نظر منتشر شده
۸۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 52658
درباره دفاع رييس‏جمهور از وزير پيشنهادي علوم
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۰۵
روز گذشته آقای توکلی در مخالفت با انتخاب آقای کامران دانشجو (رییس ستاد انتخابات حماسی 22 خرداد) به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تریبون مجلس گفت‌:



"وزير پيشنهادي علوم رئيس ستاد انتخاباتي بود كه آن ماجراهاي تلخ را در پي داشت. وي از نظر معترضان، كه گرچه اقليت اند، جمع كثيري از مردم را تشكيل مي‌دهند، متهم اصلي است. البته بنده اين اتهام را ناوارد مي‌دانم، ولي احساس آنها امري واقعي است. به نظر مي‌رسد اكثريت دانشگاهيان جزء اين دسته‌اند. وزارت چنين فردي به واگرايي دانشگاه و دولت كمك مي‌كنديا به همگرايي؟ آيا از نظر سياسي و كارايي دولت به مصلحت است؟"



عصر همان روز آقای احمدی نژاد در پاسخ به اظهارات توکلی و دفاع از آقای دانشجو برای تصدی وزارت آموزش عالی در تریبون مجلس گفت:



"يكي از عزيزان اشكال كرد و دانشگاه را مورد خطاب قرار داد و گفت كه همه دانشگاهيان ناراحت هستند و سرخورده شده‌اند و بنده نمي‌دانم كه چگونه از كل دانشگاه نمايندگي داشتم در حالي كه معاون بنده دانشگاهي هستند و ما اينگونه نيستيم و ساحت دانشگاه از اين گونه حرفها منزه است و چرا بايد دانشگاهيان از اين حرفها ناراحت باشند. ما يك انتخابات باشكوهي را داشتيم در حالي كه دشمنان دست به دست هم داده بودند تا اين اتحاد را بشكننددر حالي كه مردم يك بار در انتخابات با حضور 40 ميليوني خود پيروز شدند و يك بار ديگر نيز پس از انتخابات توطئه دشمن را شكستند و پيروز شدند. دانشگاهيان بامردم و در متن مردم هستند اما برخي به گونه‌اي صحبت مي‌كنندكه انگار انتخابات مخدوش بوده است و چرا ما بايد يك حرف غير واقعي را از تريبون مجلس بيان كنيم و بعد از آن كسي كه سالمترين انتخابات را برگزار كرده به جاي اينكه به او خسته نباشيد بگوييم، بگوييم كه او چرا معرفي شده است و دانشگاهيان با معرفي او ناراحت شدند. پس ما بايد كسي كه با رمز تقلب تهران را به آشوب كشيد را وزير علوم قرار دهيم كه به نظر من اين انديشه يك انديشه اشتباه است و اين كار ما نهايت احترام به دانشگاهيان است چرا كه يك مجري خوب،‌يك مدير خوب كه استاد تمام دانشگاه است و سالم‌‌ترين انتخابات را برگزار كرده وزير علوم قرار دهيم و اين نهايت قدرداني دانشگاه است."



درباره پاسخ آقای رییس جمهور به اظهارات نماینده مردم تهران در مجلس، تذکر چند نکته ضروری است:



1. نظر سنجی‌های معتبر در ایام تبلیغات انتخابات دهم ریاست جمهوری نشان می‌داد آقای موسوی از اوایل خردادماه در تهران از آقای احمدی‌نژاد پیشی گرفت و این برتری را تا 22 خرداد در پایتخت حفظ کرد و در دانشگاه‌ها نیز آقای موسوی تقریباً حدود 2 برابر آقای احمدی‌نژاد رای دارد. در واقع همان نظر سنجی‌هایی که از برتری آقای احمدی‌نژاد «در کل کشور» حکایت می‌کرد، برتری آقای موسوی را در«تهران» و برتری محسوس ایشان را در «دانشگاه‌ها» نشان می‌داد.



در حال حاضر و با گذشت نزدیک به سه‌ماه از ایام انتخابات، بسیاری از رای دهندگان به آقای موسوی درباره سلامت انتخابات قانع نشده‌اند و با تعلل سوال برانگیز رسانه ملی در پاسخگویی به شبهه‌ها از یک سو و جنگ روانی بی‌سابقه رسانه‌ها ضد انقلاب از سوی دیگر، تهمت سنگین تقلب به تدریج برای بخشی از طرفداران آقای موسوی باور شده است.



2. برخورد آقای احمدی‌نژاد با طرفداران نامزد رقیب که در تهران و بخصوص محافل دانشگاهی اکثریت هستند، معمولاً توام با نادیده‌ انگاری و کوچک شماری بوده است. تردیدی نیست که این نوع برخورد رییس جمهور محترم در سخنرانی احساسی 24 خرداد در میدان ولی‌عصر در تحریک هواداران نامزدهای مخالف‌ به اردوکشی خیابانی و نمایش کثرت در راهپیمایی انبوه 25 خرداد موثر بوده است.



حال با توجه به تلاش عوامل ضد انقلاب به تحریک دانشجویان و ایجاد بلوا و آشوب و حرکت‌های رادیکال در دانشگاه‌ها، تداوم نادیده‌انگاری و کوچک شماری مخالفان و منتقدان دانشگاهی از سوی رییس جمهور منطقی و موجه نیست.



3. طرفداران نامزدهای مغلوب در انتخابات 22 خرداد هر چند اغلب عصبانی هستند و طی 3 ماه در بمباران شدید تبلیغات مسموم، شانتاژ و انواع ابزارهای جنگ روانی برای باورپذیر کردن تقلب در انتخابات بوده‌اند، اما اغلب افرادی منطقی و اهل استدلال هستند. با این دسته از شهروندان، به ویژه در محافل و محیط‌های دانشگاهی باید با تدبیر، منطق و از روش «اقناع» عمل کرد نه «قلدری» و «گردن کلفتی». بسیاری از طرفداران نامزدهای مغلوب به ویژه در محیط‌های دانشجویی چنانچه به مناظره و استدلال و مقایسه شواهد و ادله دعوت شوند، تایید خواهند کرد که برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات، هیچ دلیل قانع کننده‌ای وجود ندارد.



نادیده‌انگاری و کوچک شماری طرفداران نامزد مغلوب آن هم در محیط‌های دانشجویی، آنها را به سمت اوباش و طراحان حرکت های خشن و رادیکال سوق می‌دهد. اتفاق شومی که با بی‌تدبیری‌های بعد از انتخابات شکل گرفت و متاسفانه علایمی از اصلاح این روند خطرناک و ناصواب، به ویژه در رفتار و گفتار رییس جمهور محترم دیده نمی‌شود.







 
 
حسینی
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۳:۳۸:۱۵
اتفاقا اقای توکلی نگاه موشکافانه و دقیقی نسبت به وزیر پیشنهادی اموزش عالی داشتند!
یعنی چی که اقای احمدی نژاد با بچه 5 ساله و سوم دبستان کلی مشورت کردند! انوقت نمایندگان مجلس برای انتقال و تبادل نظراتشان با رئیس جمهور مشکل داشتند!
اقای توکلی عزیز کوتاه نیایید! اخه چقدر تحقیر و بی تفاوتی؟! (217528)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۱۰:۰۴:۳۸
اسم این وزارت خانه خیلی وقته که به علوم تحقیقات و فن آوری تغییر یافته است. (217932)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۳:۳۸:۲۶
اصولا آقای احمدی نژاد میل شدیدی به کوچک سازی و ساده سازی مسائل دارند !

به یاد بیاریم :
کاغذ پاره خواندن مدارک تحصیلی

بی اهمیت جلوه دادن قطعنامه ها

وارونه جلوه دادن شرایط اقتصادی در مناظره ها

مشورت کردن با کودکان در مسائل مربوط به ترافیک !

........ تا کی ؟ الله اعلم (217529)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۰۳:۰۰:۱۳
ايشان خودشان دانشگاهي هستند. كي مدارك تحصيلي را كاغذ پاره خواندند؟ ايشان در مناظره هم اعلام كردند براي مدارك تقلبي هيچ ارزشي قائل نيستند. شما هستيد كه داريد سخنان دكتر احمدي نژاد را وارونه نشان ميدهيد.
همين اهميت ندادن به قطعنامه بود كه الان ايران هسته اي شده است.
ايشان فرمودند با همه مردم مشورت ميكنند و براي آنها احترام قائل هستند حتي با كودكان.
از به اصطلاح دانشگاهيان بعيد است كه اين طور از گفته هاي ديگران برداشت ميكنند. يك ذره هم به همين سخنان دكتر توكلي توجه كنيد ايشان هم مي فرمايند هيچ ادله اي براي اثبات تقلب وجود ندارد. وگرنه هركس هر ادعايي مي تواند بكند مهم 4 تا دليل محكمه پسند است. (217859)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۱ ۱۲:۲۱:۰۶
ممكنه نيت ايشان همين بوده است كه شما مي فرماييد(البته در خصوص مدرك تحصيلي بعيد مي دانم استنباط شما درست باشد)، ولي واقعيت اين است كه ايشان در بيان نيات خود از ادبيات مناسبي استفاده نمي كنند و همواره بياناتشان جنجال برانگيز و سوژه كاريكاتور و رنجش و سوء تفاهم و ... است. (218423)
 
koroush
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۳:۴۵:۴۵
ba nazarsanji ke ma dar daneshgah anjam dadim kheili bish az 2 barabar yani ye chizi hodude 70% be aghaye mousavi ray dadand. man ham ba nazare aghaye tavakoli movafegham (217535)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۳:۵۰:۱۶
آقای توکلی واقعا چرا شما فکر میکنید آقای احمدینژاد حرفهای شما رو قبول میکنه ؟ (217541)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۳:۵۳:۰۳
محیط های دانشگاعی در شرایط فعلی افرادی مثل اقای دانشجو را نمی پذیرند وزیر تحمیلی هم مشکل را چند برابر میکند در ضمن از افای احمدی نزاد برای سخنرانی در یکی از دانشگاههای تهران دعوت می کنیم تا میزان مقبولیت ایشان بدستشان آید (217543)
 
