنها شد و هنوز پایان نیافته است؟ عجب تأثیری! (192160)
 
عظیمی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۱۴:۱۱
هنوز سوال اساسی من این است که آیا آقای احمدی نژاد نمیدانست که این انتساب مشکل ایجاد میکند!؟ سطح تحلیل سیاسی ایشان چقدر است!؟ چرا چنین انتسابی صورت گرفت؟ این همه هزینه برای چیست؟ هدف واقعی از ملتهب کردن جامعه چیست؟
مثلاً چند نفر از نمایندگان مجلس نمیدانستند که این انتساب مشکل ایجاد میکند!؟

خوب است یک نظر سنجی صورت گیرد که واقعاً چند درصد از مردم میدانستند که انتصاب آقای مشاعی در این سمت مشکل ایجاد میکند!؟

**** (190656)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۱۵:۲۹
چرا رییس جمهور در برابر مقام ولایت ایستاد (190659)
 
س
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۳:۱۷:۱۷
جالب است نظر کسانی که در گفتگوهای قبل مواضع کذاییشان را دیده بودیم! محمد و مرتضی و امیر و... لطفاً از دل خودتان بگویید. مثلاً: \"دلم خنک شد.\" (191595)
 
يك ايراني
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۱۵:۵۳
بحث مشائي نيست بحث مربوط به اينست كه چرا حاضر نيستند به نظر عموم ارزش قائل شوند اصولا ما ايرانيها تا به زور به مانگويند توجيه نميشويم در قضيه كردان هم همينطور بود و ... خداوند ما ايرانيها را از خلق و خوهاي عجيبو غريب مان دور سازد (190660)
 
مجید
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۱۷:۵۴
سلام
من نمی توانم درک کنم چرا رهبری به آقای احمدی نژاد اعتماد دارد؟ مگر آقای مشایی از نزدیکترین دوستان آقای احمدی نژاد نیست؟ و آیا آقای احمدی نژاد از این واضح تر می توانست جدا بودن راه خود از رهبری را به نمایش بگذارد؟ این هزینه ها در کشور برای چه کسی صورت می گیرد؟ (190663)
 
اكبر هاشمي
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۱۸:۳۱
جناب آقاي توكلي
حامي محترم جناب آقاي احمدي نژاد
شايد شما برادران اصولگرا با كناره گيري مشايي احمدي نژاد را پيروز ولايت پذيري قلمداد كنيد. اما يادتان باشد كه اين مشايي بود كه كنار كشيد آنهم در نامه اي كه هيچ مخاطبي نداشت نه به رئيس جمهور نوشته شده بود و نه به رهبر و نه به مردم. شما كه نامه بي سلام هاشمي رفسنجاني را اناليز مي فرماييد اين يكي را هم تفسير كنيد تا ما معناي نامه ياران امام زمان را هم بدانيم . دوم آنكه يادتان باشد اين مشايي بود كه در پاسخ فرمان حكم حكومتي رهبر كنار كشيد در صورتي كه نامه رهبر انقلاب خطاب به رئيس جمهور بود و احمدي نژاد اين فرمان را بدون پاسخ گذاشت . لطفا اين را هم از دريچه ولايت پذيري خودتان تفسير فرمائيد. ما اگر به موسوي راي داديم خواهان تغيير اتي در حكومت بوديم اما با شرط پذيرش قانون اساسي و وجود شخص رهبر انقلاب اما اگر احمدي نژاد را يك خطر قلمداد مي كرديم و مي دانيم به اين دليل بود كه مي دانستيم كه پروژه عبور از آيت الله خامنه اي توسط تيم احمدي نژاد كليد خورده است. اشارات برادر عزيزتان حسين شريعتمداري در خصوص ساخت و پاخت دولت با امريكا در آينده در سرمقاله امروز كيهان مويد اين نكته است .
مي توانيد مثل هميشه يك عالمه فحش آب دار نثار ما كنيد و بگوييد اين را يك اجنبي نوشته است و مرگ بر انگليس- مرگ بر امريكا يا انشالله كه گربه است.
اما بردار من جناب آقاي توكلي شب دراز است و ...
با احترام
اكبر هاشمي
روزنامه نگارآزاد (190664)
 
ali
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۱۹:۵۶
احسنت به کلام شیوا و پراز منطقت. (190806)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۴۸:۵۱
جناب آقای هاشمی عزیز با شما موافقم و بنده هم بارها گفته ام که به احمدی نژاد و حلقه اول اطرافشان مشکوکم. (191180)
 
حامد معین فر
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۵۳:۲۱
با سلام؛
بنده نیز یک نکته به متن خوب شما اضافه کنم که جناب احمدی نژاد نهایتا نیز به پیروی از \"ولایت\"، به نامه رهبری جواب ندادند، بلکه با استناد به قانون اساسی (به معنی التزام حقوقی) این کار را انجام دادند ! من نمیدونم دیگران چه برداشتی دارند، اما برداشت من دقیقا\" همان پروژه ایست که شما اشاره کردید ... (191186)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۰۰:۴۸
\"ما اگر به موسوي راي داديم خواهان تغيير اتي در حكومت بوديم اما با شرط پذيرش قانون اساسي و وجود شخص رهبر انقلاب\"
آقای موسوی هم کاملا در این نظر با شما موافق بود! از بیانیه هایشان دقیقا همین مسئله برداشت می شد! (191199)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۸:۱۱:۰۱
فرمودید ما اگر به موسوي راي داديم خواهان تغيير اتي در حكومت بوديم اما با شرط پذيرش قانون اساسي و وجود شخص رهبر انقلاب

سوال
جناب موسوی بعد از دیدارشان با رهبری چرا به توصیه ایشان عمل نکردند ؟ ورهبری درنماز جمعه دوباره تذکر دادند وفرمودند اگر این قضیه ادامه پیدا کند دوباره میآیند وبا مردم روشنتر صحبت میکنند ؟

چرا جناب موسوی مشوق وحامی اعتراضاتی است که در آن یکی از شعارها توهین به رهبری است وخودشان هم اینرا خوب میدانند؟ (191635)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۱۹:۰۹
من اميدوار بودم كه آقاي احمدي نژاد در اين ماجرا خيلي بهتر از اين عمل كند ولي حيف كه كار به اينجا كشيد.

از لحاظ استعفا از آنجايي كه طبق حكم رهبر اين انتصاب كان لم يكن يعني مثل اين كه اصلا انتصابي انجام نشده اعلام شده بنابر اين استعفا از طرف مشايي معني ندارد. ايشان اصلا به معاونت اولي گماشته نشده كه بخواهد استعفا بدهد. ولي انتشار حكم آقاي احمدي نژاد مبني بر كان لم يكن بودن انتصاب مشايي و هر سندي كه طي اين دو هفته به امضاي مشايي رسيده با عنوان معاونت اولي فكر كنم بايد انجام پذيرد. (190665)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۱۹:۵۹
مشاور هنری رئیس جمهور گفته اند: \"کسانی که نتوانستند مانع اقبال مردم به احمدی‌نژاد شوند و از رفتارهای غیر قانونی پس از انتخابات نیز طرفی نبسته‌اند، در مرحله سوم تلاش می‌کنند با فشارهای روانی و رسانه‌ای، قدرت رئیس‌جمهور را در تصمیم‌گیری‌ها و انتخابات و اقدامات بزرگ کاهش دهند.\"
سوال اول:
سوال دوم:
سوال سوم:
.
.
.
سوال n ام:
سوال n+1 ام: آیا این ادبیات را منصفانه می دانید؟ (آیا این ادبیات را برای دشمنان خود می پسندید؟ آیا این ادبیات را برای خود نیز می پسندید؟) (190667)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۲۲:۰۴
نه استعفايي تقديم رئيس جمهور شده و نه استعفايي از سوي رئيس جمهور پذيرفته شده است.بنابراين آنچه تحت عنوان استعفاي آقاي مشايي مطرح شده حداكثر احساسي ديرهنگام است كه به آقاي مشايي دست داده و هرگز به معني ولايت پذيري احمدي نژاد نيست . (190672)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۳:۱۹:۵۱
چرا دروغ؟ بی اطلاع حرف نزنیم! (191596)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۲۲:۴۲
يك سوال ديگر:
اگر اقاي رئيس جمهور كماكان ايشان را معاون اول خطاب نمايد تكليف چيست ؟ (190673)
 
ناگزير
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۱:۳۴:۱۳
البته مي‌دانيم كه كردان هم هنوز در رياست‌جمهوري فعال است و با آن همه رسوايي، هنوز در كنار احمدي‌نژاد فعاليت مي‌كند.

اين آدم كه زهرا رهنورد را به دلايل عجيب و غريب مي‌كوبيد كه چرا استاديار شده و ...، كردان را كه فقط فوق ديپلم داشته و خود را دكتر معرفي كرده، هنوز در كنار خود نگه‌داشته.

مطمئن باشيد كه رحيم مشايي همچنان در رياست جمهوري فعال خواهد ماند ولو غير رسمي. يك مريد، هرگز مراد خود را رها نمي‌كند. شك نكنيد! (191442)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۲۳:۱۷
ميزان ولايت پذيري احمدي نژاد معلوم شد ، به جاي اينکه فورا مشايي را برکنار کند پس از يک هفته خود مشايي استعفا داد .
واقعا براي احمدي نژاد متاسفم ....
به عنوان کسي که به احمدي نژاد راي داده به ايشون توصيه مي کنم مراقب رفتار خود باشد و الا سرنوشت بني صدر در انتظارش است ضمن اينکه پيوند ما با مسوولان براساس ولايت پذيري است نه چيز ديگر ... (190674)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۲۳:۴۶
با سلام . متن نامه انتصاب آقای مشایی به معاونت اول و حکم مقام رهبری مبنی بر کنارگذاشتن ایشان حاوی نکات فراوانی از تناقضات رفتاری آقای رئیس جمهور است . (190677)
 
محمد فاطمی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۲۶:۲۵
اگه مرد هستید این مطلب را درج کنید:
احمدی نژاد هفت روز است که از تسلیم دربرابر ولی مطلق فقیه سرباز زده و باید توبه کند
ولی جناب توکلی و بردران سایت الف 4 سال است که با روی کار آمدن دولت نهم بر خلاف بیانات رهبری در حال مقابله اشکار سیاسی با دولت نهم هستند و در مجلس علی رقم توصیه های رهبر انقلاب بر عدم لج بازی با دولت همچنان رویه خود را ادامه میدهند.
4 سال و چند ماه از عدم ولایت پذیری شما گذشته است! آقای توکلی توبه کنید.
اتامرون الناس بالبر و تنسون انفسکم
خدا را شاکریم که حداقل به خاطر عدم ولایتپذیری احمدی نژاد ولایتپذیر شدید. (190683)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۴۱:۱۰
آقا يا خانم احمدي نژ

شما دستوري از رهبر خطاب به سايت الف سراغ داريد كه آنها را از كارشان منع كرده باشد يا فقط بلديد قياس ناقص انجام دهيد. خوب است كمي عصبانيت را كنار بگذاريد (190957)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۴۳:۳۵
بر خلاف نظر شما ، یک مجلس فرمایشی بیشترین تقابل را با نظرات رهبری دارد.

مجلس باید بیدار، هوشیار، و با بصیرت عمل کند و سنگ اندازی از روی بغض کینه نداشته باشد

مجلسی که کار کارشناسی میکند و نظر کارشناسی میدهد و بیشترین هماهنگی را با دولت داشته را مخالف دولت و ولایت ننامید (190965)
 
يك دوست
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۰۳:۰۹
عزيز دل

وظيفه مجلسو نماينده مجلش ايجاب مي كنه كه با تمام موضوعات مملكت درگير باشه و مقامات رو به چالش بكشه.
اين هم خواست نظام و هم خواست رهبريه و وظيفه اي كه من و شما ( البته اگر بنده هم قابل باشم كه ايراني باشم ) به نمايندگانمون سپرديم!

اگر قرار بود اون طور كه شما دوست دارين همه براي هم به به و چه چه كنند و همه همفكر باشن كه زندگي معنا نداشت!

كمي دو نظر خودتون تعمق كنيد!

ضمناً بنده هرگز حامي سياسي اصولگرايان نبوده ام، اما دفاع از حق وظيفه انساني و ايماني همه ما است. (191102)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۳:۲۳:۲۱
حرفتون درسته ولی واقعاً شما احساس نکردید مجلس و دولت خیلی جاها با هم لجبازی میکنند؟ خود را آقا بالاسر میدانند؟ بی احترامی میکنند؟ (191597)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۵۵:۵۲
\"مجلس در رأس امور است\"

مجلس شورای اسلامی موظف است که جلوی کجرویها را بگیرد کجا مجلس با احمدی نژاد لجبازی کرده؟
آیا استیضاح کردان لجبازی بود؟
آیا انتقاد از احمدی نژاد به خاطر عدم اجرای مصوبات مجلس لجبازی بود؟
آیا بحث ساعت کار بانکها لجبازی بود؟

به نظر من مجلس در مقابل دولت بسیار کوتاه آمده و دقیقاً مجلس شریک جرم دولت در کاهش رونق اقتصادی، افزایش تورم و ... به خاطر مسامحه و عدم استیضاح وزرا است. (191189)
 
سید
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۱:۱۲:۰۰
خانم ها اقایون محترم یک مقدار تحمل کنید بگزارید اگر رفتار اقای احمدی نژاد در ایخصوص ایرادی دارد ودر خارج قانون عملی انجام داده است خود صاحب ادعا مدعی شود . (191547)
 
ناگزير
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۴۲:۰۶
هيچ كس حق لجاجت با هيچ كس را ندارد. از كي تا به حال، نقد دولت به معناي لجاجت است؟
مگر ما نماينده مجلس انتخاب مي‌كنيم كه به‌جاي انجام وظايف نظارتي بر دولت، دولت را ناز و نوازش كند؟

انتقاد ما به آقاي توكلي اين است كه چرا ايشان اينقدر كوتاه مي‌آيند و با دولت سازش مي‌كنند؟

آيا حتماً بايد رهبري پا پيش بگذارد تا دولت خطاكار، سرجاي خود بنشيند؟ شما بعنوان نماينده مجلس و كسي كه در سمت وزارت و سخنگوي دولت‌هاي پيشين بوده، چرا اينقدر كوتاه مي‌آييد و ضعيف عمل مي‌كنيد؟

آيا اين درست است كه چون يك كانديدا از جناح مطلوب شما نيست، از كسي حمايت كنيد كه مي‌دانيد اعمال او نارواست؟ چرا اينقدر سينه‌چاك احمدي‌نژاد شديد؟

...
{براي انتشار، مي‌توانيد تعديل نماييد.} (191448)
 
اکبر پور
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۲۶:۲۶
معنای اطاعت از ولی فقیه این بود؟ چرا همان روز رییس جمهور و مشایی نگفتند : سمعا وطاعتا ؟ که کار به اینجا بکشد. رییس جمهور جه هدفی از این کار داشت؟ (190684)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۲۶:۴۳
آيا اين رسانه ملي است يا رسانه دولتي كه پس از يك هفته و زماني كه همه چيز مشخص شده نامه رهبري را آشكار مي كند ؟ (190686)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۲۷:۲۸
جناب آقای دکتر احمدی نژاد
رئیس جمهور محترم

ما حامیان ولایت و رای دهندگان به شما از شما به دلیل عدم ولایت پذیریتان به شدت انتقاد داریم
تا دیر نشده است یک یاعلی بگویید (190687)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۳۷:۵۴
به نظرم اگر خوب فكر كنيد و اخبار هفته گذشته را مرور كنيد متوجه مي‌شويد كه دير شده است برايتان و رايي كه داده‌ايد متاسفم (190950)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۷:۲۱:۰۶
اگه به موسوی رای داده بودیم که بیشتر برامون باید متاسف میشدی و خیلی زودتر از اینها! بازم ما که به فکر میزان تاسف خوردن شما هستیم!
شما برای خودت متاسف باش که یه تحلیل منطقی نمیتونی بکنی و یلخی حرف میزنی!
هر وقت تحلیل داشتی ما هم جوابت رو میدیم شاید همه مسایل رو با هم قاطی پاتی نکنی (191297)
 
میم
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۳۰:۱۳
آیا اطمینان دارید که این «اطلاعیه» را خود آقای مشائی منتشر کرده اند؟ در جایی خواندم که این متن بخشی از نقل قول آقای ثمره است از آقای مشائی. در حالی که حق بود که آقای مشائی خودشان رسماً در این باب اطلاعیه می دادند. (190690)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۴۴:۳۳
با حکم رهبر انقلاب مشائی از ابتدا هم معاون نبوده و نوشتن استعفا نامه بی معناست. تنها اتفاقی که باید می افتاد اظهار اطاعت بدون وقفه رئیس جمهور طی نامه ای به رهبر انقلاب بود. (190855)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۴۵:۲۰
که انجام نشد و این لکه تا ابد در کارنامه این دولت ثبت شد (190969)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۳۰:۱۶
واقعا به عنوان كسي كه با تمام وجود براي راي آوردن دكتر احمدي نژاد تلاش كردم براي خودم متاسفم (190691)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۸:۱۶:۳۴
تو اگر ولایی هستی خوب میدانی از بین این چهار نفر ولایی ترینشان احمدی نژاد است چون خود رهبر هم فرمودند نظر احمدی نژاد به بنده نزدیکتر است از آقای هاشمی
واین یعنی آقای هاشمی واونهایی که در گروه ایشان هستند حد اقل نزدیکتر از احمدی نژاد به رهبری نیستند (191638)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۳۲:۲۳
خودم به احمدي نژاد راي دادم ...ر وزهاي داغ تبليغات با خيلي از طرفداران آتشين دكتر صحبت ميكردم .بهشون ميگفتم درسته به ايشون علاقه دارين اما هيچ كسي رو مطلق و بي عيب ندونيد ...طرفدار و هوادار واقعي كسيه كه اگه عيبي هم ميبينه كتمان نكنه و با متانت بپذيره .اينطوري طرفداريش از اون شخص مورد قبول واقع ميشه ...متاسفانه چيزي كه در همه جاي دنيا ديده ميشه و بخصوص تو كشور ما اينه كه طرفداران يك تفكر يا يك شخص ، اونو از هر خطا و اشتباهي مصون ميدونن
شايد بايد دكتر اين كار رو ميكرد تا بعضيا ياد بگيرن طرفدار بودن قواعدي داره كه شايد مهمترينش پذيرفتن نقص و عيب در باره كسيه كه بهش علاقه داريم
كساييكه اين تفكر رو ندارن اينجور جاها ضربه ميخورن (190694)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۳۶:۴۴
احمدی نژاد فکر کرده کسی شده ؟ او باید در کثری از ثانیه امر ولی فقیه را اطاعت میکرد چطور بعد این همه روز اقدامی نکرده مغرور به رای مردم نشود این ملت در چند دقیقه به امر ولی فقیه طومار هرکسی که قلدری کند میپیچد . چه فکر کرد ه حتما برود توبه کند والا از رای خودمان برمیگردیم . (190703)
 
عبدالله
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۰:۴۴:۰۳
باتوجه به سوابق آقای مشائی نباید منصوب میشد ولایت مداری حکم میکرد که این آقا کلا نباید در بدنه دولت جائی داشته باشد چه رسد به معاون اولی یا......
خدایا به ما آن ده که آن به (191743)
 
دلخور
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۳۷:۳۱
هرکس به طریقی دل ما می شکند
بیگانه جدا دوست جدا می شکند
بیگانه اگر شکست حرفی نزنیم
من در عجبم دوست چرا می شکند
ادعای ولایت پذیری گوش فلک را کر می کند
آن از هاشمی رفسنجانی که می گفت رابطه ما با رهبری رابطه عاشق و معشوق است و در این دوماه ، رسم عاشق کشی پیشه کرد و در برابر رهبری ایستاد و حالا هم به حالت قهر به مشهد رفته است
این هم از احمدی نژاد که ادعای دستبوسی رهبری داشت و اینگونه عمل کرد و حرف رهبری در مورد مشائی را بی خیال شد ... که نه در سخنرانی حماسی خود در دفاع از مشائی در مراسم تودیع و معارفه ، همه مخالفین مشائی (از جمله رهبری) را به ندانستن ارزش ایتپن انسان متهم کرد
به راستی ، ما رهبری را تا زمانی قبول داریم که در خط ماست !
همینکه از خط ما خارج شود !
به به ... ما جوگیر می شویم و دربرابر رهبری می ایستیم .
هم هاشمی و موسوی و باند آنها مردود شدند
و هم احمدی نژاد مردود شد .
راستی چه امتحان سختی است پا روی نظرات شخصی گذاشتن و نظر رهبری را پذیرفتن ! (190706)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۳۷:۳۸
این متن همه چیز را گفته تشکر می کنم. (190707)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۳۸:۳۲
ناه بر خدا
کسی که دم از ولایت و امام زمان (عج) می زند چگونه است که از نائب امام زمان حرف شنوی ندارد؟

اگر ما به احمدی نژاد رای دادیم به این دلیل بوده که تا کنون آشکارا خلاف مشی رهبری عمل ندیدیم و حالا هم ملت با او عقد اخوت نبسته و پشت رهبری تا آخر خواهد ایستاد.

این رویه احمدی نژاد می تواند در صورت پافشاری در بدبینانه ترین حالت حتی منجر به عدم کفایت سیاسی ایشان و عزل شود.

اما سخنی دارم با کسانی که رای دهندگان به ایشان را سرزنش می کنند. باید گفت اولا شما لازم نیست دم از ولایت فقیه بزنید چرا که در میان 4 کاندیدا هیچ کدام سابقه ولایت پذیری شان مثل احمدی نژاد نبوده و اگر خدای ناکرده رای می آوردند بسیار بدتر از او عمل می کردند
ثانیا این انتقاد از احمدی نژاد در راستای اطاعت از امر ولی فقیه زمان است که اگر ایشان خواستار سکوت بودند همه ولایت پذیران سکوت اختیار می کردند اما هر کاندیدای دیگری به قدرت می رسید وقتی از مدار ولایت خارج می شد نه تنها مورد عتاب اکثر طرفداران خود قرار نمی گرفت بلکه در صورت هر گونه رهنمود رهبری آنان به رهبر اعتراض می کردند نه به رئیس جمهور مخالف رهبر همچنان که در طول تبلیغات انتخابات اثباتت کردند.

پس سرزنش خود را برای خود نگه دارید و نقطه قوت طرفداران رئیس جمهور را ضعف جلوه ندهید. ما با رئیس جمهور خواهیم بود تا وقتی ولی امر مسلمین بفرمایند. ما برای ولایت جان می دهیم و با هیچ کس دیگری ولو اینکه رای داده باشیم در صورت عدول از ولایت عقد اخوت نبسته ایم. (190712)
 
رضا محتشمی پور
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۰۶:۵۴
برادر گرامی
هر چند به آقای کروبی انتقادات زیادی وارد بوده و هست اما کمی انصاف بدهید همین آقای کروبی که امروز پناهگاه خیلی از معاندین شده اند زمانی که در مجلس ششم در مسند ریاست قوه مقننه قرار داشتند با تمام هجمه ای که بر علیه ایشان در موضوع اصلاح قانون مطبوعات وجود داشت تقریبا یک تنه از حکم حکومتی آقا دفاع کرد.
من بر عکس شما فکر می کنم که تمام آقایانی که در این دوره کاندیدا بودند حداقل در آنزمان سوابق ولایت پذیریشان از آقای احمدی نژاد بهتر بود حتی آقای موسوی که متاسفانه در دوره بعد از انتخابات با زحمات دوستان مشارکت و مجاهدین و نیز عملکرد بسیار بد مسئولین انتخابات در مسیر دیگری افتاد تا قبل از روزهای آخر و قبل از تندرویها و تهمت زنیهای این برادر ولایتمدار! پرونده ای به مراتب قابل قبولتر از ایشان داشت.
گویی برادران حامی این آقا نمی توانند بین حمایت تمام و کمال رهبری از ایشان و پیروی ایشان از رهبری تفکیک قائل شوند. (190902)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۲۰:۰۵
مومني كه نتونه باطن افراد رو ببينه معصيت كرده برادر، اين حرفها چيه كه در ظاهر نديدي!؟
تعجب آوره واقعا
دوما
احمدي نژادكه به تنهايي كسي نيست
به اعتبار راي مردم و پشتوانه نظام و قانون اساسي معني داره
لازم هم نيست خودتون رو ولايي جا بزنيد
يك منافق هم احترام بيشتر از اينها به رهبر ميذاره مرد حسابي
خوابي هنوز؟
پاشو اخوي
طرف رفتنيه
افتاد؟ (191224)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۳۹:۱۶
این مشایی خیلی گستاخه.
از گذشته تا کنون هر کس به عملکرد او ایراد می گیرد او را مخالف دولت و نظام معرفی می کند و خود را پشت این دو مخفی می کند.

