توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 52059
قشقاوی: آرژانتین در امور ایران دخالت نکند
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۲۹
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات مقامات آرژانتین در خصوص جوسازی پیرامون وزیر پیشنهادی دولت دهم خاطرنشان کرد: مواضع مقامات آرژانتین دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران بوده و ما این اقدام غیر قانونی را شدیدا محکوم می کنیم.

به گزارش مهر، حسن قشقاوی سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به ضرورت توجه به اصول حقوقی همچون اصل برائت، عدم مداخله و احترام به حاکمیت سایر کشورها ، به دولت آرژانتین گفت: ما توصیه می نمایم به جای فرافکنی و سواستفاده تبلیغاتی بدنبال شناسایی مرتکبین واقعی این اقدام تروریستی باشید که بر اساس اسناد و مدارک موجود در داخل  آرژانتین عاملین واقعی آن قابل شناسایی هستند.

قشقاوی خاطرنشان ساخت: از سال 1994 تاکنون دستگاه قضایی آرژانتین علیرغم ادعای خود مبنی بر تحقیقات گسترده ای که انجام شده است نتوانسته حتی یک مورد سند حقوقی - قضایی محکمه پسند علیه دیپلماتها و مقامات سیاسی نظامی کشورمان ارائه و یا اثبات نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد : حداکثر سند ارائه شده از سوی دادستان آرژانتینی شهادت های غیر مستقیم، سراسر کذب و تناقض گویی های برخی از عناصر منافقین و یا دیگر عناصر ضد انقلاب است که خود مورد پیگرد سازمان اینترپل هستند.

وی افزود: قاضی گالئائو مسئول سابق تحقیقات این پرونده که همچنان ادعاهای واهی وغیر قابل اثبات وی علیه اتباع کشورمان عینا مبنای سناریو پردازی های دادستان نیسمان است ، خود اتهام فساد و رشوه 400 هزار دلاری محاکمه و از کار برکنار شد.

قشقاوی یاد آور شد : وی نقش بارزی را در امحا اسناد و مدارک متقن و مستدلی که همگی نشان از تصفیه حساب های داخلی صهیونیست ها در جریان این انفجار بوده،  برعهده داشت و نهایتا موجبات انحراف پرونده از مسیر واقعی خود به سمت اتهام علیه اتباع کشورمان و در حاشیه امن قرار دادن مرتکبین واقعی را پدید آورد و اینک همان ادعاهای دروغین گالئائو در طراحی های نیسمان تکرار شده است.

وی تصریح کرد: اینکه قوه قضائیه آرژانیتن تحت فشار، رشوه و تبلیغات لابی صهیونیست ها مسیر پرونده های قضایی را در جهت منافع صهیونیست ها و نه منافع ملت  آرژانتین هدایت و پیگیری می نماید، توهین به فهم و شعور ملت  آرژانتین و فریب افکار عمومی است.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به آثار فرافکنی خاطرنشان کرد: ادامه روند بی نتیجه تحقیقات آمیا پس از گذشت پانزده سال و صرف میلیونها دلار از جیب ملت آرژانتین برای سرپوش گذاردن بر نقش صهیونیست ها و عوامل داخلی آنها و انفجار آمیا و سایر حوادث تروریستی در  آرژانتین و متهم کردن سایر کشورها، نه تنها توهین بلکه تضییع حقوق ملت  آرژانتین است که به نظر می رسد کماکان در آینده ادامه خواهد داشت.

قشقاوی در پایان یادآوری کرد: بدون تردید ملت  آرژانتین استحقاق آن را دارد که از یک قوه قضائیه سالم برخوردار باشد لذا پیشنهاد ما به دلسوزان و نخبگان و روشنفکران و حتی وکلا و قضات درستکار و صادق  آرژانتین آن است که بیش از این اجازه ندهند اعتبار و شأن ملت  آرژانتین در راستای منافع صهیونیست ها و باندهای فاسد در داخل کشور آرژانتین به بازی گرفته شود.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.