توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 52442
توصیه‏های صديقي خطیب‏جمعه تهران به مجلس
تاریخ انتشار : جمعه ۶ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۰۵
خطيب نماز جمعه تهران گفت: بر اساس اختيارات قانوني، رئيس جمهور مي‌تواند وزرايي را كه صالح دانسته به مجلس معرفي كند و مجلس نيز بايد بنا به فلسفه قانوني، كساني را كه ساده‌زيست، داراي حسن سابقه، استكبار ستيز، سخت كوش، ولايت‌مدار مي‌داند به آنها راي دهد و گرنه در نهايت صفا و دوستي و تعاملي كه در شان اين ملت باشد عمل كند.

امام جمعه موقت تهران جنايات رژيم صهيونيستي در فلسطين را يكي از هولناك‌ترين جنايت‌هاي استثنايي در جهان ناميد و گفت: اين رژيم ناجوانمردانه جوان فلسطين را مي‌دزد، اعضاي بدن آنها را بيرون مي‌آورد و جنازه‌هاي آنها را به بدترين وضع به خانواده‌هايشان تحويل مي‌دهد.

به گزارش فارس حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران در اولين خطبه نماز جمعه امروز تصريح كرد: سعادت دنيا و آخر در رعايت تقوا است؛ تقوا يعني كنترل نفس، تقوا يعني تسلط بر غرايز، تقوا يعني حاكم ساختن دين بر زندگي فردي و تقوا به معناي رها نبودن و مالك داشتن است.

وي ماه رمضان را ماه اكتساب تقوا دانست و گفت: روزه كه از سفرهاي پر بركت خدا بر مومنين مي‌باشد و از عباداتي است كه با هيچ عبادتي قابل قياس نيست.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: تمامي عبادت‌هاي كه بر ما فرض شده است قالبي دارد اما روزه بين روزه‌گير و خداي او و بيانگر پيوستن به الله است.

صديقي به روايتي از پيامبر اكرم (ص) مبني بر اينكه نفس روزه‌دار تسبيح حساب مي‌شود، اشاره كرد و گفت: محققان بيان كردند كه انسان در هر شبانه روز بيش از 28 هزار بار نفس مي‌كشد و در زماني كه نفس كشيدن در اين ‌ماه تسبيح خداوند به حساب مي‌آيد ببينيد خداوند چه پذيرايي عجيب و فوق تصوري براي انسان كرده است.

امام جمعه موقت تهران انسان را داراي غريزه‌اي لجام گسيخته و بي حساب و كتاب دانست و گفت: انسان نيز به مال شهرت، شهوت و ساير نياز‌هاي طبيعي با حيوان مرزي ندارند.

وي ادامه داد: هر چقدر نيازهاي نفس را بر طرف كنيم آن ارضاء نمي‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي با اشاره به اينكه روزه اراده انسان را تقويت مي‌كند، افزود: روزه انسان را آنچنان مي‌كند كه اگر جهاني پر از آتش باشد و او را به دين او تهديد كند، اراده مي‌كند كه بسوزد و خاكستر شود اما دين خود را از دست ندهد.

صديقي با بيان اينكه "به همين زودي عمر دنيوي ما برچيده مي‌شود "، خاطر نشان كرد: در قيامت هر كه قصرها، باغ‌ها، گلزارها، چشم هاي جاري، عسل مصفا و همسران دلپذير دارد همه را از اين دنيا فرستاده است.

وي تقوا را باعث كنترل نفوس دانست و تصريح كرد: اگر نفس خود را كنترل كنيم بر سر مسائل سياسي به جان يكديگر نيافتيم، مغرور نمي‌شويم و به دنبال پست و رياست نمي‌باشيم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: اينها را ما مي‌توانيم ترك كنيم چرا كه خداي از انسان چيزي را درخواست كرده و توقع دارد كه انسان مي‌تواند از عهده آن برآييد.

