نظر منتشر شده
۱۶۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 52141
پاسخ کروبي به توکلي
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۰۶

مهدی کروبی با نگارش نامه‏ای، به نامه احمد توکلی که وی را از رفتاری که در پیش گرفته است برحذر داشته بود پاسخ داد.


متن کامل نامه به شرح زیر است:



بسم الله الرحمن الرحيم



برادر ارجمند جناب آقاي دکتر احمد توکلي

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان

از سر لطف و محبت اقدام به نوشتن نامه ای بعنوان اينجانب فرموده ايد که آنرا در روزنامه خواندم. در اين مرقومه هم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و هم نسبت به ارادتمند، اظهار دلسوزی شده که جای تقدير و تشکر است.

بر اساس دلسوزی نامه ای مبنی بر آنکه چنانچه تخلفی از سوی مامورين انجام شده است بررسی و در صورت صحت موضوع با قاطعيت برخورد گردد تا مبادا بار ديگر نظام همچون قضايای تلخ مرحومه زهرا کاظمی و مرحومه زهرا بنی يعقوب هزينه های گزاف پرداخته و آب در آسياب دشمن ريخته شود که متاسفانه اينگونه در حق بنده اجحاف گرديده و اين بلوای بازار مسگری را راه انداخته و به زعم خويش آنرا دفاع از نظام می پندارند که حقير از فهم آن عاجزم.

عليهذا نه بعنوان پاسخگويی و نه از سر گلايه و اعتراض به بعضی داوريها که هم شما و هم جايگاه و هم شرايط شما را درک می کنم و هم اين روزها چنان آماج حملات تند و بی حساب و کتابی هستم که در مواردی سيبل تمرين تيراندازان ناشی و افراد تازه کاری که رزم آزمايشی را تجربه می کنند نيز شده ام و افرادی که شمشير و نيزه ندارند با سنگ و کلوخ در هوس جايزه و پاداش و به نيت رسيدن به کلاهی از اين نمد، از لطف و مرحمت دريغ ندارند که به حمد الهی هيچکدام از اين حرکتها کوچکترين خللی را در عزم قاطع بنده در دفاع و صيانت از نظام و انقلاب و راه امام بزرگوار نخواهد داشت، وليکن فرصت را مغتنم دانسته، جهت تنوير ذهن شريف و استحضار ملت قهرمان و شريف ايران نکاتی را يادآور می شوم:



1. اينکه از سر دلسوزی مرا از سقوط در چاه ويل بر حذر داشته ايد، گذشته از اداء تکليفی سياسی و اجتماعی و در فرصتی فراهم شده برای اعلام موضع شفقی در حق يک برادر دينی است اما در کنار ضرورت هر دو هدف ياد شده از امثال بنده و جنابعالی انتظار است در دفاع و دلسوزی از نظام و حقوق مردم که مصالح و منافع آنان مقدم بر حفظ و آسايش و عافيت طلبی افراد است به شفاف سازی و تعريف تمام ابعاد و علل و عواملی که سبب حفر و ايجاد اين چاه ويل شده و راهکارههای عينی و عملی و واقع بينانه ای که بايد به تخريب يا پلمپ اين چاه ويل بکار گرفته شود بپردازيم. لذا بنظر می رسد بايد همه عقلاء و انديشمندان در حل اين بحران يا معضل و يا فتنه بزرگ به گونه ای بگويند و بنويسند و رفتار کنند که قبل از آنکه دير شود، نظام و مردم را از اين چاه ويل نجات دهند.

2. از فردی فاضل مثل جنابعالی خصوصا" در ساحت نماينده مجلس و رئيس مرکز مهم و تاثير گذار پژوهش های مجلس، يک بعدی نگری و يکجانبه داوری نمودن زيبنده نيست نه در بخش عتاب و خطاب به اينجانب و يادآوری نکاتی در خصوص بعضی نوشته و اظهار نظرهايم و غفلت از علل و عوامل اصلی اين فضای ايجاد شده و آتش سنگين توپخانه صدها شخصيت حقيقی و حقوقی و دهها نهاد و تريبون که کشور را به فضای جولان و نمايش قدرت تبديل نموده اند و نه در آن بخش که گفتن و نوشتن را خلاف مصلحت نظام تشخيص داده و به آن بپردازيد ولی خطر سکوت و عافيت طلبی و در مواردی به زعم خويش مصلحت انديشی يا به عبارتی دست بر کلاه خويش نهادن برای نظام را ناديده بگيريد! مگر جنابعالی هم از افرادی هستيد که اعتقاد دارند بايد تابلو دعوت به سکوت بيمارستانها را در جای جای نظام نصب نمايند! در حاليکه در عمل از شما غير از اينرا ديده ايم، خصوصا" نامه ای که اخيرا" در ارتباط با اوضاع اقتصادی نوشته ايد که محافل اقتصادی دنيا چنان به آن پرداختند که قاعدتا" بايد همسايگی ما در چاه ويل را بپذيريد.

3. حرمت شکنی ها و حملات شديد برخی از شخصيت های حقوقی و حقيقی و دهها نهاد دولتی و تريبونهای نماز جمعه به فرزندان امام و انقلاب و دلسوزان نظام در سطوح مختلف بخصوص از ناحيه برخی جرايد که متعلق به بيت المال بوده و مسووليت سنگين خويش را با اطمينان خاطر از آنکه هيچ کس را يارای تعرض و بازخواست از آنان نيست، در بی آبرو ساختن، تهمت و افترا زدن و خراب نمودن چهره های خدوم نظام اعم از زن و مرد، روحانی و غير روحانی، استاد و دانشجو دانسته و کسی را از گزند و سمپاشی های کريه آن امانی نيست.

آيا اين وضعيت تاسف بار را نمی بينيد ؟! چگونه است که از کنار اين مسائل تلخ براحتی عبور می کنيد؟!



4. همانطوري که اشاره نموديد ما نيز از ابتدا تمامي سعي و تلاشمان را مصروف داشتيم که مطالب بحق و قانوني خويش را از مجاري قانوني به نتايج انتخابات پيگير باشيم ولي طبيعي است اتفاقات نادري که در روزهاي قبل از انتخابات خصوصا ً روز راي گيري رخ داد: چگونگي چينش ناظرين و بازرسين، شمارش آرا و اعلام نتايج انتخابات در زمانيکه هنوز ساعت اخذ راي پايان نيافته از سوي سايت هاي حامي دولت و از همه مهمتر داوري شوراي نگهبان که مي بايستي اصل بي طرفي را رعايت مي نمود، بي محابا و بدون پرده پوشي از يک کانديدا حمايت هاي همه جانبه نمود و قبل از خاتمه بازي سعي و تلاش وافر مي نمود تا تيم مقابل را به هر شکل ممکن برنده مسابقه قرار دهد!، فعال بودن اکثريت بدنه ی دولت در جای جای انتخابات و به نفع يک کانديدا، تلاش همه جانبه ما براي بررسي شکايات و بازشماري آرا بصورت صحيح و ساير پيشنهادات همه و همه در مقاومتی آهنين و محکمي روبرو بود که در جهت سد خواسته هاي بحق رقبا خود نمائي ميکرد، انصاف خواهيد داد مردم خودشان جهت احقاق حقوقي که احساس ميکردند از دست رفته و مرجعي را جهت طرح شکايات خويش نمی يافتند با مدني ترين شکل و مسالمت آميز ترين شيوه به خيابانها آمدند و تنها يک سوال داشتند (( راي ما چه شد )) و اين ما بوديم که به خيل درياي بيکران مردم پيوستيم و مانند سي سال گذشته مردم طلايه دار و پيشگام و جلوتر از تمامي مسئولين و در کليه پيشامد ها جلودار بودند.

حال سوال اينجاست که آيا ما بي قانوني کرديم يا آنها که صرفا ً قانون را در جهت منويات و در خدمت مقاصد خود ميپندارند؟! آيا ما به سوي آبروي نظام تير انداختيم يا اين تير منيت اصحاب قدرت بود که با يورش ناجوانمردانه به اجتماعات آرام و مدني مردم، آنان را مورد ضرب و شتم، دستگيري و زنداني، رها کردن در بيابان ها و شکنجه و قتل قرار داد .

5. فرموده ايد اگر امام امروز در قيد حيات بود با شما چگونه برخورد مي کرد؟

مي خواهم اجازه بدهيد همين سوال را من از جنابعالي داشته باشم و شما را مخاطب قرار دهم زيرا به عنوان شخصي که از جريان فکري حوادث اخير دفاع مي کنيد و براي نمونه مثال هايي را هم در حوزه هاي مختلف مطرح کرده ايد، بنظر می رسد اين دفاع را بايد مورد قضاوت افکار عمومي و وجدان هاي بيدار قرار گيرد تا مشخص گردد که چه اشخاص و گروه هايي آتش را شعله ور نموده و سلاح براي حمله به جمهوري اسلامي به دست دشمنان داده و ميدهند.

الف : همگان اذعان دارند امام در دفاع جانانه و بي وقفه از جايگاه والا و مقدس مرجعيت که همواره در غيبت امام معصوم (ع) مهمترين عامل براي احيای اسلام ناب محمدي و احقاق حقوق حقه مردم می باشد، لحظه اي از مجاهدت و پايداری در اين راستا دست بر نداشتند و تا آخرين لحظه عمر مدافع اين انديشه ناب بودند ولی متاسفانه سالهاست فضای سياسی جامعه را چنان مسموم و آلوده کرده اند که حتی برخی از آن بزرگواران به جهت حفظ حرمت خويش و ترس از شکستن شيشه خانه هايشان در دفاع از حق، مجبور به سکوت گشته اند!

ب : جناب آقاي توکلي آيا اصل شکل گيری اين انقلاب همه به برکت مرجعيت نبوده؟! مگر نه آنکه نقش پر عظمت مرجعيت و شخص حضرت امام (ره) بعنوان يک مرجع عظيم الشان و عاليقدر به نحوی بود که در زندانهای رژيم گذشته از شما و مای زندانی مورد بازخواست های شديدی قرار می گرفت.

ج : همانطوري که همگان اطلاع داريم امام مرجع بزرگ و با عظمتي بود ولي همين امام زمانيکه آيت الله سيد حسن طاهري از سوي ايشان بعنوان نماينده عازم پاکستان مي شود، امام تاکيد مي فرمايند در رابطه با تقليد بحث نکنيد که مردم در انتخاب مراجع آزاد هستند فلذا مقلدين ساير مراجع را محترم شماريد.

د : زمانيکه من نماينده امام (ره) در حج بودم کساني اصرار داشتند که منحصرا ً فتاواي امام در کاروانها و در ايام حج گفته و اجرا شود و از فتاوای ساير علما خودداری شود که اين امر مورد اعتراض معظم له واقع و برآشفته شدند و فرمودند جلوي اين مسائل را بگيريد، شما به تقليد مردم چه کار داريد و فتاوای علما همگی گفته و اجرا شود.

و يا در همان زمان برادر عزيزي که مشهور هم بود مقلد حضرت آيت الله العظمي خوانساري هستند و در بعثه هم حضور داشتند و مسووليت سنگينی هم داشتند و در حاليکه مناسک مرحوم حضرت آيت الله العظمي خوانساري را در دست داشته و بدان عمل می نمودند ولي هيچ کس حق نداشت و جرات نميکرد در خصوص مرجع تقليد ايشان مطلبي را بيان نمايد.

ز : از موارد ديگر استقلال حوزه هاي علميه و اداره آن توسط بزرگان حوزه است که امام (ره) بسيار حساس بودند.آيا در حال حاضر نيز به اتفاقاتي که قبلا" مکرر رخ داده و امروز نيز ادامه يافته که حتی در نماز جمعه مورد عتاب آيت ا... امينی نيز قرار گرفته، گلايه مند بوده و اعتراض خويش را همانند ساير بزرگواران علني نموده اند.



6. جناب آقاي توکلي من و شما از سال 59 وارد مجلس شديم و سه دوره انتخابات مجلس در زمان حيات امام انجام گرديد، نظارت شورای نگهبان بر اين انتخابات و در زمان حيات ايشان چگونه بود؟ چه شده است که اکنون حاکميت شوراي نگهبان به شکلي مبدل گرديده که نظارت آنان عامل استقرار يک جريان فکري و حذف جريان فکري رقيب و به واقع دخالت صريح در اجرا گرديده است و متاسفانه نظام را از خدمات اجرائي افراد مومن، انقلابي و خدوم به نظام مقدس جمهوري اسلامي محروم نموده است.

لازم است به عنوان نمونه 3 نفر از مشاهير را که برای اولين بار در انتخابات مجلس هشتم رد صلاحيت گرديده اند را ذکر نموده و اين سوال را مطرح سازم که آيا پاداش سالها خدمات ارزنده آنان بدينگونه بوده است؟! آيا شيوه امام (ره) در حفظ نيروهای خدوم و مسوولين دلسوز بدينگونه بود؟! با کمال تاسف عرض نمايم که کار بجايي رسيده که سرنخ جريانات اصولا ً از دست عزيزان شوراي نگهبان خارج شده و اين کارشناسان هستند که تعيين تکليف مي نمايد.

الف: آقاي دکتر عباسي فرد با سوابق 8 سال نمايندگي مجلس، قريب 12 سال حقوقدان شوراي نگهبان، 10 سال خدمت در قوه قضائيه بعنوان معاون و رئيس ديوان عدالت اداري در زمان آيت ا.. يزدي، يک دوره حضور در مجلس خبرگان رهبري، به چه جرم و گناهي رد صلاحيت مي شود؟!

ب: آقاي دکتر سيد رضا نوروززاده که 5 دوره متوالي و به مدت 20 سال نمايندگي مجلس را در کارنامه خويش دارد و نمونه انسان خدمتگزار و با صلاحيت، تحصيل کرده، متخصص و با سوابق درخشان می باشد، به چه گناهي براي مجلس هشتم رد صلاحيت مي شود؟!

ج: آقاي مهندس مرتضي الويري که سابقه مبارزه در زمان طاغوت، نمايندگی مجلس، شهردار تهران، معاون برنامه و بودجه و سفير ايران در اسپانيا را دارد، به چه دليل عقلي و شرعي رد صلاحيت مي شود؟! جالب آنکه زمانيکه وی با بعضي از فقها و حقوقدانان محترم روبرو مي شود و علت رد صلاحيت خويش را جويا مي شود با کمال تعجب مي پرسند مگر شما کانديدا بوديد براي مجلس هشتم؟!

آيا مجلسی که بفرموده امام می بايست در راس امور باشد و به مرکز همه ی قدرتها تبديل گردد و مدرس ها در آن پرورش يابند، با ادامه چنين رويه ی ناصوابی امکان پذير است؟!

يادمان نرفته که حضرت امام حتی در مورد مبحث رياست جمهوری می فرمودند که برويد و مجلس را قوی تر نمائيد. تشکيل چنين مجلسی در سايه ی رهنمودهای آن پير فرزانه می توانست نقش نظارتی و تائيد دولتها را بدون کوچکترين تحقيری به منصه ی ظهور رساند.

آيا اکنون و با وجود فشارهای سياسی وارده، مجلس می تواند همان نقش واقعی خويش را که امام دنبال می کرد را ايفاء نمايد؟!

7. مبارزه با خرافات و حاکميت ارتجاع و چهره هايي که اصولا" امام (ره) ورود آنان را به منهاد های انقلابی منع فرموده بودند و کارهايي که موجب وهن نظام مقدس جمهوري اسلامي و توسط افراد خودسر انجام مي شد و امام تاکيد داشتند که از اعمال آنان جلوگيري و با مرتکبين به شدت برخورد و مسببين مورد محاکمه قرار گيرند و اتفاقاتي که در خيابانها و در تماس با اينجانب و هيات حقيقت ياب مجلس به آنها اشاره شد و مسائل اخير همه و همه موجبات نشان دادن چهره غير واقعي از اسلام و انقلاب و امام (ره) گرديد و انصاف خواهيد داد که عملکرد چه اشخاص و گروه هايي به مسووليت خويش در قبال مردم و رهبري عمل نموده اند و ساير نمونه هايي که در اين مقال، فرصت پرداختن به آنها ميسر نمي باشد سوالي است که مي بايست سناريو نويسان کودتاي انتخاباتي و آمرين و مباشران و مجريان حوادث پس از انتخابات بدان پاسخ دهند که اگر امام امروز در قيد حيات بود با آنان چگونه برخورد مي کرد.

8. اما در راس نگارش نامه سرکرده منافقين (مسعود رجوی)

جناب آقاي توکلي ما که به اتفاق در زندان بوديم و منافقين را مي شناسيم، نوشتن نامه توسط او چه ارتباطي به من دارد؟! مگر شما اطلاع نداريد که من از داخل زندان با آنها درگير و مشکل داشتم. خدا وکيلي واژه وااسفا و خون گريه کردن و از غصه جان دادن زيبنده مسببين و موثرين در جناياتي که بعد از حوادث انتخابات روي داد، نمي باشد؟!

حال سوال نهايي اين است، روشهاي من نظام برکن، اعلام ختم جمهوريت نظام، تجليل سرکرده منافقين، ظلم به امام و عدم حمايت از ولايت فقيه است؟! و بر سر شاخه نشستن و بن مي برم يا کساني که اعتراضات هوشمندانه و تظاهرات آرام و چند ميليوني که همگان شاهد بودند از ميدان امام حسين (ع) تا ميدان آزادي را دربر گرفته بود و تنها سوالشان اين بود که (راي من چه شد؟) را به خاک و خون کشاندند و به زندان و شکنجه و قتل و ... دچار ساختند.

وجدان بيدار افکار عمومي و آيندگان در اين خصوص بهترين قضاوت را خواهند داشت.

توقع بنده از جنابعالی که از زندان رفته های رژيم گذشته هستيد و هميشه و در همه حال تمايز بين گروه های سياسی را به راستی و درستی تشخيص می داديد و گرو ههای تروريستی من جمله منافقين را به خوبی می شناسيد بيش از اين بوده و اين سخن جنابعالی برای من بسيار گران تمام شد. مطمئنا" شما از آن جمله افرادی که شناخت ندارند و يا مغرضند و يا جهل به گروه های سياسی و ... دارند، نيستيد که اگر جز اين بود هرگز شما را مخاطب خويش قرار نمی دادم.

مواضع بنده چه در قبل از انقلاب و در دوران سخت و تلخ زندان های ستم شاهی و چه بعد پيروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هميشه شفاف و روشن بوده است.

در پايان لازم است به حضور عرض نمايم، که براستی آقای توکلی آن مصلحتی که بايد همه بخاطر آن و برای پرهيز از سقوط در چاه ويل، دين و شرف و مردانگی و دنيا و آخرت خود را فدای آن کنيم تا مصلحت حکومت و خودمان حفظ گردد، اگر جنابعالی گفتن و نوشتن را خلاف اين مصالح می دانيد من رسما" اعلام می کنم امروز سکوت خلاف همه آن مصالح است.

به اميد حصول و يکپارچگي و وحدت آحاد جامعه و حفظ دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي اين ميراث ارزشمند امام و شهيدان و ايثارگران گرانقدر.

مبادا توجه به يکسری امور ما را از توجه به امور بزرگتر غافل نمايد.

