نظر منتشر شده
۱۱۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 51981
موج اعتراض يقه آبي‌ها در راه است؟
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۴۵
روز یکشنبه کارگران نساجی بوکان متوجه شدند که کارفرما بعد از غیبت طولانی در کارخانه حضور یافته است و همراهش چند نفر کارشناس بانک ملی هم آمده اند تا از دستگاه ها و اموال کارخانه جهت توقیف لیست برداری کنند. جمعی از کارگران بعد از شنیدن این خبر سریعاً خود را به کارخانه رساندند و به کارفرما گفتند که اموال کارخانه در توقیف آنهاست و برای لیست برداری و توقیف اموال باید از صف اعتراض آنها بگذرد.



در تهران کارگران کارخانه لاستیک‌سازی دنا با پلاکاردهای «مدیر بی‌لیاقت استعفا استعفا، اخراج 4 نماینده توهین به 2000 پرسنل، ما کارگران لاستیک‌سازی دنا خواستار خلع ید مدیران بی‌کفایت هستیم، هیات مدیره بی‌لیاقت اخراج باید گردد» اقدام به برپایی تجمع اعتراضی کردند.



کارگران این کارخانه لاستیک می‌گویند که پس از آنکه لیستی از نام همکاران اخراجی خود را مشاهده کردند، با تشکیل شورایی ضمن اخراج مدیران کارخانه، مدیریت آن را برعهده گرفتند.



در پی اخراج کارگران پر ریس و پیگیری‏های متعدد آنان دیوان عدالت اداری رای به بازگشت به کار کارگران را صادر نموده اما از آن تاریخ تاکنون کار فرمای شرکت از به اجرا گذاشتن رای دیوان خود دار ی نموده است.



کارگران پر ریس از تاریخ مذکور هر روز ساعت 6 صبح تا ساعت 14 بعدازظهر در محل کار خانه به حالت اعتراض حضور داشتند .



صبح روز یکشنبه هم کارگران کارخانه کشت و صنعت هفت تپه دست به اعتصاب زدند و نسبت به حقوق معوقه خود اعتراض کردند.



رکود اقتصادی در کشور رو به وخامت است. وزیر اقتصاد معتقد است که سیاست های پولی را باید اصلاح کرد. این خبر بعد از قطعی شدن حضور وی در دولت دهم از سوی رسانه ها منتشر شد.اتاق بازرگانی پیش از این نسبت به ادامه بحران هشدار داده بود.فعالان بخش خصوصی از بالارفتن ریسک اقتصادی و امنیت می گویند.به گفته این فعالان، وقایع اخیر باعث عدم اطمینان در اقتصاد شده است.به نظر می رسد این ادعا منطقی باشد .هیچ یک از 33 مهمان خارجی مدعو به یک همایش ریاضی در دانشگاه شریف در این همایش شرکت نکردند. این مدعوین هیچ نوع سرمایه گذاری هم قرار نبود انجام دهند و برای شرکت در این همایش کمی دست زدن و تشویق کفایت می کرد.کارشناسان با بی سابقه خواندن این اتفاق مجلس ختم ندا و دادگاههای تواب سازی را مقصر دانستند.



اما مسئولین فکر می کنند می توان با چرخش متغیرنقدینگی، اقتصاد را متحول کرد. حجم پول از 21500 میلیارد تومان در اسفند 86 به 15700 میلیارد تومان در دی ماه 87 کاهش یافته است. کاهش 27 درصدی حجم نقدینگی در حالیکه تورم 25 درصد است یعنی قدرت خرید مردم نسبت به قبل 52 درصد کاهش یافته است.



با این حال فعالان بخش خصوصی منتظرند دولت بسته جدید بعد از انتخابات را عرضه کند.افزایش نقدینگی احتمالا تنها راه کار در کوتاه مدت است. با افزایش نقدینگی کنترل و مهار تورم به شیوه قبل از انتخابات دیگر ممکن نخواهد بود.



گزارش های رسمی از افزایش 3 درصد نرخ بیکاری در تهران خبر می دهد.طی یک ماه و نیم گذشته 1646 کارگر به خیل کارگران اخراجی پیوستند.



اخراج 500 کارگر از شرکت روکش چوبی ایران 900 کارگر از کارخانه صنایع مخابراتی از راه دور و 230 کارگر هتل آزادی طی یک ماه و نیم گذشته در رسا نه ها گزارش شده است.

در 500 کارخانه 200 هزار کارگر از 3 تا 50 ماه حقوق در یافت نکرده اند.



این وضعین البته طبیعی است. ایرالکو مجبور است محصولات خود را حدود 700 تومان زیر بازار در بورس کالا بفروشد که باز هم به دلیل بالاتر بودن قیمت آلمینیوم نسبت به بازار های جهانی خریداران استقبال نمی کنند. این بحران باعث شده تولید ایرالکو 50 درصد کاهش یابد.



شرکت های بزرگ صنعت فولاد بورسی با میانگین بازدهی منفی 44 درصد طی تیر ماه 87 تا پایان تیر ماه 88 دوران رکود را تجربه می کنند .



با واردات بیش از یک میلیون تن شکر در سال گذشته ، 50 درصد واحدهای تولیدی شکر در مدار زیان قرار گرفتندو در باقی کارخانه ها نیز تولید عملا متوقف شده است.



چک مبادله شده در نظام بانکی در پایان سال گذشته نسبت به سال پیش از ان 42 درصد کاهش یافت.



این در حالی است که چک های برگشتی 7.8 درصد افزایش پیدا کرد که از بعد جنگ تا به حال بی سابقه بوده است .



گزارش های بورس نیز حاکی از سراشیبی سقوط در 150 شرکت بورسی است.



60 درصد ظرفیت تولید کنندگان لوازم خانگی نیز غیر فعال شده است.



ساخت وساز در تهران حداقل 60 درصد کاهش یافته است.



در حال حاظر 56 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی وجود دارد.



تعداد فزاینده بیکاران و نیمه بیکاران به گونه ای محتوم در ورای این رکود و ورشکستگی پیاپی کارخانه جات است.کارگران به اقشار زیر طبقه سقوط خواهند کرد. آنان دراستیصال کامل برای بقای خود به اشتغال غیر رسمی روی خواهند آورد. از این پس میلیونها یقه آبی که جامعه علیرغم توانایی که دارند خواهان کارشان نیست، خود را بازنده مناسبات جدید می پندارند.



طی چند ماه گذشته تمامی اخبار دال برشکل گیری گسترده اعتراضات یقه آبی ها دارد. ادامه روند کنونی و بی توجهی به رکود بنگاههای اقتصادی موج اعتراضات آبی را به راه خواهد انداخت.



ناگزیر این موج شباهت هایی هم با موج سبز خواهد داشت. به نظر می رسد این تحرکات از طرح هلندی رسانه‏ای هم خطرناک تر باشد. شاید از نسخه بیلدربرگی براندازی نرم هم جلوتر رود. شاید هم برخی بخواهند آن را پروژه آژاکس 3 بنامند.



تحرکات آبی‏ها بدون شک متعصبانه است. تنها مچ بند سبز نیست که جای خود را به یقه های آبی می دهد. انگیزه اصلی این حرکت خودجوش نگرانی از گرسنگی خانواده و شیر خشک فرزند نوزاد و اجاره مسکن آخر ماه و ادامه تحصیل فرزند و درمان همسر است.



هر نفر که بیکار شود با خود حداقل 4 نفر را به زیر خط فقر می برد.این خانواده بدون شک مستعد فساد می شود.سرکوب جنبش آبی ها و برگزاری دادگاه فیروزه ای ،حتی اگر به تواب سازی هم بیانجامد ،باز هم مانع فساد و انحرافات اجتماعی نخواهد شد.آنومی و دختران فراری، ایدز و کودکان خیابانی و طلاق و اعتیاد و سرقت و قتل موج قرمزی است که پس از بی توجهی به اعتراضات آبی به سادگی قابل مهار نخواهد بود.



البته شاید اگر منافع یقه آبی ها به یقه سفید ها (کارفرمایان و مدیران و سرمایه داران) گره بخورد - که بنظر می رسد در شرایط فعلی گره خورده باشد - بتوان امید داشت که اعتراضات آبی و فیروزه ای موثر باشد.



نباید فراموش کرد که هیچ کس اعتراض یقه سفید ها را مخملی و نرم نمی داند. یقه سفید ها ولی نعمتند.



یک صبح تا ظهر تعطیلی بازار طلا در اعتراض به قانون مالیات بر ارزش افزوده، برای ملغی شدن آن به دست رئیس جمهور کفایت می کند. اعتراض یقه سفید ها همیشه سفید است نه رنگی.



باید از خلسه پراندوه سبز خارج شد و بیشتر نگران خروش آبی‏ها و سیاهی فقر و قرمزی فساد بود.



 

 
 
محسن
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۳:۵۷:۰۲
واقعا متاسفم
کارگران از شریف ترین مردم هستند که هیچگاه به حق خود نرسیده اند (213041)
 
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۴:۰۶:۲۷
جناب آقای توکلی
با سلام، قبلا هم چند بار نوشتم که متاسفانه جنابعالی و دوستان اصولگرايتان مصالح گروهی را بر مصالح کشور ترجيح داده و زمينه انتخاب آقای احمدی نژاد را برای دور دوم فراهم نموديد و با اين کار زمينه لازم برای تعطيل شدن صنايع و افزايش بيکاران را فراهم نموديد. بررسی نتايج حاصل در دولت نهم نشان می دهد که تيم آقای احمدی نژاد قادر به ارائه برنامه برای توسعه اقتصادی و ايجاد زمينه اشتغال نمی باشد. چرا تعلل می کنيد و بعنوان نماينده مجلس اجازه می دهيد اين وضعيت ادامه يابد؟ شما را به خدا قسم می دهم کمی به فکر مردم باشيد و راه چاره ای برای نجات از اين وضعيت پيدا کنيد. (213050)
 
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۵:۴۳:۰۳
بنده به عنوان کسی که یک کارخانه نساجی را اداره می کنم باید بگویم وضعیت کارخانه های صنعت نساجی از سال 1380 یعنی زمانی که برخی اقدام به واردات بدون مجوز پارچه کردند، به وخامت گرایید! (213165)
 
