نظر منتشر شده
۴۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 50215
فهرست بدترين آقازاده‏هاي جهان
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۱
مجله آمريکايي "فارين پالسي" در جدیدترین شماره خود 5 تن از بدترین فرزندان مقامات سیاسی در جهان را به همراه شرح حال و سوابق قانون شکنی آنها معرفی کرده است.



به گزارش الف، در این گزارش، عيسي بن زايد (فرزند رئيس سابق امارات و برادر حاکم فعلی این کشور)، هانيبال قذافي (فرزند رئیس جمهور ليبي)، کیم یونگ نام (فرزند رئیس جمهور کره شمالی)، هو هايفنگ (فرزند رئیس جمهور چين)، مارک تاچر(فرزند نخست وزیر اسبق انگلیس) درصد فهرست بدترين آقازادههای جهان قرار داده شده است.


شيخ عيسي بن زايد بن سلطان آل نهيان فرزند رئيس سابق امارات و برادر حاکم کنوني این کشور


درصدر فهرست بدترین آقازادههای جهان، نام شيخ عيسي فرزند شيخ زايد بن سلطان آل نهيان رئيس سابق امارات و برادر شيخ خليفه بن زايد حاکم کنوني ابوظبي قرار دارد.



به نوشته فارین پالیسی، با وجود عدم برخورداري شيخ عيسي از سمت رسمي حکومتي، وي يکي از برجسته ترين افراد در عرصه عمران و ساخت و ساز در امارات به شمار مي رود. به دنبال افشاي نوار ويديويي از اعمال شکنجه شيخ عيسي عليه يک بازرگان که در يک شب در صحرا صورت گرفته است اکنون اسم وي با بدرفتاري و سوء استفاده از قدرت مترادف شده است.



اين نوار ويدئويي که شبکه "اي بي سي" آمريکا در ماه آوريل گذشته پخش کرد؛ گروهي از مردان را نشان مي دهد که به شيخ عيسي در شکنجه يک بازرگان افغاني که وي را به کلاهبرداري متهم کرده است؛ کمک مي کنند. اين نوار ويدئويي همچنين شيخ عيسي را نشان مي دهد که با سلاح خودکار به اطراف اين مرد افغاني تيراندازي و دهان وي را پر شن مي کند و به زخم هاي وي نمک مي پاشد.



وزير کشور امارات که برادر شيخ عيسي نيز هست؛ اذعان کرد مردي که در نوار ويدئويي نشان داده مي شود شيخ عيسي است و براي تحقيقات تحت اقامت اجباري قرار گرفته است. مجله فارين پالسي اين موضوع را درخصوص يکي از اعضاي خاندان حاکم امارات امري بسيار نادر توصيف کرد که پاک کردن اين لکه ننگ از دامن خاندان امارات از ساخت يک آسمان خراش بيشتر زمان خواهد برد.


کیم یونگ نام 38 ساله فرزند رئیس جمهور کره شمالی


"کيم يونگ نام" 38 ساله فرزند "کيم يونگ ايل" رهبر کره شمالي در مرتبه دوم اين فهرست قرار دارد.

کيم يونگ نام به همراه زن و پسرش در فرودگاه ناريتا شهر توکيو پايتخت ژاپن هنگام تلاش براي ورود به خاک اين کشو با گذرنامه تقلبي جمهوري دومنيکن و با نام مستعار "بانگ چيونگ" بازداشت شده بود. اين رويداد براي پدر نام که در آن زمان از موج تاييد مطبوعات بعد از سفر خود به اروپا و ديدار با "مادلين آلبرايت" وزير امور خارجه وقت آمريکا برخوردار بود، ننگ و شرمساري زيادي به همراه داشت.