( حفظت شئيا" غابت عنک اشياءٌ )

مهدي کروبي



مرتبط:

مسير صحيح استيفاي حق را انتخاب کنيد





 
محمود
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۰۹:۲۲:۴۵
كروبي در بند چهارم ميخواهد خود را از اقدامات خلاف قانون بعد از انتخابات تبرئه كند. ايشان بدون اينكه به اصل قانون اشاره كند قانوني كه ميگويد معترضين بايد شكايات مستند را به شوراي نگهبان ارائه كنند به فرافكني در مورد شوراي نگهبان ميپردازد و قبل از آنكه اجازه اعلام نظر به شوراي نگهبان بدهد شوراي نگهبان را به جانبدارانه عمل كردن متهم ميكند. جالب اينه كه به جاي شكايت مستند خودشان در مقام قضاوت قرار ميدادند و خواستار ابطال انتخابات بودند. مستنداتشان هم يك سري كلي گويي و بحث هاي آماري و شبهه در نحوه اعلام نتايج بود كه در هيچ جاي قانون از آنها بعنوان مصداق تقلب ياد نشده است.
كروبي در ادامه چنان از زبان مردم حرف ميزند كه گويي مردم تنها طرفداران خودشان ميباشد و 24 ميليون كه به احمدي نژاد راي دادند را مردم به حساب نمي آورد و تنها مردم را در طرفدارانشان (آنهم در برخي مناطق تهران) خلاصه ميكند. (214481)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۲:۳۱:۱۰
در مورد اعلام نظر افراد شورای نگهبان به فرد خاص از لحاظ قانونی هر کسی مختار به حمایت از هر کاندیدایی می باشد ولی به نظر من از نظر اخلاقی کار درستی نبود که داور از تیمی حمایت کنه ولی من دو ایراد به این مسئله میگیرم
اول واقعا اگر قرار باشد که من از کسی حمایت کنم اگر اعلام هم نکنم پس در خفا حمایت خواهم کرد و این مشکلات بعدی را خواهد داشت چون دیگر به داوری ها نمی توان اعتماد کرد چون ممکن داورها در خفا میل به تیمی خواهند داشت.
دوم این که اگر ما به دقت بررسی کنیم خواهیم دید که کمتر از نصف شورای نگهبان از احمدی نژاد حمایت کرده اند شورای نگهبان 12 نفر عضو دارد که عده کمی از آنها مانند آقایان یزدی ، الهام ، کعبی و یکی دو نفر دیگر اعلام حمایت کردند با این وجود حتی اگر بگویم اکثر اعضا طرفدار احمدی نژاد بوده اند باز هم مشکل دیگری وجود دارد اینکه شورای نگهبان در آخرین راهکارهای قانونی خود 10 درصد صندوق ها را به صورت تصادفی می شمارد این شمارش در جلوی چشمان نامزدها و یا نمایندگان آنها صورت میگیرد و اگر صحبت تقلب گسترده در انتخابات صحیح باشد حتما در 10 درصد شمارش ها آمار تغییر خواهد کرد و شورای نگهبان با توجه به آن انتخابات را می تواند باطل کند
حالا سوال بزرگ این است که چرا آقایان موسوی و کروبی حتی حاضر نشدند که در جلوی چشمان خودشان یا نمایندگانشان صندوق ها شمارش شوند شمارش ده درصدی که دیگر در خقا نبود که احتمال تقلب برود بلکه یک امر جلوی دیدگان همه است.
البته شورای نگهبان جلوی دوربین های تلویزیونی اینکار را کرده است و فیلم هایش هم موجود است (214685)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۵ ۱۱:۵۴:۳۴
برادر عزیز
اگر این سخنان را از سر صدق گفته باشی، معلوم می شود که خیلی ساده ای! (215951)
 
رامین
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۳:۰۵:۱۹
با اینکه با نامه آقای توکلی به آقای کروبی مخالف و با جواب شیخ اصلاحات موافق بودم, اما نمی دانم چرا آقای توکلی را دوست دارم. آقای توکلی عزیز آنچه هم اکنون در جامعه و به خصوص دولت رخ می دهد, اصولگرایی هم نیست. حتی از آرمانهای اصولگرایی هم داریم فاصله می گیریم. من با نظر آقای کروبی در مورد اگر امام (ره) بودند چه میشد بیشتر موافقم تا شما. اما از صمیم قلب دوست دارم شما هم به آقایان موسوی و کروبی (حداقل در دفاع از حقوق مردم نه برخی مسوولیین بپردازید). خداوند متعال به همه کسانیکه با شجاعت در راه احقاق حقوق مردم قدم بر میدارند توفیق دهد. در روایات اسلامی خاطرم است که حضرت علی حتی در اینکه مبادا حقی از زنی زانیه پایمال شود, دقت بسیار مبذول می داشتند. حال حق زندانیانی که مورد اهانت و آزار قرار گرفته اند که جای خود دارد. به خصوص اینکه خیلی از آنها به جرم سیاسی و حتی بیگناه به زندان رفته اند. آقای توکلی وقت آن است که بین امیرکبیر شدن یا ... یکی را برگزینید. با احترام و علاقه. رامین (214714)
 
دوست
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۵:۲۵:۰۲
آقاي كروبي ضربات جبران ناپذيري از نزديكترين دوستان و همفكران خود خورده اند و لذا بايد قبول كنند كه ابزار دست ديگران قرار گرفتند و حتي افرادي چون كرباسچي با ايشان صادقانه رفتار نكرده اند و حال بنظر ميرسد ايشان بايد در معاشرت با اطرافيان و دوستان خود دقت بيشتري بنمايد تا بار ديگر ابزار دست و بازيچه نگردد . بنظر ميرسد از سادگي و صداقت ايشان سو استفاده شده و حال فرصت فراهم است تا ايشان در خود و دوستان خود تجديد نظر كند . (214857)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۰:۳۷:۲۴
اینکه سایت الف چرا سخنان شما رابه عنوان اولین اظهار نظر قرار داده تا اینهمه مخالف روی آن کلیک کنند جای سوال دارد. ولی به شما توصیه می کنم یک بارکل نامه را بخوانید و این احتمال را بدهید که درست باشد شاید به نتایج دیگری برسید.خداوند همه ما را از ظلمت جهالت نجات دهد (215186)
 
hamid
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۵۳:۳۱
به عقیده من آقای کروبی زبان گویای ملتی شده است که این زبان به خاطر مسائل اخیر و عواقب آن خاموش شده است. (215289)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۰۹:۲۶:۴۹
آقای توکلی عزیز با این وضعیتی که گروههای جدیدالتاسیس و طرفداران تندرو دولت به راه انداختن فکر میکنم روزی برسه که دست رقبای قدیمی سیاسی رو ببوسید و بعبارتی گروههای قدیمی و اصیل بیشتر قدر همدیگه رو خواهند فهمید (214486)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۰۹:۳۳:۴۳
آقای توکلی شجاعت را از کروبی بیاموزید . اگر ذره ای از شجاعت ایشان در بین دوستان شما بود اکنون وضعیت مملکت بهتر از این بود .
الان دیگه شما و دوستانتان در مجلس مجبور نبودید انگشت حیرت از وزرای معرفی شده به دهان بگیرید . (214491)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۰۹:۴۲:۱۹
جناب آقای دکتر توکلی
با سلام، با توجه به اتفاقات صورت گرفته اخير يکی از راه های زير برای ادامه مسير وجود دارد:
1- اجازه داده شود روند فعلی به حرکت خود ادامه دهد که در اين حالت حکومت از حالت مردمسالاری خارج و با رای تعداد محدودی از افراد جامعه به حيات خود ادامه دهد که در اين صورت هر گونه اعتراض بشدت سرکوب خواهد شد و البته بعد از حذف اصلاح طلبان نوبت به حذف جريانهائی با محوريت جناب آقای دکتر رضائی، جنابعالی، دکتر قاليباف و ... خواهد رسيد، اگر بخواهيد مخالفتی نمائيد. البته اگر مطيع شويد(حذف خود خواسته) در معرض خطر نخواهيد بود.
2- اصلاح مسير حرکت و جلوگيری از حذف جريانها و اشخاص که در حال حاضر انجام می گردد. البته لازم به ذکر است که با شروع نظارت استصوابی اين حرکت حذفی از مدتها قبل شروع شده است. همانطور که می دانيد بحث نظارت شورای نگهبان با هدف نظارت بر تصويب قوانين(جلوگيری از تصويب قوانين مخالف شرع مقدس و قانون اساسی) و نظارت بر روند اجرای انتخابات(نه اشخاص) بوده است که اولی بخوبی در حال انجام است، ولی دومی بشدت دچار انحراف شده است. نماينده مجلس شورای اسلامی، نماينده مجلس خبرگان و رئيس جمهوری که در دور بعد را می توان براحتی با شمشير نظارت استصوابی از روند انتخابات حذف نمود، چگونه می تواند از موکلين خود بخوبی دفاع نمايد؟
جناب آقای توکلی تا دير نشده است کمک کنيد اين اصلاح مسير حرکت صورت پذيرد تا در روز جزا پاسخی داشته باشيد. (214500)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۲:۲۸:۳۵
آقای توکلی عزیز
من شخصی هستم که به شدت به آمار اهمیت می دهم و همواره در حال تحلیل رفتار اطرافیان و مردم هستم. البته نه تحصیلاتی دارم و نه احتمالا استعدادی، لیکن بسیار علاقمندم. چیزی که من در این چند ماهه دیده ام، رشد نسبت موافقها به مخالفها است. این نسبت از 3-5 به 6-10 رسیده است. درست است که افراد در نت آینه تمام نمای جامعه نیستند به لحاظ نسبت موافقان و مخالفان، لیکن رشد در هر دو جامعه آماری باید روند مشابهی داشته باشد.
آقای توکلی، من هم به نظام علاقه مندم، من هم مذهبیم، من هم در مدارسی مثل مفید پرورش یافته ام. آقای توکلی می خواهم بگویم غریبه نیستم اگر نپندارنم.
آقای توکلی با لاپوشانی چیزی درست نمی شود، نمی شود بر قلبها حکومت کرد و حکومتی که در قلبهای مردم نباشد، پایدار نمی ماند.
آقای توکلی می خواهم بگویم، به نفع نظام نیست، به نفع وطنمان نیست که چنین رفتار کنیم. (حرف من حمل بر بی ادبی نباشد، سخنی بگیرید از پسری با پدرش)
آقای توکلی، اشتباه نکنید. اصولگراها دوباره جان گرفتند چون در شورای شهر که آمدند خوب کار کردند، چون برای مردم کار کردند. اما این ره که اکنون می روید، برای مردم نیست، به عشق آنها نیست،... (214682)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۵:۰۸:۰۲
3 - 5 با 6 - 10 چه فرقی داره ؟
من که نفهمیدم. (214834)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۶:۳۱:۲۹
منظورش اینه که موافقان از 3 برابر تا 5 برابر (بسته به نظر) بوده اند، حالا شده اند از 6 برابر تا 10 برابر. این البته برای کامنت های اصلاح طلبی صدق می کنه و در مورد کامنت های اصوا گرایی، تعداد مخالفان چند برابر است. کلا میخواد بگه موافقان کامنت های اصلاح طلبی بیشتر شدن. این برداشت من بود. (214910)
 
روزبه
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۳:۰۵:۲۹
با تشكر از الفيان!
دوستان قبل از راي به يك نظر لطف كنند آن را به طور كامل مطالعه كنند. معلوم نيست نظر ناشناس فوق( 214682) به چه دليل اين همه راي موافق گرفته. شايد تنها به خاطر شروع آن است و گرنه استلالشان چندان منطقي نيست. گذشته از اين به لحاظ رياضي نسبت 3 به 5 با نسبت 6 به 10 تفاوتي ندارد. اين هم از آن دست آمارسازي‌هايي است كه هنوز داريم چوبش را مي‌خوريم. (215153)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۳:۰۴:۵۴
عزیز من دعوا سر همینه که ما معتقد نیستم که طرفدار جناب موسوی اکثریت هستند
یک اصل ریاضی می گه
24>13
یادت که نرفته (214712)
 
ياشار
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۵:۴۸:۴۳
آقا محسن
شما كه فكر ميكنيد طرفداران شما بيشتر هستند پس چرا از برگزاري يك رفراندم واهمه داريد؟
اصلاً براي اينكه هزينه كاهش پيدا كند، بياييد اعلام كنيد كه در يك روز طرفداران اصلاحات و در روزي ديگر طرفداران شما دست به راهپيمايي بزنند. البته به شرط اينكه خبري اي ضرب و شتم نباشد و در روط راهپيمايي هيچ گروهي طي بخشنامه هاي مختلف دستور به جمع آوري افراد ندهيم و از همه مهمتر تبليغات براي هر گروهي يكسان باشد.
آن وقت متوجه تعداد واقعي طرفداران و مخالفين تان خواهيد بود.
آيا واقعاً دولتمردان شما هر گز حاظر به پذيرش اين پيشنهاد خواهد بود.
البته قبل اتز اين كه اين پيشنهاد به رويت كسي برسد به تيغ سانسور الف سپرده خواهد شد. (214878)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۷:۵۸:۳۲
من با رفراندوم موافقم و نتیجه تقریباً همان خواهد شد. اشتباه همینجاست که شما و آقای کروبی تصور اکثریت بودن دارید و فکر تقلب بر جانتان نشسته. نه برادر من، باور کن نتایج درست است بپذیر که اکثریت نیستید. مهمترین مشکل نامه آقای کروبی هم همین بود: ما مردمیم ما خوبیم ما مظلومیم.... در جوابیه ها بجای اینکه مثلاً بگوید چنین چیزی متأسفانه رخ داده و چون از راه قانونی به نتیجه نرسید فرافکنی کرده و آسمان و ریسمانهایی بهم بافته که جواب ندهد. مرد مؤمن! باور کردیم که نیتت خیر بوده و حقت بیشتر از اینهاست ولی میدانی کسی که با زدن تهمت آبروی کسی را علناً ببرد حد دارد؟ آنهم نه فقط برای اعاده آبروی رفته بلکه بسبب از بین بردن سلامت روانی جامعه است. اینها که گفتی چه ربطی داشت؟
دو تا هندوانه هم زیر بغل توکلی میگذاری تا مثلاً بگویی ما مثل هم هستیم؟ توکلی گول نخور عملکردشان را ببین. (215272)
 
فیضی
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۴:۳۴:۲۳
موافق
اگر همانگونه که رهبر عزیزانقلاب و آقای هاشمی و سایر بزرگان فرمودند ملاک را قانون بگذاریم همه مسائل حل شدنی است.
بلی در تهران رأی سبز بیشتر بود ولی کی گفته که رأی تهرانبها وزن بیشتری دارد؟
در کجای قانون گفته که دراعتراض به انتخابات به خیابان بیائید و تظاهرات کنید؟
چرا مستندات خود را به مراجع قانونی ندادید؟
قبل از پایان رأی گیری هنوز که صندوقها باز نشده و رایها شمرده نشده است سبز از کجا فهمید که پیروز است و کنفرانس مطبوعاتی گذاست و پیروزی خود را اعلام کرد؟
بفرض که تخلفی رخ داده باشد ،کدام قانون تخلف را تقلب معنی کرده است؟
آیا فقط طرف داران سبز کتک خوردند؟ کشته شدند ؟ صدمه دیدند؟
خودم دیدم که در کسوت سبزها چطور بیرحمانه بسیج را زدند و .....؟
بلی در دعوا که نقل و نبات پخش نمیکنند ، چه کسی تظاهرات بدون مجوز و غیر قانونی راه انداخت تا گروه ثالث آشویگر بیایندو در لباس سبز یا بسیج یا نیروی انتظامی به ضرب و شتم مردم از هر دو طرف را بپردازند؟
کجای رفتار معترضین قانونی بوده که از بی قانونی فریاد می کشند؟
بخدا من رأی سبز در صندوق انداختم اما با تجربه ای که دارم مطمئن هستم که هرگز امکان تقلب در این حد موجود نیست.
مگر ما مسلمان نیستیم؟ چطور میشود به بیش از 500000 نفر عوامل اجرائی و نظارتی صندوقها که از معتمدین محل و خوشنام محل هر صندوق هستند و بیش از 50000 نفر ناظرین کاندیداها تهمت تقلب و خیانت در امانت زدواز خدا نترسید و تازه خود را طرفدار امام و انقلاب و اسلام هم شمرد؟
بخد این تهمتها عواقب دارد. باید از خدا ترسید.
من بسیاری از افراد سر صندوقها را میشناسم که اینها را گناه می دانند وهرگز آخرت خود را به دنیای آقای احمدی نژاد یا آقای کروبی یا آقای موسویو.... نمیفروشند.
لااقل شما در کسوت روحانی از این تهمتها نزنید.
برخی مردم را به خیابان آوردید. مو جبات صدمه و لطمه دیدن جان و مال و اموال فردی (از هر دو طرف)و عمومی را توسط فرصت طلبان مزدور آشوبگر فراهم کردیدوهنوز هم طلبکارید؟
واقعا وانصافا هیچ راه قانونی و شرعی دیگری بجز تظاهرات غیر قانونی بدون مجوز نبود؟ نمیدانستید محیط را برای سوء استفاده دشمن مهیا میکنید؟
بی قانونی چرا؟
چرا مرا و امثال مرا فریب دادید؟
بلی من به شدت معتقدم که نیروی انتظامی اگر بی قانونی کرده ، شکنجه کرده ، بی احترامی کرده و یا هر غلط دیگری کرده باید به شدت و علنا با او برخورد کرد ولی معتدم با فریبندگان قانون گریز که به دروغ قبل شمارش خود را پیروز و احساسات را تحریک و این فجایع را بانی شدند و به قول رهبر انقلاب شیرینی را تلخ کردند هم به شدت برخورد شود.
آقای کروبی را چه شده است که از طرفداری سرکرده منافقین از خود یر نمی اشوبد که هیچ حتی از رفتار غیر قانونی خود دفاع هم می کند؟
خداوند به همه ما سعه صدر و توفیق عمل به وظایف و دستورات اسلام عزیز و رهبر فرهیخته و . . . . عنایت فرماید. (215504)
 
مخالف تو
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۰:۲۲:۱۸
مرد حسابی . از اول هم حرف ما این بوده که مخالفان جنبش به اصطلاح سبز شما در تهران بیشتر و در شهرستان ها و روستا ها کمتر هستند . این رو توی نتیجه ی انتخابات هم دیدم . چرا حالیتون نیست شما ها . هی می گه بریزیم توی خیابون ها !
ملت رو برداریم از توی روستا ها یا مثلا از مناطق جنوبی کشور بیاریم تهران !
خدا یکم ... (215337)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۰۹:۴۳:۴۲
من با سخنان آقای کروبی کاملا موافقم.
بقول آقای محمد مطهری (فرزند شهید مطهری) افشای این تخلفات شاید در کوتاه مدت موجب شادی موقت دشمن و لطمه موقت به حیثیت جمهوری اسلامی شود، ولی از شادی بزرگتر دشمن و بی حیثیتی و بی آبرویی عظیم برای جمهوری اسلامی جلوگیری میکند.
با افشای این تخلفات، مسئولین قضایی برای رضایت افکار عمومی و حفظ موقعیت خودشان هم که شده مجبور میشوند بطور جدی تری به این تخلفات رسیدگی کنند، و آن معدود نیروهای امنیتی و افزاد لباس شخصی و ... که با کمال آرامش دست به تخلف و اقدامات فراقانونی میزدند، حاشیه امن خود را از دست داده و دیگر جرات چنین اقداماتی را نخواهند یافت.
آقای توکلی،
اگر حمله کنندگان به کوی دانشگاه در سال 78 بطور علنی محاکمه و مجازات میشدند، و موضوع حمله به کوی دانشگاه در سال 78 ماست مالی نمیشد، دیگر چنین افرادی جرات نمیکردند مجددا در سال 88 به کوی دانشگاه حمله کنند.
من به شما هشدار میدهم اگر این مخفی کاری ها ادامه پیدا کند کار بجایی میرسد که در سالهای آتی به بهانه \"مصلحت برای حفظ نظام\" هر گناه، معصیت و جنایتی حلال و حتی واجب تلقی شده و دیگر در آنزمان، شادی دشمنان نیز همیشگی و دائمی خواهد شد، زیرا نظامی که فقط اسمی از اسلام داشته باشد و باطنش تهی از اسلام باشد، قطعا موجب شادی دائمی دشمنان اسلام خواهد بود.
یادتان باشد که امام خمینی فرمود: \" اگر اين نظام خداي ناکرده سقوط کند لااقل تا قرنها نمي‌توان سربلند کرد (صحيفه نور، ج18، ص17)\".
پس شما را از این مصلحت اندیشی ها به بهانه \"حفظ آبروی نظام\" برحذر میدارم که آینده خطرناکی را برای نظام اسلامی رقم خواهد زد.
بقول آقای علی مطهری، \"ما نباید قداست خیالی یا غیر قابل انتقاد بودن و معصوم بودن برای نظام جمهوری اسلامی قائل باشیم بلکه باید قداست معقول برای آن قائل باشیم؛ به این معنا که چون جمهوری اسلامی یک نظام مذهبی – اسلامی و مسئول اجرای احکام الهی است، پس مقدس است اما گاهی هم مرتکب خطا می شود. مهم این است که این نظام در مسیر اسلام گام برمی دارد و رو به تکامل است\".
در نهایت اینکه، در همه جای دنیا، مطبوعات آزاد، وجدان بیدار جامعه هستند. تنها راه حل این مشکلات، آزاد شدن چرخه اطلاعات و پرهیز از لاپوشانی است. اگر خبرنگاران آنقدر مصونیت داشتند که آزادانه تمام تخلفات را علنی کنند، این موضوع منجر به نظارت عمومی شده و دیگر قانون شکنان جرات انجام تخلف را پیدا نمیکنند. (214504)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۳:۰۷:۲۰
اصلا کسی نگفت سکوت صورت بگیره یا تکذیب بشه حرف همه اینکه میشد این مسئله را اول بررسی و بعد رسانه ای کرد
این طور که ایشون اول نامه میدادند بعد به کمیته حقیقت یاب می رفتند بعد بررسی میشد بعد اگر ایشون میدید دارن قضیه رو می پیچونن یه نامه این طوری می نوشت ایشون که دست به نامه شون خیلی خوبه (214717)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۳۱:۱۴
بررسی ؟ با کدوم مرجعی؟ مگه کسی هم پاسخگو هست؟ اگه هست به ما هم بگو آقا محسن. (214985)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۴:۲۵:۰۵
اگر آقای کروبی بفکر حفظ نظام بود باید افراد منحرفی مثل سروش و عماد باقی را از اطراف خود طرد می کرد . از خود بپرسید چرا امثال مسعود رجوی برای کروبی هورا می کشند ؟ (214793)
 
