نظر منتشر شده
۱۴۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 51122
روپرت مرداک رقيب جديد صدا و سيماي ايران
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۱۸
روپرت مرداک و مجموعه رسانه‌ای تحت تملک وی مستقیما وارد عرصه نبرد علیه محصولات فرهنگی تولید ایران شد.



به گزارش "الف"، شبکه فارسی 1، که توسط کمپانی استار متعلق به نیوزکورپریشن اداره می‌شود، چندروزی است که با آغاز پخش برنامه‌های خود به زبان فارسی، وارد نبرد با برنامه‌های فرهنگی ساخت ایران شده است.



این شبکه بر خلاف سایر شبکه‌های مشابه، فیلم‌ها و سریال‌های روز تولید غرب را به صورت دوبله فارسی پخش می‌کند.



پخش فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی با دوبله فارسی از شبکه مرداک در حالی صورت می‌گیرد که از چندی پیش نیز شبکه ام.بی.سی پرشیا متعلق به خاندان سعودی  اقدام به پخش بیست و چهارساعته فیلم‌های تولید هالیوود با زیرنویس فارسی برای مخاطبان ایرانی کرده است.



مقر شبکه جدیدالتاسیس در هنک‌کنگ قرار دارد و موسس آن نیز مجموعه رسانه‌ای استار متعلق به نیوزکورپوریشن است. شرکت موبی همکار شرکت استار در تولید برنامه‌های این شبکه است.



به این ترتیب، پس از بی.بی.سی فارسی و ام.بی.سی پرشیا، فارسی وان سومین حلقه از صف جدید مبارزه علیه تولیدات رسانه‌ای فرهنگی ایران محسوب می‌شود.



نیوزوکورپوریشن که اداره مرکزی آن در نیویورک واقع است، علاوه بر رسانه‌های دیداری و شنیداری، بیش از صد روزنامه و مجله نیز در سراسر جهان منتشر می‌کند که از آن جمله آنها می‌توان به دیلی تلگراف، وال‌استریت ژورنال، سان، تایمز و ساندی تایمز، نیویورک‌پست و ... اشاره کرد. مجموعه انتشاراتی داوجونز بورس ایالات متحده نیز تحت تملک این غول رسانه‌ای قرار دارد.



مجموعه فیلم‌سازی فاکس و شبکه‌های تلویزیونی فاکس و فاکس نیوز در مالکیت نیوزکورپوریشن است. مجموعه تلویزیونی - خبری اسکای انگلستان نیز متعلق به این شرکت است. سایت شبکه‌ی اجتماعی "مای اسپیس" نیز در تملک این شرکت است.



روپرت مرداک، یهودی استرالیایی مالک نیوزکورپوریشن بارها به دخالت خود و مجموعه رسانه‌ای‌اش در امور دیگر کشورها اذعان کرده است. وی در صریح‌ترین موضع‌گیری خود در این باره، از عملکرد شبکه خبری فاکس نیوز و سایر رسانه‌های تحت تملک نیوزکورپوریشن در تحریک و تشویق دولت ایالات متحده و اقناع افکار عمومی ایالات متحده به حمله به عراق دفاع کرده است.



اعراب، بریتانیا و در نهایت غول سانه‌ای ایالات متحده، هدف خود از سرمایه‌گذاری سنگین و صرف پول برای تولید محصولات فرهنگی برای ایرانیان را اعلام نکرده‌اند.



 

  مرتبط:

استار نیوزکورپوریشن شبکه فارسی تاسیس میکند



 
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۴:۳۱:۱۷
چشم آنهایی روشن که اجازه نمی دهند فیلم خوب در ایران تولید و نیز به دیگر کشورها صادر شود. (205172)
 
elham
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۹:۰۱:۳۹
خدا پدرشون هم بیامرزه. اونا فهمیدن ایرانی ها چی میخوان و تشکیلات خودمان نفهمید (205327)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۹:۴۵:۳۸
به نظرشما اینگونه برنامه های مخرب فرهنگی اینقدرباارزشه که هویت ملی ودینی خودرا به این سادگی ازدست میدهید !؟ اگرطالب دیدن برنامه های اینچنینی هستید راههای ساده تری هم وجودداره چرا حرص وجوش میخوری یه کم بیشترفکرکنی خودت راهش رو پیدامیکنی !؟ (205353)
 
کوزه گر
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۱۱:۱۷:۳۴
در واقع در جهان امروز رسانه به عنوان قوه چهارم مطرح است .یا شاید قوه ای که سه قوه دیگر را در خود دارد. به عبارتی سازماندهی افکار عمومی مقدمه ای برای هر امریست که یکی از قوا بخواهد به آن دست بزند و یا تسطیح کننده هر زمینی است که یکی از قوا به آن ورود کرده است. شاید حتی به نوعی بتوان گفت این رسانه است که به هر یک از قوای دیگر خط می دهد که باید چه کند و باید چه نکند. طبیعتا در چنین فضایی کسی برنده است که جنگ رسانه ای را ببرد. بعضی عوام می گویند این شبکه ام بی سی هیچ نکته منفی ندارد . اتفاقا نکته در اینجاست که نکته منفی آن مستقیم نیست که قابل کشف باشد. غرب سعی دارد در دراز مدت فرهنگ مخاطبین این شبکه را غربی کند . بعد از اینکه سازه از زیر خالی شد با یک تکان کوچک فرو خواهد ریخت.و این چیزی است که آنها امیدوارند در ایران اتفاق بیافتد. نکته اسف بار تر اینکه گاهی اوقات دیده می شود که رسانه های داخلی هم دانسته یا ندانسته با رسانه های غربی همداستان می شوند . و گاهی بمراتب بد تر از آنها عمل می کنند.به عنوان مثال در طراحی لباس هنر پیشه همیشه کسانی که شهرستانی هستند یا وضع مالی مناسبی ندارند چادر می پوشند یا همیشه کسانی که انسان های بی دینی هستند از زندگی مجللی برخوردارند یا اینکه در همه سریال ها باید فرزندان به بزرگتر ها و بخصوص پدر و مادر بی احترامی کنند. اینها همه مصائبی هست که در بدنه کارخانه تولید فرهنگ و هنر کشور موجود است . سرباز های جنگ رسانه ای به خوبی پالایش نشده اند و گاهی اوقات کسانی در بین آنها حضور دارند که افکار قوی غربی دارند. و در گوشه گوشه آثار سینمایی و تلوزیونی و نوشتاری موجود می توان اثر این افکار را بوضوح مشاهده کرد.
صریح بگویم با نیروهای غرب زده نمی توان به جنگ فرهنگ غرب رفت . نیروهایی که بعضا غرب را دشمن نمی دانند و تهاجم فرهنگی را به سخره می گیرند .
از طرفی دیگر در حوزه های علمیه و بسیج که طبیعتا پایگاه های ایستادگی در مقابل دشمن هستند مشکل چیز دیگریست. متاسفانه این قشر به هیچ وجه ورود به مقوله تولید فرهنگی را لازم و یا گاهی جایز نمی داند. بعد از مدت ها ده نمکی وارد این عرصه شد و با تولید اخراجی ها پیام های مهمی را به جامعه رساند . اما براستی چند هنرمند از این دست وجود دارد که پیام های ارزشی برای رسانیدن به جامعه در دست داشته باشد و تلاش کند از این طریق این پیام ها را برساند.
دوستان در جنگ رسانه ای مشکل ما کمبود سخت افزار نیست کمبود نرم افزاری است . و جهاد امروز جهاد رسانه ای است.
والسلام (205736)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۰:۲۱:۱۷
یادمه زمانی که شبهای برره پخش میشد صدای آمریکا در آن ساعت برنامه مهمی پخش نمیکرد.
ولی سریالهای امروز ما که با هزینه 1500 تومن ساخته میشه و خیلی لس و بی مزه است هیچ اثری نداره.

راستی به نظر شما ضرغامی ماهواره داره؟ (205374)
 
سالار
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۰:۳۲:۴۳
باز دم این مردک صهیونیست مزدور عوضی آدم فروش حرامزاده کافر با آن دماغ عقابیش گرم که سر ما رو گرم میکنه. برادران متعهد ولایی مکتبی انقلابی و متدین ما در صدا و سیما که عین خیالشان نیست. (205383)
 
منصف
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۲:۱۷:۲۷
نگران نباشید چند هفته اولش جذابه. بعد مثل ویدئو، ماهواره، اینترنت، بی بی سی، وی او ای ووو معمولی میشه و هنوز هم اخبار ساعت 21 تلویزیون، ساعت 14 رادیو، رادیو پیام، سریال ایرانی دوشنبه ها، سریال خارجی سه شنبه ها، فیلم سینمایی پنجشنبه، نود و امثالهم پربیننده ترین باقی میمانند. فقط مشکل زمانی است که مانند بعد از انتخابات فضا غبارآلود میشود. برای این دوره باید برنامه ریزی کرد. (205541)
 
متحير
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۷:۵۳:۵۸
دويت منصف من . استدلال شما همون استدلالي است كه مديران رسانه دارند و با اين تصور كه جومونگ و 90 ... پربيننده هستند برنامه هاي ماهواره اي را مهمان هميشگي و برنامه هاي محدودي كه شما دل به آنها بسته ايد را مهمان موقت خانه ها كرده اند .
در خصوص اخبار هم كه بنده بسيار در عجبم كه شما تصور مي كنيد كسي كه ماهواره دارد منبع خبري غبر از ماهواره داشته باشد . اصلاً‌ اين همه بگير و ببند براي اين است كه كسي مشتري بي بي سي و امثالهم نشود مگرنه وقتي كانالي را دريافت كرد لابه لاي برنامه هاي مختلف خبر هم مي دهند و معمولاً‌ كسي خبر را از چند منبع نمي گيرد و مقايسه كند. (205580)
 
aref
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۴:۳۴:۴۱
این رو میشه تو یک جمله گفت صداو سیمای ما با این هزینه میلاردی که میکنه و پرسنل که مشغول به کار هستند اندازه 2000 شبکه ماهواره ای هست چرا نمیتونه جلب مخاطب کنه چر میاد میگه عامل اغتشاشات دو کانال بی بی سی و صدای امریکا اگه دو تا کانال تونستند اینجوری اغتشاش کنند پس وای به حال صداو سیمای ما که خودش اندازه یک استان هست نتونست این ها رو بخوابونه (205176)
 
قافله سلار
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۰:۲۸:۱۱
مشکل ما سریال نیست. ساخت سریال به هزار عامل بتگی دارد که شاید ما نداشته باشیم ولی در مورد موسیقی اینطور نیست.
ما موسیقی ایرانی داریم. آهنگساز داریم
نوازنده داریم
ولی در تلویزیون ما موسیقی پخش میشه ولی ساز را نشان نمیدهند. فرزندان رشید ایران اسلامی میدانند گیتار چه شکلی است(به لطف ماهواره) ولی کمانچه را نمیشناسند.
این روش صدا و سیما برای مبارزه با موسیقی مبتذل است که عرصه را برای عرضه غیر وطنی اش هموار کرده.