هانيبال قذافي 33 ساله فرزند رهبر لیبی


هانيبال قذافي 33 ساله در رتبه سوم فهرست بدترين پنج فرزند سران جهان قرار دارد به گونه اي که سرهنگ قذافي در سال هاي اخير لحن خود را با رهبري طرح سياسي براي ترسيم دوباره چهره کشورش و بهبود روابط با غرب تغيير داد اما مانع بزرگ در مسير وي چه بسا فرزندش هانيبال است که نقش تخريبي را در اروپاي غربي به نام خود ثبت کرد.



هانيبال براي اولين بار در سال 2004 ميلادي در رادار ويژه پليس رديابي شد و پليس پاريس رد وي را سوار بر خودروي پورشه در حالت مستي و با سرعت 90 مايل درساعت در خلاف جهت خيابان اليزه گرفت اما هانيبال بعد از آن به خاطر برخورداري از مصونيت ديپلماتيک آزاد شد.



بعد از گذشت دوماه از اين رويداد، مديريت يکي از هتل هاي پاريس از پليس درخواست کمک کرد زيرا هانيبال دوست دختر خود را مورد ضرب و شتم قرار داده بود و پليس وي را که يک کلت با خود داشت؛ خلع سلاح و آن را مصادره کرد. اندکي بعد از آزادي هانيبال براي دومين بار، يک هتل ديگر از پليس درخواست کمک کرد زيرا هانيبال شروع به تخريب وسايل آن کرده بود و اخيرا نيز به وي اتهام انجام حملاتي زده شد.



موضوع براي فرزند رهبر ليبي به همين جا ختم نشد زيرا وي سال گذشته به خاطر ضرب و شتم خدمتکار يکي از هتل هاي شهر ژنو پايتخت سوئيس در اين کشور بازداشت شد."معمر قذافي" همانند هر پدري واکنش نشان داد و با روي آوردن به اعتراض ديپلماتيک، ديپلمات هاي سوئيسي را اخراج کرد.

هو هايفنگ 38 ساله فرزند رئیس جمهور چين


"هو هايفنگ" 38 ساله فرزند هو جين تائو رئیس جمهور چين در رده چهارم این فهرست قرار دارد. به نوشته فارین پالیسی، به احتمال زياد وي از روابط و جايگاه پدرش در بهم زدن ثروت هنگفت سوء استفاده کرده است.

مارک تاچر 56 ساله فرزند نخست وزير اسبق انگليس


مارک تاچر 56 ساله فرزند مارگارت تاچر نخست وزير انگليس پنجمين نفر در فهرست بدترين پنج فرزند سران جهان قرار دارد. مارک با سوء استفاده از روابط مادرش با مناطق ثروتمند در آفريقا، خاورميانه و آسيا ثروت زيادي جمع کرده است.

مارک در سال 2004 ميلادي در خانه اش در شهر کيپ تاون در آفريقاي جنوبي به خاطر نقض قوانين اين کشور در حمايت از کودتا در کشور گينه استوايي دستگير شد و با پرداخت 500 هزار دلار غرامت آفريقاي جنوبي را ترک کرد.



 
اصغر
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۰:۵۲:۵۱
فرزند مارگارت تاچر كه زن است كه نمي تواند “ آقا زاده “ باشد. بهتر است تيتر خبر را عوض كنيد. (194891)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۹:۱۸:۵۸
تیتر گویای مطلب استمنظور از آقازاده در ایران کاملا واضحه.منظور افرادی است که از موقعیت حکومتی یا دولتی خانواده خود سوء استفاده می کنند (195442)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۰:۵۶:۵۰
اين فارين پاليسي اگر از آقازاده هاي ايران خبر داشت، مخ اش مي پوكيد و اين هانيبال مانيبال رو ول ميكرد (194897)
 
hossein
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۹:۳۲:۳۴
باید دید هر یک ماه سفر آقازاده به خارج با هزینه دولت چه سودی برای مملکت داشته و عدم همکاری با ما ایرانیان دلسوز که سفارت شما در آتاوا هم جواب نمی دهد این آقا زاده ها تا همه جا نفوذ کرده اند قدرت در دست آنها ست رئیس جمهور و مجلس و قوه قضائیه که قدرتی ندارند . یک بلیط و دفتر کار بای من هنمند و فیلم ساز تهیه نکردندبر گردم (195456)
 
