توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 52770
زاکانی: بهبهانی از جهار جا حقوق می‌گیرد
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۴۵
نماینده اصولگرای مجلس با بیان انتقادات شدید نسبت به عملکرد حمید بهبهانی در وزارت راه به اقدامات نامتعارف وی در حوزه کاری خویش از جمله ارائه مبالغی هنگفت به نمایندگان و ارائه گزارشهای غلط به مجلس با وزیر شدن وی مخالفت کرد.

به گزارش مهر، علیرضا زاکانی نماینده تهران در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس که به بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی اختصاص داشت ، در مخالفت با تصدی وزارت راه و ترابری توسط حمید بهبهانی طی سخنانی به تاکیدات بهبهانی بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در برنامه پیشنهادی خود اشاره کرد و اظهار داشت: باید ایشان بفرمایند که در یک سالی که تصدی وزارت راه را داشتند چه میزان شرکت را واگذار کردند یا راه آهن محوری را مقدم بر سلسله برنامه هایشان به عنوان یک اصل داشتند.


وی افزود: باید بیان کنند که در 10 تا 11 ماهی که تصدی وزارت را برعهده داشتند چند تن ریل که مبنای اولیه برای توسعه راه آهن است را وارد کرده اند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس  گفت:  اساسا عمده ریل های موجود از قبل خریداری شده و در زمان ایشان این مقدار اندک هم وارد شده است. ایشان بحث جوانگرایی را داشتند که برخی معاونان ایشان 33 سال سابقه کار دارند یا اینکه برخی از عناصر بازنشسته را دوباره به کار گرفتند. به هر حال این اقدامات منافات دارد با برنامه هایی که ارائه کردند.

زاکانی یادآور شد: آقای بهبهانی 3 صفحه آخر برنامه خود را به گزارش عملکرد از یک سال گذشته اختصاص داده است و اظهاراتی داشته اند که با تحقیقی که بنده کردم بخش های عمده آن دروغ است. عزیزانی که در مجلس دفاع می کنند از روی همین مطالب می خوانند و دفاع می کنند اما بنده اسناد را در اختیار دارم . از جمله در خصوص هواپیمای خریداری شده و حرفهایی که می زنند در واقع نادرست است و از پایه و اساس باطل است. خواهش می کنم دوستان دقت کنند خدایی نکرده ما این ودیعه الهی را به دست کسی نسپاریم که در گزارشاتش حرفهای نادرست را تحویل نمایندگان ملت داده است.

 وی گفت:در سال 85 قرارداد آزاد راه شمال را با مبلغ 250 میلیون دلار بستند و 30میلیارد هم بخش ریالی آن بود اعلام کردند چینی ها بهانه آورده اند و به خاطر افزایش قیمت میلگرد و سیمان، قیمت 450 میلیون دلاری را پیشنهاد کرده اند و با وجود اینکه در این اواخر قیمت ها کاهش یافت قرارداد را با مبلغ 400 میلیون دلار منعقد کردند ولی اعلام نکردند که در عملکرد خود در قرارداد اولیه 225 میلیون دلار بوده است که امروز آن قرارداد را با 400 میلیون دلار منعقد می کنند.

نماینده تهران گفت: اعلام کرده اند که ما قرارداد 450 میلیون دلاری را 400 میلیون دلار بسته ایم. آقای دکتر باید اعلام می کردند که در حقیقت قرارداد اول 225 میلیون دلار بوده و امروز به 400 میلیون دلار تبدیل شده است. در واقع این هنرنمایی خود را خواست چینی ها بیان کردند و بعد قرارداد هم کمترین تحریکی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اعلام کرده اند 767 کیلومتر بزرگراه احداث کرده اند خواهش می کنم که ذکر کنند که کجا این بزرگراهها ساخته شده است. برای هر کیلومتر بزرگراه حداقل یک میلیارد هزینه می برد این هزینه را ایشان از کجا بدست آورده و خرج کرده اند. یک بزرگراه پردیس بود که نزدیک 28 کیلومتر که پس از 10 روز افتتاح ، بزرگراه بسته شد و پس از آن هم که باز شده بود یک لاین آن باز شده بود و تابلو زده شده بود حداکثر با 80 کیلومتر سرعت می شود حرکت کرد. وسط آن با سرعت 50 کیلومتر و لاین بعدی 30 کیلومتر. نمی دانم در کدام بزرگراه با 80 کیلومتر می شود حرکت کرد.

نماینده تهران در مجلس در حالی که اسناد و مدارکی از اظهارات خود در دست داشت تاکید کرد : خواهش می کنم عدد و رقمی که به نمایندگان می دهیم حداقل ها را رعایت کنیم که ما دچار مشکل نشویم.

زاکانی گفت :  اعلام کرده اند 850 کیلومتر خط راه آهن ریلی در محور کرمان - زاهدان، اصفهان - شیراز احداث کرده اند در حالی که در محور اصفهان -شیراز 228 کیلومتر آن قبلا افتتاح شده بود. من نمی دانم این چه درد و چه مرضی است که مسئولان این کشور کارهای افتتاح شده قبلی را به جزو عملکرد خود احتساب می کنند .