نمیدانم آنهایی که در مرد موسیقی اینطور فتوی میدهند آیا واقعا شناختی از آن دارند؟یعنی این آقایان از مولوی بیشتر میفهند ؟


وقص علی هذا

جدا عرض میکنم اگر به سرعت تصمیمی برای ابراز فرهنگ درست ایرانی نگیرید باید صدا و سیما را شخم بزنید و جاش هویج بکارید. (205379)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۴:۴۵:۱۴
لطفا کمی واقع بین تر باشید. رسانه های آزاد باعث افزایش سطح بینش و آگاهی ملت می شود. هنوز پی نبردید که با محدود کردن هیچ دردی دوا نمی شود. دست از این دشمن پنداری بردارید. (205181)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۳:۰۳:۰۲
من هم با بخش اول صحبت شما موافقم. ولی این رو باید قبول کنیم که رسانه ای به این وسعت و عظمت بدون سود دهی به این کار دست نخواهد زد. حالا باید دید این سود کجاست؟ تبلیغات؟ مسلما نه. چون کشوری که تحت تحریم بسیاری از کالاهاست و یا با این تعداد مخاطب رسانه مناسبی برای سرمایه گذاری نیست.
پس ساده انگارانه است که تصور کنیم این غول رسانه ای از روی ترحم و یا به قصد افزایش سطح بینش و آگاهی ملت ایران این شبکه رو تاسیس کرده. پس این رسانه رو هم نمی شه رسانه آزاد نامید چون در جهت اهداف خاص خودش و نه اون هدف مدنظر شما گام بر می داره. همانطور که صدا و سیمای ما به این خاطر تاسیس نشده و همیشه این هدف والا تحت تاثیر مقاصد سیاسی واقع شده. ای کاش واقعا یک رسانه مستقل در ایران داشتیم که فقط در همین جهت حرکت می کرد تا مردم به اون اعتماد می کردند. (205443)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۱:۱۶:۰۹
حالا رسانه آزاد و ... هيچي، اينها مي خواهند اين فيلم رو از ويدئو كلوپ قرض كنند يا فيلم را بخرند، اين جوري براشون مفتي درمياد. اين مشكلش را من نمي فهمم. شبكه فيلم با شبكه سياسي را كه در يك رده نميشه جاي داد. (205519)
 
عليرضا
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۴:۴۹:۲۲
با سلام خدمت همه ايرانيان
وقتي كه مردم فهيم و با شعور كشور احساس كنند كه در صدا و سيماي جمهوري اسلامي اخبار به صورت يكطرفه و جانبدارانه با آنها برخورد مي شود و بعضا مردم احمق فرض مي شوند ديگر نبايد انتظار داشت كه شبكه هاي خارجي و يهودي از صدا و سيماي ما پيشي نگيرند به هر حال هميشه جذابيت آنها بيشتر است بايد زودتر به فكر چاره بود!
بايد به عملكرد خود نگاه كرد و خود را گول نزنيم (205184)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۰:۱۵:۴۵
عزیزم همه شبکه ها یک طرفه برنامه دارنو هرکدوم مخاطبشن رو یکجوری احمق فرض میکنند. بستگی داره ما چطوری احمق بشیم؟. یعنی شما نمیدانید بی بی سی فارسی در این بحران اقتصادی غرب چرا تشکیل شد آنهم شش ماه قبل از انتخابات ؟ مگه بی بی سی چند شبکه غیر انگلیسی داره؟
جمعیت ایران و فارسی زبانها که از روسها و چینیها خیلی کمتره چرا برای اونها شبکه نمیزنه؟ (205370)
 
آشنا
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۱۳:۵۶:۵۱
عزیزم علت اینکه بی بی سی برای چینی ها و روسها کانال درست نکرده این است که در روسیه و چین خریدار ندارند چون آنجا کانال های موجودشان به اندازه کافی برای مردم این کشور ها جالب است اما در مورد ایران فرق می کند! (205862)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۹:۰۷:۴۴
چون اونا با دولت و صدا و سیمای خودسانسور درگیر نیستند. (213807)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۴:۵۱:۰۳
عجیب است که با هفت شبکه تلویزیونی و ده ها شبکه رادیویی داخلی حکومت از دو شبکه VOA و BBC و شبکه جدید فارسی وان اینهمه واهمه دارید مگر آنها چه دارند که شما ندارید. می خواهید عرض کنم؟

آنها ندای ملت ایران را می شنوند و منتقل می کنند. آنها به خواسته ملت ایران بیشتر توجه دارند تا شما. آنها پیام هر طیفی پخش می کنند. اما شما چه؟

بهتر است از این توهمات پوچ و توخالی که دیگر کهنه و نخ نما هم شده دست بردارید. (205185)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۰:۱۹:۰۱
عزیزم ت همین اینترنت سرچ کن ببین هخدا در جواب در خواست مصاحبه voa چی گفت؟
ببین همین voa قبل از 28 مرداد 32 میگفت چرا لپه گرون شده؟
حق با شماست مشکل آن روز ما نفت ملی نبود لپه بود و voa منتقل کرد.
وامروز هم ر مورد مسئل هسته ای داره منتقل میکنه.
50 سال دیگه مردم ان زمان در مورد دای امروز ملت ایران با هم بحث میکنند.
خدا کنه سربلند باشیم. (205371)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۴:۵۱:۳۶
باسمه تعالي
اين كه حريفان قوي تري وارد ميدان كارزار مي شوند، نشان دهنده قدرت ايران و وتاثير غير قابل انكار رسانه هاي آن بر افكار عمومي است .اما:
1-آنها مبنا را بردروغ وتحريف حقايق مي گذارند ودروغ وراست را با مبنايي خصمانه به خورد خلق ا... مي دهند. انشاا... كه رسانه هاي ما با محرم دانستن مردم ، مبنا نهادن درستي و صداقت در بيان حوادث واخبار و اعتقاد
2- سرعت عمل در انعكاس خبرها وجلوگيري از انتشارات شايعات بي اساس.
3- نقد وانعكاس نظرات مغرضانه رسانه هاي بيگانه وتحليل دقيق وكارشناسي آنها
4- احترام به افكار عمومي
5- كوشش در جهت ارتقاء سطح اطلاعات مردم وآگاهي بخشي به مردم از ترفندهاي خبري.
به مقابله با آنها برخيزند. (205186)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۴:۵۵:۵۲
جاي تقدير از مسئولين فرهنگي و بويژه صدا و سيما دارد كه چنين بازار بزرگ و پرمخاطبي براي ايشان ايجاد كرده اند. (205189)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۴:۵۷:۱۹
دشمن خود را براي جنگ تمام عيار رسانه اي وفرهنگي آماده ساخته است؟ آيا مانيز آماده ايم؟ (205191)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۹:۱۰:۲۶
دشمن؟ منظورتون کدوم نوعشه؟ از نوع ضرغامی ها؟ (213810)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۵:۰۲:۲۸
جای تعجب است که جمهوری اسلامی با هفت شبکه تلویزیونی و ده ها شبکه رادیویی نگران نفوذ دو سه شبکه فعال خارجی مثل VOA ، BBC و FARSI1 است که بخش اعظم برنامه های آنها هم مجله ای است. فرق شما با آنها چیست؟ جز اینست که رسانه میلی ما به میل خودش و برای خودش ساز می زند. مگر نه اینکه بودجه چند ده میلیاردی صدا و سیما صرف تولید یا خرید برنامه های هجو و هزل می گردد. چند بار در طول سالیان رسانه میلی ما نظرات گروههای مخالف را در حضور خودشان پخش نمود. واقعا اخبارهایی مثل 20:30 بی طرفانه اند. واقعا در سال 2010 بایستی هنوز به این فکر کنیم که نشان دادن یک تار یا سنتور در تلویزیو حرام است و اشکال شرعی دارد.

اگر عملکرد این غول رسانه ای جهان (البته از نوع هزینه ای) درست بود، مطمئنا شما هرگز نگران تولد شبکه های خارجی نمی شدید. (205194)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۵:۰۳:۴۱
تاخودي را غريبه نبينيم، سراغ غريبه نمي رويم . (205195)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۵:۰۸:۵۴
با سلام جه یکی جه ده تا زیاد فرقی نمی کنه انهایی که ماهواره دارن که نمی توانند هر سه را با هم نگاه کنند به مرور هم بینندگان تقسیم می شوند بودچه امریکاییها هم کم می شود همه جمع می شوند اگر صدتا شبکه هم راه اندازی کنند بازهم دستشان برای اکثریت مردم رو شده است (205198)
 
طرفدار Farsi1
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۵:۲۴:۱۱
مگر اینکه اینا بیان 2 تا فیلم درست حسابی بزارن ملت ببین. نه فیلم های .... صدا و سیمای خودمون که از 2 ساعت فیلم 180 دفیقش سانسوره. یادش بخیر اوشین،اونقدر داستان فیلم و عوض کردن که خود ژاپنی ها به عنوان یه سریال جدید از خودمون خریدنش :d (205206)
 
کیارش نیک بین
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۶:۲۹:۳۱
چرا اوشین رو میگید. فیلم دلشدگان علی حاتمی را سانسور کردند! باورتون میشه؟ (205249)
 
vahid
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۵:۲۷:۵۳
در مقابل عملکرد ضعیف و کسالت اور صدا و سیما این شبکه های خارجی که عملا سیاست های پیچیدهای را بر ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی اجرا می کنند کاملا بی رغیب و ازادانه به اجرای سیاست هاس خود می پردازند.
انصا فا برنامه های این شبکه ها بسیار متنوع تر و زیبا تر از صدا و سیمای کسل کننده ماست.
به جاست مسئولین محترم صدا و سیما هوشیار باشند
اکثر برنامه های سیما کاملا از لحاظ جذب مخاطب بی محتوا و بی ارزشند (205207)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۵:۲۸:۲۷
من که خوشحالم دستشان درد نکند.
لطفا نظر من را به عنوان یک شهروند درج کنید به خدا من تحمل دیدن تلویزون دولتی را ندارم و یک سالی است که بی خیالش شدم. به انتخابات هم ربطی ندارد من اصلا آدم سیاسی نیستم. (205208)
 