اینها همه از کم کاری منتقدان دلسوز و البته وزارت اطلاعات است که زیر و بم این شخصیت منفور و مشکوک را برای رئیس جمهور تنویر نکردند و حالا هزینه های آن را باید ملت و نظام و رهبری بپردازند

به نظر من با نگاه وارونه ای و اعتماد حیرت انگیزی که رئیس جمهور به مشایی دارد حتی با برکنار شدن مشایی از معاونت اولی احمدی نژاد دست از او نخواهد کشید و او همچنان روی رئیس جمهور اعمال نفوذ خواهد کرد.

لذا بسیار لازم است که قبل از اینک در آینده مجبور شویم هزینه های گزاف تری بابت این اعتماد بی جا بدهیم دلسووزان نظام این چهره مشکوک را واکاوی کرده و با کار اطلاعاتی و حوصله چهره واقعی او را برای رئیس جمهور روشن نمایند و این دمل چرکین را برای همیشه و برای همه باز کنند.

قطعا در این کار آثار و برکات فراوان و مصونیت از خطرات احتمالی و بزرگ آینده خواهد بود.
_با توجه به نزدیکی مشایی به ریاست جمهور و نیم نگاه او به تکیه بر مسند ریاست جمهوری که در متن فوق نتوانسته این نیت را پنهان کند که با توجه به قانون اساسی از جمله ترور یا فوت رئیس جمهور در مواقع خاص می تواند به جای رئیس جمهور بنشیند -

نگاه مرا بدبینانه تصور نکنید دشمن اگر بتواند از طریق اذنانب خود کار می کند و حتی مهره خود را در جایگاههای بالای مدیریتی قرار می دهد ولو با حذف رئیس جمهور به هر شکل. و این هشدارها را باید جدی گرفت (190714)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۴۰:۳۳
با سلام

ما تعريفمان از ولايت پذير بودن اين هست كه به محض اينكه رهبر سخني و فرماني دادند ما در دم اجرا كنيم. اگر معناي ولايت فقيه مطلقه غير از اين است. ممنون مي شويم ما را هم مطلع بفرماييد.

در ضمن تعدادي بر اين عقيده اند كه ولايت فقيه را قبول دارند اما به طور مثال شخص منصوب آقاي فلاني را قبول ندارند. بايد بگويم به نظر بنده اين يك بازي با كلمات است. اگر هم قرار باشد شخص رهبر در مقام ولايت فقيه نباشد، اين مجلس خبرگان است كه بايد نظر دهد نه من شخص عادي.

مجلس خبرگان رو هم كه مردم انتخاب مي كنند، بنابراين ديكتاتوري در كار نيست. كساني دم از ديكتاتوري مي زنند كه نه افراد كانديداي خبرگان را مي شناسند و نه به آنها راي مي دهند. من به آنها توصيه مي كنم كه علم و آگاهي و در كنار آن اخلاق و عمل خود را ارتقا دهند.

در مورد آقاي احمدي نژاد هم بايد بگويم. ما به شخص ايشان راي نداده ايم. ما به پيروي ايشان از رهبري در درجه اول و به اصولگرايي در عمل ايشان در درجه دوم راي داده ايم. ما هر زماني كه ببينيم اينها رعايت نمي شود التزامي به پيروي از آقاي احمدي نژاد را در خود نمي بينيم. بياييد عملگرا باشيم تا شخص گرا

با ياد و ذكر خدا به قلب هاي خود آرامش را هديه دهيد.
واسلام (190716)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۲:۳۴:۲۵
شما نميتوني تعريفي از ولايت داشته اخوي
يع تعريف بيشتر نداره
روشنه؟ (191470)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۴۰:۳۵
وا مصیبتا که خود سریهای آقای احمدی نژاد تا جایی پیش رفته که رهبر کشور که جایگاهش بسیار بسیار رفیع تر از اینهاست باید دخالت کنند هم در تایید ایشون و هم در مسائل جزئی مثل انتخاب معاون اول و...

به راستی هدف احمدی نژاد خراب کردن جایگاه رهبری نیست؟

اتفاقی که در این ایام بعد از انتخابات قابل لمس هست.

آقایان اصولگرا وقت اون نرسیده که بیشتر فکر کنید که ببینید این آقا واقعا اصولگراست؟ (190717)
 
گیتی خزاعی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۴۱:۰۱
آخه اشکال اینجاست که برادران، آی کیو ی ملت رو در حد آی کیوی خودشون می دونن و خیال می کنند که با طفره رفتن از کلمه «استعفا» و «برکناری»می تونن به صورت زیر آبی جناب عزیز مشائی رو به شکل زیرآبی معاون اول که هیچ، معاون فوق ارشد نگه دارن.... و ملت هم متوجه این زیرآبی رفتن آقایون نمی شن.... اما قصه واقعا این نیست.... مهم این است که برفرض که کناره گیری آقای مشایی را واقعی و نه صوری تلقی کنیم، اما آزمون ولایت پذیری آقای رئیس جمهور ولایت مدار هنوز تموم نشده و ایشون فعلا داره فرصت استفاده از تک ماده رو هم ا ز دست میده. چون در نهایت ایشون نبود که حکم رهبری رو اطاعت کرد.... مشایی بود که ، تازه اون هم نه مشایی بلکه ناجی افسانه ای آقایون، ثمره هاشمی بود که اعلام کرد مشایی خود را معاون نمی داند... تا به حال نه استعفای رسمی صورت گرفته، نه برکناری ای انجام شده ... نه امر ولی فقیه اطاعت شده، نه به نظرات دلسوزان و روحانیون و طرفداران توجه شده، نه به اعتراض هم گروه های سیاسی و عقیدتی توجهی شده...
و نکته جالب تر داستان اینجاست که اصل گستاخی جناب رییس جمهور در انتخاب مشایی هم نکته ای در خور توجه و بی سابقه حداقل در تاریخ سی ساله جمهوری اسلامی است و باعث تاسف است که این نخستین بار است که پس از سی سال ولی فقیه از حق ولایی خود برای صدور حکم برکناری فرد منصوب توسط رئیس جمهور استفاده می کند. (190720)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۴۱:۳۸
مقایسه کنید با نامه مقام معظم رهبری به مجلس ششم در مورد قانون مطبوعات
که باعث شد هیئت رئیسه اصلاح قانون مطبوعات را از دستور کار مجلس خارج کند
در آن موقع تعدادی معترض شدند ولی اکثریت اصلاح طلب در مجلس تبعیت کردند (190721)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۴۳:۱۱
معلوم نیست چند بار دیگر برای جلوگیری از یکدندگی آقای احمدی نژاد باید از آبروی رهبری هزینه شود. واقعا چرا؟ (190725)
 
یک دانشجو
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۴۴:۳۳
کروبی و موسوی در تشنجات بعد از انتخابات اشتباه کردند. رهبری به آنها تذکر داد ولی گوش نکردند. احمدی نژاد هم در انتخاب مشایی اشتباه کرد اما تذکر رهبری را گوش داد و مشایی برکنار شد. به این می گویند ولایت مداری. کاری را که صد در صد مطمئنی درست است را بخاطر حرف رهبر کنار بگذاری (البته ای کاش دکتر زود تر از این حرف ها اقدام کرده بود) (190732)
 
م.کاظمی فرد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۴۴:۴۲
قسمتی از سخنان رئيس جمهور در ميدان ولی عصر:
من به شما بگویم در نصب و انتخاب همکاران توصیه هیچ یک از ارکان قدرت و ثروت را نخواهم پذیرفت.

من فکر می کنم که رئيس جمهور دارند به اين صحبت خود عمل می کنند و همانند دولت مصدق مغرور رای هايي شده است که به او داده شده است. اما غافل از آنکه اين رای ها پس گرفتنی است. (190734)
 
بهمن
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۲:۵۰:۲۲
چه جوری پس میگیری ؟
لابد از طریق خیابان
یه خورده در مورد فرایند پس گرفتن رای توضیح بدید لطفا (191584)
 
میثم
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۴۵:۳۵
این عملکرد آقای رئیس جمهور متاسفانه جامعه و به خصوص رای دهندگان به ایشان را با شک و تردید فراوان نسبت به گفته های ایشان پیش از انتخابات مواجه کرده است و گاهی شک در مورد انتخاب به جا را در افکار عمومی سبب می شود .
امیدوارم با پاسخ فوری و قانع کننده ی ایشان شبهات برطرف گردند (190735)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۴۷:۲۲
با سلام
آقاي احمدي نژاد در دولت نهم تماما از آقاي مشايي تعريف و تمجيد كرده است و حتي گفته شده ميوه دولت نهم ميباشد حالا با انتخاب مجددش حرف و حديث زياد شد چرا در دولت نهم اينقدر اصرار به كنار گذاشتن آقاي مشايي نبود كسي كه امروز بايد از تمام اركان دولتي كنار رود چرا در دولت نهم نبايد كنار ميرفت چرا آقاي احمدي نژاد كه حامي اصلي ايشان است يكبار زير سئوال نرفت و نميرود اي كاش شفاف موضوع باز ميشد . (190739)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۴۹:۵۸
خانه از پایبست ویران است!
نامه مقام معظم رهبری رسمی و خطاب به احمدی نژاد است متاسفانه احمدی نژاد در این مساله نیز بسیار بد عمل کرد:
اولا در این مساله از مقام رهبری هزینه نا بجای شده است در این گونه مسائل نباید طوری عمل گردد که حتما دخالت رهبری را به دنبال داشته باشد
ثانیا احمدی نژاد دستور کتبی و رسمی مقام رهبری را نادیده گرفت تا اصل نامه بطور رسمی منتشر گردید
ثالثا هنوز احمدی نژاد اقدامی انجام نداده است بلکه رحیم مشایی خودش کنار رفته است
رابعاٌ اصرار احمدی نژاد در عدم اجرای دستور چه تفسیری می تواند داشته باشد

قابل توجه اصولگرایان که نتیجه بی چون و چرا از احمدی نژاد همین عواقب و هزینه ها را بدنبال دارد. باید ایشان بطریقی تعدیل شود! (190743)
 
حمید عجمی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۱:۲۲:۳۶
سلام 1= از یکسو بدنبال همه پرسی هستید تا اختیارات رهبر در قانون اساسی راکاهش یا اصلا حذفش کنید بعد حالا میخواهید بگویید کی ولایت پذیر هست یا نیست.2=اصل مطلب در مورد مشایی بیشتر به توپوقهای سخنرانی شبیه بود تا اعتقادی . خودش هم اقرار واعلام کرد و لیکن خیلی از این آقایان از این بیشتر توپوق دارندانهم نه سخنرانی بلکه اعتقادی . موضوع پذیرفتن نظر امام اینکه جکم ولایی و ارشادی بود در صحن مجلس یادتان هست .خیلی از آقایان که الان به تاخیر ریس جمهور ایراد میگیرند واین را غیر ولایتی میدانند آن روز علنا با نظرات امام مخالف بودند ! به خاطرات آقای هاشمی در موارد متعدد و سخنرانی آقای اردبیلی در مورد نظر امام بابت ورود ناو آمریکایی به خلیج توجه کنید.3=اقایان موضوع اقای مشایی رو بقدری سیاسی و حاشیه دار کردند که مقام رهبری نامه دادند (به قول خودتون هزینه کردن) اگر جو این چنین نمیشد ایشان نامه نمیدادند متن نامه ایشان حاکی از این است که ایشان مخالف افای مشایی نبوده بلکه بخاطر جوی که اقایان بوجود اوردند این نامه را دادند و به همین دلیل هم ریس جمهور تاخیر کرده است. 4 =شما کسانی که علیه نظام و ولایت فقیه اقدام و شعار دادند مثل تاج زاده و...که در زندان بسر میبرند که شعار مرگ بر دیکتاتور و رهبری دادند را راحت میخواهید از زندان ازاد کنید بعد میگویید کسی که 7 روز تاخیر در امر رهبری داشته ولایت پذیر نبوده ! 5=کلمه دخالت رهبری صحیح نیست بلکه کلمه اختیارات رهبری صحیح است ضرورت این موارد و اختلافها باعث شده که اصل 57 در قانون پیش بینی شود 6= معظم له در پیام اخیرشان بین شرکت کنندگان مسابقات قران کریم فرمودند قضایای چند روزه اخیر نباید وسیله ای برای ایجاد اختلاف شود از اینکه سایت الف و جناب توکلی به این فرمایش رهبری جامعه عمل پوشیدند صمیمانه تشکر میکنم! (191557)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۲۸:۲۴
واقعاً درست گفتی حمید آقا. البته بشخصه به مشایی مشکوکم اما اینهمه بی انصافی چرا؟ این هم شک برانگیز است. (192193)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۵۰:۱۵
در سایت مشایی هیچ خبری از استعفا نیست. این متن ادعایی هم با انچه هاشمی ثمره ادعا کرد به طور شفاهی شنیده است منطبق است( اگر او راست گفته باشد) در جمع بنظر می رسد هیچ اتفاق جدیدی روی نداده و نه مشایی و نه رییسش واکنشی به دستور رهبری نداشته اند و در بر همان پاشنه هفته پیش می چرخد.
ولایت مدارانی که با ساده لوحی ولایتنداران را بر سرنوشت مردم حاکم کردند شرمنده باشند! (190744)
 
احمد صادقي
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۵۰:۳۷
بسم‌الله الرحمن الرحيم

جناب آقاي احمدي نژاد
1. با توجه به اينكه خود را ولايي مي‌دانيد و در تبليغات و پيش از آن و بعد از آن خود را تابع مقام معظم رهبري مي‌دانيد و پشت سر ايشان به نماز مي‌ايستيد چرا اجازه مي‌دهيد از مقام و جايگاه رهبري در چنين مسائل بي ارزشي و چنين افرادي هزينه شود؟
2- آيا هزينه كردن از رهبري در چنين مسائلي كوته بيني نيست و فرصتي براي سوء استفاده دشمنان ايجاد نمي‌كند؟
3- شما خود را مسلمان و تابع و خدمت گذار مردم مي‌دانيد پس چرا به حرف مردم كوچك ترين توجهي نداريد و حتي به كساني كه به شما راي دادند و بخاطر شما فحاشي شنيدند و از شما حمايت كردند گوش نمي‌دهيد؟
4- به حرف سياستمداران ارزشي نمي‌گذاريد! به حرف دوستانتان در جاي جاي دولت و مجلس اهميت نمي‌دهيد! جواب مراجع را نمي‌دهيد! به مردم بي اعتنايي مي‌كنيد! به كساني كه به شما راي دادند ارزش نمي‌گذاريد! به نامه رهبري هم كه سكوت مي‌كنيد! آيا آقاي مشايي اينقدر ارزش دارد كه شما همه را فداي ايشان مي‌كنيد؟
آقاي احمدي نژاد يك بار فرموديد كه مي‌خواستند با حذف يكي از خدمت گذاران(مشايي) دولت را تحت فشار بگذارند ! چه كساني تمام مردم و مجلس و دوستان شما و حتي مراجع؟
يك بار گفتيد اگر مقاومت نمي‌كرديد و ايشان را(مشايي) بر كنار مي‌كرديد به سراغ نفر بعدي مي‌رفتند! چه كسي را سراغ داريد كه به اندازه ايشان در مديريت و رفتار شخصي و بر خورد و حرف زدن دچار مشكل باشد؟
حالا هم مي‌گوييد ديگران به اين انتصاب حسادت مي‌كنند؟ چه كساني؟
امثال بنده كه فقط يك آدم ساده مانند بقيه مردمي كه به شما راي داده‌اند مي‌باشم؟
امثال آقاي مكارم كه بمراتب جايگاهي رفيع تر و محكم تر و قابل اعتماد و اطمينان و احترامتر از حتي رياست جمهوري دارند چه برسه به معاونت آن؟
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي؟
نمايندگان شوراي خبرگان؟
دوستانتان در شوراي نگهبان و ديگر جاها؟ يا شايد هم رهبري؟
آقاي احمدي نژاد ما كاري به مخالفان شما نداريم به شما راي داديم و پاي رايمان هم مي‌ايستيم. ولي لا اقل حرف دوستانتان در بين مردم و كشاورزان و كارگران و افراد مستضعف و فقير جامعه را گوش دهيد!
آقاي احمدي نژاد در پايان اگر مسائلي پشت پرده مي‌باشد كه بعيد مي‌دانم با وجود تذكر رهبري مساله‌اي باشد بگوييد تا مردم و دوستانتان هم بدانند.حتي اگر هم از جانب خود آقاي مشايي به طرق مختلف از جمله مسائل خانوادگي تحت فشار هستيد خوب بگوييد تا همگان بدانند (190747)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۲۷:۱۲
اولا احمدی نژاد از خودش اراده ای ندارد این موضوعاتی که شما گفتید هیچکدام احمدی نژاد را تحت فشار قرار نداده است .باید دید چه کسانی قائل به نقش مشائی در مناسبات و فعل انفالات بین المللی هستند.که بتواند نقشی داشته باشد که اکر هم موفق نشد و برکنار شد ادعائی نداشته باشد. سیاست امر بسیار پیچیده و در هم تنیده ای است. (190819)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۱۷:۰۵
مساله خانوادگي چيه برادر؟
فوقش طلاق ميدن ميره رد كارش
كار مملكت زمين مونده
عجبا (191218)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۵۱:۳۳
این رفتار آقای احمدی نژاد بی سابقه هم نیست کمی به عقب برگردیم و موضوع الحاق سازمان حج و زیارت به گردشگری رو به خاطر بیارید وقتی آقای رئیس جمهور قبل از اینکه موضوع این الحاق سرزبونها بیفته از نظر رهبری خبردار بود حتی جائی مقام معظم رهبری به صراحت اعلام کرده بود این امور حج و زیارت باید چگونه باشد و در شئون کدام سازمان است اما بازهم دیدیم که متاسفانه آقای احمدی نژاد با علم به این موضوع روی این قضیه پافشاری کرد و موضوع رسانه ای شد و در آخر هم ...
شاید همین اخلاق یکدنده بودن آقای رئیس جمهوره که باعث شده مخالفین ایشون هر روز نسبت به مخالفتشون سرسخت تر بشن ایکاش رئیس جمهور اینقدر از بالا به مردم نگاه نکنه (190749)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۵۲:۳۸
آقاي احمدي نژاد با عملكرد خود تا كنون هزينه هاي بسياري را به كشور تحميل كرده است. و بيش از ان رهبري را متحمل هزينه كرده است. البته اين به معناي ناديده گرفتن خدمات اين دولت نيست كه اگر چنين نبود خيلي زودتر از اينها دولت جاي خود را به دولتي ديگر داده بود.
متاسفانه اين روزها عده اي از سر عناد و برخي نيز از روي ناداني و حماقت در حال تيشه به ريشه اين انقلاب و نظام زدن يعني ولايت هستند.
تاريخ دردها و رنجهايي را كه رهبري از دوستان نادان خود كشيده و مي كشد فراموش نخواهد كرد و مردم نيز اينگونه حركت هاي از سر خودخواهي و هواي نفس را فراموش نمي كنند
باعث تاسف است (190751)
 
سيد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۵۵:۵۶
با سلام
بازهم رييس جمهور اورا برکنار نکرد بلکه او خود استعفاکرد (گفتند که استعفاکرد)آيا بازهم مي توان به احمدي نژاد گفت ولايت مدار؟درثاني واي به حال کسي که بعداز معاون اول شود (190761)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۵۷:۰۸
هیچكی مثل این احمدی نژاد نمیتونست تیشه به ریشه این نظام و انقلاب و اسلام بزنه و اینقدر در به انزوا كشیدن ایران و موجه جلوه دادن اسرائیل با مطرح كردن هولوكاست به دشمنان این مملكت خدمت كنه. حالا شما حاميان ساده لوح و كوته فكر این آدم اینقدر ازش حمایت كنید تا به جایی برسه كه ولایت فقیه رو هم با دست خودش نابود كنه (190765)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۵۷:۲۴
لازم بود آقاي احمدي نزاد پس از اعلام رهبري ولايت مداري خود رااثبات مي نمود وخود مشايي را عزل مينمود به نظر من استعفاي هماهنگ شده مشايي با ريس جمهور يك دهن كجي به ... بود مگر نه اينست كه عاشق ولايت بايد تابع اين شعار باشد \"از تو به يك اشاره ....\" (190766)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۵۸:۲۷
این دفعه اولی نیست که ولایت پذیری ایشان مورد تردید قرار می گیرد ولی صد افسوس بر ما که از یک سوراخ حاضریم چندین بار گزیده شویم و دم بر نیاوریم///سرمقاله کیهان به روشنی ضمیر این آقایان را واشکافی کرده و امیدوارم خودشان پیش از آنکه دیرتر شود جلوی فتنه را بگیرند//البته باز هم باید گفت افسوس و صد افسوس (190768)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۱:۵۸:۵۱
آقای احمدی نژاد من تنها بخاطر اینکه گمان می کردم شما مطیع ولایت هستید به شما رای دادم اما.....
به هر حال بنده به عنوان کسی که به شما رای دادم این درخواست را دارم که در خصوص این رفتار شما که مشابه رفتار رقیب شما در انتخابات بود توضیح دهید و حداقل بگویید تفاوت شما با آقای میر حسین در چیست؟
و در آخر آقای احمدی نژاد شیعه یعنی امرهم امری و رایهم رایی شما را به خدا اینقدر از آقا برای خودتان هزینه نکنید (190769)
 
محمد رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۰۱:۳۸
د هیچ کجای شرع و قانون اساسی رئیس حمهور به مراجع تقلید نباید پاسخگو باشد پس تا قبل از انتشار نامه هیچ ایرادی به رئیس جمهور وارد نیست (190776)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۰۵:۴۹
کسانی که داعیه ولایت پذیری آقای احمدی نژاد را سر می داند و موسوی را ضد ولایت فقیه و برانداز نظام می خوانند حالا تحویل بگیرند تازه این اولشه ایشون هنوز بر مسند ریاست جمهوری دولت دهم قرار نگرفته هنوز حکم تنفیذ از دست رهبری نگرفته مگر قضیه الحاق سازمان حج و زیارت به سازمان گردشگری را فراموش کرده اید چقدر باید از رهبری دستور گرفت چرا این آقا اینقدر رهبری را آزرده خاطر می کند (190782)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۳:۳۵:۲۶
موسوی هم هنوز رای نیاورده که بخواد رییس جمهور بشه همین کار رو کرد شاید هم بدتر چون رهبر چند بار علناً تذکر دادند. (191598)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۰۶:۴۵
از آقاي توكلي و سايت روشنگرانه الف تشكر ميكنم كه منافع ملي را بر منافع حزبي و جناحي ترجيح ميدهند و مثل خبرگزاريهاي وابسته ايران و فارس و كيهان نيستند كه حقايق را پنهان كنند.
همچنين بايد خدمت دوستان عرض كنم كه اين كناره گيري مشايي هيچ ربطي به آقاي احمدي نژاد ندارد چرا كه ايشان هنوز بعد از يك هفته حتي يك جواب به نامه شخص اول نظام (مقام معظم رهبري) ندادند! و از اين بابت آقاي احمدي نژاد بسياري از طرفداران خود را مايوس و سرخورده نمودند و اگر بخواهند به اين كارها ادامه دهند ما حاميان ايشان نيز به مشروعيتشان شك خواهيم كرد. خدا پيغمبريش كدام يك از روساي جمهور قبلي (خاتمي و هاشمي) اينقدر به نظرات رهبري بي اعتنايي كردند و نامه معظم له را يك هفته بدون پاسخ گذاشتند‌ ؟!؟!؟!؟ (190784)
 
امیر امیری
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۰۸:۵۸
با سلام
آیا قبل از انتشار نامه مقام معظم رهبری مذاکره ای بین جناب آقای رئیس جمهور محترم و معظم له صورت نگرفته ؟
موضوع ولایت پذیری یعنی چه؟
اللهم وجعل عواقب امورنا خیرا
متشکرم (190786)
 
سالك
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۱۱:۲۰
سلام عليكم
آقاي توكلي وظيفه شماست كه از طريق مجلس از آقاي احمدي نژاد سوال كنيد چرا بعد از گذشت 7 روز هنوز سكوت كرده و جوابي مبني بر اطاعت از ولايت فقيه نداده است؟ اگر احمدي نژاد هم نخواهد به حرف رهبر گوش دهد كه با بقيه اي كه بهشون راي نداديم و اهل اغتشاش بودند يكي شده است!
جناب توكلي شما نماينده ما هستيد و خداوكيلي از شما ميخواهم در مجلس از ايشان سوال كنيد. بنده از طرفداران دكتر احمدي نژاد هستم اما با اينكار وي زبانم بند آمده و نميدانم چرا ايشان چنين رفتاري كرده است . (190790)
 
يك دوست
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۴۵:۱۵
البته مي دونم دارم توي سايت آقاي توكلي كامنت مي نويسم.
منظور من شخص ايشون نيست، كه ايشون رو مثل خيلي ديگر از اصولگرايان اصولگراي واقعي مي دونم.

