نظر منتشر شده
۱۶۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 51239
به مردم ظلم نکنيم تا نظام پايدار بماند
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۲۳
متن پیاده شده نطق امروز احمد توکلی، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس:
 
به مردم ظلم نکنیم تا نظام پایدار بماند


اعترافات وقيحانه آمريكا و فرانسه به دخالت در امور داخلي ايران، هم شدت سلطه‌طلبي و دشمني دولت‌هاي غربي را با مردم و كشور ايران نشان داد و هم عمق غفلت يا تغافل برخي سياستمداران داخلي را. دشمني با انقلاب اسلامي هميشه بوده و تا وقتي كه اين انقلاب ماهيت خويش را حفظ كند، ادامه خواهد يافت. آنچه باعث تاثير دشمني خواهد شد، ضعف داخلي است. در فضا ميليونها ميكروب و ويروس پراكنده است، پس چرا همه بيمار نمي‌شوند؟ ميكروب خارجي وقتي موثر مي‌شود كه بدن ضعيف باشد. راه مصون ماندن نيز عبارت است:



1) وحدت ملي حول محور قانون



2) ظلم نكردن به حقوق مردم به ويژه حق امنيت و آزادي



3) داشتن دولتي كارآمد براي سامان دادن بهتر به زندگي مردم



درباره رعايت قانون سياستمداران و حاكمان براي رعايت قانون شايسته‌ترند. هر چه نتايج قانون‌شكني تلخ‌تر باشد و يا مقام فرد قانون‌شكن بالاتر باشد، قانون‌شكني بدتر است. حاكمان بايد در اجراي قانون پيش‌قدم باشند.



نديده گرفتن قانون از طرف رئيس جمهور قابل قبول نيست، آقاي احمدي نژاد كه رئيس جمهور قانوني كشور است و براي اجراي قانون سوگند خورده است، بايد پايبند به قانون باشد و مثل گذشته عمل نكنند. به دو مورد كه همين ايام كه قانون شكسته شده است اشاره مي‌كنم.



مجلس شوراي اسلامي در قانون بودجه تصويب كرد كه هيچ يارانه‌اي براي واردات بنزين پرداخت نشود و بنزين وارداتي فقط آزاد فروخته شود. دولت در 4 ماهه نخست امسال 1 ميليارد و 106 ميليون دلار واردات بنزين داشته اين كار غير قانوني است. دست برداريد از قانون‌شكني.



درخصوص ماه مبارك رمضان ديروز سخنگوي دولت اعلام كرد كه ساعت كار از 9 صبح تا 2 بعد از ظهر خواهد بود. اين كار نيز غير قانوني است. سال 86 اين كار را آقاي احمدي‌نژاد كردند ما تذكر داديم زير بار نرفتند، در تاريخ 86.2.26 رئيس مجلس وقت، جناب آقاي دكتر حداد، به رئيس جمهور تذكر داد كه تصميم هيئت دولت غير قانوني است، متاسفانه هنوز دارند آن را اجرا مي‌كنند. من خودم هم در 86.6.29 كتبا به آقاي دكتر احمدي‌نژاد نوشتم و تذكر دادم كه تصرفات ايشان طبق قانون بايد صورت بگيرد، نه به صلاح‌انديشي شخصي ساعات خدمت‌رساني به مردم را كاهش دهد. ايشان قسم خورده‌اند‍‍، بايد به لوازم آن ملتزم باشند. اگر حاكمان قانون را رعايت نكنند چه مي‌شود؟



اگر ز باغ رعيت ملك خورد سيبي برآورند غلامان درخت از بيخ



ديديم كه در حادثه‌هاي اخير كه به حقوق مردم ظلم شد، برخي از غلامان درخت را از بيخ درآوردند. حقوق دسته‌اي از مردم در حوادث پس از انتخابات ضايع شد، چه به دست اغتشاش گران و چه به دست ماموران. البته معني اين سخن من اين نيست كه زحماتي را كه براي حفظ امنيت كشيده شده ناديده بگيريم و تلاشهايي كه براي خنثي كردن سوءاستفاده دشمنان شده را ناديده بگيريم. بايد از همه آنها تشكر كرد اما واقعيت اين است كه در مورد بازداشت شدگان حقوقي ضايع شده و نقض شده است. آخرين موردي كه من شنيدم و بسيار تاسف برانگيز است بازداشت غير منطقي برخي از اساتيد دانشگاه صنعتي شريف است. به نحوه رفتار اعتراض دارم نه به محتواي كار براي اينكه محتواي كار تا پرونده بررسي نشود، حق قضاوت وجود ندارد تازه بايد قاضي باشد كه قضاوت كند. اگر به حوادث كوي دانشگاه 10 سال پيش رسيدگي مي‌شد وموضوع دستخوش جناح بازيهاي سياسي نمي‌شد اين جنايت اين دفعه تكرار نمي‌شد. الان هم عرض مي‌كنم بايد به اين جنايت رسيدگي شود و مسئوليت اصلي به عهده دو شخص است يكي رئيس شوراي عالي امنيت ملي كه رئيس جمهور است، يكي هم رئيس قوه قضاييه. من حدود سه هفته پيش نامه نوشتم به جناب آقاي هاشمي شاهرودي و اين وظيفه قانوني‌شان را به ايشان تذكر دادم. الان هم باز تكرار مي‌كنم رئيس قوه قضاييه و رئيس جمهور كه مسئول اصلي قوه قضايي و ضابطين دادگستري هستند مسئول اصلي هستند در اين امر. در مورد آزادي كه مهمترين گوهر الهي است كه تقديم بشر شده است فشار بيهوده‌اي كه بر بعضي رسانه‌ها مي‌آورند غلط است. اين اشتباه است. اين فشارها باعث مي‌شود كه دروغ پردازيهاي بيگانگان كه در حادثه كاه را كوه مي‌كنند يا اصلا كاه نبوده را كوه مي‌سازند مثلا كساني را كه به دليل ديگري جان باختند يا اصلا زنده هستند كشته حوادث مكنند و اينها را مي‌كوبند بر سر نظام. اين از نتايج سوء رفتار ما در مورد آزادي رسانه‌ها داخلي است. من همين جا از آقاي رئيس مجلس خواهش مي‌كنم اطلاع رساني گروه تحقيقي كه قرار دادند زودتر انجام بدهند. نمايندگان مُحِق هستند كه بدانند همكارانشان كه زحمت كشيدند و براي كشف حقيقت تلاش كردند به چه نتايجي رسيدند؟ اگر از نظر امنيتي صلاح نيست كه ممكن است صلاح نباشد بي موقع اطلاعات افشا شود، جلسه غير علني بگذارند و گزارش همكاران را استماع كنند.



خلاصه من عرض مي‌كنم كه ما چه بخواهيم چه نخواهيم؛ چه دشمن ما فعال باشد كه هست، و چه نباشد، اگر ظلم كنيم خودمان با دست خودمان نظام را از بين مي‌بريم. اميرالمومنان علي (ع) در نامه به مالك اشتر فرموده: «انصف الله و انصف الناس من نفسك و من خاصه اهلك و من لك فيه هوي من رعيته» تويِ حاكم بايد نسبت به حقوق الهي و حقوق مردم انصاف داشته باشي و در برابر تمنيات نفساني خودت و اطرافيان خاصت و تمنيات افرادي از مردم كه به آنان تعلق خاطر داري، مي‌خواهد جناحتان يا حزبتان باشد، مقاومت كني و حق مردم و خدا را رعايت كني و اگر اين كار نكني بدان كه خدا با تو دشمني مي‌كند و اگر حكومت به دست به ظلم بزند اميرالمومنين مي فرمايند كه هيچ چيز به اندازه ظلم زودتر حكومت را ساقط نمي‌كند. همه از ظلم بپرهيزيم و به حقوق ملت و خدا احترام بگذاريم.



والسلام عليكم و رحمه ا... و بركاته





مرتبط:

رییس ‌دانشگاه شریف: دو نفر بودند که آزاد شدند
 
ر.ح
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۴:۳۶:۱۷
ضمن تشكر از شجاعت وصراحت آقاي دكتر توكلي tمتاسفانه دور جديد تقابل آقاي احمدي نژاد با خواسته منطقي نمايندگان ملت در مورد معرفي افراد كارآمد براي وزارت شروع شده است. بنظر من ايشان براي خنثي سازي اجماع نمايندگان ملت در مجلس ، تاكتيك خطرناكي براي ايجاد تفرقه بين نمايندگان بر اساس احساسات قومي را شروع كرده است. زيرا با پيشنهاد ارائه ليست هاي استاني عملاً خواسته نمايندگان را از سطح ملي به سطح تعصبات قومي تنزل مي دهد تا هر مجمع استاني معيار انتخاب وزرا خود را آذري ، عرب ، لر، مشهدي ، اصفهاني و غيره بودن قرار دهند. و مجامع استاني به چالش با يكديگر براي انتخاب وزير همشهري خود مشغول خواهند شد.تبعات اين روش منفي از خانه ملت به شهر ها و روستا نيز سرايت خواهد كرد و وحدت ملي را متاثر خواهد ساخت. لذا توصيه من به نمايندگان محترم اين است كه فريب اين حيله را نخورند. (206483)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۷:۰۵:۳۵
دوست عزیز خوب نوشتید. من هم با صحبتهای شما کاملا موافقم اما یک ایراد بزرگ به آقای توکلی وارد است که احتمالا خودشان هم تابحال متوجه شده اند: آقای توکلی گناه بزرگی کردند این دوره نامزد ریاست جمهوری نشدند و با تردیدهای خودشان و همفکرانشان دوباره اجازه دادند که تیمی که چهار سال امتحانش را آنگونه پس داده بود بر سرکار بیاید. تردید ندارم که خودشان هم به شدت از این قضیه پشیمان هستند یا خواهند بود. (206607)
 
یکی از همین مردم
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۷:۵۳:۵۴
آقای توکلی متاسفم که شما ما را، مردم حساب نمی کنید.
اگر شما در اجتماع نمی گردید، اما ما حامیان احمدی نژاد در بطن جامعه بوده ایم و 4 سال بدترین توهین ها را شنیدیم، اما شما از ظلم به ما حرفی نزدید.
شما خبر جعلی شده خس و خاشاک را منتشر کردید؛ اما یکبار هم علیه حامیان موسوی که جلوی او و خاتمی و بقیه سرانشان بر علیه ما شعار \"مرگ بر\" سیب زمینی می دادید، موضع نگرفتید. چگونه پاسخ آن را نزد خدواند متعال می دهید؟
آیا این توهین به مراتب شدیدتر نبود؟
شما تازه به فکر شکاف در جامعه افتادید. اما 4 سال است که بر علیه حامیان احمدی نژاد، بدترین ظلم ها می شود و بذر تفرقه کاشته شده است، اما شما ها متوجه نبوده اید.
اگر باز هم نخواهید متوجه شوید، دیر زمانی نخواهد گذشت که صبر این 25 میلیون ایرانی هم تمام خواهد شد و دیگر کاری از دستتان بر نمی آید.
این بذر فحاشی 4 ساله و تحقیر ده ها ساله را ببینید و ایمان بیاورید که اگر از این مردم دلجویی نکنید و هتاکان به آن ها را به نحوی که شایسته آنند، به تیغ محاکمه نسپارید، هیچ گاه نخواهید توانست جلوی 25 میلیون انسان مخلص را بگیرید.
این اکثریت 25 میلیونی جامعه به هوادارن آشوبگر موسوی به چشم کسانی نگاه می کنند که قصد داشته اند حق آنان را بخورند، مطمئن باشید که اگر شما دست روی دست بگذارید و به جای محاکمه این اقتدارطلبان، بخواهید نسبت به آنان محبت کنید، تنها یک جرقه کافی است تا سیلی از جمعیت برای طلب حقشان به میدان بیایند و حقی را که شما نخواستید ببینید خودشان بدست آورند.
علاقه ای به رخدادن چنین ماجرایی ندارم، اما ابزاری هم برای جلوگیری از آن ندارم. شماها هستید که با برخورد شدید با این افراد از هر صنف سیاستمدار، نماینده، دانشجو و . . . می توانید، مردم را آرام کنید و به جای اینکه برای تجاوزگران به حق 25 میلیون ایرانی دل بسوزانید؛ آن ها را در نهایت شدت به سزای اعمالشان برسانید و از ایجاد شکاف بیشتر در جامعه جلوگیری کنید.
بی شک نتیجه این شکاف در کشور را کسانی می بینند که از 4 سال پیش با انواع توهین ها به حامیان احمدی نژاد، بذر این شکاف را کاشتند و وعده خدا یاری همین مستضعفان است. (206672)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۱:۴۳:۲۳
دوست من، شما ظاهرا از خاطر برده ايد كه ما 5 سال است(از 1 سال قبل از انتخابات رياست جمهوري دوره نهم) مورد آماج حملات قرار داشتيم.
شما اگر مرگ بر \"سيب زميني\" شنيده ايد ما مورد اتهام فساد و عامل خارجي بودن و جاسوس بودن و كودتاي مخملي و دزدي از بيت المال و گرفتن مانتو! و ... قرار داشتيم.
بنده يك معلمم، نه از دولت آقاي هاشمي پول باد آورده كسب كرده ام و نه از دولت آقاي خاتمي.
اما يك نكته را حتما به خاطر داشته باشيد : سياست هاي غلط اقتصادي و سلب آزاديهاي مصرح در قانون اساسي توسط رئيس جمهور نهم، كمر بنده و امثال بنده را شكاند. از معضل مسكن بگيريد تا ...
آن خس و خاشاك را ميليونها بيننده تلويزيوني با گوش خود شنيدند، با ميليونها بار انكار و تكذيب هم پاك نخواهد شد. مطمئن باشيد. (207054)
 
آخربچه مثبت
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۲:۲۳:۵۳
به نظر من هم بهتر بود دولت بنزین یارانه ای وارد نمیکرد تا وقتی مردم صداشون در اومد بهشون میگفت
\"این مصوبه ی مجلسه\"
این طوری هم این انتقاد به دولت وارد نبود هم اینکه مجلس حساب عواقب مصوباتش را هم میکرد! (206777)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۴:۳۷:۰۷
جناب آقاي توكلي
تو را به خدايي كه مي‌پرستي از پيگيري حرفهايي كه زدي دست بر ندار (206486)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۶:۵۸:۰۰
ماهم امیدواریم ایشان روند پیگیری حق را ادامه دهند و با نمایندگان همفکرشان گروه های فکری قوی درست کنند. اما با این وضع موجود هیچ بعید نیست به زودی برای ایشان هم دردسرهایی را درست کنند و شاید همین وزارت ارتباطات یا قوه قضائیه سایت ایشان را هم فیلتر کنند. به هر حال آقای توکلی ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است. بهتر است جلوی خودکامگی برخی را از همین حالا به شدت و قدرت بگیرید. (206601)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۱:۳۱:۴۱
آقاي دكتر توكلي
اين روزها رسم شده كه همه از قبل اعتراف مي نويسند تا خدايي نكرده كسي به زحمت نيفتد!
پيشنهاد مي كنم شما هم همين فردا متن اعترافتان را بنويسيد و بر روي سايت بگذاريد تا حداقل خوانندگان از جنايات فجيع شما در سابقه دشمني با نظام و وابستگي به بيگانه زودتر آگاه شوند! (206853)
 
شبنم
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۴:۳۸:۴۹
باید گفت که لازمه ی مشروعیت هر نظامی مقبولیت مردم است و درجه ی اعتبار آن از مقبولیت مردم به دست می آید.
متاسفانه در این دو ماه دوستان از هر دو طرف خطاهایی انجام دادند و از این مقبولیت کاستند .برای من جالب بود که آن طرف کوتاه می آمد و نه طرف دیگر حقوق طر ف دیگر که سیل عظیمی از مردم ایران بودند را می پذیرفتند.
به هر حال در حال حاضر باید به بازسازی این اعتماد بپردازیم . (206489)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۹:۴۱:۴۰
سلام.دوست عزیز, من خیلی دوست ندارم به این مسایل زیاد وارد بشم و وقت دوستان رو بگیرم ولی حالا که حرف از مشروعیت زدید باید خدمتتان عرض کنم که چه خوشتان بیاد چه نیاد مشروعیت را مردم به حکومت هرگز نمی دهند و این مشروعیت باید از جانب خدا اعطا شده باشد و مردم فقط سبب بسط ید حکومت می شوند ,اگر به این حرف شما قایل بشویم باید حکومت غاصبانه آن سه نفر را هم مشروع بدانیم.این نکته را خدمت تمامی دوستانی که به دلایلی دچار توهم عدم مشروعیت به علت عدم مقبولیت شده اند عرض کردم و تقاضا دارم دقت فرمایید و از کیسه شرعیات برای اهدافتان معقولانه خرج کنید (206731)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۱:۳۴:۲۹
پس شما عدم مقبولیت رو تلویحاً میپذیری.برای مشروعیتم که از جانب خداست ان شاء الله خودش یه کاری میکنه (206854)
 
میثم
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۱:۴۶:۳۹
با سلام به جناب احمد!
نوشته اید:((این نکته را خدمت تمامی دوستانی که به دلایلی دچار توهم عدم مشروعیت به علت عدم مقبولیت شده اند عرض کردم و تقاضا دارم دقت فرمایید و از کیسه شرعیات برای اهدافتان معقولانه خرج کنید)).