ريحانه
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۰۴:۰۳:۰۷
شاید گفته آقای توکلی درست باشد که بیشتر دانشگاهیان طرفدار کاندیدای مغلوب هستند ولی خوشحالم وقتی می بینم مومن ترین و متعهد ترين و انقلابي ترين افرادی که در دانشگاه ها هستند طرفداران احمدی نژادند. (217872)
 
آرمان
۱۳۸۸-۰۶-۱۱ ۱۹:۵۸:۳۹
منظورتون دانشگاه هاي فرانسه بود يا ايران؟!
من خودم شخصا بين تعهد و ايمان و انقلابي بودن با تعصب و پيروي کورکورانه و خشکه مقدس مأبي و مومن نمايي تفاوت قايل ميشم، شما رو نمي دونم... (218503)
 
شهاب
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۳:۵۷:۲۰
نه براي اثبات تقلب بلكه براي ترديد در سلامت انتخابات گذشته دهها دليل ويا سوال جدي وجود دارد كه ظاهرا\" بنا نيست حداقل نخبگان جامعه وبيشتر دانشگاهيان در اين زمينه اقناع شوند ورسانه غير ملي هم كمكي به حل وفصل موضوع نمي كند .به عنوان يك دانشگاهي تحليل شما را در ضرورت عدم معرفي يكي از متهمان اصلي شرايط فعلي به عنوان وزير پيشنهادي علوم ، كاملا مي پسندم وبر هوشياري شما آفرين مي گويم. مگر اينكه رئيس دولت بخواهد در ايجاد شگفتي وعدم تمكين به توصيه هاي دلسوزان ووفاداران واقعي انقلاب كه من جناب آقاي توكلي را نيز از جمله آنان مي دانم ( هر چند با ايشان در يك اردوگاه سياسي قرار ندارم ) همچنان در سطح جهان داراي رتبه اول باشد وانشاا... نياز هاي معنوي ! ايشان برطرف شود. (217544)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۶:۵۶:۳۹
آقا شهاب و همه ی کسایی که مطمئن هستند تقلب شده .
کاری به اردوگاه و آسایشگاه و اینهات ندارم و هرگز ادعا نکردم که تقلب نشده ولی از اونهایی که با اطمینان کامل از تقلب صحبت می کنند تا حالا دلیل قانع کننده ای نشنیدم .
اینکه صداو سیما در این جریانات درست برخورد نکرد یا اینکه توی این کشور شعور برخورد با معترض نیست و یا توی بازداشتگاهها حقوق زندانیان رعایت نمیشه شاید بهونه های خوبی برای کسایی باشه که میخوان با هوچی گری همه رو از تقلب مطمئن کنند ( و البته شاید شما از آن دسته نباشید ) اما فکر می کنم بحث منطقی یه جور دیگه است .
من از هیچ کس از جمله نخبه های جامعه و دانشگاهیان ( به قول شما ) که به دنبال اقناع شدن هستند تا حالا نفهمیدم که چه جوری میشه 400 هزار (40 هزار صندوق هر صندوق متوسط ده نفر ) از معلمین ( که آقای موسوی معتقده معلمها به اون رای دادن ) و معتمدین محل و ناظر های نامزد هارو در کل کشور همزمان وادارشون کرد که آرایی که توی صندوق ها ریختن رو وارونه کنند . اگه جمهوری اسلامی این کار رو کرده که ایول به این وزارت اطلاعات که دست ساواک و CIA و ... رو از پشت بسته . اگه هم همچنان معتقید که مهندسی آراء توی وزارت کشور صورت گرفته و توی مرحله ی تجمیع کاری نداره که یه سر به سایت وزارت کشور بزنین و آراء تفکیکی صندوق هارو در بیارید . حتماٌ از این 400 هزار نفر یکیشون هم از آشنایان و دوستان شما بوده ببینید رای ها وارونه شده یا نه . والا ما که تا حالا کسی رو ندیدیم از این 400 هزار نفر که بگن اون چیزی که برای فلان صندوق زدن با چیزی که ما دیدیم فرق می کنه شما اگه دیدین حتما به من بگین شاید هم اینطور باشه (mojtaba.tabooli@gmail.com)
راستی جمع زدن هم که فکر کنم تو کلاس سوم ابتدایی یاد میدن ...
خواهش می کنم به این تردید یا سوال جدی من در مورد امکان صحت انتخابات یکی جواب بده . التماس می کنم.
ولی حالا به هر صورت کسایی که فکر می کنند تقلب شده هم فکر نکنم که گله ی چندان زیادی از آقای دانشجو داشته باشند چون اون رو یه مهره ی کوچیک می بینند توی دست یه سری نامرد ... شاید هم اینطور باشه . متهم اصلی کجا بود . (217685)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۰۰:۴۷:۴۵
آقا مجتبای عصبانی!

این بنده خدا گفت \"نه برای اثبات تقلب\" بلکه برای \"تردید در سلامت انتخابات\" دهها دلیل یا سوال جدی وجود دارد. چرا فکر کردی که گفته برای \"اثبات تقلب دلیل وجود داره\" که برآشفتی دوباره؟! رأیتم همینجوری و با همین مکانیسم علمی انداختی تو صندوق؟ (217824)
 
رهگذر
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۰۳:۰۴:۵۲
آقاي ناشناس منطقي
هر كس كه در انتخابات برنده نميشود در انتخابات ترديد دارد و مي تواند هر ادعايي بكند. مهم چهار دليل محكمه پسند است كه بتوان به اين ادعا ها صحه گذاشت. (217861)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۲۳:۰۴:۳۶
آقای ناشناس عزیز .
اگه خوب دقت می کردید من بعد از اینکه حرفمو زدم مثل اون آقا شهاب خواستم یکی هم جواب تردیدی که من کردم رو بده
\" خواهش می کنم به این تردید یا سوال جدی من در مورد امکان صحت انتخابات یکی جواب بده . \"
شاید فکر کنید دارم برای کلاس کار اینطوری حرف می زنم ولی من تا حالا به هیچ وجه از صحت انتخابات مطمئن نشده ام . ولی این یه سوالی بود که از کسایی پرسیدم که ادعا می کنند حتما در انتخابات تقلب شده .
البته یه اشتباهی هم توی جمله بندیم کردم و اون اینکه گفتم \" آقا شهاب و همه ی کسایی که مطمئن هستند تقلب شده . \" باور کنید منظور من این نبود که این آقا جزء این دسته اند . . می خواستم هم خطاب به ایشون یه تردید جدی در رابطه با امکان صحت انتخابات گفته باشم ( در مقابل تردید های جدی که ایشون ازش حرف زده بودند ) و هم این سوال را از کسانی که مطمئنن تقلب شده پرسیده باشم .
آرائی که تا اینجا به نظرم دادن خیلی برام جالب بود 100 نفر مخالف ، 18 نفر موافق ولی ازاین 100 نفر حتی یک نفر هم در رابطه با سوالی که برای جوابش التماس کرده بودم جوابی نداده . شما هم که منو متهم به عصبانی بودن و رأی دادن به شیوه ی غیر علمی ! کردید .
ولی من هنوز هم برای جواب سوالم التماس می کنم .
البته از تذکر به جاتون ممنونم چون باعث شد به جمله بندی اشتباهم پی ببرم .
موفق و پیروز باشید . (218267)
 
رحماني
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۰۷:۱۷:۵۱
داداش زياد حرص نخور. اين بنده خداها اگه مدركي داشتن تا حالا رو ميكردن. همينكه بعد از كلي به هم ريختن كشور تازه يادشون ميوفته از مردم كمك بخوان براي جمع آوري مدارك خودش نشون ميده چقدر مدرك دارن. فقط ميتونن هي تكرار كنن تقلب تقلب تقلب...
به نظرم صفت دروغگويي كه به احمدي نژاد منتسب كردن(فارغ از اينكه برازنده احمدي نژاد هم هست يا نه) به خودشون بيشتر مياد. ضمن اينكه مردم رو هم احمق فرض كردن و جالبتر اينكه چيزي كه يك آدم ساده و كم سواد ميتونه متوجه بشه به خاطر حب و بغض سياسي براي مدعيان نخبه بودن غير قابل درك شده. حدا به خير كنه عاقبت اين جامعه رو با انصاف و عدالتي كه نخبگانش دارن. (217902)
 
Neda
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۴:۰۰:۵۳
Dr. Tavakoli yek siastmadar ba tajrobeh ast. Ahmadi Nezhad bayad az ishan barye hale besiari az masael estefaheh namayed. aghaye Kamran Daneshjoo Doktora nadard va yek adame siasi ast banabaein barai hale daneshgaha monaseb nist (217551)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۴:۰۱:۴۶
دانشگاهی که افرادی به ملت تحویل دهد که به گفته خودتان به سمت اوباش سوق پیدا کند دانشگاه نیست از مهد کودک هم بدتر است

