توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 52999
جديدترين موانع بر سر راه احداث اولين مسجد در دانمارک
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۱۵
در پي مخالفت احزاب تندرو و راست گراي دانمارک، شوراي شهر کپنهاگ، پايتخت اين کشور تصميم گرفت بار ديگر و در اواسط سپتامبر جاري درباره احداث نخستين مسجد در اين کشور راي گيري کند.
   
به گزارش خبرگزاري فرانسه، شوراي شهر کپنهاگ مورخ 27اوت (26مرداد) با اکثريت آرا با احداث مسجدي توسط شيعيان در اين شهر موافقت کرده بود. مسجد فوق قرار بود در مساحتي بالغ بر دو هزار کيلومتر مربع و در محل يک کارخانه مهجور ابزار آلات در محله اي در شمال غرب کپنهاگ، احداث شود.

"کارل کريستيان ايپيسن" رييس گروه حزب خلق دانمارک (راست تندرو) در شوراي شهر در گفت وگو با اين خبرگزاري گفت: "ما به شورا پيشنهاد داديم تا بار ديگر و در تاريخ 17سپتامبر (26شهريور) درباره اين طرح راي گيري کند."
وي گفت: "شماري از اعضاي شورا از جمله دموکرات ها اگر از ابتدا از محل تامين اعتبار اين طرح آگاه بودند، راي موافق به آن نمي دادند."

اين مقام مدعي شد، حزب خلق دانمارک تنها حزبي بود که از ابتدا با اين طرح که او را "سمبل اسلام در سرزمين مسيحيان" ناميد، مخالفت کرد.

بر اساس طرح ارايه شده، اين مسجد که يک گنبد آبي رنگ 24متري براي آن درنظر گرفته شده است، دو گلدسته 32متري نيز خواهد داشت.

هزينه اين طرح که شامل مسجد و يک مرکز فرهنگي اسلامي خواهد بود 40تا 50ميليون کرون (5/4تا6/7 ميليون يورو) برآورد شده که به گفته انجمن "اهل البيت" بخش قابل توجهي از آن تاکنون تامين شده است.

چراغ سبز شوراي شهر کپنهاگ درخصوص احداث اين مسجد، اختلافات شديدي را در محافل سياسي و رسانه اي دانمارک، برانگيخته است.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.