دو نکته:

1- به نظر می رسد دچار مغالطه شده اید،مشروعیت به معنای متعارف آن در علوم سیاسی به معنای حقانیت حکومت،حق بودن الزام از سوی حاکم و حق بودن پذیرش الزام حکومت از سوی مردم است. این موضوع را با(کیسه شرعیات) که احتمالا منظورتان دستورات و احکام فردی و اجتماعی شرع منور می باشد را یکسان پنداشته اید.

2- چرا (کیسه شرعیات )را مباین با اهداف عاقلانه می پندارید . مگر عقل در کنار کتاب،سنت......جزءمنابع تشخیص احکام شرعی و از آن اولی تر تنها وسیله معتبر و بین الاذهانی برای اثبات مدعیات علم کلام نیست. (206856)
 
نا شناس !
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۶:۴۵:۱۳
نه عزیزم شما دچار مغالطه شده اید .
فقیه عادل جامع الشرایط نائب عام امام زمان علیه السلام است و مانند امام زمان ، مشروعیت دارد که تشکیل حکومت دهد .
حال اگر از جانب مردم نیز مقبولیت داشت فبها و الا نمی تواند تشکیل حکومت دهد .
نه اینکه چون مقبولیت ندارد ، مشروعیت هم ندارد ! (206896)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۷:۵۳:۰۳
با خلط کردن مشروعیت در مباحث قانونی و مشروعیت در کلام فقهی دور باطل میزنید. هردو درست است با چه زبانی منظورمان را بگوییم. (206905)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۷:۵۳:۳۶
با سلام
خطاب به نام كاربري احمد ؛ فرموديد از كيسه شرعيات براي اهداف نبايد غير معقول خرج كرد ؛ حرف شما درست اما جواب اين چندسوال رو در ذهن خود مرور كنيد .
1- از نظر اسلام ؛:دين و اعتقاد اجباري نيست .چگونه حكومت ميتواند اجباري باشد .با توجه به واقعه غدير و آيات و روايات مورد وثوق شيعيان و برخي از اهل تسنن چرا علي (ع) قريب به 20 سال سكوت فرمودند ؟ مگر بجز پرهيز از جبر بود .مگر بجز پيشگيري از فرقه فرقه شدن مسلمين بود؟ اصلاً چرا ظهور به فراهم شدن مقدمات پيوند خورده ؟
2- مگر بجز حاكميت ديكتاتوري و و خود رايي و عين شرع تلق كردن حكام نا لايق ؛ دليلي بر شهادت معصومين وجود داشت؟
3- شما بفرماييد مشروعيت در زمان فعلي با كدام روش تعيين ميشود ؟ مگر الان زمان غيبت نيست ؟ چگونه بايد از نظر خدا و پيغمبر مطلع شويم تا در مورد مشروعيت يا عدم مشروعيت حكومت ؛ به يقين برسيم ؟
4- اگر منظور شما از مشروع دانستن حكومت از سوي حق تعالي همان عمل به احكام الهي است ؛ از اينجا ببعد را بايد به بحث بنشينيم . مگر دين و اعتقاد جمعيت بيش از 70 ميليوني كشورمان كمتر از دايره محدود مسولين نظام است ؟ مگر حاكمين ما معصومند ؟ مگر در زمان غيبت ؛ پيرامون مسائل ديني نبايد به نظر علما رجوع كنيم ؟ آيا از نظر علما ؛ تمام اقوال و رفتار نظام منطبق بر شرع است ؟ (206906)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۹:۱۸:۴۵
میشه بگيد خدا چه زمانی مشروعيت به اين نظام داده؟ (206936)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۹:۲۳:۴۷
به نظرم مشروعیت در نوشته \" شبنم - اعتماد\" به معنای شرعی بودنو یا دینی بودن نیست .
در مجموع اعتبار هر حکومتی به میزان مقبولیت آن توسط مردم است چه این حکومت صفت اسلامی داشته باشد چه صفت لائیک و چه دموکراتیک.
هر سیستم حکومتی که از سمت مردم پذیرش نداشته باشد و مورد حمایت اکثیت مردم نباشد فاقد اعتبار است. (206943)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۰:۱۱:۲۲
دوست عزيز من
نظر اكثر قريب به اتفاق مراجع عظام تقليد خلاف نظر شماست.
لطفا براي تعبير خود از مشروعيت كه آنرا از جانب خدا دانسته ايد، نظر مراجع تقليدي كه از آنها وام گرفته شده را بيان فرماييد. (206971)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۰:۱۲:۲۱
آقاي احمد
مشروعيت يك حكومت، ربطي به شرع ندارد. شما حقانيت را با مشروعيت اشتباه گرفته ايد عزيز من. (206973)
 
جمشيد
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۴:۴۶:۵۴
گرچه به آقاي توكلي در بعضي از مواضع قبلي ايشان انتقاداتي بود. اما انصافا در اين مقطع حساس به خوبي از وظيفه نمايندگي مردم سرفراز بيرون امدند. اميد انكه ساير نمايندگان نيز در مقابل خواست به حق مردم پاسخگو و پيگير باشند. مطمئنا با اين مواضع شجاعانه در صدد پرونده سازي براي ايشان نيز خواهند رفت (206496)
 
سبزیران
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۷:۲۹:۱۴
البته امیدوارم این اظهارات باور ایشان باشد نه یک تاکتیک ربای لاپوشونی یک سری از مسائل. (206649)
 
رها
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۴:۵۱:۳۵
متاسفانه عده اي به نام اسلام و نظام وتنها براي حفظ منافع شخصي خود افدام به ظلم ميكنند كه اين عمل آنها در نهايت به ضرر اسلام و نظام برامده از خون عده بسيار خواهد شد چرا ما ترجيح مي دهيم منافع اين افراد حفظ شود چرا جامعه بايستي فداي منافع خاص بشوو (206501)
 
ایمان محمدی
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۴:۵۲:۲۱
سلام آقای توکلی
خیلی خوشحال شدم که شما به عنوان نماینده مجلس (هرچند از طیفی که من مخالف دیدگاههایشان هستم) حرفهایتان را بر اساس اصول و مبانی فکری اصولگرایی بدور از نگاه گروهی و حزبی ، به نمایندگی از ملت ایران اینگونه بیان میکنید.
ای کاش تمام به ظاهر اصولگراها آنگونه که شما فکر میکنید فکر میکردند و به خاطر حفظ قدرت و طمع به مال دنیا ، اینگونه اصول را زیر پا نمیگذاشتند.
من بعد از انتخابات اخیر بیشتر با نظرات و دیدگاههای اصولگرایانه شما آشنا شدم و شاید اگر تمامی اصولگراها اینگونه که شما می اندیشید به فکر حفظ نظام ، ملت ، کشور و ... بودند . آنگاه این همه درگیری و اعتراض و فریاد و ... را شاهد نبودیم.
باور بفرمایید اکثر مخالفان دولت که به نظر من اکثریت کشور را شامل میشوند نه به فکر براندازی اند و نه آشوب و نه انقلاب صورتی و سورمه ای و ....
فقط و فقط این مردم نگرانند . نگران کسانی که به خاطر حفظ منافع خود و دوستان قسم خوردشان (امثال مشائی و محصولی و ... ) حاضرند پا بر روی تمامی اصول ، حتی اساسی ترین اصول اصولگرایان بگذارند.

این خطر بزرگ ملت ایران را آزار میدهد .چون کشورشان را عزیز تر از جان و مال و ناموس خود میدانند.
همین.
باز هم از شما تشکر میکنم. (206503)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۷:۵۵:۳۵
با شما هم عقیده ام غیر از جمله: مخالفان دولت اکثریتند. پذیرش اقلیت بودن هم شجاعت میخواهد. (206907)
 
سید مصطفی نواب صفوی
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۴:۵۶:۲۲
آقای توکلی ظلم در مقابل عدل است.
آیا می توانید ادعا کنید عدالت در موضع گیریها و اعمال و رفتار شما خصوصا در فتنه های اخیر وجود داشته و حب و بغضهای شخصی و ... تاثیری بر عملکرد شما نداشته ؟ (206508)
 
سبزیران
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۷:۳۱:۳۴
از طرز نوشتن اسمت که روی نواب صفوی تاکید داری فکر می کنم به ظاهر بیشتر اهمیت میدی. (206652)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۱:۳۲:۴۳
آخه عزیز من این چه جواب حزبی و جناحی است که شما میدید؟ مگه ظلمی که یک بازجو و مامور زندان در خرد کردن دهان یک جوان روا میدارد، مقدارش با موضع گیری آقای توکلی کم یا زیاد میشود؟ جواب شما به این معنی است که آقای توکلی چون شما بری از موضع گیریهای جناحی و حب و بغض شخصی نبوده اید حق هم ندارید از ظلم آشکاری که به ملت رفته اعتراض کنید؟ این چه منطق اشتباهی است؟ (206760)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۴:۵۹:۰۸
چه بخواهیم و چه نه جریانی واقع شده و قبحی ریخته شده به قول معروف آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت.
نمیشه کتمان کرد نمیشه خودمون رو به ندانستن بزنیم متاسفانه هر روز هم که میگذره شکاف و نفاق بیشتر میشه هیچ احدی به فکر فردا نیست. متاسفانه جریانی ساخته شده که نباید از روز اول زمینه اش فراهم میشد کاش احمدی نژاد اینقدر یکدنده نبود تا اون روز تو تلویزیون اون حرفا رو نمیزد ...
کاش میتونستم امیدوار باشم که از پس امروز فردای روشنی خواهد بود (206511)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۵:۰۸:۵۵
از آقای توکلی تشکر میکنم اما یاد اور میشوم این نوع مصادیق ظلم مساله تازهای نیست واز شروع انقلاب نسبت به مخالفین ودگر اندیشان رخداده است به طور مثال ترور سعید حجاریان وقتلهای زنجیرهای وحوادث کوی دانشگاه تهران که رسیدگی نکردن به آنها مصادیق واقعی ظلم میباشد (206517)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۱:۲۵:۲۱
مرغ سحر ناله سر كن
داغ مرا تازه تر كن... (206852)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۹:۰۴:۱۰
دوست عزیز ,کاری از ناله و التماس ساخته نیست ...با نصیحت و سخنرانی های
بی هدف و عدم اشاره به مسئولین اصلی فقط می توان عده ای را خوشحال کرد و
یا وجدان خود را راضی کرد...دنیا عوض شده و تنها راه اصلاح سیستم به نوعی است که هیچ قدرتمندی جرات تعرض بدیگری را نداشته باشد.. (206930)
 
کیلرش نیک بین
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۹:۰۸:۰۵
مرغ سحر ناله سر مکن
ديده گان خسته، تر مکن
ما ز آه و ناله خسته ايم
ما غمين و دلشکسته ايم
ما به کنج غم نشسته ايم
گوشمان ز ناله کر مکن
ناله سر مکن
نغمه هاي شادمانه خوان

با نواي عاشقانه خوان
صد سرود جاودانه خوان
عمر مانده را هدر مکن
ناله سر مکن
صورتت به سيله رنگ خون کني
به که راز خود ز دل برون کني
پيش دشمنان گلايه چون کني
دشمنان خويش را خبر مکن
ناله سر مکن ....
نوبهار اگر رسيده خنده کن
گل به بار اگر رسيده خنده کن... (206931)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۵:۱۰:۴۹
درود بر مومنین که آخرتشان را به دنیای فانی نمی فروشند و کلامشان در مدار حق است.
حقیقت را می گویند ولو به ضررشان تمام شود . تشنه خدمت به خلق خدایند .شیفه خدایند نه بنده خداودر آخر محبوب خداو بندگان خدایند.درود بر امام خمینی که بعد از گذشت بیست سال اکثریت مردم حداقل به نیکی نامش را یاد می کنند. درود بر مدرس که پس از گذشت سالها از شهادتش به عنوان نماینده شجاع مجلس از آن یاد می کنند. درود بر هاشمی که پس از اینهمه توهین ها و افترا ها سکوت پیشه کرده و انصافا حفظ نظام برایش درجه اول است .درود بر شهیدان وطن.و درود بر توکلی (206518)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۵:۱۳:۴۳
aghaye tavakoli aziz, in taze aghaze kar ast sayte alf ham be ekhrajhe daneshgahian khahad peyvast va hazf khahad shod be zodi. (206521)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۳:۳۴:۴۱
Hamvataneh Aziz , Aghayeh Tavakoli Shoma ham alan va ham dar ayandeh bayad pasokhgoo bashid keh cherah fardi mesleh Ahmadinejad va hamdastanash inghadr be mardom va keshvarman Iran khianat kardand va shoma be onvaneh namayandehe mardom oora taeeid kardid. be vojdaneh Iranietan fekr konid va ba mardom bashid. Shoma taha nistid va agar mardeh mobarezeh bashid ma va hameh ba shoma hastim. Nameh khish ra az ertekab be jenayat pak konid va dar tarikh be nam khahid raft. Be omideh Hagh!, (206884)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۵:۱۴:۰۵
صحبتهای منطقی وزیباییست خداکنه اونایی که می شنوند عمل کنند

یا علی (206523)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۵:۱۶:۴۹
benevis har che tavani ghabl az in ke hazf shavid (206526)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۵:۲۱:۴۰
آقاي دكتر سلام عليكم
من بعنوان يك شهروند يك سئوال ساده از خدمت شما دارم: اگر رئيس جمهور منتخب اين همه قانون شكن هستش (كه طبق فرمايش شما در نامه هايي كه به ايشون داديد براتون اثبات شده) چرا اينهمه در انتخابات ازش حمايت ميكرديد؟
اگر ميخواهيد بگيد حمايتي نكرديد خدمت شما عرض ميكنم تخريبي كه شما از رقباي ايشون در همين سايت ميكرديد از صدتا حمايت مستقيم مؤثر تر بود.
البته از شما بعنوان يك دلسوز تشكز ميكنم كه حداقل مثل برخي از همكارهاتون سياستتون بر منطق غلبه نكرده و چشمتون رو به همه اشتباهات نبسته ايد. ولي من جوابي براي اين سوالم پيدا نميكنم.ممنونم. اميدوارم نظرم رو خونده باشيد.
man.torab@yahoo.com (206529)
 
ناذي
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۵:۲۲:۵۱
اقاي توكلي حرفهاي خوبي زدي و من يكي كه خوشم امد
و اين اعتقاد كه ظلم باعث فروپاشي حكومت مي شود درست است و حتي اگر حكومت خود امام زمان هم ظلم كنه محكوم به نابوديه اين كه ديگه يه فرد معمولي هست و معلوم نيست ادم خوبي باشه (206530)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۵:۳۷:۵۱
جناب توکلی

هر چند با اندیشه های شما اختلاف نظرهایی دارم. هر چند کمی دیر شده است. ولی هر کسی تنها یک قدم به سمت مردم بردارد مردم چندین قدم به سوی او بر می دارند و اگر هر زمان روشن شود این حرف ها مصداق، خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو می باشد، بدانید شامه مردم بسیار تیز است و بزودی داستان ها را می فهمد. امیدوارم با اعتقاد قلبی به جبهه مردم آمده اید و باقی می مانید. و در آینده کمی زودتر اظهار نظر بکنید و از مردم و حقوق آنها دفاع کنید. (206542)
 
صبحیه
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۵:۳۸:۰۵
خدا رحمت کند بر این مملکت به خاطر ایمان نهفته در آن. باید تابع حق بود و حق را گفت وگرنه خدا خود حافظ حق است. (206543)
 
جواد کارگزاری
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۵:۴۰:۱۳
دکتر توکلی را بیش از یک دهه است که می‌شناسم. گواهی می‌دهم که جز راستی و درستی و دلسوزی آگاهانه از او چیزی ندیده‌ام. می‌دانستم که دیر یا زود فریاد بلند و رسای دکتر بر سر قانون‌شکنان را خواهم شنید اما ای کاش زودتر این صدا به گوش می‌رسید. تردید ندارم که دکتر تمام تلاش و کوشش خود را برای مبارزه با قانون‌شکنی در روزهای پس از انتخابات نموده است و از این جهت به او دست مریزاد می‌گویم. نکته‌ای را هم یادآوری می‌کنم و آن این که اگر در زمان حضور کسانی مانند دکتر توکلی که سابقه مبارزه پیش از انقلاب را داشته و دوران انقلاب را نیز از نزدیک لمس نموده با کژروی‌ها و بدعت‌های آشکار در نظام جمهوری اسلامی مبارزه نشود آن گاه هنگامی که دست روزگار این انسان‌های شریف را از ما بگیرند- آن روز هزاران سال دور باد!ـ امکان مبارزه با کژروی‌ها و بدعت‌ها همراه با حفظ اصول سخت‌ و شاید هم غیر ممکن گردد! سخن امام بزرگوار این روزها در گوش من طنین‌انداز است که نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد! (206545)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۷:۰۵:۵۰
دوست گرامي سايت الف مدتهاست كه داره دم از قاون گريزي دولت ميزنه.
ميتونيد مراجعه كنيد به آرشيو (206609)
 
اردشیر
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۱:۱۲:۳۵
اگر حمایتهای جناحی از احمدی نژاد (حتی با وجود اشکالات فراوان) و تخریب رقبایشان راستی و درستی است ما هم توکلی چیز دیگری ندیدیم.