صديقي خدا را اول، آخر، باطن و ظاهر خواند و گفت: پرستش يكي از مهمترين نيازهاي انسان است و اگر خود را فاني بداند و در راه دوست قدم بردارد در آن زمان است كه "خداوند با او ندار مي‌شود. "

وي با بيان اينكه اگر ما خود را ارزان‌تر از آن بفروشيم ضرر كرده‌ايم يادآور شد: تقوا براي ما لباس ايجاد مي‌كند - خصوصيت لباس اين است كه به انسان زمينه مي‌دهد كه خود را به جامعه عرض كند چرا كه انساني كه در حمام وجود دارد نمي‌تواند با چنين ظاهري در جامعه حضور يابد - در زماني كه مي‌خواهيم از دنيا بيرون برويم و در قيامت حضور پيدا كنيم بايد لباس تقوا به تن كنيم و در اين خصوص قرآن مي‌فرمايد. چرا برخي از انسان‌ها برهنه آمده‌اند؛ كه البته تقوا براي انسان باعث يك لباس مي‌شود.

وي در خصوص خطبه‌هاي نماز جمعه ياد آور شد: روزي از امام رضا (ع) پرسيدند كه چرا خطبه‌هاي نماز جمعه را قبل از نماز مي‌خواند اما خطبه‌هاي نماز هاي عيد فطر را بعد از نماز كه در جواب آن امام رضا (ع) پاسخ دادند نماز عيد در سال يك بار اتفاق مي‌افتد و مردم شاد هستند و براي گوش دادن به خطبه‌ها قطعا صحنه را ترك نمي‌كنند. اما نماز جمعه هر هفته برگزار مي‌شود و اگر خطبه‌ها بعد از نماز جمعه گفته شود برخي‌ها از خطبه‌ها محروم مي‌شوند.

صديقي روز جمعه را ارتباط با قلب عالم دانست و تصريح كرد: روز جمعه روز پيوند با ولي اعظم ، روز جمعه هماهنگ با تمام عالم كه به دور يك چيز مي‌چرخند ما نيز مي‌خواهيم در روز جمعه به دور آقا امام زمان بگرديم.

حجت الاسلام كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم ضمن تشكر از مقام معظم رهبري اظهار داشت: بنده هيچ گاه اين زمينه را در خود نمي‌ديدم كه بخواهم در مقابل خيل عظيم نماز گزاران جمعه سخنران باشم.

وي در خصوص اهميت تريبون نماز جمعه با بيان اينكه ايجاد وحدت و حل مشكلات مردم بايد موضوع مورد نظر باشد خاطر نشان كرد: هر كس از اين تريبون سوء استفاده كند و موجب سلب اعتماد مردم شود، در پيشگاه خداوند مسئوليت خواهد داشت.

خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به رحلت حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالعزيز حكيم رئيس مجلس اعلاي شيعيان عراق وي را يك عالم مجاهد، زجرديده و از دودمان اصيل و ريشه‌دار حكيم عنوان كرد و گفت: ايشان فرزند آيت‌الله‌العظمي سيد محسن حكيم يكي از استوانه‌هاي شيعه بود و در عمر خود داغ‌هاي فراواني ديد چرا كه خاندان حكيم بيش از 60 شهيد تقديم آرمان‌هاي اسلامي كرده‌اند و ايشان نيز در زندان‌هاي مخوف بعثي دردهاي زيادي را تحمل كرد و در تاسيس گروه بدر و انسجام ميان مردم و شيعيان عراق نقش بسزايي داشت.
صديقي افزود: روحانيون اصيل و از خانواده‌هاي ريشه‌دار باعث ثبات جامعه هستند و موجب جلب توجه توده‌ها به حكومت مي‌شوند و بدون شك رحلت اين عالم مجاهد ثلمه‌اي به شيعيان عراق وارد مي‌كند.

وي خاطر نشان كرد: اميدوارم حوزه و حكومت عراق نبود ايشان را براي خود يك مسئوليت جديد بداند و در رفع كاستي‌هاي ناشي از عدم وجود ايشان تلاش كنند.

رئيس دادگاه انتظامي قضات با اشاره به جنايات اخير در عراق اظهار داشت: اين جنايات امنيت عراق را نشانه گرفته و اين خارجي‌ها و آمريكايي‌ها كه در اين كشور هستند مي‌خواهند به بهانه اين جنايات و با امضاء قرار داد امنيتي، اقامت نامشروع خود را در اين كشور ادامه دهند.

