نظر منتشر شده
۱۸۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 52199
توقيف اعتماد ملي غيرقانوني است
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۳۲
احمد توکلی در نامه‌ای به صادق لاریجانی نسبت به توقیف غیرقانونی روزنامه اعتمادملی - ارگان حزب اعتماد ملی - اعتراض کرد.



به گزارش الف از مهر، در این نامه آمده است:



رياست محترم قوه قضاييه



آيت‌ا... صادق لاريجاني



سلام عليكم؛



پذيرش مسئوليت جديد جنابعالي اميدهاي تازه‌‌‌اي را براي حاكميت قانون برانگيخته، كه مايه دلگرمي است. يكي از وظايف قوه قضاييه، مذكور در اصل 156 قانون اساسي «احياي حقوق عامه و گسترش عدل و آزادي‌هاي مشروع» است. اصل 24 نيز نشريات و مطبوعات را در بيان مطالب آزاد مي‌شمارد و موارد محدوديت را به قانون ذيربط موكول مي‌سازد. قانون مطبوعات مصوب 1364 و اصلاحيه ‌بعدي آن مصوب سال 1379 حاكم بر كاركرد مطبوعات است.



در هفته گذشته روزنامه اعتماد ملي به دستور مقامات دادسراي تهران توقيف شد. اينجانب صرف نظر از محتوي و مشي اين روزنامه، اين نامه را مي‌نويسم و شكي ندارم كه حمايت از آزادي مطبوعات نبايد مانع رسيدگي به تخلفاتي گردد كه احتمالاً به نقض حقوق افراد يا نهاد‌ها منجر مي‌شود ولي آنچه مهم است اين است كه سلب هر حقي بايد مستند به قانون باشد، به ويژه از سوي كساني كه در قانون اساسي «نظارت بر حسن اجراي قوانين» يكي از وظايف آنان شناخته شده است (بند 3 اصل 156).



به دلايل زير توقيف اين روزنامه به دست دادستاني تهران قانوني نيست. در قانون مطبوعات و اصلاحيه‌هاي بعدي آن، مواردي وجود دارد كه توقيف نشريات تا تعيين تكليف آن‌ها در دادگاه ، مجاز يا الزامي شناخته شده است. اين موارد به قرار زير است:



1. تبصره 2 ماده 2 اصلاحيه قانون مطبوعات مصوب سال 1379:



در صورت تخلف از مصوبات شورايعالي امنيت ملي دادگاه مي‌تواند موقتاً تا دو ماه نشريه را توقيف كند.



2. ماده 9 همان اصلاحيه (تبصره الحاقي به ماده 12 قانون مطبوعات مصوب سال 1364):



در صورت ارتكاب برخي تخلفات مذكور در ماده 6 و 7 قانون مطبوعات (1364)،

هيات نظارت مي‌تواند براي يك هفته نشريه را توقيف كند. اين هيات ملزم است ظرف يك هفته پرونده را به دادگاه بفرستد.



3. ماده 11 همان اصلاحيه (اصلاح تبصره 3 ماده 23 قانون مطبوعات 1364): اگر نشريه از درج پاسخ فردي كه به وي در آن توهين شده يا افترا زده شده است خودداري كند و به اخطار دادگستري نيز بي‌‌اعتنايي نمايد، رئيس دادگستري پس از صدور دستور توقيف موقت نشريه كه نبايد بيش از ده روز باشد، پرونده را به دادگاه مي‌فرستد. قابل ذكر است كه در قانون مصوب 1364 دادستان عمومي مقام صادر كننده دستور توقيف بود كه در اصلاحيه اين اختيار از وي سلب و به رئيس دادگستري واگذار شد.



4. ماده 13 همان اصلاحيه: عبارت «دادستان عمومي» در تبصره ماده 31 قانون مطبوعات مصوب 1364 به «رئيس دادگاه» تبديل مي‌شود. اين تبصره (پس از اصلاح) مقرر مي‌دارد كه هر گاه فردي در نشريه‌اي مورد توهين و افترا واقع شود، شرف و حيثيت وي هتك گردد و يا اسرار شخصي‌اش افشا شود و به دادگاه شكايت كند، نشريه تا رسيدگي نهايي حق انتشار مطلب را درباره آن فرد ندارد.



در صورت تخلف، رئيس دادگاه براي يك روز نشريه را توقيف مي‌كند و اگر تخلف تكرار شد تا پايان رسيدگي و صدور راي، نشريه توقيف خواهد شد. چنانكه آشكار است قانون اصلاحيه قانون مطبوعات مصوب 1379 اين اختيار را از دادستان گرفته و به رئيس دادگاه سپرده است.



در مواد 24 تا 28 قانون مطبوعات جرايمي ذكر شده مانند افشاي اسرار و اسناد محرمانه نظامي، تحريك مردم به اقدامات ضد امنيتي، توهين به مقدسات اسلام، توهين به رهبري و مراجع مسلم تقليد. در چنين مواردي بر اساس تبصره ماده 27 اين قانون، رسيدگي به اين جرايم تابع وجود شاكي خصوصي نيست؛ بلكه مدعي‌العموم (دادستان) به دادگاه شكايت مي‌برد. اين وظيفه نيز هيچ حقي براي توقيف فراهم نمي‌سازد.



ملاحظه مي‌فرماييد كه در هيچ يك از موارد توقيف حقي براي دادستاني در نظر گرفته نشده است. علاوه بر آن تمام موارد توقيف قانوني مؤجل و زمان‏دار است. در حاليكه در تاريخ 27/5/88، دادستاني تهران اعلام كرد به استناد بند 5 اصل 156 و تبصره 2 ماده 6 قانون مطبوعات روزنامه اعتماد ملي تا اطلاع ثانوي توقيف شده است (خبرگزاري مهر و مطبوعات).



بند 5 اصل 156 قانون اساسي يكي از وظايف قوه قضاييه را «اقدام مناسب براي پيشگيري از وقوع جرم و اصلاح مجرمين» شمرده است. روشن است كه اين وظيفه كلي بايد طبق قانون انجام گيرد و هيچ مقام قضايي بدون جواز قانوني نمي‌تواند دست به هر محدوديتي بزند و مدعي شود كه دارد از وقوع جرم پيشگيري مي‌كند يا در حال اصلاح مجرم است.



تبصره 2 ماده 6 قانون مطبوعات كه با تصويب ماده واحده‌اي در سال 1377 به ماده 6 اضافه شده است، چنين مقرر مي‌دارد:



«متخلف از موارد مندرج در اين ماده مستوجب مجازاتهاي مقرر در ماده 698 قانون مجازات اسلامي خواهد بود و در صورت اصرار مستوجب تشديد مجازات و لغو پروانه است».



آشكار است كه اين تبصره نيز هيچ ربطي به توقيف نشريات ندارد بلكه در مقام تعيين مجازات متخلفان از احكام ماده 6 است كه آن هم كار دادگاه است نه دادستاني.



بنابر آنچه تقديم شد، تقاضا مي‌كنم دستور رفع توقيف روزنامه اعتماد ملي را صادر فرماييد و نسبت به ارجاع پرونده دادستان تهران -كه اين اولين تخلف او نيست - به دادگاه انتظامي قضات تصميم مقتضي اتخاذ گردد.



احمد توكلي

نماينده مجلس شوراي اسلامي



 
س.س
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۶:۴۰:۵۲
من صميمانه از طرز برخورد شما در مورد توقيف روزنامه اعتماد ملي تشكر ميكنم. (214919)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۸:۵۹:۰۶
با سلام
ضمن تشکر وافر از جناب توکلی به خاطر تلاش ایشان در جهت استیفای حقوق ملت. متذکر می شوم امروز منش حق مدارانه ی افرادی از طیف اصول گرایان واقعی نظیر علی و محمد مطهری و همچنین احمد توکلی،ذهنیت بنده ی اصلاح طلب را به این گفتمان ترمیم می نماید.باعث تاسف است که طیف حاکم که مدعی اصولگرایی است با نقض مکرر قوانین و مصادره به مطلوب کردن آن، چهره ای مذموم از این جناح فکری به یادگار گذاشته!
امید است با تاکید بر مدار حق و حقیقت اصول گرایان بر افول گرایان غلبه کنند
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار (215054)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۹:۱۵:۵۰
برای من جالبه وقتی به خبر بالایی همین خبر مراجعه میکنم (نامه آقای توکلی به کروبی) طرفداران کروبی آقای توکلی رو به جانبداری از دولت و بنیادگرایی و انواع و اقسام فحش ها که مطمئنا چاپ نشده اند متهم میکنند و در این پست خبری همین آقایون آقای توکلی رو روشنفکر و دستت درد نکنه و سایت وزین الف و ... خطاب میکنند یکی از این اقایون باید پرسید بالاخره کدومش؟ (215703)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۰:۴۸:۵۹
با عرض سلام و خسته نباشید حضور دست اندرکاران سایت وزین الف
جناب اقای توکلی شما اگه بحق در مورد توقیف یه روزنامه نامه می نویسید
لازمه که به عنوان یکی از اصحاب رسانه از وضعیت فعلی رسانه های کشور هم
انتقاد کنید
باور کنید این وضعیت نمی تونه منافع کشور و منافع ملت و حتی منافع خود ارباب
جراید را تامین کنه!
همین طور لازمه که برای مخاطبانتان معیارهای یه رسانه حرفه ای را تبیین کنید.

اقای توکلی اگه یه نگاهی به سایتهای خبری کشورمون داشته باشیم تقریبا
هیچ کدوم حتی یه توضیح کوچک در مورد خودشون که معمولا باید در صفحه
\"درباره ما \"یا \"about us\" باشه نمی دهند .اصلا معلوم نیست صاحب سایت
کیه مدیر مسئول و سردبیر چه کسانی هستند دفتر سایت کجاست تلفنش چیه
مشی خبری اون سایت چی هستش و الی اخر نتیجه این وضعیت هم اینه که
امروز هم سایتهای اصولگرا و هم سایتهای اصلاح طلب کلی شایعه را مطرح
میکنند بدون اینکه اصلا منبعش را اعلام کنند متاسفانه پایین خبر هم با زرنگی
اسمی از تنظیم کننده نهائی خبر به میان نمی اورند .
در مطبوعات هم وضعیت بهتر از این نیست به عنوان مثال مطبوعات حرفه ای
جهان هیچ وقت از تیتر درشت و عکس در صفحه اولشون استفاده نمی کنند
واساسا این کار را توهین به شعور مخاطب می دانند .

مطبوعاتی هم که در کشور های پیشرفته ازاین قبیل ترفندها استفاده میکنند
معمولا روزنامه های به اصطلاح زرد و ویژه نامه های روزهای تعطیل روزنامه های
بزرگ هستند که البته هیچ وقت هم جدی گرفته نمی شوند . تنها روزنامه ای
که این مسائل را رعایت میکرد روزنامه خود شما بود که بدلیل نااشنای مخاطبان
با این استانداردها و عدم استقبال از ان به فاصله کمی پس از انتشار بعداز دوم
خرداد دیگه منتشر نشد
مطبوعات ما هم منبع خبرشون و تنظیم کننده خبرشون را اعلام نمیکنند

واقعیت اینه که متاسفانه رسانه های ما وابستگی شدیدی به اصحاب
قدرت و ثروت دارند و بطور کلی میشه گفت رسانه مستقل در کشور ما وجود
ندارد .
رسانه های ما هم همشون دم از حرفه ای گری و اخلاق می زنند در صورتی
که اصلا اینجوری نیستند.
امیدوارم یه روزی روزنامه یا نشریه ای در کشور مامنتشر بشه که سهامش در
بورس عرضه بشه و هیچ وابستگی به اصحاب قدرت نداشته باشه فعالینش
هم هدفشون از کار رسانه ای رسیدن به قدرت نباشه!
با تشکر (215193)
 
حامد م
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۱:۱۷:۰۲
جناب آقای توکلی؛