تاجرنيا
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۰:۵۹:۳۸
با كمي دقت متوجه مي شويم كه اغلب اين آقازاده ها در كشورهاي فاقد دموكراسي و قوه قضاييه مستقل پرورش پيدا كرده اند. اگر روزي روزگاني آقازاده هاي مسئولين در جمهوري اسلامي معرفي شوند (البته به قوه قضاييه كه اميدي نيست بلكه توسط تاريخ) متوجه مي شويم كه افراد نام برده در بالا انگشت كوچيكه آقازاده هاي ما هم نمي شوند. ضمنا اگر قرار آقازاده در ايران معرفي شوند همه آقازاده ها را بايد معرفي كرد. (194908)
 
تماشا
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۱:۰۱:۰۱
ظاهرا شیوع مشکل آقا زاده ها فقط برا کشور ما نیست! (194912)
 
milad
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۱:۱۷:۳۳
اين اسامي صد در صد بشتره نام ايراني ها هم حتما بوده روشون نشده بزنن (194933)
 
ايراني
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۱:۳۲:۲۹
خداروشكر كه ثروت و وضيعت آنها از ديد مردمان پنهان نيست
در ايران ثروتمندترين مسئولان اموالشان را به نام زن و بچه وغيره مي كنند و مي گويند چيزي نداريم (194947)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۲:۰۱:۴۲
ا ِ‌؟‌هميش همينا بودن ؟ مطمئني بيشتر نيست ؟
خوب نگاه كنين شايد بقيش رو هم پيدا كرديد (194967)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۲:۰۴:۰۳
با سلام
از مليت اين افراد ميتوان اينگونه برداشت كرد كه هركجا اصل نظامها ( جداي از شعارهاي مطروحه از سوي نظامها ) برپايه ديكتاتوري بنا شده باشد فساد بيشتري را شاهد خواهيم بود . جدا از مباحث مربوط به نظامات جزايي و كيفري در هر كشوري ؛ جريان آزاد اطلاعات و فضاي مبتني بر پرسش و پاسخ در جامعه ؛ مهمترين عامل در پيشگيري از ظهور فساد خواهد بود .در اين فضاي سالم است كه هيچكس با تمسك به حال و گذشته خود ؛ مرتبه سياسي و عقيدني و وابستگي هاي سببي و نسبي خويش يا مصحت سنجي هاي تصنعي نميتواند از پاسخگويي طفره رفته واز طرفي هيچگونه تهمت زني و ابهام آفريني بيهوده نيز ايجاد نخواهد شد . اين فضا همان فضاي اسلام راستين است . (194968)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۹:۰۳:۰۶
شایدم بشه گفت اگه کشوری رسانه های وابسته قوی داشته باشه اجازه انتشار اینگونه اخبار داده نمیشه. کشورهای نامبرده اغلب طرف رسانه های قدرتمند و وابسته به کشورهای ثروتمند هستند. در هرصورت نقش رسانه ها مهم است. تبلیغ شدید رسانه های غربی در مورد کشته شدن یک فرد در کشورمان را با سانسور خبری بمباران چند عروسی در افغانستان را کنار هم بگذارید. همچنین سانسور خبری شدید کشتار آمریکاییها در عراق و افغانستان رو میشه اینگونه تفسیر کرد (195423)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۰۱:۵۹
با سلام
نام كاربري احسان ؛ مسئله اساسي همينجاست .اگر رسانه هاي آزاد داشته باشيم اولاً پيرو هر سوالي جوابي خواهدآمد براي قضاوت اذهان عمومي . ثانياً آيابا وجود رسانه آزاد داخلي ديگر بدنبال رسانه هاي بيگانه خواهيم رفت ؟ثالثاً با مراجعه به نام رسانه منتشر كننده اين اسامي به اين نتيجه ميرسيم كه همه غربي ها آنگونه كه شما ميانديشيد وابسته و وابسته پرور نيستند. ثالثاً نظرات كاربران بعنوان يك جامعه آماري خود نشان دهنده بينش و دريافت جامعه است از احوالات امروز ما . (195851)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۲:۱۹:۱۶
با كمي توجه به ليست كشورهائي كه آقازاده هاي محترم از آنجا بر خاسته اند بخوبي معلوم ميشود كه يكي از عوامل بروز چنين مواردي نبود مردمسالاري و رسانه آزاد (به معناي متعارف جامه مدني) در آن كشور هاست. (194986)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۲:۳۰:۳۵
به نظر من اين فهرست خيلي ناقصه ، چون آقازاده هاي خيلي بدتري هم وجود دارن كه اگه توي اين فهرست مي يومدن حتما اين آقا زاده هاي موجود از فهرست مي افتادن بيرون ... (195000)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۲:۳۲:۵۴
جالب است که اکثر قریب به اتفاق اینها مربوط به کشورهای جهان سوم و یا در حال توسعه هست که اغلب حکومت هایشان هم ده ها سال است که تغییر نکرده است راستی یک سؤال چرا نامی از آقا زاده های کشور ما نبود چون به نظر می رسد که در کشور ما کم نباشند ، شاید چون تک ستاره وجود نداشته و ستارگانی در کار بوده و نخواستن کسی را ناراحت کنند نامشان را در این لیست ذکر نکرده اند. (195004)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۳:۱۹:۴۲
آقازاده هاي ما هم هستند اما شايد آنقدر بزرگ بودند كه در رديف اين نفرات نيستند ... (195056)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۵:۰۲:۳۹
بهتره یه خبری بهشون بدی که ما آقا زاده از نوع صادراتی شو داریم ، تازه اگه شاهزاده ی امارات تو کشور خودش ساخت و ساز می کنه مال ما می تونه تو کانادا اتوبان بزنه
ای بابا ول کن آقا
راستی وجدانن این درج کن (195202)
 
