نظر منتشر شده
۱۱۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 50683
مصاحبه ابطحي و عطريان‌فر با سيما
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۰۴:۵۳
 



 
سمانه
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۵:۰۰:۰۲
من وبلاگ آقای ابطحی رو زیاد می‌خوندم. همونطور که در این مصاحبه و صحبن‌های دیروزش تو دادگاه گفت، نظراتش چندان تفاوت نکرده. به نظرم زندان و اعتراف و این‌جور چیزا براش بهونه شده تا انتقادات صریحش رو از سران اصلاحات مثل خاتمی و موسوی که قبلا تو وبلاگش با کنایه می‌گفت اینجا با صراحت بگه. (201654)
 
neda
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۸:۴۲:۰۱
ببخشید میتونم بپرسم زندان به چه شکل باعث شده نظرات این آقایان ۱۸۰ درجه تغییر کند؟ آیا تحت تاثیر رفتار مناسب زندانبانها قرار گرفته اند؟ آیا دوری و بی خبری از خانواده وجدانشان را بیدار کرده؟ و یا شاید کاهش وزن آقای ابطحی باعث این تغییر موضع شده است؟ (201742)
 
فاطمی
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۲۳:۲۹
کافیست تا بیانیه دیروز (بیانیه دهم) آقای موسوی ،آنجاییکه اصرار دارد بگوید این آقایان در دادگاه زیر بار فشار و شکنجه این اظهارات را بیان کرده اند، را مقایسه کنیم با آن چیزهایی که دیشب در مستند سیما و نیز در دادگاه پخش گردید. آنگاه متوجه خواهیم شد موسوی در بیانیه دیروزش هم دچار توهم بوده است و هنوز هم همه چیز را تقلب می داند و نیز خواهیم فهمید که آقایانی که خود متوهم بوده اند چگونه در این پنجاه روز از طیفی از مردم در جهت اهداف متوهمانه و شاید هم مغرضانه سیاسی خود سو استفاده نموده اند. به دوستان عزیزی هم که در این مدت درباره انتخابات دچار تردید بوده اند توصیه می کنیم تا از این دیرتر نشده به خود آیند و از توهمی که نزدیک به 2 ماه است موسوی برایشان ساخته است فاصله بگیرند.
البته این دوستان می بایست خود را نیز تا حدی مقصر بدانند چراکه در این مدت به سخنان مشفقانه دیگران اگر چه از لحاظ سیاسی همفکرشان نبودند توجهی نداشتند. اکنون مجالی به وجود آمده است تا برای شناخت بیشتر به صحبتها و تحلیلهای اینان در این مدت نیز گریزی بزنند و منظور و منطق آنها را از این گفته که \"موسوی در توهم است\" دریابند.
با پيگيري و ادامه فرايند رسيدگي به اتهامات عوامل، مسببين و آمران اغتشاشات اخير، در كشور و بويژه در تهران، ملت ايران شاهد نهضت توابين خواهند بود.
البته این اتفاق دور از ذهن نبود چرا که توهم و تردیدی تو خالی که به صورت بادکنکی رشد کرده و هر روز بزرگتر از روز قبل جلوه کند این قابلیت را دارد که یکباره درهم ریخته و از هم پاشیده شود.
توصیه می کنیم دوستان اصلاح طلب خود در این نهضت پیشقدم شده و نقد درون گفتمانی را آغاز نمایند. (201872)
 
elham
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۳۲:۱۸
iهمه آنهائی که گفتید درسته باضافه اینکه باید به این دونفر گفت:
شما در حقیقت رفتید مهمونی خاله و لذا بخندید تا دنیا به رویت بخندد (201882)
 
s.s
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۱:۰۸:۲۷
با سلام
من بعد ازديدن اظهارات به حال ايران عزيزم گريستم و اين را ميدانم آقايون افرادي نيستند كه با شكنجه و ... حاضر باشن اين حرفها را بزنند.شما هم بدان كه اگر غير انساني شكنجه ميديدند انقدر پشتشان گرم و قوي هست كه تو بوغ و كرنا كنند و ابرو براي عاملان آن نذارند پس تعصبتان را براي كشور خرج كنيد نه كساني كه حتي يك لحظه به جان هم وطنشان فكر نكردند و ...اين شد حال و روز ما. (201945)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۱:۴۴:۵۷
گیرم ابطحی لاغر شده عطریان فر چی اونم لاغر شده؟
شما ببین چه حرفی زده شده به نظرم قشنگترین حرف این بود که نزدیک 400هزار نفر در انتخابات دخیل هستند آیا همه اونها دروغ گو هستند.
زمان احسان طبری هم یه همچین حرفی زده میشد که میگفتن آره جمهوری اسلامی یه آمپول ساخته که به هر کسی بزنن طرف حقایق رو میگه که باعث خنده خاص و عام شد ولی حرف طبری قشنگ تر بود که گفته بود گیرم آمپول زدن با استدلال های من چه کار می کنن شما عوض این که بگی کدوم حرفشون به نظر شما خنده و دار و بدون استدلاله داری فقط مسخره می کنی ابطحی جون. (202002)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۵-۱۳ ۰۰:۰۴:۱۱
آقا میگن ابطحی و امثال اونا تو دادگاه از حقشون دفاع کنند.نگو اومدن و فقط تندروا رو تصدیق کردن.آخه یکی بیاد به من بگه اینم شدش محاکمه؟اگه واقعا محاکمه بود پس چرا از خودشو دفاع نکردن؟ (202507)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۳ ۱۷:۱۹:۴۰
طبری بیرون زندان هم منکر عقایدش نشد! شما مطمئنی 4 ماه بعد از آزادی هم همین حرفها را می زنند؟! مثل خیلی از آزاد شده هایی که مثلا در زندان توبه کرده اند و بعد ....! (203101)
 
موسی
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۲:۴۱:۱۶
وقتي مرحوم احسان طبري برجسته ترين تئوريسين ماركسيسم در آكادمي علوم شوروي سابق و عضو مركزيت حزب توده به اسلام بازگشت و با نگاهي موشكافانه و مستند به نقد علمي ماركسيسم نشست، رسانه هاي هر دو اردوگاه شرق و غرب با حجم انبوهي از تبليغات به مقابله و تخطئه او برخاستند و در اين ميان، نظر راديو مسكو-شوروي سابق- كه راديوهاي آمريكا و بي بي سي نيز با آب و تاب آن را پوشش مي دادند، جالب ترين- و البته خنده دارترين- نمونه بود. مفسر راديو مسكو مي گفت: ايراني ها موفق به ساخت آمپولي شده اند كه اگر به زنداني تزريق شود، آنچه به وي ديكته شده است را بر زبان مي آورد! وقتي اين خبر را با مرحوم طبري در ميان گذاشتم پوزخندي زد و گفت؛ بايد از رفقاي ماركسيست و دوستان امپرياليست! پرسيد، اگر ايران اسلامي تا اين اندازه پيشرفته است كه موفق به ساخت چنين داروي سحرآميزي شده است چرا اينهمه درباره عقب افتادگي علمي آن تبليغ مي كنيد؟ و اما، بر فرض كه متخصصان ايراني موفق به ساختن چنين دارويي شده و به من هم تزريق كرده باشند! تزريق دارو كه «سند» و «استدلال» نمي سازد. اظهارات من تحت هر شرايط و به هر علتي كه باشد، براي اثبات آن سند و دليل ارائه كرده ام، چرا به جاي پاسخگويي، لطيفه مي سرائيد؟! (202090)
 
