توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 52085
ادامه فعالیت هسته ای ایران در چارچوب NPT
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۵۴
سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب ان پی تی به تعهدات خود عمل کرده است، گفت: به اقدامات صلح‌آمیز خود در چارچوب قواعد شناخته شده بین المللی ادامه خواهیم داد.


به گزارش واحد مرکزی خبر ، حسن قشقاوی در نشست خبری روز دوشنبه خود، در پاسخ به سوالی درباره اجلاس وزرای امور خارجه 1+5 درخصوص موضوع هسته ای ایران که گفته می شود 11 شهریور برگزار می شود، افزود:موضع ما در قبال موضوع هسته ای کاملا روشن است؛ ایران در چارچوب ان پی تی و پادمان به تعهدات خود عمل کرده و دلیل آن هم درج این موضوع در گزارش های آقای البرادعی (مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی) است.

وی درباره اتهامات و ادعاهایی که درباره موضوع هسته ای ایران وجود دارد و گفته می شود قرار است در گزارش البرادعی به آنها اشاره شود گفت: همواره گمانه زنی ها، پیش بینی ها و تحلیل های رسانه ای قبل از انتشار گزارش های آژانس وجود دارد اما اجازه بدهید تا قبل از انتشار گزارش، در این باره اعلام موضع نکنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: معتقدیم جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قواعد شناخته شده بین المللی عمل می کند و هرگاه رویکردهای آژانس بر اساس وظایف سازمانی، صنفی و حقوقی باشد می تواند نتایج مثبت داشته باشد.

قشقاوی ورود مسائل سیاسی و حاشیه ای به رویکردهای آژانس را موجب کاسته شدن ارزش های حقوقی و صنفی آژانس دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی هستیم، ان پی تی را پذیرفته ایم و به فعالیت های صلح آمیز خود در چارچوب قواعد شناخته شده بین المللی ادامه خواهیم داد.

 خونریزی راه حل مشکلات در یمن نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و حاکمیت یمن گفت: معتقدیم خونریزی نمی تواند راه حل مشکلات در این کشور باشد.

قشقاوی در ادامه نشست خبری امروز، در پاسخ به سوالی مبنی بر فضاسازی برخی رسانه های منطقه درباره حوادث یمن و مطرح کردن دخالت جمهوری اسلامی ایران در این حوادث، با رد این ادعاها افزود: ما رابطه خوبی با یمن داریم و معتقدیم موضوع صعده، از امور داخلی یمن است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی راه حل سیاسی را برطرف کننده درگیری ها در این استان یمن اعلام کرد که نیروهای دولتی و گروه وابسته الحوثی در آن درگیرند.

قشقاوی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی رسانه ها اعلام کرده اند دولت کودتا در هندوراس روادید مقامات ایرانی را نقض کرده است گفت: این موضوع اساساً صحت ندارد چون ما هیچ رابطه سیاسی با هندوراس نداریم که مقامات کودتا در این کشور بخواهند روادید دیپلمات های ما را نقض کنند.

سخنگوی وزارت خارجه درباره گفتگوی تلفنی منوچهر متکی وزیر امور خارجه با هوشیار زیباری همتای عراقی وی که پس از حملات تروریستی به ساختمان های دولتی در عراق صورت گرفت گفت: آقای متکی در این گفتگو، ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت عراق، این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

وی افزود: در این گفتگوی تلفنی درباره برگزاری اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای همسایه عراق هم گفتگو شد اما درباره زمان و مکان آن مطلب خاصی نمی توانم بگویم.

قشقاوی چارچوب برگزاری این اجلاس را کمک به صلح و ثبات، آرامش و روند رو به رشد در عراق اعلام کرد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.