شاید همانند بعضی از دوستان دیگر، ذهنیت بنده نیز بتواند پس از خواندن برخی مقالات اخیر آقای مطهری و نیز این نامه جنابعالی، تا حدودی با طیف اصولگرا آشتی کند. از آنجا که اعتقاد دارم شما در پی حفظ نقش میانه خود در جریانات سیاسی هستید (که شاید حتی به مذاق امثال من خوش نیاید و برداشت محافظه کارانه از آن شود) منتها نیز معتقدم که شاید همین رویه شما بتواند گوشه ای از مشکلات فعلی کشور ما را پوشش دهد و به رفع آنها بینجامد (ضمن اینکه وجود طیفهای غیرمحافظه کارانه تر در اتفاقات اخیر - مانند نامه آقای کروبی - را نیز در وجهی دیگر لازم میدانم).
حال که چنین نقشی برای خود قائلید و بنده نیز به آن احترام میگزارم از شما خواهشی داشتم؛
اعتقاد بنده این است که کشور در حال دگردیسی ست و با درصدی بالا امیدوار هستم که این اتفاقات در پایان به تعالی سیاسی و اجتماعی کشور منتهی خواهند شد، هرچند میشد با هزینه های کمتری به این نتایج رسید اما با توجه به سابقه تاریخی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران در قبل و بعد از انقلاب و روند ایجاد و اصلاح قدرت در این کشور و نیز ذهنیتهای دیرینه ای که در ذهن مردم و مسوولین رسوخ کرده اند، شاید این اتفاقت تاحدودی اجتناب ناپذیر مینمود. اما نگرانی من از بعد از فروکش کردن کش مکش ها و گرد و غبارهای موجود در فضاست.
بنده به شخصه بعنوان کسی که خودم را یکی از اعضای موج برخاسته از اراده مجموعه ای از مردم (که در این نوشتار به درصد آن از کل جمعیت کاری ندارم) دانسته و هدفی جز آزادی اندیشه و ارتقای سطح سیاسی ندارد، به هیچ وجه دوست ندارم اتفاقات بعد از انقلاب (بدون تشبیه) مجددا تکرار شود. بنده 29 سال دارم و شاید تنها بتوانم مشکلات اجتماعی آن زمان مانند حذف های سیاسی، دو شقه شدن خانواده ها و اعدامهای زیاد آن موقع را بموجب عدم حضور خودم در آن شرایط، به عقده دیرینه مردم نسبت به عدم آزادی های قبلی و نفرت از حکومت مداران دوره قبل و نیز عدم تجربه حکومت در برخورد با موافق، منتقد، اپوزیسون و حتی برانداز بدانم و توجیه دیگری پیدا نکنم.
اما انتظار الان ما از حکومت و مردم ارتقاء پیدا کرده است و شعور سیاسی نیز افزایش یافته است (که البته احساس میکنم مردم از حکومت سبقت گرفته اند). مسلما\" به بلوغ سیاسی نرسیده ایم اما در مسیر آن در حال حرکتیم. نمیدانم شما تا چه حد در میان مردم هستید، اما دو قشری که امروز به نام \"بسیجی یا حزب اللهی\" و \"مردم\" (با عرض پوزش به خاطر استفاده از کلمه عام \"مردم\". بنده اطلاعی از اصطلاح بکار برده شده توسط قشر دیگر برای افرادی چون خودم ندارم، و هدفم تعمیم به کل مردم نیست)، کاملا در دو فضای مجزا، دور از هم و واگرا از یکدیگر بسر میبرند.
از بعد سیاسی احساس \"مردم\" از \"بسیج\" یک قشر خشن بیرحم است که بصورت کورکورانه و بدون تعقل در حال پیاده سازی سناریوی تمامیت خواهان، با نام ولایت و اسلام است. احساس \"بسیج\" از \"مردم\" نیز انسانهای فریب خورده ساده اندیش است که یا فریب غرب را خورده اند و یا فریب طیف خودفروخته اصلاح طلب را. حال هر دو این قشر در حال اجرای نهضت آزادی خواهانه خود هستند.
حال با القاء گره خوردن خواسته های قشر فقیر جامعه با نهضت رهایی بخش \"بسیج\"، فاجعه بعدی از بعد اقتصادی روی داده است که متاسفانه احساس نهضت \"بسیج\" از نهضت \"مردم\" آن است که حق فقرا را خورده اند و امروز با آگاهی بر از دست رفتن منافع اقتصادی و استعماری خود به اعتراضات اخیر خیابانی برخاسته و از طرف دیگر احساس نهضت \"مردم\" از نهضت \"بسیجیان\" این است که دولتمردان تمامیت خواه با سوء استفاده از وضعیت اقتصادی قشر فقیر و گره زدن آن با نهضت \"بسیجی ها\" آنها را عقده ای نموده و آنها نیز با یاری یکدگیر و ضرب و شتم مردم و خرد کردن شیشه های ماشین ها و منازل \"مردم\" به انتقام جویی از آنها برخاسته اند.
جناب آقای توکلی این شکافها خطرناک است. این عقده ها مشکل زا هستند. ما به جای آن که روزبروز در حال تبلیغ فرهنگ تحمل طرف مقابل، تحمل آن که مانند تو نیست و تحمل آنکه کاملا با تو در تناقض است، بپردازیم، در حال سوء استفاده از احساسات \"عموم مردم\" جهت نیل به اهداف خود و دامن زدن به اختلافات هستیم. باید آگاه باشیم اگر روزی سیاست مداران، با سیاست ورزی خود با یکدیگر کنار بیایند و گذشته را فراموش کنند، پیوند زدن مجدد اقشار مردم که آنها را بصورت اعتقادی از یکدگیر متنفر کرده اند بسیار پرهزینه و زمان بر خواهد بود.
و به نظر بنده (امیدوارم که اینگونه نباشد) این مشکل در قشر \"بسیجی و حزب اللهی\" بیشتر بروز کرده است و خواهد کرد. چرا که این قشر با اعتقاد معنوی خود به مبارزه برخاسته و خود را محق کامل و پیرو پر و پا قرص شریعت خویش میداند. اعتقادی که اغلب آن از روی تقلید خیرخواهانه از والیان امر و نه از روی تشخیص عقلی به آن رسیده اند و شما میتوانید \"ایمان\" آنها را در مبارزات خیابانی اخیر در مقابل\"مردم\" ببینید. در حالی که قشر مقابل آنها، با اتکا بر غرایز انسانی خود، مانند آزادی، صداقت و شفافیت به مبارزه پرداخته است و در هر مرحله میتواند اعتقاداتش را با عقل به چالش بکشد و آنها را نفی یا تایید کند. حتی قشر فقیر جامعه نیز که امروز سرنوشتش را با نهضت \"بسیج\" گره زنده اند، تنها در گرو وضعیت فعلی اقتصادی خود به همراهی با آنها برخاسته و شاید ایمان قلبی به اعتقادات آن قشر نداشته باشد.
از طرف دیگر کلید اولیه اعتقادات مبارزاتی \"بسیج و حزب الله\" ارزشهایی هستند که فی نفسه خوب و شاید ارزشهای اکثریت مردم باشند، اما چنانچه در آینده اهداف خود را دست نیافته و جدالهای سیاسی را تمام شده ببینند سرخورده خواهند شد و موجب از ارزش افتادن این ارزشها خواهند شد.
جناب توکلی من از شما میخواهم با توجه به رابطه ای که همچنان با آن قشر حفظ نموده اید و با تصریح بر ارزشمند بودن وجود تک تک انسانها، و اعتقادات آنها در مرحله بعد، تلاش خود را برای نزدیکی مردم به یکدیگر آغاز کنید و این میسر نیست مگر با روشنگری و مجادلات منطقی مبتنی بر عقل و ارزشها به صورت توامان.

با تشکر
حامد م (215354)
 
مسلم ح
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۳:۵۳:۴۹
با سلام جناب اقای حامد م میخواستم چند نکته را من با ب تذکر بعرضتان برسانم اولا که شما فقط میتوانید نظر خودتان را بگویید وهرگز جامعه بزگ بسیجیان را با این توهمات ذهنی خودتان که نشات گرفته از جوسازیهای دشمنان داخلی وخارجیست تعریف نکنید وهرگز بجای مردم ایراد سخن نفرمایید ثانیا مگر مملکت دارای قانون اساسی و رهبری و مراجع نیست که شما از اقای توکلی میخواهید که چنین اقداماتی را انجام دهند و ثالثا معلوم میشود شما شناخت درستی از بسیج وبسیجی ندارید زیرا بسیجی واقعی همیشه نمایانگر ارزشهاست وهرگز نیز سرخورده وشکست خورده نخواهد شد رابعا همین افراد فقیری که شما از انها نام میبرید همان کسانی هستند که هشت سال دفاع مقدس را مردانه وجانانه گذراندندکما اینکه امام خمینی ره فرمودند همین زاغه نشینان بودند که سیلی به صورت ابر قدرتها زدند و خامسا اگر تلنگری به وجدان نیمه بیدارتان بزنید متوجه خواهید شد که کسانی به فکر اسیب زدن به مال و جان و ناموس مردم بودند که تماما از قشر مرفه و راحت طلب جامعه بودند وتنها دردشان به خطر افتادن ثروت باد اورده خود شان بود و بقول خودتان این افراد هزینه های هنگفتی متحمل شدند تا به هدف شومشان برسند اما هرگز خدا را ناظر بر اعمال خود نمیدیدند که مکرو و مکرالله وان الله خیر الماکرین به امید اینکه روزی تمامی صحنه گردانان اتفاقات اخیر پای میز محاکمه بنشینند . ان شاالله (215470)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۶-۰۵ ۱۲:۲۴:۱۵
جناب آقای مسلم ح
سلام

اول باید حمایت کامل خودم رو با صحبتهای آقای حامد م اعلام کنم. متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم این چیزی که شما میفرمایید \"توهمات ذهنی\" ابهامات بسیار بزرگی هست که مدتها و سالها در ذهن قشر عظیمی از مردم بوجود آمده و بعد از حوادث پس از انتخابات از حالت ابهام به یک \"باور و اعتقاد عمیق قلبی\" مبدل شده است !
جالبه که شما و امثال شما که هوادار طرز تفکر \"بسیج و حزب الله\" هستید سایرین رو بخاطر \"از طرف مردم صحبت کردن\" نکوهش میکنید ولی خودتان به این موضوع اعتقاد ندارید و کسانی که نظر مخالف شما دارند رو \"فریب خورده ی داخلی و خارجی\" میدونید !
این صحبت شما یعنی چی؟ یعنی فقط شما بسیجیها کشور رو دوست دارید؟ اصلا شما کشور رو بیستر دوست دارید یا ارزشهاتون رو؟!
این ارزشها چی هست که همیشه ی خدا در تقابل با خواستهای بخش عظیمی از مردم هست؟! آیا اسلام باید مردم رو به کمال برسونه یا مردم باید اسلام رو نجات بدن؟!

دوست عزیز مشکل ما همینه که قانون اساسی خودمون رو ناقص اجرا میکنیم و اونجایی که میگه مردم حق برگزاری اجتماعات اعتراض آمیز مدنی رو دارن ، ندید میگیریم و جالبه اینکه اونجا هم بهانه ی ما حفظ نظام و ارزشهاست !

این روزها بخش عظیمی از مردم از بسیج که هیچ از نظام و متاسفانه از اسلام نیز روی گردان شده اند!

درخواست از امثال احمد توکلی تلطیف این اوضاع است که همین ارزشهایی که شما از آن دم میزنید زنده بماند. چون به گفته ائمه ، حکومتی که بر قلبها فرمانروایی نکند پایدار نخواهد ماند (مخصوصا در کشوری مثل ایران با آن تاریخ پرافتخار).
پس خواهشا این تعصب کورکورانه را کنار گذاشته و در مورد مسائل عمیق تر نگاه کنید...

موفق باشید... (215962)
 
مسلم ح
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۴:۲۴:۴۶
واقعا معلوم شد که شما هم فقط نظراتی را که به مذاقتان خوش باشد منعکس میکنید واقعا که دیگر هیچ حرفی باشما ندارم . (215496)
 
م.مرگان
۱۳۸۸-۰۶-۰۵ ۰۱:۰۶:۴۶
بهتر است هر کسی به جای خودش سخن بگوید و این تصور موهوم را که نظر من نظر اکثریت است را کنار بگذارد.
به نظرم آرای اخیر به همین قشری که شما آنها را اقتدارگرا و احیانا دیکتاتور! می دانید نشان داد که نظر عموم مردم غیر از نظر شماست. و بیشتر مردم با همین بسیج و حزب الله همراهند. حالا چه غلط و چه درست.

موفق باشید (215834)
 
پارسا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۶:۵۳:۴۳
در گذشته بخاطر شناختی که از خطی فکری جناب توکلی داشتم احساس خوبی نسبت به ایشان در ذهنم نداشتم . اما در این شرایط بحرانی می شود دوست را از دشمن تشخیص داد که چه کسانی واقعا دلسوز مردم هستند و چه کسانی جیره خوارند .
ممنونم از آقای توکلی عزیز که دارند ثابت می کنند یک اصولگرای واقعی هستند . ایشان درحالی که خیلی از اطرافیانشان دارند با افکارشان آبروی اصولگرایان را می برند ، خیلی منصفانه با قضایا برخورد می کنند و همین طرز فکرشان جای امیدواری دارد که هنوز افکار سالمی هستند که دلسوز جامعه و نظام باشند . (214934)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۹:۳۸:۱۹
اتفاقا من بر عكس شما پيشينه خوبي هم از ايشان در ذهن داشتم. يعني در اصولگراها از آقايان توكلي، افروغ و خوش چهره از قبل خوشم مي آمد. منتهي متاسفانه سكوت ايشان راجع به عملكرد اقتصادي دولت در حين انتخابات و سكوت در برابر رفتار با مردم، تا حدودي مايوسم كرد. اما در اين نامه دوباره چشمه هايي از عدالت طلبي ايشان، فرصت ظهور و بروز پيدا كرده است (215080)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۶:۵۹:۰۶
خدا خيرتان بده آقای توکلی ، اگه همه مسئولين همينطور رک و بی پروا و در تمام موارد قانون را مد نظر قرار بدهند و نهی از منکر کنند، ديگر با مسائلی مواجه نميشويم که بخواهيم بخاطر مصاحت سکوت کنيم. اميدوارم اين حرکت شما الگوئی باشد برای همه ديگر مسئولان. (214940)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۹:۰۲:۲۳
به اين میگویند اصول گرای واقعی
نه اصول گرای دنبال مصالح خویش و فرصتهای شخصی (215298)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۶:۵۹:۲۳
سپاس فراوان از آقای دکتر توکّلی، که به مجد بودنتان در پایبندی به اصول اطمینان دارم.

امیدوارم این حرکت، آغاز شکستن سکوت شما در مقابل ستم هایی باشد که در طی سالیان طولانی، به خصوص ماه های اخیر در حق جامعه، مطبوعات و ملّت روا شده است.

از غم دوست در این میکده فریاد کشم
دادرسی نیست که در هجر رخش داد کشم (214941)
 
عبدلی
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۶:۵۹:۲۴
آقای توکلی

سلامی چند باره، که نطراتم را به طور مستمر در سایت الف بیان می کنم. اگرچه به هر عنوانی، امیدوارم به خاطر شلوغی سایت باشد، گاهی درج نمی شود.