وا اسفا به دانشگاهی که انسان بی منطق وخشن ورادیکال تحویل جامعه دهد که درست را از غلط تشخیص ندهد (217552)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۷:۲۳:۵۷
شما از کجا به این علم رسیدین که دانشگاه افراد بی منطق تحویل میده ؟ چقدر راحت به خودت اجازه میدی که به راحتی توهین کنی. یه روز خودتم مثل افکارت میمیری، از خدا بترس. (217703)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۱ ۰۸:۴۴:۱۳
و اول متن مقاله رو بخون دانشگاهی ،بعد جواب بده

پاسخ من در جواب این جمله متن بود
\"حال با توجه به تلاش عوامل ضد انقلاب به تحریک دانشجویان و ایجاد بلوا و آشوب و حرکت‌های رادیکال در دانشگاه‌ها،\"

حالا باید بگم وااسفا به اون دانشگاهی که دانشگاهیش رو هوا نظر میده. (218335)
 
ريحانه
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۰۳:۱۱:۳۹
نه آقا يا خانم محترم سخن شما صحيح نيست. همه دانشگاهيان كه تحت تاثير ماهواره قرار نميگيرند. كي گفته كه همه دانشگاهيان نمي توانند درست را از غلط تشخيص دهند. اتفاقا مطمئن باشيد خيلي از تشكل هاي دانشگاهي و بسيج در دانشگاه به هيچ وجه افراد بي و منطق و راديكالي كه شما مي فرمائيد نيستند و به دستور رهبر انقلاب كه فرمودند فهم سياسي و بصيرت خود را بالا ببريد تا بتوانيد دوست را از دشمنان تشخيص دهيد و هدف هر كسي كه آمد و ازتان تعريف كرد را بفهميد، پي برده اند. (217862)
 
زينب
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۱۱:۳۱:۱۹
اگه شما که از عباراتتون مشخصه که بی منطق و خشن و راديکال هستيد، از دانشگاه اينجوری خارج شديد، آره، وا اسفا به حال اون دانشگاه. (217992)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۱ ۰۸:۵۲:۲۶
اینو خوب اومدی همون وقتی که دیدم تو دانشگاههای ما یکسری بیسواد یکسری بیسوادتر از خودشون پرورش میدن وااسفا به خودم رو گفته بودم که چرارفتم توش

اگر اینطور نبود تو500دانشگاه برتر دنیا ما یک رتبه حد اقل داشتیم (218338)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۴:۰۳:۰۸
متاسفانه رييس جمهور و هوادارانشان در مجلس به دلايل منطقي مخالفين هيچ اهميتي نداده و فقط در صدد توجيح و هزينه كردن از رهبري بودن و فراموش كرده اند كه تنها دولت دهم بود كه رهبري در مخالفت با يكي از اعضاي آن شخصا\"وارد قضيه شد موضوعي كه در اين سي سال بي نظير بوده است (217554)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۴:۰۵:۳۱
وقتی داشتم به سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری در بین اساتید دانشگاه گوش می کردم توجه ایشان بر ایجاد کرسی های آزاد اندیشی و آزادی بیان در بستری مناسب برای دور شدن هیجانات کاذب از دانشگاه ها این سوال به ذهنم رسید که آیا عملی کردن این امر مهم و ضروری در توان مدیران نا کارآمدو نا شایسته و سیاسی دولت دهم و حتی شخص احمدی نژاد می باشد ؟ به عنوان یک دانشجو که بیشتر عمر دانشجویی را در دولت نهم گذراندم باید به قطعبگویم که نه تنها نمی توانند بلکه با بی درایتی بر بار آن می افزایند (217557)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۴:۰۷:۴۱
مطلب خوبی بود. فقط یک نکته دربارهٔ مورد شمارهٔ 3: فکر نمی‌کنید استفاده از روش «قلدری» و «گردن کلفتی» به جای روش «اقناع» به ویژه در محافل و محیطهای دانشگاهی خودش می‌تونه یه شاهدی باشه بر تقلب؟
لطفأ به بهانهٔ اشاره به تقلب این مطلب رو حذف نکنید. اجازه بدید ما هم شواهدمون در مورد تقلب رو بیان کنیم، شاید هم شما قانع شدید. (217558)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۵:۵۷:۰۳
مشکل اینه که حتی در مواردی که حق با دولت بوده، دولت از روش اقناع استفاده نکرده. دولت اصلاً این روش را بلد نیست. (217643)
 
موسوي
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۴:۰۷:۴۹
لطفا به دلايل مخالفت اكثريت قشر تحصيل كرده با رئيس جمهور و كلا پديده اي به نام احمدي نژاد بپردازيد.
چرا قشر فرهيخته اجتماع اكثرا مخالف رياست جمهوري احمدي نژاد بود و هست؟
و چرا اكثر رسانه هاي قانوني كشور صحبتي متفاوت با نظر اكثريت تحصيل كرده كشور را بازتاب مي دهند؟ يعني قسمت اعظم اين امكانات در اختيار جرياني متفاوت از فرهيختگان است و آيا نوشته بالا بدين معني است كه اگر اكثريت جامعه ما تحصيلات عاليه اگر مي داشتند احمدي نژاد شكست سنگيني در انتخابات مي خورد؟
مگر عملكرد احمدي نژاد نزد صاحبان انديشه اينقدر بد بوده و هست كه اختلاف آراي او بين تحصيلكرده هاي اجتماع با موسوي اينقدر زياد است؟
آيا اين نوشته به نوعي اعتراف به بي اعتباري انديشه و عمل احمدي نژاد نزد دانشگاهيان نيست؟ اگر هست اصولگرايان و احمد توكلي كجاي اين جريان ايستاده اند ؟ (217559)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۵:۵۹:۲۹
صددرصد دانشگاهیان مخالف احمدی‌نژاد نیستند. اگر فرض کنیم ۵ میلیون نفر دانشگاهی داریم، احمدی‌نژاد بین آن‌ها حداقل یک میلیون طرفدار دارد.
من خودم دانشجو هستم و خودم طرفدار احمدی‌نژاد نیستم ولی در دانشگاه طرفدار احمدی‌نژاد زیاد دیده‌ام (هر چند احتمالاً در اقلیت بوده‌اند). (217646)
 
مجید
۱۳۸۸-۰۶-۱۱ ۱۲:۳۲:۴۵
دوست عزیز نمی دونم همون طور که ادعا میکنید طرفدار احمدی نژاد نیستید یا هستید؟ من یک دانشجو ام و رای 40 نفر از دوستان و همکلاسیها و بچه های دانشگاه را می دانم: 36 نفر موسوی و 1 نفر احمدی نژاد. و با ارتباطات دیگری که با دیگر دوستان دانشجو در دانشگاه های دیگر دارم، برتری بسیار فاحش آقای موسوی به احمدی نژاد در کل فضای دانشگاهی ایران وجود داشته است. نمی دونم چطور میگید که احمدی نژاد توی دانشگاه حداقل 20 درصد رای داشته!؟ (218429)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۴:۱۰:۳۵
این تحلیل دقیقا درست است. (217564)
 
mim
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۴:۱۱:۴۰
اين رويه غير اصولي آقاي احمدي نژاد در تخريب افراد منتقد غير قابل تحمل است . آقاي توكلي گفتند اكثريت و آقاي احمدي نژاد با آسمون ريسمون كردن گفتند: گفته است همه دانشگاهيا ن . آيا از رئيس يك مملكت اينگونه سخن گفتن پسنديد ه است . آيا ميتوان به ايشان كه سخنانشان از جانب همگان بشدت زير ذره بين است در اداره يك كشور اعتماد كرد؟ جريان آن كودك پنج ساله براستي قابل باور است؟...... مضحك نيست؟ (217565)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۴:۱۴:۲۹
ای کا به شبهه در مدرک دکترای ایشان هم اشاره می کردید. این مدرک اگر چه در ایران معتبر است ولی چون به طریق متعارف اخذ نشده است جامعه دانشگاهی را نسبت به وزیر مربوط به خود بدبین می کند. (217566)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۴:۱۸:۰۷
ببينيد آقاي احمدي نژاد در نطق خود تاكيد كرد: \"مردم با حضور خود بر ادامه راه انقلاب و ادامه مسير 4 ساله گذشته مهر تائيد بسيار روشني زدند \" يعني عملا آقاي احمدي نژاد 14 ميليون نفر كه به سياست هاي ايشان نه گفتند را انكار مي كند . اين نحوه صحبت آقاي احمدي نژاد ادامه همان نگاه ايشان در 4 سال گذشته است.ببينيد بخش قابل توجهي از سبد راي آقاي احمدي نژاد مطعلق به گروهي است كه ايشان را منجي مبارزه با فساد يافتند.شايد توده مردم با سخنراني هاي هيجاني و عدم مطالعه و آشنايي نسبت به مقوله هاي سياست و اقتصاد ايشان را تاييد كردند ولي من دانشجو تحت تاثير سخنراني هاي هيجاني ايشان قرار نمي گيرم. ببينيد ايشان در جائي چنان سخنراني درباره لورفتن يك مفسد مالي كرد كه شايد مسلمانها بعد از فتح مكه اينچنين سخنراني نكرده باشند.من دانشجو كه اندك مطالعه اي هم دارم اگر در آن جو قرار مي گرفتم تحت تاثير ايشان قرار مي گرفتم چه برسد به توده مردم فهيم و محترمي كه به خاطر شرايطي مطالعه چنداني ندارند.جالب اين كه رئيس كل بانك مركزي در خاطرات خود مي گويد فردي كه آقاي احمدي نژاد در آن سخنراني از وي نام برد اصلا وجود خارجي ندارد.به هر حال. من با آدم هاي زيادي كه به ايشان راي دادند صحبت كرده ام.آن ها بزرگترين ويژگي آقاي احمدي نژاد را ساده زيستي و انگيزه وي در مبارزه با فساد دانسته اند.در حالي كه بنده مي دانم مثل آقاي احمدي نژاد مثل كسي هست كه خالصانه دوست دارد ماشين هموطن خودش كه خراب شده را تعمير كند ولي چون بلد نيست و از راه درست وارد نمي شود با همان نيت خير ماشين طرف را خرابتر مي كند ولي درست نمي كند. اين وجهي است كه مردم عادي متوجه نمي شوند.چيزي كه مردم عادي متوجه مي شوند جديت آقاي رئيس جمهور در ترميم اين ماشين هست ولي نكته اي كه به دليل عدم مطالعه مردم عادي متوجه نمي شوند نابلدي رئيس جمهور در ترميم اين ماشين هست. طبق نتايج يكي از سازمان هاي بين المللي كه آقاي رئيس جمهور اين سازمان را يك سازمان صهيونيستي قلمداد كرد در دولت نهم شاخص فساد مالي رشد كرده نه نزول.البته چندان هم دور از انتظار نيست چرا كه اقتصاد كشور دولتي تر شده است.و فساد مالي ريشه در اقتصاد دولتي دارد.آقاي رئيس جمهور با نيت خير فساد مالي را در كشور بدتر كرده نه بهتر.بگذريم صحبت براي گفتن زياد است. (217569)
 
