Javascript must be enabled in your browser to use this page.
Please enable Javascript under your Tools menu in your browser.
Once javascript is enabled Click here to go back to الف
 

 

صفحه اصلی     معرفی     WAP      پیوندهای الف    آرشیو     ارسال مطلب

تبلیغات



  کد مطلب: 50426, P.View: 8195
نقد عملكرد صداوسيما در حوادث اخیر چاپ ارسال به رفقا
محمدحسن حائری شیرازی   
۰۸ مرداد ۱۳۸۸
مطلب را با اين سؤال اساسي شروع مي‌كنم «گران شدن سيب‌زميني مهم‌تر است و يا گرفته شدن جان و امنيت شهروندان»

اين سؤال مهمي است كه مسئولين صدا و سيما بايد به آن پاسخ دهند در اين زمينه چند نكته حائز اهميت است:

1- صدا و سيما از اموال عمومي است و متعلق به شهروندان همين مرز و بوم پس بايد در خدمت همين مردم باشد. انحراف اين دستگاه از منافع عمومي نوعي تصرف غاصبانه در اموال عمومي است و «گرفتن مال مردم از مردم»

2- صدا و سيما در صورتي كه در خدمت مردم باشد و مردم آن را زبان گوياي خود در مشكلات ببينند مي‌تواند گام‌هاي موثري در جهت انباشت نيروي اجتماعي براي اصلاح كارگزاران نظام بردارد و اين قابليت منحصر به فرد تنها در صورتي به فعليت مي‌رسد كه با تدبير مسئولين امر توانسته باشد اعتماد بينندگان خود را جلب كند تا با پشتوانه‌ي همين مردم مسئولين را از خطا و لغزش باز دارد. از همين روست كه رسانه را پس از آزادي عدالت و قانون ركن چهارم دموكراسي دانسته‌اند.

3-در جريان اتفاقات روي داده در پاره ای بازداشتگاه‌ها برخي مسئولين پا را از گليم خود درازتر كردند و به حقوق مردم تعدي شد. وظيفه رسانه‌‌ي ملي آن بود كه به دفاع از حريم کسانی که در حق آن‌ها جفا شده بر مي‌خواست و با تهيه گزارش از خانواده‌‌هاي بي‌پناه مسئولين را به پاسخگويي وامي‌داشت. به يقين اگر معدود افرادی كه جان دستگیرشدگانشان را ملعبه‌ي خود ساخته بودند خود را ملزم به دفاع از رفتار شنيع خود مي‌ديدند چنين بي‌پروا به جان و عزيزان برخی از دستگیرشدگان تعدي نمي‌كردند. و مگر صداي رساي خداوند را نشنيدند كه: « و لا تلبسوا الحق بالباطل و تكتموا الحق و انتم تعلمون» «حق را به باطل مپوشانيد تا حقيقت را پنهان سازيد حال آن‌كه به حقانيت آن واقفيد.

چرا حتي يك مقام مسئول پس از اين آبروريزي بر خود لازم نديد كه به واسطه‌ي رخ دادن اين امر در مجموع تحت رياست‌اش استعفا دهد. چرا مجرمين خود را در حريم امن مي‌بينند اين‌ها سوالاتي است كه مسئولين صدا و سيما بايد به آن پاسخ دهد.

هنوز هم دير نشده و تا خشك شدن ريشه‌ي فساد راه طولاني است كه به مدد رسانه‌ي ملي مي‌تواند قابل دسترس باشد.

رسانه ملي با تجديد نظر در آن‌چه تاكنون كرده مي‌تواند به بازسازي اعتماد مردم بپردازد و با رديابي بازداشتگاه كهريزك و امثال آن طراحان و عوامل اصلي ماجرا كه اين چنين هزينه سنگين بي‌اعتمادي را بر نظام تحميل كردند به مردم معرفي نمايد.

4- نكته‌ِ مهم ديگر آن است كه چرا پاره‌اي اصول‌گرايان به بهانه دنباله‌روي و اطاعت محض از ولي فقيه تا زماني كه ايشان وارد معركه نشوند ساكت مي‌مانند حال آن‌كه ولي فقيه در بسياري موارد پس از فضاسازي مومنين و سنگين شدن كفه‌ي حق در قبال باطل بهتر مي‌تواند به اصلاح امور بپردازد. از مسلمات فقه شيعه در قبال اهل سنت است كه شيعه قائل به تخطئه است نه تصويب بدان معني كه احكام الهي با راي و نظر مجتهد كشف مي‌شود كه طبعاً گاه مي‌تواند خطا باشد و گاه صحيح در قبال برخي فرق اهل سنت كه راي و نظر مجتهد را مساوي انشا حكم الهي مي‌دانند.
در واقع اهل سنت مدعی اند هرآنچه مجتهد به عنوان رای الهی بدان دست یابد عین حکم خداست درحالی که در تشیع با اعمال روش صحیح، تلاش مجتهد برای کشف حکم الهی 'حجت' است گرچه ممکن است خطا باشد.
و چنين فقه فربه و پيشروي است كه مي‌تواند به مدد آزادي انديشه و تشويق نقد، به حركت رو به كمال جامعه كمك نمايد.

و در آخر مسئولين صدا و سيما را به پيروي از اين كلام مولايمان اميرمومنان مي‌خوانم كه الذليل عندي عزيز حتي اخذ الحق له و القوي عندي ضعيف حتي اخذ الحق منه

ناتوان و ستمديده پيش من ارجمند و عزيز است تا آن‌گاه كه حق او را بگيرم و نيرومند و ستمگر در نزد من ناتوان است تا هنگامي كه حق ستمديده را از او بستانم.

اظهار نظر
مشارکت در بحث
197215 | emra  - Too Late   |2009-07-30 20:05:05|UNITED STATES - []
آقای الف گرامی‌، یک سوزن به خود بزنید یک جوال دوز به دیگران

مگر شما در اوج بگیر و ببند‌ها یک کلمه زبان به هشدار گشودید؟ میتوانستید لا اقل نظر کسانی‌ چون من را سانسور نکنید که میگفتیم اغتشاش بهانه‌ای برای تعدی به مردم نیست. حالا چرا خود داعیه دار حقوق ستمدیده گان شدید؟ چرا به جای صدا و سیما از خودتان انتقاد نمی‌‌کنید که انقدر دیر از خواب بیدار شدید؟
197246 | سردبیری الف   |2009-07-30 22:22:54| - []
با تشکر از تذکر این خواننده گرامی

الف از همان 24 خرداد برای دریافت و بررسی اسناد تقلب در انتخابات فراخوان داد اما حتی یک سند یا مدرک مشخص که تقلب گسترده را اثبات کند ارائه نشد.

