نظر منتشر شده
۱۳۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 52857
درباره اتهامات مهدي هاشمي رفسنجاني
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۲۵
اخيرا در جريان محاكمه برخي عوامل آشوب‌هاي بعد از انتخابات، دو تن از متهمان، مهدي هاشمي رفسنجاني را به جرايمي از جمله هزينه‌كردن بيت‌المال در مقاصد شخصي، سندسازي، التهاب آفريني و... متهم كرده‌اند.



درباره اين اتهامات و انتشار آن توسط رسانه ملي تذكر چند نكته ضروري است:



1 – با وجودي كه رسانه‌هاي فراگير ابزار اصلي مديريت بحران‌هاي امنيتي محسوب مي‌شود، در جريان اغتشاشات بعد از انتخابات، صدا و سيما نه تنها نقش صحيح و موثري ايفا نكرد، بلكه با پخش سخنراني تحريك‌آميز آقاي احمدي‌نژاد در ميدان ولي‌عصر و نيز پخش يكطرفه نظرات مخالفان نامزدهاي معترض، طرفداران آقاي موسوي را عصباني تر و احساسي تر كرد و متاسفانه به شكلي ناخواسته، به نفع طراحان و آشوبگران عمل كرد. تاسف بيشتر اين كه اشتباه رسانه ملي در ناديده گرفتن شعور مخاطبان همچنان ادامه دارد و پخش مقطعي، بريده شده و منتخب دادگاه اغتشاشگران در همين راستا ارزيابي مي‌شود.



ساده‌ترين اقدامي كه رسانه ملي از روز پس از 22 خرداد مي‌توانست انجام دهد، دعوت از مدعيان تقلب، روشنگري و پاسخگويي به شبهه‌هاي متعددي است كه طي 3 ماه گذشته بطور مستمر توليد مي‌شوند اما هيچگاه پاسخ روشن و كافي نمي‌يابند و به تدريج در ذهن‌ها رسوب كرده و به «باور» تبديل مي‌شود.



شب گذشته دادگاه رسيدگي به اتهامات هدايت اله آقايي در سيما پخش شد كه در‌آن ايشان با استدلالات خيلي روشني سعي داشت قاضي محترم را قانع كند كه تقلبي در انتخابات 22 خرداد صورت نگرفته است! اگر اين استدلالها زودتر و توسط فردي بدون لباس زندان پخش مي شد، قطعا موثر تر بود اما پخش اين حرفها از زبان يك زنداني، توهم شيطاني تقلب در انتخابات را براي بسياري از بينندگان باور پذيرتر مي كند.



تداوم اين اشتباهات خطرناك و تعلل رسانه ملي در پاسخگويي منطقي و اقناع كننده به سوالات و شبهه‌هاي طرفداران نامزدهاي مغلوب، حالتي تعجب‌برانگيز پيدا كرده است.



2 – موضوع برخي از فرزندان آقاي هاشمي رفسنجاني و حرف و حديث‌هاي موجود درباره فعاليت‌هاي ناسالم اقتصادي كارهاي ديگر آنها همواره يكي از عوامل مناقشه‌برانگيز پيرامون اين شخصيت محترم و عامل اصلي گلايه بخش بزرگي از دوستداران ايشان بوده است.



هر چند به شبهه‌ها و اتهامات مطرح درباره عملكرد فرزندان آقاي هاشمي زودتر از اين بايد رسيدگي مي‌شد اما اكنون كه اين موضوع به رسانه‌ رسمي كشيده شده، رسيدگي قضايي به اتهامات مهدي هاشمي رفسنجاني، ضرورتي كليدي پيدا كرده و چه بسا با آبروي دستگاه قضايي پيوند خورده است.



ضرورت دارد دادستاني و مدعي‌العموم محترم درباره اتهامات مطرح شده تحقيق را آغاز كنند و اگر اتهامات موجود صحت داشت، عليه متهم با شفافيت كامل و مطابق قانون اعلام جرم كنند.



در اين كار، دولت محترم نيز مسوول است. متاسفانه رويكرد و روش رئيس جمهور محترم در مبارزه با مفسدان بزرگ، بيشتر تبليغاتي بوده است. گويي پرونده آقازاده‌ها، ‌كارت برنده‌اي در جيب آقاي احمدي‌نژاد است كه در ايام انتخابات رو ميشود. اين روش زشت نه تنها كمكي به مبارزه با مفاسد اقتصادي نمي‌كند، بلكه با گل‌آلود كردن آب، مجرمان واقعي را در حاشيه امن مي‌برد. آقاي احمدي‌نژاد كه همواره مدعي مبارزه با مفاسد اقتصادي بوده و هستند، امروز و در پايان 4 سال تصدي قوه مجريه بايد بفرمايند كه در نتيجه مبارزه ايشان، كدام رانتخوار دانه درشت به دستگاه قضايي معرفي شده است؟ سخنراني احساسي و تحريك‌آميز در راه پيچيده و دشوار «مبارزه با فساد» نه تنها كافي نيست، بلكه مخالف بند هشتم فرمان مبارزه با فساد نيز هست. از دولت محترم انتظار مي‌رود رويكرد و روش مبارزه با فساد را اصلاح كرده و بر اساس مستندات قانوني، متهمان را به دادگاه معرفي كنند.



نكته پاياني:



در هنگام نگارش اين يادداشت ، خبر سفر مهدي هاشمي رفسنجاني به خارج از كشور تاييد شد. انتظار مي‌رود به محض بازگشت ايشان، رسيدگي‌ها در قواي قضاييه و مجريه به شايعات و شبهات و اتهامات درباره ايشان تكميل شود و تكليف اين شبهه‌ها و شايعات يكبار براي هميشه روشن گردد. يا برائت و اعاده حيثيت از فرزندان آقاي هاشمي و يا اثبات اتهام و مجازات عادلانه آنها.



مرتبط:
فراز و فرود هشت سال مبارزه با مفاسد اقتصادي

درباره سخنان پرشور رئيس جمهور در قم
 


 
آرمان
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۰۹:۳۶:۰۳
يکي از بهترين نقدهايي بود که در سايت الف خوانده بودم. مخصوصا آنجا که گفته ايد \"\"متاسفانه رويكرد و روش رئيس جمهور محترم در مبارزه با مفسدان بزرگ، بيشتر تبليغاتي بوده است. گويي پرونده آقازاده‌ها، ‌كارت برنده‌اي در جيب آقاي احمدي‌نژاد است كه در ايام انتخابات رو ميشود.\"\" (218576)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۳:۱۱:۳۱
البته تنها نکته مثبت این ماجرا ها این بود که الان تمام خاندان هاشمی از احمدی نژاد شکایت کرده اند
پس در دادگاه یا حرفهای احمدی نژاد ثابت میشود و یا حرفهای خاندان هاشمی و این ماجراها یک بار برای همیشه بسته میشه بالاخره این صحبت های پشت سر خاندان هاشمی یا درسته یا غلط که باید در دادگاه ثابت بشه (218648)
 
سیدمحمدحسین موسوی زاده
۱۳۸۸-۰۶-۱۵ ۰۲:۳۲:۴۱
انتشار عمومی این گونه مقالات با این که به نظر بیطرفانه می رسد ولی در حال حاضر، به خاطر جو ملتهب جامعه و رسانه ها و تأثیرپذیری نخبگان و مسئولین دولتی، قضایی و ... از رسانه ها، بیش از این که مفید و راهگشا باشد، زخم های تازه و کهنه را بازتر می کند، بدون درمان و مرهم!
کیست که نداند عدالت خوب است؟
کیست که نداند تهمت زننده و متهم، هر دو باید به نزد قاضی بروند؟
کیست که نداند قاضی باید عادل و منصف و جدی باشد؟
کیست که نداند جامعه ی ایران باید از فساد و اتهام واهی با فساد پاک باشد؟

تکرار این بدیهیات، با وجود صحتشان، جامعه و مخاطب را به یاد خاطرات و اختلافات لاعلاج می اندازد.

گاهی، هضم اختلافات... ! (219320)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۳:۴۶:۱۶
تیتر را اشتباه انتخاب کردید . بهتر بود می نوشتید (( ادامه تخریب احمدی نژاد - بصورت یکطرفه - در سایت وزین الف )) . واقعیت این است که سایت الف از هر طریق و برنامه ای باید یک نیش و حمله به احمدی نژاد انجام دهد تا دلش خنک شود . مثلا\" چندی قبل سایت الف متن سخنرانی تحریف شده آیت اله مصباح را چاپ کرد و خیلی ها به ایشان توهین کردند اما این سایت متن سخنرانی آیت اله صانعی علیه احمدی نژاد را درج نکرد تا کاربران سایت الف نظرات خود را مطرح کنند . (218656)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۴:۴۴:۰۸
نياز نيست تيتر عوض شود اقاي احمدينژاد بوسيله اعمال دوستانشان به اندازه كافي تخريب ميشوند وهمان بد دفاع كردن دوستانشان جهت تخريب كافي است(نظير خود شما) (218683)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۹:۱۹:۵۷
اتفاقاً نويسنده كامنت بالائي نقد بسيار خوبي كردند. شايد هم شما حرفهاي شيخ يوسف صانعي را نشنيده‌ايد و به همان تكذيبيه خلاف واقع اكتفا كرده‌ايد. (218738)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۰۰:۵۲:۱۸
البته خداوند خود همیشه خیرالماکرین است و هر چه سایتهای مختلف مکر کنند خنثی میکند
اصل مردم هستند که انتخاب خود را انجام داده اند و راضی هم هستند! (218912)
 
elham
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۲۱:۰۸:۴۴
با نظر شما موافقم هرکسی را میخواهید سنجش کنید نگاهی به دوستانش بیاندازید (218852)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۵:۳۸:۳۲
خداییش در مورد صانعی راست میگه دیگه
دقیقا به صورت چراغ خاموش از کنار موضوع گذشتید (218707)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۲۱:۴۰:۳۱
بدتر از اون دادگاه حجاریان بود که سایت الف مثل تابناک عمل کرد، جوری که انگار گزارش آب و هوا میده، واقعاً عدم انعکاسش عجیب بود. (218862)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۲۱ ۱۹:۱۸:۱۸
سلام دارم خدمت دوست عزیزم.چه شده که چشم رابسته ایم دهان رابازکرده هرچه که میخواهیم به زبان می آوریم .فراموش نکنیم طرف حسابمان لباس رسول خدا بر تن دارد ومقلدانی بیشمار هرچندبا من وشما نظرش مخالف.ازشماخواهش می کنم این حرف کلیشه ای وشیطانی را تکرارنکنید که فلانی فریب خورده یا مثل طلحه وزبیر....ایشان چه بخواهیم چه نخواهیم مورد تاییدهمه مراجع وعلمای واقعی هستندبنابراین ازخدابترسیم ودراین روزهای ماه رمضان ازخدابخشش بخواهیم باشدکه خداهمه رابه راه راست هدایت کندواگربه خداایمان نداریدبدانیدهرچه را برای خودنمی÷سندی برای دیگران نیزم÷سند. (222145)
 
نادر
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۰۳:۰۸:۰۴
صرف نظر از انکه مهدی هاشمی محاکمه شود و مجرم تشخیص داده شود یا نشود،
ایا رئیس جمهور اجازه دارد در تلویزیون قبل از محاکمه به او اتهام بزند؟ ایا این عمل جرم نیست؟
چه کسی باید علیه این جرم اقدام کند؟ (219094)
 
رحماني
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۰۷:۳۵:۴۸
دروغ تحريك كننده بودن سخنراني احمدي نژاد در ميدان ولي عصر اونقدر تكرار شده كه همه دارند باور ميكنند. لطفا نويسنده محترم يك بار سخناراني ايشان را گوش كرده و به ما بگويند كجاي آن محرك بود. البته نه برداشت ديگران بلكه عين مطالب رئيس جمهور. اما اگر قصد خراب كردن ايشان و مقصر جلوه دادن ايشان است آن بحثي ديگر است. (219118)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۴:۳۷:۴۵
آرمان جان بهتر نبوددر اين مقاله از اين نظر بررسي ميكرد كه در دادگاه چناچه فرزندان هاشمي بيگناه شدند انوقت كساني كه استفاده تبليغاتي كرده اند واستفاده برده اند چگونه سواستفاده ها جبران شود .يا به عبارتي اب رفته به جوي باز گردانده ميشود؟ (218682)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۶:۳۱:۲۰
اتفاقاً مدارك كافي براي اين قضيه وجود دارد.
پرونده رشوه مهدي هاشمي در قضيه استات اويل، در چند كشور از جمله نروژ مطرح شده و حكم قطعي براي آن صادر شده است.
در ايران نيز پرونده مطرح شده، اما گويا مدارك گم شده است!
اين مطلب را ببينيد؛ قضيه رشوه استات اويل در يك ژورنال علمي هم بازتاب يافته:
http://alef.ir/1388/content/view/45334/
آيا شما هم حاضريد اگر اين اتهامات ثابت شد، سوء استفاده و اتهام‌زني خود بر عليه دولت را جبران كنيد؟
اتهام‌زني بدون مدرك يعني آن روندي كه كروبي در پيش گرفته است: آبروبري و اتهام جنسي بدون ارائه يك سند و مدرك براي حرف خلاف واقع‌اش. (218742)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۲۱:۴۳:۲۴
این انتخابات باعث شد که خیلیا در خودشون هم به تناقض برسن..