نیما
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۳۰:۰۸
البته مشکل ما همیشه همین بوده.
از نظر شما باقی و سروش منحرف هست ولی از نظر من شریعتمداری و مشایی! (214984)
 
س
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۰۷:۳۵
همین استدلال را دارید برای کار غیر قانونی؟ پس احمدی نژاد هم حق داشت آبروی برخی را برد که البته جرمی که اعلام شد فقط همدستی یا زندگی اشرافی بود که اظهر من الشمس است. ولی شما چنین چیزی را علناً میگویید؟ آیا آن بردن آبروی نظام بود ولی این گامی در جهت اصلاح نظام؟
چگونه است که هر طرفی آقایون باشند معنی اصل انقلاب و نظام دارد؟ من فکر میکنم ایشان جمهوری اسلامی را میوه زحمات گذشته شان میدانند که فقط خودشان حق دارند آنرا چیده و میل کنند و گروهی جدید نباید کرسیها را اشغال کند. همه چیز تا ابد مال ما! (215273)
 
س
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۰۹:۵۷
دو نفر اول که یقیناً منحرفند و دو نفر دوم شاید. حالا باز هم نتیجه گرفته میشود آقای کروبی نه تنها دلسوز نیست بلکه هر که با او باشد انحرافش عیبی ندارد و اگر با او نباشد واویلا! (215275)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۳۴:۳۲
پس چرا اسراییلی ها از پیروزی احمدی نژاد هورا می کشن؟ چرا اینفدر خوشحالن و دارن آمریکا رو تشوبق به تبریک به احمدی نژاد میکنن؟ با این مسئله فکر کردین؟

احتمالا این نظر من درج نمیشه ولی همیکه نظرم رو می خونید خوبه. (214991)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۹:۵۹:۳۵
شيمون پرز در گفت و گو با روزنامه الراي چاپ کويت اظهار داشت:دشمن ما احمدي نژاد است که به انجام دوکار مبادرت ورزيد که هيچ رهبر ايراني تاکنون آن را انجام نداده بود.

شيمون پرز در توضيح اظهارات خود افزود: احمدي نژاد گفته است که اسرائيل بايد از نقشه محو شود و ديگر اينکه وي منکر هولوکاست شده است.

اين مقام صهيونيستي همچنين ادعا کرد: وي برنامه ساخت بمب اتم را گسترش مي دهد و ايراني ها مي گويند که قصد دستيابي به بمب اتم را ندارند ولي پول هاي زيادي را براي ساخت موشک هاي دور برد هزينه مي کنند. (215323)
 
كيان
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۵:۵۲:۳۸
اگربه هورا كشيدن است كه بولتن ومسئولان اسرائيلي هم براي آقاي مشايي هورا كشيدند. (215576)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۰۹:۴۴:۳۴
خوب به نظر من حق با کروبی هست.
نمیدونم چرا اینقدر بهش تاختن و اونو آماج حملات قرار دادن.
بنده خدا که چیز بدی نگفت. یه واقعیت تلخ بود که گفته شد.
شاید این ایراد گرفته بشه اگه اون نامه رو رسانه ای نمیکرد بهتر بود اما یادمون باشه که اگه رسانه ای نمیشد قطعا هیچ کاری برای بهبود اوضاع صورت نمی گرفت. چه بسا بسیاری از مسائلی که رسانه ای شدن هم بعدها سمبل شدن به مانند حوادث 18 تیر و ...
خدا عاقبت همه رو بخیر کنه (214507)
 
مهیار
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۰۹:۴۵:۵۶
من هم با نظر آقای کروبی موافقم.
ما هر هفته خبری در مورد فساد مالی یا جنسی افراد مختلف در کشور ها داریم و اون ادم یا استعفا میده یا اخراج میشه.
من همیشه افرین میگم که تونستن بدی رو اصلاح کنن . ولی اینجا سر پوش میزاریم. حتی توی فتوبال هم بحث تبانی رو در نظر نمیگیریم ولی انگلیس و المان و ایتالیا با تمام هزینش موضوع رو به افکار عمومی اعلام و برخورد کردند.
یادمون باشه قانون برای همه یکسان است. چه رییس جمهمور چه من مردم.
اقای توکلی خودش ادم سالمیه ولی خوش بینه گاهی باید بد بینانه نگاه کرد. (214508)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۰۹:۵۴:۳۷
یک سوال از آقای کروبی دارم و آن اینست که اگر کسی تهمت ناروایی به خانواده شما داد اول آنرا علنی می کنید بعد اثبات حقیقت؟ چنانچه آنرا علنی کردید و جرمی صورت نگرفته بود خانواده شما چه برخوردی با شما خواهند داشت؟ آیا شما که دائم از امام (ره) سخن به میان میاورید مطمئن هستید اگر امام (ره) در قید حیات بودند مطالب شما را تائید می کردند یا مانند خیلی از افراد که سابقه انقلابی بالاتری نسبت به شما داشتند شما را طرد می کردند؟
در پایان این شعر به یادم می آید:
اسرار فلک را نه تو دانی و نه من
وین حرف معما را نه تو خوانی و نه من
هست اندر پس پرده گفتگوی من و تو
گر پرده بیافتد نه تو مانی و نه من (214482)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۰:۴۷:۵۲
دوست عزيز شما بدانيد هر كه با مردم باشد ماندگار و غير از اين فناست كه در روايات داريم مردمداري نشانه عقل است مگر اينگه شما همه مردم را گمراه و خودتان چند نفر دورورتان كه قدرت را در دست دارند بر سبيل هدايت بدانيد (214585)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۱:۲۷:۱۲
آقایان بارها و بارها در این مملکت ظلم اتفاق افتاده و هیچ کس نتوانست حق خود را بگیرد، من یک دانشجوی کوی دانشگاه هستم و ظلم های انجام شده را دیده ام و همه هم می دانند که پشت پرده این ظلم ها چه کسی است اما هیچ کس توان مقابله با آنها را ندارد.
حکومت عدل حکومتی است که حق مظلوم از ظالم بدون لکنت زبان گرفته شود.
وقتی نمی شود حق مظلوم را گرفت باید فریاد زد خود قرآن می گوید کسی که به او ظلم شده می تواند فریاد زند ولی افسوس که فریاد رسی نیست. افسوس که همه به دنبال منافع و مصالح خود هستند.
اللهم عجل لولیک الفرج (214625)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۲۴:۴۸
همیشه این حرف تو گوشمه که حق گرفتنی است. اینقدر به مردم و دانشجوها ظلم شده ولی کدوم دفعه به این مظالم رسیدگی شده و حق مردم گرفته شده از ظالم؟

آقای توکلی لطفا برادری خودتون رو در گرفتن حق دانشجو ها نشون بدین و فقط حرف و گفتار و ادعا نکنید. (214978)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۳:۱۴:۵۴
اگر امام زنده بود مثل همان دورانی که در پاریس بود و زنده بود و سخنگوی مردم بود قطعا همانطوری که با شاه و انتخابات قلابی اش به سبب اینکه مردم مخالف بودند مخالفت میکرد امروز هم به سبب اینکه مردم مخالف هستند مخالفت میکرد و مسئولین امروز را طاغوت میدانست و هوادار کروبی و امثال او بود. (214723)
 
دوست
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۵:۲۷:۱۶
موافق (214859)
 
عزيز
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۵۸:۳۵
دوست عزيز رئيس جمهور عزيزاتن خودش در مناظرات انتخاباتي همين رويه را پيش گرفت! (215292)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۰۹:۵۴:۵۷
اقای دکتر توکلی امیدوارم جانب انصاف را رعایت نموده و حداقل به پاس زحماتی که برای انقلاب کشیدید به این فکر کنید که فقط در صورت واقع بینی در یافتن بیماری کمک به علاج ان می کند.
البته بلا تشبیه می گویم که برخی افراد مسن از دکتر رفتن برای اشکار شدن بیماری به شدت ابا دارند و چه بسا این فرهنگ هر چند در کوتاه مدت روحیه انها را حفظ کند در درازمدت برایشان بسیار مخرب و کشنده است.
بیایید با نظامی که به یقین مدیون به امثال شماست چنین برخورد نکنیم. (214501)
 
سورنا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۰۹:۵۵:۲۴
بنده فقط یک سوال از دکتر توکلی دارم و آن اینکه شما نتیجه رسیدگیهای قانونی به پرونده هایی مانند حمله به کوی در سال 87،ترور حجاریان، مرگ زهرا بنی یعقوب را می دانید و بازهم خواستار پیگیری از طریق مراجع قانونی هستید؟ مراجع قانونی مانند قوه قضاییه و... خود در این قضایا متهمند.موضوع آنقدر بزرگ و فاجعه آن چنان عظیم است که جز با درگیر کردن افکار عمومی نمی توان به نتیجه بخشی آن امیدوار بود.انگیزه ها ،توجیهات و دستاویزهای بسیار محکمی برای پیگیری نکردن چنین فجایعی در درون ساختار قدرت وجود دارد که جز با فشار افکار عمومی نمیتوان بر آنها غلبه نمود.این را بپذیرید آقای دکتر توکلی .ضمنا اگر واقعا شهامتش را دارید تحقیق کوچکی هم راجع به قضیه ترانه موسوی و فیلم 20:30 در مورد این خانم انجام و نتیجه را شفاف اعلام کنید. (ویرایش این مطلب برای قابل انتشارشدنش به شرطی که به اصل موضوع صدمه نزند آزاد است.) (214519)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۰۹:۵۵:۳۱
دردود بر آقاي توكلي و دردود بر آقاي كروبي ، نامه زيبا روشنگرانه و بسيار موادبانه اي بود ، آيا گروه قدرت نيز از اين ادبيات استفاده مي كند؟ (214520)
 
سلماز
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۰۹:۵۵:۴۵
شجاعت و فداکاری و دلسوزی اقای کروبی قابل تقدیر است......
واقعا امید مردم مظلوم ایران و کسانی که در این حوادث اخیر صدمه دیده اند به اقای کروبی و امثال ایشان است...... (214521)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۰:۰۰:۰۴
مطالب مطرح شده قابل تأمل هستند. (214526)
 
عليرضا.ق
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۰:۰۱:۵۵
به نام خدا
به نظر من سياست سايت الف يكي به نعل زدن ويكي به ميخ زدن شده است.
در روزهاي بعد از انتخابات فقط به دنبال القا بحث عدم تقلب در انتخابات بود و حتي الامكان درج نكردن دلايل تقلب انتخاباتي بود كه باعث كاهش شديد بازديد كنندگان از اين سايت گرديد پس از ان رو به سياست فوق اورد كه تا حدودي موفق گرديد .نكته ايي كه حائز اهميت ميباشد عدم شفافيت در فضاي موجود بوده چرا كه در مواقع ومواضع مهم تصميم گيري و انتخاب باعث ايجاد فضاي شك و ترديد براي مخاطبان خود ميگردد كاري كه عملا شبكه هاي خبري حرفه ايي مانند بي.بي.سي در ان تبحر زيادي دارند (منظور بنده فقط مقايسه بوده و نه اتهام زني) لذا لازم است كه اقاي توكلي تكليف خود را با وكيل الدوله بودن ويا وكيل مردم بودن مشخص نمايند و ملاك نظرات خود را فقط توجه به حق مردم قرار داده و فارغ از اينكه گوينده سخن چه كسي است ابراز عقيده بنمايند .به عنوان مصداق ميتوان به مانور تبليغاتي دشمنان بعد از افشاي تعطيلي بازداشتگاه كهريزك به دستور رهبر معظم اشاره كرد كه در ظاهر باعث يك هجمه تبليغاتي دشمن گرديد ولي در درون ان توجه به رعايت حقوق شهروندان اصل اساسي بود كه بايستي مورد توجه همگان قرار گيرد.
اميدوارم رويه جديد سايت مبني بر افزايش تامل بر انگيز نظرات غير قابل نشر اينبار نيز شامل اين نظر نگردد. (214528)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۱:۱۶:۰۰
این که به مخالفت اجازه حرف زدن بدهی ، و خودت هم حرفت را بزنی سیاست نعل و میخ نیست. سایت الف خودش گرایش سیاسی مشخصی دارد . اما از انتشار نظرات دیگران دریغ نمی کند بهمین خاطر مورد احترام طرفین جریانها است (214611)
 
م پير مخبر
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۴:۱۰:۲۳
شايد آقاي توكلي يكي به نعل بزند يكي به ميخ ولي برآيند كارش روشنگري است. بعيد است ايشان متوجه راي هايي كه داده ميشود نباشد. گاهي لازم است براي دفاع از حق هم از آن انتقاد شود تا زواياي آن كشف شود. خدا خيرشان دهد. (214785)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۰:۰۵:۳۷
چقدر از اين شاخه به آن شاخه پريدن و تكرار مطالب بي اساسي كه بارها وبارها پاسخ روشن داده شده جالب است كه در همين نامه جناب كروبي حاضر به تعرض صريح به رجوي جنايتكار وسازمان مخوفش نشدندكه امام دراعتراض به حمايت آقاي منتظري از منافقين فرموده(نقل به مضمون):مانبايد مدافع كساني باشيم كه سر مردم راسر سفره افطار مقابل زن و فرزندشان گوش تا گوش بريدند(اشاره به اقدامات وحشيانه منافقين در سال 60) آقاي كروبي چرا با شايعه تقلب مردم را به ترديد انداختيد وغير قانوني به خيابان كشانديد ودستور حمله به مراكز نظامي صادر نموديد وآن شد كه نبايد مي شد وحال به جاي پاسخگويي صريح به مردمي كة دست رد به شما وبرنامه هاي شما زدند (سيصد هزار راي از چهل ميليون )،آسمان وزيسمان مي بافيد كه چه شود يقينا روزي جواب مردم مظلوم ونظام مظلومترشان را خواهيد داد! (214533)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۰:۰۶:۴۶
اگرچه به دلیل گستره مطالب این نامه، پیوستگی لازم در آن خدشه دار شده اما در مجموع با بسیاری از مطالب آن موافقم. لیکن طبق آیات نورانی قرآن و احادیث اهل بیت، انسان هر خبری را که شنید نباید سریع آنرا نقل کند. جا داشت ابتدا آقای کروبی در خصوص مسائل ادعا شده در زندان، تحقیقات جامع و کاملی انجام دهد و پس از اطمینان آنرا بیان کند تا مجبور نشود وقوع قطعی این اتفاقات را تکذیب و فقط در حد احتمال بداند. (کاری که به دلیل عدم تحقیقات جامع مجبور به انجام آن شد). ضمناً بنده در خصوص این وضعیت بحرانی هم احمدی نژاد و برخی حامیانش را (به دلیل خودسری و اقتدار گرایی) مقصر میدانم و هم اصلاح طلبانی نظیر کروبی را (به دلیل وارد کردن اتهامات و تخریبهای غیر اخلاقی سالهای اخیر). ای کاش دوباره به دامان قرآن و اهل بیت بازگردیم تا شاهد ادامه این وضع نباشیم. (214534)
 
ایرانی بیزار از دروغ
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۱:۰۹:۲۵
آقا محمد عزیز. مثل اینکه اتفاقات مربوط به نامه نگاری آقای کروبی را پی گیر نکردید. اولا که 10 روز قبل از علنی شدن نامه کروبی به رفسنجانی نامه را نوشته و او از شاهرودی جواب می گیرد که در زندانهای تحت نظر او چنین اتفاقی نیفتاده است. این جواب یعنی که دستگاه قضایی قصد بررسی این موضوع را ندارد. بنابراین کروبی مجبور می شود این موضوع را علنی کند. یعنی کروبی سعی کرد بدون سرو صدا این موضوع را دنبال کند ولی حکومت به آن توجهی نکرد. و می بینیم که حکومت نیز بعد از علنی شدن موضوع تازه تکانی بخود می دهد و موضع گیری می کند هرچند که آن موضع گیری شتاب زده حکومت (مانند صحبت های لاریجانی در مجلس) که اراده ای برای یافتن حقیقت وجود ندارد. چرا که اگر چنین اراده ای وجود داشت ابتدا از آقای کروبی مدرک می خواستند بعد نفی می کردند. ولی آقایان اول نفی می کنند بعد تازه می گویند مدرکت کو. بنابراین هر انسان منصفی این حق را به کروبی می تواند بدهد که او چاره ای جز علنی کردن موضوع نداشت.
در ثانی این که آقای کروبی با قاطعیت از چنین حادثه ای یاد نمی کند به دلیل از خدا ترسی ایشان است نه از بی مدرکی ایشان. همانطور که در این یکی دروزه مدارکی را علنی کرده است. ایشان مدارکی در دست دارد که احتمال وقوع این اتفاق تلخ را برای ایشان تا حدود زیادی قطعی کرده است، وگرنه دست به چنین ریسک بزرگی نمی زد. ولی اینکه مثل دوستان مدعی اصولگرایی به راحتی تهمت نمی زند و احتمال مسئله را مطرح می کند به این دلیل است که هنوز در هیچ دادگاه عادلی چنین واقعیتی ثابت نشده است. و تمام نامه نگاری های ایشان برای برگزاری چنین دادگاه عادلی است که به تخلف خودی ها با قاطعیت بسیار بیشتر نسبت به خطای غیر خودیها بر خورد کند. (214605)
 
