توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 52738
رسایی: هدیه 100میلیونی کذب است
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۴۹
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شایعه اعطای 100 میلیون تومان از سوی دولت به نمایندگان در آستانه رای اعتماد به کابینه را تکذیب کرد و گفت: 3 وزیر رای نمی گیرند.

به گزارش مهر ، حمید رسایی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه گفته می شود برخی نمایندگان 100 میلیون تومان برای رای اعتماد به وزیران از دولت دریافت کرده اند،  با رد هر گونه پرداختی و نیز اعطای هدایا از سوی دولت و وزیران  پیشنهادی به نمایندگان گفت :  انتشار چنین اخباری فضاسازی است.

وی  با بیان اینکه فضای مجلس برای دادن رای اعتماد به وزیران فضای مساعد و مثبتی است تاکید کرد که دلیلی برای دادن چنین هدیه ای وجود ندارد .

رسایی  با بیان اینکه از سوی مجلس هر سه ماه یک بار مبلغ یک میلیون تومان در اختیار نمایندگان قرار می گیرد تا آنان برای انجام وظایف مربوط به نمایندگی این پول را در اختیار شخصیت های حقیقی و حقوقی قرار دهند ، گفت: اگر قرار باشد که از هر مسئله‌ای برداشت خودمان را داشته باشیم می‌توان از اینکه لاریجانی در آستانه رأی اعتماد به وزیران مبلغ یک میلیون تومان به حساب نمایندگان واریز نموده نیز برداشت نامطلوب داشت.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی با اشاره به جلسه شب گذشته این فراکسیون با رئیس جمهور که با هدف بررسی کابینه پیشنهادی برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه اعضای فراکسیون برآوردهای خود را در خصوص وضعیت وزیران پیشنهادی و فضای مجلس با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

وی افزود: فضای مجلس در حال حاضر بسیار خوب است و به خصوص بعد از سخنان رئیس جمهور شیب انتقادات کاهش یافته و پیش بینی می شود وزیران رای بیاورند.

نماینده تهران گفت: پیش بینی ما این است که 2 تا 3 نفر از وزیران پیشنهادی نتوانند رای اعتماد مجلس را کسب کنند .

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در عین حال مدعی شد برخی نمایندگان از جمله محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس برای این که تعداد بیشتری از وزیران پیشنهادی رای نیاورند لابی می کنند .

وی با تاکید بر این که دیدارها و ملاقات نمایندگان با وزیران  پیشنهادی در دوره های مختلف مجلس روند مرسومی بوده است، گفت: این گونه رفت و آمدها در همه دوره ها وجود داشته و برخی نمایندگان را در دفاتری خارج از مجلس دعوت می کردند و چنین نیست که بخواهند در خلال این دعوت ها فضای مجلس را تحت تاثیر قرار دهند.

رسایی به شوخی گفت : تنها کسی که چیزی از وزیر دفاع گرفت و با او مخالفت نکرد آقای قوامی بود که یک تانک گرفت و به عنوان مخالف صحبت نکرد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.