محمد امين
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۴:۱۸:۲۰
بنده بدون توجه به سلامت و يا عدم سلامت انتخابات راي دهندگان را به دو گروه تقسيم مي كنم. گروه اول افراد جوامع شهري و دانشگاهي كه از نظر اقتصادي جزء افراد طبقه متوسط به بالا هستند نخبگان جامعه در بين اين گروه جاي دارند.و گروه دوم افراد جوامع شهرهاي كوچك و روستايي و كساني كه از نظر اقتصادي افراد طبقه متوسط به پايين هستند.گروه اول كمتر نياز به كمك هاي دولت دارند و آگاهي هاي سياسي اين افراد بالاست اما گروه دوم از آگاهي هاي سياسي كمتري برخوردارند و بيشتر به كمك هاي اقتصادي دولت نياز دارند. دولت مي تواند روي راي و نظر اين افراد تاثير بگذارد و راي آنها را به سمت خودش جلب كند. مثلا اگر كاركنان كميته امداد به افراد تحت پوشش اين نهاد بگويند به فلان كانديد راي بدهيد، بسياري از افراد تحت پوشش اين نهاد حتما به آن كانديد راي مي دهند. چون مي ترسند كه ممكن است مستمري آنها قطع شود. و لذا كميته امداد ابزاري سياسي شده است. اكثريت گروه اول از موسوي حمايت كردند و راي اكثريت گروه دوم راي شان براي آقاي احمدي نژاد داخل صندوق ريخته شد. احمدي نژاد در بين نخبگان كمترين جايگاه را دارد.
معرفي آقاي كامران دانشجو براي پست وزارت علوم از طرف آقاي احمدي نژاد در راستاي ايجاد پايگاه و جايگاه براي احمدي نژاد و تفكر ايشان مي باشد. نمايندگان خوب مي دانند كه احمدي نژاد داري تفكري غير از تفكر اصلاح طلبي و اصولگريي است. ما همه در انتظار راي و نظر نمايندگان هستيم. اميدواريم نشان دهند كه نماينده واقعي مردم هستند. (217570)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۱۰:۴۳:۲۹
تحليل هاي آقايان جواد و محمد امين عالي و واقعي مي باشد و همان جو حاكم در جامعه ما مي باشد.
هدف از انتخاب آقاي دانشجو بعنوان وزير علوم . فقط و فقط براي برطرف كردن اين مشكل در بين دانشجويان و نخبگان مملكت مي باشد. (217951)
 
مجید
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۴:۲۳:۱۳
واقعا\" میشه گفت بهترین تحلیلی كه در رابطه با طرفداران دو رقیب انتخاباتی انجام گرفته همین است بدون هیچگونه بی احترامی به دو طرفین چون حقایق گفته شد.دست مریزاد آقای دكتر توكلی... (217575)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۴:۳۲:۱۶
واقعاً برای شما متاسفم با این طرز تفکرتون. شما میشه بفرمایید موضعتون کدوم طرفه؟ شماها شدید تریبون اونها؟ هرکسی که دهنش بازه که قرار نیست حق هم داشته باشه؟ من ماه هاست که در تعجب از این دوستان دانشجو به اصطلاح روشن فکر خودم موندم، اونوقت شما ها هم دارید حرف اینها رو تحویل ما میدید؟
میشه بپرسم فرق شما با این دوستانمون چیه؟ (217586)
 
حمزه
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۰۹:۳۹:۰۷
عزیز دل مهم کلام حق است نه اینکه کی اینوری کی اونوری
پیامبر حتی فرموده اند \" حکمت را بگیر حتی اگر از سوی منافق باشد \" . هنگام خواندن تحلیل باید خود تحلیل را مد نظر قرار داد که کلام حق است یا نه. (217921)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۴:۵۲:۰۶
فکر می کنم حرف های آقای احمدی نژاد را تحریف کرده اید. من حرف های ایشان را مستقیم از شبکه خبر شنیدم وبعد هم چند بار خلاصه آن از بخش های خبری تکرا شد. آنجا که نوشته اید در حالی که من خودم دانشگاهی هستم، مطلب را تحریف کرده اید. لطفا این گفته ایشان را درج کنید و امانت در نقل گفتار را رعایت بفرمایید. (217599)
 
علم و صنعت
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۵:۲۰:۵۴
آفرین به آقای دکتر توکلی
با اینکه من از طیف سیاسی آقای توکلی نیستم ولی نظرات و تحلیل های ایشون رو همیشه قبول داشتم. در مورد مشورت آقای احمدی نژاد که دیگه همه میدونن ایشون متاسفانه خود محور هستند و نمونه های زیادی از این کارهارو همه به خاطر دارند. من دانشجوی دانشگاه علم و صنعت هستم ... متاسفانه ... کاش علم و صنعتی نبودم! (217621)
 
خراسانی
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۵:۲۵:۱۷
آقای دکتر توکلی این آشی است که خودتان نیز در پختنش شریک بودید.فردا اگر ما از شما سوال نکنیم مطمئنا خداوند بازخواست خواهد نمود.
اکنون که به تحریف سخنان شما پرداخته اند و برمبنای آن پاسخ داده اند متوجه برخی چیز ها شده اید!
اصولا ما به انصاف و عدالت صرفا در حد شعار و لقلقه زبان اعتقاد داریم.حال که به حرف حق خودمان گیر می دهند ناراحت می شویم اما اگر حق هزاران هزار شهروند ضایع شود انگار برایمان مهم نیست.
آقای دکتر توکلی عزیز بخودآئیم! (217624)
 
مرتضیعبد خدا
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۶:۰۶:۵۹
اقای توکلی انصافا کم اوردی اگر جه ریییس جمهور ایراداتی قابل انتقاد دارد.ولیکن شخصیتی سیاسی -نخبه-ولایتمدار مثل شما ازاین قویتر و صد البته منطقی تر انتظار میرود.با حفظ استقلال فکری در حوزه وظایف مجلس-نصایح رهبری راهبردی واستراتژیک است .لزوما باید بیشتر مورد عنایت شماها قرار گیرد. (217652)
 
جاوید
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۶:۱۰:۵۸
البته من با وزارت آقای دانشجو مخالفم ولی در هر حال معتقدم:
1-دانشجویان فهیم ما دمکرات هستند و به رای اکثریت مردم خود احترام میگذارند.
2- خود رابازیچه و آلت دست بازندگان سیاسی نمیکنند.
3- منافع پریودیک جناحین را بر منافع ملی برتری نمیدهد. (217654)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۶:۱۱:۱۱
آقای عباسپور گفته اند شیوه دریافت مدرک آقای دانشجو غیرقانونی بوده است. به عنوان یک طرفدار دولت از نمایندگان میخواهم از حضور اقای دانشجو در وزارت علوم جلوگیری کنند چون بسیار التهاب افرین خواهد بود. (217655)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۶:۲۴:۵۷
به نام خدا
سلام
من به عنوان یک دانشجو نظر خودم رو بیان می کنم اگر ایرادی بهش وارد بود تذکر بدید :
مقدمه : متاسفانه فضای کشور در ایام انتخابات و بخصوص بعد از آن ، فضایی احساسی به دور از واقع گرایی و عدم توجه به منطق و عقل گرایی بود . عده ای از این فضای احساسی به وجود آمده سوء استفاده کردند و با به راه انداختن جنگ های پیچیده ی روانی با احساسات یک ملت به خصوص جوانان که اغلب آنان جزو قشر دانشگاهی هستند بازی کردند و به علت عدم پاسخگویی مناسب مسئولین در برخی از حوزه ها سوالات مبهمی درباره انتخابات در اذهان عموم بی پاسخ ماند.
در این حین بعضی دیگر از مسئولین و نمایندگان ملت در برابر این سوالات پیش آمده نه تنها پاسخگو نبودند بلکه با ایجاد سوالات مبهم دیگر و تنها برای اثبات روشنفکر بودن خود ، آب را به آسیاب دشمن ریختند و فضا را مبهم تر کردند در حالی که می توانستند با صبر و تحمل بیشتر و در زمان دیگر ، یا مخفیانه سوالات و یا انتقادات خود را مطرح کنند .
***
حال من به عنوان دانشجو سوالاتی دارم که باید به آن پاسخ داده شود
1.آیا آقای کامران دانشجو جزو همان مسئولینی بودند که بعد از انتخابات پاسخگوی سوالاتی که در افکار و اذهان در باره انتخابات پیش آمده بود ، نبودند ؟