.... (206776)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۵:۴۹:۲۱
اي داد بي داد، عمق فاجعه هنوز مشخص نشده است! اجازه بفرماييد و صبر پيشه كنيد. بزرگ ترين و قدرتمندترين يار انقلاب(مردم) را از دست داده ايم. هر روز هم كه ميگذرد بدتر و بدتر ميشود. به نظر بنده بايد بجاي اين دست دست كردنها و مسخره بازيهاي كودكانه اي كه صدا و سيما براه انداخته است، افراد با تدبير و با هوشي كه در كشور بسيار هم داريم دور هم جمع شوند و تغييراتي در سطوح بالا بالاخص در سطح امنيتي انجام بدهند تا دل مردم آرام شود. خلع درجه كردن تعدادي از فرماندهان انتظامي رده بالاو تغيير رئيس صدا و سيما در حال حاضر اين التهاب را شايد تا نزديك 70% آرام تر كند. ( اينها به اين بحران به شكل بسيار مبتدي و دور از تدبير و دور انديشي شديدا دامن زده اند)
واقعا بنده در عجبم كه چگونه افرادي در مقامهاي بالا جو موجود در كشور را با لج و لج بازيهاي دوران مهد كودك خود اشتباه گرفته اند و همه مسائل را با ديد شخصي و كودكانه خود تحليل ميكنند.
دوستان نظام اسلامي ما، نظام شيعه ما، انقلاب ما را به تمسخر گرفته اند و اتهاماتي را اين روزها ميشنويم كه در كتابهاي تاريخي نسبت به كشورهاي فاشيستي زده ميشود.
بنده از تمام مسئولين خواهش ميكنم عميقتر به مسئله نگاه كنند. و دست از اين نامه نگاريهايي كه در جامعه فوتبال كشور بيشتر باب است بردارند. ما از ياران سياست مدار خود انتظاري بس فراتر از اين داشته ايم و داريم.
عده اي با رفتارهاي خود به اعتبار ايران اسلامي در بين مردم داخل و جامعه جهاني ضربات جبران ناپذيري را وارد كرده اند. در بنده اين شك بوجود آمده كه نكند ما دقيقا همان كاري را داريم انجام ميدهيم كه غرب آرزوي آنرا مدتها در سينه خود داشت و حسرت به دل مانده بود. ما اشتباه كرديم دوستان و براي جبران اين اشتباه بايد هزينه هايي بپردازيم كه شايد دلمان را به درد آورد، ولي چاره اي نيست. برخي از افراد بايد براي حفظ نظام هم كه شده بر كنار شوند.

به آرزوي بازگشت ايران اسلامي كه مردمش در كنارش ايستاده اند و خار چشم دشمنانش است. (206550)
 
سبزیران
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۷:۴۱:۵۲
اعضای حذبی شورای نگهبان و برخی از مسئولان امنیتی رو یادت رفت .
در ضمن اگر قرار باشه موسوی و خاتمی از نظام بیرون برن یا به زندان برن باید یه فکری هم برای اون 14 میلیون بکنید چون اونها هم می خوان دنبال این دوستان بروند (206662)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۵:۵۰:۱۵
جناب دکتر توکلی
بسیار درست فرمودید باورکنید با چنین کارگزارانی که نام بردید این کشور و نظام نیاز به دشمن بیرونی ندارد.
کاری که این به اصطلاح خودیها می کنند هزار بار بد تر از بیگانگان اثر گذار است. (206552)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۵:۵۱:۳۲
از احمدي نژاد حمايت كرديد...پاي بي قانوني هاي او هم بايستيد...شما احمدي نژاد را انتخاب كرديد و از او توقع داريد موسوي باشد. (206555)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۹:۲۱:۳۳
موسوی هم یکی بدتر از احمدی نژاد. همین الان ببینید چجوری الکی رو دنده لج بازی افتاده، بیخیال هم نمیشه! (206722)
 
دوستدار قبلی شما
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۰:۵۴:۵۳
آقایان اصولگرا ! به خدا قسم اقایان کروبی و موسوی به مراتب بهتر از این آقای احمدی نژاد برای کشور و ملت و حتی خودتان بودند! شما میتوانید تعامل خاتمی با مجلس پنجم و احمدی نزاد با مجلس هشتم را مقایسه کنید. خداوکیلی کدام بهتر بود. اصلا\" تنش بسیار کمتری وجود داشت. اگر منافع باندی وجناحی تان نمیگذاشت لااقل ازرضایی حمایت میکردید او که بقول خودتان خودی بود. حالا هنوز زود است تا مزه این دولت را بچشید. باشد روزی که به استغفار برسید به خاطر این اشتباهاتتان. کاری کرده اید که ما از شکست فوتبال ملی مان خوشحال شویم ، از افول وحشتناک اعتبار و حیثیت و بزرگی کشورمان ککمان هم نگزد و... . (206668)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۵:۵۲:۱۷
امیدوارم این قضیه باتدبیر وگذشت بزرگان انقلاب سریعتر حل وفصل بشه وجلوی قانون گریزیه توسط مجلس گرفته بشه (206557)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۷:۳۲:۳۶
گذشت لازم نيست اعدامش كنيد
\"،\" رو شما در مقابل ظلم كجا مي گذاريد؟
جايي كه مصلحت است يا جايي كه حقيقت است؟ (206654)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۵:۵۳:۰۳
\"به مردم ظلم نکنیم تا نظام پایدار بمان\"

چقدر شنیدن این جمله در کشورم ایران دردناک است. من نزدیک به بیست و هفت سال در این کشور زندگی کرده ام، رشد کرده ام، عاشق شده ام، کار کرده ام اما در عرض چند ماه همه چیز در نظرم عوض شده است. گویا پرده ای بزرگ یکباره کنار رفته و حقایقی تلخ با چهره ای کریه به ما نگاه می کنند. در کشور عزیزم همه به جان هم افتاده اند، هر روز خبری از نفاق و درگیری و مرگ... هر روز هزاران دروغ و راست می شنویم.
من دیگر در زادگاهم احساس امنیت ندارم، آینده روشنی ندارم، انگیزه و توان کار کردن و مفید بودن را ندارم... (206559)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۵:۵۴:۲۴
آقاي دكتر توكلي. دير بود ولي خوب بود. البته مي توانست خيلي بهتر هم باشد.
به هر حال از نطق شما تشكر نموده و ضمنا خواستارم اقدامات عملي هم در اين راستا براي احقاق حقوق از دست رفته مردم برداشته شود و فقط به نطق قناعت نشود.
شما بارها ديگران را به خاطر حرف زدن و عمل نكردن به باد انتقاد كاملا بجا گرفته ايد. لطفا خود در اين مورد نمونه باشيد. (206562)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۶:۰۳:۲۰
آقای توکلی لطفا ارتباط بخش اول و دوم و سوم این صبحبتها را برای ما مردم هم بگوئید ... بخش اول واکسیناسیونه شدم مردم و از تهاجامات خارجی ر اشرح داده و بخش دوم از اینکه دولت چه تصمیم برای سیستم اداری دولت می گیرد را عنوان نمودید و بخش سوم از قاونی و بی قانونیدر بعد از انتخابات و غیره گفتید ! آريالای توکلی واقعا شما در پیش و پس این سه اپیزد در اصل به دنبال میان برنامه خود که اعتراض به دولت در عدم اعتنا به حرفهای شما در اداره دولت است نبودید ! آريالای توکلی اینکه ما مردم می گوئیم شما هم به دنبال تشکیل دولت سایه هستید را باید بدانید که مردم می دانند ..... (206567)
 
امید
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۶:۰۳:۵۹
اقای توکلی امید ما بعد از خدا به شما اندک نمایندگان متعهد و با ایمان است نگذارید با این وزیران بی کفایت بیشتر از این ایران را به گند بکشاند از تهمت ها وناروهای احتمالی این جماعت طالبانی که گریبان خیلی ها را گرفته نترسید زیرا که پوزه سگان دامن دریا را الوده نمی کند (206568)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۶:۰۷:۴۴
كجاست گوش شنوا اينهمه گفتند و شنيديم هيچكدام موثر نشد.آقايان به مردم همچون نوكرانشان نگاه مي كنند انگار كه يادشان رفته برگزيده همين مردم هستند.مردم هم خدمتگذار مي خواهند نه آقا بالا سر. (206572)
 
طاهر
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۶:۰۹:۲۰
امیدوارم این سخنان و هشدارهای جدی را گوش شنوایی برای شنیدن وعمل کردن باشد که از سوی افرادی که از دوستداران انقلاب ونظام هستند داده می شود قبل از آنکه خیلی دیر شود. (206574)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۷:۴۴:۴۴
گوش شنوا؟ اگر بود كه تا الان ديده بوديم (206664)
 
داریوش سوم
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۶:۱۰:۰۴
شجاعت لحظه ای وزمانی شما جناب توکلی قابل تحسین است عزیزی به من مگفت در لغت نامه دهخدا نوشته است مصلحت همان تیغ تیزی است که باآن سرحقیقت را می برند آری آنانکه باد می کارند طوفان درو می کنند صبر کنید.! (206575)
 
کمیل
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۶:۱۰:۱۷
با تشکر از زحمات و دلسوزی های اقای توکلی.........
امید است با پیگیری جدی این نمایندگان! مردم به حقشان برسند و اعتماد و امید و وحدت دوباره به ایران عزیز بازگردد ( انشاالله ) (206576)
 
يك شهروند
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۶:۱۰:۵۰
واي اقاي توكلي راستش گرچه اصلا دلم نميخواست كه يكي ديگر به خيل ادمهايي كه هچمه اهانت و افتراي انحصارطلبان قرار مي گيرند اضافه شود. اما بدنيست كه شما طعم اين همه ظلم و بي تقوايي را بچشيد تا بدانيد اينان از هيچ كاري ابا ندارند. و وقتي مي بينند همراهشان نمي شويد مدرك تحصيلي خود شما را هم زير سوال مي برند! (206578)
 
moeen
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۶:۱۸:۰۹
هيچ چيز به اندازه ظلم حكومت را ساقط نمي‌كند.
همه از ظلم بپرهيزيم و به حقوق ملت و خدا احترام بگذاريم.

آفرين به اين آدم شير پاك خورده.

كاش بشود جلوي اين ظلم‌ها را گرفت. كاش مي شد اصلا ظلمي صورت نمي گرفت

من كه اين روزها از مسلماني خود شرم مي كنم. چگونه مي شود اين همه ظلم را به نام اسلام و رهبري معظم روا داشت كه خدا مي داند ايشان هم راضي به اين كار نيستند. كاش يكي بيايد و اجازه ندهد اين همه مفت و مجاني از شرافت و حيثيت آقا هزينه شود.
دكتر عزيز تو را خدا از مجلس پيگيري كنيد و اگر اين ظلم ها مخصوصا آن چه را كه آقاي كروبي گفته حقيقت دارد رسما اعلام كنيد تا همه مردم از آن تبري بجوييم! تو را خدا كاري كنيد تا دير نشده تورا خدا تورا خدا تورا خدا تورا خدا تورا خدا تورا خدا !
به زندانياني كه تا حالا دسترسي نداشته ايد هم سر بزنيد نكند اين ظلم ها به آنها هم روا شود.

بدرود و پاينده باد جمهوري اسلامي ايران (206506)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۶:۲۱:۱۸
هر چند شما عادت دارید عقایدی که بر خلاف میلتون باشه بذارید تو قسمت غیر قابل انتشار( مثل اونی که دیروز فرستادم) ولی گفتم شاید یه وجدان بیطرف هم تو دفتر سایتتون باشه...

جناب آقای دکتر توکلی سلام
آدم هاج و واج میشه که چی به شما بگه،آخه آدم عاقل این چه کاری؟ شما که این بشر رو میشناسید 4سال با همه کم و کاستی ها ساختید و مردم هم چاره ای نداشتند که بسازند. حالا هر روز فلسفه میبافیدو بیا و ببین. والله مردم دیگه خسته شدن از این دولت مهرورز. جدیدا\" هم که گیر دادن به مدرک تحصیلی شما.
خدا وکیلی اگه دولت خاتمی بود چیکارش میکردید؟ اگه این همه اتفاقات ریز و درشتی که هر روز از یک گوشه این حکومت سرباز میکنه در زمان خاتمی بود همین رفتار رو داشتید.
بابا این دولت همینه. اینقدر بالا و پائین نکنید، اینهمه گریبان ندرید، غیر مترقبه ترین تصمیمات و اقدامات و تو این دولت دیدیم.شما هم دیگه ول کنید بگذارید هر کاری میخواد کنه. اول تا آخر حرف خودش، عقیده خودش، تصمیم خودش،کار خودش، صلاح خودش، تشخیص خودش،.....هر کسی هم ،هم عقیده نباشه جاش گوشه رینگه. واسش هم فرق نمیکنه که کیه. چشاشو میبنده و ....
بلکه یه کاری کنه مقدمات ظهور آقامون رو فراهم کنه. خدا رو چی دیدی.
در این مورد چند تا ضرب المثل به خاطرم آمد که شنیدنش خالی از لطف نیست:
# خود کرده را تدبیر نیست.
#لطف حق با تو مداراها کند، چون که از حد بگذرد رسوا کند.
#گمان مبر که این حسن پایدار بماند، خرت بمیرد و بارت به رهگذار بماند.
#اگر کسی یکبارشمارا فریب داد شرم بر او باد،اگر دوبارشمارا فریب دادشرم بر شما باد.
واقعا\" باید حرف قدیمی ها را با طلا نوشت (206527)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۷:۱۷:۰۳
اقای حمید

دوست من بالاخره چکار باید کرد ؟ همه اش که نه گفتن نمی شود . انتخابات شد و شخصی در راس قوه مجریه قرار گرفته است . بخدا با این روحیات که همش بگوییم فایده ندارد خود را عذاب میدهیم. بابا یک ذره انرزی مثبت و تلاش بخرج دهید . اینطوری که شما سوزناک صحبت میکنید یا بایستی نشست و کاری نکرد و یا به خیابانها ریخت. هر دو حالت ان هم نابودی است. (206630)
 
حسن اجرایی
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۸:۲۰:۲۳
واقعا خودت فهمیدی چی گفتی؟ حالا که به نظر شما امیدی به درست شدن نیست، باید ساکت نشست و نگاه کرد؟

مبانی دینی چی می شه پس؟ انقلاب چی می شه پس؟ (206693)
 
عباس آقا خروس دوست
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۶:۲۵:۳۴
دم خروس قسم حضرت عباس نمي شود شما قبل از انتخابات رييس جمهور محترم را با ارائه مستندات قانون شكن معرفي كرديد و در انتخابات هم به ايشان راي داديد يعني ضمن رد مذموني اين عمل جايزه داده شد حالا از چه كسي درخواست قانون پذيري را داريد؟
شما هم مثل من سن بالا هستيد و فراموش مي كنيد (206580)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۶:۲۸:۱۷
توکلی فردی با دوچهره یکبار اینوری است ولی بار دیگر اونوری (206581)
 
م.ت
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۸:۴۸:۰۳
آفرین درست گفتی من که دیگه به این آقای توکلی هیچ اعتمادی ندارم حتا اگر حرف حق رو بزنه! (206709)
 
شاهد
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۶:۳۰:۱۷
شهري كه شه و شحنه و شيخش همه مستند


شاهد شكند شيشه كه بيم عسسي نيست





جناب آقاي توكلي

با سلام

اينجانب با نظر شما موافقم اما:

1) فكر ميكنيد آقاي رئيس جمهور به نامه جنابعالي كوچكترين وقعي مينهند؟ بنده كه فكر نمي كنم اينگونه باشد. سابقه 4 ساله رياست ايشان بر امور اجرايي كشور و نحوه تعاملات وي با اطرافيان دور و نزديك مويد نظر حقير مي باشد. فقط به طرز برخورد آن جناب با مقام معظم رهبري (در رابطه با معاون اولي مشايي) اشاره ميكنم.