الگوي مديريت اقتصاد جهان
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۹:۲۲:۱۹
خواهشمندم با توجه به اينكه الگوي مديريت اقتصادي ما به گفته احمدي نژاد در 50 كشور جهان مي خواهد عملي شود هر چه سريعتر به كشورهاي مزبور اطلاع داده شود كمي صبر پيشه كنند . با وضعي كه مي بينيم خدا را خوش نمي آيد آرامش مردمان آن كشورها هم مثل ما سلب گردد. (213498)
 
محمدرضا
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۹:۳۵:۱۲
اقای توکلی مخالف مجازی است یعنی بعداز تک قطبی کردن سیاست مملکت از درون جناح اصولگرا برای سرگرم کردن سیاست طیفهای مخالف درون جناحی درست کرده اند دلیل ان نیز عدم پاسخ اقای توکلی به سئوال فوق است یا صحبتهای تند ریاست محترم جمهوری علیه اقای باهنر مورخ 29/05/88در صدا وسیما و خیلی موارد دیگر (213507)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۰۲ ۱۴:۴۲:۵۲
باسلام
جناب آقای توکلی اینطور بنظر میرسد که همه به نوعی دارند مماشات میکنند .
شما چند سال است که در تاریکی نشسته ای و روشنائی را میپائید نمیدانم متوجه ضربالمثل من شده اید یا نه .البته که شده ا ید واقعا اگر اوضاع آنقدر خرابست که شما در این مقاله اعلام کردید باورم نمیشود که بتوان بعنوان یک مسلمان ویا یک وطن پرست راحت نشست وبا نوشتن یک مقاله آماری بسنده نمود . چنین بنظر میرسد که کوتاهی شما و امثال شما باعث تائید آقای احمدینژاداز اینطرف و آنطرف شده یادتان باشد شما باندازه سوادتان در برابرخدا مسئولید وخدا بدادتان برسد که میدانید و کاری نمیکنید .یادتان باشد که صرف نوشتن کافی نیست. (214154)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۴:۰۸:۰۰
با سلام
والا چی بگم از اوضاع اقتصادی مملکت خودمون.
خوب وقتی این همه تحریم هستیم، رییس جمهورمون هم که به کار کارشناسی بها نمیده. اوضاع بهتر از این نمیشه دیگه.
چه می دونم شاید این بهای عدالتی هست که رییس جمهورمون داره برامون به ارمغان میاره.
شاید همون رییس جمهور دولت قبل که همیشه با پرستیژ روشنفکرانه ظاهر میشد ولی تصمیمات اقتصادی رو به چند کارشناس واگذار میکرد خیلی بهتر بود. در هر حال فعلا که نمیشه کاری کرد جز غصه خوردن.
به قول کیهان \" می گویم: خوبه هر وقت گرانی و بیکاری رشد کرد بیاییم دستاوردهای هسته ای را به مردم توضیح دهیم و این انرژی رویایی رو برای مردم تبلیغ کنیم\". (213052)
 
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۴:۱۷:۵۹
بنده يك منتقد احمدي نژاد و در جنبش سبز هستم.
به خدا قسم مي خورم كه اگر احمدي نژاد مي توانست اوضاع مملكت را به سامان كند و در راه درست و صلاح مملكت كار مي كرد و مي توانست براي مملكت مفيد باشد ، بنده هيچ پدر كشتگي با ايشان نداشتم و كمكش هم مي كردم (در حد توان) تا موفق شود.ولي جنبش سبز كه شما آنرا به مسخره گرفته ايد ، جنبشي براي مبارزه با تقلب و دروغ و ناكارامدي است. و عملا مادر تمام جنبشهايي است كه شما آنها را آبي و سفيد و .... ناميده ايد. (213060)
 
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۵:۵۴:۴۶
بنده هم هیچ مشکلی با جنبش سبز ندارم. منتها فکر می کنم این جنیش به دنبال باز گرداندن کسانی بود که سابقه عملکردشان در سالهای گذشته نشان می داد به فکر منافع گروه خاصی از مردم هستند. همانها که گروه خاصی از مردم از آنها حمایت می کنند.همان جریانی که آقای دکتر توکلی برای اولین بار آنرا تحت عنوان اشرافی گری دولتی در سالهای قبل هشدار داد. انتخابات اخیر نشان داد طبقه عام مردم با شما همفکر نیستند. به هر حال شاید برای بنده به عنوان یک تحصیل کرده ای که در خارج از کشورم زندگی می کنم اعتبار پاسپورت اهمیت داشته باشد اما انتخابات نشان داد اکثریت مردم ایران چه گرایشی را می پسندند. این در حالی است که در جریان تبلیغات انتخاباتی تمام سیاستهای دولت به نقد کشیده شده بود. (213180)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۰:۵۴:۲۵
دوست عزيز ،
نظر طبقه عام را متقلبانه به سمع شما رسانده اند. (213560)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۳:۰۹:۰۴
دوست عزيز خارج گشور
دولت نهم از فرداي روي كار آمدن بجاي برنامه ريزي براي كارهاي اساسي و كارشناسانه برنامه تبليغات سفرهاي استاني را كليد زد. و با دادن پولهاي بدست آمده از افزايش قيمت نفت به كسانيكه دنبال ماشين رئيس جمهور ميدويدند و عريضه ميدادند زمينه را براي چهار سال ديگر حكومت آمده ميكردند. (213662)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۴:۳۸:۳۶
خوب اونهایی که دنبال ماشین ایشون می دویدن هم حق دارن رای بدن یا نه؟! 8 سال سازندگی و 8 سال اصلاحات چیزی بهشون نداد حالا از روی ناچاری مجبورن دنبال این ماشین بدون تا یه چیزی گیرشون بیاد. حتمن موافق این مسیرن که رای دادن، نه!؟


دوست خوبم. حرف ما همین است. اگر دولت اصلاحات به وضعیت مردم رسیدگی می کرد آنها به احمدی نژاد رای نمی دادند. مردم به فکر منافع خودشان هستند. متاسفانه در دوره سازندگی و اصلاحات اون برنامه ریزیها که میگید فقط به نفع طبقه خاصی انجام شد.

در ضمن با این جمله شما که دولت قبل برنامه ریزی برای کارهای بزرگ نکرد موافق نیستم.

اگر دولت در یک شهر کوچک استخر می سازد اگرچه من و شمای شهری مغرورانه آنرا تلف کردن سرمایه می دانیم ولی از نظر رئیس جمهور یک سرمایه گذاری بزرگ است! مردم هم آنرا تایید کردند. (213708)
 
جواتی
۱۳۸۸-۰۶-۰۲ ۱۴:۵۱:۴۰
قبل از دولت نهم وضعیت عمومی کشور رو به بهبود بود ولی هیچ روستایی مستقیم از دولت پول نمی گرفت (یا به این شدت نبود). اما دولت نهم مستقیما پول داد و حتی سرمایه گذاری زیربنایی نکرد. این باعث شد که رای جمع بشه ولی معنیش این نیست که روش درستیه. (214162)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۲ ۱۵:۳۵:۰۲
ولی آمارها نشان میده دولت سرمایه گذاری کرده. ضمنا کی گفته دولت به مردم مستقیما پول میده؟ (214190)
 
يك بنده خدا
۱۳۸۸-۰۶-۰۲ ۱۶:۳۹:۵۱
دوست عزيز، شما فكر مي كنيد رفاه و امنيت اقتصادي يك ويژگي مستقل است؟ البته كه اينطور نيست كه با توزيع پول بتوان عده اي را كه محروم بوده اند، به جرگه مرفهين آورد. عملكرد دولت اصلاحات را بايد در كل ديد كه باعث كاهش تورم تا حد 10 درصد شد و مي شد ديد كه جنب و جوش مالي و اميد به آينده در قشر متوسط جامعه (كه بنده با ايشان نشست و برخاست داشتم) بوجود آمده بود. برنامه ريزي براي زندگي ممكن شده بود و مي شد حدس زد چه زماني براي تحولات زندگي مثل ازدواج و يا تامين مسكن مناسب خواهد بود. در اين شرايط خدمات نيز توسعه يافته بود و اكثريت اقشار ضعيف نيز به فرآخور وضع و حال خود مي توانستند كار و منبع درآمد مناسبي داشته باشند. درآن فضا، اگرچه به قول بعضي ها، بعضي از پولدارها پولدارتر شدند و درآمد به تساوي تقسيم نشد، ايجاد فضاي كسب و كار مناسب و ثبات و حركت به سمت شفافيت، سرمايه گزاران را به طور نسبي به سمت توليد سوق داده بود. اين يعني ارزش افزوده كه منجر به كاهش تورم مي شود شمن اينكه رفاه را نيز بتدريج افزايش مي دهد. اتفاقي كه با كاهش شاخص تورم قابل درك است.
توزيع پول بين قشر مستضعف حتي اگر توزيع عادلانه باشد و ضعف هم واقعي، حداكثر يك مسكن موقت است كه پس از مدت كوتاهي خود را بصورت تورم مضاعف، خمودي و تنبلي نيروي كار و كاهش انگيزه نيروهاي فني چند برابر اثر مثبت خود را خنثي مي كند.
از طرف ديگر، بي ثباتي در اقتصاد، سرمايه گزاري را در توليد غير قابل اعتماد كرده، بطور قطع دلالي و تجارت آنهم از نوع وارداتي را مقرون به صرفه تر مي كند. نتيجه واضح است. بيكاري مشهود و غير مشهود همان قشر ضعيف و ضربه مهلكي كه به نظام اقتصادي تازه جان كم رمق گرفته خانواده آنه وارد مي آورد و نتيجه همين است كه مي بينيم.
بدتر از همه اين است كه با ادامه روند بي ثباتي اقتصادي (البته به اسم عدالت اقتصادي)، بايستي منتظر عواقب بدتري بود كه مي توان از آن به فاجعه تعبير كرد.
خداكند هرچه سريعتر اين وضع خاتمه يابد. دراين صورت اين تازه اول راه است. بايستي مثل هر ملت ديگري ساخت كشور آباد شود و نسلهاي بعدي از آن بهره مند شوند(انشاءا...) (214240)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۷:۵۳:۳۵
من هم از شمایم و باشما کاملا موافقم ایشان در چهار سالی که خیلیها به ایشان رای دادند نتواتنست چه رسد به حالا (213480)
 