ياشار
۱۳۸۸-۰۵-۱۳ ۱۳:۴۹:۲۶
آقا موسي عزيز

ميشه لطفاً بفرماييد كه آقاي ابطحي و عطريانفر براي حرفهايشان كدام سند و مدرك را ارائه كرده اند كه شما در جريان هستيد و بقيه بيخبر؟ (202893)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۳ ۱۷:۲۱:۵۳
بنده خدا! این استدلال ها(؟!) صد بار جواب داده شده ! همچین هم که فکر می کنین بی جواب نیست! اون بنده خدا هم توی زندان خبر از این چهل روزه نداشته که این حرفها رو زد. شما دیگه چرا؟! (203104)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۳:۵۳:۴۰
شاید عذاب وجدان، خلوت کردن با خود که تفکر را زیاد میکند، دور بودن از اطرافیان که مرتب تحت تأثیر قرار میدهند، از بین رفتن تابوهای شخصیتی و قدرت ابراز بیان، شاید هم بازجوها استدلالهای قوی در بحث داشتند که قانع شدند. آنچه من دیدم صداقت در رفتار و گفتار و قدرت بیان بالا و روحیه قوی بود. مخصوصاً از عطریانفر خیلی خوشم آمد. (202166)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۴:۵۱:۲۱
دو حالت وجود داره یا اینها در زندان شکنجه شدن که در این صورت یک سوال مهم بی جواب می مونه اگر واقعا اینها شکنجه شدن و یا تهدید شدن این افراد نمی توانستند در دادگاه به این مسئله اذعان کنند شاید عده ای بگویند تهدید شدند که اگر حرفی بزنند به مشکلات بعدی روبرو خواهند شد ولی به نظر شما اگر مثلا ابطحی در دادگاه در حضور 5 خبر گزاری بزرگ کشور مثلا مهر و ایسنا و فارس و ... این مسئله را بیان می کرد دیگه اصلا حکومت می توانست بلایی سر این فرد بیاورد جواب فکر کنم خیلی واضحه چون تحت تاثیر جو روانی جامعه امکان چنین عملی غیر ممکنه.
حالت دوم درستی چنین حرف هایی است اون موقع به نظر فقط اعتراف کافی نیست بلکه باید مدارک چنین اقداماتی هم نشان داده بشود تا مردم قانع بشوند
در مورد زندان هم علاوه بر نظر آقای abtahi می توان نظر دیگری هم داشت اینکه واقعا ابطحی بریده شما فکر می کنی 50 روز زندان انفرادی واقعا راحته نخیر.
شاید بتوان گفت به ایشون وعده این داده میشد که تحمل کن همین روز ها آزاد میشی ولی بعد از 50 روز بی وفایی اینجور به کسانی که بهش وعده دروغین دادن خیانت کرده. (202215)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۵:۴۶:۵۳
خیلی ساده است. برخورد خوب بازجوها و ساعت‌ها بحث و مجادله و ارائه اسناد و مدارک و شواهد اتفاقات و آشوب‌ها برای این آقایان.

وقتی آقای ابطحی می‌بینه که تمام مدارک و مستندات مبنی بر اقدامات غیرقانونی ایشون و دستانشون در وزارت موجوده و طبق اون دادگاه می‌تونه اونها رو به اشد مجازات که سالها زندان هست محکوم کنه، بنابراین همکاری می‌کنه و سهی می‌کنه بابت همکاری از دادگاه تخفیف بگیره. (202287)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۵:۵۵:۰۸
چرا کاهش وزن رو در مورد آقای عطریان نمی‌گید.

البته عذر می‌خوام قصد بی‌احترامی به آقای ابطحب ندارم، ولی همه می‌دونن که آقای ابطحی به استناد صحبت‌ها و رفتارهای خودشون آدم بسیار خوشگذرون و پرخوری هستند. معلومه وقتی زندان بیفتند و از خونواده دور باشند و غذای به اندازه و معمولی زندان رو بخورند سریع لاغر می‌شن.

چرا عطریان لاغر نشده. معلومه برای اینکه ایشون قبل از زندان هم اندازه می‌خورد و اندازه فعالیت می‌کرد و اندازه خوش می‌گذروند. حالا هم تو زندان چندان تغییری تو رژیم غذایی و میزان خورد و خوراکش نشده.

حتما انتظار دارید تو زندان هم هموم سفره‌ها و پرخوریهای آقای ابطحی رو براش جور کنند؟

آدم‌های خیلی چاق با کمی اصلاح رژیم غذایی زود وزن کم می‌کنند. ببینید یک آدم 120 کیلویی با کمی فعالیت و کاهش مصرف غذا راحت 10 کیلو کم می‌کنه اما یک آدم 70 کیلویی خیلی باید تلاش کنه تا بتونه فقط 2 کیلو لاغر بشه.

یک چیزی رو ظاهرا یادتون رفته! این عزیزان در جایی به اسم زندان تشریف دارند. توی زندان با همه استانداردها و برخوردهای مناسب هم بالاخره به آدم خوش نمی‌گذره! (202293)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۴ ۰۲:۰۴:۰۸
حالا من یه سوالی میپرسم. چرا آقای نبوی و فراهانی این حرف ها رو نزدن ؟ چرا عطریانفر میگه من میخوام بشکنم و اعتراف کنم ؟چرا این جرم سنگین رو به این راحتی قبول می کنه؟ (203339)
 
آ مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۲۳:۰۵:۰۶
وقتی از یکی شون در مورد عکس العمل جامعه نسبت به تغییر گفتارشون پرسید برگشت گفت :


خیلی معذرت میخوام به درک


این رو به کسایی گفت که الان میگن تحت تأثیر زندان این حرفا رو زده .

یه سوال:اظهارات مهدوی عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی هم که در اون 5 روز شورای نگهبان بیان شد هم تحت تاثیر زندان بود ؟ اون که آزاد بود . توی یه جا از صحبتهاش میاد میگه من تو این شرایط امنیت ملی کشور رو در خطر دیدم . از حرفهای دیگرش هم میگذرم . چون به مذاق شما روشن فکرها خوش نمیاد .


چندنفر باید بگن تا شما باورتون بشه . (202480)
 
من
۱۳۸۸-۰۵-۱۳ ۰۱:۳۷:۱۸
قد براهم الخوف بري القداح، ينظر اليهم الناظر فيحسبهم مرضي و ما بالقوم من مرض، و يقول لقد خولطوا و لقد خالطهم امر عظيم لا يرضون من اعمالهم القليل و لا يستکثرون الکثير. فهم لانفسهم متهمون ...


اين قسمتي از خطبه ي مولاست ... اگر ترجمش رو بخوني و خوب بهش دقت كني جواب سوالاتتو مي گيري (202553)
 
کورش
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۰۵:۳۹
به نظر نمیرسه اقای ابطحی همان انتقادات جزیی را نیز از اصلاحات داشته بوده باشند
احساس نمی کنید در اینصورت حداقل نمی رفتند طرف کروبی؟
مهم عقیده است و نه انتقاد به شخص یا اشخاص و سران (201840)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۱۷:۴۶
سمانه خانم که خواننده وبلاگ ابطحی بودی!
اگر راستگو باشی خوب به یاد می تونی بیاری که ابطحی عاشق خاتمی بود. هنوز هم دیر نشده برو دوباره بخون شاید یادت بیاد (201862)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۱:۴۶:۳۹
ناشناس خانم
شما انگار فراموش کردی زمونی که خاتمی از میر حسین حمایت کرد ایشون از کروبی حمایت کرد البته به یاد دارید که هنوز به زندان نرفته بود که براش حرف رد بیارید
پس همچنین عاشق و شیدای خاتمی هم نبوده (202003)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۲۰:۳۲:۰۴
محسن جان! ابطحی بارها گفت که اگر خود خاتمی بود فقط و فقط از اون حمایت می کرد. نه کروبی نه موسوی (202427)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۵:۴۴:۱۲
ابطحی عاشق خاتمی بود؟ بخاطر همین علی‌رغم اصرار خاتمی بر حمایت همه اصلاح‌طلبان از موسوی علیه موسوی مصاحبه کرد و تو اعتماد ملی گفت آقای موسوی اصلا اصلاح‌طلب نیست؟
از شدت عشق به خاتمی با یک دهن‌کجی آشکار به اون رفت تو ستاد کروبی؟ (202283)
 
محمدرضا روزبه (تحليل گر قديمي سايت)
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۲۰:۳۲
اصلا ديگه بحثي نمونده

باي باي موسوي (201868)
 
موسی‌
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۴:۳۴:۳۱
بنده با افتخار به احمدی‌نژاد رای دادم و با اینکه مخالف شدید برخی‌ اظهارات موسوی هستم ولی‌ هیچ وقت از واژگانی چون \"بای بای موسوی\" استفاده نمیکنم، اخلاق هم خوب چیزیه، برادری که هنوز نمرده! (202199)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۲۳:۰۰:۰۴
مگر سایت الف نگفته بود از انتشار کامنت های شعاری و بدون محتوا معذور هست؟ من نمیدونم کامنت فوق هیچ گونه شعاری و بی محتوا نیست؟ در ضمن این کامنت بی محتوا و بی معنی رو دوبار فرد مورد نظر به همین فرستاده. یک نگاهی به کامنت 202137 بیاندازید و خجالت بکشید.
مثلا اگر یکی می گفت اصلا بحثی نمونده و درود بر موسوی باز هم انتشار میدادید؟
یه خورده بیشتر دقت کنید (202478)
 
soroosh
۱۳۸۸-۰۵-۱۴ ۰۱:۴۸:۴۷
نکته جالب اینجاست که ما بیشتر از اینکه به ‍پرسش ها و نکات منطقی که آقای ابطحی و عطریانفر به آن ها اشاره کردند و جدای از تعصبات حزبی و گروهی جریان انتخابات رو نقد کردند توجه کنیم همواره درگیر حاشیه ها بودیم و هستیم ... (203327)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۵:۰۲:۵۶
من فکر می‌کنم این دوستان به هر دلیلی و با هر روشی که به این مطالب رسیدن، حالا که با دلیل و مستند به شواهد تاریخی و آیات قرآن و ... صحبت می‌کنند نمی‌تونن بعدا زیر این حرفها بزنن.
من به شخصه از حرفهای آقای عطریانفر خوشم اومد. به نظرم کاملا صادقانه حرف زد. جوابی که به آقای مهاجرانی داد هم خیلی محترمانه و مودبانه بود. هم به صورت تلویحی انتقاد کرد و هم از اون خواست تا با توجه به شرایط سیاسی ایران صحبت کنه. (201657)
 
کورش
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۰۴:۱۴
دوست من
جوابی که ایشان به اقای مهاجرانی دادند با اشارات فراوانی بود
به نظر من فراتر از احترام و ادب، نمادی از سایر مسائل نیز بود (201838)
 
elham
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۳۴:۳۶
بنظرم اگر عده ای زندان رفتند و جنازه هاشون تحویل شد. این دونفر خودشان طناب دار به گردن خودشان آویختند. (201889)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۳۰:۲۵
چه حوری میدونست که مهاجرانی توی بی بی سی داره حرف می زنه؟ دوستان شفیقش باهاش در زندان بحث و گفتگوکرده بودند؟ (201878)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۳:۲۴:۱۵
دوست گرامی جواب ایشان به آقای مهاجرانی بسیار بسیار زیبا و پرمغز بود.