اعتقاد دارم، که باید شجاعانه از حقوق شهروندی، حتی اگر به ضرر شما باشد، دفاع کنید و دلیل آن هم شنیدان صدای پای نظامیان در سیاست گری است. اعتقاد دارم اگر اینگونه نکنید به زودی نوبت شما خواهد بود. امیدوارم این نامه شما تولدی دیگر در نگرش شما به جامعه بحران زده مان باشد. (214942)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۰۱:۱۰
آقای توکلی مثلی ست که می گویند مردان بزرگ زاده نمی شوند بلکه ساخته می شوند ؛منش خویش را پیگیر باشید در این وانفسا نیک می گوید و نیک می اندیشید که کرم به اهلش برازنده است (214945)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۵۹:۵۷
علی آقا احسنت به جمله زيبایت (215295)
 
فرید
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۰۲:۱۹
90 درصد روزنامه های این مملکت باید به علت شایعه پراکنی هاشون توقیف بشن
جه چپ چه راست
چه اعتماد ملی چه کیهان (214947)
 
كاوه آهنگر
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۹:۰۲:۴۲
دوست عزيزم فريد.
بنظرم هيچ روزنامه ايي نبايد بسته بشه از هر طيفي.بلكه يك كم تحمل و بهبود قانون مي تونه كمك كنه. روزنامه ها و در كل رسانه ها چشمهاي جستجوگر جامعه و ركن چهارم زندگي هستند. (215056)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۰:۴۲:۳۵
شب خبر می شنوی، صبح تکذیب میشه. بعدش تکذیبیه اش هم تکذیب میشه! (215105)
 
براي فريد
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۹:۱۱:۳۱
حالا به نظر شما بهتر نيست براي حفظ حقيقت مدنظر شما و رفع شائبه شايعه پراكني در همون 10 درصد باقي مانده ، همه مطبوعات تعطيل شود.
اينجوري مراجع قضايي هم فرصت پيداا مي كنند وقت ارزشمند خود را صرف مقولاتي مثل مفسدان اقتصادي كنند. (215306)
 
يك ايراني
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۱:۳۷:۳۸
محل محاكمه روزنامه ها ذهن و دل مردم است متاسفانه روزنامه ها بجاي آنكه از محل فروششان درآمد كسب نميانداز محل تامين آگهي هاي دولتي است و اين براي اين مقام كه همانا رسانه هاي اطلاعات مردم هستند بسيار خطرناك است بايد كاري كرد تا مردم با خريد يا عدم استقبال مشت محكمي بردهان هر ياوه گو باشند نه آنكه روزنامه اي از محل اعتبارات دولتي تهيه و نشر يافته حتي اگر مردم هم نخرند بازهم چاپ ميشود و متاسفانه مطالب بد آنها هم در روزنامه هاي مورد استقبال مردم با انعكاس مواجه شده باعث تشديد صداي آن ميشود كه اين اصلا خوب نيست مردم بهترين محكمه هستند بشرط آنكه دولتها از رسانه ها حمايت نكنند و بايد مردم هر كشوري خود با عدم استقبال از يك روزنامه زمينه بستن آن را فراهم آورند نه دادگاه و دادستان (215360)
 
محمد مالك
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۰۲:۵۵
باسلام از نامه آقاي توكلي خيلي خوشحال شدم اميدوارم دفاع از ديگران در چهار چوب قانون و بدور از همفكر بودن هميشه باشد (214948)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۰۵:۱۱
به نظر من باید روزنامه ها را با اولین شایعه ای که پخش میکنن توقیف کرد
حالا میخواد از هر جناحی باشه (214952)
 
پیمان
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۳:۴۶:۳۶
دوست عزیر شما تعریفت از شایعه چیست؟ هیچ دقت کردی خبری که می شنوی منبعش کیه و چیه؟ ما عادت کردیم دنبال اثبات نظر خودمون بین اخبار بگردیم نه دنبال واقعیت. هیچ دقت کردی اخباری که از تلویزیون پخش می شه چقدرش واقعیت داره چقدرش مدرک داره چقدرش توام با تحریفه و...

اینها عناوینی هستن که هر روز می شنویم ولی چوم گوشمون عادت کرده فکر نمی کنیم شایعه باشن:

- منابع آگاه در آمریکا اعلام کردند...
- به گزارش منابع خبری در فرانسه ...
- آخرین نظرسنجی ها در انگلستان از کاهش محبوییت حزب محافظه کار خبر می دهد ...

تو دادگاه رسیدگی به جرایم اخیر از یه جاسوس بدون اسم و مشخصات نام برده می شه...

ما عادت کردیم که این جملات رو بشنویم و دنبال منبعش نباشیم. (215464)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۰۶:۵۸
آقاي توكلي
منش فكري من زياد منطبق با شما نيست. اما همين كه در راستاي احقاق حق تلاش مي كنيد لازم است كه به شرفتان درود بفرستم. اميدوارم ديگر نماينده نماها از شما درس بگيرند. با مردم و باشيد و به خدا توكل كنيد تا رستگار شويد (214955)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۰۷:۰۳
این بند آخر ، ارجاع پرونده مرتضوی رو خوب اومدی (214956)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۹:۱۸:۵۰
فقط خواستم بگم نه راستی ها نه چپی ها هیچ کدوم انگار دل خوش از مرتضوی ندارند
چه جالب...
حتی یه رای منفی هم نداره (215065)
 
صادق صادقی اصل
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۰۷:۳۲
درود بر این نماینده وظیفه شناس با غیرت.امیدوارم1-سایر نماینده هاهم قدری به وظیفه شان عمل کنند.2-روزی آن قاضی شناخته شده خود محور محاکمه شود.3-روزگاری را ببینم که لا اقل بخشی از همین قانون اساسی ناقص اجرا شود.4-آقای لاریجانی خرابه را خراب تر نکند. (214957)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۰۹:۱۴
آقای توکلی تو این چند ماه اخیر خوب دست به نامه شدید
تو نامه هاتون هم یکی به نعل میزنید یکی به میخ
خبریه؟
به فکر ریاست جمهوری 4 سال دیگه هستید آیا؟ (214960)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۹:۲۶:۵۴
ناشناس 214960برات متأسفم . هیچ وقت انتقاد رو قبول نمی کنید . ایدئولوژی شما همینه . هر کی مخالف نظر شما کاری بکنه یا جاسوسه یا به دنبال پست و مقام . شما خطرناک ترین دشمن اسلام و ایران و نظام هستید. (215071)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۶:۲۷:۳۸
فعلا که شما همه را مخالف اسلام و ایران میدونید (215607)
 
نعل و میخ ؟!!
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۳۸:۴۴
شرم باد برکسانی که مصالح ملت را فدای مسائل جناحی و مسائل بی اهمیتی مثل این می کنند . شما که هر روز دم از خدا و اسلام می زنید اگر ذره ای به این حرفها ایمان داشتید مصالح مملکت را فدای هوای نفس خود نمی کردید . حالا که این نماینده مجلس به توقیف روزنامه اعتماد ملی اعتراض کرده است شد نعل و میخ ؟! لابد باید مثل بعضی افراد هراتفاقی بیفتد دم بر نیاورند که برخلاف مصالح جناح اصولگرا است ! همین کارها را کردند که وضعیت کشور به این حال و روز افتاده است . نماینده مجلس باید فقط به ملت فکر کند نه مسائل خرد و بی اهمیتی مثل این جناح و آن جناح . نمی دانم کی قرار است این مسائل ساده را رعایت کنیم و بفهمیم ؟ لابد اگر هر جنایتی می شد به به و چه چه می کرد دیگر نعل و میخی نبود و می شد نماینده درست و حسابی ! (215249)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۰۹:۲۳
حق را بگوئید حتی اگر بر ضرر شما باشد. حضرت امیر

درود بر مردانی که حقیقت را می گویند حتی اگر منافع شخصی یا گروهی را به خطر بیاندازد. البته ضرر حق گوئی کوتاه مدت خواهد بود.

درود بر کروبی .

درود بر توکلی.

درود بر حاکمیت حقیقت و قانون. (214962)
 
شعید زنده
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۱۰:۱۷
آقای توكلی
از اینكه فراجناحی رفتار كرده و جانب حق را می گیری مطمئنا از دید اكثریت مردم پنهان نخواهد ماند . در كامنت دیگری عرض كردم كه بیان واقعیات جامعه آن هم توسط مقامات باعث مداوای دمل های چركینی است كه در حاكمیت ما وجود دارد . (214963)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۱۲:۱۳
از روحیه حق طلبی دکتر سپاسگذارم. من هم با مواضع اعتماد ملی موافق نیستم اما نمی توان قانون را یک طرفه اعمال کرد. (214965)
 
پ-ش
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۱۳:۰۲
از اين تذكر اقاي توكلي به سبب حمايت از گردش ازاد اطلاعات سپاسگذارم به اميد انروزي كه تمام مسئولان كشور در برابر اين گونه محدوديتهاي رسانه اي از خود واكنش نشان دهند. (214966)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۱۳:۳۶
متأسفم آقای توکلی این ادای طرفدار آزادی بیان درآوردن ها اصلا به شما نمی آید!
شما بهتر است به این فکر کنید که به آقای محرابیان رأی بدهید یا نه! (214968)
 
ث
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۱۴:۳۶
با تشکر از آقای توکلی.ولی مردم از شما انتظارات بیشتری دارند.چون سطح شما از اکثر نمایندگان بالاتر است.واقعا شما جزء کسانی هستید که هر دو طرف تا حدودی قبولتون دارن.امیدوارم با حضور قدرتمند شما در مجلس این اصولگرایان افراطی شرایط کشور را ازاینی که است بدتر نکنن.ممنونم (214969)
 
افشين
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۱۶:۳۷
دكتر توكلي،‌
مردي درستكار و شجاع و نترس و خداترس و منصف
كه حداقل يك هفته تاخير دارد. (214972)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۲۱:۱۲
بسیار مایه دلگرمی است که سیاسیون به طور جدی خواستار اجرای قانون و عمل در راستای خواسته اکثریت جامعه باشند. به یقین حذف تدریجی در انتظار کسانی خواهد بود که پای خود را از حد قانون فراتر گذاشته و به خواسته اکثریت جامعه که نمود کوچکی از آن را در نظرات کاربران همین سایت ملاحظه می کنیم وقعی نمی نهند. خواست و تمایل اکثریت مردم را جدی بگیرید. (214975)
 
سهراب
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۳۱:۳۴
اجرای قانون ناقص بهتر از بی قانونی است
درود بر شما جناب آقای توکلی (214987)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۳۴:۱۸
آفرین .امیدوارم هرچه زودتر این مایه دلخونی مردم برکنارشود. (214990)
 
صهبا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۳۶:۰۰
شاید اگر امثال توکلی در حزب اعتماد ملی و جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین هم وجود داشت، میشد که یک تشکل جدید از \"منصفان سیاسی\" بوجود آورد و از اغلب تندروی ها جلوگیری کرد...
به هر حال احسنت به انصاف آقای توکلی... (214993)
 
منصوری
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۹:۰۷:۲۱
مطمئنا وجود دارند ولی باید یک نفر خط شکنی کند تا آنها هم به تندروی های هم حزبی های خود معترض شوند و این مجموعه به وجود بیاد. شک ندارم که در میان اصلاح طلبان هم هستند کسانی که به برخی اصلاح طلبان تندرو اعتراض دارند. (215060)
 
پایا
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۳:۰۸:۵۱
صهبا جان همین اظهار نظر شما در قبال دیگران نوعی تندروی است . هر کس یا گروهی مخالفان خود را تندرو میداند . (215252)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۷:۳۸:۳۵
\"تندرو دانستن مخالفان\" است که تندروی است... درست است که مخالفان ممکن است تندروی کنند اما اینکه همه مخالفان را تندرو بدانیم، این است که تندروی است...
((توقع انصاف)) تندروی نیست... ((تندروی را مفروض گرفتن)) تندروی است... (215649)
 
هوشنگ
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۳۹:۰۵
با تشکر از جناب آقای توکلی که با مواردی از این دست ، همگان را با قانون و تفسیر و برداشت صحیح آن آشنا میکنند .

واقع امر آنستکه آقای توکلی جزو افرادی هستند که میتوانند مایه مباهات اصولگرایان بوده و اعتماد مردم را به این طیف برگردانند . (214996)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۵۰:۱۲
فضايي را تصوركنيد كه همه يك حرف ميزنند،يك اعتقاد دارند،همه از هم تعريف مي كنند،نقدي وجود ندارد،در برابر معضلات سكوت مي كنند.آيا در اين فضا امكان رشد وپويش وجود دارد؟آيا ميتوان به آينده كشور خوشبين بود؟من گمان ميكنم اين افكار موجب نگارش اين نامه شده.يادمان عرصه سياست مانند ورزش است.آبي بدون قرمز و قرمز بدون آبي معنا ندارد.!جامعه بدون رقابت پس ازتحمل دوره گذرايي از استبدادمحكوم به فناست. (215003)
 
حميد رضا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۵۲:۵۸
به نام پروردگار عدالت گستر

ضمن تشكر از رفتار و عمل حرفه اي و اخلاقي و قانوني جناب آقاي توكلي ؛

اميداست روزگاري نه خيلي دور ، شاهد آزادي مطلق به معناي واقعي در ايران كبير باشيم .

فراموش نكنيم اولين منشور حقوق بشر و آزادي بدست توانمند اجداد ما ، كورش كبير نوشته و پايه گذاري شده است .