reza
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۵:۳۲:۵۷
hanoz khabim joz sedaghat ba melat hich chiz nemitone hojome fahangiye gharb ra pasokh dahad pas biyaein moshkelat ra dar daron va ba hamahangi ba melat hal konim ta ghabl az einke biganegan bekhahand ba esheye 1000 .fahshae va fesad delsozi faribane konan (205209)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۵:۳۳:۲۵
هدف روشن است.كشاندن نسل جديد ايران به سمت ارزشهاي غربي.آيا موفق مي شوند؟بعيد نيست.شما اين سرمايه گذاريهاي سنگين را اضافه كنيد به برخورد خشن نيروهاي امنيتي با جوانان معترض و همينطور اضافه كنيد به نشنيدن صداي نسل جوان امروز. اضافه كنيد به نبودن چهرهاي قوي و درخشاني مثل شريعتي وشهيد مطهري. اضافه كنيد به اقدامات يكطرفه صداوسيما كه در واقع توهين به شعور بخش تحصيلكرده اجتماع هست. طبقه متوسطي كه ماركس مي گويد بورژوا در حال شكل گيري هست.نظام نه تنها هيچ كاري هيچ اقدامي براي جذب آنان به ارزشها نمي كند با برخوردهاي قرون وسطائي يك هل محكم آنهارا به سمت ارزشهاي غربي مي دهد. چرا مثلا در سايت الف اگر در حمايت از دولت جديد و اقدامات حاكميت در بعد از انتخابات كسي نظر بدهد مخالفان نظر وي سر به فلك مي زند و موافقان نظرش بسيار محدود؟! آيا اين توطئه آمريكائيهاست كه با صرف بودجه يه تعداد آدم استخدام كرده اند كه بروند در سايت الف موافق مخالف بزند؟! نخير .لطيفه گوئي بس است.اين اتفاق نشانه نشنيدن صداي نسل جوان وتحصيلكرده از سوي حاكميت است. به قول فرزند خلف شهيد مطهري بين جمع كردن يك بحران و حل كردن آن تفاوت است از زمين تا آسمان.نيروهاي امنيتي به طور موقتي بحران را جمع كردند؟اما دفعه بعد اين بحران چطور بروز خواهد كرد؟با چه ابعادي؟آيا دفعه بعد هم باتوم وگاز اشك آور موفق خواهد شد؟بگذاريد آقايون در خواب خوش 24 ميليون راي بخوابند. يكروز اصلاح طلبان اشتباه كردند وراي رويايي 20 ميليوني آقاي خاتمي را راي 20 ميليون نفر به اصلاح طلبي قلمداد كردند و امروز هم آنان راي 24 ميليوني آقاي احمدي نژاد را راي به گفتمان ايشان قلمداد مي كنند. بزودي از خواب غفلت بلند خواهيد شد فقط به عنوان كسي كه دل در گرو انقلاب و نظام دارد اميدوارم دير نشده باشد.در پايان تذكر شهيد مطهري را يادآور مي شوم كه اگر جمهوري اسلامي در ايران موفق نشود ديگر تا 300 سال آينده كسي نمي تواند اسم اسلام را در ايران بياورد. (اميدوارم سايت الف نظرم را سانسور نكند.هيچ چيز بدتر از اين نيست كه كلي وقت هزينه تايپ نظراتتون بكنيد وبعد خيلي راحت يك عده آن را حذف كنند.) (205210)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۳:۱۴:۰۵
شنیدید که میگن:
سخنی که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند...
اجواد جان ای کاش هممون مثل شما و دلسوزانه نقد کنیم. (205447)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۵:۳۸:۵۲
اینا هر کاری هم که بکنند صدا وسیمای ایران بیشترین مخاطب را در ایران دارد.
در ضمن این جور رسانه ها فقط برای بچه تهرونیاس. تو شهره ما که ملت ماهواره باز نیستند. (205214)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۶:۲۷:۱۶
شهر شما كجاست دوست عزيز، چون تا جايي كه ما خبر داريم تو روستاها هم مردم ماهواره تماشا مي كنند.
البته بگذريم از اينكه عده زيادي دنبال دامبول و ديش دام هستند، ولي خيلي ها هم هستند كه دنبال اخبار و ديدگاههاي متفاوتند تا در نهايت ملاكي براي ارزيابي حقايق داشته باشند.
شما هم اگر جنبه اش را داري بهتر است تعداد مراجع خبرگيري خودت رو افزايش بدي...
بالاخره بايد دروغهاي صدا و سيما را در كنار عدم پوششهاي بي بي سي و غيره و ذلك قرار داد تا در نهايت يه چيزي دستگير آدم بشه. (205248)
 
شناس
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۷:۰۸:۱۰
عزیز دل برادر که فکر می کنی با حضور به هم رساندن در سایت رجا کلی اطلاعات سیاسی کسب کردی! 2 سال پش ضرغامی اعتراف کرد که 30 درصد مردم ماهواره دارن (شما بخون 50 درصد) بعد از انتخابات هم که هر آدم عاقلی فهمید مردم چجوری به سمت ماهواره هجوم بردن (شما بخون بالای 70 درصد)
شهر شما هم احتمالا کلا تعطیله وگرنه مخاطبان شبکه های ماهواره ای بالای 50 میلیون نفر هستن (205264)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۷:۲۳:۵۵
معلوم است برادر گذارت به استان های مرزی نیفتاده تا ببینی چه خبر است (205272)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۰:۵۶:۱۸
والا من که روستایی هستم ماهواره دارم. حدود 20% مردم روستای ما هم که ماهواره دارن. هیچ ربطی هم به تهرونی بودن هم نداره! (205390)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۳:۴۶:۵۴
هموطن عزیز سر خود را لای برف نکنید . در شهر مذهبی قم بسیاری از مردم ماهواره داشته و اصلا شبکه های ایران را نگاه هم نمیکنند. (205466)
 
هموطن
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۰:۱۸:۱۶
هم میهن عزیز شما در کجا زندگی می کنید. من به خاطر شغلم به دور افتاده ترین روستاها سر زده ام شاید باور نکنید ولی گسترش ماهواره در همه کشور زیاد تفاوتی با تهران ندارد. البته بحث کردن درباره صداو سیما واقععاً هیچ فایده ای ندارد. (205486)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۱:۵۷:۳۵
چرا این قد توهم شما رو اسیر کرده من که خیلی خوشحالم برنامه هاش توپه (205532)
 
امیرحسین
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۳:۳۶:۱۷
دوست عزیز مصیبت عظمی زمانی است که مردم به شبکه هایی مثل بی بی سی فارسی و VOA از طریق همین آنتن معمولی و بدون استفاده از ماهواره دسترسی داشته باشند-که اگر سیاست این شبکه ها ایجاب کند به راحتی می توانندد با تقویت فرکانس و سیگنال های مربوطه به این مهم دست یابند-در آن موقع مردم با اخبار،حقایق،وقایع و تحلیل ها در سطحی دیگر و متفاوت با آنچه تا کنون بر آنها عرضه شده مواجه می شوند و صدا وسیما ی ایران دیگر هر چه بزند بر در بسته زده است! (205548)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۷:۵۶:۴۷
برادر ناشناس. پاشو ببین دور و برت چه خبره؟ چرا بعضی ها دوست دارن سرشون رو بکنن زیر برف و همه چی رو عالی جلوه بدن؟ امروز موافق و مخالف همه می دونن که رسانه ما، رسانه میلی است نه ملی. (205584)
 
نیما
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۱۲:۳۵:۵۴
اون شخصی که می گه ماهواره فقط واسه تهرونیاست باید عرض کنم چون الان فصل تابستون لطفا سرتو از زیر آب بیار بیرون که اولا خدای نکرده غرق نشی .دوما توصیه میکنم یه نگاهی به پشت بومهای همسایه ماتون بندازیی.والا ما هم بچه شهرستان هستیم اما خب قضیه بر عکس اون چیزیه که شما داری میگی.و خواهشا نظر شخصی خودتو از طرف همه شهرستانیا بیان نکن. (205787)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۹:۱۵:۲۴
آدرس روستاتون رو هم میذاشتی که باور کنیم... (213815)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۵:۴۱:۱۶
با شرایطی که سدا وصیما دارد اصولاً نیازی به رقابت نیست ، هر شبکه ای که صدا وتصویر داشته باشد و تهیه کنندگانی که عقده هایشان بر عقیده هایشان سنگینی نکند ، مخاطبینی بیشتر و اعتمادی افزونتر بدست خواهند آورد .

یکی از راهکارهای بسیار اصولی برای ایجاد فضای رسانه ای سالم در کشور پیگیری جدی طرح شبکه های خصوصی است به شرط آنکه شبکه خصوصی واقعاً خصوصی باشد نه خصولتی یا خصامنیتی . (205215)
 
shabnam
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۵:۴۲:۵۴
با توجه به عملکرد ضعیف رسانه ی ملی اقبال عمومی به سمت رسانه های فارسی ماهواره ای روز افزون است کاش صدا وسیمای ما به جای اینکه به لا پوشانی حقیقت می پرداخت به آقایان اصلاح طلب فرصت میداد که حرفهای خود را
از طریق این رسانه به گوش مردم میرساندند آن موقع خود مردم در مورد حق وحقیقت قضاوت میکردند. (205217)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۵:۴۴:۰۱
به نظر من صداوسيما بايد يك نگاهي به دوروبر خود ورقباي جديدي كه هرروز اضافه مي شوند بيندازد واز لاك خود بيرون بيايد. (205219)
 
هاتف
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۵:۴۸:۰۸
وقتی کانال خبر رسانی فقط در انحصار صدا و سیمای ملی که آنهم در دست قدرت اربابان قدرت در ایران است و جای خالی خبررسانی و حتی برنامه های سرگرم کننده مانند فیلم و سریال نیز از زیر تیغ چند سازمان مختلف باید بگذر تا قابل پخش باشد طبیعی است ابر غول های رسانه ای جهان که منتظر حفره خالی هستند تابتوانند با پرکردن این روزنه ها یا پنجره های باز نفوذ خود را گسترش دهند ، بنابراین تنها راه برای جلوگیری از گسترش امواج گوناگون و هجوم فرهنگی غرب ، خط بطلان کشیدن بر یکسویه نگری صدا و سیمای جمهوری اسلامی است ترس از آنست که به جای نیافتادن از بام آنقدر عقب رویم تا از طرف دیگر بام سقوط کنیم خدا عاقبت این ملت را ختم به خیر کند و گردانندگان و صاحبان انحصاری خبر در ایران را بر سر عقل آورد . (205221)
 
اردشیر
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۳:۴۸:۳۸
وقتی حتی بازیگران و کارگردانانی که رایشان احمدی نژاد نبوده بایکوت میشوند! آیا این رسانه رسانه ملی است؟ آیا این رسانه آزاد است؟ (206823)
 
نسیم رحمانی
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۵:۵۰:۱۰
خوب حق دارن چون ما مردیم از بس فیلم های به دردنخور وطنی دیدیم که همشون تهش از اول معلومه! اونام دارن از این نقطه ضعف تلویزیون ما استفاده میکنن. تلویزیون اتاق من گاهی اوقات در یک ماه یک بار روشن میشه! البته واسه صرفه جویی در مصرف انرژی خوبه ولی واسه فرهنگمون اصلاً (205224)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۸:۲۶:۵۵
اتفاقا برا فرهنگمون هم خوبه. چون تلويزيون ايران هم در اشرافي گري دست كمي از بقيه دنيا نداره فقط خانومش كمتره .
البته شما بهتره آنتن ماهواره تون را هم پرت كني تو كوچه و بري كتاب و مجله بخوني بجاي اينكه وقتت را با فيلمهاي كشت و كشتار و تحرك كننده و نهايتا تبليغ
ameican style of life
هدر بدي.
الف پخش كن حرف زشتي كه نزدم. (205299)
 
زماني
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۵:۵۴:۱۵
آقايان فقط براي اعتلاي فرهنگي ايرانيان فعاليت مي كنند. و اصلاً هيچ فعاليت سياسي نخواهند داشت! (205228)
 