منصف
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۹:۵۵:۳۵
اینها بحثهای قبل از انتخابات است. قبل از انتخابات بحثها بصورت سیاه یا سفید ارائه میشود تا برای کاندیدای خودمان رای جمع کنیم. اما پس از انتخابات بحثهای باید واقعی تر و بصورت خاکستری ارائه شود. (213519)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۱:۰۱:۴۸
دوست من این صداقت و تعهد شما بسیار ارزشمند است اما نوع اعتراضات و طبقه اجتماعی آنان و نوع پراکندگی صداهای الله اکبر نشان دهنده نا رضایتی ثروتمندان از احمدی نژاد است. بنده در محلات طبقه متوسط مردم ( از نظر ثروت نه از نظر مناعت طبع و فرهیختگی) صدای الله اکبر نمی شنیدم. (213567)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۶:۴۸:۵۲
ممكن است بفرماييد اين طبقه متوسط كه فرموديد كجاي ايران بوده؟ (213767)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۲ ۰۸:۲۰:۰۳
شاید شما راست بگید ! چون با وضع اقتصادی که محصول سیاست های یک شبه و بعضاً لحظه ای جناب آقای دکتر (!) است ، طبقه متوسط آنقدر درگیر نان و معاش خویشند که فرصت رسیدن به امورات سیاسی از آن ها گرفته شده . (213928)
 
شعرباف
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۴:۱۹:۱۸
وظیفه احزاب، مطبوعات، صدا وسیمای چند صدایی این است اگر مشکلی پیش آمد تحلیل کنند واگر اعتراضی وانتقادی لازم است آن را به گوش مسئولین برسانند حال اگر برای احزاب و رسانه ها مشکل ایجاد کنیم وجامعه تک صدایی ایجاد کنیم مشکلات نه تنها حل نخواهد شد بلکه به علت عدم انتقاد، مشکلات افزون خواهد شد. و اگر بحران جهانی هم باشد ما آن را به گردن مسئولین خودمان خواهیم انداخت. (213061)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۴:۲۵:۰۰
ما كه قرار بود به عنوان يك قطب اقتصادي در جهان قد علم نماييم پس چي شد . اقايان به دور از هر گونه جناح و جناح بندي به داد ايران برسيد امروز كه فردا خيلي دير است . (213063)
 
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۴:۲۸:۰۸
احتراما\"
1-نتيجه ريخت و پاش هاي اقتصادي دولت نهم و سكوتهاي ... مجلس هفتم به چشم آمده است.
2- در بسياري از شهركهاي صنعتي در بدو ورود به شهرك به جاي كارگر چيزي كه مشاهده مي‌شود سگهاي نگهبان كارگاهها كه رها شده اند ديده مي‌شود.
3-هزينه اجاره سالنهاي صنعتي به شدت كاهش يافته است ( متقاضي ندارند)
4- جناب رييس جمهور محترم كه ده ساله مي‌خواستند برنامه چشم انداز بيست ساله را اجرا كنند مجلس خاموش است به رفتارتان ادامه دهيد. اقاي رييس جمهور كه برنامه هاي اقتصادي را به جاي اجرا متهم به ليبراليستي بودن كردند قوه قضاييه خواب است ادامه دهيد و ...
4- حكومتي كه از تامين حداقل معيشت مردم عاجز شود ان هم در منتهاي ثروتمندي مستوجب چيست؟ (213069)
 
فهیمه
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۴:۳۶:۴۳
اگه یه کم عمیق تر نگاه کنید می فهمید که همه دغدغه سبزها هم خروج کشور از همین وضع بحرانی بود که دولتمردان بی کفایت ما را به آن دچار کردند.
اما عده ای متحجر مغرض با انگ چسباندن به همه دلسوزان این مرز و بوم در جهت حفظ منافع ننگین خود بوده و هستند و گوششان قادر به شنیدن حرف حق نیست.
وب سایت الف هم بهتره درباره عملکرد نامعلوم خود و سیاست یک بام و دووایی که بعد از انتخابات در پیش گرفته بیشتر تعمق کنه.
متهم کردن سران اصلاحات به خیانت ، عین خیانت است. خودتون بهتر می دانید که هیچ کدام از این افراد و طرفدارانشان نه براندازند و نه معاند.
دل همه ما از بیکاری هموطنانمان به درد میاد. (213077)
 
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۲۰:۳۶:۵۰
باید خدمت فهیمه خانم عرض کنم که اگه کمی به گذشته برگردید یادتان می آید گه در 8 سال اصلاحات بجای رسیدگی به این مشکلات ،بعضی از افراد سران اصلاحات بجای مبارزه با این مشکلات بیاد جنگ امام حسین و تحلیل اینکه این جنگ شخصی بوده نه برای خدا و حق امام حسین بوده که کشته بشه (چون پدرش امام علی ع فرمانده جنگهایی بوده که فامیل های دشمنان امام حسین در اون جنگها کشته شدند)افتاده بودندو این قبیل قصه پردازی ها که کم نبود
ما مشکلات معیشتی در 8 سال اصلاحات کم نداشتیم
ما مشکل دختران فراری کم نداشتیم (که اونم بر اثر سیاستهای غلط فرهنگی 8سال اصلاحات بود)
ما در آن زمان که داعیه گفتگوی تمدنها رو داشتیم به عنوان محور شرارت از ما یاد میشد. (213344)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۰۲ ۰۰:۲۰:۲۳
بعضی اشتباه می کنند گناه آنرا بپای همه نمی توان نوشت شما از کجا می دانی دختران فراری در این چهار سال نبودند سیاستهای غلط فرهنگی یعنی اینکه امروز حرف بی بی سی بیشتر از رسانه خودمان شنوا دارد! ضمنا شما دیوانه ای مثل بوش را بهانه ای برای غلط بودن سیاست خارجی ارزیابی می کنی در حالیکه خود شما می دانی این سیاستها در بالاترین سطوح اخذ می شود اتفاقا مدیریت درست مانع از یک عمل احمقانه نشد و بوش از نفس افتاده به دوران اخیر رسید (213877)
 
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۴:۴۰:۴۷
عجیب است که شما از رکود اقتصادی جهانی بی‌خبرید و مشکلات را از آن‌چه «تواب‌سازی» (اصطلاح مورد استفاده منافقین) خوانده‌اید می‌دانید.
کل مطلبتان را قبلاً بعضی‌ها فرموده بودند: «توهم توطئه». پس لازم نبود این‌قدر قلم‌فرسائی بفرمائید. (213084)
 
حمزه
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۹:۳۷:۱۹
بنده کارشناس مسائل اقتصادی هستم. با اطمینان کامل خدمتتان عرض می کنم که سیاست های پولی بسیار غیر کارشناسی مثل تثبیت قیمت ها و سپس چرخش 180 درجه ای یعنی طرح تحول اقتصادی و خصوصی سازی ، منحل کردن شورای پول و از همه بدتر بدعتی جدید یعنی از بین بردن استقلال بانک مرکزی و وابسته کردن آن به دولت و بعلاوه توزیع شدید نقدینگی حاصل از فروش بالای نفت در طول 4 سال گذشته عامل تمام این مشکلات بوده است.
تنها عاملی که سبب شد که وخامت اوضاع آنچنان که باید به چشم نیاید شانس رئیس جمهور و قیمت بالای نفت در طول 4 سال گذشته بود، عاملی که باعث شد با واردات شدید کالاهای مصرفی مردم را ساکت نگه دارند.
وقتی جناب موسوی در مناظرات از اوضاع بد چای شمال و جناب رضایی از اوضاع بد صنعتی مثل شکر می گفت باید جدی می گرفتید. اون بندگان خدا فقط به واقعیات می پرداختند..... اما متاسفانه این چیزها هیچگاه در رسانه ملی و روزنامه های کیهان و ایران بازتاب نداشته که عوام الناس ملفت عمق فاجعه بشوند.
و البته سایت هایی مثل الف هم نوش دارو بعد از مرگ سهراب به ملت تعارف می کنند.
بنظر میاید بعضی از دوستان بی انصافی می کنند و علاقه به شخص رئیس جمهور را به تمام مصالح ترجیح می دهند. (213331)
 
نیما
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۲۱:۱۰:۳۷
جناب آقای ناشناس 213084
بد نیست که قبل از اظهار نظر کمی مطالعه فرمائید، همانطور که همه میدانند بخاطر شرایط تحریم ایران از سوی کشورهای صنعتی و بیشتر دنیا اقتصاد ایران کمترین وابستگی را به اقتصاد جهانی دارد و این بحران مالی جهانی کمترین تاثیر را در اقتصاد ایران داشته است، اما با ناکارمد بود دولت نهم و بذل و بخشش های آن به دیگر کشورها و همچنین احداث کارخانه های تولید خودرو در دیگر کشورها سبب بحران مالی برای کشور شده است (213357)
 
ميثم
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۸:۴۴:۲۳
آقاي نيما عدم تاثير بحران اقتصادي دنيا در اقتصاد ايران كذب محض است.
مگر اينكه بپذيريم اقتصاد ايران به علت عدم ارتباط با ديگر كشورها توانسته از اين بحران جان سالم به در برد كه باز صحيح نيست سقوط قيمت نفت به دليل همين بحران بود. اين ادعاي دروغ عدم تاثير بحران اقتصادي دنيا بر اقتصاد ايران توسط رئيس جمهور اين مملكت مطرح شد همان كسي كه پيش بيني كرده بود نفت ديگر كمتر از بشكه اي 100 دلار نخواهد بود و... (213487)
 
reza
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۲۲:۲۹:۱۵
برادر من زمانی که دنیا به سمت بحران و سرنگونی اقتصادی می رفت ما در اوج درامد های نفتی قرار داشتیم و دوستان ودولت شما به جای استفاده از این فرصت مشغول مسخره کردن دنیا ونظام اقتصادیشان بودند.

حالا شاهدیم که بحران در جهان در حال مرتفع شدن است ولی ما تازه دچارش میشویم.