بنابراين همگي تلاش كنيم ضمن فرهنگ سازي ،آزادي مطلق به معناي واقعي در جامعه ايرانيان پديدار شود . (215005)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۵۴:۵۷
سلام.ضمن تشكر از آقاي توكلي كه در اينجا بر خلاف نامه اي كه به آقاي كروبي نوشته بودند به حق به وظيفه نمايندگي و انساني و اسلامي خويش عمل نموده اند قسمت آخر درخواست ايشان را نشدني ميدانم. (215008)
 
کاظم
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۷:۵۶:۳۴
با سلام جناب آقای توکلی ضمن تشکر از نامه جسورانه تان که درایام اخیر کم دیده شد به عرض میرسانم که اینجانب به عنوان یک بنده کوچک خدا برایتان قرار گرفتن در صراط مستقیم و دوری از ظالمان را از خداوند بزرگ خواهانم که ان ا... یهدی من یشاء (215011)
 
صدرا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۸:۰۴:۲۳
عالی بود... ممنونیم!
مخصوصا بخش آخر نامه !
بنابر آنچه تقديم شد، تقاضا مي‌كنم دستور رفع توقيف روزنامه اعتماد ملي را صادر فرماييد و نسبت به ارجاع پرونده دادستان تهران -كه اين اولين تخلف او نيست - به دادگاه انتظامي قضات تصميم مقتضي اتخاذ گردد.
فوق العاده بود آقای توکلی... (215014)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۸:۰۸:۳۵
به نظر من با این قوانین نیباید روزنامه اعتماد ملی به این راحتی توقیف می شد البته من دلیل توقیف این روز نامه را به طور دقیق نمی دانم (215017)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۸:۱۷:۴۸
همنوع دوستی و قانون مدار بودن صدای مخالف را شنیدن داد مظلوم از ظا لم گرفتن یعنی همین (215023)
 
مریم
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۸:۱۸:۴۲
آقای توکلی با این کارتون نشان دادید در این روزهایی که همه چیز مرده ...هنوز معرفت نمرده ..
از شما به خاطر حمایت از حقوق روزنامه ها تشکر میکنم
آرزو میکنم در این ماه عزیز هیچ حقی پایمال نشود .
الهی امین (215024)
 
سمیرا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۸:۲۰:۱۹
ممنون
اعتماد ملی تنها روزنامه ای بود که می خوندم و بهش اعتماد داشتم .
جاش خیلی خالیه توی دکه های روزنامه فروشی .. (215026)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۸:۲۴:۴۴
برادر توکلی
اگر این تخلف آشکار را دادگاه قضات رسیدگی کرد شما قسمتی از آب رفته را به جوب برگرداندی (215029)
 
dd
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۸:۲۶:۳۲
بالاخره یک نفر از منتقدان موسوی حرف دل مردم را زد (215030)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۸:۲۷:۵۰
بنابر آنچه تقديم شد، تقاضا مي‌كنم دستور رفع توقيف روزنامه اعتماد ملي را صادر فرماييد و نسبت به ارجاع پرونده دادستان تهران -كه اين اولين تخلف او نيست - به دادگاه انتظامي قضات تصميم مقتضي اتخاذ گردد.

مرحبا افرین به این شجاعت و تقوا..
افرین
تاریخ خواهد نوشت که در ازمون چه کسانی روسفید شدند. (215031)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۸:۲۸:۴۴
روزنامه ای که به اختلاف در جامعه دامن بزنه و فقط تریبونی برای اغتشاشگران باشه همون بهتر که بسته بشه (215032)
 
پیمان
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۴:۳۴:۵۷
دوست من کار غیر قانونی یعنی همین که یه نفر بگه قلان روزنامه فلان فلان شده رو ببندید هی دروغ می نوبسه!
خوب هر بستنی قانون می خواد، اتهامات موهوم و کلی مثل تریبون اغتشاشگران و غیره که دلیل و مدرک نیست.
این روح بی قانونی چرا در عده ای نهادینه شده؟ از هرچی بدشون اومد می تونن علیهش حرف بزنن، بنویسن، ببندن، بازداشت کنن...

خدا ما را به راه راست هدایت کنه. (215505)
 
منصوری
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۸:۲۹:۲۲
آقای تو کلی عزیز!
شما که دلتان برای نظام میسوزد....
چرا از دادستان عمومی تهران آقای مرتضوی رسما شکایت نمیکنید؟
من سئوال میکنم :
انتشار این نامه چه منفعتی دارد که شکایت رسمی از دادستان تهران ندارد؟
مضافا، پرواضح است که آقای مرتضوی از این مقام رفتنی هستند، آیا فکر نمیکنید دیر به این فکر افتاده اید؟ (215033)
 
امین
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۸:۴۱:۴۴
با سلام خدمت دکتر توکلی. با اینکه بسیار از دیدن این نامه خوشحالم شدم اما چون در کامنت های بالا تعریف و تمجید از شما زیاد بود دیگر تعریف نمی کنم. فقط یه نکته واسم خیلی جالبه. این که شما ابتدا نامه می نویسید به کروبی که دست از این رویه بردارد با اینکه بهتر بود صبر میکردید مسنتدات کروبی توسط افرادی صالح بررسی شود. بعد شاید آقای کروبی را تشویق می کردید به این رویه اش. شاید برگردیم به قبل بهتر باشد. چهار سال از احمدی نژآد انتقاد کردید، یک ماه قبل و بعد از انتخابات چنان حمایتی کردید از احمدی نژاد و چنان حمله شدیدی کردید به همین آقای کروبی و موسوی و همفکرانش که آدم به حرفهای خوب و قشنگتان هم خوشبین نیست.
هر چند می دانم مثل تمام کامنت های من این هم قابل انتشار نیست و فقط تعریف و تمجید انتشار می یابد ولی خواهش می کنم بخوانید و پاک کنید! (215037)
 
امین
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۸:۴۸:۲۰
به نظر من این نامه هم در راستای اهداف خاصی نوشته شده. چون حکومت و دستگاه قضایی مجبور است اعتماد ملی را رفع توقیف کند. خوب میدانند کروبی مانند خیلی های دیگر از سکوت خوشش نمیاد. حرفش رو هر جوری هست میزنه. فقط این وسط آقای توکلی محبوبیت خودش رو میبره بالا که حرکت زیرکانه و قابل تحسینیه البته (215041)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۸:۴۸:۳۰
صادقانه بگويم هنوز باور نكرده ام كه شما چنين نامه اي رو نوشته باشيد!
ولي وظيفه ام دونستم از شما تشكر كنم. ممنون از اين جوانمردي (215043)
 
امین
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۸:۴۹:۵۴
مگر تا حالا روزنامه ای قانونی توقیف شده که این غیرقانونی باشه؟! (215044)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۸:۵۲:۲۵
در درستي حرفتان شكي نيست.هم در مورد توقيف اعتماد ملي و هم در مورد ارجاع پرونده مرتضوي به دادسراي قضات
ولي آقاي توكلي آيا جسارت پيگيري اين نامه را نيز داريد؟ (215046)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۸:۵۳:۰۴
در این دوره وانفسا ی ناامیدی و اختلاف و جولان جاهلان تیغ به دست چنین حرکت های شجاعانه ای نوری است در تاریکی . امیدی است در خفقان متعفن بی حمیتی و بی مسئولیتی.
آفرین بر احمد توکلی
خدا وند همه خدمتگزاران حقیقی کشور و انقلاب را حفظ کند (215047)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۸:۵۸:۳۹
جديدترين ضرب المثل چينی می گويد
يک ايرانی اگر هواپيمايش سقوط نکند،
از حوادث رانندگی جان سالم به در ببرد،
آلودگی هوا زنده اش بگذارد،
زلزله زير آوار لهش نکند و در گودال وسط چهارراه ناپدید نشود،
حتماً از خوشحالی خواهد مرد

و با اين حرکت آقای توکلی ميشود اين ضرب المثل را بصورت زير تغيير داد،

يک ايرانی اگر هواپيمايش سقوط نکند،
از حوادث رانندگی جان سالم به در ببرد،
آلودگی هوا زنده اش بگذارد،
زلزله زير آوار لهش نکند و در گودال وسط چهارراه ناپدید نشود،
\"و همه مسئولين نظام خود را ملزم به اجرای قانون بدانند\"
حتماً از خوشحالی خواهد مرد (215053)
 
كاوه آهنگر
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۹:۰۸:۲۹
كاش يك نظر سنجي در باره مرتضوي مي گذاشتيد. ببينيد چقدر از عملكرد ايشان نا راضي هستند. (215061)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۹:۰۹:۱۳
آقای توکلی،‌
از شما تشکر می کنم...

با این که با همه گفته های اعتماد ملی موافق نیستم ولی بستن این روزنامه تاسف بار بود... زیرا روزنامه هایی نثل کیهان حق دارند به همه بی احترامی کنند و روزنامه ی اعتماد ملی حتی حق انتقاد هم ندارد.
امیدوارم این نامه شما به عدم توقیف این روزنامه کمک کند!

با تشکر (215062)
 
بهنام
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۹:۱۵:۵۸
با سلام
از شما به خاطر نوشتن این نامه تشکر می کنم. امیدوارم به عنوان یک نماینده ی با سابقه، در مورد تمامی مشکلات و قانون شکنی ها موضعی چنین مستند، شجاعانه و قانونی اتخاذ نمایید. موفق و موید باشید. (215064)
 
مهیار
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۹:۲۷:۵۱
روزنامه اعتماد ملی به دلیل صداقتش با وجود گران بودنش فروش و محبوبیت خوبی داشته.

کاش آقای کروبی فکری برای قیمت آن کنند. مثلا نسخه اینترنتی رو هم برای فروش بزارن و هرکس توان داره بخره و کسی که توان نداره رایگان ببینه تا ظبقه فقیر هم بتوانند ان را تهیه کنند (215072)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۱:۳۰:۱۳
دوست عزیز مهیار سایت روزنامه اعتماد ملی موجود بود! www.roozna .com
من هم امیدوارم این روزنامه رفع توقیف بشه! (215359)
 
سعدرهبر
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۹:۳۰:۲۰
جناب آقای توکلی.. باتوجه به اینکه اینروز ها بدون تعارف قشر عظیمی از ملت

ایران اندوهناکند و توقیف روزنامه ها بر غم واندوه این ملت میافزاید .. لذا حرکت

جسورانه جنابعالی در همگامی با مردم ستودنی است . (215074)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۹:۳۷:۳۸
آقای توکلی این کمترین کاری بود که می توانستید انجام بدهید .هنوز نتونستید به عنوان نماینده از حقوق مردم حمایت کنید. (215079)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۹:۳۸:۴۶
آفرین بر شما آقای توکلی
واقعا جامعه ما به نمایندگانی مثل شما که همیشه منتقد هستید نیاز داره (215081)
 
عبدالله
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۹:۴۴:۱۸
با اظهار تشکر از اقای دکتر توکلی به دلیل درخواست ارجاع پرونده مرتضوی به

دادگاه من تا بحال به شما رای ندادم ولی شما را نماینده واقعی خود میدانم (215083)
 
mim
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۹:۵۰:۵۴
اصول گرا يا اصلاح طلب بودن چه اهميتي داره وقتي اصول اوليه شرع رو براحتي زير پا بذاريم يا از زير پا گذاشته شدنش بسادگي بگذريم يا بنام اصلاح طلبي تيشه به ريشه ي دين و اعتقادات بزنيم .چيزي كه مهمه اينه كه ما مسلمانيم . شيعه ايم و از همه مهمتر انسانيم .
باور كنيم كه در اين دو ماهه ي گذشته آبروي دين ، نظام ، تشيع و خودمون رو بسادگي بردند تحت نام دين و دفاع جانانه از نظام .
بد جوري به جان مردم افتادند و ذهن جوانان رو نسبت به دين لكه دار كردن .
آه از اين همه بيداد.
متواضعانه از آقاي توكلي تشكر مي كنم . بابت موضع عدالتخواهانه و منطقيشون.
ببينيد كار به كجا رسيده كه وقتي آدمي به وظيفه ي شرعي خودش عمل ميكنه خيلي ها كه مدتي ست روي عدالت رو نديدن ذوق زده مي شن .
انتظار ندارم اين كامنت رو تأييد كنيد اما فقط دوست دارم آقاي توكلي ببينن . همه ي ما در آزمايشيم ، و چه آزمايش سختي . همه در مقابل چشمان زيباي پروردگار و ديده گريان مهدي(عج) در حال سوزوندن كوپنهاي خودمونيم. (215086)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۱۹:۵۹:۴۲
در جواب عزیزی که نوشتند آقای توکلی به فکر ریاست جمهوری آینده هستند باید بگم اگر این اتفاق بیفته خیلی مبارکه...حتی اگه موضع گیری های آقای توکلی به خاطر ریاست جمهوری باشه که من شخصا این طور فکر نمی کنم باید بگم اتفاقا جامعه ما به چنین آدمهایی احتیاج داره که به همه حق بودن میدن...چیزی که نظر امام هم بود و البته میر حسین هم از این جریان جدا نیست. یک اصول گرای معتدل یا یک اصلاح طلب معتدل هر دو می تونند طوری حرکت کنند که رضایت اکثریت جلب شه...چیزی که برای کشور خطرناکه اینه که آدمهایی که به مسندی می رسند تمامیت خواه و بی منطق باشن. حالا چه از نوع اصلاح طلب و چه از نوع اصول گرا. (215090)
 
سینا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۰:۱۲:۰۳
درود

زرتشت: سخن راستی را بپذیرید از هر کیش و آیینی باشد.