اما شما انگار خبر نداريد!
مجلس در اين روزهاي حساس در تعطيلات سه هفته اي به سر مي بره و عكسهاي برخي از بزرگان در انگلستان هم امروز بعضي جاها منتشر شده ... !

راستي اگه پاسپورت يك نفر ديگه، خصوصاً‌ اگه نعوذ بالله حامي موسوي باشه يا از اون بدتر تو نماز جمعه هاشمي شركت كرده باشه، تو اين روزها مُهر ورود به بريتانياي كبير استعمارگر پير بخوره موقع بازگشت چه بلايي به سرش مياد؟


پ.ن:
مي دونم اين نظر خيلي آتشين بود، اما فكر مي كنم قوانين رو رعايت كردم. (191075)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۱۳:۳۰
من بعد از انتخابات يك ماه پيش بخاطر علاقه شديدم به احمدي نژاد عكس اورا در دفترم نصب كردم اما امروز عكس اورا پايين كشيدم علاقه من به احمدي نژاد بخاطر آقا بود نه خودش. (190792)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۱۵:۳۵
به نظر من اين همان صداي ناخوشايند اذان است كه مولوي در ظرافتي زيبا براي تبليغ بد اسلام در مثنوي آورده است .
اين عملكرد آقاي احمدي نژاد هم همان صداي بد اذان براي تبليغ ولايت پذيري و قانون مداري اصولگرايان است . والله اعلم (190797)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۱۷:۴۴
سلام
به نظر منم مشایی هنوز استعفا نداده در واقع نوعی مظلوم نمایی کرده است. واقعا احمدی نژاد چه جوری می تونه قبول کنه که از آقا این جوری هزینه کنه؟
البته من هنوز نتونستم بفهمم چرا آقا این قدر از احمدی نژاد حمایت کردن، نمی دونم بعد از این ماجرا هم هنوز به حمایتاشون ادامه میدن؟ امیدوارم برا دلخوشی ما هم که شده یه تذکری بدن(شفاهی،عمومی و تاحدی تند) (190803)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۱۸:۰۲
من با اون که به جریان احمدی نژاد و دار و دسته اش مشکوک هست موافقم
من اعتقاد دارم که مصباح یزدی و احمدی نژاد و دوستان و یاران او در سطح بالا دستاویز جریانی هستند که میخواهند همه قدرت را در دست بگیرند و در این روند حتی به رهبری و سایر مسئولان طراز اول انقلاب هم نه اهمیت میدهند و به آنها علاقه ای دارند بلکه از آنان استفاده ابزاری میکنند و من صراحتا نمی توانم حدس بزنم این جریان را چه کسانی تشکیل میدهند ولی بودن این جریان را بعید نمیدانم (190804)
 
طرفدار ولایت
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۲۰:۵۹
چقدر به میرحسین مظلوم تاختید

اینهم حق طرفداران احمدی است

من مطمئنم اگر میرحسین بود همانطور که دوران امام راحل هم این چنین بود

اصلا فردی را که میدانست ولی فقیه روی او حساس است به کار نمی گرفت

همه تون فریب احمدی وظاهرش را خوردید

ولی هنوز هم دیر نشده

یا علی (190807)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۰:۴۳:۱۸
همین میر حسین مگر آقا بهش نگفت صف خودت را از اغتشاشگران جدا کن.

واقعا گوش کرد ؟! (191536)
 
منتظرفرج
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۲۱:۲۱
شکی نیست که حکم ولایت ، فصل الخطاب است ولی دوستان به شدت گزینشی عمل میکنند ، آنجا که موافق با خواسته هایشان است ، نه تنها می پذیرند بلکه با بوق و کرنا دیگران را هم به پذیرش دعوت میکنند ولی آنجا که با منافع و مصالح شخصی شان مغایرت دارد هیچ توجهی ندارند و اظهار نظرهای عجیبی هم شنیده میشود که جای حیرت دارد ، من باب مثال امام جمعه همدان میفرمایند که علما و مراجع تقلید حق اظهار نظر در خصوص آقای احمدی نژاد را ندارند و یا آقای جوانفکر که اظهار نظر کنندگان را به نادانی ، غرض ورزی و حسادت متهم میکند ، آیا در قانون اساسی کشور هم توسط لباس شخصی های ناشناس تغییری بوجود آمده و اصل بسیار مهم و محوری ولایت فقیه با پدیده نا صواب محمودیسم ! عوض شده است ؟ (190808)
 
حامد حبیبی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۲۴:۳۳
بنام خدا.از سلسه تحرکاتی که در کشور اتفاق افتاد و جریانات اصلاحات و اصولگرا ولایت پذیری خود را نشان دادند!باید مردم دو دستگی را کنار بگذارند و قدر رهبر عزیز ما که مظلوم واقع شده است را بدانیم و پشت سر این سیاسیون واقعا بی اخلاق از هر جریان و گروه نایستیم چون آنها به فکر مردم نیستند و الا جوانان عزیز این مملکت را به جان همدیگر نمی انداختند تا از همدیگر بکشیم برای چند آدم لا ابالی سیاسی.تا آخر با ولایتیم (190813)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۳۵:۴۳
بحث خيلي روشن است . چراغي را كه رهبر معزز و معظم خاموش كردند . نيازي به دوباره خاموش كردن نداشت . نياز به تقليد هم نيست . اين مهم است كه دكتر احمدي نژاد نظر رهيري راچشم بسته پذيرفتند . و نسبت به حذف مشايي اقدام شد .كساني كه ايشان را مي شناسند مي دانند كه پس از دريافت نامه رهبري به مشايي گفتند برو خدا حافظ
بهتراست اين مباحث مطرح شود وافراد وتشكلهاي ضد ولايت فقيه تكليف خود رابدانند . و....... (190831)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۵۷:۱۸
خود را به نفهمی زدن دردها را علاج نمی کند! ای بیچاره ! تا اقا نامه را بعد از 7 روز از تسلیم ان به احمدی.. منتشر نکردند ، او و یارانش اصلا محل نگذاشته بود ند و این اواخر منکر وجود نامه هم می شدند>و الان هم برو متن نامه اش به اقا را ببین که چقدر بی ادبانه و جسارت امیز است. (191090)
 
حبيب
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۳۸:۲۹
ما از الان خودمون رو آماده مي كنيم براي اينكه جواب اونهايي را بديم كه كه تا ديروز مي گفتند چرا مشايي را گذاشتند ؟ حالا بايد جواب بديم چرا برداشتنش ؟

از دست اين بچه بازيها خسته شديم اي كاش راي نداده بودم ! (190838)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۴۲:۱۰
استقلال رای و ثبات چیز خوبی ست ولی من صلا نمی فهمم که چرا اقای احمدی نژاد تا این حد در مورد تصمیمات خود یکدندگی می کند.
فرض اینکه آقای مشایی بسیار انسان شریفی است، خوب ایشان با این پافشاری
1. نظر رهبری را زیر سوال می برد
2. طرفداران خود را ازرده می کند
3. آبروی آقای مشایی ریخته می شود و بی دلیل در مظان انواع بی احترامی و برخور قرار می گیرند
4. اعتبار رئیس جمهور زیر سوال می رود
5. تفرقه ایجاد می شود
6. به دلیل مخالفتها و دلخوری های بسیار آقای مشایی حتی در صورت ابقا کارایی لازم را نخواهند داشت
7. وقت ارزشمند دولت، مجلس و سایر نهادها به بحث و جدل های بی مورد و حاشیه ای هدر می رود
و و و و ... خود مگر برای یک معاون اولی چقدر باید هزینه شود
این اتفاقی است که در مورد آقای کردان هم افتاد (190844)
 
ali
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۴۲:۴۳
درمتن حكم رهبر اشاره شده كه::انتصاب جناب آقای اسفنديار رحيم مشايی به معاونت رئيس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی ...است.\"
حال سئوال من اين است: كسي كه مصلحت خويش را -بعد از 4 سال رياست جمهوري_نمي داند،چگونه مصالح مملكت را مي داند؟ (190846)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۴۳:۳۲
بابا صبر كنيد. احمدي نژاد نظرشو ميگه. احمدي نژاد ولايي هست. مطمئن باشيد. لطفا اين مطلب را نمايش دهيد. بيطرف (190850)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۰:۳۹:۳۸
صبر زياد موجب خسران ابدي است. بعد از ابلاغ امري 7 روز صبركردن و عمل نكردن به ابلاغيه و محول كردن بركناري به خود آقاي مشايي نتيجه صبر زيادي است . «فرصت ها مانند ابر در گذرند .» (191737)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۴۳:۳۳
واقعا خوشحالم آنهایی که به احمدی نژاد رای دادند بیشتر این به اصطلاح تابع امر رهبری را بشناسند (190851)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۴۳:۴۰
سلام
در نامه رهبری آمده است: \" انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رئیس جمهوری برخلاف مصلحت جنابعالی ... است\"
از آنجا که خطاب نامه به آقای دکتر محمود احمدی نژاد است نتیجه می گیریم لفظ جنابعالی همان کسی است که بیش از 24 میلیون رأی آورده است پس از روز روشن تر است که جناب آقای احمدی نزاد مصلحت خویش را نمی دانند ولی به هر حال رئیش جمهور ما هستند.

خواهشمندم برای یک بار هم که شده نظر من را درج کنید.این دفعه که دیگه توهینی هم نکردم فقط یک نتیجه گیری کوچولو کردم که پس از خواندن متن نامه مقام معظم رهبری به ذهن هر کسی خواهد رسید.

با تشکر (190852)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۴۴:۵۶
خوب است نظرات حضرات آقایان نوری همدانی-جنتی-مصباح یزدی-خزعلی و یزدی را در مورد این قضیه بصورت شفاف خواست. سکون ایشان از جنس همان نگفتن هایی است که رهبر انقلاب نخبگان را از آن بر حذر داشتند. همان سکوتی که آقای هاشمی را بدلیل آن مستوجب سرزنش میدانستند و حامی طرف دیگر. (190856)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۳۵:۵۹
منصف باش. نظرشان را گفتند و سکوت نکردند. (192212)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۴۵:۴۸
شاید اگر منصفانه قضاوت کنیم با توجه به مسایل پیش آمده درجه ولایت پذیری آقای مشایی بیش از آقای رئیس جمهور باشد. (190860)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۰:۰۳:۵۸
مخالفم 0=0 با هم مساوی هستند. (191409)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۴۹:۱۸
اقايان اصولگرا توجه كنيد تاكنون چند بار مقام رهبري به طور مستقيم در امور كشوري ناشي از تصميمات دولت احمدي نژاد دخالت كرده اند و تعداد ان را با دولتهاي اقايان خاتمي و هاشمي مقايسه كنيد . كدام با رهبري هماهنگ تر بودند . البته انصاف داشته باشيد . (190867)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۵۰:۴۳
من احساس می کنم آقای رئیس جمهور به حمله رسانه ها علاقه دارند وگرنه پاسخی در خور به تمام این انتقادها می دادند و شفاف با مردم حرف می زدند.
من در اجرا شدن حکم رهبر شکی نداشتم ولی از رفتار آقای رئیس جمهور مشکوک شدم که واقعاً چه قصدی از این حرکت دارند؟
آیا این پیامی بوده که در نصب وزرای آینده مستقل عمل خواهند کرد؟ اگر این معنی استقلال است آن را نمی خواهیم.
آیا این پیام مظلومیت شخص آقای احمدی نژاد خواهد بود؟ اگر این مظلومیت است پس مصداق طاغوت در نامه مجلس خبرگان چه بوده؟
خدا هر که را بخواهد هدایت می کند، ولی من نوعی، که پس پرده معنی این رفتار را نمی دانم چه طور باید هدایت شوم؟
این را حضرت علی (ع) به مالک می گوید:
« اي مالك ... اگر رعيت بر تو گمان ستم برد، عذر خود را آشكارا با آنان در ميان گذار و با اين كار از بدگماني شان درآر. كه بدين رفتار نفس خود را به فرمان‌آورده باشي و با رعيت مدارا كرده و حاجت خويش را برآورده و رعيت را به راه راست واداشته اي.» (190869)
 
م ج
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۵۳:۴۴
جناب ريس جمهور
من از كساني هستم از قبل از انتخابات از شما دفاع وحمايت كردم در محيط كار وهمسايگان كه بعضا باعث مشكلاتي هم برايم شد وليكن از شما كه دايه ولايي داري بعيد بود من برايم خودو وكساني كه همچون مثل من از شما حمايت كرديم متاسفم (190873)
 
بهروز
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۵۴:۱۱
آقای احمدی نژاد
من به عنوان کسی که به شما رای داده از شما نمی گذرم و آن دنیا حقم را از شما خواهم گرفت.
البته در این دنیا هم دیگر از شما طرفداری نخواهم کرد.
البته چرخشی به سوی باند زر و زور و تزویر هم نخواهم داشت.
بنی صدر هم فکر می کرد چون رای مردم را دارد هر کاری دلش خواست می تواند بکند... (190874)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۲:۵۵:۱۵
هر چند استعفاي آقاي رحيم مشايي ضروري بود ولي كافي نيست . متاسفانه آقاي احمدي نژاد با بي توجهي به پيام مقام معظم رهبري رويه نامناسبي را پايه گذاري كرد. بهتر بود ايشان به محض دريافت نامه مقام ولايت خودشان آقاي مشايي را بركنار مي كردند نه اينكه براي لغو حكم رهبري به تكاپو بيافتند و از آن بدتر براي آقاي مشايي در سازمان ميراث فرهنگي مراسم توديع آنچناني با آن تعريف و تمجيدها برگزار كنند و در واقع بر عمل خود در باره تعيين مشايي به عنوان معاون اول صحه بگذارند.
اين موضوع فاصله شعار تاعمل را به خوبي مشخص مي كند. در واقع آقاي احمدي نژاد هنوز به حكم و دستور رهبري عمل نكرده است و محتواي نامه آقاي مشايي نيز به اين موضوع اشاره دارد كه رئيس جمهوري تا آخرين لحظه با بركناري مشايي مخالف بوده و مثلا اگر ايشان استعفا نمي داد ، هرگز حاضر به پذيرش كنار گذاشتن ايشان نمي شد. از آن بدتر اشاره آقاي مشايي به نوع فشارها به رئيس جمهوري است كه تلويحا نامه رهبري را نيز نوعي فشار تلقي كرده است كه به هرصورت آقاي رئيس جمهوري در مقابل همه اين فشارها مقاومت كرده و اين آقاي مشايي است كه براي برچيدن اين فشارها كناره گيري كرده است. (190875)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۰:۱۰:۱۲
آقای احمدی نژاد نه به نظر رهبری توجه میکند، قبل از این نشان داد که به نظر مجلس و رییس آن اهمیتی نمی دهد و نه به قوه قضائیه و رییس آن. ارتباطش با مجمع تشخیص مصلحت هم که خراب است. معلوم نیست می خواهد با چه کسی کار کند در این نظام. شاید هم خود را با رهبر اپوزیسیون اشتباه گرفته. انگی که قبلا به خاتمی می زدند. (191415)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۰۰:۰۹
نوع نگارش استعفاي آقاي مشايي تاكيدي بر يكدنگي و ولايت نپذيري آقاي احمدي نژاد است چرا كه نشان مي دهد آقاي احمدي نژاد به هيچ وجه حتي بعد از صدور دستور رهبري هم حاضر به كنار گذاشتن آقاي مشايي نبوده و درواقع آقاي مشايي مي تواند اين منت را سر اصولگرايان بگذارد كه با استعفاي خود آنان را از يك گردان نجات داده است. (190884)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۰۲:۱۷
سخنی دارم با کسانی که رای دهندگان به ایشان را سرزنش می کنند. باید گفت اولا شما لازم نیست دم از ولایت فقیه بزنید چرا که در میان 4 کاندیدا هیچ کدام سابقه ولایت پذیری شان مثل احمدی نژاد نبوده و اگر خدای ناکرده رای می آوردند بسیار بدتر از او عمل می کردند
ثانیا این انتقاد از احمدی نژاد در راستای اطاعت از امر ولی فقیه زمان است که اگر ایشان خواستار سکوت بودند همه ولایت پذیران سکوت اختیار می کردند اما هر کاندیدای دیگری به قدرت می رسید وقتی از مدار ولایت خارج می شد نه تنها مورد عتاب اکثر طرفداران خود قرار نمی گرفت بلکه در صورت هر گونه رهنمود رهبری آنان به رهبر اعتراض می کردند نه به رئیس جمهور مخالف رهبر همچنان که در طول تبلیغات انتخابات اثباتت کردند. (190889)
 
سینا
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۹:۵۹:۵۹
هر چند این نظر هم به جمع نظرات تایید نشده قبلی من می پیوندد ولی باید بگویم که زمانی که آقای موسوی نخست وزیر بود امام همواره از ایشون حمایت می کرد و در مقابل موسوی هم ولایت پذیری را به بالاتری نقطه رساند (191710)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۰:۲۲:۳۱
با حرف شما کاملا مخالفم من خودم از اصول گرایان هستم ولی آقای خاتمی خیلی در این موارد قشنگ عمل کرد خیلی خوب مملکت را جمع کرد.اگر ولایت پذیری این است پس تخلف چیست.تعصب کورکورانه نباید مانع دیدن حقایق شود (191728)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۴۷:۰۵
موسوی تا حالا رای مردم را نداشته و از مجلس رای گرفته است. پس از منتخب ملت دفاع نمیشده بلکه شرایط اقتضا میکرده و با توجه به اختلافشان با رییس جمهور که رای 94% مردم را داشته بسیار متزلزل بوده است. (192230)
 
ناگزير
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۶:۲۰:۳۰
اين همه علم غيب را از كجا آوردي؟

مگر خود آقا نگفت كه تمام كانديداها، از نيروهاي شناخته شده و خدوم انقلاب هستند و همه پايبندي خودشان را به نظام و ولايت اثبات كرده‌اند؟

كم سابقه‌ترين و نوپاترين اين كانديداها، احمدي‌نژاد بود. بگو ببينم، رضايي ولايت‌گريز بود؟
يه نكنه كروبي ولايت‌گريز بود؟ سابقه حمايت او از دستور حكومتي آقا مبني بر مطبوعا رو فراموش كردي در مجلس؟
نكنه مي‌خواي بگي كه موسوي ولايت‌گريز بود؟ هشت سال بحران اين مملكت رو چه كسي اداره كرد؟ لفظ دولت خدمتگذار را مگر امام به دولت موسوي اعطا نكرد؟

تو از كجا مي‌داني كه طرفداران كانديداهاي ديگر، درصورت ولايت‌گريزي از آنها حمايت مي‌كردند؟ چون چهار تا عكس از افراد ژيگولي ديدي كه از ديگران حمايت مي‌كنند، توهم گفتي كه اينها همه‌شون ولايت‌گريزند؟

بگو ببينم! اونهايي كه انقلاب كردند، چه شكلي بودند؟ اونهايي كه به جنگ رفتند چي؟

اين اظهار نظرهاي بي‌مبنا، كه ساخته تخيل و غروره، اون دنيا جواب داره (192055)
 
رحيم
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۰۴:۰۱
عجيب است كه در مورد عملكرد ناصواب دولتمردان نهم مقام رهبري چند بار مجبور به دخالت مي شوند و بازهم اين دولت خود را ولايت پذير مي داند.خداوند دوره دولت دهم را به خير كند. (190894)
 
قلندر
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۰۴:۳۱
لطفا طرح عدم کفایت سیاسی را بیاورید و قائله را خاتمه دهید (190896)
 
عبدالله رضايي
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۰۶:۲۷
آقاي احمدي نژاد اگر واقعاً ولايت پذير است بايد در اسرع وقت، جوانفکر را نيز از تمام مناصبي که تا کنون به وي اعطا کرده مانند مشاور مطبوعاتي و عضو شوراي عالي اطلاع رساني و کارمندي ستاد عزل کند. توهين بي سابقه اين شخص به رهبر معظم انقلاب، در تاريخ انقلاب اسلامي بي سابقه بود.
وي به رغم اطلاع از نامه رهبري، شب جمعه صدور چنين نامه اي را تکذيب کرد و همه منتقدان انتصاب مشايي را به باد استهزاء و توهين و تحقير گرفت در حالي که در رأس تمامي اين منتقدان، شخص شخيص مقام معظم رهبري قرار داشته و دارند.
علاوه بر جوانفکر، بايد تمامي افرادي که به اين انتقادات به هر گونه تاختند از جمله آقاي هاشمي ثمره و ديگران، از مناصب خود عزل شوند، زيرا اين حملات در وهله نخست، متوجه ولی فقيه زمان حضرت آيت الله خامنه اي دام ظله بوده است. (190899)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۱۷:۰۹
جناب عبد الله رضایی

اول اینکه شما نمی تونی ثابت کنی کسانی رو که اسم بردی از نامه رهبری مطلع بودند ..
دوم اینکه رهبری در عدم صلاحیت مشایی ننوشتند بلکه انتصاب ایشان رو به صلاح دولت ندونستند ضمن اینکه امروز هم به امثال شما و جناب شریعتمداری کیهان و جناب زاکانی سایت جهان تذکر دادند که حق ندارید مخالفین رو لجن مال کنید و باید
با انصاف باشید حتی نسبت به دشمنتون..

سوم اینکه اقای هاشمی ثمره همون روز سخنان منصب به خود رو تکذیب کرد ..