يك معترض به وقايع بعد از انتخابات
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۰:۰۷:۱۹
\" ...انصاف خواهيد داد مردم خودشان جهت احقاق حقوقي که احساس ميکردند از دست رفته و مرجعي را جهت طرح شکايات خويش نمی يافتند با مدني ترين شکل و مسالمت آميز ترين شيوه به خيابانها آمدند و تنها يک سوال داشتند (( راي ما چه شد )) و اين ما بوديم که به خيل درياي بيکران مردم پيوستيم و مانند سي سال گذشته مردم طلايه دار و پيشگام و جلوتر از تمامي مسئولين و در کليه پيشامد ها جلودار بودند....\"
اين قسمت را از نامه آقاي كروبي جدا كردم تا خودشان چند بار آن را بخوانند و با تعمق و تمركز ببينند كه از صبح زود كه اعلام نتايج پيروزي احمدي‌نژاد را نشان مي‌داد، آن جمعيت ميليوني \"از امام حسين تا آزادي\" ايشان راهپيمايي‌شان را آغاز كرده بودند يا اعلاميه‌هاي پي‌در پي ستاد موسوي و خود موسوي و خود آقاي كروبي محرك تشكيل اين شيوه از اعتراض گرديد؟ خودشان مي‌دانند كه اين سيل را به راه انداختند و نه اينكه به سيل پيوستند... (214536)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۲:۳۸:۲۸
جهت اطلاع عرض می‌کنم فردای روزی که احمدی‌نژاد به مردم توهین کرد، این جمعیت میلیونی راهپیمایی کردند! (215136)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۵ ۰۰:۵۵:۵۷
احمدی نژاد 40 میلیون رای مردم را به آب زلالی تشبیه کرد که خس وخاشاک را باخود می برد. او به صراحت تاکید کرد که 40 میلیون رای دهنده پیروز انتخابات بوده اند. یعنی حرف احمدی نژاد اگر آن چیزی باشد که شما می گویید باعث شد آن آدم ها به خیابان بیایند؟ یعنی ادعای تقلب توهمی آقای موسوی هیچ تاثیری نداشت؟ یعنی آقای موسوی اینقدر کم جاذبه است؟ جدا بی بی سی از روی دلسوزی این تفسیر نادرست را از سخنان احمدی نژاد ارائه داد؟ به نظر شما دولت انگلیس در طول تاریخ به ایران حتی به اندازه ثانیه ای به چشم چیزی به غیر از مستعمره نگاه کرده است؟ حتی اگر احمدی نژاد این حرف را زده بود مردم ما باید به تحریک بی بی سی کاری را که آن ها می خواهند انجام دهند؟ این جنگ عجیب روانی بود...
آقای کروبی با علنی کردن نامه شان ظلمی به نظام کردند که هرچه کنند در جبران آن کم است. (215829)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۰:۰۸:۳۰
چه عجب شهامت به خرج دادید و پاسخ این روحانی شجاع را منتشر کردید. امیدوارم بدون سانسور منتشر شده باشد (214538)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۰:۱۳:۰۲
شما را به خدابه اين مسائل جناحي و باندي نگاه نكنيد بابا يك بار براي هميشه ريشه اين آبروريزي ها را بخشكانيد آيا منش و مرام بزرگان دين حمايت از مظلوم نيست به فرموده امام حسين {ع}اگردين نداريد لااقل آزادمرد باشيد (214545)
 
امین کان
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۰:۱۸:۵۳
از نامه ی این دو بزرگوار به هم معلوم بود که هر دو به فکر نظام هستن البته نه ظاهری بلکه دغدغه ی نظام رو دارن، اما من حرفای آقای کروبی رو قبول دارم که باید با متخلف برخورد کرد حالا هر کسی میخواد باشه. نباید به بهانه های واهی اجازه ی ظلم به مردم رو داد. یادمون باشه اگه در برابر ظلم نایستیم کم کم رواج بیشتری پیدا میکنه و این اصلا خواسته اسلام و نظام نیست. (214553)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۰:۲۱:۰۵
مطالب كروبي را بدقت مطالعه كردم از همه چيز و همه جا گفت اما نگفت چرا اگر شواهدي دال بر تجاوز به دختران بازداشتي دار دبه قوه قضاييه شكايت كرده بنظر من همه فرمايشات ايشان عقده گشايي از راي مردم است (214555)
 
شهريار
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۰:۲۱:۲۵
هيچ انساني بي عيب نيست و هيچ كس معصوم نيست جز آن شجره طيبه و نوراني 14 نفر . آموزه هاي ديني و اخلاقي ما مي گويد دوست تو آنست كه ايراد تورا بتو بگويد . اشخاص هم دوست دارند و هم دشمن . و هم صفات و افعال خوب دارند و هم بد . اگر كسي در رفتار و يا كردارش كژي باشد ، اطرافيان اعم از دوست و دشمن آنرا مي فهمند دشمن بدي را بزرگ مي كند و به قصد براندازي آنرا عيان مي سازد ، دوست هم آنرا مي بيند و به قصد اصلاح تذكر مي دهد ، بنابراين هردو يك چيز را مي گويند ، اما تفاوت نيت دارند ، يكي به قصد تخريب و يكي به قصد اصلاح . آيا سزاوار است در اين مورد دوستان را دشمن بناميم چون آنها هم به ظاهر حرف دشمنان را مي زنند؟ يا اينكه لحظه به خود بيابيم و فكر كنيم چه شد كه دوست و دشمن انتقاد واحد دارند؟ دشمنان عيب جويي مي كنند و غريو شادي و هلهله از اشتباه دارند و دوستان عيب جويي دارند و دلشان خون است . به سخنان رهبر معظم برگرديم كه فرمودند دوست و دشمن را به جاي هم نگيريد . آنچه كه حفظ و بقاي آن مهم است ، نظام جمهوري است . (214556)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۰:۲۲:۰۴
درود بر تمامی حامیان ملت
اما ای کاش مردم را دستمایه اغراض خود نکنید
آقای توکلی حالا تو این مملکت یه بنده خدا پیدا شده که مظلومیت مردم ایران را به گوش برخی ها برسونه چرا شما حمایت نمی کنید کجای دنیا برخوردهایی که با مردم ایران شد توی یک حکومت که به اسم مردم سر قدرت اومده انجام می شد
آقای توکلی گرامی جایگاهی که امروز قرار گرفته ای مدیون خون همین مردم است اگر شما هم اعتقاد نداشته باشید که این ها یک مشت خس و خاشاک بودند !
من از برخورد مسئولین بسیار دلسرد شدم لطفا\" شما خودتون رو از مردم جدا نکنید که اگر چنین شد بدا به حال شما (214557)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۲۶:۳۸
درود بر حامیان ملت
اما ایکاش مردم را دستمایه اغراض خود نکنید.
مثلاً خود را مردم نپندارید بلکه مردم همان هستند که رای دادند و نتیجه اش را دیدید. به آنها احترام بگذارید و خواسته هایشان را پیگیری کنید. بررسی کنید که به چه دلایلی به شما رای ندادند؟ خود را اول اصلاح کنید و بعد به فکر اصلاح جامعه باشید. بعد بفکر اصلاح دولت از موضع انتقادی باشید. هوای نفستان را با ادعای مردم بودن پیش نبرید. اگر نیتتان خالص است و به قدرت نمی اندیشید... (215284)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۰:۲۴:۳۷
سخنم با اقاياني است كه از ادبيات هلويي استفاده مي كنند.

ايا نمي توان از طرز نگارش اين دو نامه بهره برد؟ ممكن است ديدگاههاي نگارندگان در بسياري از موارد متفاوت باشد ولي پختگي ادبياتي ملموس است.

باور كنيد ياد گرفتن عيب نيست! (214559)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۰:۲۷:۳۸
حفظت شئيا\" غابت عنک اشياءٌ

این جمله بسیار زیبایی است . اما آیا ابروی نظام اشیا است یا یک اتهام ، که میشد و میبایست اولا صحت آن محرمانه بررسی شود و با جدیت و بصورت صحیح تری توسط خود قوه قضاییه برخورد شود.
آیا در زمان امام این شایعه ها نبود و شما در آن زمان هم اینگونه برخورد می کردید؟

و بنظر من این سو استفاده از جو فعلی و فقط بخاطر بهره برداری سیاسی و فشار بود. انشاالله که چنین نباشد (214561)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۱:۲۰:۲۷
آبروی نظام را با بیانیه ایجاد نمی کنند که بشود با نامه و بیانیه از بین بردش! 30 سال آبرو را با خون دل و خون شهدا حفظ کردیم ولی عده ای ندانم کار به خیال دفاع ! از انقلاب تیشه به ریشه اعتماد مردم زدند. چه نصیبشان شد؟! حالا تجربه کردیم و باید هر چه زودتر تا دیر نشده کار را از دست این افراد در آورد. بیانیه دادن برای افشای نااهلان و نامحرمان کار بدی نیست. شما را بخدا اگر یک مورد ادعای کروبی خدای ناکرده صحت داشته باشد چه جوابی دارید به خدا بدهید؟ اصلا شما حاضری خودت یا فرزندت را به بازداشتگاهها بسپاری؟ ولو برای یک هفته؟! (214614)
 
aziz
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۰:۳۲:۳۴
با سلام .متاسفانه این آقا به جای اینکه جواب سئوال اصلی رو بده (ارائه اسناد و مدارک لازم برای اثبات اتهام به ...مبنی برآزار جنسی و...)مرتب به حاشیه میزنه!(ببخشید.واقعاً ببخشیداز این نوشتن این ضرب المثلکم زشت.یکی نیست بگه ...به شقیقه چه کار ذاره!)سئوالهای آقای توکلی چه بوده و جوابهای حضرت ایشان چیست!هنوز هم در باورش نمی گنجه که تعداد آراءکسب کرده اش از آراء باطله کمتره(یعنی هنوز نمی خوادباور کنه که رئیس انتخاباتیش هم یعنی کرباسچی به غیراون رای داده)حال شما بقیه توهمات ایشون رو تحلیل کنید.
خداوندعاقبت همه ما رو ختم به خیر کنه که به قول مقام معظم رهبری بتونیم درک کنیم چه حرفی رو که لازمه بگوئیم و چه حرفی رو که لازم نیست .برزبان جاری نکنیم(از جمله تهمت و افترا قبل از اثبات آن). (214567)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۲:۴۲:۵۹
لطفاً از «تهمت و افترا قبل از اثبات آن» صحبت نکنید که همین کار را احمدی‌نژاد در مناظره‌ها کرد و صدا و سیما هم از بعد از انتخابات دائم مشغول به آن است. (215139)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۰:۳۲:۵۴
با سلام
هرچند جرات چاپ نظرات قبلي كه دادم را نداشتيد اما دوست دارم بدانم
وقتي اين نظرات را مي خوانيد پيش خودتان چي فكر مي كنيد:
*-عجب سايتي راه انداخيتم تا چند وقت ديگه جاي سايتهاي بزرگ خبري را مي گيريم؟
*- ما خيلي عادليم همه مي توانند نظر بدهند و ما هركدام را كه خواستيم چاپ كنيم؟
*- ما در حال خدمت به اسلام هسيتيم؟
*-ما هواي همه را داريم به هرحال نه سيخ بسوزه نه كباب
*- به هر حال هم بايداز آخور خورد و هم از توبره
*- باب زندگي خرج داره شغل نمايندگي هم خوبه 4 سال 4 سال پر مي كنيم تا بازنشسته بشيم
*- باب خوب مردم سر كار گذاشيتم يكي به در مي زنيم يكي به تخته... (214568)
 
مليكا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۰:۳۸:۴۶
به فرموده مقام معظم رهبري انتخابات يك امتحان بود كه تعدادي از نخبگان در اين امتحان مردود شدند بهتر جناب كروبي وهمفكرانشون بيشتر به فرمايش رهبر فكر كنند گر چه اينها ولايت فقيه رو هر طور كه به مصلحتشونه تعبير مي كنند (214579)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۴:۲۷:۲۸
اصل نظام مردم هستند . کسانی که به خداوند توکل کردند و در کنار مردم ماندند رستگاران واقعی هستند. والسلام (214796)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۰:۰۵:۱۷
پس باید در کنار دولتی که مردم انتخاب کردند ایستاد. (215330)
 
حميد
۱۳۸۸-۰۶-۰۵ ۱۸:۳۶:۲۰
همچنين در مقابل دروغگويان فريبكاران متغلبان متجاوزان و ضد مردم و ضد ايران بودن ايستاد (216056)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۰:۴۴:۲۹
مطالب نامه مفصل آقای کروبی پراکنده است و بسیاری از آنها خارج از موضوع. آقای توکلی خواستار سکوت کسی نشده بود. ایشان مثل بقیه صاحب نظران دلسوز از آقای کروبی خواسته بودند از راه معقول و بی آنکه آبروی نظام را ببرند و تخلفات افراد را به حاکمیت نسبت بدهند حرکت اعتراضی خودشان را ادامه بدهند. به هر حال مصلحت هر نظام و شیوه هر کار سیاسی منطقی و معقولی استفاده از روشهای متعادل است نه ایجاد جنجال و هیاهو!
مستندات آقای کروبی حسب آنچه اعلام شده تنها 4 مورد است که خودشان ابراز کرده اند این مستندات برای خودشان هم قانع کننده و یقین آور نیست! در چنین شرایطی کدام منطق و مصلحتی ایجاب می کند چنین پرده دریهایی را؟!
آقای کروبی سکوت در شرایط فعلی مصلحت چه کسی نیست؟ شما و همفکرانتان یا مردم و انقلاب و نظام؟ (214483)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۳:۲۳:۳۸
گفته اید که مصلحت چه کسی مردم و انقلاب و نظام.
اشتباه ارزیابی شما از هم اینجا آغاز میشود مردم و انقلاب و نظام یک چیز هستند نه سه چیز. مردم سال 57 متحول شدند و انقلاب درونشان (جهاد اکبر) شد و مردم انقلابی نظامی نو در انداختند. (214737)
 
ehsan10
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۸:۵۳:۵۶
هموطن گرامی:من هم فقط یک سوال از شما و آقای توکلی دارم:
بیایید فرض کنیم همه حرفها و عملکردهای کروبی نادرست شما ها به عنوان یک شیعه علی (ع) آیا هیچ واکنشی در مورد اینهمه نا حقی ها دارید یا نه؟
حتی بر آمار صدا و سیما هم استناد کنید تاکنون دها کشته و صدها زندانی داریم! میخواهید به ماجراهای کهریزک و....رسیدگی شود یا خیر؟!
آقای توکلی آیا اینهمه سکوت شما با توجیه آبروی نظام نتیجه ای هم داشته است؟ اصلاحی همدر امور صورت گرفته است؟! چیزی بهتر شده است؟! (215049)
 
شهریار
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۰:۵۰:۵۵
خوشحالم که با حساسیت و پی گیری که مردم به خرج می دهند، فضا عملا به سمت شفافیت ناچار است که پیش برود. در این شرایط خیلی درخواست برای سکوت و مصلحت و رایزنی پشت پرده معنا دار نیست. آقای توکلی باید کمک کنید به پیش بردن نه درخواست برای در جا زدن. (214587)
 
منصوری
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۰:۵۵:۲۰
جناب توکلی!
حفظ نظامی که منافع 70میلیون مردم را دنبال کنه واجبه نه منفعت چند صد یا حد اکثر چند هزار نفر را! الان چند درصد مردم عادی دارای رفاه هستند؟ چند درصد دارای ازادی بیان هستند؟ چند درصد دستشون به جائی بنده؟........
آیا نظام غیر مذهبی غربی به مردم احترام بیشتری میگذاره یا نظام به اصطلاح مقدس شما؟ ایا همین که اسم یه نظام را مقدس گذاشتیم دیگه کار تمومه؟ دیگه تجاوز درش صورت نمیگیره؟ مگه همین مردم توی نظام شاهنشاهی هم زندگی نمیکردند؟یه شبه انقلاب شد و همه چیز مقدس شد؟ مقدس شدن به ادعا نیست و به اعماله! همین \"حفظ نظام\" کردن باعث شده هرکسی هر کاری دلش خواست بکنه و مصون بمونه. مگه زهرا کاظمی نبود؟مگه بنی یعقوب نبود؟ مگه ماجرای دانشگاه زنجان نبود؟مگه رئیس نیروی انتظامی نبود؟ میدونم که چاپ نمیکنین ولی در عوض مطمئن میشم که شما هم به فکر حفظ نظان خودتونین و نه مردم! (214590)
 
در وطن خويش غريب
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۱:۰۰:۲۵
اصولا مديريت علمي و فرهيخته اسلامي ايجاب مي كند حتي اگر گفته هاي آقاي كروبي درست هم نباشد؛ به آن از در بي غرضي رسيدگي شود و واكاوي بي طرفانه شود. با اين روش مسئولان كه سنگ نظام به سينه مي زنند؛ ولايت بر دلها را به كف مي آوردند!
جالب است كه اصولا هر انتقادي كه مي شود؛ منتقد متهم است و مسئولان بري و روش برخورد با منتقد تهاجمي و نكوهشگر است.
آيا رسالت اجتماعي ما آگاه سازي شهروندان و كمك به رفع اشتباهاتشان نيست؟
چرا اصولا مسئولين بدون خطا هستند و خلاف آن بايد به روش هاي فوق متقن اثبات شود!
جالب است كه به جاي پيگيري ادعاي آقاي كروبي؛ ايشان را تكفير مي كنند.
به نظرم ايشان از سر بي پناهي كه سران ايجاد كرده اند؛ چنين بي مهابا رفتار مي كند. (214594)
 
عدالت
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۱:۰۱:۰۴
چه خوب است که آقای توکلی مطالبه اکثریت جامعه در برخورد با سران اغتشاشات، نظیر کروبی و موسوی و خاتمی و . . . را هم که از همان ساعات اول بعد از انتخابات، مسیر را به انحراف کشیدند، پیگیری کنند.
اکثریت قاطع جامعه با رای خودشان نشان دادند که دلبستگی به این افراد ندارند و نمی توان به اسم جایگاه مردمی و . . . آن را تبرئه کرد، بسیاری از رای دهندگان به آن ها نیز در روزهای بعد از انتخابات از کار آن ابراز برائت می کردند و همه آن ها نشان دهنده آن است که جامعه تشنه برقراری عدالت در مورد آن ها است.
بزرگترین ضربه به نظام آن است که چهار تا مامور و سربازی که در عمرشان کمترین استفاده را از بیت المال کرده اند و کمترین نفع را از امکانات کشور برده اند، محکوم کنید؛ اما به افراد کله گنده ای که بیشترین استفاده را از کشور کرده باشید کاری نداشته باشید.
این ظلم بسیار بزرگی است که به مردم می شود، زیرا این تصور ایجاد می شود که کله گنده ها هر \"جنایتی\" بکنند؛ مصونیت دارند، اما آن ها به خاطر آفتابه دزدی هم محکوم می شوند!
نگران آبرو نظام هم نباشید همان طور که با محاکمه افرادی که جرائم \"احتمالی\" مطرح شده در اینجا را مرتکب شده اند به آبروی نظام افزوده می شود؛ با محاکمه سران این آشوب و مقصران واقعی این حوادث هم آبروی نظام تقویت می شود.
فریاد آن جوان دردمندی که در دادگاه اعلام کرد، آقای موسوی شما ما را به این راه کشیدید و باید در اینجا محاکمه شوید را در گوشتان نگه دارید که فریاد یک ملت است و به خاطر دادخواهی آن جوان، باید پاسخگوی خداوند متعال باشید (214595)
 
آرمان
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۳:۲۳:۴۳
آقا يا خانم طالب عدالت
لطفا نگاهي به آراي مخالف و موافق نظرتان بياندازيد و از اين به بعد با دقت بيشتري در مورد اکثريت جامعه و ملت افاضات بفرماييد.
لابد مي گوييد کاربران اينترنت و مردم بالاشهري اکثريت مردم نيستند، خيلي خوب. ولي ما آن راي دهندگاني که ديديم بر خلاف آن چه که شما فرموديد تغيير مسير دادند. خيلي ها از بعضي افراد ديگه اي که شما طرفدارشان هستيد ابراز برائت کردند.
افراد تهمت زني که بدون مدرک آبروي سرمايه هاي اصلي نظام را جلوي ميليون ها بيننده مي برند و با عوام فريبي آراي مردم را جمع مي کنند بيشتر لايق محاکمه اند و حضور اين طور افراد خيلي براي نظام خطرناک تر است تا سايريني که از آن ها نام برديد. (215164)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۱:۰۵:۱۱
البته اين آقايان در حرف زدن كم نمي آورتد. هرچه بگويي ،اين ها براي تحريك و احساسي كردن بحث به سراغ اسم رمز \"تقلب در انتخابات \"مي روند.
اما
جناب آقاي كروبي شما ادعايي كرديد ؛
يا مدركي داريد،كه امروز آن را ارائه مي داديد يا نداريد كه اين جار وجنجار ي كه راه انداختيدرا با عذر خواهي رفع ورجوع كنيد.
شما نه بلحاظ سن وسال و نه به لحاظ كم آگاهي از اوضاع سياسي در شرايطي نيستيد كه اين كار را بتوان از جنابعالي پذيرفت. (214596)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۴:۲۴:۲۸
ناشناس عصبانی که معلوم است با خواندن نامه شیخ اصلاحات حسابی جوش آورده اید جنا ب کروبی فرموده اند که در حضور سران سه قوه و مجمع تشخیص مصلحت مدارک حود را ارائه میدهند. ما همه منتظر بله گفتن سه قوه و مجمع تشخیص مصلحت هستیم . (214792)
 
سارا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۱:۰۶:۳۸
برای اولین بار است که نظری در سایتی می گذارم.نامه اقای کروبی بسیار مستدل و شجاعانه است. امیدوارم آقای توکلی به نظرات ارائه شده در سایت و تعداد موافقان و مخالفان توجه نماید و نظر اقشاری از جامعه که به سایت ایشان مراجعه می نماید را در واکنشها و رفتارهای خود مدنظر قرار دهد که ایشان و سایر نمایندگان وکلای ملت هستند نه دولت. (214597)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۱:۰۸:۱۵
متاسفانه پس از رسانه ای شدن هم اراده ای از سوی مسوولین جهت پیگیری این اتفاقات دیده نمی شود و صرفا بیرحمانه به کروبی حمله می کنند. به هر حال این مسایل قبل از انتشار نامه آقای کروبی هم در افکار عمومی مطرح بود. درود بر شجاعت کروبی که یک زمینه حداقلی برای بررسی این مسایل فراهم کرد. (214601)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۱:۰۸:۴۸
مسئله مهم اینه که نظام چه کسی یا چه کسانی هستند ؟
وگرنه هر که تو این سی سال هر کاری کرده چه خوب یا بد به اسم حفظ نظام بوده .

