نظر منتشر شده
۲۴۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 50301
سکوت درقبال ريختن خون بي‌گناه مشروعيت زداست
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۱۵
شكر خدا را كه با دستور رهبري بررسي مظالم بعد از انتخابات آغاز شد و در اولين اقدام به دستور مستقيم ايشان بازداشتگاهي كه چنانكه مشهور است حقوق بازداشت‌شدگان در آن نقض ميشد تعطيل گرديد. درباره حوادث تلخ بعد از انتخابات نكات در خور توجهي وجود دارد:



1) علي عليه‌السلام در اوصاف مردم كوفه مي‌فرمايند: «لقد علمت اَنَّه لا يصلحكم الا السیف و لكن ما انا بمفسد نفسي لا صلاح الآخرين»



به تحقيق دانستم كه شما مردم كوفه به راه راست نمي‌شويد مگر با شمشیر (كنايه از فضاي رعب و وحشت) ولكن من خودم را فاسد نمي‌كنم براي اصلاح ديگران



سيره نبوي و علوي هم گواه همين است كه حاكم اسلامي حق تحميل رفتارهاي جبارانه بر جامعه براي بقا حكومت ندارد و الا علي (ع) به جاي اين همه شكوه از كوفيان همان‌گونه كه حاكمان پس از او مردمان كوفه را مجبور به اطاعت كردند، عمل مي‌نمود. «در فرهنگ اسلامي از حرام، حلال زاده نمي‌شود».



رهبرانقلاب نیز قبلادر تبیین مردم سالاری دینی ولایت رارابطه ای عاطفی توام باخواست عمومی جامعه دانستند



2) سيره‌ي عملي امام راحل بر نفي اباحيگري استوار بود چنانچه باند مهدي هاشمي را بر اساس مشروعيت "هدف وسيله را توجيه مي‌كند" دست به جنايت مي‌زدند، محاكمه و مجازات نمود. اسلام علي الخصوص براي جان و مال مسلمين يا آنان كه در پناه جامعه‌ي اسلامي مي‌زيند حرمت ويژه‌اي قائل است لذا تمامي فقها در مواجهه با جان و مال دعوت به احتياط شديد مي‌نمايند و قرآن چه خوب مي‌فرمايد كه «من قتل نفسا بغير نفس او فساد في الارض فكانما قتل الناس جميعا» قتل يك نفر بدون آنكه در قبال قصاص يا فساد در زمين باشد، مساوي است با قتل تمامي مردم



3) نصرت موعود الهي در قبال تقوي پيشگي و عمل به فرامين خداست كه «ان تنضرالله ينصركم و يثبت اقدامكم». كم نبودند اقوامي كه در ابتدا حمايت الهي را داشتند و با اعمال خود مشروعيت خويش و حمايت الهي را زدودند و چون كفي بر آب، به كناري رفتند.



حكومت و ولايت در صورتي الهي مي‌ماند كه در چارچوب حدود خدا عمل نمايد و الا اينكه خداي ناكرده با انجام محرماتي آن هم در اموري كه مربوط به جان مردم است حكومتي را برپا نماييم كه فروعي از احكام الهي را هم پياده نمايد مقبول درگاه الهي نخواهد بود كه «انما يتقبل الله من المتقين» خداوند اعمال نيك را فقط از متقين مي‌پذيرد.



4) متاسفانه عوامل متعددي دست به دست هم داد و منجر به آن شد كه در قضاياي پس از انتخابات چه در برخوردهاي خياباني چه پس از آن در زندان، بعضا نيروهاي امنيتي حدود الهي را مراعات ننمايند و خوف آن مي‌رود در صورت عدم مواخذه به رويه‌اي فاسد تبديل شود اخبار و آثار قطعي موجود است و در صورت ضرورت قابل ارائه كه حكايت از موج اباحيگري در زندان‌ها و رفتارهاي نيروهاي امنيتي با شهروندان جامعه‌ي اسلامي دارد مسئولين مملكتي بايد بدانتد كه ريختن خون بي‌گناه مشروعيت‌زداست تعيين كميته‌اي ويژه براي پيگيري رفتارهاي خارج از چهارچوب كه در زندان با متهمين (كه جرم آن‌ها ثابت نشده است) مي‌شود حداقل توقع است كه مردم داشتند و بحمدالله ولي فقيه دستور آن‌را صادر فرمودند. حكومت اسلامي ضامن پياده شدن احكام اسلام است خصوصا آنجا كه كساني در معرض اتهام قرار دارند كه خود را منصوب به ولايت مي‌دانند و يا خداي ناخواسته از قواي نظامي و انتظامي هستند سكوت در قبال چنين شبهاتي به بي‌تفاوتي پشتيبانان اصلي نظام مي‌انجامد آنها كه خود را در مقابل خدا مسئول مي‌دانند و ارتباط خويش با ديگر افراد را در همين چهارچوب تعريف مي‌نمايند.



 
امیر
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۲۹:۲۶
اگر نبود اباحیگری در مقابل قتلهای زنجیره ای، اگر نبود اباحیگری در مقابل حمله به کوی دانشگاه در سال 78، اکنون اوضاع چیز دیگری بود. اکنون نیز گرچه بستن زندان کهریزک به عنوان اولین و کوچکترین مفید است، اما باید با این منش برخورد و متخلفان، پیگری و مجازات شوند.  (195799)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۳۸:۴۲
خواهش میکنم از عزیزان یک جست و جویی بکنند که چه کسی معاون وزارت اطلاعات بود در آن زمان؟ و اینکه سر تنها سرنخ ماجرای قتل های زنجیره ای چه آمد؟
جواب:
*حجاریان
*گفته شد در زندان خودکشی کرده است
دوستان در سایت youtube می توانند تمام فیلم های بازجویی های امامی و زنش را ببینند
لطفا انقدر سطحی نگر نباشید اول تحقیق بعد حرف (196089)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۹:۲۲:۴۵
امیر آقا بهتر نیست به ریشه های این اتفاقات رسیدگی شود ؟ شما میدانی همین آقایانی که امروز در بازداشت هستند و دوستانشان که در جامعه برای آنها سینه چاک میدهند قائله 18 تیر را علم کردند!؟ شما میدانی خونهای ریخته شده با برنامه های از پیش طراحی شده سران اصلاحات با همفکری بیگانگانی چون آمریکا و انگلیس همخوان و همراستاست و اینک سران اصلاحات به دنبال خونخواهی مقتولین نیستند بلکه خون این بیگناهان را پیراهن عثمان کرده اند برای پیشبرد اهداف شومشان !؟ بهتر نیست کمی با موضوعات پیرامون انتخابات با تعمل و تفکر نگاه کنیم ؟ (196534)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۲۳:۵۷:۴۰
چرا هوادران موسوي راجع به نقش سعيد عسگر و نوچه بودن او براي حجاريان در وقايع اخير و حتي در ايام تبليغات - يه نفع موسوي - صحبت نمي كنند ؟ اگر قرار به گذشته است از گذشته يتان دفاع كنيد ! از واجبين خوراندن و نقش نظارتي خاتمي در بررسي قتل هاي زنجيره اي چرا صحبت نمي كنيد ؟ (197300)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۲۳:۵۵:۲۱
بله اگر نبود اباحيگري در مقابل قتل هاي زنجيره اي امروز شاهد آن نبوديم كه اكبر خوش كوشك ها در ستاد موسوي تدارك درگيري هاي خياباني را ببينند . چرا هواداران موسوي در قبال اكبر خوش كوشك ها سكوت مي كنند و حرفي نمي زنند ؟ اگر قرار به برخورد است چرا نبايد با موسوي كه هوادارنش روز 23 خرداد ماه خيابان وليعصر تهران را به دستور شخص موسوي به اتش كشيدند برخورد نشود ؟ چرا هواداران موسوي راجع به حوادث 23 خرداد صحبت نمي كنند ؟ (197295)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۰۴:۳۷:۲۶
دوست عزيزم
اين اطلاعات موثق را چه كسي در ذهن شما تزريق نموده؟
لااقل معرفيش كنيد، شايد مردم سرنخهايي از عوامل قتلها و شكنجه هاي اخير پيدا كنند. (197420)
 
وحید
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۳۶:۰۰
خداوند در قران ریخته شدن خون یک انسان بیگناه را معادل کشتن تمام بشریت
می داند .
انچه در مورد بخصوص کسانی که در این حوادث متاسفانه فوت نموده اند برای من
تاثر انگیز است اینکه هر کدام از جناحهای سیاسی فراخور حال خودبرای تعدادی
از انها ناله سر می دهند .
به نظرم این رویه درست نیست باید تمامی این عزیزان را برادر و خواهر خود بدانیم
و برای فوت همه این عزیزان ناراحت باشیم وعلل را بیابیم . (195801)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۳۶:۵۶
هرچند در هر التهاب سیاسی که مردم به آن واکنش نشان می دهند فرصت طلب هایی هم هستند که از آب گل آلود ماهی می گیرند اما متاسفانه در جریانات اخیر نیروهایی که هویت آنها هم خیلی معلوم نیست جگر گوشه های مردم را بازداشت کردند و به صورت عمودی بردند و افقی تحویل دادند در حالی که برخی از انها دندانها و دنده های شکسته داشتند.
لباس شخصی هایی که اگر از جنس مردم بودند جوانهایی را که از جنس مردم بودند را شکنجه نمی کردند قلب این ملت را زخمی کردند.
اما همچنان این لباس شخصی ها با هویتی مجهول و ناشناس برای مردم فجایعی می آفرینند که آبروی ایران و اسلام را به خطر انداخته است و آقایان تا زمانی که روح الامینی کشته نشد به روی خود هم نیاوردند. مگر امثال کامرانی ها و اعرابی ها کم هستند؟ چرا خون برخی را رنگین تر می دانند ؟
خدایا ظالمین را رسوا کن. آمین (195803)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۰۷:۵۱
مردم شديدن نسبت به نيروهاي اطلاعاتي بد بين شده اند.
لطفا تاريخ را مرور كنيد.
اقاي توكلي! اگر جلوي اين مسائل را گرفتيد ان موقع مي توانيد با روي باز مردم را به اسلام دعوت كنيد.
ايا اين نتيجه حاكميت اسلامي است؟
چرا اين خونها در غرب ريخته نمي شود؟
چرا غربيها مردمشان را نميكشن؟
چرا انجا نيروهاي امنيتي موازي نيست؟


مي دانم نمي توانيد اين را پخش كنيد اما خودتان فكر كنيد و مردم را در يابيد.
عده اي قليل كه نه از شمايند و نه از اصلاح طلبان با اين كارها مي خواهند دين گريزي را گسترش دهند. (196134)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۰۰:۰۲:۲۸
انسان وقتي پاي ماهواره مي نشيند همين مي شود از همه جاي دنيا بي خبر مي ماند . ذهن اين جناب ناشناس مرا به ياد ذهن شرلوك هلمز مي اندازد : مي خواهند دين گريزي را گسترش دهند (197308)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۰۴:۳۹:۵۸
علي جان
ما زنده، شما هم زنده، بدون اغماض و تعصب خواهيم ديد چه كسي راست مي گفته است. (197421)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۶:۱۷:۱۰
اميدوارم فكر نكنين اين لباس شخصي ها صرفا همشون بسيجي و اطلاعاتي هستن

اشرار كه همشون لباس شخصي بودن هم بايد در نظر گرفت

نبايد يادمون بره چه كسايي درست روز بعد از انتخابات كه نه به دار بود نه به بار شروع كردن به تخريب اموال عمومي و ايجاد فضاي رعب و وحشت

يه كسايي بالاخره جلوي اين آدماي غير متمدن و غير منطقي رو بايد مي گرفتن .. هر چند اين وسط تر و خشك با هم ميسوزن كاريشم نميشه كرد .. حتي اگه اشكالاتي هم به بسيج و اطلاعات و ... وارد باشه اما بالاخره وظيفه حكم ميكرد با اين اغتشاشات كه داشت به داخل خونه مردم كشيده ميشد مقابله بشه نه مصالحه (196372)
 
عنوان:
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۱:۲۷:۴۹
چرا هی میگویید که لباس شخصی ها مجهول هستند؟ اتفاقا برخی از آنها توسط مردم شناسایی شده اند و مطمئنا همه آنها برای مسئولان آشنا هستند و هویتشان مشخص است. آنها که از کره مریخ نیامده اند و همه شان کارت شناسایی دارند و با نیروی انتظامی در ارتباط هستند. اینکه میگویند آنها مجهول هستند فقط بخاطر این است که مسئولیت اعمال آنها را از گردن خود باز کنند و اجازه دهند که لباس شخصی ها همچنان به ماموریت خود ادامه دهند. جالب اینجاست که برخی از آنها حتی در کارخانجات دولتی پست مدیریتی دارند و این برای من بسیار عجیب است. مطمئن باشید اگر قصدی برای شناسایی و یا مجازات آنها باشد حتی یک نفر از آنها هم از قلم نخواهد افتاد. (196706)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۰۰:۰۰:۳۷
لباس شخصي ها از جنس مردم نبودند خب بفرماييد قاتلين 9 بسيجي شهيد در وقايع اخير از جنس كدام مردم بودند ؟ جنس مردم منظورتان جنس مردم بالاي خيابان جمهوري است يا پايين آن ؟! جنس آقازاده است يا كارگر زاده ؟ (197305)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۳۷:۲۰
احقاق حق زندانيان آري...
اگر حقي داشته باشند يعني ظلم آنها به ديگران زياد نباشد...
گناه آنها مديريت آشوب خياباني نباشد...
آتش زدن بانك و ... جرم كمي نيست اما بسياري اعمال ديگر كه در راه آزادي بوده جرمي نيست...
اما بايد دقت كرد كه...
ترحم بر پلنگ تيز دندان ستمكاري بود بر گوسفندان (195804)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۵۷:۴۳
حکومت با کفر باقی می ماند اما با ظلم نه !
وای بر کسایی که رفتارشان با مردم عین رفتار چین کمونیست با مردمش بود
وای بر همه ما! (195926)
 
بلب
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۱۶:۲۶
اگه دوستممون یه کم انصاف داشتن و به فیلم هایی که منتشر شده توجه میکردن میدیدن که بیشتر تخریبها توسط برادران زحمت کش نیروی انتظامی و دلاور مردان بسیجی صورت میگرفت هر چند میدونم منتشر نمیکنید ولی جواب وجدان خودتونو چی کار میکنین (195956)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۴۳:۲۰
من خودم نفهمیدم برای چی به کامنت محسن انقدر نظر مخالف داده شده مگه تمام زندانی های حوادث اخیر بی گناه بودن شما خودتوی جای بنده خدایی بگذار بعد از صد سال دوندگی شرایط وامش جور شده میره بانک می بینه آتیشش زدن و تمام مدارکت پودر شده شما با این طرفی که بانک و آتیش زده چی کار می کنی.
همون طور کسی که ملت را عمودی میگیره و افقی تحویل داده باید مجازات بشن چون جفتشون ظالم هستند هر کدون یه جور ظلم کردن (196098)
 
morad
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۴۱:۱۱
اگر با چماق بزنند بر سر تو یا برادرت و بشکنند و کسی هم به شکایت ات رسیدگی نکند چیکار می کنی ؟ ایا در یه فر صت به یک شکلی عقده ات را نمی ریزی مثل شکستن شیشه بانک؟و.................. (196253)
 
یک آزاد اندیش
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۱:۴۹:۳۸
احسنت آقا محسن، حالا ما مردم شدیم گوسفند! (196714)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۹:۲۶:۴۸
در مثل مناقشه نیست! بابا تو دیگه کی هستی! از درک بدیهیات هم عاجزی؟ (196793)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۳۷:۲۳
دوستان توجه ندارند كه برخوردهاي خشن وزندان وبگير و ببند چه عواقب خطر ناكي به همراه دارد. در حوادث اخير مديريت بحران وجود نداشت هر چند در ظاهر جو آرام است اما اگر كمي توجه كنيم ميبينيم كه افكار عمومي جامعه در جهتي قرار گرفته كه دلسوزان نظام به آن راضي نيستند.هدف انقلاب قرار دادن همه زير يك بيرق بود حال عده اي چوب چماق گرفته و مردم بخصوص جوانان را فراري ميدهند. (195805)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۶:۱۸:۵۸
آخه كسي فكر نمي كرد بعضي كانديداهاي محترم خودشون در ايجاد اين فضا نقش بلقوه داشته باشن

مديريت بحران اگه نبود كه نصف تهران از بين ميرفت عزيز (196374)
 
منان
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۴۰:۲۳
کاری که نباید . بشود متاسفانه شد و به چه قیمت؟ قیمتی که رهبر معظم انقلاب از خود خرج کرد و انهم برای افرادی که به نظر من مطیع کامل از رهبری نیستند وفقط و فقط شعار میدهند و بس. خدا کمک کند . انشاءالله (195811)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۱۰:۲۶
اين اقا ٤ سال تمتم از كيسه رهبري خرج كرد.انقدر كه مسئولان به خاطر حمايت رهبر در برابر او سكوت كرده اند.
تنها اگر يك روز رهبر دست حمايتش را بردارد او را استيضاح مي كنند.
البته با اين روشي كه او پيش گرفته همين هم مي شود. (196138)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۶:۲۴:۲۷
ايشالا روي اول سخنتون با موسوي هست كه بعد از ديدار شخصي با رهبري فرداش بيانيه داد باز و از راه قانوني ادامه مسير نداد

رهبري سر ايشون هم خيلي خرج كردن .. يادمون نره

گرچه بنده خودم سر قضيه مشايي از دكتر نيز گله دارم و اصلا درست نميدونم اين رفتار ايشونو

اما هيچ كدوم از اينها دليل براين نميشه گذشته رو فراموش كنيم (196382)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۴۰:۵۱
جناب حائری

در مورد مطلب شما می توانم بگویم که:

1- یا شما تا کنون در خواب زمستانی تشریف داشته اید که در بهار گرم انتخابات و تابستان گرمتر پس از آن بسیار بعید می نماید. که اگر خواب بودید وای بر شما و دوستانتان که خود را اصولگرا می نامید.

2- یا شما اوضاع را دیده اید و تا کنون بر وفق مراد شما بوده است و پس از فوت عزیزان دوستانتان دیده اید که این اوضاع شما را هم با خود خواهد برد. در این صورت تا کنون خیانت کرده اید.

لطفا:
- حرف بس است اگر بقاء می خواهید مرد عمل شوید.
- خانواده های داغدیده و زندانیان را دریابید.
- مشروعیت نظام را برگردانید.
- برای آزادی بزرگترین نعمت خداوندی تلاش نمایید. (195812)
 
محمدحسن حائری شیرازی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۵:۰۵:۵۲
ضمن تشکر از حساسیت بجای حسن اقا
به اطلا ع میرساند اینجانب مقاله فوق را قبل از موضع گیری رهبری نوشته ودر ان صریحا از رهبر انقلا ب خواستار ورود به قضیه شدم لکن در ان زمان فقط روزنامه عصر مردم شیراز مورخ شنبه انر چاپ کرد متن فعلی با زمان فعلی واعلان موضع رهبری هم اهنگ وتوسط الف منتشر شده
(196233)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۵:۵۲:۲۶
اگر واقعا درست گفته باشيد دستتان را ميفشاريم، پيشانيتان را مي بوسيم و برايتان آرزوي سرافرازي و سربلندي داريم. (196349)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۶:۳۱:۱۱
اولا شما نميدونين چه كسايي زنداني هستن و منم نميدونم ولي ميدونم اگه از اون اتوبوس آتيش زناست بايد بالاخره باهاش برخورد بشه حتي اگه يه خونواده چشم به راه داشته باشه

مطمئنا خود اون خونواده هم از داشتن همچين فرزندي پشيمونه كه با غوره سرديش ميشه و با مويز گرميش و جو ميگيرش و ميپره به اموال عمومي كه خودش و خونوادش يه روزي ازش استفاده ميكرده

شما هم زياد تو اين خواب تابستوني نمون .. برات ضرر داره

وگرنه دلسوز تر از شما هستن كه بخوان اينا آزاد بشن اما ميان حرف منطقي تر ميزنن و يه چيزي ميدونن

تاحالا نديديم مشروعيت يك نظام به خاطر زنداني شدن اشرار و بعضا سياسيون كه در اغتشاشات يا دست داشتن يا گمان ميرفنته دست داشته باشن زير سوال بره

آزادي بزرگترين نعمت خداوند هم اگر واقعا نعمتي از طرف خدا باشه خود خدا هواشو داره
شما كه از چند و چون ماجرا خبري نداري و فقط با كلمات مياي بازي مي كني اينجا جوش نزن عزيز (196390)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۴۲:۱۳
وای بر ما که نام علی را بر دوش می کشیم و اینگونه با فرزندان وطنمان رفتار می کنیم، وای بر ما (195814)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۶:۳۲:۵۲
دقيقا واي بر كساني كه زود جو ميگرشون به جون اموال عمومي فرزندانمان افتادند

واي برما اگه اجازه بديم بدون محاكمه عادلانه به راحتي آزاد بشن (196393)
 
mim
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۴۷:۴۰
نكته اينجاست كه ما مسلمونها و مدعيان تشيع در حالي به آمريكا براي زندان گوانتانامو ايراد مي گيريم كه خودمون زندانهايي به شدت مخوف تر داريم .
اما من نمي دونم واقعا چرا بعد ازچهل روز و فقط پس از كشته شدن فرزند آقاي روح الاميني كميته ها تشكيل شد، صداها ها در اومد، توصيه ها آغاز شد و در نهايت گروههايي راهي شدند تا ببينند دراين ام القراء مسلمين چه خبره .
من كوچكترين ترديدي نسبت به مذهب و آيين خودم ندارم . با شناختي كه از دين خودم دارم صراحتا مي تونم بگم فاصله ما با دين خدا بسيار شده . فقط دعا مي كنم خداوند اذن ظهور دهد تا براستي بفهميم ...حقيقت چيست؟! (195824)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۰:۱۶:۱۰
درود بر شما که حرف حق گفتی. (196680)
 
؟
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۵۰:۰۷
با سلام
این اقدامات خیلی خوب است و باز جای شکرش باقی است اما نمی دانم که چرا دائم این عبارت به ذهنم می آید که: نوش دارو بعد از مرگ سهراب!

