نظر منتشر شده
۱۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 52572
دفاع احمدی‌نژاد از وزرای پیشنهادی
تاریخ انتشار : يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۳۱
محمود احمدي نژاد رئيس‌جمهور كه در مجموع 2 ساعت و نيم براي سخن گفتن در مراسم راي اعتماد به وزرا زمان دارد، صبح امروز در آغاز جلسه راي اعتماد وزراي دولت دهم، از يك ساعت و نه دقيقه وقت خود استفاده كرد و ضمن اعلام برنامه‌هاي دولت دهم به معرفي اجمالي 21 وزير خود پرداخت.
 
به گزارش الف از فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور كشورمان طي سخناني در آغاز جلسه راي اعتماد مجلس به وزراي پيشنهادي با اشاره به ماه مبارك رمضان گفت: ورود به ماه رمضان كه ماه نزول قرآن و ماه ليالي قدر و كسب تقواي الهي است را به شما و ملت عزيز ايران تبريك مي‌گويم و تقارن اين ايام با شهادت دو فرزند برومند ايران اسلامي شهيدان رجايي و باهنر و بررسي راي اعتماد به كابينه را به فال نيك مي‌گيرم و خداي بزرگ را از اين تقارن سپاسگزارم.



وي افزود: اين دو شهيد بزرگ عميقا و با همه وجود به ارزش‌هاي الهي و انساني و اسلامي پايبند بودند و آنها به پاكي، عدالتخواهي، ساده‌زيستي، خدمتگزاري،‌مردمي بودن،استقامت در راه آرمان‌ها و ايستادگي در برابر مستكبران و زياده‌خواهان و بدخواهان ودشمنان نمونه بودند و آنها هيچ گاه در درستي راه خود ترديد و توقفي به خود راه ندادند و جان شيرين خود را بر سر اين پيمان خود گذاشتند.

رئيس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: امروز مديريت مردمي،‌انقلابي و اسلامي شهيدان رجايي و باهنر در برابر ما قرار دارد و اين دو الگو و اسوه ما هستند و به فضل الهي تا آخر الگو و اسوه و نمونه باقي خواهند ماند.

احمدي‌نژاد با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات رياست جمهوري دهم گفت: بايد خدا را به واسطه حماسه بزرگ انتخابات 22 خرداد شكر كنيم و اين حضور عظيم مردم جلوه بارزي از اراده ملت براي خلق تمدني جديد بر پايه توحيد و عدالت است.

وي افزود: 30 سال ملت ايران پرچمدار يگانه‌پرستي و عدالت‌طلبي بوده است و انتخابات ايران يك درخشش و تلالو بي‌نظير و نويني از ملت ايران و تاكيد و پيروي بر آرمان‌هاي بلند انقلاب، امام و رهبري است و مردم در اين انتخابات يك بار ديگر و با شكوه هر چه تمامتر راه و گفتمان امام و انقلاب اسلامي را انتخاب كردند و مردم با حضور خود بر ادامه راه انقلاب و ادامه مسير 4 ساله گذشته مهر تائيد بسيار روشني زدند و البته خواستند اين مسير با عزت و اقتدار بيشتر و با قوت بيشتري ادامه پيدا كند.

رئيس‌جمهور ادامه داد: رئيس‌جمهور منتخب ملت بر ادامه همين مسير متعهد است و عهد رئيس‌جمهور و مردم بر پيگيري آرمان‌هاي بلند انقلاب اسلامي است و راه ما بسيار روشن است و خوشبختانه به فضل الهي اكثر نمايندگان مجلس نيز همين راه و آرمان را دنبال مي‌كنند.

احمدي‌نژاد با انتخاب مجدد گفتمان انقلاب و امام گفت: با انتخاب اين راه در حقيقت يك بار ديگر عهد نمايندگان نيز تازه و نو شد ومعلوم شد كه مردم چه چيزي را طلب مي‌كنند و ما نيز بايد به كدامين راه و اصول بايد متعهد باشيم.

وي افزود:‌ امروز اهداف و راه حركت مجلس و دولت هماهنگ و يكي است و به فضل خداوند و حضور ملت ايران بهترين فرصت براي خدمت به مردم و پيگيري آرمان‌هاي انقلاب اسلامي فراهم شده است و ما همه اعضاي يك پيكر واحد هستيم و همه از اجزاي پيكر نظام اسلامي هستيم و در يك مسير حركت مي‌كنيم و هدف همه ما تحقق اهداف انقلاب و نظام اسلامي است.

رئيس‌جمهور با اشاره به مشاركت مردم در انتخابات اظهار داشت: سطح مشاركت و حضور همه مردم مجاهدت بي‌نظير ملت و ظرفيت‌هاي كم نظير اين ملت تاكيد مي‌كند كه ما بايد قدم‌هاي بلندي را برداريم و بايد به افق‌هاي دوردست چشم بدوزيم و تصميمات بزرگي را اتخاذ كنيم و سرعت پيشرفت مادي و معنوي كشور بايد در تراز و شان ملت بزرگ ايران باشد و روشن است كه پيگيري اهداف بزرگ نيازمند تصميمات و اقدامات بزرگ و شجاعانه است.

احمدي‌نژاد در ادامه اظهار داشت: اصل انقلاب اسلامي و دستاوردهاي بزرگ آن و 4 سال گذشته يك بار ديگر نشان داد كه ظرفيت‌ها و استعدادهاي بالقوه و نيمه‌فعال در كشور فراوان است و به فضل الهي نيروي انساني مصمم و متعهد، تحصيلكرده و آماده به خدمت در كشور فراوان است و استعدادهاي مادي و توانمندي‌هاي مادي كشور كم‌نظير است و با اتكا به همه اين مسائل مي‌توان و بايد كه قدم‌هاي بلندتر و مصمم‌تري را برداريم.

وي افزود: بنده به عنوان برگزيده ملت اعلام مي‌كنم كه در دوره جديد دولت مصمم است تا با قدرت و همه توان در صحنه خدمت حاضر شود و همه ظرفيت‌هاي كشور را فعال كند كه البته اين نيازمند همراهي و پشتيباني مجلس است و من مطمئنم كه اين امر محقق خواهد شد.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه همه ما به گفتمان و عناصر اصلي و كليدي گفتمان انقلاب اسلامي متعهد هستيم،‌اظهار داشت: همه ما به عدالت‌گستري، حفظ عزت ديني و ملي، خدمت به مردم، زهد و پاكي، پيشرفت و تعالي كشور، دفاع از مظلومان و مقابله با ستمگران، تحكيم وحدت و برادري اسلامي و ايماني، تعميق مهرورزي،‌عشق و محبت،‌حفظ اميد و نشاط،ايستادگي و شجاعت در برابر زياده‌خواهان، ترويج اخلاق و معنويت و خودباوري، صيانت از حقوق ملت، حفظ پرچمداري توحيد و عدالت در جهان، كوشش براي ساختن جامعه‌اي آرماني و نمونه و حركت به سمت جامعه مهدوي پايبند هستيم و اينها منشور گفتمان امام راحل و رهبري و انقلاب است.