2)آيا قانون شكني منحصر به دولت است؟ متاسفانه اينطور نيست .با يك دنيا شرمساري و سرشكستگي بايد اعتراف كنم كه در اغلب قريب به اتفاق موارد يك نوع كاپيتولاسيون (مصونيت قضايي)واقعي براي صاحبان قدرت و پول در اين مملكت وجود دارد.حتما شما موارد زيادي را سراغ داريد كه مصداق مدعاي مدعي مي باشد.

رئيس جمهور منتخب و محبوب ملت ايران يك فرد خود راي و با ظرفيت شخصيتي بسيار پايين است كه بعضي حركات وي ياد آور عكس العملهاي بچه هاي نابالغ بعد از يك مسابقه فوتبال محله اي مي باشد (ما برديم ما برديم يه دله خرما خورديم!)
به موضع گيريهاي وي بعد از پيروزي در انتخابات اخير(خس و خاشاك خواندن يك سوم راي دهندگان، چسباندن سرها به سقف و .......)اشاره ميكنم.به عزل وزراي منتخب خود در روزهاي پاياني دولت نهم اشاره مي كنم(كه معلوم نشد اگر به خاطر اعتراض به تعلل در اجراي فرمان مقام معظم رهبري در رابطه با عزل مشايي عزل نشده اند،به چه دليلي بركنار گرديدند). به نامه فدايت شوم ايشان به پدر عروسشان (جناب فرهيخته الدوله اسفنديار خان رحيم مشايي)و انتصاب بلافاصله ايشان به سمت رياست دفتر رئيس جمهور اشاره ميكنم و البته موارد بسيار زياد ديگري هم وجود دارد كه مي توان بدانها اشاره نمود كه در حوصله اين مقال نيست.

پس از شما و ديگر نمايندگان محترم مجلس (كه متاسفانه برخي از آنان آبروي هرچه وكيل الدوله است را نيز بر باد داده اند )تمنا ميكنم علاوه بر تصويب قانونهاي مترقي، وظيفه مهمتر خود در اين برهه از زمان (كه همانا نظارت بر همه اركان نظام است)را
با جديت و قاطعيت انجام دهيد تا زمينه اينگونه قانون شكني هاي آشكار آنهم توسط كسي كه مسئول مستقيم اجراي قانون است از بين برود و در صورت بروز آن بدون كوچكترين اغماضي با آن برخورد قاطع صورت بگيرد.. (206565)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۲:۵۹:۳۸
مخالفم آقاي توكلي، مخالفم

عزيز من، برادر من، فرموده ايد به مردم ظلم نكنيم تا نظام پايدار بماند؟
نخير، اين حرفها نيست.

چرا پايداري نظام را دليل ظلم نكردن به مردم قرار داده ايد؟
يعني با فرض پايدار ماندن بايد به مردم ظلم مي شد؟

بنده 4 سال است كه از دست مهرورزي اين دولت بيچاره شده ام. از همه بابت : وضع اقتصادي، نبود آزادي بيان و انديشه، توهين مرتب به اعتقادات و ارزشهايم و ...

آقاي توكلي، اين دولت با اين حجم ادعا، بنده را بيچاره كرده است.
از طعنه هاي مالي خانواده بگير تا طعنه هاي مذهبي اقليتها

كدام اسلام؟ اسلام اين آقا و همفكرانش را خانم ف.ر. كاملا درست معرفي مي كند: ناب احمدي نژادي!
اين آقا آبروي ما را برده، اسلامي كه دروغش حلال است، اسلامي كه تخريبش حلال است، اسلامي كه شعارهاي توخاليش حلال است، اسلامي كه تهمت اثبات نشده اش حلال است.
قبلا هم ضعف داشتيم، كشور هزار جور مشكل داشت، مردم هزار جور دغدغه داشتند ولي نه اينجوري...
بنده به دليل شرايط شغلي هر روز هزار جور تمسخر از بي مذهبان و اقليتهاي مذهبي مي شنوم. مي پرسند اين است دين ادعايي شما؟
هزار بار قبل انتخابات نوشتند و نوشتيم به اين مردم بي خبر كه تنها صدا و سيماي ميلي شده رسانه شان كه عزيزان هم وطن، اشتباه نكنيد، خطا نكنيد، مملكتمان نابود خواهد شد، اما كو گوش شنوا. حتما بايد مملكت را در آستانه نابودي قرار گيرد تا صداي بعضي دوستان درآيد؟ حتما بايد كشور به مرز تجزيه برسد كه نمايندگان مردم در مجالس خبرگان و شوراي اسلامي از خواب بيدار شوند؟

لازم نيست اجازه چاپ صادر فرماييد، مملكت كه نابود شد هر كه بخواهد هرچه بخواهد خواهد گفت (206794)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۶:۳۵:۱۸
درود بر شما آقای توکلی گرچه دیگر به هیچ چیز و هیچکس اعتماد ندارم. (206584)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۷:۰۷:۵۵
آقای توکلی...
دیگر دیر است تا قکر پایدار بودن نظام کنید
اکنون نظام 70 تکه ی مختلف شده...همه به جان هم افتاده اند و با هم دشمنی می کنند...و از طری دیگر عده ی از مردم اعتراض می کنند... و از طرفی دیگر فجایع که در زندان ها رخ داده توصط زندادنیان آزاد شده لو می رود (که بنده تعجب دارم که چرا شما در این باره سکوت کردید)... و از طرفی اعتراف گیری ها از طریق تلویزیون پخش می شود... و آقایان احمدی نژاد و موسوی به هیچ وجه مواضعشون رو عوض نمی کنند... و طرفدارانشون با هم دشمنی می کنند... از طرفی کسانی که به نظام خدمت کرده اند بهشان انگ ارتباط با بیگانه را می زنند... و هر که یک چیز می گوید:
یکی می گوید کودتا
یکی می گوید براندازی نرم
یکی می گوید کودتا نبود ولی رفتار در زندان ها بد بود
یکی می گوید من اصولگرام و به آقای احمدی نژاد رای دادم ولی اکنون پشیمانم
یکی می گوید تقلب شده
یکی می گوید تقلب نشده
یکی می گوید اصلاح طلبان با بیگانه ارتباط دارند
یکی می گوید اعتراف گیری ها قانونی نبوده
یکی می گوید اعترافها نشاتن گر چهره حقیقی آقایان است
یکی می گوید در زندان ... شده
یکی می گوید این حرف ها شایعست
و .....


اکنون نظام در حال نابودیست... هیچ اتحادی در افکار عمومی و مسئولین وجود ندارد
و بنده این را نتیجه ی 4 سال اشتباهات پیاپی دکتر احمی نژاد می بینم (206614)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۷:۰۷:۵۵
برای من واقعا سوال هست که این مجلس کارش چی هست ؟
چطوری میشه مملکتی که مجلس داره ادعای دموکراسیش گوش فلک رو
پاره کرده از نمیتونه از پس یک بخش خبری دروغگو مثل 20:30 بربیاد
یا نمیتونه مستقیما مسئولان شکنجه های اخیر بازداشتگاه ها رو با قدرتی
که داره معرفی کنه و فقط و فقط کارش این هست که هر از چند گاهی یک
نماینده ای بیاد بگه اقا ظلم بده اقا دروغ بده یا دیگه خیلی شاهکار بکنن یک
راهکاری میدند و تمام حتی پیگیرش هم نمیشن یا شاید هم میشن ولی
یخورده بعدش بیخیالش میشن

من واقعا برای من سواله کار شماها برای حمایت و حفاظت از مردم
وقتی که به عینه میبینید که مردم کشته شدند مورد ظلم قرار گرفتند
اون تو چی هست ؟ (206615)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۷:۱۵:۴۷
بنده بیش از سی سال است که انسانیت انسانها را مهمترین ملاکم برای دوستیابی قرار داده ام و بنابر این, هم در میان اصولگرایان راستین دوستان عزیزی دارم و هم در میان اصلاح طلبان راستین و طبعا در میان افراطیو ن هر دو جناح نیز غیر دوستانی. بر این اساس و در پیشگاه خداوند کسانی را مخاطب قرار می دهم که به نام اصولگرایی , آقای احمدی نژاد را نماینده و آ ینه ی تمام نمای خویش معرفی کردند و از چهار سال پیش با تمام اهرمهای قدرت حکومتی که بی سابقه بود, از ایشان حمایت کردند و امروز انگشت ندامت به دندان می گزند اما باز هم در خفا! اقایان ! شما هم لحظه ای در پیشگاه خداوند و به دور از تعصبات شخصی و سیاسی در مطالب بنده تامل بفرمایید: 1-آقای احمدی نژاد در این چهارسال اثبات کرد که هرچه بیشتر به قدرت نزدیک میشود, از تقوی و اخلاق اسلامی دورتر می گردد. 2-جلو ضرر درهر کجا گرفته شود به منفعت است بنابراین مبادا به خاطر ترس یا واهمه ای بیهوده, آخرت خویش را بر باد دهید و به این آقا اجازه ی قانون شکنی ها و اخلاق گریزی هایی بیش از این بدهید. 3- یادتان باشد با طناب ایشان بیشتر به ته چاه نروید زیرا اولا این طناب پوسیده است وثانیا در هرحال شما را به ته چاه رهنمون می سازد. 4- تا فرصتی باقی است ( که زیاد هم نیست),به درگاه الهی توبه کنید و از این بیراهه باز گردید, وگرنه در روز قیامت به عنوان آمر یا مباشر یا عامل و یا ناظر ساکت بر اینهمه جنایات هولناک که نه تنها در ایران بلکه شاید در طول تاریخ بشریت سابقه نداشته است, مورد بازخواست قرار خواهید گرفت. والعاقبه للمتقین (206627)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۷:۳۰:۴۳
آقای توکلی ، هم استانی، مازندرانی عزیز:
شما که خود را مرد قانون می دانید و هستید و همچنین یکی از مردان اقتصاد ایران، چرا در برابر مردم به ظاهر ساز مخالف با دولت می زنید و نهایت کار شما نامه ای به رئیس جمهور می نویسید اما در عمل با محافظه کاری از تخلفات رئیس جمهور می گذرید؟ موارد گذشت از تخلفات رئیس جمهور که قبلاً در همین سایت به اطلاع رساندم
1 - سکوت در برابر انحلال و اضمحلال مغز مدیریت کشور (سازمان مدیریت و یرنامه ریزی)
2 - گذشت از تخلف واردات بی رویه بنزین
3 - بی توجهی و کم رنگ کردن مساله ناپدید شدن یک هزار میلیارد تومان از پول نفت که متعلق به تک تک ایرانی هاست. 1000000000000000 تومان گم شد.
من به عنوان یک ایرانی از تمام مسائل و سکوت کردن شما اگر بگذرم از مساله ناپدید شدن این مبلغ که با کاهلی شما و دوستانتان در مجلص اصولگرا اتفاق افتاده نمی گذرم و در اگر مسلمان هستید در قیامت باید پاسخگوی حق من باشید. (206651)
 
محمد جواد
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۷:۳۲:۰۲
نوشدارو پس از مرگ سهراب! چرا این قدر دیر آقای توکلی؟ اگر مرد بودید زودتر این نطق را انجام می دادید نه حالا که اب ها از آسیاب افتاده است. (206653)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۷:۳۳:۳۱
با سلام
مثل همیشه آقای توکلی یکی دو ماهی دیرتر از خواب بیدار شدن.
شما که قبل از انتخابات همش جانب این آقا رو می گرفتید. حالا چی شد ژست روشنفکرانه گرفتید.
دیگه نمی خواد برای ما ژست خاتمی رو بگیرید.
راستی از کدوم مردم حرف میزنین. مگه به مردم ظلم هم شده!
والا اون زمان مگه شماها نبودید که تو صدا و سیما و سایتتون همه رو یک مشت آشوبگر و اغتشاش گر خوندید. پس چی شد که اینا یه دفعه مردم شدن.
اون زمانی که داد میزدیم با مردم اونطوری برخورد نکنید، تو صداوسیما همه چیزو یه طرفه نشون ندید، تو بازداشتگاه درست برخورد کنید، حضرات صداتون درنیومد. تا چند وقتی که گذشت و حضرات فهمیدن که ا اشتباه کردن.
الان هم داد میزنیم که بابا این اعتراف گیری خنده دار رو جمعش کنید نمی دونم که حضرات کی باید متوجه بشن (البته اگه از یه دید دیگه نگاه کنیم این جوری شاید بهتر هم شد. اینجوری دیگه صحنه سیاسی مملکت خالی از اصلاح طلبا میشه و ناراضی ها دیگه بجای اینکه بشن اپوزیسیون یه جناح، میشن اپوزیسیون کل نظام. چه میدونم شاید اینجوری یه اتفاق دیگه افتاد که شاید واسه کشور بهتر باشه).
خداییش خیلی آدمای بی اخلاق و بی انصافی هستین. اگه مردید به روند برگزاری دادگاه ها اعتراض کنین.
در هر صورت فعلا که به نظر نمیرسه کاری از دست ما بربیاد، ما هم که دستمون به جایی نمیرسه. فقط اینکه دعا کنیم و غصه بخوریم واسه مملکت، دین و آرمانهای از دست رفته مون.
خداوند همه چیز رو ختم به خیر کنه.

لطفا دیگه اینو بذارین. خسته شدم از بس کامنت گذاشتم و هی سانسور کردین. اگه اینو نذارین دیگه سایتتون نمیام. (206655)
 
یاد چنگ
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۷:۳۵:۳۶
جناب آقای دکتر توّکلی،
با سلام.
جنابعالی در مقام رئیس مرکز پژوهشها مرتکب گناهان کبیره ای شده اید. آب به آسیاب ظالمان و قانون شکنان ریخته اید، با سکوت در باره بودجه دولت و صرف ثروتهای ملّی. شما آنچنان که باید و شاید حقایق را کارشناسانه به مجلس و مردم عرضه ننمودید. شما از طریق بودجه میتوانستید جلوی بساری از بی قانونیها و ظلم وستم را بگیرید. نگرفتید. شما قانون شکنی، احجاف، سوء استفاده اتلاف منابع، هدر دادن در آمد نفت، خاصّه خرجی و...را به قول معروف \"فاینانس\" کردید. شمشیر مالی را در کف زنگی مست گذاشتید حالا انتقاد میکنید که دولت قانون شکن است و ظالم. باتونی که بر سر مردم فرود میآید و مغز نو جوان دوازده ساله را در \"بهشت ژهرا\" متلاشی میکند شما به دست چماقدار داده اید. جناب آقای توّکلی جنابعالی نه تنها در تامین مالی ظلم و جور مسئول هستید در خیلی موارد دیگر اهمال فرموده اید. شما به عنوان سرپرست مرکز پژوهشها ،که هسته تفّکر \"خانه ملّت\" است، خیلی بدهکار هستید. توّجه مردم را به مسایل خرده پا منحرف نکنید. شما همدست دولت بوده اید و هستید. حالا ار آن انتقاد میکنید. شاید جنابعالی هم متوّجه شده اید که شماره معکوس آغاز شده است. ولی دیر متوّجه شده اید. جنابعالی اگر در دادگاه خلق جوابگو نباشید از دادگاه خالق نمتوانید بگریزید. هنور هم دیر نشده است. اعتراف بفرمائید که در انجام وظایف قانونی و اعمال مسئولیت وجدانی خود غافل بوده اید. استغفار کنید و از مردم بخواهید که شما را ببخشند. گرچه مردم باید قلبی بزرگ و مهربانی داشته باشند که بتوانند آتش بیار معرکه قانون شکنان و ظالمان را ببخشند. قدری تعمّق بفرمائید و راه حّق و حققیقت را انتخاب کنید. تاخیر نفرمائید. وقتی پشیمان میشوید که خیلی دیر شده است.

استدعا میکنم جرات داشته باشد و این مطالب را بدون سانسور در این محل درج فرمائید.

با تشکّر و با آرزوی رهیافت به صراط مستقیم. (206656)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۷:۳۶:۱۶
توکلی خودش جزوي از اين نظامه. گولشو نخورين (206658)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۷:۴۲:۵۱
شما وقتي آقايان موسوي و خاتمي و كروبي و بهشتي و مطهري و رضايي و ... و آيات عظام صانعي و منتظري و دستغيب و بيات و جوادي آملي و ... از ظلم و نتيجه هاي آن مي گفتند خواب تشريف داشتيد؟
صبح عالي بخير!