البته زیاد ناراحت نشوید که من شنیدم جنگل های امریکا در حال سوختن است شاید این خبر خوبی برای دوستان شما برای ادامه روششان باشد. (213389)
 
م ذاکری
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۲:۵۳:۵۹
بنده سوال دارم .آیا 8سال جنگ تحمیلی برای اقتصاد کشور زیان آورتر بود یاد رکود اقتصاد جهانی.؟ خواهش دارم بیطرفانه قضاوت کنید. (213452)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۲ ۰۸:۲۴:۲۳
محض اطلاع شما دوست گرامی ، کشورهای جهان مانند فرانسه ، آلمان و ژاپن یکی یکی دارنداز رکود اقتصاد خارج می شوند و به حمد الله دیگر بهانه ی جناب آقای رئیس جمهور و شما برای نسبت دادن رکود تورمی در ایران به خارجی ها نیز از شما سلب شده است . (213929)
 
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۴:۴۱:۲۰
اگر واقعا تحليل شما راست است چرا از اين دولت بي كفايت اينقدر حمايت ميكنيد؟ (213085)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۹:۳۴:۰۵
خیلی جالب است که طرفداران احمدی نژاد سبز ها را متهم به لجاجت می کنند. من هر چی سعی کردم چند نکته مثبت از عملکرد این آقا بدست بیاورم نشد که نشد. حالا من نمی دونم چرا اینقدر دلباخته داره. البته بقصد جناحی نگفتم بدون تعصب دارم میگم. اوضاع خیلی بدتر از آنست که بشه فکر کرد (213505)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۴:۴۲:۳۱
همين الان مسول بخش ورزش شركت سايپا در برنام مستقيم تلوزيوني ساعت14 شبكه خبر از بحران مالي شكايت داشت. حال آقايان صدا وسيما هر روز وهر ساعت درهر بخش خبري از شكست اقتصادي آمريكا واروپا چه داستانها كه تعريف نمي كنند از فرمايشات مسرورانه مسولين در مورد پيشرفت مملكت هم ديگر سر ما دارد گيج مي رود. (213086)
 
ناراضی
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۴:۴۸:۴۵
آقای توکلی برای مقابله با فقر مطلق راه حل این است یارانه نقدی مساوی برای همه وگرنه نابراری ها باتوجه به شرایط جامعه ممکن است باعث شورشهای سنگین شود (213096)
 
رحیم
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۴:۴۹:۳۶
لطفا شما از خواب سبز بحران خارج شوید آقای مهدیان. (213099)
 
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۵:۴۹:۱۵
نمي دونم چه بلايي بايد سر كشور بياد كه براي شما اسمش بشه بحران، سبز هم نباشه، كه شايد گوشه چشمي بهش بكنيد. لطفا بيدار شو آقا رحيم. (213174)
 
مبيني
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۴:۵۶:۰۸
نگراني مردم هم از همين اوضاع بود. كارهاي كارشناسي نشده ، افزايش نقدينگي، تورم بالا.... انفجار بيكاري ... ولي كي گوش داد؟ حالا مونده آقايون ببينند مملكت چه گل و بلبلي خواهد شد! البته به آقايون و آقازاده ها فشار نمياد بدبختي و فلاكتش ماله كارگرها و كارمنداست.... (213106)
 
نیما(فت)
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۵:۰۵:۲۱
چه بگویم؟

حرف هایی هست برای نگفتن

و ارزش عمیق هرکسی به اندازه ی حرف هایی است که

برای \"نگفتن\" دارد! (213122)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۵:۰۶:۴۳
از خودمون سئوال کنیم چرا با وجود اینهمه توان، نیروی انسانی، استعداد و ثروتهای خدادادی مردم ما در چنین وضعی زندگی میکنن با اینهمه ثروت جامعه رو اینجوری اداره کردن واقعا هنر است! اگه اینهمه ثروت نداشتیم وضعیت ما بهتر از افغانستان بود یا بدتر بیاید مدیرانمان رو با کشورهای دیگه مقایسه کنیم تا بفهمیم تفاوت ره از کجاست تا به کجا (213124)
 
majd
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۵:۰۶:۵۹
باسلام
این دردی است که از مدتها پیش ذهن مرا به خود مشغول کرده است من نه طرفدار سبز هستم نه طرفدار اصولگرا هستم نه طرفدار هزارو یک اصطلاح بی خاصیتی که هیچکدامش تا کنون نتوانسته دردی را درمان کند فقط میدانم بیکاری وعدم امیددومقوله ای است که دارد مملکت را به نابودی میکشاندو اقایان به اصطلاح خودشان مسئولین در پی حذف رقیب هستند
ایا میدانید در مملکتی زندکی میکنیم که آثار فساد آن کانون خانواده ها را متلاشی میکند.
آیا مسئولین میدانند که تایم دسترسی به مواد مخدر را رسما 30 دقیقه اعلام کرده اند.
آیا میدانند الگوی بیماری ایدز از مصرف تزریق به سمت روابط جنسی تغییر کرده است.
آیا مسئولین میدانندکه جرات ریسک وخطر پذیری مدیران لایق چه اندازه کاهش پیدا کرده.
آیا میدانند که ریختن آبروی انسان در این مملکت چه اندازه راحت است.وچه آسان تهمتها وارد میشود وپاک کردن ان هم چه اندازه مشکل است.
آیا میدانند که آزمونهای استخدامی چند هزار نفری برگزار میشودکه در آن به تعدادانگشتان دودست استخدامی دارند وآن هم از قبل مشخص شده است.
آیا میدانند هزینه درمان چه اندازه بالاست ومردم در خیلی از موارد از سلامت خود صرف نظر میکنند.
و...........................

آهای مسئولین مسئول به فکر باشید! (213125)
 
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۵:۱۲:۳۸
متاسفانه آن چیزیست که دیده نمی شود و تا کارت به استخوان نرسد و خیابان ها نمایشگاه موج ملی فقر و فلاکت را اکران نکند ارباب قدرت فوریتی برای آن قائل نخواهند شد .

گر چه موج سرخ بوبی روئت می شود و این روزا به دلیل مصلحت نظام مشمول سهله و سمهه است و بازارشان گرم .

شاید فردا درصد بالایی در رشد تولید ناخالص ملی دولت کریمه را هم همین موج سرخ تاثیر گذار بود ! (213130)
 
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۵:۱۳:۵۹
خود کرده را تدبیر نیست
آقایان اصولگرا تحویل بگیرید، این از نتایج به قدرت رسیدن کسی است که بلد نیست از آن استفاده کند (213131)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۵:۲۳:۱۲
این نوشته آقای مهدیان یکی از بهترین نوشته هایی بود که تابحال در الف چاپ شده. ارزش و صحبت گفته های شما در آینده مشخص خواهد شد. شما زلزله هایی را که در جامعه ما در حال شروع شدن هستند دیدید و نوشتید, اما دولتمردان متاسفانه به سادگی از آنها میگذرند. (213143)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۵:۳۳:۲۱
جالب بود.
ما این همه گفتیم که آقای احمدی نژاد عوام فریبی می کند اما شما سکوت کردید. یادم است که در مناظره رضایی - احمدی نژاد . آقای احمدی نژاد فرمودند که علت تعطیلی کشت وصنعت هفت تپه بازسازی بوده! (213157)
 
سید علیرضا
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۵:۳۶:۲۹
از قدیم گفتن دو صد گفته چون نیــــــــــم کردار نیـــــست

حالا هی شما بگو ، هی توضیح واضحات بده

کو مرد عمل؟کو کسی که یک هزارم حرفاش عمل کنه؟

اصلا منظورم با شخص و طبقه خاصی نیست،مثلا دولت و احمدی نژاد

مظور من تک تک آدمایی هستن که تو این ممکلت مسئول بودند و هستند

کسایی که قدرت اجرایی داشتند و دارند

کسایی که میتونستند کاری بکنند و نکردند

کسایی که میتونستند گره ای از کار مردم باز کنند و نکردند

مسئولایی که توانایی انجام وظیفه نداشتند ولی از سمت خودشون نکشیدن کنار تا کسی که میتونه بیاد جاشونو پر کنه

خیــــــــــلی وقته ماها عادت کردیم فقط حرف بزنیم ولی از عمل خبری نیست

کافیه یه کمی تعصب رو کنار بذاریم و صادقانه نگاه کنیم

اونوقته که میبینیم اون حقایق تلخ رو

کافیه یه مقایسه کوچیک بکنیم سطح پیشرفت خودمون رو با کشورای دور و برمون

مسئولی که کاری از دستش بر بیاد و انجام نده خائنه

مسئولی که کاری از دستش بر نیاد و نکشه کنار خائنه

چه راستی باشه چه چپی
چه بالا نشین باشه چه پایین نشین

خیانت که شاخ و دم نداره (213160)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۵:۵۴:۲۶
این ادبیات شما بسیار زشت و موجب تهدید امنیت ملی است. شما به شدت برای آشوب زمینه سازی کرده و عده ای را برای این کار تشویق کرده اید و تازه رنگ هم برای آنها مشخص کرده اید.
کارتان بسیار عجیب و غیر قابل توجیه است.

البته هیچ کس مخالف نقد و اطلاع رسانی نیست. اما هوچی گری و تشویق به اغتشاش و ... دقیقا زمینه چینی و تشویق برای مقابله با نظام می باشد.

لطفا اگر نقدی دارید، در فضایی و با ادبیاتی کاملا علمی بیان کنید. (213179)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۲۰:۰۱:۵۵
احمد آقا
تا حالا 10 ماه شده هیچ پولی بهت نرسه و هیچ پس اندازی نداشته باشی و همسرت هم بیماری قلبی داشته باشه و دخترت هم خواستگار داشته باشه؟
ادبیات ایشون کاملا درسته. چون وقتی این همه درد رو ببینی و دم نزنی داری دعوت به اغتشاش می کنی.
واقعا این قشر کارگر و آسیب پذیر هست که همیشه حیا به خرج داده و به حرمت خون همون شهدایی که خیلی ها دیگه اون رو نردبون کردند و بالا رفتن پای این صندوق ها حاضر شدند و از وضع بدشون شکایتی نکردن. ولی صبر هم اندازه داره.
تا کی باید مردم زیان مدیران نالایق دولتی رو پرداخت کنند. چقدر دیگه باید منابع به هدر بره تا بیدار شید. امثال شما هستید که با پوشوندن مشکلات باعث شدید که مسئولین هم هر چه دلشون خواست کردن.
کی باید بیدار شیم؟ (213335)
 
علی رضا
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۲۱:۵۰:۳۲
ما شاالله هزار ماشالله این روزها همه واسه خودشون شدن یه پا کارشناس امنیت ملی! از برکت مقالات روشنگرانه کیهان دیگه هرکی حرف از اوضاع افتضاح اقتصادی این مملکت بزنه متهم میشه به اغتشاش و مخملیت. حبذا! (213367)
 
دوست تو
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۱:۰۵:۴۷
مگه پذیرایی هم داره !
یعنی می خوای بگی مشکل مملکت ما هنوز تو مرحله ای که احتیاج به گفتن داره !
این آقایون که ادعای مردمی بودن و نزدیکی شون به مردم گوش فلک رو کر کرده نمی دونن مشکل کجاست !