ضمنا جلوگیری از اغتشاشگری و آسیب رساندن به اموال عمومی و وحشت آفرینی، اسمش سرکوب مردم نیست چون این مردم نیستند و نبودند که اتوبوسها را آتش میزدند و مردم را به وحشت می انداختند. چنین افرادی را باید درچارچوب قانون دستگیر و مجازات کرد و حساب آنها از مردم جداست.
197403 | ایمان  - آقای الف   |2009-07-31 04:12:53|IRAN - []
آقای الف عزیز شما بیا یک بزرگواری در حق ما بکنید تو را به مقدساتت
چرا شما همیشه اغتشاشگر را تعریف میکند و بعد میگید اینا مردم نیستند و حساب مردم از اینها جداست؟

آقا اگر میشه شما مردم رو واسه ما تعریف کنید ما خودمون اغتشاشگر را میشناسیم شما به ما بگو در تعریف شما مردم یعنی چه؟//
آیا مردم تنها به کسانی اتلاق میشود که یکسری از ما بهتران هر تصمیمی و هر نظری داشتند انجام دهند و فقط بیاند واسه یک سری افراد بگند که ما اینکارو کردیم و اینکار خیلی خوبه
و ان دسته هم بدون اینکه فکر کنند همیشه هرچی را این عده گفتند شعار بدهند و تشویق کنند و هرکس و هر چیز رو دوباره همین دسته گفتند که بد است فحش بدهند و مرگ بر بگویند بدون هیچ فکرو و تعقلی ؟!؟!؟! و تنها نقش وسیله ای برای مشروعیت بخشی به این آقایان باشند
آیا مردم از نظر شما افرادی هستند که یکسره شما بر انها حکم برانید و انها بابت این تازه سپاسگذارم باشند؟
آیا مردم یعنی کسانی که جرات بیان نظر مخالف ما را ندارند؟
ایا مردم فقط یعنی پیروان و جیره خوران قدرتمندان؟!؟!؟
برادرم مگر این مملکت خدایی ناکرده اشغال شده است که شما هرروز مردم را یه چند تیکه تقسیم میکنید؟!؟!
ببینم برادر تا به حال در خانواده تو جوانی از روی عصبیت و ناراحتی شیشه یا بشقابی را نشکسته است؟یا دچار اختلاف نشده اید؟
چه کردهاید با او که هم خون شما بود؟ کشتیدش؟!؟!؟
این ملت هم همه همخونن اینقدر سعی در تفکیک آن نکنید
یک نظر خواهی بگذارید بین مردم تهران و بپرسید که شما چه زمانی خیال رحتتری دارید و احساس امنیت میکنید؟
زمانی که همان به اصطلاح اغتشاشگران در کوچه و خیابان های شما هستند یا زمانی که یگانهی امنیتی؟!؟!؟!
سانسور نکنید لطفا" اینکار که شدنی نیست لا اقل بگذارید در همین بحث دوستان یک نظری راجع به این موضوعها دهند
این اغتشاشگران در شبهای پیش از انتخابات کجا بودند پس؟
آن شبهایی که هرشب تا پاسی از شب میلیونها شهروند تهرانی از همه نوع فکر اندیشه در 4 جبهه مختلف با هم و در کنار هم حضور داشتند و از نظرات خود دفاع میکردند و نه گارد ضدشورشی بود و نه لباس شخصی ها چرا یک اتوبوس که چه عرض کنم یک سطل زباله اتش نگرفت؟چرا یک تیر هوایی شلیک نشد؟
چرا یک زخمی بر جای نماند چرا یک گزارش از دعوا و نزاع و مرگ و میر پخش نشد؟!؟!
نکند این آشوبگران در صندوقهای رای بودن و از روزجمعه بیرون آمدند؟!؟!
چرا ان زمانی که هم سبزها و هم بسیجی ها و هم لباس شخصیها البته اینبار به شکل شخصی در خیابانها بودند اینگونه نشد؟
شما میخواهید واقعیتهایی که ما با چشمان خویش دیدم را نیز عوض کنید؟
]از همه اینها بگذریم ایا در زندانها هم ارازل و اوباش بودند؟1
خدا همه ما رو به راه راست هدایت کند
197422 | emra  - Still too Late   |2009-07-31 11:26:48|IRAN - []
من سایت الف را به عنوان یک سایت تحلیلی و نسبتا بی‌ طرف میشناسم و تحلیلهایتان در مورد شبههٔ تقلب نسبتا منصفانه و بدون غرض بود.

بله، کسانی‌ که اموال عمومی‌ را تخریب میکنند باید دستگیر شوند. اگر بپذیریم که انتخابات هم بدون اشکال بوده و آقای احمدی نژاد با اختلاف بسیار زیاد پیروز شده است، کسانی‌ که اعتراض بیجا میکنند، آب در هاون میکوبند. خوب تمام این‌ها فرض می‌کنیم درست. آیا از تمام این موارد بالا نتیجه میشود که کسی‌ کشته شود؟
تمام حرف من در بالا این بود که از روز ۳۰ خرداد این عدم تعادل نیروی قهریهٔ حکومت معلوم بود و شما از همان موقع هیچ نگفتید تا الان. به خاطر همین عرض من این بود که دیر است. دیر شد. در خیلی‌ جاهای دنیا آشوب و در گیری رخ میدهد،[]. همان روز ۳۰ تیر شما دیدید که [] چه اتفاقاتی افتاد، چرا هیچ نگفتید؟ آیا آن هم کنترل آشوب بود؟ آیا رفتار متعادل بود؟ شما نه تنها در آن موقع چیزی نگفتید بلکه نظرات افرادی چون من را که هیچ ربطی‌ به تقلب نداشت و فقط مربوط به رفتار نیروهای امنیتی بود سانسور میکردید. حالا چه شده است؟ چون آقای روح الامینی فوت کرده انتقاد می‌کنید؟

به هر حال من هنوز هم سایت الف را به عنوان یک سایت تحلیلی و نسبتا عادل میشناسم و همین که فرصت ابراز نظر به مخاطبین داده میشود بر غنای سایت خواهد افزود.