تا اونجایی که یادمه قبلاً هر چی میخواستن به فرزندان هاشمی نسبت میدادند ( جزیرۀ کیش، هواپیمایی ماهان و شرکت نفتی کانادا و...) حالا همونها ...

عجب دوره زمونه ای شده... (218863)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۰۰:۵۸:۵۰
دقیقا
این همون هاشمی هست که اصلاحاتی ها علاوه بر فرزندانش؛ خودش رو هم متهم می کردند. به دست داشتن در قتلهای زنجیره ای؛ به بالا کشیدن بیت المال و ... کتاب اکبر گنجی رو که یادتون نرفته. یادمه کاری کردند که در انتخابات مجلس ششم نفر سی ام شد! و بعد بهش می گفتن : \"آقاسی\"

حالا هاشمی عزیز بابا شده!
چقدر سیاستی که اینها ازش پیروی میکنند کثیفه. باعث تاسفه (218914)
 
منصف
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۴:۴۵:۱۳
خوب حالا مشخص شد که کارت برنده ای در کار نبوده و جامعه ما باواقعیتی تلخ به نام مشکل اشراف زادگی و آقازادگی مواجه است، بگونه ای که حاضرند نظام و انتخابات برآمده از آنرا متقلبانه جلوه دهند تا خودشان در حاشیه امن باشند. همه میدانیم این واقعیت وجود داشت اما مدرک محکمه پسند نبود. حالا مدارک قابل ارائه است و کسی نمیتواند نقش خودش را انکار کند. (218684)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۲۱:۴۸:۴۸
بعضیا جوری میگن کارت برنده که انگار احمدی نژاد با این افشاگریش چه کرد.

همین افشا گری بود که آتش رو در روز انتخابات از دل جوانها(!) زبانه کشید و پولهای بیت المال رو بر علیه ایشون بسیج کرد.
اگه احمدی نژادم مثل بقیه رفتار میکرد و سکوت رو ترجیح میداد الان کسی به کسی نبود.

احمدی نژاد باید بدونه که تا در راه حقه ما پشتیبانشیم، حتی اگه بهمون همه جور ناسزا بگند.

یا حق... (218866)
 
سمیرا
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۱۰:۲۷:۰۴
اگر احمدی نژاد می توانست یک دوره دیگر ریس جمهور شود، مطمعن باشید موضوع هاشمی را تا چهار سال دیگه مسکوت می گذاشت تا در انتخابات بعد استفاده کند. موضوع آقازاده ها مختص هاشمی نیست (218987)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۶-۲۲ ۱۴:۵۷:۲۶
افرین اقاحامدازحرفاتون خیلی لذت بردم این بعضیاروخوب اومدی! (222590)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۶:۰۹:۱۵
نکته جالب میدونید چیه کسانی که این کار احمدی نژاد رو تبلیغاتی می دونند نظرشون در مورد حرکت موسوی چیز دیگه است
اگر احمدی نژاد هم بدون مدرک حرف زده دقیقا موسوی هم همین کارو کرده چون بدون هیچ دلیلی فقط انتخابات رو زیر سوال برد (218722)
 
elham
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۲۱:۰۷:۲۴
دقیقاً درست میگین این مسائل برای اصلاح امور نیست بلکه تاریخ مصرف دارد (218850)
 
ح
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۰۹:۱۲:۴۲
همیشه کسانی پیدا می شوند که بگویند این بهترین نقد است اما کسی مرد عمل نیست (218956)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۲:۲۳:۰۷
برای آرمان که از این یه تیکه اش خوشش اومده .
به آرمان و همه ی دوستان دیگه توصیه می کنم برن و مناظره ی محمود با موسوی رو دوباره ببینند .
خواهش می کنم بعد از اینکه این کار رو کردید و اگه دروغ گفته بودم به این نظر رای مخالف بدید .
شاید باورتون نشه چون خودم هم اگه دوباره بررسی نمی کردم باورم نمی شد که همه ی حرفهایی که درموردش توی مناظره صحبت شد ، یعنی به طور مشخص درموردش حرف زده شد اول موسوی به طور خاص درموردش صحبت کرد . ببینید کاملاً دقیق می خوام صحبت کنم . اگر جمله ی \" الآن بچه های هاشمی دارند چی کار می کنن \" که احمدی نژاد بعد از یه سری اتهام اثبات شده در مورد آقای کرباسچی گفت رو دزد خطاب کردن خاندان هاشمی توسط احمدی نژاد بدونیم ( که خودم هم اینو قبول دارم ) چطور حرفی که موسوی قبلش زد و محمود این حرفا رو در جوابش گفت رو همه فراموش کردند :
\" ... پس از بیان چند جمله در مورد آقای کردان .... بعد همین فرد رو اونقد مورد اعتماد قرار میدیم که بر خلاف قانون یک معامله ی چند ده میلیارد دلاری موقعی که ایشون وزیر کشور هست در دفتر ایشون مشغول مذاکره و گفتگو میشه که مسائلش در روزنامه ها مطرح شد .... بعداً یه معاون دیگه ی ایشون میگه من از دم وزارت خونه رد می شدم رفتم دوستمو ببینم دیدم که اینا مشغول مذاکره با رئیس فلان کمپانی خارجی هستند منم وارد بحث شدم خب اینها همش (و ماستمالی کردن فعل جمله )..... وقتی اون وزیر برداشته میشه باز یه وزیر دیگه که اونم مشکلاتی داره هنوز پرونده ای در رابطه با اردبیل ....خودش محل سوال است و این ثروت چند صد میلیارد تومنی خودش ..... اون نامه هایی که برای مسئله ی ترانزیت نفت برای ایشون هست و اینها ... \"
دقت کنید این حرفها قبل از اظهارات احمدی نژاد بود .
آیا هیچ کدوم از این حرف ها اتهام سوء استفاده ی مالی نیست یا اینکه این حرفهایی که آقای موسوی زدند اثبات شده بود ...
من میگم هر دو اشتباه کردند .
لطفاً اگر دروغ گفتم حتماً رای مخالف بدید اما اگر نه .... (220654)
 
نجفي
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۰:۰۴:۱۵
سوژه خانواده هاشمي ترفندي قديمي براي كتمان جايگاه هاشمي در صحنه معادلات و تعاملات داخلي و بين المللي كشور مبدل شده است . از سالها پيش هر وقت عده اي از قدرت طلبان در وضعيت نامناسبي به لحاظ جايگاه اجتماعي و سياسي قرار گرفته اند نامردانه براي حفظ و سپس ارتقاء جايگاه ضعيف خود موضوع خانواده هاشمي را به عنوان سوژه اي نابهنجار و جديد رسانه اي نموده و در صدد تخريب شخصيت والاي هاشمي بوده اند به نظر ميرسد اگر اين اقايان از خود هاشمي مي توانستند سوژه اي پيدا كنند قطعا سراغ فرزندان هاشمي نمي رفتند . هاشمي قبل از انقلاب از خانواده اي متمول بوده و لذا قطعا نبايد انتظار داشت كه خانواده او از مزايا و ارزش افزوده تمول پدر و مادر بي بهره بوده باشند و ولي اينكه پس از اعلام دارائيهاي مسئولين نظام به قوه قضائيه بازهم اين پرونده مفتوح مي باشد جاي تعجب مي باشد . چگونه است كه هر جا اقايان به صلاح مي دانند قانون فصل الخطاب است ولي بعضي جاها نه ! رسيدگي عادلانه خواست معقولي است ولي آيا بهتر نيست بجاي رسيدگي به اموال فززندان هاشمي كه به سختي مي توان تناسب بين اموال قبل و بعد از انقلاب آنها استخراج نمود و علي الظاهر قبل از انقلاب وضعيت مطلوب تري داشته اند به اموال و دارائيهاي كساني كه قبل از انقلاب هيچي نداشتند و حالا ميلياردر محسوب ميشوند نيز به همان اندازه فرزندان هاشمي حساسيت نشان داد ؟! در هر حال معلوم نيست اگر اين پرونده مختومه بشود اقايان چه سوژه جديدي براي ترور شخصيت اقاي هاشمي خواهند داشت . اما قدر مسلم آن است كه هاشمي در اين آزمون نيز زنده و پاينده خواهد بود. (218585)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۲:۱۲:۳۰
در هرصورت این یکی از ابهاماتی است که سالهاست در ذهن مردم بوده است. احمدی نژاد اولین نفری نیست که از این حربه استفاده کرده است. آقای خاتمی نیز با انتقاد از فضای بسته اواخر دوره آقای هاشمی نظر مردم را جلب کرد. این تقصیر خود آقای هاشمی است که به شایعات توجه نکرده و پاسخی به آن نمی دهد.
مولای متقیان خطاب به مالک اشتر می فرمایند هرگاه فهمیدی که در مورد تو شایعاتی به را افتاده به آن شایعات در مسجد شهر پاسخ بده.
ایشان حتی زمانی که اصلاح طلبان شدیدترین اتهامات و حتی توهین ها را به ایشان کردند به اتهامات پاسخ نداد.
در هر صورت هاشمی شخصیتی است که همیشه طرفین ماجرا او را قبول داشته اند و باید پاسخ اتهامات را بدهد. (218628)
 
سینا
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۹:۳۷:۱۹
هاشمی زنده است تا نهضت زنده است
والسلام (218834)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۰۱:۰۱:۰۶
خوب به نظرتون هاشمی چه پاسخی برا ی خطاهای فرزندانش داره که بده؟ (218916)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۶-۱۵ ۱۳:۵۴:۵۵
انگار نگارنده متن بالا از کره مریخ تشریف آورده اند.
مگر فراموش کرده اید آیت الله هاشمی روز بعد از مناظره احمدی نژاد و موسوی خواستار اختصاص وقت قانونی برای دفاع از خود شد؟
قانونا حق ایشان بود در همان ساعت و دو برابر وقت ادعاهای احمدی نژاد، از خودش دففاع کند.
اما خوب قانون خوب است اما فقط برای دیگران.
. (219258)
 