چهارم اینکه اگه بخوایم مثل شما رفتار کنیم یعنی هیچکس انقلابی و ولایی نیست جز خود شما و احتمالا یه هزار نفر همفکر شما در این کشور (191129)
 
ا.ا
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۸:۳۰:۴۶
به نظر من جوانفکر خطر ناک تر از مشاییه چون خیلی کورکورانه و بیمنطق از احمدی نزاد دفاع میکنه (191358)
 
سيد حسن
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۰۶:۴۴
آقاي احمدي نژاد بايد به خاطر اين كار از رهبري وملت عذر خواهي كند وبايد بدانند كه در مقابل مقام ولايت كه اصل وجود اين نظام در گرو وجود ايشان است وبدون ايشان اين نظام هيچ معنايي ندارد ديگران هيچ نيستند واگ ر ايشان دستور دهند ديگران براي سيل خروشان ملت مانند كف روي آب هستند. (190901)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۱۵:۳۰
من تا قبل از قضيه مشايي طرفدار سرسخت احمدي نژاد بودم.وخودمو براش تو انتخابات كشتم.اما الان فهميدم كه حق با مخالفانش است و او استحقاق رئيس جمهور شدن را ندارد.خيلي واقعا ناراحت شدم مقام معظم رهبري در نماز جمعه دوست و يار هميشگي اش را كنار گذاشت و گفت نظر من به احمدي نژاد نزديكتره تا هاشمي ولي احمدي نژاد جواب اين محبت را چطوري داد!؟نكنه ايشون فكر كرده چون مقابل هاشمي ايستاده مقابل آقا هم ميتونه بايسته.آقاي احمدي نژاد بدان راي مردم به شما بخاطر حمايت اقا از شما بوده و بس.بخدا قسم اين يكي رو قلم ميگيريم اگه باز دوباره با منويات اقا مخالفت كردي بدون كه ديگه نيستيم.مارو باش رو چه درختي يادگاري نوشتيم (190918)
 
فرهاد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۲۵:۲۵
مگر نه اينكه از شرايط احراز صلاحيت و تاييد هر نامزد از ديد شوراي محترم نگهبان التزام عملي به نظام مقدس جمهوري اسلامي و ولايت وفقيه ميباشد
آيا با عدم توجه آقاي احمدي نژاد به دستور مقام معظم رهبري صلاحيت ايشان زير سوال نميرود؟

آيا نبايد شوراي محترم نگهبان با توجه به بي طرف بودنشان در مقابل اين عمل رييس جمهور اعلام موضع كند و مجددا صلاحيت ايشان را بررسي كند؟

لطفا نظر مرا درج نمايد با تشكر (190928)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۲۵:۵۶
با سلام

اقای احمدی نژآد و حامیان ایشان بعد از نماز جمعه که به امامت مقام معظم رهبری برگزار شد

از تمام امکانات خود استفاده کردند و اقایان موسوی و کروبی را به انحراف از خط رهبری و ولایت متهم کردند که چرا بر خلاف سخنان رهبری در نماز جمعه رفتار میکنند

ان 24میلیون رای دهنده به ایشان کجا هستند

که حق خود را از انحراف اقای احمدی نژاد بگیرند

اگر موسوی این حرکت را انجام میداد چه میکردید ؟

عزل رئیس جمهور ؟

حتما (190930)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۲۶:۰۲
اقای توکلی!
نماینده ی مردم!
جواب این همه صرف انرژی به جای سازندگی برای برکناری مشایی رو شما مدی؟اصولگرا ها میدن!احمدی نژاد میده!
برادر بگو!
شما که می گی شجاعی!مملکت رو کردید محل تشویه حساب شخصی!بارک الله به شما! (190931)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۳۲:۴۸
در مراسم تودیع مشایی که از لحاظ تاریخی بعد از حکم رهبری بود ولایت مداری حضرت احمدی نژاد رو هم دیدیم (190942)
 
امير
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۳۳:۲۶
سلام

باورم نمي شود كه ما دستانمان را روبروي چشمانمان گرفتيم و گاهي از لابلاي انگشتانمان نگاهي مي كنيم و محاسني براي احمدي نژاد مي تراشيم وگاه در مقابل سنگينترين خطاها به جاي او از مقام عظماي ولايت ومردم طلب بخشش مي كنيم باورم نمي شود در اثر لجبازي با قوم موسوي در حال اوج دادن به جريان مشكوك احمدي نژاد در كشور امام زمان هستيم باورم نمي شود كه حتي با نام آقا اين تابو بزرگ وبزرگتر مي شود وباورم نمي شود كه همه ما وهمه بزرگان اصولگرا به خوبي مي دانيم كه احمدي نژاد شكارچي ما ، انقلاب،رهبري ،وهمه آرمانهايمان خواهد بود .حال اينجريان مامور ويژه كجاست ؟وبراي كدام هدف؟ جرياني با چهره اي جديد ؟ حتما شما بهتر مي دانيد... (190945)
 
بينام
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۳۴:۴۱
با توجه به نامه مشايي مطالب ذيل قابل بررسي است
1- اولا ايشان اعلام كرده كه من خود را معاون نميدانم اين يعني چه ؟ از لحاظ حقوقي اين معناي استفا نميدهد.
2- بر فرض كه از متن نامه استفا برآيد استفا دو كفه دارد الف - استفا دهنده ب پذيرش استفا از طرف رييس جمهور
با عنايت به مطلب فوق پذيرش احمدي نژاد را هنوز نداريم پس كماكان ايشان معاون رييس جمهور است ؟
3- دستور رهبري يك توصيه مولوي است يا ارشادي ؟ (190948)
 
خدامرادی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۴۲:۱۷
این موضوع از دو حالت خارج نیست یا آقای رییس جمهور زیاد به مقام عظمای ولایت اهمیت نمیدهد وبرای خود برنامه هایی دارد ویا اینکه صرفا بخاطر مشغول نمودن رسانه ها بمنظور فراموش نمودن جریان انتخابات میباشد. (190960)
 
نورا
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۴۲:۱۹
جناب آقای توکلی ماه شعبان است. به حرمت این ماه ، ماه پیغمبر از اختلاف اندازی پرهیز کن. شخص بنده نه از خط مش آقای مشایی و نه از طرز حرف زدن و رفتارش دفاع نمی کنم بلکه به شدت انتقاد دارم ولی آقای جوادی آملی در گفتگو با برخی از مسئولان کشوری در بحثی در مورد آبرو که از تلویزیون هم پخش شد بسیار تاکید به حفظ ابروی اشخاص نمودند.
ما که اعتقاد داریم که این مملکت رهبر دارد ، بزرگتر دارد و ایشان از من و شما به این امورات اشراف بیشتری دارند ، و هرگز قصد ضایع کردن کسی را نداشته و ندارند. و رئیس جمهور محترم هم قصد خدمت دارند. و رهبر بزرگمان با چشمان باز تمام کژی ها را دیده ، به اصلاح آن می پردازند.
شما را به خدا از این هوچی گری ها و خاله بازی ها دست بردارید.
میلاد مسعود امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) و حضرت زین العابدین (ع) و جوان رشید کربلا ، علی اکبر
و میلاد منجی عالم بشریت حضرت بقیه اله بر مسلمین جهان مبارک باد. (190961)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۰:۱۷:۰۹
لطفا از آقای جوادی آملی حرف نزنید اگر به رهنمود های این حکیم فرزانه گوش میکردید کار به اینجاها نمیرسید.
حالا دیگر وقت بلغ ما بلغ است (191723)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۴۴:۴۲
با سلام
به نظرم اشاره يه يك مطلب بيار مهم و اساسي مي‌تواند به تضاد بين گفتار جناب آقاي پرزيدنت احمدي نژاد صحه بگذارد
ايشان در سال 1385 يكي از مهمترين دلايل انحلال سازمان مديريت و تغيير در شيوه مديريت قبلي موافقت‌نامه ها را وجود بوروكراسي مزاحم و چرخدنده اي عنوان كردند كه مثلاً يك نامه از 14 روز تا دو ماه براي اخذ امضا در سيستم مي چرخيد و بدون جواب.
حال اين سوال مطرح مي شود نامه رهبري كه نياز به كارشناسي و ساير ملاحظات نداشته است، به فرض لزوم اخذ تصميم و مشاوره در خصوص ان چرا بايد اينقدر طول بكشد .
آيا وقتي اجراي يك نامه چند خطي و شفاف آن هم با دستور اكيد مقام رهبري توسط بالاترين مقام اجرايي كشور بيش از 7 روز طول مي‌كشد، بيمارستان سردشت، بيمارستان قم، بيمارستان كودكان ، بزرگراه ......، تونل .....، دانشگاه .....، مسكن مهر ، پالايشگاه‌هاي عسلويه و موارد مشابه ديگر چقدر بايد با تاخير اجرا شوند؟
چه كسي پاسخگوست؟
البته عدالت احمدي نژادي مي گويد خاتمي
اما انصاف چيز ديگري مي گويد. ياللعجب
هر دم از اين باغ بري مي‌رسد
تازه تر از تازه‌تري مي‌رسد.
بدرود (190967)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۴۵:۰۵
آقای احمدی نژاد اگر حرف ولی امر روی زمین بماند شما هم دیگر برایمان فرقی با آقای موسوی و خاتمی نخواهد داشت (190968)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۱۹:۴۷
خواهشن موسوی و خاتمی رو با احمدی نزاد قاطی نکن (191135)
 
ايراني وطن پرست
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۸:۳۷:۵۴
سلام به همه دوستان

دوستان عزيز چه آنها طرفدار رئيس جمهور فعلي هستيد چه آنها طرفدارآقاي موسوي ، چرا ما نبايد بين حق وباطل، با ديد باز وفكر باز يكي انتخاب كنيم فقط براساس احساس اين كارا مي كنيم به والله كه اسم اعظم خداست خيلي از طرفداران آقاي رئيس جمهور فقط به خاطر سفارشات رهبري بوده كه به او راي داده اند ورهبري را نه بخاطر رهبر بودن بلكه فقط بخاطر سيدبودن آن قبول دارن اصلا خيلي ها نمي دانند ولايت فقيه يعني چه ؟ اكثر جمعيت روستائي ما به احمدي نژاد راي دادن وجدانا\" از آقايان حامي احمدي نژاد خواهش مي كنم تشريف ببرن وسوال كنن كه ولايت فقيه يعني چه؟ چه شرايط را بايد داشته باشه؟ اخه ما تا كي مي خواهيم سرخودمون كلاه بگذاريم؟ من قصد جسارت وتوهين به جامعه روستائي را ندارم خودم يك دانشگاهي تحصيلكرده هستم در بين خيلي از دوستان هم كه تحصيلكرده هم هستن معناي درستي از ولايت فقيه نمي دونن . چرا همه اش به عملكرد آقايان كه زحمات زيادي براي انقلاب وجنگ كشيده اند اينهمه ايراد ميگيريم؟ انسان ممكن الخطا است مگر اينكه معصوم باشه.
والا بيايم بخاطر آخرت خودمون اينقدر با آبروي افراد برجسته انقلاب بازي نكنيم آبروي همديگر را نببريم والله من كه نمي تونم چيزي را كه به چشم خود نديدم همه اش عنوان كنم ولي آقاي رئيس جمهور كه ميان از يك تريبون ملي با ابروي شخصي همچون آقاي هاشمي بازي مي كنه چرا در اين زمان مياد چنين حرفي را مي زنه چرادر زماني كه درزمان رياست جمهور ي همين آقاي هاشمي بعنوان استاندار دولت ايشان آنقدر تعريف وتمجيد مي كرد اوحال اينچنين آقاي هاشمي طي يك دوره چهارساله رئيس جمهوري او اينجور شد پس بدانيد كه اكثر ما ايرانيها نون را به نرخ روز مي خوريم همراه حزب باد هستيم هرجا كه منافع ما در خطر باشه به سمت سوئي مي ريم كه به نفع ما باشه .
آيا ولايت از آن امام زمان نيست آيا ايشان كه دم از ياران امام زمان مي زنن اين است صفت وشخصيت دوستدار امام زمان.
چقدر با حرف وعمل نكردن مي خواهيم سر مردم را كلاه بگذاريم.
خداوندا سرانجام كارم چنين كن كه تو راضي وما رستگار (191646)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۳:۴۶:۰۳
من به احمدی نژاد رای ندادم اما معتقدم انتخاب معاون از اختیارات اولیه یک مدیر است واو برای خود معاون انتخاب کرده نه برای کس دیگر و باید بدانیم حتی اگرمشائی به طور رسمی معاون ایشان نباشد بطور غیر رسمی مشاور ایشان خواهد بود .فکر می کنم نباید اینقدر به احمدی نژاد حمله شود شاید تنها در این مورد طرفدار او هستم (190972)
 
سعید شعار
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۰:۲۵:۴۶
فرمایش شما کاملا اشتباه است. زیرا انتخاب معاون اول مثل یک منشی جنبه شخصی ندارد. طبق قانون اساسی معاون اول از کلیه اختیارات رییس جمهور در صورت عدم حضور وی برخوردار است، مانند اداره جلسه هیات دولت و ..... همانطور که نواب رییس در مجلس از کلیه اختیارات رییس مجلس در صورت عدم حضور ایشان برخوردار هستند. انتخاب معاون اول آنقدر مهم است که در برخی کشورها نامزدهای ریاست جمهوری از آغاز رقابت برای تصدی سمت ریاست جمهوری معاون اول خود را معرفی می کنند. حال شما در نظر بگیرید اگر آقای احمدی نژاد از ابتدا آقای مشایی را به عنوان معاون اول خود معرفی می کرد آرای ایشان چند درصد ریزش پیدا می کرد؟ حتی اینجانب معتقدم اگر این اتفاق قبل از انتخابات دهم رخ می داد شورای نگهبان موظف بود آقای احمدی نژاد را به دلیل عدم التزام به ولایت فقیه رد صلاحیت بکند. (191421)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۰۳:۵۶
به نظر من احمدي نژاد مهر ه جرياني است كه سنگر به سنگر در حال به اصطلاح فتح قله ها هستند!اين عمل بسيار زشت و ضد ولايت فقيه را آزمايشي انجام دادند تا عكس العمل مردم را ببينند. خوشبختانه برخورد خوب مردم باعث عقب نشيني آنها شدو دستشان رو! بايد پشت سر رهبر محكم بايستيم و از كساني كه دل امام(ره) را خون كردند و ايشان را آيت الله خميني مي خواندند نه امام خميني نترسيم! (191001)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۱۳:۰۳
به نظرم احمدي نژاد پس از حمايت آقا دچار دوگانگي شخصيتي شده.اول فكر كردم باانتصاب مشايي و با علم به مخالفت گسترده فضارا از بحث انتخابات و گندزدنش منحرف كرده و با ولايت پذيري جواب راي مردم را ميدهد.اما زهي خيال باطل .الان كه فكر ميكنم ميبينم شايد در آينده ادعاي ولايت هم بكند.خدا را شكر به رضايي راي دادم وگرنه در اين مردودي اعتقادي منهم سهيم بودم (191015)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۱۵:۱۴
اگر رئيس جمهور توبه نكند آن موقع معناي مخالفت و سقوط را به او مي فهمانيم.
ما مثل موسوي نيستيم. پاي عقيده خود جان ميدهيم (191017)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۲:۳۰:۱۲
چه ربطي به موسوي داشت؟ (191467)
 
عليرضا كاشي
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۱۸:۴۷
با توجه به تاخير 7 روزه آقاي احودي نژاد كه داعيه ولايت مداريش گوش همه را كر كرده تاخير ديگران(كانديداهاي معترض) در قبول خاتمه دادن به بحران چندان هم دير نشده تازه اقاي احمدي نژاد 7 روز بعد از گرفتن دست خط اقدام كرد ولي بيچاره كانديداهاي معترض حتي دست خط هم نداشتن خدا آخر و عاقبت اين كشور را ختم به خير كند. (191024)
 
كرمزاده
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۲۱:۳۲
گرچه مطمئن هستم كه چون دفعات قبل درج نمي كنيد اما از طرف ديگر چون حداقل مجبوريد بخوانيد مي نويسم.
يك سوال ساده. اگر صدا و سيما در اختيار رهبري نبود و متن نامه رسما منتشر نمي شد به نظر شما بازهم امروز اين اخبار در خصوص استعفا را مي شنيديم؟

چرا صدا و سيما در روز 27 تير نامه را منتشر نكرد؟

در متن پاسخ آقاي احمدي نژاد نه اشاره‌اي به دستور رهبري هست و نه اظهار پشيماني. بلكه بر عكس متن نامه به نوعي حاوي مطالب جانب دارانه از آقاي مشائي و عدم پذيرش نظر رهبري است و اين مفهوم را به همراه دارد كه چون نمي توانم و يا قدرت لازم براي مخالفت را ندارم با كمال تاسف مجبورم بپذيرم كه شما (آقاي مشائي) برود. من فكر نمي كنم اسم اين رفتار ولايت مداري باشد. شما چطور؟ (191029)
 
حسن زرگر
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۲۱:۵۷
بنده از اولين منبعي كه نامه رهبري رامنتشر كرده است بدون اطلاع ميباشم
ولي باتوجه به ظاهر دستخط\" بنظر ميرسد كه نوشته حالت غير رسمي دارد و ايشان آنرابطور خصوصي (نه محرمانه)جهت استحضار رييس جمهور مرقوم فرموده اند. اگر اين نظريه صحيح باشد \" رييس جمهور ميبايستي بمحض اطلاع از متن نامه
در اسرع وقت نسبت به اجراي اوامر صادره اقدام و لغو حكم قبلي را رسما ابلاغ و
رسانه ها را هم مطلع ميكردند در آنصورت نيازي هم به انتشار نامه معظم له در رسانه ها نبودولي در حال حاضر اين نكات منفي بر شخص رييس جمهور مترتب شده است
1-عدم تشخيص موارد اختلاف برانگيز بين خود و دولت از يك طرف و طيف طرفدار خود از طرف ديگر وتشديد آن
2-عدم تشخيص بمصلحت نبودن بعضي ازگزينشها براي دولت-جامعه-نظام
3-عدم توانايي در اعمال سياستهاي همگرايي بين گروههاي هم فكر و مخالف
4-اقدام مكرر به اقداماتي كه بعدا \"لغو يا مسكوت يا غير قابل اجرا شده اند
5-صرف وقت و انرژي بيهوده جامعه و ايجاد استرس و سرخوردگي در قشر حساس و فعال آن اعم از گروههاي موافق يا مخالف
6-تزلزل در گزينش هاي درست يا تهجي و لجاجت در گزينش هاي نادرست
7-عدم قبول شجاعانه مسؤليت بعضي از اقدامات (191033)
 
دانشجوی دکترا
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۲۶:۲۲
آقای احمدی نژاد با استعفای مشائی موافقت نمود. این بدان معناست که حکم معاون اولی را کان لم یکن ننموده، بلکه با درخواست معاون اولش موافقت نموده است. به نامه رهبر هم هیچ اشاره ای نشده است. بدین ترتیب تنها نتیجه هائی که می توان گرفت این است که:
1- درخواست مشائی بالاتر از درخواست رهبر است چون به نامه وی پاسخ داده ولی به نامه رهبر تاکنون جواب نداده
2- خود و دولتمردان خود را برتر از رهبر میشمارد
3- التزامی به پاسخ دادن به رهبر احساس نمیکند
و البته می توان پیش بینی کرد که در آینده رای (به اصطلاح) 24 میلیونی خود را پشتوانه عدم تمکین به حکم رهبر قرار دهد.

امیدوارم خداوند خود گره از کار ملت بگشاید. (191036)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۳۱:۲۸
متاسفانه هنوز پس از هفت روز نامه رهبر انقلاب پاسخ داده نشده ، حکم کان لم یکن نگردیده است بلکه با استعفا موافقت شده است (191047)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۳۱:۵۹
ایا می توان نتیجه گرفت که نه موسوی، خاتمی، هاشمی، کروبی و رضایی و کل جریان اصلاح طلب و نه در حال حاضر رئیس جمهور و باندش رهبری را قبول ندارند؟ نگاهی به پاسخ احمدی نژاد به مشایی و پاسخ ایشان به رهبری بکنید. نوع ادبیات به کار رفته را مرور کنید. آیا هزینه ای که ر هبری بابت رئیس جمهور شدن ایشان داد به مصلحت بود؟ الان که هنوز تأیید رهبری را می خواهند اینگونه پاسخش را می دهند وای به حال وقتی که مستقر شوند (191050)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۳۲:۳۳
بازم به آقای مشایی که ولایت مداری خودراحتی درنامه هایش اعلام کرد دیگران چطور! (191052)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۳۴:۳۶
خوب است آقای احمدی نژاد ولایت پذیری را از آیت الله خامنه ای یاد بگیرند زمانی که ایشان با نخست وزیری موسوی مخالف بودند اما امام خمینی به خاطر شرایطی که شرایط آن زمان کشور داشت و مصالحی که می دیدند خواستار عوض نشدن نخست وزیری او شدند و آیت الله خامنه ای با اینکه شخص دیگری را برای نخست وزیری در نظر داشتند بدون تردید خواسته امام را پذیرفتند و بزرگترین درس ولایت مداری را به انقلابیون دادند (191057)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۳۹:۴۱
شما روز شمار عدم ولایت پذیری ایشون رو بی دلیل متوقف کردید

در متن نامه رهبری آمده \"لازم است انتصاب مذبور ملغی و كان لم يكن اعلام گردد\"

آیا در نامه آقای احمدی نژاد به مشاعی شما پاسخی برای این مورد یافتید

متاسفانه هنوز هم ایشون پاسخ نامه مقام معظم رهبری رو نداده اند و این عمل در یک سازمان کوچک و گردش مکاتبات اداری برخلاف ادب و قانون هست که مرئوسی پاسخ نامه ای را با گوشه و کنایه و از بابی دیگر به شخصی ثانی بدهد چه رسد به نامه شخص شخیص رهبری که هنوز حداقل جواب رد سلام ایشان ارسال نشده است. (191066)
 
تقی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۳۹:۵۳
جالب است رئیس جمهور محترم میگوید من اصرار کردم جناب مشایی معاون اولی را بپذیرد اما مشایی می گوید من درخواست واگذاری معاون اولی را کردم ؟! کدام یک صحیح است؟ شما بگویید؟ (191058)
 
خوش خيالي مفرط!
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۴۴:۲۷
ماجراي اخير نشان داد هرگز نبايد يك شخص را با ارزشها و آرمانهاي انقلاب مساوي دانست. چراكه در اين صورت اشتباهات او به نام انقلاب نوشته ميشود و منجر به لكه دار شدن اتقلاب و نظام (و حتي در برخي موارد اسلام) ميگردد.
متاسفانه در سالهاي اخير آنچنان از احمدي نژاد يك اسطوره انقلابي و عدالت محور و... ساختند، كه اين اتفاق در بسياري موارد افتاد. هم اكنون نيز خيلي از طرفداران متعصب ايشان كه هرگز احتمال وقوع چنين رفتارهايي از ايشان را نميدادند، در تحليل اين ماجراها سردرگمند؛ و بعضا بسيار سرخورده.
بهرحال منتقدين، اختلافات ايشان با رهبري را ميديدند. مثلا در جزيان مناظرات، احمدينژاد بدون اينكه تذكر رهبري را پذيرفته باشد، مرتبا از آوردن نام برخي شخصيتها دفاع كرد و از نهج البلاغه و تاريخ اسلام و... هم حجت شرعي! آورد و منتقدين خود را (كه مقام معظم رهبري را نيز شامل ميشد) به بي اطلاعي و مسامحه و... متهم ميكرد.
اميدواريم اين وقايع منجر به فعال شدن دوباره نظارتهاي مردمي و رسانه اي بر عملكرد رييس جمهور شود. (191074)
 
هادي
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۴۹:۳۹
تصويب سريع طرح عدم كفايت سياسي ، ضروري است . (191081)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۵۹:۰۰
هادي جان
سلام
مشتاق ديدار
ديدي اخوي چه به روزتون آورد؟
حالا هي حرف ما رو گوش نكنيد

اي اي (191195)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۵۲:۲۲
برای مسئولین نظام واقعا متاسفم که مسئله به این سادگی را پیچیده کردند و فرصت خدمت را از آقای رحیم مشایی گرفتند. نباید با دخالت های بیجا اختیار قانونی ریس جمهور را از او گرفت و اوضاع را آۀنقدر پیچیده کرد که رهبری مجبور به دخالت شوند. نخبگان نظام را در این موضوعات مقصر می دانم. (191082)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۴۲:۴۶
حتی خود احمدی نژاد هم همچین ادعایی مطرح نکرد هیچ دخالت غیرقانونی صورت نگرفته یکبار دیگه پاسخ احمدی نژاد به مقام معظم رهبری و اشاره به قانون اساسی را مطالعه بفرمایید (191254)
 
سعید شعار
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۰:۳۲:۱۹
فرمایش شما اشتباه است. آقای مشایی خودش فرصت خدمتگزاری را از خود گرفت. والا مردم، نمایندگان، مراجع تقلید و رهبری بیخود به کسی حساس نمی شوند. ایشان با عملکرد ناصواب خودش اینگونه مخالفتها را برانگیخت. (191423)
 
مهرداد آرمين
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۵۲:۵۰
چقدر خوب بود آقاي احمدي نژاد كمي شرم داشت و بعداز نامه رهبري كار تمام شده بود و ديگر از پست معاون اولي مشايي حرفي به ميان نمي آورد ولي متأسفانه ايشان باز هم تكرار مي كند كه :
طي يک هفته اخير نيز اميدوار بودم که با رفع برخي تبليغات منفي فشارها و جوسازيهاي بعضي رسانه ها و جريانهاي سياسي دولت بتواند از خدمات شما در جايگاه معاون اولي برخوردار بماند .
كاش واژه شرم براي رئيس جمهور و حتي خود مشايي قابل فهم و درك بود . كاش!
اينجاست كه بايد شرم را ستايش كرد . اگر شرمي وجود داشت. (191083)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۷:۱۳:۱۳
متاسفانه بي شرمي رئيس جمهور و مشايي از حد گذشته . واقعاً به مرز بي حيا نزديكترند (191623)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۵۶:۱۹
آقای احمدی نژاد فرمان رهبری در عزل آقای مشایی را لبیک نگفته و فقط استعفای ایشان را آنهم پس از 7 روز و 13 ساعت پذیرفتند. (191087)
 
رامبد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۴:۵۷:۳۹
من فکر می کنم با توجه به اظهارات رهبری انقلاب در جلسه ی قرآنی روز سوم مرداد ماه به نظر می رسد ایشان نیز برای حفظ وحدت عمومی و جلوگیری از خدشه وارد کردن به آغاز به کار دولت چنین دستوری داده اند . رئیس جمهور نیز در این مدت درصدد این برآمدند تا بتوانند از جو به وجود آمده که از نظر حداقل خودم کاملا افراطی بود ، جریان را به سمت اعتدال و حقیقت بینی سوق دهند . اما نشد . رهبری معظم نیز در جلسه ی فوق الذکر همگان را به رعایت انصاف و دوری از غرض ورزی دعوت کردند و از اینکه عده ای قصد دارند شکافی میان رهبری و ریاست جمهوری ایجاد کنند خبر دادند و از همگان خواستند تا عدالت و انصاف را در تحلیل هایشان به کار بندند . (191092)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۰۰:۳۸
این هم یکی از دروغ های بزرگ آقای احمدی نژاد برای فریفتن مردم بود. اززمان انتصاب آقای مشایی به عنوا معاون اول این سوال مطرح بود که هدف آقای احمدی نژاد از این انتخاب چیست ؟ اکنون این سوال مطرح است که آقای مشایی داوطلبانه قربانی نشان دادن ولایت پذیری آقای احمدی نژاد شده یا هدف آقای احمدی نژاد نشان دادن ولایت پذیری آقای مشایی و آماده کردن ایشان برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی که خود نمی توانند شرکت کنند بوده؟
لطفا ثبت کنید (191097)
 
ایران زاد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۰۱:۵۶
در خصوص سوال دوست عزیزی که گفته بود باید دید در زمانی که رهبری دستور خود را علنی اعلام نکرداند احمدی نژاد چه اقدامی انجام داده است باید بگویم در این مدت اقای احمدی نژاد تماما از مشایی حمایت کرده حتی در سفر به قزاقستان مشایی را با خود برده و از ایشان تشکر کردند که با قبول معاون اولی به احمدی افتخار داده تا در خدمت مشایی باشد (191100)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۱۱:۰۶
شيوه ولايت‌پذيري ايشان :
مطيع نظر ولي امر فقط به صورت كتبي و دريافت عين دستخط، تايپ شده قبول نيست(بعدش هم حتما\" استعلام كردند) و در رسانه‌ها منتشر شده باشد، تازه واكنش هم بصورت كاملا\" نفتي و ديزلي بعد از 7 روز و 13 ساعت و 50 دقيقه و 23 ثانيه، به اين ميگن آخر ولايت پذيري و سرعت واكنش.... (191211)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۷:۵۳:۴۲
\"پاسخ به این اظهار نظز\" برای پاسخ به همان اظهار نظر در سایت تعبیه شده دوست من (191325)
 
ریحانه
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۰۸:۴۰
یعنی باید 7 روز بگذره و خود مشایی استعفا کنه؟ به جای اینکه آقای احمدی نژاد ایشون رو عزل کنن؟

آنچه که بیش از همه مایه تاثر من شد، پاسخ رییس جمهور در جواب اقای مشایی هست.