احمدي‌نژاد در ادامه اظهار داشت: بسيار روشن است كه برنامه‌ها بايد ناظر بر اين عناصر و برگرفته از اين عناصر باشند و بر همين مبنا برنامه‌هايي در زمان تبليغات انتخاباتي به عرض ملت ايران رساندم و در مراسم تنفيذ نيز فشرده‌اي از آن را بيان كردم و ملت ايران با انتخاب خود و مقام معظم رهبري آن را مورد تائيد قرار دادم و مطمئن هستم شما نمايندگان نيز با اين برنامه‌ها همراهي خواهيد كرد.

وي با اشاره به برنامه پنج‌ساله دوم گفت: برنامه پنج ساله پنجم مراحل پاياني خود را در دولت مي‌گذراند و به لطف خدا و با تصويب مجلس محترم نقشه راه ما براي تحقق اهداف اين برنامه خواهد بود.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره اجمالي به سرفصل دولت در بخش فرهنگ گفت: مهمترين كار ما و شما در اين دوره توجه به عرصه‌هاي فرهنگي است چرا كه حفظ هويت،‌اصالت و ارزش‌هاي جامعه ما مستلزم حفظ عناصر اصلي و ممتاز فرهنگي كشور است و اعتقاد به توحيد و معاد،عزت‌جويي، نجابت و پاكي و شجاعت، ايثار، روحيه تلاش و قناعت،اخلاق نيك، عدالت‌طلبي،عرق ملي به ايران، علم‌آموزي، معرفت، هنر و ادب همه عناصري هستند كه بايد از آنها صيانت شود.

احمدي‌نژاد ادامه داد: ‌انديشه‌هاي بلند و مفاخر علمي، فرهنگي و ادبي و صاحبان علم و فنآوري موتور حركت هستند و بايد بسيج شوند وتنوع فرهنگي ايران و زيبايي بي‌بديل ملت ايران است و صيانت از سنت‌ها، فرهنگ، زبان و گويش‌هاي مختلف در دستور كار دولت است.

وي افزود: تنظيم آموزش‌هاي رسمي متناسب با نيازهاي امروز كشور، تربيت فارغ‌التحصيلان متعهد، شجاع،عالم وكارآمد، تقويت پژوهش‌ها در خدمت ضرورت‌ها و نيازهاي كشور و حمايت از نخبگان علمي و ايجاد فرصت‌هاي مناسب براي درخشش جوانان و نوجوانان درعرصه‌هاي ملي و جهاني در دستور كار دولت است.

رئيس‌جمهور ادامه داد: فراهم كردن زمينه نقش‌آفريني دختران و زنان عالم و پاكدامن درعرصه‌هاي گوناگون اجتماعي،سياسي، فرهنگي و آموزشي، هنري و اجرايي در دستور كار دولت است و توجه به شاخه‌هاي مختلف هنر و ادب ايران زمين و تربيت هنر فاخر و ماندگار و فرصت‌سازي براي بروز خلاقيت‌ها و استعدادهاي هنرمندان و اديبان جزء‌ برنامه‌هاي دولت است.

احمدي‌نژاد با اشاره به برنامه‌هاي دولت در بخش گردشگري گفت: گردشگري فرصتي بي‌نظير براي تقويت وحدت ملي و صيانت از فرهنگ‌هاي بومي و حفظ ذخاير تاريخي و ترويج هنر و علم است.

وي با اشاره به برنامه‌هاي دولت در بخش اجتماعي گفت: مهمترين ركن اجتماع خانواده است و حفظ اصالت و كيان خانواده از مهمترين برنامه‌هاي دولت است و بالندگي و تربيت انسان‌ها در خانواده مستحكم و در خانواده‌اي پرنشاط امكان پذير است و آرامش و امنيت مردم در گرو استقرار خانواده است و دولت در جهت استحكام خانواده برنامه گسترده‌اي را تنظيم كرده است.

رئيس‌جمهور ادامه داد:‌ تلاش براي نشاط و شادابي و امنيت در كشور،‌محبت و برادري و شجاعت در دفاع از حق و مظلوم است و تقويت احساس غرور ملي بر اساس خودباوري، فرهنگ و تمدن ايراني و اسلامي جزء برنامه‌هاي دولت است و هيچ كس نبايد احساس كند كه شهروند درجه چندم است و همه بايد احساس كنند شهروند درجه يك بوده و از حقوق برابر برخوردارند و همه در برابر قانون مساوي هستند و هيچ كس حق ويژه و امتياز برتري ندارد و هيچ كس نبايد احساس كند كه حقي يا فرصتي از او دريغ شده است و كرامت همه بايد حفظ شود و هيچ كس نبايد احساس تبعيض كند.

احمدي‌نژاد با اشاره به بخش ديگري از برنامه‌هاي دولت گفت: آزادي بهترين هديه الهي است و بايد از حداكثر آن صيانت شود وهيچ كس حق ندارد با عناوين خودساخته و مجهول آزادي‌هاي اساسي را مخدوش كند و دولت از آن مردم و از متن مردم است و نبايد بين مردم و دولت فاصله‌اي وجود داشته باشد و بايد همه كمك كنيم تا زنجيرها و مقررات سازوكارهاي تحميلي و دست و پا گير و بي‌حاصل از دست و پاي مردم به ويژه جوانان باز شود تا فرصت رشد و پرواز به سوي قله‌هاي پيشرفت براي آنها فراهم شود.

وي افزود:‌ در دولت آينده همچنان از فعاليت‌هاي سياسي و رسانه‌اي قانونمند به طور كامل حمايت خواهد شد.

رئيس‌جمهور با اشاره به برنامه‌هاي دولت در بخش تامين اجتماعي گفت: توسعه بيمه‌ تامين اجتماعي و توسعه تامين اجتماعي به سراسر كشور و براي همه خانواده‌ها در دستور كار دولت است و در بخش اقتصادي نيز بايد تلاش كنيم ريشه توزيع ناعادلانه ثروت و تورم خشكانده شود و توليد ثروت به عنوان يك امر ارزشمند و خدمت ملي مورد حمايت دولت است اما رانت‌خواري و ويژه‌خواري كه نابود كننده استعدادهاي سازنده است و منشاء فساد است بايد از بين برود.

احمدي‌نژاد در خصوص طرح تحول اقتصادي گفت: سياست‌هاي اصل 44 چراغ راه دولت و راهكار تحول اقتصادي است و طرح تحول اقتصادي مقدمه چشم‌انداز و اجراي سياست‌هاي اصل 44 است و بايد موانع ساختاري برداشته شود و هدفمند كردن يارانه‌ها بسيار مهم است و اين برنامه‌ها در دستور كار دولت قرار دارد.

وي افزود: اصلاح نظام بانكي و بيمه‌اي و عملياتي و توزيع و بهره‌وري و تقويت ارزش پول ملي در دستور كار دولت است و اين نيازمند تصميمات شجاعانه نمايندگان ملت است و حل مشكل مسكن و بيكاري و توجه به كشاورزي،آب، زمين و شيوه‌هاي كشت و صحيح آبياري از جمله برنامه‌هاي دولت است.

رئيس‌جمهور با اشاره به برنامه‌هاي دولت در خصوص اصلاح الگوي مصرف گفت: اصلاح الگوي مصرف و پرهيز از اتلاف منابع در دستور كار دولت است كه هدفمند كردن يارانه‌ها يك گام بلند و زيربنايي در اصلاح الگوي مصرف است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: حمايت از توليد داخلي و حمايت از توليدات پايين‌دستي نفت و گاز و كاهش صادرات نفت و گاز و حركت به سمت خوداتكايي در صنعت نفت و گاز از جمله برنامه‌هاي دولت است و حمايت از توليد صادراتي و توسعه صادرات غيرنفتي و فعال كردن ظرفيت‌هاي خالي صنعت و توليد و ارتقاء كيفيت توليدات در برنامه‌هاي دولت قرار دارد.