ببینم می دونی شش ماه حقوق نگرفتن و بعد هم اخراج شدن اون هم با ده سال سابقه چه معنی میده !

من از وقتی که داداشم اخراج شده تازه فهمیدم @ (213437)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۹:۴۰:۰۲
حق گرفتنی است نه دادنی برادر احمد.
بی لیاقتی یکی از نتایجش آشوب است .البته من مخالف هر گونه خشونتی هستم. اما بعضی از عملکردهای غلط سبب عکس المعل های غیر قابل کنترل می شود. در ضمن گرسنگ - بیکاری و... تهدید امنیت ملی است نه اعتراض. ما نمی دونیم به چه زبونب بگیم که وضع سیاسی اقتصادی اجتماعی مملکت خراب که چه عرض کنم افتضاح است و به ما اتهاممقابله با نظام رو نزنید.لطفا بس کنید. (213508)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۳:۵۰:۲۳
به چه ادبياتي شما علمي ميگوئيد؟
ايشان در مقالشان با عد و رقم و آمار نشان دادند وضع صنعت و كارگران خوب نيست.
شايد منظورتان از ادبيات علمي ادبيات رئيس جمهور است.
بله اگر هم اكنون هم به سخراني هاي ايشان گوش كنيد از وضع خوب صنايع و شكوفائي اقتصادي و موقعيت بسيار عالي مملكت در بين كشور هاي جهان سخن ميگويند. (213689)
 
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۶:۱۷:۲۷
به نظر میرسه الف خود رو برای رای اعتماد وزرا خوب داره اماده می کنه. (213199)
 
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۶:۲۹:۵۳
عد می گویند مگر زنانی که کاندید وزارت رفاه شده اند نمی توانند مدیریت اقتصادی کنند؟ (213214)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۷:۰۸:۲۰
پیشرفت اقتصاد هر کشور متضمن سرمایه گذاری، مدیریت علمی،
اصلاح و اجرای قوانین،تعامل با کشورهای پیشرفته،
اکتساب علوم و تکنولوژی، کنترل تورم، کنترل واردات،
حمایت از تولید کنندگان، وجود و اجرای برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت،
فرهنگ سازی و کار کردن همه اقشار جامعه می باشد.

حال با پارامترهای ارایه شده وضعیت را بسنجید:

سرمایه گذاری یا توزیع پول نقد

مدیریت علمی یا مدیریت سیاسی و تعدد تعویض پست های کلیدی

تعامل با کشورهای پیشرو یا تقابل با آنها

تورم ؟ 15% 20% 25% 30% 50% اصلا مشخص هست؟

واردات اجناس خارجی در بازار چگونه است ؟

حمایت از تولید یا تعطیلی کارخانه ها؟

اجرای برنامه ها 5 ساله و سند چشم انداز چگونه است؟

وضعیت بازار کار و بیکاری چگونه است ؟




حال وضعیت فعلی را با دوران اصلاحات و سازندگی را خودتان بررسی کنین....... (213241)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۷:۲۳:۴۷
این دوستان موج سبز یادشون باشه ،اون زمانی که آقای موسوی با موج سواری بر احساس پاک مردم ،مردم رو به خیابونها می کشید واون آشوبها بر پا شد،باید این انتظار رو هم میداشتن که ریسک سرمایه گذاری چقدر بالا میره.
آقای ابطحی:یک جمله ی تبریک از سوی آقای موسوی رشد کشور ایران را چند برابر میکرد.
افسوس... (213254)
 
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۲۰:۰۴:۵۳
این هم بهانه جدید شما برای کارهای اشتباه آتی دولت! (213337)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۰۲ ۰۰:۲۹:۴۱
عزیز دل من قضیه از پیش از انتخابات خراب بوده و تورم 25درصدی ربطی به انتخابات نداره که یک پیام تبریک بتونه معجزه کنه این هم از اون حرفاس که قضیه کرسنت رو تاریخ نخونده ربطش میدن به دولت اصلاحات (213883)
 
جلیل
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۷:۳۰:۲۱
باید یارانه ها فقط در بین بیکاران توزیع شود نه دربین تمامی افراد جامعه با اختصاص یارانه به بیکاران جلوی خیلی از مشکلات گرفته می شود (213257)
 
م ذاکری
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۳:۱۶:۱۹
دوست عزیز آقا جلیل

این که خودش میشه ایحاد بیکاری.وقتی مردم ببینند اینطوریه همه تو خونه میخوابند و سر ماه هم پولی دریافت میکنند و کسی دیگه کار نمیکنه تا از حقوق بیکاری استفاده کنه. ولی اگه همه ی افراد از درامدهای ملی بطور مساوی سهم ببرند و بدانند که جه شاقل باشند و چه بیکار از این مضایا بهره میبرند حتما به اشتغال یا ادامه تحصیل رویی می اورند. و امید جوانان به زندگی نیز افزایش میابد و هزاران دلیل مثبت دیگر از جمله ایجاد شغل توسط همین درامد . (213457)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۷:۴۵:۴۲
تورم بالای 20 داریم و برای خارج شدن از رکود نیاز به تزریق نقدینگی هست
نتیجه افزایش تورم ....

آنوقت کی قراره به تورم زیر 10 درصد برسیم ؟ انتخابات بعدی ؟ (213273)
 
علیزاد
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۸:۱۹:۰۷
توکلی عزیز دارید تیشه بر ریشه دولت دهم می زنید و تخریب میکنید و این دولت راسر انجام با مشکلاتی مواجه خواهید نمود.بزودی صدای اعتراض دولت در حواهد آمد. (213302)
 
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۲۱:۳۷:۳۸
عزیز دلم آقای علیزاد که فکر میکنید تفکر بسیجی رمز بقای دولت است آخه علم اقتصاد و مدیریت مملکت و تخصص مواجهه با بحران اقتصادی چه ربطی به تفکر بسیجی داره؟ اتفاقا تفکر بسیجی اینه که کار رو دست بی لیاقتها ندیم. بسه این همه حزب بازی و شعار پوچ دادن. (213365)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۲:۱۵:۱۹
اگر قرار است دولت با یک مقاله نتواند کاری بکند چه بهتر که وجود نداشته باشد.
به نظر من کسانی که به احمدی.ن رای داده اند اگر 4 سال بعد تورم شد 40% مقصر هستند! (213446)
 
م ذاکری
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۳:۴۸:۳۳
جناب آقای علیزاده
مگر دولت جدای از ملت است. اگر جداست پس چرا انقلاب کردیم. در ثانی به قول معصوم: دوست تو کسی است که ایراداتت را بتو گوشزد کند.
آیا میتوان با کتمان حقایق ومشکلات آنان را کتمان و مرتفع کرد؟
در طول تاریخ بشریت دو دسته از افراد مرتبط با حاکمیت موجب سقوط حاکمیت شده اند :1- دسته ای که همیشه میگفتند : هیچ مشکلی نیست 2- دسته ای که به آنها میگفتند کلاه بیاورید و کلاه را با سر میاوردند (213461)
 
حميد ساعدي
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۱۸:۴۱:۴۷
اميدواريم آقاي خاتمي بيايند و تورم 200% مسكن كه ركورد تاريخي در طول حيات بشر بود تكرار فرمايند.! محمود احمدي ن‍اد هرچي باشه قيمت مسكنو متوقف كرد حال سوداگران مسكنم به همراه رشوه خوار ها و سكولار ها . ليبرال ها را گرفت. (213307)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۹:۴۴:۴۶
ببخشید !
این تورم 200% کی اتفاق افتاد!؟ منبع آماری شما چیه ؟ جناب آقای خاتمی دولت با تورم 10 -12 درصد به دولت نهم تحویل داد (سایت بانک مرکزی) (213513)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۰:۳۷:۲۱
حاجی برادر بیشترین نرخ افزایش زمین و مسکن که دولت فخیمه نهم اتفاق افتاد! (213546)
 
قلندر
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۳:۳۸:۲۵
شب دراز است وقلندر بيدار!
منتظر جهش يکباره قيمت مسکن در سال 90 - 91 باشيد. با اين رکودي که در ساخت وساز رخ داده و طرح ناموفق مسکن مهر تا يکي دوسال ديگه تورم نجومي مسکن در راه است! (213685)
 
هموطن
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۳:۵۶:۵۸
در جواب شما باید عرض کنم که در اواخر دولت خاتمی رشد قیمت مسکن متوقف شده بود و مردم عموما راغب بودن پولشونو تو بانک سرمایه گذاری کنن که بانکها هم به نوبه خود پول رو به صنعت هدایت میکردن

دوم اینکه الان که میفرمایید رشد قیمت مسکن متوقف شده اگه راست میگی برو بخر ، این قدرت خرید مردمه که به شدت پایین اومده

سوم اینکه رکود مسکن شدید ترین نوع بحران های مالی رو ایجاد میکنه مثل آمریکا ، دیروز میدیدم که تو یه برنامه تلویزیونی نشون میداد سیمان تو شمال زیاد شده و ارزون ، و اینو داشت به حساب افزایش تولید سیمان میذاشت (و نه رکود بخش ساخت و ساز) ، واقعا صدا و سیما چه میکنه ! (213693)
 
م ذاکری
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۷:۴۳:۲۳
دوست عزیز آقای ساعدی

اگر در دولت اصلاحات قیمت مسکن رشد فزایندهای داشت ولی رونق هم داشت که این خود یعنی ایجادمیلیونها شغل مربوط به ساختمان ازجمله : کارخانجات گچ وسیمان،کابل وسیم ،کلید وپیز و هزاران هزار مورد دیگر . ولی امروزه با رکود بوجود آمده در بخش مسکن میلیونها شغل و فرست شغلی از بین رفته . شما ببینید در بخش مسکن افراد زیادی بودند که در مخروبه هایی با مساحت بالا زندگی میکردند و زمینهایشان هیچ ارزشی نداشت وهمین توسعه ساخت و ساز و بازار مسکن موجب شد تا بتوانند با فروش یا قرارداد ساخت زمین خود صاحب ملک ،ماشین و امکانات شوند با استفاده از سرمایه ی سرمایه داران . این یعنی ایجاد توازن و برقراری عدالت نه اینکه بیاییم به مردم صدقه بدهیم. (213780)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۲۰:۰۷:۰۳
نقل قول از متن خبر

\"\"به گفته این فعالان، وقایع اخیر باعث عدم اطمینان در اقتصاد شده است.به نظر می رسد این ادعا منطقی باشد .هیچ یک از 33 مهمان خارجی مدعو به یک همایش ریاضی در دانشگاه شریف در این همایش شرکت نکردند. این مدعوین هیچ نوع سرمایه گذاری هم قرار نبود انجام دهند و برای شرکت در این همایش کمی دست زدن و تشویق کفایت می کرد.کارشناسان با بی سابقه خواندن این اتفاق مجلس ختم ندا و دادگاههای تواب سازی را مقصر دانستند.\"\"

آقای توکلی مطمئن هستید که با متن بالا موافقید ؟ البته بنده که موافقم. (213339)
 
شهریار
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۲۰:۳۴:۵۵
\"اوضاع اقتصادی وخیم است.
اوضاع سیاسی بحرانی است.
شرایط اجتماعی دردآور است.
...