و من الله توفیق
197434 | ناشناس   |2009-07-31 06:35:23|IRAN - []
با تشكر از جوابيه سردبيري الف
به نظر اين حقير، شما كمتر از رسانه ملي مقصر نيستيد، چون مردم به اين حركت رسانه ملي سالهاست كه واقفند و روز به روز به آگاهان افزوده شده و خواهد شد.
با كمال احترام سوال بنده از سايت الف اين است كه شما خود شاهد هزاران مورد تخلف در قبل از راي گيري و هنگام راي گيري در انتخابات بوديد. نبوديد؟
انتظار ما از اين رسانه و شخص آقاي توكلي كه جداي از وابستگيهاي طبيعي سياسي و انديشه اي كاملا محترم، واقعا عملكرد خوبي به عنوان يك سايت اطلاع رساني داشته و دارد (به غير از چند ماهه قبل و بعد از انتخابات اخير)، اين بوده و هست كه هميشه در راه احقاق حقوق مردم (چه به عنوان ين رسانه و چه به عنوان نماينده اي شاخص در مجلس) بردارد.
ضمنا پرداختن به حقوق بازداشت شدگان و تذكر به مسوولين امور قضايي و انتظامي در جدا دانستن معترضين و اغتشاشگران، به نظر اين حقير لازم بود كه به موازات جلوگيري از اغتشاش و آسيب رساني به اموال عمومي به بحث در اينجا و مجلس محترم شوراي اسلامي گذارده شود.
از سردبير محترم و آقاي توكلي به عنوان چهره اي شاخص در زمينه انتقاد، به عنوان يك شهروند ايراني انتظار و استدعا دارم، در صورت عدم صلاحديد انتشار نظر اينجانب، حتما مراتب امر را در پاسخگويي به شبهات مورد اشاره، به جا آورند.
با تشكر و احترام
197728 | مجتبی  - گزارش عملکرد سیما   |2009-07-31 16:22:08|IRAN - []
امروز جمعه نهم مرداد ماه هشتاد و هشت ساعت 15
سیمای جمهوری اسلامی در ساعت 14 به وقت تهران در بخش خبری خود ایراد سخنرانی جناب محمود احمدی نژاد در میان اساتید بسیجی دانشگاه ها در خراسان رضوی (البته نه در تهران و دانشگاه تهران)فرمودند یه عده ای بدبخت فکر کردند می توانند رابطه دولت و رهبری را خراب کنند و از مسئله رابطه دولت با رهبری که بسیار رابطه خوبی راهی برای رسیدن به مقاصد شان(بخوانید مقاصد شوم)البته ایشان فرمودند رابطه من با رهبری رابطه پسر و فرزندی است .((البته چون من علاقه ی زیادی به ایشان ندارم فقط فرازهایی را از سخنان ایشان را به یاد ماند)) البته این را هم فراموش نکنیم که سیما ساعتی قبل از این مستندی بعنوان انقلاب مخملی پخش کرد و با تحلیلی بسیار علمی(بخوانید من در آوردی) اعلام کرد مثلا در ایران میخواهند انقلاب مخملی کنند البته نتیجه گیری مستند جالب بو د خصوصا آن موقع که گفت مردم اوکراین گرجستان قرقیزستان (بخوانید اغتشاشگران آنجا)بعد از اینکه به ظاهر انقلاب کرده اند تازه متوجه شدند که خودشان به دست خودشان کشورشان را به دست آمریکا سپرده اند....خب گزارش من از این دو سه ساعت این بود شاید بگوئید ربطش به اغتشاشگری چیست یا به نظر سردبیر الف آن را هم خدمتتان میگویم : برادر مثال ساده ای وجود دارد و آن هم جناب نیوتن ثابت کرده اند ((هر عملی را عکس العملی است)) شما انتظار تان از مردم چیست از روز 23 خرداد به محض اینکه صدایی از مخالفت بلند شد عده ای از آنهایی که داعیه دار امنیت کشور هستند به خیال خودشان سیاست مشت آهنیین اجرا کردند تا بخیال خودشان امنیت را به خیابانها برگردانند اما موفق نشدند من به شما اطمینان میدهم که اگر نیروهای انتظامی در 23 خرداد به مردم حمله نمی بردند و اجازه میدانند معترضین آرام و با سکوت حرفشان را بزنند خود مردم به اخلالگران((بخوانید عوامل ضد امنیت...بخوانید لباس شخصی ها ...بخوانید منافقین)) اجازه چنین کارهایی نمیدادند وبرادران بزرگوار و ارزشی در سردبیری الف روزگار بدی است بیائید با هم نظام اسلامیمان را حفظ کنیم نسبت دادن کلمه اغتشاشگر و آشوبگر به مردم خطاست والله این مردم همان هایی هستند که باید در مقوع کار زار از کشور دفاع کنند بیائید با مردم مهربانتر باشیم بیائید تا مردم را دانا فرض کنیم مردم ما دانا تر از آن هستند که باز ی بیگانه را نفمند
((سردبیری محترم الف از آنجا که میدانم که معذوریت زیاد دارید اما اگر لطف بفرمائید نظر این حقیر را آپلود کنید بی اندازه بذل توجه شما ممنون میشوم من غیر از الف جایی برای اعتراض ندارم و اگر صدایم شنیده نشود شاید من هم به صف اخلالگران اتوبوش آتش زن بپیوندم))
والسلام
216552 | ناصريان   |2009-08-29 17:25:56|IRAN - []
بالاخره آنكه بيدار شده بهتر از است از آنكه خود را به خواب مي‌زند.
197235 | ناشناس   |2009-07-30 21:48:48| - []
متاسفانه مسئولان صدا و سیما مثل کبک سر هایشان را زیر برف کرده اند و فکر می کنند مردم نمی فهمند که آن ها چه می کنند.
214686 | ناشناس   |2009-08-25 13:13:10|IRAN - []
صدا وسيماي هر کشوري حتي امريکا و... هميشه به نفع منافع کشور خود برنامه پخش مي کنند مثلا در زمان ماجراي غزه کدام رسانه ي خارجي غربي (مثلا bbc)يا شرقي (غير از ايران وچند کشور ديگر حامي ما)جنايت به اين بزرگي را نشان دادند مردم ان چيزها را يادشان رفته است....؟
216070 | ناشناس   |2009-08-27 20:59:57| - []
بی انصاف
منافع ما اینه که مردم خودمونو به خاک و خون بکشیم؟
197240 | ناشناس   |2009-07-30 22:00:33|UNITED STATES - []
صدا و سیما به رسالت خودش که حفظ نظام اسلامی است ولو به هر وسیله ای بسیار خوب هم عمل کرده است و آقای ضرغامی کار خودش را بهتر از من و شما بلد است. مطمئن باشید که اگر صدا و سیما حوادثی که پس از انتخابات اتفاق افتاده بود را به تصویر می کشید شاید الان دیگر صدا و سیمایی وجود نداشت و نیازی به نقد هم وجود نداشت...
197263 | حسین بن حسن   |2009-07-30 23:20:21|IRAN - []
آقای عزیز هدف وسیله را توجیه نمی کند شما اسلام را از امیرالمومنین یاد میگیری یا معاویه حق با آقای الف است کمی به اطراف خود نگاه کن از این سخن شما معلوم است که اسلام ما به باد هوا بند است انقدر عمق ندارد که در نسیمی خود را حفظ کند چه رسد به طوفان ومابرای حفظ نظام مجبور به دروغ یا کتمان واقعیت هستیم انگار درمان همه دردهای ما با دروغ است بروید وبه خودتان هم دروغ بگویید تا ببینیم به کجا میرسید
201400 | صادق   |2009-08-02 21:40:14|UNITED KINGDOM - []
تصور می کنم موردی که شما به آن جواب داده اید کنایه آمیز بود و منظوری در پس پرده داشت. گر چه حرف شما هم در جای خود صحیح است و مکمل کنایه ی ایشان. حفظ نظام اسلامی به هر وسیله ای. پیشنهاد می کنم مقاله ی محمد مطهری پسر شهید مطهری را با همین عنوان اگر دسترسی داشتید در روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه دهم مطالعه بفرمایید درد دل من و شماست.
197288 | محمد   |2009-07-31 00:08:28| - []
حفظ نظام اسلامی ولو به هر وسیله ای ؟ اگر روزی نظام اسلامی تا جایی پیش رفت که افکار شما هم با آن همخوانی نداشت باز هم همین حرف را میزنید ؟