وي افزود: توجه به بنگاه‌هاي كوچك بازده و توجه به معادن و احياي حقوق ملت در بخش معادن در دستور كار دولت قرار دارد و شفافيت هر چه بيشتر بازارهاي مالي و اعمال سازوكارهاي درست و علمي براي حفظ و ارزش بازار سرمايه جزء برنامه‌هاي دولت است و توسعه زمينه‌سازي براي سرمايه‌گذاري از منابع داخلي و خارجي و حمايت از بخش تعاون از جمله مهمترين برنامه‌هاي اقتصادي دولت است.

رئيس‌جمهور با اشاره به برنامه‌هاي دولت در بخش سياست گفت: تقويت وحدت و همبستگي ملي و توسعه نشاط و مشاركت سياسي و حفظ و تقويت اقتدار ملي و تقويت دلبستگي به خاك اين سرزمين و اهداف و آرمان‌هاي ملي و اسلامي از برنامه‌ها و وظايف مجلس و دولت است.

احمدي‌نژاد ادامه داد:‌ حفظ و تقويت و تعميق فضاي آرماني و انقلابي كشور از برنامه‌هاي ثابت دولت است.

وي با اشاره به برنامه‌هاي دولت در بخش سياست خارجي گفت: پيگيري سياست خارجي فعال و اثرگذار در دستور كار دولت است و آرمان‌هاي ملت ايران آرمان‌هاي جهاني و بشري است و همه بايد تلاش كنيم تا ساختارهاي تبعيض‌آلود بايد به نفع ملت‌ها تغيير كند و ارتقاي عزت ملي و دفاع از حقوق ملت و حقوق مشترك انسان‌ها در عرصه جهاني از وظايف دولت است.

رئيس‌جمهور ادامه داد: ترويج يگانه‌پرستي و عدالت، حفظ كرامت انساني و اخلاق و معنويت خط مشي سياست خارجي دولت است و ما مبارزه با شبكه‌هاي فاسد بين‌المللي و حمايت از ملت‌هاي مظلوم جهان و مقابله با زياده‌خواهي‌ها از جمله برنامه‌هاي قطعي دولت در بخش سياست خارجي است.

احمدي‌نژاد بر همكاري ايران با همه كشورها به جز رژيم صهيونيستي تاكيد كرد و اظهار داشت: تعامل سازنده با همه ملت‌ها و كشورها به جز رژيم نامشروع صهيونيستي در دستور كار دولت است و ترويج و پافشاري بر سياست انديشه و منطق و گفتگو در چارچوب عدالت در برابر سياست زورمدارانه و گفتمان نظام استكباري و اشغالگري از سياست‌هاي قطعي دولت در بخش خارجي است و دفاع از صلح و امنيت در منطقه و جهان مبتني بر كرامت انساني وعدالت از جمله سياست‌هاي خارجي دولت مي‌باشد.

وي افزود: اين برنامه‌ها بخش‌هايي از برنامه‌هاي دولت دهم است كه در متن برنامه وزرا به مجلس تقديم شده و در برنامه پنجم كه به تصويب مجلس خواهد رسيد به خوبي خود را نشان خواهد داد.

رئيس‌جمهور خطاب به نمايندگان گفت:‌ به لطف خدا دولت با همكاري نمايندگان و با توجه به قوانين موجود و قانون سياست‌هاي اصل 44، قانون حمل و نقل و مسكن و با اصلاح قانون كار و قوانين هدفمندكردن يارانه‌ها و تحولات اقتصادي برنامه‌هاي خود را اجرايي خواهد كرد و وزراي محترم در كميسيون‌ها برنامه‌هاي خود را به تفسير توضيح دادند.

احمدي‌نژاد در ادامه تاكيد كرد: دولت به لطف و ياري خدا و با تمام قدرت در صحنه خدمت‌گزاري حاضر خواهد بود كه البته تحقق اهداف نيازمند همكاري همه قوا است.

رئيس جمهور در ادامه سخنان خود در آغاز جلسه راي اعتماد مجلس به وزراي پيشنهادي كابينه دهم به معرفي اجمالي وزراي پيشنهادي خود پرداخت و گفت: هيات وزيران جديد در مجموع داراي چند ويژگي‌ مهم است، اول اينكه 11 نفر از اين وزراء داراي دكتراي تخصصي و استاد دانشگاه هستند و 6 نفر نيز تخصص مهندسي دارند و بقيه در رشته‌هاي گوناگون داراي تخصص هستند.

وي ويژگي‌ ديگر هيئت وزيران جديد را متعهد به انقلاب، خط امام و ولايت دانست و افزود: اعضاي هيئت وزيران جديد نيز داراي سابقه روشني در خدمتگزاري و داراي پرونده اي روشن در پاك دستي و همه از متن مردم، در خدمت مردم متواضع و دلسوز هستند و به حوزه كاري خود تسلط دارند.

احمدي نژاد شكسته شدن حلقه‌هاي بسته مديريتي را از آرزوهاي ديرينه دانست و ادامه داد: همواره خواسته‌اند كه دايره مديران به عده‌اي خاص محدود نشود و فرصت براي جوانان و متخصصان فراهم شود كه تغييرات گسترده‌ در كابينه، اميد را براي جوانان و متخصصان زنده نگه مي‌دارد؛ گردش نخبگان را نيز ديگران شعار دادند اما اين دولت مصمم به زنده نگه داشتن گردش نخبگان است.

وي تصريح كرد: براي اولين بار پس از انقلاب در كابينه، 3 نفر از بانوان متعهد، متخصص و دلسوز به مجلس معرفي شده‌اند و اين يك اتفاق بزرگ است، چرا كه براي تشكيل يك جامعه نمونه بايد به همه مطالبات به حق جامعه پوشش داده شود كه اين كار يعني انتخاب وزراي زن باعث اعتماد به نفس، انگيزه و نشاط زنان براي رشد و تعالي شده است و يك الگوي عيني در برابر زنان و جوانان كشورمان است كه باعث ارتقاء منزلت اجتماعي زنان عزيز كشورمان شده است.

احمدي نژاد خاطر نشان كرد: دولت از بين جامعه زنان 3 نفر از متخصصين را براي وزارت در كابينه دهم برگزيده و وظيفه خود را انجام داد و اميدواريم كه مجلس هم كار دولت را در اين زمينه تكميل كند.



* خانم كشاورز مي خواهد نگاه فرهنگي و تربيتي را در وزارت آموزش و پرورش غالب كند



رئيس جمهور با اشاره به گزينه پيشنهادي خود براي وزارت آموزش و پرورش، اين وزارتخانه را يكي از مهمترين وزارتخانه هاي كشور دانست و گفت: علم و سياست و كار آمدي و سرنوشت كشور منوط به نوع فعاليت اين وزارتخانه است اما در طول 30 سال گذشته به جزء مقطع كوتاه مديريت شهيدان رجايي و باهنر، دولت و مجلس به جاي نگاه نرم افزاري و علمي به اين وزارتخانه، بيشتر به سخت افزار و ساختار و نيازهاي مالي آن توجه كردند و امروز هم اگر وزارت آموزش و پرورش يكي از انقلابي ترين نهادهاي كشور است، مرهون تلاش آن دو بزرگوار است.