غ
۱۳۸۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۱۱:۵۳
1-قانون مناظرات فقط در باره کاندیدا هاست
2- اگر ایشان اتهاماتی را به احمدی نژاد مطرح میکردند، احمدی نژاد دیگر وقت دفاع نداشت
بهترین زمانش الان است که اون هم میبینیم مهدی هاشمی غیبش زده. (252625)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۰:۱۲:۵۴
كاملا با اين مقاله موافقم.
احمدي نژاد بدون ذكر هيچ دليل و مدركي به همه اتهام مي زند.تمام دوره هاي قبل از خود را زير سوال مي برد.به كل نظام و انقلاب و ملت توهين مي كند.ادعا مي كند كه دوره رياست جمهوري خودش بهترين دوران تاريخ ايران بوده بازهم بدون هيچ آمار و دليل و مدرك.مردم هم بايد باوركنند و اعتراض نكنند.
خواندن كتاب 1984 نوشته اورول را به همه پيشنهاد ميكنم.
اميدوارم شجاعت تاييد اين نظر را داشته باشيد. (218588)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۲:۱۴:۳۸
بررسی اینکه احمدی نژاد دلیلی برای ایراد اتهام دارد یا نه در صلاحیت دادگاه است. ما نمی توانیم قضاوت کنیم. در هر صورت اگر ایشان بتواند دلیلی اقامه کند من از ایشان حمایت خواهم کرد. (218631)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۲:۴۹:۵۵
ولي من كاملا مخالفم. آخه 4 سال ديگه هم بايد دستاويزي باشه براي راي آوري. بايد چيزي باشه كه عملكردها پشتش گم بشه. اين شرايط پيش بره، خدا ميدونه نرخ بيكاري چند باشه، اين چيزها بايد باقي بمونه براي روز مبادا. (218644)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۳:۲۰:۳۷
احسنت بر تو آرش كه نظرت يواشكي براي انتشار تاييد شد.
ما كه هر چي مينويسيم تاييد نميشه. بايد كلي قسم بديم كه ردش نكنن.
ان شا الله يه روزي شاهد محاكمه اين عزيزان اتهام زن هم خواهيم بود.
البته اونجا ديگر سفارش رو قبول نميكنند. (218625)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۹:۱۸:۳۱
ما كه اين روزها، جز اين تهمت‌ها و توهين‌ها به دولت چيز ديگري را از كامنت‌نويسان حامي موسوي و كروبي، نميبينيم. عجيب است كه خودتان را به آن راه مي‌زنيد! اين‌جا تابناك و پارلمان نيوز و قلم‌نيوز نيست كه كامنت‌ها سفارشي انتشار پيدا كنند. رويه الف مشخص است و جز در مواردي كه معمولاً به صراحت توضيح داده مي‌شود، بقيه كامنت‌ها منتشر مي‌شود.
در پاسخ به كامنت بالا بايد گفت كه اصلاح‌طلبان، به جاي ديدن مشكلات گذشته و سعي در حل آن،‌ صرفاً به سرپوش گذاشتن بر اين مشكلات كمر مي‌بندند و دوران 16 ساله خود را بهشت برين مي‌دانند و در عوض، حتي قبل از شكل‌گيري دولت نهم، به شكل بي‌سابقه‌اي به آن حمله كردند و در طول 4 سال، از دروغ و تهمت و توهين، كم نگذاشتند.
احمدي‌نژاد حتي براي طرح مسئله يك تخلف آشكار همسر موسوي در مناظرات، پرونده آموزشي او را براي استناد به همراه مي‌آورد، اما در مقابل موسوي فحش‌نامه و سيل اتهامات را از روي يك ليست كه برايش نوشته‌اند مي‌خواند و وقتي در استدلال و اثبات اين اتهامات كم مي‌آورد، حرف از ناموس و عكس 3*4 خانمش مي‌زند و پوسترهاي چندمتري خيابان‌ها را از همسرش فراموش مي‌كند...
در مورد كتاب 1984 مسلماً بي‌اطلاع هستيد كه اين كتاب در مورد كمونيست‌ها، سوسياليست‌ها سخن مي‌گويد و به روش همفكران جنبش چپ ايران كه آقاي موسوي،‌ بهزاد نبوي و اعضاء مجاهدين انقلاب از وابستگان اين گروه هستند، بسيار نزديك است. همان‌هايي كه در ابتداي انقلاب، بازداشتگاه شخصي داشتند:
---
روش اصلاح‌طلبان، از جمله كروبي به آن‌چه در 1984 آمده است بسيار نزديك است. نمونه‌اش كار كروبي در اتهام‌زني جنسي بدون هيچ سند و مدركي است. اين‌ها حاضرند همه را به لجن بكشند تا به قدرت برسند. (218753)
 
آرمان
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۲۲:۱۱:۱۵
دوست ناشناس عصباني
لطفا آرام تر

اولا که قلم نيوز را به ديار باقي فرستادند رفت.

ثانيا شما يه سر به تابناک و آينده نيوز و کلمه و پارلمان نيوز و سحام نيوز و خلاصه همه رسانه هاي اصلاح طلب (که البته تابناک ظاهرا اصلاح طلب نيست، ولي اگر اصولگرايي را در احمدي خلاصه کنيد، بله خوب همه عالم و آدم اصلاح طلب مي شوند) بزن و کامنتا رو بخون. خداييش کامنت طرفدار احمدي نژاد اصلا درج نميشه؟ خداييش؟ ممکنه بگي کامنتاي طرفدار احمدي نژاد کمتر درج ميشه. درسته، ولي خوب قبول کن وقتي توي همين سايت اصولگرا، اکثر خواننده ها طرفدار احمدي نژاد نيستند (نگيم اصلاح طلب)، تکليف بقيه سايتا مشخصه،واضحه که کامنتاي ضد احمدي نژاد بيشتره و بيشتر هم درج ميشه.

ثالثا به هر حال هرچي باشند، خيلي بهتر از فارس و ايرنا و رجانيوز و جهان نيوزند که اصلا کامنت درج نمي کنند!

رابعا از کي تا حالا دوره اصلاحات شده 16 سال؟

خامسا حالا که تخلف \"\"\"\"آشکار\"\"\"\" همسر موسوي براي شما اثبات شده، براي ما هم اثبات کنيد تا باور کنيم. يک کاغذ زيراکس توي صفحه تلويزيون چيزيو ثابت نمي کنه، حرفي هست بايد با مدرک معتبر و پيش قاضي معتبرتر مطرح شود. (توي پرانتز بگم قصدم دفاع از خانم رهنورد نيست، ولي من خودم بين استادانم افراد زياديو سراغ دارم که به شهادت همه ي همکارانشون به دليل برجستگي علمي و کار و تلاش و پشتکار بينظير و کارهاي تحقيقاتي فراوان و سابقه علمي درخشان، مدارج علمي را از بقيه خيلي سريعتر طي کردن و با فاصله ي کمي از استخدام به درجه ي استاد تمام رسيده ان، پارتي بازي هم در کار نبوده. اين استدلال که يه نفر چون در فاصله کمي استاد تمام شده، پس ريگي به کفش داشته حداقل براي من يکي اصلا قابل قبول نيست، يعني به تنهايي چيزي را ثابت نمي کند.)

سادسا در مورد کتاب 1984 و قلعه حيوانات (هر دو اثر جرج اورول) اين درست است که در تمثيل افراد خاصي با گرايش هاي خاصي نوشته شده، ولي به هر حال اتفاقاتي که در اين دو کتاب به تصوير کشيده مي شود، سرنوشتي است که ممکن است براي هر انقلابي پديد آيد. به عبارتي به نظر من اين وقايع عموميت دارد و نمي توان گفت چون در فلان جا فلان عقايد و گرايش هاي متفاوت وجود دارد، پس محال است که با اين کتاب ها قابل تطبيق باشد. مخصوصا قلعه حيوانات که با زبان تمثيل نوشته شده... به جاي کتمان بهتر است حواس خود را بيشتر جمع کنيم و بينش و بصيرت خود را بالا ببريم (من خودم اعتراف مي کنم که در اين قسمت ها به شدت ضعف دارم) تا مبادا اين سرنوشت گريبانگير ما شود و بتوانيم مصاديق را درست شناسايي کنيم.

سابعا کروبي گفته مدرک دارد و ظاهرا تا حالا نيز مدارکي رو کرده، بايد نشست و منتظر ماند، نبايد در قضاوت عجله کنيم.

ثامنا در مورد اين بازداشتگاه هاي شخصي با دلايل و منابع کافي توضيحات بيشتري بدهيد، چون بار اول است که مي شنوم.

تاسعا در مورد اين که چه کسي بيشتر بر مشکلات سرپوش مي گذارد و ديگران را به لجن مي کشد، و بيشتر دروغ و توهين و تهمت ميزند، کمي منصفانه تر قضاوت کنيد.

با تشکر (218875)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۰۰:۰۱:۵۶
...
حالا که تخلف \"\"\"\"آشکار\"\"\"\" همسر موسوي براي شما اثبات شده، براي ما هم اثبات کنيد تا باور کنيم. يک کاغذ زيراکس توي صفحه تلويزيون چيزيو ثابت نمي کنه، حرفي هست بايد با مدرک معتبر و پيش قاضي معتبرتر مطرح شود.
....
کروبي گفته مدرک دارد و ظاهرا تا حالا نيز مدارکي رو کرده، بايد نشست و منتظر ماند، نبايد در قضاوت عجله کنيم.
....

كروبي به گفته پسرش، با يك تلفن فردي كه خودش رو خواننده روزنامه‌اش معرفي كرده، چنين ادعايي كرده. الآن هم از قضيه ترانه موسوي كوتاه اومده. ظاهراً مدركي رو كرده؟! پس دادگاه و مدرك معتبر و قاضي و ... چي شد؟! در ضمن، اين اتهام جنسي بوده و مجازات اتهام زدن در آن، بسيار سنگين‌تر است.

قربون برم خدا رو /// يك بوم و دو هوا رو....

لينك مربوط به بازداشتگاه داشتن مجاهدين، را هم دوباره مي‌فرستم كه البته در متن، به صحبت‌هاي بهزاد نبوي -كه در سايت رسمي آن‌ها نيز آمده است- استناد شده است.
http://google.com/search?q=cache:kelash.persianblog.ir/post/228
http://www.mojahedin-enghelab.net/ShowItem.aspx?ID=531&p=2
كسي نگفته اصلاحات 16 سال بوده؛ بلكه حرف اينه كه اين 16 سال روش حكومت‌داري يك جور بود و آدم‌هايي كه سر كار بودن، از يك دسته و فاميل و ... بودن. چيزي كه حتي فائزه هاشمي در مراسم گراميداشت 2 خرداد، صراحتاً هم تأييد مي‌كنه (اگر اظهارات توهين‌‌آميزش رو ديده باشيد).
حتي خاتمي هم كه در دولت سازندگي حضور داشت، به توصيه حجاريان اين قضيه را -كه مي‌توانست افتخاري براي او باشد- رو نكرد و با ژست مخالف دولت هاشمي، توانست بسياري از مردم را سر كار بگذارد.
در مورد فارس نيوز و ... هم بحثتان ربطي به حرف بنده ندارد. اين سايت‌ها اصلاً وب 2 نيستند و كامنت منتشر نمي‌كنند كه بخواهد كامنت موافق باشد يا مخالف. حرف بنده اين است كه اصلاح‌طلبان شعار «زنده باد مخالف من» مي‌دهند ولي در عمل به اين شعارها ذره‌اي پايبند نيستند، حتي اگر در حد يك كليك ناقابل و انتشار يك كامنت مخالف -هر چند دلسوزانه- باشد.
در موارد ديگر، لطفاً متن بنده را دوباره بخوانيد. پاسخ‌هايتان را خواهيد گرفت. (218904)
 
آرمان
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۰۹:۴۲:۰۹
آخه من نمی دونم کجایی حرفام در مورد رهنورد و کروبی یک بام و دو هواس؟!
در جواب شما و ادبیات خیلی ملیحتون (!) فقط می تونم عرض کنم خوش بحالتان، در مسیر حق (!) مستدام باشید... (219133)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۲۳:۱۱:۰۶
يادتون باشه تازه وزير كار جديد هم حواسش جمع نبود وآمار بيكاري واقعي را لوداد (218894)
 
کرمی
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۰:۱۵:۵۰
اینجوری که نمیشه .بابا لطفا یک دادگاه یا مناظره ای ترتیب داده شود تا مسائل روشن شود.هرکسی از راه میرسه میگه فلانی اینکار را کرده ولی کوچکترین فرصتی به متهمان برای دفاع از خود نمیدهند.به نظر من این مسائل بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.تا چیز دیگر. (218589)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۰:۳۲:۳۵
مهمترين اتهام آقای مهدی هاشمی استفاده از امکانات و پول دولتی جهت انتخابات نهم می باشد. در مقابل می توان سئوال نمود که هزينه انتخابات آقای احمدی نژاد در دوره های نهم و مخصوصا دهم از کجا تامين شده است؟ بنابراين از اين نظر هم مهدی هاشمی و احمدی نژاد هر دو متهم هستند و بايد تعقيب شوند. البته لازم به ذکر می باشد که روش هزينه در هر دو مورد چنان است که متاسفانه قابل اثبات از نظر اسنادی نمی باشد. در خصوص ساير موارد سو استفاده هر دو جناح افراد مستحق تغقيب دارند و البته بايد پيگيری شود. بنابراين استفاده آقای احمدی نژاد از اين موضوع فقط کاربرد انتخاباتی دارد و البته ايشان نتيجه هم گرفته اند که نوعی تخلف عمده انتخاباتی است. (218594)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۷:۵۸:۵۰
شما یا واقعا خوابی یا خودتو میزنی به کوچه علی چپ !
مهمترین اتهام خانواده هاشمی انتخابات نهم نبود .
مثل اینکه یادت رفته فساد قرارداد استات اویل تا حدی زیاد شد که خود نروژی ها هم صداشون در اومد و دادگاه بخاطرش راه انداختن .
شاید هم چیزی از رسوایی توتال و دست داشتن فرزندان آقای رفسنجانی نشنیدی ؟