به شخصه شاهد بودم که ایشان چندین بار و برایی چندین ساعت با وجود خستگی زیاد به شبکه ی خبر آمدند و به سوالات مبهم پیش آمده پاسخ دادند و جوابهای ایشان به مجری برنامه در باره ی مسائل پیرامون انتخابات قانع کننده بود .
**
2.آیا اگر شخصی وظیفه خود را به طور کامل انجام دهد اما کسان دیگری وظایف خود را درست انجام ندادند آن شخص باید محکوم شود ؟ به طور خاص اگر بخواهم بگویم یعنی این که اگر آقای کامران دانشجو وظایف خودش رو بدرستی انجام داد و اشخاص و یا سازمان دیگری (مانند صدا و سیما ) در انجام کار خود کوتاهی کردند باید آقای دانشجو محاکمه شود و پاسخگو باشد ؟

خیر . هرکس را در قبر خود می خوابانند . یعنی هرکس مسئول کار خودش است .
***
3.آیا چون آقای دانشجو با توجه به سمتی که در انتخابات داشته ، و چون دانشگاهیان و به خصوص دانشجویان ، مخالف با آقای احمدی نژاد و موافق با آقای موسوی بودند ، پس مخالف آقای دانشجو برای حضور در وزارت علوم هستند ؟

خیر. دانشجوی ایرانی منطق را پیشه می کند و نه احساس را . کسی که بتواند خوب کار کند و از طرفی با سواد علمی بالا و با برنامه باشد می تواند بر مسلک وزارت علوم بنشیند که از این حیث آقای دانشجو شخص مناسبی به نظر می رسد .
****
4.حال سوال من از سایت الف و نویسنده ی این مقاله این است که چرا با سوالات و صحبت های ابهام آلود خود که خالی از منطق و پر از احساس است اذهان عموم را مشوش تر از قبل می کنید و در زمره ی کسانی هستید که آب به اسیاب دشمن می ریزند ؟
جواب باخودتان

در پایان امیدوارم که این مطلب در معرض دید عموم قرار گیرد و به سوالات من پاسخ و اگر در جواب هایی که خودم به سوالات داده ام اشکالی وارد بود تذکر داده شود .

ومن الله توفیق
از طرف یک دانشجوی دانشگاه فردوسی 9/ 6/1388 (217671)
 
موعود
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۶:۲۷:۵۰
به نام خدا
آقای توکلی شما فورا دارین انتقام می گیرین از آقای دکتر احمدی نژاد ...
چرا ؟
به چه جرمی ؟
گیرم که همه دانشگاهیان به آقای موسوی رای داده باشند..
خوب
که چی ...
حالا آقای احمدی نژاد باید چه کند؟
باید چه کسی را وزیر کند که امثال شما راضی باشید...
.....
اگر خود شما بودید چه می کردید؟
...
تقصیر آقای احمدی نژاد چیست که عده ای قصد داشتند که مملکت را به آشوب بکشند و یا آرامش مردم را به هم بریزند...
حالا آقای احمدی نژاد باید تا آخر به اینها باج بدهد...
منطقی باشید نه بهانه جو و بداخلاق و انتقام گیر....
.......................
و مکرو و مکرالله و الله خیر الماکرین (217672)
 
ناصريان
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۶:۳۴:۴۳
سلام
كاش رياست محترم جمهور سخنان ديشب مقام معظم رهبري را در خصوص پاسخگو بودن مسئولان درك و عمل مي‌كرد و طفره رفتن از پاسخگويي با تحريف گفتار مخالفان خود را كنار مي‌گذاشت.
با عنايت به اهميت جايگاه رياست جمهوري در نظام ما، جا دارد نهاد رياست جمهوري نيز واكنش ديگران به سخنان ايشان را رصد كند و اگر توضيحي لازم دارد ارائه كند و اگر اشتباهي رخ داد، باز هم از بيان اينكه اشتباهي رخ داده ابا نكنند.
مثلا همين بيانات آقاي دكتر توكلي كه جا دارد از سوي آن نهاد رسيدگي و پاسخگو باشند. (217673)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۶:۴۴:۳۸
دانشگاه های کشور نیازمند فضای آرومند و با وزیر شدن آقای دانشجو که چهره ای سیاسی است و نه علمی مشکلات صدچندان خواهد شد. از ما گفتن و از ...... (217681)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۷:۳۴:۲۲
بنده واقعا نمی دانم اگر امثال آقای دکتر توکلی نبودند نماینده نماها با تملق و چابلوسی چه تصویری از مجلس در تاریخ به ثبت می رساندند.
آقای دکتر توکلی مطمئن باشید ما جوانان با دقت روند کلی را دنبال می کنیم و حق را از ناحق و مدافعین واقعی حق مردم را از پاچه خواران تشخیص می دهیم.

با تشکر از شما که از آبروی خود مایه می گذارید (217707)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۷:۵۰:۰۵
رفتار احمدی نژاد به این دلیل که 4 ساله همش فحش خورده و ناخود اگاه گارد گرفته و برای رهایی از اثرات سو این گارد باید به راهنمایی های رهبری توجه کنه. البته مردم زحمات ایشون رو فراموش نکرده و نخواهند کرد و به همین علت و علل دیگر به ایشون رای اکثریت دادند. یه دوستی که گفتن جامعه نخبگان اغنا نشده فکر کنم حرفه غلطی باشه. چون واقعا اگه کسی خودشو به خواب نزده باشه می فهمه که به هیچ وجه تقلب با گستردگی 11 ملیون در این انتخابات امکان پذیر نبوده و اساسا تو انتخابات های ریاست جمهوری امکان پذیر نیست. و به نظر بنده حتما توهمی بیش نبود که با سازماندهی امثال موسوی رو هم بازی دادن و البته اونا هم خوب بازی خوردن و همه چیزو فرستادن مسلخ (217715)
 
یک استاد دانشگاه
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۷:۵۵:۰۰
متاسفانه احمدی نژاد بسیار بی ادبانه و خارج از مدار اخلاق و بدون منطق صحبت می کنه... من خودم یک استاد دانشگاه هستم و وضع دانشگاه محل تدریسم را به خوبی می دانم. حرف آقای توکلی در خصوص وزیر پیشنهادی علوم بسیار منطقی و صحیح بود. من خودم یکی از اونهایی هستم که به هیچ وجه عملکرد آقای دانشجو در طول انتخابات برایم توجیه پذیر نبود چه برسه به اینکه ایشان بخواهد در مقام وزیر نقش ایفا کنند...اینهمه نخبه علمی در مدیریت دردانشگاه داریم واقعا جای تعجبه که انقدر ایشان اصرار به سیاسی کاری و ایجاد تنش داره ضمن اینکه حرف دیگر آقای توکلی در خصوص بالاتر بودن رای آقای موسوی در دانشگاه نیز کاملا صحیح است و این واقعا جای بسی فکر و تامل در سران نظام دارد که چرا دانشگاهیان با احمدی نژاد و همفکر ایشان نیستند... (217716)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۹:۰۸:۱۹
تحلیل آقای دکتر توکلی بسیار بجا بود . من فکر می کنم آقای احمدی نژاد قصد ناآرام کردن کشور را دارند وگرنه قحط الرجال نیست . اگه دینی آقای دانشجو به گردن آقای احمدی نژاد دارند می تونستن ایشون رو مثلا وزیر تعاون کنند . (217737)
 
جلال
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۹:۲۴:۲۱
از این نوع استدلال ها کم نشنیده ایم . آقای موسوی هم شب قبل از اعلام نتایج توهم زد و خود را رئیس جمهور نامید.
من نمی دونم آقای توکلی این را از کجا فهمید احتمالا از آقای موسوی کمک گرفته یا خودش رفته و از تمام دانشجویان رای گیری کرده !
آخه تا کی حرف های غیر مستدل !1
در ضمن بر فرض هم که این طور باشه ، خب این عزیزان (اکثر دانشجویان فرضی) خود آقای احمدی نژاد را هم قبول ندارند پس رهبر معظم انقلاب حکم تنفیذ ریاست جمهوری را به ایشون ندهند.این که نشد استدلال برادر من !1 (217741)
 
عمو
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۱۹:۳۱:۳۸
بنام خدا
آقای توکلی شما باید این مطالب را در مجلس می گفتی تا جواب می شنیدی.
انتشار این مطالب مثل معروف زیر را بخاطز می آورد که مشت بعد از دعوا را آدم توی سر خودش می زند. (217743)
 