نظام مردم هستند. نظام با مردم معنی پیدا می کنه و آبروی نظام هم تا وقتی در جهت حفظ حرمت و کرامت انسانی ملت باشه از بین نمیره.

مسئله ای که قبل از آقای کروبی هم تو سایت ها عنوان شد چیز کوچیکی نبود یا باید تکذیب میشد اون هم بعد از پیگیری دقیق یا باید عاملانش به شدت مجازات میشدند.
آقای کروبی هم کاری بر ضد نظام ( یعنی مردم ) نکرده فقط تقاضای بررسی مطالبی را کرده که خودش گفته امیدواره دروغ باشه!
خدا ایشون را حفظ کنه و ازش را ضی باشه. (214603)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۱:۲۳:۳۴
احسنت به الف که این نامه رو بدون خدشه قرار داد

(214598)
 
نوید
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۱:۲۵:۵۲
در این مدت هر شخصی یا روزنامه ای یا خبر گذاری به کروبی انتقاد کرد جوابیه ی کروبی را یا مانند صدا و سیما و کیهان پخش و منتشر نکردند یا 2 خط از ان را منتشر کردند مانند روزنامه جام جم شما اولین سایتی هستید که متن جوابیه را کامل چاپ کردید (214623)
 
امید
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۱:۲۹:۲۷
دو نکته قابل ذکره که خیلی به متن بالا و نامه اخیر شیخ مربوطه:
1-حکومت اسلامی ما بدون ولایت فقیه لحظه ای دوام نخواهد داشت و این در حالی است که گویا شیخ کوچکترین اهمیتی برای آن قایل نیست و این از بیانات گهر بارشون کاملا پیداست.
2-ایشون رو که ملبس به لباس روحانیت هستند رو ارجاع می دم به آیات 11 تا 14 سوره مبارکه نور تا علاوه بر یادآوری فیضی هم از تلاوت و تدبر در قرآن در این ماه مبارک ببرن.(آیات مذکور اشاره به تهمت های اخلاقی دارد، حتی اگر صحیح هم باشد در صورتی که 4 شاهد نیاورد خود محکوم است.) (214630)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۱:۳۵:۲۶
با کمی دقت و تامل در نوشته های پیشین و همچنین نوع صحبت آقای کربی ، کاملا معلوم است که این نامه رو برای ایشون نوشتن . (214640)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۱:۳۸:۰۲
آقای کروبی در بند ۴ فرمودند که چرا بعضی از سایتهای حامی احمدی نژاد، قبل از اتمام زمان رأی گیری، اعلام پیروزی کردند. می‌خوام به آقای کروبی بگم مشخصه که همه‌ی طرفداران و حامیان یک شخص، آرزوی پیروزی اون آدم رو دارند، اما اون کسی که نباید قبل از اتمام رأی گیری، اعلام پیروزی کنه، خود اون کاندیداست که مثلا نخبه، حساب میشه، اما دیدیم که جناب موسوی، اینکار رو کردند.
نکته‌ی بعدی اینه که اگه شما اعتراض داشتید، بازم باید مثل یک انسان متمدن، از طریق قانونی، شکایت می‌کردید، نه اینکه اول لشکر کشی کنید که بخواهید بزور طرفداراتون، حکومت رو وادار به تبعیت از خواسته‌تون بکنید.
نکته‌ی بعدی اینه که آقای کروبی! چرا مغلطه می‌کنید؟ مردم، حافظه دارند و هنوز دو ماه قبل رو یادشون نرفته. شما کی اعتراض می‌کردید که آرا رو با حضور ناظرین، بازشماری کنن و تک تک برگه‌ها دیده بشه؟! شما از همون اول می‌گفتید انتخابات باید «ابطال» بشه، نمی‌گفتید؟! حتی بعد که گفتند بیایید بازشماری کنیم، هیچکدومتون به وزارت کشور نرفتید و شما بعدا فرمودید که من آقای کرباسچی رو فرستادم، اما موسوی نذاشت، کرباسچی بره وزارت کشور، برای بازشماری آرا.
نکته‌ی بعدی اینه که آقای کروبی! لطفا درباره زندانی که در بنیاد شهید، ساخته بودید و خودتون در اونجا اتاق قضاوت هم درست کرده بودید، توضیح بدید. درباره‌ی همسران شهیدی که از خدمات بنیاد شهید، ناراضی بودند و وقتی به رهبر، نامه‌نگاری می‌کردند، نامه‌ها اول به بنیاد شهید می‌رفت و شما اقدام به دستگیری اونا و بردنشون به اتاقی در بنیاد شهید می‌کردید، هم توضیح بدید. چرا اونوقت با خیال راحت، سرتونو روی بالش می‌ذاشتید و خوابهای شیرین می‌دیدید؟! یکی از همون خانمها بعد از انتخابات اخیر گفتند که وقتی احمدی نژاد، قضیه‌ی زندان بنیاد شهید در زمان کروبی رو مطرح کرد، پسر من که حالا مهندس شده، به بالکن خونه رفت و تکبیر فرستاد که بالاخره یه نفر درد دل ما رو با صدای بلند گفت.
نکته‌ی دیگه اینکه شما برای خراب کردن آقای ا. خ، ایشون رو به نشستن در پای منبر منتظری، در اواخر دهه شصت، متهم کردید. اگه اینکار، از نظر شما اشکال داره، پس خود شما در اتفاقاتی که در همین انتخابات رخ داد، برای پذیرفتن حمایت منتظری و ارتباط هم حزبی‌هاتون با آقای منتظری، چه توضیحی دارید؟ یعنی اگه امام، زنده بودند، اینکار را تأئید می‌کردند، در حالیکه ایشون در نامه‌ی آخرشون به منتظری، نوشته بودند: دیگر نمی‌خواهم شما را ببینم.
نکته‌ی دیگه اینکه وقتی آقازاده‌ها مال مردم رو بالا می‌کشیدند، شما بفکر ملت و حق این مردم بدبخت نبودید؟ ماشاالله سه دوره رئیس مجلس بودید. چرا حتی یکبار، کمیته‌ای رو از مجلس، برای پیگیری پولهایی که در جاهای مختلف، از جمله در بخش نفت، بالا کشیده می‌شد، نفرستادید؟! اون موقع چی به مصلحتتون بود؟!
اما درباره نامه‌ی جدیدتون به آقای هاشمی، بعنوان یه شهروند عادی، فکر می‌کنم شما باید اول به قوه قضائیه نامه می‌نوشتید و این روش طرح شما اشتباه بوده و قبل از اینکه مدارکتون رو ارائه بدید، تهمت می‌زنید، و نکته‌ی خنده‌دار اینه که فردای همون روزی که نامه، علنی شد، یکی از اطرافیانتون به بی‌بی‌سی‌ گفت که حکومت باید دلیل برای انکار این نامه بیاره. اینقدر این نکته، بچه‌گانه بود که مجری بی‌بی‌سی گفت آقای ... همه جای دنیا اینطوریه که کسی که اتهام رو وارد می‌کنه، باید برای حرفش دلیل بیاره، نه متهم! و بعد آقای ... گفتند که بله بله آقای کروبی هم مدرک دارند و ارائه میدن ولی من اطلاع ندارم که اون مدارک چیه.
اما بهر حال باید این نامه، پیگیری بشه تا اگه درست بود، در کنار همین دادگاههایی که در حال جریانه، عوامل تجاوز هم به مجازات برسند. اما به شرطی که بر خلاف ادعاتون در قضیه‌ی انتخابات، این نامه‌ی شما با دلیل و مدرک زنده، همراه باشه، که اگه نباشه، باید شما در دادگاه، پاسخگو باشید.
آقای کروبی جواب سؤالهایی رو که پرسیدم، حداقل در سایت حزبتون، توضیح بدید لطفا. (214642)
 
س
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۰:۱۳:۱۱
موافقم آقا کوشا. و متشکرم (215331)
 
معلم
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۱:۴۳:۰۲
با تشکر از سایت وزین الف مخصوصا از آقای دکتر توکلی و با تقدیر از انصاف و رعایت اخلاق رسانه ای که از خود نشان میدهند، باید در جواب دوستانی که گفته اند آقای کروبی نمی بایست مفاد نامه اش را اعلام میکرد عرض کنم که اگر با گذشت چندین روز از تاریخ ارسال نامه، مسئولین مربوطه سکوت کرده و دست روی دست بگذارند و از انجام هر گونه اقدام عاجلی سرباز زنند چاره دیگر چه بود؟ در زندانهای نظام اسلامی اگرفقط و فقط یک مورد تجاوز و اذیت و آزار جنسی مشاهده شود اگر مسئولین از این ننگ بمیرند قابل سرزنش نیستند. من گمان میکنم که آقایان دلسوز نه تنها باید از سرزنش و متهم کردن جناب آقای کروبی بپرهیزند بلکه باید از او تقدیر و تشکر هم کرده و مدال شجاعت هم به او بدهند. بنابر این به جای بیش از حد سیاسی کرده قضیه، موارد را تا آخر ریشه یابی کنند و این لکه ننگ را از دامن مسئولین و نظام اسلامی بزدایند. (214646)
 
کوشا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۱:۴۴:۰۰
سال57 وارد دانشگاه شدم من انقلابی متعصب بودم و خانواده خود را که مذهبی سنتی بودند تبدیل به انقلابی کردم ؛ با تمام شوق دل به امام خمینی سپردم و خلاصه تا کنون ( قبل از انتخابات اخیر ) در تمامی صحنه ها به حمایت از نظام بعنوان وظیفه شرعی پرداختم . من در خانواده ام بعنوان الگو نگریسته میشوم و با اینکه در انتخابات گذشته بخاطر درایت آقای هاشمی به ایشان رای دادم ولی هرگز دست از حمایت احمدی نژاد وبرنامه های او بر نداشتم . پسرم که اکنون در مقطع دکتری تحصیل می کند بارها بخاطر شناخت شخصیت احمدی نژاد که بعنوان استاد ایشان در دانشگاه علم و صنعت بود ,مرا نکوهش می نمود و از حمایت ایشان بر حذر می داشت ولی من همچنان به حمایت خود با توجیه مسائلی که در سطح بین المللی بوجود آورده بود ؛ حمایت میکردم .
بخدا قسم با زبان روزه میگویم که به هیچ یک از بنگاههای خبری خارجی اعتماد نداشتم واگر بعضا\" چیزی هم می شنیدم ؛ منتظر تایید آن از سوی منابع خبری داخلی می ماندم ولی افسوس وصد افسوس .
در انتخابات اخیر چون شخصا\"شاهد مناظری بودم که اجمال آن را آقای کروبی در نامه شان گفتند ؛ یکباره خود را در فضایی کاملا\" بیگانه یافتم ؛ دیگر خودی های قدیم را واقعا\" بچشم بیگانه می بینم ؛ هیچ اعتمادی به اخبار داخلی ندارم و این را هم از سوء نیت ومدیریت یکجانبه ضرغامی می دانم . احساس بدی دارم دوست دارم ای کاش زمان امام خمینی در همان جبهه ها می مردم و در حال تکلیف الهی به دیار دیگر می رفتم ؛ حالا در سن 50 سالگی احساس پوچی میکنم و تمامی تصوراتم از نظامی که بایستی زمینه ساز حکومت جهانی حضرت حجت (عج) باشد ؛ تغییر کرده است .امروز دیگر اگر اخبار روباه پیر(BBC) و صدای آمریکا را گوش نکنم احساس خلاء خبری می کنم ؛ خدا از سر تقصیرات ضرغامی نگذرد که مرا در این ورطه فروبرد . چرا بزرگان سیاسی مذهبی این مملکت چاره ای نمی اندیشند آیا این است همان نظامی که بایستی به دست حضرت صاحب الزمان (ع ) سپرده شود . من که با این سن دیگر از حالت فعال برای نظام به بی تفاوت وسرخورده تبدیل شدم ؛ فکر می کنید پسران و دختران ما که مصیبتهای سالهای قبل را ندیده اند وانتخابات اخیر روح لطیف آنان را بشدت آزرده است به این دولت اعتمادی دارند ؟ فاعتبروا یا اولی الابصار. (214647)
 
فرزند ايران
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۳:۴۶:۳۰
سلام آقاي کوشا
ارادت بي نظيري به شما پيدا کردم. من از شما خيلي جوان ترم. يک نسل سومي انقلابم، نه زمان جنگ را ديده ام و نه زمان انقلاب را. دانسته هايم از آن دوران همانند تمامي جوانان امروز اين سرزمين به چند فيلم و عکس و وقايع نگاري محدود مي شود. با اين که خانواده ي مذهبي اي ندارم، ولي هميشه از جمهوري اسلامي و تصويري که از آينده داشتم دفاع مي کردم و در خانواده با همه بر سر اين موضوع بحث مي کردم. من هم همواره به سايت ها و راديو ها و تلويزيون هاي بيگانه لعنت مي فرستادم که مي خواهند چوب لاي چرخ مردم و انقلاب بگذارند. تنها فرقي که با شما دارم اين بود که از اول به شدت با احمدي نژاد و سياست هايش مشکل داشتم و با اين که مثل شما معتقدم همه بايد يک دل از سياست هاي شخص دوم مملکت دفاع کنيم و در کارزار جهاني امروز پشت او را خالي نکنيم، ولي مثل خيلي هاي ديگه اميد به تغيير داشتم. منکر خدمات آقاي احمدي نژاد در سطوح خرد نيستم، ولي احساس مي کردم کشور دارد در سطوح کلان آسيب مي بيند و به همين دليل از روي دغدغه هايم به کسي غير از اين آقا راي دادم، ولي حيف که چرخ روزگار طوري چرخيد که اکنون به پشت سرم نگاه ميکنم و ... هيچي نمي بينم. خالي خالي... پوچ پوچ... به جلوي رو نگاه مي کنم... تاريک تاريک... بدون حتي يک ذره اميد... مثل من کم نيستند. واقعا چه بايد کرد؟
دو پاراگراف آخر صحبت تان واقعا آيينه ي تمام نماي حال من هم هست. خدايا کمک کن که از اين خواب زودتر بيدار شم. اين کابوس ديگه داره تحمل ناپذير ميشه. (215170)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۰:۱۷:۰۱
هر کس پاسخگوی اعمال خویش است. فکر نمیکنم بتوانی ضرغامی را مسؤول خود معرفی کنید. او جواب خود و شما جواب خود را باید بدهی. با خود و خدا خلوت کن و حقیقت را به افراد نشناس. (215334)
 
پژمان
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۱:۴۴:۱۹
« و لا تلبسوا الحق بالباطل و تكتموا الحق و انتم تعلمون» «حق را به باطل مپوشانيد تا حقيقت را پنهان سازيد حال آن‌كه به حقانيت آن واقفيد.

من می خواستم این آیه قرآن رو که تو خود سایت الف درج شده بود رو اینجا بیان کنم تا بدانید در اسلام واقعی چیزی باارزش تر از حقیقت نیست.
با اعلام نکردن باطل حق و حقیقت پوشانده میشود. (214648)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۱:۴۵:۵۹
سلام ،هم نامه دکتر توکلی را خواندم وهم جواب آقای کروبی واقعا\" اگر این دو را در کفه های ترازو قرار دهید یک وزن دارند درود بردکتر با آن نامه پرمحتوا ومستدل ومحکم ،این جواب که فقط یکسری حرفهایی بود که درکوچه وخیابانها برای پوشاندن اصل کار می زنند فقط یک مورد را می گویم مابقی با شما ،شیخ می گویند تظاهرات آرام را به خاک وخون کشیدند ما که در تهران زندگی می کنیم دیدیم چگونه کسانی که با کلت به نیروی انتظامی وبسیجیان تیراندازی می کردند(با چشم خودم دیدمچند نفر مسلح به مسجد لولاگر تیر اندازی می کردند)وهمه دیدند سنگ پرانان و...!
جواب ضعیف هم نبوغ سئوال کننده را بیشتر به رخ می کشد. (214651)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۱:۵۲:۰۶
جناب آقای توکلی،
با سلام، واقعاً این رسم روزگار است؟
میتوانید پاسخ دهید چرا در دوران به قول معروف \"مجلس اصلاحات\" که یاران و نمایندگان مردم تحصن کردنند و یا مجبور به استعفای دستجمعی شدند که جناب آقای میردامادی متن آنرا در 11 بهمن ماه قرائت نمودنند، چرا جنابعالی اظهار نظری نکردید؟
آیا تمامی اصلاح طلبان برانداز بودنند که شما و دیگر اصولگریان در زمان وقت، سکوت پیشه کردنند؟
مقام معظم رهبری که فرمودنند تکلیف زندانیان سریعاً روشن شود، چرا در این مورد و رایزنی های شخصی چیزی نمی گوئید؟
البته طبق سنوات گذشته، اینگونه تذکرات خیلی زود فراموش شده و و پیگیری هم نخواهد شد. غیر از این است؟
ما 30 سال است به بهانه آبروی نظام، همه کس و همه چیز را فدا میکنیم، غیراز این است؟
اگر تبعه فرانسوی به شهروند خودی ترجیح داده میشود و با رایزنی آزاد می شود، ضربه به نظام است؟
جناب توکلی، همکاران جنابعالی که در مجلس به هر بهانه ای غیر حقیقت را می گویند و صدا و سیما هم با آب و تاب آنرا پخش میکند، آیا مورد اعتراض قرار میگیرند؟ (نمونه خروار خروار - همین اظهار نظر اخیر جناب بروجردی در رابطه با دیدار نمایندگان با بازداشت شدگان در اوین که بعداً یکی از نمایندگان اظهار داشتند غیر خودی بوده اند و عمل غیر از آنی بوده که همکارتان اعلام داشته اند)
جناب توکلی، واقعاً هر چه گفته شود باید با چنین دیدی بدان نگریست؟
جناب توکلی، شب گذشته که به نقل از رسانه های امریکایی نقل قول میشود اوباما با مالیات مردم به تعطیلات و مرخصی میرود، باید تمامی رسانه های امریکایی را بست چون تضعیف نظام کرده اند؟ درست است؟
جناب توکلی، پس این همه حدیث و روایت های ائمه دال بر انتقاد از حکومت و غیره در چه راستایی است؟
جناب توکلی، فکر میکنم یادداشت اخیر جناب آقای محمد مطهری با عنوان \"کاش دشمن را زودتر شاد کرده بوديم\" نقد منصفانه ای باشد بر این گونه ایرادات.
ما چرا عدم حضور نظامیان در سیاست را که بارها و بارها مورد تاکید امام بوده است را جدیدی نمی گیریم؟
جنابعالی تا کنون در این خصوص موضعی گرفته اید؟
گفتنی ها بسیار است ولی آب را گل آلود نکنیم.
باید اشاره کنم نباید اقدامات جناب آقای کروبی در گذشته را (در خصوص آیت ا.. منتظری) با این فرض که چون چنان کردید حال چرا پاسخ داد و از ایشان استفسار نمود و باید وضعیت و موقعیت فعلی را در نظر گرفت. بله ایشان در کسوت رئیس مجلس هم کارهایی را باید دنبال و پیگیری میکردنند که امروز به آن رسیده اند.
التماس دعا (214654)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۰:۲۵:۴۳
شما هم که فرافکنی کردید. هر موضوعی جای خود دارد و به هر تخلفی باید رسیدگی شود ولی دوختن آنها بهم و مجوز شمردن هر اقدامی نادرست است. (215340)
 