ایشان فرمودند اگر آقای مهاجرانی هم در ایران در این جایگاه بودند چنین تفکری پیدا میکردند!

دقت کنید که چه پیامی در این سخن نهفته است!

نه آقای مهاجرانی که هرکسی در این مدت در زندان بسر میبرد و چنین رفتارهایی با ایشان میشد چنین تفکری پیدا میکردند. (202133)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۵:۴۲:۲۶
چرا اینقدر تفسیر به رای می‌کنید؟
شما از اون بازجوها و شکنجه‌گرهای خیالی که تو ذهنتون ساختید بیرحم ترید. شما هم حالا که دست آقای عطریان از شماها کوتاه حرف تو دهنش می‌ذارید. خوب بازجوها هم که به ادعای شما همین کار رو می‌کنن!
چرا بیچاره هر حرفی می‌زنه یه جوری تفسیر می‌کنید که به نفع شما باشه؟
آقای عطریان گفت ، آقای مهاجرانی بخاطر بعد 4000 کیلومتری از ایران و عدم آشنایی با مسائل جدید ایران این اظهار نظر رو می‌کنند. حتی اظهار امیدواری کردند که هرچه صریعتر ایشون به ایران برگردند. اگر اینی که شما می‌گی باشه، عطریان برای مهاجرانی دعا می‌کنه که بیاد بره زندان و مثلا شکنجه بشه...
آخه تا کی می‌خواید سرتون رو عین کبک بکنید زیر برف خیالات و اوهام خودتون. ابطحی و عطریان دیروز واقعا شاد سرزنده بودند. اگر یک نفر رو اینقدر شکنجه بدهند که این حرفها رو بزنه، با این لحن و با این سرزندگی صحبت می‌کنه؟

حتی جالب بود سر بعضی مطالب با هم اختلاف داشتند و با هم بحث می‌کردند. ابطحی می‌گفت من اینجای حرف عطریان رو قبول ندارم یا اون حرفش رو باهاش موافقم. (202279)
 
خبرنگار اصولگرا
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۵:۱۰:۵۰
به عنوان یک خبرنگار اصولگرا شهادت می‌دهم که حرفهای آقای عطریانفر کاملا درست و براساس عقیده ایشون هست.
سال پیش در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال آقای عطریانفر رو دیدیم و در یکی از غرفه‌ها با ایشون چند دقیقه‌ای هم‌کلام شدیم.
من از ایشون پرسیدم که واقعا شما هم به تقلب در انتخابات نهم و مجلس هشتم اعتقاد دارید؟
ایشون به من جواب داد:« نه! تقلب در انتخابات به معنای جابجایی و یا اضافه کردن رای محاله، اما انتقاد من و دوستانم به سواستفاده آقایان اصولگرا از بسیج هست. اینها برای منافع حزبی خود بسیجیان رو که جمعیتی بالغ بر 4 ملیون نفر هستند آموزش سیاسی می‌دهند و به اسم دوره‌های آموزشی ذهنشون رو شستشو می‌دهند تا به کاندیدای اونها رای بدن»
البته در همین مورد هم با هم خیلی بحث کردیم، اما ایشون غیر از این بحث تقلب به این معنی که آقای موسوی می‌گویند را اصلا آن موقع قبول نداشت.


ضمن اینکه هیچ‌وقت یادم نمیره وقتی داشتیم با هم از غرفه میومدیم بیرون به من گفت:« همه مشکل ما اصلاح‌طلبان اینه که رفتار غلط تندروهامون باعث شده نظام و مخصوصا رهبری نسبت به نیت و هدف ما بدبین بشه. ما یاید تلاش کنیم تا این ذهنیت اصلاح بشه»

ظاهرا این مطلب رو تو شلوغی انتخابات خودشونم یادشون رفته بود. تنهایی زندان باعث شده تا تحلیل یکسال قبلشون رو یادشون بیاد. (201662)
 
محمدی حسنی
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۱۰:۲۱
اقای خبرنگار اصولکرا اگر عقیده عطریانفر این است چرا دسگیر شد و چندین روز در انفرادی زندانش کردن خوب صدا وسیما در دفتر کارش با ایشان این مصاحبه که بادعا شما 100 در صد درست انجام می کرد (201847)
 
elham
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۳۵:۵۴
من تعجبم که مطالبات مردم را چرا در این افراد معلوم الحال میبینند (201892)
 
همون خبرنگار
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۵:۳۶:۳۵
من که گفتم، احتمالا تو این شلوغی‌ها جوگیر شده. من و شما هم وقتی تو یک جمعی از دوستان و همفکران که با هم اختلافات کمی داریم قرار بگیریم و حادثه مهمی رخ بده تا یک مدتی صرف نظر از اختلافاتمون باهم همراه می‌شیم. (202271)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۵:۱۵:۳۱
برای خودم و جبهه اصلاحات و موج سبز و خاتمی و موسوی و ... متاسفم. برای این دو تا هم متاسفم که اینطور تیشه به ریشه زحمات ما موج سبزی‌ها میزنند و به این راحتی می‌خندند.
ما هر روز از این خیابون و به اون خیابون و از این میدون به اون میدون می‌شیم و تلاش می‌کنیم که این جریان رو حفظ کنیم، اون وقت این دوتا که مثلا از بزرگان اصلاحات هم هستند به این راحتی می‌شینن تحلیل می‌دن و از اصلاحات انتقاد می‌کنند و هر و کر هم می‌خندند.
خاتمی برات متاسفم با این یار نزدیکت...
برای خودم هم متاسفم، برای همه سبزها ... (201665)
 
مریم
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۵:۴۶:۳۱
دوست عزیز
اگر شما هم به جای از این خیابون به اون خیابون رفتن کمی مطالعه و تفکر می کردید به همین نتایج این آقایان معترف می رسیدید. سعی کنید رفتارهایتان هرگز از سر شور نباشد بلکه از سر شعور
برای شما هموطن خوبم آرزوی توفیق دارم (201676)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۳۲:۴۴
ما كاري به اين افراى نداریم . اعتراف کنند . ... الان هم معترض به انتخابات هستیم و اعتراض مون هم از سر آگاهی. و هر روز فریا می زنیم
شما برید و کمی روی افکار و ذهنیاتون تامل کنید.
این آگاهی درک و شعور ما را می رسونه که اداره کشور با این روند و این سیاست را متوجه شدیم که به نابودی ایران کشیده می شده و اعتراض کردیم . اما شما چی ... (201883)
 
منصور
۱۳۸۸-۰۵-۱۳ ۱۵:۱۸:۴۱
مريم خانوم از انگلستان ، بهتر بود ميگفتي :
اكر شما هم به جاي از اين خيابون به اون خيابون رفتن كمي به زندان ميرفتي و توسط برادران عزيز بازجو توجيه مي شدين به همين نتايج اين آقايون معترف مي رسيديد.
من هم براي شما هموطن خوبم آرزوي توفيق دارم (202984)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۹:۱۱:۳۰
اینه معنای شعار زنده باد مخالف من ( تازه اینها مخالف شما نستند بلکه منتقد شما از داخل جبهه اصلاحات هستند) (201768)
 
کورش
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۰۷:۵۵
دوست من
1 قضاوت نکن، بدترین چیز قضاوته
مهم نیست که اینها وارد سیاست شده باشند و فکر همه جاش رو کرده باشند یا نه
مهم این است که اینها هم مثل من و تو انسانند، استانه ی تحمل دارند و استانه ی شکست
خانواده دارند و بدنی انسانی که تاثیرپذیر از مواد شیمیایی و ... نیز هست
و ....
2 صبور باش
صبور بودن و اظهار نظر قطعی ندادن هیچگاه ضرری نداره
به نظر میرسه برگزاری چنین نمایشی خبر از پشت پرده های فراوانی میدهد که جناح حاکم مجبور به چنین اقدامی گشته (201842)
 
فاطم
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۲۷:۰۸
با پيگيري و ادامه فرايند رسيدگي به اتهامات عوامل، مسببين و آمران اغتشاشات اخير، شما هم رفته رفته خواهید فهمید در چه توهم بزرگی گرفتار شده اید.
پس منتظر باشید (201877)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۰۷:۵۸
ناشناس محترم.