حال نظر من اینست که آقای لاریجانی هم سخن راست ا بپذیرند از هر دسته و گروهی باشد (215092)
 
یک شهروند
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۰:۱۸:۳۹
ایکاش همیشه ملاک ما قانون باشد . ولی در مملکت ما آخرین چیزی که اهمیت دارد قانون است . هر چیزی فرهنگی دارد ، ما هنوز \"فرهنگ\" قانون نداریم . (215094)
 
سامان
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۰:۲۰:۳۳
احسنت بر شما که راه حق و آزادی را بر راه ظلم و یکجانبه گری ترجیح دادید.
دل جوانان سبزاندیش بهشهری را شاد کردی همشهری (215095)
 
بچه شيعه
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۰:۳۷:۳۳
سلام
دكتر توكلي
افطار روزه سكوت و مصلحت غير صلاح را با افطار آزادگي و شرافت اصيل يك اصولگرا را هر چند با تاخير اما مفيدتان را تبريك مي گويم (215101)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۰:۴۷:۰۲
سلام و سلام و سلام
با تشکر از این موضع حق طلبانه که هر چند دیر ولی شجاعانه اعلام شد

اما
.
.
انشالله که این مواضع استمرار داشته باشد وحق را هر چند به زیان صاحبان قدرت باشد با شجاعت بگوییم (215107)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۰:۵۲:۵۸
نامه شما قابل تحسین است! به نظر من مهمترین نیاز کنونی کشور افزایش و آزادی ارتباطات است . (215109)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۱:۰۴:۴۰
آقای توکلی،
پس تا حالا کجا بودی؟ خیلی دیر کردی. دیگه فایده نداره... (215111)
 
شهاب
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۱:۱۶:۱۴
اقای توکلی نگاه ها به طرف شما عوض شد همیشه موفق باشید . (215115)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۱:۲۸:۳۹
خدا رو شکر، بالاخره بعضی از مسولین دارن به عقل میان! (215116)
 
صدرا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۱:۳۰:۵۹
با سلام خدمت جناب آقای توکلی
وظیفه خودم میدونم که از شما به خاطر جسارت و حق گوییتون تشکر کنم. (215117)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۱:۳۲:۴۶
جناب آقای توکلی،
شما از تنها امید ایرانیان که روزنامه اعتماد ملی است دفاع کردید .
من به نوبه خودم به فراجناحی عمل کردید نمره 20 میدم و چهره شما به عنوان چهره محبوب در ذهن من حک شد . (215118)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۱:۳۳:۲۲
آقا من اصلا با این سیستم رای دادن به نظرات مخالفم! حالا اگر کسی یک حرف بی معنی زد و همه رای دادند با معنی می شود؟ فکر می کنم همه جا باید منطق حاکم باشد. هی یک نفر حرف احساسی بزند همه سوت و کف و هورا هیچ دردی درمان نمی شود. هر کسی باید سعی کند تا حد ممکن منطقی حرف بزند. سخت است ولی تا این طوری نشود همین طوری الکی حرف صد من یک غاز زده می شود (215119)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۱:۴۴:۱۴
اگربرای خدااین نامه رانوشتیدبهشت ارزانی شمااگربرای دنیا نوشتیدخدابه شما خیربدهد (215121)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۲:۲۶:۲۶
الان معلوم میشود که آقای توکلی حلقه به گوش جناح سیاسی نیست و طرفدار حق و حقیقت و طرفدار اجرای قانون برای هرکس می باشد کاش مسئولین بالای نظام هم به روشنی توکلی فرا جناحی موضع داشته باشند تا شائبه طرفداری از اشخاص در اذهان ایجاد نکند (215130)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۲:۲۸:۰۲
ببین کار به کجا کشیده که من از توکلی داره خوشم میاد
عجب اوضاعیه.
جناب توکلی ببین چه جوریعقده ی سربسته درهاین ملت که با یه نا ی شما کهحرف حق میزنه اینجور سر ذوق میاد
موفق باشد (215132)
 
ایمان
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۲:۴۲:۳۸
توکلی برات متاسفم. می خوای خوبه باشی. واقعا که (215138)
 
صحرایی
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۲:۴۵:۰۳
دوستت داریم آقای توکلی. شایسته آنی که در تاریخ پر رنج و تعب و شکوه ما بمانی. درود بر تو! (215142)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۲:۴۶:۲۶
بسیار خوب که بالاخره صدای حقی بلند شد. راستی هیچ جای قانون ننوشته چه کسی و چگونه باید جبران خسارات مالی و غیر آن را برای مورد ظلم واقع شده بنماید؟ (215143)
 
Fariborz
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۲:۵۰:۰۳
Thank you Dr. Tavakoli it is nice when ever we hear a word of JUSTICE
God Belss you (215145)
 
kimiya
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۲:۵۰:۱۹
با دورود نسبت به موضعگیری شما در مورد روزنامه اعتماد ملی . این نشان میدهد هستن هنوز نمایندگانی که اعتقاد به حق و آزادی بیان دارند این مایه دلگرمیست ! در پاسخ به آن دوستی که نوشته بودن یکی به نعل میزنی یکی به میخ خبریه؟ نکند بفکر ریاست جمهوری 4 سال بعد میباشید؟ در مورد سوال اول هیچ جناحی نمیتواند بگوید همه اعمالش دروست میباشد چون انسان خطا کار است ! اما درمورد سوال دوم باید دید در 4سال آینده موضع آقای توکلی با خواستهای مردم یکی میباشد در آن صورت چرا که نه ! بهر حال حال امروز را مردم می پسندن ! به دیگر نمایندگان مجلس هم میخواهم یاداوری کنم اگر جلوی این نظامی گری نایستید فردا نوبت شماست به بیشتر این زندانیهای امروز نگاه کنید یا نمایندگان مجلس ششم هستن و یا در دولت هفتم و هشتم بودن و بیش از نود درصد از آنها در دوران جنگ تحمیلی برای ایران و دین و خاک کشور عزیزمان جانفشانی میکردن ! اگر انها در دوران صدارت خود از حقوق ملت دفاع میکردن و جلوی بی قانونی می ایستادن امروز حالشان این نبود! آقای توکلی ضمن قدردانی از شما که این ملت بی دفاع دریافتید که چیزی نمیخواهند جز اجرای کامل قانون اساسی هرچند ناقص میباشد این قانون اما قانون فعلی کشور میباشد ! (215146)
 
فوق لیسانس دانشگاه تهران
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۳:۰۲:۰۴
جناب آقای توکلی من نیامدم اینجا با شما بحث ایدئولوژیک بکنم. راستش اگر فکر می کردم که شما هم مثل خیلی از اصولگراهای دیگر که برای خودشان بت می تراشند و هیچ نوع حرف منطقی که بت آنها را نقد کند نمی فهمند هستید اصلا این نظر را نمی نوشتم. من اعتقاد دارم که شما نماینده طرز تفکری هستید که هرچند کم ولی بالاخره طرفدارانی در جامعه دارد که من هم به آن طرز فکر احترام می گذارم. شما با نوشتن این نامه آزادگی خود را نشان دادید و نشان دادید که طرفدار حق هستید. اما من که از نظر سنی جای پسر شما رادارم چند سئوال از شما دارم
1-چرا به موارد دیگر نقض قانون اعتراض نمی کنید؟ چرا اینقدر آهسته و درگوشی اعتراض می کنید؟ چرا به عنوان نماینده مجلس بر سر پایمال کنندگان حق مردم فریاد نمی کشید؟
2-آیا همان قانون اساسی که قدرت مطلقه به رهبر و قدرت قوه مجریه را به رییس جمهور داده اصل آزادی تجمعات(اصل 27)، اصل منع شکنجه، اصل برائت، اصل حق داشتن وکیل، اصل منع تفتیش عقاید، اصل آزادی مطبوعات، اصل منع استراق سمع، اصل منع تعرض به جان و مال و حقوق، اصل منع دستگیری غیر قانونی و نگه داشتن بیش از 24 ساعت بدون تفهیم اتهام، اصل حق دادخواهی(اصل 34)، اصل منع هتک حرمت افراد بازداشتی و... ندارد؟ آیا قانون اساسی جدیدی در این کشور اجرا می شود که این اصول را در آن حذف کرده اند و فقط ولایت مطلقه و اختیارات رییس جمهور مانده است؟
3- آقای توکلی اگر قانون اجرا می شد نه خونی ریخته می شد نه حیثیتی لکه دار می شد نه مردم از نظام نا امید می شدند. اگر قانون اجرا می شد نه کسی اعتراضی می کرد( حتی همان راه پیمایی آرام سکوت را هم انجام نمی دادند) نه کینه و دشمنی پدید می آمد، نه آبروی به اصطلاح نظام! می رفت. اگر قانون اجرا می شدت نه موسوی حتی کاندید می شد، نه زهرا کاظمی و زهرا بنی یعقوب کشته می شدند و نه این فضای امنیتی و خفقان به جای فضای همدلی و تلاش برای سازندگی ایران حکم فرما بود.

آقای توکلی عزیز گرچه به عنوان یک شهروند از شما گله مندم که محکمتر جلوی موارد بیشمار نقض قانون نایستادید تا وضعیت اینچنین نباشد ولی باز هم به طور نسبی از خیلی به اصطلاح نماینده ها بهتر عمل کردید. به خاطر کار خوبی که کردید از شما متشکرم. (215152)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۳:۱۵:۲۹
ای کاش همه مثل توکلی بودند. کاش توکلی بجای احمدی نژاد بود (215156)
 
محصل
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۳:۲۱:۱۳
جناب آقاي توكلي
با سلام
از اينكه احساس وظيفه كرديد و نامه اي را به دليل عدم رعايت قانون نسبت به توقيف روزنامه اعتماد ملي براي آقاي لاريجاني نوشتيد بسيار سپاسگذارم. اما اينجانب يقين دارم كه هيچ عكس العملي را در قبال نامه شما از جانب مسئولين قوه قضاييه نسبت به عدم توقيف اين روزنامه نخواهيد ديد. به قول قديمي ها هرچه بگندد نمكش مي زنند واي به روزي كه بگندد نمك. چرا وقتي نخبگاني مثل شما دكتر افروغ ها و محمد مطهري اها و بسياري از مرجع عظام از غير قانوني بودن و غير ديني بودن عملكرد دولت و قوه قضاديه شكواييه مي نويسند و اعتراض مي كنند كسي توجهي نمي نمايد. مشكل از كجاست چرا نسبت به بديهي ترين مسائل قانوني هم بي اعتنايي صورت مي گيرد بنده به عنوان يك جوان ايراني در مقابل اين عدم رعايت ها بايد يقه چه كسي را بگيرم. (215161)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۱۳:۳۴
آقای محصل هنوز یک هفته نشده که آقای لاریجانی اومده سر کار.صبر کن شاید ایشون عملکرد خوب و قانونی ای داشته باشه.خود من که با شنیدن حرفاش تو معارفه خیلی امیدوار شدم.شما هم امیدوار باش. (215278)
 
mehrdad
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۳:۲۶:۳۴
ba en ke ba tarze fekre shoma mokhalefam va hamchenin name shoma be karobi khashme banda ro dar ovord am babate shojaate shom makhsosan mohakeme dadsetan be shoma be onvane yek osolgara eftekhar mikonam (215165)
 
پارسا
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۳:۲۷:۲۴
با عرض سلام خدمت جناب توکلی
کوتاه و بی پرده عرض میکنم جناب توکلی بنده از سیاست یکی به نعل یکی به میخ شما در تعجبم. یک روز با نوشتن نامه سرگشاده حاج آقای کروبی را به چالش میکشید یک روز از بسته شدن روزنامه اعتماد ملی گلایه میکنید .
جناب توکلی شما باید یهتر بدانید که سیره شیعیان علی (ع) صراحت بیان و دفاع از عدالت است شما خود بهتر میدانید که در این ماجرا چه کسی ظالم و چه کسی مظلوم واقع شده . بخش نظرات کاربران سایت خودتان یک نمونه آماری بسیار مناسب است تا بر شما مسجل شود که که ما حق طلبان بیشماریم.
جناب توکلی از شما میخواهیم که لااقل اگر جانب مردم را نگاه نمیدارید بیطرف باشید و با نگارش نامه های موهن در مسیر حقجویی مظلومین سنگ اندازی نکنید.
امیدوارم که نظرم را منتشر کنید و به سوال من پاسخ دهید. (215166)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۳:۵۲:۲۰
درزمانهای سخت است که مرد از نامردمتمایزمیشود وتو جناب توکلی بالطف خدا نشان دادی ازمردان شریف هستی که خود رافدای ظواهر زود گذر نکردی وهر جا به نظرت به حق نزدیک بود اظهارکردی. (215171)
 
بهزاد
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۳:۵۳:۱۵
مگر کسی مثل شما جلو کارهای اقای دادستان رو بگیره .من از جانب همه مردم ایران از شنا تشکر می کنم . (215172)
 
احسان بی مایه
۱۳۸۸-۰۶-۰۳ ۲۳:۵۹:۴۹
آقای توکلی گمانم خدا شما را دوست دارد و می خواهد شما را کم کم با وقایع آشنا کند.اشتباه نکنید,راه مستقیم الزاما همان راه مدعیان نیست. (215174)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۰:۱۴:۰۲
با سلام
از آفای توکلی ممنونم به خاطر اینکه به جامعه می آموزند مطالبات را می شود از راه های قانونی پی گیری کرد.
یک سوال هم صمیمانه از خدمتتان دارم: اگر خودتان قبلا گرفتار همین بی قانونی نشده بودید(در قضیه کردان و فیلتر سایت توسط همین آقای دادستان)آیا امکان داشت که چنین نامه ای را بنویسید؟
نمی خواهم بگویم به خاطر دلخوری قبلی از همین آقای دادستان این کار را کرده اید بلکه می خواهم از شما به عنوان یک نماینده مجلس بپرسم چگونه می توان جلوی بی قانونی هایی از این دست ایستاد، در حالی که تا وقتی خودمان گرفتارش نشویم اصلا درکش نمی کنیم! (215178)
 