مزدک
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۲۲:۱۹:۱۰
دکتر توکلی با منطق چند جمله گفته است. در این جملات حقایقی بزرگ نهفته است. جملاتشان ساده است به نحوی که همه می فهمنند منظور چیه. سیاست مدارانه. بعد خوب، احمدی نژاد هم باید جواب میداده. پاسخ منطقی به جملات دکتر توکلی یعنی اعتراف به خیلی چیزها. پس مجبوره اینطوری جواب بده. چون در راسه.
در تاریخ نقل است روزی خواجه نصیرالدین توسی با یکی از وزرای دربار آخرین خلیفه عباسی داشت بحث علمی میکرد. آن وزیر عرب که سوادی نداشت در پاسخ به نظرات حکیمانه خواجه، جملات سخیفی می گفت که هیچ ربطی به موضوع نداشت. دست آخر هم به خواجه گفت: تو اهل خراسانی، آنجا بیشتر گاو دارد یا خر؟
خواجه در پاسخ گفت: گاو. وزیر گفت: پس شاخت کو؟ خواجه گفت: همراهم نیاورده ام.
چند سال بعد، خواجه وزیر هولاکو شد و او را تشویق به فتح بغداد و انقراض حکومت عباسیان کرد. پس از تصرف بغداد، روزی در کنار دجله، همان وزیر را خدمت خواجه آوردند. خواجه گفت: \"فقط می خواستم به آخرین سئوالت که چند سال پیش پرسیدی پاسخ کامل داده باشم. پرسیدی شاخت کو.\"
خواجه با اشاره به هلاکو که کمی دورتر ایستاده بود، گفت: \"این همان شاخم است که همراهم نیاورده بودم.\" وزیر معزول عباسی با احترام به نظر خواجه حرف او را کاملا تایید کرد. (217782)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۲۲:۳۱:۵۹
تذکر آئین نامه ای دکتر توکلی به احمدی نژاد در جلسه روز دوشنبه، همان طور که رئیس مجلس هم گفت، وارد نیستند.

اما به نظر می رسد که این ایرادات آقای توکلی، از نطر منطقی اصلا وارد نیست:
1) بحث \"همه\" یا \"اکثریت\" دانشگاه در جواب رئیس جمهور تفاوتی ایجاد نمی کرد، زیرا ایشان گفتند که مگر آقای توکلی نماینده دانشگاهیان هستند که چنین ادعایی می کنند؟ (البته اگر حواسشان بود و جمله را دقیق طرح می کردند؛ بهتر بود تا چنین بهانه ای از ایشان گرفته نشود؛ اما چنین اشتباهات کوچک و بی اثری در یک سخنرانی طولانی طبیعی است)

2) احمدی نژاد کی گفت که \"توکلی گفته است\" آشوب طلبان را وزیر علوم کن؛ که آقای توکلی الآن تکذیب می کند؟!
3) شاید آقای توکلی به صراحت نگفته باشند که با من مشورت کن، اما معنی حرفشان همین است.
وقتی رئیس جمهور چندین بار با نمایندگان دیدار کرده است و آقای توکلی می گوید رئیس جمهور باید با نمایندگان مشورت کند، معنی اش چیست؟!
خوب با نمایندگان که مشورت شده است، منظور ایشان این است که با بعضی افراد خاص (نظیر خودشان) باید مشورت می شده است.
وقتی مفهوم حرف آقای توکلی به روشنی مشخص است؛ چرا انکار می کنند؟ (217787)
 
۱۳۸۸-۰۶-۰۹ ۲۳:۵۳:۳۵
خدا وکیلی چقدر امید دارید که طیف معارض دانشگاهی با منطق راضی شوند؟
روزهای پیش از انتخابات، اگر با آن هم دم شده بودید کی دیدید که تحمل هیچ نظر مخالفی را ندارند و اصلا به حرف های متفاوت توجه نمی کنند تا بخواهند بپذیرند یا نه.
حقیقتش را بخواهید درس خواندن، تصلب ذهنی را از بین نمی برد. آقای دکتر توکلی، فکر جر و بحث با دیگران نباشید، چرا که به جای آن اگر بتوانید واقعا راه حلی برای پذیرش حقیقت از سوی این طیف، ارائه بدهید خدمت بزرگی به کشور کرده اید.
اگر راه حلی دارید، منتظر نباشید تا شما را دعوت کنند؛ خودتان آن را تدیون کنید و با رابطه هایی که دارید تا دیر نشده است آن را به اجرا دربیاورید که خیر دنیا و آخرتتان در آن است (217807)
 
منصوری
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۰۰:۱۵:۲۱
جناب توکلی،
شما اینقدر از روی کار امدن اصلاحات ترسیدید که به طرز مشکوکی به خصوص در ایام انتخابات،از بی طرفی به شدت فاصله گرفتید.
شما واقعا چه چیزی را در اقای احمدینژاد میبینید که به نظرتون یک اصولگرا میاد؟ایشون به چه اصولی پایبنده؟ ایا صداقت لازمه اصولگرایی نیست؟ ایا تدبیر لازمه اصولگرایی نیست؟
همین ادعای مذهب و امام زمان و غیره کافیه؟ (217815)
 
لطفی
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۰۱:۳۰:۴۲
بعد از این اتفاقاتی که افتاد انتظار می رفت تا حدی دولت به یک جمع بندی از طبقات جامعه و طرز فکر قشر های مختلف برسد
و بتواند دولتی را بچیند که تمامی مردم را راضی نگه دارد
اساسا کاری به تقلب و صحنه ارایی هم ندارم ولی همه به این اعتقاد دارند اگر تفکر دولت نهمی طرفدارنی دارد تفکر مقابل هم جایگاه بزرگی نزد مردم برایشان وجود دارد و اگر دست به حذف گروه مقابل زد نظام و دولت گربیانگیر تفکری خواهد کرد که این بار خودش را در نظام نمی بیند ورادیکال عمل می کند
قشر دانشگاه ودانشجو که تمایلات فکری انها اساسا به سمت تغییر شرایط هست که بتواند قله های امید و علم را فتح کند نیاز به ازادی اندیشه و نوشتاری و گفتاری دارد
امیدوارم که شرایط برای این قشر بهتر شود چرا که به جای منزوی کردن این قشر توسط صدا وسیما و ارگانهای داخل دانشگاه ما نسلی را به جامعه تحویل خواهیم داد که سرخورده وکم انرژی است
امیدوارم اقای توکلی وسایر نمایندگان توجه کنند و از مجلس حداقل فشاری برای دانشگاه به دولت وارد کنند (217836)
 
یک نفر از عوام!
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۰۱:۳۷:۳۶
در اینجا حق با توکلی است.
تقریبا تابلو است که احمدی نژاد به نخبگان جامعه توجهی ندارد و با توده مردم هم در انتخابات پیروز شد.
در مجلس هم همینطور است. او به نخبگان مجلس توجهی نکرده و با متن مجلس لابی کرده است.
اما این دولت اگر به همین منوال ادامه دهد قطعا در دراز مدت شکست می خورد. چرا که این عوام هستند که به سمت خواص سوق پیدا می کنند و وزنه خواص روز به روز سنگین تر می شود. (217838)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۰۲:۴۰:۲۶
هیچ کس مثل احمدی نژاد نمی تونست جوابتون بده وقتی اقای احمدی نژاد صحبت میکنه ادم احساس ارامش میکنه ویژگیه که شما به هیچ وجه در وجودت نداره ادم باید به زور حرفاتونو گوش بده.استدلال های بی منطق زیر سوال بردن همه چی بدون توجه به نقاط قوت حرفای تکراری تعیین تکلیف کردن از ویژگی های شما شده من خودم دانشجو هستم من و اکثریت هم کلاس های خودم به اقای احمدی نژاد رای دادیم تو کلاس ما رای غالب ایشون بود حالا تو یه سری دانشگاه ها رای خلاف این باشه باید وزیری را تعیین کرد که این افراد بخواهند شما فکر کردین بعد از انتخابات چه کسانی از اقای دکتر حمایت کردند یه سری پیر پاتال تمامی افراد جوان و دانشجو بودند چرا ما ها به چشم شما نمی اییم جناب نماینده (217855)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۰۲:۴۹:۵۴
به هر حال با تمام اين حرف ها دكتر احمدي نژاد پيروز شدند و تعداد كمي از افراد آن ها بيشتر در تهران كه تحت تاثير ماهواره ها هستند عصباني اند كه تعدادي از آنها همين افرادي هستند كه شما آنها را دانشگاهي مي ناميد و ما صفت هاي ديگري را براي آنها بكار مي بريم . در انتخابات مجلس( به دستور رسانه هاي ضد انقلابي) در انتخابات شركت نكرده بودند. و ما طرفداران احمدي نژاد بوديم كه متاسفانه فكر ميكرديم دكتر توكلي در راه ولايت هستند و به دستور رهبري مبني بر كمك به دولت عمل خواهند كرد كه به وي راي داديم و او را به مجلس فرستاديم. وگرنه كساني كه حالا طرفدار موسوي شده اند كه اصلا اهل راي دادن نبودند يا اينكه از طرفداران اصلاح طلبان بودند. سنگ اندازي در كار اين دولت فقط باعث منفور شدن خودشان در كشور و جهان خواهد شد. (217858)
 