همین افکار باعث شده من به این نتیجه برسم که راه نجاتی وحود نداره
197339 | مجتبي  - به هر قيمتي؟   |2009-07-31 01:36:38|IRAN - []
در نوشته قبلي اي كه همين آقاي حائري آن را مرقوم فرمودند، در بند اول حديثي از حضرت علي بود. "به تحقيق دانستم كه شما مردم كوفه به راه راست نمي‌شويد مگر با شمشیر (كنايه از فضاي رعب و وحشت) ولكن من خودم را فاسد نمي‌كنم براي اصلاح ديگران"
لازم مي دانم ياد آور شوم آن حضرت شمشير زنان ماهري مانند عمرو ابن عبد وي را در مبارزه شكست داده اند. و اگر رضاي خدا در آن بود كه ايشان به هر قيمتي مردم را به راه راست برسانند، ايشان توان مبارزه با شمشير را داشتند.
ضمن اينكه بنده از منتشر نشدن نظر قبلي ام توسط مسئولين اين سايت گله دارم. چقدر جالب است كه نظر بنده كه تمام شرايط بيان شده در پايين را داشت منتشر نشده، اما خود نويسنده (آقاي حائري) در اين نوشته به اهم مطالبي كه بنده به آنها اشاره كرده بودم، پرداخته اند!
اميدوارم در اين سانسور كردن هايتان تجديد نظري بفرماييد.
197352 | ناشناس   |2009-07-31 02:26:30|UNITED STATES - []
دوستان من همان نویسنده 197240 هستم
نوشته من حالت کنایه داشت و ظاهرا بهره هوشی تعداد کمی از دوستان به اندازه ای بوده که این را تشخیص بدهد.
من هم معتقدم هدف وسیله را توجیه نمی کند و منظورم از نوشتن این مطلب این است که به دوستان در الف بگویم که شما زیادی خوش بین هستید. مساله فراتر از این است که با تذکر شما حل شود.
ضمنا به آقا محمد باید عرض کنم که متاسفم که به این نتیجه رسیدی که "راه نجاتی وحود نداره". خدا همه ما را هدایت کند.
197358 | ناشناس   |2009-07-31 02:42:14| - []
عجب منطقی
197262 | محمد  - رسول خدا از مسلمانی ما رنج م   |2009-07-30 23:15:15| - []
اه از دل پر درد رسول خدا از دین داری ما او چگونه بامشرکین واهل کتاب رفتار میکرد
وما با بردران مسلمانمان چه کردیم مسولین صدا وسیما جواب رسول خدا را چه میدهند وای بر ما وبر مسلمانی ما
197478 | ناشناس   |2009-07-31 11:17:23| - []
اسلام و مسلمون ؟ دوست عزيز از چي حرف مي زني؟
243540 | محمد  - باس كلاه خودمون رو بندازيم   |2009-10-20 14:42:44|IRAN - [moderator3]
امام خميني (ره) در سال ها پيش چه با بصيرت بود كه سخنان زيباش انگار ديشب شبي گفته شده:

حضور شما در صحنه به امريكا و غرب و شرق و دنباله‏روهاى بى‏عقلشان هشدار داد كه اين ما بوديم كه انقلاب نموديم و اين ما هستيم كه سرنوشت خود را خود تعيين مى‏نماييم و از كلمات بى‏محتواى شما گول نمى‏خوريم. حضور شما در صحنه، جبهه‏ها و سازمانها و جمعيتهايى را كه به اسم طرفدارى از فرد و فردپرستى به مقابله با اسلام و احكام شرعى آن برخاسته بودند، رسوا نمود. امروز و روزهاى آينده روز شكست جريان دشمنان قسم‏خورده اسلام است. روز شكست فرد يا افراد نيست، روز شكست جريانى است كه به اسلام معتقد نيستند و اگر هم باشند، مسلماً تا حدودى است كه با قوانين غرب برنخورد و مخالفتى نداشته باشد؛ روز شكست جريانى است كه هميشه قلب مرا مى‏آزارد، شكست جريانى است كه بسيار خطرناكتر از تمامى جنايتها و خيانتهاى رژيم پهلوى در طول حكومت ننگينشان بود؛ روز شكست جريانى است انحرافى كه حضور به موقع شما،پايه‏هاى آن را لرزاند و فرو ريخت
197266 | ناشناس   |2009-07-30 23:31:51|IRAN - []
اگر توكل به خدا وجود داشته باشد و اينكه خداوند بزرگ بر همه حال و احوال ما آگاه است . همه مشكلات حل خواهد شد .با توجه به اينكه نارضايتي هاي بسياري بوجود آمده است و اين نارضايتي ها علاوه بر اينكه كمتر نشده بلكه عميق تر نيز شده است نشان ميدهد سياستهاي صدا و سيما خوب نبوده است . به هر صورت مااين مشكل را مي گذاريم به حساب ندانستن مسولين وليكن از هم اكنون اگر صدا و سيما به همين سبك عمل نمايد مسئله متفاوت خواهد بود و متاسفانه به نتايجي خواهيم رسيد كه بسيار ناراحت كننده خواهد بود
197267 | ناشناس   |2009-07-30 23:32:07|IRAN - []
اگر توكل به خدا وجود داشته باشد و اينكه خداوند بزرگ بر همه حال و احوال ما آگاه است . همه مشكلات حل خواهد شد .با توجه به اينكه نارضايتي هاي بسياري بوجود آمده است و اين نارضايتي ها علاوه بر اينكه كمتر نشده بلكه عميق تر نيز شده است نشان ميدهد سياستهاي صدا و سيما خوب نبوده است . به هر صورت مااين مشكل را مي گذاريم به حساب ندانستن مسولين وليكن از هم اكنون اگر صدا و سيما به همين سبك عمل نمايد مسئله متفاوت خواهد بود و متاسفانه به نتايجي خواهيم رسيد كه بسيار ناراحت كننده خواهد بود
197274 | ناشناس   |2009-07-30 23:38:02|UNITED KINGDOM - []
رسانه ملی افتضاح عمل کرد.....
197277 | علی   |2009-07-30 23:45:05|CANADA - []
آقا شما که خودتون گزارشی از مراسم چهلم ارایه نکردین، چی از صدا و سیما توقع دارین؟
197286 | رضا  - صدا هست تصویر نیست   |2009-07-31 00:03:37|IRAN - []
با سلام . آقای ضرغامی شما را دعوت میکنم به اندیشیدن که اجر آن بسیار بالاتر است از عبادت . آقای ضرغامی مگر ندید با وجود هجمه همه جانبه دولت اعم از تحریم برنامه نود از سوی باشگاهها ی وابسته , قطع سامانه نظر خواهی , ایراد اتهام واهی از سوی تربیت بدنی به برنامه محبوب نود من باب جسارت به نظام و انقلاب وشهدا و.... مخاطبین با ثبت رکورد جهانی در ارسال بیش از 3 میلیون اس ام اس چگونه از مجموعه تحت نظر شما حمایت کردند .آقای ضرغامی چه شده ؟ به حقیقت و بسوی مردم بازگردید . از دید مردمی که در این مملکت با هزاران مشکل دست به گریبانند بهترین راه ابراز ولایتمداری مسئولین سینه چاک کردن و فریاد زدن یا سانسور واقعیات نیست بلکه خدمت صادقانه و بی منت است , لذا باید درهدفهاتان شک کرد .
197292 | میثم  - قابل توجه اقازاده عزیز   |2009-07-31 00:33:03|IRAN - []
اقا زاده گرامی:
1-مال عمومی باید در خدمت عموم باشد نه جناح خاص. وچون رسانه عمومی است پس باید بیان کننده دیدگاه وخط مشی وآنچه مد نظر رهبری باشد. نه اغراض این وان.
2-مردم مقوله ای مواج است وبر موافق ومخالف ومعاند ومنافق صدق می کند. واتفاقا همه از مردم حرف می زنند.لذابا این بیان سخن گفتن یک جور عوام فریبی است.
3-این خواسته شما که گزارشی تهیه بشود از کسانی که به قول شما"به انها جفا شده"یا کسی استعفا بدهد وغیره خواسته عمومی ومردمی نیست بلکه جناحی است اولا.
ثانیا:شما پخش اعترافات این زندانیان مثلا که خواسته گروه مقابل شما وادعا می کنند که مردمی هستند یا اقداماتی از این قبیل راضی هستید. البته اگر می خواهید به طور یک سان حق ر ابه همه جناحها بدهی. وقصد ادای اعتدال ندارید.
به نظر بنده خواستها وحرفهایتان مصداق بارز لبس حق به باطل است شیخنا که خواسته جناحی را به عنوان خواسته همه مردم قلمداد کنید.
البته برخورد با ظالم وخطا کار در هر رده ای که باشد تکلیف وحق است اما شیوه ای که شما می پسندی معلوم نیست تکلیف باشد.
4- بی اعتمادی مردم به صدا وسیما جزو ادعاهای شماست ومعلوم نیست واقعیت دارد وشاید تحت تاثیر القاءات دیگران افتادی؟
والبته خیلی برای من عجیب است که حرفهای شما چه نزدیک شده به تفکرات ونظرات هاشمی رفسنجانی شده. واقعا عجب روزگاری است.
5-اما انجه مهم است نکته جهارم شماست.
متاسفانه آنچه شما از ولایت فقیه ترسیم کردید یک وجود منفعل که بر اساس جوسازیها وجو غالب عکس العمل وموضع می گیرد. که این البته با معیار دین وحق وباطل بسیار دور است.
بلکه یک توهین است. آیا شما حاضرید با پدرتان چنین برخورد بشود. ویادر مورد ایشان چنین فکر کنند که حاج اقا پس از سر وصدا وجو سازیها موضع می گیرند.
اگر شما در مورد پدرتان چنین روا می داریدیا عمل می کنید، ما با رهبرما نچنین برخورد نمی کنیم. وجایز نمی دانیم.
دید ما اینست که فقیهی که مبسوط الید است وزمام امور در دست اوست ومسولیت پذیرفته خود فعال است نه منفعل. وخود خط وجهت می دهد هم به مردم هم به نخبگان نه اینکه به او خط می دهند.
اساسا معنای ولایت وامامت چه در لغت وچه بر اساس فقه شیعه یعنی تبعیت وپشت سر حرکت کردن مانند او عمل کردن است. ولایت فقیه چیزی جدای از ولایت شیعی نیست بلکه از او اخذ شده ولذا دوست عزیز می داتید"المتقدم لهم مارق والمتاخر عنهم زاهق"
6-و اما خطاپذیر بودن فقیه مسئله حقی که یراد بها باطل ظاهرا. والا هدف شما از طرح آن چیست. چرا با لفافه حرف می زنید؟ آیا رهبر در مقطع اشتباه کرده یا نه ؟نظر شما چیست؟
کلام آخر با آقای توکلی است ولایت شمار رهبری: این مقاله واین حرفها چگونه با ادعای ولایت پذیری خود سازگار می دانید؟ به این ایه توجه کنید"یا ایها الذین امنوا لم تقولون ما لا تفعلون کبر مقتا عند الله ان تقولوا مالا تفعلون"
197476 | محمد حسن حائری شیرازی  - پاسخ به نقد   |2009-07-31 14:21:23|IRAN - []
با سلام از اقا میثم متشکرم
پاسخ مطالب را به ترتیب شماره بند های فوق میدهم

1) قطعا رهبری موافق خونخواهی مظلوم مند پس با ملاک شما هم سیما به وظیفه اش عمل نکرده

2)با این بیان شما کلمه مردم باید از قاموس سیاست حذف شود اما به نظر حقیر امورفطری مثل خونخواهی مظلوم را میتوان به مردم نسبت داد

3)اگر سیما به وضیفه رسانهای اش عمل میکردوبه حمایت از مظلوم وخون بیگناه انهم قبل از ریخته شدن میامد(اسفا که پس از ریخته شدن هم نیامد) طبعا اعترافات به نحو معقول تر وقابل اعتماد تری تهیه میشد بعلاوه اعترافات قانونی را کسی مخالف پخش اش نیست

4)از شما میپرسم ایا خودت برای کسب خبر در وقایع اخیر به سیما اکتفا کردی؟
اما اقای هاشمی. ما به حق مینگریم واهل اش را میشناسیم حق ترازوست
ما شیعه ایم نه اشعری که میگوید عقل قادر به شناخت عدل نیست

5)از شما میپرسم نحن معاشر الانبیاء امرنا ان نکلم الناس علی قدر عقولهم یعنی چه؟ نقل است شهید بهشتی از امام خواستار برکناری وبرخورد با بنی صدر شد امام فرودند بروید مردم را بیدار کنید علی علیه السلام چرا 25سال خانه نشین بود چرا فرمود ولولا حضور الحاضر...اینها همه نشان دهنده تاثیر سنگین شدن کفه حق است با مومنین فعال

6)طرح مطلب خطا پذیری فقیه حاکم در راستای بحث وبرای فعال نمودن مومنین در وظایف سیاسی شان بود تا یکسره به امید خدا ساکت نشوند
197297 | علي  - پاسخگويي آقاي ضرغامي   |2009-07-31 00:38:04|IRAN - []
با سلام آيا به اين نكته توجه كرده بودين كه سايت الف كه هر چند وقت يكبار افراد مختلف از جمله آقاي موسوي را به پاسخگويي فرا ميخواند و از عدم همكاري آنان ناله سر ميداد چرا يك بار از آقاي ضرغامي تتقاضا نكرد كه به پاسخگويي به سوالات بينندگان اين سايت بنشينند.اگر كاربران محترم با اين حرف موافقند با تاييد اين نظر آقاي توكلي را تشويق كنند كه اين كار را انجام دهد و يا حد اقل علت عدم انجام آن را بگويد.سوالات از عملكرد صدا و سيما در جريان مناظرات شروع ميشود تا بعد از اتخابات.
197304 | مرتضی   |2009-07-31 00:42:25|IRAN - []
رسانه ملی در این اتفاقات کاملا متغییر بود !