جامعه شناس
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۵:۵۷:۱۹
من نمی دانم ارزش خبری این خبر چیست؟ مثلا توطئه ای کشف شده؟ جنایتی علیه فرهنگ ما حادث شده؟ چه شده
اگر مسئله شما از رونق افتادن تولیدات فرهنگی است که بهتر است به جای پیدا کردن توطئه گران خارجی کمی به سیاست گذاران عرصه فرهنگ در داخل نظر کنید. به چه دلیل مردم ایران از مشاهده و دسترسی به محصولات فرهنگی تولید شده توسط هنرمندان داخلی محروم شده اند؟ چرا ما حتی حق نداریم به آثاری که در دولت های قبلی در همین نظام اجازه انتشار یافتند دسترسی داشته باشیم؟ چرا محصولات سینمایی ما بعد از رد شدن از هزاران سد،‌باید پشت سلایق بی ربط ممیزان گیر کنند. چرا جشنواره دولتی فیلم فجر فیلم های دارای مجوز مورد تایید داوران را از جشنواره حذف کرد؟ چرا فیلم های تولید داخل راهی به این رسانه به اصطلاح ملی ندارند و ما باید شاهد محصولات سخیف و کم مایه هندی و عربی در رسانه به اصطلاح ملی باشیم. چرا هیچ گزارشی از تولیدات هنری در عرصه های تئاتر و سینمای مستقل از تلویزیون پخش نمی شود؟ و هزاران چرا دیگر
حضرت آقای تحلیل گر مسایل فرهنگی چراغ زنبوری در دستتان گرفته اید و در روز روشن به دنبال توطئه گران فرهنگی می گردید. 100 سال توهم توطئه برای یک مملکت کافی نیس؟
من نمی فهمم چرا در دسترس قرار رگفتن محصولات فرهنگی سایر کشورها را به جای این که به واسطه امکان فراهم آوری تبادل فرهنگی اجر بنهید این قدر سرکوب می کنید. چرا دلتان نمی خواهد مردم از کانال های که مثل شما فکر نمی کنند به کسب اطلاعات به کسب اطلاعات بپردازند ... (205232)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۵:۵۸:۴۹
صدا وسیمای ما نیاز به رقیب نداره الحمد لله خودش داره تیشه به ریشه خودش می زنه (205234)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۶:۱۱:۵۲
قرار است برنامه هاي VOA هم بزودي 24 ساعته پخش شود ! ضمن اينكه تلويزيون بيست و چهار ساعته فرانسه و دولچه وله آلمان هم در نظر دارند شبكه فارسي راه اندازي كنند ! اين در حالي است كه بخش قابل توجه اي از مردم متأسفانه ديگر اعتمادي به رسانه ملي ندارند ! شايان ذكر است شبكه هاي مختلف رسانه ملي كمبودي از نظر پخش فيلم ؛ سريال ،فوتبال و....ندارند و علت گرايش مردم به رسانه هاي بيگانه را ميتوان در نوع خبر رساني رسانه ملي جستجو كرد! حال بايد انتخاب كرد بين جلب اعتماد مردم با ارائه خبرهاي درست و سريع و صريح و يا ادامه همين وضعيت فعلي و اطلاع رساني از نوع 20.30 ! كه نتيجه اش رويكرد به اصحاب رسانه بيگانه و باقي قضايا.... (205242)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۱۲:۱۱:۵۶
چرا متاسفانه عزیز من بگو خوشبختانه دیگه اعتمادی ندارند یک خارجی اگر به ما
دروغ بگوید میگوییم ذاتش این است ولی الان میبینیم که آن خارجی دروغ نمیگوید
ولی یکی به اسم هموطن که مسئول شده از صبح تا شب دارد در رسانه دروغ
میگوید و از این بدتر توهین میکند (205777)
 
پیش بسوی ایرانی آباد
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۶:۱۷:۱۱
البته که صدا وسمای ما مشغول کارهای مهمتری از جمله کارهای قابل اشاره زیر است.

1- استفاده از تکنولوژی زوم برای دفورمه کردن چهره بازیگران خارجی که از لباسهای غیر متعارف در پوشش خود استفاده میکنند.

2- سانسور سازها ومضرابها.

3- انتخاب و دوبله سریالهای n+1 قسمتی شرق آسیا جهت ارتقای فرهنگ شمشیر زنی در سطح جامعه.

4-تبلیغ چیپس وپفک برای حذف سو تغذیه از سطح جامعه

5- پخش اعتراف کسانی که از خس وخاشاک بودن خود ابراز ندامت میکنند.

6- .... (205243)
 
همايون
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۶:۲۱:۱۵
خدايي سانسور نكن ،مصاحبه ضرغامي را بخوانيد ،با افتخار اعلام كرده كه در ماه رمضان 6000 ساعت برنامه تلويزيوني و راديويي با حضور روحانيون فقط در يك ماه پخش شده ! كه فقط 1300 ساعت مال تلويزيون بوده ،حالا شما خودت جوان اين مملكت مي شيني فارسي وان ببيني يا سيماي ضرغامي ؟! بگذاريد مردم نظر بدهند .ماخذ اطلاعات من هم در اينترنت موجود است. (205246)
 
امیر...
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۶:۴۶:۵۱
این یکی دیگر از زنگ خطرهایی است که برای صدا وسیما به صدا درآمده است که باید هر چه سریعتر در سیاستهای خودبازبینی کرده و با ذائقهء عمومی همراه شود چون نمیتوانیم نسبت به تاسیس اینگونه شبکه های ماهواره ای بی تفاوت باشیم شبکه هایی که بدنبال تغییر ذائقه ءایرانیان است و از فاصلهء بین مردم(بخصوص جوانان) ایران با صدا وسیما بهره میبرد سیاست های که اگر تغییر نکند شکافی عظیم در جامعه میان مردم(حداقل 14میلیون)با صدا وسیما بوجود خواهد آمد (205257)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۶:۴۹:۴۵
متاسفانه مسئولان ما خواب خواب بوده اند و این مسائل را تازه متوجه شده اند ، چند سالی است که مردم آذری زبان گرایش شدیدی به سریال های ساخته و یا دوبله شده تلوزیون های ترکیه و آذربایجان شوروی پیدا کرده اند ، تأثیر این برنامه های تلوزیونی در جامعه آذری زبان ایران بقدری است که حتی کودکان نیز از اصطلاحات خاص زبان استانبولی جهت بیان منظورشان استفاده می نمایند ، سریال های مذکور اغلب به ترویج روابط نامشروع و خارج از حیطه خانواده و در لباس خیانت بدلیل عشق مجازی می پردازند ، این فقط مشتی است از خروارها آسیب فرهنگی و اجتماعی .
هموطنان عرب زبان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و کانالهای ماهواره ای مستهجن و غیر اخلاقی عرب زبان موید این مطلب می باشد .
حال چرا مردم گرایش به این مسائل پیدا کرده اند ؟ خیلی واضح است ، زمانی که ما در رسانه ملی و سینما ها و اماکن فرهنگی برنامه جالب و جذب کننده ای نداریم و فقط سعی می نماییم از تمامی برنامه ها جهت پیشبرد اهداف سیاسی استفاده نماییم نباید انتظار داشته باشیم که مردم به طرف ما گرایش پیدا کنند ،دولت و هوادارانش مسبب این پدیده هستند ، دلیل دیگر اینگونه تعرضات و آسیب های فرهنگی از رو بستن شمشیر علیه دول غربی می باشد ، تفکر این دولت دچار نقصان تشخیص گردیده و این پدیده باعث شده تا مسئله قحطی نخبه و دشمن تراشی بوجود آید ، به نظر بنده دنبال کردن سیاست های فعلی دولت احمدی نژاد نتیجه ای جز آسیب های اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی و تهدید تمامیت ارزی و در خطر افتادن دین اسلام سودی برای این مرز و بوم ندارد . (205258)
 
ابوشریف
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۷:۰۱:۰۲
سلام
من فکر میکنم موقعیت در جهان برای یک حمله اتمی کوچک به یکی از مراکز اتمی ایران از طرف اسراییل آماده شده است.
ایران باید هر چه زودتر مشکلات داخلی را حل کرده و دولت خود را در چشم جهانیان بگونه ای مثبت جلوه دهد.
این وسایل ارتباطات جمعی هم ذهن مردم داخل ایران را برای روز مبادا آماده خواهند کرد (205263)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۷:۲۷:۰۹
باید مثل کشور مالزی و سنگاپور دولت برنامه های خوب ماهواره رو بگیره و با سانسور قسمتهای مبتذل پخش کنه. دسترسی آزاد به ماهواره در برخی از کشورها ممنوع است. بنده برای دریافت چند شبکه خبری از جمله CNN BBC ... و چند شبکه فیلم ماهانه 30 هزار تومان در مالزی به شرکت آسترو پرداخت میکنم. اینجا کسی حتی فکر نصب دیش رو هم نمیکنه چون به شدت از طرف دولت مالزی مجازات میشه. (205274)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۷:۴۶:۲۲
گمان برده ايد در جهان رسانه اي اكنون ميتوانيد دهان و گوش ديگران را ببنديد و خود بر ملك مغز آنان فرمانروايي كنيد؟! اين خاصيت جهان جديد است كه بسيار رقابتي شده. اگر محصول بهتر توليد كنيد به خدا قسم مردم همان را ميبينند. (205276)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۷:۵۵:۴۳
البته قدرت بی بی سی از همه این رسانه ها چه داخلی و چه خارجی بیشتر است (205278)
 
اشکان شمس
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۸:۱۲:۲۰
اول از همه ممنون که این خبر رو دادین!
دوم از همه رقیب کی ؟ صدا و سیما ؟ مگه صدا و سیما برنامه هم تولید می کنه ؟ یه نگاه کوچیک می ندازم اگه دروغ می گم دوستان الف پاسخ بدن !
1- من هنگامی که در سنین کودکی بودم از بیشترین برنامه هایی که بیشتر کارتون بود ، می دیدم که صداوسیما(یادش بخیر!) اون برنامه ها رو پخش می کرد اما الان با این برنامه های بی مزه بنظرشون کودکان اصلآ تلویزیون می بینند ؟
2- در گذشته ، بیشتر فیلم ها غربی بود و اکثر هموطنان نیز از این فیلم ها لذت می بردند ، اما در سال های اخیر صداوسیما هم مانند دولت به نگاه به شرق روی آورده غافل از اینکه مردم به هیچ عنوان از فیلم های غربی بجز در موارد معدودی مانند سریال جومونگ لذت نمی برند و با زور هم نمی توان مردم را وادار به کاری کرد که دوست ندارند .
3- دوستان صدا و سیما دست از لج بازی بردارند . یک نظرسنجی ساده می تواند میزان مقبولیت صدا و سیما را نشان دهد . (205284)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۸:۱۵:۳۲
با سلام
صدا وسیما با این بودجه و پرسنلی که دارد به اندازه حداقل صد شبکه ماهوارهای در یک برنامه تولید و پخش کند همین اونور ابی ها رو ببینید اندازه یک کرج مساحت ندارند ولی تعداد شبکه هاشون ببین با بهترین کیفیت (205287)
 
سامان
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۸:۳۶:۵۵
اين را حتما منعكس كنيد ،صدا وسيما در تقليد يك مناظره ساده كه هزاران مثل اون در غرب اجرا مي شود هم عاجز بود ! مجري با ديوار هيچ تفاوتي نداشت ! همين يك برنامه را خارجيها ديدند و كلي دلشان به حال مت ايرانيا سوخت ! كه اينا حتي شروط مناظره را هم رعايت نمي كنند چه برسد به طنز و شادي و خبررساني! (205305)
 