امین
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۰۳:۲۶:۵۱
منم به عنوان یک دانشجو می خوام به انتقاد از قشر دانشجو بپردازم ! یکی از مسائلی که ما توی دانشگاه باهاش روبرو یک جور خود نخبه پنداری سراب وار است چیزی که متاسفانه توسط اقشار دیگر جامعه به آن دامن زده می شود. سوال من از دوستان دانشجو این است که بدون تعصب و با فکر پاسخ دهند که چه چیزی دانشجویان را از اقشار دیگر متفاوت می سازد ؟ چه چیزی باعث می شود آن کسی که چند تست بیشتر زده است و کمی بیشتر تلاش کرده است نخبه فرهنگی دانسته شود ؟ آیا جز این است که با قبول شدن در دانشگاه هیچ چیزی به ما اضافه نشده و نمی شود ؟
آن چه دانشجویان را در عمل با اقشار دیگر جامعه متفاوت می سازد فضای باز سیاسی و فرهنگی ای است که در آن قرار دارند و با توجه به عدم وابستگی های سیاسی اجتماعی حرف های خود را راحت تر می زنند .
اما من به عنوان کسی که سال هایی از عمر خود را در دولت های خاتمی و احمدی نژاد در دانشگاه سپری کرده ام نمی تونم به نخبه بودن قشر دانشجو اذعان داشته باشم ! رفتارهای بی ادبانه با کارمندان و کارگران دانشگاه، ضرب و شتم و مجروح کردن نگهبانان دانشگاه در اعتراض ها، بددهانی و بی ادبی های علنی در دانشگاه و طلبکار بودن از همه کس ویژگی های بدی بوده است که در دانشجویان دانشگاه ما من را به افتخار کردن به دانشجو بودنم وادار نمی کند !
من با آقای توکلی مبنی بر عدم به کارگیری آقای دانشجو در وزارت علوم هم عقیده ام چرا که چند ماه است شاهد برنامه ریزی هایی برای به آشوب کشیدن دانشگاه در اول مهر هستیم و البته بهانه ای نیاز است که وزیر شدن آقای دانشجو بهانه ای خوب به این دوستان می دهد برای آن چه می خواهند بکنند .
در پایان از همه دوستان دانشجویی که شانشان بالاتر از آن چه در این نوشته گفته شد می باشد عذر می خواهم . آن چه نوشته شد در مورد قشر اندکی از دانشجویان صادق است و بسی جفاست نسبت دادن این نسبت به بقیه اگر می خواهیم از حیثیتمان دفاع کنیم خودمان باید جلوی اینان را بگیریم . (217865)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۰۴:۳۰:۵۶
با سلام
بعد از تایید سلامت انتخابات توسط شورای نگهبان و بعد از آن توسط مقام معظم رهبری دیگر نه آقای توکلی و نه هیچ کس دیگر حق بیان تردید در سلامت انتخابات را ندارد. (217878)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۰۵:۲۱:۴۸
واقعا که آقای توکلی شما هم رفتید به اون جایی که افروغ رفت.
اگه این نوشته ها رو که عین گفته های موسوی و کروبی هست در سایت خودتون ندیده بودم باور نمی کردم این شمایید که این حرفها رو می زنید
به عنوان یکی از دانشجویان عدالتخواه مشهد واقعا متاسفم که می شنوم شما هم دچار کیش شخصیت شدید.
امیدمون به این بود که 4 سال دیگه شما کاندید بشید و براتون تبلیغ کنیم. اگه احمدی نژاد شما و علی مطهری رو کاندید یکی از وزارتخانه ها کرده بود حالا همه چیز سرجاش و درست بود. نه؟ (217888)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۰۶:۰۰:۵۷
حالا من یه سؤال از آقای توکلی دارم که ربطی به اصل موضوع نداره. آقای توکلی! چرا شما وسط دعوا نرخ تعیین می‌کنید؟ چرا در بند اول فرمودید که توی تهران، در دانشگاهها «نیز» آمار موسوی نسبت به احمدی نژاد، دو به یک بوده. سؤال من اینه که مگه اختلاف رأی این دو نفر در تهران، چند صد هزار نفر نبود؟ چطوری شما به نتیجه‌ی دو به یک رسیدید؟ (217895)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۰۶:۱۷:۲۸
عزيز من الان ديگه وقت اين نيست كه بدونيم توي دانشگاه كي رايش بيشتره
احمدي نژاد راي آورد و تموم شد و رفت.
پس چون دانشگاهيا با احمدي نژاد مخالفن بفرمائيد كي بايد وزير علوم رو انتخاب كنه؟
تمام مردم ايران قراره رئيس جمهور رو انتخاب كنن،نه فقط دانشگاهيا.
اكثر دانشگاهيا هم چون ميخواستن آزادتر باشن با احمدي نژاد مخالفن.
واقعا براي قشر دانشگاهي كه خودم هم يكي از اونها هستم،متاسفم. (217899)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۱۹:۰۲:۳۸
گل گفتی
من هم از اینکه یک دانشگاهی هستم در این شرایط متاسفم
دانشگاهیان خیال کرده اند تافته جدا بافته هستند .
بسیاری را دیده ام که با سواد کم و مشاغل شریفی مثل نانوایی ،کارگری ،رانندگی و ... تحلیلهایی ارائه میدهند که واقعاًنشان از درک عمیق آنها دارد .
من خودم مدرک کارشناسی ارشد دارم و تدریس میکنم ولی از اینکه اینقر دانشگاهیان را افراد بزرگ و فهمیده میدانید و رای آنهارا مافوق باقی شهروندان واقعا متاسف میشوم که یک دانشگاهیم . (218229)
 
یک شهروند
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۰۷:۵۶:۳۷
متاسفانه سبک تعاملاتی آقای احمدی نژاد سوار شدن بر امواج سهمگین تنش ها برای افزایش سطح و عمق آشنایی دیگران با نام ایشان است. ایشان در خصوص مسائل راهبردی جهانی نیز از همین موضع به اظهار نظر و اتخاذ مواضع می پردازند. به همین جهت برای ایشان هیچ اهمیتی و در واقع هیچ اهمیتی، ندارد که وزیری را انتخاب کنند که ممکن باشد که این انتخاب به افزایش تنش در دانشگاه ها منجر شود. من که اکنون از دوستداران و طرفداران ایشان نیستم ولی قبلا هم که بودم همیشه افسوس می خوردم که مگر در بین نیروهای اصول گرا قحط الرجال است که ایشان همواره دست به انتخاب های عجیب و غریب می زنند. ایشان این فرصت را داشت که موضع اصول گرایان را به عرش برساند ولی به رفتاری دست زد که این شبهه را تقویت می کند که در موضع قحط الرجالی قرار دارند ولی این حالت تنها در هنگامی رخ می دهد که ایشان ملزم باشند تنها از بین گروه فکری و حزبی کوچک خاص و جدید الظهوری دست به انتخاب بزنند که این قدر با کمبود نیروی اصلح و در نتیجه با تنش بین اصولگرایان مواجه می شود. خداوند متعال عاقبت همه مسلمین را ختم به خیر گرداند. (217904)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۰۹:۴۴:۵۸
ُسلام

اگر آقاي دانشجو وزير علوم بشه خدا مي دونه كه دوباره چه آشوبي به پا بشه . يعني واقعا ما كه تو مملكتمون اين همه نخبه داريم و تمام دنيا تو حرفهاشون مي گويند كه مردم ايران خيلي باهوش و درايت هستند يعني يك نفر بهتر از آقاي دانشجو پيدا نشده كه اين پست رو بهش بدند.
اين كارها باعث نذول وجهه ايراني ها درجهان مي شويم . مواظب باشيد شما نمايندگان مردم ايران در مجلس هستيد اگر اون دنيا رو قبول داريد ازحق ملت در مجلس دفاع كنيد كه حق را ناحق كردن عذابي عظيم در پي خواهد داشت. (217927)
 