یک روز اجتماعات و تجمعات را پوشش میداد و مردم را افراد معترض مینامید
روز دیگر با اشاره کوچکی به درگیری ها مردم را اغتشاشگر میخواند.


امروز 20:30 رکورد رسانه ملی را شکست و در حمایتی اشکار اعلام کرد که نیروی انتظامی برای برقراری ارامش به بهشت زهرا رفته بوده !
( احتمالا رفته بوده از شکسته شدن شیشه های بانک های بهشت زهرا جلوگیری کنه )
197436 | علي   |2009-07-31 06:49:57|IRAN - []
نبوديد ببينيد كه امروز، چه آرامشي در بهشت زهرا به پا كردند.
يورش به مردم عزادار كه الله و اكبر ميگفتند و در زمين خالي قطعه تازه ساخت 257 قصد تخريب اموال عمومي! را داشتند.
به آنها حتي اجازه داده نميشد بر سر قبر عزيزان خود فاتحه بخوانند.
آقاي توكلي به جاي سانسور عرايض بنده، اگر واقعا در نقدهاي خود صادقيد، از وضعيت مراسم چهلم جان باختگان سوال و در مجلس فكري براي عملكرد صدا و سيما و نيروهاي انتظامي بفرماييد.
يك نطق پيش از دستور كه خواهش زيادي از نماينده مان نيست، هست؟
197307 | هموطن خواستار اعتلای میهن  - صدا وسیما منهای مردم   |2009-07-31 00:43:56| - []
با نظر جناب آقای حائری شیرازی موافقم
صدا و سیمای ما به هیچ وجه ملی نیست و فقط در خدمت جناح خاص قرار دارد. تا حدی که به وضوح دروغ می گوید و حقایق را وارونه جلوه می دهد. از دوستی هم که از آقای ضرغامی دفاع کرده خواهش می کنم یک مقدار انصاف داشته باشند تا ببینند آیا در شان ملتی متمدن چون ملت ایران هست که شخصی چون آقای ضرغامی رئیس صدا و سیما باشد که مردم را ناآگاه و فاقد شعور فرض می کند. چرا که اگراینگونه نبود این همه تحلیل های بی پایه و اساس و به دور از واقعیت تحویل مردم نمی داد. صدا و سمیما نخبگان جامعه را از دست داده، اگر چه دولت هم چنین پشتوانه ای را از دست داده و این برای کل حاکمیت می تواند خطرناک باشد. مادامی که صدا و سیما اصلاح نشود و عقاید و نظرات مختلف از طیف های مختلف جامعه در آن انعکاس نیابد و امکان نقد دولت مردان از رهبری گرفته تا جزئ ترین مدیران در آن فراهم نشود و یا اجازه تاسیس تلویزیون خصوصی داده نشود این مملکت روی توسعه را نخواهد دید.
197315 | Nazaram Avaz Shod  - Nazaram Avaz Shod   |2009-07-31 01:00:13|CANADA - []
Aghaye Alef,

Chand vaghti hast ke mibinam shoma ba aksariate mardom ham aghidetar shode`ed.


Mamnoonam
197322 | محسن   |2009-07-31 01:09:55| - []
همه چیز مشخص است! بی عدالتی محض! در همه جای کشور مملو شده است! صدا و سیما هم یکی از همان مکانها ! با این تفاوت که در معرض دید است و قابل لمس !
خدا خودش کمکمان کند
197347 | ی.ک   |2009-07-31 02:02:20|IRAN - []
ذکر دو نکته خطاب به تصمیم سازان صدا و سیما:
1-اصل بر آن است که تمام ابزارها در جهت هدف اصلی نظام که آن حفاظت و حمایت از ولایت است بکار گرفته شود نه اینکه ولی امر ضامن آبروی ما باشد و با هزینه کردن مقام ولایی ایشان در محافظه کاری خویش خوش باشیم .
2-آیا میزان اعتماد و توجه مردم نسبت به صدا و سیما را سنجیده اید که با مصلحت سنجی های بی مورد چه بر سر آن آورده اید؟
197350 | سهیل   |2009-07-31 02:23:22| - []
شما الفی ها هم چیزی از صدا و سیما کم ندارید . همین امروز با این همه اتفاقی که در تهران افتاد و این همه ضرب و شتم مردم یک خبر درج نکردید .نکند در کره مریخ زندگی می کنید ؟ این همه اعتراض را نمی بینید ؟ از این طرف وزرات کشور با کمال ناجوانمردی حتی یک مجوز برای راه پیمائی معترضین صادر نکرده و طبق معمول هم فرزندان کشور و هرکسی در راه پیمائی ها شرکت کند همگی اراذل و اوباش هستند ! اقا ما اگر اعتراض داشته باشیم باید چه کنیم ؟ مگر طبق اصل صریح قانون اساسی برگزاری راه پیمائی و اجتماعات مجاز نیست ؟ به چه حقی قانون را مصادره به مطلوب می کنید ؟ شما اقایان اصولگرا از غیرت داشتید و واقعا مسلمان بودید تا به حال حداقل جلوی این لباس شخصی ها را گرفته بودید . واقعا نمی بینید که این اقای احمدی نژاد ایران را به کجا می برد ؟ این چه وضعی است ؟ واقعا از زمان بنی صدر تا به حال کی دچار چنین وضعیتی بودیم ؟ مگر عدم لیاقت شاخ و دم دارد ؟ رئیس جمهور باید چه کند تا شما بفهمید قادر به انجام مسئولیت نیست ؟ این همه قانون های رنگ و وارنگ را برای چه گذاشته اند ؟ به والله زمانی می رسد که حسرت این دست روی دست گذاشتن و سیاسی کاری های بیجا را بخورید . یک عده معدود کشور را به لبه پرتگاه می کشانند و شما صرفا چون طرف اصولگرا است فقط نگاه می کنید . این مجلس و این حقوق و این همه جلسه و کمیسیون های کذائی نمی تواند یقه این اقای ضرغامی را بگیرد که آخر این چه مدیریت و چه تدبیری است ؟ مطمئن باشید فقط صدا و سیمای کره شمالی می تواند با صدا و سیمای خودمان رقابت کند ! همین امروز می دانید مردم چقدر باتوم خوردند و زندان رفتند ؟ یعنی وضع ما به این جا رسیده که حتی مردم نمی توانند برای کشته های خودشان چهلم بگیرند یا راه پیمائی کنند ؟ ای وای بر ما....
197373 | سعید  - نا کار آمد ترینو نا مردمی تر   |2009-07-31 03:04:19| - []
مگر نه این است بسیاری از مراسم و اعیاد مذهبی در ایران فقط در صدا و سیما وحوزه علمیه کاربرد دارد و بقیه مردم کار خود را می کنند پس صحبت از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یعنی کار بیهوده. رادیو و تلویزیونی که با مردم نباشد حتما علیه آنها خواهد بود منعکس کردن اخبار و وقایعی که با اصول عامه مردم با فرهنگ در تضاد است -پخش گزینشی گزارشات - گزینش زشت ترین مجریان دنیا مخصوصا زشت ترین خانمهای مجری و ... از خصوصیات رادیو تلویزیون دولتی ایران است
197956 | داود   |2009-07-31 19:46:16| - []
مگه مجبوری ؟!

