توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 50440
ارتش دانمارک استفاده از حجاب را ممنوع کرد
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۵۰
ارتش دانمارک به دنبال فشارهاي سياسي يکي ازاحزاب اين کشور که سابقه اقدامات ضد اسلامي را نيز دارد،استفاده از روسري و حجاب را ممنوع کرد.

به گزارش ايرنا،"سورن گده" وزير دفاع دانمارک روز پنجشنبه پوشش روسري و حجاب را مطابق با يونيفورم نظامي اين کشور ندانسته و استفاده از آن را ممنوع کرد.
وي گفت اين تصميم براي نيروهاي داوطلب گارد داخلي که در حوادث غير مترقبه مورد استفاده قرار مي گيرند، نيز لازم اجراست.
اين تصميم به دنبال آن اتخاذ مي شود که خانم "ماريا ماولا" 27ساله دوره هاي آموزشي را در نيروهاي داوطلب گارد داخلي دانمارک با حجاب اسلامي مي گذراند.
اين خانم با قرار دادن متن و عکسي در پايگاه اينترنتي رسمي اين نيرو اعلام کرد که قادر است با يک روسري و بدون هيچ مشکلي به فراگيري آموزش ها بپردازد.
اين مطلب و عکس اين خانم با واکنش تند حزب مردم دانمارک که ديدگاههاي ضد اسلامي دارد، مواجه شد که سپس از اين پايگاه اينترنت برداشته شد.
"ماولا" با انتقاد شديد از اين اقدام گارد داخلي، آن را تبعيض آميز خواند.
ناظران با اشاره به ادعاي دولت دانمارک مبني بر وجود آزادي عقيده در اين کشور، گارد داخلي و ارتش دانمارک را متهم کردند که به فشار حزب مردم تن داده است.
اين حزب نقش محوري در تشويش اذهان عمومي جهان اسلام با اظهاراتي تحريک آميز به دنبال انتشار کاريکاتورهاي موهن در روزنامه هاي دانمارک و ايجاد مشکلاتي براي اين کشور در روابط بين المللي و بالاخص رابطه با جهان اسلام و افکار عمومي مسلمانان داشت.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.