يك ايراني
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۵:۴۳:۴۳
واقعا جاي تعجب است در تمام دنيا آقازاده ها مشكلات عديده اي ايجاد ميكنند چرا هيچكس نميپرسد آقازاده حضرت امام هيچگاه مورد سوءظن هم قرار نگرفت يا حتي نواده هايشان هم در معرض سوءظن قرار نگرفتند و حتي دشمنان قسم خورده امام كه دائما به ساحت ايشان حمله ميكردند و فحاشي ميكردند نتوانستند به خانواده معظم له كوچكترين خرده اي بگيرند براي من كه مايه مباهات است و هميشه به امام بخاطر تربيت اين فرزندان غبطه خورده و ميخورم اين سيره امامان ما بوده و خواهد بود (195246)
 
همشهري
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۵:۵۱:۳۳
سلام.

كمي خودماني تر باشيم.

وجدانا آقازاده هاي خودي را از اينهمه امتياز ثبت ركورد در آمارهاي جهاني گينس(GUINUSS) محروم نفرمائيد چون ممكن است اولين نباشند اما در فهرست مفتضح ترين ها سري توي سرها دارند .

والسلام (195258)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۶:۵۹:۱۴
خیلی جالب بود!
با این کنایه میخواهید حساب دسته بعضی آقازاده ها در کشور خودمون بدهید؟
اگه اینطور هست که خیلی باحالید! (195306)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۷:۱۷:۱۶
بهترين‌ها و بدترين‌هاي ايران را هم بنويسيد (195323)
 