اما ما از این دولت به خاطر مبارزه با استکبار و گسترش عدالت در آمریکای جنوبی حمایت میکنیم.\"


این ظاهرا شده منطق دوستان اصولگرا که در مقابل مشکلات مردم همین خاک به یک انشاله و امیدواریم قناعت می کنند اما برای مسائل آن طرف دنیا نسخه می پیچند.
هنوز بعد از این همه سال هنوز خرید یک شیر برای ما هزار دردسر داره بعد از مدیریت جهان حرف می زنیم.
بله، نقش بازی کردن در جهان عالیست ولی نه برای تحقیر دیگران و تبلیغ داخلی. (213343)
 
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۲۰:۳۷:۰۰
خدا وكيلي خود دولت و مجلس مي دانند با اقتصاد و بانك ها چه مي كنند. چرا پول در صنعت پول تزريق نمي كند تا چرخ صنعت بچرخد. فردا دير است. (213345)
 
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۲۰:۳۷:۰۰
خدا بد نده ، انگار یکم سرتون را از زیر برف کشیدین بیرون ، اما نه یکی به میخ یکی به نعل زدن کار همیشگیه امثال شماست! (213346)
 
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۲۱:۵۱:۵۸
آقا این چه وضعشه؟
انتقاد مینویسم، نمیذارین. تعریف میکنم، نمیذارین. جک مینویسم نمیذارین. تلخ مینویسم نمیذارین ! اصلا مطمئنید که اینها پیامهای مردمیه ؟ (213369)
 
علی90
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۲۲:۰۰:۵۶
آخه یکی نیست بگه تا الان کجا بودید و آن وقت که عده ای ... می گفتند این رکود
برای کفار است؟ نکند ما هم کافر بودیم و نمی دانستیم ؟ چهار ماه حقوق نگرفتن را
تجربه کرده ای؟ من و همکارانم 4ماه است حقوق نگرفته ایم! از کرامات دکتر است !یاد شعر کدخدا و ده و مرغابی افتادم! حال جواب من را می دانی؟ (213375)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۲۲:۲۷:۴۹
اقايان تو را به خدا به داد مملكت برسيد تا دير نشده (213388)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۲۲:۴۱:۲۲
به مسایل تک بعدی نگاه نکنید، اگر به مسایل دید همه جانبه داشته باشید می دانید حمایت های دولت نهم از قشر زحمتکش کارگری در عرصه تنظیم لوایح، هم در عرصه رفاه و تامین اجتماعی و هم در عرصه نظارت بر قراردادهاو هم در عرصه طرح های سراسری چون سهام عدالت وهم در توجه ویژه به مناطق محروم و کنترل مهاجرت از طریق ایجاد اشتغال بومی در مناطق وجود داشته است و این نافی وجود مشکلات در برخی نقاط نمی باشد ، اما این گونه مطرح کردن مشکلات و ایجاد تردید در خدمات دولتی که خود علمدار توجه به این مسایل بوده ،به منزله ایجاد مانع اساسی بر راه حل مشکلات قشر زحمتکش کارگری است. (213394)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۲۳:۰۳:۳۷
با تشکر از آقای توکلی
به نظر می رسد بهتر باشد رسانه ها علی الخصوص صدا و سیما بجای اخبار تکراری و سریالهای متعدد در مورد مسائل و مشکلات فعلی مردم خبرسازی کنند و از مسئولان پاسخ بخواهند و مناظرات تلوزیونی انجام شود. ما نباید بگوئیم مشکلی نیست چون در این صورت نه تنها کار مثبتی نکردیم بلکه صورت مسئله را پاک کردیم. به هر حال به نظر می رسد هم مردم و هم مسئولین به خواب غفلت فرو رفته و شاهد وضعیت روز به روز بدتر هستیم . (213404)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۲۳:۰۵:۰۰
بالاخره یک نفر پیدا شد که ببیند جامعه فقط دو دسته احمدی نژادی و موسویایی نیست.
بیش از نیمی از جامعه به دور از جنجال سازی سیاسی در پی برون رفت از مشکلات اقتصادی دست و پا میزند. این قسمت از مردم متاسفانه کمترین اختیارات در اداره امور را دارند و فقط ناظر امور جاری کشورند.
اگر از همان ابتدا که به بیش از 4 سال پیش میرسد نمایندگان مردم حساس تر عمل میکردند الان وضعیت بهتری داشتیم. (213406)
 
حمیدفرزانه
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۲۳:۱۲:۰۶
نمی دانم با این تحلیل ها که دارید با چه رویی می توانید از دولت مجددا حمایت کنید؟ گرچه در تحلیل های شما راست و اصولگرا بودن بر هر چیز دیگری اولویت دارد حتی به قیمت بدبختی تمام مردم. (213408)
 
ممد
۱۳۸۸-۰۵-۳۱ ۲۳:۵۴:۰۰
اگر اقای توکلی که ژست ادمای فهیم را میگیری..مگرخودتان اقتصادان نبودید.چرا در مجلس بیشین به طرح عدم افزایش سالانه بهای نهاده های انرژی رای دادید؟ (213415)
 
مرتضي
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۰:۲۲:۲۰
سلام
مختصر و مفيد خواهم كژگفت : اگر اين مقاله و دست نوشته را آقاي رييس جمهور محترممان مطالعه فرمايند خواهند فرمود كه شما نيز يكي از جيره خواران كساني هستيد كه سياه نمايي ميكنيد چرا كه در برنامه معرفي وزراي پيشنهادي فرمودند كه بعضي ها ميگويند كه صنايع ما با 50 درصد توان كار ميكنند و ايشان انرا تكذيب كردند
حتما شما از ايراني ديگر صحبت كرده ايد زور نزنيد رييس جمهور چيز ديگري فرمودند تعطيلي واحد هاي صنعتي را قبول ندارند (213423)
 
sarzamine sabz
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۰:۳۴:۲۱
ba salam khedmate dostan vaghean az tarafdarane ahmadinejad motasefam ke mese kabk sareshono kardan zire barfo in hame moshkelate jamearo ke rishey in moshkelaat az riasatjomhorie ahmadinejad shoroe shode motasefam (213425)
 
ugd
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۰:۴۰:۵۴
این هم یه نوع پیوند سبز و آّبی با ادبیات اقتصادی برای خالی کردن منجلاب نفرت خود نسبت به دولت.بیچاره این آقای نویسنده و اون اصولگرای الفی که لحنشون با صدای آمریکا و اسراییل تفاوتی نمی کنه.
یک حقوق بگیر 8 ماه تاخیری اما منزجر از این نفرت پراکنی ! (213427)
 
123
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۰:۴۰:۳۴
برادر 8 ماه که سهله شما یک ماه گوشه حقوقتون سابیده بشه دیگه خدا پیغمبر نخواهید شناخت (213548)
 
قلندر
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۳:۴۵:۰۶
ميشه بگي تو اين 8 ماه از کجا اجاره خونه و خزج تحصيل بچه ها و شکمتون را سير ميکرديد!. يا گنج داتيد يا دروغ ميگيد. آخه يه خونواده 4 نفري اگه هرکدوم فقط روزي 1000 (از اين کمتر روم نشد بنويسم) خرجشون بشه ! ميشه روزي 4000 از قرار ماهي 120000 در 8 ماه ميکنه 960000 هزينه آب وبرق وگاز و .. و اجاره مسکن و تحصيل و پوشاک هم هيچي ! (213687)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۹:۵۰:۰۹
آقا جان
دشمن همیشه نقطه ضعف ها رو می گه.
نظر شما اینه که ضعفهامون رو نگیم چون اونا هم این رو می گن.
ما ایرانی ها چقدر ساده ایم. (213825)
 
یک یقه آبی
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۰:۴۱:۴۶
این حق ما مردمی است که فکر نکرده به رییس دولتی مجددا رای دادیم که به جای ماهیگیری به برخی از ما چند صباحی ماهی داده بود. (213428)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۰:۵۷:۲۱
این ادبیات شما بسیار زشت و موجب تهدید امنیت ملی است. شما به شدت برای آشوب زمینه سازی کرده و عده ای را برای این کار تشویق کرده اید و تازه رنگ هم برای آنها مشخص کرده اید.
کارتان بسیار عجیب و غیر قابل توجیه است.

البته هیچ کس مخالف نقد و اطلاع رسانی نیست. اما هوچی گری و تشویق به اغتشاش و ... دقیقا زمینه چینی و تشویق برای مقابله با نظام می باشد.