دوست من ! با تعصب برخورد نکن . اگر ایران را آباد میخوای بدون که یکی از راه هاش ریشه کن کردن فرهنگ تاریخی فساد سر دمدارانش هست .
ایران وقتی آباد میشه که هیچ خطاکاری احساس امنیت نکنه . حالا هرکی میخواد باشه .
شما حق داری از احمدی نژاد یا هرکس دیگری خوشت نیاد اما مواظب باش این مسئله چشمت رو به صلاح . مصلحت کشورت نبنده (218789)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۰:۴۳:۴۷
خبر آوردند به حضرت علی علیه السلام که در فلان خانه زنایی در حال وقوع است حضرت یکی از یارن خود را به آنجا فرستاد پس از مدتی به خدمت حضر ت آمد و گفت درب خانه را زدم کسی در را باز نکرد حضرت فرمودند پس کسی در خانه نیست و جرمی روی نداده است . این داستان مرا به یاد کارهای این آقایان و ماموران و برچسب زدن به خیلی که سندی در دست نیست انداخت ما چقدر از شیعه دوریم ؟ (218596)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۰:۴۷:۵۶
مثل اینکه مرغ شما هم یک پا دارد! کجای سخنرانی احمدی نژاد در میدان ولی عصر تحریک آمیز بود؟ البته متن تحریف شده ای که فتنه گران از آن منتشر کردند، تحریک آمیز بود، ولی خود سخنرانی کجایش تحریک آمیز بود؟ نمی شود که یک حرف غلط و دروغ را آنقدر تکرار کنیم که خودمان هم باورمان شود! (218597)
 
ابوذر
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۳:۳۹:۵۴
عزيزم شما محل تحريكت خراب شده و ديگه با اين چيزا تحريك نمي شي !

آدم هاي معمولي جامعه با اون حرف ها ناراحت شدن (218657)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۰:۵۰:۲۶
با سلام:
با نظر شما موافقم اما باید توجه کرد تا اثبات واقعیت نباید اتهامی زده شود و در صورت تشکیل چنین محکمه ای افرادی مانند احمدی نژاد که این اتهامات را در رسانه ملی و محافل جمعی عمومی عنوان کرده اند حتی مدیر مسئول روزنامه های متهم کننده باید در دادگاه حاضر و به اثبات ادعای خود بپردازند و جوابگو باشند.همچنین به ابهامات دیگر مثل 340 میلیون پول شهرداری و 1میلیارد پول نفت با حضور مراجع ذیصلاح مانند دیوان محاسبات در محکمه پاسخ داده شود. آنگاه اگر اتهام اثبات شد به جرم انها برابر قانون رسیدگی و محکوم می شوند اما اگر اثبات نشد اقایان متهم کننده باید هم جوابگوی اعاده حیثیت متهمین باشند هم افکار عمومی چرا که با این سخنان روی تصمیم افراد برای رای دادن تاثیر داشته است (218598)
 
میثم
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۰:۵۰:۴۲
این چه حرفی است که می زنید!
آیا انتظار داشتید زمانی که این آقایان بیرون بودند و از حمایت همه جانبه نیروهای داخلی و خارجی بهره مند؛ بیایند و بگویند در انتخابات تقلبی رخ نداده! (218600)
 
شهریار
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۰:۵۰:۵۳
واقعا اگر ریگی به کفش مجریان انتخابات نبوده، پس چرا پیامک قطع شد؟ چرا تلفن های کمیته صیانت را هم قطع کردند؟ چرا عصر انتخابات مانور نظامی! برگذار کردند؟ چرا برخی شعب تعرفه کم آوردند؟ چرا برخی شعب در را روی صف رای دهندگان بستند؟ (من خودم شاهد بودم) چرا 20 میلیون رای در 4 ساعت شمرده شد و بعد استراحت معناداری اعلام شد و تقریبا 10 ساعت بعد نتایج نهایی اومد؟ (مقایسه کنید با انتخابات افغانستان) و بسیاری موارد دیگر که به نظر من رای دهنده می رسد. یا مهم تر اینکه چرا هر کس سخنی از تخلف به زبان آورد به بیگانه و برانداز متهم شد؟
این تازه جدا از مواردی است که بزرگان مطرح می کنند، مانند نرم افزار تجمیع آرا، عدم حضور ناظران کاندیداها در وزارت کشور در زمان تجمیع آرا و ...

و از همه شک برانگیز تر پاسخ ندادن شورای نگهبان به این موارد و در عوض مزین کردن این انتخابات با انواع و اقسام صفت های تفصیلی بهترین، سالم ترین، پاک ترین،...

عقل سلیم با کنار هم گذاشتن این موارد به چه نتیجه ای می رسد؟

(با یادآوری این روند مجددا آن روزهای درد آور را به یاد آوردم، دردی که فعلا با مسکن تحمل می کنیم) (218601)
 
آ مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۲۲:۴۵:۰۱
یکی از دوستان لطف کنه و بگه در انتخابات مجلس ششم چه اتفاقی افتاد ؟
اولین نفری در ایران که به جرم تقلب گسترده محاکمه شد کی بود ؟
چهار سال بعد در انتخابات مجلس هفتم چه شد .

دوستان کتاب انتخابات مجلس هفتم هست که میتونید با مراجعه به اون جوابها رو بیابید . سازمان اسناد انقلاب اسلامی هم اونو منتشر کرده ، البته اگه عین بچه ها چون خلاف میل شما حرف زده اونو دروغ ندونید .

یه بار به این کتاب مراجعه کنید تا بدونید که تو 2 انتخابات که دولت اصلاحات برگزار کرد چه بلایی مجریان بر سر مردم آوردند . من بعد از قدری مطالعه پراکنده مطالب اون شاخ در آوردم . باورم نمیشد که تو ایران یه همچین انتخاباتی انجام شده باشه .

چرا تلفن های کمیته صیانت را هم قطع کردند؟ چرا عصر انتخابات مانور نظامی! برگذار کردند؟ چرا 20 میلیون رای در 4 ساعت شمرده شد و بعد استراحت معناداری اعلام شد و تقریبا 10 ساعت بعد نتایج نهایی اومد؟

این ادعاها رو من که اولین باره که میخونم . مطمئنم اگه خود خدا هم بیاد و بگه که تقلب نشده دوستان باور نمیکنند و میگن که خدا داره از اصلاح طلب ها جانبداری میکنه .

توصیه اکید دارم که حتما کتاب انتخابات مجلس هفتم رو بخونید تا اطلاعاتتون در مورد انتخابات کامل باشه . تقریبا خیلی از مسائلی که در مورد این انتخابات گفته شد و زیر سوال رفت (هر چند شونصد بار به همه جواب دادند ) تو اون انتخابات انجام شد و البته با مدارک کافی هرچند یه سری از موارد جدید رخ داد که در دنیا بی نظیر بود . تعجب نکنید . (219063)
 
آ مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۰۱:۳۵:۳۹
چرا فقط موافق و مخالف رو میزنید .
حداقل یه جواب به من بدین تا خوشحال شم .

جواب بعضی از سوالات :
در انتخابات مجلس ششم رئیس ستاد انتخابات کشور که همین جناب تاج زاده باشند به علت تقلب گسترده و خصوصا در تهران محاکمه شدند که البته این اتفاق برای اولین بار در کشور افتاد .
سال 81 تو انتخابات شورای شهر دوم همین آقا اگه اشتباه نکنم 60000 رای آورد . تو تهران با اینکه جزء سرلیست های خیلیها بود . در تهران مشارکت 12% ثبت شد .

در مجلس هفتم قصه سر دراز دارد .خودتون مطالعه کنید . (219596)
 
افشين
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۲:۰۳:۴۸
ببخشيد كتاب انتخابات مجلس هفتم رو كي نوشته؟ ببخشيد حتما مي دونيد كه انتخابات مجلس هفتم يكي از كم مشاركت ترين انتخابات مجلس ايران بوده است؟ دليلش رو هم كه مي دونيد! (220636)
 
بهرام
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۱:۳۰:۱۸
وضعیت تلوزیون رو در چند ماه اخیر اصلا منطقی ندیدم . این رسانه به تحولات اساسی نیاز دارد.
دوم اینکه مجلس ما نیاز به یک تلویزیون برای خودش دارد. ما برای مجلسمان که بازتاب سخن مردم است یک تلوزیون اختصاصی می خواهیم که هزینه اش را خود مجلس باید تعیین کند و این هزینه نباید در اختیار هیچ حزب گروه یا دسته خاص قرار داشته باشد.
یک تلویزیون که حاوی برنامه های فرهنگی اجتماعی و در نهایت و آخر از همه سیاسی باشد... مجلس بازتاب فرهنگ ماست و باید احیا کننده آن باشد.
لازم به ذکر است که طرحی که این تلویزیون را زیرمجموعه صدا و سیما قرار دهد به هیچ دردی نمی خورد. (218611)
 
سیمین
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۱:۳۳:۲۳
من فکر نمی کنم احمدی نژاد چیزی برای اثبات داشته باشد. آنقدر گفت که اسامی مفسدان اقتصادی در جیب من است که مجبور شد نام یک نفر را که ورد زبان مردم عادی بود ببرد تا برای همه باور پذیر باشد. (218613)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۲۲:۰۵:۵۷
خب الحمدلله مفسد اقتصادیم نداریم. (218873)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۱:۴۷:۲۶
باید به این مسئله خیلی شفاف رسیدگی بشه و اگر اثبات شد برخورد بشه و در غیر اینصورت باید اعاده حیثیت بشه و تهمت زنندگان محکوم بشن (218620)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۱:۵۱:۰۲
من يك شخصيت بي طرف وغير سياسي هستم
هميشه اين سئوال برايم ايجاد شده لطف كنيد اگر ميدانيد پاسخ دهيد
مسئول اجرايي كشور مدام در اين چهار سال از كساني كه به قول معروف
دست در اموال بيت المال بردهاند ميگويد هر بچه اي در اين مملكت زندگي
كند 1 بار به هر اداره اي سر بزند اين فرهنگ زشت را دقيقا ميبيند ودرك ميكند
خوب دستت درد نكند كجايند ان دانه درشتها
كجايند ان مال مردم خورها
چرا با شجاعت تمام به دستگاه قضايي معرفي نميشوند
واگر معرفي شوند دستگاه قضا چه كاري ميتواند انجام دهد
واگر دستگاه قضا هم كارش را درست انجام داد فكر ميكنيد چه اتفاقي براي
انان ميافتد
(218607)
 
آ مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۲۲:۴۶:۴۸
پرونده هایی قبلا در این زمینه ها تشکیل شده و تو اونها به ذکر یک شماره برای افراد بسنده شده .