صفی زاده
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۸:۴۱:۱۷
این کار رسانه ی غرب یاد آور جریان پیروزی و تصرف سزبازان صدر اسلام بر اندلس یعنی اسپانیای کنونی است که تنها باز پس گیری آن سرزمین از مسلمانان نه با جنگ بلکه با کار فرهنگی و استفاده از زن وشراب امکان پذیر گردید. بی تردید رواج فرهنگ ابتذال غرب برای جوانانان ایرانی از طریق این فیلم ها صورت می گیرد که در یک پروسه هدف دار انجام می پذیرد . پدافند آن آگاه سازی و رواج محصولات فرهنگی خوب از طریق رسانه ملی می باشد (205308)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۸:۵۱:۰۲
دشمن درحال حملات شديد رسانه اي به ماست آنوقت ما بجاي كمك به دولتمون داريم تو سر دولتمون ميزنيم ! (205318)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۸:۵۳:۱۶
وقتی در صدا وسیمای شما نود در صد مردم این سرزمین اهورایی وابسته به اجنوی تعریف میشوند وسریالهای بی محتوایی پخش می کنید که از اول تا اخر سریال تمامی موجودات نر وماده به کرات با هم فقط ازدواج می کنند .نه یکبا بلکه چندین با وچند زنه بودن و در لفا فه چند شوهره بودن ترویج میشود .ایا باز هم انتظار دارید در جهان بی رقیب بمانید. (205320)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۸:۵۸:۲۳
اگر تو ایران هم اجازه تاسیس شبکه های خصوصی داده می شد. خیلی خوب بود. مردم به سوی شبکه های خارجی نمی رفتند. (205324)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۹:۰۹:۳۹
دستشون درد نکنه از این صدا وسیمای ما که بخاری بلند نمیشه اخبار را که از بی بی سی میبینیم و فیلم و سریال هم جور شد.
راستی برای اینکه پی به فریبکاری رسانه میلی ببرید فیلم دیدار نماینده ناتو و حامد کرزی را در اخبار 20:30 و یک شبکه خبری خارجی مقاسیه کنید. (205331)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۹:۳۳:۰۲
شبكه هاي بي بي سي -ووا-فارسي وان و... همه در يك اتحاد جمعي براي نجات ما ايرانيان و با ايثار و خلوص نيت جو آمده اند.
ما بايد پي به ارزش وجودي آنها برده - (205345)
 
پرویز وثوقی
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۱۹:۵۳:۵۳
به نظر من هرچقدر تعداد رسانه ها در ایران زیاد باشند به نفع همه است. اگر جمهوری اسلام ریگی در کفش ندارد پس باید خوشحال شده و حتی با اینها همکاری کند. اما ما همه میدانیم که این اقایون تهشون باد میده و از هر تازه فکری و دگر فکری میترسند...ولی نهایتا باید از فارسی یک پشتیبانی کرد. (205357)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۰:۰۲:۰۳
کار دشمن دشمنی کردن و کار رقیب رقابت کردن است . اگر ما در رقابت و مبارزه کم می اوریم این ضعف و کم دانشی ما است . با حرکتی که صدا و سیما در این انتخابات انجام داد هر شبکه ضعیفی که کمی صداقت داشته باشد می تواند صدا و سیما را مقلوب کند.
اگر صدا و سیما برای مردم و با توجه به ذائقه انها برنامه تولید کند نه برای دولت قطعا هیچ رقیبی نخواهد داشت.
وقتی صدا و سیما با رفتار خود صدای فردی مانند شجریان را در می اورد باید منتظر روزهای بدتر از این هم باشد . این را مطمئن باشید غربیها در بازاری محصول خود را عرضه می کنند که مشتری داشته باشد (205361)
 
شقایق
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۰:۰۲:۳۹
چند وقت دیگه تو کشورهای همسایه فرستنده میذارن، دیگه نیاز به ماهواره هم نیست. تا کی میخواهید مانع آزادی رسانه ها شوید؟ به نظر من تنها مشکل ما همینه. (205362)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۰:۱۵:۴۳
یکی از دوستان ، در نظرش گفته بود که صدا و سیما غول رسانه ای ، از نظر پول خرج کردن در دنیاست ! ایشون حتما اطلاع ندارند که هزینه کل صدا و سیما ( در تمامی استان ها و شبکه های برون مرزی ) از شبکه هایی همچون فاکس نیوز ( که تحت سلطه همین آقای یهودیه ) ، کمتره ...
بهتره اگه می خواین نظر بدید ، حقایق را فراموش نکنید ... (205369)
 
میم
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۰:۲۱:۳۰
عصر انحصار و بی رقیب بودن صدا و سیما تمام شد. وارد دنیای جدیدی شدیم. (205375)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۰:۵۵:۲۱
تا وقتی که صدا و سیما در انحصار دولت است وضع از این بهتر نمی شود.چرا که بودجه ی دولتی محدود است.باید بخش خصوصی وارد میدان شود .برای تلویزیون خصوصی می توان قاوانین محدود کننده ای هم اعمال کرد (205388)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۱:۱۸:۵۲
حالا بی بی سی رو شماها میگید بد و ... (که خدا وکیلی بی بی سی
انگشت کوچیکه 20:30 تو دروغ گویی و دو رنگی و ... نمیشه)

ولی این ام بی سی پرشیا رو من واقعا نمیفهمم که برای چی وارد این گود
میکنید فیلم ها رو که با سانسور نشون میده فیلم چمیدونم مورد دار بقول
عزیزان هم نشون نمیده بعد جالب اینجاست که میگید در جهت نبرد با محصولات
ایرانی عزیز نویسنده توی این چند سال مگر چندتا سریال خوب درست شده
چنتا قیلم خوب به بازار امده ؟ که حالا یکی هم بیاد رقیبشون بشه
وقتی سریال مورد علاقه مردم میشه جومونگ و یانگوم و صدا و سیما فله ای
این چرت و پرتها رو خریداری میکنه و به خورد خلق الله میده شماها چه
انتظاری دارید ؟ بابا این مردم خیلی فهیم تر و با شعور تر از اونی هستند که
بعضی ها فکر میکنند نوشتن اینجور مقاله ها فقط توهین به شعور مردم در
حق انتخاب اونها هست (205403)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۱:۳۴:۴۴
زمانی که برنامه های تلویزیون ایران فاقد جذابیت باشند گرایش به سمت این شبکه هازیاد می شود. (205407)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۱:۴۷:۳۵
اگر صدا و سیما تعطیل بشه، کلی فضای کشور آرام میشه. حتی با وجود شبکه های ماهواره ای. چون آنها آدم را عصبی نمی کنند (205414)
 
نیما
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۲:۰۳:۵۱
اون شخصی که می گه ماهواره فقط واسه تهرونیاست باید عرض کنم چون الان فصل تابستون لطفا سرتو از زیر آب بیار بیرون که اولا خدای نکرده غرق نشی .دوما توصیه میکنم یه نگاهی به پشت بومهای همسایه ماتون بندازیی.والا ما هم بچه شهرستان هستیم اما خب قضیه بر عکس اون چیزیه که شما داری میگی.و خواهشا نظر شخصی خودتو از طرف همه شهرستانیا بیان نکن. (205419)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۲:۰۶:۳۳
امیدوارم تعداد بیشتری از این شبکه ها راه اندازی بشه تا شاید صدا و سیمای ایران بفهمه که داره به بیراهه میره! (205421)
 
حامد ا
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۲:۰۷:۵۰
سیاست گذاران رسانه ی ملی تا کی می خوان با سانسور اخبار و اطلاعات و گزینشی پخش کردن اونها به شعور مردم توهین کنن!

مردم رو به حال خودشون بذارید خودشون سره رو از ناسره تشخیص میدن
بجای اینکه سعی کنید راه ورود اطلاعات به ایران رو ببنید که قطعا نمی تونید اطلاعات درست در اختیار مردم قرار بدید
تا کی باید رسانه ی به ظاهر ملی وسیله ای برای قدرت طلبی بعضی افراد باشه
سایتتون هم مثل رسانه ی ملیتونه نظرات رو گزینشی تائید می کنید
امیدوارم نظرم از آبکش گزینشی دوستان الفی رد بشه! (205422)
 
سايه
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۲:۱۸:۵۵
به نظر من كه موفقيت اين كانالها(البته منظورم كانالهاي فيلم و سرياله چون خبريها كه بحثشون جداست) به خاطر اينه كه فهميدن فرهنگ ايراني چيه و بايد فيلمهارو يكم سانسور كنن هم فهميدن مردم ايران بچه هاي 2 ساله و بي جنبه نيستند كه بايد دامن و يك كلمه حرف و خلاصه همه چي براشون سانسور بشه و از فيلمهاو داستانهاي تكراري هم خسته شدن.بعدم يه جوري ميگين فرهنگ ايراني انگار مثلا جومونگ كه اگه اشتباه نكنم پربيننده ترين فيلم اينروزاست يا پرستاران و امثالهم ساخته ناب ايرانيهاست. (205432)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۲:۳۵:۵۳
اینکه تحولی در ظاهر ومحتوای برنامه های رسانه ملی ضروری است شکی نیست . اما نه اینکه سعی کنیم به دنبال راه و روش های رسانه هایی رفت که روح کلی حاکم بر آنها متاثر از صهیونیست هاست(به راحتی متهم به توهم نفرمائید به صاحبان آن رسانه ها ، محتوا و اهداف آن ها توجه ای کنید).
باید ساده وتاکید می کنم ساده وصریح با دادن شخصیت به مخاطب عمل کرد. (205437)
 
p.d
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۲:۵۸:۴۱
اگر آدرس روبرت را دارید برایمان یفرستید تا سفارش کنیم سریالهای با فرهنگ کاملا اسلامی !مثل برره.اوشین و جومونگ و...... را نیز بخرد و پخش کند. (205440)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۳:۲۹:۱۸
باید این رو در نظر داشت که دنیا،دنیای رقابت است ، صدا و سیما در واقع یک کانال دارد نه هفت تا،چون تمام برنامه ها تقریبا شبیه هم هستند ؛ حالا اگجر بی بی سی فارسی و صدای آمریکا طرفدار دارند این نشان دهنده ضعف صدا و سیمای ایران است ، نه قدرتمند بودن آنها ، (205449)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۱۱:۱۱:۱۷
البته طرفداران صدای آمریکا خیلی نیستند. این شبکه خیلی پیچیده عمل نمی کند و مثل شبکه بی بی سی فارسی نیست در واقع حیله گری کم تری دارد. (205726)
 
امید
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۳:۴۰:۱۸
واقعا باید بیندیشیم چرا کانال های تلویزیونی ما اینقدر مخاطب کم دارند ایا دلیل ان توجه نکردن به علایق قشر اکثریت یعنی جوانان نیست؟
چرا خانواده ها تمایلی به نگاه کردن به رسانه ملی ندارند . ایا بی اعتمادی انها نسبت به رسانه ملی نیست؟
ایا کارکنان صدا و سیما با خود اندیشیده اند برنامه هایی که روی انتن میبرند چقدرمورد توجه است

یا ار خود پرسیده اند چراان چند برنامه ای که کمی بیننده پیدا میکنند را از برنامه هایشان خارج می کنند مثل برنامه نود
پس میتوان نتیجه گرفت چرا اینقدر سریع رسانه های فارسی ماهواره ای زیاد می شود
چون اول اینکه سود بسیاری خواهد داشت به دلیل کمبود مخاطب بیننده رسانه ملی و دوم تمایل بینندگان برای اگاه شدن از تمام اتفاقات رخ داده شده در دنیا نه انچا بعضیها می خواهند (205456)
 