و البته همینطور: جلوی ضرر را هر جا بگیرید منفعت است! (195829)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۵۰:۵۹
چه عجب! راستی آقای یزدی کجاهستند که از مشروعیت برامون بگن ؟ راستی اگه روح الامینی خدا بیامرز شهید نمی شد هم ما به فکر می افتادیم ؟ من یه آدم عادی هستم و از همون اوایل جریانات شنیده بودم که زندانی های زیادی در کهریزک نگهداری می شن در کمپ اسرا و در وضع بدی که خیلیاشون آرزو می کنن ببرنشون اوین . شما چی آقای ... شما نمی دونستین آقای توکلی؟
دوست دارم بدونم دستور تعطیلی کی داده شده؟ (195832)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۰:۱۷:۱۶
نوش دارو بعد از مرگ سهراب (196682)
 
؟
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۵۴:۱۳
راستی آقای توکلی از شما به عنوان نماینده ی مردم می خواستم پی گیری کنید که چرا با وجود شواهد و قرائن موجود و سقوط بیست فروند هواپیمای توپولوف دولت جمهوری اسلامی باز هم به خرید بیش از صد فروند از این نوع هواپیما ها اقدام کرده و آقایان دائم دم از خوب بودن توپولوف می زنند...آیا با این کار می خواهند به مردم دهن کجی کنند؟ یعنی جان مردم اصلا ارزشی برای آقایان ندارد؟
ما نگران هستیم خواهش می کنم رسیدگی بفرمایید. با تشکر (195838)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۵۸:۳۱
عجیب است صدای همه با هم در میاید ولی چقدر دیر وقتی همه دنیا با استهزا به ما نگاه میکنند همه چیزمان به همه چیزمان میاید.

ما الگو بودیم؟ الگو هستیم ؟میخواستم الگو باشیم ؟چکاره ایم؟ (195843)
 
بهرامی ب
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۵۹:۲۱
چه عجب بالاخره یک رسانه داخلی جرات کرد به این موضوع اعتراض کند.
آقایان مسئولان جمهوری اسلامی، پرچم خونخواهی مقتولان حوادث اخیر باید به دوش بی بی سی باشد؟! (195797)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۰۴:۱۳
ریشه های وقایع اخیر هر چه باشد نحوه برخورد با ناآرامی‌ها مقوله ای مستقل است. اینکه چه کسانی حق برخورد با مردم را دارند و اینکه به نام دین چه اتفاقات و ظلم‌هایی رخ داده‌است شاید یکی از ریشه‌های تحریک‌هایی باشد که بخشی از ناآرامی‌ها را ایجاد یا حداقل به آن دامن زده‌است.
به فرض که عده ای اغتشاش‌گر سازمان‌دهی شده در دل مردم خود را پنهان کرده و قصد خرابکاری و آشوب داشته‌اند آیا نحوه برخورد با اعتراض به نتیجه انتخابات حال چه حق و چه ناحق باید اینگونه باشد که جان همه در معرض خطر قرار گیرد! به فرض که برای حفظ حکومت و نظام اسلامی تر و خشک را باهم بسوزانیم و عده زیادی را دستگیر کنیم روا است (که نیست) وقتی کسانی دستگیر شده‌آند آیا برخورد خشونت بار با آن‌ها نیز برای حفظ نظام اسلامی است یا گشودن عقده‌های نهفته‌ی هوهای نفسانی متحجرانه، آیا وظیفه حاکمان نیست که چون الگویشان امیرالمومنین دست این متحجران و مفسدان را قطع کنند؟ (195857)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۳۴:۵۷
جناب آقای عباس قربون صاحب اسمت برم
با حرف های شما کاملا موافقم ولی مشکل اینه که اولا نباید کار به خیابان ها می کشید چون جور دیگری هم میشد این مسئله را حل کرد ثانیا این حرف شما خیلی خوبه که تر و خشک نباید با هم بسوزند ولی این که چه طور تر و خشک رو توی یه تظاهرات بشه تشخیص داد سخته وگرنه حکومت هم که مریض نیست مردم عادی رو دستگیر و اذیت کنه نگرانی خیلی از دلسوزان مردم هم از اول همین بود که عده ای اشوب طلب خودشون رو یبن مردم مخفی کنند و باعث آسیب به مردم بشه.
البته این هیچ توجیحی نیست که یک نفر را دستگیر و جنازه اون تحویل خانواده اون بشه و باید با تمام این خشونت ها برخورد بشه که اگر برخورد نشه آبروی تمام نیروهای امینیتی سالم رو میبره هیچ حاکمی حتی اگر فاسق ترین آدم ها باشه با ظلم به مردم موافق نیست چون می دونن که حکومت با ظلم باقی نمی مونه چه برسه به رهبری ایران که از شریف ترین آدم هاست.
آیا مردمی که با درگیری آشوبگرانی که در بین طرفداران آقای موسوی مخفی شده بودند کشته شده اند هم به دستور آقای موسوی کشته شدند خیر چون آقای موسوی هم به خون ریزی راضی نیست. (196081)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۸ ۲۳:۲۰:۰۵
برادر من توی این مملکت اگرظلمی شد به اسلام شد چون چهره ای ازاسلام درچشم جهانیان نشان داده شد که سالها علما نویسندگان ونخبه های اسلامی درگیر این مسئله خواهند بودتااین خشونت بدون توجیه رو (خشونت توجیه ندارد)روازچهره ای که ماازاسلام دردنیا ساختیم پاک کنن لطفا گروهی وجناحی فکرنکنیدبه اصل اسلام ونظام بیشترازفردیا گروه خاصی فکرکنید اسلام نه احمدی نژاد است ونه موسوی ونه....... (217289)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۰۱:۱۶
اگر هم مجازاتی است باید عادلانه اعمال شود، یعنی نمی توان 4 تا مامور و بازجو را که در این ماجراها اشتباه کرده اند، مجازات نمود اما مجرمان اصلی که باعث و بانی آشوب ها بودند را آزاد گذاشت تا طلبکار هم باشند.
بسیاری از کسانی که الآن از زندان ها آزاد شدند، به مراتب جرم هایی بدتر از ماموران اشتباه کار انتظامی دارند خیلی از این افراد آزاد شده با سلاح سرد و اسید دستگیر شده اند؛ اما الآن آزاد شده اند و راست راست می گردند و شما هم آن ها را فراموش کرده اید؛ قاعدتا برای بعضی از این افراد حتی پرونده کاملی هم تشکیل نشد، زیرا بعد از دو روز دستگیری و در حالی که از آن ها سلاح و اسید بدست آمد، آزاد شدند!
شما باید پیگیر مجازات این افراد هم باشید تا در آینده جری تر نشوند (این کار بدون هر غرض سیاسی است و تنها به امنیت آنیده جامعه باز می گردد و انتظار است که به شدت پیگیری کنید)
به علاوه شرط برقراری عدالات این است که مقصران اصلی و دانه درشت را که مردم را به آشوب ها تحریک کردند هم به سرعت مجازات شوند. (195932)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۰۰:۰۹:۵۳
ميبينم كه مقاله امروز رسانه كيهاني كار خودش رو كرده، آفرين بر اين رسانه كه دست بزرگترين جاعلان خبري دنيا را از پشت بسته است (197312)
 
ایرانی دردمند
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۰۲:۲۵
چرا این احمدی استعفا نمی دهد؟ ای خدا این کی بود دیگه نصیب ما کردی. (196038)
 
امیر حسین
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۱۶:۴۵
آیا پرچم شهادت مادر و دختر بی گناه که در یک مهد کودک کشته شدن به دوش بی بی سی هست؟

آیا انگلیس خبیث و این گرگ پیر از حقوق آن بسیجی که در میدان آزادی جسم تیر بار شده اورا به آتش کشیدن دفاع میکند؟

مردم ما انگلیس را فراموش کردن

رافت اسلامی بسیار خوب است اما نباید شامل حال افرادی که در بازداشتگاه زندانیان را کشتند و هم کسانی که اتوبوسها را آتش زدند بشود

از تمامی مسئولین در خواست قصاص برای عاملین این اتفاقات اخیر را دارم

به خصوص سیاسیون که عامل اصلی این تحرکات بودن

خواهشا پیام من را بذارید (195942)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۵۰:۴۹
لطفا اسم این بسیجی را بفرمایید کیست و کجا و به چه صورت کشته شد (196185)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۳۸:۱۰
دوست همنام من این وقایعی که میگی خیلی دردناکند ولی شما اینها رو از کجا می دونید؟ منظورم اینه که در مورد اون مادر و بچش فکر کنم اگه واقعیت داشت تا حالا یه میدونی رو به اسمشون می کردند! (که حقشونه)
بنظر من اگه خود نیروی انتظامی کارش رو انجام می داد (نه هر کی با هر لباسی)
و بسیج رو جلو مردم نمی گذاشت این فجایع رخ نمی داد
برادر کسی رو تو میدان آزادی آتش زدند؟! (196247)
 
ر-ا
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۶:۱۴:۲۵
برادر عزيز

اولا:تا جايي كه اطلاع دارم كشته شدن مادر و دختر در مهد كودك مستند نيست. قطعا مردم ما كه به انتخابات معترض هستند حاضر به آزار هيچ كس نيستند تا چه رسد به اين كارها.اگر بود سيما تا به حال صد ها بار آنرا نمايش داده بود

ثانيا:چنا نچه صدا و سيما به جاي اخبار يكطرفه ،همان اول كار ،به جاي اينكه فقط نمايندگان ستاد انتخابات را دعوت كند ،نمايندگان كانديداها را هم همراه آنها دعوت ميكرد تا نظراتشان را بگويند اين مشكلات پيش نميامد و معترضين هم قانع ميشدند

ثالثا:درحال حاضرفقط با شناسايي ،ومعرفي عاملان اين جنايتها در بازداشتگاهها ميتوان اميدوار بود از تكرار آنها در آينده جلوگيري كرد

رابعا:انداختن مسوليت امر به گردن كانديداهاي معترض، با عرض معذرت ،هماننداستدلال معاويه است كه مسوليت كشته شدن \"عمار ياسر\"را در جنگ صفين متوجه امام علي(ع) ميدانست. (196370)
 
ه- م
۱۳۸۸-۰۶-۰۷ ۱۰:۴۹:۰۱
برادر ر-ا
اولاً:اگر بعضي اوقات به شبكه هاي داخلي هم نيم نگاهي مي انداختيد متوجه مي شديد كه كشته شدن مادر و دختر در مهد كودك بسيار هم مستند است و سيما مصاحبه با فرزند و برادر اين دوكشته شده را پخش كردالبته گويا به نظر بعضي ها فقط اخبار شبكه هاي بيگانه مستند هستند.

ثانياً‌: كدام رسانه است كه اخبارش كاملا بي طرف باشد و دنبال اهداف خاص خودش نباشد مگر اينكه آنها(بيگانگان) عاشق چشم و ابروي كسي باشند يا فقط براي رضاي خدا بخواهند اطلاع رساني كنند.علاوه بر اينكه مگر كانديداها نمايندگانشان را به شوراي نگهبان فرستادند تا مشكلات حل شود؟

ثالثا: قطعا بايد با هر كسي و از هر طرفي كه نفض قانون كرده برخورد جدي شود و با دستور رهبر معظم انقلاب انشاالله اين امر واقع خواهد شد

رابعا: معاويه هم خود مي دانست كه مغالطه مي كند. (216310)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۶:۱۷:۰۵
متأسفانه اخباری مثل این در رسانه‌های اصلاح‌طلب منتشر نمی‌شه:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8805070641 (196371)
 
طلبه ای از حوزه
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۲:۳۲:۴۶
آقای امیر حسین خان . نظرات تو حکایت از بیسوادی وتعصب دارد . بهتر است بدانی رافت اسلامی به مفهوم گذشت مطلق از جرم مجرم نیست . رافت اسلامی به مفهوم عدم مجازات مجرم بیش از جرمش میباشد . رافت اسلامی به مفهوم عدم ایذای متهم قبل از اثبات جرمش نزد حاکم شرع میباشد . رافت اسلامی ندادن اجازه به افراد لباس شخصی که نه هویتشان معلوم است ونه فرمانده شان مشخص است میباشد که هر طور خود خواستند بزنند .مجروح کنند وزندانی کنند و حتی نام ومحل زندانی را نه به مردم ونه به مراجع ذیصلاح حکومتی اعلام کنند . رافت اسلامی به مفهوم اجرای کامل مقررات اسلامی در همه زمینه ها ازجمله حقوق متهم ویا مجرم میباشد . شما وامثال شما که در شب شهادت علی (ع) گلوی خود را از نعره های تشریفاتی گریه پاره میکنید، چرا لحظه ای به فرمایش ایشان در مورد قاتلش توجه نمیکنید؟ حضرت میفرماید ، یا حسن اگر زنده ماندم خود میدانم که با ابن ملجم چکنم واگر در اثر ضربت او فوت نمودم ، شما خود دانید که اورا عفو کنید ویا قصاص. ولی اگر تصمیم بر قصاص گرفتید حق ندارید بیش از یک ضربه شمشیر باو بزنید زیرا او بیش از یک شمشیر بمن نزده است. این مفهوم رافت اسلامی است .یاد کلامی از سید جمال الدین اسد آبادی افتادم . وی تقریبا صد سال پیش گفته است: ما اگر بخواهیم اروپائیان را به اسلام دعوت کنیم ، واین دعوت موثر باشد، باید اول به آنان اثبات کنیم که ما مسلمان نیستیم و اسلام را با اعمال ما محک نزنید. اسلام چیز دیگری است ورفتار ما چیز دیگر .انصافا اگر برخوردها در قضایای اخیر را اسلامی و مطابق با شرع مقدس اسلام قلمداد کنیم،آیا این دین قابل پذیرش برای عقلا خواهد بود ؟ از خدا بترسیم ودین مقدس اورا فدای بیسوادی ویا تحجر ویا خدای نکرده امیال شخصی خود نکنیم . اگر این روند ادامه داشته باشد یخرجون من دین الله افواجا اتفاق خواهد افتاد . (196629)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۲۳:۵۱:۲۰
... شما وامثال شما که در شب شهادت علی (ع) گلوی خود را از نعره های تشریفاتی گریه پاره میکنید، چرا لحظه ای به فرمایش ایشان در مورد قاتلش توجه نمیکنید؟ حضرت میفرماید ، یا حسن اگر زنده ماندم خود میدانم که با ابن ملجم چکنم واگر در اثر ضربت او فوت نمودم ، شما خود دانید که اورا عفو کنید ویا قصاص. ولی اگر تصمیم بر قصاص گرفتید حق ندارید بیش از یک ضربه شمشیر باو بزنید زیرا او بیش از یک شمشیر بمن نزده است....خب از اين به بعد ناجا هم شيشه هاي شربت معده اي كه به جاي شربت درون آن اسيد قرار دارد يا كوكتل مولوتف با خود اورده و به طرف هوادارن موسوي پرتاب كند . آقاي باسواد آيا اين اتفاق صحيح است ؟ (197293)
 
ه- م
۱۳۸۸-۰۶-۰۷ ۱۰:۵۸:۲۳
جناب طلبه محترم از حوزه

كي و كدام مسئول حكومت ما اعلام كرده كه هر كاري كه در اين كشور انجام مي شود صد در صد اسلامي است كه شما اين قدر دل سوز اسلام شده ايد اگر در قم هستيد سري به درس تفسير حضرت آيت ا... جوادي آملي با خطبه هاي نماز جمعه ايشان بزنيد -يا به آرشيو آن مراجعه كنيد- ببينيد چند بار فقط راجع به اسلامي شدن علوم و دانشگاهها صحبت فرموده اند. (216312)
 
من
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۲:۲۴:۵۶
من واقعا نمي دانم براي چه عده اي با اين حرف \"اميرحسين\" مخالفت كرده اند ، اين برخورد ها به ذهن انسان اين را متبادر مي كند كه خداي نكرده حر هاي حق بعضي ها هم از روي سياست پيشگي باشد كلمة حق يريد بها الباطل ...

آيا بي بي سي از آن مادر و دختر و بسيجي دفاع كرده ؟

آيا رافت اسلامي به معني بخشش هاي بي حساب و كتاب است؟ امام هم در جايي اين شعر را نقل كرد :
ترحم بر پلنگ تيز دندان
ستمكاري بود بر گوسفندان

آيا كساني غير از سياسيون باعث به وجود آمدن اين مشكلات شدند ؟

لطفا اگر جوابي داريد بگوييد ... نه اينكه فقط راي منفي بدهيد و فرار كنيد! (196723)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۵:۳۳:۳۷
شما چرا منتظر جواب مردم هستید ، لطفا زحمت بکشید اندکی فکر کنید ، انوقت متوجه می شوید که قتل اسیر ربطی به دلیل اسیر شدنش ندارد . و احتمالا مانند ما ،روح شما نیز دچار تالم گشته که این دو مطلب مجزا را با هم ترکیب میکنید.
دلیل منفی دادن مردم هم قبل از هر چیز عدم ربط این دو موضوع است.
در ضمن مظلوم تمایل به دادخواهی دارد و خانواده های کشته شدگان هم به دادگاه غیر اسلامی رجوع نکردند بلکه خواستند صدای خود را به دیگران برسانند که ان شاء الله روزی برسد که نیازس به آن نباشد... (196745)
 
حمزه
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۹:۴۵:۲۳
آقاي “من“
اين وظيفه ماست كه در پي حقيقت باشيم و نه اينكه منتظر باشيم كس بياد و حقيقت رو به طور هضم شده تحويل ما بده.
به نظر من آدم بايد حرف هاي مراجع زيادي رو بشنوه و بخوانه تا از بين اونها بتونه بهتر قضاوت كنه. از جمله تلوزيون هاي مختلف و اخبار و سايت هاي مختلف. به بي بي سي هم بايد به همين ديد نگاه كرد. فكر نمي كنم درست باشه كه رسانه خاصي رو صد در صد سالم و يا باطل بدونيم. بهرحال از بين حرف هر كسي ميشه حقايقي رو استخراج كرد كه در حرف ديگران نيست.
تجربه به من ثابت كرده كه رسانه بي بي سي علي رغم اينكه طبيعتا در پي اهداف خودشه هيچوقت به طور علني دروغ نميگه گرچه شايد حقيقت رو مخفي كنه و اگر بحث مغرض بودن در مسائل سياسي مطرح باشه وضع صدا و سيماي ما به مراتب بدتره زيرا در طي دو ماه گذشته بارها و بارها دروغ هاي عجيب ( مثل انتصاب نامه هايي به مراجع و برخي نامزد ها و معترضين ) از رسانه هاي دولتي ما پخش شده.

راستي جريان اون مادر و خواهر بسيجي چيه كه ما نشنيديم؟ از كي اونها به عضو بسيج درومدن كه ما نفهميديم؟ (196805)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۲۱:۱۳
راستی این روزها خبری از انرژی هسته ای نیست. ای کاش می شد کمی از این انرژی رویایی به مردم تزریق میشد تا اوضاع اینقدر شیر تو شیر نشه. (196234)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۶:۱۰:۲۵
مطمئن باش بي بي سي دلش به حال مقتولان و ضربه ديدگان ايران نميسوزه

مطمئن باش .. اون اينقدر تو اين قضيه دنبال منافع سياسي خودش هست كه از همين مقتولين براي رسيدن به هدفش استفاده كنه

فقط شيوه تبليغاتش جوريه كه بعضا آدماي ساده فكر ميكنن بي بي سي دايه مهربونتر از مادره (196367)
 
م-ا
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۶:۳۶:۵۵
رسانه ها و بر خي از اصولگرايان، از جمله فرزند شهيد مطهري مدتي است به صراحت به اين موضوع اعتراض كرده و خواستار مجازات عاملان آن شده اند.و از سايت الف انتظار بيشتر و عكس العمل زودتري ميرفت.مگر نه اين است كه اگر مسلماني ظلم فاحشي راببيند و به آن راضي باشد(با سكوت ويا طرفداري) در آن گناه شريك است. (196401)
 
آیدین
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۰۴:۱۴
می دونم منتشر نمی کنید، ولی احکام صادره قبلی نشون میده پی گیری های مشابه خیلی جدی بوده. مثلا توی کوی دانشگاه تنها فردی که اتهامش پذیرفته شد اروجعلی ببرزاده بود که به 100 هزار تومان جریمه محکوم شد، یا سعید عسگر که قصد کشتن سعید حجاریان رو داشت یک ماه هم زندان نموند و بعد برای آزادیش جشن هم گرفتند. احتمالا الان هم یکی رو بازداشت می کنند و به 2 ضربه شلاق و 27 ساعت زندان و پرداخت 1000 ریال جریمه نقدی محکومش می کنند و برای آزادیش جشن هم می گیرند.
اگه قرارهبرخوردی صورت بگیره، برخی افراد 10 ساله که توی صف هستند..! (195858)
 
hossein
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۶:۱۲:۵۲
نرو تو خیابان و آشوب نکن چرا آن روستائی ر و نمی گیرند چرا آن قصب محل رو نمی گیرند چون آنها فهمیدن باید کار کنند تا مملکت آبادی داشته باشند بیکاری فقر همه جا زیاد شده این که دلیل آشوب کردن نیست ما هم در خارج گرفتاری خودمان را داریم ..کجا بهشت است آدرس بده من هم مهاجرت کنم
where is a haven life is hard every where in canada or USA or Japan or canada ... (196751)
 
بازمانده
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۱۵:۳۷
در اين غوغاكده كه هر كس به فكر خويش است خدا پدر اين بنده خدا را بيامرزد كه باز اين مظالب را منتشر ميكند و لااقل تعدادي از هم وطناي عزيز ميتونن در ان نظرات خوشون را مطرح كنند. شايد موجب بيداري عده اي كه در خواب خرگوشي هستندشد. بقيه نمايندگان هم ياد بگيرند كه از نمايندگي فقط مسافرت خارجي رفتن ان را ياد گرفته اند ان هم با هزينه ؟ اسم اين شركته چي بود همين كه سيم كارت ميفروشه ؟ راستي در چنين وضع واوضاع كه در مملكت به قول اقايان اشوبگرها اختشاش كرده بودند لازم بود به اين سفر بروند . (195866)
 
م از تهران
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۲۰:۱۳
منشا همه این فجایع مساله تقلب بود
مسئولان و رسانه ها نباید بگذارند این موضوع استخوان لای زخم باقی بماند
مساله باید پیگیری شود اگر تقلب شده این دولت را باید سریعا سرنگون کرد و به همراه جانیان مجازات کرد واگر برای همه اثبات شد که تقلب نشده، موسوی و کروبی که هوادارانشان را تهییج کردند باید پاسخگوی کارهایشان باشند و مجازات شوند (195808)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۶:۲۲:۲۱
مساله همينه كه كسي كه ادعاي تقلب كرده در واقع هيچي نداشته و فقط ميخواسته اون انقلاب مخملينش رو در كف خيابونا به سرانجام برسونه نه در راه قانوني و متمدنانه

پس ديگه بحثي هم نميمونه

در ضمن كسايي كه مخالفن اگه از تقلب چيزي ميدونن كه تا حالا كسي نگفته بيان بگن .. خيليا منتظرن از شما بشنون .. خود موسوي كه نميگه .. شايد شما استدلالتوم قوي تر از موسوي باشه كه كلي گويي كرده

كسي رو هم كه بدون مدرك و سند ايجاد اغتشاش كرده و الان سكوت اختيار كرده رو هم بايد مجازات كرد .. نه ؟ كسي كه مدعيه و به يكي ديگه اتهام ميزنه اگه سند نداشته باشه واسه اين كارش خودش ميشه متهم (196377)
 
حمید رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۸:۰۱:۱۲
خدا از دهنت بشنوه به خدا ما هم همین را می گیم که بیائین بررسی کنید ولی زمانی که دوستان می گویند ما حاضر نیستیم با شما بررسی کنیم و فقط می گیم که تقلب شده چرا که من رای نیاوردم حالا کی حرف غیر منتقی میزنه و باید مجازات این همه لجبازی های خود را که منجر به بروز این اتفاقات و ریخته شدن این خون ها شده است را بکشد .
لطفا این نظر را درج کنید (196477)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۹:۲۷:۲۱
عزیزم چندتا سند تقلب در انتخابات از طرف مدعانش ارائه شده که حالا مسئولین در صدد اثبات و یا نفی آن برایند ؟ موسوی و کروبی تنها ادعای تقلب مهندسی در انتخابات را کردندو دریغ از یک سند موثق ! این طرفدارانشان هستند که باید بیدار شوند و از بیش از این بازیچه قرار گرفتنشان جلوگیری کنند ، مسئولین چقدر شفاف سازی کنندو به مردم راجع به انتخابات پاسخ دهند ؟! (196538)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۹:۳۳:۵۰
کسی که به تظاهرات قانونی مردم مجوز نداد و تهدید کرد باید به اشد مجازات محکوم شود (196545)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۰۰:۲۸:۰۷
موافقم، آقاي توكلي، شما مگر نماينده اين مردم نيستيد. چگونه است كه شما كه به انتقاد از عملكرد ناصحيح دولت در ميان جمع نمايندگان مجلس شهره ايد، جلوي اين تعرض واضح و عيني وزارت كشور به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران نمي ايستيد؟
مگز نه اينست كه تجمعات مردم به شرط غير مسلحانه بودن و ضد اسلام نبودن قانونيست؟
آقاي توكلي، شما كه به موضع انتقادي شهره ايد جواب اين سوال قانوني كه يكي از ريشه هاي بسياري از خونهاي ريخته شده پس از انتخابات است را چه ميدهيد؟ (197323)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۲:۳۷:۰۸
به نظر شما اثبات نشده که تقلبی در کار نبوده؟! چقدر بگویند از تناقض گویی های آقای موسوی و از قهر کردنش با شورای نگهبان ، نمایندگان مجلس و... چرا همه فقط از نیروی انتظامی و امنیتی پاسخگویی می خواهند؟ البته که آنها باید پاسخگو باشند و آقای موسوی هم چندین برابر باید پاسخ دهد. استخوان لای زخم را چه کسی گذاشت؟ مسئولانی که چندین بار در تلویزیون به انواع و اقسام شبهات و نامه های آقای موسوی پاسخ دادند یا کسی که تهمت تقلب 11 میلیونی میزند و بعد اسنادش تقلب 500 هزار تایی را هم اثبات نمی کند. کسانی که فرصت بررسی را 5 روز تمدید میکند و هیئت ویژه تشکیل می دهد و از نامزدها می خواهدکه نمایندگانشان را به این هیئت بفرستند و بنا به گفته حجت الاسلام ابوترابی حاضر می شوند حتی تا چک کردن دست خط ها و هویت افراد رای دهنده مسئله را بررسی کنند استخوان لای زخم گذاشته یا آقای موسوی که هیچ نماینده ای به هیئت ویژه نمی فرسد و در حال حاضر هم به سوال هیچ خبرنگار منتقدی پاسخ نمی دهد؟ (196633)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۹:۳۳:۰۳
آقا انقدر حرص و جوش نخور. اینها خودشونم میدونن. اینها نمیخوان حقیقت و بپذیرن چون هدفشون اصلا انتخابات نیست. اینها میخوان یکی یکی ارکان نظام و زیر سوال ببرن و هدفشون فقط رهبری و بعد هم جمهوری اسلامی بای بای!

شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه. (196800)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۲۳:۲۱:۱۲
خواهیم دید. خواهیم دید. (197285)
 
ک وزیری
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۲۶:۱۳
چرا صداسیما خواب است و چیزی درباره این مسایل نمی گوید؟
مردم ناتمحرم هستند؟
مردم باید اخبار را از بی بی سی بگیرند؟

به اعتبار رسانه ملی گند زدی رفت ضرغامی (195820)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۱۷:۴۳
من بارها این مطلب را در الف نوشتم منتشر نشد. اما بازم میگم. از حقوقدانها خواهش می کنم ببینند می شود بر علیه رسانه ملی دادخواست تحویل داد به دادگاه؟ بخاطر جناحی عمل کردن حیف ومیل بیت المال دروغگویی ایجاد جو روانی در جامعه که باعث شود مردم روی به سوی رسانه های بیگانه بیاورند و... این خیلی فکرم رو مشغول کرده. یا شاید بشه قانون صدا و سیما را تغییر داد و اداره کردنش رو بگونه دیگری انجام داد. با تشکر (195964)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۳۹:۲۹
از صدا وسیما به دلیل نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی (با موضعگیریهای بی خردانه) و اخلال علیه امنیت ملی باید شکایت کرد و مدیران این رسانه باید در یک محکمه عادل بی طرف محاکمه شوند. این محاکمه را نظام انجام بدهد برای بقایش بهتر است تا خدای ناکرده انقلابیون در دادگاه انقلابی محاکمه کنند. (196093)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۱۳:۴۰
من با اين دوستمون كاملا موافقم.اقاي توكلي رو اين موضوع فكر كنيد.
اين كار از دست شما بر مي ايد.
به نظر من دليل خيلي از مسائل اخير رسانه ميلي بود كه مردم را تحريك و عصباني كرد.
همان طور كه سخنراني اقاي هاشمي را سانسور كرد مي توانست قسنت خس و خاشاك را هم سانسور كند تا اين نشود.
يادم مي ايد اقاي لاريجاني كه مسوول مذاكرات هسته اي بود همش حرفهاي ناپخته اين اقا را رفع و درست مي كرد (196141)
 
مریم
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۲۶:۱۴
تازمانی که با احمدی نژاد در یک خط بودید .تا زمانی که محسن روح الامین کشته نشده بود کسی حرفی نمیزد.حالا چه خبر شده؟یهو زندانیها هموطن شدند ؟یهو یادمان آمد که بعضی نیروهای امنیتی هم بودند که با مردم بدرفتاری کردند؟
یعنی تا الان بعضی از فیلمهایی که توی اینترنت منتشر شده را شما ندیده بودید؟آقای حائری صبحتان بخیر.اجرتان با خدا
سانسور نکنید لطفا.توهین که نکردم.کردم؟ (195880)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۲۲:۳۷
اقاي توكليبازگشت شما را به راه مردم خير مقدم مي گويم.شما از قماش انها نبوديد و نيستيد.
خدا اجرتان دهد.اما با اين سايت مواظب جانتان باشيد.
مستبدان بسيارند.
در پناه خدا (196154)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۰۳:۴۱:۳۱
جدا که راست میگی مریم. دلم می سوزه برای محسن روح الامینی، این جوان معصوم که ایکاش الان زنده بود. ولی شهادتش اثر بزرگی داشت در بیداری بعضی هموطنان چشم دل بسته مان. خدا به خانواده اش صبر و عزت دهد (197406)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۳۰:۲۲
در اینکه قاتلین این جوونها باید معرفی شوند شکی نیست. عاملین وفرماندهان آنها هم همینطور
همچنین کساتی که این خدابیامرزها را به ریختن به خیابان تحریک کردند هم کم مقصر نیستند
اگر موسوی همان روز اول از مسیر قانونی اعتراضش را پیگیری می کرد کار به اینجاها نمی کشید
البته قاتلان این بچه ها و بخصوص مدیران ارشدی که دستور این کارها را دادند باید معرفی و مجازات شوند در این شکی نیست (195823)
 
خس و خاشاك
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۵۲:۱۴
عجيب است از گفتن قانون قانون ... كسي با قانون مشكلي نداره اين مجريان قانونند كه مشكل هستند دوست عزيز در ارتباط با وقايع كوي دانشگاه سال 78 و با كشته شدن حداقل دو دانشجو اين قانون مي دوني چه حكمي داد مي دونيد فقط يك سرباز را متهم به دزدي يك دستگاه ريش تراش از دانشجويان كرد خودت قضاوت كن
محتسب مستی به ره دید و گریبانش گرفت مست گفت ای دوست این پیراهن است افسار نیست
گفت مستی، زان سبب افتان و خیزان می‌روی گفت جرم راه رفتن نیست، ره هموار نیست
گفت می‌باید تورا تا خانهٔ قاضی برم گفت رو صبح آی، قاضی نیمه‌شب بیدار نیست
گفت نزدیک است والی را سرای، آنجا شویم گفت والی از کجا در خانهٔ خمار نیست؟
گفت تا داروغه را گوییم، در مسجد بخواب گفت مسجد خوابگاه مردم بدکار نیست
گفت دیناری بده پنهان و خود را وارهان گفت کار شرع، کار درهم و دینار نیست
گفت از بهر غرامت، جامه‌ات بیرون کنم گفت پوسیده‌است جز نقشی ز پود و تار نیست
گفت آگه نیستی کز سر درافتادت کلاه گفت در سر عقل باید، بی‌کلاهی عار نیست
گفت می بسیار خوردی زان سبب بیخود شدی گفت ای بیهوده‌گو حرف کم و بسیار نیست
گفت باید حد زند هشیار مرد مست را گفت هشیاری بیار اینجا کسی هشیار نیست (195918)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۷:۳۲:۵۵
انجام تظاهرات مسالمت آمیز قانونی است ولی چرا مجوز ندادند!

در ضمن کسانی که به خیابانها آمدند برای احقاق حق خود آمدند لطفا با اینگونه جملات

\"\"همچنین کساتی که این خدابیامرزها را به ریختن به خیابان تحریک کردند هم کم مقصر نیستند\"

به شعور این شهدای بزرگوار و مردم معترض توهین نکنید. (196445)
 
حمید رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۸:۱۳:۲۰
خیلی جالبه که هنوز وقتی می گی آقای موسوی باید از همون روز اول بر طبق قانون عمل می کرد و مطالبات خود را از راه قانون پی گیری می کرد باز هم بعضی از دوستان کاملا به صورت احساسی گزینه ی مخالف را می زنند . این یعنی انتخاب احساسی که متاسفانه آقای موسوی ان را در بین هواداران خود به شدت انتشار داده .
لطفا منطقی برخورد کنید اگر قانون خوب است همیشه خوب است اگر باید بر طبق قانون با این افراد که جوانان مردم را زدند و کشتند بر خورد کرد باید با آقای موسوی هم که از همان روز بر خلاف قانون و لجبازی عمل کرد هم باید اعمال قانون شود و چه بهتر بود که ایشان هم از همان روز اول قانون مدار بود و به قانون عمل می کرد تا این روز ها را نبینیم .
لطفا این نظر را درج کنید تا بحث یک طرفه نباشد . (196484)
 
هومن
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۹:۰۹:۳۲
وقایع اخیر اگرچه جان گداز و بی‌نهایت تلخ است، اما اگر درست عمل کنیم می‌تواند مانند داروی تلخی باشد که به کمک آن پلیدی‌هایی که در نظام رخنه کرده‌اند از آن زدوده شوند و نشاط و سلامت کامل به کشور بازگردد. در چنین صورتی است که خون‌های ریخته شده هدر نرفته‌اند و دلهای داغدیده مرحمی خواهند یافت.

برخورد با افراد مقصر (اعم از مأمور و آمر و مسؤول و مدیر) واجب است اما کافی نیست. باید ریشه‌یابی کرد که چگونه این فساد زمینه وقوع یافته و اصلاحات لازم در کل نظام (قوانین، آموزش‌ها، نظارت‌ها و سایر زیرساختها) به عمل آورد تا از رشد مجدد این غدد چرکی جلوگیری شود.

مهم‌ترین چیزی که می‌تواند به سالم‌سازی نظام کمک کند این است که نگذاریم عده‌ای به بهانه حفظ نظام یا آبروی نظام روی مشکلات سرپوش گذاشته و مانع احقاق حق و مجازات و رسوا کردن مجرمان بشوند.

اگر در موارد قبلی مانند مرگ مشکوک مرحوم زهرا بنی‌یعقوب اینقدر مسامحه نمی‌شد، اکنون شاهد این فجایع نبودیم. اگر مسؤولین دولتی اینقدر پارانویا نداشتند و مجوز چند تجمع قانونی به مردم می‌دادند، مسأله بسیار ساده‌تر و کم هزینه‌تر حل شده بود. اکنون به تجربه می‌بینیم که هرچه برای حفظ مصلحت سعی می‌کنیم بیشتر سکوت کنیم (یا ساکت کنیم) مصلحت کشور و نظام بیشتر آسیب می‌بیند.

اگر مسؤولین ما جسارت و اعتماد به نفس بیشتری داشتند و اگر اینقدر به مردم بدگمان نبودند (اعم از گمان سوء نیت مردم و یا گمان نادانی و بازیچه بودن آنها) و اگر زیاد ذهن خود را مشغول نظریات توطئه نکرده بودند (که در نتیجه‌ی آن همه‌ی مشکلات را ناشی از توطئه اجنبی ببینند) هیچوقت کار به اینجا نمی‌کشید. (196522)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۹:۱۲:۱۳
درخواست تظاهرات مسالمت آمیز از طرف موسوی کاملا مطابق قانون اساسی بود. مجوز ندادن به آن درخواست ، خلاف قانون بود. (196526)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۲:۴۳:۳۷
خوبه که قاتلین اینها رو میشه مجازات کرد و باید مجازات کرد، اما قاتلین بسیجی های که تکه تکه شدند را چه کسی مجازات می کند؟ بسیجی رو میشناسم که با کاتر به شهادت رسید و دوستش که اجازه کلاش داشت دلش نیومد که از اسلحه اش استفاده کنه .فکر کنید دروغ می گم یا راست فرقی نمی کنه اما میدونم که قاتل اون رو هیچ کس مجازات نمی کنه و هیچ کس در باره مجازات کردنش فکر نمی کنه :( (196635)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۴:۱۶:۴۷
1- در صورت صحت خبر به خانواده ايشون تسليت عرض كرده و براي تمامي بسيجيان عزيزي كه در وقايع فوق مورد صدمه قرار گرفته اند آرزوي بهبودي سريع و كامل دارم.
2- دوست بسيجيتون با كلاش در بين مردم سرزمين خودش چيكار ميكرده؟ مگه مملكت نيروي انتظامي نداره؟ ميدونين مردم از دست لباس شخصيهاي خودسر چه دل چركيني دارند؟
به برادران بسيجي كه رودرروي برادران و خواهران هم ميهن و مسلمان خود قرار ميگيرند به عنوان يك برادر توصيه ميكنم مانند دوران دفاع مقدس خود را از مردم بدانند و رودرروي دشمنان خارجي و در كنار ديگر غيوران هموطن در صورت كوچكترين تعرض به خاك ميهن عزيزمان قرار گيرند.
3- اتفاقا تجربه تلخ مردم ايران اينست كه در سالهاي اخير نه تنها برخوردي با آمرين خونهاي ريخته شده و استخوانهاي شكسته شده انجام نداده، بلكه با عاملين هم برخوردي انجام نگرفته است.
4- خوشا به غيرت دوستتان كه اجازه كلاش دارد و مثل بعضيها به سمت مردم نشانه اش نميرود.
موفق و در پناه پروردگار باشيد (196740)
 
م.ج موج سبز
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۱۰:۳۹:۱۱
برادر رضا من با ان قسمت از صحبت شما که درخواست برای معرفی و مجازات قاتلان عزیزانمان بود موافقم.
اما کجا اقای موسوی به مردم گفت بریزید بشکنید بزنید؟ چرا میخواهید کسی که میان مردم عزیز است و در مدت زمانی کوتاه به اسطوره ای برای مردم تبدیل شده (افتخاری که بعضی ها طی سالها هم نتوانسته اند از آن خود کنند) با هجمه های پوچ خود و وصله های نچسب خود بدنام کنید؟
که هر بار که من میان تظاهر کنندگان بودم بیشترین تحرکشان شعارهای سالم و دور از توهین بود و هیچگونه دشنام و بزن و بشکن و تخریب نبود.
حتی در بسیاری از موارد به این هم راضی نبودند و طی جریان تظاهرات فقط و فقط با سکوت خود و دستهای بالا رفته حق خود را بیان می کردند.
اقای موسوی کجا و چه موقع از مردم خواست که بیایند در خیابانها و دست تخریب اموال بزنند؟ بس نمیکنید در روز روشن دروغ گفتن را؟ اسلام را با دروغ و نیرنگ می شود جاودان نگه داشت؟ (196837)
 
خس و خاشاک
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۳۸:۵۸
آدم نمیداند گریه کند یا خنده. آقایان شما با آدم های عوام طرف نیستید که پس از 40 روز سکوت یا اغتشاشگر خواندن معترضین و بحث موهوم انقلات مخملی، حالا با یک تغییر رویه خود را مدافع مظلومان قلم داد کنید. ما ها همه از مواضع قبلی این سایت مطلعیم و با این مقالات گذشته خود را نمیتوانید کتمان کنید. شما بدون شک در گناه سرکوبگران سهم دارید. (195903)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۳۹:۳۲
ببخشين آقاي رضا
كدوم مسير قانون منظورتونه؟
از طريق شوراي نگهبان؟ كه بيطرفه؟
قوه قضائيه كه عملا داخل بازي نيست اصلا؟
مجلس كه نمايندگانش 40 روز تأخير فاز دارند؟
از كدوم مسير قانوني؟ بفرمايين ما هم بدونيم (195905)
 
لیلی محسنی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۴۲:۴۴
اولا شب بخير
ثانیا وقتی جریان رسمی اطلاعات کانالیزه و محدود شد، رسانه های متخاصم می شوند منبع اطلاع گیری افکار عمومی و در این میان حرفهای خود را جا می اندازند.
دراین روزها بی بی سی هرکاری خواست با ذهن ایرانی های بیچاره کرد و رسانه ملی هم خفه خون مرگ گرفته بود
ثالثا جریان این ترانه موسوی که میگن بهش تجاوز شده خیلی مشکوکه. من هرچی در اینترنت گشتم سند روشنی پیدا نکردم لطفا هرکسی سند مستندی دارد اینجا بیاورد تا بلکه خدا بخواهد و معلوم شود که این خبر دیگه دروغ بوده و بی بی سی نامرد را رسوا کنیم
رابعا امیدوارم آمرین و عاملین این قتلها هم مجازات شوند
جریان ترانه را فراموش نکنید اگر خبری یا مدرک مستندی دارید بدهید تا پیگیری کنیم
لیلی محسنی leilimohseni@yahoo.com (195822)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۳:۲۸:۵۸
ببخشید منظور از سند روشن چیه (196654)
 
بی نام
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۷:۱۷:۱۵
خب جناب ناشناس منظور روشنه
خانم لیلی محسنی انتظار دارن که یا پیکر اون مرحومه رو بیاریم بذاریم جلوشون که با چشم خودشون ببینن
یا کسانی که این ظلم رو در حق این بنده خدا انجام دادن، بیاریم اینجا اعتراف کنن
یا فیلماشو بذاریم اینجا تا ایشون با چشم خودشون ببینن
.
.
.
تازه بعد از انجام دادن همه این کارا، بازهم میگن که فیلم و اعترافات و اون جنازه صحنه سازی خبرنگار بی بی سی بوده و دستشون رو میشه (196758)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۴۷:۲۷
مساله باید ریشه یابی شود
اولا از این جنایات چه کسانی اطلاع داشتند و سکوت کرده بودند؟
ثانیا چرا موسوی بجای اعتراض در چارچوب قانون طرفدارانش را به خیابان ها کشید؟
ثالثا فرماندهان این لباس شخصی ها کیستند و چرا تاکنون دستگیر نشده اند؟

اگر این مسایل ریشه یابی و حل شود و گام بلندی به سمت آزادی و دموکراسی و البته تحمل رای مخالف و تحمل باخت برداریم، خون این جوونهای بیچاره هدر نرفته (195827)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۵:۵۰:۰۹
آقا ممنون از نقد بی‌طرفانه شما.
این آرای منفی که می‌بینی، به خاطرا ینه که علاوه بر نظام، به آقای موسوی هم گفتی «چرا»؟!
آقای موسوی و اطرافیانش، «چرا» رو برنمی‌تابند. اما باز هم می‌پرسیم:
«آقای موسوی، چرا این بلوا رو راه انداختین»؟
«چرا به افراطی‌هایی مانند مجاهدین انقلاب رو تو ستادهاتون همه کاره کردین»؟
امیدوارم این بار به جز روند عادی توهین، جوابی بشنویم. (196347)
 
سین الف
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۶:۰۷:۱۴
احمد آقای گل، کجایی؟ اول و سومت رو هستم (ثالثت رو نه) ولی با دومت که اصلا نیستم. شما دم از قانون میزنی اول بگو کجای کار غیر قانونی بوده از طرف موسوی بعدم بگو کدوم مرجع قانونی باید ایشون اعتراض می کرد.

طبق قانون اساسی امکان اجتماع حتی بدون مجوز وجود داره پس کسی کار غیر قانونی نکرده. در ضمن ایشون مردم رو به خیابون نکشیدند ایشون جندین بار فقط درخواست کردند برای مجوز که البته دولت مهر ورز هیج وقت موافقت نکرد. ولی مردم خودشون ریختند بیرون چون اعتراش دارند.

در مورد شکایت قانونی هم که مرجع اعتراض شورای نگهبان که قربون همشون برم نگفته همشون با احمدی نژاد بودند که البته بعضی هاشونم از جمته خود جنتی به طور علنی از احمدی نژاد دفاع کردند. این جه مرجع قانونی ایه که از قبل اعضاش به خودشون اجازه می دن از یه طرف دعوا حمایت کنند.

