توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 51180
ارسال نامه محرمانه آمریکا به ایران
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۵۳
یک منبع آگاه گفت: مقامات ایالات متحده آمریکا طی دو روز گذشته نامه‌ای محرمانه به مقامات جمهوری اسلامی ایران ارسال کرده‌اند، اما هنوز جزئیات بیشتری در مورد مضمون این نامه در دست نیست. مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز تابدین لحظه پاسخی به این نامه محرمانه نداده اند.

به گزارش جهان‌نیوز، این منبع آگاه در ادامه افزود: موضوع این نامه محرمانه، در مورد 3 شهروند آمریکایی است که آمریکا ادعا می‌کند حدود 10 روز پیش اشتباهی از مرز کردستان عراق وارد ایران شده و توسط نیروهای مرزی کشورمان بازداشت شدند.

در همین راستا سخنگوي کاخ سفيد اعلام کرد همچنان منتظر تاييد رسمي مقامات تهران در اين باره براي اقدامات بعدي خود هستند. آمريکا در اولين واکنش به ناپديد شدن سه شهروند خود اعلام کرد در حال بررسي اين حادثه هستند اما به رغم گذشت يک هفته از ناپديد شدن اين سه امريکايي هنوز پاسخي از مقامات ايران که اعلام کرده‌اند ورود آنها غيرقانوني بوده است دريافت نکرده‌اند و ادامه و نتيجه بررسي‌هاي آنها به تاييد ايران بستگي خواهد داشت.

بر همين اساس "رابرت وود" سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا در جدیدترین موضع‌گيري خود اعلام کرد، دليلي وجود ندارد که نسبت به گزارشهاي ايران در مورد دستگيري سه آمريکايي ترديد داشت. وی تاکيد کرد تا دولت ايران دستگيريها را رسماً تاييد نکند، آمريکا نمي‌تواند براي دسترسي کنسولي به آنها اقدام کند.

هر چند امریکاییها تلاش دارند این سه نفر را خبرنگار و توریست معرفی کنند اما  مقامات جمهوری اسلامی ایران این 3 بازداشت شده را جاسوس معرفی کرده اند.

پليس عراق نيز اعلام کرد اين سه نفر توريست نبوده و جاسوس سيا هستند. سرهنگ «انور حجي عمر» در اين خصوص گفت: سه عضو سازمان جاسوسي امريکا صبح جمعه گذشته دوم مرداد در روستاي «احمد آوه» در منطقه «خورمال» در مرز ايران و عراق ربوده شدند. اين امريکايي‌ها دو مرد و يک زن بودند که از اربيل در کردستان عراق به اين منطقه آمده بودند. اين سرهنگ عراقي فاش کرد که نيروهاي پليس عراق وسايلي از اين سه آمريکايي از جمله پتو، مشروبات الکلي، کاغذ و نقشه را در روستاي احمد آوه در جنوب شرق خورمال يافته‌اند.

 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.