احمدي نژاد با بيان اينكه در نگاه انقلاب ماموريت اصلي آموزش و پرورش تربيت انسان است، گفت: خانم كشاورزي متخصص تعليم و تربيت اسلامي است و به روند كار تربيتي از پيش دبستاني به بعد احاطه دارد و به اين جهت انتخاب شد كه به اميد خدا در چند دوره، نگاه فرهنگي و تربيتي در وزارت آموزش و پرورش غالب گردد.



* تقي‌پور راه سليماني را در وزارت ارتباطات ادامه مي‌دهد



وي تقي پور گزينه پيشنهادي وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات را فردي متخصص با تجربه، مومن و در خط انقلاب دانست كه قرار است راه سليماني را در اين وزارتخانه ادامه دهد.



* نيروهاي مومن وزارت اطلاعات از مصلحي استقبال كرده‌اند



رئيس جمهور با اشاره به حجت الاسلام مصلحي گزينه پيشنهادي وزارت اطلاعات با بيان اينكه چهره ايشان براي اكثريت شما آشنا است، گفت: آقاي مصلحي يك روحاني فاضل و مومن است كه 20 سال در درس خارج حضور داشته و فردي انقلابي، ولايي و آشنا با حوزه كار است و به كار اطلاعات احاطه دارد و نيروهاي مومن وزارت اطلاعات نيز از ايشان استقبال كرده‌اند و اميدواريم كه نيروهاي مومن وزارت اطلاعات دست در دست حجت الاسلام مصلحي شعار اطلاعات 70 ميليوني را عينيت خواهند بخشيد.



* حسيني براي برنامه‌هاي اقتصادي دولت روحيه تعاملي بالايي دارد



وي با اشاره به گزينه پيشنهادي وزارت اقتصاد و امور دارايي، اين وزارتخانه را بسيار مهم دانست و اظهار داشت: برنامه اقتصاد دولت در اين دوره بسيار گسترده و تحولي است و آقاي حسيني نيز فردي متخصص و مومن است كه به كار اقتصادي كشور تسلط دارد و از رويش‌هاي انقلاب است.

احمدي نژاد تصريح كرد: آقاي حسيني در زمينه طرح تحول اقتصادي، در واگذاري سهام و واگذاري بنگاه‌ها در دولت قبل كار روشن و خوبي ارائه كردند و روحيه تعامل بسيار بالايي دارد.



* متكي به فنون ديپلماسي احاطه كاملا دارد



رئيس جمهور با اشاره به گزينه پيشنهادي وزارت امور خارجه با بيان اينكه وزارت امور خارجه بار سنگيني بر عهده دارد، گفت: آقاي متكي مورد اعتماد كامل، متعهد، مومن، انقلابي و كاملا حرفه‌اي است و به فنون ديپلماسي احاطه كاملا دارد و زحمات فراواني را دولت نهم در اين زمينه انجام داد و در صورت استمرار فعاليت‌ ايشان در اين وزارتخانه سياست‌هاي دولت به طور كامل پيگيري خواهد شد.



* غضنفري در وزارت بازرگاني دولت نهم افسانه محدوديت جهش تجارت خارجي را در هم شكست



وي با اشاره به گزينه پيشنهادي وزارت بازرگاني گفت: در دوره قبل با كمك آقاي مير كاظمي و همكارانشان تحولاتي اساسي در فعاليت‌هاي اين وزارتخانه به عمل آمد به طوري كه وزارت بازرگاني امروز جز براي تامين كالاهاي اساسي در هيچ بخشي داراي تصدي‌گري نيست و اكثر بخش‌ها به مردم واگذار شده است.

احمدي نژاد با بيان اينكه ساختارها در وزارت بازرگاني در حال تحول است، افزود: آقاي غضنفري كه معاون آقاي مير كاظمي در وزارت بازرگاني بوده است، يك استاد دانشگاه و متخصص تجارت است و 4 سال در اين وزارتخانه افسانه محدوديت جهش در تجارت خارجي را در همه شكست و به همه اجزاي وزارت بازرگاني احاطه دارد و به خصوص در توسعه صادرات غير نفتي كار را ادامه خواهد داد.



* با وزارت وحيددستجردي مي خواهيم شاهد توسعه بهداشت و درمان زنان باشيم



وي با اشاره به گزينه پيشنهادي وزارت بهداشت اظهار داشت: در طول 30 سال گذشته در اين بخش خدمات كم نظير و بي نظيري انجام شد اما به نسبت، سهم بيشتري از بيماري و آسيب پذيري را در جامعه زنان مشاهده مي‌كنيم و بسياري از زنان ما در مراجعه به پزشك دچار محذوريت هستند.

احمدي نژاد ادامه داد: براي تمركز در بخش زنان و توجه بيشتر به آموزش و درمان آنها ، خانم دكتر وحيد دستجردي را كه فردي متخصص، متعهد و انقلابي است براي اين وزارتخانه معرفي كرديم كه ايشان داراي تجربه فراوان در سياستگذاري و مديريت موفق اجرايي هستند و به اميد خدا با حضور ايشان شاهد توسعه بخش بهداشت و درمان براي همه زنان باشيم.



* عباسي براي 25 درصدي شدن سهم تعاون از كل اقتصاد كشور گزينه مناسبي است



وي با اشاره به گزينه پيشنهادي وزارت تعاون گفت: تا پايان برنامه پنجم سهم تعاون از كل اقتصاد بايد به 25 درصد برسد كه براي انجام اين مهم، عباسي كه يك دوره وزير موفق بوده و كارهاي مهمي از جمله تاسيس بانك تعاون در دوره ايشان انجام شد، به مجلس معرفي شده است كه داراي تجارب مختلفي نيز است.



* خليليان براي تغيير نگاه وزارت جهاد كشاورزي به سمت اقتصاد كشاورزي يك متخصص است



احمدي نژاد با اشاره به گزينه پيشنهادي جهاد كشاورزي گفت: در طول 30 سال گذشته و به خصوص در 4 سال دولت نهم كارهاي خوبي در اين زمينه انجام شده است. اما در اين بخش نيازمند تغيير نگاه هستيم و بايد به سمت سياست‌هاي كلان و اقتصادي برويم و بخش‌هاي مختلف وزارت جهاد كشاورزي بايد از منظر اقتصادي كشاورزي مورد توجه قرار گيرد و به همين خاطر مهندس خليليان كه در بخش‌هاي مختلف اين وزارتخانه فعاليت كرده و داراي تخصص اقتصاد كشاورزي است را به مجلس معرفي كرديم.



* بختياري براي وزارت دادگستري داراي تجارب فعاليت در دستگاه قضا است



رئيس جمهور با اشاره به گزينه پيشنهادي وزارت دادگستري اين وزارتخانه را حلقه وصل سه قوه دانست و تصريح كرد: آقاي بختياري كه انساني پاك، شريف، مردمي، خدمتگزار و مدير باتجربه در دستگاه قضا بوده به مجلس معرفي شده است.