این قضایای اخیر مال یکی دو روز نیست. مال سی ساله. تمام کسایی که تو سی سال از این جریانات تمامیت خواه ضربه خوردن و حرفشون رو نتونستن بزنند حالا با هم هم صدا شدند و جه صدایی شد که گوش فلک و کر کرد. و اینجاست که آقایون باید فکر کنن که یه جای کار میلنگه. اگه واقعا یه رای گیری شده بود حالا هر کی رای اورده بود کسی کاری نداشت ولی وقتی آدما میبینن که حقشون خرده شده نه تنها تو این انتخابات بلکه از همه نظر به عنوان یک شهروند نظر نمی تونن بدن. انه که با اینکه میدونن جه رفتار دور از انسانیتی باهاشون میشه ولی میان تو خیابون که اعتراض شون رو نشون بدن. (196365)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۹:۴۰:۲۰
دوست عزیز، در مورد بخش ثانیا مطلب شما باید عرض کنم که قانون اساسی تشکیل اجتماعات را به رسمیت شناخته و آزاد اعلام کرده. رجوع شود به اصل بیست و هفتم قانون اساسی. حال شما بگو این اصل اگر قابل اجرا نیست(که در عمل ثابت شد که نیست) پس چرا وضع شده ؟ چه زمانی کاربرد دارد؟ (196550)
 
payam
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۰:۳۰:۲۰
aghaye mosavi tebghe ghanoon assasi hameye tarafdaranesho davat kar ahmad agha vali khob be mazaje ghodrat doostan nayamad (196571)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۵۰:۲۸
امیدوارم این موضوع هم مانند قالهای زنجیره ای ماست مالی نشود و مردم اعتماد خود را از دست ندهند . (195834)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۱۸:۱۳
اگر در زمان قتلهاي زنجيره اي عاملين ان را كه تقريبا همه مي دانند كيا بودن محاكمه مي كردند الان مردم دلبستگي بيشتري داشتند و اعتمادشون بيشتر مي شد و اين مسائل امروز پيش نمي امد.
بيچاره خاتمي هر چه تلاش كرد نتيجه عكس گرفت.چون جناح مقابل از او حمايت نمي كرد در حالي كه اين يك پروژه ملي بود (196149)
 
فرزاد خلیفه
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۵۷:۳۴
از کدام اعتماد حرف می‌زنید؟کفگیر اعتماد مردم به ته دیگ بی‌لیاقتی خورده! (196287)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۵۲:۰۰
شماها با این بحث هایتان نشان دادید که جز مکاری و نون به نرخ روز خوردن کار دیگری نمی توانید انجام دهید. وای بر احوالتان. (195917)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۵۳:۲۳
با سلام چند نكته .
1- اگر مدعي راه علي هستيم آيا نديديم كه علي( ع ) به فرزندانش پيرامون عدم تجاوز به حقوق قاتلش چه سفارشاتي داشتند .نديديم چگونه در صفين با تاكتيك بستن آب بر روي سپاه معاويه مخالفت نمود ؟نديديم ........
2- مگر بقول شما غرب و انگليس پشت ماجراها نبود .پس چرا با ملوانان و كارمندان سفارت انگليس با رافت اسلامي برخورد شد و با هموطن ايران به خشونت ؟
3-اينكه پس از فوت فرزند آقاي روح الاميني كه از دست اندركاران نظام هستند با مسئله برخورد شد؛ شبهه تقسيم بندي مردم به درجه 1 ؛ 2 و الي آخر را تقويت نننموده است .
4- چه افرادي به بازجويي و زندان باني مشغولند كه نه مسلماند ؛ نه رحم كننده به يك هموطن ايراني و نه متخصص ؟مگر زير دست يك بازجو و زندان بان كاربلد ؛ متهم به آن شكل كه شنيده ميشود جان ميدهد ؟ (195921)
 
یه ایرانی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۵۴:۱۱
این که پس از آرام شدن اعتراضهای هواداران موسوی از اوایل تیرماه، این مووض قتلها اتفاق افتاده خیلی خیلی مشکوک است
گویی یک عده می خواهند موضوع نا آرامی ها کش پیدا کند و بهانه ای برای ادامه اعتراضها باشد
امیدوارم مساله ریشه یابی شود و مقصران و مسئولان ارشد این جنایت محاکمه شوند و عدالت برایشان اجرا شود (195839)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۵۴:۴۴
(مي دانم كه اين كامنت را نمي گذاريد!)

سوال مودبانه من به عنوان يك شهروند اين است كه در 40 روز گذشته مسئولان محترم نظام كجا بودند و چرا تا به حال سكوت كرده بودند؟ چه اطلاع داشتند و كاري نكردند و چه عدم اطلاعشان هر دو غير قابل قبول است! چه شد كه در يك روز همه مسئولان به فكر زندانيان افتادند و ياد رافت اسلامي كردند؟
آيا فقط بازداشتگاه غير استاندارد بود و يا مهمتر از آن رفتارها و تفكرات آنها غير استاندارد بوده است؟ بازجوها چه كساني بودند و مجازاتشان چه مي شود؟
چقدر انتظارات ما به عنوان شهروندان در اين نظام پايين آمده كه با يك واكنش ساده مانند بستن يك بازداشتگاه اينقدر ذوق مي كنيم و به به و چه چه مي كنيم!
مردم همه چيز را درك مي كنند. به شعور آن ها توهين نكنيم!
با سپاس (195922)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۵۶:۲۶
جاي خوشحالي است كه بالاخره كساني به ياد آوردند كه ما مسلمانيم ، شيعه هستيم و از همه مهمتر اين كه نظام ، نام اسلام را يدك مي كشد . ولي نكته اي كه هيچكس گويي به آن نمي پردازد و شايد پرداختن به آن خط قرمز باشد اين است كه اين بازداشتگاه ها و زندان ها چگونه و با اجازه چه كسي تاسيس شدند ، وقتي درتظاهرات هواداران موسوی جوانان بي گناه كشته مي شدند ، گفتند كه آمريكايي ها ، انگليسي ها و منافقان مردم را كشتند و حتي گفتند عده اي در لباس نظامي اين قتل ها را مرتكب شدند ، حال سوال اينجاست كه در بازداشتگاههاي نظام جمهوري اسلامي چه كساني هستند كه شكنجه مي كنند ، ناقص مي كنند و به قتل مي رسانند ، آيا اينها نيز بيگانگان و منافقان هستند ، اين افراد اختيار شكنجه به قصد كشت را از كجا آورده اند ، وقتي دنبال سرچشمه مي گردي خيلي ها زير سوال مي روند . بهتر است اين رفتارها را با رفتار پيامبر اسلام (ص) و حضرت علي (ع) مقايسه كنيم تا بفهميم واقعا هدف اسلام است يا چيز ديگريست ....

بعيد مي دونم منتشر كنيد ولي همين كه خودتون هم در اين قضييه تامل كنيد براي من كافي است . (195840)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۰:۱۹:۳۶
سلام

حرف حق تلخه ولی درود بر سایت الف که این حرفها رو منعکس میکنه.

درود. (196684)
 
afshin
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۵۷:۳۸
بعنوان یکی از دوستان دکتر روح الامینی از شهادت فرزنداشان دلم بدرد امد اما این سوال ذهنم را ازار میدهد که چرا ما حتی در خصوص این جنایت ها نگاه درجه بندی شده به شهروندان داریم...
ایا نگاه ایدولوژیک منجر به این بی عدالتی نشده است؟
پروردگار به تو پناه میبریم از شر اهریمن ... (195925)
 
اميد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۵۸:۵۲
دوستان عزيز
اقتدارگرايان فكر همه جاي كار را كرده بودندالا وعده ها و سنت هاي صريح خداوند
1- زمين (ملك) با كفر و بي ديني پابرجا خواهد ماند
اما با ظلم و جور هرگز (الملك يبقي ...)
2- خداوند در برابر مكر كنندگان بالاترين مكر ها را دارد (و مكرو و مكر الله و ...)
3- امور هيچ قومي تغيير نمي كند مگر خودشان بخواهند

اينها فكر كردند اگر مردم را بترسانند مردم گوشه گير خواهند شد
اينها فكر كردند اگر با فشار و پروپاگاندا خواهند توانست مردم را خر كنند
اينها فكر كردند هنوز قرن 19 است و اطلاع رساني در دست دولت
اينها فكر كردند مردم دوباره پاره پاره خواهند شد

اما حيف كه از خدا (منشاء اصلي اين انقلاب) دور شدند و او نيز چنين با ايشان تدبير كرد
اندكي صبر سحر نزديك است (195927)
 
lحمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۵۹:۲۲

مهم برخورد باکله گندهای این جریان است نه فقط یک بازجو
چرا یکی از مسببان اصلی حداقل از سمت اش استعفا نمی دهد (195865)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۵۹:۴۳
ضمن تشکر از جناب حائری و این سایت وزین می خواهم بگویم ما در سالهای دور بدلایلی چندین نوبت از ماشینهای بنز اسکورت دار وزارت خارجه برای جابجائی مهمان محترم حارجی استفاده کردیم بعد از چندروز که مجبور شدیم پیکان فکسنی خود را سوار شده و پشت چراغ قرمز و ترافیک تهران ساعتها معصل و بی توجه جلب کردن بمانیم باور کنید احساس پوچی و افسردگی داشتم. با توجه به این موضوع می خواهم بگویم قدرت خیلی افسونگر و فریب دهنده است بطوریکه می تواند انسانهایی با سالیان متمادی خویشتنداری و مناعت طبع را نیز بفریبد. این اتفاق متاسفانه خیلی وقت است که افتاده و بین مردم و حکومت فاصله افتاده مردم کار خود می کنند و دولت هم کار خود را 2عامل تکنولوژیک و ایدئولوژیک در جریان زمان گسست وحشتناکی را در حال ایجاد بین مردم و بخصوص نسل جوان با حکومتگرانی که زمان برای آنها نه فقط ایستاده بلکه عقبتر هم می رود
آقایان شما را بخدا برای بقای جمهوری اسلامی انقلابی را مثل انقلاب مخملی چین دوره معاصر را خودتان در داخل دولت بوجود آورید تا نیاز به انقلابهای مردم و دیگران نباشد. از مجموعه اظهار نظرهای مسئولین متوجه می شویم که آنها در آستانه ورود به یک دوره اشتباه تاریخی و طولانی هستند (195928)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۰۱:۱۰
لطفا چاپ کنید
کسی که ندا رو کشت که الان رفته انگلیس دست قوه قضاییه بهش کوتاهه
کسی محسن روح الامینی رو نکشته ، زیرا اثبات شد بر اثر بیماری خودش مرده که قاتلی نداره .در ضمن بقیه هم که کشته شدن که محارب بودن و ضد اسلام که خونشون حلاله
پس این بحث ها واسه چیه؟ (195931)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۰۲:۰۸:۳۰
گفتيم دور هم هستيم

بگيم بخنديم

شما ببخش به بزرگيت

برو دوباره سرت رو بكن زير برف (197364)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۰۲:۰۸:۳۱
فكر كنم نوشته ايشان طنز بود، چرا اينقدر راي منفي داده شده؟ (197365)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۰۲:۲۵
به نظر میرسد اگر پسر آقای روح الامینی کشته نمی شد، قضیه به منوال گذشته ادامه پیدا می کرد و هیچ کس اعتراضی نمی کرد. (195935)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۰۲:۵۴
حالا که وارد این ماجرا شدید لطفا تا آخر پیگیری کنید چون دراین وسط خیلی راست و دروغ قاطی شده و کاندیداهای مغلوب بدجوری دارند موج سواری می کنند
در اینکه احمدی نژاد بیلیاقت و مستبد است تردیدی نیست ولی اینکه موسوی برای کشته هایی که بر اثر جوزدگی خوش کشته شدند اشک تمساح میریزه دیگه خیلی زور داره (195859)
 
زینب
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۱۵:۵۹
جرا به راحتی جشم خود را می بندید و دهان حود را باز می کنید ایا موسوی 8سال نخست وزیر دوران پر افتخار دفاع مقدس نبود ایا موسوی از فیلتر شورای محترم نگهبان ردنشد ایا........... (196052)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۷:۴۶:۵۵
تو اين 30 سال مردم ما موج سواري و جو زدگي زياد ديدند.
فكر مي كنيد با متهم كردن اين و آن به اين القاب مي توانيد خاطرات مردم را از تفاوت بين شهداي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي با موج سواران و اقتدارگرايان قانون شكن پاك كنيد؟ (196461)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۱:۴۴:۲۵
اناالله اناالیه الراجعون با تشکر از جناب آقای توکلی که جزءبهترین اصولگرایان هستند ودرسایتشان مسائل ومشکلات مردم را بدون سانسور مینوسند وبا ابراز تسلت به خانواده شهدا اخیر جنبش سبز وضد استبدادی.اینقدر آش شور شده که سینه چاکان ا.ن نیزایشان راادمی بی لیاقت ودیکتاتور میدانند. به امید بهروزی مردم .سکوت هرمسلمان خیانت است به قرآن .انشاالله ای سایت دررسالت اطلاع رسانی به مردم مسلمان امانت داری رانیز مثل همیشه رعایت کند .باتشکر مجدداز آقای توکلی ودوستان هم نظرشان درمجلس .امیدکه بارای نه ایشان واکثریتمجلس به ا.ن این کشور ازاین بن بست نجات پیداکند . (196711)
 
رضایی منش
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۰۷:۰۶
و من قتل مومنا متعمدآفجزاء جهنم خالدا فیها

ایا واقعا باید خون ریخته می شد تا شما به زبان بیایید؟ 40 روز است به برخی از این زندانیان حتی اجازه تماس با منزل و خانواده را نمی دهند. کجای دنیا با زندانیان اینطور برخورد می شود؟ این درحالی است که قاتلان و متجاوزان به عنف این شرایط سخت را ندارند. (195941)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۹:۵۷:۰۹
این تئوریسین های بزرگ اصلاحات بودن( امثال حجاریان) که افاضه فرمودند: اصلاحات خون می خواهد!
و آقای خاتمی و موسوی هم با رفتار به ظاهر اصلاح طلبانه اشان این تئوری را به واقعیت تبدیل کردند! بس کنید آقا این همه ژست آزادی خواهی را، این همه مسلمان نمایی را!

جان و ناموس و امول و امنیت این مردم 10 روز بازیچه این جریانات و مجرمین بود! حالا شما نگران تلفن نزدن و نگرانی خانواده های زندانیان هستید! جواب اینهمه ترس و وحشت و دلمردگی این را چه کسانی باید بدهند؟ این حکومت نه هر حکومت دیگری در دنیا وظیفه اولش تامین امنیت است. هرکس در هر جایگاهی باشد حق ضایع کردن اولین حق یعنی امنیت عمومی را ندارد. لطفا قبل از هر چیز به این مسئله و پیامدهای آن فکر کنید. بعد به دنبال بقیه قضایا باشید. (196810)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۰۸:۱۵
کجاست علی که بخاطر کشیدن خلخال از پای زن یهودی غصه تمام وجودش را می گیرد

کجاست علی که می گوید به قاتلش فقط یک ضربه بزنند .

کجاست علی که سالها از حقش قانونیش گذاشت تا مردم را اگاه کند

کجاست علی که ببیند استاد نهج البلاغه دستور کشتن فرزندان یبگناه ایران رابراساس جنگ جمل او صادر می کند

نمی خواهم التماس کنم ولی شما را بخدا حداقل این نظر مرا پخش کنید تا ببینید مردم چقدر دلتنگ علی هستند (195944)
 
ميم
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۱۱:۳۵
راستي چرا در کهريزک تحقيق و تفحص نشد؟ شايد هنوز سر نخي از قاتلين آنجا بوده باشد، شايد مسئولين زندان تخلف ديگري نيز داشته اند. اي کاش فقط به خاطر بسته شدن آن زندان از بررسي آن منصرف نمي‌شدند، شايد آنجا سر نخ مقتولين ديگري بوده باشد که پنهان مانده ...
چند روزي است خواب ندارم و تنم در حال لرزيدن است.
چرا بايد به اينجا برسد که مردم در کشور خودشان دعاي «الهم فک کل اسير» بخوانند. نمي‌دانم چرا هر 10 سال که رئيس قوه قضاييه در حال جابه جا شدن است از اين اتفاقات دلخراش رخ مي‌دهد. بخدا همه ما مسئوليم. (195945)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۱۳:۵۸
خدا رو شکر که در جایگاه رهبری فردی حامی مردم و ملت دین بدور از مصالح شخصی حکم رانی می کند و اگر کسانی هم کج روی می کنند با برخورد قاطع و صریح رهبری حقوق پایمال شده ی مردم و مظلومان ستانده شده و به آنها باز گردانده میشود اما هوشیاری رهبری توجیهی برای تخطی دیگران محسوب نمیشود و امیدوارم از این پس شاهد عملکرد صحیحتر و به دور از خشونت ارگان های زیربط باشیم (195951)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۱۰:۰۵:۲۹
آقا شما در بین این اشخاصی که در این سایت نظر میگذارند، مسلمان خیلی کم پیدا میکنید، یا آدم آزاده ای که حتی حرف حق را بشنود و حرف حق را بگوید. بنده در ایام بعد از انتخابات با توجه به مطالبی که سایت الف در سایت خود قرار داده بیشتر از هر چیز حضور کسانی را دیده ام که هیچ اعتقادی به ولایت فقیه ندارند. متاسفانه و تعداد آنها به بیشتر از 100 نفر هم نمی رسد. و این تعداد موافق و مخالف را هم که میبینید هر کدامشان چندین بار کلیک کرده اند. می توانید امتحان کنید. از سایت خارج شوید و هر بار باز میگردید، دوباره به دلخواه نظر موافق یا مخالف را کلیک کنید. (196814)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۰۲:۳۵:۳۲
با سلام خدمت دوست عزيز و ارجمندم

با احترام خدمت شما يادآور ميشوم آيات قرآن كريم، توصيه پيامبر اكرم(ص)، نام و اسلوب ائمه اطهار(ع) و ارزشهاي اسلامي و جايگاه انساني اين ارزشها در اكثر نوشته هاي تائيد شده(و احتمالا تائيد نشده) خوانندگان و به بحث نشستگان اين سايت قابل مشاهده است. پيشنهاد ميكنم دقيقتر به متون نگارش شده و نسبت موافقين و مخالفين، آنگاه كه به اصول توصيه شده اسلام اشاره گرديده است توجه فرماييد. ظاهرا همين كساني كه شما به آنها اشاره داشته ايد، فارغ از زمان و ترتيب انتشار مباحث (كه موجب راي بالاي نوشته هاي اوليه ميگردد) اصرار عجيبي به دادن راي موافق به كلام خدا، رسولش و اهل بيت ايشان دارند.

از سايت الف استدعا دارم براي جلوگيري از به وجود آمدن هرگونه شائبه، امكان پاسخگويي به اتهام فوق را كه با مروري دوباره به محتويات مباحثات و نسبت موافقين و مخالفين قابل ارزيابي توسط مخاطبين محترم است، فراهم نمايند. (197380)
 
نا شناس
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۱۴:۰۶
جناب آقای توکلی در جامعه ما ثابت شده است که زبان سرخ سر سبز میدهد بر باد اینجوری ادامه بدهی بزودی باید شاهد تعطیلی سایت الف هم باشیم (195952)
 
عليرضا كاشي
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۱۴:۳۶
بوي اسلام ميآيد بوي عطر گل محمدي (195953)
 
موسی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۱۷:۲۱
راه کارهای قانونی مخالفت در نظام جمهوری اسلامی چیست؟ تظاهرات مسالمت آمیز که هیچگاه مجوز نمی گیرد.انتشار روزنامه که بعداز چند شماره تعطیل می شود.تشکیل حزب سیاسی که منتسب به بیگانگان می شود.رادیو وتلویزیون که در اختیارتان نمی گذارند.وارد شدن در نهادهای قانونی مثل مجلس که صلاحیتتان را رد میکنند.فضای مجازی که فیلتر می شوید.یک روزنه برای تنفس مخالف باقی نگذاشته ایم بعد کوچکترین حرکتی را قانون شکنی مینامیم.
آیا نحوه برخورد با قانون شکنان مشخص نیست؟همه محارب هستند و خونشان حلال؟جوانی را که چون خورشید می درخشد و صفا و بی آلایشی از سیمایش پیداست به هر عنوانی میگیریم دهانش را خرد میکنیم و با هزار منت جنازه اش را به خانواده اش تحویل میدهیم و حتی اجازه برگزاری مراسم بزرگ داشت او را به خانواده دردمندش نمی دهیم .آیا با قاتلان زنجیره ای هم چنین رفتاری میشود؟مگر ستمکاران تاریخ غیر از این میکردند؟
آنچه باعث تاسف است این است که علی رغم همه کارهایی که از این پس در باره این حوادث تلخ انجام دهیم خونهای ریخته شده ، در تاریخ به نام این نظام ثبت خواهد شد.
بیاییم کبر و غرور را کنار بگذاریم و از ملت عذرخواهی کنیم ،مرحمی بر دل داغدار خانواده های آسیب دیده باشیم.خود را معصوم از خطا و اشتباه نپنداریم مسولیت کارهای زیر دستانمان را بپذیریم .خطا کاران را مجازات کنیم و به آغوش صمیمی مردم باز گردیم.خوب و بد این مردم پر طاقت را از خود بدانیم و افراد چاپ لوس و ریا کار را از اطراف خود برانیم که این دستور دین است.
شما را به خون پاک جوانان وطن سوگند می دهم این یادداشت از سر درد را منتشر کنید. (195959)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۲۴:۵۵
اقاي توكلي همين نوشته را به عنوان نطق پيش از دستور جلسه غير علني بخوانيد.واقعا تاثير گذار است (196156)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۱۰:۵۷
صحبتهاتون مخصوصا چند خط اول خیلی به جا بود (196218)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۰۲:۳۹:۰۰
آفرين بر شما، اعتقاد پاك و راسخ و قلم پر نفوذتان كه جمع درد دل بسياري از دلسوزان اين مرز و بوم بود (197382)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۱۷:۵۲
آقايان بعد از کشتن پسر روح الاميني تازه فهميدن که تو بازداشتگاهها چه خبر است. بازداشتگاه کهريزک به دليل اينکه نفهمن توش چه جناياتي مي شده تعطيل شده براي اينکه نماينده ها نرن ببين چه خبره, ما که از اون اول مي گفتيم اينا خطرناکند اين آقايون اصولگرا, به خاطر حزبشون حاضر نمي شدن قبول کنند. (195961)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۱۸:۲۳
یعنی اگر مقام رهبری نگه، این کارها اشکال نداره؟ چون ایشون گفته نکنید حالا بد شده؟ (195962)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۱۹:۱۴
با سلام

شما بگید مردم کی باید شعار دادن سران مملکت را بشنود و عملکرد انرا نبینند

و هر وقت مسئله حادی پیش میاید ابتدا سکوت میکنند بعد از چند صباحی هم که صدای اعتراض مردم بالا می رود بیانیه صادر میکنند و از انواع احادیث و ایات قران در اثبات حرف خود ارائه میکنند

تا کی ؟ (195963)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۲۸:۲۴
به نظر من کلید واژه مقاله شما، «اباحی گری » است. بنده به یاد دارم که در سالهای نخست انقلاب تقوا و رعایت حرام و حلال یک ارزش بی بدیل بود.
محال بود کسی دروغ بگوید و با امر به معروف و نهی از منکر مواجه نشود. محال بود کسی حق دیگری را ضایع کند و با نهیب دیگران مواجه نشود.

اما در سالهای اخیر کسانی به کرات دروغ فاحش گفته اند و هیچ مقامی آنها را بابت این دروغ مواخذه نکرده است و هیچ مرجعی آنان را بخاطر این گناه کبیره از هیچ صلاحیتی منعزل نکرده است.
در روزگاری که دروغ و افترا در چشم نمی آیند و هیچ حساسیتی را بر نمی انگیزانند، و هیچ کذاب و مفتری، بی تقوا محسوب نمی شود و از درگاه رانده نمی گردد، گناهان دیگر هم مباح می گردند.

در افواه مردم گفته می شود که گاهی خانواده کشته شدگان اخیر مجبور شده اند برگه ای رسمی را امضا کنند که در آن (بر خلاف واقع )گواهی می کنند که فرزندشان عضو نهاد خاصی بوده است و توسط گروه سیاسی خاصی کشته شده است. یعنی از آنها می خواهند که رسما شهادت دروغ بدهند. شهادت دروغ مرتبه اعلای دروغ است و تقریبا در همه جا، از زمره جرایم غیر قابل بخشش محسوب می شود. اگر این گفته ها راست باشند، کسانی که دیگران را به دادن شهادت دروغ مجبور می کنند، قاعدتا گناه و جرمی بزرگتر را مرتکب شده اند.