لطفا خودت را به موج سبز نچسبون. آخه انقدر تابلو! محض اطلاع بگم که ما موج سبزی‌ها نا تنها ناامید نشدیم بلکه با این دادگاه ساختگی که هر بچه‌ای هم میفهمد، راسختر هم شدیم. پس فکر نکن که میتونی‌ ما رو نا امید کنی‌. اوکی؟

چاپ کنید اگه راست میگید بی‌ طرفید (201843)
 
elham
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۳۷:۴۵
خوشم آمد درست گفتی:
کاش معشوقه زعاشق طلب سر میکرد
تا که هر بی سروپائی نشود یار کسی (201898)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۱:۱۴:۴۶
گفتم شما دنبال كساني راه افتاديد كه خودشون رو قبول نداريد
وقتي خودشون پشيمون ميشوند شما باز داريد حركت ميكنيد
به كجا...خودتون هم نمي دونيد
هدفتون چيه ...خودتون نميدونيد
فعلاًموسوي رئيس جمهور بشه؟.....نه ...شما فقط مخالفيد (201952)
 
نگاه ما
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۱۲:۳۲
اين روزها به موضوعات مختلفي عادت کردم

عادت کردم به چشمهايم بگويم ببين ولي باور نکن
به گوشهايم بگويم بشنو ولي باور نکن
به ذهنم بگويم بفهم ولي جرات بيان و اعتراض نداشته باش
و به قلبم که بگويم .......
راستي اين روزها مانند من زياد شده
دوستان به شما هم ميگويم بشنويد ولي .... (201851)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۳:۲۴:۳۵
تا دیروز که لیدرهای اصلاح طلبان بودند پرجرات و با استقامت و مرد بودند ولی حالا که انتقادهای قدیمی رو علنی کردند شدند ترسو و بزدل و ذلیل؟
امان از دست شما که اگه یه روز خود موسوی هم ابراز پشیمونی کنه تو حرفش شک می کنید.
اگر از همان روز اول شخص محور نبودید و به حق و حقیقت توجه داشتید امروز تاسف نمی خوردید.
من شخصا صحبت های عطریان فر را باور کردم و در مورد صحبت های ابطحی قضاوت را به گذشت زمان می سپرم. (202134)
 
برو بابا اسم می‌خوای چیکار
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۵:۱۷:۲۱
این عطریان داره کفر من رو در میاره، فکر کنم با این تحلیلهای مسخرش چند روز دیگه آزاد بشه.

با این حرفها و قرآن خوندناش احتمالا تو انتخابات مجلس نهم به عنوان سر لیست اصولگرایان وارد مجلس بشه. (201666)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۹:۱۴:۳۷
من بهش رای میدم آزاده است (201771)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۵:۲۷:۰۸
نگاه کن چقدر خوشحالن! اینجایی که نشون داده اوینه؟!

اینا تو این فضا دارن حبس و بازداشت رو تحمل می‌کنن؟ بیچاره مردم عادی... بیچاره محسن روح‌الامینی...

معلومه تو بازداشت عوامل کودتای مخملی(!) هم شهروند درجه یک و دو داریم. بعضی‌ها رو اینقدر می‌زنن که مننژیت می‌گیرن، ولی بعضی‌ها رو میبرن تو باغهای خوش آب و هوا که آخرین تحلیلشون رو از اقدامات علیه نظامشون ارائه بدن.

خاک بر سر من، خاک بر سر ماها که فریب اینها رو خوردیم. بر من لعنت اگر دوباره برم توخیابون برای به قدرت رسیدن امثال شما شعار بدم و گاز اشک‌آور بخورم.

خون محسن و ندا و ... اول یقه شماهارو می‌گیره... حداقل نخندید بیچاره‌ها (201670)
 
کمیل
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۶:۰۲:۰۱
دوست عزیز فقط خنده های اینا رو نبین! گریه ها و تلاش ها و پیگیری های بقیه مردم و مسئولین رو هم ببین! سیاست پدر و مادر نداره!
از همه دلسوزان این مرز و بوم خواهش می کنم که اصواگرا و اصلاح طلب بودن رو مبنای قضاوتشون قرار ندهند! اوضاع به هم ریخته تر از این حرف هاست!
تو این حوادث اخیر اشتاباهات زیادی از هر دو جریان دیده شده!
اقای توکلی! ما مردم منتظر اقدامات شما در مجلس!در مقابل همه ظلم هایی که به این مردم در این مدت شد! و خطراتی که این مملکت رو تهدید می کنه! هستیم..... (201677)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۸:۲۴:۰۸
خنده من از صد هزار گريه غم انگيز تر است عجله نكنيد زود قضاوت نكنيد (201730)
 
قالیباف
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۹:۱۵:۲۵
شما بهتر از همه می دونید که حتی خود اقای خاتمی هم انتقاداتی به برخی رفتارهای به اصطلاح اصلاح طلبان داشتند!
شما خودتون خوب می دونید که اقای میر حسین موسوی واقعا جزو هیچ حزب و گروهی نبودند! و نیستند!
شما ها همه رو تو یک گروه خاص( که انحراف اصلاح طلبان را شامل بشه! ) دسته بندی می کنید که بعدش بتو نید با دلیل و یعنی مستند همه را با هم محکوم و متهم کنی و بکوبانی! چرا؟!
بیائید واقعا به فکر کشورمون باشیم! کشور ما الان شرایط حساسی داره! باید دولت به دست کسی سپرده بشه که واقعا ظرفیت و توانایی این رو داشته باشه که کشور رو از این شرایط بحرانی بیرون بیاره! و اعتماد مردم رو جلب کنه!
شما واقعا این توانایی رو در اقای احمدی نژاد می بینید؟! ایا واقعا ایشان تو این مدت از این امتحان سربلند بیرون امد؟!
نشون دادن این دادگاه و اعترافاتش چقدر کمک به برگردوندن ارامش به کشور می کنه؟!
بیشترین هدفی که می شد از این دادگاه داشت کوباندن جناح اصلاح طلب بود و در واقع کمکی به جلب اعتماد مردم و بازگرداندن ارامش به جامعه ندارد! (201686)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۱:۰۶:۳۱
حرفهات درست بود جز يكي
گفتي يك فكري كنيم يعني چي؟
يك نفر راي آورده بايد رئيس جمهور باشه به نظر شما نميتونه به نظر بيشتر مردم ميتونه
بابا شماها كه اين همه شعار جمهوري ميديد پس چرا به راي بقيه احترام نميگذاريد.
ولي بياييد باهم به احمدي نژاد انتقاد كنيم
و هر حرفي بزنيم
ما هم هستيم (201941)
 
emra
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۶:۱۴:۳۱
اگر هم تحت فشار نبوده باشند (که بودند)، باز هم حرفهایشان کاملا بی‌ ربط بود. آخه یعنی‌ چی‌ که \"فضای زندان کمک میکنه به آدم\" ؟ خوب اگه اینجوره بیایید همگی‌ بریم زندان که فکرمون باز بشه (201679)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۵۹:۱۳
چه آدمهايي تحت فشار رنگ عوض مي كنند؟
شايد شما هم بري زندان و به قول خودت تحت فشار باشي رنگ عوض كني..
اصل موضوع رو رها كردي حاشيه رو چسبيدي؟
اصلاً گوش كردي كي چي گفت؟ (201921)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۶:۳۹:۵۷
واقعا باید متاسف بود که امثال این آقایان به این راحتی مردم رو مسخره می کنند!
یک دلیل منطقی و حقیقیی در اثبات حرکات سیاسی و تحرکات انتخاباتی نداشتند!
هرچه گفتند از شنیده ها و گفته ها بود. انگار به همان راحتی که می پذیرند به همان راحتی هم رد می کنند. عقل و منطق براشون هیچ اهمیتی نداره. همون جوری که جون و امنیت مردم براشون مهم نیست. آدمهای بی فکر حزب باد! (201685)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۷:۳۸:۱۸
باید دست آن بازجویی را که توانست تفکرات این دو را در عرض 40 روز 180 درجه تغییر دهد بوسید. شاید این هم یکی از نشانه های رسیدن به مرزهای علم و دانش توسط دانشمندان جوان ایرانی باشد البته این بار در حوزه ای دیگر!