تو که مجری های خوشگل می خواهی نگاه کنی خب برو ماهواره بخر
197374 | ensan   |2009-07-31 03:07:33|GERMANY - []
هر گونه صدای حق طلبانه و حق گویانه را باید پذیرا بود و همه انسانها ممکن است زمانی به اشتباه در تصمیمات خود پی ببرند.
وقتی انسانی حرکتی در جهت جبران اشتباهات مینماید نباید وی را سرزنش کرد.
ایرانیان متحد شوید.
197381 | آ مهدی   |2009-07-31 03:19:02| - []
فک کنم اگه یه شاره ای به نحوه مدیریت صداوسیما هم میکردید که به چه شکل مدیریت میشه و به چه شکل نظارت خوب بود .
تا اونجایی که من میدونم 6 نفر برصداوسیما نظارت میکنند . از هر قوه 2 نفر

من فک میکنم بعضی وقتها مسئولین به این فکر میکنند که اول باید آشوبها بخوابه تا بتوانند با تحلیل بهتر مسائل و بدست آوردن اطلاعات بهتر جوابگویی بهتری رو داشته باشند .
البته تو جامعه ای مثل کشور ما مردم نیاز دارند که به روز باشند یعنی منابع اطلاعاتی در اختیار مردم باشه و خودشون تجزیه و تحلیل بکنند . به عبارتی به جای دادن ماهی به مردم ماهیگیری رو یاد بدیم .
197443 | مهران   |2009-07-31 08:37:27|IRAN - []
امیدوارم که جرات درج کامنتم را داشته باشید. سایت شما با اینکه ظاهراً مستقل است اما بسیار محافظه کار است. من هربار که به دنبال اخباری از ایران ابتدا به سایت شما و یا تابناک سر میزنم و بعد با ناامیدی بهر طریقی که هسا از این و آن فیلتر شکنی میگیرم تا با آن اخبار را از سایت های (بیگانه) دریافت کنم. اگر فرزند مرحوم روح الامینی به شهادت نمیرسید شما از این جنایت لام تا کان سخنی میگشودید. بعد از حدود 40 روز از بازداشتها واقعاً متاسفم.
197461 | سید ممد   |2009-07-31 11:16:16|IRAN - []
توکلی جان
عزیز برادر
در این که اصولگرا نیستی شکی نیست
در این که بی غرض حرف نمی زنی شکی نیست
در این که به دنبال پست ریاست جمهوری بودی و هستی شکی نیست
در این که خیال میکنی فقط راه تو درسته و خیلی میفهمی شکی نیست
در اینکه شلوغ باز هستی برا ی کسب محبوبیت شکی نیست
در اینکه تشنه قدرت هستی نه خدمت شکی نیست
در اینکه دنبال سهم ازین نظام هستی شکی نیست
در این که عناد با احمدی نژاد داری شکی نیست
در اینکه به فکر مردم نیستی و تنها ادای این کار را در میاری شکی نیست
ودر اخر هم یه جمله به خودم! :
خود کرده را تدبیری نیست
اون موقعی که بزرگترین حماقت زندگیم این بود که تو انتخابات مجلس اسم تورو نوشتم , با چه امیدی! رای منو پس بده []
197465 | علي.  - مشاركت دربحث   |2009-07-31 10:41:22|IRAN - []
تا زمانيكه صداوسيما دستشوييهاي كشور نپال برايش مهمتر از مسايل بسيار مهم كشور خودمان باشد وخبر انرا چند بار پخش كند چه انتظار ديگري از اين رسانه به اصطلاح ملي و مديرانش ميتوان داشت
197470 | محمد   |2009-07-31 10:52:51| - []
منتظرم یه خبر بی طرفانه از تجمعات دیروز تو سایتتون ببینم
ببینم شما که عالم و آدم و نقد میکنید خودتون چی کاره اید
منتظرم...
197484 | محمد رضا  - یک سوزن به خود یک جوالدوز به   |2009-07-31 11:24:23|IRAN - []
سلام
من هم با موضوع یک سوزن به خود یک جوالدوز به دیگران موافقم. الف پس از انتخابات شده بود یک طرفه تر از صدا و سیما. شاید بگویید الف که جزو اموال عمومی نیست. ولی به هر حال حق که از بین نمی رود. اگر شما امروز منتقدید که باید یک رسانه حداقل بخشی از توان خود را صرف افکار عمومی جامعه کند این موضوع در خصوص خودتان هم مصداق دارد. نگاهی به پست های پس از انتخابات در سایت الف نشان می دهد چقدر شما از مرحله پرت شده بودید. پاسخ های موافق و مخالف صددرصد خلاف روال معمول قبل از انتخابات و این روزهای سایت شما بود. کمی دقت به همین مسائل نشان از نظر مردم (لااقل اینترنتی ها) به موضع گیری های شما بود.
یا علی
197762 | ناشناس   |2009-07-31 16:49:03|UNITED ARAB EMIRATES - []
ای دنیا! ببین که چقدر عاشق داری! از پیر فرزانه تا جوان پر آمال! تا کی دانسته حق را باطل و باطل را حق جلوه دهیم. واقعیت خون های ریخته شده است بقیه داستان پردازی است.
198204 | ناشناس   |2009-08-01 00:40:17|IRAN - []
صدا و سیما شرافت رسانه ای خود را حراج کرد .آقای ضرغامی بهتر است استفا دهند تا بیش از این مورد نفرن داغداران و کتک خوردگان و مردم شریف ایران نشود.
199433 | ناشناس   |2009-08-01 22:34:57| - []
يك سئوال دارم از كساني كه دم از عدالت مي زنند و خيلي هم ارزشي هستند.

