توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 52705
رفسنجاني: چين يكي از بهترين همكاران ايران است
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۱۶
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان سوابق همكاري‌هاي ايران و چين در سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، گفت: هميشه عقيده داشتيم كه چين يكي از بهترين همكاران ما است.

به گزارش فارس به نقل از مجمع تشخيص مصلحت نظام،‌ آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام پيش از ظهر امروز در ديدار با سفير چين اظهار داشت: مطمئنا نوع نگاه شما به مسلمانان چين، در تعاملات و روابط اين كشور با حدود 60 كشور مسلمان كه جمعيت آنان بيش از جمعيت چين است، تاثير دارد و مسلمانان نيز در طول تاريخ ثابت كرده اند كه انسانهاي قانعي هستند.

وي با بيان سوابق همكاري‌هاي ايران و چين در سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، گفت: هميشه عقيده داشتيم كه چين يكي از بهترين همكاران ما است.

رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به سفر اوايل انقلاب خويش به چين گفت: در آن سفر پيام امام(ره) را براي گسترش همكاري‌ها داشتم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اظهار رضايت از همكاري چيني‌ها در متروي تهران خواستار توجه ويژه دو طرف براي رفع مشكلات متروي مشهد شد و گفت: پايه همه همكاري‌هاي اقتصادي، روابط خوب سياسي است و همكاري‌هاي بين المللي نيز روابط سياسي ما را تقويت خواهد كرد.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به سابقه حضور چيني ها در پروژه‌هاي هسته‌اي ايران اظهار داشت: پايه‌هاي اوليه همكاري‌هاي هسته‌اي ايران در زمان سازندگي با دولت چين ريخته شد.

وي افزود: اگرچه چيني‌ها در مراحل بعدي همراهي نكردند، اما شروع خوب باعث تداوم آن توسط ايراني‌ها بود.

* هاشمي در زمان مقتضي به چين سفر مي‌كند

آقاي شيه شيائوين، سفير جمهوري خلق چين نيز در اين ديدار ضمن تقديم نقاشي اختصاصي يك نقاش بزرگ چيني به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و ارائه گزارشي از آخرين تحولات روابط تجاري و بازرگاني دو كشور گفت: ما خواستار توسعه روابط در همه زمينه‌ها به خصوص در مسائل مربوط به نفت و گاز هستيم.

سفير چين افزود: شركت‌هاي چيني آمادگي دارند در همه زمينه‌ها به خصوص مسائل راه و برابري با ايراني‌ها همكاري كنند.

وي در ادامه گزارش كاملي از چگونگي و چرايي مسائل دولت مركزي چين با مسلمامان ارائه كرد و گفت: مسلمانان اقليتي قابل احترام در چين هستند و مردم و مسئولان چين هم با ديده احترام به آنان نگاه مي‌كنند، زيرا ما به اهميت مناطق مسلمان‌نشين در اقتصاد چين و روابط و تعامل اين كشور با كشورهاي اسلامي واقفيم.

سفير چين در اين ديدار از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني براي سفر مجدد به اين كشور پهناور دعوت كرد و آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نيز قبول كردند در زمان مقتضي به آن كشور سفر كند.

 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.