دستکم ایشون باید در پاسخشون، ذکر میکردن
با توجه به بیانات رهبر معظم که صلاح ما میدانند و خواست جنابعالی با استعافا موافقت میشود.
رییس جمهور در متن این نامه اشون هم جوری برخورد کردن انگار نه انگار که رهبر معظم دستور عزل داده اند. (191113)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۱۵:۵۲
قرآن کریم می فرماید:
فلا و ربک لا یومنون حتی یحکموک فیما شجر بینهم ثم لایجدوا فی انفسهم حرجا مما قضیت و یسلمو تسلیما (سوره نسا آیه 65)
معنی:
(حطاب به پیامبر اکرم):
قسم به پروردگارت که اینان (مدعیان ایمان) ایمان نیاورده اند تا زمانی که تو را حاکم بر مشاجرات خویش قرار داده (و حکم تو را با جان و دل بپذیرند) و سپس هیچ ناراحتی و ازردگی از حکم تو در دلشان راه نیابد و بطور کامل تسلیم گردند
من هرچه به متن نامه رییس جمهور محترم نگاه میکنم و آن را با عبارات عاشقانه ای که برای آقای مشایی نوشته است مقایسه میکنم هرگز این معنا را که در مقابل حکم ولایت باید بی هیچ ناراحتی حکم را پذیرفت نمی بینم
در ضمن ایشان اطاعت امر ولایت را چون در قانون آمده است قبول (و نه اطاعت محض و از جان و دل) نموده است
من میگویم باید در ایمان ایشان به اصل ولایت کمی تردید کرد مگر نه این است که ولایت فقیه استمرار حکومت انبیا و در طول آن است؟ ادعای ولایتمداری احمدی نژاد را باید محک جدی زد

بد نیست به متن نامه عاشقانه احمدی نژاد برای مشایی نگاهی بیافکنیم:
((بسم الله الرحمن الرحيم
برادر ارجمند جناب آقاي مهندس رحيم مشايي

با تقدير فراوان از بزرگواري و پذيرش مسووليت معاونت اولي که علي رغم ميل شخصي جنابعالي و با اصرار اينجانب انجام شد مجددا تاکيد مي نمايم که شما را انساني خود ساخته ، مومن و دلباخته حضرت ولي عصر(عج) و با تعهدي عميق و آگاهانه به خط نوراني ولايت و مباني جدي اسلامي و خدمتگزاري توانمند و صديق به ملت الهي و عزيز ايران مي شناسم .

طي يک هفته اخير نيز اميدوار بودم که با رفع برخي تبليغات منفي فشارها و جوسازيهاي بعضي رسانه ها و جريانهاي سياسي دولت بتواند از خدمات شما در جايگاه معاون اولي برخوردار بماند.

با پذيرش کناره گيري شما از مسووليت مذکور مطمئن هستم همواره در خدمت ملت و انقلاب اسلامي خواهيد بود.

از خداي متعالي براي حضرتعالي موفقيت و عزت روز افزون مسالت دارم.
محمود احمدي نژاد
رييس جمهوري اسلامي ايران)))

در ضمن:
جمله ایام عزت مستدام هم عجب جمله مودبانه ای است
ادم فکر میکند حضرت امام خمینی یا فردی در آن سطح نامه نوشته است (191124)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۱۶:۰۲
آب رفته به جوي برنميگردد البته متاسفانه بعضي از آقايان كمي زود همه چيز را فراموش خواهند كرد! اميدوارم اين اشتباه درآينده باعث توجه بيشتر به امور آقاي احمدي نژاد شود. (191125)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۱۶:۴۷
اگر شما (اقاي توكلي و ديگر دوستان) ولايت پذير هستيد بايد به سخنان رهبر انقلاب در ديدار جمعي از قاريان گوش دهيد و طبق فرمايش ايشان اينقدر يك مسئله درجه دوم و فرعي را كش ندهيد و اختلافات را دامن نزنيد. ايشان فرمودند اينگونه مسائل نبايد باعث طرد افراد شود. (191127)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۱۶:۵۱
خیلی جالبه که احمدی نژاد و مشایی پس از انتشار نامه ی رهبرشان و اعلام خبر انتشار این نامه از سوی آقای ابوترابی باز هم یک هفته از پذیرش پیشنهاد مردم و مراجع و رهبرشان سر باز زدند و امروز پس از یک هفته با نامه هایی گستاخانه و البته ادبیاتی شبیه به ادبیات اصولگرایان تندرو اعلام می کنند مشایی استعفا داده.
پیام این نامه ها به نظر من اینه : ملت شریف ایران بدانند که مشایی نه به خاطر توجه به نامه رهبری و نه به اصرار مراجع و مردم ، بلکه به علت جوانمردی کنار رفتند.

خدا را شکر می کنم که به این آقا رای ندادم (191128)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۲۱:۱۶
دوستان عزیز نظر شما را به نوشته آقای منتجب نیا که در اوایل سال گذشته درج شده بود جلب می کنم ((نماینده‌ای از شورای اسلا‌می، نقل می‌كرد روزی در ملا‌قات رئیس‌جمهور با مقام معظم رهبری ایشان نسبت به اظهاراتش و وعده ظهور حضرت در دو سال دیگر مورد اعتراض شدید رهبری واقع شد و در جواب گفت: «كسانی كه با ایشان در تماس هستند، گفته‌اند» و پس از خروج از دفتر رهبری، اظهار كرده است: «ایشان تصور می‌كند من رئیس‌جمهور او هستم، من رئیس‌جمهور امام زمان (عج) می‌باشم!)) آیا نظر آقای احمدی نژاد غیر از این مطلب را تداعی می کند. (191136)
 
مهران
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۲۲:۴۳
در متن نامه ارسالی به رهبر انقلاب چند نکته مهم و اساسی مشاهده می شود:
1. تاریخ های ذکر شده در نامه نشان گر طول مدت اجرای یک دستور براساس متن صریح قانون اساسی است.آن هم توسط ولایی ترین رئیس جمهور !
2 . در متن نامه هیچ اشاره ای به مفاد نامه مقام معظم رهبری نگردیده است که این انتساب از ابتدا باطل بوده و در واقع به مثابه ایت است که اقای مشائی به این سمت منسوب نگردیده بودند لذا دیگر نیازمند استعفاء نمی باشد. فقط نیازمند معذرت خواهی است.
3. اجرای دستور مقام معظم رهبری نه بر اساس ولایت مداری عاشقانه بلکه بر اساس یک بند از بندهای قانون اساسی ذکر گردیده است. که با ادعای آقایان بر فراتر بودن مقام رهبری از قوانین حتی قاون اساسی مغایرت دارد!
4. در متن نامه هیچ اشاره ای به برکناری آقای مشائی از سمت خود نشده است بلکه به استناد به نامه استعفای آقای مشائی این برکناری استعفا جلوه داده شده است!
5. در آخر از فحوای نامه به نظر می رسد که عزل آقای مشائی عزلی از روی اجبار و اکراه بوده است و نه ازجرای فرامین رهبری از روی طیب خاطر!
با تشکر. (191139)
 
رضا ساکت
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۲۳:۲۳
احمدی نژاد نیز درجه خلوص خود در تابعیت از ولایت امر را نشان داد (191140)
 
باویلی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۲۹:۴۶
این نامه ها نکته ها دارد که خوب بود در صفحه جداگانه درج میشد. چون در حال حاضر خیلی از اظهار نظرها با متن بالا همخوانی ندارد و نامه ها واقعاً اشک آور هستند.
مثلاً
آیا آقای احمدی نژاد یا هر کس دیگری حق دارد پس از صدور نامه رهبری، در خصوص آن چانه زنی نماید؟
آیا اطاعت ایشان فقط طبق اصل 57 قانون اساس و از روی اجبار بوده است یا «مشتاقانه» و «ولایت مدارانه»؟
آیا جناب آقای مشاعی اولین بار از صدا و سیما از نامه رهبری مطلع شدند؟
آیا اینهمه تایید و تکرار در نامه به مشاعی لزومی دارد؟
آیا با توجه به نامه رهبری، آقای احمدی نژاد نباید حکم برکناری میزدند و منتظر نامه مشاعی نمیشدند؟ (191149)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۳۵:۰۴
اميدوارم كه اين مطلب گذاشته شود.
آقاي توكلي بهتر است يك نگاهي به سخنان رهبري بيندازيد شمارش براي ولايت پذيري شما آغاز شد
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به وحدت و يکپارچگي ملت ايران خاطرنشان کردند: معناي اتحاد و اعتصام به حبل‌الله اين است که در اصول همدل باشيم هرچند ممکن است در برخي از فروع با هم اختلاف داشته باشيم و اين مطلقاً مانع وحدت و اتحاد نيست.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با توصيه به مراقبت در گفتار و پرهيز از ايجاد اختلاف افزودند: رد و طرد ديگران بطور مطلق بر سر مسائل درجه دوم مصلحت نيست و همه بايد براي ساختن کشور برادرانه کمک و همکاري کنند.

ايشان با اشاره به قضاياي دو سه روز اخير خاطرنشان کردند: اين موضوع نبايد موجب دامن زدن به اختلاف شود ضمن آن‌که نبايد به کسي بيهوده تهمت زد و او را به خاطر يک امر از همه آن چيزهايي که صلاحيت محسوب مي‌شود نفي کرد.

رهبر انقلاب اسلامي همگان را به رعايت انصاف در عمل و گرفتار دعوت کردند و با اشاره به سفارش خداوند متعال در قرآن به رعايت انصاف و عدالت حتي در برخورد با دشمنان خاطرنشان کردند: در نظام جمهوري اسلامي همه ضمن اعلام پايبندي خود به اصول، و با سلايق مختلف در کنار هم باشند.

ايشان اختلاف سليقه را امري طبيعي دانستند و با اشاره به اين‌که اختلاف سليقه در همه دوران‌هاي مختلف وجود داشته است افزودند: اگر اين اختلاف سليقه‌ها و برداشت‌ها با هواي نفس مخلوط شد کار خراب مي‌شود؛ بنابراين بايد ملاحظه کرد کجا اختلاف سليقه براساس هواي نفس و کجا براساس احساس تکليف است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي دقت در عمل به تکليف و رعايت تقوا يعني تلاش و مراقبت براي انجام وظيفه را موجب لطف و فضل الهي دانستند و خاطرنشان کردند: در احساس تکليف هم، دقت لازم است تا قدم از دايره تکليف آن طرف‌تر نگذاشت و زياده‌روي نک (191157)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۳۷:۵۰
اقا تقی دست مریزاد که به نکته خوبی اشاره کردی. این همه طرف با جسارت در صداوسیما وشهرهای مختلف دروغ گفت و چون منتصب به اصولگرایان بود به صلاح خود دیدند که چشم پوشی فرمایند. اکنون خودش به ورطه تناقض افتاده است . عنقریب رسوائی بزرگ نزدیک است که این سنت الهی است. همانگونه که بارها رهبری به حتمی بودن وقوع سنتهای الهی تاکید کرده اند. و مکرو مکرالله و.... بهتر است اصولگرایان هم تدبر کنند. (191165)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۴۳:۲۰
رهبر انقلاب : نباید به کسی بیهوده تهمت زد و او را به خاطر یک امر از همه آن چیزهایی که صلاحیت محسوب می‌شود نفی کرد.
فقط كافي است كه تمام فرامين مقام معظم رهبري را بپذيريم . (191173)
 
آ.ايران دوست
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۴۸:۲۳
زبان قاصر است از اين همه ...
حكم رهبري
به استناد ماده 57 قانون اساسي اجرا شد!؟
چشم همه اصولگرا ها روشن.!
من فكر ميكنم بايد اين هشدار بزرگي براي همه انهائي باشد كه دلسوز نظام هستند.يكسري از مسائل داره باب ميشه و قبح برخي مسائل مثل احترام رهبري ولايت و مراجع و ... توسط دولت داره ريخته ميشه.
آقاي احمدي نژاد كه ادعاي ولايتمداري دارد چه فرقي دارد با آقاي موسوي كه اينهمه توسط آقاي احمدي نژاد و جريان طرفدارش كوبيده و به بي ولايتي متهم شد؟
صد رحمت به اونها...
حداقل به اندازه اقاي احمدي نژاد ادعا ندارند.
آقاي جعفري در مصاحبه مطبوعاتي راست گفتند كه بيشتر تهديدات از داخل كشوره اما فكر كنم منظور ايشان رو به نوعي دولت هم ميشه حساب كرد.!
تهديد از اين بزرگتر!
اقاي مشاعي ولائي..! (191178)
 
نیما
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۵۱:۰۶
کسی که افراد خانواده ی خود را سر پستهای مملکتی میگذارد به نامه ی رهبر توجه نمیکنه (191182)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۵۳:۰۶
اولا خطاب به منتقدان
آقا جون، احمدی نژاد توی نامش به مقام معظم رهبری چی نوشته ؟
نوشته:\"مرقومه مورخه 88.4.27 حضرتعالي به استناد اصل 57 قانون اساسي اجرا شد.\"
یعنی هر چه شما فرموده این انجام شد
گفتید مشایی استعفا بده ، استعفا می ده
گفتید حکم ملغی بشه، ملغی شده
گفتید کان لم یکن تلقی بشه کان لم یکن تلقی شده
هرچی شما گفتید همون شده

حالا اینکه بگید نه این نامه احمدی نژاد نامه اداری بوده یا نبوده ، نمی دونم توصیه بوده یا نبوده، استعفانامه بوده یا نبوده دیگه چیه

دوما خطاب به دکتر احمدی نژاد
نکنه اگر امام صادق به شما هم می گفت برو توی تنور هفت روز می کشید تا بالاخره بری

سوما خطاب به نفس!
وای که چقدر امتحان پس دادن سخته (191185)
 
n
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۵۶:۰۸
akharam mashaee kenar raft va ahmadinejad harf rahbar ra goosh nakard (191190)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۵:۵۶:۱۱
آخرين جمله آقا بشرح:
\"لازم است انتصاب مزبور ملغی و كان لم يكن اعلام گردد\"
می باشد. آيا احمدی نژاد که خود را تابع ولايت می داند، مطابق دستور ايشان عمل نمود؟ البته پاسخ منفی است. چون مشائی استعفا داد و ايشان هم پذيرفت و متن نامه ارسال شده برای آقا هم بسيار نا مناسب و در شان ايشان نمی باشد. واقعا جای تاسف دارد. (191193)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۰۲:۴۶
رئيس جمهور به خاطر اين بي اعتنايي و بي توجهي به حكم حكومتي رهبري در قاموس اصولگرايي جايي ندارد و بايد اين عدم اجراي فرمان رهبري توسط احمدي نژاد (ديگر به احمدي نژاد آقا نميگويم چرا كه ما را جلوي منتقدان ايشان سكه يك پول كرد) مورد بررسي قرار گيرد و در صورت لزوم در مجلس استيضاح و طرح عدم كفايت ايشان مطرح شود و از رياست جمهوري عزل گردد. (191201)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۰۵:۱۸
حالا هم که مشایی کنار رفت باز هم ادامه می دید.
شما نگاه کنید که اگر به خاطر حرف مشایی در اسرائیل باید کنار بره(که حق هم هست) خاتمی چی؟ اون که می گه هولوکاست واقعیت داره؟ می گه جریان سلمان رشدی تمام شده؟ با زن های ایتالیایی دست میده و بعد به دروغ تکذیب می کنه، چی؟ (191205)
 
امیرحسین
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۱۰:۴۵
مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه خودش را تا حد آقای احمدی نژاد پ‍ایین آورد و گفت نظر من به آقای رییس جمهور نزدیکتر است. اما اقای احمدی نژاد در این ماجرا نشان داد (همچنان که از نامه‌ها پیداست) که نظرش بجای رهبری به مشایی نزدیکتر است.
پیش از این هم این نکته بسیار واضح بود اما بسیاری از اصولگرایان حاضر به پذیرش آن نبودند و احتمالا پس از این هم به دنبال سرپوش گذاشتن بر آن برخواهند آمد.
مطمین باشید این رابطه مرید و مرادی پس از این هم ادامه پیدا می‌کند. (191209)
 
مقدم
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۱۱:۴۵
در نامۀ رئیس جمهور به مقام معظم رهبری اثری از ولایت پذیری مشاهده نمی شود . تنها اجبار موجب نگارش این نامۀ رسمی ، اداری و تا حدی غیر مؤدبانه است . (191212)
 
محسن خلیلی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۱۲:۵۵
بسم الله الرحمن الرحیم
من خودم و مانند اکثریت افراد جامعه از انتصاب آقای رحیم مشایی به عنوان معاون اول رئیس جمهور به شدت ناراحت و سرخورده شدم. روز اولی که من این خبر را شنیدم اصلا باورم نشد و یا بهتر بگویم سعی می کردم باورم نشود، که چطور آقای احمدی نژاد ممکن با دانستن حساسیت مردم روی آقای مشایی دست به چنین انتخابی بزند...
نامه آقا به رئیس جمهور هم جالب بود که ایشان هم نگران سرخوردگی مردم بودند و همین طور مصلحت رئیس جمهور بودند.
در این انتخاب حتی اگر باور کنیم آقای مشایی دارای محاسنی هستند که فقط رئیس جمهور دیده و برای معاونت اولی مناسب دیده باز هم دارای خدشه است یکبار آقای خامنه ای به دولت متذکر شدند که دولت مردان نباید کاری کنند که در معرض اتهام قرار گیرند ولی ما باز هم شاید این کج سلیقگی بودیم اگر شما شاهد این هجمه ناراحتی از ایشان هستید اصلا نباید چنین پست حساسی را به ایشان بدهید.
باقی قضایا تنها چیزی که داشت این بود که از ارادت اکثریت طرفداران آقای احمدی نژاد کاسته شد که ما ایشان را به خاطر اطاعت بلافاصله از رهبری دوست داشتیم نه ارادت با یک هفته تاخیر...
آقای احمدی نژاد قبول کنید دل بسیاری از طرفداران خود را خون کردید همان نگرانی ای که آقای خامنه ای داشت و دیدید که یک پیش بینی درستی بود و برای کسی که برای عزت خود ارزش قائل بود نمیتوان ناراحت شد که هرچه بود...
از ماست که بر ماست بود...
اما امروز آقای خامنه ای در دیدار خادمان قرآن مطالبی گفتند که بشدت مرا تحت تاثیر قرار داد که:>
ویا
رهبر انقلاب اسلامی همگان را به رعایت انصاف در عمل و گفتار دعوت کردند و با اشاره به سفارش خداوند متعال در قرآن به رعایت انصاف و عدالت حتی در برخورد با دشمنان خاطرنشان کردند: در نظام جمهوری اسلامی همه ضمن اعلام پایبندی خود به اصول، و با سلایق مختلف در کنار هم باشند.
ایشان اختلاف سلیقه را امری طبیعی دانستند و با اشاره به اینکه اختلاف سلیقه در همه دورانهای مختلف وجود داشته است افزودند: اگر این اختلاف سلیقه ها و برداشتها با هوای نفس مخلوط شد کار خراب می شود بنابراین باید ملاحظه کرد کجا اختلاف سلیقه براساس هوای نفس و کجا براساس احساس تکلیف است.
حضرت آیت الله خامنه ای دقت در عمل به تکلیف و رعایت تقوا یعنی تلاش و مراقبت برای انجام وظیفه را موجب لطف و فضل الهی دانستند و خاطرنشان کردند: در احساس تکلیف هم، دقت لازم است تا قدم از دایره تکلیف آن طرف تر نگذاشت و زیاده روی نکرد .
والله بزرگواری این مرد مرا تحت تاثیر قرار داد که اگر مطلبی هم فرمودند برای مصلحت رئیس جمهور بود که امروز هم شاهد این هستیم که این موضوع چقدر صدمه و بی آبرویی برای آقای احمدی نژاد داشت.
حالا بگذارید یکبار دیگر به تاریخ برگردیم و روزگار دولت آقای خاتمی همگان نارحتی آقای خامنه ای از وزیر ارشاد وقت را به خاطر دارند که باز هم نگرانی مصلحت دولت و شخص رئیس جمهور بود ولی باز هم شاهد مقاومت رئیس جمهور بودیم حتی ماجرا به مجلس کشیده شد ولی در کمال تعجب در مجلس ششم استیضاح رای نیاورد...
شباهت این دو اتفاق لج بازی هر دو رئیس جمهور و ناراحتی مردم از هر دو(مشایی و مهاجرانی)
شباهت مهم هر دوی این اتفاقات این بود که در هر دو رهبری خواست آبروی روسای جمهور را حفظ کند ولی خود ایشان آبروی خود را حفظ نکردند و چه سخت میشود که هر که بالاتر مینشیند سخت تر می شکند هنگام سقوط
واقعا هنگامی که این عزیزان آبروی خود را خود می برند چه باید گفت...
خدایا عاقبت امور ما را خیر قرار بده.... (191213)
 
طلبه ی دانشجوی فدایی رهبر
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۱۳:۵۴
به نظر من، انتصاب آقای مشایی به عنوان معاون اول توسط آقای احمدی نژاد، از همان ابتدا، بو دار بود. آقای رئیس جمهور، با این کار، یک دهن کجی به رهبر، علما و تمام مردم ایران کرد. با گذشت حدود یک هفته از حکم ولایت فقیه و عدم اطاعت و پاسخگویی آقای رئیس جمهور به آن، این مطلب برای تمام انقلابیون و پیروان راه امام (ره) و شهدا و فداییان رهبر، روشن شد که آقای رئیس جمهور، ضد ولایت فقیه است! من خودم، به آقای احمدی نژاد رأی دادم، نه اینکه به شخص ایشان رأی داده باشم، بلکه فقط به این دلیل که فکر می کردم ایشان نسبت به دیگر کاندیداها، بیشتر مطاع ولایت فقیه است. اما حالا، آقای رئیس جمهور شما علاوه بر اینکه باید دلیلی برای سرپیچی از ولایت فقیه در پیشگاه حجت زمانمان داشته باشید، باید پاسخگوی 24 میلیون انسانی باشید که شما را برای پیروی رهبری برگزیده اند نه برای خودسری ها و خودخواهی های خودتان. شک نکنید که این عدم ولایت پذیری شما در ابتدای دوره ی 4 سال دوم ریاست جمهوریتان، نقطه ی شروع سقوط شما خواهد بود. شما چرا دل رهبر ما را خون کردید؟ (191214)
 
اميد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۲۰:۲۷
با سلام احترام.
باميد روزي كه رهبري مكتوب حكم رياست جمهوري احمدي نژاد را كالم يكن نمايند.
فجايعي كه چپ و راست در گوشه و كنار شهرها، كشور عزيزمان و جهان بخاطر سياست هاي قلدر معابانه و بدون تدبير دكتر محمود هست، كه همگان متضرر اين رفتار ها ميباشند. (191226)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۲۱:۲۱
چرا نظر من که سخن رهبری رو گذاشته بودم منتشر نشد؟ مگه از خودم نوشتم یا از جای نامعتبر؟
غیر از این بود که سخنان همین امروز رهبری بود و در سایت رهبری؟

من هیچ موافقتی با بودن رحیم مشایی ندارم، اما تهمت زدن رو ایشون گفته بودند که نباید انجام بشه



الان کار درستی انجام میدید با عدم نمایش اون نوشته؟ (191229)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۳۳:۰۰
آقای احمدی نژاد یک چیز را بهتر است بدانند ایشان و هرکس دیگری هرچقدر هم برای خود محبوبیت کسب کنند تا مطیع امر ولایت فقیه نباشند برای اکثریت مردم ارزشی ندارند (191243)
 
امید
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۳۳:۳۷
22 خرداد 1388 ؛ انتخابات ریاست جمهوری ؛
نامزد مورد نظر: محمود احمدی نژاد.