پاسخ به رياست جمهور
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۱۰:۵۸:۵۳
اقاي دكتر احمدي نژاد
كاش شما ووزارت كشور يكبار به صورت رسمي مجوز راهپيمائي مسالمت اميز براي مخالفين دولت (نه نظام ) صادر مي كرديد واجازه مي داديد مخالفين شما به خيابان بيايند تا گفته هاي جناب اقاي دكتر توكلي كه در صد لفاف پيچيده بود تا به دشمن امتياز ندهد را بدون لفاف ببينيد ودرك كنيد . گر مرد رهي بسم الله (217961)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۱ ۰۷:۰۹:۱۱
عزيزم ما حرفي نداريم بله در تهران طرفداران موسوي بيشتر بودند. ولي دليل بر اين نيست كه كل ايران طرفداران او باشند. راي مردم در صندوق ها مشخص شود نه در كف خيابان ها. (218323)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۱۱:۲۲:۳۹
حالا خوب است خودمان دانشگاهي هستيم، فكر كنم براي دانشجويان مشخص است كه اكثريت اساتيد جامعه دانشگاهي از لحاظ فكري كاملا ليبرال هستند و به دنبال يك حكومت دموكرات ليبرال هستند و به نظر بنده اصلاً حكومت اسلامي و سيستم ولايت فقيه را قبول ندارند. اساتيد دانشگاه يا خود مداركشان را از خارج از كشور گرفته يا اينكه از بهترين دانشگاه هاي ايران گرفته اند بنابراين اساتيد اين اساتيد هم از خارج از كشور كه كه عمدتاً انگلستان، كانادا و آمريكا مي باشند، مدرك گرفته اند. براي اين اساتيد كه نظام قانونمند و جامع مديريتي غرب را از نزديك ديده و تجربه كرده اند، مفاهيم دشمن، شيطان بزرگ، استكبار و استعمار و ... نيز كاملاً مضحك و بي معني است. پس اين اساتيد در انتخابات بدنبال كسي بوده اند كه به نحوي اين تفكر را داشته و يا حداقل كمترين توجه را به نظام حكومت اسلامي و رهبر آن داشته باشند و در اين بين هم كي بهتر از مير حسين! مشي تفكر موسوي را هم از افراد دور و بر او يعني سازمان مجاهدين و سازمان مشاركت كاملاً مي توان از بر خواند. زيرا كه اعضاي اين دو سازمان آيينه ي تمام نما و مريدان به حق افكار پدرخوانده خود يعني دكتر سروش و نيز دكتر حسين بشيريه هستند. دانشجويان هم كه خودمان بين آنها هستيم، نيز از ترم دو و سه نيز جهت گيري آنها بعد از پاس كردن چندين واحد درسي بر عليه نظام شكل مي گيرد. حال اقليت اين ها افرادي با مطالعه اما اكثريت آنها بي مطالعه و احساسي هستند. زيرا آنها كه با مطالعه اند و خودشان همان خط مشي مذكور را به طور مستدل انتخاب كرده اند به وضوح خود من مشاهده كرده ام كه تقلب را بي اساس دانسته و مي دانند كه احمدي ن‍ژاد راي آورده و از كم و كيف راي دهندگان نيز مطلع هستند. و اما گروه دوم از دانشجويان نيز كه احساسي عمل مي كنند مشكل اين ها هستند كه براحتي تقلب را باور كرده و چه داخل دانشگاه و چه خارج دانشگاه دست به اعتراض زدند. تاكيد مي كنم كه اعتراض نه اغتشاش!
به هر حال دانشجويان با مطالعه كه خودشان به كم و كيف حوادث و علت و عاملان آن
(يعني سهم و ارث خواهان قدرت و ثروت كه بعضاً از آقا زاده ها هستند) واقفند و رگه هاي اميدشان براي نيل به هدف مذكور را از دست داده اند و الان مي دانند كه از طرف موسوي نيز بخاري بلند نمي شد و دولت موسوي به نام ليبرال دموكراسي به كام تشنگان قدرت و ثروت به تاراج مي رفت. دانشجوبان دسته دوم نيز به اين حقيقت خواهند رسيد، اين حقيقت كه از هر دو حذب كاري ساخته نيست و بايد فكر ديگر كرد! (217980)
 
علي
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۱۲:۰۵:۵۲
براي نمايندگان مردم در مجلس متأسفم.
نه براي همه، بلكه براي اكثريت آن‌ها
به افرادي چون توكلي و مطهري و امثالهم كه از زبان مردم سخن مي‌گويند و مصلحت انديشي را كنار گذاشته و واقعيات را مي گويند درود مي فرستم.
واي بر شيفتگان قدرتي كه در اين زمانه بهترين راه را در تملق، دروغ گويي و فريب مي‌دانند (218017)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۱۲:۳۷:۰۱
برای شما متاسفم که آنچه در موردتان فکر میکردم درست نبود... شما جدیدا تحلیل های خیلی سطحی و البته ناشیانه ای ارایه میدهید ... آقای توکلی علیرغم ارادتی که به ایشان دارم حرف بسیار اشتباهی زد و شما در مطلب بسیار ضعیف فوق قصد توجیه و بقولی ماست مالی آن را دارید... من نمی گویم وزیر علوم خیلی خوب است ولی دلیلی که آقای توکلی در رد ایشان آورد بسیار بچه گانه بود!
امیدوارم این بار نظر بنده را درج کنید چراکه بنده تا به حال چهار پنج بار نظر داده ام وای متاسفانه هیچکدام درج نشدند! (218035)
 
شهيدي
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۱۳:۵۲:۱۶
با سلام
من هم نظر آقاي توکلي را در اين مورد قبول دارم راستش به محض اينکه آقاي دانشجو معرفي شدند با وجود اينکه به کارآمدي ايشان اذعان دارم ولي به جهت همين حساسيت ها نگران شدم.
زيرا ما يک ماه ديگر شروع سال تحصيلي را داريم و بر اساس اخبار موثق دشمنان و جريانات منحرف براي اقدامات آشوبگرانه در دانشگاه ها و به تبع آن در جامعه برنامه ريزي گسترده دارند. آقاي موسوي و تشکل غيرقانوني اش هم به دنبال ملتهب نگه داشتن فضاي جامعه اند تا بتوانند از جزاي اعمال مجرمانه خود مصون باشند.
در اين شرايط وزارت آقاي کامران بر وزارت علوم اصلا صلاح نيست و ممکن است به اين حساسيت ها دامن بزند. اگرچه من معتقدم با روحياتي که از دکتر احمدي نژاد سراغ داريم و پافشاري هاي بعضا بي مورد ايشان ، در صورتي که مطمئن هستيد فضاي مجلس به سمت راي دادن به ايشان پيش مي رود بهتر است از طرح اينگونه مباحث اجتناب نمائيد زيرا مطرح نمودن و تاکيد بر اين تحليلها ممکن است به دامن زدن فضاي التهاب کمک کند .
داستان آقاي کردان را به ياد بياوريم که تاکيد مجلس و پافشاري هاي رئيس جمهور چه لطماتي را به پيکره اصولگرايان وارد کرد و پاشنه آشيل فيلم تخريبي نود سياسي شد. نود سياسي اي که فضا را براي آشوب هاي پس از انتخابات آماده کرد.
ما اگر بتوانيم رفتارهاي اغتشاشگرانه احتمالي در مهر ماه و آذر ماه را مهار و کنترل کنيم چشم فتنه درآمده است. اين نيازمند همگرائي مجلس خصوصا دکتر توکلي مهندس باهنر و دکتر لاريجاني با دولت داريم . اشتباه نشود منظور هم گرائي طرفيني است و کنار گذاشتن اختلافات بعضا سليقه اي بي مورد و غير اساسي. (218087)
 
اصولگراي اصلاح طلب(يك سبز)
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۱۴:۱۲:۳۰
آقاي توكلي سلام . من يه سبز واقعي هستم از سبزهاي دانشگاهي و البته نه موسوم به اغتشاشگر و اين حرفا. هميشه هر وقت تصوير شما رو توي تي وي مي ديدم يا مصاحبه اي از شما توي روزنامه تو دلم مي گفتم اه اين بابا هم آخر نون به نرخ روز خور هست. الان اعلام مي كنم كه ازتون عذرخواهي مي كنم . عذرخواهي مي كنم كه فرق اصولگراي واقعي را از بدلي تشخيص نمي دادم و همه را با يك چوب مي راندم. من يك اصولگراي اصلاح طلب هستم و شجاعانه از شما عذرخواهي مي كنم و اعلام مي كنم اشتباه كردم كه شما و ديگر دوستان اصولگرا را با وزنه برخي بدلي ها وزن كردم. حقيقتا نشان داديد اصولگرا يعني چه. مرا ببخشيد و حلال كنيد. (218107)
 
علی آبادی
۱۳۸۸-۰۶-۱۰ ۱۹:۰۰:۲۹
شما از کجا فهمیدید که اکثر دانشگاهیان مخالف احمدی نژاد هستند؟
اگر نظر سنجی کردید یا آماری دارید ارائه کنید.
امثال شما قبل از انتخابات دم از پیروزی میزدند مگر واقعیت بود؟! (218228)
 
جاوید
۱۳۸۸-۰۶-۱۱ ۰۹:۱۹:۴۸
بسیاری از نظرات بالا( از جمله متن اصلی ) این موضوع را به ذهن متبادر میکند که حامیان موسوی نوعا اغتشاش گرند و اگر جایی باشند که مجتمع یا اکثریت باشند
بر علیه هر آنچه باب میلشان نیست آشوب میکنند با این وصف آیا اطلاق دانشجو
و نخبه و تحصیلکرده و مردم و هنرمند و امثال آن به این قشر درست است.
درصورت بطلان مطلب فوق لابد باید تابع قانون و رای اکثریت باشند.
انتظار اینکه بعد از اعلام نتیجه انتخابات باب میل اقلیت رفتار شودکاملا غیر منطقی و غیرعقلی است. (218347)
 
موسوی
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۱۴:۲۹:۳۶
واقعا پس از اعترافات ابطحی وعطریانفر وسایر دوستانشان درخصوص انتخابات جای تعجب دارد که باز بحث تقلب مطرح می شود. دوستان وقتی اشخاصی ادعایی مطرح می نمایند وبه وسیله ان عده ای را به خیابان می کشانند بعد خیلی راحت ادعای خود را رد می کنند (نگویید اجباری بوده که عوام وخواص ان را رد می کنند) این توهین بزرگی به طرفداران دیروزشان می باشد .خواهشمند است برای انکه فردای قیامت باز خواست نشوید و بلند گوی مغرضان هم نباشید بحث مسخره تقلب را رها حداقل چهار تا حرف ونظردرست درمان بزنید تا وقتتان ب جهت تلف نشود. (219191)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.