این رواج جرم و گناه، ریشه در همان اباحه گری دارد که شما بدان اشاره کردید. شاید این بار ، بر خلاف دفعات متعدد قبلی، رسیدگی به این جرایم به صورت واقعی انجام شود تا بخشی از اعتماد مردم، احیا شود. شاید هم باز مانند موارد قبلی، فقط دزد ریش تراش محکوم شود و باز مانده اعتماد مردم هم بر باد رود. اما در هر حال تا زمانی که بزرگان در مقابل بی تقواییهای آشکار و بزرگ حساسیت نشان ندهند و بی تقوایان را از خود دور نسازند، این قضایا باز هم تکرار خواهند شد.

آقای توکلی و سایت الف در قضایای اخیر تا حد زیادی منصفانه و خیر خواهانه و مسئولانه عمل کردند و نشان دادند که حلال و حرام را می فهمند و حق الناس را ، در حدی که تشخیص داده اند، حرمت می نهند. اینها نشانه تقوا ، و یا لااقل تلاش برای رعایت آن، است و در این وانفسای نئوسکولاریسمی که لباس وارونه دین محمدی (ص) را بر تن کرده است، جای شکر دارد. (195981)
 
alisareban
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۲۹:۰۴
اولا لازم مي دانم كه از جناب آقاي حايري با مقالة ارزشمندشان كه خيرالكلام ما قل و دل است تشكر كنم كه من لم يشكالمخلوق لم يشكرالخالق.
خيلي حرفها داشتم كه ذيل اين مطلب بزنم اما به يك محور بسنده مي كنم:
روايتي كه از مولي علي عليه السلام نقل شد، بسيار تكان دهنده براي ختم شرايط بحراني فعلي مي تواند راهبر باشد ؛ مصرانه تقاضا مي كنم يك بار ديگر به اين بخش توجه شود ؛ آنجا كه آمده است :
به تحقيق دانستم كه شما مردم كوفه به راه راست نمي‌شويد مگر با شمشیر (كنايه از فضاي رعب و وحشت) ولكن من خودم را فاسد نمي‌كنم براي اصلاح ديگران
سيره نبوي و علوي هم گواه همين است كه حاكم اسلامي حق تحميل رفتارهاي جبارانه بر جامعه براي بقا حكومت ندارد و الا علي (ع) به جاي اين همه شكوه از كوفيان همان‌گونه كه حاكمان پس از او مردمان كوفه را مجبور به اطاعت كردند، عمل مي‌نمود.
بدون هرگونه ترديد، تخلفات بزرگ صورت گرفته از ساحت رهبري معظم انقلاب ايران به دور است و ايشان به محض اطمينان يافتن از تخلفات مزبور، دستور رسيدگي قاطع را قاطعانه صادر فرموده اند. (195982)
 
دل شكسته
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۴۵:۲۴
دلم خيلي گرفته اقاي توكلي خيلي زياد...شما تا امروز سكوت كرده بوديد..اقاي احمدي نژادهم سكوت كرده بود...هيچكس هيچ نميگفت ...حالا يك مرتبه همه ياد رأفت اسلامي افتادند...
دلم ميخواست يك نفر به من جواب بدهد كه استانه تحريك اقايون اصولگرايي مثل اقاي توكلي كجاست؟ تا كجا سكوت مي كنند؟ تا كجا كتمان مي كننند؟
دلم ميخواست يكي به من جواب بده كه اگر مقام معظم رهبري وارد ماجرا نشده بودند و دستور تعطيلي كهريزك را نميدادند امروز كسي از زندانها حرف مي زد؟ كسي محكوم ميكرد؟ كسي يادش به رأفت اسلامي مي افتاد.
حضراتي كه تا ديروز بر طبل پخش اعترافات اجباري مي كوبند امروز دم از رأفت اسلامي مي زنند...
خدايا دلم خيلي تنگه..به خودت پناه مي برم..فقط به خودت.نه به هيچ كس ديگر (196010)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۵۱:۳۱
مي گويند خون پاك بسياري از بدي ها را مي شويد و درخت حق را آبياري مي كند.
آقاي محسن روح الاميني روحت شاد باد كه با خون خود بسياري از انحرافات را نشان دادي و شما جزء شهيدان واقعي هستيد.
البته فرزند مقامات بودن شما هم به اين مسئله خيلي كمك كرد و در حقيقت جوي شد كه خون پاكت را به درخت حقيقت رساند. (196018)
 
حسين.ف
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۵۲:۲۹
من نمي دانم اين برادران اصولگراي ما به چه اصولي اعتقاد دارند؟ اگر مثل آقاي افروغ از اول روشن موضع خودشون رو روشن مي كردند الان هم اين حرفها از اونها پذيرفته بود ولي نمي دونم چرا بعضي بعد از 40 روز تازه فهميده اند كه : \" بعضا نيروهاي امنيتي حدود الهي را مراعات ننمايند \" ، يعني اين مطلب رو بايد محسن روح الاميني كشته مي شد تا بفهمند؟ چرا تا قبل از اين ندا رو خبرنگار بي بي سي كشته بود و بقيه رو يه سري اغتشاشگر كه لباس بسيج پوشيده بودن؟ چرا بايد اين حرفها رو ما از شما بعد از 40 روز بپذيريم؟ (196019)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۵۹:۲۷
این میدونید نتیجه چی هست ؟
این نتیجه سکوت اقای توکلی و دیگر نمایندگان مجلس در زمانی بود
که ملت رو وسط خیابان با تیر میزدند و کار را می انداختند گردن خبرنگار
بی بی سی و تک تیر انداز منافقین و ...

اون موقع مشروعیت زدا نبود , الان مشروعیت زدا شده ؟ (196032)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۰۰:۱۲
آقای روح الامین می خواهد از طریق قانون ماجرای شهادت پسرش را دنبال کند ماهم میگویم قانون ولی آیا همین قانون گفته که به جگر گوشه های مردم ( طبق سخنان خطیب جمعه) به طور بیرحمانه برخورد شود ؟ آقای حائری آقامحسن هم جزء شهداست عین ندا ، سهراب وبقیه شهدا پس تا حالا کجا بودید چرا آقای توکلی 5/2 میلیون نفر را چند هزار نفر درنماز جمعه میداند لابد آنها هم اغتشاشگرند.
اگر می خواهید کمکی به مردم فهیم بکنید کمی به اطرافیان خود نگاه کنید. (196034)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۱۶:۳۷
به همه آقایون که تازه از خواب بیدار شدند و فهمیدند تو مملکت چه اتفاقی افتاده

صبح به خیر عرض میکنم. باید خدمتشون عرض کنم چیز خاصی نبود فقط آبروی

مملکت رفت. آقایون میتونند به خوابشون ادامه بدند. (196054)
 
مریم
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۳۳:۱۸
دیگر برای این حرفها خیلی دیر شده است. اینها را باید یک ماه پیش می زدید. اگر فکر میکنید با این نوشته های کم رمق مردم از مطالباتشان که اول پس دادن رایشان بود ولی با این جنایات هی دارد بزرگتر می شود می گذرند اشتباه می کنید. (196079)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۳۶:۲۵
با سلام
1- از آقاي حائري تشكر مي‌كنم. موضع ايشان صريح تر از موضع پدر بزرگوارشان بود و موجب مباحات اهل حوزه
2- پيشنهاد مي‌كنم آقاي توكلي و ساير دوستان بجاي فراخوان براي دعوت از اين و آن براي نقد و بررسي انتخاب و حوادث پس از آن، همچون آقايان كروبي و موسوي، اقدامي اصولي و هماهنگ براي تعيين تكليف آسيب ديدگان حوادث اخير انجام دهند. مثلاً جايي در همين سايت براي درج اسامي بازداشت شدگان، محل نگهداري، وضعيت محاكمه، نتيجه محاكمه و حكم قضايي، روزشمار تعداد روزهاي به ندان رفته، روزشمار زمان تاخير در آزادي پس از اثبات نشدن جرم و غيره وجود داشته باشد.
3- اين كار فوق البته وظيفه نهادهاي قضايي، امنيتي، انتظامي و ساير دست اندركاران بگير و ببند است، ولي شما به عنوان يك فرد مسلمان، آزاده، پايبند به اصول و ارزشهاي نظام و نماينده مردم در مجلس وارد عمل شويد.
انشالله كه گره‌ از امور مردم باز نموده و رستكار شويد (196085)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۳۶:۵۴
چطور شده که تازه یادتان آمده؟ تا قبل از این که این‌ها یک عده آشوب‌طلب بودند که به تحریک نامزدهای معترض و انگلیس و آمریکا به خیابان آمده بودند و هر بلایی سرشان می‌آمد حق‌شان بود. حالا که اشک تمساح ریخته می‌شود شما هم جامه عوض کرده‌اید و صحبت از خون‌های ریخته شده می‌کنید؟ (196086)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۳۹:۵۵
لطفاً اگر كسي مي داند به سؤالهاي زير پاسخ دهد:
1- مگر اين آيات و احاديثي كه نوشتيد قبل از دستور رهبري وجود نداشت كه تازه يادتان آمده؟
2- مگر زندانيان سياسي در طول اين سالها پس از آزادي بارها اين مطالب را نگفتند و شما مي گفتيد كه اينها دروغ پراكني رسانه هاي بيگانه است؟
3- چطور است كه فرزندان آقايان نيز جزو اين خس و خاشاك ها شدند؟ شهيد شدن محسن و حمله به ساختمان مسكوني نمايندگان در روزهاي بعد از انتخابات مؤيد اين مطلب است.
4- در خصوص اصول 24(آزادي مطبوعات)، 27(آزادي راه پيمايي)، 38(ممنوعيت شكنجه و اعتراف گيري) نيز بعد از واكنش رهبري تازه به فكر مي افتيد؟و يا مردم بايد به زور يادتان بياورند؟
5- آقاي جنتي كه گفته بودند اعترافها در حال گرفتن است پس خبر داشتند، نظر ايشان راجع به اين آيات و احاديث و قوانين چيست؟ (196095)
 
سامي
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۴۱:۳۸
در كشورهاي نه چندان توسعه يافته اگردر مورد مقامي فقط اتهام رشوه گرفتن يا تخلف ديگري مطرح شود هنوز وي در دادگاه محكوم نشده از فشار روحي و عذاب وجدان دست به خود كشي ميزند. متاسفانه در كشور ما نه تنها كسي خود را در دادگاه وجدان خويش مورد پرسش قرار نمي دهد بلكه ظاهرا در قوه قضائيه نيز كسي شهامت برخورد با اين افراد را كه به جان و مال مردم تعدي كرده اند را ندارد. (196096)
 
تماشا
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۴۳:۳۱
چرا از اینهمه بسیجی و نیروی انتظامی که تو این مدت شهید شدن هیچ حرفی به میان نمیاد

چه کسی و به چه گناهی این ها رو کشت؟

چرا اسم روح الامین اینهمه باید تکرار بشه
ولی از اون بسیجی 18 ساله که زیر چرخهای ماشین له شد هیچ حرفی به میان نمیاد

چرا سایت الف در رابطه با آقازاده های جهان تیتر میزنه و لی خودش هم دچار حمایت از آقازاده های داخلیه

چرا از ارازل و اوباشی که طبق همین قانونی که هروقت به نفعتونه ازش دم میزنید و هروقت به ضررتونه راه های دیگه رو انتخاب میکنید وقتی که سلاح دست میگیرن چه سرد و گرم محارب شناخته میشن و حکمشون اعدامه حمایت می کنید

چرا به حمایت یه عده خارجی بی وفا و یه عده معاند پرسروصدای داخلی دلخوشید

چرا هنوز با این همه تجربه متوجه نشیدن که جریان آرام و پاک و پرقدرت مردم مسلمان و شیعه ی ایران همه ی این فتنه ها رو خاموش میکنه

چرا هنوز متوجه نشدین که خون تک تک این بسجی ها چنان قدرتی داره که هرچقدر هم که کل جهانیان تلاش کنن نمی تونن جلوی رشد لاله های روییده از این خون ها رو بگیرن

چرا تو این سرزمینی که قدم به قدمش از خون پاک شیعیان علی از هزار سال پیش تا الان گلگونه از سر بی توجهی و خدای نکرده عناد باید شاهد پا گذاشتن بر سر لاله های روییده از خون شهیدان باشیم

ولی بدانیم و می دانیم که طبق گفته ی رهبرمان این انقلاب به مقصدش خواهد رسید

انشالله (196099)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۴۵:۲۳
اقای هاشمی مسائل را بهتر دیدند

بزرگی به این نیست که به بزرگان توهین کنند (196102)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۴۶:۰۷
بابا هنوز وقت هست ها؟هنوز هستن آدمایی تو زندان که به درد این کشور نخورن و وجودشون برای ایران مضر باشه، صبر می کردین یه چند هفته ی دیگه،چند ماهه دیگه، چند ساله ... دیگه اظهار نظر می کردین. (196104)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۵۳:۱۰
آقای حائری دوست عزیز و کاربران محترم الف
سلام
در زمان حضرت علی ع اکثریت مردم کوفه در راه راست قرار نداشتند و وضع با امروز متفاوت بود
امروز یک اقلیت در حد چندصد نفری امنیت جامعه را به خطر انداختتند و همچنین نگذاشتند عده ای هم که معترض بودند اعتراض خود را هر چند که قانونی نبود به شکل سالمی انجام دهند و گناه آنها مفسدی فی الارض است.
ضمن اینکه مردم کوفه اگر ولایت پذیران خوبی نبودند در آن مقطع امنیت کسی را هم به خطر نیاندختند و آنجا که عداه ای اینگونه عمل کردند و در نقش خوارج وارد شدند و امنیت را برهم زدند حضرت از شمشیر استفاده نمود.
البته برخورد با کسانی که حکم بر هم زننده امنیت را ندارند و فقط معترض هستند و اعتراض خود را با رفتار مسالمت آمیز نشان می دهند نباید به شکلی باشد که با آن تعداد اندک بود و متاسفانه موردهایی هم بوده که عده ای آن را به کل تعمیم می دهند که این طور نیست و باید با آن جزءها هم برخورد قاطع صورت گیرد. (196111)
 
حسن فاتحی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۵۸:۵۱
آدم هرچه قدر می خواهد خودرا به نفهمی وبی خیالی بزند ولی برخی رخدادها آنقدر زیرکانه به نظر می آید که آدمیزاد ناچار به سخن میشود تابگوید ماشعورداریم می فهمیم و ولب کلام هالو نیستیم داداش خودتی!

ازیک طرف میگند اکثریتیم ازیک طرف ازاصول حرف میزنند ازطرفی اصلاحات واصلاحاتی را مخملی معرفی می کنند ! ازاون طرف عزل ونصبهای عجیب می کنند ازیک طرف میگند هولوکاست دروغه وازطرفی آدمی سرکارمیارند که علنا\" ازدوستی باهولوکاستیها حرف میزنه! ازیک طرف می گیرند وازطرفی کشته بیرون میدهند وتازه روتو برم درخواست راءفت اسلامی هم می کنند!

بابا بااین مدیریت تنها وتنها شعور واراده آدمها له میشوند مگه ما آدم بدی بودیم که باحضور حداکثری بلوع اجتماعی خودرا نشان دادیم ؟

چراباید همسر شهید باکری توسط فردی زیر سئوال برود که پست وجایگاه رسمی دارد؟!

چرا باید اقلیتی برای اعمال نظرخود هرکه زبان انتقاد بگشاید به کفر تعبیر کند؟!

بفرض من شهروند شعوری نداشته باشم چرا باید مدعی خدمت وعدالت بجای ایجادفضایی آرام برای اصلاح من خودفضاسازی نماید؟!

آیا تلاش درجهت ایجاد فضایی التهابی وکارکردهای متناقض خوددلیل بی عدالتی وناحق بودن نیست؟

این لباس شخصیها کیها هستند که هرکار دلشان خواست می کنند؟ شعبان بی مخند؟ یا اون خواهر افراطی هستند که همه را مستحق مرگ میداند وبه خاتمی وآیت اله ..رفسنجانی نیز رحم نمی کنند؟

من تصورم این است که دین اسلام آنقدردین توام بامنطق وعدالت راستین است که حتی به کافران فرصت اصلاح میدهد وازکمین حمله نمی کند واگر هم حمله ای درکاربود با شکل وشمایلی آشکار ومردانه به میدان می آید چون دین تربیت وعطوفت است ولی این خودسریها وتوهین به خواهر مکرمه ای چون همسر شهید باکری وقتل روح الامینیها باکدام منطق اسلامی تطابق دارد؟

یک انقلاب که حاصل خون هزاران شهیداست تاریخ مصرف محدودی نبایدداشته باشد چرا برخیها خودرا به نفهمی زده اند وعلنا\" باشعور آدمها بازی می کنند؟ (196122)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۰۱:۰۸
اگرسوی او نروی و با خود باشی چه سلطانی باشی بی رقیب یا مسکینی بی شکیب، چه بر تخت باشی چه بر تخته ای، چه بر خلقی حکم برانی، چه بر خرابه ای، آنجا که هیچ کس در برابر تو نیست و قادری و بی بدیلی بر انجام آنچه خود می خواهی و خود را نه برتر که برترین می دانی که هیچ چیز را یارای برابری در برابر تو نیست و آنچه خود می خواهی میکنی، هستی فریاد بر می آورد که الله اکبر. (196124)
 
یک شهروند
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۰۲:۳۱
به نظر من باید با هر کسی که با خشونت تمام با مردم عادی که صرفا به عنوان معترض در خیابانها بودند ( نه اغتشاشگرانی که سلاح در دست داشتند یا اموال دولتی را به آتش کشیدند) برخورد جدی شود. همانطور که اغتشاشگران واقعی معرفی می شوند این افراد حال چه بسیجی باشد چه سپاهی چه اطلاعاتی و چه لباس شخصی و..... هر که باشد از مسئول و عمل کننده باید به مردم معرفی و محاکمه شوند. بنظر من این کار باعث می شود اعتماد رفته به مردم باز گردد.
بازگشت اعتماد رفته به مردم و دلگرم کردن مردم به نظام اسلامی باید از هرچیزی برای ما مهمتر باشد. واقعا خون این همه شهید و جانباز و اسیر یقه همه کسانی را که اینگونه به مردم ظلم کنند خواهد گرفت.
باید معلوم شود که این لباس شخصی ها چه کسانی بودند که ظلم اینها از همه بدتر بودند.
چرا یک مناظره نمی گذارید که افراد اصلاح طلب حرفشان را بزنند و اگر واقعا اینها حقیقت را نمی گویند خود مردم متوجه شوند و با اطلاعات کامل از آنها دوری نمایند. اگر این مناظره برگزار نشود و آنها اگر بناحق هم باشند آنها با عوام فریبی خود را حق جلوه خواهند داد.
در ضمن بنده هم به نظام و هم ولی فقیه اعتقاد کامل دارم و اینها را برای رفع مشکلات جامعه نوشته ام. (196126)
 
رشیدی-ج
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۰۵:۰۱
این افراد خائن به مملکت باید به مجازات خودشان برسند (196130)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۰۷:۳۴
شب بخير لرا! (196133)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۰۸:۳۶
بوي اسلام ميآيد بوي عطر گل محمدي...
وقتی این را خواندم اشک در چشمانم شکوفه زد ... چقدر اینجا باورها با هم متفاوت است ... همه ما مسلمان و ایرانی هستیم اما چون منابع و کانال های خبری متفاوتی داریم و قضاوت های مان نیز در سطوح مختلف است .. باورهای متضادی داریم ... آنها که پای ماهواره های بیگانه خوشباورانه قضاوت می کنند و طرف دیگر را متهم به سکوت می کنند باید گفت که در فضای فتنه قضاوت سخت است و اسلام به ما یاد داده که در این فضا به شنیده ها خصوصا شنیده هایی که فاسقی ( بی بی سی و .. ) خبر آن را می آورد اعتماد نکنید ...
تشخیص اینکه این کشته ها کشته تهاجم به پایگاه های دفاعی مردم هستند یا در بازداشت گاه ها کشته شده اند یا اسلحه بدست گرفته و کشته شده اند ممکن نبود ... اما بمحض اینکه اخبار موثقی در تایید بعضی مظلم ها منتشر شد نخستین فریاد را از اصولگرا ها باید شنید ... که .. شنیدیم (196136)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۱۲:۳۶
امیدوام اینقدر که مساله عدم جواب موسوی را به سوالات خودتان پیگیری کردید و هر چند روز به نحوی آن مساله را یادآوری کردید این مساله را هم پیگیری کنید. در ضمن چرا تاکنون کسی در این مورد حرف نزد. شاید منتظر چراغ سبز از مقام رهبری بودید و اکنون که ایشان این فرمایشات را فرمودند شما جرات نموده و اعتراض می کنید. راستی اگر مقام رهبری دستورات اخیر را نمی دادند لازم نبود این ظلمها پیگیری شود؟ چرا اینقدر محا فظه کاری میکنید؟ احتمال زیاد این نظر را پخش نخواهید کرد ولی حقی بود که باید گفته می شد! (196140)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۱۴:۵۲
اگر این افراد بوسیله بازجویان کشته شده اند وای بر نظام و اگر بوسیله عوامل بیگانه! در زندان کشته شده اند بازهم وای بر نظام (196142)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۱۵:۴۹
چشم امید ما اصولگرایان منتقد و پایبند رهبری به سایت الف و این دلنوشته هاست.
آری باید این حوشی گری ها از بین برود تا چهره اسلام ناب محمدی هویدا گردد. (196144)
 
منصوری
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۱۶:۱۷
عاملین اصلی این فجایع سه دسته اند:
1-بی وجدان،فاسد،قدرت طلب،پول پرست....
2-روانی،خود بزرگ بین، کینه توز .....
3-احمق و نادان (196146)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۱۹:۲۴
اینها مگه از اصحاب طلحه وزبیر نبودند که حالا باید براشون پیگیری بشه؟
مگه اینا از ایادی غرب و بی بی سی و ... نبودند؟
مردند که مردند. هر چند تا از این معترضا کمتر بهتر.
آقای ذوالنور که به عنوان وزیر اطلاعات کاندید شده اند پاسخ بدند که مگر اینها از خوارج نبودند؟/ (196150)
 
مهران
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۲۹:۵۸
با نگاهی اجمالی به حوادث پس از انتخابات میتوان چنین برداشت کرد که اگر نیروی انتظامی ،سپاه ، بسیج و ... اینگونه وارد عمل نمیشدند هیچگاه این کشتار اتفاق نمی افتاد (لا اقل با این شدت)
حتی میتوان سازمانهای دیگر را نیز در این زمینه به صراحت متهم کرد . از جمله صدا و سیما با ان مواضع جانبدارانه و یک طرفه که بیش از هر منبعی بر اعصاب و روان معترضین قدم گذاشت. (196161)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۳۵:۳۱
اگه همين مقاله رو هفته ي پيش يه روزنامه ي اصلاح طلب مي نوشت فوري اونها رو تكفير ميكردن و به اونها انگ سياه نمايي و تشويش اذهان عمومي مي زدن . واقعا براي همه اصول گراها متاصفم . ثابت كردن كه اصلا كاري به اصول ندارن .كه اگه داشتن از همون اول به نحوه ي برخورد با معترضين و برخورد بازندانيان اعتراض مي كردن و منتظر كشته شدن يكي از خودي ها نمي شدن تا اعتراض كنن .