علی ح
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۱:۵۵:۲۷
افرین بر کروبی اخه نگفتی ان سیصد میلیون چی شد ترا خراب کرد مگر شما کمیته امداد بودی ./ (214658)
 
نازی
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۲:۰۲:۱۱
این یک درد کهنه و مزمن است که دامن گیر مردم ایران شده است و آن اینست که مسئولین به جای شناخت درد ها و کاستی ها بر آن خاکستر می ریزند و یا مسکنی موضعی می دهند و اعلا م می شود که همه چیز آنگونه است که ما می پنداریم و در عجبم که حتی افرادی نظیرآقای توکلی نیز که مدعی فهم و کمالند نیز سر بر زیر برف می نمایند.حال نیز که مردی شجاع وخداترس همچون کروبی غده های چرکین نظام را شناسایی و متقاضی درمان است مسئولین به جای جراحی این دمل های چرکین می خواهد با پاشیدن خاکستری دیگر درمان را به تأخیر بیندازد تا زمانی که چرک خود به خود فواران کند و همه می دانیم که باز شدن خود به خود این غده چرکین سبب الودگی همه کشور می شود پس جناب توکلی حداقل شما با درایت به این نامه ها توجه کنید و دولتمردان را بگویید که قبله عالم به سلامت نیست بگذارید بدانند. (214662)
 
00
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۲:۱۴:۱۷
نامه آقای کروبی پر است از مطالب گوناگون و سر فصل های متعدد . که کمتر ربطی به پرسش ها مطروحه در ذهن مردم در مورد ادعاهای آقای کروبی دارد
1- با فرض اینکه کلیه مفروضات آقای کروبی در این نامه را دربست بپذیریم، سوال من از ایشان اینست بالاخره اسناد ادعاهایشان را ارائه می کنند یا خیر؟
2- جناب آقای توکلی اگر آقای کروبی اسناد را ارائه کردندو مشخص شد چنین جرائمی رخ داده، چه باید کرد؟( آیا صرف اینکه بگوییم خاطیان محاکمه می شوند کافی است؟ یا اینکه باید زمینه های بروز این خلاف ها را شناخت و خشکاند؟) (214666)
 
موعود
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۲:۱۶:۵۶
به نام خدا
من مدتها است که می خواهم با آقای کروبی حرف بزنم... خواه بخواند یا نخواند...
:آقای کروبی سلام
من از نسل سوم انقلابم ... خیلی نمی شناسمت. آنقدری می شناسمت که رئیس مجلس بودی و دادی می زدی و حرفی و ... بعد هم که رفتی ... من تو را با احکام امام نمی شناسم... با بنیاد شهید نمی شناسم ... با حج نمی شناسم.
بگذریم...
دنیا گذشت و تو تصمیم گرفتی رئییس جمهور شوی. برایم جالب بود که مرتب تاکید می کردی که یار امام هستی ... ولی من در هیچ فیلم و عکسی تو را کنار امام ندیده بودم. راستی من امام را در عکس ها دیده ام با عکس ها شناخته ام.
اما تو خیلی ادعا می کردی . رای نیاوردی . من هم به تو رای نداده بودم.
به رقیبت هم . همانی که امروز رئیس جمهور است و تو انگار دشمنش هستی.
تو حزب زدی . معروف شدی . خاطره تعریف کردی . و من انگار تازه تو را تجربه می کنم.
آقای کروبی
نمی خواهم بگویم که تو داری تاریخ جدیدی می سازی . نه اصلا ... اما می خواهم بگویم تو برای نسل من تازه تعریف شدی در این سالها. تو حتی در فیلم ها نبودی....
آقای کروبی
وقتی برای بار دوم کاندید شدی . من به همه گفتم بین این چهار نفر فقط \"کروبی است \" که بر اساس اصول مدنی و دموکراتیک کاندید شده . حزب دارد ، روزنامه دارد، و... اما این خود است که به خودش و حزبش ضربه می زند.
آقای کروبی
شما برای سیاست پیر هستید. در فیلم تبلیغیتان گفتین که پدرتان 90 سال عمر کرده است ، وشاید خواستین به مردم بگویید که شما هم می توانید تا آن زمان عمر کنید...
بله شاید..
اما مملکت به یک رئیس جمهور جوان ، پرنشاط نیاز دارد
شما به دلیل کبر سن کمتر فکر می کنید ...
آقای کروبی
شما قهرمان نسل من نیستید.. شما امام را ما را همه را شرمنده کردید...
آقای کروبی
ببخشید
به خاطر جبران مناظره با رئیس جمهور آبروی همه را می برید.
آقای کروبی
شما قهرمان نیستید (214668)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۵:۵۱:۳۸
به قول سقراط
بدبخت ملتی که در جستجوی قهرمان است .

جوان هر کسی را می توانی فقط به عنوان اینکه جوان است به عنوان قهرمان بپذیری ؟
کمی بیشتر فکر کن (214880)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۲:۱۷:۴۰
تعداد موافقین و مخالفین نظر شما( در همین سایت که مانند من و شما نسل جدید هستند) نشان می دهد که کروبی که از حقوق زندانیان و تجاوز شده ها دفاع می کند قهرمان هست یا خیر!
بسیاری هستند که توقع دارند مردم افراد دیگری ر قهرمان بدانند. ولی کیست که نداند در نسل امروز مصدق قهرمان است. شریعتی قهرمان است. امام قهرمان است. بهشتی قهرمان است و امیرکبیر! نه شاه عباس قهرمان است و نه...
ماندن در روبروی قشر عظیمی از ملت و آنان را خس و خاشاک خواندن ، مخالفین را با الفاظی چون بزغاله خطاب نمودن، ادعای زدن سر مخالفین با سقف و... هرگز کسی را برای همیشه در تاریخ ثبت نمی کند. تنها انزجار را در آن گروهی که به او اعتقاد ندارند بیشتر می کند. چگونه بود که محمد(ص) حتی در نزد آنان که به اسلام اعتقاد نداشتند امین بود . مسیح برای ما مسلمانان نماد صبر و انسانیت است و کنفوسوسیوس نیز اندیشه هایش پابرجا! هرچند مذهب خدایی نداشت!
دوستانی که به هر کسی تهمت می زنند و هر کسی که فریاد حق طلبی سرمی دهد را کم هوش و معاند می نامند، با اسلامشان، با افکارشان، با گفتارشان و با اخلاقشان کدام یک از مخالفین را در گروه خود وارد نموده اند؟ شما که دم از اسلام می زنید و همه را معاند می نامید اگر ما را در سپه یزید نیز می دانید، حسین گونه باشید تا حر گونه از سپاه یزید به سمتتان بیاییم!

الف عزیز ممنون می شوم نظر مرا در سایتتان بیاورید. (215238)
 
vz
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۲:۱۷:۱۶
درود بي كران به حضرت آيت ا... العظمي شيخ كروبي كه بدون ترس و واهمه از دنيا و ترس از آخرت دست به اين حركت عظيم و ماندگار براي رضاي خدا زد (214669)
 
mahdi
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۲:۱۸:۲۴
با سلام
یا شیخ پیش قاضی و معلق بازی .دست بردار ،از کی آنانیکه به خیابانها ریخته و اموال عمومی و پایگاههای بسیج را آتش زده و خون مردم را به ناحق ریختند مرجع مشروعیت بخشی به شما و هم پالکی های شما شده اند.مگر جمع شدن عده ای موجب مشروعیت و به حق بودن آنهاست.باز هم اعتراف می کنی که دیگران برایت تصمیم می گیرند اما کاش این افراد آدمهای سالمی بودند .وقتی عنان اختیارت را به دست اراذل و اوباشی نظیر دستگیر شدگان حوادث اخیر می سپاری معلوم است که چنین نتیجه ای می گیری.خدارا شکر که دست شما و امثال شمارا رو کرد.به سایر اتهاماتت کاری ندارم و لی فقط از نوشته های اخیرت پیداست چقدر از موضوع پرتی و قدرت استدلال از شما سلب شده.برایت متاسم. (214670)
 
علي
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۲:۴۸:۳۷
با سلام
تنها سوالي كه از آقاي كروبي دارم اينه كه اگر شما خودتون رو پيرو منويات امام ميدونيد و به اون استناد ميكنيد پس بايد در عمل هم، همون راه رو ادامه بدين. امام فرمودند ببينيد كه چه كساني از كارها و حرفهاي شما شاد ميشوند و چه كساني ناراحت. اگر كارهاي شما باعث شادي مستضعفين بود در راه حقيد و اگر شادي مستكبرين رو به همراه داشت به ناحق قدم بر مي داريد.
اگر آقاي كروبي خودشون رو خاك خورده انقلاب ميدونند پس دشمنان انقلاب و نظام رو هم خوب ميشناسند.
حالا به بلوايي كه ايشان و هم مسلكهاي حامي ايشون به راه انداختند نگاه كنيد . چه كسي بيشترين شادي و خوشحالي رو داره؟
مسلما اين شادي درون مرزهاي ايران و درون مرزهاي انقلاب نيست.
پس اگر به گفته هاي امام خميني (ره) رجوع كنيم ميبينيم كه اين آقاي كروبي كه به طرز شديدي از مسير انقلاب انحراف پيدا كرده.
در ضمن اين رو ميخواستم اضافه كنم. من به عنوان كسي كه در روز انتخابات بعنوان هيئت اجرايي مشغول خدمت به اين نظام بودم. اين تهمتها و افترائات مبني بر تقلب را به هيچ عنوان بر نميتابم و از همه كساني كه مثل بنده در روز انتخابات به هر عنوان مسئوليتي در صندوقهاي راي گيري داشته اند تقاضا ميكنم عليه اين داعيه داران قانوني كه خودشون مصداق بي قانوني هستند متحد شوند و نگذارند كه اين همه بي ادبي در حق ما صورت بگيره. (214696)
 
گنجي
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۲:۵۶:۱۵
معلوم نيست كي امام خميني ابلاغ مادام العمر زده براي كساني كه فرزندان امام ناميده شوند - آيا ملاك عملكرد حال افراد نيست ؟ آيا وصيت نامه امام توصيه نكرده كه عملكرد افراد را قضاوت كنيم ؟ آيا كروبي از منتظري به امام نزديكتر بودند كه امام در شرايطي او را حاصل عمر خود مي دانست ؟ بياييد دست از خود فريبي برداريد و راه امام را ملعبه قرار ندهيد و به رفتار امروزه خودتان بنگريد - به اين فكر كنيم كه عليرضا بهشتي مي گويد ظهر روز انتخابات ما متوجه شديم موسوي حتما راي مي آورد - به نظر مي رسد احتمالا عده اي رمال در ستاد موسوي مستقر بوده اند و يا فقط ايران را شمال تهران مي دانيم و بقيه خلق الله ايراني محسوب نمي شوند (214703)
 
میترا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۳:۰۴:۴۳
واقعا شجاعت آقای کروبی قابل تقدیره. بابت این پیگیری باید ازشون تشکر کرد.
ممنون که جوابشونو درج کردید. (214711)
 
امید
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۳:۰۹:۱۰
من دو نامه را هم به دقت خواندم واقعا صمیمیتی نا نوشته و فراجناهی بین این دو بزرگوار (و همه نیروهای اصیل این نظام ) وجود دارد که علی رغم اوضاع کنونی بسیار ملموس می باشد نقاطه مشترکی که در سختی ها به هم رسیده اند حالا در بازی های سیاسی به این راحتی کم رنگ نمی شود بدون جانب داری فضا کشور بسیار مسموم است باور کنید این هیچ سنخیتی با ایجاد وحدت ندارد مگر می شود خبرگزاری های مختلف توسط آدم های گمنام و ماجراجو که نه سابقی دارند و نه استدلالی شروع به فحاشی کنند آیا این وحدت بخشی است اگر از آخرت نمی ترسیدم می گفتم که خیلی ها از این اوضاع کشور خوشحالند و به قول هاشمی نمی خواهند این جو احساسی به عقلایی تبدیل شود تا تصفیه حساب کنند به امید بازگشتن انقلاب به اشخاص دلسوز و اصیل و حذف رفتارهای گزینشی و به وجو آمدن آزادی بیان من خیلی هایی که در این صف بندی ها مقابل هم هستند را دلسوز نظام و کشور می دانم که با شیطنت و جهل عده ای در تقابل هم شناخته می شوند (214720)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۳:۱۳:۱۰
راستي چندتا سوال دارم ؛

چرا فقط كساني داعيه دار آبروي نظام هستند كه در جريانات اخير مورد انتقادهاي سنگيني قرار دارند ؟

آيا آبروي نظام با آبروي كسي ( هرچند متخلف ؛ متقلب ؛ متزور و ... ) گره خورده يا بالعكس ؟

چرا فكر مي كنيم هر كسي حرف اعتراضي زد داره با آبروي نظام بازي ميكنه ؟

نظر شما در مورد معادله ذيل چيست ؟

آبروي نظام = سكوت + توجيه + انكار = اوضاع گل و بلبل است . (214722)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۳:۱۶:۰۲
هیول ، بخدا اگر صد بار دگر رای گیری شود به شیخ رای خواهم داد (214725)
 
محمد عبدی
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۳:۱۷:۵۱
با سلام ، هرچند سئوالات متعددی در خصوص این نامه دارم اما فقط به طرح سئوالات ذیل بسنده می کنم.
1- راهپیمائی مورد ادعای شما ( از میدان امام حسین تا میدان آزادی) چه تاریخی انجام شده است .
2- اگرمنظورتان راهپیمائی روز 25 خرداداست که محدوده راهپیمائی از میدان انقلاب تا میدان آزادی بود( سایتهاوروزنامه های حامی شما وآقای موسوی نیز همین را ذکر کرده اند). والبته بنده خود نیز حداقل دوساعت حضور داشتم.
3-شاید ادعای شما بر حضور چند میلیونی در این حرکت برمبنای اطلاع وتصور غلط شما از محدوده راهپیمائی است . به طور قطع جمعیت فوق از 250000 نفر بیشتر نبود ( به نظر بنده حتی کمتر از این تعداد). حتی با یک محاسبه ساده می توان به این عدد رسیدچرا که طول محدوده واقعی مسیر راهپیمائی حداکثر 5000 متر وعرض یک باند آن حداکثر 12 متر میباشد ( شرکت کنندگان در حداقل 70% از طول مسیر فقط یک باند از خیابان را پر کرده بودند . که البته در بسیاری از نقاط نیز فاصله بین جمعیت کاملا مشهود بود ) در اوج فشردگی حداکثر جمعیت در این فاصله 60000 نفر میشود . چنانچه جمعیت حاضر در میدان آزادی را نیز 100000 نفر( فرض محال ) و جمعیت متفرقه و نادیده گرفته شده در فرمول فوق را نیز 90000 ( که به طور قطع این تعداد نبودند) منظور نمائیم مجموع آنها بیان کننده عدد شرکت کنندگان ( البته با اغماض ) می باشد.
آقای کروبی لطفا لحظه ای به توصیه موکد حضرت امام (ره) مبنی بر دقت و وسواس در انتخاب اطرافیان و همچنین پاسخگوئی در محضر آن عزیز وشهدای گرانقدر فکر کنید و آب به آسیاب دشمن نریزید. (214729)
 
پژمان
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۲:۱۴:۱۷
اگر فرض را بر این بگیریم که به قول شما از میدان انقلاب تا آزادی جمعیت مملو که جای سوزن انداختن که بماند نفس کشیدن هم نبود حداکثر 60000 نفر بودند! لابد جمعیت میدان ولیعصر هم که سه شنبه برای جشن ریاست جمهوری جمع شده بودند حدود 220 تا 270 نفر بودند! (215235)
 
سارا
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۲:۱۵:۱۶
من که آمار رشتم بوده و خودم اونجا بودم فقط به فرمول های شما خندیدم. (215236)
 
بهروز
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۳:۲۴:۱۰
اقای توکلی چر شما و هم فکرانتان هر حرفی که باب دلتان نباشد را دروغ میپندارید.
با این حال شجاعت شما رو در قرار دادن نامه جناب ایت ا... کروبی قابل تقدیره.
با سپاس (214738)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۳:۳۱:۰۷
چقدر جالبه كه آقاي كروبي در اين نامه اولا سعي ميكنه از پاسخ به اتهامي كه زده طفره بره و بجاي آوردن دليل و مدرك در مورد ساير مسايل صحبت مي كنه.
در ضمن كلاه خودمون رو بزاريم قاضي، خداييش ادبيات آقاي كروبي اينطوريه؟ اگر اين نامه رو بدون نام جلوتون بزارن، به ذهنتون هم خطور مي كرد كه اين نامه رو آقاي كروبي نوشته باشند؟
مورد آخر اين كه برخي دوستان در كامنت هاي قبل از ادعاهاي آقاي كروبي رو مستقيم يا غير مستقيم تاييد كردند در حاليكه خود آقاي كروبي هم ژفته در اين زمينه براي من يقين حاصل نشده. واقعا اين دوستان با چه استدلاي اين صحبت ها رو پذيرفتن كه حالا بر مبناي اون سنگ دلسوزي نطام رو به سينه ميزنن؟ به دوستان اكيدا توصيه مي كنم كه دلايل وشواهد خودشون رو به همه و در راس اون آقاي كروبي - مدعي اصلي- ارائه كنن تا ايشون لااقل مجبور نشن به واسطه اتهام بدون مدركي كه وارد كردند اينقدر تحت فشار باشن. (214746)
 
مقدم
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۳:۳۶:۱۱
متاسفانه پس از رحلت امام(ره) و بتدريج باب اين نامه هاي سرگشاده باب شد . هيچ كجاي دنيا اينجور نيست .اگر واقعا آقاي توكلي نيت خير دارند بجاي نگارش اين نامه سرگشاده بهتر نبود مثل \" قديم ها \" با صرف يك ساعت وقت ميرفتند ديدن آقاي كروبي با هم گپ ميزدند و چاي مينوشيدند و حرفشان را \" فقط بهمديگر \" ميزدند ؟ ! اصلا چرا مردم را درگير اين منازعات تشنج زاي خود ميكنيد ؟ ما ملت هيچيك از طرفين را نمي شناسيم . فقط خداوند متعالست كه به حقيقت قلبهايمان آگاهست .
آقاي كروبي هم چاره اي ندارد كه در پاسخ اين طومار پاسخ دهد .كه البته تاثيري هم ندارد. اصولا اين شيوه مجازي و خشك رد و بدل كردن نامه بين مسئولان بايد جاي خودرا به ملاقات حضوري و يا نامه محرمانه و شخصي بدهد .
متاسفانه برخي از مسئولان نظام سالهاست كه متوجه نيستند اين سخنان تشنج آفرينشان چه در خطبه هاي نماز جمعه و چه در سايت ها چقدر مردم را اذيت و نااميد كرده است .
هنر اينست كه دل مردم را شاد كنيد و كشوري با نشاط بسازيد نه مردمي غمگين و افسرده كه بدنبال راهي براي فرار به خارج هستند . ببينيد چقدر هموطنان هنرمند - تاجر - دانشمند و پزشك ما در خارج از اين كشور هستند. اين نتيجه چيست ؟
اميدوارم كه اين مطلب را سانسور نكنيد . (214751)
 
hussein
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۳:۳۸:۳۴
آقای کروبی بخاطر خدا ساکت باشی به نفع دین و رو حانیت هست شما که آبروی برای روجانیت و ایران اسلامی نذاشتی و دم از امام می نی قداست روحانیت کجا رفته اگر واقعا چنین چیزی بوده چرا به مسئولین ذی ربط ندادی مگر همفکر ان خودت دی ربط این مسائل هستند یک روز می گویی در دنیا فانی یقه را می گیری به آخرت می گوی فانی ترا خدا ساکت باش آبروی روحانیت را نبر (214754)
 