رئيس جمهور كشورمان در ادامه سخنان خود در جلسه امروز مجلس شوراي اسلامي در دفاع از گزينه پيشنهادي وزارت دفاع بيان كرد: اين وزارتخانه يكي از مهم‌ترين دستگاه‌هاي كشور است كه بايد بتواند با مديريتي جامع در بخش دفاع، هوافضا و بخش‌هاي گوناگون صنعتي موردنياز نيروي مسلح از جمله پشتيباني و تامين اجتماعي اعمال كرده و در اين حوزه براي مديريتي جامع نيازمند نيروهاي متخصص هستيم.



* وحيدي مورد اعتماد نيروهاي مسلح كشور است



رئيس جمهور ادامه داد: احمد وحيدي به عنوان گزينه پيشنهادي براي اين وزارتخانه يك رزمنده متعهد، دلسوز و يك سرباز و پاسدار انقلاب است و همواره در مديريت‌هاي مختلف وزارت دفاع نقش بسيار خوبي داشته و امروز مورد اعتماد نيروهاي مسلح كشور است.



* بهبهاني متخصص قطعي وزارت راه است



احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود در جلسه امروز شوراي اسلامي به دفاع از گزينه پيشنهادي خود براي وزارت راه و ترابري پرداخت و با بيان اينكه اين وزارتخانه از گسترده‌ترين و پركارترين وزارتخانه‌هاي كشور است، توسعه راه‌، راه‌آهن، حمل و نقل هوايي، هواشناسي و ساير بخش‌هاي گوناگون اين وزارتخانه را نيازمند مديريتي پويا و توانمند عنوان كرد و گفت: عناصر وزارت راه در سرما و گرما و بوران و در حوادث متعدد و حتي در دفاع مقدس در خدمت ملت بوده‌اند و بايد بدانيم كه برنامه سنگيني براي اين حوزه در پيش رو داريم.

وي توسعه راه‌ها در تمامي ابعاد زميني،‌ هوايي، ريلي و دريايي، ارتقاء مشخصات فني راه‌ها، بهبود وضعيت راه‌ها بخصوص راه‌هاي روستايي را از اولويت‌هاي آتي اين وزارتخانه عنوان كرد و گفت: حميد بهبهاني گزينه پيشنهادي براي وزارت راه، استاد دانشگاه و متخصص قطعي اين رشته هستند و در دوران مديريت كوتاه خود در دولت نهم مديريتي توانمند از خود بجاي گذاشتند بطوري كه تنها در بخش هوايي كشور 36 فروند هواپيما به ناوگان هوايي كشور اضافه شد كه بي‌سابقه است.

رئيس جمهور بهبهاني را انساني مومن، متدين، مردمي و بسيار پركار خواند و ابراز اميدواري كرد كه وي بتواند با راي قاطع نمايندگان مجلس بر مديريت خود در اين وزارتخانه بيافزايد.



* آجرلو جسارت تصميم‌گيري‌هاي بزرگ را در وزارت رفاه داراست



محمود احمدي‌نژاد در دفاع از گزينه پيشنهادي خود براي تصدي وزارت رفاه، فاطمه آجرلو را يكي از زنان مؤمن، متعهد و رزمنده و مورد اعتماد مردم برشمرد و با اشاره به تخصص روانشناسي وي، آجرلو را گزينه مناسب براي تصدي اين وزارتخانه عنوان كرد و افزود: پخش مهمي از ماموريت‌هاي اين وزارتخانه تامين اجتماعي و هماهنگي و پشتيباني از بهزيستي و مديريت امور چندين هزار بازنشسته كارگري و كشوري است كه يكي از ماموريت‌هاي مهم در كشور بشمار مي‌رود و از آنجا كه وزير رفاه با مجموعه‌اي از هيئت‌ مديره‌ها روابط و سروكار دارد نيازمند به جسارت در تصميم‌گيري‌هاي بزرگ در اين بخش‌ها را دارد كه بدون شك وي در اين حوزه مي‌تواند موفق عمل كند.

وي موضوع پزشك خانواده، ارجاع، توسعه بيمه‌هاي اجتماعي در حوزه زنان سرپرست خانوار و مديريت آن بسوي ساير اقشار بخصوص كارگران را از اولويت‌هاي دولت در حوزه رفاه و تامين اجتماعي برشمرد و گفت: آجرلو مي‌تواند در اين بخش‌ها موفق عمل كند.



* محرابيان بحران‌هاي سنگين اقتصادي را مديريت كرد



رئيس جمهور،‌ علي اكبر محرابيان گزينه پيشنهادي براي تصدي وزارت صنايع و معادن را يكي ديگر از رويش‌هاي انقلاب عنوان كرد و گفت: وي متخصص، مؤمن و بسيجي بوده و توانست با ويژگي‌هاي مديريتي كه داراست دو بحران سنگين اقتصادي و تحريم‌هاي بي‌سابقه كشور را پشت سر بگذارد و اكنون مي‌بينيم كه صنعت ما سرپا است و با نشاط در حال كار است و ما كمترين مشكل را در مقايسه با ساير كشورها در بخش صنعت داشتيم.

وي بيان كرد: محرابيان انساني پاك، خلاق و خدمتگذاري مردمي است.



* دانشجو در جايگاه يك استاد تمام داراي كارنامه‌اي موفق در دانشگاه و مديريت كلان سياسي است



احمدي‌نژاد با اشاره به مسئوليت خطير وزارت علوم در مديريت دانشگاه‌ها و مراكز علمي و تربيت نيروي انساني موردنياز كشور، فضاي حاكم بر اين حوزه را نيازمند نشاط سياسي و اجتماعي دانست و گفت: اين نشاط از فضاي دانشگاه‌ها به فضاي كشور منتشر مي‌شود.

وي كامران دانشجو گزينه پيشنهادي براي تصدي وزارت علوم را يكي از اساتيد برجسته دانشگاه، استاد تمام در رشته تخصصي امروز دنيا (هوافضا) و يك استاد مسلم و موفق در اين رشته نام برد كه تاكنون ده‌ها دانشجوي كارشناسي ارشد و دكترا مدارك و پروژه‌هاي متعدد علمي خود را با راهنمايي‌ها و بهره‌گيري از دانش وي به اتمام رسانده‌اند.

احمدي‌نژاد، كامران دانشجو را داراي كارنامه‌اي موفق در دو حوزه مديريت دانشگاهي و مديريت كلان سياسي عنوان كرد و احاطه به كار دانشجويي و فعاليت‌هاي متعدد دانشجويي در دوره‌‌هاي متعدد از جمله سوابق وي برشمرد و گفت: وي در بخش‌هاي متعدد وزارت علوم در جايگاه‌هاي مديريتي آن فعاليت‌هاي متعدد را تجربه كرده و در جايگاه يك جانباز و رزمنده جنگ تحميلي مي‌تواند منشأ بسياري از خدمات در اين وزارتخانه مهم و كليدي باشد.



* حسيني اساسا يك عنصر فرهنگي است



رئيس جمهور در بيان ويژگي‌هاي گزينه پيشنهادي خود براي تصدي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه هنرمندان، اديبان و اصحاب رسانه همه از نخبگان و برجستگان كشورند، اداره نخبگان جامعه را نيازمند به سعه صدر و آشنايي به حيطه كار و تجربه و ارتباط عميق انساني عنوان كرد و گفت: سيد محمد حسيني اساسا يك عنصر فرهنگي است و هم تجربيات و هم تحصيلات وي در اين حوزه كارساز است و وي از مديريت در عرصه هنر موسيقي تا كتاب و رسانه مسئوليت بالايي داشته و در جايگاه‌هاي متعدد نظير نمايندگي مجلس، رياست دانشگاه پيام نور و غيره سابقه خوبي از خود به جاي گذاشته است.

