توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 52378
لاریجانی: ولایت‏پذیری حکیم نسبت به رهبری تحسین‏برانگیز بود
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۰۹
رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت الاسلام عبدالعزیر حکیم در مقابل سفارت عراق گفت که ولایت پذیری وی نسبت به حضرت آیت الله خامنه ای تحسین برانگیز بود.

به گزارش مهر ، علی لاریجانی روز پنجشنبه در سخنرانی کوتاه خود در این مراسم به کوشش عبد العزیز حکیم  پس از سقوط صدام و اشغال عراق برای ایجاد دولت در این کشور و تدوین قانون اساسی اشاره کرد و گفت : نقش وی در ثبات کشور عراق و تدوین جمهوری اسلامی عراق وی را به چهره ای بی بدیل تبدیل کرده بود و باعث شد که این کشور در دام سیاه آمریکا سقوط نکند.

رئیس مجلس شورای اسلامی نقش حکیم را در عراق نقشی درجه یک خواند و ادامه داد: حکیم در زمان وقوع حملات تروریستی با حفظ اصول و کسب نظرات مراجعی همچون آیت الله سیستانی برای استقرار حکومت اسلامی و ثبات در عراق تلاش کرد.

لاریجانی افزود: مرحوم سید عبدالعزیز حکیم همواره نظرات مراجع عظام به ویژه حضرت آیت الله العظمی سیستانی و مصالح ملت عراق را پیگیری و در این راه گاه از آبروی خود نیز هزینه می کرد.

وی گفت : ولایت پذیری مرحوم سید عبدالعزیز حکیم به مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای تحسین برانگیز بود.

لاریجانی گفت: حکیم با تشکیل گروه حرکت المجاهدین، جوانان عراقی را ساماندهی کرد و نقش بی بدیلی در مبارزه با رژیم سفاک بعثی داشت و پس از سقوط صدام سازمانهایی از قبیل المجاهدین و بدر بودند که از دسایس غرب جلوگیری کرده و توانستند در ایجاد حکومت اسلامی در عراق موثر باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت : ملت ایران همیشه پشتیبان مردم و دولت ملی عراق خواهد بود.

 در این مراسم که مقابل سفارت عراق برگزار شد حجت الاسلام اختری رئیس مجمع جهانی اهل بیت پیام تسلیت مقام معظم رهبری را قرائت کرد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.