27 تیر 1388 ؛ نامه ای از کارتابل بیرون نمی آید.

پسرم، محمود عزیز؛ رای ایی که به تو دادیم را می توانیم با یک استغفار پس بگیریم.

که ما گدایان خیل سلطانیم / شهربند هوای جانانیم. (191244)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۱۴:۳۲
این خیال باطلی است که رأیی را که از سر تجاهل دادین با یک استغفار پس بگیرید. اثراتش مخرب تر از این حرفهاست. (191955)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۳۴:۲۸
هر دم از این باغ بری می رسد...
جناب آقای دکتر در جوابیه ارسالی به رهبر معظم مرقوم فرموده اند: \"طي يك هفته اخير نيز اميدوار بودم كه با رفع برخي تبليغات منفي فشارها و جوسازيهاي بعضي رسانه ها و جريانهاي سياسي دولت بتواند از خدمات شما در جايگاه معاون اولي برخوردار بماند\"

آقای دکتر احمدی نژاد : با توجه به تاکید جنابعالی بر روی \"ک هفته اخیر\" و این که دقیقا یک هفته از نگارش نامه مقام معظم رهبری گذشته است ,آیا جنابعالی احکام ولایی مشفقانه و پدرانه مقام عظمای ولایت را که صد البته صلاح شما را بهتر از خودتان میدانند ، از جنس \"تبليغات منفي فشارها و جوسازيهاي بعضي رسانه ها \" میدانید یا از جنس \"جریانهای سیاسی \"؟
آیا این جواب حمایت بی چون و چرای ایشان از شما بود ؟
این است ولایت پذیری؟
آیا قصدکرده اید همان ادبیات همیشگیتان با سایرین را با سید مظلوممان به کار گیرید؟
واقعا متاسفم . (191246)
 
بسيجي دفاع مقدس
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۴۴:۳۳
بحق بايد به دهن كجي دولت به دستور هفته پيش رهبر معظم انقلاب بايد لقب دولت حرام را به اين دولت داد (191258)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۴۴:۴۷
نکته جالب اینجاست که آقای مشایی خودشان استعفا دادند مگرنه اینطور که از ظواهر امر و در جوابیه احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب است خود ایشان به هیچ وجه حاظر به برکناری مشایی نبودند وفرمان رهبر معظم انقلاب را نه به عنوان حکم حکومتی بلکه به عنوان اصل 53 قانون اساسی آن هم به شکلی بسیار بی ادبانه پذیرفتند (191259)
 
يك نخبه
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۴۷:۰۰
سلام
ميدونم كه چاپ نميشه اما مينويسم كه حداقل خودتون از نظر يك نخبه اديب با خبر بشويد!
اگر كسي حداقل اشنايي با نحوه نگارش مرسوم در ادارات دولتي و خطاب به مقامات داشته باشد خوب مي فهمد كه اقاي احمدي نژاد خطاب به مقام معظم رهبري كلماتي به كار برده اند كه اصولا خطاب به يك همكار به كار برده مي شود
به عنوان مثال
نوشته اند محضر به جاي محضر مبارك
نوشته اند مقام معظم رهبري به جاي مقام عظماي ولايت
هيچ تشكري نكرده اند.
مستند اجراي دستور رهبري را قانون ذكر كرده اندنه اعتقاد خودشان.
ادبيات اين متن از كسي كه ادعاي ولايت مداري مي كند بسيار غريب است. (191262)
 
غضنفر
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۶:۵۹:۰۷
چرا استعفا؟!

مگر رهبر خواستار عزل مشايي نشده‌اند؟! (191273)
 
طبا
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۷:۰۰:۱۱
آقاي احمدي نژاد فقط مي خواستم ببينم آيا اين بود جواب آن همه لطف و كرم رهبري به شما؟ آيا اين بود جواب حمايت هايي كه اگراين حمايت ها نبود شما هم اين جايگاهي كه حالا دارين را نداشتي ؟ آقاي احمدي نژاد شما حدود 8 روز از مردم عقب هستيد هشت روزي كه هركدوم آن 8 سال مي گذره
آقاي احمدي نژاد من نمي دونم شما جواب دلهاي شكسته عاشق ولايت را چي داريد بديد
آقاي احمدي نژاد دل رهبر را به درد آورديد
آقاي احمدي نژاد ما از حق خودمان نمي گذريم و در مورد ولايت مداري با هيچ كسي تعارف نداريم (191274)
 
مسلمان
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۷:۰۱:۱۹
راه درست راهی است که در راستای منافع مردم بوده ومورد تائید رهبر باشد (191275)
 
کمی هوش
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۷:۰۳:۴۲
اینهم برای شما تا دیگر کاسه داغ تر از آش نشوید و بدانید که مشایی و احمدی نژاد و رهبر یعنی یک نفر دقت بفرمایید که رهبر چه فرموده اند:
\" ين موضوع نبايد موجب دامن زدن به اختلاف شود ضمن آنکه نبايد به کسي بيهوده تهمت زد و او را به خاطر يک امر از همه آن چيزهايي که صلاحيت محسوب مي شود نفي کرد. (191276)
 
حسین آقایی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۷:۰۴:۴۸
احمدی نژاد هیچ گاه در برابر رهبری نایستاد.او ممجبور است کسی را که 4سال به عنوان دوست والبته مشاور خود بوده را کنار بگذارد.به همین خاطر کمی طول کشید تااو حکم او را لغو کند
خدانگه دار ای خادم ملت. (191277)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۷:۰۵:۵۱
درود بر هاشمي رفسنجاني که در نامه سرگشاده به رهبري به درستي پيش بيني کرد: \"... اين گونه اقدامات (دارودسته احمدي نژاد) جايگاه جنابعالي را نشانه گرفته اند\" (191279)
 
نخودي
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۷:۰۸:۲۱
آيا در مملكتي كه اوضاع عادي باشد، اينگونه مسائل بين شخصيتهاي تراز اول كشور به اين شكل رد وبدل مي شود؟ (191282)
 
مهران
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۷:۱۳:۵۶
این که فکر کنیم بعد از گذشت هفت روز و چند ساعت، دکتر احمدی‌نژاد بالاخره از امر رهبری تبعیت کرد، برداشت اشتباهی است. اولا که رفتار احمدی‌نژاد و حرف‌هایی که در همین یک هفته درباره‌ی مشائی زده است و همچنین برخورد نهایی او، هیچ گونه تطابقی با دستور رهبر ندارد.
در حقیقت، الان هم به جای «برکنار کردن» مشایی، فقط با استعفای او موافقت کرده است که در نامه‌ به رهبری و اعلام‌های عمومی هم از همین تعبیر استفاده شده. ضمن این که برای تفنن هم که شده بد نیست لحن نامه‌ی رئیس جمهور به رهبر معظم انقلاب را با لحن ایشان در نامه به مشایی مقایسه کنید.
اعتراف به اشتباه، در منطق آقای رئیس‌جمهور مانند یک گناه کبیره منفور است. تمام خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها، نامه‌های رسمی و حرف‌های غیر رسمی رئیس‌جمهور محترم در طول این چهار سال را بررسی کنید، هیچ اثری از اعتراف به اشتباهـ یا اظهار تغییر رویه، حتی در برخورد با رهبری دیده نمی‌شود.
در مناظره‌های انتخاباتی، در فیلم‌های تبلیغاتی، در برخورد با مردم، در همه‌ی مجامع علنی یا غیر رسمی، هیچ رد پایی از اقرار به اشتباه در آقای رئیس‌جمهور دیده نمی‌شود. همه‌ی کارهای خوب، یا انجام شده‌اند یا در حال برنامه‌ریزی و انجام‌اند و همه‌ی کارهای بد یا توسط بدخواهان و زیاده‌خواهان انجام شده است یا مافیای قدرت دارد دولت نهم را آزار و اذیت می‌دهد.
همه‌ی تلخی این ماجرا به پایانش بود که هیچ نشانه‌ای از اعلام اشتباه در رئیس‌جمهور دیده نمی‌شود؛ حتی راضی شدن به خواست رهبر. برای همین است که معتقدم هشدار رهبر درباره‌ی سرخورده شدن هواداران و طرفداران رئیس‌جمهور، دیگر دیر شده است؛ چون بسیاری از هواداران آقای رئیس‌جمهور هم‌اکنون سرخورده شده‌اند و صرف «قبول» استعفای مشایی، آن هم با این همه تأخیر و بعد از رسانه‌ای شدن و این همه فشار از مجلس و خبرگان و مردم و هر کس که می‌شد، دردی را دوا نمی‌کند.
در پایان، به خاطر دستور مقام معظم رهبری، چهار سال دیگر هم چون قبل، دولت منتخب را حمایت می‌کنیم و سعی می‌کنیم این مسائل باعث به هم خوردن وحدت جامعه و اختلال در مسیر اداره‌ی ایران نیفتد. ولی در نظر هواداران آقای احمدی‌نژاد، آقای احمدی‌نژاد مانند قبل نخواهد بود. که البته اگر حمایت‌های بی‌دریغ رهبر در این چهار سال نبود، تا همین الان هم چیزی از آقای رئیس‌جمهور باقی نمانده بود. (191285)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۷:۱۵:۱۷
لطفا فقط یک مقایسه بین ادبیات دو نامه ی آقای احمدی نژاد به آقای مشایی و رهبر انقلاب بکنید تا متوجه تفاوتها بشید.

یا علی (191289)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۷:۱۵:۳۰
متاسفانه نامه رییس جمهور به مقام معظم رهبری طوری نوشته شده که ایشان خود را بالاتر یا همسطح رهبری احساس کرده اند. (191290)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۷:۲۰:۴۸
دوستان عزیز :
قبل از هر چیز صبوری پیشه کنید اگر چه بنده هم از این تعلل ناراحت هستم اما بهتر است صبر کنیم ومنتظر جواب آقای احمدی نژاد باشیم و بیخودی هم هم چیز را زیر سوال نبریم این ایام بفرموده مقام معظم رهبری برای همه ما ایام امتحان الهی است مواظب باشیم با موضع گیری خود دشمنان اسلام و نظام شاد نکنیم
والعاقبه للمتقین (191296)
 
سامان
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۷:۳۸:۳۸
سلام
يکی از نکات مهم در مکاتبات صورت گرفته جهت استفای آقای مشایی، سنگينی پذيرش اين قضيه توسط آقای رییس جمهور بود. من یه شخصه نامه ايشان به رهبری را خیلی محترمانه نمی بيتم . ضمن اينکه الفاظی که ايشان در پاسخ به استفای آقای مشایی بکاربردند حاکی از نارضايتی تام ايشان بود. بطوريکه من اينگونه استنباط ميکنم که ايشان مي فرمايند همه مردم و مسئولين نظام تحت تاثير تبليغات منفی قرار گرفته اندبه اين جمله دقت کنيد: \"طي يک هفته اخير نيز اميدوار بودم که با رفع برخي تبليغات منفي فشارها و جوسازيهاي بعضي رسانه ها و جريانهاي سياسي دولت بتواند از خدمات شما در جايگاه معاون اولي برخوردار بماند.\"
بنابراين بحث ولايت پذيری ايشان تا وقتی است که فرمايشات رهبری باب میل ايشان و تاييد کننده حرکات و رفتارهایشان باشد.پس چه فرقی ميان رییس جمهور ولایی و آقایان ديگر وجود دارد؟ (191309)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۷:۴۱:۱۶
چرا رئيس جمهور اصل 57 را در نامه ذكر كرده است. آيا معنيش اين نيست كه مي‌خواسته بگه من براي اجراي اين دستور قانون اساسي را مرور كردم تا مطمئن شم اين دستور قانونيه و فقط به زور قانون آن را پذيرفتم! (191310)
 
حسين حسيني
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۷:۵۰:۱۶
بنده يك مهندس توليد صنعتي هستم. اگر خط توليد، محصول معيوبي توليد كند، به جاي اينكه وقتم را صرف اصلاح آن محصول معيوب (معاون اول) بكنم، سعي مي كنم خط توليد را اصلاح كنم. اين خط توليد احتمالا تا كنون محصولات معيوب زيادي توليد كرده كه يا متوجه نشده ايم (وزير فعلي كشور) و يا با دردسر فراوان از شر آن محصولات معيوب (وزير قبلي كشور) خلاص شده ايم. قطعا بعد از اين هم محصولات معيوب توليد خواهد كرد. تا اين خط كار مي كند، همين آش است و همين كاسه. (191321)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۷:۵۶:۳۲
من يك سوال دارم براستی یهودیهایی که در این مدت 70 سال در فلسطین اشغالی متولد شده اند. آدم هم نکشته اند یا اصلا\" بچه هستند از نظر اسلام تکلیفشان چیست؟ لطفا\" در این مورد مراجع توضیح دهند.امثال بنده ممکن افرادی باشند که چنین سوال در ذهنشان باشد. (191326)
 
قلي
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۷:۵۸:۵۸
معني ادعاي ذوب در ولايت بعض از مدعيان سوپر اصولگرا را هم فهميديم كافي است مقايسه اي ميان رفتارجناب اقاي كروبي درمجلس ششم درمقابل نامه رهبري در قضيه اصلاح قانون مطبوعات واقاي احمدي نژاد در قضيه اخير كه 6 روز حكم حكومتي رهبر را بي پاسخ گذاشت تا اينكه پس از رسانه اي شدن ان خود مشائي استعفا داده و بعذد استعفا پذيرفته شود خدا را شاكرم كه به ايشان راي ندادم(عمرا منشر بشه) (191330)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۸:۰۹:۰۲
آقای احمدی نژاد در عمل نشون دادند که هیچ التزامی به ولایت فقیه ندارند.
ضمننا سایت الف به اشتباه روزشمار ولایت پذیری ایشون رو متوقف کردند چرا که ایشون مطابق حکم رهبری آقای مشائی رو برکنار نکردند بلکه آقای مشایی استعفا دادند. اونم بعد از 7 روز. اگه آقای احمدی نژاد ولایت مدار بود باید آقای مشائی رو برکنار میکردند نه اینکه صبر کنند تا آقای مشائی استعفا بده (191342)
 
saman
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۸:۲۳:۱۷
دیگه اگر بعد از یک هفته هم حکم رهبری رو اونم با استعفا و ... اجرا نمی کرد که ... (191351)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۸:۳۹:۱۸
جالب اينجاست كه اقاي ولايت مدار خودش مشايي را بر كنار نكرده.باز هم خود مشايي استعفا داد و او فقط پذيرفت!
يعني مشايي به دستور رهبر عمل كرد نه احمدي نژاد.
احمدي نژاد اگه مي خواست به دستور رهبر عمل كنه ١ هفته قبل مي كرد.
١ عيب ديگه به عيوب او اضافه شد.
عدم التزام عملي به ولايت فقيه.ايا غير از اينه؟
يادم مياد قانون مطبوعات در دور ٦ مجلس تا دستور رهبر به رييس مجلس رسيد همون موقع عليرغم كلي جنجال و اتهام به او از دستور كار خارج كرد.
مسئولم مسئولان قديم كه هم ولايت مدار بودند و هم التزام عملي داشتند (191362)
 
امير
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۸:۴۸:۳۰
سلام.
همه ديگر ازروابط بسيار حسنه اقاي مشايي واحمدي نژادمطلعند.بنظر شما ميشود حكم بركناري تفكرات ايشان را هم صادر كرد! يا در سايه اتفاقات لازم خواهد افتاد.فقط تعجب بنده از اين است كه احمدي نژاد هنوز حكم خود را از رهبر دريافت ننموده است و اينقدر بي توجهي ميكندو نگراني ام از اين است كه بعد از ان چكار ميكند..... (191369)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۹:۰۶:۲۱
قدیما میگفتیم:
رهبرا از تو به یک اشاره ، از ما به سر دویدن!
در جریان سازمان حج و زیارت هم متن آقا رو یادمون نرفته:
علی رغم تذکرات موکد بنده به آقای رئیس جمهور! (191374)
 
رحیم
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۹:۱۹:۳۶
مجلس اگر انقلابی و اصولگراست باید طرح عدم کفایت سیاسی ایشان را مطرح کند. (191377)
 
خاک
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۹:۲۰:۰۵
این گام اول این جماعت بود
باز هم از اینها خواهید دید
بالاخره باید یک دری به تخته بخورد و یک پرده ای بیفتد تا خیلی چیزها معلوم شود
نمیخواهم بیش از این توی دلتان را خالی کنم ولی همینقدر بدونید
آنچه که فکر میکردیم نبوده و قصه تقریبا ، تقریبا،تقریبا شبیه آن چیزی است که منتقدان سرسخت احمدی نژاد در ایام انتخابات مطرح میکردند.
ای کاش اینگونه نمیشد
چون نمیدانم پاسخ سرخوردگی این همه آدم را چه کسی خواهد داد
صریح بگویم :
احمدی نژ اد و مشایی و برخی از نزدیکان تیم وی اعتقاد راسخ دارند که با واسطه فردی به نام ع - ی با امام زمان(عج) ارتباط مستقیم دارند.
متاسفم از اینکه بگویم احمدی نژاد و مشایی در جریان اخیر با توجه به اینکه خود را با یک واسطه مرتبط با امام زمان(عج) میدانستند لذا هفت روز فرمان نائبش را بر زمین گذاشتند و استدلالشان نیز این بود که مشایی مورد سفارش مستقیم شخص امام زمان است و چون آقا از این جریان بی اطلاع هستند لذا حکم ایشان جایی برای اجرا ندارد.
و در آخر نیز مرگم باد که نبینم چنین روزی را چرا که این حضرات با این استدلال این سوال را مطرح کرده اند که چرا آقا از نظر امام زمان خود خبر نداشته فلذا جایگاه و سمت رهبری ایشان را زیر سوال برده اند.
نامه احمدی نژاد به حضرت آقا را با این دید و با دقت تر نگاه کنید بسیاری از حقایق نمایان خواهند شد. آیا این ادبیات یک رییس جمهور ولایی است؟
اصلا این ادبیات را با ادبیات چند ماه پیش احمدی نژاد نسبت به آقا مقایسه کنید! آیا تفاوتی دیده نمیشود.
اللهم اختم عواقب امورنا خیراّ (191378)
 
مجتبي
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۹:۲۱:۴۲
سلام عليكم
ببيند مقام معظم رهبري هرگز در باره عدم صلاحيت جناب مشايي حرفي به ميان نياوردند بلكه بركناري ايشان را به خاطر رضايت خاطر اصولگرايان و طرفدارانشان عنوان نمودند .
آقاي احمدي نژ‍اد از لحاظ روحي فردي خلاق است و اين اعتماد به نفس شديد و خود رأيي هم از وي‍گيهاي چنين شخصيت هايي است . ايشان مي خواستند در اين مورد نظر رهبري را عوض كنند كه احتمالاً موفق نشدند و به همين دليل اين عزل انجام شد. اين تأخير به خاطر اين تغيير نظر بوده است .
در هر حال نبايد اينطور با قاطعيت راجع به كسي نظر بد داد. (191379)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۹:۲۳:۴۳
اين چه ادبياتی است که آقای دکتر بکار برده است ؛ ايام عزت مستدام
مگر خدای ناکرده از مقام رهبری طلبکار است که اينگونه به خود جسارت میدهد و با اين لحنی که هرکس تندی و زهر آنرا ميفهمد ايشان را خطاب میکند ، گويا ايشان فراموش کرده که هرچه دارد از لطف و مرحمت رهبری نسبت به ايشان است

من واقعاً متأسفم که به اين زودی همه چيز را فراموش کرده و اينگونه سخن ميراند (191381)
 
ali
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۹:۲۵:۰۷
سلام به دوستان ولایت پذیر.دو ستان باز هم به احمدی نژاد که بعد از هفت روز ولایت پذیر ی خود را نشان دادند-آقای موسوی چی؟آیا نمی خواهید برای او تاریخ شمار بگذارید؟ من برایتان محاسبه کرده ام 43روز-همین کافیه دیگه نیازی هم به ساعت و ثانیه ندارد. (191382)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۹:۲۵:۱۳
به استناد اصل 57 به این بیشتر توجه کنید!
بدلیل قانونی نه بدلیل ولایت پذیری (191383)
 
وحید...
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۹:۳۰:۳۹
آقا چرا اینطور صحبت میکنید؟چرا زود قضاوت میکنید؟بعد از دوران امام رئیس جمهوری از احمدی نژاد ولایت مدار تر دیدید؟ کاری نکنید که مغرضین سو استفاده کنن. نظر من اینه که آقای احمدی نژاد امشایی رو خیلی قبول داره.و احمدی نژاد فکر میکنه مردم به اندازه خودش مشایی رو نمیشناسن.به نظر من مردم مشایی رو هم شخص بدی نمیدونن.اما با معاون اولی اون و مسئولیتهای ارشد برای اون مخالفن.به هر حال احمدی نژاد رو همه میشناسیم که چقدر ولایت فقیه رو قبول داره.وبا بوسه بر دستان رهبر اینو بازم گفت.کاری که نه خاتمی کرده و نه رفسنجانی.بلکه این کار تا حالا توسط افراد مخلص انجام شده.مثل آقای رجایی و آقای خامنه ایی....به نظر من احمدی نژاد یک انسان مخلصه و پشت سر رهبر انقلاب حرکت میکنه..کاری که تو این چهار سال کرده...خواهش میکنم سریع موضع نگیرید...تا مغرضین سو استفاده کنن (191389)
 
hamid
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۹:۳۱:۲۸
درنامه اي كه رئيس جمهور به رهبري نوشته است كمي دقت كنيد ايشون نوشته نامه استعفاي اقاي مشايي ارسال ميشود ايشون ننوشته است كه من مشايي راعزل كردم اشاره ميكند كه من او رابعنوان معاون اولي قبول دارم . (191390)
 
غلامرضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۹:۳۷:۲۶
سخنان امروز رهبری در جمع قاریان کاملا در مورد الف صدق میکند که بخاطر یک امر نباید اختلاف افکنی کرد نباید از مرز انصاف خارج شد در گفتار و عمل عدالت را رعایت کنیم.متاسفم برای رییس جمهور عزیز که بخاطر یک اشتباه اینگونه خود را در مقابل اماج حملات کسانی قرار داد که بعضا در باب این موضوع کینه های شخصی خود را با نام دفاع از جایگاه ولی فقیه بر سر ایشان خالی کردند والا کیست که نداند ولایت پذیری یکی از شاخصه های احمدی نژاد است .اقای توکلی یکی از نخبگانی که در قضایای اخیر انگونه که باید موضع میگرفت و نگرفت و باید گفتنی ها را در باب اغتشاشات میگفت و نگفت شما بودید پس زیاد دم از ولایت نزنید که خیلی از خواص رفوزه شدند من جمله حضرتعالی .این مطلب را چندمین بار است که می نویسم امید وارم حذف نکنید (191394)
 