جالبه مگه نه . آخه برش آقایون خیلی زیاده . (219065)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۲:۰۷:۴۶
موضوع داغ افشاگری مفاسد اقتصادی، نشانه ای از وجود یک آسیب اجتماعی در کشورمان دارد، و آن اینست که قانون بطور ناقص اجرا شده و قانون و عدالت حاکم نهایی در برخورد با تخلفات نیست. در این رابطه به چند مورد اشاره میکنم:
1. در جامعه ای که قانون بدون مسامحه و بطور مساوی برای همه اجرا میشود، هیچ مفسد اقتصادی حاشیه امن ندارد. و اگر اتهام فساد اقتصادی در مورد کسی مطرح شد، یا وی به مجازات میرسد و یا تبرئه میشود. در این شرایط مردم به دستگاه قضایی اعتماد کرده و به شایعات توجهی نمیکنند.
2.در جامعه ای که قانون بطور مساوی برای مردم و مسئولین اجرا شود، هیچ کس حق ندارد قبل از اثبات جرم در دادگاه، به فرد دیگری تهمت مفسد اقتصادی بزند. در صورت اجرای بدون مسامحه قانون، حتی اگر رئیس جمهور کشوری به دیگری قبل از اثبات جرم، تهمت فساد اقتصادی بزند، آن رئیس جمهور مجازات خواهد شد. تهمت زدن به افراد قبل از اثبات جرم، به منزله بردن آبروی یک انسان بوده و تهمت زننده باید مجازات شود.
3. متاسفانه در جامعه کنونی ما، سیاستمدارانی که مشغول افشاگری مفاسد اقتصادی هستند، بطور کاملا حساب شده و انتخابی در مورد مفاسد اقتصادی افراد در جناح سیاسی مقابل افشاگری میکنند، و هرگز به مفاسد اقتصادی دوستان و افراد از جناح خودشان نمیپردازند. این نشانه ای از اینست که افشاگری تبدیل به یک چماق و حربه سیاسی شده است تا با آن جناح مقابل را بکوبند.
4. اگر مسئولین قوه قضائیه بدنبال اصلاح امور در این زمینه هستند، باید از یکسو بدون مسامحه هر مفسد اقتصادی در هر رده ای را مجازات کنند، و از سوی دیگر هر تهمت زدننده ای را که مشغول تهمت زدن (قبل از اثبات جرم) است را نیز مجازات کنند.
5. نکته ظریف دیگر اینست که تهمت زدن به افراد با آزادی اطلاعات تفاوت دارد. در جامعه ای که از نظر سیاسی بیمار است، رسانه ها در اختیار یک جناح قرار میگیرد، و مسئولین سیاسی جناح غالب تهمت فساد اقتصادی به جناح مقابل زده و درواقع قبل از برگزاری دادگاه، حکم نهایی فاسد بودن را صادر میکنند، و فرد محکوم هم هیچ فرصتی ندارد تا از خود آزادنه دفاع کند. ولی در جریان اطلاع رسانی آزاد، خبرنگاران مستقل غیر دولتی، اخبار مربوط به تخلفات (مربوط به هرجناحی) را علنی میکنند، ولی این تنها در حد خبر است نه صدور حکم. سیستم قضایی هم مجبور میشود سریعا رسیدگی کرده و مجرم بودن یا بیگناه بودن آن فرد را بسرعت اعلام کند.
6. تمام مطالب بالا را در یک جمله خلاصه میکنم: یکی از اساسی ترین کلیدهای حل مشکل جامعه ایرانی، تقدم قانون بر مصلحت و تقدم عدالت بر مصلحت است. (218602)
 
ali
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۴:۲۸:۴۰
ahsant (218679)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۲:۱۰:۴۸
مطلب معقول و منطقی بود. اما متاسفانه من فکر می کنم این مسئله مبارزه با فساد بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و داره. بخصوص که امروز سیاسی هم شده و شده یکی از ابزار کوبیدن رقیب سیاسی. امیدوارم همون طور که دادستان جدید تهران گفتن مفسد اقتصادی خوب و بد نداشته باشیم و همه در برابر قانون پاسخگو و برابر باشند. شخصا فکر می کنم که در میان حامیان آقای احمدی نژاد هم مفسدان دانه درشت و آقازاده و ... وجود دارند ولی فعلا در حاشیه امنیت هستند متاسفانه. (218627)
 
سهراب
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۲:۴۵:۳۳
همه ی افراد جامعه در برابر دستگاه قضایی یکسانند. هر گونه ملاحضه و مسامحه ایی در بر خورد با شخصیت ها به تضعیف این نهاد می انجامد.

درست زیر همین تحلیل خبری از محاکمه ی نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی آورده ایید. آدم دلش می گیرد. همان هایی که صبح و شب داریم فحش شان میدهیم و نفرینشان میکنیم (البته به حق) در اجرای عدالت بین خودشان از ما جلوترند.

غیر از آقای مهدی هاشمی آقا ها و آقازاده های دیگری هم هستند که باید برای همیشه تکلیفشان مشخص و در صورت عدم اثبات جرم با شایعه سازان به طور قاطع برخورد شود. (218641)
 
منصف
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۳:۱۵:۰۵
دولت بنده خدا آقای هاشمی موقع ریاست جمهوری از روی غفلت طرحهایی اجرا کرد ( از قبیل تعدیل اقتصادی و آزادسازی سریع و بدون مطالعه اقتصادی و...) که عده کثیری از جمله کارمندان و حقوق بگیران و سایر اقشار شدیدا\" متضرر شدند و امروز آه آنان دامن او و خانواده اش را گرفته است و حیثیت اش توسط عده ای نورسیده ( که حاصل اعمالشان بعدا\" معلوم خواهد شد.) بازیچه شده است. اگر قرار بر رسیدگی باشد باید به جرایم تمام دولتمردان و سایرین رسیدگی عادلانه شود. والا متهم کردن گزینشی و مغرضانه منحصرا\" اعضای خانواده آقای هاشمی که خدماتی نیز انجام داده اند و سوابق انقلابی از قبل دارند درست نیست. آیا آقای احمدی نژاد به سرنوشت واعتبار خویش نه در آخرت بلکه چهار سال بعد نیز فکر کرده است (فاعتبرو یا اولوالابصار). همه آحاد دولت و ملت و قدرت باید بدانند که خداوند متعال با کسی قوم و خویش نیست و اعمال و نیات انسان، مثبت یا منفی دامن او را میگیرد.(اذا نفخ فی الصور فلا انساب) (218637)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۳:۱۷:۲۵
مطلب بسيار مناسبي بود
فقط من نمي دانمدر آن اوج اغتشاشات كه همه دشمنان انقلاب و عده اي از سياسيون و مردم جو گير و يا مورد دار و حتي بسياري از مردم كاملا منطقي ولي مغترض در وسط معركه بودند ، چطور از صدا و سيما انتظار داشتيد كه موسوي را كه خواهان برنامه اي كاملا ازاد بود براي ارائه نظراتش دعوت كند.بر فرض هم كه مناظره اي بود اگر ايشان شايعه را ميگفت تا شما يا رسانه ملي ميخواست آنرا برطرف كند كار از كار گذشته بود.
البته با يكطرفه عمل كردن صدا و سيما و مديريرت غلط قضايا با شما موافقم ولي مناظره و امثال اينها جاي تامل دارد.
يك نفر اين را براي من و امثال من روشن كند (218626)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۲۲:۱۶:۵۵
آقای موسوی تلویزیون نداشت، سایت و روزنامه که داشت، تو کل بیانیه هاش یه دلیل بر تقلب در انتخابات نبود، آخه دادن سهام عدالت و زیاد شدن حقوق و توهین به شخصیت های نظام و اینجور حرفها شد دلیل؟

اتفاقاً همۀ اینها توهین به همین مردمه...

ایشون میگن مردم ما انقدر بی چیزند که با سهام عدالت یه شبه رأیشون عوض میشه، ایشون میگن که مردم ما از توهین کردن لذت میبرند و با توهین به فلان شخصیت به شخص توهین کننده رأی میدند...

این حرفها رو هم به روستاییانی میزنند که فقط کافیه که ببینید چه کسانی و از چه قشری سه تا از بچه هاشون رو دادند تا من و شما الان عربی صحبت نکنیم و صدام صدام نکنیم.

زمان خاتمی مگه سهام عدالت بود که خاتمی رأی دادند...

این ایام میگذره ولی حق پیروزه آقایون، 5 انتخابات رو از دست دادید، با این عملکرد هم آینده ای برای خودتون در عرصۀ سیاسی نذاشتید. (218877)
 
سهراب
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۱۰:۱۱:۴۷
دوست عزیز

پیشنهاد می کنم آخرین بیانیه ی کمیته ی صیانت از آرا را یک بار دیگر مطالعه بفرمایید
میر حسین برای هر کاری به جای اینکه مدام خودش اظهار نظر کند از متخصص آن کار استفاده می کند. برای برسی انتخابات هم دو نفر که خود سال ها وزیر کشور بوده اند موضوع را برسی می کنند. (218962)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۰۳:۳۱:۰۷
خب برادر من، فرقی نکرد که، اون دو تا وزیر گفتند که سهام عدالت داده، توهین کرده، حقوق ها رو زیاد کرده و ..!

مشکل اینه که ما رو ... فرض فرمودند. (219101)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۲۳:۲۷:۰۷
محسن جان باور كنيد اگر تلويزيون درست عمل كنه و مثل كشور هاي آزاد نظريات احزاب مخالف هم پخش بشه مردم حالت احساساتي پيدا نميكردند كه مثلا با يك مناظره كار از كار بگذره.برعكس مسولان هميشه نگرانند كه خلاف هايشان را مردم بفهمند(اي كاش خداترس بودند)وخيلي از مشكلات فعلي نظير رانت خواري وپارتي بازي و....پيش نمي آمد. (218900)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۳:۲۱:۴۷
بايد مسئولين بيش از پيش حواسشان به آدمهاي نادان و يا نفوذي بخصوص در صدا وسيما باشد چرا كه مي توانند با تعريف و تمجيدبروشي بد از مسئو لين نظام آنان رامنفورنماينديا با اتخاذ شيوه هاي غلط در خصوص بعضي اتفاقات مثل انتخابات عملا\"همان خواست دشمنان را در مردم القا نمايند . (218652)
 
حمید رضا
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۳:۴۵:۱۹
اگر وجدان بیطرفی در دفتر سایتتان هست و اگر ادعای آزادی سخن افراد را دارید چاپ کنید. تاکنون بیش از ده مطلب مرا در باب انتقاد از دولتیان حذف کرده اید. لطفا\" حذف نکنید اگر....


(218654)
 
محمدتقی
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۳:۴۶:۴۰
مطابق موادی از قانون اساسی قوه قضاییه دارای اختیارات زیادی است ولی بچه علت که معلوم نیست از ان استفاده نمیکند یا نمی خواهد استفاده کند و نیازی نیست که مقامات همدیگر را به چالش بکشند امیدوارم با امدن جناب اقای لاریجانی قوه قضاییه بیشتر توجه کند (218659)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۳:۵۸:۲۹
متاسفانه کم کاری یا عدم تمایل قوه قضاییه به برخورد با آقازاده ها زمینه ساز بروز چنین مسائلی شده است. فکر می کنم بیشتر کسانی که خواننده این مطالب هستند نام حداقل یک اقازاده با جرم اثبات شده را در ذهن دارند که به مجازات متناسب با جرم نرسیده است. (218663)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۴:۵۵:۳۷
دو انتخابات با اين حرف ها بعضي ها راي آوردند

(اتهام بي مدرك) (218686)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۰۳:۳۲:۴۲
مثل مجلس ششم... (219102)
 
رضا شیبانی
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۵:۲۳:۵۶
آقای توکلی که کمر به تخریب احمدی نژاد بستی
حواست و جمع کن که اگه هر کسی غیر از احمدی نژاد بود الان جناح راست قافیه رو به موسوی و خاتمی باخته بود.خیال نکنین عددی هستین..سقف رای شما جناح راستی ها 7 میلیونه و تمام.قدر احمدی نژاد رو بدونید که 25 میلیون رای ریخته به حسابتون (218699)
 
یوسف جلالی
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۶:۲۴:۰۰
زمانی حمایت از تو رأی میآورد،زمانی خوش خدمتی به تو و حالا حمله کردن و تخریب تو ! عجب شخصیت تأثیرگذاری هستی آقای هاشمی!


انصافا\" اگر تخریبهایی که آقای احمدی نژاد در مناظره ها انجام داد نبود اصلا\" چیزی برای گفتن میماند که این بنده خدا برای رای آوردن به مردم بگوید؟ (218733)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۲۲:۱۹:۰۱
راست میگی، ولی اگه سن و سال شما قد بده باید مجلس ششم رو یادت بیاد تا معنی تخریب هاشمی رو متوجه بشی. (218879)
 
آ مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۲۳:۰۵:۲۳
اگه تخریب احمدی نژاد نبود آیا چیزی میماند که موسوی با آن 13 میلیون رأی بیاورد .

دوستان دو آتیشه موسوی یه بار بیان و بگن که آقای موسوی 20 ساله تو شورای عالی انقلاب فرهنگیه . اولا چند تا از شما از این موضوع اطلاع داشتید . ثانیا تو این بیست سال چه گلی به فرهنگ این مرزو بوم زده . یک کار از خودش رو کنه و بگه بابا این طرح من بوده تا ما هم قانع بشیم . تا این وضعیت فرهنگی کشور نباشه و آدمای بی فرهنگی مثل ماها نباشند که با یه تهمت الکی ( به قول شما) رأی مون زده بشه .

حیرانم از نگا هتون به همه چیز که همه چیز رو گزینشی میبینید .