محسن ذبیحی
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۰:۲۱:۱۳
50+%1 از نظرات و انتقادات شما مصلحانه است و این ناشی از نظر عدالتخوانه شماست که جای تشکر و قدردانی دارد ولی اگر اصولگرای محافظه کار نبودید بهتر بود چون بعضی از کارهای شما عواقبی دارد که بنا بر اعتقادات جنابعالی ( البته ما هم معتقدیم اما نه باندازه شما )در آن سو ، با توجه به مسولیت خطیر وکالت ملت ، بایستی پاسخ بدهید منظورم موضع گیریهائی مثل داستان وزیر نفت که بدون اجازه مجلس و فقط بدستور آقای احمدی نژاد هزینه میلیارد تومانی نابجا کرده بودند و شما ضمن اعتراض گفته بودید \"در آخرت جواب خدا را چگونه خواهید داد!\" و من هم در نقد شما نوشتم که آقای توکلی شما بعنوان نماینده و وکیل مردم چه پاسخی خواهید داشت؟ شما سوگند یاد کردید از حقوق ما در این کسوت دفاع کنید نه اینکه به خدا واگذار کنید ! ملت میتوانست و میتواند بدون هزینه وکالت امور خود را بخدا واگذار کند آیا این انفعال قابل توجیه از سوی وکیل و موکل است ؟ بگذریم، لابد وسع شما هم این اندازه است که در این حد هم ما سپاس گزاریم ولی تیپهای اصولگرائی مثل آقای مطهری را بیشتر میپسندم برای هر دوی شما آرزوی موفقیت ، قبولی طاعات و فرجامی خوش دارم. (215182)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۰:۳۵:۳۱
با سلام خدمت پدر عزیز آقای توکلی
مدتی است مطالب سایت شما را پیگیری می نمایم.اینطور که پیش می روید ترسم از آن است که در آینده ای نه چندان دور شما را نیز مانند آقایانی که امروز در دادگاه محاکمه شدند ببینم. (215184)
 
بهنام
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۰:۳۵:۳۲
اقای توکلی امیدوارم این نامه ها واظهار نظرها برای رضای خدا باشد نه پست وپول و...
همچنین امیدوارم همینجور که به توقیف یک روزنامه دروغ پرداز اعتراض میکنید به دروغ ها وشایعه پراکنی های آن هم اعتراض کنید.
روزنامه ای که شایعه پراکنی میکند از هرجناح باید توقیف شود. ..
یه سوال از شما دارم یعنی تو این دولت هیچ کار مثبتی نشده که همیشه شما ایرادهای آن را میگویی عدالت را رعایت کن وهمینطور که کارهای اشتباه (ازنظر خودتان) را مطرح میکنید کارهای مثبت آن هم مطرح کنید. (215185)
 
من
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۰:۳۷:۵۸
آقای توکلی، احقاق حقوق واقعی مرم بی پاداش نخواهد ماند.صاحب این ماه عزیز این پاداش را بر مصلحان حلال گرداند. این مسیر سخت و بی بازگشت مردان خداست. این راهی است که یک روز به شما هم مب گویند می خواهید براندازی کنید. در برابر بی قانونی بایست و بر ظالمان بتاز. ما مردم ایران که فقط از خدا امید عدالت داریم. اما راه خدا برای مردانش باز است. (215187)
 
داود
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۰:۳۸:۳۵
جناب اقای توکلی جنابعالی بهتر از هر کس میدانید درمملکت قانون حاکم نیست وقانون شکنان مصونیت دارند برای اثبات ان هیچ دلیلی بهتر از اشغال پست دادستان تهران توسط ایشان نیست ایشان صدها مورد تخلف دارند وچندین مورد تخلف دارند که منجر به صدور حکم محکومیت در دادگاه انتظامی قضات شده است وکار به جائی رسیده که متاسفانه در دادسرای انتظامی قضات وقتی می خواهی از ایشان وعده ای دیگر از صاحب منصبان قضائی شکایت کنید به شما صراحتا می گویند ما حریف این افراد نیسیم وقت تلف نکنید (215188)
 
nasser karami
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۰:۴۱:۱۴
salam

bar khelafe tarifo tamjidhayi ke az jenabe Tavkkoli be amal amade ast..man fekr mikonam ke jenabe tavakkoli mesdaghe eyniye yek forsattalabe sisyasiye tamam ayar hast...ahal ke Mortazavi tabdil be yek mohreye sookhtei shode ke anghariban bayad sharresho kam kone....jenabe tavakkoli khaste ke az in forsat dar jahate esbate farajenahi va bitaraf boodane khodash estefade kone ke... (215189)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۰:۴۶:۰۶
آقای توکلی از شما چنین انتظاری می‌‌رفت که شما به اصطلاح اصولگرا یان هم خیلی‌هایتان چهره دیگری از خود نشان دادید لطفا یک قانونی وضع بکنید که گروه‌ها اسم با مسما روی خود به گذارند نه مثل اصلاح طلب که هیچ اصلاحی توش نیست و یا اصول گرا که معلوم نیست چه اوصولیست که بهش گرایش دارید (215191)
 
مهدی سبز
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۰:۵۲:۲۱
با این که با اقای توکلی هم رای نیستم و مخالف ایشان هستم، ولی کاش همه مخالفین اینقدر شریف و مستقل و ازاده بودند.

این دومین بار است که اظهار نظر شجاعانه ایشان عمق وجودم را از امید سرشار کرد. (215195)
 
امیر احمدی
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۰:۵۸:۲۰
بسمه تعالی با سلام همیشه در طول چهل سال فکر میکردم خدایی که شما میشناسید با خدای دیگران متفاو ت است در چند ماهه اخیر سایه شدید تردید بر این اعتماد سایه انداخته بود تلاش امروز شما قسمتی از حق ضایع شده مرا باز میگرداند (215198)
 
محمدرضا
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۱:۰۴:۴۳
این مطلب رو مینویسم ولی میدونم که درج نمیشه مثل بقییه نظراتم براهمین زیاد خودمو به زحمت نمیندازم امیدوارم لااقل خودتون ایمطلب رو بخونید خیلی دوست دارم بدونم کسی که از مخالین دیرینه هاشمی بود چه شد که هشمی رهبر او شد و خاتمی وکروبی دوست وهمرزم او (215204)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۹:۰۰:۵۱
منظورت توکلیه؟اون کی همرزم خاتمی و کروبی شد؟ کی رفت زیر پرچم هاشمی؟آره توکلی مثل بعضی از اصولگرایان که معتقدند هاشمی باید حذف بشه نیست.اون اعتقادی به حذف افراد نداره.البته اینا استنباط من از رفتار توکلیه. (215290)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۱:۰۷:۴۶
برای من جالب آقای توکلی فقط آمار رای دهی به نظرات تون رو ببینید فکر میکنید اگه رسانه های آزادی داشتیم و نظرات مردم به این شکل که در صدا و سیما هست بود؟
این خودش یک مقاله میتونه باشه! (215207)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۱:۱۰:۴۴
با سلام .از آقای توکلی سپاسگذارم . (215210)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۱:۱۲:۵۵
به نظر من توقیف اعتماد ملی فقط مهر تاییدی به به مطالبش بود . چون با حضور ناظران در نشریه نمیشد به کسی توهین شده باشد .با این حال خدا کند به حرف شما گوش دهند . انصافا آزادی بیان تو این کشور هست . اگه هستچرا جلوشو می گیرند . ما باید این مساله که انتقاد از سران این کشور را به مقدسات مربوط کنیم کنار بذاریم . اینجا حکومت با قوانین اسلام است نه که انتقادش از سران توهین باشد . هیچکس مصون از گناه نیست .(حذف نفرمایید خواهشن.کلی با ادب نوشتم) (215211)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۱:۳۷:۲۴
خوشبختانه هنوز افرادی در این نظام اسلامی پیدا می شوند علاوه بر ادعای عدالت خود عدالت را با خود یدک می کشند .در این چند سال اخیر افرادی در دستگاه های مختلف کشور پیدا شده اند که معلوم نمی شود که با کدام حزب و کدام دسته ای هستند و بد بختانه تر اینکه این افراد هم خیل عظیمی طرفدار دارند مشکل اساسی اینان اعتقاد نداشتن به لااله الاالله است که این هم خود یک عیب اساسی برای یک سیاستمدار مسلمان است . ولی به این نکته توجه نکرده اند که بلند بودن مناره یک مسجد دلیل با عزت بودن آن مسجد نیست .
حال یک نکته را باید به خوانندگان محترم متذکر شوم از آن موقع که در این نظام همه مردم را دو دسته کردند و از آرمان های حزب الله دور ساختند جو سیاسی این مملکت روز خوش ندید .
تمام افرادی که در این به اصطلاح دو جریان حاکم بر این نظام فعالیت می کنند به جز تعداد اندکی از این افراد همه گرگ های در پوست میش هستند و یا بهتر است بگویم دایه های دلسوز تر از مادر که همیشه دنباله گر این سیاست معروف آقای بوش(هر که با ما نیست پس دشمن ماست )هستند حتی اگر سرمایه های این انقلاب باشند .
هدف اینان همه ضربه زدن به آرمان های انقلاب ،این مردم ،این افراد با ترویج هر نوع فسادی در جامعه چه از نوع اقتصادی ،اجتماعی ،و از همه مهمتر سیاسی مردم را آزار می دهند و مطمئن باشند که در آینده ای نزدیک همین مردم انتقام سختی از اینان می گیرند.تا دیگر ولی فقیه را این چنین زیر فشار نگذارند که به هر صورتی باید با افرادی که با اینان همسو نیستند را مجازات کنند .
با این امید که روزی در این نظام اسلامی هرگز شاهد این گونه رفتار های خصمانه ای از طرف دشمنان به ظاهر دوست نباشیم . (215222)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۱:۵۰:۳۱
جناب آقاي توكلي :
فكر ميكردم حساسيت شما نسبت به ظلم كاهش يافته است و يا وظيفه نمايندگي شما در محدوده قوه مجريه خلاصه شده است !
بهر حال اين عكس‌العمل شما را به فال نيك مي‌گيرم و از ايفاي جدي‌تر نقش نمايندگي‌تان خوشحالم. گر چه كه :
آمدي جانم بقربانت ولي حالا چرا ...
نوشدارويي و بعد از مرگ سهراب آمدي ... (215229)
 
دوستدار ایران و ایرانی
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۱:۵۳:۰۷
از آقای توکلی متشکرم . چرا که معتقدم در این وانفسای زبان در کام کشیدن های بسیاری از صاحبان رای و خرد ، امثال احمد توکلی شرافت خردورزی و فضیلت حق خواهی را فراموش نکرده اند . بنابراین تشکر از امثال توکلی سپاسداشت اندیشه و شرافت انسانی است . (215230)
 
Pejman
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۱:۵۵:۵۴
جناب آقای توکلی هر چند که با عقاید شما در اکثر موارد مخالفم ولی عدالت طلبی و قانون پذیری شما را در این مورد می ستایم.
امیدوارم حق طلبان با کمک خداوند بزرگ ظالمان و کوته فکران را بر سر جای خود بنشانند و دست آنها را از جان و مال و ناموس مردم کوتاه کنند.
ان شاء الله (215232)
 
hassan
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۲:۰۱:۰۶
آقای توکلی
از صمیم قلب تشکر میکنم و این نکته را برادرانه عرض میکنم که با بی قانونی دراین عصر و زمانه حکومت کردن غیر ممکن است و متاسفانه قانون شکنی از طرف بخش قابل توجهی از منسوبین به حکومت غوغا میکند. همت کنید و بساط زشت قانون ستیزان را-خصوصا در قوه قضائه- جمع بکنید. مسلما در دادگاه خداوند دیر یا زود حاضر و باید پاسخگو باشیم (215234)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۲:۱۸:۱۷
آقای توکلی سراغ ندارم یکبار هم از احمدی نژاد حمایت کرده باشید.
فکر نمی کنید این روند مطلق انتقاد از احمدی نژاد غیر منصفانه باشه؟ (215239)
 
علوی
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۵۸:۴۰
آخه آقا مسعود.این بنده خدا مگه همین چند وقت پیش نبود که تو تلویزیون از جهت گیری احمدی نژاد در بعضی مسائل دفاع کرد.فیلمش تو همین الف هست برو ببین. (215293)
 
حميد
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۲:۲۲:۴۳
با سلام خدمت اقاي توكلي
اقاي توكلي شما بهتر از هر كسي مي دانيد كه مردم كشور ما مردمي باهوش و حق شناسند خوب و بد را از هم خوب تشخيص ميدهند و اين را به عينه از نظراتي كه برايتان فرستاده شده است مي توان تشخيص داد
من هم به عنوان يك انسان و نه چيزهاي ديگر مثل يك مسلمان يا يك ايراني ياچپي ويا ....بلكه فقط به عنوان يك انسان از شما تشكر ميكنم و از اين نامه به حقتان سپاسگزارم. (215241)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۴:۵۴:۲۹
من نميدونم چرا روزنامه اي كه به اسم آزادي و قانون پاشو از حدود تعريف شده فراتر ميذاره و به جاي خبر رساني درست و منصفانه كارش شده بود دروغ پردازي و چاپ شايعات بي اساس و تخريب نظام بايدتوقيف نشه حتما يادتونه فرداي روزي كه روزنامه توقيف شده بود شماره بعدي روزنامه از رسانه هاي دشمن سر در اوردو براي توقيف روزنامه ناراحت بودن تازه روزنامه ي شيخ كروبي توي روزهاي آخر مثل خود شيخ خيلي سوتي ميداد (215257)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۶:۱۷:۴۶
از جناب آقای توکلی که خالصانه در آن واحد مشغول هدایت عملکرد قوای سه گانه هستند واقعا سپاسگذاریم
ایشان مردی برای تمام فصول هستند
پیشنهاد میکنم که با تصویب قانونی در مجلس ایشان به عنوان رییس قوای سه گانه منسوب گردند تا همه از فیوضاتشان بهره مند شوند (215262)
 
سینا
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۷:۲۷:۲۲
اقای توکلی واقعا متشکریم......
ما به وجود نمایندگانی مثل شما افتخار می کنیم.امید ما مردم شما ها هستید!
دست حق به همراهتون (215268)
 