رئيس جمهور ابراز اميدواري كرد: حسيني بتواند با گسترده كردن چتر فرهنگ انقلاب در همه نخبگان و اديبان اين كشور از همه ظرفيت‌ها براي تحقق آرمان‌هاي انقلاب استفاده كند.



* شيخ‌الاسلامي استان رده بيست و چندم كشور را به استان برتر ارتقا داد



احمدي‌نژاد، صيانت از كار و كارگر و رفع بيكاري و زمينه‌سازي براي اشتغال را از وظايف مهم دولت برشمرد و گفت: عبدالرضا شيخ‌الاسلامي استاد موفق دانشگاه، رزمنده دوران مقدس و جواني مؤمن و متخصص از رويش‌هاي انقلاب اسلامي است و تا بيش از اين به عنوان معاون استاندار و استاندار نمونه بوده و استان رده بيست و چندم كشور (هرمزگان) را به يكي از استان‌هاي برتر كشور ارتقاء داد.



* نجار مديري توانمند و داراي روحيه تعامل بالاست



رئيس جمهور، مصطفي محمد نجار را مديري توانمند در اجراي و نظارت پروژه‌هاي گوناگون داراي روحيه تعامل بسيار بالا و يك رزمنده شجاع و دلسوز و يك مدير پركار و ساده‌زيست خواند و گفت: ابتكار و خلاقيت در طول دوره‌هاي متعدد مديريتي از ويژگي‌هاي برجسته وي است كه نياز كشور را در بخش‌هاي مختلف مي‌شناسد و از آنجا كه وزارت كشور موتور حركت دولت در سرتاسر ايران به شمار مي‌رود مي‌تواند بسترساز بسياري از تحولات و خدمات باشد.

احمدي‌نژاد نياز كشور را نشاط و فضاي كار صميمي در ابعاد مختلف اجتماعي، سياسي عنوان كرد و گفت: بايد بتوانيم اين فضا را در بالاترين سطح خود حفظ كنيم و از آنجا كه پروژه‌هاي گوناگون در كشور نيازمند پيگيري‌هاي استانداري‌ها در بدنه كشور است و از آنجا كه اين وزارتخانه در رديف كارهاي خود تعامل با نمايندگان را به عنوان يكي از كليدي‌ترين وظايف خود مي‌داند از سوي ديگر اين وزارتخانه پايه امنيت كشور را تامين مي‌‌كند نگاه مردمي و تعامل‌گرايانه لازمه مديريت در اين حوزه است.



* نيكزاد عزم نو و توان مضاعف براي پيشرفت وزارت مسكن را داراست



احمدي‌نژاد گفت: طرح‌هاي هادي روستايي، طرح‌هاي تفصيلي جامع و شهري، تامين مسكن و ساخت ساختمان‌هاي دولتي از ماموريت‌هاي اصلي وزارت مسكن و شهرسازي است و امروز مسكن از مهمترين مشغله‌ها است.

رئيس جمهور اولويت جدي اين وزارتخانه را اجراي سريع و دقيق پروژه‌هاي محوله، اجراي طرح‌هاي مسكن و روستايي و شهري، اجراي مسكن مهر، توجه به شهرسازي اسلامي و ايراني و معماري اسلامي و ايراني، كاهش هزينه‌ها در ساخت و ساز عنوان كرد و گفت: تحقق اين اولويت‌ها نيازمندي به عزم نو و توان مضاعف است و علي نيكزاد يكي از ديگر رويش‌هاي انقلاب است كه بيش از 4 سال در جايگاه معاونت استاندار موفق بوده و در اردبيل و در جايگاه استانداري نيز موفق عمل كرده و معاون موفقي نيز در وزارت كشور بوده است.



* نفت بايد يك بار ديگر و براي هميشه ملي شود



رئيس جمهور درحالي كه خطاب به نمايندگان از آنها خواست در اين بخش در گوش دادن به سخنان وي عنايت داشته باشند در تشريح ويژگي‌هاي وزارت نفت گفت: در طول 30 سال در وزارت نفت كارهاي فراواني انجام شده است و عناصر فراواني خود را در ساختار اين وزارتخانه به آب و آتش زدند تا اين صنعت را روي پاي خود به پيش برند. اما راهبرد و نگاه گذشته به اين حوزه در جايگاه بهره‌برداري اقتصادي براي تامين بودجه دولت بوده است. اما امروز بايد اين نگاه را عوض كنيم و برنامه‌ريزي‌هاي موردنياز دولت و مجلس حاكم شود.

احمدي‌نژاد اظهار كرد: نفت بايد يك بار ديگر و براي هميشه ملي شود و در خدمت همه اقتصاد كشور قرار گيرد، صنعت نفت مي‌تواند ساير صنايع را به حركت وا داشته و مولد تقويت اشتغال شود، بايد به جاي صادرات خام نفت، صادرات خدمات فني و مهندسي و صادرات مواد پالايش شده نفتي جايگزين گردد و بايد بتوانيم با تقويت و حركت به سوي توسعه صنايع تبديلي از ارزش افزوده نفت در كشور بهره‌مند شويم.

رئيس جمهور گازرساني به شهرها و روستاها و صنعت را از اولويت‌هاي جدي پيش‌رو براي وزارت نفت برشمرد و گفت: ميركاظمي استاد مديريت استراتژيك و يك استراتژيست است و با احاطه كامل بر يك دولت و ساختارهاي آن دارد مي‌تواند به عنوان يك رزمنده جانباز شجاع، پاك و مؤمن و با كمك همه عناصر مومن وزارت نفت برنامه‌هايي مورد انتظار را در حوزه نفت جاري كند.



* علي‌آبادي در جايگاه‌هاي متعدد موفق عمل كرده است



احمدي‌نژاد وزارت نيرو را مسئول تامين آب و برق دانست و با اشاره به اهميت ويژه اين وزارتخانه سه كار مهم را از اولويت‌هاي اساسي اين وزارتخانه و محمد علي آبادي در اين جايگاه برشمرد.

رئيس جمهور توسعه و نوسازي بخش آب و برق كشور، تكميل سدها و نيروگاه‌ها و اصلاح برخي روش‌ها در اين حوزه‌ها، واگذاري بخش صنعت آب و برق كشور و ارتقاي بهره‌وري را از عمده اولويت‌هاي وزارت نيرو برشمرد و گفت: باور ما اين است كه اگر در بخش صنعت آب و برق واگذاري‌ها مطلوب صورت گيرد در سال مي‌توانيم دو تا سه برابر كارهايي را كه در دست اجرا است انجام دهيم.

وي علي‌آبادي را از مديران باسابقه كشور و داراي بيش از 30 سال سابقه مديريتي و جانباز شيميايي انقلاب و يك رزمنده و يك مدير حوزه مهندسي برشمرد و گفت:‌ وي كارنامه خوبي در بخش‌هاي جهاد و كشاورزي، وزارت راه و بنياد مستضعفان داشته و در سازمان تربيت بدني نيز موفق عمل كرده است.