سایت وزین الف هم که تبدیل شده به سنگر کوبیدن دکتر احمدی نژاد . رئیس جمهور 25 میلیونی هر حرفی بزنه همه آماده هستند تا با تمام قوا اونو بکوبند . بابا به طرف 25 میلیون رأی دادند . پس قبولش دارن . حالا این که همه در تخریب شخصیت ایشان از یکدیگر پیشی میگیرند نشان دهنده همین هست که یه عده که قدرت بیشتری دارند وجود ایشان رو تحمل نمیکنند . معنی انتقاد با تخریب یکپارچه فرق داره . منتخب ملت رو ...زاده میگن و اسم خودشون رو میذارن آیت ا.. . من فیلمش رو دیدم .

توهین ، توهین و توهین .
حرف برای گفتن زیاد هست اما گوش شنوا نیار هست . (219067)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۷ ۱۳:۲۶:۴۲
آقاي عزيز. شما اصولگرايان كه غير از 8 سال اصلاحات (اونهم فقط دولت و 4 سال مجلس ششم) تمام نهادهاي فرهنگي كشور رو در دست داشتيد.روحانيت و امكانات عظيم سپاه رو هم داشتيد براي فرهنگ اين مملكت و مردم چه كرديد؟! آقاي خاتمي حداقل بسياري از جوانان را دوباره جذب روحانيت كرد. شما چطور؟ چه كرديد براي فرهنگ اين مملكت؟ (220658)
 
سيد
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۶:۲۷:۰۶
با سلام
يكي از دوستان گفته بود : گويي پرونده آقازاده‌ها، ‌كارت برنده‌اي در جيب آقاي احمدي‌نژاد است كه در ايام انتخابات رو ميشود
پس همه باهم بيائيم براي يكبار خواهان دادگاهي شدن آقاي مهدي هاشمي و برادران و خواهرانش و پسرعموهايش شويم تا اين برگ برنده از دست احمدي نژاد گرفته شود ؟ (218739)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۶:۳۵:۲۵
از اینکه آین آقا به محکمه آورده شود بسیار خوشحالم ولی مگر همه آقازاده ها در خاندان آقای هاشمی خلاصه می شوند؟ مگر جز اینست که بقیه به واسطه حمایت از آقای احمدی نزاد مصونیت یافته اند. شما هم دارید مثل بقیه مسولین شعور مخاطب را نادیده میگیرید و این به صورت استخوانی در گلو و فریادی نهان در آمده است... (218744)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۲۲:۲۰:۱۵
بهتره اسم میاوردید تا ما هم بشناسیم. (218881)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۷:۳۶:۱۳
اگر قوه قضائیه خودش رو به خواب نزنه مثل گذشته یقینا اعمال خلاف قانون فرزندان هاشمی آشکار خواهد شد...
ضمنا تا جایی که من یادمه فقط احمدی نژاد با کمک هاشمی رای نیاورده خاتمی و احزاب اصلاح طلب هم من که یادم نمیره تو میتینگ های انتخاباتی سال 76 چطور در مورد آقای هاشمی حرف میزدن و چه تهمتهایی بهش میزدن... و مردم به خاطر همین هاشمی به خاتمی رای دادن.... (218775)
 
messi
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۷:۳۹:۲۲
ایران آنقدر مقتدر هست که با این بادها نمی لرزد. (218777)
 
رهگذر
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۸:۲۳:۴۱
آقا زاده ها خیالشان راحت تر از این حرف هاست.
کسی با اونا کاری نداره مطمئن باشید راست راست تو لندن می گردن و به ریش امثال ما می خندند. (218800)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۰۳:۳۵:۳۷
نه رهگذر جان، توکل کن که خدا سبب سازه. (219104)
 
خیری
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۱۸:۴۲:۴۹
در دو انتخاب این حرفها بعضی ها رای آوردند.اتهام بی مدرک < ناشناس ترسو> اگر بیمدرک بود .سکوت نمی کردند.این فهمیدند مدرکی است. صدایشان را در نیاوردند.با این اعترافات اخیر چطور؟خیانتی در جامعه در طول 24 سال گذشته شده. تو صیفش 70 من کاغذ می خواهد هموطن عزیزم. (218813)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۲۲:۳۰:۵۵
بر خلاف آنچیزی که خود گفته اید مطالبتان بی طرفانه نیست زیرا مبنای قضاوتتان بر معصوم بودن احمدی نژآد و ممکن الخطا بودن دیگران است. بهتر است یکطرفه به قاضی نرویم و ابتدا اجازه حرف زدن به معترضین داده شود تا آنگاه اولا بفهمیم چه کسی رای آورده بود و ثانیا دلایل تهمتهای غیر قانونی آقای احمدی نژاد (قبل از اثبات جرم) چه بوده و چرا در برابر این بی قانونی سکوت می شود و ..... آنگاه هر کسی و در هر مقامی ( از یک روستایی گرفته تا رهبر) اگر تخلفی مرتکب شده در دادگاه بی طرف محاکمه و مجازات شوند (219059)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۰۳:۳۹:۴۰
آخه کسانی مدرک میخوان که تو کار انتخابات و اتهام واهیشون موندن و الان دنبال فاتحه فرستادن و نبش قبرند، این بود صیانت از آرا؟!

من موندم جناب آقای هاشمی که انقدر سینه چاک داره چرا تو انتخابات نهم رآی نیاورد!

آخ حواسم نبود، سهام عدالت داده بودند نامردا. (219105)
 
فرهنگی 15
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۲۲:۲۵:۱۸
بنام خدا
گرچه دیگر به خاطر نگاه زاویه داز مسئول اصلی سایت و گردانندگان آن با دولت قصد نگارش نطلب را نداشتم اما برخی حرفها در قالب نظرات کارشناسانه ! و کامنت های
تند را خواندم چند خطی را به انسانهای خردمند جامعه ی مجازی تقدیم می کنم:
1- گاه ما در تحلیل قضایا آنقدر متعصبانه رفتار می کنیم که به تعبیر امیر مومنان
که حب الشیء یعمی و یصم از درک حقایق روشن و بدیهی نیز طفره می رویم
فرض کنیم آقای هاشمی رفسنجانی مطابق گفته ی امام (ره) که ملاک حال فعلی افراد است ، همان هاشمی زمان ایشان باشد ، به چه دلیل باید ایشان را از نقد مصون داشت؟
یکبار دیگر منصفانه مناظره رئیس جمهور و موسوی را ببینید .آقای هاشمی به عنوان همکار و حامی موسوی معرفی می گردد، وجدانا چنین امر بدیهی امروز قابل تکذیب است ، آنهم در حالی که خود موسوی به لسان خود آنرا تائید کرد.
آیا آقای هاشمی همان کسی نیست که برخلاف سنت مودبانه و دموکراتیک در تمام نقاط دنیا از یک تبریک ولو ظاهری هم به رئیس دولت نهم در سال 64 امتناع و این بدعت ناپسند را باب نمود؟
هنوز ما نشنیده ایم که آقای هاشمی در مورد اطمینان با آن رئیس دولت عرب در مورد سقوط دولت نهم در 6 ماه حرفی زده باشند.آیا می دانید معنای آن مذاکره ی پنهانی در عرف جهان خیانت به مملکت است؟
2- مهدی هاشمی و برادران و خواهرانش در سمت هایی قرار گرفته اند که دسترسی به منابع مالی بسیار و در برخی موارد کم کنترل نفتی هم جزو آنها بوده
چنین مسائلی بطور طبیعی ایراداتی را به ذهن متبادر می کند .بنابراین اگر مسئله ای مانند قضییه ی استانداری اردبیل و پولهای شهرداری تهران در مورد کسی که دوست و دشمن به سختگیری مالی او در حقوق مردم صحه می گذارند در روزنامه ها و سایت ها و شب های مناظره اشاره می شود و ایشان نیز تاکید می کند
علیرغم طرح مسئله ای مانند اردبیل در دادگاه صالحه حکم برائت ایشان صادر شده
و علیرغم وعده ی نامزدهای دیگر خصوصا کروبی در مورد افشاگری تا امروز ، خالی بودن دستشان کاملا عیان شده است ، از شما می پرسم مهدی هاشمی که دیگر آنقدر شخصیت مهمی نیست که قرار گرفتن او در مقابل دادگاه صالحه اهمیت چندانی داشته باشد.بخصوص آنکه رئیس جمهور که در واقع رئیس شورای عالی امنیت ملی می باشد به تمام اسناد فوق محرمانه کشور اشراف دارد و ما را به فکر می اندازد که ایشان نیز می تواند بر اساس واقعیات و مدارک در اختیارش ادعای خود را اثبات کند.
3- چرا سنت امام و رهبرب و برخی مسئولین را که اجازه نمی دادند فرزندانشان در مسائل اقتصادی و تمور دولتی وارد شوند ملاحظه نمی کنید.حمایت تمام قد و بی ملاحظه ی آقای هاشمی منجمله در خاره نویسی اخیرشان از خانواده ، چه معنایی می تواند داشته باشد؟
3- اما بحث نخ نمای صحبتهای غیر مسئولانه ! رئیس جمهور در میدان ولی عصر
که متاسفانه همان اندک شبهه ی ما را در مورد خط فکری نویسنده برطرف می کند.
ما نفهمیدم اشاره ی ایشان به کدام بخش از سخنان بوده ، خش و خاشاک !
یا چیز دیگر .خوب است که برای پرهیز از افتادن در ورطه ی دروغ یکبار دیگر آن سخنرانی را بشنوید .
خوب است از زاویه ی دیگری هم به مسئله نگاه کنید ، یک رئیس جمهور با بالاترین عدد رای دهنده در جمهوری اسلامی در انتخاباتی که بالاترین نصاب را در تاریخ ریاست جمهوری داشته پیروز شده ، اما برخی کار را به جایی می رسانند که یک جشن شکرانه را هم که در آن به تمام ایرانیان به عنوان برندگان اصلی این انتخابات
ادای احترام شده مورد حمله ی رسانه ای قرار می دهند . آیا اگر نامزد دیگری به فرض محال پیروز می شد همین گونه مورد تخریب قرار می گرفت ؟
فرصت رمضان فرصت تعقل و شبهای قدر فرصت توبه از تمام خطاهایمان است .بیایید این فرصت را از دست ندهیم . (218882)
 
آرمان
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۰۹:۱۸:۱۴
دوست فرهنگي 15

توصيه هايي که در ابتداي نکته شماره 1 فرموده ايد بسيار خوب است، ولي خودتان به شدت بعد از آن به بيراهه رفته ايد. اولا که هاشمي رفسنجاني بلافاصله بعد از پايان اعلام نتايج انتخابات نهم در سال 84 به احمدي نژاد تبريک گفت. من خودم با گوش هاي خودم از اخبار ساعت 21 همان روز در تلويزيون شنيدم. ثانيا آقاي هاشمي آن قضيه دولت عربي را هم تکذيب کرده بودند. (دقيقا يادم نيست کجا ولي اين را هم مطمئنم که خوانده بودم، ميتوانيد در اينترنت سرچ کنيد.)

با نکته 2 موافقم، ولي نظر من اينه که اول اثبات، بعد افشا. نه اين که اول افشا بعد اثبات.