شهریار
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۳:۴۱:۰۲
متاسفم برای ما که با اهمال هر روز فضای رسانه ای را با رفتار غیر حرفه ای خود به هر شبکه تازه ای دو دستی تقدیم می کنیم. و هزار بار متاسف ترم که مسئولین ما با انتشار این خبر به جای بررسی و تحلیل علت مخاطب پیدا کردن رسانه های خارجی فریاد سر می دهند که \"دیدید، با رسانه هایشان می خواهند در نظام ما اخلال ایجاد کنند.\" خوب شما چه کردید که نتوانند بکنند؟ شما حداقل احترامی برای مخاطب گذاشتید زمانی که هیچ ثانیه ای در اختیار این 13 میلیون اعلام شده قرار نداید؟
اگر معتقدید که این رسانه ها مخاطب ندارند و با شعار های همیشگی \"مردم هوشیار ما ...\" نظر خود را القا می کنید، پس چرا این همه فریاد سر می دهید؟
و اگر معتقدید که این رسانه ها مخاطب دارند به جای این ستیزه گری بررسی کنید که چرا مردم حاضرند مخفیانه ماهواره نصب کنند و هزینه بدهند اما صدا و سیمای رایگان را نبینند؟ (205457)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۳:۴۳:۲۱
چشم آقای زرقامی و سایر مسئولین صدا و سیما روشن.اگه بازم ابخوان به همین روش ادامه بدن با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی کم کم ضریب نفوذ صداو سیما به صفر میرسه . سالهای دهه 50 و 60 و زمان جنگ شاید تمام اخبار و تفسیر خبر منشا داخلی داشت غیر از یکی دو رادیو انهم روی موج کوتاه با پارازیت فراوان منبع خارجی دیگری نبود حالا این نسبت چقدر است و سالهای اینده چگونه خواهد بود ؟ بنظر میرسد صدا و سیما باید روش خود را عوض کند وگرنه مردم هرچه بیشتربه سمت منابع خارجی گرایش پیدا می کنند که همین الان هم این گرایش کم نیست. (205460)
 
ئخاسثد
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۳:۴۳:۲۶
به خاطر اطلاع رسانی شما ممنون هنور به صورت online nist نیست (205461)
 
جوان بیکار
۱۳۸۸-۰۵-۱۸ ۲۳:۵۱:۵۴
هیچ چیز جای برنامه طنز صدا و سیما رو نمی گیره

ما هر شب ساعت 8:30 برنامه طنز 20:30 رو با خانواده می بینیم و به ریش صدا و سیما می خندیم

ضرغامی رقیب نداره (205469)
 
بهروز
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۰:۱۲:۲۷
وقتی مدیران صدا و سیما و سایر ارگان ها بطور مثال حتی طاقت شنیدن انتقاد های دلسوزانه شخصی مثل عادل فردوسی پور رو هم ندارن ، وقتی سریال های داخلی ما
به این سطح تنزل پیدا کرده که سریال های کره ای و تایوانیو ، هندی بسیار پر مخاطب ترن
،وقتی برنامه های ما برای کودکان و نوجوانان خلاصه میشه در یک عروسک زشت و چند تا مجری پر حرف از خود راضی ، وقتی اخبار ما به شدت جناحی و یک طرفه شده که حتی صدای حامیان سابق آقای ضرغامی رو هم درآورده :
جای هیچ تعجبی نیست که شبکه های خارجی با مدیریت حرفه ای و صحیح جای
خودشون رو باز کنن.
تنها راه ایستادن در مقابل این بحران فرهنگی باز کردن درهای صدا و سیما بروی افراد
کاربلد و خلاق و مهمتر از اون باز شدن ذهن بسته سیاست گزاران عرصه فرهنگ ماست. (205484)
 
MASOUD
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۰:۲۴:۰۶
Murdoch is a strong critic of the BBC, which he believes has a left-wing bias and is the major UK competitor to his satellite network Sky

Can see Murduck belongings here
http://en.wikipedia.org/wiki/Rupert_Murdoch

BBC is funded yearly by a television licence fee. This is charged to all UK households owning a television capable of receiving broadcasts, rather than
being underwritten directly by the UK Government


for BBC see here:
http://en.wikipedia.org/wiki/BBC (205489)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۰:۳۶:۰۱
خب! وقتی فیلم ها و سریال های خارجی رو بدون اجازه از صاحباشون سانسور میکنند و داستانها رو تغییر میدند ، مردم هم خسته میشند. چون بهشون توهین شده.
یکی نیست بگه درجه بندی سنی یعنی چی؟

عرضه ی ساختن فیلم سریال خوب هم که ندارند! نهایتند میتونند موج بندازند روی کانال های ماهواره ای و بیخیال عوارض وحشتناکش روی مردم بشند. (205494)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۰:۵۵:۳۰
وقتی صداو سیما با رویکردهای یکجانبه اش مردم رو از خودش دور میکنه ، طبیعیه اونها هم این فرصت رو غنیمت میشمارن و سعی در جذب بیننده های سرخورده از برنامه های صدا و سیما میکنن (205508)
 
سیاوش
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۱:۰۵:۲۱
وقتی صدا و سیما سریالها و فیلم های تکراری را تکرار می کند تنها برنامه مورد علاقه در آن سریال کره ای \"افسانه جومانگ است\" مطمئنا این شبکه ها با استقبال مواجه خواهند شد. وقتی صدا و سیما در انتشار اخبار یک طرفه و جانبدارانه برخورد کرده و مجالی برای بیان نظرات مختلف را نمی دهد این نظرات به ناچار باید از BBC و رسانه های مشابه بیان شوند. متاسفانه صدا و سیما از حالت بی طرفی خارج شده و کاملا یکطرفه برخورد میکند مثلا در حوادث پس از انتخابات گویی هیچ اتفاقی نیفده وهمه مملکت درامن و امان است (205512)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۱:۰۷:۰۵
benazare shoma aya vaghte on nareside ke dast az kalame doshman,estekbar,hojome farhangi va amsale in bardarim.chera vagti ye shabake farsi eftetah mishe migin tahajome farhangio in harfa.masolane nezame ma 30sal bejaye tavajo be javona va mardom modam to goshe ma kalamehaye gholombe solombe arabi va dini vared kardan bedone inke fek konan ma adama donbale azadi va shadi hastim na mosibato noheo gham.eshtebah rahbarane nezamo gardane 4ta shabake nandazim,chon fagat ma farsi sohbat nemikonim chandta keshvare hamsayamonam farsan vali chera vase ona tahajome farhangi nist,chon ona hanoz sonateshon az eslam mohemtare ,na mesle ma ke tamame sonataye bastanimono daran az zehnamon pak mikonan... (205515)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۱:۲۱:۵۷
از بس رسانه ملی همه اخبار را وارونه و جانبدارانه نشان می دهد و آنقدر کسل کننده هست که مردم مجبور به استفاده از این شبکه ها هستند. (205524)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۱:۵۷:۰۶
بسیار شبکه یخ و مزخرفی است ! اما سوال ما اینجاست آقای توکلی شما چرا مجانی ! تبلیغ این شبکه را برای ایرانیان می نمائید ..البته با آب و تاب و مقابله ای ! لطفا نگوئید که می خواهیم صدا و سیما از خواب بیدار شود که حالمان را بهم می زنید ... (205531)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۲:۰۲:۳۶
شما در توهم گیر کردید بهتر از توهم بیرون بیایید دشمن چی چیه ؟ هر کانالی که خوب باشه ما اونو نگاه میکنیم برنامه های صدا و سیما ارزش نگاه کردن نداره داداش از خواب ناز بیدار شو (205537)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۲:۰۸:۴۶
یادمه مدت کوتاهی بعد از راه اندازی شبکه‌ی فارسی بی بی سی، یه خبر در یکی از سایت های خبری خوندم با نقل قول از آقای ضرغامی (ریاست صدا و سیما) که در اون ایشون گفته بودند که ساعت پخش برنامه های این شبکه‌ی خبری بیگانه (BBC)، همزمان با ساعات طلایی پخش برنامه های صدا و سیما هست. حتماً ایشون خیال می کرده اند که خیلی فیلم ها و برنامه های top ای در این ساعات دارن برای مردم غیور ایران پخش می کنن. اگه کمی انصاف به خرج بدیم، می پذیریم که بیشتر برنامه های صدا و سیما فاقد جذابیت برای بیننده هستند. یک عامل مهم جذب مخاطب، روش جدید و خلاقانه برای پخش برنامه های تلویزیونی هست که در این زمینه از کشورهای دیگه (حتی عربی) عقب هستیم.
در ضمن، در ذهن من همیشه این سوال وجود داشته که با این بودجه های کلان صدا و سیما، چرا یه شبکه ی تلویزیونی درست و حسابی در داخل کشور نداریم که وقتی یه اتفاقی مثلاً در ونزوئلا رخ می ده، علاوه بر آرم برنامه‌ی خبری شبکه‌ی داخلی و آرم خود شبکه، آرم شبکه های خبری یورو نیوز و سی ان ان و رویترز و بی بی سی رو نبینیم؟! البته همین شبکه های یاد شده هم گاهی منابع خبری خودشون، شبکه های خبری دیگه هست اما کمتر اتفاق می افته که دست به چنین کاری بزنن. مثلا در مواقعی که خبرنگارشون از کشوری که خبر مربوط به اونه اخراج شده باشه (مثل خبرنگار شبکه‌ی بی بی سی انگلیسی که از ایران اخراج شد) و یا منطقه ای که خبر مربوط به اون هست، منطقه‌ی چندان خبرسازی نباشه.
به نظر شما عزیزان کجای کار می لنگه؟
1. خبرنگارها و فیلمبردارهای صدا و سیما، که در کشورهای دیگر باید خبر تهیه کنند تنبل هستند؟
2. صدا و سیما دوست ندارد خبرنگارهایش برای تهیه‌ی خبر خودشان زیاد را خسته کنند؟
3. خبرنگارهای ما ساکن بیروت و کشورهای دوست و برادر هستند و در نتیجه نمی‌توانند در کشورهای غربی توی کوچه و خیابان از صبح تا شب بگردند تا خبر جور کنند؟
4. هیچکدام (205539)
 
راد
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۲:۴۷:۱۸
راه اندازی این کانال تلویزیونی شاید خبر رسانه ایی مهمی باشد ولی خبر فرهنگی مهمی نیست. این شاید همان آواز دهل شنیدن از دور باشد . به نظر من سریال ها ی امروزی آمریکایی حتی با دوبله فارسی هم چندان جذابیتی برای بینده عام ایرانی ندارد. پشت ظاهر پرزرق وبرق این گونه محصولات تنها چیزی که وجود ندارد محتوا است. شاید محتوا در دنیای سرگرمی امروزه چندان امر مهمی نباشد اما از نظر نباید دور داشت که این موضوع مثل خوردن غذاهای فست فود در بلند مدت ایجاد دلزدگی می کند. البته برای بیننده آمریکایی این سریال ها شاید بدلیل عادت کردن به این جور موضوعات در طی ده ها سال دیگر به یک موضوع عادی تبدیل شده است. جذابیت سریال جومونگ در ایران ( هرچند این سریال هم محتوای چندانی ندارد) و نگاه شرقی موجود در آن بیانگر این نکته است که اگر سیاست گزاران عرصه فرهنگی کشور اندکی توجه بیشتر به فرهنگ غنی کشور خودمان داشته باشند و فیلمسازان ما اندکی ذوق و جذابیت و هزینه بیشتری صرف محصولات خود کنند نه تنها می توانند بیننده ایرانی را اغناء کنند بلکه می توانند با بسیاری از این محصولات بی محتوای غربی رقابت کنند. (205545)
 