حال 3 سوال مطرح می شود:

1- چرا این بازجویان گرامی از قدرت استدلالی خود در خارج زندان استفاده نمیکنند تا برخی شبهات مطرح نگردد؟

2- چرا این قدرت اقناعی بازجویان در شرایط قبل از انتخابات و برای عموم مردم به کار گرفته نمیشود تا کشور به سمت بحران پیش نرود و افراد قبل از گمراهی هدایت گردند؟

3- اصولا وقتی میتوان به این سادگی کشور را از بحران نجات داد چرا در این شرایط فشار بیشتری برای دستگیری معدود افراد مغتشش! باقیمانده و هدایت آنها به سمت بازجویان اعمال نمیگردد تا چشم فتنه کاملا از حدقه در بیاید؟


لطفا سانسور نکنید فقط سوال پرسیدم (201701)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۱۷:۳۱
يعني شما معتقديد انديشه هاي بي پايه و سست اينان بايد در همه ي ايام مستدام باشد؟ راستي فكر مي كنيد زندان نفس و انديشه هاي يك دستي كه در محافل خاص به اين آقايان تزريق مي شد امري محكم بود كه حالا مي گوييد بازجويي كه ايشان را به تغيير انديشه كشانيد را بايد ... راستي خودتان هم غير از توهمات موسوي و خاتمي و خزعبلاتي كه رسانه هايي مانند بي بي سي و قلم و آينده و بقيه به شما حقنه مي كنند چيز ديگر ي هم داريد شماها حتي از اينكه سخنان ديگران را در موردش تعقل كنيد را به فراموشي سپرده ايد و هر چه را موسوي و خاتمي بگويند بدون اينكه در موردش فكر كنيد بيان مي كنيد و شاهد آن نيز بحث تقلب گسترده است كه بدون يك سند واقعي تا امروز كوركورانه داريد همان خزعبلات آقاي متوهم قرن را بيان مي كنيد و جالب است كه برخي از شماها مي گوييد اگر اين متوهم سبزنما نيز اگر بگويي تقلب نشده ما باز هم مي گوييم شده ! بدون اينكه هيچ منطقي و سندي را براي اين خزعبلات خويش ارائه دهيد واقعا كدام سند را ديده ايد و يا شنيده ايد جز تحليل هاي متوهمانه ي سبز موسوي (201861)
 
امید
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۴۰:۴۳
چون توی زندان خبری از جو کاذب و شایعه و بی بی سی و ... نیست. بلکه به قول آقای عطریانفر انسان خودش را در تنهایی زندان پیدا می کند و عریان در برابر خدا می بیند.

در واقع شایعات و رسانه های دروغگو و جو کاذب و... و عدم مدیریت صحیح باعث این مسایل بوده و هست.
به یاد بیاوریم که ما یک ملتیم و در این وضعیت تنها دشمنان ما (انگلیس و روسیه و آمریکا و ...) دارند از خوشحالی می میرند.
به یاد بیاوریم که دوست داشتن و تنفر داشتن از بعضی شخصیت ها ما را کور و کر نکند! و رفتاری داشته باشیم که در آینده پشیمان نباشیم! (201901)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۷:۵۵:۳۸
من که می دونم شما سانسور می کنید اما بزار بگم حدا قل نگید مردم خ ر ند.میگم کسی که اعتراف می کنه و از گذشته خود پشیمانه و داره عذر خواهی و برائت از گذشته می کنه این قد خوشحاله ؟ یا کسی که قول ازادی بهش داده شد واحساس می کنه به زودی از این همه فشار و ... ازاد میشه؟! (201710)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۴۳:۵۵
در هر دو صورت اين آدم معاون آقاي خاتمي بود يا نبود ؟
تو اين داستانها جزء نفرات اول بود يا نبود؟
آدم كوچيكي هم كه نبود؟
اين آدم و آدمهاي ديگه كه اونها هم اعتراف خواهند كرد سردمدار شماها بودند يا نبودند؟
آيا براي همين آدما تو خيابون داد نزديد كه آزاد بشوند پس ...
حالا هر چي هم كه باشه يا حالش عوض شده يا با پول خريدنش يا با آزادي و ...
به هر حال بايد اينطوري پا عقب بذاره ...؟شما هر چي بگي اول اونها رو مسخره كردي و بعد هم كارهاي خودتون رو...
لطفاً بگيد تا بقيه محاكمه نشدند نظر بهزاد نبوي رو قبول داريد؟ نظر تاج زاده رو قبول داريد؟
اصلاً اگه روزي موسوي هم نظر موافق اينها رو داد قبول داريد يا نه؟ تا بعداً بتونيم با هم صحبت كنيم... (201906)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۸:۰۲:۲۰
اين نكته جالبيه كه با زنداني ها اينقدر خوب رفتار ميشه زير درخت اقاقيا مي شينن و گپ مي زنن و اونوقت خانواده هاي اين آدم هاي خوشبخت چهل روز از آنها بي خبرند و خون دل مي خورن كه چطور بتونن كوچكترين اطلاعاتي از اعضاي خانواده كسب كنن . تازه همين زندانيان خوشبخت وقتي براي چند دقيقه با خانواده صحبت مي كنن اصلا نمي گن كه چقدر به ما خوش مي گذره همينجوري الكي ميگن كه ما تو انفرادي بوديم و چند خط تلفن هم دراختيار ما قراردادن ولي خودمون نخواستيم صحبت كنيم تا بتوانيم فارغ از مسائل دنيوي به مكشوفات جديدي دست يابيم. بعضي از اونها هم از خوشي زياد مثل روح الاميني به سرشون مياد. البته اونها چون كم سن و سال بودن ظرفيت خوشي را نداشتند. آنها كه سن و سالشان بالاتر است مي دونن چطور از اين خوشي ها در زندان استفاده كنند آخه اونها از قبل از انقلاب تا حالا بارها طعم زندان را چشيده اند. (201713)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۸:۰۶:۱۵
جناب ابطحی هم بلاخره هاله را دید (201715)
 
ايراني
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۸:۲۵:۵۷
اگر اينطوركه اين دونفر ميگويند بازپرس ها آنقدر مهربان و منطقي هستند پس چرا بازداشتگاه كهريزك تعطيل شد وچگونه است كه اين بازجويان با آن منطق بالا را نمي آورند صدا وسيما تا با مخالفان بحث نموده وآنها راهدايت كنند؟ (201735)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۴:۰۴:۲۷
بازداشتگاه کهریزک با وقتی کسی در دست قوه قضاییه قرار میگیرد فرق میکنه. حقوق شهروندی حداقل در باره سیاسیونی که حرفهای آینده شان شنیده میشه رعایت میشه. (202174)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۸:۴۸:۲۲
آيا مي توان زير علمي سينه زد كه علم داران اصلي اش ظرف 40 روز با هر شرايطي كه تصور بكني اينقدر وا مي دهند و همه حرفهايي را كه با آن مردم را به خيابان مي كشند به باد مسخره مي گيرند؟!

فرزندان اين آقايان و برخي سردمداران ديگر موج سبز در اوج اين درگيري ها كجا بودند؟

-توي خيابان ها و كنار مردم؟

-در زندان ها و كنار بازداشت شدگان؟

-توي بهشت زهرا و پهلو به بهلوي محسن روح الاميني و ندا آقا سلطان؟

-در مناطق محروم تهران و در كيان مستضعفان و ضعيفان؟

-در خانه هاي گرم و نرم بالاي قيطريه و نياوران؟

-در صحنه مبارزه و ايستادگي در كانادا و انگلستان؟

آيا باز هم بايد در اين شطرنجي كه شاه مهره هايش در قلعه هاي امن نشسته اند نقش پياده را بازي كنيم و براي اين ها شب ها روي پشت بام گلو پاره كنيم و روزها در خيابان باطوم و گاز اشك آور بخوريم؟

اگر پايمان به زندان باز شد راهي كهريزك مي شويم يا به ما هم خانه سازماني با استخر و باغ مشجر خواهد رسيد؟ (201745)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۸:۵۶:۲۷
خاك بر سر ما كه 30 سال برا اينها و امثال اينها سينه زديم وفكر مي كرديم داريم برا اسلام كار مي كنيم (201752)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۹:۱۰:۰۵
اگر آقايان ابطحي و عطريانفر چنين عقايدي دارند چرا دادگاه آنها تنها توسط رسانه‌هاي خاص پوشش داده شده است؟چرا به جاي 24 ساعت بازداشت موقت مجبور به 48 روز بازداشت انفرادي شده اند؟ چرا ظاهر آنها دايم فرق مي‌كند؟ هنوز طرف از زندان بيرون نيامده ده بار از او مي‌پرسند كه اگر بيرون رفتي هم همين حرفها را مي‌زني؟ خوب اجازه بده از اين مملكت بيرون برود بعد صحت دادگاه را بررسي كن؟ زيرسايه عدل ... كه معلومه همه هدايت مي‌شوند! (201764)
 
داداش
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۹:۲۰:۴۵
چقدر مسئولین و بزرگان این نظام تو این چند ماه ( از دوران تبلیغات انتخابات تا امروز! ) در نظر مردم حقیر و کوچک و و...... جلوه داده شدند!
این مردم دلشون به چه کسانی خوش بود! حالا که اینا رو می بینند دیگه فکر نمی کنم جرات کنند به مسئولین دیگر هم اعتماد کنند!
نمی دانید که با این کارها چطور تیشه به ریشه این نظام می زنید........
از شروع تبلیغات ریاست جمهوری قبح زدن تهمت و دروغ و محکوم کردن و..... در این دولت ریخته شد!
قبح این کار که ریخته شد! نوبت بقیه هم می رسه! صبر کنید!......