رئيس جمهور افزود: در بخش زيرساخت‌ها يك و نيم برابر كل دوران قبل از اين دولت سرمايه‌گذاري صورت گرفته و در رشته‌هايي كه مدال‌آوري آرزو بود اكنون صاحب مدال مي‌شويم و همه بخش‌هاي ورزشي در سراسر كشور فعال است و با توجه به شناختي كه از علي‌آبادي دارم يقين دارم كه اگر بر تكليف شود كه وي در گوشه‌اي از كشور در جايگاه يك بخشدار و يا يك دربان خدمت كند او قبول خواهد كرد و حاضر است حتي از زندگي خود بگذرد.



* كابينه، مجلس است و مجلس، كابينه است



رئيس جمهور در پايان كابينه را منسجم، متخصص و كارآمد دانست و گفت: كابينه مجلس است و مجلس كابينه است و ما هر دو بايد موفق باشيم و موفقيت هر كدام موفقيت ديگري، موفقيت كشور و ملت است، برخي گفته‌اند افراد كابينه را جابجا كنيم و من به آنها پاسخ دادم كه كابينه تيم است و جابجايي افراد آرايش تيم را برهم مي‌زند و اجازه نمي‌دهد الگوهاي كاري جاري شود، بايد بدانيم حركت تيمي اجازه نمي‌دهد مردم در اختلاف نظرها گرفتار بمانند و از همه كساني كه مخالف و موافق صحبت مي‌كنند تشكر مي‌كنم و مي‌دانم كه از دلسوزي است و مي‌دانم كه اكثريت قاطع از دولت حمايت مي‌كنند و با جان و دل در اصلاح برنامه‌ها و پيگيري كارها دولت را ياري خواهند كرد.

احمدي‌نژاد اظهار كرد: در انتخابات بعضي در داخل و بخصوص در خارج سعي كردند اقتدار كشور و دولت را زير سئوال ببرند، دولت بايد با اقتدار وارد عرصه خدمت شود و اميدوارم دولت با يك راي بالا اميد بدخواهان را به ياس تبديل كند.



 
 
ایمان محمدی
۱۳۸۸-۰۶-۰۸ ۱۵:۱۰:۲۱
آقای رئیس جمهور

با عملکرد ها و دفاع های نابجا اصولگرایان را هم به جمع مخالفان خود افزوده اید .مخالفان شما بیش از موافقان شما هستند . شما دوست و دشمن را از خود رنجانده اید (البته بیشتر دوستان را)
با دفاع از خود و عملکرد خود بیشتر از این به مخالفان خود توهین نکنید و تعدادشان را بیشمار تر از این نکنید .
دفاع کورکورانه نکنید و ایرادات و اشکالات را قبول کنید.
به مخالفان امروز خود در مجلس نگاهی بیاندازید تا متوجه گفته هایم شوید.
باهنر - توکلی - مطهری - لاریجانی و ...
لابد اینان نیز از طرف بیگانگان و دشمنان فرستاده شده اند تا از شما نقد کنند! (217052)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۸ ۱۶:۵۴:۴۳
مشکل بعضی ها این است که فکر می کنند هر کس از رئیس جمهور انتقاد کرد مخالف او است و هم پیاله خودشان شده است!

مخالفین احمدی نژاد خوشحال نشوند، هنوز مردم و بسیاری از نخبگان حامی ایشان هستند.
به حرف های باهنر و توکلی هم خوب گوش نکردید، باهنر گفت من مخالف نیستم، بلکه دولت را نقد کرد که این کاملا در راستای تعامل بین دولت محبوب و مجلس است.
توکلی هم از اینکه با شخص او، مشورت خاص نشده بود ناراحت بود که به خلقیات خودش برمی گردد. (217139)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۳:۳۱:۴۶
اصلاح طلبها چون عادت ندارند ازهم انتقاد کنند به نظر اونا هر کس تو دارو دسته شون هرکاری بکنه درسته بجز انتقاد که اگر کسی از خودشون انتقاد کنه میگن چیزخورش کردن و از گروه اصولگرا ها هرکسی هرکاری بکنه غلطه بجز انتقاددرون گروهی که خیلی هم خوبه
اما باید بدونن که انتقاد درون گروهی به معنی نفی طرف نیست تلاش برای رفع ایراد است وبهتر شدن عملکرد نه چیز دیگه بجای ذوق کردن یاد بگیرید

ا (217520)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۸ ۱۶:۵۰:۱۹
کاشکی برخی نمایندگان به جای توهین به احمدی نژاد، از منطق او ایراد می گرفتند و روی منطق ها صحبت می کردند
حرف های رئیس جمهور منتخب واقعا خوب بودند؛ به شرطی که گوش شنوایی برای آن باشد. (217137)
 
رها
۱۳۸۸-۰۶-۰۸ ۱۶:۵۲:۱۷
مثل همیشه حرف ها و شعرهای تکراری! ولی قشنگ!
به نظرم که که دفاع خوبی نمی شد از این وزرا کرد! (217138)
 
mim
۱۳۸۸-۰۶-۰۸ ۱۷:۱۴:۱۸
آخه يعني چي كه كودك پنجساله هم نامه نوشته و مشورت داده واقعا يعني چي .ايشان رئيس جمهور يك مملكت اسلامي هستند واقعا اين طرز حرف زدن برازنده نيست . (217165)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۰۸ ۱۸:۲۷:۳۹
آقای احمدی نژاد از وزرا دفاع نکرد بلکه به شعور نمایندگان ملت حمله کرد
آخه کجای عملکرد وزیر بازرگانی مثل یک استراتژیسته که ایشون فرمودن چون آقای میر کاظمی استراتژی داره برای وزارت نفت انتخاب شده تا خط و مشی قبلی وزارت نفت رو تغییر بده
اکثر دلایل دیگه هم به نظر من فقط توجیه انتخابای غلط بود (217207)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۸ ۱۹:۰۱:۴۶
اقای احمدی نژاد سخنان متعارضی دارد از یکسو به امثال اقای توکلی که بر مبنای یک تحلیل اقتصادی رفع شرایط بحرانی کنونی را برای واگذاری مسئو لیت ها کار امدی میداند . اتهام سیاه نمایی میزند و میگوید بحرانی در کار نیست و از سوی دیگر در تعریف از وزیر صنایع وجود بحران را تایید میکند . البته این شیوه استدلالی همیشگی وی است و تازگی نیز ندارد. (217214)
 
تعجب
۱۳۸۸-۰۶-۰۸ ۲۱:۲۵:۳۳
من در تعجبم که وقتی رئیس جمهور قصد دفاع از این را دارند که اهل مشورت اند و به نظر دیگران اهمیت می دهند به نامه کودک 5 ساله ای_ که به خط خودش(عین صحبت رئیس جمهور) نوشته شده_ اشاره می کنند که ایشان نه تنها نامه را خوانده اند بلکه با کودک تلفنی صحبت کرده اند.و کودک 10 ساله ای که با نقاشی قصد پیشنهادات سازنده(!) برای رفع آلودگی هوا را داشته و رئیس جمهور 20 دقیقه تلفنی با وی صحبت کرده و به طور کامل نظر او را در مورد راهکارهای جلوگیری از آلودگی و ترافیک جویا شده.

پس نمایندگان مجلس ، کارشناسان،متخصصین و صاحب نظران به جای شکایت از بی اعتنایی رئیس جمهور به نظراتشان در انتخاب وزرا ؛ از این پس مبایست با نقاشی به تبادل نظر بپردازند.