سانسور مي فرماييد؟ تا كي؟ (206663)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۷:۴۷:۴۵
تا احمدي نژاده هر روز همين بساطه (206666)
 
قل
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۷:۵۸:۱۹
الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم (206678)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۸:۰۳:۱۷
بايد فصل سوم قانون اساسي (حقوق مردم) به طور كامل لگدمال ميشد تا شما اعتراض كنيد؟ (206682)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۸:۰۵:۳۰
آقاي توكلي ! آيا قتل هاي زنجيره اي و هزاران ظلم ديگر در دولت هاي قبلي را فرآموش كرده ايد ؟
چه كساني مسببان اصلي آن بودند ؟

اگر ظلم سبب برافتادن يك نظامي مي شود چرا آن آقايان كه اين قتل ها را مرتكب شدند دوباره محبوب شده اند ؟ (206683)
 
سعیده
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۸:۱۴:۳۲
نوشدارو بعد از مرگ سهراب؟
آقای توکلی هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد!من نمیدونم شما واقعا دلسوز مردمید یا نه...شایدم از انگلیس یاد گرفتید در راستای منش عوامفریبانه آقای احمدی نژاد سیاست پیشه کردید و دم از مخالفت میزنید...همون کاری که انگلیس کرد و انقدر این آقارو مذمت کرد و از بقیه تعریف کرد تا آقای احمدی نژاد به اصطلاح رای بیاره!
شایدم از الان تبلیغاتتونو برای ریاست جمهوری 4سال دیگه شروع کردید!
به هر حال اگه یکی از اتفاقات زیر بیفته ما هم به صداقت شما ایمان میاریم:
1-چند روز دیگه شمارو تو اوین تو 20:30 ببینیم که دارید اعتراف می کنید.
2-یا مسولین پرتلاش صدا و سیما یه مناظره براتون ترتیب بدن و آقای احمدی نژاد راجع به مدرکتون ازتون سوال کنن و مدام با عبارت \"بگم؟بگم؟\" روبرو بشید!
3-یا لا اقل یکی از روزنامه های حامی دولت شما رو خاین معرفی کنن... (206689)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۸:۱۷:۵۷
آقاي دكتر توكلي، با تشكر از نطقتان يك سوال دارم : چرا به شكستن اصول قانون اساسي توسط دولت و قوه قضائيه و ديگر نهادهاي مسوول، صريحا اعتراض نمي كنيد؟

اصل 9 : در جمهوری اسلامی ایران، آزادی و استقلال و وحدت و تمامیت اراضی کشور از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و حفظ آنها وظیفه دولت و آحاد ملت است. هیچ فرد یا گروه یا مقامی حق ندارد به نام استفاده از آزادی، به استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و تمامیت ارضی ایران کمترین خدشه‏ای وارد کند و هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور آزادیهای مشروع را، هر چند با وضع قوانین و مقررات، سلب کند.

اصل 23 : تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‏ای مورد تعرض و مواخذه قرار دارد.

اصل 24 : نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند مگر آن که مخل به مبانی اسلام یا حقوق عمومی باشد.

اصل 27 : تشکیل اجتماعات و راه‏پیمایی‏ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.

اصل 32 : هیچ‌کس را نمی‌توان دستگیر کرد مگر به حکم و ترتیبی که قانون معین می‌کند. در صورت بازداشت، موضوع اتهام باید با ذکر دلایل بلافاصله کتباً به متهم ابلاغ و تفهیم شود و حداکثر ظرف مدت بیست و چهار ساعت پرونده مقدماتی به مراجع صالحه قضایی ارسال و مقدمات محاکمه، در اسرع وقت فراهم گردد. مختلف از این اصل طبق قانون مجازات می‌شود.

اصل 37 : اصل، برائت است و هیچ‌کس از نظر قانون مجرم شناخته نمی‌شود، مگر این که جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد.

اصل 38 : هرگونه شکنجه برای گرفتن اقرار و یا کسب اطلاع ممنوع است. اجبار شخص به شهادت، اقرار یا سوگند، مجاز نیست و چنین شهادت و اقرار و سوگندی فاقد ارزش و اعتبار است. متخلف از این اصل طبق قانون مجازات می‌شود.

اصل 39 : هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده، به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است.

اصل 76 : مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد.

و ...

ممنون ميشوم كه منعكس شود. حداقل خستگي بنده از اينهمه تايپ در ميرود. (206692)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۸:۲۷:۰۹
در 25 خرداد یک راه پیمایی واقعا خودجوش (نه از نوعی که کیهان معمولا نام گذاری میکند) که برخی کانالهای تلویزیونی خارجی گهگاه گوشه ای از آن را نشان میدهند

آن راه پیمایی حقیقتی را نشان داد که هیچکس نمیتواند انکارش کند آن جمعیت عظیم وآن جوانان برومند را اغتشاش گر نامیدن منتهای حماقت حکومت بود ولی در سوی مقابل مایه افتخار ایرانیان که فرهنگ واقعی خودرا به دنیا نشان دادند

وهمین جمعیت عظیم بود که برخی عقلاء اصولگرا را واداشت پیگیر جنایات کهریزک وکوی دانشگاه وغیره شوند چون به عینه مردم و رای واقعی رادیدند. (206695)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۸:۳۲:۴۴
غافل مباشید که آتش این کشتارها روزی به سراغ شما هم خواهد آمد و اگر خاموش باشید و یا در دل خود موافق باشید یقین بدانید که روزی این ظلم و شکنجه و کشتار به سراغ شما و خانواده تان خواهد آمد.به خدا سوگند که این دنیا جزای ظالمین و موافقین آنها را خواهد داد.کمی فکر کنید و تجاوزها و کشتارها را برای میل به قدرت انکار نکنید که هیچ هدفی آنرا توجیه نمی کند .دنیا کوتاه است و مرگ نزدیک پس تا فرصت باقیست خدمت کنید و از حق دفاع کنید . (206700)
 
yosefi
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۸:۳۷:۲۶
از الف خواهش مي كنم بعد از هزار نظري كه نوشتم و پخش نشد ، اين نظر رو منتشر كنه

آقاي توكلي ، اين تذهبون؟!

اين كه نبايد به مردم ظلم كنيم رو همه مي دونيم ، همه مي دونيم كه با ظلم مستقيم به مردم ، هر نظامي و با هر اسمي از بين مي ره ، اما سوال اينجاست كه منظورتون از ظلم چيه؟
اي كاش مصاديق بارزي رو مي گفتيد ، مثلا امنيت اخلاقي ظلمه ؟ كه آقاي ... از اون به عنوان پرونده سازي نام برد؟ شما ظلم رو در چي ميدونيد؟
آيا شما در ماجراي كودتاي نوژه ظلم كرديد؟ آيا ظلم كرديد كه با سران كودتا مبارزه كرديد؟ در زمان انقلاب چه كشتاري به راه افتاد ؟آيا اين كشتار ظلم بود؟
چرا تمايزي بين مجرميت و مدنيت قائل نيستيد؟
چرا به سازمان هاي امنيتي و اطلاعاتي كشور احترام نمي گذاريد و هر لحظه در ذهن مردم بد بيني بيشتري ايجاد مي كنيد؟
آيا مبارزه ي آشكار با سكولاريسم ، ظلمه؟
به نظر شما مسائل ديگه اي كه نظام رو از بين مي بره چيه ؟
اين مصاديق بي قانوني كه شما گفتيد ، كاملا قبول داريم ، بايد در اولين فرصت اصلاح بشن و حتما رئيس جمهور اشتباهات فاحشي دارد ، اما توجه كنيد كه مطالب بسيار مهمي هست كه جرات پرداختن به اون رو نداشتيد و نداريد. به همين خاطر مسائلي رو گاهي بر له و گاهي بر عليه دولت مي نويسيد و نظر مي گيريد !
مي دانيد كه حتي سيستم موافق و مخالف ، در قسمت نظرات سايت شما هم سياسي است.
كافيست يك فحش سياسي به دولت بدهيد و سيل نظرات مخالف رو بگيريد ، تازه همين نظرات باعث ميشه ، طيفي كه بي قانوني گسترده اي انجام داده ، دچار توهم بشه كه طرفداران زيادي داره !
از همه جالب تر اين كه ، اگر نظام رو در يك مطلب دو خطي ، زير سوال ببريد ، نظرات موافق شما ، بيش از هزار خواهد شد ، امتحان كنيد !

آقاي توكلي !

سخنان شما ما را به ياد كتاب ايران بين دوانقلاب انداخت !
مخصوصا سخنان اطرافيان دربار ، قبل از فرو پاشي نظام شاهنشاهي !

اما زهي خيال باطل ، مراقب باشيد از اردوگاهي كه خودتان پايه ريزي كرديد و اكثر مردم نيز از آن حمايت مي كنند ، خارج نشيد ،روز مواجهه با امام امت و شهداي انقلاب نزديك است.
پير ما گفت اگر باز شود عاشورا
حتما اين بار حسين بن علي پيروز است (206703)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۹:۰۲:۵۳
آقاي توكلي از نطقتان در صحن علني مجلس ممنونم. به هر انگيزه‌اي هم آنرا انجام داده باشيد اثري نيكو برايتان خواهد داشت. ايكاش روزي كه كانديداهاي رياست جمهوري عليه قانون شكني حرف مي‌زدند شما هم به سكوت چند ماهه خود پايان مي‌داديد.
اما اين تنها رئيس اجرايي يك مملكت نيست كه به قانون بي‌اعتنا است و به نقش نظارتي مجلس بي اعتنا است. امروز اركان ديگر نظارتي نظام همچون مجلس خبرگان رهبري هم مورد بي‌اعتناعي است. مدتي است كه رئيس مجلس خبرگان هشدار و توصيه‌هاش مورد بي توجهي قرار گرفته و فضاي هتاكي و توهين به ايشان اوج مي‌گيرد. اين بزرگترين بي‌مهري نسبت به قانون اساسي و جايگاه مجلس خبرگان رهبري نيست ؟! (206712)
 
یاشار
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۹:۰۷:۱۴
باسلام به وکیل شجاع ملت
با احترام و خضوع از فرمایشات حضرتعالی تشکر می کنم.
بنده از این نوع شجاعت، از شما زیاد سراغ دارم
یادم هست در نطق انتخاباتی خود برای ریاست جمهوری در سال 1374 برای اولین بار مردم نظر انتقادی جنابعالی را شنیدند و خیلی ها غیرت شمارا ستودند. ازجمله « ماموران شهرداری با اجازه و پشتیبانی چه کسانی و با چه حقی خانه های مردم را بر سرشان خراب می کنند.» (206714)
 
شاهد-کاراکاس
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۹:۲۳:۱۶
جناب توکلی.ممنون از نطق زیبایتان.هرچند در حمایت از احمدی نژاد در انتخابات زیاده روی کرده بودید و لیکن هنوز باندازه آقای مطهری و کاتوزیان و حتی لاریجانی از جناح خودتان شما را باور ندارم (206724)
 
ح.ص.
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۱۹:۴۱:۲۳
سلام
می دانم که آقای توکلی شعر رادوست دارند و به شعر علاقه مندند.این شعر را خواننده ای تاجیک یا افغان خوانده است و مناسب روزگار ماست.
چشمه ها خشکید و دریا خستگی را دم گرفت

آسمان افسانه ی ما را به دست کم گرفت
جام ها جوشی ندارد عشق آغوشی ندارد
بر من و بر ناله هایم هیچکس گوشی ندارد
بازآ تا کاروان رفته باز آید
بازآ تا دلبران ناز ناز آید
بازآ تا مطرب و آهنگ و ساز آید
پاگل افشانان نگار دلنواز آید
بازآ تا بر در حافظ سر اندازیم
گل بیفشانیم ومی در ساغر اندازیم (206730)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۰:۲۴:۲۲
واقعا نطق خوب و منصفانه ای بود. کاش آدمهای شجاع و منصف دیگری مثل آقای توکلی در مجلس ما یافت میشد تا اینگونه ضعفها را به مسئولین تذکر میدادند. دست مریزاد. (206742)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۰:۲۶:۳۴
آقاي توكلي عزيز آيا آنوقت كه از آقاي احمدي نژاد حمايت كردي نميدانستي كه او اصلا\" احترامي براي قانون قائل نيست. تجربه اين 4 سال قانون شكني كافي نبود كه باز هم حمايت شد. آيا نميدانستيد كه در دل؛ هيچ اطاعتي از مقام معظم رهبري ندارد. حداقال ديديد كه پس از مناظره با مهندس موسوي و آنچه كه كرد و نبايد ميكرد آقا به ايشان تذكر دادند و ايشان شب بعد گفت كه بمن گفتند كه نبايد اسم ميبردي ولي من موگويم بايد وارونه سوار خر كردشان و .....
اگر واقعا\" عدالت طلب هستيد بجاي اينكه عليه موسوي مطلب بنويسي بهتر بود چهره واقعي ايشان را ترسيم ميكرديد. من به موسوي خيلي اعتراض دارم ولي اين طرف ظالم است و آنطرف غير هم خط شما ولي مسلمان و معتقد. (206743)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۱:۱۵:۵۰
بزرگ ترین اشتباه اصول گرایان این بود که از ترس رای آوردن موسوی، کاندیدای اصول گرای مصلحی مانند آقای رضایی را کنار گذاشتند.
حالا تاوان آن را باید همه مردم پس بدهند. (206754)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۱:۱۹:۲۹
الحق جنابعالی و تعدادی از نمایندکان مجلس به واقع وکیل مردم هستید . از نطق شما تشکر میکنم ولی بعید میدانم سردمداران جهل و ظلم پند شما را بپذیرند. همان برخوردی را که تئوری بافان ظلم با آقای علی مطهری کردند با شما خواهند کرد . سکر قدرت اینها را مست کرده است . اما وعده خذاوند نزدیک است (206756)
 
سهیل
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۱:۳۵:۵۶
امروز سیاست مداران و نمایندگان مجلس از یک فرصت طلائی برخوردار هستند و به راحتی می توانند با گفتن نه در برابر قدرت طلبان نام نیکی از خویش به یادگار بگذارند . واقعا کار از دست روی دست گذاشتن و تعلل کردن گذشته است . شما ببینید جریانی به نام اسلام در حال حذف اصیل ترین افراد جمهوری اسلامی است .کسانی مثل علی مطهری . بهشتی . نوادگان امام خمینی . همسر باکری و شهید رجائی . آقایان هاشمی و موسوی و خاتمی و....
والله اگر چند سال قبل کسی این اوضاع را پیش بینی می کرد هیچ کس باور نمی کرد که چنین اوضاعی ممکن باشد .
به شما اقایانی که در مجلس هستید عرض می کنم که از هیچ کس نترسید . این داد و قال های بی معنی و بازی های مضحکی که بر سر مدرک شما به راه انداخته اند نباید شما را بترساند . مطمئن باشید اگر حرف حقی بزنید ملت تا آخرین لحظه در کنار شما هستند
جناح قدرت طلب هزار بار ثابت کرده جز قدرت هیچ چیزی نمی خواهد و به راحتی هرکاری برای حفظ آن خواهد کرد . به والله الان شما وظیفه ای جز ایستادن در برابر این افراد ندارید . کسانی که حاضرند بر مسند قدرت باشند و در عوض ایران را تبدیل به افغانستان دوره طالبان یا کره شمالی بکنند . آن چنان باشید که ملت می خواهند و در این صورت نام شما در کنار خادمان ملت خواهد بود . (206761)
 
زمان سنج
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۱:۵۳:۰۵
حال كه رييس جمهور محترم براي قانون گريزي به هيچ صراطي مستقيم نيستند و بدليل مسائل سياسي مجلس هم قدرت لازمه و اختيار لازم را براي سئوال از رييس جمهور محترم ندارد شايد بهترين كار همان روش تنظيم زمان معكوس براي اصلاح تصميم غيرقانوني در سايت است همانند همان زمانسنجي براي اجراي دستور مقام معظم رهبري در خصوص برادر مشايي گره كشا باشد (206766)
 
علي رضا رحماني
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۲:۱۲:۱۹
جناب آقاي توكلي!
به نظرم شما كمي صورت مسئله را ساده انگاشته ايد و تصور مي كنيد كه چماقي كه بر سر جواني در اين بازداشتگاه يا توسط آن مأمور دولتي وارد مي آيد ظلم است ولي چماق دولتي چون دولت آقاي احمدي نژاد كه سياست هاي اقتصاديش هر روز محكم تر بر سر و روي اين ملت مظلوم وارد مي شود ظلم نيست. مگر شما خود در بر آمدن اين دولت بر گرده ملت نقش نداشته ايد؟ آيا تا روز بر سر كار آمدن دولت حمايت كردن و سپس از فرداي انتخابات منتقد شدن و به قول شما سياست بازان حامي مشروط بودن ظلم نيست؟ آيا شما در بدبختب اين ملت توسط سياست ها و بلكه بي سياستي هاي دولت شريك نيستيد؟
آيا شما واقعا با آن همه سوابق كاري آقاي احمدي نژاد وي را در پياده كردن آن شعارها صادق مي دانستيد و يا لا اقل توانا مي دانستيد؟
جناب آقاي توكلي!
باور كنيد كه شرم آور است و تاريخ شما را با همه رفتارتان قضاوت مي كند نه با يك سخنراني ظلم ستيزانه شما. (206772)
 