حالا چرا می خواهی سانسور کنی عزیز دل برادر؟! (201690)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۵۶:۱۰
قبح حمله به نظام ريخته نشد..
قبح حمله به آدمهاي بزرگ ريخته شد..
مردم نشون دادند فقط تهران راي مردم ايران نيست كسي هم كه توي روستا هست راي داره به اندازه همون آدم به قول خودش نخبه...
نظام بر پايه فرد نيست بر پايه اعتقاد است..
تيشه به ريشه نظام نزديم تيشه به ريشه آدمهايي مي زنيم كه هم شما و هم ما ميدونيم چه كردند و تا ديروز شما هم مخالفش بودي اما حالا چي شد كه شما تو تيم اون رفتي شايد خودت هم ندوني
قبح تهمت ريخته نشد...ترس ريخته شد كه كسي جرات كنه خيانتهاي ديگران رو بگه و مثل همه كشورهاي ديگه اونها محاكمه بشوند
شماها كه زياد محاكمه كشورهاي ديگه رو مثال ميزنيد..

حال يك سوال واقعاً شما دلسوز نظام بودي تا حالا كه اينطور نوشتي؟ (201917)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۹:۳۴:۰۰
با سلام
جمع كثيري از غير وابستگان حكومتي ؛ بدليل اينكه در اين سالها بسيار دروغ شنيده اند و ريا كاري ديده اند ديگر به هيچ سخن باور ندارند . نظام بره دنبال احياي اعتماد مردم . (201795)
 
علرضا
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۹:۳۴:۰۵
از روزی که بحث تقلب در انتخابات مطرح شد افرادی مثل آقایان موسوی لاری و محتشمی پور گفتند ما حاضریم در یک مناظره تلویزیونی حاضر شویم و دلایل خودمان را مطرح کنیم تا مردم خودشان قضاوت کنند.
بنظر من باید این دو نفر را هم دستگیر کنند و یک ماهی آنها را مورد عنایت قرار دهند تا آنها توبه کنند. بعدش هم طبق درخواست خودشون یه مصاحبه تلویزیونی ترتیب بدن و بعد نظرشونو در مورد انتخابات سوال کنند. به این صورت می شه جامعه رو آروم کرد. (201796)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۹:۳۸:۱۱
من تصور می کنم سایت الف با هدف بررسی تاثیر رویدادهای سیاسی روی افکار عمومی اقدام به نر مطالبی در زمانهای مشخص و انتشار پیامهایی با یک زمینه مشخص جهت دریافت نظرات مردم راجع به اون مطلب می کنه. اگر چه به نظرم این کار اشکال نداره، ولی گاهی باعث ناراحتی خوانندگان می شود.
در مورد مصاححبه، به نظرم به اندازه دادگاه اولیه مضحک بود. عطریانفر و ابطحی هیچگاه آنقدر آدمهای مهمی نبودند که حالا نظرشون غیر حس دلسوزی در مردم احساسی به وجود بیاره. دقت کنید که ابطحی از موسوی حمایت نکرد، ولی این مساله برای جوانان اصلا مهم نبود و عطریانفر و کارگزاران هیچ وقت مورد توجه توده جوانان نبوده اند.
من از شما خواهش می کنم جمع بندی نظراتی رو که دریافت می کنید به عنوان بخشی از افکار عمومی به گوش مسئولین برسونید، چون بینندگان شما از میان قشر میانه رو هر دو طرف هستند و تعدادشون به نحوی نمونه آماری خوبی از جامعه ایرانی به حساب میاد. (201800)
 
ستاري
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۹:۳۸:۲۵
خواهشا برادران آن طرفي از طرف خودشان حرف بزنند

موج سبز ، يكپارچه ، ضمن رد اعترافات تحت فشار و دادگاه فرمايشي از همه

زندانيان حمايت مي كند . (201802)
 
Sina
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۹:۴۰:۵۴
گالیله هم در دادگاهی \"عادلانه\" اعتراف کرده بود که زمین صاف و مسطح است (201807)
 
کمیل
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۹:۴۱:۵۶
با تشکر از الفی ها که فرصت اظهار نظر و تبادل نظر رو به مردم می دهند..... (201809)
 
عماد
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۹:۵۱:۰۸
به هر روش و وسيله اي مي خواهند به مردم ثابت كنند كه اين دوستان عين حقيقت را بيان مي كنند و از كرده خود پشيمان هستند به جاي اين كار ها رسانه ملي برنامه اي هم در مورد نقض صريح قوانين كه در مورد بازداشت و محاكمه اين افراد صورت گرفت تهيه كند.
مثلاً در اين مورد برنامه اي تهبه كند كه چرا وكيل آقاي ابطحي حتي در روز محاكمه اجازه ورود هم نداشته است و در طول زنداني بودن آقاي ابطحي حق ملاقات با ايشان را به او نمي داده اند. (201818)
 
الیاس
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۹:۵۲:۵۱
من به عنوان یه جوون ایرانی
کسی که همیشه رای میداد دیگه رای نمیدم
همه دارن دروغ میگن هر کی داره سنگ خودشو به سینه میزنه
هم چپ هم راست (201821)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۹:۵۴:۰۰
لطفا حرفها رو با دقت گوش کنيد. من اولش خيلي ناراحت شدم. ولي الان برام خنده دار شده. مخصوصا وقتي عطريانفر ميگفت\" اگه مهاجراني تو ايران بود همين طور فکر ميکرد\" به نظر شما يعني چي؟ يا وقتي ميگه \"فضاي زندان کمک ميکنه به آدم\". ديگه از اين واضحتر که نميتونه بگه. لطفا فکر کنيد. (201823)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۹:۵۵:۲۱
اگر كساني به اين راحتي حاضر شوند تحت شكنجه يا با وعده تخفيف در مجازات و يا آزادي اعتقادات خود را معامله كنند بايد گفت كه اين اعتقادات و مواضع مفت نمي ارزد و هر كس بابت آن هزينه اي بپردازد بازنده اي بزرگ خواهد بود و بس. آدم ها و عملكردهايشان بهترين عيار براي اعتقاداتي هستند كه به مردم عرضه مي كنند! (201825)
 
فقیر
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۹:۵۶:۵۲
آقای ابطحی، اگر بازجوی شما اینقدر خوب و مهربانست و شما هم آزادانه اعتراف میکنید، پس چرا در زندانید؟! بازجوی مهربان میتوانست در منزل از شما بازجویی کند.

آقای عطریانفر، اگر زندان تا این حد خوبست که روح انسان را در مقابل خدا عریان میکند، بگویید ما بهمراه خانواده مان بیاییم آنجا برای تصفیه روح!

(این را هم تحمل نکنید و سانسور کنید) (201830)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۰۹:۵۸:۱۱
اعترافات آقایون اعتراف به نقشه هایی بود که چند ماه قبل مقام رهبری نسبت به این نقشه ها هشدار داده بود. من طرفدار هیچکس نیستم ولی بعضی از نخبگانی که ادعای دلسوزی برای ایران میکنند اگر به این هشدارها توجه میکردند کشور دچار این مشکلات نمیشد (201832)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۰۱:۲۹
1- اگر آقای مهاجرانی هم به ایران بیایند همین حرفهای من را خواهند زد! با آن شجاعتی! که از ایشان سراغ دارم
2- بله من قاطی کرده ام ( بل خلطهم امر عظیم! ) ( به معنای این جمله دقت کنید!) (201835)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۰۱:۵۸
باتوجه به همه مطالب گفته شده و نشده و نوشته شده و نشده من به حال خودم و دوستان و هم میهنان عزیز متاسفم که وزارت اطلاعات به این ضعیفی داریم که در طول این سالها نتونسته محرم رو از نامحرم تشخیص بده و امثالی مثل ابطحی و عطریان و ... بر ما حاکم شدند که نه اعتقادی به اسلام و نه اعتقادی به ولایت داشته اند.راستی وقتی برای یک استخدام معمولی فردی هزاران پیچ و خم رو طی کنه یا وقتی برای انتخابی یک مسوول برای اداره ای کوچک هزاران استعلام از اینور و اونوربه عمل میارناین آدمای ناجور چطور با این نظام جور شده اند . خواهش میکنم جوابمو بدین. (201836)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۴:۰۹:۲۱
اونا هنوز هم انقلابیند. کمی منحرف شده اند. حالا ما که نباید همه را طرد کنیم (202178)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۰۸:۵۹
بابا اين زندانا كه غير استاندارد نيست، گل و بلبل هم كه داره.
چرا هي تهمت ميزنين ميگين غير استاندارده! اينقدر خوش ميگذره كه ممكنه از هيجان و خوشيش، از فرط خنده آدم بميره. (201845)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۱۰:۳۱
چقدر باید ساده باشیم که فکر کنیم این حرفها واقعیت دل این بزرگ مردهاست،اگه این حرفها درست بود 40وز برای گفتنش تحت فشار قرار نمی گرفتند،از ظاهر آقای ابطهی میشه همه چیز رو فهمید که چه فشاری رو تحمل کرده.
رنگ رخساره نشان می دهد از سر درون(خودتونو به ندیدن نزنید) (201848)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۱۲:۰۳
حرف من با اقای ابطحیه شما شاید بیست سال با اقای خاتمی بودی یعنی تو این مدت ایشونو نشناختی وداشتی با یه خائن کار میکردی وسنگشو به سینه میزدی یهو تو سی روزبه این اکتشافات مهم رسیدی ماندلا یه عمر تو زندان موند یه کلمه حرفشو عوض نکرد وجاودانه شد به نظرم شما که انقدر ضعیف النفسی از اول نباید تو این راه میومدی (201849)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۴۶:۳۶
عزيز من، آقاي ابطحي بيشتر چهره مطبوعاتي دارند تا سياسي. به سابقه اجراييشان بهتر بنگريم. (201909)
 