حذف کن برادر ما عدت داریم (217251)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۰۴:۳۰:۰۸
چرا اینقدر بی دقتی. آیا رییس جمهور گفت من فقط با اون کودک مشورت کردم؟تاکی میخوایم فقط تهمت بزنیم
نه خیر آقا ما اگر با یکی بد باشیم فقط می خوایم بهش بد بگیم و هرچی میبینیم ازش بدیه
انصاف هم مال زمان قدیم بود
ایشون می خواست بگه من همه جوره مشورت میکنم حتی با یک کودک چه برسه به نخبه ها
البته خیلی از انتقادات به رییس جمهور هم با همین نگاه خصمانه است (217360)
 
امید
۱۳۸۸-۰۶-۰۸ ۲۱:۲۵:۵۵
آقای احمدی نژاد در سخنان پایانی خود این جملات را فرمودند:

\"\"\" ((((برخي افراد در اين جا اسم برخي همكاران من را بيان كنند و با تمسخر و توهين آنها را خطاب قرار دهند و اين امر درست نيست و شخصيت رئيس‌جمهور را در برابر بلندگوها تخريب كردن،‌ صحيح نيست. بنده قصد گله كردن ندارم و از گذشته نيز تمامي كساني كه به من توهين كرده‌اند را بخشيده‌ام اما اينگونه توهين‌كردن كه به كل نظام آسيب مي‌رساند صحيح نيست.)))))\"\"\"\"

حال سوال اینجاست که چطور آقای احمدی نژاد زمانی که بدون حضور بعضی از سران نظام بدترین تهمتها و اهانتها را در رادیو و تلویزیون و نماز جمعه به این افراد می کردند در حالی که آنها حضور نداشتند که از خودشان دفاع کنند این تخریبها صحیح بود و به نظام آسیب نمی رساند حال که به خود او و در حضور ایشان نه در غیابشان این اتفاق افتاد همه چیز زیر سوال رفت . (217252)
 
سيدحسين
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۰۰:۵۴:۵۸
بععععله آقا اميد عزيز حرف شما كاملا درسته همه بايد انصاف داشته باشند ولي ظاهرا شما يك نكته كوچك رو فراموش كرديد و اون هم اينكه تاريخ از شب مناظره آقاي احمدي نژاد شروع نميشه .
مثل اينكه حافظه تاريخي شما فرمت شده ! ولي ما هنوز يادمون نرفته كه آقايون تو اين 4 سال چه كارها كه نكردند از اصلاح طلبها كه مي گذريم كه هرچه خواستند و توانستند ، كردند و گفتند و حتي مثل علافان سر كوچه كه ظاهر رهگذران را به پوزخند و مضحكه مي گيرند نيز در حق رييس جمهور قانوني الحمدلله دريغ نورزيدند !
از حضرت استوانه نيز گفته ها بسيار است كه در فرداي انتخابات به خدا شكايت بردند ! ودر هر نشست و برخاستي دولت منتخب را كوبيدند و فرزندان و بستگان معزز و محترمشان در هر گفتگويي از استفاده از جمله كليشه اي و تكراري در ابتدا و انتهاي جملاتشان خسته نشدند .
دوست گرامي شما كه مدعي انصافي اينها رو هم اگر به ياد بياري مطمئن باش جاي دوري نميره . (217323)
 
ر.م
۱۳۸۸-۰۶-۰۸ ۲۱:۴۵:۰۳
اين كه گفت يه نماينده اومده براي يه نفر كه وام داشته و تو تصادف بيچاره شده و دستور 3 ميليون پرداختي رو براش صادر كرده فاجعه بود ! حالا تكليف بقيه كه به نماينده دسترسي نداشتن، يا اين اتفاق بقيه ي سال ها براشون پيش مياد چي؟ (217262)
 
اشکان
۱۳۸۸-۰۶-۰۸ ۲۳:۲۷:۲۲
رییس جمهور: نفت باید یکبار دیگر و برای همیشه ملی شود!
واقعا زیبا بود و با معنا، نفت برای همه و در خدمت همه! (217291)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۳:۳۱:۵۰
ببخشيد اتفاقا من در همين جمله نفت بايد يكبار ديگر و براي هميشه ملي شود گير كرده ام . مگر نفت دست چه كساني بوده كه بايد ملت ايران يك بار ديگر هزينه ملي شدنش را بپردازد . واين مطلب ايا نشانگر اين نيست كه منافع نفت دراختيار دولت نبوده است ؟ پس در 4 سال گذشته چرا اين اتفاق نبايد ميافتاد؟ اصلا اين موضوع خيلي جاي بحث دارد لطفا يك كسي به اين ابهام پاسخ دهد . (217522)
 
سینا
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۰۵:۰۸:۱۵
اقای احمدی نژاد نتوانستند دلایل خوب و قانع کننده ایی برای انتقادات اقایان توکلی و مطهری بیاورند! این کاملا واضح و مشخص بود!
امیدواریم همه نمایندگان مانند اقای توکلی و مطهری و کواکبیان و.... بتوانند در این شرایط حساس کشور! نگاهی عاقلانه و منصفانه به وزرای پیشنهادی داشته باشند!
4 سال اینده برای ایران واقعا سرنوشت ساز است! کابینه باید خیلی قوی باشد!
با تشکر از سایت الف (217363)
 
حقيقي
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۰:۱۶:۲۷
رئيس دولت هدف خود از گزينش سه زن براي سمت وزارت در دولت دهم ،مشاركت بانوان ايران در سطوح بالاي مديريت كشور ابراز شده است. براي اثبات نيت ايشان پيشنهاد مي گردد ، دولت آماري از بانواني كه در سطوح مديريت عالي در نهاد رياست جمهوري و معاون وزير در دولت نهم داشته است را براي مردم و نمايندگان مردم در مجلس ارائه دهد.
فقط يك مورد رياست سازمان محيط زيست عموم مردم مطلعند كه آن فرد هم تجربه بسيار نا موفقي بود.
بنظر من اين هم تاكتيك ديگري براي تحريك احساسات عمومي و امتياز گيري سياسي است تا حمايت از بانوان! (217395)
 
حقيقي
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۰:۲۴:۱۰
با بكار گماردن فردي كه نه تنها با مسائل حساس اجرائي و ساختار پيچيده صنعت نفت بلكه حتي با مباحث نظري و علمي اين صنعت كاملاً بيگانه است براي وزارت نفت،آيا به تعبير ايشان برا هميشه صنعت نفت ملي مي شود يا اينكه وابسته تر به بيگانگان و فرصت طلبان خواهد شد؟ (217396)
 
اشکان
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۲۲:۰۲:۲۳
اقای کیا اجازه بدهید کمی صادق باشیم؛
نفت یکبار ملی شده ولی نه برای همه طبقات و احاد جامعه، چرا که قسمت اعظم سوبسیدها مصرف عمومی نداشته است. مثال:دهها سال جماعتی که کمتر از سی در صد جامعه را تشکیل میداده (منجمله خود بنده) از سوبسید بنزین استفاده کرده ایم و اکثریت جامعه از دود ماشین ما فیض برده اند. ارزی که میبایست صرف ابادانی کشور میشد!
در مورد رشوه خواریها و رانت خواریها و اقا زاده ها هم که خودتان واقفید. (217777)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.