پیام
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۹:۴۱:۳۴
این دو جمله را که در فاصله ی 6 روز یکی توسط آقای احمدی نژاد و دیگری توسط مقام معظم رهبری گفته شده و از صدا و سیما پخش شده را در کنار هم بگذارید:
_آقای احمدی نژاد در روز جشن بزرگ ملت:
بعضیها شب مناره با من تماس گرفتند و گفتند چرا نام افراد را بردی؟ من به آنها میگویم که اگرنمیدانید که اینها چه کرده اند که وای بر ما، اگر میدانید و میگویی که نگو که وای بر شما.
_مقام معظم رهبری در خطبه های تاریخی شان 6 روز بعد:
من همان شب مناظره با آقای احمدی نژاد تماس گرفتم و در این رابطه به ایشان تذکردادم چون میدانستم ایشان ترتیب اثر میدهند.
سوالات:
1. آیا آقای احمدی نژاد و حامیان افراطی ایشان ترتیب اثر دادند؟ یا به جای نام آنها از نامهای مستعار طلحه و زبیر استفاده کردند؟
2. برای مابعد از انتخابات برخی از افکار و گفته های ضد ولایی آقای احمدی نژاد به این حد از شفافیت رسید. اما آیا مقام معظم رهبری از قبل از اینها اطلاع نداشتند؟ پس چرا از آقای احمدی نژاد حمایت کردند؟ اینجا به ذهن این فکر میرسدکه چه جریانی پشت پرده است و آیا رهبر تحت فشارهایی ازسوی برخی جریانات مجبور به حمایت ظاهری از احمدی نژاد نبودند؟ ضمنا میدانیم که امکان ندارد ولی فقیه از ظالم حمایت کند پس آیا حمایت رهبر از احمدی نژاد ا ابتدا دروغی از جانب اینان نبوده؟
3.همه مسلما میدانیم ک اگر 24میلیون ایرانی به احمدی نژاد رای داده به خاطر حمایت رهب از او بوده و خود آقای احمدی نژاد هم این را میدانسته پس چرا این همه در مقابل رهبر چه الان و چه در دولت نهم می ایستاده؟ پشت او به چه کسانی گرم است؟
4.این موضوعات در کنار هم نگرانی ها را تشدید میکنند که قصد احمدی نژاد و پشت سریانش چیست و آیا صلاح است اجازه دهیم 4 سال بر مسند قدرت باشند؟
5.قصد واقعی آقای احمدی نژاد از گذاشتن مشایی چه بوده و آیا نمی تواند آن مقاصد را از طریق شخص دیگری دنبال کند (با تو جه به اینکه حالا دیگر می دانیم احمدی نژاد از این آدمها دور و برش زیاد دارد.)
6. چرا آقای مصباح همیشه از آقای احمدی نژاد حمایت کرده و در این موقعیت که صدای همه ی علما از قم در آمده ایشان وآقایان یزدی وخزعلی و جنتی مخالفت جدی با این موضوع نکردند؟
7. ولی فقیه آقای احمدی نژاد کیست؟ آیا او در لباس پذیرش ولایت فقیهی آیت الله خامنه ای (دام برکاته) برای براندازی ایشان از طرف اربابانش نیامده؟ کسانی که چشم به ردایرهبری نظام دوخته اند؟
8. دلیل سفر های محرمانه ی مشایی به خارج از کشور و ملاقاتهای او با برخی مقامات انگلستان چیست؟
و9.کلا جریان چیه خیلی همه چیز مشکوکه. یکی بگه چی داره میشه؟ (191397)
 
انصافی نژاد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۹:۴۵:۵۸
قابل توجه کسانی که برای ولایت پذیری روزشمار تعیین میکنند و سخنان رهبری را تفسیر به رای و جلوتر از رهبری و به اصطلاح کاتولیک تر از پاپ می شوند

مقام معظم رهبری با توصيه به مراقبت در گفتار و پرهيز از ايجاد اختلاف افزودند: رد و طرد ديگران بطور مطلق بر سر مسائل درجه دوم مصلحت نيست و همه بايد برای ساختن كشور برادرانه كمك و همكاری كنند.

ايشان با اشاره به قضايای دو سه روز اخير خاطرنشان كردند: اين موضوع نبايد موجب دامن زدن به اختلاف شود ضمن آنكه نبايد به كسی بيهوده تهمت زد و او را به خاطر يك امر از همه آن چيزهايی كه صلاحيت محسوب می شود نفی كرد.

رهبر انقلاب اسلامی همگان را به رعايت انصاف در عمل و گفتار دعوت كردند و با اشاره به سفارش خداوند متعال در قرآن به رعايت انصاف و عدالت حتی در برخورد با دشمنان خاطرنشان كردند: در نظام جمهوری اسلامی همه ضمن اعلام پايبندی خود به اصول، و با سلايق مختلف در كنار هم باشند.

آخرین سخنان رهبرانقلاب در ديدار شركت كنندگان مسابقات بين‌المللي قرآن كريم
شنبه 3/مرداد/1388 (191401)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۹:۵۱:۰۹
توکلی بدبخت تو توی این بین دنبال چی هستی؟جو گل آلود و ماهی گرفتن تو و امثال تو...چرا در مقابل قانون گریز بودن موسوی و...اینطور روز شمار نذاشتی...خدا را شکر تو راهم شناختیم (191404)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۱۹:۵۹:۱۵
ریاست جمهوری احمدی نژاد و رفتارش خطر برای نظام جمهوری اسلامی و اسلام است در مقابل رفتار های خودسرانه و لجوجانه او سکوت کردن خیانت به اسلام است (191408)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۰:۰۶:۱۱
شخصا به عنوان یک طرفدار احمدی نژاد به خاطر این قضایا متاسف و از دکتر دلگیرم.
اما بیشتر متاسفم برای طرفداران حزب بادی احمدی نژاد که بدون اطلاع از ریز جزییات پا پس کشیدن.
من هم نمی دانم ولی آیا شما می دانید که بین احمدی نژاد و رهبری در این یک هفته چه گذشته؟
به قول یکی از دوستان حکم رهبری حاوی مطلب جالبیه، نگفتند که مشایی کفایت نداره، گفته شده باعث اختلاف بین طرفدارانتون میشه.
آهای طرفدارای احمدی نژاد، نذارید بینتون اختلاف بندازن، فقط یه ذره به این فقط فکر کنید که آیا ممکنه تو این یک هفته صحبتی بین احمدی نژاد و رهبری شده باشه یا نه؟ خود همین یک هفته علنی نکردن دستخط رهبری(که فقط به دستور خودشون انجام میشه) حاوی نکات زیادیه.
مراقب فتنه ها باشید، هنوز جریان نفاق قبل از انتخابات زنده س!
یا حق (191413)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۰:۳۴:۱۱
مطمئن باشید دنیا دارد به ما می خندد با این انتخابات برگزار کردنمان و این کابینه چیدنمان.
این انتخابات و حوادث ان نشان داد قانون اساسی و قوانین عادی کاغذ پاره ای بیش نزد حکام نمی باشد و پیروی از اسلام و حکومت علوی شعاری بیش نیست.

تقوا توصیه شده در قران کو؟
امانت داری پیامبر درکجای حکومت دیده می شود؟
عدل و انصاف توصیه شده علی ع کو؟

من امیدوارم مسولین که در عرصه عمومی از ترس باختن قافیه صادق ،عادل و منصف نیستند در خلوت خود این مسائل را مد نظر قرار دهند و کم کم زمینه رعایت انها در عرصه عمومی فراهم کنند (191425)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۰:۴۹:۲۷
با سلام
آقای مشایی فقط برای این معاون اول شد که فشارهای چند وقت اخیر از رییس جمهور دور شود .
نکته انحرافی (191430)
 
سايه
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۰:۵۴:۱۲
من نه طرفدار آقاي احمدي نژاد هستم و نه ولايت فقيه و شايد يكي از اونايي كه اكثريت كسايي كه نظر دادن بهش ميگن منافق و وابسته به بيگانه و اغتشاشگر و حتي شايد خيلي از همينها بگن تو لازم نكرده دلت واسه كسي و چيزي بسوزه اما،ميسوزه.اول كه مخالفاي آقاي حمدي نژاد سايه شوم نشنيده و نديده و به هيچ گرفته شدن روي سرشون بود و حس ميكردن توي كشور خودشون كه دلشون واسش ميتپه غريبه و بيگانه هستن و اينم از طرفداراي خود ايشون كه من ميبينم بعضا همين حس عدم مورد توجه و احترام قرار گرفتن و سرخوردگي بهشون دست داده(به دليل انتخاب آقاي مشائي كه اكثرا مخالف او و تاخير بسيار در اجراي حكم رهبري(و آنهم نه مستقيم و تمام و كمال)كه اكثرا موافق و پيروي او هستند)من حس ميكنم حداقل در اين حد حق و حقوق دارم كه دلم بسوزه.به راستي چه كسي خوشحال است؟ (191432)
 
غلامحسين
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۱:۳۷:۴۷
خطاب به مشايي:از خداي متعالي براي حضرتعالي موفقيت و عزت روز افزون مسالت دارم.
خطاب به رهبري: ايام عزت مستدام! (191443)
 
ابراهیم
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۱:۴۰:۳۲
به نظرم . مدیریت و فعالیت سیاسی در ابعاد کلان مانند مراتب کارگردانی در سینماست .
کارگردان ها مراتب گوناگونی دارند .
گروهی بسیار سطحی و عوامانه فیلم میسازند .
گروهی فقط بر اساس دلبستگی های شخصی فعالیت میکنند .
گروهی فقط روی ارزشهای تکنیکی و فنی تمرکز میکنند .
گروهی بسیار پیچیده و در لایه های مختلف تحلیلی و پر رمز فیلم میسازند . اینگونه کارگردانان سینما نگاههای کیلومتری و میلیمتری بر کارها و فعالیتهایشان دارند .
سیاستمداران یک بعدی که خیلی زود میتوان عملکردهای آینده شان را پیش بینی نمود . اینگونه سیاستمداران به مقدار سطح و عمقی که در تفکر و مدیریتشان وجود دارد . از منابع و سرمایه ها بهره برداری میکنند . و یقیننا فراز و فرود و موفقیت کمی در کارهایشان وجود دارد . و تلاطم کمتری چه مثبت و منفی خواهند داشت . که اینگونه مدیران سیاسی متناسب با ملت آرمانخواه ایران نیستند . آنچه در شخصیت و عملکرد خاتمی دیدیم .
اما سیاستمدارانی که یک بعدی نیستند . فراز و فرود و افت و خیز بسیاری خوهند داشت . و رفتار و بازیهای پیچیده ایی برای امروز و آینده دارند . اینگونه سیاستمداران دو گروه خوب و بد هستند . خوبانشان پر از خیر و برکت هستند مانند امام . رهبر انقلاب . احمدی نژاد . و بدانشان پر از نکبت و بدبختی . هر چند منفعت های بسیاری خواهند داشت . اما برآیند کارهایشان خوبیهایشان را تباه میکند . مانند عمر در صدر اسلام . معاویه . عمروعاص . هاشمی
احمدی نژاد جزوه خوبانی است . که رهبر معظم انقلاب قدر ایشان را میدانند .
به نظرم میاد نوع انتخاب احمدی نژاد و نظر رد رهبری انقلاب با هماهنگ و توافق یکدیگر انجام شده . تا هم نظر مستقل احمدی نژاد حفظ شود . و همچنین فصل الخطاب بودن رای و دستور رهبر معظم انقلاب انجام شود .
و پیامی متناسب با شرایط روز سیاسی به مخالفان و موافقان داده شود .
و سرزندگی و شادابی و همچنین استقلال رای و تحلیل موافقان احمدی نژاد حفظ شود . و افراد معیار سنجش و ارزشگذاری نباشند . و رفتار و عملکرد افراد همیشه در معرض قضاوت و تحلیل باشد و کسی ( رییس دولت )به حاشیه امن تایید حزبی و گروهی نرود .
و چه زیبا بود که بیشتر نقد و تحلیل از طرف موافق و رای دهنده گان احمدی نژاد انجام شد . بنظر من احمدی نژاد هم از این تحلیلها و انتقادها لذت برده است . (191446)
 
یرانی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۱:۴۲:۵۶
نامه رهبر معظم انقلاب تاریخ 27 تیر صادر شده بود.علنی شدن آن در 2 مرداد بود.در طول این مدت ریاست محترم جمهوری و آقای مشایی دفاعیات و اعلان نظرهایی داشتند.حتی در جلسه هیئت دولت آقای احمدی نژاد در آنتراکت هیئت دولت را ترم میکند تا به وزرا ثابت کند مشایی ماندنی است و ...
دلیل تاخیر در اجرای حکم حکومتی رهبر انقلاب چیست؟ (191449)
 
جوادیه
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۲:۴۸:۳۷
با تدبیر رییس جمهور محترم ما منتظر معاون اولی آقای کردان خواهیم بود و داستان همچنان ادامه خواهد داشت. (191475)
 
سرابی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۲:۴۹:۳۸
احمدی نژاد دچار توهم شده و خود را بر تر از همگان حتی رهبری می بیند.
من به جریان احمدی نژاد مشکوکم احساس می کنم جدالهای آتی ایشان با نیروهای ارزشی خواهد بود. (191477)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۲:۵۵:۳۷
آب در کوزه ولایت کوبیدن و اهداف خود را دنبال نمودن- انهم اهدافی که به شهادت همه، اعم از اصولگرا و اصلاح طلب ، مملکت را بسوی اینده روشنی پیش نمیبرد. سوال اینست که اینهمه حمایت چشم بسته مقام اول مملکت از این به اصطلاح رییس جمهور چه توجیهی دارد؟ از یک طرف دنیا را با گفتن یک جمله بر علیه اسراییل بر کشور میشوراند و از طرف معاون خود را به تمجید از مردم اسرایئل وامیدارد؛ احمدی نژاد تصور کرده دول اروپایی هم مردم ساده انگار روستایی اند که در پی ماشینش بدوند و رای به وی بفروشند!
توجه او را به روحانیون نیز دیده ایم دیده ایم؛ حاله نور! وی حتی حاضر به جوابگویی به تلفن خزعلی نشده است؛ خزعلی که علیرغم موقعیتش در شورای نگهبان پشتیبان سرسخت و بلا منازع وی بود.
چرا خاتمی چنین رویکردی را برای پیشبرد اهدافش در پیش نگرفت؟ چرا با دروغگویی به قشر به ظاهر معتقد حاکم بر تمام امور مملکت به پیگیری مطالبات مردم برنخواست؟ چرا یکی به میخ و یکی به نعل نکوبید تا شاید اندک بهره ای عاید مردم شود. جواب همه چرا ها برمیگردد به شخصیت خاتمی! چون دروغگویی نمیداند و شاید بتوان گفت شخصیت وی والاتر از سیاسی بودن است!

جناب آقای توکلی بایگانی کنید در غیر قابل انتشارها! (191480)
 
Alale
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۲:۵۶:۰۰
سلام
من نمی دونم چرا احساس می کنم که این یک بازی بین سه نفر مشایی، احمدی نژاد و آقای خامنه ای است. من تا قبل به ولایت فقیه وفادار بودم و حالا هم دارم تحقیق می کنم تا این نظریه را با ادله بپذیرم ولی این اتفاقات خیلی عجیب هست.
این وسط هیچ کس از این سه نفر ضرر نکرد به فرض هم به احمدی نژاد مارک ضدولایت بخوره. ولی جایگاه رهبر و مشایی محکم تر شد. (191481)
 
صادقی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۳:۰۶:۰۵
جناب آقای دکتر توکلی
با توجه به لینک زیر،جا دارد تا ساعت شمار ولایت پذیری رییس جمهور ولایت پذیر را دوباره راه اندازی کنید.
http://www.president.ir/fa/?ArtID=17313
با تشکر (191485)
 
حبر جدید
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۳:۱۰:۱۳
الان دیدم که در سایت آقای مشایی نوشته است:
\"برادر گرامي جناب آقاي مهندس اسفنديار رحيم مشايي
سلام عليكم

انقلاب اسلامي استمرار راه رسول گرامي اسلام(ص) و فرزندان برومندش، ائمه طاهرين(ع) و خط سرخ ولايت است. انقلابي بودن، يعني داشتن آمادگي ايثار جان و مال و در اوج آن آبرو براي آرمانهاي بلند الهي و انساني، و همين رمز ماندگاري اين راه پرعزت و افتخار است. دوران جديد دوران شكوفايي عدالت و عشق و ايثار، و سربلندي هر چه بيشتر عاشقان ايثارگر است.

در آستانه ميلاد اسوه ايثار و شهادت حضرت امام حسين(ع) و ياران باوفايش و ضمن تقدير فراوان از همه خدمات ارزشمند گذشته، جنابعالي را كه انساني مؤمن و فداكار و مورد اطمينان كامل هستيد به سمت «مشاور و رئيس دفتر رييس‌جمهوري» انتخاب مي‌نمايم.

اميدوارم با همراهي همه همكاران و با توكل بر خدا و توسل به حضرت مولا صاحب الامر(عج) همچون گذشته در تلاش براي خدمتگزاري به ملت بزرگ و نظام ولايي جمهوري اسلامي موفق و سربلند باشيد.

محمود احمدي نژاد\"

خیلی جالبه!
امیدوارم عید همه مبارک باشه (191486)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۳:۱۳:۱۸
اگر به خبر ايرنا توجه كنيد متوجه مي شويد ايشان كنار نرفتند بلكه مشاور و رئيس دفتر احمدي ن‍ژاد شدند ! اين يعني چي ؟ (191488)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۳:۱۵:۵۰
جناب مشائی یه پست دیگه گرفتن! تحویل بگیرین! مشاو و رئیس دفتر رئیس جمهور 24.5 ملیونی! (191490)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۳:۱۶:۵۵
پس حتما خبر ندارین که احمدی نژاد اون رو به مقام مشاور و رئیس ذفترش منصوب کرده! خوش به حال اونایی که این بشر رو قبل از انتخابات شناختن! و بیشتر خوش به حال اونایی که درگیر این جنگ ساختگی نشن! (191491)
 
دختر شرقی
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۳:۲۷:۰۱
نمیدانم چه بگویم؟! کسانی که ادعای ولایت مداری نداشتند، آشوب یکی دو ماهه ای بپا کردند؛ آنهایی که ادعا داشتند، دیدیم که چه کردند؛ تاخیر یک هفتگی در فرمان ولایت و نامه ای بدون شور اطاعت؟
نمیدانم پس ولایت مداری چه کسی را باور کنم.
دارم به خودم هم شک می کنم! نکند در هنگام عمل من هم مطیع نباشم؟
خدا آن روز را نیاورد که مولایم از پشت پرده یا پس از ظهور، امری فرماید و من سریعا اطاعت نکنم.
هیهات! هیهات! هیهات! (191496)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۳:۳۳:۵۷
آقای ولایتمدار،آقای احمدی نزاد
گستاخی شما نسبت به مقام ولایت قلب همه طرفداران شما را جریحه دار کرد برای شما متاسفم .سوالی از شمادارم این مطلب که در جواب سراسر اشکال به نامه مشایی این جمله چه معنایی داره؟
\"طي يک هفته اخير نيز اميدوار بودم که با رفع برخي تبليغات منفي فشارها و جوسازيهاي بعضي رسانه ها و جريانهاي سياسي دولت بتواند از خدمات شما در جايگاه معاون اولي برخوردار بماند.\" (191501)
 
شهروند
۱۳۸۸-۰۵-۰۳ ۲۳:۵۱:۰۹
واقعا این چه کشوری است که رئیس جمهوری با 25 میلیون رای نمیتواند معاونش را انتخاب کند
ای خاک بر سر من و امثال من که به اصلاحات تو این مملکت دل خوش کردیم (191505)
 
دانشجوی پیرو موسوی محبوب عزیز همه دلها
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۰:۰۱:۵۱
انصافا اگر خاتمی چنین تعللی کرده بود چه می کردند این اصولگراها.

طلاب کفن پوشان وسط خیابونها می پریدند و به سو سینه می زرنده که وای ولایت فلان

بعضی ریش سفیدها وا اسلاما می گفتند و و از سیلی به اسلام دم می زدند.

قوه قضاییه رسما اعلام جرم می کرد و خاتمی را تحت تعقیب قرا رمی داد.

حالا این اصولگراها چه مهربون شدذند و اهل تساهل؟

آی شماهایی که جوونای مردم رو بی رهمانه پر پر کردید چرا حالا اینقدر محتاط شدید؟!

به خدا قسم از نسل معاویه اید! (191508)
 
حسین انتشاریون
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۰:۰۵:۵۲
جناب آقای رییس جمهور ولایت پذیر پست کلیدی تر جدیدی به آقای مشایی اعطا فرمودند.
ظاهرا لطفشان در مورد آقای مشایی مستدام خواهد بود و حرف رهبری که هیچ ارزشی برایشان نداشت و ظاهرا اگر مجبور نبودند آن را هم قبول نمی فرمودند. (191510)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۰:۱۹:۳۳
بی ادبی در نامه اقا احمدی نژاد به رهبری معظم انقلاب موج می زند و وای بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که با ید حافظ منافع مردم که یکی از انها رهبری انقلاب می باشد باشند و نیستند و روانشناسی اقا احمدی نژاد نشان از بی ادبی و عدم اطاعت پذیری ایشان است امروز را دیدیم و فردای اقای احمدی نژاد در مقابله با رهبری را خواهیم دید چطور جرات می کند که قانون اساسی را به رهبری متذکر شود و بعد از اعلام استعفای مشایی اعلام برکناری ایشان یعنی اگر مشایی کنارگیری نمی کرد همچنان روال ادامه پیدا می کرد؟
احمدی نژاد یا ادم هاشمی است یا ادم روسیه و انگلیس امده تا با زیر پرچم رهبری بودن انقدر گند بزند تا جایگاه رهبری را در نظر مردم کم رنگ کند ان شاالله خداوند جواب بد خواهان ر ا خواهد داد (191517)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۰:۲۴:۲۱
اينكه باز مشايي رو منصوب كرد يعني چه؟ (191520)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۰:۲۶:۱۸
کجا رفت بابا دلتونو خوش کردین..... رفت پشت میز مشاور ارشد و ریاست دفتری.
ما هم که نمی فهمیم. (191522)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۰:۲۹:۱۳
برای من یکی مسجل شد که هر چه رییس جمهور در مورد ولایت فقیه گفته است همه دروغ بوده است ایشان مثل مابقی کاندیداها تا زمانی ولایت فقیه را قبول دارند
که در جهت تایید خواسته های ایشان باشد .از اینکه مجبور بودم به ایشان رای بدهم واقعا متاسفم چون فرد قابل اعتماد دیگری نبود زهی خیال باطل که این هم مثل ان سه نفر است (191525)
 
شاهین
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۰:۳۷:۱۲
همه اینها بهانه جویی برای کنار گذاشتن احمدی نژاده. نه داخل و نه خارج از کشور مشروعیتش را قبول ندارند . بعد از اون کشت و کشتارها ، و گیری که در کار افتاده، برای برونرفت از بحران، ترفندی لازم بود تا مشروعیت دولت از سوی ولایت فقیه و اذهان عمومی ولایت مدارها هم زیر سوال بره. نمیدونم برای بعدش چه نقشه ای ریختن. بنظر میرسه اوضاع تحت کنترل رهبری هم نیست و نیروهای دیگه ای دارن همه این برنامه ها رو پیاده میکنن. متوجه هستین؟ (191531)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۰:۳۸:۴۴
خوشم میاد جناب احمدی نژاد با حکم جدیدش برای آقای مشایی در فاصله ی کمتر از چند ساعت دومین دهن کجی علنی رو به تمام اصولگرایان کرد و نشون داد حالا که کار از کار گذشته و دیگه کسی نمیتونه کاری بکنه خودش هر کاری دلش بخواد انجام میده و برای نظر هیچ کس هیچ ارزشی قائل نیست. (191532)
 
داود
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۱:۰۰:۱۱
چیزی که در این چند روز فکر مرا به خود مشغول کرده ا و نباید به سادگی از کنار ان گذشت مسئله سحر شدن است (191541)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۱:۱۵:۲۴
سلام، خبر را امروز شنيديد؟ آقاي رئيس جمهور آقاي مشائي را به سمت رئيس دفتر خودشان منسوب كردند. من تصور ميكردم رياست دفتر رئيس جمهور يك مقام رده بالا است و مطابق دستور مقام معظم رهبري ايشان نميبايست اين كار را انجام ميداد. تصور ميكنم معني اين اقدام نوعي تمرد آشكار از ولايت پذيري است و پيشنهاد ميكنم دوباره اين شمارنده را به كار بيندازيد. (191550)
 
ایمان اساسی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۱:۲۰:۳۸
یارو رو از در میندازند بیرون از پنجره میاد تو.
به سلامتی برای ریس دفتر احمدی نژاد یه اسفندی چیزی دود کنید چشم نخوره . (191554)
 
mm
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۱:۲۰:۴۲
بنده هم یک سؤال دارم : اگر این دستور را رهبری مثلأ به آقای خاتمی میدادند و ایشان هم در اجرای آن این همه تآخیر میکردند چه اتفاقی می افتاد ؟
راستی آن کفن پوشان کجا هستند ؟ (191555)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۱:۲۴:۱۳
این متن جدیدترین صحبت مقام رهبری است:
\"من مى‏بينم تو همين قضاياى سه چهار روز اخير باز بعضى‏ها هى ميخواهند اختلافها و شكافها را بيشتر كنند؛ نه، نبايد اختلاف به وجود بيايد؛ همه با هم برادرند، همه با هم همكارى بايد بكنند؛ همه بايد براى ساختن كشور به يكديگر كمك بكنند. به كسى نبايد بيهوده تهمت زد؛ كسى را نبايد به خاطر يك امر، از همه‏ى آن چيزهائى كه صلاحيت محسوب ميشود، انسان او را نفى بكند. با انصاف بايد بود؛ با انصاف بايد عمل كرد؛ با انصاف بايد حرف زد.\"

آقای توکلی تحلیل کنید
امیدوارم هنوز گوش شنوایی باشد! (191559)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۱:۴۷:۱۰
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت کارکنان متعهد سایت الف،

لطفاً این نکته را هم به نکات ذکر شده بیفزایید که متاسفانه دکتر احمدی نژاد در پاسخ نامه رهبری، دلیل عزل مشایی را صرفاً ماده 57 قانون اساسی اعلام کردند (یعنی اجبار قانونی) و نه ولایت پذیری و لزوم اطاعت از فرمان رهبری، و به این وسیله به روشنی عدم تمایل خود به اجرای حکم رهبری را نشان داده اند. به نظر من تاریک ترین و غم انگیزترین نکته این داستان همین نکته است.
واقعاً جای تعجب دارد که دکتر احمدی نژاد به خاطر نزدیکان و بستگان خود تا کجا حاضر است پیش برود و چه چیزهایی را فدا کند.