یک عصبانی
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۱۳:۴۰
من بعد از دیدن این اعترافات واقعا عصبانی شدم
در مورد اعترافاتشون 2 احتمال هست:
1- یا واقعا اینقدر عقایدشون سست بوده و عوض شده که وااسفا که به خاطر یه سری عقاید سست مردم رو به کشتن دادن
2-تحت شکنجه اعتراف کردن که واقعا مسخره و تاسف انگیزه. اینا تو این چند ماه به ما میگفتن تا پای جان میایستیم و با این حرفاما رو به خیابون کشوندن ولی خودشون تاب دو روز شکنجه رو نیوردن! قبل انقلاب زندانیا تحت شدیدترین شکنجه ها حاضر نمیشدن حرفی علیه امام و انقلاب بزنن ولی اینا دو روز از خانواده دور افتادن میشینن به ریش من و دوستام که از درس و دانشگاه زدیم رفتیم تجمع میخندن! (201853)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۰:۲۵:۲۳
چه صبحانه مفصلي ميدن تو باغ زندان! بابا لااقل قبل مصاحبه يه چيزي ميدادين اين بندگان خدا بخورن كه جون داشته باشن اعتراف! كنن. (201875)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۱:۴۷:۴۴
ابطحي : من واقعا باورم نيست اين نيست كه صحبتهاي ديروز ما، عكس العمل منفي در جامعه داشته، يعني مثل خيلي از حرفهاييست كه در تلويزيون بعد از انتخابات زده ميشه، اصلا اين باور رو ندارم، به خاطر اينكه ما استدلالهاي كاملا قابل قبولي رو توي دادگاه مطرح كرديم، چيزي نبود كه عليه خودمون، تاريخ خودمون، گروه خودمون، اعتراف حتي بكنيم. (202005)
 
امير
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۱:۵۱:۳۳
کلا اين اعترافات دو حالت داره

1- يا درسته که در اين صورت براي موج سبز کلا متاسفم که چطور ....

2- يا تحته فشار و زوره که در اين صورت هم واقعا براي اين افراد اعتراف کننده متاسفم که اين قدر بي جرات هستند چون کسي که همچين سابقه سياسي داره پي همه اين چيزارو بايد به تنش بماله از کجا معلوم بقيه اصلاح طلبان هم اينقدر سست مسلک نباشند.

اما با اين سابقه و با اين دلايلي که اين ها دارن ميبارن يکم داره باورم ميشه که دارن راست ميگن مخصوصا دلايل ابطحي (202009)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۲:۰۴:۵۱
با سلام
واقعا موسوی طرفداران سایبری بینظیری داره
همه سیاستمدار های دنیا حسرت یک همچین طرفدار هائی را دارند که موسوی بگه تقلب شده بدون درخواست دلیل بریزند تو خیابان و حالا بیان اعتراف کنند و دوباره بگن شکنجه شدن
با با بر فرض شکنجه شده باشند
آیا ابطحی و عطریانفر چیز جدیدی گفتند؟ همه این حرفها قبلا زده شده بود
آیا کسی تو هم قسم شدن موسوی و خاتمی و هاشمی شک داشت که حالا بخواد روشن بشه
آیا کسی تو مدرک نداشتن برای تقلی آقایان بجز همین طرفداران بینظیر شک داشت که حالا روشن بشه؟
آیا خبر اینکه موسوی لاری گفته بود هیچ مدرک قابل قبولی برای 11 ملیون تقلب نداریم و همه مدارک ما را شورای نگهبان بدون بررسی هم تائید کنه نهایت 700 هزار رای جابجا میشه. قبلا تو سایتها منتشر نشده بود؟
دوستان و هموطنان گرامی اصلاح طلب اگر شما تا حالا به دروغ بودن تقلب پی نبرده اید باید تا دمیدن نفخ صور صبر کرد
ولی اگر عدم تقلب را قبول دارید و به شکنجه اعتراض دارید باید بگویم با اینکه بنده هیچ مدرکی که بتوانم در مقابل خداوند پاسخگو باشم ندارم ولی فرض را بر صحت حرف شما میگذارم .
با این وجود آیا در کشوری که یک ضبط دزد و کیف قاپ دستگیر میشه و بعد در آگاهی به 100 مورد دزدی دیگر خود اعتراف میکنه و تا بحال هیچ کسی چه اصلاح طلب و چه اصولگرا متعرض این اعمال نشده ، این درست است که برای سیاسیون امتیاز ویژه قائل باشیم؟
اشتباه نکنید بنده طرفدار شکنجه نیستم ولی اگر همین دزد ها در آگاهی در اثر کتک به دزدیهای خود اعتراف نکنند مملکت را همین دزد ها چپاول میکنند
پس راهکار اصلی در حال حاضر مجهز شدن کشور به دوربین های مدار بسته و ابزار امنیتی مشابه است
که رد اینصورت هم باز کسانی پیدا میشوند و ادعای از بین رفتن حریم خصوصی را سر میدهند
در پایان از مسئولین سایت الف تقاضا دارم این نظر را در یک پست جداگانه به نظر سنجی بگذارد تا راه حلی ارائه شود تا هم بشود جلوی جرم را گرفت و هم نیازی به کتک زدن مجرم برای کسب اطلاعات نباشد (202031)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۲:۱۸:۳۹
1- اگه مهاجراني هم اينجا بود به نتيجه من مي رسيد
2- اين يك قراريست بين من و عزيزاني كه اين 40 روز رو باهم بوديم
، كمي موشكافانانه تر به سخنان نگاه كنيد متوجه ميشود كه مخصوصا حرفهاي اقاي عطريانفر بسيار جالب بود. ولي اقاي ابطحي حال طبيعي نداشت. (202048)
 
حميد
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۲:۳۵:۳۱
من آقاي توكلي را فردي صادق وبا انصاف ميدانم اگر ايشان كه دسترسي به اطلاعات صحيح هم دارند تاييد كردند كه آقايان ابطحي وعطريانفر در زندان تحت فشار نبوده و اظهارات آنان از روي اجبار نبوده آن وقت مي شود باور كرد كه اين آقايان در افكار خود تجديد نظر كرده اند . (202080)
 
nashenas
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۳:۰۶:۱۹
ای کاش این اعترافها و حرفهارو قبل از دستگیری و وقتی بیرون بودن و فرصت بیشتری هم داشتن میزدن نه بعد از یک ماه و نیم زندانی بودن
اونوقت تکلیف همه روشن بود
چرا تا وقتی بیرون بودن این حرفا رو نمیزدن یعنی تو این مدت وحی شده بهشون که مثلن توبه کنن؟ (202113)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۳:۲۳:۳۲
دوستانی که هنوز دنبال جنجال میگردن، آزاد هستن، از هر دو گروه درگیر، ولی فردا سر هر کدوم رفت بالا دار، رفیقاشون گله نکنن و ندای آزادی سر ندن!
بحث تقلب در انتخابات ( به معنی دستکاری و تقلب در روند اجرا و شمارش و اعلام) برای کسانی که ذره ای بصرت دارن و آگاهی به پروسه انتخاباتی در ایران، مثل یه طنز تلخ هست. آقای موسوی هم در ظاهر میگه مردم، مردم! ولی نه مجریان ظاهراً جزو مردم بودن، نه ناظران و نه اون سرباز ناجا که حفاظت به عهدش بودن، مردم فقط کسی هست که سبز ببنده! اینا که حقی ندارن، نه امنیت نه آرامش...
هر روز یه اعلامیه جدید! کمیته صیانت هم، اعلامیه ای که داد، اکثر قسمتهاش در حد خنده بود، و فقط چند قسمت کوچک قابل بحث و رسیدگی بود که آمار دقیق داده شده بود. وقتی آقای عزیزی که در ستاد مرکزی ایشون فعالیت داشته، ادعای سابفه اجرای انتخابات هم داره، میفرماین در این دوره شماره سریال روی تعرفه چاپ نشده و تقلب کردن! دیگه نباید از این همه جوانی که اکثراً آگاهی از روند اجرایی ندارن انتظاری داشت. حالا احمدی نژاد با سیب زمینی و مغزشویی رای اورده یا نه ربطی به اصل انتخابات نداره.
آقایونی که اعتراف کردن هم، دو حالت داره، یا به قول بعضی ها زیر فشار بودن، که نشون میده چقدر ضعیف هستن که روی عقیده خودشون نمیمونن و این همه خون و نیروی از دست رفته هم باعث استقامتشون نمیشه، اونم بعوان افراد برجسته نهضت!
دو اینکه واقعاً نتیجه ای که رسیدن اعلام میکنن.
نمیدونم آقای موسوی سال 67 کجا بودن با این ادعای خط امام بودنیشون!یه زمانی که گشت ثاراله در دوره ایشون توی خونه مردم هم میرفت.یا شاید از شرایط اعدام ها، بازداشت ها خبری نداشتن، شایدم چون سر کار بودن، ترجیح به سوکت دادن.یا اگر درست بوده، یا اشتباهاتش کمتر بوده، در ماجراهای پیش اومده الان هم تامل کنه.موجی درست نکنه که بجای مردم، مسعود رجوی موج سواری کنه!
خدا به راه راست بیاره همه رو، اگر اصلاح نمیشن از بین ببره. اعمم از بازجویی که جوان مردم رو له میکنه،نیروی خودسر ناجا یا بسیج، تا سران نا آگاه و گاهی مغرض. هر گروهی که هستن. (202132)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۳:۲۷:۱۲
اصلا ديگه بحثي نمونده