جوان کتک خورده
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۲:۵۶:۲۰
این تلوزیون هنوز نیامده که شما از قبل تبلیغ کردید (205546)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۳:۰۱:۳۶
عالیه حالم از این صداوسیما بهم خورد با این وضع باید انتظار چنین چیزا رو داشت (205547)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۶:۳۵:۱۶
خيلي خوشحال هستم كه ايالات متحده به فكر تفريحات مردم من هم هست.(هر چقدر هم كم باشد) (205569)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۸:۳۱:۳۱
ما که بدی از این شبکه هایی که گفتین ندیدیم. اتفاقا خیلی هم حرفه ای کار میکنند. خدا عمرشون بده. (205602)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۸:۴۱:۵۱
این غول رسانه ای بخشی از جنگ همه جانبه علیه انقلاب است

راستی اگر غول های رسانه ای وارد میدان شوند بهتر از نوچه های انها است.
نگاهی به تلویزیون های فارسی زبان بکنید. بخش مهمی از هزینه خود را از خود ایرانی ها تامین می کنند. از یک طرف در قاچاق مواد مخدر دست دارند واز طرف دیگر داروی ترک مواد مخدر با با کمک شرکت مخابران ایران و بی تفاوتی وزارت بهداشت، مقامات قضایی، مجلس و پلیس در ایران توزیع می کنند.
اکر این داروها موثر است برای ترک اعتیاد بهتر است توسط وزارت بهداشت توزیع گردد. اگر نیست . چرا وزارت بهداشت پلیس دستگاه قضایی با آنها برخورد نمی کند.
کافی است یک معتاد به انها معرفی شود برای ترک اعتیاد اگر موفق در ترک اعتیاد آنها شدند تشویق شوند اگر نشدند توزیع کنندگان به جرم توزیع داروی تقلبی تحت تقیب قرارگیرند. ضمنا همین ها هم در توزیع ماهواره برای بازاریابی فعالیت دارند.
یادمان باشد براندازی نرم توسط رهبران همین ها در حال انجام است، نه دارو دسته موسوی، مثل ابطحی، عریانفر وو... متاسفانه ما سوراخ دعا را اشتباهی گرفته ایم.

یکی از تولید کنندگان خوب ایرانی بمن می گفت هرچه سعی کردم برای مقابله با قاچاق کالا نظر مقامات را جلب کنم موفق نشدم اکنون ورشکسته شدم نمی دانم چه بکنم. با کارگران خود که در برابرانها مسئولیت دارم صحبت کردم به این نتیجه رسیدم که :
نیروهای کارگری را به دودسته تقسیم کنم برخی که چالاک تر هستند به کار قاچاق کالا از جمله موبایل ، مواد، شکر بپردازند. انها که فاقد این روحیه کاری هستند. به امور خیریه نظیر توزیع داروی درمان اعتیاد، کمک به افراد مستنمد وغیره از محل درامد ناشی از درامد قاچاق بپردازند.
وی گفت در نظر دارد این تصمیم خود را به مقام رهبری و رئیس جمهور نیز اعلام کند.

البته برایش باید آرزوی توفق کرد که هم کار خلاف می کند هم کار ثواب در ترازو کار خلاف خنثی خواهد شد. خداوند به ایشان اجر کند اگر کاندیای ریاست جمهوری هم بشود با تفکر آقای جنتی هماهنگی دارد و تائید صلاحیت خواهد شد.
درویش- کانادا (205616)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۹:۰۲:۱۴
صداوسيمايي كه بيشتر بلده به شعور مردم خودش توهين بكنه و فقط افكار و نظرات عده اي خاص رو پوشش بده و ديگران رو آدم حساب نكنه بايد تاوان چنين سياست هايي رو به صورت ريزش شديد مخاطبين و روي آوردن آنها به برنامه هاي ماهواره اي رو بده و حالا حالاها بايد منتظر بشينه كه آب رفته به جوي باز نخواهد گشت (205628)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۹:۲۸:۳۸
مشکل این است که هر هفت هشت شبکه ما در داخل به جای اطلاع رسانی فقط تبلیغ می کنند و هیچ احترامی برای شعور مخاطب قایل نمی شوند.انتظار این بود که لااقل شبکه های مثلا علمی و خبری مثل 4 یا خبر کمی به جای تبلیغات یک سویه و اشباع کننده - و نه اقناع کننده - به کار اطلاع رسانی بی طرف اقدام می کردند . آنوقت زمینه برای گرایش به شبکه های خارجی کمتر می شد. (205649)
 
لاله
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۰۹:۲۹:۵۶
بعضي از دوستان صدا و سيما رو رسانه ملي خطاب كرده بودن ولي اين رسانه ملي نيست چون از ملت نيست و ابزاري است در دست عده اي و فقط بيان گر نظرات و تبليغات انها با هدفي خاص است (205651)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۱۱:۰۷:۴۸
به نظر بنده اینکه بخواهیم برای مردم نسخه بپیچیم که چی ببینند و یا نبینند توی این زمونه جواب نمیده. باید از طریق جذابیت بخشیدن به برنامه های داخل و راه های غیر مستقیم اذهان عامه را روشن کرد. البته این گونه شبکه ها از لحاظ حرفه ای مشکلات زیادی دارند و کم کم و خود به خود جذابیت شان کمرنگ می شود. نمونه اش دوبله سریال های همین شبکه است که بسیار ابتدایی و خنده آور است. (205719)
 
یک وحید
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۱۱:۰۸:۱۰
یکی از چیزهایی که در نظرات این پست توجه من را به خود جلب کرد این بود که دوست و دشمن صدا و سیمای ج.ا را تقبیح کرده بودند.بسیاری ذوق کردند از این ابتکار رابرت مرداک و بسیاری دیگر او را با فحش های آبدار نوازش کردند اما همه شان در تقبیح صدا و سیمای ایران یک صدا بودند.ایکاش مسئولان ما اندکی بیشتر از مغزشان استفاده کنند و دست به نوآوری بزنند.آیا کسی نیست که به اینها تفهیم کند در عصر رسانه و مطبوعات باید اندکی به خود بیایند و شبکه ای قدرتمند درست کنند تا برنامه هایی برای سلیقه های مختلف درست کنند؟کسی انتظار ندارد که برای مان فیلم بدون سانسور پخش کنند بلکه انتظار داریم برای مان فیلم های به در بخور پخش کنند.شبکه های تخصصی در زمینه های مختلف درست کنند.اگر کسی بگوید توان مالی و فنی اش وجود ندارد جز مزخرف گویی چیزی نیست.چون من معتقدم دو چیز در ایرن بی نهایت است،پول و نابغه.هر چند در دومی شک دارم اما اولی را مطمئنم.به راستی چرا ایران نباید رسانه های قدرتمندی چون دویچه وله و بی بی سی داشته باشد.رسانه ای که به زبان های مختلف برنامه پخش کند و سایت و رادیو و تلویزیون را با هم پوشش دهد؟ایکاش کسی به اینها تفهیم کند. (205720)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۱۲:۱۲:۱۱
چشم همه متعصبين مذهبي روشن چشم صدا و سيما روشن . اگر همه دنيا جمع ميشد و ميخواست كاري عليه اين كشور بكند نمي تونست واگر خيلي حاد ميشد كافي بود يكي از علماي ديني يك كلمه بگويد حرام است .ولي حالا چطور وقتي به شعور ملت توهين ميشه واحدي هم صداش در نمي اد همينه كي ميبينيم . راستي اقاي توكلي شما كه لطف كردي و خبر رساني نمودي پس لطفت را تمام و ادرس وماهواره و فركانس و .....را هم اعلام نماييد (205778)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۱۲:۵۰:۴۱
بسیار خوبه.
حداقل باعث میشه این حضرات بفهمن مخاطباشون رو از دست می دن و باید به ساز مردم برقصن نا مردمو وادار کنن به ساز اونها برقصن (205795)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۱۳:۰۲:۲۷
وقتی انسان های{...} بر صدا و سیمای ما حکومت می کنند و تمام تلاش خود را می کنند تا با دروغگویی هم شده فقط حافظ منافع برخی افراد باشند چگونه انتظار دارید که این شبکه ها محصولات ابتدایی خود را برای ما نمایش ندهند. من واقعا متاسفم که گروهی غافل از وقایع دنیا دانسته یا نادانسته ایران را با همه ملحقات آن به نابودی می کشند. (205802)
 
سهیل
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۱۴:۱۰:۰۴
من که حدود یک سالی هست که یک ثانیه هم تلوزیون ایران رو نگاه نکردم.

کانالهای علمی-تفریحی-سینمایی-ورزشی که رو ماهواره ها هستن سگشون شرف داره به صدا و سیمای زاغارت ما.

تا سریالهایی مثل لاست و ... وجود داره کی میره سریالهای کم ارزشی مثل جومونگ ببینه!

من یکی از دوستام هی از جومونگ تعریف میکرد. بهش گفتم لاست ببین. بعد از اون دیگه بعضی شبا تا صبح بیداره لاست می بینه!

تازه فهمیده تو دنیا چه خبره. (205868)
 
شايان
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۲۳:۲۲:۲۸
نه بايد به تمام اين مسائل با ديد سياسي نگاه كرد دنياي تجارت در آنسوي دنياي كوچك ما بدنبال كسب درآمد به هر طريق ممكن است و حالا كه ما سوژه خوبي براي بدست آوردن درآمد براي ديگران هستيم پس چرا آنها استفاده نكنند .نياز ها را نشناسند و از اين طريق پيشرفت نكنند .پس بجاي اينكه به فكر اين باشيم كه چرا اين كار را كردند به فكر كمبود هاي خود باشيم . (206132)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۱۹ ۲۳:۵۳:۲۴
ما باید برسی کنیم ببینیم چرا روز به روز تمایل مردم به رسانه ملی کمتر وبه برنامه های ماهوارهای از جمله شبکه های خبری مانند صدای آمریکا و بی بی سی و شبکه های فیلم و متفرقه و ..... بیشتر میشود. بجای اینکه بگیم ین کانالها یهودین یا صهونیستن باید نقاط قوت آنها را برسی کنیم شعور مردم بالا رفته دیگه نمیشه با جومونگ و اوشین و سریالهای بی محتوای داخلی وخارجی سر گرمشون کرد دیگه نمیشه اخبار جانبدارانه تحویلشون داد در عصر انفجار اطلاعاتیم مردم دنباله اطلاعات درستن و نتونیم جذبشون کنیم میرن سراغ غربیها و اجبار و فیلمهای آنها را دنبال میکنند و از انها تاثیر میگیرند (206146)
 