لطفا اگر نقدی دارید، در فضایی و با ادبیاتی کاملا علمی بیان کنید.
=================
من سه ساله بيكارم خواستي اسم و آدرسم را هم ميدهم مي خواهم سر به تن سبز و آبي و زرد و سياه و سفيد هم نباشد برادر بسيار بسيار مسلمان تو هم شرافت داشته باش و بگو
1 از چند جا حقوق مي گيري
2 ماهي چقدر درآمد داري
3 شرم از زنده بودن و گرسنه بودن و لخت بودن را ميتواني معنا كني
گيريم به جاي دو دور رياست جمهوري صد دور رئيس باشند ـ گفتم برايم فرقي نمي كند ـ با درد چون مني چكار خواهند كرد . نه فردا درپيش خدا . همين امروز در نگاه من و بدبختي هايم خوب تو جواب بده . (213432)
 
منصف
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۱:۱۲:۴۵
چند ماه قبل(یک هفته قبل از سقوط قیمت نفت) پتروشیمی اعلام کرد که به علت گرانی! مواد، برای خرید مواد پتروشیمی حاضر است از طریق بانک به کارخانجات وام بدهد.این برای اولین بار بود که پتروشیمی دست به این کار می زد...درست بعد از یک هفته قیمت نفت و به تبع ان قیمت پتروشیمی سقوط کرد و باعث ورشکسته شدن بسیاری از واحدهای خصوصی مخصوصا پلاستیک کاران گردید!کارخانه داران ماندند و انبوهی از سودهای معوقه ی بانک!ممکن است این را اتفاقی فرض کنید اما سوال اینست...چرا وقتی قیمت مواد در فاصله ی بین خرید و تحویل بالا میرود کارخانجات بدبخت باید ما به التفاوت ان را به پتروشیمی بپردازند اما بالعکس نه؟آقای احمدی نژاد !مافیای اقتصادی آن اشخاصی نیستند که شما در تلویزیون نام بردید...بزرگترین مافیای اقتصادی خود دولت است! (اشتباه برداشت نشود...منظور از دولت کل سیستم دولتی بود نه دولت فردی خاص) (213438)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۲:۳۷:۰۴
in maghalaro man nemidunam ki neveshte ama baied midunam chizi az eqtesad bedunan ishun ghorban naghdinegi dar iran roshtesh kahesh yafte yani az 40% roshd be 16-20% reside va garna kole hajme poole dar gardesh afzayesh ham dashte zemnan na siyasate enbesati va na siyasate enghebazi rahe hal nist tanha nazme mali mitune naghdinegie mujud ro hedayat be samte tolid kone ba afzayeshe naghdinegi age moshkel hal mishod un zaman ke naghdinegi 40% orshd kard masale hal shode bud (213450)
 
مهدی فرضی بابلی
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۳:۰۷:۲۵
اواخر بهار و تابستان 1388 کمترین سطح نشاط اجتماعی مردمان ایرا ن در 30 سال بعد انقلاب می باشد
یکی از دلایل آن این است که علی رقم شرکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری ، تنش های سیاسی بین گروه ها واحزاب و دیگر اقشار زیاد شده و به سطح عامه مردم انتقال یافته به طوری که این تنش به داخل جمع رفیقان و حتی خانواده ها کشانده شده وچه بحث ها و کدورت هایی که بین پدر وفرزند ، برادر و برادر و دیگر اقوام که به وجود نیامده وچه حرمت ها که شکسته نشده است .مواجه گروه ها با یکدیگرو درگیریهای بعد از انتخابات باعث شده حدود چهار هزار نفر بازداشت شوند و به روایتی 30 نفر وبه روایت دیگر 69 نفر کشته شوند. ونیز بازار شایعات محرک التهابات اجتماعی که اکثرا دروغ است ذهن مردم را مشوش کرده است.
از طرفی فشار اقتصادی ناشی از رکود اقتصاد جهانی و ورشکستگی بنگاه های اقتصادی وافزایش بیکاری به این فضای خمودی واندوه دامن زده است.
شکست تیم ملی فوتبال ایران درمقابل رقبای خود یعنی عربستان و کره جنوبی و حذف از جام جهانی ونیز حذف باشگاه های فوتبال از جام قهرمانان آسیا نیز نوعی سرخوردگی به خصوص برای جوانان به ارمغان آورده است.
رخدادهایی همچون شیوع آمفالانزای خوکی ( آمفالانزای نوع A ) و ترس از همه گیری آن و لغو حج عمره و سفر های ورزشی به خاطر این مرض مسری وسقوط دو هواپیما در ایران و ترس روانی از پرواز به خاطر این دو سقوط را نباید از نظر دور داشت
اگر این عوامل را به صورت تجمعی در کنارهم بگذاریم ودیگر معضلات اجتماعی همچون اعتیاد ، طلاق، روزمرگی، پایین آمدن سطح معنویت در جامعه ،فحشا، تورم وعدم تناسب دخل وخرج ، ترافیک و... را که روز به روز گسترش می یابد به آن اضافه کنیم ، می فهمیم که سطح شادی و شورونشاط اجتماعی (که شاخصهء مهمی از رفاه است) در بین مردم تقلیل یافته است. اگردرملتی تراز امید به آینده پایین بیاید ،سرانه کسب موفیت پایین خواهد آمد واین مسلما چشم انداز خوبی از پیشرفت کشور به ارمغان نخواهد آورد . (213455)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۳:۱۴:۳۵
برادران عزیز
چهل سال استکه در بخش صنعت کشور بکار مشغولم به جرات میگویم صنایع کوچک و متوسط ایران وارد بحرانی شده اند که این مجموعه حاکمیتی از مقننه گرفته تا مجریه بلحاض عدم اشراف به مسائل قادر به ارائه راه برون رفت از آن نیستند . مثال میزنم اولین قدم برای تحرک صنایع افزایش نرخ ارز است بدو هدف
تشویق صادرات و قابل رقابتی شدن تولیدات داخلی با مشابه وارداتی آنهم افزایشی حد اقل در حد 50 درصد . آقایان پائین نکه داشتن نرخ ارز را از افتخارات خود میدانند . این فاجعه تا مرز انفجار ادامه خواهد یافت فاجعه ایکه دور نیست
اگر فشار بانک ها برای وصول مطالبات معوقه را جدی دنبال کنند فاجعه همین یکی دو ماه آینده است . رئیس جمهور هم با آمار خودش دلخوش است سخن از 3.5 در صد از رشد بخش صنعت میزند ده ها ملیارد دلار سرمایه گزاری در بخش پتروشیمی از بعد از جنگ بعضی به تولید رسیده اند در کنارش صدها واحد نساجی و لوازم خانگی و لاستیک و .. و بتوقف کشیده شده اند . (213456)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۰۲ ۰۰:۵۶:۲۷
دوست عزیز می خواستم اگر ممکن است نظر مرا نقدکنید توازن نرخ برابری ارز در برابر ارزهای عمده جهان نقش مهمی در ثابت نگهداشتن تراز تجاری کشورها ایفا می کند یعنی با افزایش واردات ارزش پول ملی کاهش ودر نتیجه واردات گران و صادرات ارزان می شود و بالعکس با اینحال در سالیان اخیر این قانون بواسطه دخالت دولتها نقض شده است که شاخص آن چین است که به رغم وجود مازاد هنگفت تجاری با هدف افزایش صادرات حتی به قیمت ریسک بالای کاهش ارزش دارایی های مالی ذخیره شده توسط دولت این کشور به نحو مصنوعی پایین نگهداشته شده است در ایران برخلاف این رویه از سال 78 قیمت ارز بطور مصنوعی تثبیت شد در این سالها سیاستهای آسان تجاری برخی از مشکلات را هر چند نا صحیح پوشاند اما در این چهارساله تورم شدید استفاده ناصحیح از منابع ارزی و تحریم ها بیش از پیش عیان ساخت جالب اینکه چندی قبل وزیر پیشنهادی دارایی طبق نطقی اعلام نمودند نرخ صحیح ارز 4500ریال است که اگر به تحقق رسیده بود دیگر اثری از صنعت در این کشور باقی نمی ماند اما مشکل ارز تنها دامنگیر صنعت ما نیست امروز به لطف نرخ پایین ارز هتل ها و مراکز جهانگردی ما برای جذب مسافر وطنی باید تا دیروز با امارات و ترکیه و اخیرا با ارمنستان وآذربایجان و اربیل عراق رقابت کنند! اگر مشکل نظام وظیفه و همینطور تعصب خانواده ها روی فرزندانشان نبود قطعا دانشگاه های ما در رقابت با دانشگاه های خارجی در می ماندند چون هم کیفیت بالاتری دارند و هم هزینه بمراتب کمتری (213889)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۳:۱۸:۴۶
vaze keshvar rokoode tavarromi ast.har tor harkat konanad oza badtar mishavad. kasriye budget balast, si milliard dollar, varedat sarsam avar ast, hashtad milliard dollar, ham rasmi va ham ghchagh, ke khod hokoomatiha dast darand. gharze khareji ham balast. tedad ziad motad o afsordeh o mohajer be kharej hazineye balayi baraye keshvar darad. dolate Ahmadinejad ba bala bordan payeye naghdinegi, yani chap pool, tavarrom ra bala bord. shoare zedde sarmayedari, hamle be Parsian, avaz kardan modiran aamel bankha, tashilate dastoori baes chod ke sarmayeye kalani az keshvar kharej va niz varede eghtesade zir zamini shavad. dolat dar tarhe maliyati aghab neshast va hatta ghanoon maliyatiye majles ra, be ellate etesab bazar, ejra nakard. eghtesad hashatad darsadiye nafti keshvar ra gereftar karde; az yek taraf naft mifrooshim, az tarafe digar jense bonjol chini o benzin vared mikonim va shoaar esteghlal midahim. dar in mian dolat pool sepordegozar ra be gerogan gerefte, dar hali ke tavrrom si darsad ast, soode panzdah darsad midahad. in yani kolahbardari. kholase koll keshvar dar khatar varshekastegi ast.va vaz badtar khahad shod (213458)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۵:۴۱:۱۶
وقتي عيدي سال 87 ما رو وسط مرداد ميدن؛ وقتي حقوق خرداد و تير ما رو هنوز ندادن؛ وقتي پاداش مصوب شهريور 87 ما رو هنوز ندادن؛ وقتي حتي پرسنل تسويه حساب كرده ما بعد از 7-8 ماه هنوز عيدي و حق سنوات خودشون رو نگرفتن؛ وقتي ساعت كاري توي تهران ميشه 5 ساعت و ما اينجا 9 ساعت توي گرماي عسلويه كار ميكنيم و فقط 2 ساعت اضافه كار شاملمون ميشه؛ وقتي يه كارگر ميخواد اول ماه رمضون بره مرخصي و حتي كرايه رفتن به خونه اش رو هم نداره؛ و ... وقتي همه اينها رو ميبيني و رئيس جمهور محبوب و منتخب بازم حرف از عدالت و پيشرفت كشور و عزت روز افزون مردم ما ميزنه؛ چه نتيجه اي ميشه گرفت؟! (213466)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۷:۲۹:۴۳
به عنوان یک روزه دار که از ۱۵سالگی و بدون وقفه روزه گرفته ام از این محدودیت های حکومت برای مردم خجالت زده ام. به والله روزه گرفتن در حکومت شاه لطف دیگری داشت که مردم آزاد بودند هرکه دلش می خواست روزه می گرفت و هر که دلش می خواست به میکیده می رفت و کسی هم به کار کسی کار نداشت. آخر این چه حماقتی است که اگر من روزه بگیرم انتظار داشته باشم دیگران جلوی من چیزی نخورند. کار احمقانه تر این است که ساعات کار را کم میکنند خوب اگر من تحمل روزه ندارم چشمم کور روزه نگیرم چرا کار مملکت و مردم را می خوابانند؟ (213476)
 
پدرام
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۸:۳۷:۰۶
سلام،

واقعا\" برای آقایانی که فکر میکنند در این مملکت هر کس اعتراض کند باید به خاطر امنیت همین مملکت هم ساکتش کرد در اشتباه محض هستن>>


باید فکر چاره بود مگه مردم ما با هم پدر کشتگی دارن که بخوان هی به جان هم بیفتن خوب داریم میبینیم که چقدر مشکل داریم داریم بی پولی رو حس می کنیم

داریم درد مردم رو می بینیم چرا آن کسی که میتونه نقد کنه این کار را نکنه و اگر هم نقد میکنه سریع به باد انتقاد می گیریدش.