باي باي موسوي (202137)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۳:۵۶:۲۵
آقاي عطريانفر در صحبتاش گفت: من يه چره سياسي شناخته شده هستم. من حرفي که مي زنم فردا عوضش نميکنم.
در حاليکه اين آقا حرفهاي قبل از دادگاهش با زمان دادگاهش 180 درجه متفاوت شده. يعني دروغ گفت؟! يا جريان چيز ديگه ايه؟! (202171)
 
یک شهروند
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۴:۵۵:۳۹
من یک سئوال دارم و اون این است که چرا این مصاحبه ها و دادگاهها پخش مستقیم نمیشه که کلا ابهام زدائی بشه ،میدونم که اینو درج نمیکنید (202218)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۷:۵۲:۵۵
پخش مستقیمم بشه باز شماها بهونه گیری می کنید!مشکل شما با این چیزا حل نمیشه. (202370)
 
متفكر
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۵:۲۹:۴۳
من ميخواهم از دوستان كه همچنان نظرات آنجناني ميدهند بپرسم كه بهزاد نبوي در كدام زندان و با كدام ماده شيميايي از سال 58 كه از ديوارسفارت آمريكا بالا ميرفت تبديل به بهزادي شد كه در مجلس ششم صراحتا گفت من از آمريكا ميترسم و در حال حاضر به عنوان متهم انقلاب مخملي در زندان حكومتي باشد كه بنيانگذار آن عمل سال 58 را تاييد فرمودند. تغييرات اين چنيني در گنجي، عبدي، طبرزدي و ديگران نيز ديده ميشود پس تغييرات آقايان ابطحي و عطريان را نيز ميتوان در چهارچوبي منطقي تحليل كرد نه احساسي (202261)
 
محمد عماد
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۶:۵۰:۱۲
ابطحي و عطريانفر كه چيزي نيست، دوستان به خدا اگه تموم مردم ايران راي خودشونو اعلام كنن و معلوم بشه انتخابات كاملا سالم بوده آقاي موسوي بازم ميگه تقلب شده،چرا نميخواين اين بحثا رو تموم كنيد.
(چيز بدي نگفتم،سانسور نكنيدا) (202338)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۱۹:۱۶:۱۴
چه کسی ادعا می کنه این حاصل شکنجه است آیا عطریانفری که تمام شکنجه های رژیم پهلوی رو تحمل کرده چگونه در زمانی که همه او را می شناسند نتوانسته شکنجه را تحمل کند و اعتراف کرده است (202395)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۲۰:۱۳:۳۴
ینظر من دو مسئله محتمل است
1- آقایان ابطحی وعطریانفر پی به اشتباهاتشون بردند وحقایق را گفتند
2- بقول بعضی ها زیر شکنجه اعتراف به دروغ نمودند که اگر این مسئله بفرض محال درست هم باشد دارای اشکال است به این دلیل که اگر کسی عقیده وروش خود را بر حق بداند حتی زیر شدید ترین شکنجه ها هم حاضر به تغییر موضع نیست مگر کم افرادی در انقلاب وبرای آرامانهای انقلاب در دست ساواک شکنجه - زندان وشهید شدند - مگر کم داریم چهره هایی که بجای چهل روز سالها در زندان بودند وشکنجه شدند آیا آنها خانواده نداشتند آیا جان خود را فدا نکردند ولی یک کلمه از موضع خود عقب ننشستند پس چرا بعضی با چهل روز اعتراف کردند وعده ای با ادعای آمپول و..... سعی در انکار حقیقت دارند ومکرو ومکرالله .... (202416)
 
حق
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۲۱:۲۳:۴۳
آقای مهاجرانی شما هم بیایید ایران (زندان)همین حرفهای من را خواهید زد؟فکر کنید تو رو خدا (202443)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۲ ۲۲:۴۹:۵۷
دوستان، براي همه يه پيشنهاد دارم.(براي همه) اين فيلم رو چند بار با دقت زياد نگاه كنيد. احساس مي كنم ظرايف بسياري از چشمها مخفي مانده است.
ظرايفي كه شايد جوابهاي سوالهاي مطروحه زيادي باشند. (202473)
 
کوچولو
۱۳۸۸-۰۵-۱۳ ۰۱:۰۹:۰۸
خطاب به کسایی که فکر می کنن حرفای این 2 نفر یا از سر ترسه یا دروغه و نمایشی از طرف دولت بوده

من به دلایلی مطمءنم که نیست چون اینا ادمای کوچیکی نیستند که بخاطر ترس از شکنجه یا دوری از خانواده و اینطور چیزا اینقد تابلو تغییر موضع بدن و ابروی خودشونو ببرن (202539)
 
بچه مسلمان
۱۳۸۸-۰۵-۱۳ ۰۸:۲۸:۰۵
مطكئن باشيد عاقبت كساني كه در خلاف جهت دين و شريعت و خواست ولي امر

مسلمين گام برداشته اند غير از اين نخواهد بود، من از تمامي معاندن و فريب خوردگان

دعوت ميكنم هر چه سريعتر استغفار كنند و به آغوش حكومت اسلامي و ولايت فقيه باز

گردند و گرنه شايد روزي پشيمان شوند كه خيلي دير شده باشد. (202597)
 
کاوه
۱۳۸۸-۰۵-۱۳ ۲۰:۴۳:۵۳
اگر در زندان چنان بازجویانی هستند که با گفتگو اینچنین ادمها را دگرگون میکنند! چرا از انها در زندان استفاده میشود ؟ انها را بیاورند در دانشگاه ها و حوزه های علمیه تا قبل از انکه ملت شاکی بشوند واعتراض کنند وکارشان به دستگیری و زندان برسد بازجویان با چندتا سخنرانی جادویی انها را سر عقل بیاورند! تا خدای نکرده کارشان به راهپیمایی وتحصن و کتک خوردن نکشه ! شما الف یی ها فکر نمیکنید مردم حداقل یک کم عقل دارنند؟ (203202)
 
حمزه
۱۳۸۸-۰۵-۱۳ ۲۰:۴۵:۵۱
آقا این فیلم رو من هر کاری می کنم نمی تونم ببینم

چی جور میشه دانلودش کرد ... اگه ممکنه بفرستید به ایمیل من

یا ابزار دانلود رو مهیا کنید ... خواهش می کنم یکی جواب بده (203203)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۱۴ ۱۲:۲۵:۱۵
مردم ايران ملتي با شعور بالا و درك عميق در خصوص رخدادها و مسائل روز در اين سي سال بعد از انقلاب همواره و در تمام مراحل درايت خود را نشان داده اند و در رويدادهاي بعد از انتخابات اين مردم هستند كه از بين اينهمه اخبار ضد و نقيض حقيقت مطلب را درك ميكنند و تشخيص ميدهند . (203559)
 
م.ا
۱۳۸۸-۰۵-۱۵ ۲۲:۳۲:۳۱
سلام
آقايان ابطحي و عطريانفر شايد براي تقويت وضعيت خاتمي براي زنده نگاه داشتن اصلاح طلبان اين كار را كردند چون با توجه به وضع پيش آمده جايگاه خاتمي هم متزلزل شد .
احتماالاً پس از اين عقب نشيني تاكتيكي از جانب خاتمي ، موسوي به خاتمي گفته كه
پته ات را روي آب مي ريزم . و به همين دليل است كه اين روزها خاتمي بيشتر هواي موسوي را داره. (204260)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.