تیر دروازه
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۲۲:۰۸:۰۸
مبارک است انشاله
خدا زیادش کند
بجایی که فیلم بدانلودید و پهنای باند اینترنت هموطنان غیور را اشغال کنید بروید و به فیلمهای این شبکه نگاه نمایید.آنت ماهواره نجس نیست.بیننده اش باید عاقل باشد و هر چرندی را باور نکند! (207288)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۰۶ ۰۱:۳۶:۵۹
متاسفانه به قول شهید مطهری خیلی ها در اظهار نظر افکارشان بوی کاهگل می دهد -متاسفانه از اول انقلاب خودمون رو مسلمون دونستیم وبقیه کشورهای مسلمان را کافر-حالا هم با این همه تنگ نظری موندیم اونا مسلمون واقعی هستندیا ما و البته اونها - چون که حداقل اسلام رو دین گریه معرفی نکردند و نیم خواند با گریه همه رو زورکی بفرستند بهشت.
با این صدا وسیمای گریه ای با آدمای دگم و بی خبر و بی توجه به ملت معلومه شبکه های خارجی طرفدار بیشتر دارند -این که دیگه تحلیل پیچیده ای نیست ، دوساعت براش توضیح و تفسیر می نویسید.
البته اینم بگم بعد از اتفاقات اخیر حال اکثر ملت از برنامه های سیما به هم میخوره. (216115)
 
سروش
۱۳۸۸-۰۶-۱۸ ۱۲:۲۲:۳۴
شبکه فارسی 1 شبکه ی خوبی است به شرط اینکه دوبله قوی باشه از اصطلاحات درستی استفاده بشه چون طرفداران زیادی در ایران داره حتما دوبله اخلاقی داشته باشه تا خانواده ها بدون هیچ معذوریتی با هم تماشا کنند . از صدا و سیمای ایران خیلی گله مندم اصلا به سلایق توجه نداره با ساختن فیلمهای کلیشه ای و بسیار بی مصرف آبروی هر ایرونی رو تو دنیا برده . (221042)
 
سارا
۱۳۸۸-۰۶-۲۳ ۱۶:۱۰:۱۰
جومونگ چیه باب سامسون رو بچسب. (223761)
 
میترا
۱۳۸۸-۰۷-۱۸ ۱۶:۰۸:۵۹

سلام .
من کاری ندارم که کی چی میگه !کی چی نمیگه ؟اوایل فکر می کردم این شبکه یه جوری از ایران سازماندهی میشه تا مردم به شبکه های بی.بی.سی و غیره نگاه کنکنند سرشون با این شبکه مشغول بشه تا ایران بیشتر از این شلوغتر نشه ! ولی حالا فهمیدم اشتباه بود !
انتقاد های من 1- آخه آدم عاقل تو ایران کی ساعت 7 می شینه پای تلویزیون ها ؟ من خودم ساعت از سر کار برمی گردم 2- جان من دوبلرهای شما چند نفرتد بغیر از 4یا 5 نفر مابقی صداهاشون افتضاحه سطح دوبله عالی ولی هر کسی دوبلر نمیشه که باید صداش توی دل آدم بشینه بعضب هاشون فکر کنم فارسی زیان افغان هستند نه ؟خودتون می ددنید که دوبلورهای ایران بیستِ بیستن.
خیلیها به خاطر صدای جیغ جیغ بودن دوبلرها به این شبکه نگاه نمی کنند . 3- این برنامه ریموت کنترلتون هم که خیلی از آهنگهاش افتضاحه؟این انتقاد من !
من عاشق فیلم های کره ای شما هستم من کاری ندارم که این شبکه مال یه یهودی است به نظر من توی هر دین ایمونی خوب و بد وجود داره چه مسلمان چه زرتشتی چه یهودی چه مسیحی و غیره امیدوارم برنامه های شبکه شما هر روز بهتر بشه . (240546)
 
بهروز
۱۳۸۸-۰۸-۱۰ ۲۱:۱۵:۲۷
لال شوم کر شوم کور شوم لیک محال است که من خر شوم
توی غرب می گن همه چیزو ببین خودت قضاوت کن ولی اینجا میگن
هرچی ما می گیم درسته.دیگه هیچی نبین نفهم گوش نکن (246348)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۹-۰۵ ۱۶:۰۶:۳۱
من اساسا از شبکه های بیگانه خوشم نمی آد؟من نمی دونم شما چی فکر کردید که می گید غربی ها برا تفریحات ما شبکه می زنند.مگه می شه اونها به فکر ما باشند اونا فقط می خوان ما جوان های ایران را خراب کنند در جواب بعضی ها که میگن ما استفاده ی خوب از اونا می کنیم باید بگم مگه می شه فیلم های مبتذل دید و فقط از قسمت های خوبش الگو گرفت؟اصلا نمی شه! (254088)
 
میترا
۱۳۸۸-۰۹-۲۵ ۲۳:۵۳:۳۰
به نظر من فیلم های تلویزیون خیلی بیخود وبی محتوا شده تازگی که سیگار کشیدن و ارایش زیاد و اختلاط زن و مرد هم مثل این که ازاد شده نمونش فیلم شمس العماره و به کجا چنین شتابان و... ااگر کسی بخواهد این طور فیلمهایی را ببیندکه راههای دیگری هم هست .ضرقامی با باز کردن فیلمها قبح این کارهای زشت و ریخت .چرا دیگر سریالهایی مثل روزی روزگاری ساخته نمیشه که هم فضای فیلم سالم بود وهم مخاطبان زیادی داشت (261526)
 
علی
۱۳۸۸-۱۱-۰۷ ۲۳:۴۶:۱۹
سلام
من برنامه فارسی1 را دیده ام.آنچیزی که بنظر میاد.رواج بی بندوباری و دور کردن تدریجی ایرانی جماعت از فرهنگ اصیل ایرانی و مذهبی است.آنها بتدریج با درک و سنجش بینندگان خود با پخش سریال ها استحاله فرهنگی را تثبیت می کنند.راستی چرا چنین است عیب ما از کجاست که اکثر خانواده ها بجای تماشای سریال های شبکه های داخلی،الآن شیفته سریال هایی مثل:مونوس و مونوس،خواهردوست داشتنی من،ویکتوریا،شب به شب و...شده اند.آیا خانواده ها دنبال سکسند.نه اینطور نیست.ایرانی جماعت دنبال تفریح و نشاط است.چرا باید آنقدر در ساخت و تولید برنامه های داخلی محدودیت باشد که فارسی1 و MBC بتوانند جاپای خود را باز کنند.آیا فکر می کنید این امر موقتی و گذرا است؟چند درصد از مردم شبکه های سیاسی(فارسی)زبان را نگاه می کنند.بنظر من که اندک قلیلی این شبکه ها را نگاه می کنندچون حرفی برای گفتن ندارند.دخترم که کلاس پنجم است به من گفت بچه های کلاسمون همه میگند که(خانواده شون)فارسی1نگاه می کنند.آیا ارسال پارازیت دائم مشکل را حل می کند.قطعا راه کار مناسب این نیست.البته شبکه ای مثل بی بی سی که لعنت خدا بر بانیان آن باد حقش است که برنامه اش قطع شود.بی بی سی شبکه ای است که در فتنه قبل و بعد از انتخابات نقشی اثربخش در تحریک و آشوب های خیابانی داشت و انصافا ام الفتنه شبکه های ماهواره ای است.بگذریم،اگر افق آینده را نبینیم خیلی زود باید منتظر شبکه های فارسی زبان و جذاب دیگر باشیم که درصد زیادی از مردم را مخاطب خود خواهند کرد.دشمن از آن سوی مرزها با غول رسانه ای و ماهواره ای هسته های اعتقادی،ملی و فرهنگی ما را نشانه گرفته اند و اگر از ابزارهای مناسب و تکنولوژی روز استفاده نکنیم دیگر بر نسل جوان خود هیچگونه اشراف و امکان نظر نخواهیم دشت. (282049)
 
زهرا
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۲۳:۴۹:۱۰
به نظر من ادمها خودشون میدونند که چی براشون خوبه و چی بده در فیلمهای این شبکه همیشه از راست گفتن تاکید میشه حتی اگر به ضررت باشه و اینکه دنیا دو روزه و باید به فکر خودت باشی اگر نمیتونی با همسرت زندگی کنی جامعه این اجازه را به تو میده که راحت اونو ترک کنی نه مثل ایران که زنان بدبخت باید تا اخر عمرشون به پای مردان بد بسوزند و اگر این شبکه واقاعا بد است ایرا خودش باید کاری کند که ما به طرف شبکه های خودی برگردیم (286008)
 
کوروش
۱۳۸۸-۱۲-۱۴ ۱۰:۰۶:۱۳
من فکر مي کنم پخش سريال هاي اين شبکه تاثير سوءي روي جذابيت برنامه هاي voaو bbc داره (295190)
 
داريوش
۱۳۸۹-۰۱-۱۴ ۱۱:۱۲:۵۵
به نظر من صداوسيماي ما بايستي تحول بزرگي دران اتفاق بيافتدتابتواندرقابت كن صداوسيماي ماضعيف ورنجوراست اونقدرمسايل سياسي راتكرارميكنن كه آدم حالش بهم ميخوره
فوتبال ما كه بدبخت شدكي اذيت شدمگه بغيرازمن تووجووناي بيچاره
كي جوابگوبود
اينافقط بلدن بگن اونابدن بدن .بدن و.... (301283)
 
نازنین
۱۳۸۹-۰۲-۰۴ ۲۰:۱۵:۰۴
بابا ول کنید مسخره بازیایی مثل دشمن و تهاجم فرهنگی رو من الحمدالله 2 ساله از ایران خارج شدم شاید باور نکنید ولی اونقدر که تو ایران اینهمه جوش و جلای فرهنگ میزنن ودر مورد غربیها ونقشه های خبیثانشون بحث میکنن اینوریا اصلا نمیدونن ایران کجای دنیا هست افغانستان و بیشتر از ایران میشناسن همین قضیه که ما به چه چیزای بیخودی گیر دادیم بیشتر نا امیدم میکنه (307021)
 
۱۳۸۹-۰۲-۰۶ ۱۵:۲۳:۱۸
بابا مگه اینا بیکارند خودشون زندگی ندارند که در تلاش باشند مارو از راه بدر کنند کسی که بخواد از راه بدر شه با فیلمهای ایرانی هم میشه توی همه فیملمهای ایرانی هم که عشق و عاشقی هست تازه چون فرهنگش باصطلاح نزدیک خودمونه بیشتراز اون الگو برداری می کنند اما وقتی یک فیلم خارجی را نگاه می کنیم از چی ش الگو برداری کنیم وقتی زندگیشون هیچ شباهتی با ما نداره از کجاش الگو برداری کنیم مثلا اینکه توی یکی از این فیلمها یک عده دختر و پسری که ازدواج نکردند باهم زندگی می کنند آیا همچین چیزی تو ایران امکان داره که بخواهیم الگو برداری کنیم (307430)
 
مینا
۱۳۸۹-۰۴-۱۷ ۱۵:۰۸:۳۱
تلوزیون ما نمیتونه مردم را سرگرم کنه واین عاملی شده که دشمنان ما به راحتی بتونند
ماهواره را به خونه ی اکثر ایرانی ها بیاره (334614)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۲۰:۳۳:۱۸
به نظر من صدا وسیما ایران با تاسیس این شبکه تمام امید خود را از دست داد و بعد از ان با تحمت زدن به این شبکه کامل خود رانابود ساخت
من فکر میکنم که شبکه خوبی ولی به جز سریال های مکزیکی اش (336454)
 
ارش
۱۳۸۹-۰۵-۰۱ ۱۳:۲۹:۲۴
با سلام و تشکر سریالها بسیار طولانی شده است . اگر امکان دارد سریالهای کوتاه انتخاب کنید. (339077)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.