مرتضي
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۸:۲۷:۵۲
اول مشخص كنيد كه اين موسسه وابسته به قدرت هاي بزرگ يا صهيونيست ها نباشد تا بتوان به اظهار نظر آنها اعتماد و توجه نمود . (195378)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۸:۵۷:۰۹
خوشحالم که آقازاده های ایران در این لیست نیستند و در زمره ی بهترین و با خدانرین آقازاده های دنیا قرار دارند! (195414)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۹:۰۲:۴۱
یاد آوری می شود که ما اساسا در این کشور مقوله ای به نام \" آقازاده ها \" نداریم زیرا چند سالی است که آقازاده ها ماشاللا برای خودشان \" آقا\" شده اند. از حالا به بعد باید به فکر \" آقا نوه نتیجه ها \" بود. (195421)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۹:۱۲:۳۲
چرا دو تن از آقازاده ها راازچین و کره شمالی انتخاب کردید؟مگر خدای نکرده شما هم عامل آمریکا،اسرائیل و .....هستید؟ (195434)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۹:۴۸:۳۳
بهترین آقا زاده ی جهان هم مرحوم روح الامینی هست که خدایش رحمت کند که با شهادتشون باعث شدند کسی به فکر زندانیان بیفته. (195474)
 
سها
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۰:۲۸:۵۱
اینا که چیزی نیست آقاراده های ما در انتخابات هم تحساس تکلیف می کنند. (195510)
 
منم
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۰:۴۵:۲۳
خوشبختانه اینطور که از نظرات معلومه همه مردم اقازاده ها رو میشناسند ! (195520)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۱:۴۹:۰۹
‫لطفأ لیست را تکمیل کنید.آب در کوزه و ما گرد جهان میگردیم. (195563)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۸:۵۴:۰۰
آقازاده هم آقازاده های قدیم (195769)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۸:۵۷:۱۳
اینجانبان ! شکایت خود را به مجامع جهانی بابت غصب مقام اولی آقازادگی مان اعلام و از رییس سازمان ملل برای آنها تقاضای اشد قصاص قبل از جنایت را داریم

جمعی از آقازاده های مقیم ایران (195772)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۸:۵۸:۴۲
دوستان همگي در اشتباهيد
فهرست مزبور كاملا درست و بدون سانسور آورده شده خواهش ميكنم براي سران مملكت احترام بيشتري قائل باشيد
در ايران كجا آقازاده داريم؟
آقازاده‌هاي ما براي خودشون آقايي هستن
دم و دستگاهي دارند
مدت هاست زير سايه پدرانشون نيستند
اين يك توهينه بزرگه كه ما اونا رو آقازاده حساب كنيم (195774)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۱۴:۰۹
فردا پس فردا هست که مسئولین دولتی ما بگویند پسرهای آقای به این مجله ی آمریکایی باج داده اند که اسمشان توی این لیست نباشد! (195392)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۲۲:۰۶
چرا نام آقازاده های خودی را از قلم انداخته ای؟ (195755)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۳۹:۵۲
با اينكه كشور امريكا را دشمن ميدانيم ولي انصافاً تا حالا مسئله آقازاده ها به صورتي كه در كشورهاي غير دموكرات ديده ميشود اصلاً در اين كشور وجود ندارد واين نشانگر اين است كه در اين گونه كشورها كسي به واسطه شغل پدر يا مادرش مصونيت ندارد و ديگر اينكه راه كارهاي قانوني ايجاد شده كه بستر لازم براي فساد آقازاده ها را محيا نميكند. به اميد روزي كه در كشور اسلامي خودمان كه مدعي تلاش در مسير حكومت عدل علي هستيم هيچكس نسبت به قانون مصونيت نداشته باشد و همه در پيشگاه قانون يكسان باشند. (195906)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۷:۱۸:۵۷
در جواب اون دوست اولی
1-والا ما تا جایی که میدونیم مارک اسم پسره
2- عکسی هم که زده تا جایی که میبینیم یه مرده
در نتیجه این میتونه اخوی دختر مارگارت تاچر باشه. (196432)
 
منتقدعوام فریبی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۰:۴۷:۴۷
نکته جالب اینه که تمام یا لااقل اکثر اینجور اقازاده ها در کشورهایی هستند که با ما رویه واحدی در استکبار ستیزی و ضد غربی بودن و شعارهای انقلابی دادن دارند

کره شمالی . لیبی . چین . و ...
و جالبتر اینکه در این کشورها مخالفان به عوامل بیگانه .خیانتکار و وطنفروش نامگذاری می شن.