بس کنید هی به خواتر مصالحت مصلحت..

مصلت در این که یک ایرانی فقیر تو مملکتمون نداشته باشیم

مصلحت در این که چراقی که به خانه رواست به مسجد حرامه..

آره برادر من تو این ماه مبارک حداقل به فکر مصلحتهای دروغین نباشیم به فکر این مردم واقعی که جلو چشممون هستن باشیم

الان آن کارگرای که اخراج شدن تو چه وضعیتی هستن

بیمه بیکاری میگیرن !؟ چقدر میدن به هشون.؟

الان که کمتر از یک ماه به باز گشایی مدارس مونده اون کار گرا چکار باید بکنن..

اون کارگری که به پشت گرمی این که داره تو این کارخانه کار می کنه رفته ازدواج کرده حالا چی باید جواب زنشو بده..

بله خدا بزرگه و خودش واقعا\" همه بنده هاشو کمک کنه..ولی ما هم کمی به هم رحم کنیم ..! مـــــــــــــــــــــشه بنظر شما برادران مصلحت اندیش؟!


موفقیت و پیروزی انشا الله با مستضعان است ... یا امام زمان(عج) یا مهدی جان بیا بیا آقا (213485)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۸:۴۹:۳۷
آقاي احمدي نژاد كه در اولين سخنراني تلويزيوني خود هفته گذشته گفتند حتي كي كارخانه تعطيل نشده و حتي يك اعتصاب و اعتراض نداشته ايم. آيا چهارسال آينده را هم بايد با اينگونه حرفهاي غير واقعي سپري كنيم؟ (213488)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۲ ۱۶:۳۸:۴۲
ایشان در تغییر مواضع آن هم به طور ناگهانی ید طولایی دارند. باور نمی فرمایید گرانی مسکن اجاره خانه و نرخ تورم را به خاطر بیاورید. (214238)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۸:۵۳:۳۸
سیاه نمایی جالبی بود البته این تنها هنر این سایت ونویسندگان آن است اما هنر درارائه راهکارهای برون رفت ازاین ماجراست. متولی این سایت که مدعی دکترای اقتصاد از انگلیس است اما دریغ از یک طرح یا تئوری اقتصادی ، ولی در نق زدن ید طولایی دارند ای کاش به جای چوب لای چرخ کردن اندکی فقط تامل میکردند (213491)
 
م
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۰۹:۲۶:۴۸
این موضوع در حالی رخ می دهد که جناب احمدی نژاد در مصاحبه اخیرشان در معرفی وزیران ،دولتهای گذشته را مورد سرزنش قراردادند وفرمودند در گذشته مقابل کارخانه ها هر روز اعتراض داشته ایم وامروز به یمن مدیریت وزیر نخبه صنایع هیچ مشکلی نداریم!
چه سخت است زیستن در سرزمینی با هزاران چرای بی جواب. (213502)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۰:۳۲:۱۱
لطفا این مطالب را برای دوستان و نمایندگان هم طیف و جناحی خود ارسال کنید تا از خواب بیدار شوند هر چند که خود را بخواب زده را نمی توان بیدار کرد (213540)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۰:۵۲:۴۹
با سلام
مشكل ما به نظر من قدرت طلبي هر دو جناح است
و ديگر اينكه ما هيچكس رو قبول نداريم منظورم مكاتب بزرگ اقتصادي دنيا است به طور مثال هيچكي پيدا نميه شه بگه من ليبراليست يا ماركسيست هستم چون تو فرهنگ ما اين اصطلاحات خود فروختگي است بعد راهي كه اونا 100 ساله كه رفتن رو مي خوايم يك شبه بريم و اين ميشه عاقبت اقتصاد ما .
دوستان بايد قبول كنيم اين طوري نميشه ما تو دانشگاه ها متد اونا رو تدريس كنيم بعد تو يه برنامه تلويزيوني مثل برنامه هاي آقاي رحيم پور ازغدي اونا رو محكوم مي كنيم بلاخره اونا هم بدون اشكال نيستن ولي بايد بدونيم اقتصاد مثل سايت الف نيست كه بشه يه بام و دو هوا كار كنيم .
به عنوان يه ايراني در اين ماه مبارك از خدا نمي خوام مشكلات ما رو رفع كنه بلكه ازش مي خوام ما رو به خودمون بياره (213558)
 
بی سواد
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۱:۳۴:۵۸
ببخشید گارکران در مضیقه معیشتی نخبگان در تضاد فکری تهرانیان طرقدار غارتگران بیت المال 24.5 میلیون رای دهندگان کیا هستند نکنه راست راستی تقلب شده و بی خبریم (213590)
 
رضا مكرم
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۱:۴۱:۳۳
يعني اسرائيل و آمريكا ميتونستن تا اين حد به ما لطمه بزنند؟ من اعتقاد دارم مستقيما امكان نداشت! يعني از خارج امكان نداشت!
شما ميگين اگه ما مامور دشمن در خاك كشور داشته باشيم بهترين پوشش اون سبزه ، سفيده يا سه رنگه؟
كي قبول داره دشمن نفوذي خودش رو با اعلام حمايت مستقيم لو بده ؟ من ميگم اونو محكوم ميكنه تا پوشش اش بده! (213597)
 
مهران ک .
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۲:۲۱:۵۷
دوستان وقتی از بحران اقتصادی صحبت می کنیم باید به معنی واژ ه بحران دقت کنیم .مشکلات اقتصادی همیشه کم و بیش در همه جای دنیا و به خصوص در ایران عزیز بوده ولی مدتی است که این مشکل تبدیل به بحران شده و قوی ترین اقتصاد دانان با تجربه نیز نمی توانند به راحتی بحران ها را تحت کنترل در آورند ( چه برسد به دولت آقای احمدی نژاد که خود بحران زاست ) و لازم است بدانیم که خروج از بحران های اقتصادی در دورانهای قدیم با انقلابهای متفاوت ودر دورانهای اخیر با نگرشهای نگارشی به آینده ( استراتژی - برنامه ریزی - آینده نگاری \"\" نه آینده نگری \"\" ) قابل تحقق است و این اقدامات در دولت فعلی و نهادهای قانونی قابل تحقق نیست . و نتیجه گیری ...... (213626)
 
كارشناس سازمان برنامه و بودجه منحله
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۲:۵۶:۴۵
خدا صد هزار مرتبه شكر كه دولت نهم سازمان برنامه و بودجه را منحل كرد، والا الان همه تقصيرها را مي‌انداختن گردن سازمان برنامه و بودجه!
از قديم گفتن هر كي خربزه بخوره، بايد پاي لرزش هم بايسته
بابا سازمان برنامه و بودجه با اين تشكيلات جديد كه اسمشو گذاشتين معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي به خدا جوابگو نيست!
جناب آقاي توكلي عزيز
از شما يك خواهش دارم. لطفا تكليف ما را مشخص كنيد. يعني چي كه شما مينويسيد سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور، ولي دولت مي‌گويد معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي. يا سازمان يا معاونت؟ (213650)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۳:۱۳:۵۶
بهر حال آقاي توكلي دولت در كجاي قضيه قرار دارد و نقش شما و مجلس چيست (213670)
 
reza
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۵:۰۴:۱۹
اقایان الفی شما سه ماه بیش اینا رو نمیدونستین؟ نمیدونستین یا ......
سکوت شما نا بخشودنی است (213725)
 
یک کارگر
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۸:۰۷:۵۳
باید به این لیست ها اینم اضافه کنید که پالایشگاه های کشور پولی برای پرداخت به پیمانکاران ندارند و برای مثال در پالایشگاه آبادان بیش از 2 هزار نفر چندین ماه است حقوق دریافت نکرده اند. و در ماه های اخیر به صورت بیسابقه حقوق کارکنان رسمی این شرکت با دیرکرد پرداخت شده است (213787)
 
م.م
۱۳۸۸-۰۶-۰۲ ۰۱:۱۳:۱۲
جناب توکلی لطفا به لیستتان شرکت صنعتی فولادسابان واقع درشهرک صنعتی اشترجان راهم اضافه کنید این شرکت بامدیریت ح .ج ازنوروز امسال همه کارگران خودرابدون دادن حقوق قانونیشان اخراج کرده وبرای جلوگیری ازبردن ماشینهای کارخانه درب آنراجوش داده وکارگران آن همگی درشرایط بسیاربدی هستند وقانون نیز عملا هیچ کاری برای مانمیکناین مدیر خیلی هم به اصطلاح ادعای اسلامیت میکند (213892)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۲ ۰۴:۳۶:۳۴
کشوری که همه ی دنیا را دشمن خود بداند و نا رضایتی داخلی دا شته باشد پیشرفت نمی کند.کشوری که نخبگان را کنار بزند پیشرفت نمی کند. (213911)
 
مهرداد
۱۳۸۸-۰۶-۰۲ ۱۱:۱۳:۴۴
من از ایثارگران انقلابم و اکنون نیز بعنوان پزشک در حال خدمت به مردم هستم .
سعی کرده ام طرفدار کسی باشم که به ملت خدمت کند . اما عملکرد دولت نهم و اسامی وزرای پیشنهادی دولت دهم این اعتقاد من را قوی تر می کند که دشمن چون نتوانست به این مملکت آسیبی بزند برنامه ای را تدوین کرد که افراد خودی نادان در راس کار این کشور و دستاوردهایش را نابود کنند (213989)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.