توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 52751
تغییر شیوه رای‏گیری درباره وزیران پیشنهادی
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۰۶
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از تغییر شیوه رای گیری از نمایندگان در مراسم رای اعتماد به کابینه خبر داد.

به گزارش مهر، محسن کوهکن عضو هیئت رئیسه مجلس در حاشیه سومین روز برگزاری جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی با حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی اظهار داشت: به دلیل شفاف سازی و جلوگیری از شبهه این شیوه تغییر می کند.

وی افزود: در آیین نامه داخلی مجلس فقط و فقط اخذ رای آمده است لذا هیئت رئیسه در ابتکاری تصویب کرد که شیوه رای گیری در مراسم رای اعتماد به خاطر از بین بردن برخی شبهات و پایین آمدن ضریب خطای احتمالی تغییر کند.

کوهکن تصریح کرد: بر اساس این شیوه جدید این بار به تعداد وزیران پیشنهاد شده یعنی 21 صندوق در ضلع جنوبی صحن مجلس تعبیه خواهد شد و نمایندگان برای رای دادن 21 کارت که روی هر کدام از آنها نام وزیر و وزارتخانه و 3 کلمه موافق، مخالف و ممتنع چاپ شده است در اختیار دارند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: پیش از این برای هر وزیری سه کارت سفید، زرد و کبود به نشانه موافق، مخالف و ممتنع قرار می گرفت و پس از رای گیری هر نماینده ای دو کارت اضافه در اختیار داشت که گاهی باعث شک و شبهه و خطا در رای گیری می شد.

وی خاطر نشان کرد: با شیوه جدید همه نمایندگان کارت های خود را در صندوق ها می اندازند و لذا ضریب خطا به صفر می رسد و هر گونه شبهه ای در رای گیری از بین می رود.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.