حالا بیایم تو مملکت خودمون دنبال این اقازاده ها بگردیم.

و یک بازنگری در مدل مملکت داری بکنیم . ایا در المان و فرانسه و اتریش و سوییس و ... دهها کشور پیشرفته غربی که مردم می تونند حرف بزنند هم اینطور اقازاده مثل علف سبز می شه یا نه

ما که جرات نمی کنیم بگیم اما خودتون به پسر رهبر کره شمالی و پسر رهبر لیبی و برادر حاکم امارات و ... یه بار دیگه با دقت نگاه کنین.


الف سانسور چی لطف کن نطرات من رو هم منتشر کن که دیگه داری حوصلمو سر می بری .
می خوای از این به بعد جک فقط بذارم تا مشکلی از لحاظ انتشار نباشه. (196575)
 
کمیل
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۱:۱۳:۲۷
اصغر عزیز : کلمه «آقا» در ترکیب آقا زاده بر می گردد به کسی که صاحب نفوذ و قدرت مباشد و کلمه «زاده» شامل فرزندان او چه دختر و چه پسر می باشد . پس نیازی به تغییر تیتر خبر نیست بلکه نوع نگاه شما باید تغییر کند و به محتوی خبر توجه نشان دهید نه اینکه خدای نا کرده با مغلطه بخواهیرد اصل خبر نگاری را زیر سوال ببرید..............دیده را باید شست..! (196588)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۲۱:۳۹:۴۲
همه به کنار این یارو که هیجده و نیم میلیارد دلار و طلا برداشته با کامیون و تریلی برده ترکیه آقاست یا آقازاده و چطور ثروت یک نفر می تواند به این اندازه برسد و کسی اسمش را هم نداند؟ اگر پولها سالم بود چرا با سیستم بانکی نرفت؟ اصلا آیا چنین شخصی وجود دارد و ...؟ (197244)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۲۱:۴۶:۰۴
شما برای پیدا کردن دو سه تا اقازاده زحمت کشیدین چند تا کشور رو گشتین
غافل از این که ما خودمون اقا زاده داریم مثل دسته گل معتقد و متعهد یعنی شما
واقعا از وجود این عزیزان بیخبرید (197248)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۵-۱۰ ۱۶:۰۹:۰۴
وجود آقازاده ها نشان از وجود حداقل یک نسل با صداقت و درست کارند .

در بسیاری از کشورها که آقازاده ای معرفی نشده ، صحبت از راکفلرها و مکدونالدهاست که ظاهراً همه پدر(آقا) هستند نه فرزند(آقازاده).

این هم جای شکر داره که حداقل در نسل پدران ایران جای این شبهه نیست ، هرچند بسیاری از آنها در تربیت فرزندانشان حتی دقایقی را صرف نکرده اند. (199137)
 
عليرضا
۱۳۸۸-۰۵-۱۰ ۲۰:۳۰:۵۷
ژنو كه پايتخت سوئيس نيست بي سوادا! (199396)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۱ ۰۰:۵۹:۴۵
سوال از آقایی که گفته آقازاده ها مال کشورهای غیردموکراتیک و جهان سومی هستند: حالا دیگه انگلیس رو هم جهان سومی و غیر دموکراتیک میدونید؟ (199685)
 
هالو
۱۳۹۲-۱۲-۰۶ ۱۱:۳۹:۲۱
اینا که اقازاده نیستن ما تو ایران همه چیز بهترینش را داریم اقا زاده های اینا و عربها باید جلوی پای اقازاده های ما لنگ بندازن. (1994305) (alef-6)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.