صديقي تصريح كرد: عراق آرام هم در اخراج خارجي‌ها و هم در ثبات منطقه موثر است و ما از ملت و دولت عراق توقع داريم تا دست به دست هم داده و با توكل بر خدا و همدلي بيشتر بر اين مشكلات پيروز شوند.

وي با اشاره به هفته دولت و سالروز شهادت شهيدان رجايي و باهنر آنها را نماد رئيس جمهور و نخست وزير بسيجي ولايي، مومن، اخلاق مدار، سخت‌كوش، عالم، ساده‌زيست و ولايت‌مدار دانست و گفت: حضرت امام (ره) پس از شهادت اين دو عزيز آنها را سمبلي براي حكومتي دانست كه اشرافي‌گري، قيافه‌گرفتن و جدا شدن از مردم به هيچ وجه به حريمشان راه پيدا نمي‌كند.

وي 3 ويژه سخت‌كوشي، ساده‌زيستي و ولايت‌مداري را از خصوصيات بارز اين شهيدان دانست كه هم در اين دنيا مايع عزت آنها بود و هم در آخرت موجب رو سپيدي آنها شد.

خطيب موقت نماز تهران با اشاره به برخي مشكلات پس از انتخابات رياست جمهوري گفت: مردم ما ملت عزيز و با سعه صدر بالايي هستند كه با اين حضور بي‌سابقه و راي قاطع به يك رئيس جمهور كه در دنيا سابقه ندارد موجب اقتدار و عظمت نظام اسلامي شدند.

صديقي گفت: برخي سعي كردند اين‌ فرصت استثنايي را كه مي‌رفت موجب اقتدار، انسجام و پيشرفت ايران در بين كشورهاي منطقه باشد، به يك مشكل و چالش جدي تبديل كنند.

وي خاطر نشان كرد: مطمئنم هر كس كه عامل اين كار كه به فرموده مقام معظم رهبري جنگ نرمي بود كه از گذشته تدارك ديده بودند، باشد بايد بداند اين يك خطاي شخصي نيست و اميدوارم اگر همه دست به هم دهند و مشكلات را فراموش كنند خدا نيز به ما كمك خواهد كرد.

صديقي اظهار داشت: بايد كمك كنيم تا رئيس جمهوري كه با انتصاب مقام معظم رهبري و راي مردم بر مسند شرعي و قانوني نشسته است در سنگر قدرت استقرار پيدا كند و همه باهم او را در زمينه اجرايي كردن مسائل پيشرفت آرمان‌هاي انقلاب و رفع مشكلات مردم تجهيز كنيم.

خطيب نماز جمعه تهران گفت: بر اساس اختيارات قانوني، رئيس جمهور مي‌تواند وزرايي را كه صالح دانسته به مجلس معرفي كند و مجلس نيز بايد بنا به فلسفه قانوني، كساني را كه ساده‌زيست، داراي حسن سابقه، استكبار ستيز، سخت كوش، ولايت‌مدار مي‌داند به آنها راي دهد و گرنه در نهايت صفا و دوستي و تعاملي كه در شان اين ملت باشد عمل كند.

وي همچنين خواستار اين شد كه مجلس هر چه زودتر موجب تكميل كابينه شود تا كارها به سرعت پيش رود.
صديقي جنايات رژيم صهيونيستي در فلسطين را يكي از هولناك‌ترين جنايت‌هاي استثنايي در جهان ناميد و گفت: اين رژيم ناجوانمردانه جوان فلسطين را مي‌دزد، اعضاي بدن آنها را بيرون مي‌آورد و جنازه‌هاي آنها را به بدترين وضع به خانواده‌هايشان تحويل مي‌دهد و دنياي استكبار كه حتي دم از حقوق حيوانات مي‌زد و هر كس كه در مسير آنها عمل نكند برچسب مي‌خورد، تنها ماشاگر اين موضوع است.

حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي تاكيد كرد: آنها بدانند كه دست انتقام الهي از آستين امام زمان(عج) بيرون خواهد آورد و آنها را به سزاي عملشان مي‌رساند.

وي همچنين با اشاره به سالروز وفات حضرت خديجه (س) به ذكر ويژگي‌ها و خصوصيات اخلاقي و ساده‌زيستي همسر پيامبر(ص) پرداخت.
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.