 نماینده تهران خاطرنشان کرد: نماینده اقلید می تواند بگوید این راه آهن قبلا افتتاح شده بود یا نه. من علت آن را هم می گویم. یا مثلا اصفهان شیراز را اعلام کردند که افتتاح شد اما مجددا آن را تعطیل کردند به خاطر اینکه سه تونل آن بتن ریزی نشده بود و هم اکنون مجدد روی ریل ها خاک می ریزند و با یک افتتاح زودرس شرایطی را فراهم کردند که امروز مشکلات آن گریبانگیر مردم است.

وی به خرید 40 دستگاه لوکوموتیو که در برنامه قید شده اشاره و خاطرنشان کرد: بررسی کرده ام و متوجه شدم یک دستگاه هم خریداری نشده است و یا اینکه گفته اند 5 دستگاه ترسنت وارد کرده اند در حالی که اینها سال 80 خریداری شده فقط 5 دستگاه در زمان ایشان وارد شده چرا باید واقعیت های را زیر پا بگذاریم و یا بیان نکنیم . اگر ایشان خریداری نکرده اند پشت تریبون اعلام کنند اما من اسنادش را به نمایندگان خواهم دادم.

این عضو اصولگرای مجلس تصریح کرد: اعلام کرده اند 13 فقره تفاهم نامه برای ساخت 8 هزار کیلومتر راه آهن داشتند اولا ایشان یک ضرب و تقسیم انجام دهد که ببیند 8 هزار کیلومتر راه آهن چقدر ریل می خواهد. در واقع هر کیلومتر 120 تن ریل می خواهد. ایشان سال گذشته 15 تا 20 هزار تن ریل وارد کردند این 8 هزار کیلومتر را ضرب و تقسیم کند ببیند چقدر ریل مورد نیاز است. ما که تولید ریل نداریم و واقعیت ها را به جامعه منعکس کند.

زاکانی گفت: موافق محترم اعلام کردند که 37دستگاه هواپیما خریداری شده است . ایشان قبلا اعلام کرده بود ما 50 فروند هواپیما خریداری کرده ایم و 37 فروند آن وارد شده است. اندک اطلاعی که کسی در خصوص خرید هواپیما اطلاع داشته باشد این است که حداکثر یک سال تا یک سال و نیم از عقد قرارداد تا وارد کردن آن طول می کشد .

وی گفت: بنده تمام هواپیماهایی که طی 11 ماهی که ایشان تصدی وزارت را داشته اند آورده که کلا 9 فروند بوده نه 37 فروند. از 37 فروند مورد ادعا 14 فروند آن ملکی است که قبلا خریداری شده نه زمان ایشان و صرفا زمان ایشان وارد شده است. 25 فروند آن نیز استیجاری است که 4 فروند آن زمان ایشان قراردادش بسته شده و مابقی قبلا قرارداد آن بسته شده است.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: این موارد اسنادی است که مربوط به زیر مجموعه ایشان است. من تعجب می کنم که ایشان چطور فکر نمی کند چنین اسنادی دست خود مسئولان وزارت راه هم می رسد حال ما هیچ. ما دقت نکنیم ممکن است رای دهیم ولی بعدا چه اتفاقی خواهم افتاد.

وی در خصوص هواپیماهای بکار گرفته شده و میزان صندلی اضافه شده که در برنامه آورده شده گفت: تعدادی صندلی های گرفته شده کمتر شده که بیشتر نشده و آمار آن موجود است. 3 هزار و 31 صندلی را از رده خارج کرده ایم و 3 هزار و 116 صندلی را در ناوگان بکار گرفته ایم. بنابراین دوستانی که می آیند و دفاع می کنند از رونوشت های اینها وقتی مطالعه می کنید کمی هم دقت کنید. واقعا حرف ها ، حرفهای نادرستی است.

وی در خصوص طرح ILS فرودگاه حضرت امام یا شروع باند دوم فرودگاه امام را که بهبهانی جزو طرح های خود عنوان کرده است گفت: این موارد مربوط به سالهای 85 و 86 است و ربطی به ایشان ندارد. در خصوص سوخت رسانی به کشتی ها نیز اعلام کرده است که انجام داده است در حالی که این کار از سال 84 شروع شده یا اعلام کردند که توسعه بنادر شهید رجایی و سایر بنادر که در دوره ایشان بوده اما یکی از نمایندگان که خود از وزارت راه بوده است تایید می کند که از 5 سال قبل آغاز شده است. مسئول آن پروژه نیز همین نماینده بوده است . آیا فکر نمی کنند که حداقل یک نماینده وجود دارد که قبلا در وزارت راه بوده است ویا نسبت به این موضوع قبلا دقت کرده باشد. خواهش می کنم دوستان رایی که می خواهند بدهند و تعهدی که می خواهند بدهند دقت کنند و این مهم است . جان و مال مردم دست ماست و ما داریم می سپاریم به دست یک وزیر. چرا دقت نمی کنیم .

