توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 51281
شک سازمان سنجش/ نفر اول کنکور دوباره امتحان داد
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۲
گروه حوزه و دانشگاه: کنکور 88 یک ویژگی و اتفاق عجیب را تجربه کرد. برای اولین بار داوطلبی از یک شهر کوچک موفق شد در دو گروه آزمایشی رتبه اول را کسب کند. اتفاقی که با توجه به معدل پایین داوطلب موجب تردید مسئولان سازمان سنجش شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول پورعباس عصر سه شنبه در مراسم تقدیر از برترینهای کنکور سال 88 پس از اعطای لوح تقدیر به رستگار رحمانی تنها از جوانرود که دارنده رتبه های اول گروههای آزمایشی علوم تجربی و زبانهای خارجی کنکور امسال بود، گفت: رستگار رحمانی سال 82 دیپلم می گیرد و تا سال 85 در کنکور شرکت نمی کند. سال 85 پس از شرکت در کنکور موفق به کسب رتبه 30 در گروه آزمایشی علوم ریاضی می شود اما به دلیل اینکه به سربازی اعزام می شود نمی تواند به دانشگاه راه یابد.

وی افزود: رحمانی با شرکت در کنکور 88 رکورد شکست و در دو گروه آزمایشی رتبه اول را به دست آورد. در کنکورهای گذشته بودند افرادی که موفق به کسب رتبه اول در یک گروه آزمایشی و دوم یا سومی در گروه دیگر می شدند اما اینکه داوطلبی در دو گروه آزمایشی رتبه اول را به دست آورد بی سابقه بوده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: وی معدل پائینی را در هنگام ثبت نام درج کرده بود و سازمان سنجش شک کرد و از وی خواست تا در امتحان مجدد سازمان شرکت کند که در این آزمون نیز موفق شد و درصد بالایی را از دروس به دست آورد.

وی ابراز امیدواری کرد رستگار رحمانی تنها از برجستگان آینده باشد.

رستگار رحمانی تنها نیز در این مراسم ضمن تشکر از مسئولین سازمان سنجش گفت: اینکه در سالهای 82 تا 85 اقدام به شرکت در کنکور نکردم دلیلش محفوظ بماند برای خودم اما در سال 85 به دلیل اعزام به خدمت سربازی نتوانستم به دانشگاه راه یابم.

به گزارش مهر، در مراسم تقدیر از برترینهای کنکور 88 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعطای لوح سپاس از زحمات رئیس سازمان سنجش در برگزاری آزمونهای سراسری تقدیر کرد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.