سید جلال
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۲:۲۴:۱۷
آقای دکتر توکلی تنها مانده ای؟ دنبال چاه میگردی؟ از هر طرف که رفتی جز وحشتت نیافزود؟ چپی و راستی معلوم الحال بد جوری حالت را گرفته اند نه؟متاع عدالتت خریداری ندارد نه؟ بین فاسد و افسد، فاسد را (به خیال خودت) انتخاب کردی و حالا در گل مانده ای؟ من کوچکتر از آنم که بگویم چه کنی چون زمانی که تو سیاستمدار بودی من با شلوارک در کوچه مان بازی می کردم اما اینرا بعنوان هدیه ای از طرف امام علی (ع) از طرف من قبول کن. مانند شتر دو ساله باش که نه پشتی دارد برای سوار شدن و نه پستانی برای دوشیدن!
تنها دلخوشی که می توانی داشته باشی اینست که همیشه خدا اینگونه بوده است و فقط زمانی که ان مرد مردستان بیاید اینگونه نخواهد بود که البته دوستان حجتیه در تلاشند ظهورش را نزدیک کنند! پس خوشحال باش! (206778)
 
حسین پور
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۲:۲۹:۲۷
جناب آقای توکلی
ازتون خواهش می کنم که حتما صحت مدرک را پیگیری نمایید ما که دستمان به جایی نمی رسه !
در ضمن از جناب عالی به خاطر نطق هایتان در مجلس تشکر می کنم (206780)
 
طاهر
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۲:۳۱:۳۰
باسلام
ابتدا خواهش می کنم نظرات اینجانب را درج نکنید و فقط به استحضار آقای توکلی برسانید.
1-جناب آقای توکلی در خطابه تان همواره از نامه نگاری به مقامات کشور (رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه) در صحبت های خودتان گفته اید. در حالی که به جای نامه نگاری با مقامات و شکوه از حوادث پیش آمده، می توانستید در کانون حوادث تحلیل ارائه بدهید و در راستای تنویر افکار عمومی با محوریت فرمایشات مقام معظم رهبری، موضع صریحی در دفاع از دولت دهم و عملکرد نیروهای امنیتی می گرفتید.
2- طوری سخنرانی کردید که انگار در مملکت هیچکس معنای آزادی را نمی فهمد و از آزادی رسانه ها گفتید.همان مطلبی که اصلاح طلبان سالها برایش جان فشانی کردند و آبروی خود و کشور را به حراج گذاشته اند. اگر کمی توجه کنید در پهنه آزادی های مطبوعاتی و رسانه ای در کشور، حتما درخواهید یافت که متاسفانه خبرهای متنناقض سایت های گوناگون و خبرسازی های اغوا کننده، در تهییج افکار عمومی بیشتر به سمت بحرانی شدن کشور به پیش رفته بود و از طرفی افرادی چون شماها که در مسند امور و نمایندگی مجلس هستید آنگونه که باید موضع گیری قوی،علمی و دفاع از حریم و امنیت کشور و ولایت فقیه می کردید، ضعف مفرط و ترس از آینده گریبان گیر شما نیز شده بود و کمتر به این راه روانه شده بودید. متاسفانه با نگاه سطحی به اموری اشاره می کنید که همگان بر آنچه که بر کشور گذشت باخبرند. و شما به عنوان مسئول باید راهگشای حل مشکلات بوده و در سنگری قرار بگیرید که با دعوت از اصحاب رسانه و مردم به تمکین از دستورات مقام عظمای ولایت، هم محبوبیت بیشتری را در راه رضای خدا کسب می کردید و هم با درک صحیح انجام وظیفه خطیر نمایندگی مجلس و دقت و زمان شناسی مسئولیت خود را انجام می دادید.
3- متاسفانه سخنوری و حرف تحویل مردم دادن، نرمی است که بعضی از سخنوران کم سواد کشور (سخنرانان محلی و کم آگاه محلی در مراسم سوم، هفتم و چهلم)، آنرا به زبان می رانند و در این مقطع دردی از کشور و مردم و اولویت های زندگی آنان را دوا نمی کند. باید با استفاده از سلاح و صلاح مشورت، با درک و شناخت زمان و دشمن شناسی سخن بگوئیم.
4- آقای موسوی و کروبی کاندیدایی بودند که به هر روی، رای نیاوردند.و خوب می دانید آنها کسانی بودند که از دیرباز با جایگاه مقام معظم رهبری به عنوان ولایت فقیه مشکل داشتند و هرگز نشنیدم که در سالهای اخیر از ایشان تمکین کرده باشند. با این حال باتوجه به سوابقی که از آنان سراغ داشتید، باتوجه به عدم تمکین آنان به نتایج انتخابات، آنها باید از سوی مسئولین کشور تهدید به محاکمه می شدند(باتوجه به تفکر فراقانونی آنان و عدم تمکین به قانون) و یا حداقل اگر شجاعت کاربرد محاکمه را ندارید، صریحا از آنان درخواست می کردید که به حکم ولایت فقیه تمکین کنند. نه اینکه راست راست راه بروند و همواره مسبب اینهمه بحران و خسارت برای کشور گردند.
5- متاسفانه افرادی چون جنابعالی خود را یک سرو گردن از دیگر نمایندگان مجلس بلندتر و بالاتر می دانید. هیچ پیشینه ای در پیشگیری از وقوع حوادث و یا رفع گرفتاریهای کشور نداشته و ندارید و تاکنون نیز از خود نشان ندادید.متاسفانه عقلای مجلس که باید به جسارت عرض کنم، کسی را نمی بینم که در این سطح باشد که بتواند در سختی های کشور، کمک کار و بازوان سالم و تنومند رهبری باشند و از منافع شخصی خود و پست و مناصب خود بگذرند و آبروی خود را برای حفظ کشور به حراج بگذارند و نتوانستند کاری از پیش برند و در دفع فتنه کمک کار رهبری باشند. البته خوب می دانید به دلیل آنکه آنان سابقه مخالفت صریح با برنامه های دولت آقای احمدی نژاد را همواره در سر می پروراندند و بدین جهت چون در لباس مخالفت با دولت نهم بودند نمی توانستد غرور خود را زیر پا گذارند و در دفاع از آقای احمدی نژاد برآیند.
6- متاسفانه به محضی که مسئولین کم می آورند سراغ رهبر را می گیریم و از وجود ذی جود ایشان مایه می گذاریم. افرادی چون شماها عادت کردید که در مواقع حساس موضع گیریهای عوام فریبانه کنید . در زمان انتخابات قبل و بعد از قول شما کرارا در سایت ها خوانده بودم که شما گفته بودید» من به احمدی نژاد رای نخواهم داد« و همواره از انتقاد از مشی اقتصادی دولت انتقاد شدید می کردید و یا گم شدن و یا خرج کردن دولت از خزانه کشور بدون رعایت قانون و مرتب حملات اینچنینی به دولت نهم می کردید در حالی که مقام معظم رهبری از خیلی وقت ها حمایت خود را از برنامه های دولت نهم ابراز فرموده بودند. شاید این سابقه شما موجب شد که شما نتوانید مدافع کامل وضعیت پیش آمده برای آقای احمدی نژاد باشید.
7- شما در موقعی حرف از آزادی می زنید که به نظر بنده انگار هیج اطلاعی از وضعیت آزادی در غرب ندارید. بنده بیش از 13 سال است در کشورهای گوناگون زندگی می کنم و هم اکنون نیز در یک کشور غربی زندگی می کنم.از شما که گفته شد یازده ما در انگلستان بودید و برای ادامه تحصیل رفتید، می پرسم آیا حقوق شهروندی و آزادی در انگلیس یعنی مخالفت بی چون و چرا با دولت ولو به قیمت از دست دادن امنیت، اموال عمومی و تحریک افکار عمومی و خسارات به بیت المال؟
8- متاسفم حال که آب از آسیاب ( در زمان حاضر ) گذشته و همه چیز از سوی مقامات امنیتی و قضایی آشکار شد، خود را مدافع نظام و روایتی از حضرت امیرع نقل می کنید که ظلم ماندگار نیست. و انگار ما در زمان معاویه داریم زندگی می کنیم! و این همان خود بزرگ بینی است که شما در کسوت آن قرار دارید.
بزرگتر های مملکت از جمله مقام معظم رهبری خود ناظر بر اعمال مسئولین است و بحمدلله به کمک خدا و چشمان تیزبین معظم له چشم فتنه ها را از نقطه بینایی شان کور کرده است.
9- براستی ایا فکر کردید که اگر در مملکتی که زندگی می کنیم اگر ولایت فقیه را نداشتیم چه بر سر مردم ما می آمد؟ و افرادی چون شماها به کجای ناکجاآبادها مردم را هدایت می کردید؟
10 سایت فرارو را دیروز می خواندم و از مدرک تحصیلی جنابعالی مطلبی نوشته بود بنظرم خوب بود شما در سخنان امروزتان به دفاع از مدرک تحصیلی خود می گفتید و اگر جایی هم مطلبی نوشتید برای تنویر افکار عمومی و این جانب، آدرس آنرا اعلام کنید که وضعیت جنابعالی و شان مدرک تحصیلی شما را بهتر بشناسیم و برایتان احترام ویژه ای قائل شویم.
10 - البته با اظهار نظراتم نخواستم که بگویم شما معتقد به ولایت فقیه نیستید بلکه می خواستم بگویم شما شرک نفس دارید و خود را بزرگ تر از خیلی می دانید در حالیکه واقعیت شخصیت شما و خیلی از همقطاران جنابعالی بسیار ابتدایی تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید.
11- در حالیکه همه شهرهای کشور به آشوب کشیده شده نیروهای انتظامی و امنیتی چه مسئولیتی دارند؟ پس برای چه اینهمه حقوق و پرسنل را به استخدام گرفته ایم؟ آیا آنها حافظ و نگهبان امنیت و جان و مال ناموس مردم نیستند و اگر هستند پس اگر وقایع و حوادثی تلخ بازهم تکرار شود جایگاه نیروهای انتظامی و امنیتی کجاست؟ و باید عرض کنم به عنوان کسی تجربه انقلاب و جنگ و مبارزه با منافقین را در کارنامه زندگی شخصی خود دارد، باید دست نیروهای امنیتی را بوسید. مگر وزارت کشور و مسئولین امنیتی کرارا تکرار نکرده بودند که کسی در راهپیمائی های فاقد مجوز شرکت نکند؟ خیلی طبیعی است که مردمی که آموزش و راهکار اعتراض های مدنی را صرفا در زمان انقلاب تجربه کرده بودند اینگونه خسارت ببینند. و اینهمه کشور را زیر سوال ببرند که امروز در هر کجا حرف از عدم رعایت حقوق بشر و حقوق شهروندی در ایران است. آیا واقعیت امر این است که در کشور حقوق بشر رعایت نمی شود؟ و یا اینکه نظام اسلامی که برآمده از خون صدها شهید و جانباز و اشک و آه سرد خانواده های معظم شهیدان که خود نیز از جمله خانواده شهیدم، باید به هر روی حفظ شود و به قول امام عزیز به دست نااهلان نیفتد؟
و آخر کلام آنکه جناب آقای توکلی، شما که کل زندگی خود را مدیون تمهیدات نظام هستید باید آبروی خود را برای انقلاب و حفظ کشور خرج می کردید نه اینکه برای اینکه عده ای خوشایند شما باشند و به به و چه چه بگویند در دفاع از عملکرد مسئولین کشور کم بیاورید.
بنده بر دستان مبارک آنانی که در دفع فتنه تلاش کرده و دل امام زمان و نائب برحقش را شاد کرده اند، بوسه می زنم و ای کاش در ایران بودم به قول امام چنان سیلی به مخالفین نظام و ولایت فقیه می زدم که همیشه تاریخ نتوانند صورت خود را به نمایش بگذارند. امیدوارم عاقبت همه ما را خدا ختم به خیر کند و بر عمر و صحت و سلامت رهبر معظم انقلاب بیفزاید.
طاهر از پرتغال (206781)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۲:۳۷:۴۵
سلام
پیشنهاد می کنم آقای توکلی سری به سایت گرداب بزنند و مشاهده کنند که چه عکسهایی به عنوان اغتشاش گر در ان قرار داده شده و از مردم درخواست شده که ایشان را شناسایی کنند. بازم می تونن اینطور راحت به ظلم نکردن به مردم صحبت کنند؟ (206786)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۲:۴۸:۱۷
هوالعلیم
سخنی با جناب توکلی
جناب آقای توکلی تا آنجا که ما یاد داریم شما از جمله افراد مستقل ، با ایمان واهل تقوا وضد اشرافی گری ودر رکاب انقلاب ، امام راحل ورهبر معظم انقلاب بوده وهستید وشجاعت شما در زمان کاندیداتوری ریاست جمهوری وافشاگریتان در دوران قبل نمایان شد حال چه شده که آن چهره شجاع ورک ، ملاحظه کار شده اند.همه کسانی که در حال حاضر در یک جبهه خاص در مقابل رهبری ونظام قرار گرفته ، روزی از چهره های موجه وخوب بوده اند ولی با کمال تاسف قدر خود را نشناخته و همصدا با اجانب سخن می رانند. شما بهتر از هرکسی آنها را می شناسید ومی دانید زمینه این همه اغتشاش به چند سال پیش بر می گردد ، حرمت همه در هر جایگاهی محفوظ وهر قانون شکن باید محاکمه و مجازات شوند، اما نبایستی برای مردم روشن زمینه این آشوب از کجا شروع شد وچه کسانی سالها برنامه ریزی کردند ومهره چینی نمودند وچرابعضی از خواص بدون ملاحظه ای در مقابل رهبری ونظام قرار گرفتند و خواص دیگری هم در لفافه گاهی به سمت جبهه مشکل ساز وگاهی خود را ولایتی معرفی می کنند ، لازم نیست از آنها اسمی برده شود که با کمی جستجو ودقت برای مردم نمایانند . والبته بسیاری از خواص در جبهه حقند و با قاطعیت فریاد زدند وانتظار از شماست که با صداقت وشجاعت بدون ملاحظه هر آنچه از گذشته که ناحق بوده و هست و در حال حاضر درهر جریانی نمایان شده برای روشنگری بیان نمایید نه اینکه گاهی به نعل و.... و دیر یا زود چهره نفاق برای این مردم روشن خواهد شد وهمانطوری که دراین چند روز مشخص شده ومردم عزیز می دانند چه کسانی به منافع این ملت خیانت کرده وچه کسانی در رکاب رهبری عزیز با صداقت بوده اند وخواهند بود وامید است ما شاهد مردودی خواص دیگری نباشیم ورد همین کسان هم برای ملت غم انگیز بود ولی خوشا به حال کسانی که برای همیشه مقرب بمانند (السابقون السابقون اولئک المقربون ) وخداوند هم به شما توفیق عطا فرماید . (206789)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۳:۰۴:۴۵
ببينيد به كجا رسيده ايم كه براي يك ذره واكنش نماينگانمان در مقابل فجايع كشور بعد از كلي خواهش و تمنا بايد هورا بكشيم.

ميزان راي ملت بود
مجلس در راس امور بود

الفاتحه

سانسور كنيد، اتفاقي كه نمي افتد. گور باباي مردم (206797)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۳:۰۶:۳۳
به مردم ظلم نفرماييد
همين! تا ... هم ندارد (206799)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۳:۱۹:۳۶
آقاي دكتر توكلي
مصاديق قانون شكني را هم بفرماييد. چرا مردم نبايد حقوقشان را بدانند؟ چرا مردم بايد حقوقشان را براي هم روي پلاكارد در خيابانها يادآور شوند؟
شما مگر نماينده مردم نيستيد؟ چرا نمي فرماييد كه مردمي كه به شما راي داده اند خبردار شوند حداقل 10 اصل قانون اساسي، در برخوردهاي سركوبگراني كه قرار بود حافظ جانشان باشند، نقض شده اند؟
مگر ايران كشوري با اكثريت شيعه و گفتماني شيعي نيست؟
مگر در گفتمان شيعي بارها توصيه به اين نشده كه كسي حق ندارد به بهانه امنيت، عدالت را زير پا بگذارد؟
مگر \"شعار\" دولت آقاي احمدي نژاد عدالت محوري نبود؟
مگر رئيس جمهور قسم به همين قانون اساسي كه در آن بر گفتمان شيعي تاكيد شده نخورده اند؟
مگر فجايع كهريزك در راستاي \"شعار\" مهرورزي صورت گرفته است؟
مگر معضلات اقتصادي مردم در راستاي \"شعار\" بهبودي وضع اقتصادي قشر مستضعف، كمتر شده است؟

چرا مجلس بنا ندارد در راس امور باشد؟ چرا سوال جرم است و به جاي پاسخگويي بايد مورد سانسور واقع گردد؟ چرا؟
با احترام و تشكر (206804)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۳:۲۰:۵۰
بارها عين حرفهاي شما را نوشتيم و سانسور شد. حالا خود آنرا مي فرماييد و سانسورتان خواهند كرد. (206805)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۳:۲۱:۰۷
آگاه باشید حضور ما در دنیای فانی مثل توقف در کاروانسرای بین راهی بیش نیست.
برای آنان که هنوز حداقلی از اعتقادات مذهبی خود را حفظ کرده اند تکرار این قبیل سخنان می تواند تلنگر مهمی باشد.

