توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 50721
طولانی‌ترین اکران؛ کانی‌مانگا - 15 سال
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۳۸
مرتضي شايسته گفت: مهمترين نكته در مورد «كاني‌مانگا» اين است كه طولاني‌ترين اكران تاريخ سينماي ايران متعلق به اين فيلم است. اكراني كه تا 15 سال بطول انجاميد و اين فيلم ظرف اين مدت در سينماهاي سراسر كشور بارها به نمايش درآمد و با استقبال روبه‌رو شد.

مرتضي شايسته مدير موسسه سينمايي هدايت فيلم در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس به بازخواني خاطراتي درباره فيلم سينمايي كاني‌مانگا (ساخته سيف‌الله داد) پرداخت كه در اين موسسه توليد شده بود.
وي گفت: توليد اين پروژه بيشتر به دليل محوريت خود «سيف‌الله داد» بود كه پيش رفت و ارتش بخصوص هوانيروز نيروي زميني در ساخت اين فيلم نقش زيادي داشت و تلاش بسيار باعث شد كه «كاني‌مانگا» از توليدات برجسته هدايت فيلم باشد.
وي افزود: هنر كارگرداني سيف‌الله داد در اين فيلم به شكل شاخصي نشان داده شده و در جشنواره فيلم فجر آن سال نيز اين فيلم توانست جوايز زيادي را به خود اختصاص دهد.
شايسته در ادامه تصريح كرد: مهم‌ترين نكته در مورد «كاني‌مانگا» اين است كه طولاني‌ترين اكران تاريخ سينماي ايران متعلق به اين فيلم است. اكراني كه تا 15 سال بطول انجاميد و در بعضي از شهرها اين فيلم براي سي‌امين بار نيز اكران شد كه هر بار اكران آن نيز با استقبال فراوان تماشاچيان روبرو بوده است.اين فيلم در همراهي قلبي مردم با دفاع مقدس نقش بزرگي داشت و هيجان خوبي نيز در ميان توده مردم نسبت به مسئله جنگ ايجاد كرد.
شايسته افزود: بنظر من از نظر نوع كار، «كاني‌مانگا» يك كار آموزشي است و فيلمسازان جوان مي‌توانند از اين فيلم بهره‌هاي زيادي براي يادگيري سينما بكنند. فيلمي كه در زمان جنگ و با كمبود امكانات بسيار زيادي ساخته شد اما از نظر هنري فيلم بسيار خوبي بود و استقبال زيادي نيز از آن انجام گرفت. فيلمي كه سيف‌الله داد با دانش خود توانست آن را در خاطره مخاطبان سينماي ايران جاودانه كند.
وي تصريح كرد: «كاني مانگا» نه تنها در ايران با استقبال زيادي روبرو شد بلكه در بسياري از كشورها نيز نمايش خوبي داشت و براي مثال ما در ژاپن علاوه بر اكران «كاني‌مانگا» در سينما توانستيم آن را به شبكه ويديويي آن كشور نيز بفروشيم.
به گزارش فارس، «كاني‌مانگا» اولين ساخته سيف‌الله داد فيلمي درباره رشادت‌هاي تكاوران ارتش جمهوري اسلامي ايران در مقابله با ضد انقلاب است كه فيلمبرداري آن 22/6/65 در منطقه اصفهان آغاز شد و پس از نمايش توانست موفقيت فراواني را كسب كند.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.