در مورد جشن پيروزي: اين بحث بي فايده ي خس و خاشاک را رها کنيد. اما آيا شعارهاي افراد حاضر در آن مکان عليه شخص موسوي و رفسنجاني (که حتي ايرنا و فارس عينا آن شعارها را انعکاس دادند) و رييس جمهور که گاهي عمدا صحبت هاي خود را نيمه کاره مي گذاشت تا حاضران شعار دهند (هاشمي حيا کن مملکتو رها کن، هاشمي موسوي پيوندتان مبارک، ...) را هم تکذيب ميکنيد؟ اين چه جشن شکرانه ايست؟ اين چه احترام به همه ي راي دهندگان است؟ آيا اين سخنراني تحريک آميز نبود؟

شما را به جمله اي که خودتان نوشته ايد ارجاع مي دهم: فرصت رمضان فرصت تعقل و شبهای قدر فرصت توبه از تمام خطاهایمان است .بیایید این فرصت را از دست ندهیم . (218957)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۰۳:۴۱:۴۲
حرف حسابت حرف نداشت، ممنون... (219106)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۱۲ ۲۲:۳۰:۳۹
من که اگر فرزندان هاشمی کوچکترین حقی از اموال عمومی رو به یقما برده باشن ازشون نمیگذرم و اگه تو این دنیا قوه قضائیه حقمو ازشون نگیره اون دنیا خدا عدالت مطلق رو به اجرا در خواهد آورد...! (218885)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۰۰:۵۹:۴۹
فکر کنم آقای توکلی احساسشون اینه عقل کل اند آقای توکلی شما هم دچار توهمی که آقای موسوی شدند شدید. (218915)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۰۱:۰۴:۱۷
شد شما یه مطلبی بنویسید و کنایه ای به آقای احمدی نژاد نزنید ؟ (218917)
 
م-ص
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۰۱:۱۱:۳۰
اگر احمدی نژاد این بحث رو باز نمی کرد کی میخواست اینا رو پای میز محاکمه بیاره.به هر حال همه چی روشن می شه. من موافق نقد های آقای توکلی از دولت بودم ولی این موضع گیریشون اصلا جالب نیست.فقط از ایشون میخوام مثل قبل در مبارزه با مفاسد اقتصادی قاطع باشه و کوتاه نیاد. (218920)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۰۱:۵۲:۳۷
همه ی درد ما اینه که حق پذیر نیستیم باور کنید اگه حق پذیر بودیم هیچ کدوم از این مساءل تو کشور پیش نمیومد (218922)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۰۱:۵۴:۵۱
خیلی جالبه که سایت آقای توکلی رویکرد جدیدی پس از بی اهمیتی نمایندگان مجلس به اظهارات ایشون در مورد کابینه اتخاذ کرده... به کجا چنین شتابان آقای توکلی... (218923)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۰۲:۰۵:۲۷
عملکرد صدا و سیما عالی بود
حداقل مثل شما منافق نبود
مسخره ترین جای صحبتتون اینجا بود که گفتین وقت برای مخالفها قائل شوید!
آخه برادر من بهکسانی که با اصل ولیه فقیه عناد دارند و هیچ بویی از منطق نبرده اند چه وقتی داده بشه؟ وقت برای تفرقه پراکنی و فساد (218926)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۰۲:۲۴:۱۳
فقط می تونم بگم واقعا متاسفم! دقیقا امثال کسانی که هم عقیده با شمان الان به قدرت رسیدن! متاسفم (219084)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۰۲:۵۷:۴۳
شما از احمدی‌نژاد و صدا و سیما به خاطر توهین به طرفداران دیگر نامزدها گله می‌کنید ولی خودتون در مورد اونها که به هر دلیل معتقد به تقلب هستند از لفظ توهین‌آمیز «توهم شیطانی تقلب» استفاده می‌کنید.
آیا فقط نظرات حاوی توهین منعکس نمی‌شوند، ولی مقالات حاوی توهین مشکلی برای انعکاس ندارند؟ (218936)
 
علی
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۰۳:۲۳:۰۱
من تا حالا نشنیدم که آقای هاشمی رفسنجانی بر علیه مفاسد اقتصادی موضع گیری کنند مگر این مفاسد برای ایشان منافعی دارد که نسبت به آن سکوت می کنند؟ (218939)
 
سینا
۱۳۸۸-۰۶-۲۲ ۲۱:۲۱:۲۸
محمود احمدی نژاد 29 مهر ماه 1375:
نام هاشمی در تاریخ می درخشد

شعار دادن کمی راحت تر است از عمل کردن (222902)
 
غ
۱۳۸۸-۰۸-۲۹ ۱۱:۴۰:۳۸
البته نام خیلی ها می درخشد، مهم اینه که به چه عنوانی شناخته خواهند شد. (252627)
 
ح
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۰۹:۰۹:۴۳
پاسپورت آلمان داشت یا انگلیس؟ (218955)
 
منم
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۱۰:۴۷:۵۷
داستان موافق و مخالفین چیه قبل از اینکه من روی مخالف کلید کنم تعداد موافقین 127 نفر بود ولی بعد از کلیک من رو مخالف نتیجه موافق 109 شد دارین جادو میکنین یا واسه مخالفین و موافقین ضریب جابجایی در نظر گرفتین! (218969)
 
برادر
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۱۳:۲۳:۰۷
تو هر انتخاباتی آقای هاشمی و خانوادش فدا میشن اصلاح طلب میخواد رای بیاره میگه هاشمی اونجور اصول گرا هم میگه اینجور (218983)
 
ایمان
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۱۳:۴۶:۴۸
واقعا اگر اقای رفسنجانی نبود اقای احمد نجاد چجوری می خواست از این مردم ساده رای جمع کنه! (218989)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۲۲:۱۹:۵۷
واقعیت مطلب اینست که هیچکس از برخورد با مفسدین و قانون شکنان ناراحت نخواهد شد . کاملا درست است اگر هر یک از آقایان یا آقا زاده ها دچار تخطی شده اند می بایست مورد رسیدگی قرار گیرد. لیکن نه به مانند محاکمات اخیر که مخالفان جریان خاصی محاکمه و آن جریان بدون هیچگونه محدودیت قانونی و اخلاقی نسبت به هتک حرمت و گزافه گویی بپردازد. بله اتهامات مهدی هاشمی می باید به همراه تخلفات قانونی احمدی نژاد در مناظره ها کسر یک میلیارد دلار از خزانه - کسر 360 میلیارد توان در شهرداری - آمارهای خلاف واقع در جهت فریب اذهان عمومی و .... و هر شخصی که دچار تخلف شده است در دادگاه بی طرف (نه دادگاههای اخیر معترضین ) مورد بررسی قرار گیرد تا سیه روی شود هر که در او غش باشد (219057)
 
abidi
۱۳۸۸-۰۶-۱۳ ۲۳:۱۲:۱۴
من این موضع را توی یکی از تالارهای بورسی خوندم شما چسبیدید به هاشمی هر کسی یک اقتصاد مهندسی پاس کرده باشه می فهمه دارند دومین شرکت سودده بعد از شرکت نفت را خراج می کنند معلوم نیست شما چکار می کنید

اقای توکلی که رشتشون اقتصاده این محاسبات را چک کنند اگر درسته پس چرا سکوت در چوب حراج زدذن به بیت المال

http://www.talarebourse.com/forum/showthread.php?t=44788


با کمال تاسف اگر مبلغ معامله رو حدودا 7955 میلیارد تومن بدونیم و تعداد سهام قابل معامله 23395564382 باشه مبلغ 20% پیش پرداختش میشه حدودا1591 میلیارد که باقیه مبلغ برای اقساط 5 ساله میشه میلیارد 6363/5 که مبلغ باز پرداخت به ازای هر سال میشه 1272/7 میلیارد تومن که از این مبلغ فقط حداقل و بدون سود انباشته و در امدهای پشت پرده به طور میانگین تا 5 سال اینده 815 میلیارد تومن در امد خود مخابرات و سودشه به ازای تعداد سهام مورد معامله که از خودش تامین میشه میمونه 457 میلیارد تومن هر سال باید پرداخت بشه که در طول 5 سال میشه2285 میلیارد تومن که به ازای هر سهم مبلغ مورد معامله میشه تومن 99 که با تورم 17 درصد در سال این 99 تومن 5 سال دیگه 39 تومن بیشتر ارزش نداره خودتون محاسبه کنید ببینید که تو مملکتمون چه خبره

نقل قول از tafakor
فعلا قیمت پایه بلوک مخابرات برای هر سهم ۳۴۰۰ ریال تعیین شده و شرایط ۲۰٪ نقد و مابقی در ۱۶ قسط هریک با فاصله ۶ ماه و با احتساب ۵۰٪ سود صنعت و معدن !
خوبست بجای قیمت پرانی و ابراز خواست درونی ( دارندگان سهم چاغش می کنند و مترصدان ورود بر سرش می کوبند ) یک بر رسی علمی بکنیم ! ! که با توجه به قیمت پایه بلوک ارزش نقدی سهم در روز معامله بلوک چقدر است !
فرضیات من : ( اگر فرضیات با واقعیات و یا فرضیات شما فرق بکند ! باید محاسبات مجدد صورت گیرد )
۱- قیمت پایه هر سهم ۳۴۰۰ریال => ۲۰٪ آن ۶۸۰ ریال می شود و چون ظرف یکماه پرداخت خواهد شد تنزیل آن با نرخ ۱۹٪ برابر ۶۶۹.۴ ریال ریال خواهد شد .
۲- ۸۰٪ مابقی آن برابر ۲۷۲۰ ریال می شود که با فرض سود صنعت و معدن ۱۸٪ و تخفیف ۵۰٪ طبق شرایط اعلانی برابر ۳۷۶۰ ریال خواهد شد . یعنی خریدار باید ۱۶ قسط ۲۳۵ ریالی هر ۶ ماه یکبار برای هر سهم پرداخت کند .
۳- چنانچه اقساط پرداختی را که در طی ۸ سال پرداخت خواهد شد با نرخ ۱۹ ٪ تنزیل کنیم ارزش نقدی جمع پرداختی برای هر سهم به رقم ۱۸۹۴.۶ ریال می رسد .
۴- سال گذشته ۱۳۰ ریال سود نقدی به هر سهم داد و امسال ۱۴۰ ریال . من فرض می کنم طی این ۸ سال هم سالانه یک تومان روی سود پرداختی بگذارد ! در آنصورت متوسط سود پرداختی در ۸ سال آتی ۱۸۵ ریال خواهد بود . و جمع سود ۸ سال آتی ۱۴۸۰ ریال - منتهی این سود هم چون طی سال های آتی دریافت خواهد شد باید تنزیل شود و با تنزیل آن به عدد ۷۳۱.۱۶ ریال خواهیم رسید .
۱۸۳۲۸.۸۴ = ۷۳۱.۱۶ - ۱۸۹۴.۶ + ۶۶۹.۴
یعنی قیمت پایه بلوک در روز انجام معامله برای حقوقی گنده ۱۸۳۳ ریال ارزش دارد .
{ این ارزیابی در روز معامله بلوک فخاس و فخوز در روز معامله آنها که محاسبه می کردم می دیدم کاملا مد نظر قرار می گرفت . در مورد فخاس چنانچه بخاطر بیاورید ومعادن ابتدا با فروش سهام قبلی خود سعی داشت قیمت را پائین بیاورد و وقتی حریف رغیب نشد و در معامله بلوک واداد - مجبور شد مجدد برای حفظ نفرات هیئت مدیره مجدد از بازار سهم جمع کند . }
\" آنچه تا به حال بر مخابرات گذشته به نظر می آید مشابه عمل ومعادن جهت خرید بلوک باشد ! \"
خوب حالا شما بفرمائید مخابرات برای شما چقدر ارزش دارد ؟

نقل قول:گر 340تومان را 8 ساله با نرخ 19 % تنزیل کنیم و سود های تقسیمی سالهای آتی راسالانه فقط با یک تومان رشد سالانه در نظر بگیریم ! ! ! خریدار خودی بلوک سهم را به قیمت معادل 164 تومان نقدی خریده است .
و اگر 340 تومان را با نرخ تورم 25 % و رشد سود تقسیمی سالانه فقط 2 تومان در سال های آتی در نظر بگیریم ! آنوقت خریدار نا محترم هر سهم را معادل 115 تومان به قیمت الان مفت خری کرده .
و اگر رشد سالانه سود تقسیمی را سالانه سه تومان رشد در نظر بگیریم ! در آنصورت خریدار فقط معادل 675 ریال برای هر سهم پرداخته و اقساط کاملا از سود تقسیمی پرداخت خواهد شد . . . . و اگر رشد سود تقسیمی سالانه بیش از 3 تومان باشد ! سال اول کل هزینه خرید مستهلک خواهد شد .
بماند که جناب جاناتان میگه سال آتی 50 تومان سود توزیع میکنه ! (219069)
 
محمد علي
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۰۱:۵۱:۴۳
البته اگر مهدي هاشمي به كشور برگردد... (219081)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۰۲:۲۸:۳۴
من نمیدونم چرا آقای احمدی نژاد در مورد ثروت افسانه ای آقای محصولی راحت میگه خوب کار کرده پول درآورده! به مهدی هاشمی که میرسه اینجوری میرسه. آخه شما بگین اولا مگه میشه کار نکرد و پول دراورد حتی اگه بخوای دزدی هم کنی کلی کار کنی باید! دوما بگید آقای محصولی چی کار می کردن که حداقل سالی 10 میلیارد تومان درآمد داشتن! (219085)
 
zahra
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۰۲:۴۹:۴۸
واقعا به حال افرادي که اينطوري به يک مرجع تقليد که خيلي هم مقلد داره توهين کردند تاسف خوردم.اگر به فکر دنياي خودتون نيستيد به فکر آخرتتون باشيد.نمي دونم چرا هيچ کس به اين بي احترامي هانسبت به علما که اتفاقا از زمان رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد شروع شد پاسخ مناسبي نمي ده.در ضمن اگر آقاي احمدي نژاد مدرکي دال بر دست درازي فرزندان آيت الله هاشمي داشت مطمئن باشيد يک لحظه هم آروم نمي نشست. (219087)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۰۷:۵۰:۰۰
گيرم در اين دنيا عده اي براي رسيدن به رياست از هر روشي استفاده وعده اي هم بيت المال را چپاول کنند و در آخر با تباني همه چيز به خير وخوشي به پايان برسد ودراين ميان تعدادي آدم ساده که سياست بازان را نمي شناسند کشته شوند ، در محکمه عدل الهي در آن دنيا که براي همه ما به زودي فرا مي رسد چه خواهيم کرد ؟ (219120)
 