زندگی صحنه یکتای هنرمنـــدی ماست

هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود

صحنـــــــــه پیوستــــــــــه به جاســـت

خـرم آن نغمه که مـــردم بسپارند به یــاد

به یاد داشته باشیم که رضایت خدا در گرو رضایت خلق خداست و گاهی یک آه مظلوم می تواند... (206806)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۳:۲۲:۰۰
الله اكبر الله اكبر (206807)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۳:۲۳:۲۷
آقاي شاهرودي خرابه اي تحويل گرفتند و خرابه اي تحويل خواهند داد. (206808)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۳:۲۸:۳۰
اين نمايندگان مهرورزي كه من مي شناسم احتمالا بارها با دو دو نطقتان را قطع كرده اند. اگر از شنيدنش بميريم هم شايسته است.

موفق باشيد آقاي توكلي، خدا پشت و پناهتان (206813)
 
ایمان
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۳:۳۲:۳۸
اینبار حرف درستی زد آقای توکلی اما اگر ایشان واقا به فکر مردم بودند و جیره خور دولت نبودند،این سایت خبری در این وقایع اخیر شورش را در نمی آورد و از تحلیل های جانب دارانه و متاسف کننده ی(مانند مقاله ((پاسخ کیهان به مطهری))) این خبرگزاری که روزی امین مردم بود،پرهیز می کرد.این خبرگزاری هم مانند سایر خبرگزاریهای دولتی دیگر و همچنین صدا و سیما(جدیدا سیمای احمدی نزاد نامگذاری شده است) نامش را باید خبرگزاری ا.ن نامگذاری کرد.
اگر جربزه دارید این پیام را بدون سانسور درج کنید و نظرات را نگاه کنید!. (206814)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۳:۳۵:۲۱
صداي ظلم ستيزي مردم، صداي خداي احد و واحد است.
تا ببينيم صداي خداهاي دست ساز زميني چه خواهد بود. (206816)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۳:۳۸:۱۶
آيا كسي را ميتوان فرض نمود كه صادق و راستگو باشد و قانون‌گريز ؟ يا دروغگو باشد و قانون‌مدار ؟! (206818)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۳:۴۶:۲۳
الهي، خواندي، تاخير كردم. فرمودي، تقصير كردم.
(مناجات نامه خواجه عبدا... انصاري) (206822)
 
majd
۱۳۸۸-۰۵-۲۰ ۲۳:۵۶:۲۱
با سلام
مدتی است که کار من شده غصه خوردن خوشحال بودم که در مملکتی زندگی میکنم که در راس آن رهبری فقیه وعادل هست ومجلسی داریم که انتخاب مردمی را یدک میکشد وباید حرف مردم را بزندولی افسوس که حمایتها وتاییدها منجر به انتخاب رئیس جمهوری شد که علنا قانون شکنی میکند.
1- میزان قانون شکنیهای دوره قبل ایشان از یاد نرفته وخود مجلسیان میدانندفقط برای نمونه واردات بنزین واختلاف تفریق بودجه که معلوم نشد سرنوشتش به کجا رسید.
2-پرده دری ایشان که هیچ چیز برای نظام نگذاشت و کل دوران انقلاب را به جز دوران خودش به سیاهی کشاندواین به نظر من بزرگترین صدمه را زد اگر در محافل عمومی کسی دیگری این حرف را میزد چه میکردند؟
3-حداقل انتظار ما این است که ایشان در انتخاب وزرا هماهنگی لازم را با مراکز مربوطه میداشت و از ژنرالهای کهنه سرباز استفاده کنند ولی گویا ایشان سربازن را ترجیح داده اند .
4- من مطمئنم که ایشان فقط حرف خودش را پیگیری میکند وبه نصیحتهای این وآن هم گوش نمیدهد. (206827)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۰:۱۲:۳۰
نظارت استصوابي را فراموش نفرمائيد آقاي دكتر (206829)
 
reza
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۰:۳۴:۴۳
من نمیدانم کی این سیاستمداران ما میخواهند دست از جناح بازیها واندیشیدن به مسائل جناحی خود بردارند وبه فکر مردم باشند. به خدا مردم خسته شدن آقای توکلی شما نماینده مردم هستید از چه میترسی به خدا اگر شما جلوی بی قانونی این دولت را نگیرید وبه خاطر مصالح جناحی چشم خود را بر حقیقت ببندید اون دنیا مسئولید و باید جوابگو باشید. شما میگید دشمن زمانی به ما ضربه میزنه که ما ضعیف باشیم . چه قدرتی بالاتر از حمایت مردم و اعتماد انها که ما حمایت و حضور و اعتماد مردم را در نزدیک انتخابات شاهد بودیم ولی به آن به بدترین شکل جواب دادید. اگه مردم بی اعتماد شدن تقصیر شما هاست. اگر مردم حس میکردن نماینده واقعیشون انتخاب شده اینقدر مشکل ندا شتیم. با انصاف باشید آقای توکلی (206830)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۰:۴۸:۵۳
واقعا اعتقاد داريد دولت دهم بهتر از دولت نهم عمل خواهد كرد؟
سالي كه نكوست از بهارش پيداست. (206835)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۰:۵۳:۱۸
شما یک سیاستمدار دمدمی مزاج هستین آقای توکلی
جنابعالی تا یکماه پیش طرفدار 2 آتشه احمدی نژاد بودین. چه شد که پس از گذشت این 1 ماه تغییر رویه دادین؟
چرا ثبات فکری ندارین؟
اگر چه از برنده شدن آقای احمدی نژاد اصلا خوشحال نشدم ولی حداقل افرادی نظیر آقای کوچک زاده و رسائی را با شرف تر از شما می دانم چرا که اینان همیشه از مواضع احمدی نژاد حمایت می کنند و تکلیف انسان با اینها روشن است اما شما ......؟ (206838)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۰:۵۶:۵۹
اول همه تكذيب مي كنند، بعد تعطيل مي كنند، بعد اعلام برائت مي كنند و به دو گروهبان خودسر حمله مي كنند، بعد به دفاع از مظلوم بر مي خيزند، بعد معترضين را محاكمه مي كنند، دسته آخر هم لابد خود را مظلوم مي دانند و مردم را به دليل ظلم اعدام خواهند نمود.

آقاي دكتر توكلي
با تشكر از نطقتان، اميدوارم شما از اين عزيزان مهرورز، با شدت بيشتري فاصله بگيريد. (206842)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۰:۵۷:۲۵
انصاف این است که هم خوبی ها ی دولت را بگویید و هم کاستی های آن را. شما مدتی است که فقط از دولت انتقاد می کنید. من قبلاً شما را خیلی قبول داشتم اما حالا احساس می کنم که از جاده انصاف خارج شده اید. (206843)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۹:۰۲:۳۵
شما 5 تا از خوبیهای دولت رو بگو ! (206929)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۱:۰۴:۳۲
چند روز است كه معترضان در دادگاه محاكمه شده و با اعترافات كذايي به گناهان كرده و ناكرده اقرار مي نمايند.
چند سال بايد منتظر بمانيم كه آمران جنايات اخير لااقل مورد سوال قرار گيرند؟

در كشورهايي كه مدعي زورگويي و سلطه طلبيشان هستيم، اينگونه وقايع منجر به عذر خواهي و استعفا و گاها محاكمه بالاترين مسوولان كشور مي شود.
در ايران نبايد انتظار داشت كه لااقل فرمانده عمليات و بازداشتگاه مورد سوال و بازخواست قرار گيرند؟ (206845)
 
[avhd
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۱:۰۶:۱۲
الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم پیامبر اکرم (206846)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۱:۱۵:۲۰
صبح بخير آقاي توكلي! خوب است كه شما بالاخره بيدار شديد، بفرمائيد همكاران مهرورزتان راحت بخوابند. آخر، زمستان است، خدا را خوش نمي آيد كه از خواب زمستاني بيدارشان كنيم.
نظام كه سقوط كرد، چند سال بعد، خودشان بيدار خواهند شد.


پ.ن. راستي خواستم بگويم كه بنده در نيت خوابشان شك ندارم، نكند خداي ناكرده شما در آن شك كنيد. گناه بزرگيست و عقوبتي عظيم خواهد داشت.


آقاي سانسورچي، خيالت راحت، شامل حال همه مان مي شود. (206848)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۱:۱۹:۲۹
مرغ سحر ناله سر كن
داغ مرا تازه تر كن
... (206849)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۱:۲۰:۰۱
با سلام خدمت جناب آقاي توكلي من مي خواهم بدانم مخاطب شما چه كسي است هنوز بعد از 4 سال متوجه نشديد كه اين اقا من و شما وديگران را عددي حساب نميكند شما مطمئن باشيد اگر بيشتر ادامه دهيد فردا همكاران متحجر شما جنابعالي را منافق جديد خطاب خواهند كرد ايشان به فردي كه 50 سال از عمر خودش را فداي انقلاب وكشور كرده داره ناجوانمردانه نابود ميكنه شما انتظار داريد به حرفهاي شما گوش بده -هيهات هيهات كجاي كاريم (206850)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۱:۵۲:۴۲
من آن موجم که آرامش ندارم/به آسانی سر سازش ندارم
آقای دکتر توکلی!وزیر سابق دولت نخست وزیر سابق! درود بر شجاعت امروزت ولی به راستی در اعتقادات دینی مهندس موسوی شکی داشتید که از ریاست وی میترسیدید؟پشت پرده ها شاید روزی فاش شود و ان شا الله که سر بلند باشیم! (206858)
 
یوسف جلالی
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۲:۱۲:۵۶
الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم
دقت کنید که این کلام گهربار مشخص نکرده است که چه حکومتی و با چه اسم و رسمی ظلم میکند.عاقبت ظالم معلوم است. (206871)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۳:۰۷:۳۲
درود بر شما ایرانی شیر پاک خورده (206881)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۵:۲۵:۴۲
آقای توکلی...
اون روزی رو می بینم که تن شما یه دونه لیاس راه راه آبی کردند و شمااعتراف می کنید: نه هیچ ظلمی نشده! همه چی حق و اسلام بوده و به مردم ظلمی نشده...
معترض هایی که شما تحلیلشون می کردید و می گفتید اغتشاش گرند هم می گفتن بهشون ظلم شده, اون موقع شما حرفشون رو نفهمیدید و گفتید که چرا سطل آشغال آتیش زدند! حالا یعد چند وقت خیلی چیز ها دارع لو میره(مثب کار هایی که با بازداشت شه ها کردند) و شما هم می گویید که باید جلوی ظلم گرفته شه! برا همینم بود که شایعه جعلی بودن مدرک تحصیلی شما ذو در خیلی از وبلاگ ها پر کردند, برای تخریب شما... و به زودی جلوی شما را خواهند گرفت.

آقای موسوی من از شما درخواست می کنم که تا آخر راه جلوی ظلم وایستید و تسلیم نشید


اگر می خواهید نظرم رو سانسور کنبد بکنید, ولی بگذارید پیامم به آقای توکلی برسه (206892)
 
نخودی
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۵:۴۳:۰۵
می دانم باز نظرم را سانسور میکنید اما حداقل به آقای توکلی آن را برسانید .
من همانم که یکبار گفتم گفتم نوبت شما هم می شود آقای توکلی و گفتم به پسر خاله ات هم بگو.
پروژه حذف اینجاست رجانیوز
چگونگي اخذ مدرك دكترا توسط لاريجاني در نوبت بررسي (206894)
 
كاوه
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۸:۲۲:۰۹
همين اندازه هم از آقاي توكلي كه سابق بر اين سايتش تريبون حاميان آقاي احمدي نژاد بود
مردم را رازي ميكند.همانطور كه قبلاً در يكي از كامنتها نوشتم ايشان با اينكه از اصولگران حمايت ميكند ولي هميشه جانب انصاف و اعتدال را هم نگه ميدارد. به نظرم ايشان با اين نطق قبل از دستور در مجلس به طور رسمي صف خود را از اقتدار گران و كساني كه به مردم تعدي كردند جدا كردند. اميدوارم امثال آقاي دكتر توكلي كه كم هم نيستند شجاعت آن را داشته باشند كه تا دير نشده به مردم بپيوندند و صف مبارزه با زورگويان و تمامي خواهان را مستحكم تر كنند و كلام آخ اينكه راهي را كه به درستي در پيش گرفته اند در حد حرف و نطق باقي نماند.انشاءالله. (206913)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۸:۲۲:۴۱
اقای توکلی ممنون از این شجاعت اما کاش زودتر به مردم می پیوستید کاش ! کاش ا (206914)
 
شعرباف
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۸:۵۴:۱۳
کسانی تریبونی و مقامی دارند وحرفشان خریدار دارد بایستی امر به معروف ونهی از منکر عملی سازند والا آنها هم در خلاف شریکند. (206925)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۸:۵۵:۵۰
آقی توکلی شماچقدر آدم بی ثباتی هستید ما که از اول گفتیم اینها دارند ظلم میکنند امیدوارم این سری روی حرفتان باشید (206926)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۸:۵۶:۱۱
همه ي نمايندگان با تحليل اينكه در تهران موسوي راي آورده است سعي مي كنند تا آراي هواداران موسوي را به خود جلب كنند در اين راه مي بينيد كاتوزيان و توكلي و بقيه سر از پا نشناخته دارند همين جور پشت سر هم شعارهاي موسوي پسند مي دهند اجركم عنده آقاي توكلي كاش در دفاع از ولايت فقيه و توهين هايي كه مستمرا از سوي هم فكران شما به اين نهاد مقدس مي شود هم اين گونه دغدغه داشتيد شمايي كه در دوران آشوب سكوت و نگفتن را پيشه ساختيد تا رهبري به ميدان بيايد و الان هم داريد خاكستر آن آشوب را باد مي زنيد (206927)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۹:۱۲:۲۳
اي كاش افراد با افكار گفتار و رفتار هاي اصوليشان سنجيده مي شدند و نه تظاهر به اصول و يا تظاهر به اصلاح.
مردم تشنه حقيقت اند و متاسفانه تظاهر سياست بازان و قدرت گرايان و نادانايان پايه ها را نشانه رفته است.
آفرين بر همچون توكلي ها كه پايبندي ايشان به اصول و اصلاح جامعه و حكومت را با گفتار و رفتار هاي به موقع نشان ميدهند(اصلاحات حقيقي خود از اصول است) .ولي از همچنين اشخاصي انتظار مي رود با حد اعلي صداقت از ظرفيتهايشان بيشتر استفاده نمايند. (206933)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۹:۳۰:۰۹
آقای توکلی یادت باشه که روزی که حق از باطل خودشو اشکار می کنه همین امروزه
بکوش که در سمت صحیح تاریخ باشی (206946)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۹:۳۹:۴۳
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است. (206950)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۰۹:۴۷:۴۰
جناب آقاي توكلي


به روان ايرانيتان درود مي فرستم . اميدوارم به عنوان نماينده مردم از منافع ملي دفاع نمائيد . (206953)
 
ح
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۰:۰۱:۳۹
باسلام لطفا بفرماييد باكم شدن ساعات كار در ادارات دولتي بمنظور كم كردن هزينه هاي دولت اضافه كاري كلا در اين ماه قطع گردد. زيرا كم شدن ساعات كار در ماه رمضان روي ساعات حضور كارمندان واضافه كاربگيران كه حتي در بعضي از ادارات دولتي تا صبح روز بعد در ادارات ميمانند وروزها به جاي كاركردن به استراحت مي پردازندوتحت عناوين مختلف اضافه كار وپاداش مي گيرند فرقي نمي كند (206963)
 