گلناز
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۷:۵۰:۵۵
از خداوند عمری با عزت و سربلندی را برای اقای توکلی ارزو می کنیم.
ممنون (215270)
 
behzad
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۷:۵۱:۲۰
aghaye doktor tavakoli soali az shoma daram shoma be onvane namayandeye majles ke ghodrate maliye khubi darad va namayandeye majles ast va mitavanad afkare khod ra be mordom talghih konad aya agar digar namayandegani ke dar majles hastand va ghodrate matboati dashtand nazare shoma ra hamrahi mikardand . shoma mitavanid namayandeye yek ray baraye khodetan bashid na namayandeye 200 va andi majlesi nemidanam khodetan mibafid va midozid shoma karetan residegi be moshkelate mardom ast ya dost darid ghaziyol ghozat bashid soal az shoma ziyad ast vali ba roznameyi ke darid say nakonid khod ra ba in afkar dar mardom ja biyandazid kare majlesi chize digast na residegi be ........................... (215069)
 
مهران
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۷:۵۲:۲۱
آقای توکلی همیشه میخواهد غیرقابل پیش بینی باشد. \'گاهی شور قضیه ای را ئر میاورد و کاهی بی نمک میشود. نه از آن نامه ای که به کروبی نوشـت و حالا این دفاع!
زنده باد آزادی (215271)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۰۸:۳۱
آقای توکلی واقعا خودتان را زده اید به کوچه سوسن چپ ! آقای توکلی یا صحبت ها و تهمت های کروبی و اعتماد ملی مبنی بر تجاوز به خانمها درست است یا نادرست ! اگر درست است و عذاب وجدان صرفا برای بسته شدن روزنامه گرفته ای واقعا به رای ما م این کشور خیانت می کنی که اگر حقیقت باشد باید شما افشا نموده و مردم هم که با عنوان ثلیث نوشتی نماینده مردم , از تو حمایت می کنند .. اما اگر حقیقت ندارد و به دروغ آبروی مملکت و نظام را نشانه گرفتن تو چرا دخالت نموده و از خائنین و خیانت کاراران به این ملت با عنوان رای من یعنی نماینده مجلس از خائنین دفاع می کنی ! آقای توکلی این نامه باعث خجالت من است اگر مرد هستید به میدان آمده و در خصوص اعترافات متهمین در داگاه یعنی همان خانواده کارگزرانی ها بررسی کن ! پس برو اول مرد باش! (215098)
 
ذهن روشن
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۱۰:۱۷
با سلام و خسته نباشيد به شما

پيشتر نيز شجاعت و مردانگي شما به ما ثابت شد.از طرف جمعي از زنان اساتيد

دانشگاهي كه(حدود 12 نفريم) و همگي نگران وضعيت مملكت و جوانان وطن

هستيم از شما تشكر ميكنيم .انشااله خداوند شما را صد سال صحيح و سالم

نگه دارد .قسمت اخر گفته هايتان (مجازات فرد متخلفي كه كابوس هر روزه ما

شده است با ترك تازي اش) .يعني در خواب هم نميديديم كه فردي (شجاع)

همانند شما پيدا شود كه در مقابل اين شخص حتي انتقادي بكند.ميدانم

كه اين نوشته را چاپ نميكنيد اما شما را به خدا قسم ميدهم براي اقاي

دكتر توكلي بخوانيد .متشكرم (215163)
 
طاها
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۱۷:۲۳
به نظرمن این نامه میتونه محک خوبی برای این باشه که ببینیم آقای لاریجانی به عنوان قاضی القضات چقدر به قانون پایبندی داره. (215280)
 
دانشجوی تاریخ
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۱۹:۱۰
مستشارالدوله 150 سال پیش گفت که مشکل ما یک کلمه است قانون.هنوز هم مشکل ما همان یک کلمه است قانون. (215282)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۲۲:۴۶
درود بر جناب آقای توکلی
فکر نکنم هیچ یک از اصلاح طلبان از محتوای نامه حضرتعالی استقبال نکنند، این نامه چیزی جز حرف حق نبود، ولی از شما یک خواهشی دارم، بدون تردید روزنامه اعتماد ملی نخستین روزنامه ای نبود که طبق این روال غیر قانونی توقیف شد، ولی تا آنجا که من به یاد دارم حضرتعالی در مورد سایر روزنامه های شهید دیگر همچین موضعی نگرفتید، و در ذهن حقیر فرضیه های زیر مطرح شد، که بر خود حق بیان آنها را روا می دارم:
1- حضرتعالی توقیف سایر مطبوعات را غیرقانونی نمی دانستید و فقط اعتماد ملی را مشمول این بی قانونی میدانید، که به نظرم بسار بعید است.
2-سایر مطبوعات در زمان ریاست حضرت آیت ا... هاشمی شاهرودی توقیف شدند و شاید حضرتعالی در زمان ریاست ایشان امیدی به عملی شدن نامه خود نداشتید، پس با فرض صحت این فرضیه حضرتعالی باید به جرگه یکی از منتقدین آقای شاهرودی بپیوندید.
3-حضرتعالی می خواهید ( با عرض پوزش ) یکی به میخ و یکی به نعل بزنید، تا محبوبیت نسبی میان اصلاح طلبان داشته باشید،
به فرض صحت احتمال سوم خدمت حضرتعالی عرض می کنم، اصلاح طلبان هیچ گاه به شما روی نخواهند آورد، شما پیش از این به دلیل حمایت از این دولت کریمه در آزمون افکار عمومی مردود شدید، این نمره شما به اندازه ای پایین است که توانایی تک ماده هم ندارید.
خواهشمندم موضع خود را صراحتا بیان فرمایید.
و من ا... توفیق (215175)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۲۴:۳۳
بهتر است کمی در این مورد تحقیق بفرمائید.
دادستانی می‌تواند در مواردی که مسئله امنیت ملی مطرح باشد، دستور توقیف روزنامه را بدهد. در آلمان، پس از قتل «مروه شربینی»، مسلمانی که به جرم حجاب کشته شد، دادستانی دستور جلوگیری از انتشار اخبار مربوط به این خانم را صادر کرد. دلیل و هدف این کار نادرست بود، اما به هر حال، این از اختیارات دادستانی است و نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای دیگر هم انجام می‌گیرد (215281)
 
ر.م
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۴:۰۰:۰۱
فكر كنم در اين نامه به طور صريح قانون آورده شده است،‌ياز ياد آوري مي كنم :

. تبصره 2 ماده 2 اصلاحيه قانون مطبوعات مصوب سال 1379:

در صورت تخلف از مصوبات شورايعالي امنيت ملي دادگاه مي‌تواند موقتاً تا دو ماه نشريه را توقيف كند.


توجه مي كنيد كه به نام امنيت ملي نمي توان چنين اقدامي كرد، بلكه بايد از \"مصوبات شوراي عالي امنيت ملي\" گذر كرد تا \"دادگاه\" چنين حكمي را صادر كند

در ضمن قانون كشورها از هم مستقل است (215477)
 
سراج زاده
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۳۴:۳۲
سلام بر جناب اقای توکلی... من نیز به شخصه به عنوان یک عضو جنبش سبز از این مواضع حق طلبانه شما تشکر می کنم وجود امثال جنابعالی و اقایان علی مطهری و عماد افروغ در میان جناح به اصطلاح اصولگرا باعث ابروی این گروه است که مدت هاست ملت از انصاف و راستی اینان نا امید شده اند. (215286)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۳۵:۴۱
خدا كند قانون را ملاك قرار دهند و آن را مستمسك نسازند. (215287)
 
حسام - ب
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۴۰:۱۸
به نام خدا
به نظر من در ایران افراد توانمند زیاد هست یکیش اقای توکلی
ولی به خدای احد و واحد قسم میخورم که
1 : در هر دو جناح اصلاح طلب( که من طرفدارشم) و اصولگرا هم ادم های خوب هست هم بد نمیشود یکی را خوب خوب و دیگری باطل مطلق خطاب کرد از اصلاح طلب ها هیچ کس نمیتواند منکر تواناییهای اقایان لاریجانی ، توکلی ، با هنر ، رضایی و ... شود و همین طور از اصولگرایان نمیتوانند منکر تواناییهای اقایانی چون کرباسچی ، خاتمی ، موسوی و حتی شیخ اصلاحات شود .
از اصولگرایان هیچ کس نمیتواند منکر این مطلب شود که الان افرادی در راس جامعه قرار دارند که توانایی انجام کارهای کوچک را هم ندارند
من مانده ام این همه افراد با منش سیاسی چرا باید فردی چون ا ن کاندید میشد؟! مگر افرادی چون اقای لاریجانی از ایشان توانایی بیشتری نداشتند؟ به خدا که اگر ایشت رئیس جمهور میشدند هیچ کس از صلاحاتیها اعتراض نمیکرد چون مطمئن هستیم که ایشن جز برای مصلحت کشور کاری نمیکند ، به نظر شما اگر اقیا اصولگرا و اقای توکلی رئیس جمهور میشدند چنین افرادی را برای وزارت انتخاب میکردند؟ به همین دلیل است که مردم افرادی اصولگرایی چون ایشان و ... را دوست دارند. (215213)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۵۰:۳۱
توکلی نگاه کنید شجاع شده، . توکلی از خودت خجالت نمی کشی هر روز رنگ عوض می کنی؟ من نمی دونم این آقا همش مخالف احمدی نژاد هست ولی تو انتخابات دفاع تمام قدتون یادمون می مونه. دردت چیه بابا؟ از خاتمی ایراد می گیره از احمدی نژاد هم ایراد می گیره. بایا یکی این آقا رو ریسس جمهور کنه داره دغ می کنه. تشنه قدرت که می گن همین امثال لصول گرا ها هستن دیگه (215124)
 
مريم
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۵۷:۵۶
اقاي توكلي اقدام زيباي شما را در ارجاع نگاه قوه قضاييه به قانون ميستايم و متاسفم كه قبل از شما كسي در دستگاه عريض و طويل قضاييه اين تذكر را نداد،اميدوارم در پيگيري تخلفات عديده قوه مجريه كه اه از نهاد ما در مياورد نيز شجاعانه مجاهدت كنيد.قامت قانون در اين چند سال بسيار شكسته ،من نيز بخش زيادي از انرژي خود را در سيستم خود صرف جلو گيري مديرانم از قانون گريزي ميكنم كه البته هزينه زيادي هم از كج فهمي ها ميپردازم ولي باكي نيست اين روحيه براي ساختن ايران بايد زنده بماند و به ديگران تسري يابد.سرافراز باشيد. (215291)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۸:۵۹:۳۰
باز هم سیاست یکی به میخ و یکی به نعل جناب توکلی در راستای سیاست های مشابه .
به مار ماهی مانی نه این تمام نه آن (215261)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۹:۰۱:۴۸
آقاي توكلي
دوره اين جور كار ها بسر رسيده است .
\"چون هواي همه را داريم پس مقبوليت داريم.\"
اين فقط كهنه شعاري بيش نيست .
مردم در انتخابات نشان دادند كه داري منطق فازي هستند و از منطق صفر و يكي پيروي نمي كنند .
احمدي نژاد را مردم ارزيابي كردند . خوب و بد اورا در كنار هم گذاشتند و آنگاه تصميم گرفتند (215297)
 
مجيد
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۹:۱۰:۲۴
ضمن تشكر از موضع شجاعانه آقاي توكلي ،متاسفانه هر روز با وقوع رويدادهاي جديد ،مثل خبرهاي شكنجه،وضعيت كابينه ،توقيف روزنامه ها و..... جنبه تقلب آشكار در انتخابات كمتر مورد بررسي رسانه ها قرار ميگيرد. و درست كردن خبرهاي حاشيه اي از سوي برخي در همين راستا است (215305)
 
یاسر
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۹:۱۳:۱۴
امیدوارم با افرادی مثل قاضی مرتضوی که سعی در مخدوش ساختن واژه عدالت دارند برخورد شود. این افراد با افراط و تفریط باعث می شوند مردم از دین و آزادی برداشت صحیحی نداشته باشند.
برخورد با این افراد باعث پالایش نظام اسلامی می گردد و تداوم نظام را میسر می سازد. سازش با قاضی مرتضوی ها باعث بی اعتمادی مردم به دستگاه قضا می شود. (215307)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۹:۱۷:۲۳
به نظر من دکتر توکلی یک اصلاح طلب اصولگرا هستند!موفق باشد ان شاء ا... . (215309)
 
فروزنده
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۴:۲۷:۰۶
چاپ که نمی کنید ولی محض اطلاع:
آقا امیر خدا کنه همونطوری باشه که تو می گی ولی من فکر می کنم این کارهای آقای توکلی برای چهار سال دیگست.می گی نه !بشین و تماشا کن (215499)
 
محمد ب
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۹:۳۵:۵۴
این روزها اسم توکلی رو همه جا می بینیم ؟ قلم توکلی این روزها تصمیم به نوشتن کرده ؟ حالا چه می خواهد بگوید نمی داند ؟ فقط می خواهد بنویسد برای هر کسی در هر جناحی ؟ می خواهد به دیگران یاد دهد قانون یعنی چه ؟ واقعا توکلی به دنبال جه می باشد ؟ فکر نمی کنم که توقیف روزنامه اعتماد ملی به توکلی مربوط باشد که قلم بر می دارد و می نویسد به لاریجانی و قانون را می خواهد یاد دهد ؟ کروبی که این روزها همه چی را می گوید و به قانون کاری ندارد حالا تو دلت سوخته و داری برای کروبی نامه نگاری می کنی ؟ ................... (215314)
 
علي
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۰۹:۴۵:۲۶
بايد گفت كه عملكرد آقاي مرتضوي در چند سال گذشته به شدت بر وجهه قوه قضائيه در اين چند سال لطمه زده و اعتماد مردم به عدالت گستري و بي طرفي به اين قوه به شدت ضعيف شده . (215319)
 