هاني- دانشجوي کارشناسي ارشد
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۳:۳۸:۳۵
به نام خدا
در پاسخ به آقايان توکلي و کروبي چند نکته حائز اهميت است:
1.
2. جناب آقاي توکلي! چرا زماني که جناب آقاي احمدي‌نژاد در مناظرات از صدر تا ذيل نظام را مورد اتهام‌هاي ثابت‌نشده (به فرموده مقام معظم رهبري) قرار دارند، از سر مصلحت نامه‌اي سرگشاده خطاب به ايشان ننوشتيد و خطر چاه ويل را متذکر نشديد؟ چرا وقتي که دانشجوي کشور و ساير جوانان مملکت را به زندان اراذل و اوباش (به فرموده فرمانده ناجا) بردند و خون آنها را ريختند فرياد سر نداديد و نامه سرگشاده به مراجع ذيربط ننوشتيد و اجازه داديد که نه خود بلکه نظام را به چاه ويل ببرند؟
و اما
3. جناب آقاي کروبي! دانستن حق مردم است. اما توجه کنيد که اتهاماتي نظير تجاوز جنسي در زندانها اگر ثابت نشود آبروي رفته‌شده نظام را برنمي‌گرداند و تصوير مخدوشي که به جا گذارده است پاک نخواهد شد، حتي اگر شما در نامه خود بگوييد: «ان شاء الله که چنين چيزي نباشد». آقاي کروبي! جاي اين نامه نزد آقاي هاشمي و سايتهاي خبري نيست، قوه قضاييه است و اگر مي‌گوييد قوه قضاييه رسيدگي نمي‌کند ابتدا فاتحه‌اي براي جسد جمهوري اسلامي بخوانيد و بعد نامه را منتشر کنيد. (214511)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۱۴:۴۸
اتهامات احمدی نژاد کجا اینها کجا؟! (215279)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۳:۳۹:۳۰
با سلام
یه سوال از کروبی

آقای شیخ!
شما که اصلا سکوت رو به صلاح نمی دونید چرا وقتی منافقان و بازماندگان سلطنت پهلوی ازت تعریف و تمجید و قدردانی می کنند و سپاس شیخا می گن
همچنی سکوت می کنی که اگه کسی ندونه میگه لاله این شیخ!
یا دهانش دوخته اند؟

هــــــــــــــــان؟


یا علی (214755)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۱:۰۰:۳۳
شما معتقدی تمام کارهای احمدی نژاد درسته ؟ خودت میدانی اینگونه نیست ( قضیه مشایی) . حالا اگر کسی اعتراض کرد به ایشان همراهی با دشمن کرده؟ مگه اسرائیل از مشایی طرفداری نکرد . پس بااستدلال شما احمدی نژاد اسرائیلیه که از مشایی طرفداری کرد (215110)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۳:۴۰:۴۸
دکتر توکلی تنها امید مردم شما هستید اگر بنا بر مصلحت سکوت کنید اینده روشنی برای ایران و فرزندان ما باقی نمی ماند هرگز باور نمی کرذم که مردم را در تهران به جرم الله اکبر گفتن در پشت بام ها به گلوله بسته باشند اما خبر درج شده در سایت تابناک درباره کشته شدن مصطفی غنیان در پشت بام خانه اش به همین گناه آه از نهاد هر انسان با وجدانی بلند می کند جناب توکلی چه کسی مسئول است ؟سکوت تا کی؟ مصلحت برای چه چیزی؟ (214758)
 
دهقان
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۳:۴۴:۴۱
امام چه مي کشد از شما چپ وراست!
هر چه مي شود پاي امام را وسط مي کشيد.
در اين فضاي غبار آلودي که حق و باطل در هم آميخته شده به راحتي اظهار نظر مي کنيد. (214763)
 
پيمان
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۳:۵۸:۵۱
جناب آقاي توكلي چرا بايد در مورد مسائل اقتصادي حرف زد و انتقاد كرد و در مورد مسئله حيثيتي به اين بزرگي صحبت نكرد حتي اگر يك هزارم درصد احتمال بدهيد كه اين اتفاق ها در بازداشتگاه ها اتفاق افتاده بايد بررسي كرد و صحبت كرد در حالي كه مي بينيم به طور حتم در چند بازداشتگاه اين اتفاق افتاده و شاهداني وجود دارد
خيلي براي من جالبه كه مي بينم كه نظرات هم فكرانت رو منتشر مي كني يك كم به اين تعداد مخالفان و موافقان دقت كن مي بيني كه هم فكر كمتري داري
به خودتان بياييد و به مردم بپيونديد مطمئنم كه اگر اين رويه رو ادامه بدهيد يك روزي بشدت پشيمان خواهي شد تا دير نشده به خودتان بياييد
در ضمن اين بحث مرا حتما منتشر كنيد اگر كه فكر مي كنيد نشريه آزادي دارين (214774)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۴:۱۱:۴۱
من سعی می کنم نظرم را در نهایت ادب بنویسم تا حتماً چاپش کنید :

نگاهی به نحوه عملکرد قوه قضاییه در چند مورد که اتفاقاً جدید هم است می تواند این سوال را در ذهن بنده ایجاد کند که آیا قوه قضاییه به تمام وظایف خود مخصوصا در مورد حوادث اخیر و بر پایی دادگاه های رسیدگی به حوادث اخیر عمل می کند یا خیر

1- وزیر صنایع و معادن دولت نهم ، آقای محرابیان جرمی مرتکب شده اند که کمتر از بالارفتن از دیوار مردم نیست : سرقت حق ثبت اختراع از فردی دیگر .
کدام دادگاه ایشان را محکوم کرد جز آنکه حق ثبت را به صاحب اصلی آن برگرداند. به طوری که آقای احمدی نژاد همچنان ایشان را به عنوان کاندیدای کابینه جدیدش انتخاب کرده . این عدالت است که کوچکترین مجازاتی برای وی تعیین نشده

2- چگونه است که تا کنون 4 دادگاه برای سران اصلاح طلب و حامیانشان ترتیب داده اند ولی حتی یک دادگاه برای عوامل خودسر و جنایتکار زندان کهریزک برگزار نشده

3- خبرگزاری های فارس و ایرنا و روزنامه کیهان تا توانسته اند اخبار کذب و توهین آمیز منتشر کرده اند ولی حتی یکبار هم از دادگاه یا هر جای مرتبط دیگر اخطاریه دریافت نکرده اند و حتی اهمیت هم نمی دهند چون پشتشان گرم است . ولی روزنامه های اصلاح طلب و به طور خاص \" اعتماد ملی \" تنها جوابیه آقای کروبی را منتشر کرد و توقیف شد .

و بسیاری موارد دیگر که گفتنش گویا نتیجه ای ندارد.
با این اوصاف مردم چگونه می توانند به این قوه مهم و حیاتی اعتماد کنند (214786)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۴:۱۹:۱۹
بسمه تعالی
1-باز هم برای آقای کروبی\"تواهم\"پیش آمدچرا که اساسا فرق است بین چاهی که برای منار دزدیده شده لازم میشود و چاهی که یک نادان سنگی در آن میاندازد وصدتا عاقل نمیتواننددر بیاورندوچاهی که پس از در آمدن از چاله به آن می افتندو...
(برای مشاهده انواع چاه مراجعه شودبه لغت نامه ونیز امثال وحکم مرحوم دهخدا )...وچاه ویل که اگرواقعا قسمت آقای کروبی شودخدا میداند که همه قلم به مزدها هم جمع شوند
توان نجات او را ندارند تا چه رسد به نگارش آقای کروبی که سرشار از اشتباهات ماهوی است.(اشتباهات چاهی و باقی و....... که جای خود دارد)
2-نه سکوت نه فریاد :\"گفتنی هارا بایدگفت ونگفتنی ها رانباید گفت\"
3-نه نصب نه نسب نه....جانم علی(ع):\"ببینید چه چیز میگوید نبینیدچه کس میگوید\"
4-آنهادردادگاه گفتند شما را \"تواهم\"گرفت وآنهارا \"متوهم\"کردیدآنها به خیابان آمدند
ولی شمامیگوییدآنها به خیابان آمدندوشمادنبال آنهاآمدیددروغهای زیاددیگری هم
میگویید که از نوع واجب الویل است مثل (تعویض قلیل وکثیر)( نسبت های دروغ به
کسانی که صادقانه گفته اند\"رایشان به کیست\"وخودرا زیر ذره بین قراردادندوشما
فقط میگویید چون گفتندبه چه کسی رای میدهند پس متقلبند)(نسیان درتخریبها و آشوبها )(نسبت دادن اعترافات به شکنجه )(فراموشی شهدا و مجروحین )....
اگر متن فوق چاپ شد 5به بعدرابرایتان ارسال میکنم (214790)
 
سيد
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۴:۲۵:۲۶
به نام خداي بزرگ
اي جمله «به اميد حصول و يکپارچگي و وحدت آحاد جامعه و حفظ دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي اين ميراث ارزشمند امام و شهيدان و ايثارگران گرانقدر.»
آقاي كروبي كه در انتهاي نامه شان آمده واقعا مارا كشته؟ فكركن! آدم از شهرام جزايري مواجب بگيرد تهمت به نظام به قول خودشان «مقدس» بزند و رجوي و مهاجراني و مخملباف و بوش و بلر ازش حمایت كنند و تازه به فكر حفظ دستاوردهاي نظام هم باشد.
عين همين قولي كه فرمودند با تعدد زوجات مخالفند!
واقعا كه (214687)
 
دل شكسته
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۴:۲۶:۰۷
با سلام و احترام
در تقابل دو قدرت چه كسي آسيب ديد و چه كسي فريب خورد
در تقابل دو قدرت كساني كه از هر دو طرف حضور داشتند چه تفكراتي داشتند
جناب آقاي كروبي شما با فرافكني مي خواهيد اصل را زير سوال ببريد
چرا به اين سوال كه تقلب كجا و چگونه بود جواب نمي دهيد همگان نماز جمعه اول و دوم راديدند كدام با جمعيت بيشتري بود كه شما دم از زياد بودن افراد در ميدان تا ميدان مي زنيد
شما سخنان موهومي را گفته و مي گوييد حال بروي و خود اثبات كنيد
مگر آيات و مراجع نبودند كه استكان آقا مصطفي را نجس مي شمردند ما هر بلايي كه برسرمان مي آيد از اول اسلام تا حال از این عملا است كه مي خواهند كار كد خدا را بسازند
به سوي خدا باز گرديد و هرسخني را كه مي گوييد تا خود برايتان اثبات نشده نزنيد (214631)
 
مقدم
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۴:۴۵:۵۳
جناب آقای توکلی
با سلام
ایکاش این احساس مسئولیت حضرتعالی در مورد این اتهام که خطابش ممکن است چند مامور باشند به همان اندازه بود که رییس محترم قوه مجریه در یک مناظره 30 سال تاریخ انقلاب، دو رییس جمهور، ماجرای کشتار حجاج ایرانی و .... را زیر سئوال برد. این روزها انتقاد از کروبی شجاعت نمی خواهد انتقاد از کسانی نیاز به شجاعت دارند که در راس قدرت هستند پشت تلویزیون به زیر دستان خود می گویند هلو، نمایندگان مردم را در مجلس تحقیر می کنند و ......
ایکاش انصاف و شجاعت بیشتری داشتیم. (214815)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۴:۵۹:۴۹
دمتون گرم که بر خلاف بعضی دولتمردان و رسانه ی به اصطلاح میلی نامه ی پاسخ آقای کروبی به اقای توکلی رو هم گذاشتین و آزادی اندیشه رو رعایت کردین. کاش بعضی های دیگه هم یه کم وجدان داشتن و به جای دو زدن از اسلام بهش عمل می کردن (214826)
 
محمد جواد
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۵:۰۱:۲۳
واقعا برای اظهار نظر کنندگان متأسفم . چگونه هر مطلبی میآید تا این اندازه تحت تأثیر قرار میگیرید؟ انسانی که مبنا دارد و بر اساس یافته های علمی اش به نظری میرسد یکباره رنگ عوض نمیکند. جناب کروبی بی تردید خطای بزرگی را مرتکب شد و خارج از رویه قانونی تهمتی به این بزرگی را نثار نظام کرد. امام اگر بود تا این اندازه تسامح را روا نمیداشت . . (214811)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۲:۰۶:۴۷
به فرمان 8 ماده‌اي امام و علل صدورش رجوع فرمائيد ! (215372)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۵:۱۰:۱۹
احسنت به الف و دست اندر کاران آن که با شجاعت نظرات مقابلشان را درج می کنند. (214837)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۵:۲۲:۲۶
با سلام
تنها چیزی که میشه گفت اینه که اگه این برخورد ها باب بشه اگه کسی نباشه که حقیقت رو به مردم بگه خیلی زود جمهوری تبدیل به حکومت و حکومت تبدیل به استبداد میشه اقای توکلی شما از چی میترسی اگه به اقایون باشه که همه چیز رو تکذیب میکنن شما خودتون به خبر ها نگاه کنین یه روز میگن ندا زنده است و در یونان است یه روز میگن فقط سه تا ترانه موسوی در مملکت وجود داره که تا حالا صد تا ترانه موسوی شناسایی شده واقعا\" اگر جسارت امثال کروبی نباشه مملکت به کجا خواهد رفت ؟ (214851)
 
م ذاکری
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۵:۲۸:۲۴
بسمه تعالی

بعقیده حقیر ما نباید بدلیل اینکه برخی از افعال مثبتمان سوژه ای گردد در دست رسانه های بیگانه از آن پرهیز کنیم. ما باید در طول تاریخ 30 ساله نظام جمهوری اسلامی درسهای زیادی گرفته باشیم. برخی از دوستان متعصب و بعضا دلسوز ایراداتی از آقای کروبی گرفتند که چرا فلانی چنین مساله ای را بیان کرد. بنده جواب میدهم آیا مثل این قضایا و فجیع تر از آن را در زمان قتل های زنجیرهای نداشتیم؟
ایا اگر برخی از این مسائل حاشا نمیشدند و با عوامل آنها برخورد نمیشد ممکن نبود دوباره تکرار شوند. در بعد دوستان را توصیه میکنم به رعایت انصاف همانگونه که در ایه ی شریفه ی 58 سوره ی نسا خداوند سبحان انسانها را دستور داده به رعایت عدل در قضاوت بیت مردم(وَإِذَا حَكَمْتُم بَيْنَ النَّاسِ أَن تَحْكُمُواْ بِالْعَدْلِ ).
اگر بخواهیم از این رهگذر به قضایا نگاه کنیم که سخن آقای کروبی دشمن شاد کن بوده ،آیا سخنان آقای احمدی نژاد در مناقشه های قبل از انتخابات اینگونه نبوده.
حدیثی داریم از پیامبر اسلام (ص) که فرموده اند : الملک یبغی مع الکفر و لا یبغی مع الظلم .(حکومت با کفر باقی میماند ولی با ظلم باقی نمی ماند). اگر با ظلم مقابله نشود از ترس شادی زودگذر دشمنان این شادی به شادی طولانی مدت تبدیل میشود. باید با بد کاران و جنایت کاران برخورد علنی کرد تا افرادی که از خدا نمیترسند از مجازات بترسند. اگر اینگونه است که میگوییم این حرف ها سوژه ی رسانه ها خارجی شده پس سالهاست که اعدام هم سوژه ی آنهاست ،اسلام هم سوژه ی آنهاست و خیلی از مسائل دیگر سوژه ی آنهاست پس باید ما ترک دین کنیم؟ دوستان بیایید حتی با دشمن خود هم منصف باشیم چه رسد به برادر خود.

والسلام (214862)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۵:۳۲:۴۳
درود بر توکلی و درود بر کروبی
از آقای توکلی متشکرم که نقدی عاقلانه و بدون تندروی از آقای کروبی کردند
و از آقای کروبی به خاطر شجتعتشون و پاسخشون متشکرم (214869)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۶:۲۸:۲۳
با سلام
بنده هر دو نامه را خواندم
البته نامه آقاي كروبي را نمي توان جوابيه آقاي توكلي دانست
چرا كه در به فرافكني هايي پرداخته است كه آقاي توكلي با توجه به موضع گيري هاي شخصي خود، سايت ايشان و همن نامه خود به كروبي، مخالفت با بعضي مطالب رو نداشته است.

1- آقاي كروبي از روز 23 خرداد در تحرك مردم جهت ريخت به مردم هيچ كوتاهي اي نكرده است و اين فرار رو به جلو است كه آقا مردم اومدن و ما هم جوگير شديم كه برويم داخل جمعيت!

2- بيانيه هاي احزاب و جريانات منتسب به آقايان كروبي، خاتمي و موسوي همچنان در سايت هاشان هست بد نبود آقاي كروبي كه از دوران قبل از انقلاب سخن مي راند و حافظه شان ياري مي كند، به يك ماه گذشته هم بر ميگشت يا مي گفت مسئولين حزب متبوعش براش بيانيه ها رو دربيارن!

3- بنده موافق برخورد با خاطيان در هر لباسي هستم و قبول دارم كسي كه خطايي كرده است بايد با او برخورد شود
اتفاقا دكتر توكلي اين را نيز در نامه خود اورده اند
حال آقاي كروبي از كجا آورده اند كه آقاي توكلي ما نبايد سكوت كنيم. من نمي دانم
اين حرف نتيجه توهم 22 خرداد احتمالا هست كه هنوز مانده است و آقاي كروبي فكر مي كند آقاي توكلي به او گفته است سكوت كن كه حالا برآشفته كه چرا سكوت؟!
ما هم مي گوييم با خاطيان برخورد شود در هر گروهي هستند. اما آقاي كروبي خيلي زرنگ مآبانه خود را از زير بار عامل بودن اين آشوبها بيرون كشيد.