هموطن
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۰:۲۰:۳۸
جناب اقاي توكلي انتقاد مي توان با زباني باشد كه موجب سو استفاده دشمنان و فرصت طلبان قرار نگيرد متاسفانه دور جديد اختلافاتي كه بين اصولگرايان پيش امده براي عده اي عاقبت خوبي نخواهد داشت اگر شما نماينده يك شهر باشيد رياست جمهوري نماينده تمام مردم ايران است . اميدوارم با انتقاد ها و گوشزدهاي به موقع شما و ساير نمايندگان اقاي رييس جمهور نيز در تصميم گيري هاي خود دقت بيشتري نمايند (206981)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۰:۲۱:۲۶
واقعا این کلام باید سرلوحه همه باشد که:به مردم ظلم نکنیم تا نظام پایدار بماند (206982)
 
بی نام
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۰:۲۲:۲۵
این دولت زورگو و بی نزاکت است. مشروعیت آن نیز با عدم تایی چهره های بزرگی از دستگاههای مختلف و حتی برخی مراجع تقلید, زیر سوال رفته است. اوضاع زندگی مردم را هم که خودتان می بینید( از تورم مواد غذایی تا قیمت مسکن و بیکاریهای رو به افزایش و ...). من فکر نکنم این دولت چهار سال دوام بیاورد؛ مخصوصا که حمایت بسیاری از مهره های انقلاب را از دست داده و نزد بسیاری از مردم(آنها که کتک خوردند و آنها که بازداشت شدند و خانواده کشته شدگان و ...) منفور شده است. خدا به داد این مملکت برسد. چه اسلامی برای خودمان درست کرده ایم! (206983)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۰:۲۹:۱۰
شماها خيالتون جمع باشه اگه مردم داشته باشيد آنها هيچ غلطي نمي توانند بكنند.اين كه آن ها موفق ميشوند تا حدودي مشكل براي نظام ايجاد كنند چون حداقل بخشي از مردم را از دست داده ايد. اينقدر از آمريكا و غربيها گفته ايد خسته شديم به خدا. مگه ما شعور نداريم كه بخواهيم بازيچه دست آنها بشويم؟ تا زماني كه پايه هاي مردمي نظام مستحكم باشه هيچ كس نمي تونه آسيب برسونه و يا به قول آقايون انقلاب مخملي راه بندازه. نقش حاكميت و ضربه اي كه به خودش در اين جريانات زد از آمريكا وانگليس خيلي بيشتر هست. خشونت بي اندازه اي كه نيروهاي امنيتي بر ضد معترضين انجام دادند ضررش براي نظام بيشتر بود يا حمايت آمريكا از معترضين؟ هميشه دوست داريد براي اشتباهاتتون مقصر پيدا كنيد (206992)
 
سبحاني
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۰:۳۲:۲۸
جناب اقاي دكتر توكلي :در بيان اظهارات بر حقتان خداوند نگهدارتان باشد (206995)
 
مهندس افشین
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۰:۳۹:۳۲
برادر فرهیخته جناب آقای دکتر توکلی
ای کاش همه نمایندگان محترم مجلس به وظیفه واقعی نمایندگی خود عمل می کردند و روزی خوار جریانات حاکم سیاسی در کشور نمی شدند. به واقع چند درصد نمایندگان ملت جرات و جسارت بازگو نمودن حقایق و دفاع از حقوق شرعی و قانونی مردم را تا کنون داشته اند؟متاسفانه پاسخ این سوال دردآور است . تعبیر موهوم جریان پر شور سبز مدنی با شکل گیری چند ماهه علیرغم امکانات بیت المال دولت به انقلاب یا کودتای مخملی جز زیر سوال بردن بنیان های حکومت ثمره دیگری نداشته و ندارد. بیائیم واقعیت های جامعه را آنطور که هست بپذیریم و برخورد معقولانه و با درایتی با آن ها داشته باشیم که زمان می گذرد و ... تا کی می خواهیم برای کشور دشمن فرضی بتراشیم و آن را چون پتک بر سر ملت بکوبیم . دشمن خود ما هستیم که با عملکرد های نا صواب خود تیشه به ریشه مملکت پر افتخارمان می زنیم . سخن و درد برای گفتن بسیار است ولی افسوس و فغان که ...
(206624)
 
دوست همشهري
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۰:۴۹:۴۱
آقاي دكتر توكلي
با سلام
فكر كنم شما بايد از اين ترديد و دو دلي در آييد و سعي كنيد همواره وكيل المله باشيد نه وكيل الدوله . راه افتادن شما در اين راه الگوي ديگر نمايندگان خواهد شد . از دست دادن رضاي خدا در از دست دادن رضاي ملت نهفته است نه از دست دادن پست و مقام و آبرو. (207007)
 
حسن فاتحی
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۰:۵۲:۵۸
به باورمن ظلم اشکاری درجریان انتخاب دهم چه قبل وچه بعد انتخابات برمردم روا داشته شد حرمت حضور مردم را پاس نداشتند ودرمحورهای زیر ظلم علنی کردند که متاسفانه هنوزهم ادامه دارد:
1- نامزدهای ریاست جمهوری خصوصا\" برادر احمدی نژاد آشکارا اخلاقیات راکنارگذاشتند ودرمناظره ها هم سیاه نمایی سی ساله کردند وهم اتهامات غیرمستند بیان نمودند وپرده اخلاقی رادریدند وعلت اصلی التهابات نیز همین رفتارها بعلاوه ظلم آشکار رسانه ملی درجانبداری آشکار ازجناحی خاص بود.
2- من هنوز هم درولایت پذیری برخی نامزدها شک دارم ودرواقع بازیربردن هاشمی عملا\" دورکن نظام ازجایگاه شخصیتی را روبروی هم قراردادند یعنی شخصیتی چون هاشمی رفسنجانی را که جایگاهی بی بدیل درنظام اسلامی داردرا درمقابل رهبری قرار دادند ومن فکر می کنم بخاطر چهارسال مدیریت لازم نبود ولایت فقیه هزینه شود اگرراست می گفتند که تابع ولایتند.
3-
4- ظلم هنوزهم ادامه دارد هیاهوی علیه دکتر علی مطهری نماینده اصول گرا وترورشخصیتی آیت اله هاشمی رفسنجانی توسط یکی ازنمایندگان ! که اخیرا\" اتفاق افتاد بیانگر طرحی عمدی درسرکوب اراده ملت است وعده ای بدنبال منافع خود ازهروسیله ای برای کوبیدن بهره می برند
مصیبت بزرگ اینکه حتی درنمازجمعه علیه رفسنجانی خطیبی چون جنتی سخن می گوید وبااین وضعیت چگونه می شود تنها دستهای بیگانه را عامل فتنه معرفی کرد؟
به باورمن ریشه فتنه دردرون است درهردو طرف ولی انکه بیشتر ظلم می نماید جناحی است که قدرت دردستش است وخدا بخاطر خون شهدا عاقبت مارا به خیرکند
خواهش می کنم نظرمرا درموردآیت اله ..جنتی حذف نکنید بگذارید به گوششان برسد ما که سیاسی نیستیم که مخملی معرفیمان کند من یک معلم زخم زبان خورده ازمدیران نالایق مورد حمایت دولت نهم هستم ویک شهروند با معلولیت جسمی حرکتی هستم که ازیکسال واندی پیش به ماهیت برخی مدیران دولت پی برده ام فلذا به عنوان مظلوم ازآیت اله جنتی انتظاردارم باحمایت یک جانبه خود جناحی را که روابط گرایی منطق اوست بیشتر ازاین غالب نکند وگرنه قیامتی هم وجوددارد که نه باتوم ونه زخم زبان ونه باندگرایی هیچ کدام کارایی نخواهدداشت ومن یکی سراغ ایشان را خواهم گرفت چون استدلالهایش را درنمازجمعه منطقی نیافتم وازدرون سوختم که درتریبون نمازجمعه چه شخصیتهای زیر سئوال رفتند (206629)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۰:۵۵:۳۹
می دانيم دو بعلاوه دو می شود چهار و از پذيرش نتيجه ها، هراسانيم. می دانيم که برای داشتن
هر چيزی بايد بهايش را پرداخت کرد ولی از پی نپرداختن و کم پرداختنيم. هماره آرزومنديم که
کسی يا نيرويی بيايد و مفتی، تغييری در زندگيمان ايجاد و مشکلاتمان را حل کند.سالهاست که در
اين مرحله در جا می زنيم. از هر چيزی که باعث قلقلک ذهن های خسته و راکد و منفعلمان گردد،
فرار می کنيم. سعی در آن داريم که وانمود کنيم که به چيزهايی اعتقاد داريم هرچند ديگر بدان ها
معتقد نباشيم.
اگر قبول داشته باشيم که داده های ثابت و روشهای ثابت، نتايج ثابتی را به بار می آورد، پس در
جستجوی چه هستيم؟ (207014)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۰:۵۹:۳۴
آقای توکلی
نمایندگان مجلس چقدر به قانونهای داخلی مجلس پایبند هستند که انتظار از دیگران دارید؟ (207020)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۱:۰۳:۵۶
شما هم فقط شعار بده و نظریه پردازی کن (207027)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۱:۲۳:۲۹
یا حق

آقای توکلی از چه باید نوشت که درددلها زیاد است و همه مصداق این شعر می باشند:
از همان روزی برادرها یوسف را به چاه انداختند
ازهمان روزی که دیوار چین را با خون ساختند
آدمیت مرد اگرچه آدم زنده بود
این چرخ آسیاب گشت و گشت
ای دریغا آدمیت برنگشت
روزگار مرگ انسانیت است
صحبت از خوبی مروت ابلهی است
صحبت موسی عیسی محمد نابجاست
قرن موسی چوبه هاست ... (207042)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۲:۰۲:۲۸
متأسفانه قضیه بازداشتگاه کهریزک نشان داد مسئولان عالی رتبه نظام در عمل به وظایف قانونی خود کوتاهی کردند و اگر تدبیر مقام معظم رهبری و فرامین ایشان نبود مطمئناً به اعتبار نظام لطمات جبران ناپذیری وارد می شد.
جناب آقای توکلی در نطق خود در مورد حوادث اخیر از مسئولانی نام بردی که در طی حوادث اخیر کارنامه مثبتی نداشتند و در روزهای اخیر هم مشغول تشکیل کابینه بوده و یا بدنبال برنامه های خداحافظی باشکوه از قوه قضائیه هستند بنابراین به خیر ایشان امیدی نیست لذا بهتر نیست درخواست خود را با مقام معظم رهبری که به حق پاسدار حقوق مردم مظلوم می باشند مطرح نمایید؟ (207067)
 
شايان
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۳:۲۵:۱۸
آفرين بر شما
خدا خيرتون بده كه شجاعانه از حقوق مردم دفاع ميكنيد
خواهش من از شما اينه كه به راهتون ادامه بدين و بدونيد كسي كه جانب مردم رو بگيره هميشه سربلنده چه در اين دنيا و چه در آخرت (207093)
 
,vahid
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۳:۲۹:۴۸
چه قدر سانسور .منتظريد يه نفر به احمدي نژاد توهين كنه تا مجوز بهش بديد؟ لينك اطاعت مشروط از ولايت فقيه و نظرات در حقيقت توهين اشكار به مقام معظم رهبري است. اقاي توكلي فراموش نمي كنيم (207097)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۳:۴۱:۲۶
درود بر شما كه حرف دل ميليونها نفر را شجاعانه در صحن مجلس زديد.اگر امثال شما هم در مجلس نباشند كه ملت را به تاراج مي برند.
اقاي توكلي فقط مراقب وزرا باشيد.كابينه متشكل از همه گروهها سر كار بيايد تا همه راضي باشند. (207104)
 
فريدون
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۳:۵۵:۲۱
جناب آقاي توكلي
بسياري از صحبت هاي جنابعالي از نظر اكثريت مردم ايران درست است اما چه فايده؟
سالهاست كه شما سخنان جالب و منطقي ميگوئيد وليكن چون اثر گذار نيست مانند آبي است كه در هاون ميكوبيد.
يك لحظه فكر كنيد اگر آقاي توكلي در صحنه نبود و اين سخنان زيبا را نميگفت با حال چه فرقي ميداشت؟
كاش يك شاخص اندازه گيري بود و نتيجه مثبت و يا منفي كار شما را با آن ميشد اندازه گيري كرد ، بنظر من چون از نظر روانشناسي كار شما تخليه بخار اضافي از ديگ زودپز است چه بسا بسيار جنبه هاي منفي نيز برآن مترتب باشد.
بايد گفت آقاي توكلي : عرض خود ميبري و زحمت ما ميداري
فريدون (207111)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۶:۵۹:۲۲
اقاي شاهرودي خرابه اي تحويل گرفت و جهنمي تحويل داد

اقاي توكلي انچه بر سر حيثيت نظام اسلامي رفت دست پخت مصلحت انديشي و جناح گرايي امثال شما بود (207206)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۷:۰۴:۵۲
تکبیر!...الله اکبر ... (207208)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۷:۲۴:۲۱
الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم.
همه می دانند این دولت ناتوان ترین دولت بعد از انقلاب است که ناشایسته ترین افراد در آن جا دارند حالا چی شده که با علم به این مسایل ، 200 نفر نماینده اصولگرای مجلس که خیلی از دوستان آقای توکلی مثل دوست عزیزشان آقای حداد عادل هم جزء آنها بوده اند در زمان انتخابات از این دولت حمایت می کنند و حالا بعد از این همه مشکلاتی که طرفداران آقای موسوی به دلیل ابراز نظراتی مشابه نظرات آقای توکلی به سرشان آمده ایشان اعلام خطر کردند .نوشته من شاید منعکس نشه ولی دوست دارم آقای توکلی این متن ببینند و بدانند مردم مواضع بعضی از افراد مجلس مثل ایشان را که می توانند تأثیر بیشتری در معادلات سیاسی کشور داشته باشند را با دقت بیشتری دنبال می کنند امیدوارم ایشان روی وقایع اخیر و مواضع چند ساله خودشان و همفکرانشان بیشتر فکر کنند و باید بدانند بعد از موسوی خاتمی وکروبی نوبت امثال ایشان یعنی کاتوزیان، لاریجانی و بقیه آقایانی است که تازه با این همه ادعا فهمیدند چی داره به سر مملکت و دین وایمان مردم آمده.
هرچند که معتقدم آقایان می توانند دولت را در انتخاب وزرا کاملا متوجه حدود خود بنمایند.
کارشناس قرآن از تهران (207214)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۷:۵۹:۱۵
آقاي توكلي شما به عنوان نماينده مجلس فقط مسئوليت نظارت بر قوه مجريه را نداريد بلكه بر تمام امور كشور ناظريد. آيا در ماجراهاي اخير در رفتار ارگان‌ها و يا قواي ديگري از نظام ، محلي براي اعتراض به ظلم نديديد ؟! آيا هيئت تحقيق و تفحص مجلس در اين موارد شكل گرفت ؟ آيا كميسيون اصل نود مجلس براي خطور برخي از اركان نظام از اصول قانون اساسي عكس‌العملي نشان داد ؟
آقاي توكلي طرف صحبت شما كي بود ؟ آيا فكر مي‌كنيد اين طرف صحبت شما به انذار شما گوش فرا مي‌دهد ؟ حركت بعدي شما پس از انذار چيست ؟
نمي‌خواهيد از اختياراتي كه قانون اساسي به شما به عنوان يك نماينده مجلس داده است استفاده كنيد ؟
قانون ‌گريزي اكنون مد روز شده و جالب آنكه بزرگترين قانون‌گريزان اكنون آدرس غلط هم مي‌دهند ! شبيه آنكه دزدي در حال فرار داد ميزد آي دزد !
حقوق قانوني مردم را مانند آنچه در فصل سوم قانون اساسي آمده زير پا له مي‌كنند و آدرس منتخب آنان را به عنوان قانون‌شكن مي‌دهند كه چرا فقط به اعتراض از كانال مورد نظر آنان بسنده نكرده است ! (207226)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۱ ۱۹:۱۱:۱۰
آیینه سر بدزد که کورند سنگها

فرسنگها ز عاطفه دورند سنگها



تـا آبها دوبـاره بیفتند از آسیاب

این روزها چقدر صبورند سنگها



آیینه چون شکست،به تکثیر می رسد

بیهـــوده در تـدارک گـــــورند سنــگهــا



باید قدم گذاشت ولیکن به احتیاط

کـز دیـر بــــاز سّد عبــورند سنگها



این است حرف تیشه ی آتش زبان که گفت

مثـــل همـیشه تـــــــــــــابع زورنــد سنگها



از سنگ جز سقـوط تـوقّع نمی رود

در قلّه بسکه مست غرورند سنگها (207251)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۵-۲۲ ۰۹:۵۹:۰۴
آقای توکلی من که روزقیامت به خاطرکاندید نشدن شما برای ریاست جمهوری ازشما نمیگذرم (207407)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.