40 ميليون در انتخابات شركت كردند.اصلا آمار درست احمدي نژاد 24 ميليون موسوي هم 13 ميليون. الان ما 4 شبكه سراسري داريم. خوب يك شبكه رو در اختيار موسوي بذارند. مگه بيت المال نيست؟ مگه مال مردم نيست؟ خوب اينكار رو بكنيد كاملا عادلانه هم هست.
207942 | پرواز   |2009-08-13 22:13:56| - []
چند وقت پیش کاریکاتور جالبی دیدم.
قبل از انتخابات: ای بلوغ سیاسی، ای افتخار میهن، ای جوان...
هنگام رای گیری: بفرمایید پذیرایی شید
بعد از انتخابات: خس و خاشاک، اغتشاشگر، عوامل بیگانه،اوباش...
خودتون قضاوت کنید
221393 | kazem  - تو باغ نیستی   |2009-09-10 11:57:38|IRELAND - []
کسایی که سطلهای زباله رو آتیش می زنن و نظم شهرو به مریطن خس و خاشاکن ...چی هستن پس
209663 | ناشناس   |2009-08-17 14:37:42|IRAN - []
راستی این برنامه منطقه آزاد که قبل از انتخابات هر روز پخش می کردند چی شد؟!
آقایون صدا و سیما!اگر صداقت دارید و شهامت!یک وقت 30 دقیقه ای(فقط 30 دقیقه)به آقای موسوی هم نه!به آقای بهشتی یا رئیس ستاد ایشان بدهید در مورد انتخابات و مسائل بعد از آن به صورت زنده (تاکید می کنم زنده) با مردم صحبت کند!
خوب دو ماهه مردم می خواهند نظرات صریح و بی پرده این عزیزان را بشنوند!هیچ تریبونی هم که ندارند!پس چه کنند؟
210256 | حمید   |2009-08-18 11:05:26|IRAN - []
ببینم رد گم می کنید ؟


حقوق مردم یعنی حقوق 100 نفری که در کهریزک بودند ؟


72 میلیون ایرانی که با دعوت به آشوب از طرف موسوی و آتش زدن اموال عمومی توسط آدمهای او حیثیتشان بر باد رفت آدم نیستند ؟


چرا مردم را رها کرده اید و منادی حقوق چند نفر آشوبگر شده اید ؟


وای بر شما چقدر گمراهید!
213236 | morad  - صدا وسیما   |2009-08-22 17:46:30| - []
سلام
واقعا غیر مردمی و در جهت یک طیف خاص میبا شد
214311 | سینا  - تحلیل نظرات   |2009-08-24 20:19:05|UNITED KINGDOM - []
آقای الف عزیز !نمیدانم خوانندگان سایت شما همه یک فکرند یا من اشتباه میکنم که اکثرا با نظراتشان مخالفم.
هر چه هست این نظرات و موافقت و مخالفت مردم در آن نشان از عدم آگاهی سیاسی بعضی از خوانندگان شماست
214372 | صادق صادقی  - سخنی با الف   |2009-08-25 00:01:37| - []
آقای توکلی که امیدوارم توکلتان به خدا باشد نه به اصولگرا نماها,
1-آیا تا کنون صدا و سیمای...را نشناخته اید؟2-آیا تا کنون یک اقدام جدی در جهت اصلاح آن کرده اید؟3-آیا گمان می کنیید حقوقی که بابت نمایندگی می گیرید حلال است؟4-آیا قبل از محکوم کردن یک انسان با شهامت در مورد ادعای او تحقیق کردید؟5-آیا نمی دانستید که در ایران خیلی بیش از چهار نفر صلاحیت رییس جمهور شدن داشتند؟6-آیا نمی دانستید که فرد مورد صلاحیت شما چه خصوصیاتی دارد و کشور را به چه سمتی می برد؟7-آیا فکر کرده اید که بایستی اصلاح را از خودتان شروع کنید؟8-آیا شما هنوز به این تلویزیون جناحی نگاه میی کنید؟9-آیا شما گاهی اندکی فکر می کنید؟
214461 | احمد مقام پرست  - تشکر   |2009-08-25 09:18:12| - []
از کامنت صادق صادقی که حرف دل میلیون ها ایرانی را زد ,تشکر و مسوولین الف را به تفکر توصیه می کنم.
215697 | ناشناس   |2009-08-26 19:45:28|IRAN - []
آقای سردبیر: حداقل 13میلیونی که اعتراض داشتند آیاحق یک میتینگ آرام را نداشتند؟جه کسی عامل آشوب بوده ؟آیا مردم از اسلحه استفاده کردند؟و...
216077 | دکتر سلامی   |2009-08-27 21:37:37|IRAN - []
من بعد از برخورد های بسیار نسنجیده ای که مسیولین با وقایع انتخابات از خود نشان دادند یسیار نا امید شدم
اول بر خوردهای عجو لانه و حتی غیر قانونی وزارت کشورمان بود که یکیش ندادن مجوز برای راهپیمایی مردم بود
دوم اخباری بود که از طرق مختلف در مورد آزار و اذیت و ...... دستگیر شدگان می امد که مایه شرم انسانیت است
سوم اینکه صدا و سیما بجای حمایت از حقوق مردم ملت شریف ایران را که روز قبل پای صندوق رای بودند روز یعدش اراذل و اوباش معرفی کرد
و این گونه بود که ابوی خویش را نزد ما از دست داد و مهمتر اینکه دیگر اعتماد ما را به خود از دست داد
217556 | ایرانی   |2009-08-31 14:46:42|IRAN - []
توجیه بد تر از گناه!
اولا در جواب دوستی که خود را نشناس معرفی کرده باید عرض کنم که شما میگید چون مریکا و کلا غرب همیشه به نفع ستمگران کار میکند وهیچ وقت منافع گروه مظلوم را در نظر نمیگیرد.صداو سیمای ماهم این اجازه را دارد که مشابه انها عمل کند.اگر این جور باشد پس دیگه چه فرقی بین رسانه ی ملی جمهوری اسلامی ایران ورسانه ی انگلیس و امریکا وجود دارد (تازه اگه فزض بگیریم هرف شما درسته)و نکتهی دیگه شما ناخواسته مردم اسیب دیده در جریان حوادس اخیر رو با مردم مظلوم فلستین مقایسه کردین و مسولین برخورد با انها رو هم با اسراییل و امریکا!
و این خود دلیل دیکری بر اینکه توجیه شما بد تر از گناه است.
مشارکت در بحث
نام:
ایمیل:
 
عنوان:
قالب نوشته:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 

نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به
نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران
منعکس نمی ‏شوند.
- با حروف فینگیلیش ننویسید و از کاربرد بیش از یک علامت تعجب یا سوال بپرهیزید.

کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."



(22 توصیه)