و واقعا براي همه مسئولين و نخبگان متاصفم . چرا كه به دليل كم كاري و امهال اونهاست كه اين روزها رهبري بايد در تمام امور دخالت كنند .چرا كه انگار خود اقايون تمايلي به انجام كاري ندارند و وقتي وظيفه ي قانوني و شرعيشون رو انجام نميدن رهبري مجبور ميشه دخالت كنه و بعد از دخالت رهبري براي اينكه انگ مخالفت با رهبري بهشون نچسبه و منفور نشن از سر ناچاري وظيفه ي شرعي و قانونيشونو انجام ميدن . (196167)
 
سپهر
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۴۱:۲۲
اطاعت بی چون و چرا از مقام معظم رهبری برای مردمی که داعیه دفاع از ولایت دارن واجب شرعی است...
تصمیمات این مقام لازم الاجراست حتی اگر به ذائقه برخی خوش نیاید... (196172)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۰۳:۴۵:۰۶
با سلام خدمت سپهر عزيز
مقام معظم رهبري در سال 1363 نطقي فرموده اند كه عينا منعكس ميكنم.
ايشان فرموده اند : \"مردم اگر متوجه باشند و هوشیار باشند، اگر نشانه های کبر و غرور و خودخواهی را در زمامداران فورا ببینند و بشناسند و خیرخواهانه اعتراض کنند و اگر احساس کردند که زمامدار در صدد رفع این بیماری نیست، در مقابل او تعرض کنند، یقتینا آن بیماری علاج خواهد شد» (30 خرداد 1363 روزنامه جمهوری اسلامی)
عده اي از مردم، حتي شايد هم به غلط، اين احساس را داشته اند.
علي(ع) هم ما را سفارش به همين امر نموده اند. ما به فرموده مولايمان علي گوش جان سپرده ايم.
لطفا هرچه زودتر منتشر نماييد تا معترضان بيش از اين بر خود انگ نبينند.
خداوند يار و ياور مسلمانان باشند
الهي آمين (197408)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۵۲:۰۹
اگر این نوشته را سانسور میکنید ، لا اقل آن را به نظر آقای توکلی برسانید:
والله که اگر خون محسن روح الامینی مظلومانه به زمین ریخته نمیشد، احدی صدایش در نمی آمد حتی خود همین آقای توکلی، که تازه فهمیده چه خبر است. تا به حال در این یک ماه و اندی ایشان کجا بودند؟ حتما باید یکی از اهالی نظام ضربه ای بخورد تا آقایان ملتفت شوند که مردم اغتشاشگر نستند و فریاد شان راست است و این اطرافیان خود آقایان هستند که دروغ میگویند؟
من مدتهاست که به واقعیتی در این نظام پی برده ام و آن اینکه هر گاه مسئولین در تریبونی یا نماز جمعه ای از بخشی از نظام انتقاد کردند و فریاد برآوردند قطعا بدانید که این دادخواهی برای عامه مردم نیست بلکه مستقیما خودشان و یا منسوبین نزدیکشان از آن بابت متضرر شده اند که اینگونه فریاد میزنند. مثلا اگر شنیدید مسئولی از بیکاری در جامعه انتقاد کرد مطمئن باشید پسر خودش بیکار شده است. نمونه بارز این استدلال من، همین قضیه مرگ فرزند آقای روح الامینی ست. تا قبل از آن، اساسا هیچ مسئولی زیر بار این حرف نمی رفت که به مردم در خیابان ها و زندان ها ظلم میشود. تازه این نیروهای امنیتی بودند که مظلوم قلمداد میشدند. ولی همین که محسن روح الامینی کشته شد، صدای حق طلبی همه در آمد. همه یاد علی و عدالت او افتادند. زندان کهریزک تعطیل شد، کمیته ها تشکیل شد، قوه قضائیه از خواب برخاست، مجلس از فضای تعطیلات تابستانی درآمد و اظهارنظر کرد، آقای توکلی که در سایت اش کمر همت به کوبیدن موسوی بسته بود ناگهان منتقد احمدی نژاد شد و از اخبار بدی که از زندان ها به گوش میرسد خبر داد و غیره. واقعا باید از این نوع عدالت خواهی خجالت کشید.
شمایی که به ما یاد دادید اسلام آنقدر حساس است که اگر با انگشت دست بر پوست بدن کسی فشار دادی بطوریکه جای انگشت تو روی بدن آن فرد سرخ شد، باید قصاص شوی، چگونه ضربه های باتوم در خیابان ها را بر روی ناموس مردم تحمل میکنید و سکوت میکنید؟
شمایی که به ما یاد دادید که در نظام اسلامی اگر یک سیلی ناحق به کسی زده شود، عرش خدا بلرزه در میآید، چگونه صورت خونین زندانیان را که روح الامینی یکی از آنها بود تحمل کردید و دم بر نمی آوردید؟ آخر ما به خاطر این حرف های قشنگی که از اسلام برای ما نقل کردید شاه را بیرون کردیم و رو بسوی شما آوردیم. اشک بیشتر از این مجال نوشتن نمیدهد. در خاتمه بگویم که:
وقتی امام جمعه پایتخت فریاد میزند \"بیرحمانه مجازات کنید\" منتظر عواقب اینچنینی نیز باید بود. (196188)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۵۲:۱۵
سلام
چه عجب؟!

چرا حضرت امیر (ع) فرمودند (مضمون) اگر مسلمانی بشنود در گوشه ای از بلاد اسلامی خلخال از پای زن یهودی به زور در آورده اند جا دارد که جان به جان آفرین تسلیم کند؟

چه فرقی بین محسن روح الامینی و سایر کشته شده ها و بازداشت شده ها بود که تازه به فکر افتادید؟

چرا وقتی آقای هاشمی در نماز جمعه گفت به آسیب دیدگان حوادث اخیر رسیدگی کنید برخی حرف های ایشون رو دشمن شاد کن تعبیر کردند؟

چرا ریختن خون بی گناه مشروعیت زداست؟ مگر مشروعیت حاکمان، به قول آقای یزدی از خداوند متعال نیست؟ پس چرا حاکمان باید نگران مشروعیت باشند؟

چرا زودتر دستور تعطیلی این بازداشتگاه که میشه برای اون تعابیر دیگری هم عنوان کرد داده نشد؟

چرا نشانه های اسلامی بودن و علوی بودن هر روز کمتر از دیروز دیده می شود بلکه بر خلاف دستورهای اسلام و امامان عمل می شود؟

ما باید در راه خدا حرکت کنیم که خدا نصر خود را شامل حال ما کند ولی ظاهراً چنین قصدی نداریم و ارزش های اصیل انقلاب را فراموش کرده ایم

وقتی اعتراض به رویه های در حال انجام می شود (این رویه ها از زمان کوی دانشگاه شروع شده بود) می گویند که حرف شما حرف دشمنان است

وقتی در این شرایطی که معترضان هیچ رسانه ای برای گفتن حرف هایشان ندارند به خیابان ها می آیند و با سکوت اعتراض خود را بیان می کنند به آنها اغتشاشگر گفته می شود

می گویند چرا از طریق قانونی پیگیری نمی کنید! ما باید شکایتمان را پیش مجریان قانون ببریم دیگه درسته؟ آخر وقتی مجریان قانون به زیر پاگداشتن قانون اشتغال دارند (شکنحه زندانیان، استفاده شخصی از بیت المال و رسانه های عمومی، طرفداری از یک کاندیدا توسط ارگانی که باید بی طرف باشد، ...) و حتی تحمل شنیدن حرف معترضان را ندارند، چطور می شود این مجریان را محل رجوع خواند؟

این رویه ها باید پایان یابد. این رویه ها دنیاسوز و آخرت سوز است

به امید عاقبت به خیری (196189)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۵۶:۰۱
جناب آقاي توكلي برادر ارزشي شما به عنوان نماينده مجلس كه موظف به پاسداري از حقوق شهروندان مي باشيد بايد اكنون اين مسايل را مطرح فرماييد.جناب آقاي توكلي چند روز از انتخابات و اعتراضات مردمي مي گذرد؟در اين يك ماه و نيم كجا تشريف داشتيد؟اگر مقام معظم رهبري چنين دستوري را صادر نمي كردند صداي كسي نبايد در بيايد؟بعد هم با اين رويه ژست منصفانه مي گيريد و گله مي كنيد كه چرا آقاي مهندس موسوي به دعوت شما پاسخ نميدهد؟گر مسلماني از اين است كه حافظ دارد/آه اگر از پس امروز بود فردايي (196194)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۳:۵۹:۳۶
من فكر مي كنم اين بازداشتگاه هم كار عوامل بيگانه و دست اندركاران موج سبز بوده؟ تا الان كه همه گناه ها به گردن طرفداران موسوي افتاده اين يكي ر هم به اونها اضافه كنيد و خلاص (196201)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۰۳:۴۳
گیرم که آب رفته به جوی آید....

با آبروی رفته چه باید کرد ؟

حمید مصدق (196211)
 
کارن
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۱۲:۰۰
احمدی نژاد حرکت انحرافی خطرناکی را آغاز کرده است وبسیاری ازآنان که باحمایتهای دور از منطق خود ازدین ووجدان ومیهن مایه گذاشتند وبه او اجازه دادند باعوام فریبی و بی اخلاقی به این پایگاه برسد که از فرط غرور دستور رهبری را نادیده انگارد و وزیرانی را که لازم بودن اطاعت ازولایت را- که لاف همیشگی آنان بود- به او گوشزد کردند،در روزهای پایانی عمر دولت نهم باگستاخی عزل کند.نزد خدای متعال و وجدان خود چه پاسخی دارند. (196220)
 
نویسنده
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۱۹:۵۹
سکوت درقبال ريختن خون بي‌گناه مشروعيت زداست ......... از کی تا حالا؟! (196230)
 
رضایی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۲۹:۳۹
برای من جالب است بدانم این خودآگاهی از عمق فاجعه ای که به نام دین و ارزشها در کشور در جریان است چگونه به یکباره و پس از 40 روز ستمگری بی نظیر به دوستان سایت الف رسیده است؟ گویی همین سایت نبود که تا همین امروز نشان می داد همه خشونتها و سبعیتهای آشکار این مدت مطابق احکام شریعت اسلام و ارزشهای دین و تفکر بسیجی در جریان است علیه مشتی اغتشاشگر و اراذل و اوباش مزدور آمریکا در حال جریان است.
هرکسی که یک ذره درک و فهم دینی و دغدغه انسانی داشت از همان روز اول می توانست بفهمد که مشروعیت دینی نظامی که حفظ خود را اوجب واجبات و حتی از نماز و روزه بالاتر می داند از همان لحظه اول از دست رفته بوده است زیرا خدا به پیامبرش نیز چنین حقی را نداده است.
اما این ستمگری ها تازگی هم نداشته است و از همان ابتدا وجود داشته است، اری این عین تحسم حاکمیت جور است نه عدل علوی . دوستان ارزشی، خودتان را گول نزنید، حکومت زور سالهاست در این سرزمین رواج دارد. هر انسان متوسط العقلی که در قدرت از خود بیگانه نشده باشد و خدایش را به ولایت مطلقه دیگران نفروحته باشد می توانست درک کند که کاربرد ظلم و ستم و خشونت باورنکردنی علیه جوانانی را که فقط آمده بودند تا بپرسند رایشان چه شد، جز استمرار حکومت طاغوت در بدترین شکل آن نیست. خدا به ما ملت ایران توانایی حفظ دین و ارزشها را خارج از روابط قدرت و ولایت عطا کند و به شما سایت الفی ها نیز توفیق همراهی با صدای مردم ستم دیده و مادران داغدیده و جوانان معصومی که به دست وحشی ترین هموطنان خویش شکنجه شده اند و یا شهید! امیدوارم ناله مادران داغدار ریشه هر جور و ستم را در این وطن بخشکاند (196240)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۳۳:۱۳
آمدی جانت به قربانم ولی حالا چرا ؟
اینا همون نگفته هایی بود که به موقع گفته نشد. (196242)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۴۱:۰۹
آقای توکلی وآقایان وخانم های هم فکر ایشان ، اگر آقای روح الامینی کشته نمی شد ، چه بلایی بر سر زندانیان می امد ، خشمگینم ، و می دانم که همه ملت هم خشمگین هستند ، آیا ضجه های خانواده های سایر شهدا را نمی شنیدید آقایان وخانمهای هم فکر احمدی نژآد اگر شما نشنیدهاید خداوند شنیده ، وبه زودی عذاب خداوند را خواهید دید ، من و همه ایرانیان منتظر دیدن سایه های عذاب خدا بر سر شما ها هستیم ، ان الله مع الصابرین (196252)
 
ساسان
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۴۲:۰۲
در اين 4 سال اخير و خصوصا اين 2 ماه گذشته شاهد يك تفسير جديد و ابزار گونه از دين هستيم كه شديدا به دنبال تحقير كردن كرامت انساني و عزت نفس بشري است. از بحث اسلام ناب محمدي در اوايل انقلاب امروز به آرزوي دستيابي حداقل حقوق اجتماعي توصيه شده در اسلام رسيده ايم. (196254)
 
ا.ايران دوست
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۴۵:۰۱
حكم،حكم انديشمندانه اي بود اما چرا هيچ كس به دليل حكم رهبري توجه نميكند؟
چرا مسببين ايجاد اين زندانهاي مخوف تنبيه و محاكمه نميشوند.بالاخره يكي اينجا رو راه اندازي كرده يا نه؟ (196264)
 
یحیی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۵:۱۵:۰۵
اینکه چه کسانی مسبب این وقایع بوده اند بسیار مهمه البته خیلی روشنه که آتش این فتنه ها از جانب چه کسانی روشن شده است . حتما می دانید برخی ها قبل از انتخابات گفتند ما دود آتش را می بینیم. یقینا آنکه آتش کوچکی در خانه اش روشن نموده قبل از هر کسی دود آن را دیده است. (196307)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۰۳:۵۸:۴۸
بس است مردم فريبي، بس است.

تو مو ميبيني و من پيچش مو
تو ابرو من اشارتهاي ابرو

آقا يحيي، خحالت بكشيد، اگر مسلمانيد خجالت بكشيد. (197414)
 
جمال
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۵:۲۲:۵۷
چطور می شود باور کرد :
1-پس از چهل روز یاد رافت بیافتن؟.
2-پس از چهل روز یاد بازداشتگاه غیر استاندارد بیافتند؟
3-پس از چهل روز یاد حقوق ملت بیافتند؟

براستی افراد باتوم بدست و مجهز با اجازه و دستور کدام مقام و نهاد اقدام به ضرب و جرح و بازداشت مردم کردند؟

براستی زندانها و بازجویان مربوطه که این جنایات را مرتکب شده اند تحت فرمان کدام مقام و نهاد فعالیت میکنند؟

براستی مگر نگفتند ما کسی را نزده ایم و عده ای نفوذی اقدام به ضرب و جرح مردم کرده اند؟

براستی مگر خودشان مرتبا اعتراضات مردمی را وابسته به خارج و استکبار جهانی معرفی نکردند وبا برنامه سازیهای تلویریونی همه مردم معترض را اغتشاشگر نخواندند؟

براستی مگر گفته نشد هر گونه اعتراض خیابانی را سرکوب کرده و خون معترضین به گردن خودشان است؟

پاسخ این سوالات مشخص است.حال که همه مسئولین کشور به این ظلم و ستم وارده به مردم معترف هستند واگر در حرف خود صداقت دارند :
1-بلافاصله باید همه مسئولین و مجریان و حتی تاییدکنندگان این جنایات در هر پست و مقامی دستگیر و محاکمه و مجازات شوند.
2- به مردم اجازه بیان اعتراض واجتماع داده شود.
3-همه بازداشت شده گان آزاد شوند بدون هر گونه بهانه جوئی.
4-اجازه استفاده از شبکه های رادیو و تلویزیون به همه گروه های قانونی سیاسی داخلی کشور داده شود.
در غیر اینصورت تمام حرف اقایان در مورد رافت وحقوق ملت در حد همان ماست مالی خواهد بود. (196313)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۵:۲۶:۳۴
چي شده آقايان سايت الف شما هم بعد از اينگه بوي گند اعمال شگنجه گرها و قاتلين همه جا را گرفت منادي حق و عدالت شديد؟ (196317)
 
كاظم
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۵:۳۳:۲۴
از الف اين نوشته بعيد است چون با توج به موضع گيري هاي گذشته شما هم در اين گناه ها شريك هستيد.به هر حال حرف حقي هم از شما شنيديم.
واين جاي خوشحالي است ومن به شما تبريك ميگوييم . (196325)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۵:۴۹:۲۳
آقای توکلی به داد اصول گرایی برسید
آقای توکلی به داد اصول گرایی برسید
آقای توکلی به داد اصول گرایی برسید
آقای توکلی به داد اصول گرایی برسید
آقای توکلی به داد اصول گرایی برسید
آقای توکلی به داد اصول گرایی برسید
آقای توکلی به داد اصول گرایی برسید
آقای توکلی به داد اصول گرایی برسید
...

به خدا خیلی زود دیر میشود اگر فکری به حال مملکت نکنید باید فاتحه اصول گرایی را بخوانیم
متاسفانه فقط یک راه بیشتر نداریم و اون هم رای به عدم کفایت احمدی نژاد هست که هم اصولگرایی را از ورطه نابودی نجات خواهد داد و هم مملکت را از دست یک عده خرافاتی و دروغگو نجات خواهد داد
اگر این فرصت را از دست بدهید دیگر عمری برایتان باقی نیست که جبرانش کنید اگر حتی دو دستی همه تشکیلات ریاست جمهوری را هم به اصلاح طلبها بدهید اندازه حتی یک درصد زیانی که با حفظ احمدی نژاد به اصولگرایان خواهد رسید نخواهد بود.
بهترین شخصی که میتواند این جریان رای به عدم کفایت احمدی نژاد را در مجلس مدیریت کند شخص شما هستید پس تا دیر نشده اقدام کنید.
شاید هم بعد از کنار گذاشتن احمدی نژاد از قدرت وظیفه ایجاب کند که خودتان وارد رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری شوید (196346)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۵:۵۹:۴۷
مصلحت این است که وزارت کشور به یکی از درخواست های تجمع مجوز بدهد و نیروی انتظامی امنیت تجمع را برقرار کند. فردا در مصلی چند نفر کشته و زخمی و چند نفر دستگیر خواهند شد؟ باز چند نفر بر اثر مننژیت در زندان جان خواهند باخت؟ (196357)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۶:۰۰:۰۸
امروز روز تسویه حساب با اصلاح طلبها بود فردا هم نوبت شما اصولگراهای به اصطلاح معتدل . (196359)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۶:۰۴:۰۵
خيلي ها با نظر شما مبني بر \" حاكمیت اسلامي حق تحميل رفتارهاي جبارانه بر جامعه براي بقا حكومت ندارد\" موافق نيستند. در مقاله ي ـ در مجله منتشره از سوي دبيرخانه ي مجلس خبرگان به سردبيري آقاي يزدي ـ آمده است: \"اگر اكثر مردم مخالف حكومت اسلامي بودند، آن حكومت مي تواند براي بقا به زور هم متوسل شود.\" (196362)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۶:۵۴:۵۴
بنده از جناب آقای توکلی و دیگران نمایندگان مجلس به خصوص نمایندگان اصولگرا خواهش می کنم این بار شجاعت به خرج بدهید و عاملان این جنایت ها را معرفی کنید تا به اشد مجازات برسند. ما همان مردم فهیم ایران هستیم که همیشه قبل از هر انتخابات و راهپیمایی ٢٢ بهمن از ما تمجید می کنید. پس برای ما قصه ی اینکه این جنایات را گروهک ها ی منافقین و اغتشاشگر زیر نظر آمریکا و انگلیس انجام دادند نگویید. ما دیگر این حرف ها را باور نمی کنیم. ما با چشم خود برخورد های خشن گارد ها و لباس شخصی ها را دیده ایم. جوانی که در بازداشتگاه کشته می شود را چه کسی کشته یا شکنجه کرده جز زندانبان و بازجو؟ چرا نمایندگان مجلس به بازداشتگاه کهریزک به بهانه ی تعطیل شدن سر نزدند تا اطلاعات مورد نیاز را از آنجا بدست بیاورند؟ چرا نکمایندگان مجلس از تمام بازداشتگاه ها به صورت سر زده دیدند نمی کنند تا به عمق فاجعه پی ببرید؟چرا از بند زندادنیان سیاسی در زندان گوهردشت دیدن نکردید؟ از \"بازداشتگاه طبقه منفی 4\" وزارت کشور و یا از بازداشتگاهی در منطقه ای حوالی شهر لوشان ( که ظاهرا در پادگانی نظامی است) چقدر اطلاعات دارید؟ به داد فرزندان بی گناهمان برسید. (196413)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۶:۵۹:۳۵
صداوسیما ومسئولین باید درباره این حوادث وخون های ریخته شده اطلاع رسانی کنندتا مردم از سردر گمی بیرون بیایند حتی اگر کسی ازماموران ومسئولین تخلفی کردند باید معرفی ومجازات بشوند چون نظام جمهوری اسلامی نباید فدای افراد شود (196420)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۷:۱۱:۲۲
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا ؟
بی وفا حالا که من افتاده ام از پا چرا ؟

نوشدارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی
سنگدل این زودتر می خواستی حالا چرا ؟

نازنینا ما به ناز تو جوانی داده ایم
دیگر اکنون با جوانان نازکن با ما چرا ؟

یک سئوال :
اگر شرایط بازداشتگاه کهریزک به حدی بد بوده که رهبری دستور تعطیلی آن را داده پس حداقل تیم فرمانده هی برخورد با معترضان در خیابانها و حبس وشکنجه و زیر پا گذاران قانون های مربوط به متهمان و ... باید معرفی ومجازات متناسب گردند . بنظر من باید با ماموران قانون که قانون را رعایت نمی کنند بدون اغماض رفتار شود در غیر این صورت شبهه مردم در خصوص اینکه اینها فقط برای منحرف کردن افکار عمومی است به یقین تبدیل میشود که خسارات جبران پذیری به جایگاه نهادهای قانونی مخصوصا رهبری خواهد زد . (196426)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۷:۳۵:۴۹
چرا تا بحال این حرفها رو نمی زدین ؟
چرا تا حالا که این بندگان خدا فریاد بر می آوردند که آقایان دارند بچه های مردم را میکشند همه یکصدا بانگ بر می آوردید که اینان همصدا با رسانه های بیگانه در پی براندازی نرم و انقلاب مخملی هستند ؟
حالا فهمیدید ؟
کسی که به زندانی و دربند کشیده شده رحم نمی کند هم او کسی است که در خیابان ها به روی مردم تیر گشود و تیغ کشید نه افرادی که در توهم شما بعنوان افرادی که از انگلیس و جاهای دیگر عالم به ایران آمده اند تا این اعمال جنایتکارانه را انجام دهند .
شما را به خدا سر عقل بیایید
والله این مردم هنوز اسلام را دوست دارند و آن را می خواهند
شما را به جان هر که اورا دوست می دارید سوگند که نگذارید مردم از این دین بیزار و رویگردان شوند
تمامی زحمات امام و شهدا در جهت همین بود که مردم دین دار و دین گرا باشند ، این اعمال سبعانه موجب قهر و کینه مردم شده آنها را از هر چه شما محترم میدارید بیزار می کند . (196449)
 