علي رضا- ايلام
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۰:۰۰:۰۱
ازمواضع عدالت طلبانه وخيرخواهان جناب آقاي دكتر توكلي تشكر ميكنم.جناب آقاي دكت شما دوجناح چپ وراست درجمهوري اسلامي مثل دوبال وچشمهاي بيناي قدرت هستيد كه بايستي براي پيشبر اين مملكت همديگر راياري كنيد در دست گرفتن قدرت يك جناح به معني حذف ديگري نيست بلكه به معني تجديدنظر وتجيد قواي فكري ذهني انساني جناحي است كه بصورت موقت درقدرت حضور ندارد لذا به نظر ميرسد جناحي كه حفظ قدرت مي كند اولا بايستي اخلاق مداربود وثانيا به قانون بيشتر وفادار باشد. درهمين زمينه امروز كه اصلاح طلبان درهرم قدرت نيستند انتظار ازجنابعالي وساير اصولگرايان باوجدان اين است كه نگذاريد دوستان هم فكرشما كاهايي بكنند كه درتاريخ اين مملكت به نام جريان شما ثبت شود. همين داداگاهها وپخش آنها از رسانه مثلا ملي كارنامه خوبي درتاريخ براي طيف شما نخواهد بود چرا كه همه ملت ماوتمامي دنيا ميدانند تحت چه شرايط وچگونه اين افراد كه روزگاري همكار شما درمجلس يادولت بوده انداينگونه متهم شده ويا به قول دوستانتان اعتراف كرده اند.تاديرنشده براساس عقل وجدان خداترسي وبراي اينكه در روز قيامت درپيشگاه عدالت علي وميزان او شرمنده نباشيد شما ودوستان همفكر باوجدانتان همچون دكتر مطهري ودكتر افروغ و... نگذاريد بيشتر از اين گروهي راديكال وتازه به دوران رسيده سرمايه هاي مادي ومعنوي اين مملكت رابرباد دهند كه اگرديربجنبيم دود آن به چشم همه ماخواهد رفت وآنوقت ديرخواهدبود. (215324)
 
حسن آبادی
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۰:۰۴:۳۱
آقاي توكلي ، شما كه در ماجراي مشايي براي ولايت سنجي آقاي احمدي نژاد در پيشاني سايت حقيرت كرنومتر نصب كردي خودت چقدر ولايت پذيري ؟! لازم نيست بيان اينكه در مقابل درخواست هاي مكرر رهبري براي همكاري مجلس با دولت چه كردي كه خودت بهتر مي داني !
آقاي توكلي ، مگر رهبري نفرمودند كه آيت الله مصباح مطهري و طباطبايي زمان است و مگر بارها به استفاده از نظرات ايشان امر نفرمودند ؟ شما چه كردي ؟ چطور بجاي استفاده از رهنمودهاي ايشان و حمايت و ترويج ايشان به تخريب ايشان مي پردازي ؟ اين ولايت پذيري واقعا نوبر است! (215328)
 
ياسر احساني
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۰:۰۵:۱۲
با اينكه از آقاي توكلي انتظار داشتم زودتر از اين ها به حمايت از حقوق حقه ملتي كه نمايندگي آنها را دارد برخيزد اما همين اقدام را هم مناسب و قابل تحسين مي دانم. كاش مجلسي داشتيم كه نمايندگانش همچون مدرس جلوي اقدامات خودسرانه عده اي كه بنام دفاع از دين و انقلاب ولي در اصل بخاطر منافع شخصي دست به هر اقدامي مي زنند مردانه بايستند. (215329)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۰:۲۹:۵۹
خلي خوشم اومد توكلي بازيگر خوبيه، من مطمئنم كه باطنش يه چيز ديگه‌اس. (215343)
 
کریم
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۱:۱۸:۵۵
اقای توکلی احیانا شما که رشته برق خوانده اید نسبتی با موج سینوسی ندارید؟ (215355)
 
سعيد دادفر
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۱:۲۸:۴۳
آقاي توكلي عزيز ، با مداحي نمي توان امور را اصلاح و ويرانه ها را آباد كرد . نقد جدي و با دو چشم بينا نيازمند است. از اينكه مورد نقد شما قرار مي گيريم خوشحال و از اينكه در مواقع زيادي از حقوق اصلاح طلبان دفاع مي كنيد سپاسگزاريم. (215358)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۱:۴۰:۲۲
سلام مممنونم آقای توکلی همین دم شما گرم (215361)
 
ملتی با دل پر از خون
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۲:۰۸:۰۱
با سلام برگشت شما را به اغوش ملت را تبریک می گویم مطمئن باشید ضرر نخواهید کرد و برایمان اسطوره خواهید بود بدانید بهترین قضاوت را اذهان عمومی مکنند (215374)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۲:۳۱:۳۸
جناب اقاي توكلي با سلام علي رغم اينكه تا حدودي از دست شما ناراحت بودم اما بر خود واجب دانستم كه در اين خصوص از شما تقدير و تشكر نمايم . ضمنا به همه اصول گرايان توصيه مينمايم با درس گرفتن از اين عمل مجددا خود را به مردم نزديك نمايند شايد مردم شما را ببخشند . (215381)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۲:۵۶:۳۰
با تشكر از احساس مسئوليت احمد توكلي
حالا كه در جهت استيفاي حقوق ملت، اين خواسته را اعلام كرده ايد، خواهش ميكنم به حال صداوسيما هم فكري بكنيد. باور كنيد حركت خطي و جناحي اين رسانه، خيلي ها را از انقلاب رانده. و نسبت به رهبري، كه مسئول رسانه ملي را منصوب ميكنند بدبين و مايوس كرده. نحوه پخش دادگاهها، تحليلها و اخبار يك طرفه، و برخوردهاي ناعادلانه رسانه به اصطلاح ملي، اعتماد مردم را از بين برده و آنها را عصباني تر از قبل كرده. البته تاثير ديگر اين رفتار صداسيما، براي كساني كه به آن اعتماد دارند، بدبيني تام و تمام نسبت به طيف اصلاح طلب و خصومت روزافزون با آنها و توجيه اقدامات ناادرست برخي متحجرين تندرو است. كه نتيجه اي جز شكاف بيشتر در جامعه و درگيريهاي روزافزون نخواهد داشت. (215402)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۳:۱۰:۲۱
من يك سوال دارم. چرا اگر يك نويسنده در يك روزنامه يك مطلب ناخوشايند بنويسد بايد كل روزنامه تعطيل شود؟ مي دانيد چند نفر آدم بي كار مي شوند؟ آخر براي چه؟ به چه گناهي؟
پس اگر اينطوز است چرا وقتي يك طراح سوال در آموزش و پرورش چند سال پيش به پيامبر اسلام توهين كرد فقط آن طراح سوال مجازات شد (مجازات شد؟) بايد رئيس دولت پاسخگو مي بود (215419)
 
دردآشنا
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۳:۴۲:۰۰
آفرین و مرحبا به شما و عقلانیتتان.
من از طرف طیف اصلاح طلب و قانون گرای جامعه به اصولگرایان بابت داشتن شخص شخیصی مانند جناب آقای دکتر توکلی تبریک می گویم .
وجود افرادی مانند ایشان در مجلس ما را به یاد درهای گرانبهایی مانند شهید مدرس می اندازد. امیدوارم مملکتمان بتواند از ظرفیت ایشان حداکثر استفاده را در این شرایط بنماید .
ان شاءالله (215460)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۴:۰۹:۳۵
با سلام
آقاي توكلي با اينكه با شما خيلي فاصله فكري دارم و هنوز به اين گونه مسايل خوشبين نيستم از شما ممنونم ولي فكر كنم شما هم دور بعد از فيلتر شوراي نگهبان عبور نخواهيد كرد . و انجا است كه هر چند افرادي لايقتر از شما براي استيفاي حقوق ملت در وضع كنوني هستند چه رسد به آن زمان (وقتي خداي ناكرده رد صلاحيت شديد)دلمان براي شما تنگ شود . (215482)
 
محمد تقی پابوسیان
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۶:۱۸:۳۱
آقای توکلی ,شما که طرفدار حق هستید,ای کاش قبل از نوشتن نامه به کروبی ,کمی تحقیق می کردید و از هزینه های آن نمی تر سیدید.شما در برابر خالق و مخلوق مسوول ظلم های کسانی هستید که از آن ها حمایت می کنید. (215602)
 
علی همائی نژاد
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۱۸:۰۲:۰۳
آقای توکلی!
به عنوان یک فرد علاقمند به کشور و نظام صمیمانه و به شدت! از شما متشکرم. فکر می کنم این اولین باری باشد که یک نفر در یک نامه مستدل علیه جناب مرتضوی اعلام جرم می کند.
باز هم متشکرم.
ضمناً یادتان نرفته که دستور توقیف کیهان هم توسط قاضی صادر شده و منتظر ابلاغ دادستان تهران است!؟ (215664)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۲۰:۱۳:۳۳
داد به کجا بریم؟ آقای توکلی وظیفه سنگینی بر دوش شما و نمایندگان واقعی است.
امیدارم تا انتهای راه همینطور پیش بروید و از کسی نترسید. (215730)
 
ali
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۲۱:۴۱:۲۱
درود بر شرفت احمد توکلی
حقت رو نسبت به ملت باز هم ادا کردی . (215752)
 
M.S
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۲۲:۴۵:۵۸
آقاي توكلي بهتر است كار قضاوت را به قضات سپرد .
چه گونه است كه شما به دولت به دليل استفاده از افراد ناآشنا به كار خود خورده ميگيريد اما در كار قضاوت دخالت ميكنيد اقتصاد چه ربطي به قضاوت دارد؟ (215772)
 
فرزاد
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۲۳:۳۲:۰۱
آقای دکتر توکلی

از شما خواهش می کنم کاری کنید که روزنامه اعتماد ملی بر روی گیشه ها برگردد. بسیاری از هموطنانمان خواننده ی این روزنامه بودن که به علت توقیف آن اخبار را از منابع دیگری که گاهاً علیه نظام و ایران هستند پیگیری می کنند.
هر چه باشد این روزنامکه از خودمان است و از بیرون فرمان نمی گیرد. برای پیروزی وطنمان این روزنامه را از توقیف دربیاورید
متشکرم (215798)
 
دکتر انصاری
۱۳۸۸-۰۶-۰۴ ۲۳:۵۶:۰۱
جز سپاس از حق طلبی و شجاعت شما چیزی نمی توانم بگویم ، برای کسی در پست و جایگاه شما و با آن سبقه گرایشی گذشتن از همه آنها و بیان حق و در افتادن با کسی مثل مرتضوی قابل تحسین است . درود بر روان های بیدار و با وجدان . (215808)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۵ ۰۰:۱۶:۰۵
آقای توکلی از این که چشم و گوش ما باز می کنی تا تو را بهتر بشناسیم متشکریم . این ارزشش خیلی بیشتر لز تلاشی است که برای مسایل دیگر می کنی.ضمنا مراتب نشکر ما را به آقایان مطهری و افروغ و کاتوزیان و خوش چهره و لاریجانی هم ابلاغ کن . (215818)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۶-۰۵ ۰۱:۰۲:۱۳
بنده هم مثل اکثر دوستان که در بالا ذکر کرده بودند تمامی دید مثبت خود را از حزب اصولگرا از دست داده بودم ولی به لطف شما وجناب مطهری روحیه از دست رفته را در حال بازگشت میبینم
ولی با نظر یکی از دوستان در مورد قشر بسیج موافقم چرا که دقیقا اطاعت بی منطق جای خود را با عقل و استدلال جابه جا کرده است
که ضرب وشتم مردم معترض را حق آنها میدانستند وصد البته هنو زهم میدانند
باز هم از مطالب ارزشمند شما بسیار متشکرم (215833)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۰۵ ۰۱:۱۱:۵۴
اقاي توكلي شما چكاره قوه قضاييه هستي كه نامه ميزني و ميگي توقف اعتماد ملي و روزنامه دلخواهت غير قانوني .
شما بهتره كه به كارهاي غير قانوني كروبي و موسوي اعتراض كني و نامه بزني به قوه جهت رسيدگي به اين دونفر (215837)
 
سلام
۱۳۸۸-۰۶-۰۵ ۱۹:۱۴:۱۲
حق همینی است که جناب توکلی می فرمایند یعنی از اهم وظایف وظیفه قوه قضاییه تامین و حراست از آزادیهایی است که قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم نموده، اما فراموش هم نکنیم که مشی شما در رقابت با نامزد و جریاتی که خود با آن صراحت لهجه ستودنی آن را نقد کردید و امثال بنده را به جریانی که شما آغاز نموده بودید امیدوار، چیزی کمتر از 4 میلیون رای (اگر اشتباه نکنم) آورد و نهایتا شد آنچه که شد و پس نتیجه فاعتبروا یا اولی الابصار!
این حقیر بسیجی اگر چه این اقدام شما در ارسال نامه به قوه قضاییه در جهت احقاق حقی که به هر علت شما ضایع شده می دانید می ستایم شایسته تر می دیدم پیش از این نامه اقدامات آقای کروبی و روزنامه ایشان که حقا و انصافا مانند توپخانه به سمت دولت نشانه رفته بود را هم مد نظر قرار می دادید، طبیعی است وقتی از دایره انصاف خارج شویم ( راست و چپ ) دعوا در می گیرد و در دعوا حق گم می‌شود. (216066)
 
فرزین
۱۳۸۸-۰۶-۰۵ ۲۰:۵۳:۴۳
ممنون آدم آزاده ای هستی (216076)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۶ ۰۰:۲۲:۰۸
ایول آقای توکلی. خدا را شکر شما در میان جبهه‌ی ناهمگون اصولگرایان باقی‌مانده‌اید و گرنه ما چگونه سرمان را بالا می‌گرفتیم و بر اصول پافشاری کنیم. آقای توکلی این روزها از هر کس اسمش را اصولگرا می‌داند ولی حزب‌گرا است نه حق گرا متنفرم. چه اصلی مهم‌تر از آن که حق را بگویی ولو به ضرر خودت یا حزبت باشد؟ (216106)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.