متشکرم. (191564)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۲:۱۵:۵۱
رئیس دفتر رئیس جمهور کمتر از معاون اولی‌ نیست ، آقای احمدی نژاد با این کارشان دهان کجی به مرجعیت و ولایت کرده ،امیدوارم مجلس جواب این بی‌ احترامی‌های آقای احمدی نژاد را بدهد . (191575)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۲:۲۴:۰۶
انگار دوباره باید روز شمار را به کار بیندازید!
ایشان دوباره آمد (191579)
 
حسين / معترض
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۲:۲۷:۳۴
عجب استعفايي و عجب سري از هم سوا دارند اين دو تا . تازه بعد از 7 روز ميگه من سرباز ولايي هستم اون يكي هم استعفاشو قبول ميكنه و حكم رياست دفتر رياست جمهوري را به ايشان ميدهد تا 100 سال ديگه اگر همه اعتراض كنند اين آقا كاري را كه به ميلش نيست انجام نميده . حالا ثابت شد كه كت تن كيه . (191580)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۴:۴۵:۳۵
آقای توکلی روز شمارت رو دوباره به کار بنداز، احمدیتون این دفه 2 تا پست داده به مشایی. (191606)
 
مهاجر
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۴:۵۸:۲۹
از آنجا كه هبچ شرح وظايف مشخصي براي حوزه كار معاون اول وجود نداره ، آقاي احمدي نژاد مي تونه به ميل خودش وظايف و اختيارات معاون اول رو كم يا زياد در نظر بگيره . ضمنا شرايط به گونه اي مي اونه رقم بخوره كه ديدن رئيس دفتر رئيس جمهور خيلي سختتر از معاون اول باشه و اختياراتش هم فراوان.نكته در اينجاست كه آقاي احمدي نژاد يم باور قلبي به مشائي داره و بنا داره از وجود ايشون استفاده كنه. (191607)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۶:۲۱:۲۶
جناب آقای توکلی بفرمائین تحویل بگیرین آقای مشائی شده رئیس دفتر رئیس جمهور . حالا وظایف معاون اولی رو محول میکنن به رئیس دفتر و پست معاون اولی میشه یک چیز بی خاصیت . عجب سرکاری گذاشتین و گذاشتند همه رو .
عجب ولایت پذیری هستند این دارو دسته . حکم حکومتی هم زورش به اینها نمیرسه . (191617)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۶:۵۹:۴۵
حالا پدر عروس کی قرار بود معاون اول بشه که احمدی نزاد این حیله را بکار برد. باید صبر کرد و دید. (191619)
 
مهران
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۷:۰۰:۳۴
سلام...فعلا ه دوباره یه پست مهم گرفتند و به ریش من و شما می خندن...آقا دوباره روزشمارت رو روشن کن. (191620)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۸:۰۲:۴۲
بابا از خدا بترسيد‘ ايشان حكم را اجرا كرده‘ خود رهبري هم تذكر دادند كه با يك اشتباه نميتوان تمام شايستگيهاي يك فرد را زير سئوال برد. حتما يه چيزي بوده كه احمدي نژاد تاخير كرده‘ رهبري هم ميداند. كمي صبر كنيد. تهمت ضد ولايت نزنيد‘ اخدا بترسيد. لطفا اين مطلب را نمايش دهيد. (191633)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۸:۱۶:۴۸
در متن نامه احمدی نژاد به مشایی هیچ نشانه ای از دغدغه های رهبری مشاهده نمی شودکه هیچ ، با توصیفات ارائه شده درباره آقای مشایی نامه مقام رهبری مسئله دار نشان داده شده است . (191639)
 
عبدالرضاسعيدي
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۸:۳۹:۳۸
[جناب اقاي احمدي نژادجنابعالي درتشكيلات اصولگرايي ازاقايان ديگر اذحيث سابقه داراي سن سياسي زيادي نميباشيد ولي دريك مشخه ولايت پمداري واطاعت ازولايت فقيه شاخص بوديد واين شاخص ملت ايران رابه صندوقهاي راي بنفع شماكشاندوهزينه ان را نظام ومردم ورهبري دادندتااين گفتمان(ولايي)ادامه داشته باشدبدانيدمردم فهيم ايران اين هزينه راجهت استمراررياست امثال مشايي--كردان و...نمي دهند.حال سوال هاي جدي وجودداردكه ولايتمداري احمدي نژاددرطول اين 6 روزچه شده ؟
-اقاي احمدي نژادامام زمان نيازي بهدعاي ظهوردرمطلع سخن ندارد.امام زمان نيازبه اطاعت ازامرولايي دارد.
جناب ريس جمهورشماكه دراداره كشور ازتعارف رودربايستي ميگذريدچراازمشايي نمي توانيد بگذريد؟
تاكيدعلماودلسوزان برعدم بكارگيري اين شخص است چه استعدادي دراين اقاست كه دربكارگيري ايشان دركابينه اصرار ميورزيد؟
توصيه وسفارش ولي فقيه خيردنياواخرت راهمراه دارد ازكساني كه به ولايت پشت كره وبه ذلت كشيده شدند وامروزشما جايشان راگرفتيددرس بگيريد.
مشكل بزرگ شما سلامت بيش از حدنفستان است وامسال مشايي دراينگونه افراد ازكانال دين -ذكر-ورد و... وارد ميشوند
بدانيديكي ازاسباب زيادي نعمت شكران است وشكر نعمت مسئوليت شمااطاعت محض است كه به اين اطاعت محض دراين ازمون خدشه واردش:-هشدار- (191648)
 
امير عيديان
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۸:۴۵:۰۳
آقاي مشايي از نظر آقاي احمدي نژاد انساني پاك و وارسته و متعهد است . حتي اگر رهبري كتبا اظهار نظر ديگري بنمايند. احمدي نژاد نشان داد كه نظر خودش را ارجح مي داند. خودش مشايي را بر نداشت . بعد از استعفا هم به رياست دفتر خود منصوب كرد. اين ها نشانه هاي خوبي نيست . اين رفتارها معمولا از اصلاح طلبان سر مي زند كه با رضاي دل وجان از رهبر معظم انقلاب اطاعت نمي كنند. من هنوز اين رفتار رئيس جمهور را باور ندارم . عجيب است . نسبت فاميلي مي تواند چنين وارونگي در مواضع ايجاد كند. آنهم براي فردي كه مي خواهد با هزار فاميل مبازره كند. با هزار فاميل نمي شود فاميلي مبارزه كرد . اعتقاد اصل است. عجب ترديدي به جانمان رخنه كرده است. بالاخره ما نفهميديم (191652)
 
یه ایرانی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۸:۴۹:۳۶
بالاخره بعد از 7 روز باز هم احمدی نژاد حکم رهبری رو اجرا نکرد دید هواپسه دستور داد به مشایی که خودت یک استعفا بنویس تا ما ضایع نشیم. (191656)
 
اندیشه بسیجی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۸:۵۹:۱۲
تنها راه برون رفتن از مسائل امروزی قانون مداری و تمسک به رهبری در هر حال است ولایت نقطه اتحاد ملت می باشد بدون ولایت فقیه ما دچار تفرقه شده و نظام به خطر می افتد
والا با بی قانونی و جدال خودخواهانه به جایی نمی رسیم
جمهوری اسلامی ظرفیت قاونی حل هر مسئله را دارد
فقط منافع نظام را در نظر بگیریم و در همین راه حرکت کنیم اکثر مسائل حل می شود هر چند شاید بدلیل شراطی حق ما ادا نشود ولی باید حقمان را در وحدت ملی و اتحاد و پیروی از ولایت فقیه ومصلحت نظام جستجو و در صورت لزوم فدای ان کنیم
اگر غیر از این بریم بیراهه رفته ایم (191663)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۹:۱۳:۱۴
با توجه به اینکه یکی از مهمترین خصوصیات رئیس جمهور ، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه می باشد و جناب آقای احمدی نژاد عملا در خلاف جهت فوق اقدام نموده اند ، حکم ریاست جمهوری ایشان باید ملغی گردد . (191671)
 
نسيم
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۹:۲۶:۰۷
آقا چرا اين روز شمار ولايت پذيري آقاي احمدي نژاد را از كار انداخته ايد؟!
مگر آقاي احمدي نژاد به حكم و فرمان رهبري تمكين كرده! اين خود آقاي مشايي بود كه به دليل فشارهاي مختلف استعفا داد وگرنه آقاي احمدي نژاد حالا حالاها نامه رهبري رو بدون جواب ميگذاشت و به آن بي توجهي ميكرد و امكان نداشت كه به خواست رهبر تن در دهد. تازه مگر جواب بي ربط و بي ادبانه اش به رهبري را نديديد؟1 خواهشا دوباره روز شمار را تا زماني كه احمدي نژاد به دست خود حكم بركناري مشايي را صادر نكرده به راه بياندازيد........ با تشكر (191680)
 
ناشناس - ولي مي‌شناسي
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۹:۴۳:۱۳
من به احمدي‌نژاد راي ندادم و كساني كه تفكرشان مثل احمدي‌نژاد باشد تا ابد به آنها راي نخواهم داد ولي از اختيارات احمدي‌نژاد (دكتر احمدي‌نژاد) است كه معاونانش را خود او انتخاب كند نه كسي ديگر............. كساني كه غير از اين فكر مي‌كنندجاهلي بيش نيستند. (تو رو خدا يه كم منطقي باشيد و فكر كنيد)
لطفا سانسور نكنيد (191694)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۰۹:۵۷:۵۲
این بابا از در خارج شد و از پنجره برگشت.به تمام اصولگرایان ولایتمدار انتصابشان را به مقام رئیس دفتری تبریک عرض میکنم (191708)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۰:۱۱:۵۱
انتصاب مجدد آقای مشایی به ریاست دفتری را مجددا شخصا به آقای توکلی تبریک میگوییم لازم به ذکر است که بایک تغییر دستورالعمل وظایف معون اول به رئیس دفتر محول خواهد شد!
ایشون که از رو نمیره! ولی ممکنه شما خسته بشید! (191716)
 
سیامک
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۰:۲۰:۴۰
به نظر من میزان ارادت آقایان هاشمی رفسنجانی، خاتمی، موسوی و کروبی، به رهبری (با وجود دلخوری هایی که ممکن است برای وقایع بعد از انتخابات پیش آمده باشد)به مراتب بیشتر از آقای احمدی نژاد است. (191727)
 
منصوري
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۰:۲۵:۱۶
حكم مشاور و رياست دفتر رييس جمهوري مشايي ، مشت محكمي بود از جانب

رييس جمهور مردمي به دهان ياوه گويان از جمله سايت الف (191729)
 
ایمان
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۰:۳۱:۰۴
تبریک به تمام عاشقان احمدی .مشایی رییس دفتر رییس جمهور شد (191731)
 
ولایتمداری احمدی نژاد؟؟؟
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۰:۳۹:۴۵
رهبر عزیزمون اشاره به وحدت داشتند

رهبر عزیز همه با توئیم این احمدی ولایت پذیر نیست

اورا تنفیذ نکنید باور کنید همه ما با شمائیم

سالی که نکوست از بهارش پیداست

این بشر نا مه شما را 7روز برزمین گذاشت ودر اخر هم مشایی را برکنار نکرد

وشنیده شده به او دستیار عالی را پست داده است ایا این رئیس جمهور شماست؟

حتی اونهائیکه انقدر ادعای ولایتمداری ندارند اینطوری رفتار نمیکنند

رهبر عزیز ما همه با شمائیم

یا علی (191738)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۰:۵۲:۳۱
سالی که نکوست از بهارش پیداست , ومکرو مکرالله والله خیر الماکرین \" از پاسخ بسیار مودبانه احمدی نژاد به رهبر معظم در عزل مشایی معلوم گردید و خداوند یزودی پرده از کار ایشان برخواهد داشت. حکم بسیار پرمعنای این مرد جنجالی به پدرعروسش پشت به رهبری و ولایت مطلقه می باشد (191748)
 
خادم
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۱:۰۸:۳۳
وقتي كه آقاي احمدي نژاد در مشهد گفت كه رهبر هم يك راي دارد به نظر شما اين چه معني ميتواند داشته باشد.؟ البته سدا و صيما اين قسمت را حذف فرمودند... (191759)
 
مهدیه
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۱:۲۲:۳۹
الان همه ما ،بر اساس اصل ولایت مداری باید به دستور آقا مبنی بر \"رعایت انصاف و عدل در عمل و گفتار \" گردن نهیم .پس لطفا توضیح یا تصحیحی بر مطالب تندی که علیه آقای مشائی نوشتید ارائه کند تا ما از ولایت مداری شما مطمئن شویم

\"نباید به کسی بیهوده تهمت زد و او را به خاطر یک امر از همه آن چیزهایی که صلاحیت محسوب می شود نفی کرد.\"

موید و موفق باشید (191765)
 
ميد
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۱:۳۹:۵۱
اقاي احمدي نژاد با انتصاب مجدد اقاي مشايي به رياست دفتر خود ميزان ولايت پذيري خود را به نمايش گذاشت مبارك اقاي شريعتمداري و حاميان دولتش باشد (191774)
 
ليلا
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۱:۵۵:۰۸
ولايت پذيري احمدي نژاد همين بس كه آقاي مشايي را بلافاصله در سمت مشاور و ريسس دفتر قرار داد (191781)
 
صمدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۲:۰۲:۳۵
باسلام وآرزوی موفقیت همه حامیان ودوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواستم به شما عزیزان الف نصیحتی بکنم شما که میخواهید خیری انجام دهید از هر راه وشیوه ای استفاده نکنید مانند نامه ای که چند روز پیش از آقای مشایی با عنوان استعفای ایشان درج نموده بودید تاشاید ایشان را وادار به این کار کرده باشید و یا اغراض سیاسی دیگر که این کار ازسایت با صطلاح اصولگرا شایسته نیست ، واین را خدمت حضرات به یقین عرض کنم که احمدی نژاد ولایی ترین فرد سیاسی حال میباشد در قول وعمل . (191785)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۲:۱۴:۲۹
من به احمدی نژاد رای ندادم و اصا ایشان را قبول ندارم.
ولی در این قضیه حقرو با با احمدی نژاد میدونم.
رییس جمهور حق داره هر کی رو که دوست داره معاون اول خودش کنه
خودش هم بهتر ازهمه میدونه کی رو بزاره (191791)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۲:۳۳:۱۳
خدا را شكر اصلاح طلبان و عموم مردم در دام شما نيافتادند چون موضوع مشائي را يك مسئله انحرافي براي انحراف اذهان از موضوع انتخابات مي دانستند ولي خدا را شكر اصولگرايان خوب در دام اين موضوع افتادند يك بازي از پيش طراحي شده براي وحدت اصولگرايان. (191805)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۳:۱۸:۰۸
واقعا\" چقدر جالب است برادر گرامی رئیس محترم جمهور شما که از اول گفتید از اقوام و بستگان در دولت استفاده نمی کنید خوب حالا معاون اول که هیچ ایشان رئیس دفتر شما شدن ولی باز هم شما ولایت مدار نبودید و ایشان را دوباره برای همکاری دعوت کردید .
خلاصه که هیچ فرقی نکرد خسته نباشید (191834)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۳:۲۱:۵۴
من از شما آقاي شريعت مداري تعجب ميكنم شما كه در تشكيل گروه انقلاب مخملين يار جمع ميكنيد آيا آقاي احمدي نژاد را راه نمي ديد اصلاح طلباي بينوا كه از اين حرفها نزدند شما همه رو منافق و برانداز نظام خوانديد آيا انتصاب مشايي و تشبيه دادن به آيينه اينها براي آقاي احمدي نژاد جرم كمي نيست؟ آيا با وجود اين همه مخالفت هنوز به طور رسمي ايشان رابركنار نكرد ه جرم كمي نيست (191836)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۳:۴۳:۲۵
من الآن می خواهم نظر آقای توکلی و دار و دسته ی ایشان را بعد از انتصاب مشایی در پست جدیدش را ببینم. آقای توکلی ای این همان احمدی نژاد است که قبل از انتخابات تمام قد برایش ایستادید. تحویل بگیرید (191848)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۰۰:۵۴
ما به احمدی نژاد چک سفید امضاء ندادیم تا وقتی که مطیع امر رهبری ( به معنی واقعی نه به معنی احمدی نژادی ) باشد حمایتش میکنیم در غیر اینصورت برای ما با خاتمی و موسوی فذقی نداره . برای کنار گذاشتن عزیزان دل باید پا روی نفس و غرور گذاشت که یکبار امام برای کنار گذاشتن منتظری انجام داد و هر کسی اینکاره نیست . (191862)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۴:۱۷:۵۳
به نظر من كار آقاي احمدي نژاد اصلا هم بد نبود ايشان بنا به اختيارات قانوني خود عمل كرده اند و اينكه ديگران چه نظري دارند ميتواند مهم باشد ولي در نهايت ايشان هستند كه تصميم ميگيرند
مگر ما رهبر انتخاب كرديم كه نظر او بايد ملاك باشد ما رئيس جمهور انتخاب كرديم و به خواسته ي او هم بايد احترام بگذاريم (191875)
 
مهر
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۵:۱۴:۳۶
احتمالا آقای احمدی نژاد به مشایی بدهکاره (191956)
 
حميدرضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۰۹:۴۶:۵۸
سلام به همه
چه موافق و چه مخالف و چه بي طرف!
لطفا كمكم كنيد تا بدانم اين آقاي اسفنديار رحيم مشائي كيست ؟و كه بوده؟ دوران كوي و نوجواني وجواني خود را كجا و در چه محيطي و با چه اعتقاد ديني و سياسي سپري كرده ؟ و از كجا وارد سيستم مديريتي جمهوري اسلامي شده؟ و سابقه پيش از انقلاب ايشان چه بوده؟ و اوايل انقلاب كجا بوده ؟ و در دوران انقلاب فرهنگي و جنگ و سازندگي و اصلاحات چه ميكرده ؟ و اينكه اين نام و نشان طولاني ايشان از اول همراه ايشان بوده يا مثلا در يك مقطع زماني خاص و بنا به دلايلي آن را تغيير داده اند ؟ و ......
اين موضوع را جدي بگيريم شايد علل برخي از رفتارها را با تكيه به آن بتوان تحليل كرد .
ارادتمند مردم خوب و شريف و متدين ايران و ايران دوست (193248)
 
سرباز ولایت
۱۳۸۸-۰۵-۰۴ ۱۷:۵۰:۰۵
دوستان هشیار باشید
آقای احمدی نژاد در پاسخ مشایی به گونه ای سخن می گوید که انگار مقام عظمای ولایت مقهور تبلیغات و جو سازی هاست. حاشا از این همه گستاخی . من به خود اجازه نمی دهم که این گستاخی ها را از ایشان ببینم. (192235)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۰۸:۴۱:۱۱
توصیه ما به آقای رییس جمهور اینست که برگردند به مواضع امام و انقلاب ورهبری .ما به این دلخوش بودیم با آمدن اقای احمدی نژاد دغدغه های رهبری کمتر می شود ولی ... (193121)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۰۸:۴۳:۵۷
برای ما مشروعیت یک مسئول در نظام ولایی تا زمانی است که مطیع رهبر باشد ولی اگر زمانی بخواهد از این موضوع تخطی کند در برابر او نیز خواهیم ایستاد (193126)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۵:۰۳:۴۴
بعيد ميدونم بعد از اين 4سال دوم ديگه بتونيم سرمون رو بعنوان يه ايراني بالا بگيريم خدا به همه ما رحم كنه
هرچند قبل از اين هم . . . (193986)
 
م.م
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۱۶:۳۹:۲۴
آیا سکوت در برابر نظر رهبر قابل قبول است ؟
آیا کج دهنی به فریاد رسای مرجع تقلیدی چون مکارم درست است ؟
آیا آقای احمدی نژآد ما را هوچی می داند ؟
آیا این سخن که بر خلاف نظر دیگران شما را مومن می دانم ، صحیح است ؟
آقای احمدی نژاد
درست است که دیگر انتخاباتی در کار نیست . درست است ما اصولگرایان حمایتت کردیم و شد آنچه شد . اما آقای احمدی نژاد 4 سال بعد چه ؟ فردای قیامت چه ؟
دست مریزاد آقای رییس جمهور
دست مریزاد
امروز و در برابر همه اعلام می کنم اگر از این پس خواستید از رای خود سخن بگویید ، نگویید 24میلیون 600 هزار نفر . بگویید 24599999نفر
من رای خودم را پس گرفتم .
و خداوند بر همه چیز آگاه است (194223)
 
؟
۱۳۸۸-۰۵-۰۵ ۲۰:۵۴:۱۰
شاید هدف این باشد که حساب رهبری امت (دامت برکاته) را از رئیس جمهوری جدا کنند، بعد از اون نماز جمعه وحدت بخش. (194465)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۴:۳۶:۵۲
نكته اي كه دراين نامه وجودداردعدم پاسخ ايشان به درخواست عزل مشاعي راداردچونكه درنامه آقاي احمينژادآمده كه:به پيوست تصويرنامه آقاي مشائي.درحاليكه مقام عظماي ولايت ازآقاي احمدينژادخواسته بودند كه آقاي مشاعي راعزل كندنه اينكه آقاي مشاعي استعفادهند
بحث بعدي درخصوص عجله آقاي احمدينژادبراي صدورحكم جديدآقاي مشائي ميباشدواين نكته راازمحتواي متن نامه ميشه فهميدآنجاكه 1)جناب آقاي دكترمرقوم فرمودند كه:ولادت امام حسين وياران باوفايش!(درحاليكه ايام ولادت ياران باوفاي امام حسين(ع)مصادف باروزولادت اين بزرگوارنيست بلكه روزشهادتشان باهم هست 2)ايشان درسطراول حكم خودبه آقاي مشائي آورده اندكه:خط ولايت كه خط رسول اكرم (س)فرزندان گرامي ايشان؛ائمه اطهار .درحاليكه ائمه اطهار(ع)همان فرزندان رسول اكرم ميباشند.اميدوارم رئيس جمهورمحترم درهمه كارها منجمله انتصاب آقاي مشاعي وياعزل وزراكمي صبروتامل داشته باشند (195159)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.