وحير
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۷:۴۷:۳۳
كسي در بد برخورد كردن يه عده با مردم در موقع اغتشاشات شكي نداه
يه عده هم مي گن اين هايي كه اتوبوس ايش زدن طرف دار موسوي نبودن
اما متسفانه خيليشون ودن
بيانيه اول اقاي موسوي منشا در گيري بود
اگه ايشون مي اومد مي گفت ما به نتيجه انتخابات اعتراض داريم و از راه قانوني پيگيي مي كنيم اين جوي نمي شد
من 24 سالمه اما نام اقاي موسوي رو فقط موقع انتخابات شنيدم
بيانيه هاي مغرضانه ايشون دليل اول اين حوادث واقعا تلخ بود
بعد دليل دوم سانسور خبري ايران و متسفانهبرخي افراد جو گير چه از مردم چه از مامورين
شايد هدف موسوي چيز ديگري بود خدا عالم است
بايد اختشاش گير و طراحي كننده اغتشاش به سزاي عمل خود برسند و بيگناهان هم سرع ازاد بشن
بدون اثبات نمي شود كسي رو زنداني كرد با هياهو هم نمي شود كسي رو ازاد كرد (196463)
 
یه رنجور
۱۳۸۸-۰۶-۲۰ ۰۲:۵۷:۰۷
احمدی نژاد بیشترین خدمت رو به اکثر ایرانی ها(اصلاح طلب ها و اصولگرای واقعی نه حامیان دولت) کرد.
بعدا میگم چرا.این حرفم رو الان متوجه نمیشید. (221654)
 
r.t
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۷:۴۹:۰۱
سلام بعد انتخابات به نظرم از مدار حق خارج شده بودید و به خود قول داده بودم دیگر به سایت شما نیایم. اما بعد دو هفته دوباره به سایت شما سر زدم و مشاهده کردم گویا حق مدارانه تر برخورد کرده اید.این را هم بگویم که برای این نظرات من و امثال من وقت می گذاریم و برای تفریح این کار را نمی کنیم لذا حذف نفرمایید. و اما عرض اینجانب:
احمدی نژاد در مناظره در مورد هاله نور رسما دروغ گفت. در احادیث داریم دروغگو دشمن خداست. حال بیایید بعد انتخابات را بررسی کنیم تا به عمق واقعی بودن این حدیث پی ببریم. ریختن خون بیگناهانی که هر جند اشتباه برای اعتراض آمده بودند. کتک خوردن بسیاری در این میان. زندانی شدن بسیاری از شخصیتهای معروف (مانند ابطحی) و غیر معروف در درگیری ها یا در منازل بدون حکم، بدون توضیح، بدون تماس با خانواده، بدون وکیل، شکنجه و اقرارگیری های غیرشرعی و غیرقانونی در زندان ها، کشته شدن در زندان ها که با کشته شدن روح الامینی مساله جلوه پیدا کرد، خب این موارد زیر نظر وزارت کشور، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و لباس شخصی ها انجام شد. سه مورد اول تحت امر دولت هستند. در دو مورد بعدی احمدی نژاد می توانست تاثبر گذار باشد. مورد آخر هم فعلا نمی دانیم با کیست ولی از شواهد برمی آید که با نیروی انتظامی همکاری می کنند. به هر حال مردم نیستند.وجهه این 5 مورد در این مدت روز به روز سیاه تر شد. سیاه شدن این 5 دستگاه یعنی سیاه شدن احمدی نژاد. مورد بعدی سرقت اختراع اتاق امن توسط احمدی نژاد و محرابیان (وزیر صنایع ایشان) می باشد. مورد بعدی شکنجه های وحشیانه به سبک گوانتانامو و ابوغریب در زندان های کهریزک و جاهای دیگر است که اگر آنچه در اینترنت منتشر شده درست باشد، باید منتظر قهر خداوندی باشیم. مورد بعدی نماز جمعه هاشمی بود که به ضرر احمدی نژاد تمام شد. مورد بعدی معاون اولی مشایی بود که به ضرر احمدی نژاد تمام شد. مورد بعدی ارایه لیست وزرای کاندید بود که همان دایره بسته اطراف احمدی نژاد است و این مورد هم به ضررش تمام شد. سقوط دو هواپیما مورد بعدی است که به ضرر احمدی نژاد تمام شد. مورد بعدی کلیپ صوتی لو رفته از قالیباف است که به ضرر احمدی نژاد تمام شد. مورد بعدی رفتن وزیر اطلاعات و فرهنگ و نگرانی در جد نصاب کابینه بود که به ضرر احمدی نژاد تمام شد. مورد بعدی رای نیاوردن لایحه دولت در مورد انتخاب شهرداران توسط دولت بود که به ضرر احمدی نژاد تمام شد. مورد بعدی تغییر رویه صدا و سیما ست که به ضرر احمدی نژاد تمام خواهد شد. من مطمئنم به این موارد باز هم اضافه می شود. چون \"دروغگو دشمن خداست\" و چه کسی توانایی دارد با خدا دشمنی کند. (196465)
 
سلطانی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۷:۵۹:۲۷
نمیدونم چرا همیشه دستورات صادر شده مانند نوشدارو پس از پوسیدن جنازه سهراب بدست منتظران میرسه.
قضایای دانشگاه در سال 78
قضایای دانشگاه در سال جاری
قضایای زنده بگیر مرده تحویل بده سال جاری

و در همه این قضایا چون نوشدارو نه یک کمی که بلکه چند هفته بعد داده شده اثری حز این ندارد که مردم احساس کنند دارو فروش خودش زهر فروش هم هست وگرنه چرا اینقدر دیر بفکر افتاده است . در دنیائی که با فشار یک تکمه از اخبار نقاط بسیار دور میتوان مطلع شد آیا باور کردنی است که مسئولان مملکت ما اینقدر دیر به فکر چاره اقتاده اند و دستور جلوگیری و بررسی صادر کرده اند.ایا درست است که بیگانگان بسته شدن زندان مخوف در جنوب بهشت زهرا را به پیگیری های خود نسبت دهند.
ما مرده و شما زنده اگر دیدید این بررسی ها به نتیجه رسید به روح ما صلوات بفرستید.
چگونه میشود جگر گوشه فردی را سالم از او تحویل بگیرند و چند روز بعد جنازه اش را تحویل بدهند و اظهار بدارند که در اثر بیماری فوت کرده است؟
آیا این اسلام است و دنباله حکومت انبیاء؟میدانم چاپ نمیکنید اما حداقل حرفمان را زده باشیم (196474)
 
ر.ح
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۸:۰۱:۲۰
اسلام بايد ملاك عمل همه خصوصاً ضابطين حكومت اسلامي باشد.
در فقه حتي به يك محكوم به اعدام نمي توان توهين كرد. سيره پيامبر و حضرت علي در رابطه با دشمنان محارب نيز اينچنين نبوده است.
به فرض اينكه جواناني كه در بند هستند همگي به حكم حاكم شرع به اعدام محكوم شده اند، آيا شكنجه فجيع و غير اخلاقي آنها جايز است؟ اگر عاملين اين اقدامات سريعاً محاكمه و مجازات نشوند بغير از عقوبت الهي ، اين اقدامات در جهان به حساب اسلام گذاشته مي شود و مسئوليت مقامات ذيربط را مضاعف خواهد كرد.. (196478)
 
طلبه
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۸:۱۹:۳۲
اکثر کاربران از وضعیت کشور ناراضی هستند یعنی اکثر کسانی که پیگیر وضعیت و مسائل سیاسی کشورند. واقعا حکومت می خواهد چکار کند نه این وضعیت درسته ونه می تونه ازادی بده و باور کنید با سکوت و مخفی کردن مسائل حل نمیشه رک و صریح مسائل باید بررسی بشه مطمئن باشید اگر دفعه دیگه مسئله ای پیش بیاد هیچ کس نمی تونه جمعش کنه حتی ولی فقیه زیرا ذهن مخاطب حکومت مخصوصا نخبگان قانع نیست .انصافا چند درصد فضای دانشجویی و دانشگاهی از وضعیت راضی هستند؟ خدا رحم کنه (196487)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۹:۰۸:۰۶
اقاي دكتر توكلي كمي انصاف و صداقت لازمه انسانيت است
مگر شما قرار نبود حادثه كوي دانشگاه را بررسي و در راستاي وظيفه نمايندگي نتيجه ان را به مردم اعلام كنيد؟
شما كه اخرين اطلاعات مبارزات فلسطينيان با اسراييلي هارا دنبال و از ان ها حمايت مي كنيد چطور شد كه كهريزك را نديديد؟چطور شد اوين و پايگاه هاي بسيج را نديديد؟ اين همه لباس شخصي باتون بدست و بعضا مسلح از كدام ابشخور اين نظام سيراب مي شوند كه چشم مجلس ان را نمي بيند ولي بي بي سي و ساير دشمنان اين نظام ان را به تصوير مي كشند ؟ در مقابل قتل مشهود و مستند خانم ندا اقا سلطاني چه كرديد؟ لطفا دست كثيف خود را از روي اسلام پاك و انقلاب انساني امام خميني برداريد و مردم را اينقدر احمق فرض نفرماييد (196519)
 
حسین / معترض
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۹:۲۰:۴۸
من یک سئوال از آقای احمدی نژاد دارم و آن این است که در کدام نظام سلطه (نمیگویم نظام اسلامی که پایه و اساس آن بر راءفت بنا نهاده شده ) از این جهت میگویم نظام سلطه که تکلیف معلوم است که از این نظام ظالم تر وجود ندارد باز میپرسم در کدام نظام سلطه شما سراغ دارید که در حین تبلیغات جهت انتخابات و به منظور جمع آوری ارا اسم کسی را برزبان آورند که نامبرده گناهکار است (مهندس صفائی فرهانی) و بعد از انتخابات شخص مورد نظر را بازداشت کنند و مدت 50 روز خانواده ایشان را در بی خبری بگذارند سئوال این است که ایشان اگر جرمی مرتکب شده چطور بعد از 4 سال و آنهم توسط رئیس دولت و در رسانه ملی باید نامبرده شود که تمام اینها جای سئوال دارد که چرا در این 4 سال آقای صفائی بعنوان نماینده ایرن در کنفدراسیون فوتبال حضور می یافت و اگر مجرم نبوده است پس چرا آزاد نمی گردد و همجنان در بند است (196532)
 
کامبیز
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۰:۵۰:۰۲
کاش رهبر معظم یک زره به این خوزستان هم نگاهی می کرد که بدتر از زندان هست کاش همه ما خوزستانی ها محکوم به حبس ابد باشیم که لااقل میدانیم کجا هستیم شما به فکر ازادی کردن دوتا اغتشاشگر هستید و همه مسئولین همکاری می کنن اما ما چی مایی که داریم مثل زغال فقط به خودمون می سویم و خاکستر میشم و هیچکس هم خاکسترمان را فوت نمی کنه من از ماهشهر هستم و الان حدود یک ماه است که زنان ماهشهر از ترس مرگ قدم بیرون از خانه نمی گذارن اینجا امنیت منفی است که قتل زنجره ای راه افتاده و زنان بی گناه را در وسط بیابان خوزستان می کشن و راه می کنن اقای فرماندار ماهشهر زن و بچه های خود را از ماهشهر خارج می کنه مبادا صدمه ای ببینند یعنی زنان ما خواهران ما خونشون خیلی کم رنگ تر از زنان فرماندار است ایا چرا مسئولین ما فقط به خودشون فکر می کنن چرا کسی نیست جواب اینارو بده بخدا قسم این خوزستان هیچ فرقی با جهنم نداره از خاک از گرما از بی امنیتی از بی قانونی از ترس از وحشت اخهههههههههههههههههههههههههههههههه چرااااااااا همه ساکت شدن چرا همه میگن ایران تهران نیست اما گند زدید ایران فقط تهرانه چرا فقط شعار میدید



خواهشا فقط نظرم را تایید کنید اگه تایید نکردید شما هم مثل تمام مسئولین هستید (196576)
 
مهران
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۰:۵۵:۳۶
من بعنوان یک انسان تقاضای معرفی و محاکمه عادلانه ی مسببان این شکنجه ها و کشتار را دارم. اینها مسائل کوچکی نیستند. اینها به نظام ما بدترین ضربات را زدند. این را هم اضافه کنم که من طرفدار آقای احمدی نژاد بودم و الان از2 بار رای یی که به ایشان دادم خجال زده ام. (196577)
 
سید
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۱:۰۵:۳۹
اقایان امر بمعروف ونهی از منکر در این دو سه ماه کجا بودید وقتی لاریجانی صحبت از حمله لباس شخصیها بکوی دانشگاه وشهرک سبحان وکوی امیر کبیر و... کردند شما وصدا وسیما و... احتمالا خواب بودید حالا صب بخیر (196582)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۱:۳۳:۳۳
بسیار مسخره است اگر به نام دادخواهی , صرفا چند نفر بی سر و پای روانی را به اتهم عاملیت در شکنجه ها و قتلهای اخیر محاکمه کنند و موضوع مختومه شود. عدالت علوی اقتضا می کند هرکس به هر طریق که در این فجایع نقش آمر , مباشر, مفتی و مروج را داشته است هم باید تقاص پس بدهد, در هر مقام و لباسی! (196597)
 
مصلح نژاد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۱:۳۴:۳۱
متأسفانه کار از این صحبتها گذشته است.
مسأله دو حالت دارد:

الف) مسئولین در این یکماه و اندی از فجایع به بار آمده بی اطلاع بوده اند (که البته با توجه به اینکه این موضوع یه دلیل انتشار فیلمها و عکسهای متعدد، حتی مردم عادی کشورهای خارجی هم مطلعند، بعید به نظر میرسد)
در این صورت تدبیر و تدبر ایشان به دلیل بی اطلاعی از اوضاع مملکت زیر سئوال است.

ب)مسئولین به طور مستقیم یا غیرمستقیم در جریان بوده اند
در این صورت خود نیز از عاملین آن به حساب می آیند و الان دارند چه کسی را محکوم می کنند؟ (196602)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۱:۴۵:۵۵
خسارتی که روحانیت و مرجعیت و حتی مذهب تشیع در این جریانات دید بسیار هنگفت است. من شخصا دیگر نمیدانم برای پیدا کردن یک امام جماعت عادل جهت نماز جماعت به کجا بروم. (196608)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۱:۵۸:۲۲
شما را به شرفتان سوگند می دهم و قیامتتان را داور قرار می دهم, بدون هرگونه شائبه سیاسی و فقط به عنوان یک مسلمان قیامت باور , از خود بپرسید که کدامیک از انتقادات موسوی از احمدی نژاد اشتباه بود؟ آ یا رسوایی یکی پس از دیگری آنها به وضوح دیده نمی شود؟ (196614)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۲:۰۶:۰۱
حضرت عیسی می فرمایند:انسان از اعمال ,عادل شناخته می شود نه از ایمان تنها .اکنون باید دید پس از این روزهای بهت آور از کشوری که تمام ابعاد خود را اسلامی نامیده و سرلوحه خویش قرار داده است چگونه می توان مسلمان بود ولی اعمالی انجام داد که خود بزرگترین گناهان است.بنده فکر می کنم کسانی که اینگونه رفتارها را بر مردم انجام داده اند نه تنها از مردم روزگار غفلت کرده اند بلکه مهمتر از آن از روزگار غفلت ورزیده اند و روزگار با آنها مهربانی نخواهد کرد.حضرت محمد می فرماید بالا ترین نوع جهاد سخن عدل است که در نزد افراد و گروه های ستمکار گفته شود. الهم عجل لولیک الفرج (196616)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۲:۱۳:۵۵
می گویند بازجو کهریزک همان بازجوی متهمان قتل های زنجیره ای است . زندان کهریزک سال هاست که شهره خاص وعام است ضرب المثلی هست که گوید .ما شیر را به کهریزک می بریم وروباه تحویل مب دهیم واین سالهاست که زبان زد است.وشما مردم را نفهم فرض کرده اید.
خداوند روح شهید روح الامینی را شادگرداند که با شهادتش موجب آزادی خیلی از بی گناهان شد. (196620)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۲:۲۵:۴۹
عجب! شما هم که دارید آب به آسیاب دشمن می ریزید؟ چه کسی گفته در ایران کسی کشته شده؟ شما هم دارید مثل اصلاح طلب ها از غربی ها خط می گیرید که؟ هیچ کسی کشته نشده. فقط تعدادی اغتشاش گر دستگیر شده اند.

خوب الف جان. چه مزه ای بود؟ خدا را شکر که دروغ گو را رسوا می کند. ای کاش شما اصول گرا ها همیشه بر اساس عقل و اسلام تصمیم می گرفتید و نه منافع حزبی.

اگر به آزادی بیان اعتقاد دارید این نظر را حذف نکنید. با تشکر. (196624)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۲:۳۲:۳۰
متاسفانه سیاستمان دینی نشد ، دینمان سیاسی شد. (196628)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۲:۵۸:۴۷
خدایا تو ظالم یا ظالمین اصلی را می شناسی رسواش کن. (196643)
 
اميد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۳:۰۱:۰۹
سلام. اين كه خدا ستار است را باور دارم و در زندگي هم بسيار آن را تجربه كرده ام. اما اين را هم باور دارم ستاريت خدا در صورت اصرار بر گناه هم حدي دارد. واي به روزي كه خدا ما را در مقابل خلق مفتضح نمايد آنهم به دليل ظلم مكرر بر بندگان. كيست كه در مقابل اراده خداوند بايستد و عزت طلب كند. اگر حكومت در اختيار امير المؤمنين بود و متوجه مي شدند كه كارگزارانشان با انسان هاي حتي خاطي، اينگونه رفتار مي كردند چه واكنشي از خود نشان مي دادند؟ خداوندي كه براي آبياري دينش حسين (ع) و ياران و خانواده اش را قربان مي كند به طور حتم از اين ظلم ها نخواهد گذشت. به آينده اميدوارم. آيا صبح نزديك نيست؟ (196645)
 
اميد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۳:۵۶:۳۵
اجتماعات و نگراني هاي ما حاميان موسوي كاملا طبيعي بود . به كسي كه راي داده بوديم مدعي شده بود كه تقلب شده از آقاي موسوي انتظار داشتيم از راه قانوني به نگراني ها و انتظاراتمان پاسخ دهد كه متاسفانه از حسن نيتمان سو استفاده كرد و ما را به خيابان ها كشاند . يك عده افراد حامي نما كه حتي بعضي هاشون به موسوي هم فحش ميداند با ايجاد ناامني كارغيرقانوني موسوي را تكميل كردند . آقاي موسوي شما كه از آراي ما صيانت نكردي چگونه قصد تاسيس حزب را داريد ؟ باز هم ميخواهي دموكراسي را در خيابان معني كني ؟ چرا در انتخابات 4 سال پيش هاشمي رفسنجاني در اعتراض به نتايجي كه در دولت اصلاحات صورت گرفته بود مردم را به خيابانها نكشاند ؟ البته اگر درايت و تيزهوشي حاميان موسوي و احمدي نژاد نبود و با هم درگير ميشدند كشور نابود ميشد . (196667)
 
هومن
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۰:۱۱:۰۰
عزيزان چرا توجه نمي كنيد؟
در تمام دنيا زنداني با هر جرمي داراي حقوق مشخصي است..
چطور بعضي از كاربران محترم از شكنجه دستگير شدگان حمايت مي كنند؟ (196675)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۰۲:۰۱:۳۸
چون فكر ميكنند مرگ خوبه ولي واسه همسايه (197360)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۰:۱۷:۲۱
خوب حالا خیال می کنید چه خواهد شد؟ همه اینها برای اینست که حکومت خود را در این موارد بی گناه نشان دهد. اگر نه مسببان اصلی هنوز مهره های قابل استفاده ای هستند. دهنمکی و الله کرم به کدام محکمه رفتند و کدام مجازات را کشیدند؟ خاک بر سر ما اگر از زندانبانمام امید عدالت داشته باشیم.
(می دانم که منتشر نمی شود. فقط نوشتم تا آقایانی مانند توکلی و ضرغامی خیال نکنند همه مردم نمی فهمند.) (196683)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۰:۵۷:۳۳
این موضوع بسیارباعث خوشحالی است
اما ایا امروز اخبار20:30 تلویزیون دیدید انچنان گزارش های متناقض وپر از دروغی ارائه میکنند که ادم احساس شرم میکند
تمام تقصیر ها را بر گردن اقای موسوی و کروبی میاندازند و هیچ حرفی از کشته شدگان در زندان ها و بازداشت گاه ها نزدند واقعا جای تاسف دارد که این اقایون دارند الان با این وضعیت مملکت تقاص پس میدهند اما هنوز دست از دروغ گفتن بر نمیدارند (196696)
 
دلخون
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۱:۰۳:۰۵
جناب آقای حائری!
با تشکر از مقاله پرمحتوا و وزینتان.
آنچه فرمودید همه کاملا درست است اما مساله و مشکل جای دیگری است.
مشکل اینجاست که گروهی همه خونها را یک رنگ نمی بینند! اینان برخی خونها را قرمز و برخی را سیاه میبینند! از دید آنان که خون این مردم بیگناه را ریختند، این خونها سیاه بود! از دید این قبیله برخیها(!) ریختن خونشان مباح است و فقط گروه اندکی که در دایره آنان باشند خونشان قرمز است و ریختنش حرام!
آری برادر! همه خونها هم که یگرنگ نیستند! (196698)
 
rahrovan
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۱:۲۲:۵۴
ملتی که همه برای اثبات حرفهای خود به امامان رجوع می کنند راه به جایی نخواهد برد. (196704)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۱:۴۲:۲۹
به نام خدا

نمیدانم مسؤولان سایت الف از اشکال سیستم موافقت و مخالفت خبر دارند یا نه!؟

یک مسأله این است که هواداران مدعیان اصلاحات از این سیستم برای القای اینکه اکثریت با آن هاست به شیوه های مختلف استفاده می کنند.
یکی از این شیوه ها اشکالی است که در این سیستم وجود دارد که یک نفر می تواند بارها وارد صفحه مورد نظر شود و مجدداً مخالفت یا موافقت خود را ثبت کند تا رقم آن بالا برود.