مصطفي
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۰۹:۳۸:۴۶
همه تحليل هاي شما با اغراض سياسي و به خاطر مخالفتتان (شما و احمد توكلي) از دولت و كينه ايست كه از شخص رئيس جمهور داريد.پس به جاي خواندن نظرات سياسي شما در مورد رئيس جمهور اصل حرفهاي شما قابل خواندن نيست و براي همين بنده به عنوان يك مخاطب قبلي شما، امروز از هيچ كدام از مطالب شما بوي عدالت استشمام نمي كنم بلكه هرچه است غرض ورزي هاي سياسي شما و احمد توكلي است نسبت به رئيس جمهوري كه دو دوره به انتخاب مردم رسيده است. آقاي توكلي هم بداند كه راي آوردن ايشان در مجلس تنها در گرو حمايت حاميان آقاي احمدي نژاد از ايشان بوده است. لذا اگر هر انتخاب ديگري در اين كشور برگزار شود كه توكلي در آن نامزد شود مطمئنا ديگر راي نخواهد آورد.مي گوييد نه؟! تا انتخابات بعدي مجلس صبر كنيد! (اگر واقعا در درج نظرات بي طرفيد اين كامنت رو درج كنيد) (219132)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۱۰:۰۴:۰۳
البته اين متمهان قبلا عوامل بيگانه بودند چطور الان به گفته هاي آنان اسناد مي شود
ترا به خدا در ماه مبارك رمضان اين بازي ها را تمام كنيد. (219141)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۱۰:۲۲:۵۳
مدت یکسال بود که اکثرا به سایت الف سر میزدم و اخبار و تحلیل های این سایت را مطالعه میکردم،در این مدت الف تبدیل به دوست رسانه ایی من شده بود.اما چند وقت است که این سایت علم حمایت از رابلند کرده است....متاسفم...خدا حافظ الف. (218981)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۱۴:۵۳:۰۵
متاسفانه من هم دارم برداشتهای دیگری از سایت الف می کنم
فکر می کنم بعضیها دنبال حامی برای انتخابات بعدی می گردند (219193)
 
ali 009
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۱۰:۲۵:۲۱
برای انکار حقیقت خوب به آن حمله مکن بد از آن دفاع کن.من برای سایت الف و باالاخص مدیریت سایت اظهار تاسف می کنم که می خواهید ومی خواهد *همچون* یک روشنفکر مترقی راه میانه را پی بگیرد(خالی از لطف نیست ذکر بیان این نکته که رسالت روشنفکر جدای از بی خردهایست که تنها ادعا وادای آن را در می آورند) که هم از آغل بخورد وهم...غافل از اینکه مردم با شعور ایران سره را از ناسره تشخیص داده وافرادی را همچون احمدی نژاد را از صمیم قلب حمایت کرده وافرادی که فقط لفاظی می کنند و*تنها* همچون و خاصیت دیگری ندارند ومرد بی عمل هستند(دکتر نام بیش از 100نفر از دانه درشت ها را به قوه قضاییه تقدیم کرده واین کم کاری متوجه شخص وسازمان دیگری است)را تشخیص داده.وجای بسی تامل دارد از این سایت که تحمل مخالف را ندارد و به گزینشی عمل کردن اظهار نظر ها که در باب تقدیر از خود است می پردازد. (218984)
 
هیوا
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۱۱:۴۳:۴۰
در جواب آقا حامد(218881) که اسم مفسدین اقتصادی طرفدار احمدی نژاد را میخواستند
لطفا لیست منتشره آقای پالیزدار را مطالعه کنید تا اسامی آقایان و... را ملاحظه کنید خواهش میکنم نگویید که این اسامی مخفف را که از طرفداران دوآتشه احمدی نژاد هستند را نمیدانید (من چون مطمئن هستم اگر اسامی را بطور کامل مینوشتم کامنتم منتشر نمیشد اینکاررا نکردم هرچند الان هم زیاد مطمئن نیستم نظرم را درج کنند) (219147)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۱۱:۴۴:۴۶
شما مثل اینکه یک ضربه اساسی از دست رئیس جموهور گل و محبوب و منتخب 24 میلیونی ما خوردید که اینقدر مطالبتون برضد ایشون است.
بجای اینکه فضا رو آروم کنید از هاشمی دفاع می کنید؟ شما می دونید که هاشمی قدرتمند تر از اونی است که برادر رئیس جنابعالی(صادق لاریجانی) بتونه از پس این ماجرا برآید ! رئیس جمهور محبوب ما فقط این حرفا رو برای اطلاع بعضی از مردم که نمی دونند این اقایون چکاره اند گفت. وگرنه همه می دونند اینا چکاره اند.
راستی تعطیلی 4 شنبه این هفته بر اساس کدوم قانون بود.؟
(219142)
 
در ادامه حرف احسان
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۱۱:۴۴:۵۰
اخه احسان جون بیشتر مخاطب این سایتو اون وری ها دارند باید یک مطلبی بنویسه الف که خواننده هاش لذت ببرند و بعد الف جون .... (219157)
 
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۱۱:۴۷:۰۷
جالبه من هرچی نظر مخلف به هاشمی می دم برا موافق هم ثبت میشه!
جریان چیه؟ (219158)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۲۱:۳۱:۱۷
دوست عزیز --- این سایت بر مبنای سیستم مدیریت محتوای جوملا کار میکنه

شما وقتی که روی موافق و یا مخالف یک نظر کلیک میکنید در حقیقت نظر شما مظور میشه و نظرات موافق و مخالف اون نظر تا او لحظه که شما کلیک کردین اپدیت میشه

امکان داره وقتی که شما صفحه را لود میکنید تا وقتی که روی یه موافق یا مخالف کایک میکنید 5 یا 10 دقیقه طول بکشه . توی این دقایق شاید چندین نفر دیگه این نظر رو خونده و نظرات موافق و مخالف داده باشند وقتی که شما روی دکمه موافق یا مخالف کلیک میکنید بخش موافق و مخالف اون نظر اپدیت میشه و نظرات موافق و مخالف تا اون لحظه رو نشون میده.

الف جان اطلاع رسانی کن که بعضیا که اطلاع کافی ندارن اشتباه فک نکنن. (219266)
 
مهرداد
۱۳۸۸-۰۶-۱۴ ۱۱:۵۱:۱۶
سلام
در اصل اینکه اگر کسی تخلف کرد باید در دادگاه مورد رسیدگی قرار گیرد و در صورت اثبات مجرم تلقی شده و تاوان آن را بدهد شکی نیست اما به نظر میرسد مبارزه با فساد برای احمدی نژاد بیشتر شبیه کارت بازی در شرایط حساس است نه یک اصل اساسی.
نگاهی به سرانجام همفکر ایشان آقای پالیزدار بیندازید ماجرا روشن میگردد

خدا بداد مردم برسد (219126)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۶-۱۵ ۱۳:۳۷:۳۲
آقا زاده تو اين مملكت فقط مهدي هاشمي است؟ در مورد هيچ آقا زاده ديگري از طرفداران آقاي احمدي نژاد حرف و حديثي نيست؟چرا فقط روي خانواده هاشمي زوم شده است؟قبول كنيد تسويه حساب سياسي است. (219424)
 
مريم
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۳:۱۰:۰۲
يك بام و دو هوا !
كاش آنقدر شجاعت داشتيم كه همه افرادي كه دست در بيت المال دارند و به آن دست درازي ميكنند را به مردم معرفي و به مجازات مي رسانديم نه اينكه تحت شرايط سياسي جامعه وحزب و حزب بازي يكسري را دزد بخوانيم و گروه ديگر را امامزاده در حاليكه فعل هر دو يكسان هست (219902)
 
محبت
۱۳۸۸-۰۶-۱۶ ۱۷:۳۴:۵۱
در مبارزه علیه مفاسد اقتصادی پسر هاشمی و غیر هاشمی ندارد اگر جرمی واقع شده لطفا بدون در نظر گرفتن پسر این مقام یا آن مقام رسیگی کنید در نظام اسلامی وقوع جرم از هر کسی که سر بزند خطا کرده است و باید پاسخگو باشد حالا اگه این کارهای که مهدی هاشمی رفسنجانی انجام داده است یک شخصی عادی در این مملکت انجام داده بود آیا همین رفتار اغماض گونه را با او داشتید (220180)
 
dr fatima
۱۳۸۸-۰۶-۲۲ ۰۶:۲۱:۴۸
az pesar rafsanjani mardom intezar bishtary darand chon ishan pesar yek moammem va rouhani hastand ba digaran fargh darand
sanian har ke bashand agar dozdi kardand bayad mehakemeh shavand makhsoosan dar meghdar bala ma inghelab kardeem ke fesad zaman shah nabashad hala mibinim in aghazadeha rooy mamad reza ra sefid kardand albatteh ba ammamehashon ba ehteram dr fatima (222379)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۴ ۱۱:۳۹:۰۱
آیا به لحاظ قانونی این یک ایراد بزرگ نیست که به دادگاه وارد است که در مورد شخصی که حضور ندارد با نام و نشانی صحبت می شود و به وی اتهاماتی وارد می شود که پیش از آنکه صحت و سقم این اتهامات مشخص شود از رسانه به گوش مردم می رسد؟ (224439)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۶ ۰۰:۱۸:۱۶
خيلي خوب گفتي
دمت گرم
چرا دادگاه ها رو قطع كردند؟
بايد پخش تلوبزيوني بشه (225980)
 
مهندس
۱۳۸۸-۰۶-۲۷ ۲۰:۱۲:۲۲
بی خیال با همین پولها رئیس جمهور میشن من و تو را می اندازن به چون هم. (226646)
 
۱۳۸۸-۰۶-۳۰ ۲۳:۵۸:۳۸
سلام

به نظر میرسه حتی اگه احمدی نژاد اشتباه کرده باشه، و در دادگاه این اتهامات ثابت نشه، احمدی نژاد این اتهامات را نخواهد داد. پس بحث در موردش بی فایدس.

ولی انتظار میره که قوه قضائیه به صورت جدی پیگیر باشه تا حق و باطل روشن بشه. (229635)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۷-۰۳ ۰۷:۱۶:۵۸
سلام
اگر دادگاهی تشکیل شود ولی مشخص شود که مشکلی نداشته یعنی تبره شود آنوقت کی باید پاسخ باشد حکمش چی خواهد بود!آیا مدعی محکمه میشود؟صدالبته نه صدسال نه.نه.نه.نه.نه.نه.نه.نه.نه. امتحان شده است. (232235)
 
۱۳۸۸-۰۷-۰۳ ۱۲:۴۲:۲۴
حتما در جریان هستید که موسوی گفته بود به شرطی در سیما صحبت میکند که خبرنگاری نباشد ، مجری نباشد و خلاصه اینکه به تنهایی هر چی دلش خواست و علیه هرکسی صحبت کند که مخالفت شد.....فکر کرده اینجا شهر هرته (232307)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۹-۱۳ ۲۱:۴۰:۲۷
با سلام
به نظر من برخی چشمشونو به روی حقایق بستن در حالیکه حقایق کاملا روشن و هویداست
حالا که یه مرد شجاع پیدا شده و جلوی ابرقدرت اقتصادی ایران ایتساده نباید پشتشو خالی کرد
باید کمکش کرد (256274)
 
aaa
۱۳۸۹-۰۸-۲۲ ۲۰:۳۱:۰۵
کاملا با نظر نویسنده متن موافقم کاش رسانه ها جرات بیشتری در روشن کردن افکار و بیان حقایق داشته باشند و سیاست زده نباشند مردم شعور دارندورسانه ها نبایدباکتمان حقایق و پخش بخشهای انتخاب شده و ازپیش تعیین شده به شعور مردم توهین کنندو اعتبار خود راهم نزد آنان ازبین ببرند-بدانید که مردم ما خود شعور دارند (370961)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.