4- آقاي كروبي هنوز دم از تقلب مي زند ولي مدركي را ارائه نمي كند.
جالب است هي ميگه من مدرك دارم مي گمآ؟!؟
ما هم مي گيم مدرك هست بگيد و نذاريد حق مردم خورده شود.
اما شيخ كبير مثل اينكه فقط اين را ياد گرفته است كه مدرك دارم
حال اين مدرك معلوم نيست، تلفنن به دفتر روزناش هست يا به حزبش يا خانه ... اش؟!؟

5- واقعا كمي فكر بد نيست كه امام ره اگر بودند با آقايان توكلي و كروبي چطور رفتار مي كرد؟
آقاي كروبي كه خودش بارها با همين شوراي نگهبان تاييد صلاحيت شده و آخرينش هم در انتخابات دهم رياست جمهوري بوده است آن را غير قانوني مي داند
يادش رفته است كه امام فرمودند: غلط مي كنيد قانون را قبول نداريد، قانون شما را قبول ندارد

6- سكوت آقاي كروبي در مقابل حمايت و تمجيد منافقا و سلطنت طلبان از ايشان چه معني مي دهد؟، اگر در چاه ويل و سقر در حال سقوط نيست؟
يا علي (214907)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۶:۲۹:۵۹
جناب اقای کروبی که اینقدر میگویند حضرت امام اینگونه فرمودند و از امام دم میزند چگونه به حرفهای امام زمان خودو مقام ولایت تمکین نمیکند. این است دینداری وزنده نگاه داشتن راه امام ،مگر امام نفرمودند که میزان حال افراد است بهتر است ایشان در حال خود نظاره کند. (214908)
 
صدرا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۶:۳۰:۵۷
آقای توکلی ممنون هستم که جوابیه آقای کروبی را منتظر نمودید.
آقای توکلی عزیز، هم نامه شما را کامل خواندم هم نامه شیخ را! شما سند خواستید از شیخ ما! ایشان هم دیروز اراوئه دادند و حتی اظهارات یک نمونه را منتشر کردند که مطمئن هستم شما مطالعه کرده اید.
آقای توکلی، شما را به عنوان یک اصولگرای روشنفکر قبول دارم... کسی که میتوان همراهشان نشست و ساعت ها بحث کرد... به خاطر همین موضوع از شما خواهش میکنم به دو جمله امام راحل توجه کنید!
1-ایشان همیشه میگفتند اصل مردم هستند! نه هیچ فرد دیگری و ...
2-ایشان فرمودند مجلس در راس امور است

آقای توکلی عزیز، خودتان وجدانا جواب دهید کدام یک از این 2 مورد امروزه رعایت میشود؟
آقای توکلی شما حتما تصاویر و مطالب منتشر شده از شکنجه ها را در اینترنت دیده اید! حتی شخنان آقای جنتی در نماز جمعه را هم شنیده اید...
ایشان خودشان تاکید میکند ولی شما تکذیب؟
آقای توکلی این خاک هزاران سال است پا برجاست و همیشه پا برجا خواهد ماند! به کوری چشم دشمنان، ایران جاودان است...
ولی خواستم بگویم از کوروش کبیر تا شاهی که از غرور هیچکس را نمیدید را ما دیده ایم و خوانده ایم! از کوچک و بزرگ ، از قوی و ضعیف رفته اند! از کوروش و نادر شاه بگیرید تا فتحعلی شاه و محمد رضا شاه!
تنها چیزی که مانده انسانیت آن هاست! خودتان که میدانید! زمان شاه هم گروهی بودند بنام گارد ملی شاهنشاه که جانشان را هم برای شاه میدادند! زمان انقلاب شما یکی آنها را دیدید؟ زمان شاه هم شاه ، شاه بود! وقتی رفت چه شد؟
ولی همه ما مصدق را یادمان است، با اینکه با کودتا رفت! با اینکه قدرت را از او گرفت همین شاه! ولی همیشه مصدق مصدق خواهد ماند!
آقای توکلی عزیز شیخ ما اگر این دنیا را نداشته باشد آن دنیا خود را دارد!
براستی در سال های بعد این شیخ است که در کتاب های فرزندانمان نقش قهرمان ملی را خواهد گرفت...
آقای توکلی عزیز، براستی شما در کجای کتاب فرزندانتان جای دارید!؟ (214909)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۶:۳۱:۵۶
اگر روزی از حقیقت دور بیفتیم اون روز مرگ ماست. پس نباید از حقایقی که آقای کروبی در مورد مسئله اخیر و همچنین در مورد ترانه عنوان کرده اند ، مورد توهین قرار دهیم . (214911)
 
روزبه
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۶:۴۱:۴۲
دکتر توکلی عزیز می خواستم ابراز تاسف کنم و بگم ببین چگونه کسانی که ازنظام فقط شعار تبعیت از مقام معظم رهبری رو یاد گرفتن(فقط شعار) چطور حامیان واقعی انقلاب رو روبروی هم قرار دادن تا اونجا که با این نامه نگاری ها بخوان وفاداری خودشون رو به انقلاب و به همدیگه اثبات کنن و نا اهلان (مد نظر امام) با استفاده از این فرصت تیشه به ریشه انقلاب و ولایت فقیه بزنن .
بیشتر مراقب باشیم تاریخ نشون داده همیشه حکومت ها از به ظاهر معتم ترین افرادشون ضربه خوردن همون معتمدانی که اول یکی یکی وفا داران حکومت رو به بهانه ای و با خوش خدمتی از اطراف ستون قدرت (رهبری) دور کردن و بعد. . . . . (214920)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۴۶:۴۵
اولا آقای کروبی با توجه به تعداد رای خود نباید بدنبال رای من چشد باشد
دوما اینکه هر اقلیتی باین سبک بدنبال رای خود باشند منطق چه قرنی است بماند
سوما مگر نتیجه انتخابات قبل که اقلیت برگزار کننده بود غیر از این بود
چهارم باتوجه به اقرار بیگانگان وعوامل داخلی واسنادموجود دیگر حرف زدن در مورد مطالبات مردمی خیلی قابل قبول نیست
پنجم اگر آقای کروبی درزمان بی مسوولیتی ودوربودن از مقام هم به بیانات امام در مورد ولایت فقیه -شورای نگهبان وقانون معتقد باشند هم صداقت قبل ایشان مشخص و هم مشکل حال او حل خواهد شد
ششم لازم است آقای کروبی بداند که مردم بعد از مناظره ها چقدر افسوس خوردند که چرا ایشان بعنوان مسوول در گذشته برای کشور تصمیم میگرفته است
درآخر لازم بذکراست نه متن نامه ونه مخاطب نامه ونه پخش نامه بویی از صداقت را نمیدهد البثه با مشاهده رفتار ایشان امسال در در مرقد امام با توجه به سن و هوش وسواد و روحیه واطرافیان این حرکات از ایشان قابل پیش بینی است (215001)
 
پیمان
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۵:۴۰:۴۰
دوست من نکند 22میلیون رای دولت هشتم را اقلیت می دانی؟ اگر رئیس دولت دهم (با فرض صحیح بودن آمار) 60درصد رای را آورد که رئیس دولت هشتم 80درصد رای را آورد. آنها اقلیت بودند؟

شما چطور به خود اجازه می دهید از طرف مردم صحبت کنید؟ نکند نماینده ای چیزی هستی که می گویید \"مردم افسوس خوردند..\"؟ (215566)
 
vahid
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۹:۲۹:۰۹
اتخاذ رويه ي مهندسي نظرات و سياست يكي به نعل يكي به ميخ از سوي الف و توكلي به شدت از اعتبار هر دو كاسته است (215073)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۹:۳۱:۲۱
سلام
باید گفت چرا یک طرفه به قضیه نگاه میشود ایشان گفتند تحقیق شود چرا خیلیها بدون اینکه در نظر بگیرند احتمال چنین اعمال زشتی از سوی افراد خارج از شان مسول وجود دارد بدون تحقیق کوچکی به ایشان انواع تهمتها را میدهند.
مگر بازداشتگاه کهریزک نبود؟ خوب چرا باید کسانی شکنجه کنن و پای انقلاب و دین و نظام تمام شود؟
باید خوب تحقیق شود که چرا این افراد به قوه قضاییه مراجعه نکردند و یا به قول آقای کروبی مراجعه کردند و با آنها بد رفتار شد.
باید پذیرفت حتی اگر 1 مورد این سخنان آقای کروبی درست باشد آنگاه آن خطیبان جمعه چه پاسخی به خدا و مردم دارند؟
هستند کسانی که با اعمال این چنینی آبروی نظام و دین و رهبری را زیر سوال میبرند آنان را باید حذف کرد آنان بهانه دست دشمن میدهند نه کروبی
تا کی باید دهان کسانی مثل کروبی و آیت الله صانعی را به بهانه دشمن شاد کردن بست و افرادی خودسر هر چه کنن صحییح است؟ (215076)
 
بی محتوا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۹:۳۴:۵۰
این بازی و جنگ فقط و فقط بر یر قدرت نشستن صندلی ریاست جمهوری است همین آقای توکلی طالب سایت را برای چهار سال آینده پست می کند و در حال تبلیغ بر سر قدرت ریاست جمهوری است و خود را برای جهار سال آینده آماده می کنه نه به فکر من کارگر نه بفکر شماهاست (215077)
 
عضئ هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۹:۵۰:۵۵
چرا آقای کروبی آدرس غلط می دهند. سر تا پای نامه ایشان مملو از دروغهای شاخدار و جعل و فریبکاری است. فقط به طور مثال به جمله اول در بند 4 نامه ایشان نگاهی بیندازید که ایشان مدعی پیگیری مطالب به حق و قانونی از راههای قانونی است. نه مطالب ایشان به حق و قانونی بوده و نه راه پیگیری ایشان. کجای دنیا هنوز رای گیری شروع نشده و در طول رای گیری دائما بر طبل تقلب می کوبند و بعد هم بلافاصله به خیابانمی ریزند و طرف بازنده بازی رای من چه شده را راه می اندازد.
چرا اینان مردم را احمق می پندارند و کتمان می کنند که قبل از هر راهپیمایی و قبل از هر مسئله ای و قبل از سخنرانی رییس جمهور در میدان ولی عصر آقایان چندین دانشگاه را به آتش کشیدند از جمله دانشگاه صنعتی اصفهان را؟

آیا اینان فکر می کنند که خداوند از سر این آشوب و بلوایی که اینان به ناحق راه انداختند که البته بیگناهان بسیاری هم در آن متحمل خسارات مالی و جانی شدند به این راحتی می گذرد؟ (215087)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۰:۳۷:۵۱
کروبی مطالب بی ربطی گفته... ! صحبت های آقای توکلی اصولی بود و به نفع کشور ولی متاسفانه کروبی با پاسخ های بی ربط باز سعی در فرار به جلو داره و واقعیات کشور و نظام براش مهم نیست (215102)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۰:۴۰:۴۹
سرتاسر حرف آقای کروبی یک کللام حرف حساب و جواب سوالهای مردم در خصوص پخش شاایعات نبود ! البته حالا که اعتماد بسته شده بلعخره پخش سخنان نامربوط کروبی در سایت الف هم خود غنیمت و نوعی اطلاع رسانی می تواند باشد علی الخصوص نامه آقای توکلی به رئیس قوه قضائیه و درخواست راه اندازی مجدد آن جای بحث دارد آقای توکلی .... (215103)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۱:۵۳:۰۴
اول میشه یکی به من بگه 300میلیونه چی شدو دوم اینکه آیا به نظر خوانندگان اگر امام زنده بود اجازه میداد این گونه افراد خود را به او بچسبانند واز او برای منفعت خود استفاده کنند. (215122)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۲:۲۲:۱۹
تعداد نظرات مخالف و موافق با نظرات بیان شده در مطلب فوق نیز

یکی از هزاران گواهی است که به خوبی میزان هواداران دو گروه مخالف

در کشور را بیان می دارد! (215127)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۲:۴۲:۲۶
اقای کروبی اگر امام در قید حیات بودند شما ها جرات این کارها را داشتید . امام بارها گفتند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت اسیبی نرسد .ایا شما به این گفته امام عمل کردید ؟ایا امام زنده بود شما به این راحتی از شهرام جزایری پول میگرفتید اقای کروبی تمام این اشرافی گری ها ی شما ودیگران بعد از امام و با سوءاستفاده از مظلومیت رهبر فرزانه پیدا شد . بنده بعنوان کسی که اصلا نمیخواهم کسی از یاران انقلاب از قطار انقلاب پیاده شود .بشما نصیحت میکنم تا دیر نشده از ملت بزرگ ایران که تا کنون بجهت راد مردیشان با شما برخورد نکردند عذر خواهی و به گوشه ای رفته ومابقی عمرتان را به عبادت مشغول واز خدا بخواهید ازسر تقصیراتتان در ارتباط با ولی نعمتانتانبگذرد (215137)
 
شاهين
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۳:۰۹:۲۵
سلام خدمت عزيزاني كه مسول سايت هستند ، فقط خواشتم بگم تشكر ، از اينكه حداقل يك عده اي پيدا شدند كه مي توانند خقيقت را يا واقعيت را همانطور كه هست نشان ملت دهند ، الته فبلا اين نقد به شما هست كه شما يك سايد طرفدار هستيد و البته اين از نظر من اشكال نيست ولي در بحث خبررساني لازمه خبرگذاري بي طرفي است . خب بازم از اينكه نامه مخالف خود را چاپ كرديد تشكر ميكنم . شرط ادب است هرچند كه با هم همفكر نباشيم . حق پاينده باد (215155)
 
منصوری
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۳:۱۸:۰۸
ممنون از بی طرفی تون و انتشار مطالب.
متاسفانه سیاست ماهیت متغیر داره و در جهت منافع یک گروه تعریف میشه.
از طرفی مذهب و اخلاق ماهیت با ثبات دارند و در راستای انسانیت تعریف میشوند.
ترکیب این دو مذهب را سیاسی کرده و بازیچه دست یک عده در جهت منافع شخصی.
میبینیم که مثلا بعضیها اطاعت از بعضیها را اطاعت از خدا میدانند،ایا این غیر از عوام فریبی و تعقیب اهداف مادی ،دلیل دیگری هم داره؟
با ترکیب این دو در تاریخ همیشه شاهد به انحراف کشیدن اخلاق و مذهب بوده ایم.
ازموده را ازمودن خطاست! (215160)
 
عماد
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۰:۲۱:۰۵
با سلام خدمت جناب آقای توکلی نماینده ی محترم مجلس

بنده مواضع قاطعانه ی حضرت عالی را در خصوص مسائل اقتصادی میستایم اما گمان میکنم که حضرت عالی در خصوص مسائل اخیر کمی دچار اشتباه و شتاب زدگی شدید و بعد از خواندن نامه ی شما با شناختی که از شخصیتتان داشتم تعجب کردم که چگونه اینچنین شتابزده و بدون بررسی صحبت ها و مستندات وی را از چاه ویل! بر حذر داشته اید. لازم است به شما یاد آوری کنم که شما نماینده ی مردم هستید و نه نماینده ی طیف موسوم به اصولگرایان و نبایدمصالح ملی را به پای منفعت های حزبی قرار دهید-البته من این موضوع را که شما تحت فشار شدید رسانه های افراطی طرفدار احمی نژاد مانند رجا نیوز هستید را درک میکنم-
با تشکر (215181)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۳:۵۶:۵۱
احمد عزیز من که تا به حال کسی را ندیده ام که از مسئول بودن کروبی در گذشته ناراحت باشد!اگر کامنتت رو تو کیهان میدیدم هیچ تعجب نمیکردم.. (215256)
 
پژمان
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۹:۰۳:۳۸
جناب آقای توکلی .
اگر شما هم مانند دیگر همفکرانتان اسلامیت را به جمهوریت ترجیح نمی دهید و به رای و نظر مردم احترام می گذارید ضمن مطالعه اظهار نظر دوستان آمار مخالفین و موافقین را هم نگاهی بکنید البته نه فقط در این بحث در کلیه بحث هایی که جریان فکری شما و دوستانتان خود را حق میدانید و دیگران را باطل .اگر من جای شما بودم کمی بیشتر به این مسئله فکر میکردم که ازحان عمومی چه نظری دارند اصلا پیشنهاد میکنم شما به عنوان شخصی بی طرف در وب سایتتان یک انتخابات الکترونیک راه بندازید ببینیم اینجا کی رییس جمهور میشه البته انتخاباتی با وجدان پاک من فکر کنم جواب خیلی ازسوالات پیدا میشه
به نظر من تو تفکراتتون کمی هم مردمی فکر کنید شما نماینده مردمید نه بله قربان گوی دستگاه (215299)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۰:۱۸:۲۶
خداوکیلی ما خیر آقای کروبی را می خواهیم
بهترین گزینه برای ایشان این است که کار را خرابتر از اینکه هست نکنند چون به نظر می رسد جریان دستش نزن بدتر می شه اینجا صادق است. (215335)
 
احمدي زاده
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۱:۰۳:۵۱
مكاتبه باكسي كه ازپيش قضاوت ميكند وخودرادراختيارافكاردشمن قرارداده مناسب نيست به نظر ميرسدآقاي توكلي نبايدنامه مي نوشت چون ديديم كه اثر منفي داشت وضررش خيلي بيشتر از نفعش بود. (215348)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۳:۱۵:۴۵
سلام ظلم بسیار بد است و در دفاع از مظلوم نباید شخصیت ظالم یا مظلوم تأثیر گذار باشد سوالی که انتظار است آقایان محمد مطهری،خاتمی کروبی و ... به آن پاسخ دهند این است که در زمانی که فیلم راجع به ظلمهایی که به همسر سعید امامی در بسیاری از سایت ها منتشر شد، صدای اعتراض این بزرگواران بلند نشد؟
این موضوع یادآور بیعت عبدا... اب عمر با حجاج ابن یوسف و عدم بیعت او با امام علی ابن ابیطالب نیست؟ (215427)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۸:۰۳:۱۴
خدارا شکر که در این میانه بیدادها و کینه توزی ها و حق پایمال کردن ها، امثال آقای توکلی پیدا می شوند که بتوانند از هوی و هوس و نفس پرستی و دنبال سود و موقعیت بودن، دست بشویند و جریان همفکر خود را هم مورد انتقاد قرار دهند.
البته دیگر انتقادات ایشان هم حداقل زمینه خیرخواهی و صداقت را داراست.
مضاف بر اینکه معتقدم جریانهای بی منطق و اقتدارپسند، دلسوزی های امثال آقای توکلی را که اصل و اساس نظام را در خطر می بینند، بر نخواهند تابید. چون جریانی که دستش از قدرت کوتاه است را به راحتی می توان به آرامش و سکوت واداشت، اما هیاهوی قدرتیان را چه کسی فرو می نشاند؟
راستی لحن آقای کروبی را در این نامه خیلی پسندیدم. ترکیبی از احترام، ارادت، انتقاد و گلایه بود. (215665)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۵ ۰۰:۳۳:۳۴
اقايان جرياني را كه اقاي كروبي از ان نام مي برد فرسنگ ها با اصولگرايي و ارمانهاي انقلابي فاصله دارد.اقاي توكلي شما چه جور اصولگرايي هستيد كه اين انحرافات را نمي بينيد (215822)
 
عليرضا
۱۳۸۸-۰۶-۰۷ ۱۲:۰۳:۲۵
جناب شيخ كروبي! داريم خدمات خدومين به نظام از جمله جنابعالي را مشاهده مي كنيم! (216333)
 
همدانی
۱۳۸۸-۰۶-۰۷ ۱۲:۱۲:۴۲
میزان وضع فعلی افراد است و نه گذشته آنان . اگر امروز هم در همان خط امام و انقلاب باشند مردم آنها را خودی می دانند و اگر گذشته خود را فراموش و به جبهه باطل بپیوندند مطمئن باشند آنها هم با طیف ضد انقلاب با هر رنگی که باشد فرقی ندارند و حتی بدتر هم هستند.
نمی شود که آدمی که دائم از گذشته خودش حرف می زنداما امروز با سخنان خود تیشه به ریشه این انقلاب و کشور بزند و نام آن هم دلسوزی بگذارد. مگر شیخ مطرود امام و امت در گذشته چه می گفت که اینطور سرنوشت سیاه برایش رقم خورد؟ سرمان را زیر برف نکنیم و با مردم و خودمان صادق باشیم. منافق و دورو ومزور را با اعمال او می توان شناخت. آیا آب به آسیاب دشمن ریختن جزء واجبات شده است؟ آیا تجلیل شبانه روزی اسرائیل و آمریکا از امثال آقایان کروبی و خاتمی و موسوی مایه افتخار است یا شرمساری؟ به خو دبیاییم که امام عزیزمان در وصیت نامه شان فرمودند:
‌ وصیت‌ اینجانب‌ به‌ آن‌ طایفه‌ از روحانیون‌ و روحانی‌نماها كه‌ با انگیزه‌های‌ مختلف‌ با جمهوری‌ اسلامی‌ و نهادهای‌ آن‌ مخالفت‌ می‌كنند و وقت‌ خود را وقف‌ براندازی‌ آن‌ می‌نمایند و با مخالفان‌ توطئه‌گر و بازیگران‌ سیاسی‌ كمك‌، و گاهی‌ به‌ طوری‌ كه‌ نقل‌ می‌شود با پولهای‌ گزافی‌ كه‌ از سرمایه‌داران‌ بیخبر از خدا دریافت‌ برای‌ این‌ مقصد می‌كنند كمكهای‌ كلان‌ می‌نمایند، آن‌ است‌ كه‌ شماها طرْفی‌ از این‌ غلط‌كاریها تاكنون‌ نبسته‌ و بعد از این‌ هم‌ گمان‌ ندارم‌ ببندید. بهتر آن‌ است‌ كه‌ اگر برای‌ دنیا به‌ این‌ عمل‌ دست‌ زده‌اید ـ و خداوند نخواهد گذاشت‌ كه‌ شما به‌ مقصد شوم‌ خود برسید ـ تا درِ توبه‌ باز است‌ از پیشگاه‌ خداوند عذر بخواهید و با ملت‌ مستمند مظلوم‌ هم‌صدا شوید و از جمهوری‌ اسلامی‌ كه‌ با فداكاریهای‌ ملت‌ به‌ دست‌ آمده‌ حمایت‌ كنید، كه‌ خیر دنیا و آخرت‌ در آن‌ است‌. گرچه‌ گمان‌ ندارم‌ كه‌ موفق‌ به‌ توبه‌ شوید.

حال خو د دانید و وجدان خودتان. (216346)
 
سکوت
۱۳۸۸-۰۶-۰۷ ۱۶:۵۴:۰۰
از شما بزرگواران خواهشمندیم یکی به فکر شکم گرسنه مردم باشد زودتر تکلیف مردم را روشن کنید (216555)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.