به هرحال این آمار ها چندان واقعی نیست. (196709)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۰۶:۰۲:۱۲
به نام خدا
با عرض سلام
استدلال شما به لحاظ منطقی پاسخگوی این مطلب نیست که چرا با این وجود که همه رای های مخالف و موافق را می بینند و هر کس که ببیند حامیان نظرش در اقلیت اند ، طبعا ترغیب می شود که رای دهد ولی رای اقلیت در این صفحات کلا پایین هست

یعنی فقط نسبت رای های مخالف و موافق نیست که بسیار چشم گیر هست بلکه عده ای که در اقلیت اند کلا تعداد کمی هم رای دارند مثلا در حال حاضر تنها 24 نفر با اولین نظر این صفحه مخالفاند ، در صورتی که طبعا افرادی که این صفحه را می خوانند و رای می دهند بیش از 300 نفر می باشند که تا اینجا اقلیت حاکثر 8% درصد می باشند

اما دور از ذهن نیست که مجموع افرادی که رای می دهند همان حدود 750 تا 800 نفر باشد


به علاوه این که دوستان اصلاح طلب اخبار خود را از سایت های اصلاح طلب دنبال می کنند و به شخصه بنده تنها چند روز است که با دیدن توجه سایت الف به زندانیان ، اخبار این صفحه را دنبال می کنم . در صورتی که منطقا اصول گرایان این سایت را در اولویت خبری قرار می دهند (197435)
 
یه رنجور
۱۳۸۸-۰۶-۲۰ ۰۲:۵۰:۴۰
در مورد موافق مخالف خب خودتون بهتر می دونین.
ولی بدونبن که هر کسی روی هر نظری با یک IP فقط یکبار می تونه نظر بده.
در ضمن الف جان من از طرف تو جواب دادم. امیدورام هرچند یه بار این طور بحث هایی رو راه بندازی تا چش و گوش اونایی که خوابیدن باز بشه. (221652)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۱:۴۳:۱۲
به نام خدا

نمیدانم مسؤولان سایت الف از اشکال سیستم موافقت و مخالفت خبر دارند یا نه!؟

یک مسأله این است که هواداران مدعیان اصلاحات از این سیستم برای القای اینکه اکثریت با آن هاست به شیوه های مختلف استفاده می کنند.
یکی از این شیوه ها اشکالی است که در این سیستم وجود دارد که یک نفر می تواند بارها وارد صفحه مورد نظر شود و مجدداً مخالفت یا موافقت خود را ثبت کند تا رقم آن بالا برود.

به هرحال این آمار ها چندان واقعی نیست. (196710)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۹:۳۰:۴۸
جای بسی شکر دارد که بالاخره پس از 40 روز مسئولان کشور به فکر افتادند ولی باز جای تفکر و سوال باقی می ماند که چرا این همه تاخیر؟
و این به نظر من وجه مسئولان را که نزد مردم خراب شده درست نخواهد کرد چراکه دو حالت بیشتر مفروض نیست ، یا حاکمان از این فجایع که بر مردم بیگناه رفته خبر ندارند یا داشته و سکوت کرده اند و حالا که ابعاد آن عمومی شده و همه مطلع شده اند آنرا پیگیری کرده اند! در هر دو حالت عدالت مسئولان نظام زیر سوال است اگر کسی فرضیه سومی دارد خوشحال میشوم مرا آگاه سازد (196798)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۹:۳۲:۲۲
ببخشید جناب محمد مگر هواداران و مدعیان غیر از اصلاحات سواد ندارند این کارو بکنن؟
این چه حرفیه شما میزنی؟ (196799)
 
بهمن
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۲:۰۱:۵۲
برای من با نهایت تاسف قابل قبوله که در تظاهرات یا اغتشاشات خیابانی
عده ای کشته بشن .
بالاخره هر جور آدمی اونجا بوده و درگیری.تو درگیری هم حلوا خیر نمیشه اما
اینکه یه عده در زمان بازداشت کشته بشن واقعا قلبو به درد میاره فکر نمیکنم برای هیچکس قابل قبول باشه (196719)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۰۴:۲۲:۰۴
دوست عزيز ضمن احترام به تفكر و احساستون بايد بگم براي من قابل نيست كه در تظاهرات یا اغتشاشات خیابانی لزوما عده ای کشته بشن .
نيروي انتظامي به جاي سركوب مردم وظيفه دارد امنيت تظاهرات را فراهم آورد. نه اينكه خود مهمترين عامل زيان رساني به مردم كشورش گردد. (197416)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۲:۳۱:۰۳
من حیرت زده از این هستم که در ادرات برای استخدام یک ابدارچی وی را بارها گزینش می کنند!اصول و فروع دین را می پرسند! ریزه کاری های رساله را می پرسند!
از رفتار امامان سوال می کنند!

ان وقت این بازجوها چگونه گزینش می شوند؟
اینها را چه کسی گزینش کرده که حتی در حداقل معیارهای انسانی نیز رفتارشان نمی گنجد؟
این وحشی ها چگونه به داخل نیروهای اطلاعاتی نفوذ کرده اند؟
شاید گزینش اینان فرق می کند؟
مثلا از اینان گزینش می شود با هر ضربه باتوم چند دنده متهم را می شکنند!
یا اینکه با هر بار ضربه مشت چند دندان متهمین حکومت اسلامی را خرد می کنند!

خدا روح این اقازاده شهید را بیامرزد!
این اقازاده اولین و اخرین اقازاده ای بود که به بهشت رفت! (196725)
 
شهابی
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۷:۳۳:۳۳
نمی دانم چرا برای شما دوباره پیام می گذارم ، اما تمام این حرف ها را باید به رئیس جمهور محترم گفت که برای رأی جمع کردن بسیار فریبکارانه تلاش کردند با اتهام وارد کردن به آقای هاشمی و آقای ناطق نوری، اقدام کنند.
شنیده ام آیت الله جوادی آملی (حفظه الله) فرموده اند: هر که غیبت مرا بکند، می بخشم اما از طلبه ها نمی گذرم. چون آن که در میان طلبه ها قرار گرفته، اول فرد را واجب الغیبه می کند بعدا غیبت او را می کند. این نظر ایشان حتما برای جلوگیری از رواج منکر در جامعه است و اگر نه که حضرت ایشان نگرانی شخصی از غیبت دیگران پشت سرشان ندارند.
آنگاه که آقای رئیس جمهور تهمت زد و حکم صادر کرد و رأی جمع کرد، باید جلوی خیلی از کارها و رفتارها را می گرفتند. هر که مماشات کرده است باید جوابگو باشد (نزد مردم و نزد حضرت باری تعالی در قیامت). بخش عمده ای از اغتشاشات خیابانی به رفتارها و عملکردهای آقای رئیس جمهور و آقای میر حسین موسوی قبل و بعد از اعلام نتایج انتخابات بر می گردد و هر دو بدون اغماض باید مورد سئوال قرار گیرند. (196760)
 
اگر کسی به من پاسخ داد خبرم نکن
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۹:۱۷:۵۸
چرا شما اینقدر سیاهنمایی میکنید؟ چند نفری که در زندان مردند بر اثر بیماری مننژیت بوده است. این بیماری جدید و سهمناک طوری است که بیمار به مرور دندانهایش میریزد و ناخنهای پا و دست کم کم می افتد. همچنین در مواردی هم استخوانها شل شده و خودبخود میشکند. ویروسهای این بیماری کشنده و خطرناک بسیار غیر عادی و بزرکتر از انواع معمولی هستند و حتی ارتفاع آنها تا یک و نیم برابر یک انسان معمولی میرسد. وزن آنها هم بسیار زیادتر از یک انسان عادی است و برای همین به سختی از بین میروند.این ویروسها بسیار بی نزاکت هم هستند و قربانیهای خود را از نظر روانی هم خرد میکنند. امیدوارم با تدبیرات جدید و واکسنهایی که به زندانیان زده شده هرچه زودتر ریشه این بیماری مهلک خشکانده شود. (196790)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۰۵:۱۲:۱۳
خیلی بامزه بود . بعد از جملۀ اول نمی خواستم بقیشو بخونم ولی بخاطر تعجب کردن از تعداد موافق خوندم . نظر من اینه که حتی اگه مننژیت واقعی هم بود بدون هیچ مسئلۀ دیگه ای .باز هم مسئولین بازداشتگاه مقصر بودند بخاطر بی توجهی به این قضیه و همچنین تحت مداوا قرار ندادن بموقع . و باز هم باید محاکمه میشدند . که البته با تعطیل کردن کهریزک در اصل عاملین فراری داده شدند بجای بازداشت و محاکمه . و متاسفانه اونجا فقط یکی از زندانهایی بود که اینطور برخورد میکرد . (197427)
 
مصطفي
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۱۰:۰۸:۱۵
در جواب آقا محمد، طرفداران اصلاحات اهل تقلب نيستند. كافر همه را به كيش خود پندارد. آنچيز كه عيان است، چه حاجت به بيان است. در ضمن مراجعه كنندگان به اين سايت اغلب از طرفدارهاي جناح مثلاً اصول گرايي هستند. (196816)
 
عارف
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۱۱:۱۰:۳۸
سلام به دلهای پاک وعاشق دین و آئیین ومیهن عزیزمان
دوستان
من متاسفم که وزیر امور خارجه ما در جریانات گله مندی مردم ،برای انحراف عام وخاص سخن از اعزام آشوبگران از انگلیس آنهم از دالان هوایی را مطرح فرمودند.
من بخودمان متاسفم که در دو سانحه نزدیک به هم هواپیمایی کسی از وزیر راه وترابری سوالی نکرد.رئیس دولت هم که دکترای خود را مدیون ایشان است ازوی بازخواستی نفرمود ویا مثل دو وزیر اخیر ایشان را عزل نکرد.
من بخودمان متاسفم که رئیس جمهور ما برای یک اظهار نظر همراهان خود آنهم درهشت روز باقیمانده از عمر دولت دو نفر از وزرای خود را بر کنار میکند.آنهم......
من بخودمان متاسفم که بعد از گذشت بیش از چهل روز از بی کفایتی های مستمر وزیر کشور در مدیریت جریانات اخیر کسی از وی سوالی ندارد.
من بخودمان متاسفم که صدا وسیما در پوشش اخبار مشابه کشورهای بیگانه درمقابله با اتباع خودشان را که حتی کمرنگ تر از برخورد ما با هموطنانمان بوده حرکت آنها را وحشیانه وددمنشانه خوانده .و با هزاران حیله ونیرنگ سعی در تحمیق مردم دارد ،مگر امروز عصر حجر ویا قجر است.
من بخودمان متاسفم که شرایطی پیش آوردیم که هرکسی در هر حوزه ای از علوم بی محابا اظهار نظر بفرماید .مثلا افراد نادانی بخود حق بدهند بنام دفاع از ولایت مباحث حوزوی مطروحه از طرف اقای رفسنجانی را تجزیه تحلیل بفرمایند.
حتما شما هم آن حکایت شنیده اید که گفت:
دوستی با مردم دانا نکوست. دشمن دانا به از نادان دوست. دشمن دانا بلندت میکند. بر زمینت میزند نادان دوست ...
امروز حقیقتا عالم غریبی شده است کسانی به نام دفاع از دین و ولایت پرچمی در دست گرفته اند که هیچ سنخیتی با اسلام ندارد .
وهر جه عمیق تر توجه میکنی متوجه میشوی این حب پست ومقام وجاه وجلال است که چشمها را کور میکند.
و راهی جز بیداری هوشیاری وپناه بر خدا از دست این نفس سرکش نیست وهر کسی در هر مقامی از عالی ترین تا مادون ترین باید بخدا پناه ببریم .
ودعا کنید. (195985)
 
یا مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۱۱:۱۴:۴۳
رهبر فرزانه در نماز جمعه فرموداند قبل از اینکه اتهامی ثابت نشود کسی رامحکوم(وحکمی را اجرا)نکنید ولی متاسفانه این همه زندانی ،مجروح وکشته قبل از هرگونه محاکمه ! منشاء آن کجاست،کی باید جوابگو باشد؟!
(195995)
 
میم
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۲۱:۱۳:۴۳
والا این حرف زدن غیر مستقیم و کلی و بدون اشاره به مصداق شما هم کم از سکوت ندارد. راست می گویید مصداقی حرف بزنید در برابر ظلم. حرف کلی را که همه بلدند بزنند. (197239)
 
سینا
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۰۱:۵۷:۵۱
گفته اید : قرآن چه خوب مي‌فرمايد كه
این بی ادبی به ساحت قرآن است گوئی نعوذبالله خوب بودن قرآن با گفته شما تائید میشود لطفا اصلاح کنید (197356)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۰۸:۱۵:۵۷
خون بسیجیانی که در این گیر و دار برای امنیت ایران و اعتلای اسلام بدست اراذل ریخته شد و نه نامشان برده شد و نه برایشان عذاری گرفته شد همان بسیجی که به پشتوانه ان موسوی و کروبی در تهران ریاست کردند و در پاسداران خانه گرفتند و لذت بچه و نوه و زندگی را بردند خدا عادل است و همه در پیشگاه او جوابگو هستیم (197445)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۱۶:۵۶:۰۶
چرا رئیس قوه قضائیه بعد از چهل روز دستور تعیین تکلیف می دهد؟

در کشوری که قانون حاکم است در اولین روز و بدون دستور رئیس قوه قضائیه باید بازداشتها بر اساس قانون انجام و تعیین تکلیف می شد....اینطور نیست؟
اینهمه نامه بازی و وقت کشتن مشکوک نیست؟ (197800)
 
گنجی
۱۳۸۸-۰۵-۲۲ ۲۳:۴۵:۵۰
آقای حائری شما فقط از 100 تا حرف رهبر یکی را چسبیده اید و بقیه را کنار گذاشته اید مثل موسوی که از امام فقط چهار تا جمله اش را قبول دارند آیا یکی از همین طرفداران امام وصیت نامه ایشان را عمل کرده است ؟ آیا این رفتار منافقانه نیست - شما که دم از رهبر می زنید مگر رهبر در خطبه های نماز نگفت من با این نوع اعتراض های خیابانی که دشمن استفاده می کند موافق نیستم
آیا شما رهبر را قبول دارید ؟ (208032)
 
گنجی
۱۳۸۸-۰۵-۲۲ ۲۳:۵۲:۳۲
آن آقایی که حرفهای رئیس جمهور در باره هاشمی را دروغ و تهمت می دانند بهتر است سری به مردم عامع بزنند و نظرشان را بپرسند
هریک از مردم عامی لیست طویلی از حق خوری ها و احجاف ها و ثروت اندوزی های خاندان هاشمی را در سینه دارند و نفس به نفس به دیگران منتقل می کنند و حال فقط احمدی نژاد جرات کرد یک بار حرف دل مردم را زد و اکنون تمام این جریان به بلندی آبشار نیاگارا در مقابلش ایستاده است  

اینکه می گویید چرا به قوه قضاییه شکایت نبرد مگر در مورد موسویان که متهم بود هاشمی دستش را نمی گرفت و همه جا مثل سایه او را با خود می برد آیا کسی می تواند به موسویان بگوید بالای چشمش ابروست ؟ آیا سی دی برخورد دانشگاه آزاد با آقایی هادوی را ندیده اید ؟ مگر می شود در مقابل چنین جریانی به دادگاه شکایت برد ؟ (208036)
 
اسماعيل
۱۳۸۸-۰۵-۲۳ ۰۲:۲۰:۰۷
آقاي توكلي خيلي وقته كه ميخواهم درد دل كنم دل تركيد از اين همه ظلمي كه به اسلام امام وياران صديق اون عزيز ميشه تاريخ هم نميخوام بگم ولي بنابر وظيفه اي كه در مقابل عزيزان همرزمم دارم خاطراتي را برايتان منويسم كه به والله به عين ديدم از رشادتها واز جان گذشتگي آنان در جبهه نمي نويسم چون حداقل قطره اي از آن نوشته و گفته شده هزچند ه شخصيت اين بزرگواران آنسوي كلمات است خاطرهاي از سال 62 بربايتان بازگو ميكنم پس از ماهها در جبهه برلي مدتي در يكي از ستادهاي اصلي شهر مشغول بودم روزي پشت بيسيم خبر از در گيري فيزيگي بين عدهاي از برادران با تعدادي جوان اعلام شد چون در حالت آماده بوديم سريعا خود را به محل در گيري رسانديم در آنجا موقعيكه صورت قرمز شده همرزم را ديدم كشيده محكمي به يكي از افراد ضارب زدم همرزمم به اين كار من ايراد گرفت كه چرا اين كار را كردي خلاصه بابازداشت افراد در گير شده به ستاد برگشتيم هنگام نماز مغرب اعشائ بود پس از مقدمات نماز خواستم تكبيره ا لحرام گفته وارد نماز شوم ولي هر كاري كردم نتوانستم احرام بسته نماز بپا دارم به والله نتوانستم انكار دستي به سينه ام ميخورد ومن را پس ميزد صحنه برخورد با جوان از جلوي چشمم دور نميشد در حاليكه در جبهه يكي از وظايفم معدوم نمودن دشمنان بود خلاصه به بازداشتگاه رفته واز ايشان طلب بخشش نمودم وراه شكايت از پاسداران را در دادستاني پاسدارانرا نيز به ايشان نشان داده كه اكر بنا بر ترس رضايت صوري ميدهي متواني از من شكايت نموده وقانونا حق خود را در يافت ويا قصاص نماييد تامن از اين همه شرمندگي نزد پرودگارم به در ايم
نميدام امروزه چه كساني از نام ما استفاده نموده و اينگونه به پير جوان حمله ور ميشوند
آن هم به جرم اعتراضي در خصوص انتخابات يا فردي معترضان را محارب خوانده و......
ومتاسفانه كسي را نمي بينم كه از ما دفاع كند
ما از مردم هستيم ولي نعمت ما همين مردم هستند كه در زمان جنگ قوت لايموتشان زا
برايمان ميفرستادند مسئولين بدانند كه هر عزتي كه داريم از بركت همين مردم است
امام سالها زحمت كشيد تا به جامعه بياموزد كه ما خادم ملت هستيم نه سرور ار مروز از دهان يكي از معتمدان امام مسئله تعددي به بازداشت شدگان مطرح ميشود در صورت حقيقت مرك از غصه بر همه ما واجب است (208091)
 
‫علی
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۸:۲۰:۵۸
‫در جواب اون آقایی که نوشته،۹ بسیجی کشته شده اند.کجاست عکسشان ؟ نامشان چیست؟ چرا تشییع جنازه نشدند؟و خیلی چیز های دیگر.آقا‌ کمی فکر کن و منبع دریافت اطلاعاتت را محدود به یک کانال نکن،اگر صداقت داری و دنبال حقیقت هستی. (215027)
 
ناصريان
۱۳۸۸-۰۶-۰۷ ۱۷:۰۷:۲۷
سلام-به نظر مي‌رسد در اسلام ظلم كردن مشروعيت زداست نه فقط خون ريختن.
اگر آسيب‌شناسي و رفع آنها صورت نگيرد، اين آسيب‌ها همچون غده‌اي سرطاني رشد مي‌كنند و نظام را از پا در خواهد آورد و اين سنت الهي در تاريخ است.
اگر آسيب‌شناسي نظام اسلامي از درون نظام صورت نگيرد، خدا رحمت و بركت را از آن دور مي‌كند .
اگر آسيب‌شناسي نظام اسلامي از درون نظام صورت نگيرد، مردم هم كه امور مختلف را البته بدون هياهو درك مي‌كنند، از نظام رويگردان مي‌شوند.
اگر آسيب‌شناسي نظام اسلامي از درون نظام صورت نگيرد، دشمنان نظام با شناخت نقاط ضعف، حمله به نظام را از آن نقاط تشديد مي‌كنند.
اعمال نادرست مامورين منتسب به نظام را به بازداشگاه كهريزك و كوي دانشگاه محدود نكنيد و هرگونه ظلم به مردم و بيگناهان را در نظر بگيريد.
مثلا برخي شاهدان مي‌گويند برخي مامورين نظامي و انتظامي به مردم در ناآراميها فحش مي‌دادند.
حتي اگر آن دسته از مردم را از اختشاشگران و دشمنان نظام فرض كنيم- كه البته ايگونه نبوده- كدام حكم اسلامي يا قانوني جواز فحش دادن را صادر نموده يا كدام سنت و سيره اين حركت را تائيد مي‌نمايد و چه نتيجه‌اي جز افزايش تجري مخالفين و معاندين از فحش دادن بدست مي‌آيد؟ لذا به نظرم بايد فحاشي را نيز به جرائم قابل تعقيب مامورين در ناآراميهاي اخير افزود.
مواردي بصورت فيلم در موبايلها موجود است و اگر از مردم بخواهيد ، ارائه مي‌كنند. (216569)
 
فرشادفر
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۴:۱۴:۳۸
در باره بازداشتگاه کهریزک چند نظر دارم
1. فرمانده نیروی انتظامی موظف بود این بازداشتگاه را تعطیل کند و نباید کار به رهبری می کشید . این نشان از عدم توانایی فرمانده نیروی انتظامی در حل بحران و تصمیم گیری و تشخیص عدالت و حق است.

2. اگر فرمانده نیرو انتظامی از این بازداشتگاه مطلع نبود که اصلا صلاحیت این پست را ندارد و اگر مطلع بوده و اقدامی نکرده خودش مقصر است و باید محاکمه شود. به نظر من رهبری باید چنین شخص بی صلاحیتی را عزل کند.

3. برخوردهایی که در بازداشتگاه کهریزک انجام شده است. \"شاید \"به خاطر این نبوده است که خاطیان اساسا انسانهای جنایت کاری بوده اند بلکه تربیت این افراد طوری بوده است که نتوانسته اند درست تصمیم بگیرند. وقتی کسی را به من به عنوان خائن معرفی کنند ممکن است رفتار مشابهی با اوداشته باشم . و در ضمن به طور کلی طرز رفتار با اسیر در اسلام گفته شده است. اساسا باور کرده ام که عده ای خاص به این معترضان به عنوان خائن نگاه می کنند با تبلیغ این تفکر عده ای را در مقابل عده ای دیگر از مردم قرارمی دهند\"جلوی این تفکرات باید گرفته شود\"

4. نیروی های انتظامی باید آموزشهای اخلاقی ببینند

5. چهار چوب قانونی مشخصی برای این گونه بازداشتها و برخورد ها وجود داشته باشد. و هیج کس نباید فرا قانونی عمل کند. که نمونه آن توسط دادستان محترم انجام شد.

6. نیروهای امنیتی دیگر که معمولا نیروی انتظامی قربانی آنها می شود ( سال 78 هم همین اتفاق افتاد ) باید به چهار چوب قانون وارد شوند تا نتوانند هر کاری خواستند انجام دهند.

7. در سالهای اخیر نیروی انتظامی تحت نفوذ نیروهای امنیتی فرا قانونی قرار گرفته اند که برخی از این مشکلات ناشی از همین مورد است. (219996)
 
حق
۱۳۸۸-۰۶-۲۰ ۰۲:۴۴:۳۱
تعجب می کنم از الف که این طور متنی رو گذاشته.
دقیقا ریختن خون به ناحق مشروعیت زداست. وا مصیبتا که نمی فهمیم. (221649)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.