وی گفت:  به ادعاهای مختلف وزارت راه در روزنامه ها اشاره و کرد. اسناد وجود دارد که اینها یک ادعا است و هیچ گونه اقدامی نشده است. صرفا یک ادعاست و این خیلی زشت است.

به گزارش مهر ، زاکانی در خصوص شرایط بهبهانی نیز گفت: به گذشته کاری ندارم . آقای رئیس جمهور اعلام کرده که وزیران من در میثاق نامه ای که  وزیران امضا کرده اند یا از دولت حقوق می گیرند یا از دانشگاه و از جای دیگر حقوق نمی گیرند. اما اسنادی در دست دارم که نشان می دهم این برادر عزیزمان همین میثاق نامه را امضا کرده است  و منشا حقوقشان مشخص است. ایشان از دانشگاه علم و صنعت حقوق می گیرد. البته خودشان حاضر نمی شوند و برخی از دانشجویان دکترای ایشان تدریس می کنند که اسامی آنها نیز من دارم. البته به جای آنجا آقای دکتر تعهد دارند که هر دو هفته یک بار   پنجشنبه ها می روند چابهار و درس می دهند. وزیر این مملکت می رود چابهار درس می دهد و برای رفتن به چابهار نیز ساعت پرواز آنجا نیز  تغییر داده است و مشکلاتی نیز ایجاد کرده است. از وقتی که آقای دکتر این مسیر را دنبال می کنند پرواز هما از ساعت 11 صبح به 8 صبح تغییر کرده است.

وی گفت: علاوه بر این موارد ایشان از وزارت راه هم پول می گیرند و اسنادش هم وجود دارد. زاکانی در این حین با بلند کردن برگه هایی اسناد موجود در خصوص گفته های خود را به نمایندگان نشان داد.

زاکانی خطاب به بهبهانی گفت آقای دکتر این غلط است. مانیتورهای مجلس در این لحظه چهره بهبهانی را نشان می دادند که به زاکانی خیره شده بود و به حرفهای وی گوش می داد.

وی با اشاره به اسنادی که در دست داشت گفت: اینها پرینت های گرفته شده است و مقابلش نوشته حقوق، حقوق، حقوق. در حقیقت هم از دانشگاه و هم از وزارت راه  و هم رفتن به چابهار حقوق گرفته اید و حتی ایشان تا 4 ماه قبل از مسئولیتشان از پژوهشکده حمل و نقل به طور ماهانه حقوق دریافت کرده است. میزان عدد ریالی آن نیز دست من وجود دارد. خواهش می کنم اگر این طور نیست بگوید که من اعلام کنم. بنابراین این نکته بسیار مهم است که ما  این ودیعه را به چه کسی می خواهیم بسپاریم. در حقیقت ما این مسیر را چگونه می خواهیم دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: مراودات غلطی هم وجود دارد که بخشی از آن به خود ما بر می گردد. اینکه در یک کمیسیون ایشان در جلسه مصوب کنند که در تاریخ 88.1.19 اعلام کنند که یک میلیارد تومان برای اعضای کمیسیون اختصاص دهند برای حوزه انتخابیه. یا اینکه نماینده ای از ایشان سئوال داشته باشد و پس از 5 روز انصراف دهد و 500 میلیون برای حوزه انتخابیه بگیرد هم سئوال نزد من است و هم دستور ایشان.

وی گفت: یا نماینده ای درخواست کند که دو میلیارد برای حوزه انتخابیه دریافت کند . بله این اقدامات برای حوزه انتخابیه است اما این برنامه ریزی برای کشور نمی شود. ما بودجه داریم قرار نیست هر کس سئوال کرد یا ادعا کرد یا فشار آورد بودجه ای خارج از منطقه اش به او اختصاص دهند . اگر آقای دکتر گفتند نیست، لطف کنند به صراحت بیان کنند من اسنادش را تقدیم کنم.

زاکانی خطاب به نمایندگان گفت: دوستان عزیز خواهش می کنم این یک امانت است که به عهده ماست خواهش می کنم دقت کنید و در بازسپاری آن نهایت سعی و تلاش خود را بکنید.

پس از اظهارات زاکانی وقتی وی به صندلی خود بازگشت بیش از 20 نماینده به دور وی حلقه زدند و گویا خواستار مشاهده اسناد و مدارکی بودند که زاکانی مدعی شد همه آنان را در نزد خود دارد، پس از این ازدحام در مجلس میرتاج الدینی و غفوری فرد اعضای هیئت رئیسه از جایگاه پایین آمده و برای متفرق کردن  نمایندگان تلاش کردند.

علی لاریجانی  که ریاست مجلس مجلس را بر عهده داشت نیز یک بار تذکر داد تا نمایندگان در صندلی های خود جای بگیرند.

 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.